Bij mij was de bestelde set matten op magische wijze verdwenen uit mijn bestelling. Samen met een kabel, trouwens. Ik heb dat toen maar laten zitten, en heb een setje (goedkopere, en minder stevige) beschermingsmatten elders besteld. Die is net binnen, en ga ik deze week in de auto installeren. Ik zal een foto posten als het er in zit!WizzyBrown schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:56:
De vraag is al eerder door mij besteld, maar toen zatten sommige rijders op levering te wachten, dus nog een keer de vraag over de kofferbakmat:
Ik weet dat sommigen onder jullie een rubberen kofferbak mat hebben besteld en al in gebruik hebben. Zouden jullie daar 1 of meer foto's van willen posten, of je er tevreden mee bent, en evt een link naar de verkoper op Ali, Temu of geelyevs.com.
@Rudi01 en @iawia hebben jullie hem al binnen?
Bij voorbaat dank!!
Knip
[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 03-09-2025 09:33 . Reden: Hoop ongefundeerde aannames op basis van emotie ]
Blijkbaar is het aantal karakters gelimiteerd per bericht.
Ik had nog meer tekst.
@jsmid6 welk voertuig heb je nu?
Is dat echt niet te doen naar UK?
En wat betreft de zo gewilde software-updates.
Verwacht daar niet te veel van.
De auto’s zijn al betaald.
Het ontwikkelen van software kost alleen geld en levert niets op.
Zolang de reviews zich vrijwel uitsluitend richten op het rijgedrag en de rijervaring en niet eens grondig de software beoordelen zal hier weinig verandering in komen.
Ik had nog meer tekst.
@jsmid6 welk voertuig heb je nu?
Is dat echt niet te doen naar UK?
En wat betreft de zo gewilde software-updates.
Verwacht daar niet te veel van.
De auto’s zijn al betaald.
Het ontwikkelen van software kost alleen geld en levert niets op.
Zolang de reviews zich vrijwel uitsluitend richten op het rijgedrag en de rijervaring en niet eens grondig de software beoordelen zal hier weinig verandering in komen.
Goed om even af te koelen met dit soort uitspraken, het is erg vervelend om te horen maar het zijn aannames die gebaseerd zijn op 2 casussen die nog niet bevestigd zijn. Dit op duizenden auto's die zijn uitgeleverd.
FYI ik heb bij een LM in December 2024 besteld (eerste mogelijkheid) en in de eerste week Mei 2025 geleverd gekregen. First come, first serve in dit geval
[ Voor 79% gewijzigd door Notna op 03-09-2025 09:33 . Reden: Quote knip ]
Sluit ik me bij aan, goed om eerst even de emotie te boven te komen voordat je hele volksstammen gaat aanspreken op hun bestaan. Super kak als dit jou overkomt inderdaad, maar als leaserijder en net als Ian_ een early bird qua bestellen, voel ik me in ieder geval niet bepaald aangesproken dat ik in andermans auto rij...
Overigens hier een kennis en dorpsgenoot die ook de 7X zelf aangeschaft heeft, waar alles netjes is verlopen en ons kleine dorpje nu al 2 7X rijker is. Dus het tegendeel van je casus bestaat ook, waardoor dit geen standaard praktijken hoeven en lijken te zijn.
Voor de rest heeft Zeekr inderdaad een hele hoop zaken nog op te lossen om mee te kunnen doen in het premium segment qua customer care, customer journey, etc., maar dit had ik qua management van verwachtingen ook al ingecalculeerd bij een merk wat net een paar jaar bestaat.
Overigens hier een kennis en dorpsgenoot die ook de 7X zelf aangeschaft heeft, waar alles netjes is verlopen en ons kleine dorpje nu al 2 7X rijker is. Dus het tegendeel van je casus bestaat ook, waardoor dit geen standaard praktijken hoeven en lijken te zijn.
Voor de rest heeft Zeekr inderdaad een hele hoop zaken nog op te lossen om mee te kunnen doen in het premium segment qua customer care, customer journey, etc., maar dit had ik qua management van verwachtingen ook al ingecalculeerd bij een merk wat net een paar jaar bestaat.
[ Voor 18% gewijzigd door kingknoest op 03-09-2025 09:24 ]
Hier wacht ik ook al 3 maanden op de originele rubberen matten, waar ik van Zeekr nog geen reactie krijg op de status. Ik kreeg toen, 16 mei, te horen dat deze in een latere container zitten, maar die is ergens in het Suez kanaal vast te komen zitten lijkt het.iawia schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:37:
[...]
Bij mij was de bestelde set matten op magische wijze verdwenen uit mijn bestelling. Samen met een kabel, trouwens. Ik heb dat toen maar laten zitten, en heb een setje (goedkopere, en minder stevige) beschermingsmatten elders besteld. Die is net binnen, en ga ik deze week in de auto installeren. Ik zal een foto posten als het er in zit!
Ben benieuwd naar jouw oplossing met andere matten! Wat ik vooral belangrijk vind bij die matten is dat je in de kofferbak nog steeds twee lossen delen hebt om bij de vakken te kunnen. Volgens mij is dat bij alle producten die ik gevonden kreeg niet het geval en bestaat het uit 1 stuk. Ben dus benieuwd, keep us posted!
Ik denk dat het hele “bestellen” een wassen neus is. Mijn LR heb ik eind januari besteld en als één van de eersten ook geleverd gekregen. Alles wat in Q1 en Q2 uit China is gekomen, waren eigenlijk maar twee varianten, volledig met alle opties. Er zijn ook wat demo’s gebouwd met 19” velgen voor showrooms her en der, maar verder zijn ze in CN gewoon aan het stampen. Hier in Zeist weten ze ook niet exact wat er naar de EU komt; ze zetten orders in het systeem en blijven schuiven met de auto’s die hier aan wal komen. Alles komt in bulk binnen en wordt dan verdeeld over de drie EU-landen waar ze uitleveren.Mario3 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:22:
[...]
@jsmid6
Laat mij raden.
Het gaat hier om een voertuig dat geheel uit eigen vermogen, privé, betaald gaat worden.
Houd er dan rekening mee, dat je keer op keer achter aan de wachtlijst geplaatst wordt.
Zodra zich weer een leasemaatschappij aandient, wordt die zonder pardon naar voren geschoven op de wachtlijst.
Je denk misschien dat je een streepje voor hebt zelf zo’n dure auto te kunnen bekostigen en dat de dealer hier blij mee is.
Helaas, niets lijkt minder waar.
Ik bevind mij in een soortgelijke situatie.
Media mei heb ik een bestelling geplaatst voor een LR wit, met trekhaak en 19 inch velgen (want zuiniger).
(Ook) te bekostigen uit eigen vermogen.
Ik kreeg de toezegging dat de levering in augustus 2025 plaats zou vinden.
Nou, dat was mooi!
Dan kon ik in september met de auto op vakantie naar zuid-Frankrijk.
Begin juli werd ik gebeld met de mededeling dat de levering in de derde of vierde week van juli plaats gaat vinden.
Dus in de eerste week van augustus maar gebeld omdat ik niets hoorde.
Het zou uitgezocht worden.
2 dagen later werd ik teruggebeld met de mededeling dat een voertuig met 19 inch velgen pas aan het eind van het jaar leverbaar was.
Ik kon de levertermijn versnellen door 20 inch velgen te nemen.
Kost mij wel 900 euro extra.
Huh?
Wisten ze dat niet in mei?
Waarom dan te leveren in juli?
Nou ja, vooruit, doe maar.
Dus akkoord gegeven met de toezegging dat de levering in augustus plaats zou vinden.
In de laatste week van augustus maar weer eens gebeld.
Een dame vertelde mij dat nog geen leverdatum gepland was.
Het zou intern uitgezet worden.
Een week later maar weer eens gebeld, want nog geen bericht.
Dezelfde dame wist van niets.
Maar na even terugzoeken toch mijn vorige telefoontje gevonden.
Het zou intern uitgezet worden.
Maar 1 september werd ik door een bericht van @Anton54 uiterst onplezierig verrast met de mededeling dat zijhij de LR met 19 inch velgen op 2 september in Zeist zou afhalen.
Hoezo pas leverbaar aan het eind van het jaar?
Laat mij nog eens raden.
Hier gaat het om een voertuig geleverd aan een leasemaatschappij.
Op 2 september (gisteren dus) heb ik uiteraard direct mijn akkoord voor het bijbetalen van die 900 euro ingetrokken.
Want aan dit soort praktijken werk ik niet mee.
Een reactie van Zeekr is nog niet gekomen.
Ik bevind mij nu in een afkoelperiode waarin ik zal vaststellen op ik de auto sowieso nog wel wil.
De vakantie naar Frankrijk zal in ieder geval plaatsvinden met mijn huidige auto.
Een Peugeot e3008.
Dan maar iets langzamer laden.
Waarom deze acties plaatsvinden is mij geheel duister.
De kans acht ik heel groot dat hier financiële redenen achter liggen.
Rest mij nog een aantal berichten aan een aantal groepen mensen die dit lezen:
In de eerste plaats aan de aankomende kopers die de auto zelf willen bekostigen.
Houd er rekening mee dat ondanks gedane beloften de levertijd sterk vertraagd kan worden.
Laat je niet verleiden tot extra betalingen.
Dan aan de berijders van een 7x die het voertuig hebben aangeschaft via een leasemaatschappij.
Wees je elke keer bewust bij het instappen dat het voertuig waar je instapt misschien eigenlijk bedoeld was voor iemand anders.
Ook bij het uitstappen, bedenk elke keer dat je net gereden hebt in een auto die misschien eigenlijk voor een ander was.
Dan voor de medewerkers van de leasemaatschappijen die dit lezen en hierbij betrokken zijn.
Hoe voelt dat?
Werken bij zo’n bedrijf die dit mede veroorzaakt?
Ik hoop van harte dat je zelf nooit als andere partij in deze situatie terecht komt.
Dan als laatste aan de medewerkers van Zeekr die dit lezen (en die zullen er zeker zijn!).
Het zijn geen leuke dingen die hier plaatsvinden.
Als werknemer van Zeekr acht ik jou hiervoor medeverantwoordelijk.
Mijn vrouw heeft eind Q2 een X besteld (wit met wit/blauw interieur). Zeekr wilde toen van de oude voorraad af, dus er liep een aantrekkelijk aanbod op voorraadmodellen van het vorige type. Een witte met wit interieur (niet onze voorkeur met kinderen maar keuze was er niet meer) was toen nog beschikbaar, dus daarvoor gekozen en besteld, afleverdatum afgesproken. Toen die datum dichterbij kwam, werd het vertraagd en uiteindelijk zelfs afgezegd onze auto was aan een ander contract toegewezen. Daarna een voorstel gekregen voor een groene met donker interieur, toen de auto uiteindelijk klaar zou staan om op vrijdagmiddag op te halen, werden we diezelfde ochtend gebeld: verkeerde auto klaargezet. Niet het donkere lederen interieur zoals afgesproken, maar de stoffen variant. Lang verhaal kort: na veel bellen en gedoe is er uiteindelijk een mooie groene met donker lederen interieur bij ons thuis in Almere afgeleverd (twee weken later dan de afgesproken datum). Het was een rollercoaster, maar gelukkig toch goed gekomen.
Heel frustrerend als zaken verkeerd lopen. Ik zit zelf ook deels nog in spanning of alles bij mij goed loopt (wel via LM overigens), want qua bijtelling wil ik natuurlijk dat mijn auto dit jaar op numberbord komt.
Ik heb namelijk de auto besteld in April, dus met gratis pakketten, maar ik heb gevraagd om de stoffen stoelen in plaats van de leren stoelen omdat zowel mijn vrouw als dochter (een hele felle dochter moet ik zeggen
) vegatariër zijn en dus niet op leer willen zitten (bij voorkeur).
Maar wat Zeekr tot nu toe heeft gedaan is niet auto's in China bestellen die bij hun besteld zijn, maar simpelweg een combinatie van de 8 varianten (LR met beide paketten in de 4 kleuren met 20" wielen of Privilege in de 4 kleuren met paketten) bestellen in China en toewijzen aan mensen als ze aankomen in Zeist.
In die zin is het een beetje random, behalve wellicht in sommige gevallen waar mensen/LM wat meer druk hebben uitgevoerd of vragen hebben gesteld over levering (aanwezig zijn helpt vaak).
In mijn geval is het technisch gezien helemaal niet mogelijk om wel Advanced Cockpit Package te nemen zonder leren stoelen, maar mij is verzekerd dat deze combinatie eind dit jaar ook geleverd worden. Nou, ik denk dat we genoeg weten of wat je verzekerd wordt in Zeist en wat er daadwerkelijk gebeurd. Overigens geen aanval van mij, ik snap dat het een nieuwe merk is dat hard groeit en waarbij de 7X heel veel aandacht heeft opgeleverd, dus ik zie het wel.
Ik heb dit weekend een verlegende proefrit staan voor de 7X (zoals anderen eerder al gedaan hebben hier, zaterdag einde dag ophalen, maandagochtend terug brengen) en dan zal ik weer eens informeren naar de status van de auto. Hij zal toch zo onderhand geproduceerd moeten worden om begin Dec uitgeleverd te worden hier, neem ik aan.
Ik heb namelijk de auto besteld in April, dus met gratis pakketten, maar ik heb gevraagd om de stoffen stoelen in plaats van de leren stoelen omdat zowel mijn vrouw als dochter (een hele felle dochter moet ik zeggen
Maar wat Zeekr tot nu toe heeft gedaan is niet auto's in China bestellen die bij hun besteld zijn, maar simpelweg een combinatie van de 8 varianten (LR met beide paketten in de 4 kleuren met 20" wielen of Privilege in de 4 kleuren met paketten) bestellen in China en toewijzen aan mensen als ze aankomen in Zeist.
In die zin is het een beetje random, behalve wellicht in sommige gevallen waar mensen/LM wat meer druk hebben uitgevoerd of vragen hebben gesteld over levering (aanwezig zijn helpt vaak).
In mijn geval is het technisch gezien helemaal niet mogelijk om wel Advanced Cockpit Package te nemen zonder leren stoelen, maar mij is verzekerd dat deze combinatie eind dit jaar ook geleverd worden. Nou, ik denk dat we genoeg weten of wat je verzekerd wordt in Zeist en wat er daadwerkelijk gebeurd. Overigens geen aanval van mij, ik snap dat het een nieuwe merk is dat hard groeit en waarbij de 7X heel veel aandacht heeft opgeleverd, dus ik zie het wel.
Ik heb dit weekend een verlegende proefrit staan voor de 7X (zoals anderen eerder al gedaan hebben hier, zaterdag einde dag ophalen, maandagochtend terug brengen) en dan zal ik weer eens informeren naar de status van de auto. Hij zal toch zo onderhand geproduceerd moeten worden om begin Dec uitgeleverd te worden hier, neem ik aan.
Ik heb al een tijdje een 7x LR zwart in bestelling staan voor levering eind oktober. Nu was ik vandaag even in de buurt van Zeist en eens gaan kijken naar de uitvoering. Nu viel met op dat de grijze variant (showroom) wel eens stukje mooier voorkomen heeft dan de zwarte variant (veel minder vorm door het wegvallen van de contrasterende delen). De zwarte variant stond ook buiten en was vies (vs showroom). Wat is jullie mening? En goede foto's van een zwarte LR zijn welkom om me te overtuigen van de juiste keuze
Waren de velgen hetzelfde? Ik heb zelf een zwarte priv besteld, heb normaal altijd grijs maar vind die zwarte balk toch minder mooi. Is allemaal een kwestie van smaak en de wielen doen ook heel veel..
Ik heb ook een LR met Michelin Pilot sport banden en ik ervaar ook een resonerend geluid tussen de 90 en 115 km/h. Ik ga er een afspraak voor maken want volgens mij is dit niet normaal. Ik heb net de velgen zwart laten maken en het lijkt nu nog wel erger maar misschien komt dat door het natte weer.Nacho1978 schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:07:
Ik heb een LR met 20inch Pilot Sport. Wie weet of je bij vervanging (wanneer versleten) dezelfde krijgt? Of dat je kunt kiezen? Heb namelijk het idee dat er stillere banden zijn en ben best bereid daar een klein beetje dynamiek voor in te leveren. Tussen de 95-105 km/uur geven de banden een beetje een resonerende toon (als een holle ton). Bij lagere bandenspannen (2.5) hoor je het een stuk minder overigens. Over het algemeen trouwens wel tevreden over de banden, vooral de wegligging en grip is uitstekend, heb wat dat betreft nog geen betere gehad.
Iets simpels als zwarte velgen bestellen lijkt geen optie bij Zeekr maar ik heb een betere optie gevonden.
Al in April heb ik gelijk gevraagd naar de zwarte velgen met winterbanden eromheen. Bij het afhalen waren die niet in Zeist op voorraad en daarna heb ik wel 10 x gebeld en gemaild maar het is een zooitje bij Zeekr. Niemand reageert of reageert half en de velgen heb ik 5 maanden later nog steeds niet.
Toen zat ik in Photoshop mijn standaard velgen zwart in te kleuren om te kijken hoe dat zou staan en toen pas kwam ik erachter dat de zwarte velgen die je kunt bijbestellen bij Zeeker volgens mij hetzelfde zijn als de standaard velgen. Ze hebben bij de standaard velgen alleen een metalen rand toegevoegd. Of ik moet het niet goed zien.
Ik heb ze nu voor 500 euro zwart laten poedercoaten en ik ben er zeer blij mee. Scheelt veel geld en ben blij dat ik hiervoor niet meer afhankelijk ben van de puinhoop bij Zeekr.
(ben wel heel blij met de auto hoor, alleen hun service is slecht)
:strip_exif()/f/image/ouj1ICXRxJC4QQjhKvWHwzuB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T2yrZ7DCgyLr1EI49F1NXad3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook het Zeekr logo op de voorzijde en de 7x op de achterzijde zwart in china besteld. Ik ben nu blij met hoe de auto eruit ziet.
Al in April heb ik gelijk gevraagd naar de zwarte velgen met winterbanden eromheen. Bij het afhalen waren die niet in Zeist op voorraad en daarna heb ik wel 10 x gebeld en gemaild maar het is een zooitje bij Zeekr. Niemand reageert of reageert half en de velgen heb ik 5 maanden later nog steeds niet.
Toen zat ik in Photoshop mijn standaard velgen zwart in te kleuren om te kijken hoe dat zou staan en toen pas kwam ik erachter dat de zwarte velgen die je kunt bijbestellen bij Zeeker volgens mij hetzelfde zijn als de standaard velgen. Ze hebben bij de standaard velgen alleen een metalen rand toegevoegd. Of ik moet het niet goed zien.
Ik heb ze nu voor 500 euro zwart laten poedercoaten en ik ben er zeer blij mee. Scheelt veel geld en ben blij dat ik hiervoor niet meer afhankelijk ben van de puinhoop bij Zeekr.
:strip_exif()/f/image/ouj1ICXRxJC4QQjhKvWHwzuB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T2yrZ7DCgyLr1EI49F1NXad3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook het Zeekr logo op de voorzijde en de 7x op de achterzijde zwart in china besteld. Ik ben nu blij met hoe de auto eruit ziet.
Afgelopen vrijdag zeiden ze dat de matten op waren en deze week weer op voorraad. Dat impliceert dat de matten eerder op voorraad waren. Ze zouden mij erover bellen, maar tot nu toe nog niks gehoord. Als ze me wel contacten laat ik het je weten.kingknoest schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:28:
[...]
Hier wacht ik ook al 3 maanden op de originele rubberen matten, waar ik van Zeekr nog geen reactie krijg op de status. Ik kreeg toen, 16 mei, te horen dat deze in een latere container zitten, maar die is ergens in het Suez kanaal vast te komen zitten lijkt het.
Ik zag op Ali een zwarte cover voor de "7x" (gaat over bestaande) maar voor het logo op de voorzijde heb ik nog niets gevonden. Of verwijder jij bestaande logo? Dat durf ik niet zo goed bij lease. Wat heb jij besteld?yordy25 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:34:
Iets simpels als zwarte velgen bestellen lijkt geen optie bij Zeekr maar ik heb een betere optie gevonden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk krijgt iedereen hem dit jaar nog, worst case 2026 maar de bijtelling is tientjes werk gelukkig.Elayais schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:11:
Heel frustrerend als zaken verkeerd lopen. Ik zit zelf ook deels nog in spanning of alles bij mij goed loopt (wel via LM overigens), want qua bijtelling wil ik natuurlijk dat mijn auto dit jaar op numberbord komt.
Ik heb namelijk de auto besteld in April, dus met gratis pakketten, maar ik heb gevraagd om de stoffen stoelen in plaats van de leren stoelen omdat zowel mijn vrouw als dochter (een hele felle dochter moet ik zeggen) vegatariër zijn en dus niet op leer willen zitten (bij voorkeur).
Groot fan van het grijs na jaren een zwarte Tesla te hebben gehad.:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SMxTc13GBxdXcQSp0xofuE7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MpPKaE3JS6flDd7QWVmWoS6t.jpg?f=fotoalbum_large)
Mitchigan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:29:
Ik heb al een tijdje een 7x LR zwart in bestelling staan voor levering eind oktober. Nu was ik vandaag even in de buurt van Zeist en eens gaan kijken naar de uitvoering. Nu viel met op dat de grijze variant (showroom) wel eens stukje mooier voorkomen heeft dan de zwarte variant (veel minder vorm door het wegvallen van de contrasterende delen). De zwarte variant stond ook buiten en was vies (vs showroom). Wat is jullie mening? En goede foto's van een zwarte LR zijn welkom om me te overtuigen van de juiste keuze
:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SMxTc13GBxdXcQSp0xofuE7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MpPKaE3JS6flDd7QWVmWoS6t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UYQakTPPBZcYOSu9sa8UyWG2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb gekeken maar heel eerlijk, je kan ze beter poedercoaten of wrappen. Zo min mogelijk chinesium gebruiken (ALI)Sander28 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:48:
[...]
Ik zag op Ali een zwarte cover voor de "7x" (gaat over bestaande) maar voor het logo op de voorzijde heb ik nog niets gevonden. Of verwijder jij bestaande logo? Dat durf ik niet zo goed bij lease. Wat heb jij besteld?
Even los van effect op arbeidskorting e.d. is het 60,- per maand, dus 720,- per jaar en daar kan ik genoeg andere leuke dingen mee doen.Ian_ schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:05:
[...]
Hopelijk krijgt iedereen hem dit jaar nog, worst case 2026 maar de bijtelling is tientjes werk gelukkig.
Ik heb deze voor op de voorzijde:Sander28 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:48:
[...]
Ik zag op Ali een zwarte cover voor de "7x" (gaat over bestaande) maar voor het logo op de voorzijde heb ik nog niets gevonden. Of verwijder jij bestaande logo? Dat durf ik niet zo goed bij lease. Wat heb jij besteld?
https://nl.aliexpress.com...N3hI&gatewayAdapt=glo2nld
Met een föhn en wat visdraad is het zo los. Daarna de restanten lijm een beetje schoonmaken. Wel eerst met tape markeren zodat je hem op precies dezelfde plek terug plakt. Het ging heel eenvoudig. 10 minuten werk.
En deze voor de 7X:
https://nl.aliexpress.com...N3hI&gatewayAdapt=glo2nld
Deze is niet goed. Ze zijn hol van binnen dus het tape blijft daardoor niet goed zitten. Ik heb dit zelf opgevuld met ander tape en het zit nu wel maar ik zou deze niet opnieuw kopen.
Begrijpelijk, persoonlijk vind ik de je legt toch al €500,- neer €60,- nog te overzien op dat bedrag.Elayais schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:16:
[...]
Even los van effect op arbeidskorting e.d. is het 60,- per maand, dus 720,- per jaar en daar kan ik genoeg andere leuke dingen mee doen.
Ik kwam zelf van 2021 regeling dus voor mij was het al een flinke stap omhoog. Maar goed, alles voor het milieu. Zonder grappen, ben 100% elektrisch rijden, werk zelf in de branche maar de incentive vanuit de overheid kloppen niet met de doelstellingen.
Collega’s uit de UK betalen 2.5% bijtelling op 100% elektrisch, ongeacht je inkomen.
Ik zit nu ook in de 2021 regeling en wil eigenlijk ook nooit meer niet electrisch rijden, maar ze maken het niet makkelijk. Daar heb ik wel een mening over.Ian_ schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:04:
[...]
Begrijpelijk, persoonlijk vind ik de je legt toch al €500,- neer €60,- nog te overzien op dat bedrag.
Ik kwam zelf van 2021 regeling dus voor mij was het al een flinke stap omhoog. Maar goed, alles voor het milieu. Zonder grappen, ben 100% elektrisch rijden, werk zelf in de branche maar de incentive vanuit de overheid kloppen niet met de doelstellingen.
Collega’s uit de UK betalen 2.5% bijtelling op 100% elektrisch, ongeacht je inkomen.
Electrische auto's zijn gewoon duur, duurder dan vergelijkbare benzine, diesel of hybride auto's. Maar met de huidige regelgeving wordt mijn baas gedwongen om electrisch rijden af te dwingen in de lease (consulting) terwijl dat wellicht niet voor iedereen even betaalbaar is.
Onder de streep gaat dit niet tot meer electrische auto's leiden denk ik. Ik snap het argument wel van de voordelen op de bijtelling helpen vooral mensen die het al niet slecht hebben. Maar tegelijkertijd is het de zakelijke markt die grotendeels de tweedehands markt voedt. Dus ik vind dit enorm dom als je juist wilt dat het wagenpark in NL electrificeert.
Maar goed, gaat dit forum niet over
Na ruim 10.000 kilometer ben ik nog steeds bijzonder tevreden met mijn keuze.Elayais schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:20:
[...]
Ik zit nu ook in de 2021 regeling en wil eigenlijk ook nooit meer niet electrisch rijden, maar ze maken het niet makkelijk. Daar heb ik wel een mening over.
Electrische auto's zijn gewoon duur, duurder dan vergelijkbare benzine, diesel of hybride auto's. Maar met de huidige regelgeving wordt mijn baas gedwongen om electrisch rijden af te dwingen in de lease (consulting) terwijl dat wellicht niet voor iedereen even betaalbaar is.
Onder de streep gaat dit niet tot meer electrische auto's leiden denk ik. Ik snap het argument wel van de voordelen op de bijtelling helpen vooral mensen die het al niet slecht hebben. Maar tegelijkertijd is het de zakelijke markt die grotendeels de tweedehands markt voedt. Dus ik vind dit enorm dom als je juist wilt dat het wagenpark in NL electrificeert.
Maar goed, gaat dit forum niet over. Die 7X, wat een auto hè.
Soms vraag ik me af of ik de juiste keuze heb gemaakt wanneer ik alle nieuwe modellen op de markt zie verschijnen:
Xpeng G6 - Voordeliger geprijsd, en de recente hardware-update is echt indrukwekkend. Echter, de rijervaring valt tegen en de software is ronduit dramatisch.
Xpeng G9 - De nieuwe versie valt buiten mijn budget, maar een collega met de vorige generatie had een pijnlijke ervaring: tijdens het wassen vielen letterlijk de X, N en G letters van zijn auto.
Tesla Model Y (2026) - Echte verbeteringen en mooie features zoals gelaagd zilverglas. Maar het blijft een saaie auto, en Zeekr voelt veel meer premium aan. Bovendien zijn de DC-laadprestaties teleurstellend voor 2025-normen.
Conclusie
Zeekr presteert uitstekend als merk en levert kwaliteitsproducten. Er zijn nog wat hardware-problemen, maar vooral software-gerelateerde issues. Hopelijk komen er snel updates en nieuwe features
Nu twee keer bij een technisch bedrijf in Son op het parkeerdek naast een 7X privilege in het zwart gestaan, iemand van hier? 👋🏻
Helaas ervaar ik ook veel last van het constant moet corrigeren van de 7x. Vooral als je wat harder gaat rijden na 19.00h op onze snelwegen. In een recensie bij AutoWeek stond deze tekst. Ben het er helaas helemaal mee eens.Een basis eigenschap is dat een auto in ieder geval zonder veel moeite rechtdoor rijdt. Dat doen mijn Panda's uit 1988 en 2021 en mijn Fiat 500 tenslotte ook zonder problemen. En juist dit punt krijgt de 7X Long Range niet onder controle, de auto vraag continu stuurcorrecties in een rechte lijn en op hogere snelheid wordt het af en toe toch echt tricky. Ik moet er niet aan denken dat ik op versmalde wegen bij wegwerkzaamheden naast een andere auto rijdt. Passagiers voelen zich ook zeker niet op hun gemak al helemaal niet als ze gevoelig zijn voor wagenziekte. Al met al een tekortkoming die je voortdurende concentratie vraagt en die in 1 klap alle positieve eigenschappen teniet doet.
De autotests die ik tot op heden heb gelezen zijn allen uitgevoerd in de duurdere uitvoering met luchtvering en hier zou het probleem zich niet voordoen, waardoor de recensies hier tot op heden geen melding van maken.
De autotests die ik tot op heden heb gelezen zijn allen uitgevoerd in de duurdere uitvoering met luchtvering en hier zou het probleem zich niet voordoen, waardoor de recensies hier tot op heden geen melding van maken.
Helemaal eens.Ian_ schreef op donderdag 4 september 2025 @ 04:40:
[...]
Na ruim 10.000 kilometer ben ik nog steeds bijzonder tevreden met mijn keuze.
Soms vraag ik me af of ik de juiste keuze heb gemaakt wanneer ik alle nieuwe modellen op de markt zie verschijnen:
Xpeng G6 - Voordeliger geprijsd, en de recente hardware-update is echt indrukwekkend. Echter, de rijervaring valt tegen en de software is ronduit dramatisch.
Xpeng G9 - De nieuwe versie valt buiten mijn budget, maar een collega met de vorige generatie had een pijnlijke ervaring: tijdens het wassen vielen letterlijk de X, N en G letters van zijn auto.
Tesla Model Y (2026) - Echte verbeteringen en mooie features zoals gelaagd zilverglas. Maar het blijft een saaie auto, en Zeekr voelt veel meer premium aan. Bovendien zijn de DC-laadprestaties teleurstellend voor 2025-normen.
Conclusie
Zeekr presteert uitstekend als merk en levert kwaliteitsproducten. Er zijn nog wat hardware-problemen, maar vooral software-gerelateerde issues. Hopelijk komen er snel updates en nieuwe features
snip, offtopic
G9 is wel heel mooi, maar ook voor mij veel te duur. En letters die eraf vallen is niet positief voor de kwaliteit.
snip, offtopic
7X is echt een enorm mooie auto, goed afgewerkt, goed over nagedacht. Ik heb 'm nog niet, maar ik heb zeker ook geen spijt.
Qua Software, in de P2 heb ik in de afgelopen 4 jaar ook niet zoveel OTA's gehad, maar ik vind de auto wel echt significant verbetert ten opzichte van 4 jaar geleden (finetuning van ACC bijvoorbeeld). En of er wel of geen Netflix op zit maakt mij echt helemaal niks uit. Ik heb in de P2 misschien 3 of 4 keer Youtube/Disney+ gebruikt en de Zeekr is al klaar met laden voordat je de app goed en wel hebt opgestart en iets hebt aangezet. Leuk als het er is, maar niet iets wat ik belangrijk vind.
[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 05-09-2025 09:15 ]
heb je nog wat meer foto's?Anton54 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:14:
Gisteren onze Zeekr 7x in ontvangst mogen nemen. Enorm blij mee! [Afbeelding]
1. Airco vandaag netjes bijgevuld, zat inderdaad veel te weinig in. Nu merk je meteen dat hij echt koelt, top dus! Heel verschil.mvrooij schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:26:
[...]
Vandaag netjes gebeld door iemand van Zeekr Zeist.
1. Deze gaan ze bijvullen/nakijken
2. Het is bekend en ze sturen alles door naar Zeekr Tech. Het lijkt erop dat uitlijnen bij niemand helpt en dat het een softwarematig iets is. Ze hopen hier snel vanuit Zeekr Tech meer over te horen want ze sturen iedere melding direct door. Zijn er zoals jullie weten veel meer namelijk.
3. Trekhaak probleem ook bekend, zit iets in de software. Hopelijk snel een oplossing.
4. Trekhaak gat is bij hun ook bekend dat het niet altijd even netjes is, ze gaan wel kijken of ze het wat netter eventueel kunnen maken maar moest er niet teveel van verwachten. Voor mij persoonlijk geen probleem.
Netjes te woord gestaan maar afspraak helaas pas kunnen inplannen op 4 September vanwege drukte bij Zeekr.
2. Hier gaan ze niks mee doen op moment. Ook omdat hun uitlijn machine kapot is en er een nieuwe moet komen maar ook vooral omdat er een groter onderzoek loopt.. Dit is afwachten.
3. Dit is ook bekend, nieuwe software inladen heeft helaas geen nut. Het is vooral afwachten tot update vanuit Zeekr zelf.
4. Dit is bij ze bekend, dit hebben ze overal hetzelfde gedaan. Ik heb er geen probleem mee en had geen zin om hiervoor langer te wachten dus heb gezegd dat ze het maar zo moeten laten.
Wel 2 uur moeten wachten, ik heb geen benul hoeveel tijd airco bijvullen in beslag neemt hoor maar had gehoopt op een uurtje werk. Verder prima geholpen en rustig kunnen werken in Zeist.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Bericht verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door fz1971 op 04-09-2025 20:23 ]
De standaard LR? Mooi!Anton54 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:14:
Gisteren onze Zeekr 7x in ontvangst mogen nemen. Enorm blij mee! [Afbeelding]
Zo heb ik hem ook besteld.
Ben benieuwd of je stuurproblemen hebt boven de 120 km/u. Gesuggereerd wordt dat de LR dit wel heeft en de Privelege met luchtvering niet.
Zelfs met 208 km/h in Duitsland geen last van gehad (Zeekr 7X Long Range icm 20inch).BUX73 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:46:
[...]
De standaard LR? Mooi!
Zo heb ik hem ook besteld.
Ben benieuwd of je stuurproblemen hebt boven de 120 km/u. Gesuggereerd wordt dat de LR dit wel heeft en de Privelege met luchtvering niet.
laten we politieke statements niet op dit forum bespreken daar zijn genoeg andere fora voor, en er zijn ook genoeg personen die een hele andere mening hebben over Musk. Maar dat de Y niet heel mooi is daar zijn heel veel mensen het over eensElayais schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:54:
[...]
Helemaal eens.
De G6 vind ik niet zo mooi, vooral de voorkant niet. En ik vind het echt een enorm minpunt dat er niet de moeite is genomen om er een frunk in te stoppen. Ik vind de frunk heel fijn om mijn kabels in te bewaren zodat als mijn achterbak vol zit er geen probleem is met kabels die onder de vloer zitten.
G9 is wel heel mooi, maar ook voor mij veel te duur. En letters die eraf vallen is niet positief voor de kwaliteit.
Model Y Juniper is uiterlijk een hele verbetering, maar interieur blijft echt enorm lelijk. En daarnaast is Musk voor mij wel echt een probleem. Hij heeft laten zien zijn geld daadwerkelijk te gebruiken om (extreem) rechts aan de macht te krijgen en met Twitter enorm veel desinformatie te verspreiden, ik wil daar gewoon echt geen geld in stoppen. Als de link zo duidelijk en direct is (er zijn veel meer bedrijven en/of landen waar iets op aan te merken is) is het ook makkelijk om dat te vermijden. En het feit dat ik het gewoon geen mooie auto's vind helpt.
7X is echt een enorm mooie auto, goed afgewerkt, goed over nagedacht. Ik heb 'm nog niet, maar ik heb zeker ook geen spijt.
Qua Software, in de P2 heb ik in de afgelopen 4 jaar ook niet zoveel OTA's gehad, maar ik vind de auto wel echt significant verbetert ten opzichte van 4 jaar geleden (finetuning van ACC bijvoorbeeld). En of er wel of geen Netflix op zit maakt mij echt helemaal niks uit. Ik heb in de P2 misschien 3 of 4 keer Youtube/Disney+ gebruikt en de Zeekr is al klaar met laden voordat je de app goed en wel hebt opgestart en iets hebt aangezet. Leuk als het er is, maar niet iets wat ik belangrijk vind.
Wat het is met Tesla's is hetzelfde als met Apple, het werkt gewoon goed klaar. Wat je ook van het product vindt, het laden werkt goed (netwerk) snelheid achterwegen gelaten en het zelfde met de software.bullseye1977 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
[...]
laten we politieke statements niet op dit forum bespreken daar zijn genoeg andere fora voor, en er zijn ook genoeg personen die een hele andere mening hebben over Musk. Maar dat de Y niet heel mooi is daar zijn heel veel mensen het over eens
Interessant te lezen dat de software van de Xpeng G6 als dramatisch beschreven wordt. In welk opzicht en in welk opzicht is de software van Zeekr beter als ik vragen mag?Ian_ schreef op donderdag 4 september 2025 @ 04:40:
[...]
Na ruim 10.000 kilometer ben ik nog steeds bijzonder tevreden met mijn keuze.
Conclusie
Ik ga komende tijd de volgende auto's nog proefrijden. Nieuwe Skoda Enyaq*Zeekr 7x, Xpeng G6/G9.
Dat de Zeekr 7x geen Acc heeft met de trekhaak uit, vind ik nog wel een dingetje. Maar eens kijken hoe de proefrit in het algemeen bevalt. Zeker een hele mooi auto.
* Ik heb nu de 2021 versie die prima bevalt, en de nieuwe schijnt wel goed verbeterd te zijn, interessant in de lease, maar weer eens iets anders is ook wel leuk),
Deze week ook een Long Range Tech Grey incl. opties en 20' inch velgen besteld! 😍
Voor de luchtvering twijfelaars maak ik het weer moeilijker; ik kies bewust géén vering, omdat ik in de proefrit vond dat de auto heel 'wobbelig' overkwam bij stoplichten en remmen. Mijn vrouw is snel wagenziek, dus niet echt fijn. De stoelventilatie ga ik wel missen, maar de automatische deuren en extra pk's boeien mij niet zo, vandaar de LR gekozen.
Voor de luchtvering twijfelaars maak ik het weer moeilijker; ik kies bewust géén vering, omdat ik in de proefrit vond dat de auto heel 'wobbelig' overkwam bij stoplichten en remmen. Mijn vrouw is snel wagenziek, dus niet echt fijn. De stoelventilatie ga ik wel missen, maar de automatische deuren en extra pk's boeien mij niet zo, vandaar de LR gekozen.
|- Rotterdam -|
Heeft de LR nu standaard moeite met rechtuit rijden of komt die maar soms voor? Begin me wat zorgen te maken - levering eind okt.
Ian hierboven zegt dat hij er absoluut geen last van heeft gehad. Dus is het is zeker geen standaard probleem.Mitchigan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
Heeft de LR nu standaard moeite met rechtuit rijden of komt die maar soms voor? Begin me wat zorgen te maken - levering eind okt.
Hier ook LR en geen last van zoekerige. Vind het wel ‘zwaar’ sturen voor kleine correcties op de snelweg. Maar niets schokkends en went eigenlijk welMitchigan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
RVMano schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:38:
Mocht iemand foto's hebben van een zwarte privilege zou ik dat erg waarderen. Heb alleen de groene variant gezien (en gereden) en zwarte met de andere of geheel zwarte wielen. Zie online ook niet veel staan..
:strip_exif()/f/image/xvvtXjEWcPgM1ixcSMF4kn6P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IcEONGKICt4QtkSbgd4cuKes.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWssBZXWnzT5LTGGXW9BtsjU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SLlCJRbyqluebaJZwC6sWmG4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/60ZWYnyro1NqvaDjoGl6JylO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i7CIoi4U2kwQcOjx4mg959Fp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hm3Se7oPGSRigSAmI9PkaaxT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5sLggZQzVbchq8a1mgNO4y0u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nL24A9tIKCn0Hk3SQCOAP8Np.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een paar foto's. In PPF gedaan en later nog coating erover. Ik heb hem opgehaald op 16 mei inmiddels 14k gereden. We rijden nu op moment in midden van Spanje op weg naar Lagos in Zuid Portugal ongeveer 2400 kilometer rijden. Navi. 2.0 kan je geen tolwegen uitzetten en ook geen file omzeilen. Navi 1.0 kan dit wel. Data 7 GB is onvoldoende als je Spotify en Navi 2.0 aan heb is het op zo op. Ik laat jullie het nog weten wanneer het op is ik rij ongeveer 6k in deze 2 weken. Wordt vervolgd.
Geniet van de reis en rij voorzichtig!P. Edelijn schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:29:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hierbij een paar foto's. In PPF gedaan en later nog coating erover. Ik heb hem opgehaald op 16 mei inmiddels 14k gereden. We rijden nu op moment in midden van Spanje op weg naar Lagos in Zuid Portugal ongeveer 2400 kilometer rijden. Navi. 2.0 kan je geen tolwegen uitzetten en ook geen file omzeilen. Navi 1.0 kan dit wel. Data 7 GB is onvoldoende als je Spotify en Navi 2.0 aan heb is het op zo op. Ik laat jullie het nog weten wanneer het op is ik rij ongeveer 6k in deze 2 weken. Wordt vervolgd.
Ik zat ook over PPF te denken, hele wagen gedaan of gedeeltelijk? En ik zou wel benieuwd zijn wat je kwijt was?
Zat op de website te kijken, maar die geven aan:Gizz78 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:39:
[...]
Geniet van de reis en rij voorzichtig!
Ik zat ook over PPF te denken, hele wagen gedaan of gedeeltelijk? En ik zou wel benieuwd zijn wat je kwijt was?
“Bij het volledig wrappen van een auto liggen de kosten hoger. Het volledig wrappen van een auto begint rond de 2000 euro en kan op lopen tot 5000 á 6000 euro.”
Ik gok met coating minimaal €4K bij premium folie
Voor een LM auto is het niet interessant gezien het ‘niet’ mijn auto is. Heb wel raamfolie laten plaatsen warmtewerend maar dat is door de LM betaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 04-09-2025 18:57 ]
Ik heb er inmiddels 4200km op zitten met mijn LR met 20” velgen en ook ik heb nergens last van.Mitchigan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
nu wel met de juiste foto van een zwarte Privilege. Stond bij ons in het dorp, dus niet van mij dus hoop dat de eigenaar het niet erg vind.RVMano schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:38:
Mocht iemand foto's hebben van een zwarte privilege zou ik dat erg waarderen. Heb alleen de groene variant gezien (en gereden) en zwarte met de andere of geheel zwarte wielen. Zie online ook niet veel staan..
:strip_exif()/f/image/JGvOksv2RqcV2sNR2Jdj4K4h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DlNMdVQNEG3FfCo9ayDDEyXz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hEm0Zq2JYNpBVExhQLFdCDt8.jpg?f=fotoalbum_large)
en een filmpje van youtbe
YouTube: Zeekr 7X Review | Tesla Model Y killer
[ Voor 4% gewijzigd door fz1971 op 04-09-2025 20:34 ]
Zeker ook niet mijn bedoeling om een hele discussie op te startenbullseye1977 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:05:
[...]
laten we politieke statements niet op dit forum bespreken daar zijn genoeg andere fora voor, en er zijn ook genoeg personen die een hele andere mening hebben over Musk. Maar dat de Y niet heel mooi is daar zijn heel veel mensen het over eens
Wie o wie kan mij verlossen.
Bij een eerste verkenning van het systeem heb ik ingesteld dat de stoel naar achter schuift als je naar de P stand gaat.
De functie is weer uitgegaan helaas, dus ik wil deze weer aanzetten.
Helaas kan ik het nu nergens meer vinden..
Help me:)
Bij een eerste verkenning van het systeem heb ik ingesteld dat de stoel naar achter schuift als je naar de P stand gaat.
Wanneer je naar je stoel afstelling gaat dan heb je een icoontje van een tandwiel daar zitten nog wat extra opties achter.Joey Stassen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:57:
Wie o wie kan mij verlossen.
Held! Jij maakt mijn dag nu al goed.bullseye1977 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:59:
[...]
Wanneer je naar je stoel afstelling gaat dan heb je een icoontje van een tandwiel daar zitten nog wat extra opties achter.
Toch vreemd dat enkel dat schuifje weer in een extra menu zit
Hi Allen!
Klopt het dat het linker hendel voor ruitenwissers/richting niet verlicht is daar waar rechter hendel dit wel is (de tekens)?
:strip_exif()/f/image/KAYtrw4d2NOdvmEQf39c3a4s.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder merk ik ook dat na 100 km per uur het stuur zwaar is om correcties uit te voeren en ik best veel aan het werk ben om recht te kunnen rijden met mijn LR op 19 inch velgen. Ik begreep dat dit een vaker terugkomend probleem zou zijn… iemand die mij bij kan praten over de laatste update hierover en verwachting? Verder merk ik ook dat er in stuurmodus er haast geen verschil voelbaar is in comfort of sport etc. Het blijft erg stug….
Verder rijdt de auto heerlijk alleen zodra je de snelweg opkomt toch minder.
Klopt het dat het linker hendel voor ruitenwissers/richting niet verlicht is daar waar rechter hendel dit wel is (de tekens)?
:strip_exif()/f/image/KAYtrw4d2NOdvmEQf39c3a4s.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder merk ik ook dat na 100 km per uur het stuur zwaar is om correcties uit te voeren en ik best veel aan het werk ben om recht te kunnen rijden met mijn LR op 19 inch velgen. Ik begreep dat dit een vaker terugkomend probleem zou zijn… iemand die mij bij kan praten over de laatste update hierover en verwachting? Verder merk ik ook dat er in stuurmodus er haast geen verschil voelbaar is in comfort of sport etc. Het blijft erg stug….
Allemaal bedankt voor de foto's, gisteren akkoord gegeven nu maar hopen dat ik kenteken nog op 2025 heb ivm de bijtelling..
Mijn LR met 20 inch heeft hier ook geen moeite mee, rijdt prima rechtuit.Mitchigan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:52:
Volgens mij zou dit via een software update aangepast moeten kunnen worden. Dit kan dan worden aangemeld via de builder/bouwer optie in de Zeekr app (voor zover dit niet al is gebeurd).PolestarB schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:53:
[...]
Toch jammer dat het onderstel zich niet aanpast aan de rijmodi van de auto. Is het mogelijk om dat later nog softwarematig toe te voegen? Kan me namelijk voorstellen dat het wenselijk is om in de sportstand een strakker onderstel te hebben.
Mijn LR met 20” heeft hier wel last van, en met mij vele anderen. Het lijkt overigens niet alleen bij de LR op te treden, want er zijn ook Privilege rijders die problemen ondervinden met rechtuit rijden op de snelweg. Het is m.a.w. geen geïsoleerd probleem en we wachten allemaal op een software update die dit euvel moet gaan verhelpen. Uitlijnen heeft geen zin, het probleem zit blijkbaar in de software. Zeekr heeft dit probleem onderkend en schijnt al een tijdje bezig te zijn om hier een gepaste oplossing voor te vinden. Het is nu de vraag of/wanneer er een update komt ….. ik doe mijn best om er vertrouwen in te houden dat er ooit een update/oplossing gaat komen.Alphaxe schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:17:
[...]
Mijn LR met 20 inch heeft hier ook geen moeite mee, rijdt prima rechtuit.
Zijn er inderdaad Privilege rijders met dit probleem?Rioja1969 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:42:
[...]
Mijn LR met 20” heeft hier wel last van, en met mij vele anderen. Het lijkt overigens niet alleen bij de LR op te treden, want er zijn ook Privilege rijders die problemen ondervinden met rechtuit rijden op de snelweg. Het is m.a.w. geen geïsoleerd probleem en we wachten allemaal op een software update die dit euvel moet gaan verhelpen. Uitlijnen heeft geen zin, het probleem zit blijkbaar in de software. Zeekr heeft dit probleem onderkend en schijnt al een tijdje bezig te zijn om hier een gepaste oplossing voor te vinden. Het is nu de vraag of/wanneer er een update komt ….. ik doe mijn best om er vertrouwen in te houden dat er ooit een update/oplossing gaat komen.
Dacht dat het alleen bij LR auto's voorkwam.
Mijn auto (Privilege) komt in dec.
Ik zal vanavond de hendel eens checken :-)Anton54 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:39:
Hi Allen!
[Afbeelding]
Dankjewel! Ben benieuwdFreedive schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:42:
[...]
Ik zal vanavond de hendel eens checken :-)
Er is iemand in dit forum die een tijdje geleden een lijstje heeft opgesteld met 7X eigenaren dit probleem ondervinden. In de meeste gevallen idd de LR, maar ik weer zeker dat er ook minimaal 1 Privilege kandidaat bij zat.PolestarB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:39:
[...]
Zijn er inderdaad Privilege rijders met dit probleem?
PolestarB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:39:
[...]
Hier heb ik ook last van, maar dan met de Privilege. De auto lijkt constant naar links of rechts te willen gaan binnen de rijstrook (lane assist uit) en bijsturen gaat erg zwaar. Dat maakt een auto die gemaakt is voor comfort/toeren niet heel fijn om snelweg mee te rijden.. Ik dacht dat dit alleen een probleem was bij de LR modellen, maar blijkbaar niet. Iemand op het forum was ooit begonnen met een inventarisatie, maar geen idee wat daar van gekomen is.Anton54 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:39:
Heb nog niet in het donker gereden, dus de verlichting van de hendel heb ik niet gezien
[ Voor 14% gewijzigd door Blazings op 05-09-2025 20:58 . Reden: extra quote ]
Nee niet verlicht de linkerkant !Anton54 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:39:
Hi Allen!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/M5nUzg8V1QNEDnfS8tbwFWVO.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste demo had dit destijds ook al, groene P.PolestarB schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:39:
[...]
Hoop dat het snel opgelost wordt maar of dat echt alleen softwarematig kan/is 😬
Freedive schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:24:
[...]
Nee niet verlicht de linkerkant !
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/IYugp5A00yw372nwKFrW1rXe.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik ook bevestigen, zoals je ziet alle lampen, toeters en bellen werken bij mij.
Ik heb een Priv. en heb er last van.Rioja1969 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:08:
[...]
Er is iemand in dit forum die een tijdje geleden een lijstje heeft opgesteld met 7X eigenaren dit probleem ondervinden. In de meeste gevallen idd de LR, maar ik weer zeker dat er ook minimaal 1 Privilege kandidaat bij zat.
Haha, die is van mij 😍fz1971 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:31:
[...]
nu wel met de juiste foto van een zwarte Privilege. Stond bij ons in het dorp, dus niet van mij dus hoop dat de eigenaar het niet erg vind.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en een filmpje van youtbe
YouTube: Zeekr 7X Review | Tesla Model Y killer
Mag wel gepost worden, hij mag er zijn!
Ik zie wat nieuwe rijders die de rechtuit stabiliteit ook als problematisch ervaren.
Ik ook een rij overigens privilege.
Verzoek aan de eigenaren het builders ticket genaamt 'Improve steering response on the highway for Zeekr 7x' te upvoten en een comment te plaatsen.
Let op dit kan alleen als je een auto gekoppeld hebt in de app. Ga naar bouwers - uw feedback
Verzoek aan de eigenaren het builders ticket genaamt 'Improve steering response on the highway for Zeekr 7x' te upvoten en een comment te plaatsen.
Let op dit kan alleen als je een auto gekoppeld hebt in de app. Ga naar bouwers - uw feedback
:strip_exif()/f/image/v6zziu24Na2eC7iEWjAA7QHr.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals hier aangegeven ben ik donderdag in Zeist geweest en daar geven ze aan dat dit een bekend punt is en hoog op het lijstje staat bij Zeekr EU. Het is een veel aangegeven punt bij de garages van Zeekr. Upvoten helpt natuurlijk altijd, maar ik verwacht dat het nu wel prio heeft bij ze.Ruben_sim schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:33:
Ik zie wat nieuwe rijders die de rechtuit stabiliteit ook als problematisch ervaren.
[Afbeelding]
Bij mijn priv vind ik het niet perse storend maar door de opmerkingen hier ga je er meer op letten en dan klopt het dat recht vooruit minder strak is dan bijvoorbeeld mijn oude Volvo P8. Ik heb juist het gevoel dat het stuur of de aansturing te licht is op hoge snelheden. Misschien zeg ik iets doms maar zo komt het beetje over.
Ik rij 80% van de tijd geen snelweg of heel kort dus voor mij is het niet heel ernstig. Maar dit moet wel opgelost worden natuurlijk.
Erg benieuwd wanneer ze eindelijk met een nieuwe update gaan komen. Zie ook nergens updates meer van Zeekr personeel op bepaalde mediums betreft problemen en software.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Het verlengen van het zitvlak voor de achter stoelen is dat zowel bij LR als Privilege? Ik heb daar helemaal niet naar gekeken bij mijn LR testrit. En direct hierna in dit filmpje zie je een bedien scherm in het middelste neergeklapte stuk van de achterbank, is dit zowel bij de LR als de Privilege?
YouTube: 2025 Zeekr 7X AWD Long Range - POV Test Drive
:strip_exif()/f/image/GbPQHRvIhuAwIkbJoALWGUb3.png?f=user_large)
/f/image/sbppX040RN7NT2fDikFFqsnd.png?f=fotoalbum_large)
Heb toch het idee dat dit een andere versie is?
Er zit daar ook een scherm in de stoel van de bijrijder (04:48)
YouTube: 2025 Zeekr 7X AWD Long Range - POV Test Drive
:strip_exif()/f/image/GbPQHRvIhuAwIkbJoALWGUb3.png?f=user_large)
/f/image/sbppX040RN7NT2fDikFFqsnd.png?f=fotoalbum_large)
Heb toch het idee dat dit een andere versie is?
Er zit daar ook een scherm in de stoel van de bijrijder (04:48)
:strip_exif()/f/image/vYyAPNIRLJrPeiEFt4t6SxuO.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door admiral866 op 06-09-2025 12:31 ]
heh, jammer dat vreesde ik al. haha :-)jswinkels schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:32:
Dat is de Chinese versie
Heeft iemand al positieve ervaring met een extra nfc pas (sleutel) besteld via Ali Express oid.
Ik ben benieuwd of het werkt om deze via de app in te lezen en bruikbaar te maken.
And if so… zou je wellicht ff een linkje naar de juiste pas kunnen plaatsen? Thnx!!
Ik ben benieuwd of het werkt om deze via de app in te lezen en bruikbaar te maken.
And if so… zou je wellicht ff een linkje naar de juiste pas kunnen plaatsen? Thnx!!
Hey allemaal. Een tijdje niks van me laten horen. Maar kan iemand mij vertellen of er al verbeteringen zijn aangebracht ten aanzien van de trekhaak-perikelen? Bij mij hebben ze een TMC module vervangen in Zeist. Maar ‘t euvel blijft. Auto herkent dat er een aanhanger aanwezig is, alles goed. Zet de auto even op de parkeerplaats, wil verder rijden. De auto herkent geen aanhanger. Geen verlichting op de aanhanger aanwezig. Dat duurt een tien minuten / kwartier. Dan herkent de auto de aanhanger en werkt alles naar behoren. Bij ‘t afkoppelen echter, denkt de auto dat er juist nog een aanhanger aanwezig is. Vervolgens klapt de trekhaak niet in.
Een soort gelijk probleem is de “makkelijke instappositie”. Bij mij lijkt ‘t erop dat de auto bij ‘t instappen juist denkt dat je uitstapt. En visa versa. Hoe vaak de auto mij verteld dat ik aan m’n telefoon moet denken als ik instap is voor mij te vaak. Melding gedaan bij de builders-app…..geen opvolging.
Iemand misschien andere ervaringen?
Een soort gelijk probleem is de “makkelijke instappositie”. Bij mij lijkt ‘t erop dat de auto bij ‘t instappen juist denkt dat je uitstapt. En visa versa. Hoe vaak de auto mij verteld dat ik aan m’n telefoon moet denken als ik instap is voor mij te vaak. Melding gedaan bij de builders-app…..geen opvolging.
Iemand misschien andere ervaringen?
Jazeker, dit werkt top! Mijn vriendin heeft nu ook een Zeekr pas die ik zelf via Aliexpress had besteld en gekoppeld had in de auto en via de app. Easy peasy.Redevned schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:19:
Heeft iemand al positieve ervaring met een extra nfc pas (sleutel) besteld via Ali Express oid.
Ik heb nu de witte LR uit Zeist mee om dit weekend in te rijden, maar de interieurverlichting lijkt niet te werken in deze. Volgens het menu staat die aan, en kleurtje geselecteerd maar hij wordt niet verlicht.
Mis ik hier nog iets?
Mis ik hier nog iets?
Foto settingsElayais schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:27:
Ik heb nu de witte LR uit Zeist mee om dit weekend in te rijden, maar de interieurverlichting lijkt niet te werken in deze. Volgens het menu staat die aan, en kleurtje geselecteerd maar hij wordt niet verlicht.
Mis ik hier nog iets?
Aah top! Heb je linkje naar Ali?patrickelectric schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:22:
[...]
Jazeker, dit werkt top! Mijn vriendin heeft nu ook een Zeekr pas die ik zelf via Aliexpress had besteld en gekoppeld had in de auto en via de app. Easy peasy.
heb je een link naar de ad op Ali?patrickelectric schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:22:
[...]
Jazeker, dit werkt top! Mijn vriendin heeft nu ook een Zeekr pas die ik zelf via Aliexpress had besteld en gekoppeld had in de auto en via de app. Easy peasy.
Deze heb ik en werkt prima: https://nl.aliexpress.com/item/1005008441213073.html
De Zeekr app lijkt bij mij niet meer automatisch te verbinden met de auto. Waardoor ik steeds de app moet openen voordat ik kan rijden. iPhone 14 Pro. Sinds de update van de app loop ik hier tegenaan. Andere met dit probleem?
Die pasjes zijn nog best prijzig (40 EUR nu bij mij). Klopt dat? Heb me er verder nog niet zo in verdiept (auto 1 dag in bezit), maar originele zijn dan zeker nog een stuk prijziger? Lijkt me wel handig ook voor mijn vrouw om pasje achter de hand te kunnen hebben.fhommes schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:47:
[...]
Deze heb ik en werkt prima: https://nl.aliexpress.com/item/1005008441213073.html
[ Voor 9% gewijzigd door petermdevries op 07-09-2025 11:15 ]
Kan iemand mij uitleggen waarom je in überhaupt een extra pas wilt?petermdevries schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:15:
[...]
Die pasjes zijn nog best prijzig (40 EUR nu bij mij). Klopt dat? Heb me er verder nog niet zo in verdiept (auto 1 dag in bezit), maar originele zijn dan zeker nog een stuk prijziger? Lijkt me wel handig ook voor mijn vrouw om pasje achter de hand te kunnen hebben.
- Sleutel heb ik
- Pasje heb ik
- App heb ik
Meerdere gebruikers ingesteld dus zie geen reden hiervoor?
NoViewty schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:03:
De Zeekr app lijkt bij mij niet meer automatisch te verbinden met de auto. Waardoor ik steeds de app moet openen voordat ik kan rijden. iPhone 14 Pro. Sinds de update van de app loop ik hier tegenaan. Andere met dit probleem?
Klopt, 1x per dag moet ik handmatig verbinding maken.... Zeekr test de eigen spullen geloof ik amper tot nooit want met elke update valt er wel iets om....Viewty schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:03:
- Sleutel heb ik, maar vind ik een onhandig glad ding dat snel uit je vingers glipt. Ook lees ik hier dat je er niet op kan vertrouwen dat de auto op slot gaat bij weglopen, dus dan toch maar handmatig.Ian_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:26:
[...]
Kan iemand mij uitleggen waarom je in überhaupt een extra pas wilt?
- Sleutel heb ik
- Pasje heb ik
- App heb ik
Meerdere gebruikers ingesteld dus zie geen reden hiervoor?
- Pasje heb ik in mijn portemonnee als back-up.
- Galaxy S25U is nog stééds niet geaccepteerd door Zeekr om digitale sleutel te ondersteunen. Daarnaast logt hij me vaak spontaan uit en moet ik opnieuw inloggen wanneer ik de app open. Ik krijg overigens standaard een melding 'niet verbonden', zelfs als ik in de auto zit. Ook kan hij de locatie van mijn auto niet zien, terwijl we bij afleveren alle privacy opties hebben goedgekeurd en toen werkte het wel.
- Een tweede pasje zou handig zijn als mijn ouders (die in de buurt wonen) een keer dringend mijn auto nodig hebben terwijl ik op het werk zit. Aangezien de key fob bekend staat om snelle lege batterij en mijn telefoon niet geschikt is om mee te kunnen rijden, moet ik het originele pasje wel standaard bij me houden.
Ik ervaar echt nul van deze klachten (gelukkig).Blazings schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:33:
[...]
- Sleutel heb ik, maar vind ik een onhandig glad ding dat snel uit je vingers glipt. Ook lees ik hier dat je er niet op kan vertrouwen dat de auto op slot gaat bij weglopen, dus dan toch maar handmatig.
- Pasje heb ik in mijn portemonnee als back-up.
- Galaxy S25U is nog stééds niet geaccepteerd door Zeekr om digitale sleutel te ondersteunen. Daarnaast logt hij me vaak spontaan uit en moet ik opnieuw inloggen wanneer ik de app open. Ik krijg overigens standaard een melding 'niet verbonden', zelfs als ik in de auto zit. Ook kan hij de locatie van mijn auto niet zien, terwijl we bij afleveren alle privacy opties hebben goedgekeurd en toen werkte het wel.
- Een tweede pasje zou handig zijn als mijn ouders (die in de buurt wonen) een keer dringend mijn auto nodig hebben terwijl ik op het werk zit. Aangezien de key fob bekend staat om snelle lege batterij en mijn telefoon niet geschikt is om mee te kunnen rijden, moet ik het originele pasje wel standaard bij me houden.
- iPhone 16 pro
Werkt perfect, altijd verbonden af en toe een refresh maar geen klachten. Een van de weinige apps die ik zo instel en ook nooit afsluit (kom van Tesla)
- Pasje
Ligt bij mij thuis ergens voor noodgevallen (Tesla).
- Keyfob
Heb ik bij mij in een hoesje, wacht af tot je dit niet meer nodig hebt doormiddel van je telefoon. Gebruik de Keyfob wel regelmatig omdat ik de frunk of trunk openmaak (sneller).
/f/image/NK0IvDoUiQivqZwwWTOYrevR.png?f=fotoalbum_large)
Stomme vraag, maar heb je wel gereden terwijl het echt donker buiten is? Overdag zie je de interieur verlichting niet zo goed; ik was ook eens in de veronderstelling dat het niet zou werken. Tot ik ‘s avonds is een keer in de auto zat.
Jup, gisteravond in parkeergarage ermee zitten spelen, niks werkte. Toen rond 22:00 naar huis gereden en onderweg ook nog eens zitten kijken bij de andere settings die iets met licht te maken hebben. Het was donker zat in de auto 😁funkylicious schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:13:
Stomme vraag, maar heb je wel gereden terwijl het echt donker buiten is? Overdag zie je de interieur verlichting niet zo goed; ik was ook eens in de veronderstelling dat het niet zou werken. Tot ik ‘s avonds is een keer in de auto zat.
Zit al een tijdje mee te lezen en na begin augustus een proefrit te hebben gehad meteen verkocht en gelijk besteld.
Nu zou ik graag willen weten hoe erg de klachten zijn m.b.t. de wegligging op de snelweg.
Ik kom van een mustang mach e af welke ook niet gelijk perfect is.
- Dab werkt amper
- zeer wiebelende auto, regelmatig een boze vrouw naast me
- Blue cruise kwam pas 4 jaar later
Echter altijd zeer content met de auto geweest en nu blue cruise werkt hoef je alleen naar de weg te kijken en hij rijdt volledig autonoom, super handig ivm progessieve spierziekte.
Derhalve neem ik veel kleine zorgen voor lief maar is het zwalken op de snelweg wel een enorm twijfel om de auto te cancellen ( geen idee of dit nog kan). Oprecht benieuwd of mensen uit trots niet de auto afvallen en zeer content met de auto zijn. Of in mijn situaite zouden zeggen cancel m maar.
LR - zwart met alle opties mogelijk besteld.
Nu zou ik graag willen weten hoe erg de klachten zijn m.b.t. de wegligging op de snelweg.
- Dab werkt amper
Echter altijd zeer content met de auto geweest en nu blue cruise werkt hoef je alleen naar de weg te kijken en hij rijdt volledig autonoom, super handig ivm progessieve spierziekte.
Derhalve neem ik veel kleine zorgen voor lief maar is het zwalken op de snelweg wel een enorm twijfel om de auto te cancellen ( geen idee of dit nog kan). Oprecht benieuwd of mensen uit trots niet de auto afvallen en zeer content met de auto zijn. Of in mijn situaite zouden zeggen cancel m maar.
Dat is momenteel een erg lastige vraag om te beantwoorden, aangezien niet alle 7X-en hier last van lijken te hebben, en het niet bekend is wat de oorzaak is en hoe dit verholpen kan/gaat wordencoconed schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:34:
Zit al een tijdje mee te lezen en na begin augustus een proefrit te hebben gehad meteen verkocht en gelijk besteld.
- Dab werkt amper
Volgens punt 5 in de Algemene Voorwaarden kan je de auto zelfs nog retourneren 14 dagen na afhalen. Bij annulering vooraf ben je alleen de aanbetaling kwijt.
Ik ben zeer tevreden met de auto, elke dag een genot maar stoor mij ook dagelijks aan een hoop punten.coconed schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:34:
- Dab werkt amper
- Aggressive ACC/LCC en geen level 3
- 0-60 km/h voelt vreemd
- Geen digitale achteruitkijkspiegel
- Geen ventilatie in de stoelen mogelijk bij LR
- Weinig applicaties beschikbaar
- Updates missen
- 20 tickets open in de builders app, vooral ook verbeteringen.
Ondanks alles hierboven is het echt een premium auto, veel ruimte, luxe, mooie afwerken en echt top.
Alles afgewogen tegen elkaar is er veel meer positief dan negatief.
Super bedankt voor je reactie, heb hem zelf ij de lease vanuit Athlon. Eerste auto na altijd Alphabet te hebben gehad dus zal even de voorwaarden na moeten vragen. Als dit ook voor de lease geldt, zou ik bijna overwegen om hem een paar dagen proef te rijden en daarna terug te geven.Blazings schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:59:
[...]
Dat is momenteel een erg lastige vraag om te beantwoorden, aangezien niet alle 7X-en hier last van lijken te hebben, en het niet bekend is wat de oorzaak is en hoe dit verholpen kan/gaat worden![]()
Volgens punt 5 in de Algemene Voorwaarden kan je de auto zelfs nog retourneren 14 dagen na afhalen. Bij annulering vooraf ben je alleen de aanbetaling kwijt.
Dit klinkt wel erg verwend en niet realistich dus ben benieuwd. Echter is dit wellicht de laatste auto waar ik volledig zelf in ga rijden gezien de toekomst dus het moet gewoon goed zijn. Alle hulp systemen zijn derhalve erg gewaardeerd, laat dat net vaak het euvel zijn.
Het retouren binnen 14 dagen geldt volgens mij alleen bij een niet-zakelijke aankoop.
Hier heb ik ook sinds kort last van. Ik open de auto met de app. Bij wegrijden krijg ik in de auto de melding dat sleutel niet herkent is. Ik moet nu iedere keer de app openen en rechtsboven op verbinden klikken. Vet irritant. Schiet is op met de Apple key functie. De 001 gebruikers wachten hier ook al te lang op.Viewty schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:03:
Vergeet je telefoon,,, niet
Hoe krijg je deze irritante melding weg. Niemand anders daar last van? Als ik parkeer en de deur open doe krijg je deze melding over de boxen. Zelfs als ik mijn telefoon al van de laadpad heb afgehaald. Pas na 5 seconden heeft hij door dat de telefoon is opgepakt. Hopelijk is er een instelling voor die ik over het hoofd zie.
Hoe krijg je deze irritante melding weg. Niemand anders daar last van? Als ik parkeer en de deur open doe krijg je deze melding over de boxen. Zelfs als ik mijn telefoon al van de laadpad heb afgehaald. Pas na 5 seconden heeft hij door dat de telefoon is opgepakt. Hopelijk is er een instelling voor die ik over het hoofd zie.
Nog nooit gehad?yordy25 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:46:
Vergeet je telefoon,,, niet
Part of the settings die niet ingesteld kunnen worden opgeslagen momenteel.yordy25 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:47:
Verlichting bij instappen is heel wit. Is het zo in te stellen dat het standaard het gelige licht is? Het witte licht is in het donker veel te fel.
Herken ik ook nietyordy25 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:44:
[...]
Hier heb ik ook sinds kort last van. Ik open de auto met de app. Bij wegrijden krijg ik in de auto de melding dat sleutel niet herkent is. Ik moet nu iedere keer de app openen en rechtsboven op verbinden klikken. Vet irritant. Schiet is op met de Apple key functie. De 001 gebruikers wachten hier ook al te lang op.