M13z1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:26:
Ik gooi de spreekwoordelijke knuppel even in het hoenderhok; waar blinkt die 7X nou eigenlijk in uit?
Ik hebben zelf ook besteld maar ben helemaal niet eager om hem in november op te halen. Ik lees hier allerlei ‘houtje touwtje’ ideeën om de gierige databundel op te vangen, dat lijkt net op internetten 10 jaar geleden. Sporing, airco, lekkages, communicatie, schades en andere zaken die zo niet van deze tijd mogen zijn en al helemaal niet voor de munten die we achterlaten. Ik lees hier regelmatig een soort ‘acceptatie’ dat het erbij hoort. Ik rij afgelopen weekeinde in mijn Tesla van bijna 5 jaar oud naar midden Italië, zonder ook maar iets van dit soort issues te hebben.
Mooie knuppel die je gooit hoor! Maar dan lees je naar mijn mening toch te negatief gekleurd dit forum, want de auto is echt een topper. Ik ga de vergelijking met Tesla niet voor je maken, want ik ben te gekleurd in mijn mening over Tesla dat het een enorme eenheidsworst is.
USP's van de 7X:
-800v snel laden. 13 minuten van 10 tot 80%, waar dit nóg sneller kan als de laadpaalinfra beter wordt. 1 van de snelste op de markt.
-Enorme ruimte voor en achterin, zeker voor zijn klasse. Beter dan bijv. een Audi Q6.
-Super snel responsief groot scherm met heel veel tech opties
-Al erg compleet bij de minste trim versie
-Luxere afwerking t.o.v. andere merken (extra lades, materiaal gebruik)
-Meer dan prima verbruik tot dusver, gezien gewicht.
Los van USP's vind ik persoonlijk het 1 van de mooiste auto's voor deze prijs. Ook inclusief de andere "Chinese" merken en zeker als we dan toch Tesla er weer bij betrekken.
Je hebt gelijk dat niet alles hosanna is, zoals het 7GB internet pakketje als voorbeeld, maar van mij mag je die knuppel in het hok gooien om te zien dat er veel zaken zijn waardoor jij echt wel blij je auto mag ophalen! Aantal zaken moeten zeker aangekaart en aangepakt worden, maar dit weegt by far niet op tegen het positieve.
Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n heerlijke auto gereden waar ik met deze blijvende glimlach kan instappen.
Uiteraard only my 2 cents...
Edit: Clyde was me al voor zie ik, maar hetzelfde sentiment.