Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08:11
yordy25 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:46:
Vergeet je telefoon,,, niet

Hoe krijg je deze irritante melding weg. Niemand anders daar last van? Als ik parkeer en de deur open doe krijg je deze melding over de boxen. Zelfs als ik mijn telefoon al van de laadpad heb afgehaald. Pas na 5 seconden heeft hij door dat de telefoon is opgepakt. Hopelijk is er een instelling voor die ik over het hoofd zie.
Die melding krijg ik ook altijd, maar ik vind dat niet storend. Dus ik heb nooit gekeken of en hoe je dat uit kunt zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
voor de liefhebbers Kris Rifa review

YouTube: Zeekr 7X | FULL IN-DEPT REVIEW

en een range test

YouTube: Zeekr 7X AWD | RANGE TEST @120KPH (75MPH)

[ Voor 32% gewijzigd door 4v4t4r op 08-09-2025 12:41 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
Rioja1969 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:08:
[...]

Er is iemand in dit forum die een tijdje geleden een lijstje heeft opgesteld met 7X eigenaren dit probleem ondervinden. In de meeste gevallen idd de LR, maar ik weer zeker dat er ook minimaal 1 Privilege kandidaat bij zat.
Ik hou het bij wie in dit topic aangeven er hinder van te ondervinden (als eigenaar of berijder). Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb. Laat maar weten indien het onjuist is of als je toegevoegd wil worden;
funkylicious, Rioja1969, Ruben_sim, nskr83, Groc86, WouterH85, mvrooij, Blazings, Anton54 en Snellejelle22

Ik had mij vooraf voorgenomen een review op Autoweek te plaatsen over de 7X. Daar wacht ik al een tijdje mee omdat het issue met niet goed rechtuit willen rijden op de snelweg in mijn geval erg vervelend is en dit de boventoon zou worden van de review (hoe geweldig ik de auto verder ook vind). Ik rij nl circa 75-80% van de kilometers (inmiddels 13.000) op de snelweg dus het is niet dat ik er soms of even hinder van ondervind.

Binnenkort naar Zeist ivm krakende stoel, airco, een defecte camera en vanochtend kreeg ik een 'Storing airbag, Neem contact op met Zeekr Support' melding. Ik hoop dan in detail bijgepraat te kunnen worden over wat er allemaal gedaan is en welke zaken gepland staan op welke termijn. De auto die ik nu rij is er iig één met een gebrek. Verdere stappen van mijn kant en de review op Autoweek laat ik van het antwoord van Zeekr afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyZeekr
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15-09 09:56
Voeg mij ook toe. Is eigenlijk het enige echt storende. Zelf denk ik dat het een onbalans is ivm het ontbreken van motoren op de voorwielen. Ik heb dus een LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
HappyZeekr schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:54:
Voeg mij ook toe. Is eigenlijk het enige echt storende. Zelf denk ik dat het een onbalans is ivm het ontbreken van motoren op de voorwielen. Ik heb dus een LR.
De Privilege modellen hebben er ook last van en niet alle LR modellen lijken er last van te hebben, dus het is nogal een vaag probleem. De Privilege gebruikt overigens alleen in de Sport stand permanent de voorste motor. In de Comfort stand is die zelfs helemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 22:14
Blazings schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:01:
[...]

De Privilege modellen hebben er ook last van en niet alle LR modellen lijken er last van te hebben, dus het is nogal een vaag probleem. De Privilege gebruikt overigens alleen in de Sport stand permanent de voorste motor. In de Comfort stand is die zelfs helemaal uitgeschakeld.
Misschien kunnen de privilege rijders testen of ze verschil ervaren tussen de comfort en sport stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBvdH
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-09 20:32
Ik ervaar zelf grote problemen met rechtuitstabiliteit, zie mijn review Autoweek. Onlangs terug geweest bij dealer met mededeling dat het niet acceptabel is en er ook onvoldoende antwoord vanuit Zeekr komt. Aftersales heeft met mijn auto gereden en deelde mijn mening. Ze herkennen het probleem maar hebben klachten nodig om een case te bouwen. Voor mijn auto is een " ticket" aangemaakt. Oorzaak lijkt tweeledig, 1) stuurbekrachtiging kleeft enigszins rond middenstand waardoor je te veel druk geeft en 2) de auto heeft nauwelijks toespoor. Dit is gunstig voor het verbruik maar ongunstig voor de wegligging. Fabriek geeft ( nog) geen akkoord om toespoor te wijzigen. Voor nu moet ik er mee leven, wat lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:02
Ratselop schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:45:
[...]

Misschien kunnen de privilege rijders testen of ze verschil ervaren tussen de comfort en sport stand?
Zeker verschil merkbaar. Maar dat komt vooral doordat in comfort hij vermogen/versnelling flink beperkt en veel rustiger optrekt. Dat maakt meer uit in ervaren gedrag dan het verschil tussen achter- en 4-wiel aandrijving. In Sport is het een beest qua trekkracht en erg leuk :+
Verschil in gedrag in bochten tussen achter- en 4-wielaandrijving heb ik nog niet getest, want daarvoor moet je meer op de limiet rijden en zelfde bochten vergelijken dan ik tot nu toe gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

admiral866

The King Personality Disorder

JBvdH schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:20:
Ik ervaar zelf grote problemen met rechtuitstabiliteit, zie mijn review Autoweek. Onlangs terug geweest bij dealer met mededeling dat het niet acceptabel is en er ook onvoldoende antwoord vanuit Zeekr komt. Aftersales heeft met mijn auto gereden en deelde mijn mening. Ze herkennen het probleem maar hebben klachten nodig om een case te bouwen. Voor mijn auto is een " ticket" aangemaakt. Oorzaak lijkt tweeledig, 1) stuurbekrachtiging kleeft enigszins rond middenstand waardoor je te veel druk geeft en 2) de auto heeft nauwelijks toespoor. Dit is gunstig voor het verbruik maar ongunstig voor de wegligging. Fabriek geeft ( nog) geen akkoord om toespoor te wijzigen. Voor nu moet ik er mee leven, wat lastig is.
Sneu om te lezen. Dit is toch wel een grote misser. En zet me wel aan het twijfelen of ik niet toch wat andere auto's moet gaan proberen. Nou zit ik vrij weinig op de snelweg, maarja.. dan nog heb ik hier natuurlijk geen zin in zodra dat wel moet.
Heb je trouwens een LR of Privilege?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:57
Blazings schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:01:
[...]

Het zou wellicht ook te maken kunnen hebben met de one pedal drive/regeneratief remmen functies. Dan gebruikt hij de voorste motor ook voor regeneratie ook als je niet op de sport stand rijd. Wellicht dat dit voor een onbelans in de auto zorgt.

Ik ben dat nu aan het testen Ik rijd de privilege versie. Op de snelweg moet je altijd wel kleine correctie maken lees ik kan gewoon met 1 hand rijden maar voor mijn gevoel is dat ietsje meer nu ik one pedal heb geactiveerd en regeneratief remmen op sterk heb staan.

Voor de LR zou deze theorie ook kunnen gelden maar dan alleen op de achteras.

Het is bij mij niet zo dat ik continue van links naar rechts ga op de snelweg

Voor mijn gevoel heb ik dan ook geen zware last van het niet rechtdoor kunnen rijden.

Alle overige problemen die in dit forum worden genoemd ervaar ik ook niet. Ik gebruik bijv de key fob en de auto gaat altijd open/dicht inclusief ramen automatisch sluiten. Nog steeds een trotse bezitter van de 7x Privilege en altijd blij als ik weer in de auto stap.

[ Voor 4% gewijzigd door clydevdl op 09-09-2025 01:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:26

Elayais

Die ene daar

Ik had afgelopen weekend de witte LR uit Zeist mee om wat langer te proefrijden en ik heb specifiek gelet op het zoekerige gedrag op de snelheid. Zeker ook omdat ik na 19:00 heb gereden, dus ook 130/135 heb gedaan, en ik kon het niet ontdekken in die versie.

Moest zeker af en toe beetje corrigeren, maar niet anders dan ik gewend ben van andere auto's en zeker niet storend of vermoeiend in mijn ogen.

Benieuwd of mijn eigen 7X als ik 'm straks heb een andere ervaring geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:40
Elayais schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 02:26:
Ik had afgelopen weekend de witte LR uit Zeist mee om wat langer te proefrijden en ik heb specifiek gelet op het zoekerige gedrag op de snelheid. Zeker ook omdat ik na 19:00 heb gereden, dus ook 130/135 heb gedaan, en ik kon het niet ontdekken in die versie.

Moest zeker af en toe beetje corrigeren, maar niet anders dan ik gewend ben van andere auto's en zeker niet storend of vermoeiend in mijn ogen.

Benieuwd of mijn eigen 7X als ik 'm straks heb een andere ervaring geeft.
Toen ik afgelopen juni de proefrit maakte met de grijze LR in Zeist had ik hier wel last van. Ben benieuwd of iemand die hier onlangs in heeft gereden kan bevestigen of deze auto hier nog steeds last van heeft. Het is natuurlijk commercieel om de grijze uit de proefrit pool te halen en voortaan alleen de witte in te zetten als ze nog geen fix voor het probleem hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:51
JBvdH schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:20:
Als toespoor het probleem kan verbeteren, is het dan niet een idee dit eventueel bij een andere garage te vragen om te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

St3ve-0 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:09:
[...]

Toen ik afgelopen juni de proefrit maakte met de grijze LR in Zeist had ik hier wel last van. Ben benieuwd of iemand die hier onlangs in heeft gereden kan bevestigen of deze auto hier nog steeds last van heeft. Het is natuurlijk commercieel om de grijze uit de proefrit pool te halen en voortaan alleen de witte in te zetten als ze nog geen fix voor het probleem hebben kunnen vinden.
Ik weet niet of ze de grijze eruit hebben gehaald, ik had bij mijn eerdere proefrit ook de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:18
Is onyx zwart metallic of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:57
clydevdl schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:45:
[...]

Het zou wellicht ook te maken kunnen hebben met de one pedal drive/regeneratief remmen functies. Dan gebruikt hij de voorste motor ook voor regeneratie ook als je niet op de sport stand rijd. Wellicht dat dit voor een onbelans in de auto zorgt.

Ik ben dat nu aan het testen Ik rijd de privilege versie. Op de snelweg moet je altijd wel kleine correctie maken lees ik kan gewoon met 1 hand rijden maar voor mijn gevoel is dat ietsje meer nu ik one pedal heb geactiveerd en regeneratief remmen op sterk heb staan.

Voor de LR zou deze theorie ook kunnen gelden maar dan alleen op de achteras.

Het is bij mij niet zo dat ik continue van links naar rechts ga op de snelweg

Voor mijn gevoel heb ik dan ook geen zware last van het niet rechtdoor kunnen rijden.

Alle overige problemen die in dit forum worden genoemd ervaar ik ook niet. Ik gebruik bijv de key fob en de auto gaat altijd open/dicht inclusief ramen automatisch sluiten. Nog steeds een trotse bezitter van de 7x Privilege en altijd blij als ik weer in de auto stap.
Kort maar krachtig ik heb nergens last van en het zat gewoon tussen mijn oren :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:24
Medio oktober proefrit gepland. Ondanks dat ACC (nog) niet werkt met trekhaak, ben ik toch benieuwd naar hoe de auto in het echt is.

Specifiek gevraagd om de LR, omdat dat ook de enige is die gaat passen in de lease. Zal opletten hoe de rechtuitstabiliteit is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
Blijft een lastig en mysterieus probleem... Echt met name voor degene die hier last van hebben.

Let wel, er zijn gelukkig ook heel veel berijders die dit probleem niet hebben en dat dus logischerwijs hier niet melden, wat met dit probleem het moeilijk maakt te relativeren als je dit mooie forum volgt. Als LR rijder geldt dit bij mij niet, een bevriende privilege rijder heeft er ook geen last van. Ik zie wel een aantal mensen die daardoor aangeven te twijfelen, wat eigenlijk zonde is vind ik.

Aan de andere kant, ik vind de exclusiviteit van deze auto momenteel op de Europese wegen (en ook in NL) nog wel erg leuk, dus als er mensen hierdoor minder bestellen is dat weer een plus punt, haha! Ieder nadeel heb zijn voordeel...

[ Voor 7% gewijzigd door kingknoest op 09-09-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 08:11
IIwouterNL schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
[...]

Als toespoor het probleem kan verbeteren, is het dan niet een idee dit eventueel bij een andere garage te vragen om te laten doen?
Zolang iedereen (inclusief Zeekr) alleen maar vermoedens heeft, zou ik daar nog even mee wachten. Uitlijnen heeft tot nu toe bij niemand tot verbetering geleid. Volgens Zeekr wordt het onderzocht en moeten we wachten op een software update. Gisteren zijn er 2 nieuwe potentiële oorzaken bijgekomen (stuurbekrachtiging en toespoor). Gisteren zag ik tevens nog een workaround voorbij komen (auto verzwaren met lood) .....

Het lijkt mij persoonlijk verstandig om nog even te wachten tot Zeekr met een oorzaak en oplossing komt. De grote vraag is alleen: wanneer komen ze met iets naar buiten over dit probleem. Om dit proces te versnellen kunnen we hooguit proberen om samen een vuist te maken naar Zeekr HQ. Liever niet via de app, want die leest toch niemand (en zeker niet op C-level), maar op een meer persoonlijke manier zoals onlangs iemand gedaan heeft mbt de Premium Connectivity pakket en het beloofde aantal GB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:51
Rioja1969 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:08:
[...]

Zolang iedereen (inclusief Zeekr) alleen maar vermoedens heeft, zou ik daar nog even mee wachten. Uitlijnen heeft tot nu toe bij niemand tot verbetering geleid. Volgens Zeekr wordt het onderzocht en moeten we wachten op een software update. Gisteren zijn er 2 nieuwe potentiële oorzaken bijgekomen (stuurbekrachtiging en toespoor). Gisteren zag ik tevens nog een workaround voorbij komen (auto verzwaren met lood) .....

Het lijkt mij persoonlijk verstandig om nog even te wachten tot Zeekr met een oorzaak en oplossing komt. De grote vraag is alleen: wanneer komen ze met iets naar buiten over dit probleem. Om dit proces te versnellen kunnen we hooguit proberen om samen een vuist te maken naar Zeekr HQ. Liever niet via de app, want die leest toch niemand (en zeker niet op C-level), maar op een meer persoonlijke manier zoals onlangs iemand gedaan heeft mbt de Premium Connectivity pakket en het beloofde aantal GB's.
Als iemand een samenvatting maakt van het issue pak ik die ook er wel 🐝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Heeft iemand eigenlijk een idee in hoeverre het voordelig is om direct de trekhaak erbij te bestellen?
Of kan je net zo goed, voor ongeveer hetzelfde bedrag van € 1.750, deze een paar maand later laten monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
clydevdl schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:45:
[...]

Ik heb OPD uit staan en regeneratief remmen op sterk. Maar op de snelweg rij je in principe op de ACC en zou er geen sprake moeten zijn van recupereren zolang je niet achter een langzamere auto komt te zitten. Bij mij gaat het stuur op standje ultra-zwaar vanaf zo'n 80km/u, waardoor een kleine correctie uitvoeren in verhouding bizar veel kracht kost (lane-assist uit). Dan stuur je snel weer te hard en gaat de auto te ver naar de andere kant. Als de auto dan ook nog van zichzelf wat zoekende is, is het feest compleet.

Nu rij ik in verhouding niet veel snelweg, maar een 80 weg kom je al snel tegen. Het geeft gewoon geen veilig gevoel als je constant 2 handen aan het stuur moet hebben om wat kracht te kunnen zetten voor het bijsturen. En deze wagen is juist gebouwd voor comfortabel cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
admiral866 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:24:
Heeft iemand eigenlijk een idee in hoeverre het voordelig is om direct de trekhaak erbij te bestellen?
Of kan je net zo goed, voor ongeveer hetzelfde bedrag van € 1.750, deze een paar maand later laten monteren?
Als je 100% zeker weet dat je de trekhaak nodig gaat hebben, waarom dan niet gelijk erbij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Nouja hangt er een beetje vanaf of ons mountainbike idee wat aanslaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:29
Blazings schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:39:
[...]

Ik heb OPD uit staan en regeneratief remmen op sterk. Maar op de snelweg rij je in principe op de ACC en zou er geen sprake moeten zijn van recupereren zolang je niet achter een langzamere auto komt te zitten. Bij mij gaat het stuur op standje ultra-zwaar vanaf zo'n 80km/u, waardoor een kleine correctie uitvoeren in verhouding bizar veel kracht kost (lane-assist uit). Dan stuur je snel weer te hard en gaat de auto te ver naar de andere kant. Als de auto dan ook nog van zichzelf wat zoekende is, is het feest compleet.

Nu rij ik in verhouding niet veel snelweg, maar een 80 weg kom je al snel tegen. Het geeft gewoon geen veilig gevoel als je constant 2 handen aan het stuur moet hebben om wat kracht te kunnen zetten voor het bijsturen. En deze wagen is juist gebouwd voor comfortabel cruisen.
Uit jouw beschrijving concludeer ik dat je dus echt serieus kracht moet zetten. En dat het dus niet slechts een persoonlijke beleving is van wel/niet soepel sturen.
Weten we of dit probleem ook in andere landen gesignaleerd wordt? Dat zal dan vast wel en dan moet Zeekr hier toch wat mee zou je zeggen. In de vele reviews van de 7X die ik heb bekeken ben ik het overigens nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 22:17
Als het goed is kun je de auto voorverwarmen of voorkoelen zoals bij de tesla via de app. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:04
Blazings schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:39:
[...]

Ik heb een Privilege. Ik rij met OPD aan, regeneratief remmen op sterk, comfort acceleratie, comfort sturen, comfort vering, comfort remmen, hoogte op laag en ik heb (gelukkig) nergens last van. Rechtuit stabiliteit is prima op hoge en lage snelheden. Ik rij bijna altijd met een hand aan het stuur en hoef nauwelijks correcties uit te voeren. Voor mij is deze auto dus een comfortabele cruiser en geniet er nog elke dag van.

Sterkte aan mijn mede Zeekr 7X bezitters die wel last hebben van de rechtuit stabiliteit. Dit is simpelweg niet oké. Ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
HavermansP schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:59:
Als het goed is kun je de auto voorverwarmen of voorkoelen zoals bij de tesla via de app. Klopt dit?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
BUX73 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:08:
[...]

Uit jouw beschrijving concludeer ik dat je dus echt serieus kracht moet zetten. En dat het dus niet slechts een persoonlijke beleving is van wel/niet soepel sturen.
Weten we of dit probleem ook in andere landen gesignaleerd wordt? Dat zal dan vast wel en dan moet Zeekr hier toch wat mee zou je zeggen. In de vele reviews van de 7X die ik heb bekeken ben ik het overigens nog niet tegengekomen.
Mijn vorige auto stuurde vrij zwaar, dus ik ben echt wel wat gewend. Maar hier lijkt het op snelheid wel alsof ik tegen lane assist vecht, terwijl die uit staat. Een paar dagen terug had iemand op dit forum het ook over zwaar sturen op snelheid, ongeacht welke stand deze stond bij de instellingen. Even lastig zoeken met zoveel posts. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo zeldzaam is! :o
Jiggero schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
[...]

Ik heb een Privilege. Ik rij met OPD aan, regeneratief remmen op sterk, comfort acceleratie, comfort vering, comfort remmen, hoogte op laag en ik heb (gelukkig) nergens last van. Rechtuit stabiliteit is prima op hoge en lage snelheden. Ik rij bijna altijd met een gand aan het stuur en hoef nauwelijks correcties uit te voeren. Voor mij is deze auto dus een comfortabele cruiser en geniet er nog elke dag van.

Sterkte aan mijn mede Zeekr 7X bezitters die wel last hebben van de rechtuit stabiliteit. Dit is simpelweg niet oké. Ik hoop dat ze snel de oorzaak weten te vinden en op te lossen.
Afgezien van de OPD en hoogte op normaal, hier dezelfde instellingen. Ik twijfel een beetje of ik een support ticket in moet schieten als teken van "ik heb hier ook last van", aangezien uitlijnen duidelijk niet helpt (en ook niet het zware sturen zou veroorzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zo te lezen lijkt de rechtuitstabiliteit serieus te worden opgepakt door Zeekr, in ieder geval geadresseerd.

Is ook bekend of dat het geval is met het ontbreken van ACC bij gebruik van de trekhaak en de issues met in-/uitklappen van de trekhaak?

De twijfel zit tussen de Zeekr 7x, Xpeng G9, en de Xpeng G6. Allemaal een computer op wielen met volgens mij een zeer responsief infotainment.

Zeekr 7x: is de mooiste van buiten, en binnen. Interieur heeft wel wat weg van Porsche Taycan wat ik erg mooi vind. De HUD als optie is ook een pré. Dit heb ik nu op de Skoda Enyaq en ervaar echt als een toegevoegde waarde.

Xpeng G9 MY25: de ruimste en helaas ook de duurste in de lease en ben er nog niet over uit of ik de extra netto kosten het waard vind. Nut van 2e scherm voor bijrijder zie ik nog niet zo snel. Ook trilt naar het schijnt de motorkap bij snelheden vanaf 100km/u

Xpeng G6 MY25: De minst mooie maar prijs/kwaliteit technisch wel de meest interessantste. Ruim binnen leasebudgetten en qua bijtelling interessant. Ook ben ik daar nog geen known issues tegengekomen. Op wat kritiekpunten op de laatste OTA update na.

Xpeng heeft met Xcombo's wel een leuke gimmick om zaken te automatiseren en te personaliseren. Heeft Zeekr ook zoiets? Ook wat rijker in luxe met o.a stoel ventilatie standard

Zal straks toch uitmonden op gevoel denk ik zo 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03:04
Hier geen issues met zware correcties.
Heb nu inmiddels 10k op de teller staan, geen problemen mee gehad ooit.

Auto:
- Privilege
- Lane control: altijd uit
- Regeneratief Remmen: Sterk
- Acceleratie: vaak Sport (ook alles uitgeprobeerd, geen last van)
- OPD uit (dit houdt PKs anders tegen)
- Stuur: Sport (of comfort, maakt niet uit)
- Vering: Sport (maar switch regelmatig, maakt dus niet uit)

Ben wel benieuwd of LR rijders met exact bovenstaande instellingen het ook ervaart, kunnen we dit uitsluiten? OPD uit, Lane control UIT voornamelijk ben ik benieuwd naar.

Als ik het zo lees (het forum in de gaten houdt), is mijn tip: neem een Privilege, dan is de kans aanzienlijke kleiner dat je het ervaart iig

[ Voor 18% gewijzigd door patrickelectric op 10-09-2025 03:54 ]

• IIwouterNL
patrickelectric schreef op woensdag 10 september 2025 @ 03:49:
Hier geen issues met zware correcties.
Heb nu inmiddels 10k op de teller staan, geen problemen mee gehad ooit.

Auto:
- Privilege
- Lane control: altijd uit
- Regeneratief Remmen: Sterk
- Acceleratie: vaak Sport (ook alles uitgeprobeerd, geen last van)
- OPD uit (dit houdt PKs anders tegen)
- Stuur: Sport (of comfort, maakt niet uit)
- Vering: Sport (maar switch regelmatig, maakt dus niet uit)

Ben wel benieuwd of LR rijders met exact bovenstaande instellingen het ook ervaart, kunnen we dit uitsluiten? OPD uit, Lane control UIT voornamelijk ben ik benieuwd naar.

Als ik het zo lees (het forum in de gaten houdt), is mijn tip: neem een Privilege, dan is de kans aanzienlijke kleiner dat je het ervaart iig
Hoezo houdt OPD PK’s tegen?

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:23
LR
- Lane altijd aan
- Remmen - Sterk
- Acceleratie - Comfort
- OPD - Uit
- Stuur - Standard
- Vering - NVT

Ik heb geen probleem met sturen recht uit. In de sportstand voor het sturen merk ik dan hij soms als het ware locked op rechtuit en dat het dan meer moeite kost om een kleine correctie te doen. Er is dan een soort dood punt waardoor het lastig is om hem in het midden te houden. Alsof er een soort van weerstand is. Ik heb dit 2x ervaren 1x in de eerste week en 1x afgelopen terugreis vanuit Frankrijk. 99% van de tijd geheel geen last (stuur op standard) van en al 14k op de teller.

Mocht er iemand zijn in de buurt van Almere en een vergelijk willen doen met zijn eigen 7x die wel hier last van heeft stuur maar een DM dan kunnen we dat een keer in de avond vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 10-09-2025 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
Hier heb ik ooit al een keer over gerapporteerd als je een Privilege heb. Net OPD lijkt hij niet het volle vermogen kwijt te willen als je accelereert (vraag me niet hoe). Met OPD uit weer wel. Dus ik rij met uit ;) houdt van een sportieve auto.

• IIwouterNL
patrickelectric schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:33:
[...]

Hier heb ik ooit al een keer over gerapporteerd als je een Privilege heb. Net OPD lijkt hij niet het volle vermogen kwijt te willen als je accelereert (vraag me niet hoe). Met OPD uit weer wel. Dus ik rij met uit ;) houdt van een sportieve auto.
Hmm bijzonder... ik krijg de privilige begin oktober, zal dan eens wat verschillende opties testen.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 10:55
https://carnewschina.com/...nd-has-up-to-802km-range/

Komt een leuke upgrade aan in China, ben benieuwd hoe lang de Zeekr 7x dan, net als de 001 overigens, in de 'oude' versie nog voor buiten China in productie blijft, kan zomaar eens pas over 2 jaar hier zijn deze upgrade..

• bullseye1977
JustTrying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:27:

Komt een leuke upgrade aan in China, ben benieuwd hoe lang de Zeekr 7x dan, net als de 001 overigens, in de 'oude' versie nog voor buiten China in productie blijft, kan zomaar eens pas over 2 jaar hier zijn deze upgrade..
Je zou verwachten dat ze maar één prodcutielijn in stand willen houden... maar voor de 001 lukt het ze ook aardig om de twee versies naast elkaar te laten bestaan (CN - EU versie). Ik denk dat ze voor deze nieuwe versie weer langs de RDW moeten met alle pappieren rompslomp er om heen.. en dan ook nog voor Sweden, Denemarken etc..

• RVMano
  • Laatst online: 16:30
Iemand ook zijn auto via Arval besteld? Krijg leverdatum begin december maar zie bij dealer Zeekr Adam Jachthavenweg 112, dacht eigenlijk zal wel in Zeist zijn of is Adam geen leverpunt en slecht kantooradres?

• Ian_
bullseye1977 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:07:
LR
- Lane altijd aan
- Remmen - Sterk
- Acceleratie - Comfort
- OPD - Uit
- Stuur - Standard
- Vering - NVT

Ik heb geen probleem met sturen recht uit. In de sportstand voor het sturen merk ik dan hij soms als het ware locked op rechtuit en dat het dan meer moeite kost om een kleine correctie te doen. Er is dan een soort dood punt waardoor het lastig is om hem in het midden te houden. Alsof er een soort van weerstand is. Ik heb dit 2x ervaren 1x in de eerste week en 1x afgelopen terugreis vanuit Frankrijk. 99% van de tijd geheel geen last (stuur op standard) van en al 14k op de teller.

Mocht er iemand zijn in de buurt van Almere en een vergelijk willen doen met zijn eigen 7x die wel hier last van heeft stuur maar een DM dan kunnen we dat een keer in de avond vergelijken.
Ik kan wel een keer testen met je, momenteel zijn dit mijn instellingen:
Zeekr 7X Long Range
- Lane altijd aan
- Remmen - Sterk
- Acceleratie - Comfort
- OPD - Aan
- Stuur - Sport
- Vering - NVT

Echt helemaal nergens last van, als je snel weg wilt komen moet je dus ook volgens Zeekr de stability control helemaal uitzetten. Daar merk ik wel veel verschil mee.

• Ian_
RVMano schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:41:
Iemand ook zijn auto via Arval besteld? Krijg leverdatum begin december maar zie bij dealer Zeekr Adam Jachthavenweg 112, dacht eigenlijk zal wel in Zeist zijn of is Adam geen leverpunt en slecht kantooradres?
Je hebt verschillende vestigingen, Amsterdam is volgens mij alleen maar een showroom

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik had het nagevraagd voor mijn bestelling. Aflevering is in Zeist

• RVMano
Top dank je wel, dat dacht ik al. Kan niet wachten, wel beetje dubbel dat je nu toch hoopt dat je niet de bovenstaande problemen hebt. Hoop echt dat er snel een oplossing komt. Vind dit forum echt super en gaf o.a. de doorslag de auto te bestellen.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 22:17
Zojuist gebeld met Zeekr en er schijnt pas tegen eind van dit jaar (oktober/november/december) nieuwe auto's aan te komen. Huidige voorraad helemaal op.

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:54
Vraagje wat is OPD waar kan ik deze vinden om uit te zetten. En blijft hij de permanent uit.

• Ian_
P. Edelijn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:13:
Vraagje wat is OPD waar kan ik deze vinden om uit te zetten. En blijft hij de permanent uit.
One Pedal Drive en ja. Staat bij Driving ;)

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55
RVMano schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:58:
Top dank je wel, dat dacht ik al. Kan niet wachten, wel beetje dubbel dat je nu toch hoopt dat je niet de bovenstaande problemen hebt. Hoop echt dat er snel een oplossing komt. Vind dit forum echt super en gaf o.a. de doorslag de auto te bestellen.
Het is in iedergeval onder de aandacht. Tuurlijk vervelend als het wel zo is. Tijdens mijn proefritten niet ondervonden. Merk in opstart in Nederland, komt vast goed...

• Mitchigan
Weet iemand of de Onyx zwart van de 7x een metallic kleur is of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVMano
Ja is metallic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17

npolm

P8

Positieve noot; precies 1 week geleden een LR met 20 inch velgen besteld via Alphabet en ik kan de auto volgende week vrijdag ophalen 🥹
Misschien geluk, maar toch enorm snel!

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVMano
Top, gefeliciteerd

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:54
Ian_ schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:26:
[...]

One Pedal Drive en ja. Staat bij Driving ;)
👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:51
Ik heb ook bij Arval besteld, waar zie jij bij welke dealer hij geleverd wordt? Ik kom niet verder dan dat ik een account heb gekregen waar ik niks mee kan en een link naar de MyLeez app waar niks in staat. Ik moet Arval op hun blauwe ogen geloven dat hij ook echt in december geleverd wordt lijkt het.

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15-09 23:54
sjakie02 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:52:
[...]

Ik heb ook bij Arval besteld, waar zie jij bij welke dealer hij geleverd wordt? Ik kom niet verder dan dat ik een account heb gekregen waar ik niks mee kan en een link naar de MyLeez app waar niks in staat. Ik moet Arval op hun blauwe ogen geloven dat hij ook echt in december geleverd wordt lijkt het.
Gebruik je de MyArval Mobile app? Daar zouden alle gegevens in moeten staan van je bestelling. Althans bij mij wel.

• sjakie02
Sidious schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:11:
[...]

Gebruik je de MyArval Mobile app? Daar zouden alle gegevens in moeten staan van je bestelling. Althans bij mij wel.
Ik kende het bestaan van die app niet maar ik heb hem net geprobeerd maar hij zegt dat mijn e-mail en password incorrect zijn. Komt het wellicht omdat ik private lease doe en jij zakelijk? Op myarval.com kan ik ook niet inloggen trouwens. Maar de app is ook slechts een hele slechte wrapper om die website.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-09 20:11
HavermansP schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:07:
Zojuist gebeld met Zeekr en er schijnt pas tegen eind van dit jaar (oktober/november/december) nieuwe auto's aan te komen. Huidige voorraad helemaal op.
Dat is apart! Ik ben gisteren door een prive nummer gebeld, bleek het een dame van Zeekr te zijn. Of ik mijn in voorbestelling gedane Privilege Green met alle optie pakketten al wilde hebben. Deze konden ze eind september namelijk al leveren.
Ik heb op 29 april een voorbetaling gedaan inzake de actie met alle pakketten. Heb ook aangegeven de auto op afroep wil hebben nadat ik eerst mijn Q4 heb verkocht. Ze begreep het. Ze zou nog terugbellen ivm latere leveringen van de door mij op afroep bestelde privilege green.

Inderdaad ze zou nog terugbellen........... inmiddels een baard van 2 centimeter door het wachten >:)

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15-09 23:54
sjakie02 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:39:
[...]

Ik kende het bestaan van die app niet maar ik heb hem net geprobeerd maar hij zegt dat mijn e-mail en password incorrect zijn. Komt het wellicht omdat ik private lease doe en jij zakelijk? Op myarval.com kan ik ook niet inloggen trouwens. Maar de app is ook slechts een hele slechte wrapper om die website.
Ja klopt… Ik lease zakelijk. Wellicht dat dat het is idd.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

JustTrying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:27:

Ik heb eerder wel gehoord dat de nieuwe versie van de 001 in China begint komend jaar ook naar Europa moet komen. Of dat nog steeds klopt weet ik niet.

Ik verwacht gezien de vrij recente lancering van de 7X en de uitbreiding van markten wereldwijd van de 7X dat deze upgrade niet op korte termijn naar Europa komt. Het is in de Chinese markt nou eenmaal heel erg belangrijk om continue te vernieuwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Heb overigens afgelopen weekend een LR uit Zeist mee gehad om wat uitgebreider te testen en dit zijn mijn bevindingen:

- ACC: ik las eerder dat mensen wat klachten hadden over de afstand die de ACC houdt met de auto voor je. Ik vond dit zelf meevallen en voor mijn gevoel vrij vergelijkbaar met de P2, dus vond de ACC prima werken. Ook eigenlijk niet echt ghost breaking of dergelijke meegemaakt.
- LCC: veel beter dan op de P2, daar wordt de auto erg rechts op het wegvlak geplaatst en ben ik constant in gevecht. In de 7X was de plaatsing eigenlijk prima en wou ik nooit echt corrigeren. Of ik het veel ga gebruiken is een andere, vind uiteindelijk zelf sturen wel fijn.
- OPD: deze heeft het meeste werk nodig naar mijn mening. Ik rij in mijn P2 volledig op de OPD en vind deze ook heel erg fijn. Dat is, mijnsinziens, niet mogelijk in de 7X. Het laatste stukje van zeg 10 km/h naar 0 duurt ontiegelijk lang, en zelfs het compleet stil staan als je al op 1km/h zit duurt veel te lang. Daarnaast had ik zelf ook het idee dat wanneer ik bijvoorbeeld 50km/h rij en voor mijn gevoel mijn fout heel steady op het gaspedaal heb, dat hij af en toe toch ook al lijkt af te remmen. Dat hij heel gevoelig lijkt in minimale verandering van het pedaal.

Dit laatste vind ik erg jammer, maar ook iets wat goed verbetert kan worden met OTA, is bij de P2 ook gebeurt in de afgelopen jaren.

Verder zit de auto heerlijk, en enorm veel ruimte. Ook te merken dat de parkeerplaats thuis wat meer gevuld is, iets krapper om er met de fietsen langs te komen. Hij rijd erg lekker vind ik, met de LR nog steeds meer dan voldoende power en acceleratie. Iets minder snel dan de P2, maar ik heb daar eigenlijk nooit de voet onderin.

Ik vind de audio ook erg goed, ik ben geen audiofiel, maar ik vond de kwaliteit van de speakers erg goed. Wellicht nog iets te veel variatie tussen verschillende liedjes in hoeverre de bass wel of niet door kwam, maar is denk ik ook nog te finetunen denk ik.

Ik had al geen spijt van de bestelling, en dat is zeekr ook niet veranderd.

• FJP84
Elayais schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:53:
Heb overigens afgelopen weekend een LR uit Zeist mee gehad om wat uitgebreider te testen en dit zijn mijn bevindingen:

- ACC: ik las eerder dat mensen wat klachten hadden over de afstand die de ACC houdt met de auto voor je. Ik vond dit zelf meevallen en voor mijn gevoel vrij vergelijkbaar met de P2, dus vond de ACC prima werken. Ook eigenlijk niet echt ghost breaking of dergelijke meegemaakt.
- LCC: veel beter dan op de P2, daar wordt de auto erg rechts op het wegvlak geplaatst en ben ik constant in gevecht. In de 7X was de plaatsing eigenlijk prima en wou ik nooit echt corrigeren. Of ik het veel ga gebruiken is een andere, vind uiteindelijk zelf sturen wel fijn.
- OPD: deze heeft het meeste werk nodig naar mijn mening. Ik rij in mijn P2 volledig op de OPD en vind deze ook heel erg fijn. Dat is, mijnsinziens, niet mogelijk in de 7X. Het laatste stukje van zeg 10 km/h naar 0 duurt ontiegelijk lang, en zelfs het compleet stil staan als je al op 1km/h zit duurt veel te lang. Daarnaast had ik zelf ook het idee dat wanneer ik bijvoorbeeld 50km/h rij en voor mijn gevoel mijn fout heel steady op het gaspedaal heb, dat hij af en toe toch ook al lijkt af te remmen. Dat hij heel gevoelig lijkt in minimale verandering van het pedaal.

Dit laatste vind ik erg jammer, maar ook iets wat goed verbetert kan worden met OTA, is bij de P2 ook gebeurt in de afgelopen jaren.

Verder zit de auto heerlijk, en enorm veel ruimte. Ook te merken dat de parkeerplaats thuis wat meer gevuld is, iets krapper om er met de fietsen langs te komen. Hij rijd erg lekker vind ik, met de LR nog steeds meer dan voldoende power en acceleratie. Iets minder snel dan de P2, maar ik heb daar eigenlijk nooit de voet onderin.

Ik vind de audio ook erg goed, ik ben geen audiofiel, maar ik vond de kwaliteit van de speakers erg goed. Wellicht nog iets te veel variatie tussen verschillende liedjes in hoeverre de bass wel of niet door kwam, maar is denk ik ook nog te finetunen denk ik.

Ik had al geen spijt van de bestelling, en dat is zeekr ook niet veranderd.
Medio oktober heb ik een reguliere proefrit in de Zeekr 7x LR (Zeist) als die bevalt ga ik ook vragen of ik hem later nog een keer langer te testen ook op langere ritten. Om de auto dan ook beter te kunnen vergelijken met de Xpeng modellen op de shortlist.

Vraag: heeft de LR ook de optie voor de zonneschermen in de achterportieren of heeft alleen de privilege dat?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 00:13
Laatste nieuws mbt de auto:

Official China Ministry of Industry and Information Technology (MIIT) tax-exemption list (21st batch) now includes updated specifications for the Zeekr 7X with a new 103 kWh battery, raising its CLTC range options to 600 km, 620 km, 715 km, 770 km, and notably 802 km.
• Single-motor configuration: 310 kW (approx. 415 hp), 0–100 km/h in 5.8 s / 5.7 s depending on trim.
• Dual-motor setup (AWD): 475 kW total output, 0–100 km/h in 3.8 s.
Source

Malaysian roadshow continues
The Zeekr 7X is on display at the roadshow in Bangsar Shopping Centre running until September 14. This includes all variants—RWD Standard Range, AWD Long Range, and AWD Performance—with prices starting from RM 179,800.
Source

• RVMano
sjakie02 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:52:
[...]

Geen orderbevestiging gekregen? Daar staat het bij mij en in myarval

• sjakie02
RVMano schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:00:
[...]

Zakelijke lease of private lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
  • Laatst online: 15-09 23:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM0Six1oL-2aTCZHwTHSI0R2LMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWAdyAMWINgryPxN5NK3gbW9.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren toch weer een volle trailer gelost, en onderweg kwam ik nog een volle trailer tegen. Ze moeten er dit jaar nog heel veel afleveren ivm de nieuwe bijtellingsregels in 2026. De druk zit er dus aardig op.

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17

npolm

P8

Heeft iemand 'm al laten wrappen of hier foto's van? Ik denk dat een matte uitvoering supergaaf staat, maar kan geen foto's vinden.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
Ian_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:10:
[...]
Als iemand een samenvatting maakt van het issue pak ik die ook er wel 🐝
Top, dank @Ian_ ! Wat mij betreft gaat het issue over het niet goed rechtuit willen rijden wat je voornamelijk zal ondervinden op snelwegen. Lees langere stukken rechtuit rijden bij hogere snelheden (100 kmh>). Je bent als bestuurder dan veelvuldig het stuur aan het corrigeren omdat de auto naar een richting anders dan rechtuit gaat. Gevolg is dat je van de ene naar de andere kant aan het zwalken bent tussen een rijbaan. Dit zoekerige rijgedrag is onplezierig, vermoeiend, oncomfortabel en kan in bepaalde situaties effect hebben op veiligheid. Het betreft zeker een gebrek van de auto die bij de mensen die het issue ondervinden dus niet deugdelijk is. Een bijrijder zou kunnen denken dat je niet goed kunt rijden, te diep in het glaasje gekeken hebt of dat de auto versleten draagarmrubbers oid heeft. Juridisch gezien gaat het om een non-conformiteit.

Mijn auto is opnieuw uitgelijnd wat geen verbetering gegeven heeft (bij niemand voor zover ik weet). Aanpassingen in settings door de berijder heeft mij ook niets gebracht en ik heb onlangs zelfs 70 kg in de trunk gestopt om te kijken of een te lichte voorzijde bij de LR (want alleen achterin de elektromotor) onderdeel van een oorzaak kan zijn. Bij mij verhielp dit het issue niet. Ik heb dit geprobeerd nav een facebook post in de 'Zeekr 7x Nederland' groep. Daar ging het ook om een LR waarbij dit tevens gedaan werd om de kogeldruk op de trekhaak te compenseren (er werd veel met aanhanger gereden). Dit zou in dat geval wel een wat beter effect gehad hebben.

Ik vind het belangrijk dat Zeekr duidelijk en gedetailleerd communiceert dat ze het issue erkennen (heeft iemand dit al zwart op wit gekregen?) en dat het een gebrek betreft wat opgelost moet worden. Tevens welke zaken al gedaan zijn in het onderzoeken en wat de next steps zijn incl een tijdlijn. Een reactie als we hebben het bij de fabriek belegd geeft mij nl. totaal geen gevoel over wat er gedaan wordt en met welke prio. Het zou goed zijn om iedereen dit zich met het issue meld of heeft gemeld te noteren en actief te informeren.

Dit is iets waarbij ik hoop dat het voor eigenaren/berijders én ook Zeekr zelf zo snel mogelijk opgelost zal worden. Zeekr als jonge organisatie heeft het al druk genoeg en dit issue is iets wat een effect kan gaan geven op sales aantallen / het merk als hier niet goed mee omgegaan wordt en er niet snel een oplossing komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:30
In aanvulling op bovenstaande bericht van VanderWolf waar ik mij in kan vinden.

Mijn input vwb discussie zoekerig weggedrag op snelweg:
- LR (8.000 km gereden inclusief vakantie Zuid Frankrijk via route soleil)
- Lane uit
- Remmen - Sterk
- Acceleratie - ik wissel (merk geen verschil tussen 3 standen qua zoekerig gedrag)
- OPD - Uit
- Stuur - Standard/sterk (merk geen verschil tussen standen qua zoekerig gedrag)
- Vering - NVT

Net nog even met mijn oude volvo v70 ft 2.5 2009 gereden op snelweg. Die rijdt beter rechtdoor. Ik hoef eigenlijk geen correcties uit te voeren. Als het toch moet dan zijn kleine correcties rond de middenstand ook veel makkelijker, omdat de stuurbekrachtiging geen weerstand geeft (althans geen extra weerstand anders dan de weerstand die een auto altijd al doorgeeft aan je stuur als je van richting verandert).

Wat de Zeekr betreft, er zijn meer kleine correcties nodig die bovendien wat lastiger zijn omdat vanaf ongeveer 70/80 km/uur het stuur de weerstand verhoogt. Voor mij is het niet onoverkomelijk, maar zou een update zeker verwelkomen

Wat ik bij de Zeekr ook merk is dat bij hard optrekken bij hogere snelheden vanaf 120 km/u de voortrein onrustig kan aanvoelen. Net alsof er dan te weinig gewicht op de voorwielen rust. Het voelt dan gelijk aan het gevoel dat je hebt als je - met lane control uit - zonder de richtingwijzer te gebruiken van baan wisselt. De trilling die je stuur dan geeft (als waarschuwing) lijkt net alsof die ook wordt doorgegeven in de stuurinrichting en dus naar de voorwielen. Dit geeft dan een zeverig gevoel. Dit verdwijnt grotendeelt als je stopt met accelereren.

Ben een leek, maar als je het mij vraagt dan is het software + dat er te weinig toespoor is. Misschien heeft zeekr de balans tussen rechtuitstabiliteit en efficiency niet op orde.

Praktisch gezien denk ik dat er zonder (juridische) escalatie van eigenaren geen verbetering gaat komen van Zeekr. Europese markt is klein en nieuw. Ik ben bang dat alleen hele urgente zaken (zoals alarm issue in mei 2025) opgelost worden. Reden waarom ik dit denk: Chinese merken willen europese markt zsm penetreren.
Dit doen ze door:
1. Lage prijs (made-to-stock auto's "dumpen" in Europese markt wat wordt verergerd door importtarieven van US-->China). Lage prijs wordt lastiger als er veel extra veel investeringen moeten plaatsvinden.
2. Er is een strategie om snel met nieuwe modellen te komen met nieuwe technologie. Hiermee kunnen ze de technische voorsprong op europese modellen (relatief gekoppeld aan prijs natuurlijk) handhaven en misschien zelfs vergroten. Dus veel van hun ontwikkelcapaciteit gaat uit naar de ontwikkeling van nieuwe modellen en minder naar bestaande modellen. De 001 is denk ik een goed voorbeeld en de 7x zal wellicht niet anders zijn

Anyway, dit waren mijn 2 cents.

PS. focus is in mijn verhaal nu op dingen die niet goed zijn. Wat mij betreft 5%. Voor de overige 95% ben ik heel tevreden, vind de auto mooi, leuk, comfortabel, snel en praktisch in gebruik (gezin met 2 pubers)! Ben afgelopen weekend naar Duitsland geweest met een paar vrienden (hebben zelf A6 hybride, VW ID4 en nieuwe V90). Ze zijn allemaal positief verrast en vooral verbaasd over enorme value-for-money!!

[ Voor 34% gewijzigd door Nacho1978 op 11-09-2025 12:40 ]

• FJP84
Toch spijtig dat je de Advanced cockpit niet kan kiezen bij de core versie. Die versie is qua range meer dan voldoende, en scheelt qua gewicht straks ook nog op de MRB (die lease tarieven zal verhogen).

• RVMano
sjakie02 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:17:
[...]

Zakelijke lease of private lease?
Zakelijk

• BUX73
  • Laatst online: 19:29
Ook interessant door AutoVisie: ''Zeekr 7GT is verrassend goed alternatief voor BMW en Audi".
YouTube: Zeekr 7GT is verrassend goed alternatief voor BMW en Audi

[ Voor 3% gewijzigd door BUX73 op 11-09-2025 16:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jiggero
Beste mede Zeekr 7X bezitters, hierbij deel ik een overzicht van een aantal accessoires die ik heb gekocht om mijn Zeekr 7X op te leuken. Doe er je voordeel mee.

Deurslot cover (gun black)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AkFNG99Z1RLG2r5TXg_ycFoOzE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kP01TM0AatBsrGiOBmjTMQpi.jpg?f=user_large

Luidspreker covers (zwart)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPZ-nRVr8PjG2-fvn7D4xB_8CfE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MtAPFZz2nZr9gfvco1NEKDxl.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB6SflcWB5HknMYCycnu0BNWJrI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JECW6woQt7lNkiC0mWhP2dWo.jpg?f=user_large

Gas- en rempaneel covers (zwart)
Ik had ook de linkervoetplaat besteld, maar ik heb deze uiteindelijk niet geplaatst omdat deze niet de exacte vorm had van de basis voetplaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2-mKpBewu5oaQ44cTknJqUPffI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk5DydaqyWtl33XJZXsPG9n3.jpg?f=user_large

Bekerhouder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTLn6_wUS0mx8eBZW65XvZaSY2g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4jcUH8TMCprH2Ey6HZyRF271.jpg?f=user_large

Zeekr logo mini usb type-C (64Gb) en opbergdoos onder centrale armsteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVyOvGM8IYGW6TIHM9b2WAWRMEQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pfCrTIRB4dZ5Ti9QlvwBdi1g.jpg?f=user_large

Kofferbak speaker covers (zwart)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcjKw5ktVriOYNQQhs4wmDNhURk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Bq0TOqsXShDtAfwqiRyHkTKI.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TiGeMTpG9iHccRN8lBN-y3kPrM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rqToyEcdIRUEI3F4xXdzNRLj.jpg?f=user_large

Opbergdoos in centrale armsteun
Erg handig, meer opbergopties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGtPR9rj0j1Hr8hEBHl6H-lnd2w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/92abbkHLxWtU0JfUqDi7e3uv.jpg?f=user_large

Rubbere deurafdichting-/tochtstrip
Sluit de deur nog beter af. Mogelijk zelfs iets betere geluidsisolatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmqOfUPoA9rs5vSqhD84pa971xw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kqSmZXBsvKzZgnuQnZJLTwjP.jpg?f=user_large

Draadloos opladen siliconen pad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbKZPsRoYGKE-yMutAyBlYM43fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6YUx7BmXfyPazkjF4ThZdAY.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr ventieldopjes
Geurtabletten
Siliconen beschermhoezen veiligheidsgordels

[ Voor 10% gewijzigd door Jiggero op 12-09-2025 00:29 ]

• admiral866

admiral866

ja, een week of 3 geleden bij een proefrit werd me al verteld dat voor een levering in 2025 er besteld moet worden voor 13 september.
Zojuist is de bestelling voor een groene Privilege gedaan :-)
Mocht er nu een privilege in een andere kleur eerder te leveren zijn dan ben ik daar ook wel voor te porren wss :-D Maar we zullen het zien.
admiral866 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:24:
Vanuit Zeekr werd me verteld dat dit gewoon kan. Natuurlijk kunnen ze nu niet het exacte bedrag zeggen wat het tegen die tijd kost. Maar de auto komt wel gewoon voorbereid op trekken op het kenteken geregistreerd in NL. Dus op zich zou je ook elders, mogelijk wat goedkoper, een trekhaak kunnen regelen.

Maar de zojuiste gedane bestelling is wel incl. trekhaak gedaan; is wss sowieso wel handig met een zoontje die soms ergens opgehaald moet worden met de fiets.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

RVMano schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:00:
[...]

Ik zie in mijn arval toch nergens staan wat het afleverpunt gaat zijn. Alleen dat de Zeekr de opvolger is van mijn huidige auto en welke opties en dergelijke besteld zijn. Ook niet op de orderbevesting trouwens, alleen de verwachte week van levering.

Maar goed, wordt sowieso Zeist, als dat niet zo zou zijn verander ik het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

FJP84 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:24:
[...]

Vraag: heeft de LR ook de optie voor de zonneschermen in de achterportieren of heeft alleen de privilege dat?
Alleen de privilege heeft de zonneschermen, en dat zit dan ook in het comfort pack, dus krijg je de electrische deuren, geventileerde stoelen, etc. er ook bij.

• Mitchigan
Ik zag net een groene LR door Veghel rijden, dik hoor zo in het wild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:24
Mitchigan schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:54:
Ik zag net een groene LR door Veghel rijden, dik hoor zo in het wild.
Dat is grappig, ik ben vanmorgen met mijn groene LR LANGS Veghel gereden. (En na mijn afspraak in Helmond ook weer terug). Het was blijkbaar een goede dag voor groene LR Zeekers in Veghel en omstreken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 23:33
Hey Allen.
Ook ik mag me binnenkort toevoegen aan de 7X family. Heb 4 september via zakelijke lease een 7X Core Zwart besteld via Arval. Verwachtte afleverdatum medio Oktober. Ik geloof er zelf niets van, maar volgens Zeekr Delivery staat er maar 1 persoon voor mij in de wachtrij voor de Core.

Ik merk dat dit model vrijwel door niemand wordt besteld en snap eigenlijk niet zo goed waarom niet. De Core valt voor mij net buiten budget maar met slechts €30 eigen bijdrage, terwijl LR me wel €80 netto per maand kost. Keuze was snel gemaakt met een looptijd van 48 maanden.

Ik realiseer me wel wat ik mis, HUD/geur pakket/nappa leer volledig boeit me eigenlijk niets. Enige jammere zijn de wielen die ik graag anders had gewild dan de standaard ‘bloemvormige’. Wel blij dat ze zo goed als zwart zijn en passen daardoor goed bij de auto. Hopelijk is er nog een optie om misschien zelf velgen erop te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Htmmkr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:06:
Hey Allen.
Ook ik mag me binnenkort toevoegen aan de 7X family. Heb 4 september via zakelijke lease een 7X Core Zwart besteld via Arval. Verwachtte afleverdatum medio Oktober. Ik geloof er zelf niets van, maar volgens Zeekr Delivery staat er maar 1 persoon voor mij in de wachtrij voor de Core.

Ik merk dat dit model vrijwel door niemand wordt besteld en snap eigenlijk niet zo goed waarom niet. De Core valt voor mij net buiten budget maar met slechts €30 eigen bijdrage, terwijl LR me wel €80 netto per maand kost. Keuze was snel gemaakt met een looptijd van 48 maanden.

Ik realiseer me wel wat ik mis, HUD/geur pakket/nappa leer volledig boeit me eigenlijk niets. Enige jammere zijn de wielen die ik graag anders had gewild dan de standaard ‘bloemvormige’. Wel blij dat ze zo goed als zwart zijn en passen daardoor goed bij de auto. Hopelijk is er nog een optie om misschien zelf velgen erop te zetten.
Als de Core is wat past dan snap ik dat helemaal. Ik heb nog wel wat robbertjes moeten uitvechten om de LR passend te krijgen.

Ik vind HUD een nice to have, dus leuk dat ik het heb. Ik vind vooral het betere geluidsysteem belangrijk, alhoewel in geen audiofiel ben, luister ik wel erg graag en altijd muziek, dus heb dan wel graag het beste systeem wat er is. Daarnaast is de grotere batterij ook mooi meegenomen, maar in de praktijk met de laadsnelheden van de Zeekr zal de 75 kWh toch ook echt geen problemen opleveren.

• Ian_
Elayais schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:54:
[...]

Als de Core is wat past dan snap ik dat helemaal. Ik heb nog wel wat robbertjes moeten uitvechten om de LR passend te krijgen.

Ik vind HUD een nice to have, dus leuk dat ik het heb. Ik vind vooral het betere geluidsysteem belangrijk, alhoewel in geen audiofiel ben, luister ik wel erg graag en altijd muziek, dus heb dan wel graag het beste systeem wat er is. Daarnaast is de grotere batterij ook mooi meegenomen, maar in de praktijk met de laadsnelheden van de Zeekr zal de 75 kWh toch ook echt geen problemen opleveren.
De meeste hebben dan nog nooit bij een volle Fastned, Ionitiy of in Frankrijk gestaan waar je laadsnelheid in de praktijk opeens 60- tot 80 kW is.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:06
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt, dat bij het wegrijden en vervolgens direct ‘gas’ loslaten omdat ik de bocht om moet, dat de auto er zelf vandoor gaat. Je schrikt je dood. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?

#Priv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Hey Allen.

Die begrijp ik niet, zodra je privé rijdt zal je toch echt volle +€400,- minimaal aan bijtelling moeten neerleggen.

Velgen kan je altijd zelf veranderen, hetzelfde met de band maar kost je geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Karel Apple schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:15:
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt, dat bij het wegrijden en vervolgens direct ‘gas’ loslaten omdat ik de bocht om moet, dat de auto er zelf vandoor gaat. Je schrikt je dood. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?

#Priv.
Ahh, de wel bekende je cruise control stond aan vanuit stilstand (wat niet mag) en ook volgens de manual niet zou kunnen.

• Karel Apple
Ian_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:16:
[...]

Ahh, de wel bekende je cruise control stond aan vanuit stilstand (wat niet mag) en ook volgens de manual niet zou kunnen.
Nee, ik heb het als ik mijn oprit af rijd. De ACC staat dus niet aan.

• Ian_
Karel Apple schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:19:
[...]

Nee, ik heb het als ik mijn oprit af rijd. De ACC staat dus niet aan.
Dat denk je idd maar hij staat echt aan.
- Auto instappen
- Rem indrukken
- Drive selecteren
- Acceleratie pedaal indrukken (geen idee hoe ik een elektrische variant van een gaspedaal moet noemen)
- Full sending 🚀
Klinkt dat bekend?

• Karel Apple
Ian_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:23:
[...]

Dat denk je idd maar hij staat echt aan.
- Auto instappen
- Rem indrukken
- Drive selecteren
- Acceleratie pedaal indrukken (geen idee hoe ik een elektrische variant van een gaspedaal moet noemen)
- Full sending 🚀
Klinkt dat bekend?
Gas geven, oprit afrijden, straat op, na 30 meter gas los om de bocht te nemen, en dan gaat hij er onbedoeld als een speer vandoor. Gelukkig zit er een rem op. BAM! Mijn vrouw: ‘wat doe je nou?!’

• patrickelectric
Karel Apple schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:15:

#Priv.
Heb dit dagelijks idd. Als ik vanuit stilstand weg wil rijden tik ik soms 2x de drive naar beneden (soms pakt ie hem niet direct om in de drive te gaan), met als resultaat dat de auto meteen in Cruise control met 30km p/u knalt. Nou dat mag standaard uitgezet worden, vooral als je net wegrijdt ;)

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
patrickelectric schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:15:
[...]

Heb dit dagelijks idd. Als ik vanuit stilstand weg wil rijden tik ik soms 2x de drive naar beneden (soms pakt ie hem niet direct om in de drive te gaan), met als resultaat dat de auto meteen in Cruise control met 30km p/u knalt. Nou dat mag standaard uitgezet worden, vooral als je net wegrijdt ;)
Deze herken ik ook. Gebeurd me soms, maar dan heb ik inderdaad twee keer de drive naar beneden gedrukt. Niet omdat die het de eerste niet pakt maar omdat ik zelf me niet meer bewust ben de auto al in drive gezet had.
Dit mag van mij van uit stand naar drive wegrijden uitgezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik heb sowieso liever de ACC/LCC op het stuur zoals in de P2, ik ga echt moeten wennen aan die hendel, ben er zelf geen fan van. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Htmmkr
Elayais schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:54:
[...]

Ik begrijp je helemaal. Als het passend te krijgen is dan zijn al die extra’s zoiezo mooi meegenomen. Klopt, ik heb echt meer dan voldoende aan 430/450 actie radius. Ik kom van een Mach R SR met max 340/350 en ben daar helemaal mee naar Marrakech geren 😂

• Htmmkr
Ian_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:16:
[...]

Die begrijp ik niet, zodra je privé rijdt zal je toch echt volle +€400,- minimaal aan bijtelling moeten neerleggen.

Velgen kan je altijd zelf veranderen, hetzelfde met de band maar kost je geld.
Ik bedoel bovenop de standaard bijtelling van €400,- 😂 want hij gaat net boven mijn leasebudget en dan is het een eigen netto bijdrage (die wel weer verrekend wordt met bijtelling, maar toch extra bijleggen hoe duurder de auto wordt)

Hoe duur gok je een 2e hands setje velgen 19inch? En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen? Best bereid om 500/600 uit te geven voor mooie zwarte velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

je zou ook nog poedercoating kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Htmmkr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:33:
[...]

Ik bedoel bovenop de standaard bijtelling van €400,- 😂 want hij gaat net boven mijn leasebudget en dan is het een eigen netto bijdrage (die wel weer verrekend wordt met bijtelling, maar toch extra bijleggen hoe duurder de auto wordt)

Hoe duur gok je een 2e hands setje velgen 19inch? En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen? Best bereid om 500/600 uit te geven voor mooie zwarte velgen.
Belangrijkste is dezelfde maatvoering natuurlijk wielnaaf. Toevallig heeft mijn schoonvader onder zijn ID.Buzz deze laten zetten bij Profiel.

€1.000,- inclusief montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkN2dnrkVPQAF3SJYl2ZlXijQEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7rXwNGuoA7k52Gzqgw0vFEW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
patrickelectric schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:15:
[...]

Yes, dit is dus de veroorzaker, tnx. Ik heb het in de builder app neergelegd.

ACC is activated unintentionally!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Karel Apple schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:24:
[...]

Yes, dit is dus de veroorzaker, tnx. Ik heb het in de builder app neergelegd.

ACC is activated unintentionally!
Dit is inderdaad wat ik ook bedoelde, het is echt absoluut niet toegestaan om vanuit stilstand ACC of CC oid te kunnen activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
Jiggero schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:29:
Beste mede Zeekr 7X bezitters, hierbij deel ik een overzicht van een aantal accessoires die ik heb gekocht om mijn Zeekr 7X op te leuken. Doe er je voordeel mee.

Deurslot cover (gun black)
[Afbeelding]

Luidspreker covers (zwart)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gas- en rempaneel covers (zwart)
Ik had ook de linkervoetplaat besteld, maar ik heb deze uiteindelijk niet geplaatst omdat deze niet de exacte vorm had van de basis voetplaat.
[Afbeelding]

Bekerhouder
[Afbeelding]

Zeekr logo mini usb type-C (64Gb) en opbergdoos onder centrale armsteun
[Afbeelding]

Kofferbak speaker covers (zwart)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Opbergdoos in centrale armsteun
Erg handig, meer opbergopties.
[Afbeelding]

Rubbere deurafdichting-/tochtstrip
Sluit de deur nog beter af. Mogelijk zelfs iets betere geluidsisolatie.
[Afbeelding]

Draadloos opladen siliconen pad
[Afbeelding]

Zeekr ventieldopjes
Geurtabletten
Siliconen beschermhoezen veiligheidsgordels
Leuk overzicht! heeft hij standaard geen bekerhouders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Mitchigan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:33:
[...]

Leuk overzicht! heeft hij standaard geen bekerhouders?
Ik snap het doel ook nog niet helemaal, maar ik denk dat het vooral is dat je met die inzet de hele bekerhouder afsluit, waar de cupholders dat gebied niet helemaal afsluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niXDL4ZBnvEMHUmV-sLrr79Fxp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuAdG6WkAuaULZUGMP0pEK03.jpg?f=fotoalbum_large

Plus stukje inleg voor kruimels en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:50
En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen?
Steekmaat, naafdiameter, ET waarde, breedte van de velg en hoogte en breedte van de band.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bullseye1977
Even een remark. We zijn nu 3 maanden na de launch van de 7x in de EU en er is nog niets verbeterd of aangepast in de software dan behalve het Alarm probleem. Dingen zoals "Vroegy" bij de instellingen van het regeneratief remmen en een hoofdletter midden in het woord bij GemmiddeldEn in je dashboard geven toch wel aan dat er weinig tot geen motivatie is om dit soort kleine dingen aan te pakken.. laat staan grote zoals LCC i.c.m. de trekhaak en automatisch LCC activering bij wegrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:40
Hallo allemaal, afgelopen maanden aandachtig jullie ervaringen gelezen en ondanks wat vraagtekens hier en daar toch besloten om vandaag ( op de valreep ) voor deze auto te kiezen LR met kleur, opties, velgen en trekhaak.
Ben benieuwd wat er softwarematig tot aan de levertijd ( Dec 2025 ) nog gaat gebeuren en hoop dat rechtuit stabiliteit geen issue zal zijn.
Tijdens een proefrit in Amsterdam met de Priviledge vond ik door het vermogen dat de auto tijdens optrekken naar links trok en als niet fijn ervaren. ( Priveledge met kleur en trekhaak viel al buiten leasebudget )
Vervolgens in Zeist nog een proerit gehad met de witte LR en daar ook stuk mee op de snelweg gereden, er is me niets opgevallen en qua vermogen meer dan genoeg. Verder een prachtige auto en value voor de prijs. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blSqNmT9H8qExdUxTLWvosnsYeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ukcrwfCUFB63YiWL0TIobqI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 00:13
Hey Allen.

De persoon voor jou in de rij ben ik 😇. Ik heb ook een zakelijke lease via mijn werkgever.
Ik heb begin augustus besteld en kreeg toen te horen dat de auto waarschijnlijk in oktober geleverd kan worden (mits alles soepel verloopt met boottransport en dergelijke).

Alleen zit ik met mijn huidige hybride leasecontract dat pas medio november afloopt, dus ik moet helaas nog even wachten 😭.

Mijn leasemaatschappij gaf eigenlijk al aan dat de auto op korte termijn geleverd kan worden. Ik hoop voor jou dat jouw leasepartij Zeekr een beetje onder druk houdt, zodat je snel van je prachtige auto kunt genieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickelectric
Elayais schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:42:
[...]

Ik snap het doel ook nog niet helemaal, maar ik denk dat het vooral is dat je met die inzet de hele bekerhouder afsluit, waar de cupholders dat gebied niet helemaal afsluiten?

[Afbeelding]

Plus stukje inleg voor kruimels en dergelijke.
Nee, een grote ergenis is dat blikjes en cups al snel omvallen in de originele cupholder. Vooral als je van die dunne blikjes hebt zoals cola etc.

Door deze sleeve erin te plaatsen, ben ik van dat gezeur af ;) 1 van de belangrijkste aanschaffen en upgrades van de auto als je het mij vraagt, en dat maar voor weinig via Ali. Geen omvallende drank meer, blikjes die goed geklemd worden tijdens scherpe bochten nemen met 640pk

[ Voor 5% gewijzigd door patrickelectric op 12-09-2025 22:59 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste