Het werkte bij mij goed, alle agenda’s zichtbaar (iPhone 16 Pro verbonden). Maar vandaag keek ik en bleef app geheel wit, dus gaat nu iets mis dat ik nog moet uitzoeken.Ian_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:44:
Ander onderwerp, heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Meetings and Calendar werkend te krijgen. Elke keer als ik wil inloggen krijg ik check internet verbinding...
5G, WiFi werkt met beide niet.
Vraag, bij mijn iPhone 16 Pro krijg ik foutmelding als ik een adres vanuit bv. Google Maps naar de Zeekr app stuur cq deel met de Zeekr app. Werkt dit bij anderen wel goed op de iPhone?
[ Voor 7% gewijzigd door cvisser op 27-08-2025 16:02 ]
Ik probeer met een werk agenda van microsoft in te loggen maar elke keer breekt die af bij de allerlaatste stap wanneer ik op oke druk.cvisser schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:00:
[...]
Het werkte bij mij goed, alle agenda’s zichtbaar (iPhone 16 Pro verbonden). Maar vandaag keek ik en bleef app geheel wit, dus gaat nu iets mis dat ik nog moet uitzoeken.
Vandaag werkt bij mij de 5G niet, weer update niet etc. Storing misschien?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Dat klinkt een stuk beter, bedankt!Ian_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:44:
Het is niet specifiek voor het knipperlicht maar algemeen system sounds (low, medium of high).
:strip_exif()/f/image/UbUawmm8Ms7w4322XVw0g5cU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 84% gewijzigd door Karel Apple op 27-08-2025 16:24 ]
Vandaag de leveringsafspraak bevestigd gekregen via Whatsapp Zeekr Delivery Netherlands. Ik had eerst mijn contact bij Zeekr geraadpleegd, die heeft de vraag doorgezet naar 'Zeekr Delivery Netherlands'. De datum was nog niet concreet maar omdat ik op vakantie ben wilde ik hem op de 28 november ophalen in de middag, dat was geen probleem, op die dag om 16:00 uur kan ik hem ophalen.
Ook wel eens goed om een tegengeluid te laten horen over de communicatie die in mijn geval, tot nu toe, uitstekend is.
Ook wel eens goed om een tegengeluid te laten horen over de communicatie die in mijn geval, tot nu toe, uitstekend is.
'The truth is not afraid for Questions
Ik kan mijn auto nu ook niet bedienen via de app.mvrooij schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:10:
Vandaag werkt bij mij de 5G niet, weer update niet etc. Storing misschien?
Dan maar in een warme auto stappen zometeen
En muziekloos
Klopt, heel internet werkt niet in de auto meer. Wel vreemd want ik ging net even kijken en had 4 strepen 5G.Freedive schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:48:
[...]
Ik kan mijn auto nu ook niet bedienen via de app.
Dan maar in een warme auto stappen zometeen
Als ik zo hier en Facebook lees lijkt het eerder alsof er een zeekr server ergens is omgevallen 😅Ian_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:57:
[...]
Klopt, heel internet werkt niet in de auto meer. Wel vreemd want ik ging net even kijken en had 4 strepen 5G.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Daar lijkt het meer op gezien deze spike echt te verwaarlozen is bij Vodafone.4v4t4r schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
Als ik zo hier en Facebook lees lijkt het eerder alsof er een zeekr server ergens is omgevallen 😅
:strip_exif()/f/image/RvW9XfBPmlIe1OTZL6XNAqEU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt inderdaad wel een vrij unieke ervaring. Ik vroeg zondagavond om mijn kenteken zodat ik een verzekering af kan sluiten. Op maandag werd "uiterlijk woensdag" beloofd. Ik weet nu nog steeds niks en vrijdag moet ik de auto ophalenM13z1 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:37:
Vandaag de leveringsafspraak bevestigd gekregen via Whatsapp Zeekr Delivery Netherlands. Ik had eerst mijn contact bij Zeekr geraadpleegd, die heeft de vraag doorgezet naar 'Zeekr Delivery Netherlands'. De datum was nog niet concreet maar omdat ik op vakantie ben wilde ik hem op de 28 november ophalen in de middag, dat was geen probleem, op die dag om 16:00 uur kan ik hem ophalen.

Ik ben blij dat ik goed Engels kan, want mijn Nederlandse bericht werd gewoon in het Engels beantwoord (evenals het telefoontje om een afspraak in te plannen volledig in het Engels ging).
[ Voor 4% gewijzigd door Blazings op 27-08-2025 21:02 ]
Vandaag mijn privilege mogen ophalen. 🎉😎
Nog weinig tijd kunnen nemen om overal door heen te lopen. Maar mijn knoppen in de achterbak voor het verlagen van de luchtvering lijken niet te werken. Iemand enige idee!? Systeem instelling misschien die ik nog niet gevonden heb of bekend probleem?
Nog weinig tijd kunnen nemen om overal door heen te lopen. Maar mijn knoppen in de achterbak voor het verlagen van de luchtvering lijken niet te werken. Iemand enige idee!? Systeem instelling misschien die ik nog niet gevonden heb of bekend probleem?
Had je toevallig een deur open staan? Mijn ervaring is dat dit dan niet werkt, ivm objecten die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat de deuren kunnen beschadigen met het zakken van de auto (achterkant).Gizz78 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:44:
Vandaag mijn privilege mogen ophalen. 🎉😎
Zo niet, contact opnemen.
Wat ik ervaar met de niveau regeling achterin, is dat bij het weer omhoog gaan, de luchtpomp continue loopt.patrickelectric schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:05:
[...]
Had je toevallig een deur open staan? Mijn ervaring is dat dit dan niet werkt, ivm objecten die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat de deuren kunnen beschadigen met het zakken van de auto (achterkant).
Gisteren thuisgekomen van een heerlijke vakantie in midden Italië. Ik wil graag een aantal van mijn ervaringen met jullie delen.
Algemeen:
De 7X is een heerlijke en comfortabele reisauto. Ik ben nog steeds heel blij met deze wagen. Er zijn wel een aantal kanttekeningen en verbeterpunten:
Navigatie:
We hebben alleen de Navigatie 2.0 app gebruikt. Navigatie 2.0 schat het accupercentage bij aankomst snellader te laag in waardoor je eigenlijk vroeger moet laden dan nodig is. Navigatie 2.0 houdt in mijn optiek te weinig rekening met ingestelde voorkeuren (in mijn geval Ionity en Fastned). Electra kon ik niet selecteren omdat deze snellader niet in het lijstje staat. De verbinding met de HUD is bedroevend slecht. Het komt heel vaak voor dat de navigatie instructies niet getoond worden in de HUD (bij de native ‘oude’ navigatie gaat dit veel beter, zelfs met visuele weergave). Navigatie wilde mij 1 keer op de snelweg in Italië naar een trage (150 kW snellader loodsen terwijl er ook een 300 kW lader binnen bereik was. Dit was overigens een uitzondering, voor de rest werden wel 300+ kW laders voorgesteld. Misschien had dit te maken met het eerder genoemde ‘te negatief inschatten van het accupercentage). Conclusie: Navigatie 2.0 werkt redelijk goed, maar er zijn voldoende verbeterpunten. Ik begrijp eigenlijk niet waarom de oude navigatie vervangen moet worden want zoveel beter is de nieuwe niet. Zeker niet als het om de HUD integratie gaat.
Laden:
Wat een feest! Ik kwam regelmatig als laatste aan en was weer als eerste weg. Ik ben echt fan geworden van Ionity. Ionity werkt en levert altijd, zelfs in Italië 😄 Bovendien een goede dekking, in tegenstelling (nog) tot Fastned. Hier kunnen Italiaanse aanbieders nog wat van leren. Bij de eerste Free to X die ik tegenkwam waren al meteen meerdere snelladers kapot. Gelukkig kon ik in de meeste gevallen bij Ionity laden dus het abonnement voor 1 maand heb ik dik terugverdiend.
Helaas kwam ik niet altijd in de buurt van de maximale snelheid. Dat heeft waarschijnlijk te maken met 2 factoren: omdat ik door de navigatie te snel naar de snellader werd gestuurd, kwam ik enkele keren met meer dan 30% accu aan. Daarnaast was de accu soms niet voldoende ‘gepreconditioneerd’. Preconditioning zou door Navigatie 2.0 automatisch moeten gebeuren, maar wellicht is hij dat enkele malen vergeten. Ik werd ook niet in alle gevallen door de navigatie geïnformeerd dat hij hiermee bezig was. Gevolg: enkele keren snelladen tussen de 150 en 200 kW bij een maximale capaciteit van 300 (Fastned) of 350 kW (Ionity).
Audio geluid:
We hebben onderweg nauwelijks naar de radio geluisterd omdat er een hele irritante bas in het geluid zit. Zelfs als je in de EQ de lage tonen dimt en het geluid zacht zet, blijft die overmatige bas overheersen. Het basgeluid lijkt ook niet in de muziek te zitten, het golft op de achtergrond onsamenhangend heen en weer als een subwoofer die compleet zijn eigen ding doet. Echt irritant voor de oren. Voor Spotify geldt dit trouwens niet of in mindere mate, het zit vooral in het (DAB) radiogeluid. Hopelijk wordt de audio snel door Zeekr geoptimaliseerd.
Dataverbruik:
Tijdens de heenweg (1600 km) hebben we Navigatie 2.0 gebruikt. Bij aankomst heb ik gecontroleerd of er data van mijn 7GB bundel was verbruikt. Dit was niet het geval. Mijn bundel was nog helemaal vol. Dit bewijst mijns inziens dat de navigatie 2.0 app alleen gebruik maakt van de ingebouwde SIM kaart en niet van de Premium databundel. Ik vermoed dat de databundel wel verbruikt wordt als je navigeert in satelliet weergave. De Premium databundel wordt blijkbaar alleen gebruikt voor navigeren in satelliet weergave en voor het streamen van muziek via Spotify en Tidal.
Tijdens de terugreis gisteren hebben we veel problemen gehad met de Navigatie 2.0 app. Dit had waarschijnlijk te maken met de internetproblemen waarover sommige Zeekr rijders gisteren hebben geschreven. Ik heb geen idee of dit alleen de ingebouwde Zeekr SIM betrof of dat ook het Vodafone data abonnement was uitgevallen…… Hoe dan ook, door het ontbreken van internet viel de navigatie vaak uit en hield hij geen rekening met de actuele verkeersinformatie. Very annoying!
Zoekerige weggedrag:
Inmiddels meerdere keren in dit forum over gesproken, dus ik zal het kort houden 😁 Het lijkt alsof je hier als bestuurder minder last van hebt over een lange afstand. Wellicht een combinatie van gewenning, zwaar beladen auto, hogere bandenspanning en bredere wegen dan in NL ….. Maar zodra mijn vrouw het stuur overnam merkte ik als bijrijder duidelijk dat de auto te veel heen en weer zwengde van links naar rechts. Het probleem is er dus nog steeds. Hopelijk heeft Zeekr ondertussen wat stappen kunnen zetten om hier eindelijk een oplossing voor te vinden.
Verbruik:
Ik hou me niet zo bezig met de cijfers mbt het verbruik. De 7X LR heeft ons positief verrast qua actieradius. We konden prima stukken van 2 - 2,5 uur doorrijden terwijl we de hele vakantie in Standaard modus hebben gereden (ipv Comfort) met een cruisesnelheid van circa 130 km per uur. Dat was best lastig want zelfs de LR nodigt continu uit om veel sneller te gaan rijden.
Uitval boordcomputer:
Op de snelweg in Italië vielen alle software functies uit. Ik kreeg de ene error melding na de andere. Niks deed het meer. Dat was wel even schrikken. Gelukkig reed de auto nog wel door zodat we op de eerst mogelijke parkeerplaats de boordcomputer konden resetten via beide knoppen op het stuur. Daarna werkte alles weer naar behoren.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn 7X, maar kijk wel reikhalzend uit naar de volgende OTA update die hopelijk de bovenstaande problemen gaat oplossen.
Algemeen:
De 7X is een heerlijke en comfortabele reisauto. Ik ben nog steeds heel blij met deze wagen. Er zijn wel een aantal kanttekeningen en verbeterpunten:
Navigatie:
We hebben alleen de Navigatie 2.0 app gebruikt. Navigatie 2.0 schat het accupercentage bij aankomst snellader te laag in waardoor je eigenlijk vroeger moet laden dan nodig is. Navigatie 2.0 houdt in mijn optiek te weinig rekening met ingestelde voorkeuren (in mijn geval Ionity en Fastned). Electra kon ik niet selecteren omdat deze snellader niet in het lijstje staat. De verbinding met de HUD is bedroevend slecht. Het komt heel vaak voor dat de navigatie instructies niet getoond worden in de HUD (bij de native ‘oude’ navigatie gaat dit veel beter, zelfs met visuele weergave). Navigatie wilde mij 1 keer op de snelweg in Italië naar een trage (150 kW snellader loodsen terwijl er ook een 300 kW lader binnen bereik was. Dit was overigens een uitzondering, voor de rest werden wel 300+ kW laders voorgesteld. Misschien had dit te maken met het eerder genoemde ‘te negatief inschatten van het accupercentage). Conclusie: Navigatie 2.0 werkt redelijk goed, maar er zijn voldoende verbeterpunten. Ik begrijp eigenlijk niet waarom de oude navigatie vervangen moet worden want zoveel beter is de nieuwe niet. Zeker niet als het om de HUD integratie gaat.
Laden:
Wat een feest! Ik kwam regelmatig als laatste aan en was weer als eerste weg. Ik ben echt fan geworden van Ionity. Ionity werkt en levert altijd, zelfs in Italië 😄 Bovendien een goede dekking, in tegenstelling (nog) tot Fastned. Hier kunnen Italiaanse aanbieders nog wat van leren. Bij de eerste Free to X die ik tegenkwam waren al meteen meerdere snelladers kapot. Gelukkig kon ik in de meeste gevallen bij Ionity laden dus het abonnement voor 1 maand heb ik dik terugverdiend.
Helaas kwam ik niet altijd in de buurt van de maximale snelheid. Dat heeft waarschijnlijk te maken met 2 factoren: omdat ik door de navigatie te snel naar de snellader werd gestuurd, kwam ik enkele keren met meer dan 30% accu aan. Daarnaast was de accu soms niet voldoende ‘gepreconditioneerd’. Preconditioning zou door Navigatie 2.0 automatisch moeten gebeuren, maar wellicht is hij dat enkele malen vergeten. Ik werd ook niet in alle gevallen door de navigatie geïnformeerd dat hij hiermee bezig was. Gevolg: enkele keren snelladen tussen de 150 en 200 kW bij een maximale capaciteit van 300 (Fastned) of 350 kW (Ionity).
Audio geluid:
We hebben onderweg nauwelijks naar de radio geluisterd omdat er een hele irritante bas in het geluid zit. Zelfs als je in de EQ de lage tonen dimt en het geluid zacht zet, blijft die overmatige bas overheersen. Het basgeluid lijkt ook niet in de muziek te zitten, het golft op de achtergrond onsamenhangend heen en weer als een subwoofer die compleet zijn eigen ding doet. Echt irritant voor de oren. Voor Spotify geldt dit trouwens niet of in mindere mate, het zit vooral in het (DAB) radiogeluid. Hopelijk wordt de audio snel door Zeekr geoptimaliseerd.
Dataverbruik:
Tijdens de heenweg (1600 km) hebben we Navigatie 2.0 gebruikt. Bij aankomst heb ik gecontroleerd of er data van mijn 7GB bundel was verbruikt. Dit was niet het geval. Mijn bundel was nog helemaal vol. Dit bewijst mijns inziens dat de navigatie 2.0 app alleen gebruik maakt van de ingebouwde SIM kaart en niet van de Premium databundel. Ik vermoed dat de databundel wel verbruikt wordt als je navigeert in satelliet weergave. De Premium databundel wordt blijkbaar alleen gebruikt voor navigeren in satelliet weergave en voor het streamen van muziek via Spotify en Tidal.
Tijdens de terugreis gisteren hebben we veel problemen gehad met de Navigatie 2.0 app. Dit had waarschijnlijk te maken met de internetproblemen waarover sommige Zeekr rijders gisteren hebben geschreven. Ik heb geen idee of dit alleen de ingebouwde Zeekr SIM betrof of dat ook het Vodafone data abonnement was uitgevallen…… Hoe dan ook, door het ontbreken van internet viel de navigatie vaak uit en hield hij geen rekening met de actuele verkeersinformatie. Very annoying!
Zoekerige weggedrag:
Inmiddels meerdere keren in dit forum over gesproken, dus ik zal het kort houden 😁 Het lijkt alsof je hier als bestuurder minder last van hebt over een lange afstand. Wellicht een combinatie van gewenning, zwaar beladen auto, hogere bandenspanning en bredere wegen dan in NL ….. Maar zodra mijn vrouw het stuur overnam merkte ik als bijrijder duidelijk dat de auto te veel heen en weer zwengde van links naar rechts. Het probleem is er dus nog steeds. Hopelijk heeft Zeekr ondertussen wat stappen kunnen zetten om hier eindelijk een oplossing voor te vinden.
Verbruik:
Ik hou me niet zo bezig met de cijfers mbt het verbruik. De 7X LR heeft ons positief verrast qua actieradius. We konden prima stukken van 2 - 2,5 uur doorrijden terwijl we de hele vakantie in Standaard modus hebben gereden (ipv Comfort) met een cruisesnelheid van circa 130 km per uur. Dat was best lastig want zelfs de LR nodigt continu uit om veel sneller te gaan rijden.
Uitval boordcomputer:
Op de snelweg in Italië vielen alle software functies uit. Ik kreeg de ene error melding na de andere. Niks deed het meer. Dat was wel even schrikken. Gelukkig reed de auto nog wel door zodat we op de eerst mogelijke parkeerplaats de boordcomputer konden resetten via beide knoppen op het stuur. Daarna werkte alles weer naar behoren.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn 7X, maar kijk wel reikhalzend uit naar de volgende OTA update die hopelijk de bovenstaande problemen gaat oplossen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rioja1969 op 28-08-2025 16:59 ]
Weet iemand toevallig welke alarmklasse de 7X heeft?
Edit: op magische wijze deze pagina gevonden. Ik kon het later niet meer in de handleiding terugvinden.
Lijkt me dus klasse 3 te zijn? Of 4 omdat je op de app kan zien waar de auto zich bevindt..
Alarm klasse 1: startonderbrekers
Alarm klasse 2: startonderbrekers, inbraakdetectie en SCM alarm
Alarm klasse 3: startonderbrekers, inbraakdetectie en SCM alarm met noodstroom, sabotage + hellingdetectie
Alarm klasse 4: klasse 1, 2 of 3 met voertuigvolgsysteem
Alarm klasse 5: klasse 3 met voertuigvolgsysteem geactiveerd door alarm
Edit: op magische wijze deze pagina gevonden. Ik kon het later niet meer in de handleiding terugvinden.
Lijkt me dus klasse 3 te zijn? Of 4 omdat je op de app kan zien waar de auto zich bevindt..
Alarm klasse 3: startonderbrekers, inbraakdetectie en SCM alarm met noodstroom, sabotage + hellingdetectie
:strip_exif()/f/image/0qz9vBFT5BXCG3oFsiXUXVsx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 92% gewijzigd door Blazings op 28-08-2025 20:56 ]
Hmm, weet ik eigenlijk niet zeker, dacht het niet maar ga zeker checken, merci.patrickelectric schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:05:
[...]
Had je toevallig een deur open staan? Mijn ervaring is dat dit dan niet werkt, ivm objecten die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat de deuren kunnen beschadigen met het zakken van de auto (achterkant).
Die vraag heb ik een paar weken terug aan sales gesteld, het antwoord was:Blazings schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:57:
Weet iemand toevallig welke alarmklasse de 7X heeft?
[Afbeelding]
“ wij hebben geen officiele scm classificatie maar anders zou het 1+3 zijn “
Goedemorgen,
even een dubbele check, weet iemand toevallig of onyx zwart kleurcode JATO145 is?
Bezig om akkoord te geven op de offerte ;-)
even een dubbele check, weet iemand toevallig of onyx zwart kleurcode JATO145 is?
Bezig om akkoord te geven op de offerte ;-)
Afgelopen week heb ik een zomerse roadtrip van ongeveer 2000 km gemaakt met de auto. Over het algemeen was het echt een geweldige ervaring – de rit was super comfortabel en plezierig. Vooral de laadtijden hebben me positief verrast, die waren echt heel goed.
Toch zijn er een paar punten waarvan ik denk dat, als ze via software verbeterd worden, de auto echt perfect kan worden:
• Handling bij hogere snelheden – mag nog wat stabieler.
• Navigatieplanning – het zou makkelijker en betrouwbaarder mogen zijn. Het geschatte batterijpercentage bij aankomst wisselt nu nog te veel, waardoor je soms het vertrouwen een beetje verliest.
• LCC (Lane Centering Control) – hier is echt ruimte voor verbetering, vooral wat betreft het verkorten van de volgafstand en het vermijden van die plotselinge remacties.
Al met al ben ik, net als velen hier, heel tevreden met de auto en kijk ik ernaar uit dat deze verbeteringen in toekomstige updates worden doorgevoerd.
Toch zijn er een paar punten waarvan ik denk dat, als ze via software verbeterd worden, de auto echt perfect kan worden:
• Navigatieplanning – het zou makkelijker en betrouwbaarder mogen zijn. Het geschatte batterijpercentage bij aankomst wisselt nu nog te veel, waardoor je soms het vertrouwen een beetje verliest.
• LCC (Lane Centering Control) – hier is echt ruimte voor verbetering, vooral wat betreft het verkorten van de volgafstand en het vermijden van die plotselinge remacties.
Al met al ben ik, net als velen hier, heel tevreden met de auto en kijk ik ernaar uit dat deze verbeteringen in toekomstige updates worden doorgevoerd.
Mbt laadplanning. Hoe ver zit hij er vanaf? Mijn google maps wil ook vaak al op 30%+ laden , ik navigeer tegenwoordig naar eindbestemming zonder laadstop gepland, en op 20% zoek ik gewoon een laadstop. Dat werkt gewoon fijner (en heb je ook de laatste info mbt beschikbaarheid)nskr83 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:42:
Afgelopen week heb ik een zomerse roadtrip van ongeveer 2000 km gemaakt met de auto. Over het algemeen was het echt een geweldige ervaring – de rit was super comfortabel en plezierig. Vooral de laadtijden hebben me positief verrast, die waren echt heel goed.
Wat mij heel erg verrast is dat iedereen vrij negatief is over de laadplanning? Laatst ook een trip gemaakt van 1.400 km en ingesteld welke voorkeuren ik had:
- IONITY
- FASTNED
Bestemming invullen en dan alternatieven aanklikken zodat ik ongeveer 2 maximaal 3 uur aan het rijden ben. Werkte echt perfect, af en toe wat meer batterij % overgehouden en dat is prima? Vervolgens laden en klaar, snap niet wat het batterij % dan uitmaakt.
- IONITY
- FASTNED
Bestemming invullen en dan alternatieven aanklikken zodat ik ongeveer 2 maximaal 3 uur aan het rijden ben. Werkte echt perfect, af en toe wat meer batterij % overgehouden en dat is prima? Vervolgens laden en klaar, snap niet wat het batterij % dan uitmaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 29-08-2025 11:58 ]
Hi Allen,
Ik heb een vraag over de standaard velgen op de zeekr 7x. Helaas kon ik vanuit de leasemaatschappij geen gebruik maken van de gratis upgrade naar 20 inch velgen omdat ik boven mijn budget zou uitkomen vanwege de meerprijs van banden.
Nu is mijn vraag de 19inch velgen lijken doppen te hebben die je eraf kan halen? Heeft iemand hier ervaring mee? Net zoals je bij tesla kan doen.
Bedankt en groetjes! Aanstaande woensdag kan ik mijn auto ophalen.
Ik heb een vraag over de standaard velgen op de zeekr 7x. Helaas kon ik vanuit de leasemaatschappij geen gebruik maken van de gratis upgrade naar 20 inch velgen omdat ik boven mijn budget zou uitkomen vanwege de meerprijs van banden.
Nu is mijn vraag de 19inch velgen lijken doppen te hebben die je eraf kan halen? Heeft iemand hier ervaring mee? Net zoals je bij tesla kan doen.
Bedankt en groetjes! Aanstaande woensdag kan ik mijn auto ophalen.
Ik deel alle ervaringen met de auto en hoopvol dat er diverse verbeteringen met software updates worden gerealiseerd. De tijdslijn die Zeekr hiervoor nodig heeft en welke verbeteringen is afwachten.
Ik lees weinig klachten over stuur vasthouden melding. Wat mij opvalt is dat ik met regelmaat meldingen krijg bij LCC om het stuur vast te houden. Op dat moment heb ik met 1 hand het stuur vast, het maakt dan niet uit waar ik mijn hand verplaatst op het stuur of hoe stevig ik het stuur vast houdt de melding verdwijnt niet.
Zodra ik twee handen aan het stuur heb is de melding weg, pak ik dan weer met 1 hand komt de melding weer terug enz..
Het vreemde is heel veel ritten heb ik ook geen last van deze meldingen en werkt het top. Ook gebeurd het dat ik er wel last van heb en 20 min later het probleem weg is.
Meer rijders deze ervaring?
Ik lees weinig klachten over stuur vasthouden melding. Wat mij opvalt is dat ik met regelmaat meldingen krijg bij LCC om het stuur vast te houden. Op dat moment heb ik met 1 hand het stuur vast, het maakt dan niet uit waar ik mijn hand verplaatst op het stuur of hoe stevig ik het stuur vast houdt de melding verdwijnt niet.
Zodra ik twee handen aan het stuur heb is de melding weg, pak ik dan weer met 1 hand komt de melding weer terug enz..
Het vreemde is heel veel ritten heb ik ook geen last van deze meldingen en werkt het top. Ook gebeurd het dat ik er wel last van heb en 20 min later het probleem weg is.
Dit herken ik 100% en is heel irritant. Dit is eigenlijk het enige wat ik echt een hinderlijke 'bug' vind (naast het irrationele remgedrag bij het op een auto afrijden met LCC aan)Alphaxe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:55:
Ik deel alle ervaringen met de auto en hoopvol dat er diverse verbeteringen met software updates worden gerealiseerd. De tijdslijn die Zeekr hiervoor nodig heeft en welke verbeteringen is afwachten.
Ik krijg ook veel meldingen stuur vasthouden terwijl ik het stevig vast heb met 1 hand.Alphaxe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:55:
Lijkt erger als zon op het stuur gestaan heeft als hij geparkeerd stond en als airco op stuur blaast.
Ik heb precies dezelfde ervaring. Dit kan duiden op een software probleem.Alphaxe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:55:
Ik rij regelmatig dezelfde route door een woonwijk, gewoon de doorgaande weg (50 is de limiet daar). Ik heb daar 15, 30, 40 en 50 notificaties van gehad. Geen idee welk bord de auto waar oppakt, het is iedere keer weer een verrassing.
Ervaren jullie ook tijdens het navigeren in de native app, dat er willekeurig gesproken wordt met de woorden ‘3 kilometer’?
Zoekt de navigatie dan wel een snellader die op jouw route ligt? Anders loop je evt. het risico dat je tijd verliest door van jouw route af te wijken. Dit heb ik 1 keer in Italië gehad namelijk. Ik dacht even handmatig in te grijpen, was meteen de laatste keer 🫣 Je kan ook de route plannen inclusief laadstops en dan doorrijden als je de voorgestelde laadsessie nog te vroeg vindt. Als het goed is past de navigatie dan zelf de route en stops opnieuw in. Heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd overigens. Ik heb wel regelmatig de voorgestelde snellader weggeswiped als het geen Ionity of Fastnet was (waar ik een tijdelijk abonnement op had). Dit werkt op zich best goed.4v4t4r schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Mbt laadplanning. Hoe ver zit hij er vanaf? Mijn google maps wil ook vaak al op 30%+ laden , ik navigeer tegenwoordig naar eindbestemming zonder laadstop gepland, en op 20% zoek ik gewoon een laadstop. Dat werkt gewoon fijner (en heb je ook de laatste info mbt beschikbaarheid)
Wat ik persoonlijk heel fijn vindt werken is dat je kan aangeven welke laders je voorkeur heeft en welke niet.Rioja1969 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:04:
[...]
Zoekt de navigatie dan wel een snellader die op jouw route ligt? Anders loop je evt. het risico dat je tijd verliest door van jouw route af te wijken. Dit heb ik 1 keer in Italië gehad namelijk. Ik dacht even handmatig in te grijpen, was meteen de laatste keer 🫣 Je kan ook de route plannen inclusief laadstops en dan doorrijden als je de voorgestelde laadsessie nog te vroeg vindt. Als het goed is past de navigatie dan zelf de route en stops opnieuw in. Heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd overigens. Ik heb wel regelmatig de voorgestelde snellader weggeswiped als het geen Ionity of Fastnet was (waar ik een tijdelijk abonnement op had). Dit werkt op zich best goed.
ik zoek laders en zie netjes de laders langs mn route liggen - ik bepaal dan zelf waar ik heen navigeer (+ zoveel minuten omweg staat er dan bij)Rioja1969 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:04:
[...]
Zoekt de navigatie dan wel een snellader die op jouw route ligt? Anders loop je evt. het risico dat je tijd verliest door van jouw route af te wijken. Dit heb ik 1 keer in Italië gehad namelijk. Ik dacht even handmatig in te grijpen, was meteen de laatste keer 🫣 Je kan ook de route plannen inclusief laadstops en dan doorrijden als je de voorgestelde laadsessie nog te vroeg vindt. Als het goed is past de navigatie dan zelf de route en stops opnieuw in. Heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd overigens. Ik heb wel regelmatig de voorgestelde snellader weggeswiped als het geen Ionity of Fastnet was (waar ik een tijdelijk abonnement op had). Dit werkt op zich best goed.
Ik ben op zich niet negatief hoor want ik heb mijn hele vakantie gebruik gemaakt van de nieuwe navigatie app. De laadplanning wijkt alleen behoorlijk af van de realiteit en dat mag wat mij betreft wel verbeterd worden. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met elektrisch rijden, maar volgens mij laadt de snellader iets sneller op als je met 20% bij de lader aankomt ipv met 35%. Maar misschien heb ik het mis en maakt dat geen verschil. Op lange afstanden moet je misschien wel 1 extra stop maken terwijl dat niet nodig was geweest als de laadplanning iets accurater zou zijn.Ian_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:57:
Wat mij heel erg verrast is dat iedereen vrij negatief is over de laadplanning? Laatst ook een trip gemaakt van 1.400 km en ingesteld welke voorkeuren ik had:
- IONITY
- FASTNED
@Anton54 aanvankelijk had ik een 7x besteld met 19” wielen, want zuiniger.
Maar het blijkt dat die pas aan het eind van het jaar geleverd kunnen worden.
Houd hier rekening mee.
Ikzelf heb het omgezet naar 20” wielen.
Maar het blijkt dat die pas aan het eind van het jaar geleverd kunnen worden.
Houd hier rekening mee.
Ikzelf heb het omgezet naar 20” wielen.
Ben ik gelukkig niet de enige en hoop dat het met een software update op te lossen is. Zal is kijken of hierover iets in de builder app staat anders maar melding aanmaken.cvisser schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Ik krijg ook veel meldingen stuur vasthouden terwijl ik het stevig vast heb met 1 hand.
Lijkt erger als zon op het stuur gestaan heeft als hij geparkeerd stond en als airco op stuur blaast.
Heb ook het idee dat het met de airco cooling te maken heeft die langs het stuur loopt in bepaalde omstandigheden.
[ Voor 7% gewijzigd door Alphaxe op 29-08-2025 16:40 ]
🚨BREAKING NEWS DATA CONNECTIVITY🚨
Achter de schermen blijven ‘strijden’ en vandaag te horen gekregen dat de gene die voor periode X de Zeekr 7X hebben aangeschaft (welke vorm dan ook) hun data abonnement naar onbeperkt* wordt omgezet.
Na heel wat contact met Zeekr uiteindelijk met de hoogste baas gesproken en positief resultaat.
*Fair use policy
De gene krijgen binnenkort een e-mail hierover!
P.S. fun fact, deze man heeft 18 jaar bij BMW gewerkt en was head of mobility die ook de BMW i3 en i8 op de markt heeft gezet.
Achter de schermen blijven ‘strijden’ en vandaag te horen gekregen dat de gene die voor periode X de Zeekr 7X hebben aangeschaft (welke vorm dan ook) hun data abonnement naar onbeperkt* wordt omgezet.
Na heel wat contact met Zeekr uiteindelijk met de hoogste baas gesproken en positief resultaat.
*Fair use policy
P.S. fun fact, deze man heeft 18 jaar bij BMW gewerkt en was head of mobility die ook de BMW i3 en i8 op de markt heeft gezet.
Op die manier, ja qua snelladen kan ik hier een heel boekwerk over schrijven. Conclusie is, met de huidige laders is de lader bijna overal limiterend en daarom een lagere SoC zorgt er alleen maar voor dat je langer aan de lader staat.Rioja1969 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:20:
[...]
Ik ben op zich niet negatief hoor want ik heb mijn hele vakantie gebruik gemaakt van de nieuwe navigatie app. De laadplanning wijkt alleen behoorlijk af van de realiteit en dat mag wat mij betreft wel verbeterd worden. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met elektrisch rijden, maar volgens mij laadt de snellader iets sneller op als je met 20% bij de lader aankomt ipv met 35%. Maar misschien heb ik het mis en maakt dat geen verschil. Op lange afstanden moet je misschien wel 1 extra stop maken terwijl dat niet nodig was geweest als de laadplanning iets accurater zou zijn.
Mooi!Ian_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:32:
*Fair use policy
Maar dat is wel 'maar' voor 1 jaartje dan
Om verwarring te voorkomen, dat is dan dus als je de premium connectivity er destijds bij hebt besteld neem ik aan?Ian_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:32:
Lijkt me wel iddBlazings schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:50:
[...]
Om verwarring te voorkomen, dat is dan dus als je de premium connectivity er destijds bij hebt besteld neem ik aan?
KloptBlazings schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:50:
[...]
Om verwarring te voorkomen, dat is dan dus als je de premium connectivity er destijds bij hebt besteld neem ik aan?
Jaar gratis daarna premium €150,- ook inclusief onbeperkt. Verleng namelijkFreedive schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:46:
[...]
Mooi!
Maar dat is wel 'maar' voor 1 jaartje dan
Dat is TOP geregeld Ian 👍Ian_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:12:
[...]
Jaar gratis daarna premium €150,- ook inclusief onbeperkt. Verleng namelijk
Klopt, dat heb ik ook. Dit is wel de standaard navigatie en niet de 2.0 app. Dit is mede de reden, naast de dubieuze routes die berekend werden, dat ik naar de 2.0 app ben geswitched.Karel Apple schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:31:
Ervaren jullie ook tijdens het navigeren in de native app, dat er willekeurig gesproken wordt met de woorden ‘3 kilometer’?
Volgens mij ligt datum X net een paar dagen voordat die voor mij officieel besteld is. Bij mij stond op de gratis premium connectivity wel bij de items die naar de LM is gegaan om te bestellen, maar de bestelling zelf is volgens mij net een paar dagen te laat door de LM ingelegd.Ian_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:32:
*Fair use policy
Dat kan deels met voorverwarmen te maken hebben maar ook met de laadcurve. Op 30% SoC is die al lager dan als je op 15% SoC zou aankomen. En loskoppelen doe je dan best aan 75% volgens deze curve:Rioja1969 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:40:
Als je uw partner ook in de wagen meerijdt, zou ik eerder rond 20% SoC aan hem/haar vragen om te kijken welke volgende stops er op de route zijn, bv. dmv ChargingTime of ABRP. Dan kom je ergens tss de 10 à 15% aan en zit je voor de laadcurve op de sweetspot, mits het een 400kW lader is
Bedankt voor de gedetailleerde onderbouwing! En voor de bevestiging dat het dus toch verschil kan maken of je met 15 of 30% SoC bij de lader arriveert 🙏👍RigolleM schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:59:
[...]
Dat kan deels met voorverwarmen te maken hebben maar ook met de laadcurve. Op 30% SoC is die al lager dan als je op 15% SoC zou aankomen. En loskoppelen doe je dan best aan 75% volgens deze curve:
[Afbeelding]
Als je uw partner ook in de wagen meerijdt, zou ik eerder rond 20% SoC aan hem/haar vragen om te kijken welke volgende stops er op de route zijn, bv. dmv ChargingTime of ABRP. Dan kom je ergens tss de 10 à 15% aan en zit je voor de laadcurve op de sweetspot, mits het een 400kW lader is
Inderdaad. Ik hoor regelmatig “over 3 kilometer…” en vervolgens niets meerKarel Apple schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:31:
Ik ben het niet helemaal eens met wat je hierboven laat zien.RigolleM schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:59:
[...]
Dat kan deels met voorverwarmen te maken hebben maar ook met de laadcurve. Op 30% SoC is die al lager dan als je op 15% SoC zou aankomen. En loskoppelen doe je dan best aan 75% volgens deze curve:
[Afbeelding]
1. Deze laadcurve is van de Chinese variant met GBT
2. Deze laadcurve klopt ook niet wat betreft de groene lijn, klopt eigenlijk geen hol van. De Zeekr laadt met ongeveer 700V in de eerste 50% SoC * 500 A (limiterende factor van de curve die je laat zien) is 350 kW piekvermogen.
3. Het laadprofiel is een gegeven, als de lader niet limiterend is, dan duurt het van 10 tot 80% (voorbeeld) 15 minuten. Als je dan bij 30% begint, duurt het 10 minuten tot 80%.
Het is veel belangrijker om een lader te vinden met minimaal 400 kW en waarbij de CCS kabels minimaal 600 A kunnen leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 30-08-2025 12:44 ]
Hoe is de ervaring met de gesproken spraakopdrachten en de ai/gpt vragen en antwoorden?
Ik vond het bij de test niet zo goed werken. Bij de polestar 2 kan ik gewoon praten en op z'n minst vertaald ie goed wat ik zeg. Dus afgezien van of er een gewenst resultaat terug komt.
Maar bij de zeekr vond ik dat ie het echt slecht verstond / omzetten. Als ik heel langzaam en overdreven duidelijk praatte ging het aardig goed.
De test auto had geen internet connectie volgens mij. Maar ik dacht dat daar meer de antwoorden mee gezocht worden en niet zozeer de speech to text processen zeg maar.
Zit er wat dit betreft nog verschil in Nederlands en Engels? Ik heb alleen Nederlands geprobeerd.
En ervaringen met Android auto icm een "hey/ok Google"?
Ik vond het bij de test niet zo goed werken. Bij de polestar 2 kan ik gewoon praten en op z'n minst vertaald ie goed wat ik zeg. Dus afgezien van of er een gewenst resultaat terug komt.
Maar bij de zeekr vond ik dat ie het echt slecht verstond / omzetten. Als ik heel langzaam en overdreven duidelijk praatte ging het aardig goed.
De test auto had geen internet connectie volgens mij. Maar ik dacht dat daar meer de antwoorden mee gezocht worden en niet zozeer de speech to text processen zeg maar.
Zit er wat dit betreft nog verschil in Nederlands en Engels? Ik heb alleen Nederlands geprobeerd.
En ervaringen met Android auto icm een "hey/ok Google"?
1. GB/T protocol bedoel je dan? Kan je verduidelijken wat het verschil is qua laadstrategie mbt CCS2 protocol? En waar kan jij zien dat dit Chinese variant is?Ian_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:43:
[...]
Ik ben het niet helemaal eens met wat je hierboven laat zien.
1. Deze laadcurve is van de Chinese variant met GBT
2. Deze laadcurve klopt ook niet wat betreft de groene lijn, klopt eigenlijk geen hol van. De Zeekr laadt met ongeveer 700V in de eerste 50% SoC * 500 A (limiterende factor van de curve die je laat zien) is 350 kW piekvermogen.
3. Het laadprofiel is een gegeven, als de lader niet limiterend is, dan duurt het van 10 tot 80% (voorbeeld) 15 minuten. Als je dan bij 30% begint, duurt het 10 minuten tot 80%.
Het is veel belangrijker om een lader te vinden met minimaal 400 kW en waarbij de CCS kabels minimaal 600 A kunnen leveren.
2. Ik kijk ook niet naar de groene, maar enkel naar de donkere lijn. Heb je een voorbeeld van een laadcurve voor Europse modellen?
3. Ik heb de filmpjes van Björn bekeken en hij koppelde toch iets vroeger los dan 80% om zo optimaal mogelijk te laden. Als ik de laadcurve van EVKX bekijk zakt de pudding in rond 75%. Maar ja 15' is wel héél snel, meestal ben ik nog niet klaar met plassen en koffie drinken. En 380km (stint van 80-10%) is behoorlijk wat km's die ik normaal niet doe in 1 keer, meestal na 2,5 à 3u moet ik toch ff de benen strekken.
1. Het laadprofiel was al zichtbaar ruim voor de launch van de EU versie, daarnaast heeft de EU versie geen Long Range + AWD. Chinese GB/T is gewoon een vaag iets, geen pijl op te trekken vergeleken met CCS die veel betere en veiligere communicatie heeft. Denk aan bijvoorbeeld DC voltage geven wanneer je wilt inpluggen, leipe mensen daar.RigolleM schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:23:
[...]
1. GB/T protocol bedoel je dan? Kan je verduidelijken wat het verschil is qua laadstrategie mbt CCS2 protocol? En waar kan jij zien dat dit Chinese variant is?
2. Ik kijk ook niet naar de groene, maar enkel naar de donkere lijn. Heb je een voorbeeld van een laadcurve voor Europse modellen?
3. Ik heb de filmpjes van Björn bekeken en hij koppelde toch iets vroeger los dan 80% om zo optimaal mogelijk te laden. Als ik de laadcurve van EVKX bekijk zakt de pudding in rond 75%. Maar ja 15' is wel héél snel, meestal ben ik nog niet klaar met plassen en koffie drinken. En 380km (stint van 80-10%) is behoorlijk wat km's die ik normaal niet doe in 1 keer, meestal na 2,5 à 3u moet ik toch ff de benen strekken.
2. Zelfs de donkere lijn klopt niet met de realiteit op een 500 A lader. Bij 5- tot 15% pakt een Zeekr rond de 680 A * 700 V al is mijn record 580 A.
3. Laatst naar Berlijn ook maximaal 2 uur rijden, lader en weer door.
1. Maar het maakt toch niet uit voor het laadprofiel of dit CCS is of GB/T protocol is? Ik denk niet dat ze in China zomaar spanning op de plug steken van zodra je de kabel aansluit. Ik heb mij iets meer verdiept en ze gebruiken CAN en zijn inderdaad minder strik qua beveiligingen. Ik zie dat de Privilege AWD overeenstemt met LR+AWD, of mis ik nog iets? Maar ik kan best geloven dat de laadcurve op EVKX niet correct is, mijn laadcurve ziet er ook anders uit dan op EVKX.Ian_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:37:
[...]
1. Het laadprofiel was al zichtbaar ruim voor de launch van de EU versie, daarnaast heeft de EU versie geen Long Range + AWD. Chinese GB/T is gewoon een vaag iets, geen pijl op te trekken vergeleken met CCS die veel betere en veiligere communicatie heeft. Denk aan bijvoorbeeld DC voltage geven wanneer je wilt inpluggen, leipe mensen daar.
2. Zelfs de donkere lijn klopt niet met de realiteit op een 500 A lader. Bij 5- tot 15% pakt een Zeekr rond de 680 A * 700 V al is mijn record 580 A.
3. Laatst naar Berlijn ook maximaal 2 uur rijden, lader en weer door.
2. Is denk dat dit een beter idee heeft omtrent de laadcurve (screenshot 1000km challenge Bjørn Nyland), en inderdaad het is iets vlakker, maar de pudding zakt daar wel eerder in
/f/image/LdcPyOotTBPDNAvq0RxSKs9G.png?f=fotoalbum_large)
3. Had je tijd genoeg om koffie te halen?
Hoi allen
Ik ben voornemens een 7x te gaan bestellen bij de leasemaatschappij
Zit alleen te twijfelen tussen LR met alle opties en de zwarte 20inc wintervelgen of de Privilege met alle opties
Alleen nu de vraag heeft de Privilege als enige de adaptieve vering?
Zoja wijzigd de hoogte van de auto indien je de instellingen veranderd en blijf je dan ook zo rijden
Als je hem in low zet zakt de auto maar blijft je dan ook zo rijden of moet je dat bij elke nieuwe rit opnieuw instellen en gaat hij terug naar standaard hoogte?
Je heb natuurlijk ook instellingen om sportief of comfortabel te rijden maar dat is denk ik alleen de afstelling van de veren
Sport is straf en comfort is slapper maar dit heeft wss niets met de hoogte of laagte van de auto te maken toch?
En dit is alleen standaard bij de privilege?
Zit alleen te twijfelen tussen LR met alle opties en de zwarte 20inc wintervelgen of de Privilege met alle opties
Zoja wijzigd de hoogte van de auto indien je de instellingen veranderd en blijf je dan ook zo rijden
Als je hem in low zet zakt de auto maar blijft je dan ook zo rijden of moet je dat bij elke nieuwe rit opnieuw instellen en gaat hij terug naar standaard hoogte?
Je heb natuurlijk ook instellingen om sportief of comfortabel te rijden maar dat is denk ik alleen de afstelling van de veren
Sport is straf en comfort is slapper maar dit heeft wss niets met de hoogte of laagte van de auto te maken toch?
Ja, dat is het enige model met luchtvering die je aan kan passen. De auto gaat automatisch op de laagste stand wanneer je met hogere snelheid rijdt en op de hoogste stand in off-road modus (tot 30km/u).fz1971 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:07:
Je kan de rijhoogte handmatig instellen, maar volgens mij reset deze elke keer als je de auto uit/aan zet (weet iemand dit?).
Het is luchtvering, dus er zitten geen metalen veren in. Lage rijhoogte = stuggere vering en meer dynamische ervaring.fz1971 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:07:
Ja hoogte instelling wordt onthouden. Getest tijdens vakantie waar ik door slecht wegdek met hobbels de auto wat hoger had gezet. Automatische hoogte aanpassing op snelweg blijft wel werken dus “zeer laag” op snel weg. Lagere lagere snelheden gaat de auto weer op de ingestelde hoogte (bijv. Hoog)Blazings schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:15:
[...]
Ja, dat is het enige model met luchtvering die je aan kan passen. De auto gaat automatisch op de laagste stand wanneer je met hogere snelheid rijdt en op de hoogste stand in off-road modus (tot 30km/u).
Je kan de rijhoogte handmatig instellen, maar volgens mij reset deze elke keer als je de auto uit/aan zet (weet iemand dit?).
Niet Zeekr maar andere fabrikanten wel, ik werk zelf voor een bedrijf dat maakt snelladers 👌🏻RigolleM schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:23:
[...]
1. Maar het maakt toch niet uit voor het laadprofiel of dit CCS is of GB/T protocol is? Ik denk niet dat ze in China zomaar spanning op de plug steken van zodra je de kabel aansluit. Ik heb mij iets meer verdiept en ze gebruiken CAN en zijn inderdaad minder strik qua beveiligingen. Ik zie dat de Privilege AWD overeenstemt met LR+AWD, of mis ik nog iets? Maar ik kan best geloven dat de laadcurve op EVKX niet correct is, mijn laadcurve ziet er ook anders uit dan op EVKX.
2. Is denk dat dit een beter idee heeft omtrent de laadcurve (screenshot 1000km challenge Bjørn Nyland), en inderdaad het is iets vlakker, maar de pudding zakt daar wel eerder in![]()
[Afbeelding]
3. Had je tijd genoeg om koffie te halen?
Over het algemeen is de melding je auto is vol al bereikt voor ik het praatje kon afkappen met de mensen naast me om te vragen naar de auto 😅
NIO kan het beter bij een swap station houden. 480 kW lader, was de enige, 360 kW beschikbaar en kreeg ‘maar’ 310 kW
Zoals je ziet 480 kW haal je niet, vraagt het voertuig ook niet en kwam met 4 SoC% aan…
:strip_exif()/f/image/ssOb4fWABCwk7WvIePnBSa1v.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet 480 kW haal je niet, vraagt het voertuig ook niet en kwam met 4 SoC% aan…
:strip_exif()/f/image/ssOb4fWABCwk7WvIePnBSa1v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bbjxZtxlZ4pjjwcN1WrBsXS5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 30-08-2025 20:58 ]
Kleine PSA: de Samsung Galaxy S25 Ultra is nog steeds niet geschikt voor digitale sleutel.
wat ik wel wat jammer vond bij de proefrit is dat het glazen dak een stuk minder tegen de zon beschermd dan bijv bij de polestar 2. Vooral de achter passagiers. Bij de P2 nooit echt nodig gehad om het glazen dak af te dekken (kan ook niet, maargoed..).
Dus een soort folie laagje die de zon wat meer tegenhoudt, maar wel licht doorlaat, zou erg fijn zijn.
Weet iemand of zoiets bestaat?
Dus een soort folie laagje die de zon wat meer tegenhoudt, maar wel licht doorlaat, zou erg fijn zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door admiral866 op 31-08-2025 00:42 ]
Mijn hele Zeekr 7X voorzien van een warmtewerende folie van Xpel.admiral866 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:48:
wat ik wel wat jammer vond bij de proefrit is dat het glazen dak een stuk minder tegen de zon beschermd dan bijv bij de polestar 2. Vooral de achter passagiers. Bij de P2 nooit echt nodig gehad om het glazen dak af te dekken (kan ook niet, maargoed..).
- 99% UV
- 92% IR
- 70% Licht doorlatend
Laten doen, bij het voorruit, vast driehoek, voorportieren en panorama dak. +/- €700,-
Airco staat ook een graad of twee lager en in Eco modus
:strip_exif()/f/image/j6mRBtuTHSBKihNzoNmlhuTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice! Bedankt voor de info. Wss vind ik het dak alleen al wel voldoende.
Ik zal eens contact opnemen met een shop die dat aan kan brengen, zodra de auto geleverd is.
Ik zal eens contact opnemen met een shop die dat aan kan brengen, zodra de auto geleverd is.
[ Voor 15% gewijzigd door admiral866 op 31-08-2025 07:23 ]
De vraag is al eerder door mij besteld, maar toen zatten sommige rijders op levering te wachten, dus nog een keer de vraag over de kofferbakmat:
Ik weet dat sommigen onder jullie een rubberen kofferbak mat hebben besteld en al in gebruik hebben. Zouden jullie daar 1 of meer foto's van willen posten, of je er tevreden mee bent, en evt een link naar de verkoper op Ali, Temu of geelyevs.com.
@Rudi01 en @iawia hebben jullie hem al binnen?
Bij voorbaat dank!!
Ik weet dat sommigen onder jullie een rubberen kofferbak mat hebben besteld en al in gebruik hebben. Zouden jullie daar 1 of meer foto's van willen posten, of je er tevreden mee bent, en evt een link naar de verkoper op Ali, Temu of geelyevs.com.
Bij voorbaat dank!!
Nog niet binnen, staat nu op leverdatum 28 september volgens ali (alhoewel dat niet veel wil zeggen).WizzyBrown schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:56:
De vraag is al eerder door mij besteld, maar toen zatten sommige rijders op levering te wachten, dus nog een keer de vraag over de kofferbakmat:
Bij voorbaat dank!!
Is een groter pakket dat ws met de boot of trein komt.
(Trump voice) China, China, China 🇨🇳Rudi01 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:29:
[...]
Nog niet binnen, staat nu op leverdatum 28 september volgens ali (alhoewel dat niet veel wil zeggen).
Is een groter pakket dat ws met de boot of trein komt.
Komt vrijwel altijd met de 🛶
Alleen Privilige heeft adaptieve luchtvering. De hoogte van de auto kan je voor of tijdens het rijden veranderen. Alleen bij snel rijden (>100km/h) gaat de luchtvering naar zijn laagste stand ‘zeer laag’. De laatst ingestelde stand wordt onthouden, dus je hoeft dit niet iedere rit opnieuw in te stellen. De auto gaat ook bij parkeren naar de stand ‘zeer laag’.fz1971 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:07:
Hoi allen
De instellingen voor Comfort, Standaard en Sport drive regelt alleen de aandrijving, dus dit heeft geen invloed op de luchtvering.
Toch jammer dat het onderstel zich niet aanpast aan de rijmodi van de auto. Is het mogelijk om dat later nog softwarematig toe te voegen? Kan me namelijk voorstellen dat het wenselijk is om in de sportstand een strakker onderstel te hebben.Jiggero schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:14:
[...]
Alleen Privilige heeft adaptieve luchtvering. De hoogte van de auto kan je voor of tijdens het rijden veranderen. Alleen bij snel rijden (>100km/h) gaat de luchtvering naar zijn laagste stand ‘zeer laag’. De laatst ingestelde stand wordt onthouden, dus je hoeft dit niet iedere rit opnieuw in te stellen. De auto gaat ook bij parkeren naar de stand ‘zeer laag’.
De instellingen voor Comfort, Standaard en Sport drive regelt alleen de aandrijving, dus dit heeft geen invloed op de luchtvering.
Ah hier ook de ‘fijne’ EcoContact banden 🛞 😂.Anton54 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:00:
Morgen mijn auto ophalen in Zeist! Long Range zwart met 19 inch velden.
Nog steeds mijn vraag: weten jullie of ik de doopen op de velgen los kan halen zoals je ook bij oudere Tesla’s kunt? Dit zodat ik geen plastic op mijn velgen heb.[Afbeelding]
Die 20 inch met pilot sport zien er inderdaad mooi uit.Ian_ schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:30:
Pilot Sport Banden blijven wel strak samen met de 20inch [Afbeelding]
Als het goed is, dan is de bestelling voor de LR er uit, helaas binnen het leasebudget geen ruimte voor de velgen. Maar je kan niet alles hebben
Was eigenlijk in de veronderstelling dat de LR met Pilot Sport banden zou komen.Anton54 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:00:
Morgen mijn auto ophalen in Zeist! Long Range zwart met 19 inch velden.
Nog steeds mijn vraag: weten jullie of ik de doopen op de velgen los kan halen zoals je ook bij oudere Tesla’s kunt? Dit zodat ik geen plastic op mijn velgen heb.[Afbeelding]
Is dit dan alleen voor de 20" velgen?
Iemand met de standaard 19" velgen die dit kan bevestigen?
Mijn LR met 19" kan ik december oppikken
Net bevestiging gekregen van de LM en Zeekr Netherlands dat de Privilege Crystal White met alle beschikbare opties 1e week van November geleverd gaat worden! Kon helaas ook niet eerder want dan loopt mijn huidige contract af! Ik hoop dat Zeekr daarvoor al een update heeft uitgebracht wat de bekende problemen oplost!
.
Word je account pas gekoppeld net voor aflevering? Of kon je in de Zeekr app ook al een beetje bijhouden waar en welke status je auto op dit moment heeft?
Word je account pas gekoppeld net voor aflevering? Of kon je in de Zeekr app ook al een beetje bijhouden waar en welke status je auto op dit moment heeft?
Alle versies hebben ECO Contacts, behalve de LR 20inch die heeft Pilot sportspimmettjuh schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:58:
[...]
Was eigenlijk in de veronderstelling dat de LR met Pilot Sport banden zou komen.
Is dit dan alleen voor de 20" velgen?
Iemand met de standaard 19" velgen die dit kan bevestigen?
Mijn LR met 19" kan ik december oppikken
Ik heb een LR met 20inch Pilot Sport. Wie weet of je bij vervanging (wanneer versleten) dezelfde krijgt? Of dat je kunt kiezen? Heb namelijk het idee dat er stillere banden zijn en ben best bereid daar een klein beetje dynamiek voor in te leveren. Tussen de 95-105 km/uur geven de banden een beetje een resonerende toon (als een holle ton). Bij lagere bandenspannen (2.5) hoor je het een stuk minder overigens. Over het algemeen trouwens wel tevreden over de banden, vooral de wegligging en grip is uitstekend, heb wat dat betreft nog geen betere gehad.
Vermoed verschillende teams (dit zijn app breed / alle zeekr modellen aanpassingen toch?Ian_ schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:41:
Liever gezien dat er een update was voor de auto ipv dit….
[Afbeelding]
VIN nummer nodig Zeekr Charge app en QR-code in de auto voor koppelen Zeekr (car) app.Malortje schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:30:
Net bevestiging gekregen van de LM en Zeekr Netherlands dat de Privilege Crystal White met alle beschikbare opties 1e week van November geleverd gaat worden! Kon helaas ook niet eerder want dan loopt mijn huidige contract af! Ik hoop dat Zeekr daarvoor al een update heeft uitgebracht wat de bekende problemen oplost!.
Is continue in beeld ook over mijn AA heenGizz78 schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]
Sinds klein weekje ook berijder (groen, privilege), ik erger me alleen een beetje aan de indicator rechts bovenin mijn scherm dat continue aanwezig is. Volgens de handleiding zou deze echter slechts enkele seconde zichtbaar moeten zijn. Hoe is dat bij andere eigenaren/rijders?
De app geüpdatet maar hij verbind niet meer met de digitale sleutel. BT verbinding paar keer opnieuw tot stand gebracht ook de telefoon opnieuw verbonden. BT werkt wel kan gewoon bellen namelijk maar de digitale sleutel heeft er effe geen zin meer in op mijn telefoon (s25)Ian_ schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:41:
Liever gezien dat er een update was voor de auto ipv dit….
[Afbeelding]
Werkt nog perfect hier iPhone 16 Probullseye1977 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:14:
[...]
De app geüpdatet maar hij verbind niet meer met de digitale sleutel. BT verbinding paar keer opnieuw tot stand gebracht ook de telefoon opnieuw verbonden. BT werkt wel kan gewoon bellen namelijk maar de digitale sleutel heeft er effe geen zin meer in op mijn telefoon (s25)
Ik hoop van wel, bedoelde meer had liever gehoopt op een pop-up in mijn auto of telefoon ‘update voertuig beschikbaar’ 😅4v4t4r schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:27:
[...]
Vermoed verschillende teams (dit zijn app breed / alle zeekr modellen aanpassingen toch?
Mijn auto (7x Privilege tech grey) in mei
als een van de eersten in NL op mogen halen, maar nog altijd geen enkele andere 7x op de weg tegen gekomen tot gisteren in EHV een andere 7x Privilege ook in tech grey in een parkeergarage vlak naast mij geparkeerd stond; iemand van dit forum toevallig?
als een van de eersten in NL op mogen halen, maar nog altijd geen enkele andere 7x op de weg tegen gekomen tot gisteren in EHV een andere 7x Privilege ook in tech grey in een parkeergarage vlak naast mij geparkeerd stond; iemand van dit forum toevallig?
Afgelopen vrijdag mijn 7X Privilege in het groen eindelijk op mogen halen. Fiets ik vanochtend naar het werk, zie ik 1km van mijn woning een Zeekr 001 staan. Kijk ik naar het kenteken.. stond die auto letterlijk naast mij tijdens het uitleveren vrijdag! Ik heb een paar cijfers hoger. Ik weet niet hoe groot de kans is, maar dan had ik liever de loterij gewonnen

/f/image/RZTu5aUqpTUOD4zyTt8zsNJb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Blazings op 01-09-2025 22:22 ]
Doet me denken aan deze keer dat een andere polestar bij ons aan de andere kant van de straat stond. Moest er even een foto van maken, haha. 1 nr verschil en zelfde auto verder.
:strip_exif()/f/image/9BTcABHmmJatujONJwkL7RGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie heeft ervaring met het verschil in rijgevoel van LR tov de privilege?
Ik heb inmiddels 2 test ritjes gedaan in de LR. Wist nog niet zeker of het privilege of de LR moet worden. Maar ik dacht als ik de LR test en dat bevalt dan zal de Privilege ook wel bevallen.
Maar nu kwam ik laatst wat tegen waar gesproken werd over dat de LR mogelijk het rijgevoel en stuur gevoel beter overbrengt dan de privilege. Iemand daar ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/9BTcABHmmJatujONJwkL7RGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb inmiddels 2 test ritjes gedaan in de LR. Wist nog niet zeker of het privilege of de LR moet worden. Maar ik dacht als ik de LR test en dat bevalt dan zal de Privilege ook wel bevallen.
Maar nu kwam ik laatst wat tegen waar gesproken werd over dat de LR mogelijk het rijgevoel en stuur gevoel beter overbrengt dan de privilege. Iemand daar ervaring mee?
Ik vermoed dat dat wettelijk gezien zo moet zijn dat het altijd zichtbaar is.Gizz78 schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]
Sinds klein weekje ook berijder (groen, privilege), ik erger me alleen een beetje aan de indicator rechts bovenin mijn scherm dat continue aanwezig is. Volgens de handleiding zou deze echter slechts enkele seconde zichtbaar moeten zijn. Hoe is dat bij andere eigenaren/rijders?
Ik heb back to back proefritten in beiden gedaan, eerst de Privilege en daarna de LR. Drempels gepakt, sportief de bochten ingestuurd maar moet er wel bij zeggen dat ik in de Privilege niet met de instellingen heb kunnen spelen. Mijn afdronk was dat de Privilege wat 'luchtiger' (pun intended) aanvoelt en daarmee drempels comfortabeler pakt maar in de bochten wat wolliger aanvoelde. Dat is vast te corrigeren met een andere instelling van de luchtvering. De LR heeft dat minder en voelt dus wat directer, waarbij je dan weer niet de keuze hebt om dat comfortabeler te maken. Maar vergeleken met mijn huidige model 3 voelde het beiden een stuk comfortabeler / luxer, je levert wel wat in op sportief gevoel.admiral866 schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:51:
Ik heb uiteindelijk voor de LR gekozen, vond het verschil niet groot genoeg en spelen met de vering doe ik toch maar een week waarschijnlijk, om hem daarna grotendeels op dezelfde setting te laten staan. En ben er van overtuigd dat je het op langere stukken snelweg, in ieder geval in Nederland, nauwelijks gaat merken.
Maar goed, blijft toch ook vooral persoonlijk en veel eigenaren zullen ervan overtuigd zijn dat hun keuze de meest logische is, dus vraag bij Zeekr evt nog een proefrit in de Privilege aan?
Ik dacht dat ik wellicht de eerste Zeekr 7X in de buurt zou hebben (wellicht niet realstisch met een levertijd in December), maar zag nu dat er al een zwarte LR in de buurt is bij gekomen.
Blijft een mooie auto. En in het zwart toch ook weer een stuk anders dan wit of grijs.
Blijft een mooie auto. En in het zwart toch ook weer een stuk anders dan wit of grijs.
Na anderhalf jaar in een 001 Performance, ben ik recent overgestapt naar een 7X Privilege, de zwarte uitvoering. Na anderhalf jaar 001, miste ik toch juist de luchtvering en de audio die in de Performance duidelijk minder zijn dan in de Privilege. Destijds getwijfeld en verkeerd gekozen. Ik merkte dat het onderstel zonder luchtvering na een tijd wat minder aan begon te voelen, althans in de 001 dus. Aangezien de 7X volgens mij nog iets zwaarder is, zou ik zelf niet meer zonder luchtvering willen rijden. Na een tripje Zuid-Frankrijk ben ik erg blij met de keuze voor deze 7X, de auto rijdt relaxter dan de 001 deed, om over het laden onderweg nog maar te zwijgen, serieuze vooruitgang! Qua verbruik zat er overigens weinig tussen de 2, al rijd/reed ik in beide auto's in de comfort-standjsiegmund schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb back to back proefritten in beiden gedaan, eerst de Privilege en daarna de LR. Drempels gepakt, sportief de bochten ingestuurd maar moet er wel bij zeggen dat ik in de Privilege niet met de instellingen heb kunnen spelen. Mijn afdronk was dat de Privilege wat 'luchtiger' (pun intended) aanvoelt en daarmee drempels comfortabeler pakt maar in de bochten wat wolliger aanvoelde. Dat is vast te corrigeren met een andere instelling van de luchtvering. De LR heeft dat minder en voelt dus wat directer, waarbij je dan weer niet de keuze hebt om dat comfortabeler te maken. Maar vergeleken met mijn huidige model 3 voelde het beiden een stuk comfortabeler / luxer, je levert wel wat in op sportief gevoel.
Ik heb uiteindelijk voor de LR gekozen, vond het verschil niet groot genoeg en spelen met de vering doe ik toch maar een week waarschijnlijk, om hem daarna grotendeels op dezelfde setting te laten staan. En ben er van overtuigd dat je het op langere stukken snelweg, in ieder geval in Nederland, nauwelijks gaat merken.
Maar goed, blijft toch ook vooral persoonlijk en veel eigenaren zullen ervan overtuigd zijn dat hun keuze de meest logische is, dus vraag bij Zeekr evt nog een proefrit in de Privilege aan?
Inmiddels een paar maanden een 7x LR, zwart. Bevalt erg goed.
1 punt dat hier al vaak aan de orde is geweest. Onze telefoons (iPhone 13 & 15) blijven niet gekoppeld. Heel irritant. Wie heeft de gouden tip?? Al tig keer de verbinding vanaf de auto op nieuw gemaakt maar na parkeren is deze steeds weer weg.
1 punt dat hier al vaak aan de orde is geweest. Onze telefoons (iPhone 13 & 15) blijven niet gekoppeld. Heel irritant. Wie heeft de gouden tip?? Al tig keer de verbinding vanaf de auto op nieuw gemaakt maar na parkeren is deze steeds weer weg.
Wat bij mij hielp is de naam van de verbinding wijzigen (dus in de instellingen van de 7x). Daarna geen problemen meer gehad.HappyZeekr schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:38:
Inmiddels een paar maanden een 7x LR, zwart. Bevalt erg goed.
Dank! En weet je nog waar je die naam kan wijzigen? Ben dat nog niet tegengekomen volgens mij.
Mijn auto (Privilege in groen met trekhaak) was een tijdje terug al besteld, dus ik had al verschillende accessoires besteld die inmiddels ook al geleverd zijn. We kregen een verwachte leverdatum van maandag 1 september, helaas kregen wij op vrijdag 29-08 een berichtje van de dealer dat de bestelling vertraagd was en dat deze pas 4 december geleverd kan worden. Ik vind dat wel erg kort dag, het lijkt mij toch dat ze eerder al wisten dat ze die leverdatum niet gingen redden, en dan ook nog met meer dan 3 maand vertragen. Dit is wel enorm balen want ik heb meerdere trips gepland met de auto in het najaar en ik moet nu eerst gaan zie hoe ik dat ga oplossen, zeker de trip naar Engeland wordt wel een uitdaging met de huidige auto.
Ik moest eerst op de iphone die verbinding eenmalig handmatig vanuit dat sleutelmenu activeren, daarna werkt het weer zoals eerder.bullseye1977 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:14:
[...]
De app geüpdatet maar hij verbind niet meer met de digitale sleutel. BT verbinding paar keer opnieuw tot stand gebracht ook de telefoon opnieuw verbonden. BT werkt wel kan gewoon bellen namelijk maar de digitale sleutel heeft er effe geen zin meer in op mijn telefoon (s25)
Wie weet trouwens wat je kunt met sleutelkaart aanmaken?? Is dat voor in de wallet? Of? En hoe doe je dat dan?
Wow, dat is ook geen kleine vertraging! En inderdaad wel een heel late kennisgeving.Je zal je huidige auto al verkocht hebben en 3 maanden moeten overbruggen..jsmid6 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:48:
Mijn auto (Privilege in groen met trekhaak) was een tijdje terug al besteld, dus ik had al verschillende accessoires besteld die inmiddels ook al geleverd zijn. We kregen een verwachte leverdatum van maandag 1 september, helaas kregen wij op vrijdag 29-08 een berichtje van de dealer dat de bestelling vertraagd was en dat deze pas 4 december geleverd kan worden. Ik vind dat wel erg kort dag, het lijkt mij toch dat ze eerder al wisten dat ze die leverdatum niet gingen redden, en dan ook nog met meer dan 3 maand vertragen. Dit is wel enorm balen want ik heb meerdere trips gepland met de auto in het najaar en ik moet nu eerst gaan zie hoe ik dat ga oplossen, zeker de trip naar Engeland wordt wel een uitdaging met de huidige auto.
Ik moet zeggen dat ik de auto tot nu toe boven verwachting vind presteren en een geweldige ervaring, maar qua alles er omheen moet Zeekr echt aan de bak. Zeker als ze het premium segment aan willen boren met dit merk. Bij mij is zo'n beetje alles fout gegaan (bestelling vergeten door Zeekr, kenteken een halve dag van tevoren, bijbestelde accessoires niet bekend en niet op voorraad tijdens levering). Toen ik op locatie mijn verhaal deed kreeg ik te horen dat dat helaas vaker voorkwam omdat ze zo onderbezet/opstartend zijn.
Daarom dus: puur persoonlijk. In hoeverre dat de lucht en/of normale vering van de 001 dezelfde is als die van de 7X weet ik niet? Wanneer het technisch al andere hardware is valt het nauwelijks te vergelijken natuurlijk. Je mag ook aannemen dat de vering op het gewicht van de 7X is afgestemd, ook die van de LR versie. Had ik overigens de luchtvering los kunnen nemen als optie dan had ik daar op z'n minst wel over getwijfeld maar goed, dat kon niet. Mijn redenering was dat je voor dagdagelijks filegebruik zonder Max Verstappen ambities er niet super veel van gaat merken. Maar ieder moet natuurlijk een eigen keuze maken.AcrobaticZebra schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:06:
[...]
Na anderhalf jaar in een 001 Performance, ben ik recent overgestapt naar een 7X Privilege, de zwarte uitvoering. Na anderhalf jaar 001, miste ik toch juist de luchtvering en de audio die in de Performance duidelijk minder zijn dan in de Privilege. Destijds getwijfeld en verkeerd gekozen. Ik merkte dat het onderstel zonder luchtvering na een tijd wat minder aan begon te voelen, althans in de 001 dus. Aangezien de 7X volgens mij nog iets zwaarder is, zou ik zelf niet meer zonder luchtvering willen rijden. Na een tripje Zuid-Frankrijk ben ik erg blij met de keuze voor deze 7X, de auto rijdt relaxter dan de 001 deed, om over het laden onderweg nog maar te zwijgen, serieuze vooruitgang! Qua verbruik zat er overigens weinig tussen de 2, al rijd/reed ik in beide auto's in de comfort-stand
Volgens mij zei ik dat ook. Ik zou een auto van dit gewicht niet meer rijden zonder luchtvering als de optie er is. Vond ik in de Model S top, iets minder in een Q8 etron, maar in de ZEEKR, ook de leen-001 die ik even reed, erg prettig. Ik merkte na een kleine 50.000 km wel duidelijk verschil in de vering vergeleken met de eerste 10.000. Maar klopt, andere auto, dus vast verbeterd. Ze hebben ongeveer alle mindere punten van de 001 verbeterd in de 7X, dus dit wellicht ookjsiegmund schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:46:
[...]
Daarom dus: puur persoonlijk. In hoeverre dat de lucht en/of normale vering van de 001 dezelfde is als die van de 7X weet ik niet? Wanneer het technisch al andere hardware is valt het nauwelijks te vergelijken natuurlijk. Je mag ook aannemen dat de vering op het gewicht van de 7X is afgestemd, ook die van de LR versie. Had ik overigens de luchtvering los kunnen nemen als optie dan had ik daar op z'n minst wel over getwijfeld maar goed, dat kon niet. Mijn redenering was dat je voor dagdagelijks filegebruik zonder Max Verstappen ambities er niet super veel van gaat merken. Maar ieder moet natuurlijk een eigen keuze maken.