Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 08:59
mvrooij schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Ik wacht het nog even rustig af, ik kan mijn bedrijfsjurist wel vragen maar ik geef ze nog even voordeel van het twijfel. Eerst maar eens een bundel krijgen en kijken hoe ze op de reacties van hun klanten reageren. 7GB is gewoon niet meer van nu, of je het nu wel of niet gebruikt. Vooral niet in een auto die een "nieuwe" navigatie app uitbrengt die al zoveel GB aan data constant moet downloaden. Wat tevens in de toekomst de standaard moet worden. En het zou te gek zijn in deze tijd om niet meer voor hoge kwaliteit muziek te mogen kiezen.
Het is meer dat de druk wordt opgevoerd omdat het gene wat mensen met de eerste bestellingen hebben gekregen niet overeenkomt met wat er is beloofd/gezegd/geschreven.

Begrijp me goed, was om informatie in te winnen zodat ik zelf beter het gesprek kan aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-07 21:32
Zwarte wielen op een zwarte privilege zien er erg goed uit. Iemand van hier?

YouTube: ZEEKR 7X with 21 inch CONCAVER CVR1 wheels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:30
Ratselop schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:57:

Ziet er nice uit ben wel benieuwd wat dit soort velgen doen voor het verbruik van de auto daar ze minder aerodynamisch zijn?

Ik zoek nog mooie velgen voor in de winter.

Advies nu is om 20 inch te nemen ipv 21 inch voor de Privilege uitvoering om een beter verbruik in de winter te krijgen.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-07 20:50
clydevdl schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Ziet er nice uit ben wel benieuwd wat dit soort velgen doen voor het verbruik van de auto daar ze minder aerodynamisch zijn?

Advies nu is om 20 inch te nemen ipv 21 inch voor de Privilege uitvoering om een beter verbruik in de winter te krijgen.

Ja, ik moet ook nog de keuze maken voor winter banden. Bij bijv. Kwikfit is het type auto nog niet bekend.
Zou het liefst (ook) een winter velg willen. Bij Zeekr bieden ze die ook aan voor de 7X, maar vind die prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Kort vraagje: zijn er nog anderen die dakdragers besteld hadden en die ook nog uitgeleverd moeten worden? Heb mijn 7X nu een maand en heb hier nog niks van Zeekr over vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:42
Ian_ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:30:
Piek 425 kW
Gemiddeld +250 kW
Tijd 16 minuten
SoC 6% - 80%

Met buiten 27 graden en laden in de zon is dit echt heel mooi.

[Afbeelding]
Waar heb je hier geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:53

Elayais

Die ene daar

clydevdl schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Mijn ervaring met de P2 is dat winterbanden alleen al mij een extra 1kwh/100km kost in de winter. Dus als je dat wat kunt compenseren met velgen die juist weer wat zuiniger zijn, dan zou dat waarschijnlijk wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Elayais schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Mijn ervaring met de P2 is dat winterbanden alleen al mij een extra 1kwh/100km extra kost in de winter. Dus als je dat wat kunt compenseren met velgen die juist weer wat zuiniger zijn, dan zou dat waarschijnlijk wel helpen.
Ik was eerst aan het twijfelen, Tesla Model Y of Zeekr 7X. Zag deze speciaal voor Tesla voorbij komen maar wil eigenlijk zoiets voor de winter

https://www.haloblk.com/p...+4&variant=46242222604510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
NIO 3.0 DC Power Charger, staat er maar eentje in Nederland (Amsterdam). Je moet geluk hebben, geen swap bezig, geen accu’s die worden geladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Vorige week met de Smart #5 gereden en voor vandaag een proefrit aangevraagd met de 7X in Oisterwijk. Dit ging een beetje lastig, maar na een paar pogingen toch een melding dat dit gelukt was. Direct een mail met de melding dat de aanvraag ontvangen was en dat men contact op zou nemen. Toen ik Vrijdag nog niets had gehoord heb ik geprobeerd contact te krijgen, maar dit is niet gelukt. Zojuist dan maar naar Oisterwijk gereden en waar we al bang voor waren gebeurde, we stonden niet op de lijst. We konden wel wachten op een eventuele vrijkomende plek (In de bloedhitte), maar met name mijn vrouw was not amused. Als dit de manier van doen is dan zijn wij er vrij snel klaar mee en kunnen zowel de 7X en de 001 van de lijst af. Hier gaan we geen zaken mee doen. Toch jammer want Zeekr heeft echt interessante auto’s.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
pjotreke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:29:
Vorige week met de Smart #5 gereden en voor vandaag een proefrit aangevraagd met de 7X in Oisterwijk. Dit ging een beetje lastig, maar na een paar pogingen toch een melding dat dit gelukt was. Direct een mail met de melding dat de aanvraag ontvangen was en dat men contact op zou nemen. Toen ik Vrijdag nog niets had gehoord heb ik geprobeerd contact te krijgen, maar dit is niet gelukt. Zojuist dan maar naar Oisterwijk gereden en waar we al bang voor waren gebeurde, we stonden niet op de lijst. We konden wel wachten op een eventuele vrijkomende plek (In de bloedhitte), maar met name mijn vrouw was not amused. Als dit de manier van doen is dan zijn wij er vrij snel klaar mee en kunnen zowel de 7X en de 001 van de lijst af. Hier gaan we geen zaken mee doen. Toch jammer want Zeekr heeft echt interessante auto’s.
Vervelend om te horen, maar ik lees hier voor naïef zijn om te denken als je niets heb gehoord er dan maar heen te rijden.

Maar goed, de service is top bij Zeekr, denk een one off gezien de communicatie issue. Vergeet niet dat het van hetzelfde moederbedrijf is Geely. Dan kan je Smart, Zeekr, Polestar, Volvo ook afschrijven in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Ian_ schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Vervelend om te horen, maar ik lees hier voor naïef zijn om te denken als je niets heb gehoord er dan maar heen te rijden.

Maar goed, de service is top bij Zeekr, denk een one off gezien de communicatie issue. Vergeet niet dat het van hetzelfde moederbedrijf is Geely. Dan kan je Smart, Zeekr, Polestar, Volvo ook afschrijven in Nederland.
De communicatie gaat niet via Geely. Bij Polestar en Smart waren de zaken prima voor elkaar. Naïef ? Ik kreeg gewoon bevestiging dat het maken van de afspraak gelukt was. Anders had ik ook geen e-mail gekregen lijkt me.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:54
pjotreke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:07:
[...]

De communicatie gaat niet via Geely. Bij Polestar en Smart waren de zaken prima voor elkaar. Naïef ? Ik kreeg gewoon bevestiging dat het maken van de afspraak gelukt was. Anders had ik ook geen e-mail gekregen lijkt me.
Kan hierbij bevestigen dat de systemen van Zeekr nog niet op orde zijn en dat de medewerkers de benen onder hun lijf vandaan lopen, wel beetje medelijden met ze. Enerzijds super druk maar als systemen dan ook niet meewerken krijg je een hoop extra druk om eea op te lossen. Zijn overgestapt naar Salesforce en dat loopt met een hoop 5n en 6n.

Met planning van mijn levering afspraak was dit 1 drama. Uiteraard zat ik precies tussen de overgang van oud naar nieuw systeem. Hoort bij een startend bedrijf, maar zulke zaken gezien het feit dat men al jaren actief is, mag eigenlijk niet gebeuren. Werk zelf in de IT, hadden nooit Live mogen gaan, klassieke voorbeeld hoe het niet moet met nadelige impact voor medewerkers en de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:39
Ratselop schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:57:

In China verkopen ze standaard zwarte velgen. Die lijken op de Y velgen uit jouw video maar ik vind die uit China net even wat mooier. Kan ze alleen nergens vinden. Hier een foto uit een YouTube video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS5xCFbYV0sqHf_CIbe9LWFfz_g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bZV4sxu1xieYyQpTTGpInYXv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9bWjhVIYy9xzGqZWCvLsGt-fhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GbIoaUsOcioyhUOchcTgpr7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-07 16:25
Lijken mij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3qNwsV91VWEXcNe89eeOLbN-8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDKBJxtyVzWFhYIXeVLndJ8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-07 20:18
Is er ergens iets te vinden over de komende updates? Ik ben met name nieuwsgierig naar het verwachte moment van een OTA update en de vermoedelijke inhoud daarvan. Is daar ergens iets van te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nskr83
  • Laatst online: 13-07 21:11
Afgelopen zaterdag ben ik via de app naar de Vodafone-portaalpagina gegaan en daar zag ik dat er geen bundel aan mijn account gekoppeld was.

Daarop heb ik Vodafone “Internet in Car” klantenservice gebeld. Zij bevestigden dat er inderdaad geen bundel actief is en dat daarom het internet in de auto niet werkt.

In de auto is er wel signaal, dus de simkaart lijkt goed geregistreerd te zijn. Alleen staat er dus geen bundel op. Vodafone adviseerde mij om contact op te nemen met Zeekr. Dat heb ik inmiddels gedaan en ik heb een mail gestuurd naar de supportafdeling van Zeekr.

Zodra ik een reactie krijg of er iets verandert, laat ik het hier weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yordy25
Wow, gewoon verder klikken bij Accessories.

Lomp van me. Thanks voor het sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 16:37
Een vraag: mijn echtgenote heeft een 7X en nu klinkt zij met de aangekoppelde iPhone via de carkit heel zacht aan de andere kant van de lijn.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:13
Heeft iemand al van die Bluetooth knoppen uit China laten overkomen? Ik ben wel benieuwd of dit een beetje werkt.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:42
jswinkels schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:16:
Heeft iemand al van die Bluetooth knoppen uit China laten overkomen? Ik ben wel benieuwd of dit een beetje werkt.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Ik dacht dat je een companion-app moet installeren via de Zeekr-Store maar die is nog niet beschikbaar voor de 7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:22
Zou jammer zijn indien dit niet toegepast kan worden. Zodra dit toepasbaar is hoop ik dat er met 1 zo’n knop de 4 functies die ik nu iedere rit handmatig uitschakel in 1 keer uitgeschakeld kunnen worden. Ook al siliconen houders voor in de opening van de onderste stuurspaak gezien. Nog mooier zou ik plaatsing in de holle ruimte in de achterzijde van de linker of rechter stuurspaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:29
HDoc schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:02:
Een vraag: mijn echtgenote heeft een 7X en nu klinkt zij met de aangekoppelde iPhone via de carkit heel zacht aan de andere kant van de lijn.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Ik heb exact dezelfde ervaring inderdaad. Draadloos CarPlayen werkt ook niet, terwijl mijn Pixel 8 Pro dat met Android Auto wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 12-07 20:39
bullseye1977 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Ik dacht dat je een companion-app moet installeren via de Zeekr-Store maar die is nog niet beschikbaar voor de 7x
Klopt, had ook de videos bekeken en je hebt daar idd een app voor nodig die nog niet in de Zeekr 7X beschikbaar is. Knoppen bestellen is dus nutteloos voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 16:37
Shmorky schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Ik heb exact dezelfde ervaring inderdaad. Draadloos CarPlayen werkt ook niet, terwijl mijn Pixel 8 Pro dat met Android Auto wel kan.
Dat is dan bijzonder, draadloos CarPlay werkt bij haar dan weer wel probleemloos.

Heeft iemand een iPhone die in de 7X wel gewoon duidelijk werkt?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:09
Ja, draadloos CayPlay werkt met mijn iphone 15 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
HDoc schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:12:
[...]

Dat is dan bijzonder, draadloos CarPlay werkt bij haar dan weer wel probleemloos.

Een iPhone 15 pro werkt bij mij draadloos prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:39

Freedive

] Ken sent me _

[...]

Hier iPhone13 ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:15
[...]

Ja hoor, iPhone 16 Pro Max. Nooit problemen gehad.
Zeekr kerel gaf wel aan altijd koppelen via de wagen. Dus niet in de iPhone zelf koppelen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:13
vanderwolf schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:25:
Zou jammer zijn indien dit niet toegepast kan worden. Zodra dit toepasbaar is hoop ik dat er met 1 zo’n knop de 4 functies die ik nu iedere rit handmatig uitschakel in 1 keer uitgeschakeld kunnen worden. Ook al siliconen houders voor in de opening van de onderste stuurspaak gezien. Nog mooier zou ik plaatsing in de holle ruimte in de achterzijde van de linker of rechter stuurspaak vinden.
Zoiets als deze?
https://a.aliexpress.com/_ExwXu9s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
[...]

Hier werkt alles 100%, zodra de auto opengaat is CarPlay verbonden. Wat bij mij hielp was de telefoon verwijderen en auto verwijderen van de telefoon en opnieuw te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik kom er achter dat ik 1 functie mis die ik op mijn Volvo XC40 wel had. Het met de voet (schop beweging) open maken van de achterklep.. Stond met met mijn handen vol maar helaas.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
nskr83 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:37:
Afgelopen zaterdag ben ik via de app naar de Vodafone-portaalpagina gegaan en daar zag ik dat er geen bundel aan mijn account gekoppeld was.

Daarop heb ik Vodafone “Internet in Car” klantenservice gebeld. Zij bevestigden dat er inderdaad geen bundel actief is en dat daarom het internet in de auto niet werkt.

In de auto is er wel signaal, dus de simkaart lijkt goed geregistreerd te zijn. Alleen staat er dus geen bundel op. Vodafone adviseerde mij om contact op te nemen met Zeekr. Dat heb ik inmiddels gedaan en ik heb een mail gestuurd naar de supportafdeling van Zeekr.

Zodra ik een reactie krijg of er iets verandert, laat ik het hier weten!
Ik heb inmiddels een mail gekregen van de klantenservice van Zeekr. Zij hebben laten weten dat de internetbundel pas na 1 juli actief zal zijn. Even ter info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
nskr83 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Ik heb inmiddels een mail gekregen van de klantenservice van Zeekr. Zij hebben laten weten dat de internetbundel pas na 1 juli actief zal zijn. Even ter info!
En is dit dan op/rond 1 juli of 31 Juli?

Nu ook een update van de app met een Premium-banner die zichtbaar is vanaf 1 Juli (om het af te nemen) en een Pop-up herinnering om het certificaat te ondertekenen.

[ Voor 20% gewijzigd door mvrooij op 30-06-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:02:
[...]

En is dit dan op/rond 1 juli of 31 Juli?
Ja dat klopt. Vertelde een Zeekr medewerker mij ook. Zondag had ik ineens verbinding. Voor 1 juli dus. Wel 9 dagen nadat ik de auto opgehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:52:
Ik kom er achter dat ik 1 functie mis die ik op mijn Volvo XC40 wel had. Het met de voet (schop beweging) open maken van de achterklep.. Stond met met mijn handen vol maar helaas.
Ja die is jammer hè. Die mis ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07:19
Iemand vroeg begin deze maand naar aanvullende plaatjes van de stoffen bekleding op de Core en standaard LR. Dit is was ik zojuist tegenkwam.
Aan de bomen te zien, een foto van de marketing bijeenkomst in Portugal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egkDZswaQzObWdqqsuuzjsUsKJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wCyAecsbZKyYxgZ2WnXM1jmL.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:52:
Haha ja die mis ik ook inderdaad!

Ander dingetje, hebben jullie deze functie? Ik kan hem niet vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY-lB5XVGplx7AtIXnOrTSVK8dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHdVXLXSQPlK92NwmMq2uqWg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Freedive op 30-06-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
Wat is eigenlijk de bandenmaat van de standaard 20inch velgen die je bij de LR krijgt?

Is dat 265 / 45 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
yordy25 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:50:
Wat is eigenlijk de bandenmaat van de standaard 20inch velgen die je bij de LR krijgt?

Is dat 265 / 45 ?
W: 265
H: 45
R: 20
Load: 108
Speed Y
Extra Load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
Ter info: Ik heb 23 april een zwarte long range besteld en ben net gebeld. 9 juli ophalen. Ze gaf aan dat de auto nu nog in Belgie stond. Waarom weet ik niet. Daar komt de boot dan denk ik binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-07 10:01
Ik heb de auto nu precies twee weken. En twee weken geen actieve internet bundel. Support vroeg mij vandaag wel weer om mijn telefoonmodel aan hen door te geven. Maar die info had ik al gegeven. Verder zag ik dat er een nieuwe versie is van de Zeekr app voor IOS. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1956xOe6u308xXZD9U1SZIXBcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhKfI5x6eziOJCfCUwmBmZEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 10:52
Ik krijg net een bevestiging dat ik 5 GB heb tot en met 30 juni 2025. Ik moet zo nog weg dus nog even snel kijken of het werkt.

Daarna kost het €99 per jaar voor premium connectie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwCZDmv3UMr5FSbHr1Uao2UcaA4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cn1Gqu1WhknidQZSxNWvaeqx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
RdeNoronha schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:59:
Ik heb de auto nu precies twee weken. En twee weken geen actieve internet bundel. Support vroeg mij vandaag wel weer om mijn telefoonmodel aan hen door te geven. Maar die info had ik al gegeven. Verder zag ik dat er een nieuwe versie is van de Zeekr app voor IOS. [Afbeelding]
Hier wel een actieve bundel alleen geen verbinding omdat de 7GB al snel op was. Ironisch genoeg kreeg ik vandaag een e-mail over Zeekr Premium connected met als onderwerp “blijf verbonden. Houd de controle”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
funkylicious schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Hier wel een actieve bundel alleen geen verbinding omdat de 7GB al snel op was. Ironisch genoeg kreeg ik vandaag een e-mail over Zeekr Premium connected met als onderwerp “blijf verbonden. Houd de controle”
Ik heb de 20GB extra aangeschaft en de factuur via lease naar Zeekr doorgestuurd. Bij tijde van bestellen was het onbeperkt fair use policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
SoCruelNU schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:49:
Kort vraagje: zijn er nog anderen die dakdragers besteld hadden en die ook nog uitgeleverd moeten worden? Heb mijn 7X nu een maand en heb hier nog niks van Zeekr over vernomen.
Gisteren mail gestuurd naar Zeekr. Vandaag antwoord gekregen dat dakdragers binnen zijn en dat ik ze kan ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Ian_ schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:19:
[...]

Ik heb de 20GB extra aangeschaft en de factuur via lease naar Zeekr doorgestuurd. Bij tijde van bestellen was het onbeperkt fair use policy
Slim! Al een reactie ontvangen?

Ik wil het ook wel doen alleen de geldigheidstermijn van de bundel weerhoud mij om 20gb te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Ian_ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:28:
[...]

Wat betreft het kraken, hiervoor heb ik binnenkort een afspraak staan. Lijkt op een kwaliteitsissue en ze gaan het oplossen.
Je kan duidelijk zien dat er meer ruimte is bij de bijrijder en hier kraakt het dan ook niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er bij mij ook zo uit alleen het piepen en kraken is mij nog niet opgevallen. Vermoedelijk omdat ik de stoelpositie niet vaak aanpas. Enig idee hoe ze dit gaan oplossen bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
funkylicious schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:04:
[...]

Ziet er bij mij ook zo uit alleen het piepen en kraken is mij nog niet opgevallen. Vermoedelijk omdat ik de stoelpositie niet vaak aanpas. Enig idee hoe ze dit gaan oplossen bij jou?
Ze geven twee opties aan:
1. Lendesteun van stoel is kapot rechts waardoor hij verder uitsteekt, dan moet de stoel gemaakt worden.

2. Middenconsole is niet goed gemonteerd (meest waarschijnlijk) gezien deze makkelijk vervangen kan worden.

Ik pas hem ook niet aan maar in mijn standaard positie kraakt die bij elke hobbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
funkylicious schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:01:
[...]

Slim! Al een reactie ontvangen?

Ik wil het ook wel doen alleen de geldigheidstermijn van de bundel weerhoud mij om 20gb te kopen.
Nog niet, maar koop gewoon elke keer opnieuw en stuur de factuur door 😂

Morgen moet ik bellen voor een afspraak en dan wordt dat ook besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:17
Ian_ schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:19:
[...]

Ben benieuwd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Ik zag een filmpje op de socials voorbij komen van een Zeekr X met een build-in-video recorder? Zit dat ook ergen (in de toekomst) in de 7X gebakken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Voor de mensen die bang zijn dat er zonder 4 of 5G in een parkeergarage de auto niet geopend kan worden met de app, dat kan dus wel. Dit gaat op basis van Bluetooth.

“The car can be unlocked/locked through the Zeekr app. After creating a digital key, the user can also start the car through the app. The car can be unlocked/locked over both mobile data and Bluetooth. Bluetooth is quicker and can also be used to start the car.”

Hieronder mijn telefoon op vliegtuigstand met Bluetooth aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLb5wVJuhCElYXp106kXBI3TIoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDnONWlmiQRHwbXc0EJYcusJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Serage75 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:51:
Ik zag een filmpje op de socials voorbij komen van een Zeekr X met een build-in-video recorder? Zit dat ook ergen (in de toekomst) in de 7X gebakken?
Bedoel je de sentry mode (die er al is) of iets van dash cam functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
spacecrap schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Bedoel je de sentry mode (die er al is) of iets van dash cam functionaliteit?
Meer een dashcam functionaliteit zoals ik op die Reel kon zien. Was op Instagram btw. Misschien hebben andere dit ook gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier 1 Juli en nog geen actieve bundel, nu in de app wel een Premium Upgrade knop gekregen. Hier de auto in Februari besteld dus moet er sowieso 1 jaar gratis bij zitten. Ik heb Zeist en Zeekr gemaild.. ik wacht het maar even af maar vind dit wel echt slecht worden.

Iemand vanmorgen nog meer een opstart scherm van Zeekr in de auto? Hoorde in 1x een heel opstart geluid en kreeg het Zeekr logo in mijn hoofdscherm en ander scherm te zien. Versie nummers nog 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:06:
Hier 1 Juli en nog geen actieve bundel, nu in de app wel een Premium Upgrade knop gekregen. Hier de auto in Februari besteld dus moet er sowieso 1 jaar gratis bij zitten. Ik heb Zeist en Zeekr gemaild.. ik wacht het maar even af maar vind dit wel echt slecht worden.

Iemand vanmorgen nog meer een opstart scherm van Zeekr in de auto? Hoorde in 1x een heel opstart geluid en kreeg het Zeekr logo in mijn hoofdscherm en ander scherm te zien. Versie nummers nog 't zelfde.
Dat dit bij ophalen niet direct geactiveerd kan worden is wel een ding en zeker als het paar dagen later nog niet werkt. De concurrenten doen dit stukken beter en lees ik geen gedoe over.

Premium is pas premium als het dit gevoel ook geeft, daar gaat het hier mis. Zowel bij activatie als bij de beschikbare Gb waarin de beloftes niet nagekomen worden. Zelf ook besteld tijdens de periode dat premium onbeperkt 1e jaar inbegrepen is.
Het gaat me niet om Tidal HQ te kunnen streamen maar wel om fatsoenlijk zonder risico dat GB op zijn te kunnen navigeren met de geboden oplossing en de multimedia built-in te kunnen gebruiken. Zal toch een fair-use policy op moeten zitten met zo'n dienst zoals X aantal Gb per dag gemiddeld.

Mag binnenkort de auto ophalen en dit zal ik zeker onder de aandacht brengen als het dan nog niet is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Alphaxe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:29:
[...]

Dat dit bij ophalen niet direct geactiveerd kan worden is wel een ding en zeker als het paar dagen later nog niet werkt. De concurrenten doen dit stukken beter en lees ik geen gedoe over.

Premium is pas premium als het dit gevoel ook geeft, daar gaat het hier mis. Zowel bij activatie als bij de beschikbare Gb waarin de beloftes niet nagekomen worden. Zelf ook besteld tijdens de periode dat premium onbeperkt 1e jaar inbegrepen is.
Het gaat me niet om Tidal HQ te kunnen streamen maar wel om fatsoenlijk zonder risico dat GB op zijn te kunnen navigeren met de geboden oplossing en de multimedia built-in te kunnen gebruiken. Zal toch een fair-use policy op moeten zitten met zo'n dienst zoals X aantal Gb per dag gemiddeld.

Mag binnenkort de auto ophalen en dit zal ik zeker onder de aandacht brengen als het dan nog niet is opgelost.
Ja en voor 150 euro per jaar verwacht je ook wel een "premium" dienst natuurlijk. Daar lijkt het nu echt niet op.

De auto is 100% premium, ben er iedere dag extreem blij mee en ik mis de Premium connectiviteit niet perse puur door de goed werkende carplay. Maar toch vind ik de manier waarop dit gaat niet hoe het hoort. Zorg dat dit eerst op orde is zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28
mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Ja en voor 150 euro per jaar verwacht je ook wel een "premium" dienst natuurlijk. Daar lijkt het nu echt niet op.

De auto is 100% premium, ben er iedere dag extreem blij mee en ik mis de Premium connectiviteit niet perse puur door de goed werkende carplay. Maar toch vind ik de manier waarop dit gaat niet hoe het hoort. Zorg dat dit eerst op orde is zou je zeggen.
Het is prima te doen met Vodafone om dagelijkse activaties te pushen.
Dit kunnen ze de ochtend van aflevering gewoon doen - dan is de auto online zodra hij word opgepikt. Ik snap werkelijk niet dat dit 1 a 2 weken moet duren?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Serage75 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:06:
[...]

Meer een dashcam functionaliteit zoals ik op die Reel kon zien. Was op Instagram btw. Misschien hebben andere dit ook gezien
Die dashcam functie zit wel in de 001 weet ik. Maar (nog?) niet in de 7X op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:54:
[...]

Het is prima te doen met Vodafone om dagelijkse activaties te pushen.
Dit kunnen ze de ochtend van aflevering gewoon doen - dan is de auto online zodra hij word opgepikt. Ik snap werkelijk niet dat dit 1 a 2 weken moet duren?
Net ook maar een mail eraan gewaagd, zou fijn zijn als het inderdaad gewoon werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:06:

Same here, firmware versies zijn nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Als het goed is heb ik de premium service gezien het gratis was het eerste jaar, snap niet waarom ik dan dan doorklikken tot aanschaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOPh1RDdS0WGQwAvUmjts0MBP6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMdBOd76fxk3yFzbdw7F5gzC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:03:
Als het goed is heb ik de premium service gezien het gratis was het eerste jaar, snap niet waarom ik dan dan doorklikken tot aanschaf.

[Afbeelding]
Omdat ze het gewoonweg niet op orde hebben op dat gebied, we wachten af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RdeNoronha
Ik heb wederom er een mail aan gewaagd. Ik heb ze tot vrijdag gegeven om het in orde te maken. Activeren plus onbeperkt fair use policy. De volgende stap wordt een ingebrekestelling. Als de patat bij McDonalds koud is loop ik ook terug naar de balie. En voor wat ik voor de 7X heb betaald, kan ik heel veel McMenu's kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:57
Ik ben ook even aan het zoeken naar waar exact stond dat het 1e jaar gratis was incl. de fair use policy.
Heeft iemand deze info?
Dit staat mij namelijk ook bij en zie nu in de app de "premium upgrade" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Ik hoef mij hier niet zoveel zorgen om te maken denk ik, want mijn bestelling is uiteindelijk op 22 April erdoor gegaan en volgens mij was die 1 jaar gratis (ter waarde van 99 EUR) er op 15 april af gegaan. Dus ik zou sowieso volgens mij 149,- moeten betalen en het lijkt erop dat ik voor 149 EUR per jaar alleen maar 5GB krijg en de AI assistent?

Ik gebruik in de P2 ook eigenlijk nooit de voice assistent, ik blijft zelf praten tegen apparaten toch maar raar vinden. Dus dan gebruik ik wel gewoon mijn telefoon als hotspot in de auto. Heb ik ook gewoon internet. Of Zeekr zou mij echt nog eens duidelijk moeten kunnen maken waarom ik 150 EUR zou moeten betalen.

Nou is natuurlijk 12,50 per maand niet z'n heel hoog bedrag voor internet. Maar 5GB is in 2025 wel karig voor 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
bullseye1977 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:30:
Ik vraag me af wat er na één jaar overblijft van de premium connectie, aangezien Smart EV Mobility dan vervalt. Op de afbeelding zie ik een route met laadstops, maar het is geen 7X. Het zou vreemd zijn als je hiervoor moet betalen, aangezien dit eigenlijk standaard zou moeten zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In dit bericht staan screenshots van de website destijds (toen nog 99 euro voor jaar premium connectivity en 1 jaar gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Elayais schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:16:
Ik hoef mij hier niet zoveel zorgen om te maken denk ik, want mijn bestelling is uiteindelijk op 22 April erdoor gegaan en volgens mij was die 1 jaar gratis (ter waarde van 99 EUR) er op 15 april af gegaan. Dus ik zou sowieso volgens mij 149,- moeten betalen en het lijkt erop dat ik voor 149 EUR per jaar alleen maar 5GB krijg en de AI assistent?

Ik gebruik in de P2 ook eigenlijk nooit de voice assistent, ik blijft zelf praten tegen apparaten toch maar raar vinden. Dus dan gebruik ik wel gewoon mijn telefoon als hotspot in de auto. Heb ik ook gewoon internet. Of Zeekr zou mij echt nog eens duidelijk moeten kunnen maken waarom ik 150 EUR zou moeten betalen.

Nou is natuurlijk 12,50 per maand niet z'n heel hoog bedrag voor internet. Maar 5GB is in 2025 wel karig voor 12,50.
Afgezien van dat je dit niet gaat gebruiken kan je Anno 2025 dit bij KPN krijgen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYo8GdJDsD634KdpqV6y03TkErE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xDXuymTYv7NRrSMzUXp9Ngq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Weet je wat het is - ze hoeven geeneens onbeperkte data bundels voor iedereen te kopen.
Ze kopen databundel over alle auto's heen. De 1 zal 2 GB gebruiken, de ander 10.. Stel elke auto heeft 10 of 20 GB, x 100 autos dan is dat de data die Zeekr tot zn beschikking heeft. Raakt dat op - koopt Zeekr bij..
Nu maken ze het iedere rijder zn individuele probleem door die 5 GB abbo's. Vind dit niet van deze tijd en er zijn echt betere/goedkopere oplossingen ! 18 GB Data (4G vodafone) kost 4,50 per maand.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit nog tik :D maar het is wel een dingetje. Hoop dat hier wat slimmer naar word gekeken. bijv waarom niet samen met Volvo/Polestar werken , geeft zoveel meer koopkracht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQfs14H30f-qac5yDL6hb7nTRiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6sABv3BI7C6RWbN7h7AwUL2.jpg?f=fotoalbum_large
Krijg net een mail en het is actief nu. Eens kijken hoe snel het op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:53:
[Afbeelding]
Krijg net een mail en het is actief nu. Eens kijken hoe snel het op gaat.
Jep zelfde hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Zou het met 1ste van de maand te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
Hier nu ook een actieve bundel. Zeist is wakker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:30
RdeNoronha schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:03:
Hier nu ook een actieve bundel. Zeist is wakker geworden.
Zeist is wakker en het probleem ligt niet bij Zeekr maar bij Vodafone.

Zeekr geeft de VIN nummers van de auto's door aan Vodafone en die moet ze dan opvoeren/activeren. Dit gebeurd in batches en niet per individueel geval vandaar dat het bij de 1 langer duurt dan bij de andere om een actieve bundel te krijgen.

Zoals je nu kan zien is het per 1e van de maand geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Update wat betreft een paar euvels, de 14e staat de afspraak gepland voor
- Het middenconsole wat kraakt
- Geluid bij de ramen
- Warmte werende ramen
- Uitlijnen van de banden

Wat betreft het verbruik van data, daar gingen ze niet op in maar de lease maatschappij heeft zich er nu ook mee bemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:02
Wat is het jammer dat de Actieve luchtvering niet op de Long Range beschikbaar is... of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Nougat schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:11:
Wat is het jammer dat de Actieve luchtvering niet op de Long Range beschikbaar is... of zie ik wat over het hoofd?
Nee, helaas niet beschikbaar net als stoelventilatie. Al denk ik dat voor Nederland luchtvering fijn is maar niet noodzakelijk gezien hoe goed onze wegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:02
Ian_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:45:
[...]

Nee, helaas niet beschikbaar net als stoelventilatie. Al denk ik dat voor Nederland luchtvering fijn is maar niet noodzakelijk gezien hoe goed onze wegen zijn.
Ik rij nu in een C5 Aircross en ben gewend aan het "zwevende" rijden, dan zou de luchtvering wel fijn zijn.

De Xpeng P9 krijgt straks luchtvering standaard, maar komt met toeters en bellen weer zo rond 70k uit, weer een stapje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RdeNoronha
clydevdl schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:31:
[...]

Zeist is wakker en het probleem ligt niet bij Zeekr maar bij Vodafone.

Zeekr geeft de VIN nummers van de auto's door aan Vodafone en die moet ze dan opvoeren/activeren. Dit gebeurd in batches en niet per individueel geval vandaar dat het bij de 1 langer duurt dan bij de andere om een actieve bundel te krijgen.

Zoals je nu kan zien is het per 1e van de maand geactiveerd.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik koop de auto bij Zeekr. Ik ga immers ook niet naar Continental als er problemen zijn met de banden bij aflevering. Ten tweede, Zeekr weet wanneer de auto's worden afgeleverd aan de klant. Dan kunnen ze activatie ook eerder aanvragen.

Enfin er zijn weer een boel bundels geactiveerd. Ik hoop dat ze ook nog aan de slag gaan met een fair use policy. Of dat we de mogelijkheid krijgen om er zelf een (e)SIM in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Ik heb van die navullingen voor de geurdispenser gekocht. Zijn enkel de patronen. Iemand enig idee hoe ik zo een patroon in t houdertje kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-07 21:18
Serage75 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:09:
Ik heb van die navullingen voor de geurdispenser gekocht. Zijn enkel de patronen. Iemand enig idee hoe ik zo een patroon in t houdertje kan krijgen?
Heb je je toch bedacht om van de auto af te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier toevallig net eruit getrokken en het plastic eraf gehaald. Heb hem ingesteld op “licht”. Vind de geur best prima. Benieuwd hoelang zoiets meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Heb je die erin zit al leeg dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:37:
[...]

Heb je die erin zit al leeg dan?
Gaat blijkbaar vrij snel ja. Had gelijk ‘t plastic eraf gehaald en op medium gezet. Maar na 1500 km en wel veel airco is de geur eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:30:
[...]

Heb je je toch bedacht om van de auto af te willen?
Ja….m’n eerste ervaring was niet best. Maar zoals ik al in dit forum ook gemeld heb heeft Zeekr alles adequaat opgelost. Buiten wat kleinigheden, waar ik sowieso met een jong merk en nieuw type auto op voorbereid was, werkt nu alles prima. Ik word steeds blijer als ik in de 7X stap. Zondag is de data beschikbaar gekomen. Vandaag al 1,5 van de 7 GB kwijt. Enkel door navigatie en zo nu en dan Tidal op medium kwaliteit. Dit is echt wel een punt wat mijn inziens beter kan. Verder uitermate tevreden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-07 21:18
Serage75 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:05:
[...]

Ja….m’n eerste ervaring was niet best. Maar zoals ik al in dit forum ook gemeld heb heeft Zeekr alles adequaat opgelost. Buiten wat kleinigheden, waar ik sowieso met een jong merk en nieuw type auto op voorbereid was, werkt nu alles prima. Ik word steeds blijer als ik in de 7X stap. Zondag is de data beschikbaar gekomen. Vandaag al 1,5 van de 7 GB kwijt. Enkel door navigatie en zo nu en dan Tidal op medium kwaliteit. Dit is echt wel een punt wat mijn inziens beter kan. Verder uitermate tevreden nu.
Leuk om te horen! Ik was al verbaasd dat je dingen wilde weten over een auto waar je vanaf wilde :)
Hopelijk fixt Zeekr ook de premium connectivity nog in de nabije toekomst. Lijkt me niet heel lastig wanneer andere merken van Geely wel ongelimiteerd data bieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

In de Facebook groep van de 001 staat een update rondom de Premium Connectivity:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi8CyL2aHcuImB9FROTgI0u6BW0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3gRQA3f6qCiezusnDqx52dj5.png?f=user_large

Daarnaast werd er aangegeven dat de losse Navi app vanaf 1 Juli 2025 onder de standaard connectivity valt en dus niet meer van die 5 of 7 GB af zou moeten gaan.

Wel apart trouwens dat de 001 nog steeds 99 EUR per jaar is, en de 7X 149 EUR per jaar. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik denk dat gisteren de "stiekeme update" (hier ga ik vanuit) misschien wel te maken had met dat de nieuwe Navigatie nu via de interne 4G/5G verbinding gaat? Het zou te gek zijn als de navigatie via de "extra" bundel zou lopen dus dat dit nu via 1 Juli veranderd is lijkt mij een goed en logisch iets.

Ik denk persoonlijk dat ik aan 7GB genoeg ga hebben, doe vooral Spotify op hoogste kwaliteit en heel veel meer daaromheen gebruik ik (nog) niet. Misschien keer de podcast apps etc. maar veel meer ook niet.

Hopelijk gaat het ooit naar Fair use policy onbeperkt maar voor nu vind ik het prima en wacht ik het allemaal even af. Al genoeg mensen die hier nu boven op zitten volgens mij.

Nogmaals iedere dag een genoet om in de 7x te stappen, wat een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 00:25
Elayais schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 00:33:
In de Facebook groep van de 001 staat een update rondom de Premium Connectivity:

[Afbeelding]

Daarnaast werd er aangegeven dat de losse Navi app vanaf 1 Juli 2025 onder de standaard connectivity valt en dus niet meer van die 5 of 7 GB af zou moeten gaan.

Wel apart trouwens dat de 001 nog steeds 99 EUR per jaar is, en de 7X 149 EUR per jaar. Maar goed.
Interessante informatie, bedankt voor het uitpluizen. Ik ben dan wel benieuwd of de IoT verbinding zowel de kaartwergave als de satelliet weergave gratis faciliteert. Dat gaan we maar even uitproberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:09:
Ik denk dat gisteren de "stiekeme update" (hier ga ik vanuit) misschien wel te maken had met dat de nieuwe Navigatie nu via de interne 4G/5G verbinding gaat? Het zou te gek zijn als de navigatie via de "extra" bundel zou lopen dus dat dit nu via 1 Juli veranderd is lijkt mij een goed en logisch iets.

Ik denk persoonlijk dat ik aan 7GB genoeg ga hebben, doe vooral Spotify op hoogste kwaliteit en heel veel meer daaromheen gebruik ik (nog) niet. Misschien keer de podcast apps etc. maar veel meer ook niet.

Hopelijk gaat het ooit naar Fair use policy onbeperkt maar voor nu vind ik het prima en wacht ik het allemaal even af. Al genoeg mensen die hier nu boven op zitten volgens mij.

Nogmaals iedere dag een genoet om in de 7x te stappen, wat een auto.
als je naar een verre onbekende plek navigeert gaat hij maps downloaden - als je kijkt naar je verbruik ervoor en erna, zie je dat het meetelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:50:
[...]

als je naar een verre onbekende plek navigeert gaat hij maps downloaden - als je kijkt naar je verbruik ervoor en erna, zie je dat het meetelt?
Dit wil ik dus testen maar sinds gisteren enkel naar kantoor geweest wat 100m verder op is dus dat schiet niet op en heeft ook niks van mijn bundel gehaald omdat hij waarschijnlijk de map op mijn wifi al downloaden aan huis. Hopelijk kan ik het snel of iemand anders testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:31
mvrooij schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Dit wil ik dus testen maar sinds gisteren enkel naar kantoor geweest wat 100m verder op is dus dat schiet niet op en heeft ook niks van mijn bundel gehaald omdat hij waarschijnlijk de map op mijn wifi al downloaden aan huis. Hopelijk kan ik het snel of iemand anders testen.
Afgelopen weekend in Caen in Frankrijk geweest maar er is geen map gedownload. De auto heeft al bijna heel Europa gedownload in de auto. Als je de auto via WiFi hebt staan thuis en je de tijd insteld voor het downloaden dan zul je zien dat de auto 3 tot 4 keer per week updates krijgt. Dat merk je als je de volgende dag instapt dat het logo van Zeekr in het scherm staat en je opnieuw moet inloggen. Je moet wel toestemming geven als je opstart ivm privacy enz.enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
P. Edelijn schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:33:
[...]

Afgelopen weekend in Caen in Frankrijk geweest maar er is geen map gedownload. De auto heeft al bijna heel Europa gedownload in de auto. Als je de auto via WiFi hebt staan thuis en je de tijd insteld voor het downloaden dan zul je zien dat de auto 3 tot 4 keer per week updates krijgt. Dat merk je als je de volgende dag instapt dat het logo van Zeekr in het scherm staat en je opnieuw moet inloggen. Je moet wel toestemming geven als je opstart ivm privacy enz.enz.
Dit is precies hoe het niet zou moeten werken, Zeekr promoot met OTA updates, WiFi zou alleen maar gemak moeten zijn maar verder niks toevoegen.

Auto zonder WiFi hier en het scherm start ook af en toe opnieuw op.

Het verbruik is minimaal alleen satellite view + traffic kost wat meer. De grootste bottleneck is muziek op high zetten, bedoel je koopt ook geen 4K OLED TV met 144 Hz om vervolgens op 720P een film te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vandaag voor het eerst half uur in een file gestaan. Echt langzaam rijdend en stilstaand.
Paar dingen vallen op.
- Hij houdt LCC heel lang vast, dus als je 2 min stil staat en het begint weer te rijden gaat hij rustig verder, top dus!
- Onder de 10km/h is het stuur erg onrustig en maakt hij echt continu kleine aanpassingen waardoor het eigenlijk vervelend is om je stuur vast te houden.
- Maar je hoeft je stuur onder de 10km/h gelukkig maar weinig aan te raken.

Verder was ik even op me scherm aan het prutsen en miste ik denk ik een waarschuwing om stuur vast te pakken, waardoor LCC gestopt werd en ik opeens met alarmlichten in de file stond :-)
(Ik denk overigens dat ik maximaal 1 bliepje gemist kan hebben., dit ging dus wel wat snel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:39
Ian_ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:36:
[...]

Dit is precies hoe het niet zou moeten werken, Zeekr promoot met OTA updates, WiFi zou alleen maar gemak moeten zijn maar verder niks toevoegen.

Auto zonder WiFi hier en het scherm start ook af en toe opnieuw op.

Het verbruik is minimaal alleen satellite view + traffic kost wat meer. De grootste bottleneck is muziek op high zetten, bedoel je koopt ook geen 4K OLED TV met 144 Hz om vervolgens op 720P een film te kijken.
Zoals hierboven al werd aangehaald zijn dit twee verschillende dingen. OTA updates horen bij de basis van de auto, muziek en video streamen zijn extra.

Mijn aanname op basis van de ervaring bij andere merken (Tesla, VW) is dat de auto bij een beschikare update eerst een tijdje wacht om te kijken of er een WiFi verbinding beschikbaar komt, om dan via die route de update te downloaden. Duurt dat op een gegeven moment (geen idee hoeveel tijd daar tussen zit, dagen/weken/maanden) te lang, dan krijg je de update alsnog gepushed over the air. Daarmee voorkomen ze dat er voertuigen zijn die te lang geen (beveiligings-)updates krijgen.

Dit werkt bij andere merken ook zo en vind ik persoonlijk ook geen hele rare keuze. Maar wanneer je je auto dus nooit aan WiFi hebt hangen, betekent het inderdaad dat je langer moet wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
jsiegmund schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Zoals hierboven al werd aangehaald zijn dit twee verschillende dingen. OTA updates horen bij de basis van de auto, muziek en video streamen zijn extra.

Mijn aanname op basis van de ervaring bij andere merken (Tesla, VW) is dat de auto bij een beschikare update eerst een tijdje wacht om te kijken of er een WiFi verbinding beschikbaar komt, om dan via die route de update te downloaden. Duurt dat op een gegeven moment (geen idee hoeveel tijd daar tussen zit, dagen/weken/maanden) te lang, dan krijg je de update alsnog gepushed over the air. Daarmee voorkomen ze dat er voertuigen zijn die te lang geen (beveiligings-)updates krijgen.

Dit werkt bij andere merken ook zo en vind ik persoonlijk ook geen hele rare keuze. Maar wanneer je je auto dus nooit aan WiFi hebt hangen, betekent het inderdaad dat je langer moet wachten op een update.
Hoe stream je een video?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01
nskr83 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Hoe stream je een video?
Bedankt!
Klik op een willekeurige weergave ergens in Youtube en je bent aan het streamen! Succes! 7(8)7

Er zij nog geen apps die videostreaming toestaan in de Zeekr 7X.

[ Voor 11% gewijzigd door kingknoest op 02-07-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
kingknoest schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:39:
[...]

Klik op een willekeurige weergave ergens in Youtube en je bent aan het streamen! Succes! 7(8)7

Er zij nog geen apps die videostreaming toestaan in de Zeekr 7X.
In the builders app zijn een legio aan tickets aangemaakt voor apps die momenteel nog missen.

https://zeekr.featurebase.app/p/application-ideas

Deze heb ik aangemaakt en begint wat upvotes nu ook te krijgen

Application ideas naam van de post.
The following applications are missing in my point of view:
Apple Music
Netflix
Amazon Prime
Disney+
HBO max
MS Teams
FastNed
Eneco/Shell Recharge or any other CPO
Parking apps like EasyPark
Maybe more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:07:
[...]

In the builders app zijn een legio aan tickets aangemaakt voor apps die momenteel nog missen.

https://zeekr.featurebase.app/p/application-ideas

Deze heb ik aangemaakt en begint wat upvotes nu ook te krijgen

Application ideas naam van de post.
The following applications are missing in my point of view:
Apple Music
Netflix
Amazon Prime
Disney+
HBO max
MS Teams
FastNed
Eneco/Shell Recharge or any other CPO
Parking apps like EasyPark
Maybe more
Gezien de 5gb limiet vraag ik me af of ze überhaupt behoefte hebben aan deze apps? Als ze er eenmaal zijn klagen mensen dat hun data te hard op gaat 🤣

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste