Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-08 19:59
Eind april mijn afspraak gemaakt voor as vrijdag voor de levering van mijn auto. (Zwart op wit) Vandaag maar is gebeld omdat ik geen mails had ontvangen. Blijkt hij op 2 juli te staan. Geen enkele communicatie gehad over deze wijziging en mag ik mijn agenda helemaal gaan omgooien, wat zeer uitdagend (eigenlijk niet te doen) is met mijn werk en 1 dag voor mijn vakantie .

Nogal teleurgesteld in Zeekr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 11:26
Vandaag de 7X opgehaald! Er werd netjes tijd genomen voor ons, met drie auto’s tegelijkertijd vond de oplevering plaats.

Veel opties doorgenomen, daarna werd de auto de showroom uitgereden en dan mag je weg.

Even wennen aan de instellingen en cruise control, maar rijdt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-09 17:22
vanderwolf schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Ik ben ook blij met de 7X. Ondanks dat de uitlijning niet goed is. Dit wordt verholpen en daar heb ik wel vertrouwen in. Ook met andere zaken die nu nog niet goed werken zal er verbetering komen en ook zijn sommige zaken voor
Mij niet spannend. Neemt niet weg dat je deze zaken wel gewoon kunt benoemen. Resultaat kan zijn dat het in de builders app geplaatst wordt en Zeekr blij is met de feedback tbv optimalisatie (zoals bijv D-R wissel onder 3 kmh). Als de zaken maar niet negatief gebracht worden als het gaat over de auto of de organisatie en er begrip is dat een merk wat in opbouw is in Europa groeistuipen zal hebben
@vanderwolf het is de bedoeling dat u zelf alle verbeteringen, bugs etc. opvoert in de builders app. Het is niet de bedoeling dat Zeekr sales mensen dit voor u gaan doen op uw verzoek/telefoontje. Dus graag zelf verzoeken tot nieuwe features (normale cruise control naast adaptieve, agressievere one pedal drive etc) of problemen melden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:23

Freedive

] Ken sent me _

clydevdl schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Om geen last te hebben van het bluetooth verbinding problemen moet je de verbinding tot stand brengen vanaf de auto naar de je mobiel.

Dan verbind hij altijd als je weer in de auto stapt. Over Carplay kan ik niet veel zeggen dat schijnt voor sommige niet lekker te werken maar volgens Zeekr zou dat opgelost moeten zijn.

Ik zelf heb een Samsung S24 Utlra en nergens last van. Verbinding auto - mobiel goed en Android auto werkt ook altijd als ik deze wil gebruiken.

Mocht je nog een andere iPhone tot je beschikking hebben dan zou je kunnen kijken of je daar hetzelfde probleem mee ervaart. Dan weet je iig dat het niet of wel aan je eigen iPhone ligt
Dit lijkt het te fixen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-09 19:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:23
Afgezien dat de foto een Autel MaxiCharger DC (maximaal 240 kW zien) is dit een klassiek geval van 'clickbait'.

De cable van H&S die gebruikt wordt is een boost cable die 500 A continu kan leveren, die 650 A is temperatuur gebaseerd. Heb met die kabel al meerdere keren niet meer dan 520 A gekregen in deze temperaturen buiten.

Daarnaast klopt het ook niet gezien NIO 3.0 500 kW kan leveren ;) en Kempower Mega CCS 560 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
WizzyBrown schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:27:
[...]

@vanderwolf het is de bedoeling dat u zelf alle verbeteringen, bugs etc. opvoert in de builders app. Het is niet de bedoeling dat Zeekr sales mensen dit voor u gaan doen op uw verzoek/telefoontje. Dus graag zelf verzoeken tot nieuwe features (normale cruise control naast adaptieve, agressievere one pedal drive etc) of problemen melden in de app.
Dat snap ik. Doelde erop dat nav een opmerking in dit topic het kan gebeuren dat iemand van hier iets zal melden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Even korte (edit, niet kort zie ik) update na afgelopen weekend met mijn 7x.

500KM gereden waarvan 400KM met 2 elektrische fietsen op de trekhaak, hond in de bench en volledig volgeladen. Snelweg 110 grotendeels. Verbruik zat gemiddeld op 18,9kWh. Erg tevreden dus!

Trekhaak werkt maar op 1 manier. Kabel erin doen, auto 5 minuten uitzetten en zorgen dat deze ook niet op contact blijft. Daarna instappen dan is alles goed. Dit hetzelfde met loskoppelen. Als je dat niet doet krijg je allemaal meldingen en werken zaken niet.

Internet bundel nog steeds niet actief. Zijn nu 6 a 7 werkdagen verder.

Merk dat sturen in comfort te soepel is voor de snelweg waardoor hij soms wat meer gaat zoeken. Merk dit in standaard niet dus daar op ingesteld.

Carplay werkt top, nooit problemen mee.

Audio vind ik toch echt wat minder, krijg de juiste afstelling naar mijn mening niet gevonden. Moet ook wel zeggen dat het echt per muzieksoort anders is. Ook de source is erg belangrijk hierin. Had hier wel stiekem meer van verwacht, vind mijn XC40 P8 en de Mini Countryman 2023 (prive) met beide Harman Kardon stuk beter klinken. Iemand nog tips qua afstelling??

Luchtvering echt geweldig dit weekend met fietsen en volgeladen. Rijd heel fijn.

Airco deed het prima, auto wordt gewoon erg warm met buiten temperaturen van 30 graden dus om dit te koelen moet hij wel maximaal aan. Geventileerde stoelen met massage erg fijn, geeft veel comfort.

Software blijft geweldig, het is even allemaal zoeken en sommige zaken nog niet helemaal logisch geplaatst maar alles zit er werkelijk op. Snel en veel opties. Top.

Auto opladen ging op het vakantie park met 22kw, leuk om te zien. Ben niet gewend dat mijn auto aan een normale lader zo snel vol zit.

Meerdere mensen op de achterbank gehad op vakantie, die waren lyrisch over de ruimte en kwaliteit. Altijd leuk om te horen. Ook erg wat mensen op 't park die even zijn komen kijken of bijna hun nek breken zodra ik langs reed.

Zag hier de opmerking over het schakelen van P naar R of andersom. Je dient echt de rem in te drukken wil dit werken. Je hoeft niet stil te staan dat ik merk maar de rem moet wel actief in gedrukt zijn op dat moment. Hopelijk halen ze dat nog weg, ik ben dit namelijk bij mijn XC40 ook gewend dat ik gewoon kan om schakelen bij hele lagen snelheden.

Grootste gemis vind ik de cruise control met een fietsenrek of aanhanger. Wat een bullshit om dit dan uit te schakelen of de optie niet te hebben. Ik was na 200km wel klaar met mijn voet. Dit is wat Zeekr echt moet gaan toevoegen. Nu gebruik ik niet vaak de trekhaak, maar zodra je hem gebruikt rij je vaak ook verder dan is dit gewoon echt bagger.

Knipperlichtgeluid mag van mij ook echt zachter, heb 4 mensen in mijn auto gehad en die maakte allemaal de opmerking dat die in ieder geval goed hoorbaar is... gewoon niet nodig.

Elektrische deuren kan ik wel aan wennen maar soms heb ik het idee dat ik het zelf sneller kan. Of soms sta je per ongelijk nog heel kort net even ervoor waardoor hij niet verder open gaat. Hopelijk kunnen ze hier nog iets in fine tunen. Ook zou het eventueel leuk zijn om je sleutel bijv. zo te kunnen programmeren dat je de stoel op afstand vast open kunt maken. Ideetje, misschien niet nodig maar zou leuk zijn. Dan is het instappen, voet op de rem en gaan.

Nu totaal 1000km gereden en gemiddelde zit op 19,1kWh/100km. Boven verwachting naar mijn mening.

Ik kom van een XC40 P8 af en daardoor is het echt een beademing deze auto. Alles is boven verwachting.
Nog zeker wat verbeterpunten maar dit zijn kleine dingetjes die hopelijk ook goed gaan komen. Ook niet gek bij een nieuw model en merk natuurlijk.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
mvrooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:05:

500KM gereden waarvan 400KM met 2 elektrische fietsen op de trekhaak, hond in de bench en volledig volgeladen. Snelweg 110 grotendeels. Verbruik zat gemiddeld op 18,9kWh. Erg tevreden dus!

Trekhaak werkt maar op 1 manier. Kabel erin doen, auto 5 minuten uitzetten en zorgen dat deze ook niet op contact blijft. Daarna instappen dan is alles goed. Dit hetzelfde met loskoppelen. Als je dat niet doet krijg je allemaal meldingen en werken zaken niet.

Merk dat sturen in comfort te soepel is voor de snelweg waardoor hij soms wat meer gaat zoeken. Merk dit in standaard niet dus daar op ingesteld.

Audio vind ik toch echt wat minder, krijg de juiste afstelling naar mijn mening niet gevonden. Moet ook wel zeggen dat het echt per muzieksoort anders is. Ook de source is erg belangrijk hierin. Had hier wel stiekem meer van verwacht, vind mijn XC40 P8 en de Mini Countryman 2023 (prive) met beide Harman Kardon stuk beter klinken. Iemand nog tips qua afstelling??

Luchtvering echt geweldig dit weekend met fietsen en volgeladen. Rijd heel fijn.

Airco deed het prima, auto wordt gewoon erg warm met buiten temperaturen van 30 graden dus om dit te koelen moet hij wel maximaal aan. Geventileerde stoelen met massage erg fijn, geeft veel comfort.

Software blijft geweldig, het is even allemaal zoeken en sommige zaken nog niet helemaal logisch geplaatst maar alles zit er werkelijk op. Snel en veel opties. Top.

Auto opladen ging op het vakantie park met 22kw, leuk om te zien. Ben niet gewend dat mijn auto aan een normale lader zo snel vol zit.

Meerdere mensen op de achterbank gehad op vakantie, die waren lyrisch over de ruimte en kwaliteit. Altijd leuk om te horen. Ook erg wat mensen op 't park die even zijn komen kijken of bijna hun nek breken zodra ik langs reed.

Zag hier de opmerking over het schakelen van P naar R of andersom. Je dient echt de rem in te drukken wil dit werken. Je hoeft niet stil te staan dat ik merk maar de rem moet wel actief in gedrukt zijn op dat moment. Hopelijk halen ze dat nog weg, ik ben dit namelijk bij mijn XC40 ook gewend dat ik gewoon kan om schakelen bij hele lagen snelheden.

Grootste gemis vind ik de cruise control met een fietsenrek of aanhanger. Wat een bullshit om dit dan uit te schakelen of de optie niet te hebben. Ik was na 200km wel klaar met mijn voet. Dit is wat Zeekr echt moet gaan toevoegen. Nu gebruik ik niet vaak de trekhaak, maar zodra je hem gebruikt rij je vaak ook verder dan is dit gewoon echt bagger.

Knipperlichtgeluid mag van mij ook echt zachter, heb 4 mensen in mijn auto gehad en die maakte allemaal de opmerking dat die in ieder geval goed hoorbaar is... gewoon niet nodig.

Elektrische deuren kan ik wel aan wennen maar soms heb ik het idee dat ik het zelf sneller kan. Of soms sta je per ongelijk nog heel kort net even ervoor waardoor hij niet verder open gaat. Hopelijk kunnen ze hier nog iets in fine tunen. Ook zou het eventueel leuk zijn om je sleutel bijv. zo te kunnen programmeren dat je de stoel op afstand vast open kunt maken. Ideetje, misschien niet nodig maar zou leuk zijn. Dan is het instappen, voet op de rem en gaan.

Nu totaal 1000km gereden en gemiddelde zit op 19,1kWh/100km. Boven verwachting naar mijn mening.

Ik kom van een XC40 P8 af en daardoor is het echt een beademing deze auto. Alles is boven verwachting.
Nog zeker wat verbeterpunten maar dit zijn kleine dingetjes die hopelijk ook goed gaan komen. Ook niet gek bij een nieuw model en merk natuurlijk.
Fijn om te lezen , we zijn beide sinds dag 1 P8 gebruikers, dus vermoed dat ik hier hetzelfde naar ga kijken, wellicht zelfs nog met wat SW aanpassingen voordat ik de auto krijg in Nov :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:33

Leuk om te lezen! Gisteren heb ik ook mijn eerste proefrit gemaakt (Oisterwijk) in de auto die ik in maart heb besteld, een 7x Privilege Tech Grey. Het is echt een heerlijke wagen en ook lekker snel. Ik heb de software grondig getest en ben over het algemeen zeer tevreden. Wel viel me op dat b.v. de koelfunctie voor de stoelen traag reageert, iets wat ik bij de andere knoppen niet heb ervaren. Is dit een bekend probleem?

De nieuw native navigatie kon ik helaas niet testen omdat de proefrit auto geen store account heeft. Nog wat gespeeld met auto inparkeren (met lijnen op de weg) en cruise control. Die laatste vond ik niet heel soepel aan/uit gaan via de het hendel achter het stuur. (Kan ook wennen zijn) Luchtveering,Drive mode en stuur gedrag allemaal getest, maar niet echt duidelijk in dat uurtje.

Zag gisterenavond ook een 7x tech grey privilege staan in Boxtel. Was dat toevallig iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
boxtel schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:28:
[...]

Leuk om te lezen! Gisteren heb ik ook mijn eerste proefrit gemaakt (Oisterwijk) in de auto die ik in maart heb besteld, een 7x Privilege Tech Grey. Het is echt een heerlijke wagen en ook lekker snel. Ik heb de software grondig getest en ben over het algemeen zeer tevreden. Wel viel me op dat b.v. de koelfunctie voor de stoelen traag reageert, iets wat ik bij de andere knoppen niet heb ervaren. Is dit een bekend probleem?

De nieuw native navigatie kon ik helaas niet testen omdat de proefrit auto geen store account heeft. Nog wat gespeeld met auto inparkeren (met lijnen op de weg) en cruise control. Die laatste vond ik niet heel soepel aan/uit gaan via de het hendel achter het stuur. (Kan ook wennen zijn) Luchtveering,Drive mode en stuur gedrag allemaal getest, maar niet echt duidelijk in dat uurtje.

Zag gisterenavond ook een 7x tech grey privilege staan in Boxtel. Was dat toevallig iemand van hier?
Koelfunctie herken ik niet, ik zet deze op auto en dan begint hij netjes te ventileren.

Navigatie werkt prima, de nieuwe app nog niet goed kunnen testen. Heb eigenlijk constant Kaarten van Apple gebruikt omdat deze ook in de Head up display werkt.

Hendel achter 't stuur vind ik ook niet super werken met activeren van ACC. Je moet hem duidelijk naar beenden doen, 1 of 2 maal net welke functie je wilt activeren.

Hier wel Brabant maar geen Boxtel.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Koelfunctie herken ik niet, ik zet deze op auto en dan begint hij netjes te ventileren.

Navigatie werkt prima, de nieuwe app nog niet goed kunnen testen. Heb eigenlijk constant Kaarten van Apple gebruikt omdat deze ook in de Head up display werkt.

Hendel achter 't stuur vind ik ook niet super werken met activeren van ACC. Je moet hem duidelijk naar beenden doen, 1 of 2 maal net welke functie je wilt activeren.

Hier wel Brabant maar geen Boxtel.
Ohw Waze werkt niet op het HUD, zal apple kaarten eens proberen! >> Gechecked >> Waze en Google maps niet zichtbaar op HUD, Apple maps dus wel.

ACC activeren hoeft alleen de eerste keer met de hendel, daarna kan je hervatten door op de linker knop op het stuur te drukken.

Stoppen is wel irritant dat kan dan alleen maar via remmen of door hendel omhoog te duwen.
Die schiet ik wel even in in de builders app!

[ Voor 3% gewijzigd door Freedive op 26-06-2025 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12

Ik ben benieuwd hoe mijn ervaringen met aanhanger gaan zijn. Als ik dat verhaal lees......ben je dus straks naar Zuid-Frankrijk de tijd die je wint met snel laden weer kwijt om 2x 5 minuten de aanhanger aan en af te koppelen (ervan uitgaande dat je niet met aanhanger en al op de doplaadplaats kan staan).

Verder ook hier na een week nog geen internetbundel.

Voor de rest deel ik de ervaringen inderdaad.

Zag nog wel iets over de handeling van de ACC / LCC. Dit zou mijn inziens ook wat soepeler, makkelijker mogen. Maar dat zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:05

npolm

P8

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de punten uit deze review. (al zoekt hij wel bewust de negatieve punten)
O.a. te groot stuur, enkellaags glas, spiegel, afstand tussen schakelaars en stuur en meer.
Moet zeggen dat ik wel veel met 'm eens ben, al zijn het geen keiharde dealbreakers voor mij.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Freedive schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:46:
[...]

Ohw Waze werkt niet op het HUD, zal apple kaarten eens proberen! >> Gechecked >> Waze en Google maps niet zichtbaar op HUD, Apple maps dus wel.

ACC activeren hoeft alleen de eerste keer met de hendel, daarna kan je hervatten door op de linker knop op het stuur te drukken.

Stoppen is wel irritant dat kan dan alleen maar via remmen of door hendel omhoog te duwen.
Ik gebruike eerst Maps, tot ik er achter kwam dat Kaarten betere integratie had. Die dus maar gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
npolm schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:37:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de punten uit deze review. (al zoekt hij wel bewust de negatieve punten)
O.a. te groot stuur, enkellaags glas, spiegel, afstand tussen schakelaars en stuur en meer.
Moet zeggen dat ik wel veel met 'm eens ben, al zijn het geen keiharde dealbreakers voor mij.

[YouTube: Zeekr 7X Brutally Honest Review - EV EMPIRE]
Lastige gezien de EU versie wezenlijk verschilt van de CHINA versie. De punten waar ik het mee eens ben is het glas en grote van het stuur.

Zelf heb ik nu warmtewerend folie op de A-stijl en voorruit laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij

Te groot stuur vind ik bullshit, vind hem heerlijk. Spiegel bedoeld hij de achteruit spiegel? Hier zie je idd niet zoveel maar stoor ik me niet aan. Welke schakelaars en stuur?

Glas is juist erg dik vind ik, als ik het vergelijk met mijn Volvo of Mini.

[ Voor 5% gewijzigd door mvrooij op 26-06-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Lastige gezien de EU versie wezenlijk verschilt van de CHINA versie. De punten waar ik het mee eens ben is het glas en grote van het stuur.

Zelf heb ik nu warmtewerend folie op de A-stijl en voorruit laten plaatsen.
Ah merk je hier wat van? Misschien wel goed om te doen als het wat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03

Als een van de grootste bezwaren over de bekerhouders gaat zou ik me nog niet al teveel zorgen maken :+ Dat stuur zal wellicht een ding zijn voor de Aziatische markt waar de handen over het algemeen een stuk kleiner zijn; hebben we hier in Europa niet zo snel last van vermoed ik. Tijdens de proefrit niets van gemerkt.

De beglazing kan ik slecht inschatten, ik heb geen snelweg gereden. Heb nog in geen review gehoord dat de cabine overmatig lawaaierig zou zijn, dus valt vermoedelijk wel mee?

Maak me op basis van deze review nul zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evquery
  • Laatst online: 11-07 08:32
In de telefoon-app verschijnt het bericht in het navigatiepaneel, maar waar schakel je dit in de auto in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLuzkA4dV8NvsaXgf7BaH0WA7BE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Grk2l0CIrSJmSylQuH62NGHF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-09 09:27
evquery schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:36:
In de telefoon-app verschijnt het bericht in het navigatiepaneel, maar waar schakel je dit in de auto in?

[Afbeelding]
Bij je privacy settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:05

npolm

P8

jsiegmund schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Als een van de grootste bezwaren over de bekerhouders gaat zou ik me nog niet al teveel zorgen maken :+ Dat stuur zal wellicht een ding zijn voor de Aziatische markt waar de handen over het algemeen een stuk kleiner zijn; hebben we hier in Europa niet zo snel last van vermoed ik. Tijdens de proefrit niets van gemerkt.

De beglazing kan ik slecht inschatten, ik heb geen snelweg gereden. Heb nog in geen review gehoord dat de cabine overmatig lawaaierig zou zijn, dus valt vermoedelijk wel mee?

Maak me op basis van deze review nul zorgen :)
Nou ik merkte wel dat het stuur de icoontjes links op het scherm blokt.
Bekerhouder boeit me ook niet natuurlijk, maar de beglazing en ventilatieroosters heeft ie een punt

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ah merk je hier wat van? Misschien wel goed om te doen als het wat brengt.
Extern geluid in de auto heb ik geen last van, vind het niet noemenswaardig aanwezig of dat ik denk hier klopt iets niet vergeleken met andere voertuigen.

De warmte daarentegen vergeleken met mijn vorige auto (Model Y 2023) is heel erg aanwezig. Je merkt al snel dat als je aan het rijden ben en het is warm buiten dat je een branderig gevoel krijgt vanuit het voorruit en A-stijl ramen. De airco werkt goed maar het blijft erg vervelend en nu met het warmtewerend folie wordt het tot 85% geblokkeerd.

Bij het plaatsen werd een warmte lamp tegen het raam aangezet en daarna met folie ervoor. Het was een wereld van verschil en de Airco staat nu ook een graadje hoger en minder hard te blazen.

FYI wat ik heb laten plaatsen is:
- 70% doorlatend
- Warmtewerend
- Keramische folie

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 26-06-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evquery
[quote]NAmst wrote on Thursday, June 26, 2025 @ 13:40:
[...]

With your privacy settings.
[/quote _/-\o_ _/-\o_ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:11
[...]

Bij android auto zie ik Waze en Google maps wel gewoon in de Hud verschijnen. Lijkt dus meer iPhone/Apple carplay gerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:18
Ian_ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Extern geluid in de auto heb ik geen last van, vind het niet noemenswaardig aanwezig of dat ik denk hier klopt iets niet vergeleken met andere voertuigen.

De warmte daarentegen vergeleken met mijn vorige auto (Model Y 2023) is heel erg aanwezig. Je merkt al snel dat als je aan het rijden ben en het is warm buiten dat je een branderig gevoel krijgt vanuit het voorruit en A-stijl ramen. De airco werkt goed maar het blijft erg vervelend en nu met het warmtewerend folie wordt het tot 85% geblokkeerd.

Bij het plaatsen werd een warmte lamp tegen het raam aangezet en daarna met folie ervoor. Het was een wereld van verschil en de Airco staat nu ook een graadje hoger en minder hard te blazen.

FYI wat ik heb laten plaatsen is:
- 70% doorlatend
- Warmtewerend
- Keramische folie
Kun je een paar foto’s plaatsen van het resultaat en een indicatie geven van de kosten die dit met zich meebrengt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
O-B-One schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Kun je een paar foto’s plaatsen van het resultaat en een indicatie geven van de kosten die dit met zich meebrengt?
Voorruit €250,-
A-stijl €250,-

Samen voor €400,- foto’s is weinig op te zien, het zit aan de binnenkant en omdat het zo’n lage tint is bijna niet te zien. Zal even kijken voor een goede foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Ian_ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Voorruit €250,-
A-stijl €250,-

Samen voor €400,- foto’s is weinig op te zien, het zit aan de binnenkant en omdat het zo’n lage tint is bijna niet te zien. Zal even kijken voor een goede foto.
Ik ben vooral benieuwd naar de voorruit; hoe de folie over “de stippeltjes” aan de randen van het glas zit. Zit hier dan zo een “zilveren randje” omdat er lucht onder de folie zit vanwege het relief van die stippels? Of is dit vanwege de lichte tint te verwaarlozen/niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 13:51
[...]

Zie je dan ook de kaart (Grafisch) in de HUD? Android Auto in combinatie met Mpas geeft alleen de richting "beschreven" in de rechter bovenhoek van de HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

bullseye1977 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Zie je dan ook de kaart (Grafisch) in de HUD? Android Auto in combinatie met Mpas geeft alleen de richting "beschreven" in de rechter bovenhoek van de HUD
Geen kaart volgens mij, alleen pijlen. Maar ik keek even snel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
evquery schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:36:

[Afbeelding]
Fijn dat de optie gevonden is.

Wel een andere vraag, je kunt een route naar de navigatie sturen van de auto. Er verschijnt een pop-up “Naar auto verstuurd”. Ik vraag me alleen af naar welke auto. Niet de mijne, daar zie ik in de navigatie niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
Serage75 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Fijn dat de optie gevonden is.

Wel een andere vraag, je kunt een route naar de navigatie sturen van de auto. Er verschijnt een pop-up “Naar auto verstuurd”. Ik vraag me alleen af naar welke auto. Niet de mijne, daar zie ik in de navigatie niks van terug.
Klopt, bij mij werkt dit ook niet. Zal een bug zijn. Gebruik het amper tot niet en weet niet of ik hier een belangrijk item op de builders app van zou willen maken, maar we kunnen het wel melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
kingknoest schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:05:
[...]

Klopt, bij mij werkt dit ook niet. Zal een bug zijn. Gebruik het amper tot niet en weet niet of ik hier een belangrijk item op de builders app van zou willen maken, maar we kunnen het wel melden.
Ik zal ‘t in ieder geval melden. Al staat het ergens onderaan de tondo lijst. Wat mij betreft mag cruisecontrol met aanhanger op 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

als de optie erop zit moet het werken - anders beetje raar.
Er zijn mensen (zoals ik toen ik voor het eerst een EV had) die thuis achter hun laptop de hele route bepalen (op basis van laadpalen/wat is er te eten/te doen etc) en dat graag naar de auto willen sturen.
ik vind het niet heel belangrijk , maar of fix het, of verwijder de optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
4v4t4r schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:04:
[...]

als de optie erop zit moet het werken - anders beetje raar.
Er zijn mensen (zoals ik toen ik voor het eerst een EV had) die thuis achter hun laptop de hele route bepalen (op basis van laadpalen/wat is er te eten/te doen etc) en dat graag naar de auto willen sturen.
ik vind het niet heel belangrijk , maar of fix het, of verwijder de optie?
Ik zit helaas nog steeds op mijn 7X te wachten helaas dus eigenlijk kan ik er niets over zeggen, maar in mijn EV6 en Ioniq 5 wanneer ik een route naar de auto stuurde kon ik hem “vinden” in downloads in het navi systeem. Hij stond sowieso niet “klaar op het scherm” wanneer ik instapte. Wellicht dat dit bij de 7X ook op een vergelijkbare manier werkt, dat je hem ergens vandaan moet halen in het systeem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

[...]

Het zit wat verstopt, als je swipe down menu opent en dan bovenin op ‘notificaties’ drukt zie je melding over de route en kan je navigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 11:19
Vandaag voor het eerst de auto "in het wild" kunnen spotten! Mocht iemand hier met een tech grey rond 14:00 door Arnhem centrum zijn gereden vandaag.. I see you :)

Ik denk dat ik morgen een poging ga wagen om Zeekr aan de telefoon te krijgen. Ben erg benieuwd of ze een indicatie van de leverdatum kunnen geven, want het wachten wordt steeds moeilijker met het lezen van alle ervaringen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings

Top om te lezen! Rij je in comfort modus met dat verbruik? Ik vraag me namelijk af of er nog veel verschil zit tussen comfort en standard. Ik had hier ergens gelezen dat comfort de voorste motor uitschakelt, maar geen idee of dat ook echt zo is.
Ik heb zelf zonder trekhaak besteld, maar kan me voorstellen dat juist met dat soort ritten een cruise control heel fijn is.

Ik hoop dat het een verademing ipv beademing was trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Blazings schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Top om te lezen! Rij je in comfort modus met dat verbruik? Ik vraag me namelijk af of er nog veel verschil zit tussen comfort en standard. Ik had hier ergens gelezen dat comfort de voorste motor uitschakelt, maar geen idee of dat ook echt zo is.
Ik heb zelf zonder trekhaak besteld, maar kan me voorstellen dat juist met dat soort ritten een cruise control heel fijn is.

Ik hoop dat het een verademing ipv beademing was trouwens :P
Veel comfort gereden maar ben nu sinds 2 dagen naar Standaard gegaan. Net iets meer power voor vooral de korte stukjes die ik rij haha. Comfort geeft je wel serieus het comfort van rustig rijden, je kunt gewoon niet snel optrekken waardoor je dus altijd zuiniger rijd heel simpel gezet. Minder power is minder stroom. Voor de mede passagiers ook wel fijn. Of hij werkelijk de voorste uitschakelt weet ik niet, dat voel je lastig denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
mvrooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Veel comfort gereden maar ben nu sinds 2 dagen naar Standaard gegaan. Net iets meer power voor vooral de korte stukjes die ik rij haha. Comfort geeft je wel serieus het comfort van rustig rijden, je kunt gewoon niet snel optrekken waardoor je dus altijd zuiniger rijd heel simpel gezet. Minder power is minder stroom. Voor de mede passagiers ook wel fijn. Of hij werkelijk de voorste uitschakelt weet ik niet, dat voel je lastig denk ik.
Als je Comfort rijdt gaat de voorste aandrijving uit blijft er rond 420 pk over. Dit kan je zien tijdens het rijden ga kijken bij de functie laden dan zie je dat er maar aandrijfunit aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
P. Edelijn schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:02:
[...]

Als je Comfort rijdt gaat de voorste aandrijving uit blijft er rond 420 pk over. Dit kan je zien tijdens het rijden ga kijken bij de functie laden dan zie je dat er maar aandrijfunit aan staat.
Dit is een leuke, ik ga er eens opletten. Top!

Iemand nog tips over de audio afstelling? Ik ben een aardige house/techno/hardstyle luisteraar dus hou van veel bas en de echte punch mis ik wel in deze auto helaas. Overige muziek gaat wel beter naar mijn gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:03:
[...]

Dit is een leuke, ik ga er eens opletten. Top!

Iemand nog tips over de audio afstelling? Ik ben een aardige house/techno/hardstyle luisteraar dus hou van veel bas en de echte punch mis ik wel in deze auto helaas. Overige muziek gaat wel beter naar mijn gevoel.
- HiFi
- Whole car
- V-Shape

Werkt voor mij in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
P. Edelijn schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:02:
[...]

Als je Comfort rijdt gaat de voorste aandrijving uit blijft er rond 420 pk over. Dit kan je zien tijdens het rijden ga kijken bij de functie laden dan zie je dat er maar één aandrijfunit aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Deel 2 is ook live met de rijtest. Korte samenvatting:
  • Stille cabine, maar wel veel geluid van de banden
  • Erg comfortabele rijbeleving met de luchtvering, al zou nog strakkere afstelling fijn zijn voor sportief rijden
  • Geen custom driver profiles
  • Goed totaal pakket met bizarre acceleratie, maar ook comfort en rijbeleving
  • Lastig om cruise control snelheid aan te passen als je niet met stappen van 5km/h wil verhogen/verlagen
  • Met OPD op cruise control even gas bijgeven om in te halen, remt de auto na loslaten gaspedaal keihard af om op de oude snelheid terug te vallen ipv soepel afremmen
  • HUD is groot en helder/duidelijk
  • Geluidssysteem erg goed
  • Dak dat dicht kan helpt enorm tegen de warmte op zomerse dagen
  • Geweldige auto om lange afstanden mee te rijden
  • Tijdens een test van 200km op veelal 80km/u wegen had de Privilege een verbruik van 16kWh/100km. Bij gemixt rijden werd het verbruik 19,5kWh/100km. Puur snelweg gaf een verbruik van 22kWh/100km
  • Het leer van de stoel kan piepen/kraken wanneer dit langs de middenconsole beweegt
  • De elektrische deuren worden op een gegeven moment meer irritant in het gebruik dan een toevoeging
  • Enorm veel bang for your buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 11:26
Blazings schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:33:
  • Erg comfortabele rijbeleving met de luchtvering, al zou nog strakkere afstelling fijn zijn voor sportief rijden
  • Lastig om cruise control snelheid aan te passen als je niet met stappen van 5km/h wil verhogen/verlagen
  • Met OPD op cruise control even gas bijgeven om in te halen, remt de auto na loslaten gaspedaal keihard af om op de oude snelheid terug te vallen ipv soepel afremmen
  • Tijdens een test van 200km op veelal 80km/u wegen had de Privilege een verbruik van 16kWh/100km. Bij gemixt rijden werd het verbruik 19,5kWh/100km. Puur snelweg gaf een verbruik van 22kWh/100km
  • Het leer van de stoel kan piepen/kraken wanneer dit langs de middenconsole beweegt
  • De elektrische deuren worden op een gegeven moment meer irritant in het gebruik dan een toevoeging
[YouTube: Zeekr 7X - Komfortnivået imponerer og det gjør selvsagt også ladingen - DEL 2]
De cruise kan je ook per km instellen. Tikje omhoog/omlaag is 5 km/u. Omhoog vasthouden, dan gaat deze per km verspringen.

Middelste knop 1 keer indrukken is terug naar de ingestelde snelheid en twee keer is naar de herkende snelheid. De herkende snelheid is erg lastig want de auto begrijpt niet dat je voorbij het kruispunt harder mag dan bij het kruispunt. Dus geeft de hele tijd 50 aan waar je 80 mag. Of als de matrix borden ophouden zonder einde verbod, dan is ook lastig.

Verder inderdaad fel reageren als je speelt me je gaspedaal op de cruise. Maar file rijden vond ik best soepel gaan, stilstand en rijden tot 20 km/u ging lekker. Zo soepel dat je moet opletten niet helemaal afgeleid te zijn en niet meer op het verkeer te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYA6soPoyUS2po26camGqCJE5TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdY5eOR8EfQqmgRsc2IyU7el.jpg?f=fotoalbum_large
Ik reed vandaag in ‘t donker en had moeite om de fysieke knoppen te zien. Horen de icoontjes niet verlicht te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Pete80 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:44:
[...]
De cruise kan je ook per km instellen. Tikje omhoog/omlaag is 5 km/u. Omhoog vasthouden, dan gaat deze per km verspringen.
Werd benoemd inderdaad! Maar hij vond het lastig om dan niet voorbij de juiste km/h te schieten (weet niet hoe snel dat op/af telt bij inhouden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:58:
[...]

Werd benoemd inderdaad! Maar hij vond het lastig om dan niet voorbij de juiste km/h te schieten (weet niet hoe snel dat op/af telt bij inhouden).
Als je de knop even inhoudt tellen de kilometers vrij hard op/af. Dus exact instellen is best secuur werken. Wat mij betreft zou de snelheid tussen de km iets langzamer mogen zodat je de cruisesnelheid secuur in kan stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:33:
[YouTube: Zeekr 7X - Komfortnivået imponerer og det gjør selvsagt også ladingen - DEL 2]
Wat betreft het kraken, hiervoor heb ik binnenkort een afspraak staan. Lijkt op een kwaliteitsissue en ze gaan het oplossen.
Je kan duidelijk zien dat er meer ruimte is bij de bijrijder en hier kraakt het dan ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQhQpilfJ1MU5YqTFHsq9QZUVm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA7VT6kfhizUigJlE6tYblwf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi8g0t6sFOpEo7tZi78XVwBpRuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKCZKmqqYHi98E1ykacUMxxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD6-kYUusNEwM-gKc2smPGYTFPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yckoISKtulDiMWrTzUdcIK5s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Serage75 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:55:
[Afbeelding]
Ik reed vandaag in ‘t donker en had moeite om de fysieke knoppen te zien. Horen de icoontjes niet verlicht te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h22EXoUJLRFgCpGwjtlTBWYhiUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CHyoU23wGZoeKVJtOILpfaur.png?f=fotoalbum_large
Kijk, deze afbeelding zag ik dus ergens in dit forum, dus ik vermoed dat er ergens een kleine bug zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evquery
Puzzel van vandaag, heb de handleiding gecontroleerd en een zoekopdracht geprobeerdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vABi00kv5eJwWuWpVTOXi9f8baw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SxClJhp13C8e1VZKfYsAClbk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
evquery schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:13:
Puzzel van vandaag, heb de handleiding gecontroleerd en een zoekopdracht geprobeerd[Afbeelding]
google reverse image search komt ook met niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Puzzel van vandaag, heb de handleiding gecontroleerd en een zoekopdracht geprobeerd[Afbeelding]
Volgens ChatGPT
Op het dashboard van deze Zeekr 007 (of 7X) zie ik twee waarschuwingslampjes:
1. Groen pictogram met “A” en een ruitenwisser
→ Dit geeft aan dat de automatische ruitenwisserfunctie is ingeschakeld. Dit is normaal en geen foutmelding; het lampje geeft alleen status aan.
2. Rood driehoekig pictogram met een uitroepteken (!)
→ Dit is een algemene waarschuwingsindicator. Het betekent dat er een foutmelding of waarschuwing actief is. Meestal wijst dit op iets dat onmiddellijke aandacht vereist. De exacte oorzaak moet je opzoeken in:
• Het infodisplay van de auto (vaak kun je hier een melding of foutcode vinden).
• De handleiding, of
• Via de Zeekr-app of dealerdiagnose.

Wat te doen:
• Kijk in het digitale dashboard of het infotainmentscherm of er aanvullende meldingen of foutcodes zijn.
• Als er geen duidelijke uitleg is, is het raadzaam om de auto niet lang door te rijden en contact op te nemen met je dealer of servicepunt.

Laat het me weten als je ook een foto van het scherm met de foutmelding hebt – dan kan ik specifieker helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-09 17:10
Ik heb altijd de vuistregel geleerd dat rode lampjes in het dashboard ernstige foutcodes zijn die onmiddellijk aandacht vereisen omdat dit bij doorrijden kan resulteren in permanente schade. Groen of gele statuslampjes zijn minder ‘ernstig’. Zou dus wel direct contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-09 16:51
St3ve-0 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Ik heb altijd de vuistregel geleerd dat rode lampjes in het dashboard ernstige foutcodes zijn die onmiddellijk aandacht vereisen omdat dit bij doorrijden kan resulteren in permanente schade. Groen of gele statuslampjes zijn minder ‘ernstig’. Zou dus wel direct contact opnemen met de dealer.
Precies..
Groen is goed.. setting die actief is, kan richtingaanwijzer, grootlicht of in dit geval ruitenwisser setting zijn
Oranje: Aandacht vereist maar niet urgent: ruitenwisservloeistof, bandendruk, ACC tijdelijk niet beschikbaar etc.
Rood: Urgente aandacht nodig en kan anders schade aan auto/motor aanbrengen. Handrem aan, motor storing, ABS storing, olidruk etc..

Rood lampje altijd serieus nemen; even auto/aan uit of rebooten.. als het dan aanblijft dan meteen garage bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 23:05
Hij brand bij mij als nog niet iedereen in de gordels zit en ik in D sta. Gordels vast en hij gaat weg. gordels los en hij komt terug. (samen met rood gordel los lampjes linksboven). Kan nog niet 100% zeggen dat dit de reden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 22:44
Onlangs heb ik mijn eerst rij ervaring met jullie gedeeld nadat ik mijn 7X LR heb laten uitlijnen n.a.v. het zoekerige gedrag die ik op de snelweg ondervond. Mijn eerst indruk was dat het uitlijnen niet of nauwelijks tot verbetering heeft geleid.

Ik kom hier graag nog even op terug want ….. Ik heb vandaag een lange rit (inclusief snelweg) gemaakt waarbij ik de stuurmodus heb omgeschakeld van Comfort naar Standaard. In de Standaard modus merk ik wel een positieve verandering in het stuurgedrag: ik hoef minder bij te sturen om de auto in een rechte lijn te houden. Dit betekent dat het uitlijnen wel degelijk een positief effect lijkt te hebben, waarbij het effect beter voelbaar is in de Standaard modus dan in de Comfort modus.

Voor de andere uitlijnkandidaten wellicht iets om zelf uit te proberen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Rioja1969 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:00:
Onlangs heb ik mijn eerst rij ervaring met jullie gedeeld nadat ik mijn 7X LR heb laten uitlijnen n.a.v. het zoekerige gedrag die ik op de snelweg ondervond. Mijn eerst indruk was dat het uitlijnen niet of nauwelijks tot verbetering heeft geleid.

Ik kom hier graag nog even op terug want ….. Ik heb vandaag een lange rit (inclusief snelweg) gemaakt waarbij ik de stuurmodus heb omgeschakeld van Comfort naar Standaard. In de Standaard modus merk ik wel een positieve verandering in het stuurgedrag: ik hoef minder bij te sturen om de auto in een rechte lijn te houden. Dit betekent dat het uitlijnen wel degelijk een positief effect lijkt te hebben, waarbij het effect beter voelbaar is in de Standaard modus dan in de Comfort modus.

Voor de andere uitlijnkandidaten wellicht iets om zelf uit te proberen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Ik heb bij mij niet het idee dat er problemen met de uitlijning zijn (Privilege) maar wat ik al aangaf merk ik wel dat Standaard modus een stuk rustiger rijd op de snelweg.

Hier btw nog steeds geen Internet bundel na 1,5 week wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06

Fijn dat er nu een positieve verandering merkbaar is! Ik heb binnenkort de uitlijnafspraak staan. Heel benieuwd of de Zeekr dan geen Zoeker meer is 🤞😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 17:18

Heeft de uitlijner ook laten zien hoe ver de waardes er af fabriek naast zaten en daarna het resultaat?

Ik heb het ooit met een Audi A3 sedan gehad die er af fabriek inderdaad ook naast zat en vooral ook niet gelijk was t.o.v. links/rechts. Dus alleen dat rechttrekken merk je normaal al goed voor de rechtuit stabiliteit.

Nu heb ik in mijn Polestar 2 ook de stand voor het stuur in standaard staan. Lichter geeft nog minder gevoel. En zwaarder is alleen maar artificieel zwaarder en brengt ook geen extra gevoel. Het lekkerst is dan ook gewoon de standaard stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Fatburner schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:53:
[...]

Heeft de uitlijner ook laten zien hoe ver de waardes er af fabriek naast zaten en daarna het resultaat?

Ik heb het ooit met een Audi A3 sedan gehad die er af fabriek inderdaad ook naast zat en vooral ook niet gelijk was t.o.v. links/rechts. Dus alleen dat rechttrekken merk je normaal al goed voor de rechtuit stabiliteit.

Nu heb ik in mijn Polestar 2 ook de stand voor het stuur in standaard staan. Lichter geeft nog minder gevoel. En zwaarder is alleen maar artificieel zwaarder en brengt ook geen extra gevoel. Het lekkerst is dan ook gewoon de standaard stand.
Ja, de uitlijner (Zeekr garage in Huis ter Heide) heeft na afloop een overzicht laten zien waarop alle waardes stonden vermeld, inclusief groene en rode cijfers. Na afloop stonden alle waardes op groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Werkt gepland laden bij jullie wel? Hier gaat hij gewoon laden ondanks dat het gepland staat vanaf 22:00 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBJL_AlkVo53nxUJaygrPoUt5RI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J72tUt3T7dPixAgtKIg699Vh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1969
  • Laatst online: 28-09 11:28
Hallo allen. Ik rijd momenteel Polestar 2, launch edition met performance pack. Destijds blind gekozen, ongeveer 4x in een flits in het echt gezien, verder niets. Gokje 😅 maar eigenlijk nooit spijt van gehad. Ik vind het nog steeds een mooie en fijne auto. Nu mag ik weer wat nieuws uitzoeken en de Zeekr 7x staat hoog op de lijst. Ik denk over de LR met 20" velgen en de optionele pakketten (geventileerd leer, speakers, hud). Ik zie hier heel veel mensen voor de Privilege gaan. Is dat voor de luchtvering? Verder zit er niet zoveel verschil, buiten dat de LR een aanzienlijk grotere actieradius heeft. En ik word wat zenuwachtig over de sim kaart..Hoe zit dat nu? Met de P2 heb ik vanaf dag 1 onbeperkt en nagenoeg probleemloos verbinding. Spotify etc nooit een probleem. Moet ik me daar bij de Zeekr zorgen om maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
GR1969 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:49:
Hallo allen. Ik rijd momenteel Polestar 2, launch edition met performance pack. Destijds blind gekozen, ongeveer 4x in een flits in het echt gezien, verder niets. Gokje 😅 maar eigenlijk nooit spijt van gehad. Ik vind het nog steeds een mooie en fijne auto. Nu mag ik weer wat nieuws uitzoeken en de Zeekr 7x staat hoog op de lijst. Ik denk over de LR met 20" velgen en de optionele pakketten (geventileerd leer, speakers, hud). Ik zie hier heel veel mensen voor de Privilege gaan. Is dat voor de luchtvering? Verder zit er niet zoveel verschil, buiten dat de LR een aanzienlijk grotere actieradius heeft. En ik word wat zenuwachtig over de sim kaart..Hoe zit dat nu? Met de P2 heb ik vanaf dag 1 onbeperkt en nagenoeg probleemloos verbinding. Spotify etc nooit een probleem. Moet ik me daar bij de Zeekr zorgen om maken?
Voor geventileerde stoelen zul je “helaas” de Privilege moeten nemen. Dat is de enige uitvoering waarop je dat pakket kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Freedive schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:44:
Werkt gepland laden bij jullie wel? Hier gaat hij gewoon laden ondanks dat het gepland staat vanaf 22:00 [Afbeelding]
Publiek of Privé, daarnaast moet de lader het ook ondersteunen

Zelf alleen nog maar DC geladen (2 maanden). Kabel zit nog mooi in het folie zo gezegd

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 27-06-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Gemiddeld binnen vijf werkdagen actief en momenteel 7- of 5GB per maand. Heb dit laatst besproken en wordt komende week door de verantwoordelijke hiervoor terug gebeld. Stond bij de eerste orders namelijk nergens in geen een document een limiet. Maar ze hebben meer dan 100 klachten al gehad inclusief Sweden. Hotspot van je telefoon voor nu dan maar even.

Het leer is geperforeerd maar niet geventileerd bij de LR. Lucht vering is fijn maar op Nederlandse wegen meer een luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1969
Die luchtvering doet me niet zoveel voor NL. De ventilatie wel. Dat vind ik dan wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Publiek of Privé, daarnaast moet de lader het ook ondersteunen

Zelf alleen nog maar DC geladen (2 maanden). Kabel zit nog mooi in het folie zo gezegd
Publiek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-09 10:14
“Zeekr voertuigen zijn uitgerust met 5G-internetconnectiviteit. Deze kan gratis worden gebruikt door alle inzittenden van het voertuig voor een
periode van 1 jaar. Hoewel het gebruik van 5G-internetconnectiviteit over het algemeen onbeperkt is, behoudt Zeekr zich uitdrukkelijk het recht
voor om de bandbreedte van de verbinding tijdelijk te beperken (bijv. in geval van overmatig gebruik dat een redelijk dagelijks gebruik overschrijdt).
Na afloop van de gratis connectiviteitsperiode van 1 jaar kunnen online functies, zoals videostreaming, beschikbaar blijven via Wi-Fi- of mobiele
hotspots. Voor toegang tot deze functies via een mobiele hotspot kunnen echter kosten en beperkingen gelden die worden opgelegd door jouw
mobiele provider. Om sommige streamingdiensten te kunnen gebruiken, moet de gebruiker een aparte account hebben bij de desbetreffende
streamingprovider. Streamingproviders kunnen variëren afhankelijk van de lokale beschikbaarheid. Houd er rekening mee dat de hier verstrekte
informatie onderhevig is aan wijzigingen.Een betaald abonnement op streamingdiensten van derden kan vereist zijn om toegang te krijgen tot muziek- en mediastreaming.”

Dit staat in de brochure “product specificaties december 2024” over 5G in de Zeekr 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1969
O-B-One schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:05:
[...]

Voor geventileerde stoelen zul je “helaas” de Privilege moeten nemen. Dat is de enige uitvoering waarop je dat pakket kan nemen.
Bij het pakket staat "The Nappa surfaces are finely perforated with a houndstooth pattern. The perforating enhances comfort by allowing air circulation and supporting climate control features". Maar dat is dus niet geventileerd? Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
GR1969 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Bij het pakket staat "The Nappa surfaces are finely perforated with a houndstooth pattern. The perforating enhances comfort by allowing air circulation and supporting climate control features". Maar dat is dus niet geventileerd? Wat dan?
Noem het een "ademende stof". Zoals stoffen bekleding met warm weer prettiger is omdat deze ademt, waar leer dat niet of nauwelijks doet. Door het perforeren ademt de stof beter. Bij geventileerde stoelen komt er daadwerkelijk gekoelde lucht door je stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Ondersteunen dit niet over het algemeen. BCB toggle werkt vaak niet hier op en daarom beginnen ze met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevijf
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:48
Ik heb nu ook de P2 en heb dezelfde ervaring, erg positief. Half juli mag ik de 7x LR ophalen en ben ook erg ben benieuwd of het vergelijkbaar is. In ieder geval wel meer ruimte en range, voor de rest ga ik het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07:35
Voor de bekerhouder, moet ik toegeven dat ik het wel vervelend vond dat dunne cola blikjes omvielen. Niet ideaal. Bochtje pakken en dweilen maar.

Voor dit heb ik https://a.aliexpress.com/_EInJv5M besteld. Top aankoop, een van de beste voor mijn Zeekr :)
Blikjes vallen niet meer om, en dit is ook top om periodiek schoon te maken (eruit te halen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
patrickelectric schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:46:
Voor de bekerhouder, moet ik toegeven dat ik het wel vervelend vond dat dunne cola blikjes omvielen. Niet ideaal. Bochtje pakken en dweilen maar.

Voor dit heb ik https://a.aliexpress.com/_EInJv5M besteld. Top aankoop, een van de beste voor mijn Zeekr :)
Blikjes vallen niet meer om, en dit is ook top om periodiek schoon te maken (eruit te halen).
Dit soort dingen moeten we eigenlijk een lijstje van maken in de OP. Dit is niet een gadget, maar imo wel noodzaak bijna 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Zie je dit als je start?
Dit kan namelijk de waarschuwing zijn dat je je stuur niet recht hebt. Om te voorkomen dat je denkt rechtuit te rijden, maar toch naar links/rechts vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Voor de tweakers die van data houden, op deze website staan sinds kort de charging curves!
Standard range: https://evkx.net/models/z..._range_rwd/chargingcurve/
Privilege / Long range: https://evkx.net/models/z..._range_awd/chargingcurve/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sh_Ji_bEbCtiFSyy18mYPx4vpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWNXTQq8SEa75O0MRROU63Hn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6zRx_lD_vtGBp5gC--lrLgKyIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAqaJRL6wHGOCk98JPPKoUyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een 10-80 laadtest uit Denemarken waar men op een 400kw lader gemiddeld 302kw wist te scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyfEXHYGArrJmpSfR6Fp2cqxWbM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt8505GR7byC1uDCebxuTjVo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Blazings schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 01:40:
Voor de tweakers die van data houden, op deze website staan sinds kort de charging curves!
Standard range: https://evkx.net/models/z..._range_rwd/chargingcurve/
Privilege / Long range: https://evkx.net/models/z..._range_awd/chargingcurve/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook nog een 10-80 laadtest uit Denemarken waar men op een 400kw lader gemiddeld 302kw wist te scoren.

[Afbeelding]
Bestaat er ook een Long Range met AWD? Die zag ik nog niet eerder in de brochure staan …..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
renevijf schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:41:
[...]

Ik heb nu ook de P2 en heb dezelfde ervaring, erg positief. Half juli mag ik de 7x LR ophalen en ben ook erg ben benieuwd of het vergelijkbaar is. In ieder geval wel meer ruimte en range, voor de rest ga ik het ervaren.
Zelf ook van de P2 launch edition overgestapt naar de LR en na anderhalve maand rijden nog steeds geen spijt van. Het rijden voelt gelijkwaardig, iets minder snel qua optrekken maar nog ruim voldoende en het mediascherm is een stuk sneller. Daarnaast is de HUD erg prettig en ook de vele ruimte binnen met de opbergvakken of achterin super!

Wellicht dat ik de koele ventilatie nu wel mis, maar dat is geen dealbreaker om de hogere kosten waard voor mij. Ook moet je even wennen aan de LCC, maar dat gaat inmiddels ook prima.

Voor wat betreft het datagebruik, zit ik nu met bijna 2000km nog prima binnen mijn bundel. Gebruik niet de nieuwe satellietnavigatie, dus dat zal schelen, maar wel continu Spotify of PocketCasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mailis schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Zelf ook van de P2 launch edition overgestapt naar de LR en na anderhalve maand rijden nog steeds geen spijt van. Het rijden voelt gelijkwaardig, iets minder snel qua optrekken maar nog ruim voldoende en het mediascherm is een stuk sneller. Daarnaast is de HUD erg prettig en ook de vele ruimte binnen met de opbergvakken of achterin super!

Wellicht dat ik de koele ventilatie nu wel mis, maar dat is geen dealbreaker om de hogere kosten waard voor mij. Ook moet je even wennen aan de LCC, maar dat gaat inmiddels ook prima.

Voor wat betreft het datagebruik, zit ik nu met bijna 2000km nog prima binnen mijn bundel. Gebruik niet de nieuwe satellietnavigatie, dus dat zal schelen, maar wel continu Spotify of PocketCasts.
Welke kwaliteit stream je, Tidal Max was er bij mij binnen 1000 km doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Bestaat er ook een Long Range met AWD? Die zag ik nog niet eerder in de brochure staan …..
Staan er al maanden op, helaas lastig te zijn welke voor de EU versie kloppen.

Ik kom het meest in de buurt van de 75 kWh ondanks dat ik een 100 kWh LR heb. Kijk meestal in ons eigen systeem (werk voor een snellader) hoe de laadsessies eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en de afmetingen van zijn Zeekr 7x kofferbak door willen geven?
Meestel zie je in kofferbakken de wielkasten er nog iets naar binnen komen, ik ben geinteresseerd in de breedte tussen deze wielkasten en natuurlijk de diepte vd kofferbak. Reden: Ik ga een aantal nieuwe campingstoelen kopen, krijg in Oktober mijn 7x pas, maar ben beniewd of ik de stoelen dus over de breedte plat kan neerleggen in de kofferbak tussen de 'wielkasten' zie schets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyQsNPFnQwj8ea63TwXqeEY_jP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymWUtppOrp8FVX2r6eGG4y7v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:38
WizzyBrown schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:46:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en de afmetingen van zijn Zeekr 7x kofferbak door willen geven?
Meestel zie je in kofferbakken de wielkasten er nog iets naar binnen komen, ik ben geinteresseerd in de breedte tussen deze wielkasten en natuurlijk de diepte vd kofferbak. Reden: Ik ga een aantal nieuwe campingstoelen kopen, krijg in Oktober mijn 7x pas, maar ben beniewd of ik de stoelen dus over de breedte plat kan neerleggen in de kofferbak tussen de 'wielkasten' zie schets.

[Afbeelding]
Breedte wielkasten 1040mm
Diepte 1020mm

Volgens de meest recente Autoweek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ahmi schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Breedte wielkasten 1040mm
Diepte 1020mm

Volgens de meest recente Autoweek ;)
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
Ian_ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:21:
[...]

Welke kwaliteit stream je, Tidal Max was er bij mij binnen 1000 km doorheen.
Zelf heb ik geen Tidal, dus enkel Spotify. Daar heb ik de kwaliteit op "Automatisch" staan. Waarschijnlijk ben ik geen audiofiel, maar voor klinkt het prima. Mijn bundel was pas op 3 juni ingegaan, maar ik heb minder dan 2GB gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
  • Laatst online: 27-09 20:11
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit platform en wilde graag mijn ervaringen delen.

Ik heb mijn auto een week geleden opgehaald en heb inmiddels zo’n 700 km gereden. In die korte tijd ben ik helaas al één keer naar de garage geweest omdat er een vreemd geluid uit de voorkant van de auto kwam. Volgens de garage bleek er een onderdeel aan de voorkant niet goed gemonteerd te zijn. Ze hebben dat vervangen en het geluid leek verholpen.

Maar nu merk ik dat de auto bij hogere snelheden niet mooi rechtuit rijdt. Ik moet constant kleine correcties maken met het stuur, en dat voelt niet prettig. Ik heb daarom alweer een nieuwe afspraak bij de garage staan voor volgende week. Twee garagebezoeken in één week tijd dus… :(

Daarnaast vroeg ik me af of er hier meer mensen zijn die het “virtuele geluid” (pedestrian sound) tussen 0 en 30 km/u ook zo duidelijk in het interieur horen? Het zou eigenlijk vooral buiten hoorbaar moeten zijn, maar ik vind dat je het binnenin behoorlijk goed hoort. Het klinkt een beetje als een wasmachine of zo’n vibrerend geluid met een specifieke frequentie. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren, of ligt dat alleen aan mij?

Ik keek echt enorm uit naar deze auto, maar het avontuur begint eerlijk gezegd niet zo fantastisch. Hopelijk wordt het vanaf nu beter.

Groeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
nskr83 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:35:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn auto een week geleden opgehaald en heb inmiddels zo’n 700 km gereden. In die korte tijd ben ik helaas al één keer naar de garage geweest omdat er een vreemd geluid uit de voorkant van de auto kwam. Volgens de garage bleek er een onderdeel aan de voorkant niet goed gemonteerd te zijn. Ze hebben dat vervangen en het geluid leek verholpen.

Maar nu merk ik dat de auto bij hogere snelheden niet mooi rechtuit rijdt. Ik moet constant kleine correcties maken met het stuur, en dat voelt niet prettig. Ik heb daarom alweer een nieuwe afspraak bij de garage staan voor volgende week. Twee garagebezoeken in één week tijd dus… :(

Daarnaast vroeg ik me af of er hier meer mensen zijn die het “virtuele geluid” (pedestrian sound) tussen 0 en 30 km/u ook zo duidelijk in het interieur horen? Het zou eigenlijk vooral buiten hoorbaar moeten zijn, maar ik vind dat je het binnenin behoorlijk goed hoort. Het klinkt een beetje als een wasmachine of zo’n vibrerend geluid met een specifieke frequentie. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren, of ligt dat alleen aan mij?

Ik keek echt enorm uit naar deze auto, maar het avontuur begint eerlijk gezegd niet zo fantastisch. Hopelijk wordt het vanaf nu beter.

Groeten!
Vervelend maar ik lees vooral een Zeekr dealer die snel issues op wil lossen. Bij de volvo ben ik vaak pas over een maand of 2 aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mailis schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Zelf heb ik geen Tidal, dus enkel Spotify. Daar heb ik de kwaliteit op "Automatisch" staan. Waarschijnlijk ben ik geen audiofiel, maar voor klinkt het prima. Mijn bundel was pas op 3 juni ingegaan, maar ik heb minder dan 2GB gebruikt.
Ik zelf ook niet, maar merk duidelijk verschil (wireless CarPlay spant te kroon qua geluidskwaliteit).

Het geluid systeem is echt top en zeker met wired AirPlay Apple Music lossless (ook al is het gelimiteerd) en native app Tidal Max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Hallo allemaal,

Groeten!
Vervelend maar je wordt in ieder geval snel geholpen en zijn kleine punten. Je hebt in ieder geval geen auto waarvan de uitlijnen van de panelen niet goed is.

Geluid is in de cabine hoorbaar maar vanaf buiten wat mij verteld is door mensen ook goed hoorbaar (familie en vrienden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 17:37
Voor de liefhebbers:

Inmiddels zijn er 210 auto's op kenteken gezet (exclusief de demo auto's):

77 grijs
56 zwart
35 wit
42 groen

waarvan
0 Core
124 LR
86 Privilege

Wat valt op:
- De enige Core versie in Nederland is nog steeds de HHD96T demo-auto, er zijn (nog) geen andere Core's uitgeleverd.
- We hebben nieuwe winkeldochters in de vorm van de grijze Privilege HSB08Z (broertjes zijn 12 juni uitgeleverd) en de grijze LR HSL17L (broertjes op 16 juni uitgeleverd)
- Het uitlever tempo zit er goed in, er staan maar een paar auto's te wachten om op naam te worden gezet:

3x wit LR
2x grijs LR
2x grijs Privilege
1x groen LR
1x zwart LR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ian_
Piek 425 kW
Gemiddeld +250 kW
Tijd 16 minuten
SoC 6% - 80%

Met buiten 27 graden en laden in de zon is dit echt heel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzVMRPN7R5c0lneJT-mYCrLgWCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SBnkFRBMl0UELLQG9VU01Ll.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:30:
Piek 425 kW
Gemiddeld +250 kW
Tijd 16 minuten
SoC 6% - 80%

Met buiten 27 graden en laden in de zon is dit echt heel mooi.

[Afbeelding]
Mn zoon begint al te klagen, " maar pappa.. nu kunnen we steeds 20 a 30 mins voetballen.. straks maar 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier nog steeds geen internet bundel. Ik volg op FB ook een 001 groep en zie daar sinds paar dagen ook veel problemen bij de 001 rijders ontstaan. Die dienen ook de in de app de Certificering goed te keuren sinds deze week. Die hadden wel al internet ,maar moeten het nu goedkeuren anders werkt het dus niet meer Maar na goedkeuren blijft het ook niet werken.

Blijkbaar is door Zeekr Zeist gezegd dat er problemen zijn tussen de communicatie/afspraken tussen Zeekr en Vodafone. Ik verwacht daarom dat het bij de 7x van de laatste weken daardoor ook nog steeds niet werkt.

7GB vind ik btw wel erg weinig, volgens mij stond in de brochure toen we hem kochten dat het op fair use policy zou gaan. Is hier volgens mij door iemand ook gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Aanstaande maandag is het twee weken geleden dat ik mijn 7X heb opgehaald. Tot op heden nog steeds geen actieve internetbundel. Al contact gehad met support. Hun tips geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Nu is het al dagen heel erg stil vanuit Zeist/support.
Op zich werkt het met mijn iPhone als hotspot. Maar ik moet elke keer de Wifi verbinding aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Dit staat in de specificaties van vorig jaar/begin dit jaar.

Zeekr voertuigen zijn uitgerust met 5G-internetconnectiviteit. Deze kan gratis worden gebruikt door alle inzittenden van het voertuig voor een periode van 1 jaar. Hoewel het gebruik van 5G-internetconnectiviteit over het algemeen onbeperkt is, behoudt Zeekr zich uitdrukkelijk het recht voor om de bandbreedte van de verbinding tijdelijk te beperken (bijv. in geval van overmatig gebruik dat een redelijk dagelijks gebruik overschrijdt).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ian_
RdeNoronha schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:29:

Zeekr voertuigen zijn uitgerust met 5G-internetconnectiviteit. Deze kan gratis worden gebruikt door alle inzittenden van het voertuig voor een periode van 1 jaar. Hoewel het gebruik van 5G-internetconnectiviteit over het algemeen onbeperkt is, behoudt Zeekr zich uitdrukkelijk het recht voor om de bandbreedte van de verbinding tijdelijk te beperken (bijv. in geval van overmatig gebruik dat een redelijk dagelijks gebruik overschrijdt).
Ik hoor hier komende week meer over! Helpt als een auto leased en je toegang tot een bedrijfsjurist. Die was in ieder geval niet te spreken hierover. Hou jullie komende week op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
Hallo allemaal,

Groeten!
Niet exact de start die je voor ogen had. Balen voor je! Probleem 1 is dikke pech en heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Het probleem met de stuurcorrecties komt daarentegen regelmatig voor en kan verholpen worden door een eenmalige uitlijnactie (ik spreek uit eigen ervaring). Ik adviseer je om na het uitlijnen de stuurmodus op Standaard te zetten ipv Comfort. Als het goed is blijft de auto daarna weer gewoon in een rechte lijn rijden op de snelweg zonder dat je overmatig moet corrigeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
RdeNoronha schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:25:
Aanstaande maandag is het twee weken geleden dat ik mijn 7X heb opgehaald. Tot op heden nog steeds geen actieve internetbundel. Al contact gehad met support. Hun tips geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Nu is het al dagen heel erg stil vanuit Zeist/support.
Op zich werkt het met mijn iPhone als hotspot. Maar ik moet elke keer de Wifi verbinding aanzwengelen.
Er zijn gewoon problemen met de bundels. Vind gek dat ze niet openbaar een update hier over geven. De senior Delivery Coördinator gaf mij aan dat de bundel binnen 48u actief zou zijn maar sinds de 2de batch opleveringen zijn begonnen heeft volgens mij niemand meer een actieve bundel gekregen. Laten we hopen dat we komende week een update hierover krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
RdeNoronha schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:29:

Precies, dit had ik ook in mijn hoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:30:
[...]

Ik hoor hier komende week meer over! Helpt als een auto leased en je toegang tot een bedrijfsjurist. Die was in ieder geval niet te spreken hierover. Hou jullie komende week op de hoogte.
Ik wacht het nog even rustig af, ik kan mijn bedrijfsjurist wel vragen maar ik geef ze nog even voordeel van het twijfel. Eerst maar eens een bundel krijgen en kijken hoe ze op de reacties van hun klanten reageren. 7GB is gewoon niet meer van nu, of je het nu wel of niet gebruikt. Vooral niet in een auto die een "nieuwe" navigatie app uitbrengt die al zoveel GB aan data constant moet downloaden. Wat tevens in de toekomst de standaard moet worden. En het zou te gek zijn in deze tijd om niet meer voor hoge kwaliteit muziek te mogen kiezen.

Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste