Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:02
Timmy schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:51:
[...]

Inderdaad wel heel erg karig...

Voor mijn Polestar 4 heb ik ook een data-abonnement bij Vodafone, maar Polestar was iets scheutiger met de limiet. Tot voor kort was de limiet 1 TB per maand, nu heeft Vodafone het plan hernoemd naar "Zorgeloos plan" (onbegrenst?).
Daarnaast heb ik nu eenmalig 50 euro betaald voor 20 GB maar als ik dit bij KPN zie kan ik net zo goed een nieuwe ESIM afsluiten, alleen geen idee hoe ik dit in de auto krijg...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRSqmQIU_0AKxyb6dbP7jt7A56g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9mM03vnOZ34g00IzKAtxocC5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:52
Is hier al request voor in de Bouwers Feedback? 7GB is echt karig. Ten tijde van bestellen (januari) stond dit limiet ook niet vermeld bij het Premium Connected Package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 11:14
4v4t4r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:50:
[...]

vergeet de stoelventilatie en massage functie niet :)
Goed punt, stoelventilatie is dan inderdaad wel weer prettig.
boxtel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Zou ik daar gewoon heen kunnen gaan om te kijken/proefrijden heb voor woensdag iets staan, maar wilde zo in de pauze al even gaan kijken.
Te laat waarschijnlijk, maar gisteren werd er gezegd dat het doordeweeks niet super druk was, dus zou het zeker gewoon proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07 20:58

Elayais

Die ene daar

Het is mij nog steeds onduidelijk wat ik nu heb aan het Premium Connected Package?

In de P2 kan ik de data van mijn telefoon via bluetooth delen met de P2 (als het internet een keer niet werkt) en dat werkt eigenlijk harstikke goed.

Dus gaat het puur om live charging planning en smart updates?

Entertainment & Streaming... dit is puur internet zodat je het zou kunnen? Want dat kan ook via mijn telefoon, krijg volgens mij geen abo op Spotify of zo.

Er staat nu trouwens ook 5GB bij de 'Premium Connected Services'. En 5GB is sowieso wel heel weinig tegenwoordig.

Wat ik mij alleen afvraag is hoe het zit met de app. De app staat bij standard connected services, maar kan ik verbinding met de auto maken als de auto zelf geen internet heeft?

Het is gewoon niet helemaal duidelijk waarom het zo duur is (149) EUR en wat ik daarvoor nou krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07 11:03
Elayais schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:11:
Het is mij nog steeds onduidelijk wat ik nu heb aan het Premium Connected Package?

In de P2 kan ik de data van mijn telefoon via bluetooth delen met de P2 (als het internet een keer niet werkt) en dat werkt eigenlijk harstikke goed.

Dus gaat het puur om live charging planning en smart updates?

Entertainment & Streaming... dit is puur internet zodat je het zou kunnen? Want dat kan ook via mijn telefoon, krijg volgens mij geen abo op Spotify of zo.

Er staat nu trouwens ook 5GB bij de 'Premium Connected Services'. En 5GB is sowieso wel heel weinig tegenwoordig.

Wat ik mij alleen afvraag is hoe het zit met de app. De app staat bij standard connected services, maar kan ik verbinding met de auto maken als de auto zelf geen internet heeft?

Het is gewoon niet helemaal duidelijk waarom het zo duur is (149) EUR en wat ik daarvoor nou krijg.
Dit is exact waarom ik bij bestellen (19 april) uiteindelijk heb besloten om af te zien van de premium connection. Naast dat het ineens €50 duurder was geworden was het me niet echt duidelijk wat het nu allemaal inhoudt, en achteraf afsluiten kan altijd nog.
Ik vraag me af of "premium navigeren" met laadstops ook gewoon werkt wanneer je van je telefoon een hotspot maakt. Dat (en misschien gebruiksgemak van meteen spotify streamen zonder hotspot aan te hoeven maken) is eigenlijk wat ik het meest belangrijk zou vinden.

Ook echt geen idee wat andere automerken bieden, maar als ik hier 1TB per maand lees op een Polestar (wat ook geely is) dan is de keuze voor 7GB wel vreemd :) Misschien ook een 'we doen dit en kunnen het altijd later aanpassen' keuze geweest om deadlines te halen bij Zeekr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:51
Ian_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:29:
[...]

Tesla MY 2023 nog nooit issues gehad, hele dagen in de auto Apple Music aan en navigatie, Disney+ series gekeken op parkeerplaatsen maar data op nee nog nooit…
Tesla heeft een Fair use policy voor premium connectivity; maar inderdaad nooit op. Achter passagiers kunnen naar harte lust netflixen/Disney+/YouTube kijken op het scherm achterin ook bij de recentere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 14:32
jsiegmund schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Goed punt, stoelventilatie is dan inderdaad wel weer prettig.

[...]

Te laat waarschijnlijk, maar gisteren werd er gezegd dat het doordeweeks niet super druk was, dus zou het zeker gewoon proberen.
Stonder er meerdere 7X in verschillende kleuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:28
Ik gooi de spreekwoordelijke knuppel even in het hoenderhok; waar blinkt die 7X nou eigenlijk in uit?

Ik hebben zelf ook besteld maar ben helemaal niet eager om hem in november op te halen. Ik lees hier allerlei ‘houtje touwtje’ ideeën om de gierige databundel op te vangen, dat lijkt net op internetten 10 jaar geleden. Sporing, airco, lekkages, communicatie, schades en andere zaken die zo niet van deze tijd mogen zijn en al helemaal niet voor de munten die we achterlaten. Ik lees hier regelmatig een soort ‘acceptatie’ dat het erbij hoort. Ik rij afgelopen weekeinde in mijn Tesla van bijna 5 jaar oud naar midden Italië, zonder ook maar iets van dit soort issues te hebben.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:11
Vortix schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:01:
Is hier al request voor in de Bouwers Feedback? 7GB is echt karig. Ten tijde van bestellen (januari) stond dit limiet ook niet vermeld bij het Premium Connected Package.
Done, graag upvoten. Onderwerp is Premium connected package 7GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:36

Freedive

] Ken sent me _

kingknoest schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:38:
[...]

Done, graag upvoten. Onderwerp is Premium connected package 7GB.
Duurt denk ik even voor hij zichtbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Freedive schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Duurt denk ik even voor hij zichtbaar is...
Hij staat nog op pending inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:22
M13z1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:26:
Ik gooi de spreekwoordelijke knuppel even in het hoenderhok; waar blinkt die 7X nou eigenlijk in uit?

Ik hebben zelf ook besteld maar ben helemaal niet eager om hem in november op te halen. Ik lees hier allerlei ‘houtje touwtje’ ideeën om de gierige databundel op te vangen, dat lijkt net op internetten 10 jaar geleden. Sporing, airco, lekkages, communicatie, schades en andere zaken die zo niet van deze tijd mogen zijn en al helemaal niet voor de munten die we achterlaten. Ik lees hier regelmatig een soort ‘acceptatie’ dat het erbij hoort. Ik rij afgelopen weekeinde in mijn Tesla van bijna 5 jaar oud naar midden Italië, zonder ook maar iets van dit soort issues te hebben.
Ik worstel hier ook nog mee. (ik heb nog niet besteld (lease))

Ik kan de nieuwe model Y SR RWD rijden die me maandelijks 200 euro netto minder kost dan de 7x.
Ok wel iets minder range en deze is wel minder luxe en wat minder ruimte op de achterbank maar het werkt wel "gewoon" allemaal (net zoals de model 3 die we nu al hebben).

Ik weet niet of ik die extra kosten kan verdedigen. (even afgezien van of je het een mooie auto vindt of niet en de mensen die geen tesla willen :) )

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 27-07 16:16

Ik denk dat je deze meldingen niet als de standaard moet zien voor de kwaliteit van de Zeekr 7x. Ik heb nergens last van geen spoorvorming, geen schades, altijd goede communicatie gehad met sales. De airco werkt gewoon goed en afgelopen weekend toen je het echt kon testen met het extreme weer was de auto heerlijk koel.

Je laat je nu teveel leiden door de paar gevallen die op op dit forum worden besproken. Bedenk ook dat er heel veel mensen zijn zoals ik die nergens last van hebben. Dit gaan we natuurlijk niet dagelijks op het forum plaatsen lees: "Allen ik heb vandaag weer een zorgeloze dag gehad in mijn Zeekr 7x Privilege".

Ik heb elke dag een glimlach op mijn gezicht en ik durf te wedden dat zelfs de meeste mensen die nu wat opstart problemen hebben dit ook hebben als ze in de auto stappen.

Verder moet je je ook beseffen dat ook al irriteer ik me aan de vergelijking met Tesla omdat de 7X zoveel meer is dan Tesla Tesla in het begin toen ze de auto's lanceerde heel veel problemen hadden en dan wil ik nog niet eens beginnen over de bouwkwaliteit (op een afstand kon je gewoon zien dat het plaatwerk niet goed was uitgelijnd). Dat is wel wat anders dan een heel klein transport deukje wat netjes gefixt kan worden door Zeekr en ook wordt gedaan. Met het scheve plaatwerk rijden de Tesla rijders nu nog steeds rond.

We praten in november wel weer als je de auto zelf voor de deur hebt staan. Je zal er echt geen spijt van krijgen.

Kritisch zijn mag altijd maar bekijk het wel vanuit het juiste perspectief.

Ik heb de knuppel dus even opgepakt nu en no hard feelings :) :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door clydevdl op 23-06-2025 15:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kingknoest

Mooie knuppel die je gooit hoor! Maar dan lees je naar mijn mening toch te negatief gekleurd dit forum, want de auto is echt een topper. Ik ga de vergelijking met Tesla niet voor je maken, want ik ben te gekleurd in mijn mening over Tesla dat het een enorme eenheidsworst is.

USP's van de 7X:
-800v snel laden. 13 minuten van 10 tot 80%, waar dit nóg sneller kan als de laadpaalinfra beter wordt. 1 van de snelste op de markt.
-Enorme ruimte voor en achterin, zeker voor zijn klasse. Beter dan bijv. een Audi Q6.
-Super snel responsief groot scherm met heel veel tech opties
-Al erg compleet bij de minste trim versie
-Luxere afwerking t.o.v. andere merken (extra lades, materiaal gebruik)
-Meer dan prima verbruik tot dusver, gezien gewicht.

Los van USP's vind ik persoonlijk het 1 van de mooiste auto's voor deze prijs. Ook inclusief de andere "Chinese" merken en zeker als we dan toch Tesla er weer bij betrekken.

Je hebt gelijk dat niet alles hosanna is, zoals het 7GB internet pakketje als voorbeeld, maar van mij mag je die knuppel in het hok gooien om te zien dat er veel zaken zijn waardoor jij echt wel blij je auto mag ophalen! Aantal zaken moeten zeker aangekaart en aangepakt worden, maar dit weegt by far niet op tegen het positieve.

Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n heerlijke auto gereden waar ik met deze blijvende glimlach kan instappen.

Uiteraard only my 2 cents... ;)

Edit: Clyde was me al voor zie ik, maar hetzelfde sentiment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ian_
Ik ben dan ook een van de allereerste met een Zeekr 7X LR in Nederland, rijdt er al bijna 2 maanden in rond en elke dag is het genieten met de auto.

- 800 V laden, momenteel piek van 425 kW behaald en de auto was in 14 minuten vol (80%). Op AC kan je maximaal 22 kW halen wat vrijwel uniek is in de markt afgezien van Renault volgens mij.
- Het geluidssysteem klinkt ook erg goed (indien goed afgesteld).
- Weglegging is comfortable.
- Ruimte achterin laat elke kind zich als een prins of prinses voelen.
- Panoramadak waar je u tegen zegt
Verder eens met alles wat hierboven al staat beschreven.

Zelf heb ik dan ook geen last van alles wat hierboven besproken wordt, het enige 'quality' issue wat ik heb is dat de passagiers stoel te dicht tegen het middenconsole aanzit vergeleken met de bijrijders stoel waardoor je soms een kraak kan horen. Dit wordt binnenkort opgelost door Zeekr.

Daarnaast heb ik verteld over mijn ervaring met de 7GB en hoeveel sommige dingen verbruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Persoonlijk, de data vind ik niet zo heel belangrijk. Ik heb op mijn telefoon zoveel overschot aan data elke maand dat ik prima mijn telefoon kan gebruiken. Ik zou alleen graag goed begrijpen wat ik mis als ik niet de premium heb en of de app gewoon prima werkt (ik wil wel kunnen voorverwarmen/koelen bijvoorbeeld).

Airco, schades, e.d., zijn bij enkele auto's en dat is bij elk merk zo, dat is niet nieuws. We weten allemaal denk ik hoe de bouwkwaliteit van de Tesla's was. Als het netjes opgelost wordt verder kan ik mij hier niet druk om maken.

Waarom dan wel deze auto?

Een XC60 qua formaat en luxe voor de prijs van een XC40 met 99% van de opties standaard inbegrepen. Het enige wat ik niet heb maar idealiter zou willen zijn de geventileerde stoelen (ik heb de LR), maar ook deze heb ik nooit gehad dus ook niet iets wat ik mis.

Enorm veel ruimte in de auto, goed afgewerkt, goeie hardware voor alle software (zeer belangrijk gezien hoe traag de P2 is software technisch). Van wat ik heb kunnen ervaren een zeer comfortable auto die fijn rijd. En ik vind het een erg mooie auto, aan de buitenkant maar zeker ook aan de binnenkant (iets waar Tesla altijd al op werd afgeserveerd door mij bijvoorbeeld).

Dus ik ben nog steeds harstikke blij met de keuze, en alles wat er tot nu toe naar boven komt vind ik niet erg schokkend. Bij elk merk en elk model is er wel iets. Zolang ze niet massaal falen en langs de kant van de weg staan, en zeker zolang de meeste zaken via een OTA in de toekomst nog verbeterd kunnen worden, ben ik nog steeds erg blij met de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Haha, wel mooi om te zien dat deze knuppel deze reacties van berijders opwekt. Is ook wel weer even goed om te lezen na alle meldingen van dingen die wat minder werken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blazings

Ik heb zelf de auto nog niet, maar kan wel vertellen dat ik anderhalf jaar op de nieuwe Model Y heb zitten wachten en uiteindelijk voor de 7X heb gekozen vanwege:
  • 800V laadtechniek
  • Display achter stuur + HUD (t.o.v. alleen scherm midden)
  • Hoge kwaliteit materialen interieur
  • Veel inbegrepen extra opties zoals automatische cover glazen dak, zonwering in achterdeuren en stoelmassage
  • Fijne bediening op stuur en een hendel voor rijrichting/cruise control
  • Geen risico om wakker te worden met een hakenkruis in mijn portier :) (ik zie zelf Elon los van het product, maar ga dat maar eens uitleggen aan een krasser)
Bovenstaande punten waarbij de LR van beide modellen zo'n beetje dezelfde prijs hadden als je hem voor 1 mei hebt besteld. Ga de opties in een Duitse auto aanvinken en je gaat zo richting de 100k.
Alleen ja, Zeekr zelf is vrij nieuw en dit model is nieuw op de Europese markt. Dan ga je geheid dingen tegen komen die niet op dag 1 vlekkeloos werken. De mensen die de auto als eerste rijden hebben zich daarop ingesteld, vandaar de workarounds en "acceptatie" die je hier leest. Tesla heeft jaaaren wereldwijde ervaring inmiddels, dus zal je zulke kinderziektes inderdaad niet meer tegenkomen.

Zolang Zeekr de feedback serieus neemt en (naar redelijkheid) vlot oplost heb ik dat er voor over. Tot nu toe zie ik dat serviceaanvragen adequaat in behandeling worden genomen. Als je op zekerheid wil spelen kan je beter bij een Tesla o.i.d. blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:18
7Gb data is natuurlijk niet van deze tijd. Zeekr schaam je. Dit moet gewoon unlimited, fair user policy zijn. En als je er voor moet betalen, so be it.

Augustus 2025, dan mag ik de priv ophalen. En dan schiet ik deze 'eis' meteen in de builders app. Als iedereen dat nou doet, dan komt het wel goed is mijn overtuiging.

Machtig mooie auto voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-07 08:09

Voor mij: kwalitatief erg goede auto. Geen kraakje, geen kieren tussen onderdelen, zit goed en degelijk in elkaar. Rijd geweldig, hoog comfort, heel ruim, luxe uitstraling, fijne software, lager verbruik dan verwacht (zuinig), Zeekr heeft een bug aanwezig bij aflevering snel opgelost (spontaan alarm bij AC laden).

Sporing: speelt niet bij mij,
Airco: speelt niet bij mij
Lekkages: speelt niet bij mij
Communicatie: ja, data bundel was er niet bij aflevering auto. Is ook netjes benoemd door Zeekr bij aflevering. Werd aangegeven dat het een dag of 3 a 4 zou duren. Werd uiteindelijk 6 (kalender) dagen. Met mijn huidig gebruik ga ik de 7GB per maand niet volledig opmaken (rij heel veel bekende ritten, dus vaak geen navi nodig. Gebruik radio versus spotify is 50%/50%, rij nog geen 2000km per maand)

In augustus eerste verre rit gepland (naar Zweden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-07 23:24
Blazings schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Dit is exact waarom ik bij bestellen (19 april) uiteindelijk heb besloten om af te zien van de premium connection. Naast dat het ineens €50 duurder was geworden was het me niet echt duidelijk wat het nu allemaal inhoudt, en achteraf afsluiten kan altijd nog.
Ik vraag me af of "premium navigeren" met laadstops ook gewoon werkt wanneer je van je telefoon een hotspot maakt. Dat (en misschien gebruiksgemak van meteen spotify streamen zonder hotspot aan te hoeven maken) is eigenlijk wat ik het meest belangrijk zou vinden.

Ook echt geen idee wat andere automerken bieden, maar als ik hier 1TB per maand lees op een Polestar (wat ook geely is) dan is de keuze voor 7GB wel vreemd :) Misschien ook een 'we doen dit en kunnen het altijd later aanpassen' keuze geweest om deadlines te halen bij Zeekr.
Heeft iemand hier al een update over. Ben aan het kijken voor een volgende auto en dit is een grote kanshebber... echter zal het moeten betalen om een laadplanning te maken (en gebruik te kunnen maken precondionering van de batterij) toch wel een minpunt zijn (maak regelmatig langere ritten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
amw82 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Heeft iemand hier al een update over. Ben aan het kijken voor een volgende auto en dit is een grote kanshebber... echter zal het moeten betalen om een laadplanning te maken (en gebruik te kunnen maken precondionering van de batterij) toch wel een minpunt zijn (maak regelmatig langere ritten).
preconditioneren is een standalone optie bij batterij mgt in de auto - heeft niets te maken met de premium connectivity app imo.Ja het is fijn als hij het voor je doet, maar als je een lange rit maakt - is je batterij na de eerste keer laden prima op temp, en zou het eigenlijk niet meer nodig moeten zijn

Ik maak nu nooit gebruik van een preset laadplan, want een lange rit loopt vaak anders (plassen/honger/file/etc) dus ik voor mn eindbestemming in, verwijder alle laadstops en begin. Op 20% zoek ik een lader op de route, zet preconditioneren aan en ga dan laden.

Dit werkt uiteraard alleen goed als je in een gebied rijd waar enigzins dekking is (DE/AT/NO/SE bijv)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
4v4t4r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:57:
[...]

preconditioneren is een standalone optie bij batterij mgt in de auto - heeft niets te maken met de premium connectivity app imo.Ja het is fijn als hij het voor je doet, maar als je een lange rit maakt - is je batterij na de eerste keer laden prima op temp, en zou het eigenlijk niet meer nodig moeten zijn

Ik maak nu nooit gebruik van een preset laadplan, want een lange rit loopt vaak anders (plassen/honger/file/etc) dus ik voor mn eindbestemming in, verwijder alle laadstops en begin. Op 20% zoek ik een lader op de route, zet preconditioneren aan en ga dan laden.

Dit werkt uiteraard alleen goed als je in een gebied rijd waar enigzins dekking is (DE/AT/NO/SE bijv)
Omdat handmatig te doen is toch wel een achteruitgang tov huidige auto (Ioniq5) en niet echt des 2025. En ik dacht in handleiding gelezen te hebben dat die onder 20% batterij preconditionering niet werkt (zoals in I5 ook trouwens).

En in de winter scheelt dit toch heel erg veel (ook bij meerdere stops).

Daarnaast wordt uit documentatie mij niet helemaal duidelijk of je zonder connected premium wel laadstopplanning kan uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob s
  • Laatst online: 18-07 13:15

Wel vreemd dat je dit zo vermeld, ik heb ook een tesla model 3 gereden en als je in de forums keek in die tijd was het 1 groot drama, tesla kon geen goed doen, ik heb zelf een ook een model S gereden die net zo probleemloos was als de 3 was maar zeker niet zo verzorgt was als de Zeekr 7x die ik nu heb, ik heb ook nog een Hyundai Ioniq 5 project 45 gereden tussendoor maar die is ook niet zo mooi afgewerkt en luxe van binnen als deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
amw82 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:25:
[...]

Omdat handmatig te doen is toch wel een achteruitgang tov huidige auto (Ioniq5) en niet echt des 2025. En ik dacht in handleiding gelezen te hebben dat die onder 20% batterij preconditionering niet werkt (zoals in I5 ook trouwens).

En in de winter scheelt dit toch heel erg veel (ook bij meerdere stops).

Daarnaast wordt uit documentatie mij niet helemaal duidelijk of je zonder connected premium wel laadstopplanning kan uitvoeren.
Precondition werkt ook onder de 20%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vandaag was ik er om 1600 uur voor de aflevering, helaas problemen met software update en daarom de auto niet mee kunnen nemen. Heel vervelend en het duurde even voordat ik geïnformeerd werd hierover wat wel jammer was.

Al met dikke domper en met een tijdelijk 001 huiswaarts gegaan. Ze gaan het fixen en aflevering is nu morgen om 1200.

Fingers crossed voor morgen 🥸

Ps
Wellicht waren ze allemaal van slag doordat er iemand tegen een glazendeur was gelopen en deze in 30.000 stukjes lag 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:58
Ik kreeg deze reply van Zeekr Customer Support op de vraag of ik Premium Connect Services moest kopen.

Btw, nog steeds geen actieve bundel. Inmiddels een week na levering.

Dear Customer,
Thank you for your Message,

Since you, ordered your car before April 14 you have 1 year free connectivity.
However you can ignore this message, as after July 1st you will be able to see the updated information.

If you have any other questions feel free to reach out

Kind Regards,
Zeekr Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Ian_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Precondition werkt ook onder de 20%
Dat zou mooi zijn... Echter volgens manual

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnE_c9Pqzem_gYTSOTi6JCCvDZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGfyDkdzRnXzW8jQUGyP8bEH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
amw82 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]
Om batterij te besparen, kan je hem niet manueel weer aanzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M13z1
Mooi dat de knuppel werkt ;-) en dank voor zinnige feedback. Ik wil hieraan nog toevoegen dat het mij niet gaat om het vergelijk met een Tesla. Mijn punt is meer principieel, veel genoemde zaken zij gelukkig exemplarisch, maar van een aantal zaken denk ik toch dat Zeekr meer in de punt van de aanval had moeten zitten. Ik koop een auto die waarvan we alle data al 1000x geanalyseerd hadden kunnen hebben, stuur je mensen naar huis met de boodschap dat hun data over 6 werkdagen actief is, een bundel die bij 2 YouTube filmpjes op is. We vliegen in 2 dagen naar de maan, maar 7Gb duurt 6 dagen.

Mijn proefrit met de X7 was indrukwekkend, ik vond de auto in beleving en rijden op alle vlakken beter dan mijn huidig Tesla voor zover ik het heb kunnen testen. Daarom vind ik het zo jammer dat dit soort knulligheden bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
boxtel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Stonder er meerdere 7X in verschillende kleuren?
Ja, een grijze en een witte. Precies de kleuren die ik niet overweeg, dus dat is dan weer jammer. Zwart of groen hebben mijn voorkeur op het moment.

Over de kinderziektes: ik kan mij het Tesla Model 3 topic van destijds nog erg goed herinneren. Precies hetzelfde gedoe met allerlei kleine dingetjes die mis waren met de auto's. Het produceren van 100% perfecte wagens blijkt gewoon nog steeds heel erg lastig. De mijne had een verkeerd afgestelde kofferklep waardoor ik na 2x open en dicht een beschadiging aan de lak had. Netjes opgelost verder, maar zit je als nieuwe klant niet op te wachten.

Als je dat echt niet wil, kun je beter langs de Audi of BMW dealer gaan. Daar zijn de details over het algemeen beter op orde heb ik het idee, hoewel dat natuurlijk ook garantie is. Maar na een proefrit in de A6 te hebben gedaan werd ik alweer helemaal zenuwachtig van die cockpit vol met knopjes, naar mijn bescheiden mening hopeloos ouderwets vergeleken met Tesla, Polestar of Zeekr. Dus tja, het is maar net waar je voor jezelf het meeste gewicht (en geld) aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
RdeNoronha schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:09:
Dear Customer,
Thank you for your Message,

Since you, ordered your car before April 14 you have 1 year free connectivity.
However you can ignore this message, as after July 1st you will be able to see the updated information.

If you have any other questions feel free to reach out

Kind Regards,
Zeekr Customer Care
Huh? Dat kostte eerst toch €99 en na 14 april €149? De prijsstijging is waarom heb besloten even af te wachten wat het pakket voorstelt.
Geen idee wat de tweede zin precies moet zeggen. Hebben ze Chinese collega's die even bijspringen bij de klantenservice momenteel? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
amw82 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]
Precondition wilt alleen maar zeggen dat de batterij op een optimale temperatuur wordt gebracht of is om zo’n hoge mogelijk laadstroom te bereiken.

Je kan onder de 20% gewoon op de knop drukken en dan geeft hij een melding: ik ga verwarmen of ik ben op temperatuur.

Ik heb zelf duidelijk verschil ervaren. Onder de 20% Soc zonder precondition kwam ik niet boven de 320 kW uit. Dit is met (zie afbeelding) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ian_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:10:
[...]

Precondition wilt alleen maar zeggen dat de batterij op een optimale temperatuur wordt gebracht of is om zo’n hoge mogelijk laadstroom te bereiken.

Je kan onder de 20% gewoon op de knop drukken en dan geeft hij een melding: ik ga verwarmen of ik ben op temperatuur.

Ik heb zelf duidelijk verschil ervaren. Onder de 20% Soc zonder precondition kwam ik niet boven de 320 kW uit. Dit is met (zie afbeelding) [Afbeelding]
De auto regelt dit niet zelf wanneer je naar een laadstation navigeert? Is dit in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
M13z1 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:08:
[...]

De auto regelt dit niet zelf wanneer je naar een laadstation navigeert? Is dit in te stellen ?
Weet niet waar ik dit al had vermeldt maar inderdaad de auto regelt dit zelf via de navigatie. Alleen voor de lader om de hoek hoef ik niet mijn navigatie in te stellen :P

Altijd goed om even dubbel te checken als je hoge piekvermogens wilt krijgen om via battery management op de knop te drukken en te checken of die echt op temperatuur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
@Ian_ , Thanks voor antwoorden, dit verduidelijkt al.

Maar de vraag begon wat Premium Connected nu precies toevoegt. Wat kan er wel/niet met of zonder dit abbo?
Bijvoorbeeld laadstopplanning bij langere ritten, kan dit wel of niet zonder Premium Connected... Kan je hier bijvoorbeeld gebruik maken van hotspot van telefoon en dan alsnog alle info binnenhalen (bijvoorbeeld ook beschikbaarheid).

Verder zal ik dit niet gebruiken voor navigatie denk ik, aangezien ik voor normale ritten gebruik maak van Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
amw82 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:31:
@Ian_ , Thanks voor antwoorden, dit verduidelijkt al.

Maar de vraag begon wat Premium Connected nu precies toevoegt. Wat kan er wel/niet met of zonder dit abbo?
Bijvoorbeeld laadstopplanning bij langere ritten, kan dit wel of niet zonder Premium Connected... Kan je hier bijvoorbeeld gebruik maken van hotspot van telefoon en dan alsnog alle info binnenhalen (bijvoorbeeld ook beschikbaarheid).

Verder zal ik dit niet gebruiken voor navigatie denk ik, aangezien ik voor normale ritten gebruik maak van Waze.
Dat is eigenlijk een hele goede vraag, na twee weken was mijn 'bundel' op en kon ik het volgende niet meer:
- Navigatie (stand alone app, de standaard werkte wel nog).
- Weer vernieuwde niet meer.
- Zeekr AI (gebruik het nooit maar dacht even testen).

Wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruikte, kon ik dit wel allemaal weer. Nu de vraag of deze functies zijn gekoppeld aan het premium abonnement zou ik wel verwachten. Anders betaal je 150 euro per jaar voor 5/7GB aan internet in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Ian_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Dat is eigenlijk een hele goede vraag, na twee weken was mijn 'bundel' op en kon ik het volgende niet meer:
- Navigatie (stand alone app, de standaard werkte wel nog).
- Weer vernieuwde niet meer.
- Zeekr AI (gebruik het nooit maar dacht even testen).

Wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruikte, kon ik dit wel allemaal weer. Nu de vraag of deze functies zijn gekoppeld aan het premium abonnement zou ik wel verwachten. Anders betaal je 150 euro per jaar voor 5/7GB aan internet in je auto.
Maar als je dus gewoon je telefoon als hotspot gebruikt, kan je de €150,- lekker aan iets anders besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
amw82 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Maar als je dus gewoon je telefoon als hotspot gebruikt, kan je de €150,- lekker aan iets anders besteden?
Ja, alleen ik weet dus niet of die functies die ik beschreef gelinked zijn aan het premium pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
Valt dat Premium Connected Package nog achteraf te kopen? Dan laat ik het voor nu lekker zitten en koop ik het evt alsnog wanneer de voorwaarden gunstiger zijn. Anders inderdaad beter het geld besteden aan een beter telefoon abo, dan heb ik er elders ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11:26
Ervaar digitale luxe met onze Premium diensten:
- 5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online, inclusief Hotspot-functie om je eigen apparaten te verbinden
- Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
- Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
- Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto

Bovenstaande komt van de Zeekr website. 7GB is blijkbaar 5GB geworden. Daarmee kun je 1 dag genieten van muziek en video’s en daarna werkt het grootste voordeel van Premium (live laadplanning) ook niet meer omdat de bundel al op is 🤣 Logisch natuurlijk 🫣

Misschien is het dan een betere optie om een abonnement te nemen op A Better Route Planner (ABRP) en die app via een kastje met jouw auto te verbinden. Op die manier heb je altijd een betrouwbare live laadplanning die automatisch de planning aanpast als je bijvoorbeeld harder rijdt dan de ingestelde norm. Ik heb ooit ergens op internet gelezen dat dit in de praktijk ook werkt via een OBD dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:55
Even over die 'slimme Ai assistent'. Los ben het 'tructje' dat ze bij de aflevering hebben gedemonstreerd 'doe mijn raam open', verstaat ze letterlijk niks, 0, nadat.

Staat op nl. Maar dit mag in geen enkel opzicht Ai genoemd worden. Ai zou context moeten kunnen afleiden. Niet alleen hele specifieke vooraf geprogrammeerde zinnetjes verstaan. Al weet ik dus niet welke zinnetjes...

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ruben_sim schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:13:
Even over die 'slimme Ai assistent'. Los ben het 'tructje' dat ze bij de aflevering hebben gedemonstreerd 'doe mijn raam open', verstaat ze letterlijk niks, 0, nadat.

Staat op nl. Maar dit mag in geen enkel opzicht Ai genoemd worden. Ai zou context moeten kunnen afleiden. Niet alleen hele specifieke vooraf geprogrammeerde zinnetjes verstaan. Al weet ik dus niet welke zinnetjes...

Wat is jullie ervaring?
Zelfde ervaring. Na een paar mislukte pogingen laat ik dat AI ding lekker liggen. Is beter voor mijn bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:58
Probeer eens voor de gein de temperatuur op 21 graden te krijgen via de AI bot. Wat ik ook zei, het werd steeds op 20 graden gezet. Ben maar gestopt. Om mij ook nog aan een bot in een auto te ergeren terwijl er genoeg leipo’s op de weg rondrijden…. Liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ruben_sim schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:13:

Wat is jullie ervaring?
ik heb google assistent in de auto - navigeren in NL werkt prima, maar buitenland een drama... andere dingen hoor ik continue "ik begrijp je niet".. (zal vast aan mij liggen)

Toen ik ging kijken bij de auto in Adam een paar maanden terug gaven ze wel al aan dat de AI assistent in ontwikkeling is nog - en dus nog onderhevig aan veranderingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Geen enkel systeem is perfect ...
Stap net in mn auto: mini schermpje zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO4XOzVdsFkMr14rorucy9mxM-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FY8QyrizQKxgnqyznuX3h3ht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZt-_rxyfz-GVHA2ryqWVSg71eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSK0b4g4Ol19hkYY18fpWIK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-07 11:30
Dit is een volvo toch? geen zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
NAmst schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:59:
Klopt, dit is zeker geen Zeekr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
NAmst schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:59:
Ja sorry - maar meer om aan te geven dat veel auto's issues hebben met SW.
Men verwacht een auto waarvan alle functionaliteit erin zit & 100% functioneerd - en helaas werkt dat niet zo (ook je telefoon , of je laptop , of scooter , whatever - heeft weleens issues.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
Rioja1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:52:
Ervaar digitale luxe met onze Premium diensten:
- 5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online, inclusief Hotspot-functie om je eigen apparaten te verbinden
- Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
- Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
- Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto

Bovenstaande komt van de Zeekr website. 7GB is blijkbaar 5GB geworden. Daarmee kun je 1 dag genieten van muziek en video’s en daarna werkt het grootste voordeel van Premium (live laadplanning) ook niet meer omdat de bundel al op is 🤣 Logisch natuurlijk 🫣

Misschien is het dan een betere optie om een abonnement te nemen op A Better Route Planner (ABRP) en die app via een kastje met jouw auto te verbinden. Op die manier heb je altijd een betrouwbare live laadplanning die automatisch de planning aanpast als je bijvoorbeeld harder rijdt dan de ingestelde norm. Ik heb ooit ergens op internet gelezen dat dit in de praktijk ook werkt via een OBD dongle.
|:( Features zijn prima, maar die 5GB limiet maakt het feitelijk onbruikbaar.. Dat kan je met de beste wil van de wereld geen premium noemen. Voor Eur10/mnd heb je makkelijk een 25/30GB abbonement tegenwoordig toch? Vrij onbegrijpelijk waarom ze dit zo aanpakken.

Wat betekend dit eigenlijk voor Sentry mode? werkt dat wel zonder premium? Kan je dat ook vanaf je telefoon zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:21
Rioja1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Zelfde ervaring. Na een paar mislukte pogingen laat ik dat AI ding lekker liggen. Is beter voor mijn bloeddruk.
Same! ik krijg ook regelmatig terug 'keer terug naar het hoofdscherm' o.i.d.

Nog iets anders. Ik heb al een aantal keren gehad dat ik tijdens het achteruit rijden de auto weer in de D wilde zetten (of andersom), maar dat de auto dit dan niet oppakt. De auto moet helemaal tot stilstand worden gebracht om in D of R te kunnen worden gezet. Daar kun je je lelijk op verkijken als je denkt achteruit te gaan terwijl je nog in de D staat. Met mijn enyaq kon ik al een andere stand tijdens het uitrollen pakken. Ik moet hier erg aan wennen! O-)

Daarnaast bemerk ik ook een zoekerig weggedrag; service request aangemaakt en werd al snel benaderd om een afspraak in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
GadgetKoen schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:38:
[...]

|:( Features zijn prima, maar die 5GB limiet maakt het feitelijk onbruikbaar.. Dat kan je met de beste wil van de wereld geen premium noemen. Voor Eur10/mnd heb je makkelijk een 25/30GB abbonement tegenwoordig toch? Vrij onbegrijpelijk waarom ze dit zo aanpakken.

Wat betekend dit eigenlijk voor Sentry mode? werkt dat wel zonder premium? Kan je dat ook vanaf je telefoon zien?
Momenteel niet zichtbaar via je telefoon, wordt lokaal op een USB stick opgeslagen in de auto. Staat wel een ticket voor open in the builders applicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Voor mij is het belangrijkste van de premium:

Als ik geen premium neem, en daarmee geen internet verbinding in de auto zelf (alleen via telefoon), werkt de app dan wel gewoon? Hoe maakt de app verbinding met de auto als ik niet binnen bluetooth bereik ben om bijvoorbeeld de voorverwarming aan te zetten?

De app zelf staat bij 'Standard Connectivity', maar het is onduidelijk voor mij of je altijd verbinding met je auto kunt maken met de app als de auto zelf geen internet heeft.

Als dat gewoon werkt lijkt premium het op dit moment niet waard met die hoge prijs en wat je daarvoor krijgt. Ik ga waarschijnlijk toch voornamelijk via Google Maps navigeren, en de preconditioning is handmatig aan te zetten.

Het aantal ritten dat ik in een jaar maak waarbij ik laadstops moet plannen omdat de rit zo lang is, is ook op 1 hand te tellen. Dat kan ik waarschijnlijk prima af met goed vooraf plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 12:30
Elayais schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:40:

Als ik geen premium neem, en daarmee geen internet verbinding in de auto zelf (alleen via telefoon), werkt de app dan wel gewoon? Hoe maakt de app verbinding met de auto als ik niet binnen bluetooth bereik ben om bijvoorbeeld de voorverwarming aan te zetten?

De app zelf staat bij 'Standard Connectivity', maar het is onduidelijk voor mij of je altijd verbinding met je auto kunt maken met de app als de auto zelf geen internet heeft.
Bij Zeekr in Zeist werd mij de premium afgeraden en verteld dat de basisfuncties zoals de app, monitoren van laadsnelheid/status, vergrendelen op afstand, preconditioning en zo allemaal werkt. Ze hebben dan een basis abonnement op die SIM staan wat voldoende is voor het lage verbruik van die diensten.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp voor twee onder één kap uit 2008 met doel full electric zomer 2025 (huidig gasverbruik 900 kuub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
sjoerd-p schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Bij Zeekr in Zeist werd mij de premium afgeraden en verteld dat de basisfuncties zoals de app, monitoren van laadsnelheid/status, vergrendelen op afstand, preconditioning en zo allemaal werkt. Ze hebben dan een basis abonnement op die SIM staan wat voldoende is voor het lage verbruik van die diensten.
het zat er gratis bij geloof ik bij de eerste bestellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:43
funkylicious schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Nog iets anders. Ik heb al een aantal keren gehad dat ik tijdens het achteruit rijden de auto weer in de D wilde zetten (of andersom), maar dat de auto dit dan niet oppakt. De auto moet helemaal tot stilstand worden gebracht om in D of R te kunnen worden gezet. Daar kun je je lelijk op verkijken als je denkt achteruit te gaan terwijl je nog in de D staat. Met mijn enyaq kon ik al een andere stand tijdens het uitrollen pakken. Ik moet hier erg aan wennen!
Same! Thuis draai ik van een drukke weg het fietspad op om vervolgens achteruit het terrein op te draaien. Al 2x gehad dat ik ipv achteruit voorruit ging. Dat had gemakkelijk tot een aanrijding kunnen leiden. Met de Tesla waar ik bijna 5 jr mee gereden heb ging dit prima omdat je niet volledig stil hoeft te staan. Het zou erg fijn en veiliger zijn wanneer je kunt wisselen zonder eerst helemaal stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 12:30
4v4t4r schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:17:
[...]
het zat er gratis bij geloof ik bij de eerste bestellingen?
Dat werd mij niet verteld. Ik was er een maand geleden of zo. Toen gaven ze dus aan dat ik voor die basis functies geen premium connectivity nodig heb. Ik vroeg er speciaal naar omdat sommige merken daar de hoofdprijs voor rekenen en ik alleen auto wil kunnen voorverwarmen en wil kunnen zien hoe ver hij met laden is en dergelijke. Daar had ik geen premium voor nodig zeiden ze. Maar het is lang geleden dat ik een autoverkoper blind geloofde. Dus trust but verify....

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp voor twee onder één kap uit 2008 met doel full electric zomer 2025 (huidig gasverbruik 900 kuub)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playforever
  • Laatst online: 16-07 18:16
Even wat helderheid mbt tot het premium verhaal. Zeekr werkt met IOT en IITC. Iedere Zeekr heeft standard IOT. Hierdoor kan de auto OTA's ontvangen, kun je de app gebruiken en de navigatie. De IITC bundel (ook wel premium genoemd) wordt gebruikt voor Spotify, Zeekr GPT en andere (toekomstige) online diensten. Kortom, zonder premium kan je Zeekr gewoon OTA's ontvangen en kun je de app gebruiken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• clydevdl
Het lijkt net alsof er nu alleen maar gezocht wordt naar minpunten ipv te kijken naar de prachtige auto wat de Zeekr 7x gewoon is.

De hele data discussies gaat echt helemaal nergens over want onder aan de streep is het gewoon een luxe probleem en heb je gewoon de keuze om er gebruik van te maken of niet.

Net als heel veel mensen android auto of apple carplay gebruiken voor muziek en navigatie ipv de native apps van de auto zelf.

Andere zaken zijn gewoon een kweste van gewenning ipv een tekortkomting van de auto.

In een schakel auto is het ook niet goed voor de motor om direct van je 1 naar reverse te gaan of andersom als je rijdt

Dus ipv denken jeetje jeetje ik kan dat nu niet in mijn zeekr maar in mijn vorige auto wel gewoon jezelf aanpassen en leren open te staan voor verandering.

Net als het openen van de ramen wat precies andersom werkt in deze auto. Leer jezelf aan te passen en als je het eenmaal door hebt stoor je je er helemaal niet meer aan.

Je hoeft het niet met me eens te zijn maar klagen is makkelijker dan naar oplossingen zoeken.

Probeer gewoon weer te genieten van de auto. Ik doe dat iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
clydevdl schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:39:
Het lijkt net alsof er nu alleen maar gezocht wordt naar minpunten ipv te kijken naar de prachtige auto wat de Zeekr 7x gewoon is.
Het kan inderdaad wat op een klaagzang beginnen te lijken, maar ik denk dat men meer bij elkaar op zoek is naar informatie/duidelijkheid mbt de premium connection en de mogelijkheden daarvan. Eerst kregen we een boel (voornamelijk positieve) reviews van mensen die de auto op mochten halen. Nu krijgen we wat posts met dingen waar men tegenaan loopt.
In een schakel auto is het ook niet goed voor de motor om direct van je 1 naar reverse te gaan of andersom als je rijdt
Bij de meeste automaten is dit geen enkel probleem als je nog een beetje rolt, wat snel het geval is bij een auto van 2500kg. Zeker met de one pedal drive in de 7X die heeel langzaam afremt vanaf 8km/u. Het zal inderdaad gewenning zijn, maar nu moet je dus eerst je voet naar de rem verplaatsen voordat je van rij richting kan veranderen. Als je dat niet gewend bent (of denkt dat je stil genoeg stond om te kunnen switchen) is het aardig schrikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Het verifiëren van mijn e-mail adres bij Vodafone lijkt niet te lukken.
Is dat bij jullie wel gelukt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xlF7Ay3ZPPqq3zCXcDeKOIOgjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pPPFkysObRpCRgahAswhLZs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Freedive schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:36:

[Afbeelding]
Ja, heb je wel een e-mail ontvangen met ‘internet in je auto Vodafone’?

Ben wel benieuwd of die 20 GB die ik nu eenmalig heb aangeschaft nu verloopt echt na een maand. Dan ga ik wel een melding hiervan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j7n_GRRk-eTlLJLwbYy0yUvYaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYHegBGrgpBRZDDHAHnj7WH9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Ian_ op 24-06-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playforever

De hele data discussies gaat echt helemaal nergens over want onder aan de streep is het gewoon een luxe probleem en heb je gewoon de keuze om er gebruik van te maken of niet.

Net als heel veel mensen android auto of apple carplay gebruiken voor muziek en navigatie ipv de native apps van de auto zelf.

Andere zaken zijn gewoon een kweste van gewenning ipv een tekortkomting van de auto.

Dus ipv denken jeetje jeetje ik kan dat nu niet in mijn zeekr maar in mijn vorige auto wel gewoon jezelf aanpassen en leren open te staan voor verandering.

Net als het openen van de ramen wat precies andersom werkt in deze auto. Leer jezelf aan te passen en als je het eenmaal door hebt stoor je je er helemaal niet meer aan.

Je hoeft het niet met me eens te zijn maar klagen is makkelijker dan naar oplossingen zoeken.

Was bij de 001 niet anders! Een paar mensen die altijd de negatieve zaken liepen te roepen die vervolgens een aantal maanden later keurig in een OTA werden verholpen. Het sentiment lijkt dan negatief terwijl de meeste rijders erg blij zijn met de auto.

Daarnaast zijn er ook best veel klanten voor wie de Zeekr de eerste elektrische auto is. Dit vraagt om gewenning. Goed voorbeeld hierin is verbruik tov buitentemperatuur. Zo haalt een 001 Privilege (dual motor) met de huidige temperaturen zonder problemen een verbruik van 17-19kw per 100km. Dit ligt in de winter vanzelfsprekend hoger. Krijgt men de auto in December bij een buitentemperatuur van -5 graden dan roept een klant zonder ervaring; "Het verbruik is er hoog!" Zelfde verhaal geldt voor laadsnelheid icm buitentemperatuur en soc.

Vaak wordt er een vergelijk gemaakt met Tesla. De geplande update frequentie ligt bij Zeekr een stukje lager. Dit heeft simpelweg met capaciteit en kosten tov het aantal auto's dat er momenteel in Europa rijdt. Daar tegenover krijg je bij Zeekr qua bouwkwaliteit/hardware en rij comfort en veel beter product. Mensen zijn nogal geneigd om alles los van elkaar te zien. Bijvoorbeeld door de roepen: "Software wordt veel sneller ontwikkeld bij Tesla!". Ze vergeten hierbij dat bouwkwaliteit, rij eigenschappen en comfort bij Tesla een stuk lager ligt. Uiteindelijk draait het om het totaalpakket!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Playforever schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Was bij de 001 niet anders! Een paar mensen die altijd de negatieve zaken liepen te roepen die vervolgens een aantal maanden later keurig in een OTA werden verholpen. Het sentiment lijkt dan negatief terwijl de meeste rijders erg blij zijn met de auto.

Daarnaast zijn er ook best veel klanten voor wie de Zeekr de eerste elektrische auto is. Dit vraagt om gewenning. Goed voorbeeld hierin is verbruik tov buitentemperatuur. Zo haalt een 001 Privilege (dual motor) met de huidige temperaturen zonder problemen een verbruik van 17-19kw per 100km. Dit ligt in de winter vanzelfsprekend hoger. Krijgt men de auto in December bij een buitentemperatuur van -5 graden dan roept een klant zonder ervaring; "Het verbruik is er hoog!" Zelfde verhaal geldt voor laadsnelheid icm buitentemperatuur en soc.

Vaak wordt er een vergelijk gemaakt met Tesla. De geplande update frequentie ligt bij Zeekr een stukje lager. Dit heeft simpelweg met capaciteit en kosten tov het aantal auto's dat er momenteel in Europa rijdt. Daar tegenover krijg je bij Zeekr qua bouwkwaliteit/hardware en rij comfort en veel beter product. Mensen zijn nogal geneigd om alles los van elkaar te zien. Bijvoorbeeld door de roepen: "Software wordt veel sneller ontwikkeld bij Tesla!". Ze vergeten hierbij dat bouwkwaliteit, rij eigenschappen en comfort bij Tesla een stuk lager ligt. Uiteindelijk draait het om het totaalpakket!
Eens, voor een auto die nog geen 3 maanden oud uit EU versie en software ook opnieuw is ontwikkeld is dit echt een prachtige wagen met super kwaliteit.

Paar issues maar luxe problemen die vanzelf opgelost worden. Enige pijnpunt vind ik dat internet in de auto zeer beperkt is waardoor je dus nu je telefoon als hotspot moet gebruiken omdat de native apps teveel GB’s verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playforever
Ian_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Ben wel benieuwd of die 20 GB die ik nu eenmalig heb aangeschaft nu verloopt echt na een maand. Dan ga ik wel een melding hiervan maken.

[Afbeelding]
Bij Vodafone wordt bij aanschaf keurig aangegeven tot wanneer de extra aangekochte data gebruikt kan worden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGPVbVtkQSRLzboAa4i-mvC1zvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBFbprZFLC5AfX3Vvtv7jtYx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-07 20:54
Bij Tesla zijn er ook vaak en veel security updates. Blijkbaar zijn er veel updates nodig om security van een auto te waarborgen. Zal deels het operating systeem (lLinux gebaseerd verwacht ik) zijn en verder alles wat Zeekr specifiek is. Ik zie geen reden waarom dat voor Zeekr anders zou zijn dan Tesla behalve dat Tesla ook een API heeft via internet. Heeft Zeekr voor security goed (en zeer schaars) talent kunnen aantrekken en voldoende capaciteit om op security gebied bij te blijven? Geen eenvoudige opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 09:38
Het gaat hard hier en ik heb de laatste 8 pagina’s gemist. Maar ik mag morgen mijn auto ophalen.

Ik heb de afgelopen dagen berichten gekregen om voor te bereiden hierop. Er werd mij verzocht om alvast de Zeekr app en Zeekr charge app te installeren.

Overigens ben ik ook meerdere keren gebeld, maar dat was anoniem en ik was niet in de gelegenheid om op te nemen. Daarop kreeg ik een e-mail vandaag dat ik een afspraak heb morgen. Hierop heb ik geantwoord om nogmaals te bevestigen.

Hierna kreeg ik een melding in mijn Zeekr app dat mijn auto aan de oplader hangt. En dat software versie 2.0.3 is geïnstalleerd. Mijn app is dus gekoppeld, op moment van schrijven is de auto 77% opgeladen en hangt nog aan de oplader.

Morgenmiddag eindelijk de auto in het echt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantronic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 19:43
Freedive schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:36:

[Afbeelding]
Yes ! Metoo

May the force be with you !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:45:
[...]

[Afbeelding]
Ja maar dan in het Engels, maar bij Vodafone pagina blijft staan dat e-mail nog gevalideerd moet worden, vrijdag voor het eerst gedaan. Ik ben bang dus dat ik nu wat dagen moet wachten 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Freedive schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Ja maar dan in het Engels, maar bij Vodafone pagina blijft staan dat e-mail nog gevalideerd moet worden, vrijdag voor het eerst gedaan. Ik ben bang dus dat ik nu wat dagen moet wachten 😤
Bij mij duurde het 5 werkdagen voor het geactiveerd was uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Playforever schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Bij Vodafone wordt bij aanschaf keurig aangegeven tot wanneer de extra aangekochte data gebruikt kan worden. [Afbeelding]
Ik zie het staan, €55,- voor 20GB die 3 maanden geldig is, dat is wel schofterig. Hopelijk gaat dit veranderen of komen er andere mogelijkheden.

Ticket in the builder app aangemaakt met titel: Request to Remove Current eSIM Data Plan and Install New One (e.g. KPN)

[ Voor 9% gewijzigd door Ian_ op 24-06-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:21
Blazings schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:15:
[...]

Het kan inderdaad wat op een klaagzang beginnen te lijken, maar ik denk dat men meer bij elkaar op zoek is naar informatie/duidelijkheid mbt de premium connection en de mogelijkheden daarvan. Eerst kregen we een boel (voornamelijk positieve) reviews van mensen die de auto op mochten halen. Nu krijgen we wat posts met dingen waar men tegenaan loopt.

[...]

Bij de meeste automaten is dit geen enkel probleem als je nog een beetje rolt, wat snel het geval is bij een auto van 2500kg. Zeker met de one pedal drive in de 7X die heeel langzaam afremt vanaf 8km/u. Het zal inderdaad gewenning zijn, maar nu moet je dus eerst je voet naar de rem verplaatsen voordat je van rij richting kan veranderen. Als je dat niet gewend bent (of denkt dat je stil genoeg stond om te kunnen switchen) is het aardig schrikken :)
Naar mijn mening sta ik ook echt stil als ik de auto in de D of R wil zetten. Je moet echt heel even wachten voordat je dit doet anders gaat het fout. Ongetwijfeld gewenning (zoals ik zelf al schreef), maar het zou mij niet verbazen als er is een keer een update komt om het switchen iets eerder mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playforever
Ian_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Ik zie het staan, €55,- voor 20GB die 3 maanden geldig is, dat is wel schofterig. Hopelijk gaat dit veranderen of komen er andere mogelijkheden.

Ticket in the builder app aangemaakt met titel: Request to Remove Current eSIM Data Plan and Install New One (e.g. KPN)
IITC is voor veel providers een nieuw business model om geld te verdienen. De prijzen die door providers hiervoor worden gerekend zijn helaas veel hoger dan losse simkaarten voor de mobiele telefonie! Dit is geen Zeekr dingetje. Zeekr heeft gekozen voor Vodafone. Ik verwacht niet dat hier op korte termijn verandering in zal komen. Deze keuze heeft met het totaalpakket rondom IITC te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82

Het is inderdaad een prachtige auto (heb er nog niet in gereden, dus daar kan ik nog niks over zeggen). Dat is ook de reden dat het grote kanshebber is als vervanger van mijn Ioniq5 als mn leasecontract is afgelopen
Echter heb ik een aantal vragen, met name over het mogelijke abbo en wat dat extra biedt. Dit wordt mij niet duidelijk uit de informatie die te vinden is.
Als de meeste zaken ook werken zonder abbo, heb ik dit niet nodig. Dan gebruik ik mn telefoon wel als hotspot, daar betaal ik toch al voor unlimited data. Vandaar mijn vragen, waarbij ik dus vrij regelmatig langere ritten maak en in mijn huidige Ioniq5 dus regelmatig de laadstopplanning gebruik.
Als dat straks niet mogelijk is, zal dit geen reden zijn de auto links te laten liggen... Maar ik wil wel graag weten hoe en wat... Noem het beroepsdeformatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
Zeekr’s keuze voor Vodafone is begrijpelijk omdat Vodafone in heel Europa aanwezig is als provider met eigen netwerk en support. Zeekr kan met 1 contract voor heel Europa alles regelen. KPN heeft geen eigen netwerk en support in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
cvisser schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:11:
Zeekr’s keuze voor Vodafone is begrijpelijk omdat Vodafone in heel Europa aanwezig is als provider met eigen netwerk en support. Zeekr kan met 1 contract voor heel Europa alles regelen. KPN heeft geen eigen netwerk en support in heel Europa.
Maar de meeste zakelijke abbos zijn toch gebundeld. Vind indd die 5 of 7 gb een bijzondere oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
4v4t4r schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Maar de meeste zakelijke abbos zijn toch gebundeld. Vind indd die 5 of 7 gb een bijzondere oplossing
Helemaal eens dat voor 149 euro per jaar slechts 5 of 7GB te weinig is en je daardoor ineens niet de functionaliteit kan hebben waarop je gerekend hebt. Dat is frustrerend, zelfs al kan je het met een eigen hotspot oplossen.
Bij Tesla had ik 3 jaar gratis data en betaal ik daarna 10 euro per maand voor unlimited met FUP en kijk ik lekker Disney+ en Netflix in heel Europa en nooit problemen gehad. Ook nooit apart account bij provider of zo. Je betaald gewoon aan Tesla en het is er, geen gedoe met providers. Tesla laat zien dat het goedkoper en simpeler kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:23
As vrijdag om 14.00 uur mijn 7X LR ophalen! Zin in! Hoeveel dagen voor levering ontvingen jullie mail of een belletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Groc86 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:59:
As vrijdag om 14.00 uur mijn 7X LR ophalen! Zin in! Hoeveel dagen voor levering ontvingen jullie mail of een belletje?
Werd in begin april gebeld dat ik hem in de eerste week mei kon ophalen en dat kon ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
Groc86 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:59:
Vandaag aflevering om 10.00 uur.
  • 20 dagen eerder bericht gekregen met aflevertijdstip.
  • 7 dagen geleden gebeld ter voorbereiding op de aflevering.
  • 3 dagen geleden e-mail met verzoek account te maken en Zeekr app te downloaden.
  • 2 dagen geleden e-mail om nog een tweede account te maken voor de Zeekr Charge app
  • geen bericht over kenteken
  • geen reactie van delivery manager op vragen
.
Zeekr dus 2 accounts en 2 apps, waar je bij Tesla 1 account en app hebt. Is lease auto met Shell Recharge druppel en ik gebruik die app of ABRP.

[ Voor 5% gewijzigd door cvisser op 25-06-2025 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 10:20
cvisser schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:57:
[...]

Helemaal eens dat voor 149 euro per jaar slechts 5 of 7GB te weinig is en je daardoor ineens niet de functionaliteit kan hebben waarop je gerekend hebt. Dat is frustrerend, zelfs al kan je het met een eigen hotspot oplossen.
Bij Tesla had ik 3 jaar gratis data en betaal ik daarna 10 euro per maand voor unlimited met FUP en kijk ik lekker Disney+ en Netflix in heel Europa en nooit problemen gehad. Ook nooit apart account bij provider of zo. Je betaald gewoon aan Tesla en het is er, geen gedoe met providers. Tesla laat zien dat het goedkoper en simpeler kan.
Kan je op de Zeekr ook youtube, netflux en disney+ kijken? Nee toch dan heb je ook veel midner data nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
kx22 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:25:
[...]

Kan je op de Zeekr ook youtube, netflux en disney+ kijken? Nee toch dan heb je ook veel midner data nodig
5 dagen heen en weer naar kantoor rijden 30km enkele rit met Tidal Max en het was op via de native app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 23:45
Nu de eerste 7x Privilege modellen een korte periode in gebruik zijn ben ik toch benieuwd ; hoe bevallen nu die automatische deuren, is dat nu ooit vervelend, te langzaam, werkt niet goed, of eigenlijk gewoon een prima optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:39
Wie o Wie gaat hier een laad test doen :-)

https://www.bright.nl/nie...tned-tesla-of-ionity.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:40:
[...]

5 dagen heen en weer naar kantoor rijden 30km enkele rit met Tidal Max en het was op via de native app
Ik heb gehoor issues, dus voor mij is FLAC useless :D maar is dit echt een noodzaak? of is high ook prima, als ik google is high CD kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Mijn bluetooth/carplay verbinding blijft (soms) problemen geven. Mijn telefoon verbind dus niet automatisch, wat meerdere hier ook al hadden. Ik heb de auto naam aangepast naar "zeekr" maar dat lijkt het niet op te lossen. Waar hebben jullie de naam naar aangepast? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
4v4t4r schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:53:
[...]

Ik heb gehoor issues, dus voor mij is FLAC useless :D maar is dit echt een noodzaak? of is high ook prima, als ik google is high CD kwaliteit?
Normaal gesproken hoor je in de auto niet veel verschil tussen gecomprimeerde muziek en lossless muziek. Ik constateer in de auto dat bij gelijke equalizer instellingen de radio de beste sound oplevert, de ingebouwde Spotify app een redelijke sound geeft en dat muziek via Apple Carplay (Apple Music of Spotify) een matige tot slechte sound oplevert. Ik was hier erg verbaasd over en ben nog op zoek naar een gouden middenweg zodat ik niet meerdere malen per dag de equalizer instellingen hoef te wijzigen als ik van radio naar een andere bron switch. Als dit zo blijft dan zou het wel zijn als je de equalizer kan instellen per muziekbron.

Ik sta als muziekliefhebber open voor tips en tricks van andere ‘audiofiele’ Zeekr bestuurders.

Wat betreft eerdere berichten over ‘zeuren’ en Zeekr afzeiken …. Persoonlijk ben ik nog steeds erg blij met mijn 7X en ik begrijp dat Zeekr tijd nodig heeft om de rijbeleving gestructureerd te verbeteren. Als ik dus negatieve ervaringen of teleurstellingen constateer dan deel ik als blije klant alleen de feiten met jullie in de hoop dat we ervaringen kunnen uitwisselen en dat we van elkaar kunnen leren. Het is absoluut niet mijn bedoeling om vroegtijdige conclusies te trekken of om Zeekr af te zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
Freedive schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:09:
Mijn bluetooth/carplay verbinding blijft (soms) problemen geven. Mijn telefoon verbind dus niet automatisch, wat meerdere hier ook al hadden. Ik heb de auto naam aangepast naar "zeekr" maar dat lijkt het niet op te lossen. Waar hebben jullie de naam naar aangepast? Nog tips?
Zowel op de auto als op je telefoon de verbinding helemaal verwijderen. Daarna de verbinding opnieuw tot stand brengen waarbij je de verbinding via de auto bevestigt/koppelt (dus niet vanaf de telefoon). Dit helpt bij de meeste mensen. Hele oude telefoons worden niet standaard ondersteund door Zeekr, dus worst case: nieuwe telefoon kopen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Rioja1969 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Normaal gesproken hoor je in de auto niet veel verschil tussen gecomprimeerde muziek en lossless muziek. Ik constateer in de auto dat bij gelijke equalizer instellingen de radio de beste sound oplevert, de ingebouwde Spotify app een redelijke sound geeft en dat muziek via Apple Carplay (Apple Music of Spotify) een matige tot slechte sound oplevert. Ik was hier erg verbaasd over en ben nog op zoek naar een gouden middenweg zodat ik niet meerdere malen per dag de equalizer instellingen hoef te wijzigen als ik van radio naar een andere bron switch. Als dit zo blijft dan zou het wel zijn als je de equalizer kan instellen per muziekbron.

Ik sta als muziekliefhebber open voor tips en tricks van andere ‘audiofiele’ Zeekr bestuurders.

Wat betreft eerdere berichten over ‘zeuren’ en Zeekr afzeiken …. Persoonlijk ben ik nog steeds erg blij met mijn 7X en ik begrijp dat Zeekr tijd nodig heeft om de rijbeleving gestructureerd te verbeteren. Als ik dus negatieve ervaringen of teleurstellingen constateer dan deel ik als blije klant alleen de feiten met jullie in de hoop dat we ervaringen kunnen uitwisselen en dat we van elkaar kunnen leren. Het is absoluut niet mijn bedoeling om vroegtijdige conclusies te trekken of om Zeekr af te zeiken.
In mijn ervaring wordt beter of slechter klinken vrij vaak voor volume verschillen veroorzaakt. Subjectief dus. Voor echt vergelijken zul je ook hetzelfde bron materiaal moeten gebruiken en dat kan al niet bij radio, Spotify ed. Ook worden er verschillende algoritmes toegepast voor conversie, streaming en dynamiek.

Beste wat je kunt doen is voor alle audio apps de boel zo neutraal mogelijk instellen (qua limiting, compressie, eq, normalisatie etc) en de hoogst mogelijke audio kwaliteit. Alles wat met normalisatie of EQ te maken heeft uit. En dan op het gehoor maar het volume strak trekken. En thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Freedive schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:09:
Om geen last te hebben van het bluetooth verbinding problemen moet je de verbinding tot stand brengen vanaf de auto naar de je mobiel.

Dan verbind hij altijd als je weer in de auto stapt. Over Carplay kan ik niet veel zeggen dat schijnt voor sommige niet lekker te werken maar volgens Zeekr zou dat opgelost moeten zijn.

Ik zelf heb een Samsung S24 Utlra en nergens last van. Verbinding auto - mobiel goed en Android auto werkt ook altijd als ik deze wil gebruiken.

Mocht je nog een andere iPhone tot je beschikking hebben dan zou je kunnen kijken of je daar hetzelfde probleem mee ervaart. Dan weet je iig dat het niet of wel aan je eigen iPhone ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Afgezien dat de foto een Autel MaxiCharger DC (maximaal 240 kW zien) is dit een klassiek geval van 'clickbait'.

De cable van H&S die gebruikt wordt is een boost cable die 500 A continu kan leveren, die 650 A is temperatuur gebaseerd. Heb met die kabel al meerdere keren niet meer dan 520 A gekregen in deze temperaturen buiten.

Daarnaast klopt het ook niet gezien NIO 3.0 500 kW kan leveren ;) en Kempower Mega CCS 560 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-07 15:56

npolm

P8

funkylicious schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Same! ik krijg ook regelmatig terug 'keer terug naar het hoofdscherm' o.i.d.

Nog iets anders. Ik heb al een aantal keren gehad dat ik tijdens het achteruit rijden de auto weer in de D wilde zetten (of andersom), maar dat de auto dit dan niet oppakt. De auto moet helemaal tot stilstand worden gebracht om in D of R te kunnen worden gezet. Daar kun je je lelijk op verkijken als je denkt achteruit te gaan terwijl je nog in de D staat. Met mijn enyaq kon ik al een andere stand tijdens het uitrollen pakken. Ik moet hier erg aan wennen! O-)

Daarnaast bemerk ik ook een zoekerig weggedrag; service request aangemaakt en werd al snel benaderd om een afspraak in te plannen.
Dit heb ik ook gemerkt in de proefrit. Bij mijn Volvo XC40 kun je tijdens het zachtjes naar achter rollen, meteen naar voren 'schakelen' en daardoor meteen wegrijden. Scheelt zo een paar seconden midden op de weg en een onnodige handeling (remmen). Misschien inschieten als ticket in de app?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
npolm schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Dit heb ik ook gemerkt in de proefrit. Bij mijn Volvo XC40 kun je tijdens het zachtjes naar achter rollen, meteen naar voren 'schakelen' en daardoor meteen wegrijden. Scheelt zo een paar seconden midden op de weg en een onnodige handeling (remmen). Misschien inschieten als ticket in de app?
Bij Tesla en andere EV's is het standaard om tot max 3km/h tussen D/R te kunnen schakelen; maakt eea een stuk natuurlijker en veiliger (kan hierdoor sneller manouvreren) in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:43
[b]Rioja1969 in "Het grote Zeekr 7x topic"Rioja1969 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:09[/
Ik ben ook blij met de 7X. Ondanks dat de uitlijning niet goed is. Dit wordt verholpen en daar heb ik wel vertrouwen in. Ook met andere zaken die nu nog niet goed werken zal er verbetering komen en ook zijn sommige zaken voor
Mij niet spannend. Neemt niet weg dat je deze zaken wel gewoon kunt benoemen. Resultaat kan zijn dat het in de builders app geplaatst wordt en Zeekr blij is met de feedback tbv optimalisatie (zoals bijv D-R wissel onder 3 kmh). Als de zaken maar niet negatief gebracht worden als het gaat over de auto of de organisatie en er begrip is dat een merk wat in opbouw is in Europa groeistuipen zal hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clydevdl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzfy4wJaDC-ONKpZ3WZZQpyAtOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18UDwZX8LfrSURqhKMcynnIT.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk een 7X LR gespot in Amsterdam zuid. Heel leuk om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
Bij mij is de uitlijning ook een dingetje, dus ook een service request gedaan hiervoor. Ik heb ervoor gekozen om in Breda de auto te brengen, scheelt nogal. Ben erg benieuwd, want toen Garage van der Putten belde deed de medewerker daar enorm lijken dat ze al meerdere Zeekrs 7x daar gehad hebben, waar ik dat logischerwijs toch wel een beetje in twijfel trek... Dus ik ga het wel testen daar in Breda, voor de uitlijning en het draadloos laten werken van Carplay gaf hij aan de auto een hele dag daar nodig te hebben. Hele dag vroeg ik? Ja, software hè? Was het antwoord, haha. Dus nu een leenautootje.

Ik denk dat ze daar gewoon lekker met een paar collega's de 7X gaan bekijken en stukje rijden. I'll take one for the team dan voor de Brabant berijders, zodat ze hierna ook de 7X kennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
kingknoest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:23:
Bij mij is de uitlijning ook een dingetje, dus ook een service request gedaan hiervoor. Ik heb ervoor gekozen om in Breda de auto te brengen, scheelt nogal. Ben erg benieuwd, want toen Garage van der Putten belde deed de medewerker daar enorm lijken dat ze al meerdere Zeekrs 7x daar gehad hebben, waar ik dat logischerwijs toch wel een beetje in twijfel trek... Dus ik ga het wel testen daar in Breda, voor de uitlijning en het draadloos laten werken van Carplay gaf hij aan de auto een hele dag daar nodig te hebben. Hele dag vroeg ik? Ja, software hè? Was het antwoord, haha. Dus nu een leenautootje.

Ik denk dat ze daar gewoon lekker met een paar collega's de 7X gaan bekijken en stukje rijden. I'll take one for the team dan voor de Brabant berijders, zodat ze hierna ook de 7X kennen. ;)
Vorige week vrijdag heb ik mijn Zeekr LR laten uitlijnen. Ik zou een update delen zodra ik weer op de snelweg had gereden. Gisteren was dat het geval. Helaas is mijn eerste indruk dat er niet of nauwelijks iets is veranderd in het zoekerige gedrag van de auto. Ik wil geen voorbarige conclusies trekken, maar dit is de eerste indruk waarbij ik alleen nog met stuurmodus ‘Comfort’ heb gereden. Ik zal de andere 2 standen ook nog uitproberen en daarna zal ik mijn eindconclusie met jullie delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
clydevdl schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:23:
[Afbeelding]

Eindelijk een 7X LR gespot in Amsterdam zuid. Heel leuk om te zien.
Die EV6 lijkt groter maar is qua afmetingen toch echt kleiner. grappig hoe dat zo kan vertekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-07 12:49
Ik heb mijn 2.7kOhm V2L adapter voor de Zeekr 7x besteld via AliExpress voor slechts 15 euro.
Nu krijg ik mijn 7x pas per 1 Okt. Is er iemand met een 7x die er ook 1 wil aanschaffen, en die bij mij wil proberen of die werkt? Dan weet je meteen welke je kunt bestellen. Ik woon in de provincie Utrecht. Stuur me maar een berichtje via Tweakers of reageer maar op deze post dan stuur ik je wel een berichtje via Tweakers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INwdbCMRryutyd9Fr_WoSJS5e_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elwQn7HLCbljFgi0v66O1NNG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 10:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ayt5ypGMTUAabfDaPFWjzH11v50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E91HO3qcbT7LRHU24GgK9Jl2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GVBqh48Pt5dqtB6csgmaRlySO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMz4eQwlaFweGcvgldg8RQdh.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend was ik ook één van de mensen die behoorlijk negatief was over de nieuwe 7X. Na het ophalen afgelopen vrijdag behoorlijk wat fouten ontdekt in ‘‘t weekend. Afgelopen maandag ben ik onaangekondigd naar Zeist gegaan. Daar hebben ze de auto aan de laptop gehangen en een kabeltje dat niet goed vast bleek te zitten (na ‘t inbouwen van de trekhaak) goed gekoppeld. Keurig geholpen, vriendelijk te woord gestaan en uiteindelijk weer op pad gegaan met 80% van de issues opgelost.

Een ander punt was ‘t niet contactloos functioneren van de sleutelhanger. Ik moest alle handelingen fysiek met de knoppen bedienen. Maandag is er gelijk een nieuwe sleutel besteld. Echter gisteren midden op de dag….bleek de sleutel het ineens te doen. Ik ben voorzichtig positief, maar tot nu toe lijkt de sleutel feilloos te werken. Dus lijkt dus ook “vanzelf” te zijn opgelost.

Voor de rest een paar kleine dingen waarvan ik weet dat die in de toekomst wel opgelost gaan worden. Ik besef dat ‘t een jong merk is met een nieuwe auto op de Europese markt. Kinderziektes horen daarbij. Dus al met al uiteindelijk erg blij met de auto. Ik kijk uit naar m’n vakantietrip naar Frankrijk. Ben benieuwd naar het gemiddeld verbruik dan. Tot nu toe ca 500 km erop zitten met een gemiddeld verbruik van net onder de 20 kWh. Verschillende wegen, stukken 130 snelweg en veel airco gebruik. Viel mij nog niet tegen.

Nog wel een dingetje is het nog niet online zijn van de verbinding met Vodafone. Vanaf vrijdag nog niet online is toch vrij lang inmiddels. Maar ik wacht geduldig af. Bundel lijkt me inderdaad wel minimaal. Ik ben wel gewend om Tidal te gebruiken in hoge kwaliteit. Ik hoop op een uitbreiding van de bundel.

Overigens had ik mijn auto vannacht thuis aan de lader hangen. Ingesteld in de app om tot mag 90% te laden. Vanmorgen was de auto 98% vol. Iemand een idee wat hier de oorzaak van is? Doe ik ergens iets verkeerd?

En oohw ja, na ‘t gebruik van de achterruit-sproeier, zorgt ook mijn acceleratie ervoor dat de hele leiding leeg gedrukt wordt over de achterruit. Als daar een oplossing voor komt hoor ik ‘t graag 😊.

De meeste punten waar ik tegenaan loop heb ik gemeld of ge-up-vote in de builders app. Hopende dat er snel weer een nieuwe update komt. Van Volvo ben ik gewend eens in ‘t kwartaal zo een beetje een update te krijgen. Zijn er Zeekr gebruikers die hier iets meer over kunnen vertellen?

Al met al ben ik weer een blije Zeekr 7X bestuurder.
Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste