Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 16:28

Elayais

Die ene daar

iRenik schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:50:
[...]

Niets concreets wat ik kan delen maar voor mij persoonlijk is het de gok waard.

Ook als het begin 2026 wordt dan scheelt het waarschijnlijk niet eens zo heel veel per maand.
Mogelijk dat de importtarieven ook nog wijzigen later dit jaar.

Ik overweeg ook nog de Ioniq 5N die ik een paar dagen meekrijg om te testen.
Iets heel anders maar ben er wel heel erg gecharmeerd van...
Bij een prijs van 55.000 EUR, scheelt het ongeveer 60 EUR per maand in de bijtelling als verschil tussen December & Januari. (nog even los van impact op je arbeidskorting e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:14
Elayais schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Bij een prijs van 55.000 EUR, scheelt het ongeveer 60 EUR per maand in de bijtelling als verschil tussen December & Januari. (nog even los van impact op je arbeidskorting e.d.)
Precies, en bij 65.000 EUR waar ik vanuit ga zo'n 70 EUR per maand in totaal (in mijn geval).
Uiteraard mooi als we dat kunnen besparen, we gaan het zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 16:28

Elayais

Die ene daar

iRenik schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:09:
[...]

Precies, en bij 65.000 EUR waar ik vanuit ga zo'n 70 EUR per maand in totaal (in mijn geval).
Uiteraard mooi als we dat kunnen besparen, we gaan het zien ;)
Zag in elk geval wel dat Zeekr voor de 7GT het design in Europa officieel heeft gepatenteerd. Dus dat is een eerste stap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 11:19
Zelf heb ik de auto nog niet in het wild kunnen spotten, maar mijn ouders onderweg naar Frankrijk zojuist wel! Zou heel toevallig zijn als de eigenaar ook deze thread volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3Bb6-jTDJPwizHgXGm17NJKYwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrR7vUCSXK2LZWu9nmrcnC6B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:02
iRenik schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:50:
[...]

Ik overweeg ook nog de Ioniq 5N die ik een paar dagen meekrijg om te testen.
Iets heel anders maar ben er wel heel erg gecharmeerd van...
Gecharmeerd door de snelheid? want kan me niet voorstellen dat je die zou verkiezen boven een 7x qua uiterlijk/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:02
Blazings schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:33:
Zelf heb ik de auto nog niet in het wild kunnen spotten, maar mijn ouders onderweg naar Frankrijk zojuist wel! Zou heel toevallig zijn als de eigenaar ook deze thread volgt.

[Afbeelding]
Lijkt echt op een Kona van een bepaalde angle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Blazings schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:33:

[Afbeelding]
Dat is een LR :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:44
Vanmorgen heb ik van 08:30 - 11:45 uur bij de Zeekr dealer in Huis ter Heide gezeten ivm het uitlijnen van mijn Zeekr 7X LR. De auto bleek inderdaad niet goed afgesteld te zijn en dit werd na afloop ook bevestigd met een uitdraai waarop een hoop getallen stonden. Alle rode getallen (afwijkende waarden) zijn nu groen en ik ben erg benieuwd hoe de auto zich gedraagt zodra ik weer de snelweg op ga.

Volgens de Zeekr medewerker (Patrick) was ik niet de eerste uitlijn kandidaat. Eerder deze week was er nog iemand met hetzelfde euvel op bezoek geweest. Die persoon heeft inmiddels laten weten dat de auto weer netjes tussen de lijnen blijft. Opvallend vond ik de opmerking van de Zeekr medewerkers dat het uitlijnprobleem zich alleen/vooral voordoet bij de LR uitvoering. Blijkbaar speelt dit dus minder bij de Privilege uitvoering (ook al kan ik mij vanuit dit platform herinneren dat er ook Privilege gevallen zijn). Wellicht is de calibratie primair afgestemd op de Privilege en vervolgens naar de LR gekopieerd (= assumptie) ......

Een compliment aan de mensen die vandaag aanwezig waren in Huis ter Heide (oa Patrick). Ik ben erg vriendelijk ontvangen en geholpen. Op de eerste verdieping heb ik prima kunnen werken. Naast de open ruimte zijn er om de hoek ook stiltekamers waar ik mijn online vergaderingen kon afwerken.

Na mijn eerste snelweg kilometers zal ik nog een korte update geven over het rijgedrag. Dit zal pas ergens volgende week zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:23
RdeNoronha schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:53:
In de Zeekr App (op mijn iPhone 16 Pro) probeert ie verbinding te maken met de auto via Bluetooth. Maar zou de auto niet gewoon verbonden moeten zijn via 5G? Of is dit het bekende Vodafone euvel, aka heb geduld het duurt een paar dagen voor dat alles is aangezwengeld en omgezet. Ik heb wel een vinkje (oranje) voor het voertuig entertainment certificering dingetje. En Bluetooth verbinding werkt ook, mits ik binnen BT bereik ben.
Het duurde bij mij ook een paar dagen maar je krijgt uiteindelijk een email van Vodafone met (in car internet) activatie en vanaf dat moment werkt het. 7GB per maand krijg je via Zeekr.

Als je Tidal muziek oid aanzet op max ben je er met 2 weken doorheen en werkt je internet op je auto niet meer .

Gelukkig werkt CarPlay nu waarbij ik via Apple Music maximaal geluidskwaliteit aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Het duurde bij mij ook een paar dagen maar je krijgt uiteindelijk een email van Vodafone met (in car internet) activatie en vanaf dat moment werkt het. 7GB per maand krijg je via Zeekr.

Als je Tidal muziek oid aanzet op max ben je er met 2 weken doorheen en werkt je internet op je auto niet meer .

Gelukkig werkt CarPlay nu waarbij ik via Apple Music maximaal geluidskwaliteit aanzet.
Ben benieuwd hoe snel 7GB er doorheen is met navigatie (satelliet kaarten) en beetje spotify....
Klinkt zo weinig 7GB, stel je voor dat ze ooit netflix of youtube erop zouden zetten....
Ga ik toch het eigen simkaartje in mijn volvo missen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 23:05
kingknoest schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:02:
Ik heb net zelf de console los getrokken en tot mijn grote verbazing lijkt dit gewoon plug and play te gaan werken! De elektrische aansluiting zit er gewoon, dus dat is goed nieuws voor de koelkast liefhebbers!

Photo's or it didnt happen:
[Afbeelding]
Even tweaken over de koelkast aansluiting:
  • de stekker heeft nu 2 draden, waarschijnlijk zijn die voor verlichting
  • de stekker is waarschijnlijk de 6-pins KET automotive 2,2 mm stekker.
  • de stekker laat zien dat er nog 4 vrije posities voor draden zijn, die zouden gebruikt kunnen worden door de stekker van de koelkast. Koelkast typisch 40-50W dus 4A, kan met 1 extra stel draden
  • vraag is dus of de 4 pinnen voor de koelkast in de contrasteker er zijn en bedraad zijn. Je moet de pinnen in ieder geval kunnen zien of ze er zitten, zo niet dan wordt het lastiger.
  • als koelkast apart gezekerd is moet je dat, waarschijnlijk zonder zekering, terugvinden in een van de zekeringkasten, waarschijnlijk 1 van de 2 aan de rechterzijde van de tunnelconsole. Als deze niet apart gezekerd zijn moet er spanning op staan als de auto aan staat en dat kunnen we meten B)
  • en anders trekken we gewoon zelf de draden van de zekeringkast naar de connector van de zekeringkast door de tunnelconsole :+
Heeft iemand online foto's of schema's gezien van de zekeringkasten of in de manual in de auto?
De online manual hoofdstuk Zekeringen heeft geen afbeeldingen of info.

Ik kan niet wachten tot ik mijn Zeekr heb, voltmeter erbij en zekeringkasten open trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28

Freedive

] Ken sent me _

Opeens zie ik iets in de app, ze zijn hem dus al aan het updaten voor maandag, dat is aardig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdyuq3qFQJC0PbyDNGXl5elRXz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n3jwtJwzvmiCHkXd22WMe1Jo.png?f=fotoalbum_large

Bandjes moeten nog wel even;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhwsniIFUZehVs_Bh62gYffz_kY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vq5sXqES09u6orKld0pVY2D3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Freedive op 20-06-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
[...]

Apple Music via wireless Carplay klinkt bij mij echt super slecht. Heb jij Carplay bedraad? Of heb je iets anders gedaan om de geluidskwaliteit van Apple Music te maximaliseren? Of ben je niet veeleisend, dan kan natuurlijk ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
kx22 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:51:
[...]

Gecharmeerd door de snelheid? want kan me niet voorstellen dat je die zou verkiezen boven een 7x qua uiterlijk/opties.
Heb er eind vorig jaar een uurtje mee kunnen rijden en stapte uit met een grijns van oor tot oor.
Hij is/was te duur in de lease omdat het een vrij specifieke auto is maar inmiddels zijn er via via wat mogelijkheden.

Het is iets heel anders dan de 7X, qua looks (kwestie van smaak), qua rijden (heb nog weinig leukers gereden) en qua opties idd minder/anders. Persoonlijk vind ik de retro vibe wel tof en je ziet ze nog minder dan de Zeekr's want er zijn er maar 84 op kenteken gezet haha. Qua ruimte groot genoeg, in ieder geval groter dan de P2 dus prima.

Ik mag er 3 dagen van genieten over 2 weken en beslis dan of het ook comfortabel genoeg is. En anders gaan we voor de GT en hebben we hopelijk een mooie combi van sportief, luxe, ruimte en opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
kx22 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Lijkt echt op een Kona van een bepaalde angle.
Toch weer een Hyundai dan haha...
Qua uiterlijk vind ik dit (persoonlijk) mooier dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2zXwDRqFkIj6pAqm02jVftJqeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rpgz0fXkfeRSkndScl7ShjDN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:57
Yesss…….., aanstaande woensdag om twaalf uur mijn black Privilige ophalen. Kan bijna niet meer wachten.

ps. Weet iemand voor de zekerheid welke Ottocast AI box (ik denk de P3)werkt in de 7X?. Alvast bedankt. 🙏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 15:28
What are the odds ..... 🤩🤩🤩🤩🤩Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UptiV5M-M2w3zKm3_jXFYWJK1pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6f9iltMtwfKHmW8tbMpuwoAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Hensley60 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:23:
Yesss…….., aanstaande woensdag om twaalf uur mijn black Privilige ophalen. Kan bijna niet meer wachten.

ps. Weet iemand voor de zekerheid welke Ottocast AI box (ik denk de P3)werkt in de 7X?. Alvast bedankt. 🙏
Tof, enjoy!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
iRenik schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Toch weer een Hyundai dan haha...
Qua uiterlijk vind ik dit (persoonlijk) mooier dan:

[Afbeelding]
Die Ioniq vind ik persoonlijk ook erg mooi qua styling! Qua interieur gaat mijn voorkeur dan weer uit naar de Zeekr.
De schakel flippers zijn echt leuk bedacht, alleen vraag ik me af hoe vaak je daar in realiteit mee gaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:52
[...]

Als je Tidal muziek oid aanzet op max ben je er met 2 weken doorheen en werkt je internet op je auto niet meer
Ik vind dit zo bijzonder om te moeten lezen! Wat is dit voor gierigheid? In de tijd dat het gros 24 uur per dag data er doorheen brandt zit je in Je Zeekr met 7Gb, armoede! Ik rij al bijna 5 jaar met een Tesla waar ik dit soort geneuzel nog nooit heb gehad, ernstige twijfel weer, alleen al om het principe.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:24
Rioja1969 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:43:
Vanmorgen heb ik van 08:30 - 11:45 uur bij de Zeekr dealer in Huis ter Heide gezeten ivm het uitlijnen van mijn Zeekr 7X LR. De auto bleek inderdaad niet goed afgesteld te zijn en dit werd na afloop ook bevestigd met een uitdraai waarop een hoop getallen stonden. Alle rode getallen (afwijkende waarden) zijn nu groen en ik ben erg benieuwd hoe de auto zich gedraagt zodra ik weer de snelweg op ga.

Volgens de Zeekr medewerker (Patrick) was ik niet de eerste uitlijn kandidaat. Eerder deze week was er nog iemand met hetzelfde euvel op bezoek geweest. Die persoon heeft inmiddels laten weten dat de auto weer netjes tussen de lijnen blijft. Opvallend vond ik de opmerking van de Zeekr medewerkers dat het uitlijnprobleem zich alleen/vooral voordoet bij de LR uitvoering. Blijkbaar speelt dit dus minder bij de Privilege uitvoering (ook al kan ik mij vanuit dit platform herinneren dat er ook Privilege gevallen zijn). Wellicht is de calibratie primair afgestemd op de Privilege en vervolgens naar de LR gekopieerd (= assumptie) ......

Een compliment aan de mensen die vandaag aanwezig waren in Huis ter Heide (oa Patrick). Ik ben erg vriendelijk ontvangen en geholpen. Op de eerste verdieping heb ik prima kunnen werken. Naast de open ruimte zijn er om de hoek ook stiltekamers waar ik mijn online vergaderingen kon afwerken.

Na mijn eerste snelweg kilometers zal ik nog een korte update geven over het rijgedrag. Dit zal pas ergens volgende week zijn vermoed ik.
Gek, want ik ben vorige week langs geweest om de trilling eruit te laten halen. Was ook van 10u tot aan 12.30 aanwezig hiervoor. Privilege uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Blazings schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Die Ioniq vind ik persoonlijk ook erg mooi qua styling! Qua interieur gaat mijn voorkeur dan weer uit naar de Zeekr.
De schakel flippers zijn echt leuk bedacht, alleen vraag ik me af hoe vaak je daar in realiteit mee gaat spelen.
Alleen in N mode schakelen idd en anders dienen ze als regeneratie… anyhoe back to Zeekr hier 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-09 17:22
M13z1 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:01:
[...]

Ik vind dit zo bijzonder om te moeten lezen! Wat is dit voor gierigheid? In de tijd dat het gros 24 uur per dag data er doorheen brandt zit je in Je Zeekr met 7Gb, armoede! Ik rij al bijna 5 jaar met een Tesla waar ik dit soort geneuzel nog nooit heb gehad, ernstige twijfel weer, alleen al om het principe.
En dat in een tijd waarin ik voor 25gb data per maand bij 50+ slechts 2.50 euro betaal voor de 1e 6 maanden en 10 euro voor de resterende 18 mnd. Zeekr heeft iets verkeerd uitonderhandeld denk ik zo, dit is wel erg 1990 nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
cvisser schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Even tweaken over de koelkast aansluiting:
  • de stekker heeft nu 2 draden, waarschijnlijk zijn die voor verlichting
  • de stekker is waarschijnlijk de 6-pins KET automotive 2,2 mm stekker.
  • de stekker laat zien dat er nog 4 vrije posities voor draden zijn, die zouden gebruikt kunnen worden door de stekker van de koelkast. Koelkast typisch 40-50W dus 4A, kan met 1 extra stel draden
  • vraag is dus of de 4 pinnen voor de koelkast in de contrasteker er zijn en bedraad zijn. Je moet de pinnen in ieder geval kunnen zien of ze er zitten, zo niet dan wordt het lastiger.
  • als koelkast apart gezekerd is moet je dat, waarschijnlijk zonder zekering, terugvinden in een van de zekeringkasten, waarschijnlijk 1 van de 2 aan de rechterzijde van de tunnelconsole. Als deze niet apart gezekerd zijn moet er spanning op staan als de auto aan staat en dat kunnen we meten B)
  • en anders trekken we gewoon zelf de draden van de zekeringkast naar de connector van de zekeringkast door de tunnelconsole :+
Heeft iemand online foto's of schema's gezien van de zekeringkasten of in de manual in de auto?
De online manual hoofdstuk Zekeringen heeft geen afbeeldingen of info.

Ik kan niet wachten tot ik mijn Zeekr heb, voltmeter erbij en zekeringkasten open trekken!
Fijn dat jij zo technisch bent qua electronica. Richten wij ons op het proces om ze hier te krijgen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Vandaag de 7X opgehaald. Het geluid is inderdaad niet wat ik gewend ben uit m’n Volvo XC60 met Bowens & Wilkins. Alleen nog maar CarPlay draadloos gebruikt. Wilde tidal installeren maar schrik inderdaad dat dat data vreet.

Qua rijden….heerlijk. Alleen nog uitvogelen hoe de automatische rijbaanwissel werkt. Want mijn eerste indruk is slecht. Misschien kwestie van wennen?

Verder is de auto ingesteld op sleutelloos ontgrendelen en automatisch vergrendelen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe…maar beide werken niet. Iemand daar ervaring mee??

Eerste rit in twee etappes een gemiddeld verbruik van 22 kWh per 100. Vol de airco aan en af en toe flink de rechtervoet naar beneden. Man…wat een acceleratie, dat maakt weer veel goed. Verder ‘t comfort en rijdgedrag is heerlijk.

Nog een beetje mixed feelings….maar algemeen erg blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 13:51
WizzyBrown schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:16:
[...]

Zeer goede opmerking, ik ben er al over in gesprek met de verkoper in China
Ik denk dat de koeling wordt voorzien door een Peltier-element en niet met een compressor-koelinstallatie en dan ook F-gassen

[ Voor 7% gewijzigd door bullseye1977 op 21-06-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
NAmst schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:10:
[...]

Je kan vaste tijden instellen. Doe ik zelf ook, bijv breng mijn dochter altijd om 08.00 naar de opvang, dus heb timer dat om 07.45 de airco altijd aangaat. Heel lekker dat om 08.00 de auto lekker op temperatuur is voor m'n dochter.
Vandaag m’n 7X opgehaald. Ik heb eerlijk gezegd nog niet alle menu’s helemaal doorgenomen…maar ik ga ervan uit dat je dit in de auto instelt. Het zou mooi zijn dat je dat ook in de app kan regelen. Zoals de app van Volvo dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
bullseye1977 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat de koeling wordt voorzien door een Peltier-element en niet met een compressor-koelinstallatie en dan ook F-gassen
En wat zou dat dan betekenen, dat we minder risico met invoer lopen, en dat ze net als iedere andere 12V koelbox die op AliExpress staat voor in een electrische auto, ook dus gewoon naar NL te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Serage75 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:10:
Verder is de auto ingesteld op sleutelloos ontgrendelen en automatisch vergrendelen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe…maar beide werken niet. Iemand daar ervaring mee??
Gebruik je de "sleutel" hiervoor? Openen/vergrendelen op basis van je telefoon bluetooth verbinding (zoals bij Tesla) werkt op dit moment nog niet op de Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 14:07
Deze ook mijn privilege opgehaald en wat een auto!! Pas 300 km op de teller, maar wat een genot in te rijden. Gemiddeld 20 kwh en rij zeker niet zuinig.

Geen last van zoekend gedrag zoals een aantal hier melden.

Audio kwaliteit kan idd wel beter, maar is al een stuk beter dan mijn vorige auto.

Vodafone activatie laat wel langer op zich wachten dan 48u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
WizzyBrown schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:34:
[...]

En wat zou dat dan betekenen, dat we minder risico met invoer lopen, en dat ze net als iedere andere 12V koelbox die op AliExpress staat voor in een electrische auto, ook dus gewoon naar NL te halen is?

Ik heb een aantal autominikoelkasten bekeken op ali. Ze spreken allemaal over een kopressor dan zit er ook koudemiddel in. Het type koude middel is R-1234yf en dus geen peltier element

R-1234yf is een koelmiddel dat wordt gebruikt in airconditioningsystemen van auto's, als vervanging voor R-134a. Het is een hydrofluoro-olefine (HFO) en heeft een veel lager aardopwarmingspotentieel (GWP) dan R-134a.
Meer details:
Wat is R-1234yf?
Het is een synthetisch koelmiddel dat bestaat uit waterstof, fluor en koolstofatomen, en bevat een dubbele binding tussen de koolstofatomen.
Gebruik in auto's:
R-1234yf is de nieuwe standaard voor airconditioning in nieuwe auto's, voornamelijk vanwege de lagere impact op het milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
patrickelectric schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Gek, want ik ben vorige week langs geweest om de trilling eruit te laten halen. Was ook van 10u tot aan 12.30 aanwezig hiervoor. Privilege uitvoering.
Het was bij mij geen trilling hoor, de auto bleef niet in een rechte lijn rijden waardoor ik teveel moest bijsturen. Ik heb idd in dit forum gelezen dat er ook Privilege rijders zijn die dit ervaren. De dealer is zelf ook nog lerende van al onze ervaringen op de weg. Zo wilde de Zeekr medewerker op mijn telefoon zien of ik kon doorklikken in de app naar de Vodafone website om te kunnen zien hoeveel GB ik nog over heb van de 7GB bundel. Hij had dit nog nooit gezien en bij mij werkt dat wel in de app. In dat opzicht zijn wij dus allemaal proefkonijnen voor Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
bullseye1977 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:14:
[...]

Ik heb een aantal autominikoelkasten bekeken op ali. Ze spreken allemaal over een kopressor dan zit er ook koudemiddel in. Het type koude middel is R-1234yf en dus geen peltier element

R-1234yf is een koelmiddel dat wordt gebruikt in airconditioningsystemen van auto's, als vervanging voor R-134a. Het is een hydrofluoro-olefine (HFO) en heeft een veel lager aardopwarmingspotentieel (GWP) dan R-134a.
Meer details:
Wat is R-1234yf?
Het is een synthetisch koelmiddel dat bestaat uit waterstof, fluor en koolstofatomen, en bevat een dubbele binding tussen de koolstofatomen.
Gebruik in auto's:
R-1234yf is de nieuwe standaard voor airconditioning in nieuwe auto's, voornamelijk vanwege de lagere impact op het milieu.
Dus dat koelmiddel zal geen probleem oplevering bij import in NL denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:57:
[...]

Gebruik je de "sleutel" hiervoor? Openen/vergrendelen op basis van je telefoon bluetooth verbinding (zoals bij Tesla) werkt op dit moment nog niet op de Zeekr.
Ik heb de sleutel(hanger) gewoon op zak. En de opties ontgrendelen en afsluiten aan gevinkt. ‘T betreft wel een privilege met elektrische deuren. Ik zou willen dat bij ‘t naderen van de auto hij de sleutel herkent en ik met de knop op de auto de deuren kan openen. Nu moet ik fysiek de knop op de sleutel indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
Rioja1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Het was bij mij geen trilling hoor, de auto bleef niet in een rechte lijn rijden waardoor ik teveel moest bijsturen. Ik heb idd in dit forum gelezen dat er ook Privilege rijders zijn die dit ervaren. De dealer is zelf ook nog lerende van al onze ervaringen op de weg. Zo wilde de Zeekr medewerker op mijn telefoon zien of ik kon doorklikken in de app naar de Vodafone website om te kunnen zien hoeveel GB ik nog over heb van de 7GB bundel. Hij had dit nog nooit gezien en bij mij werkt dat wel in de app. In dat opzicht zijn wij dus allemaal proefkonijnen voor Zeekr.
Dit had de groene P ook tijdens de proefrit, zoekend, je moest veel stuurbewegingen maken om hm in een rechte lijn te houden. Fijn om te lezen dat het wel opgelost kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Heeft iemand al een wasstraat geprobeerd.
Carwash modus, Neutral en de automatische handrem eraf.
Maar hoe doe je dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 17:22
Ik heb dinsdag een grijze Privilege opgehaald.
Wat een auto! Pff, super relaxed en echt heel erg blij mee.

De luxe, snufjes, gigantische scherm, fijne stoelen en luxe uitstraling zijn echt een genot hoor!

Bij aflevering ontdekte ik helaas 2 krassen op de auto, dus daar moet ik binnenkort voor terug.

Ik merk bij het hard optrekken en hard rijden niet iets trillends of trekkends in het stuur ofzo. Ik ga dit weekend nog even door Duitsland (woon aan de grens) om het ook op hogere snelheid te proberen.

Mijn vorige auto was een Skoda Enyaq en ik kan bevestigen dat die 'traffic assist' (acc+automatisch sturen) een stuk beter en verfijnder is dan in de 7X. De Skoda remt bijv. ook af voor rotondes etc, en daar heb ik me in de 7X al goed in vergist (de remmen doen het goed!). Zou lekker zijn als hier nog een keer een flinke update over komt, maar geen idee of dat in hardware zit of echt software zou kunnen zijn.

Ook heb ik geen last van een zwakke airco. Binnen 10 minuten is het lekker koel in de auto. De parkeer comfort functie is trouwens ook ideaal. Als je even een boodschap doet, blijft de auto op temperatuur en stap je niet meteen weer in een sauna.

Deze week ook even met fietsendrager gereden. Ik merkte dat na het afkoppelen van de drager, de trekhaak niet meer naar binnen wilde. Ik heb toen de auto afgesloten en even laten staan. Een uur later moest ik weer weg en toen wilde de trekhaak wel weer naar binnen.

Het lijkt er dus op dat er nog een paar kleine dingen gefixt moeten worden, maar al met al echt een monster van een auto... het bekijks wat je hebt vind ik ook wel leuk :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redevned
RdeNoronha schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:21:
Ja! Hier heb ik mee gespeeld.

Je zet de auto in de baan, hendel iets omhoogdrukken en vasthouden totdat ie in de N staan. En dan de rem nog een keer hard indrukken, dan gaat de automatische parkeerrem eraf.

Ik heb dit overigens gevonden in het scherm van de carwash modus. Hier staan op verschillende plekken i symbooltjes waar dit uitgelegd staat. Was wel even zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Redevned op 21-06-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb de sleutel(hanger) gewoon op zak. En de opties ontgrendelen en afsluiten aan gevinkt. ‘T betreft wel een privilege met elektrische deuren. Ik zou willen dat bij ‘t naderen van de auto hij de sleutel herkent en ik met de knop op de auto de deuren kan openen. Nu moet ik fysiek de knop op de sleutel indrukken.
Dat is heel vreemd. Werkte het bij het ophalen van de auto wel, of niet getest? Ik heb zelf de auto nog niet, dus hopelijk biedt een andere tweaker de oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Neeee niet de wasstraat! Gewoon zelf wassen om de lak mooi te houden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Dat is heel vreemd. Werkte het bij het ophalen van de auto wel, of niet getest? Ik heb zelf de auto nog niet, dus hopelijk biedt een andere tweaker de oplossing hiervoor.
Helaas niet gecontroleerd. Maar ‘‘t moet dus wel kunnen…. Ik heb ‘‘t systeem ook een keer gerest. Of moet ik eens alles naar fabrieksinstellingen zetten?

Ik kan ook nergens vinden waar ik timers kan zetten om op een tijdstip de auto gekoeld/verwarmd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Ik kan ook nergens vinden waar ik timers kan zetten om op een tijdstip de auto gekoeld/verwarmd te hebben.
dat laatste kan onderaan in het scherm van de accu. rit plannen o.i.d. Daar kan je de dagen/tijden etc instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Gisteren is mijn internetbundel vernieuwd. Ik had nog wat data over van de vorige keer maar die is niet aan de nieuwe bundel toegevoegd. Kortom: de maximale hoeveelheid data is altijd 7GB. Altijd opmaken dus want wat je over houdt raak je na 1 maand kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09 20:40
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Helaas niet gecontroleerd. Maar ‘‘t moet dus wel kunnen…. Ik heb ‘‘t systeem ook een keer gerest. Of moet ik eens alles naar fabrieksinstellingen zetten?

Dat kan je vinden via stroombediening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kIPmVP0bhiaEdbVfUBkNh4owCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOHsQQGBZPlpeeTOx4gplRm0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSYi8eApYVSpUXpoAVlAw4wS2e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SH6BihKMTtLETBUMc3eQx4uR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Bij de LR komen de deurhendels eruit als dit zo ingesteld staat en je komt in de buurt van de auto. Weet niet hoe dit op de Privelege zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Vortix schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Bij de LR komen de deurhendels eruit als dit zo ingesteld staat en je komt in de buurt van de auto. Weet niet hoe dit op de Privelege zou moeten werken.
Met de dongel zou de auto van het slot moeten gaan als je aan komt lopen. Daarna kan je gewoon op het knopje in de deurstijl drukken om de deur te openen.
Het is ook niet dat ze de dongel niet aan de auto hebben gekoppeld of dat de batterij leeg is, want met op het knopje drukken gaat hij wel open/dicht blijkbaar. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
[...]

Dank je, ik moet in juli terug om een deukje uit de moterkap te laten halen. Was tijdens transport gebeurd. Vraag ik wel gelijk hoe dat met die sleutel zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 23:11
[...]

Vreemd ik heb niks ingesteld in de auto om mijn privilege deuren te openen als ik op de knoppen druk van de deuren. Sleutel gewoon in mijn zak.

Wellicht dat bij jou de instelling deuren handmatig openen staat ingesteld??

Weet niet of dat de oorzaak zou kunmen zijn. Zal straks wel even kijken of ik iets in de instellingen kan vinden betreffende de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:22:
[...]
ik moet in juli terug om een deukje uit de moterkap te laten halen. Was tijdens transport gebeurd. Vraag ik wel gelijk hoe dat met die sleutel zit
Even benieuwd waar dat deukje exact bij jou zit. Bij thuiskomst kwam ik er ook achter. Op een witte bijna niet te zien. Bij mij ern klein dutje op de frunk bestuurserszijde voorop op de rand van de bolling. Direct melding van gemaakt en nu opgenomen in de service request voor het niet rechtuit rijden op de snelweg (LR issue blijkbaar).

Ik heb overigens muv de geautomatiseerde ontvangstbevestiging ook nog geen reactie gekregen op de service request, telefonisch niet bereikbaar en de afspraak is woensdagmiddag al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-09 17:10
Rioja1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:11:
Gisteren is mijn internetbundel vernieuwd. Ik had nog wat data over van de vorige keer maar die is niet aan de nieuwe bundel toegevoegd. Kortom: de maximale hoeveelheid data is altijd 7GB. Altijd opmaken dus want wat je over houdt raak je na 1 maand kwijt.
Is het mogelijk zelf een simkaartje bij te steken of je bundel extra op te waarderen, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat en tijdelijk meer dan 7GB data nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
vanderwolf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Even benieuwd waar dat deukje exact bij jou zit. Bij thuiskomst kwam ik er ook achter. Op een witte bijna niet te zien. Bij mij ern klein dutje op de frunk bestuurserszijde voorop op de rand van de bolling. Direct melding van gemaakt en nu opgenomen in de service request voor het niet rechtuit rijden op de snelweg (LR issue blijkbaar).

Ik heb overigens muv de geautomatiseerde ontvangstbevestiging ook nog geen reactie gekregen op de service request, telefonisch niet bereikbaar en de afspraak is woensdagmiddag al..
Ik denk dat het deukje ongeveer op dezelfde plek zit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BctTM42rPk70RYVvgjwsjinnGcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaiYKLZ0US82aaUGVK5leSMR.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb met degene die de aflevering deed samen een service request ingevuld. Bevestiging moet ik ook nog krijgen.
Ik heb wel een paar issues meer
- automatisch ontgrendelen doet ‘t niet
- acc blijft is tot max 130 km/uur in te regelen
- parkeersensoren doen ‘t niet (PAS achter)
- automatische noodrem doet ‘t niet

Dus ik heb ‘t verzoek gedaan om dat ook op te lossen bij de schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Met de dongel zou de auto van het slot moeten gaan als je aan komt lopen. Daarna kan je gewoon op het knopje in de deurstijl drukken om de deur te openen.
Het is ook niet dat ze de dongel niet aan de auto hebben gekoppeld of dat de batterij leeg is, want met op het knopje drukken gaat hij wel open/dicht blijkbaar. Heel vreemd.
Dat doet ie precies niet. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Af en toe zie ik wel de verlichting aangaan als ik in de buurt kom….maar hij ontgrendeld niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb met degene die de aflevering deed samen een service request ingevuld. Bevestiging moet ik ook nog krijgen.
Bijna dezelfde plek idd. Bij mij wat verder naar voren en lang niet zo goed zichtbaar als bij jou:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bXJdG-cPwdAPAMZJ5VNmzlPzPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0RHuNts8zjdvY4Hr2NvrvRm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
WizzyBrown schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:44:
[...]

Dus dat koelmiddel zal geen probleem oplevering bij import in NL denk je?
Ik verwacht geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
vanderwolf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Bijna dezelfde plek idd. Bij mij wat verder naar voren en lang niet zo goed zichtbaar als bij jou:
[Afbeelding]
En er nu maar vanuit gaan dat ze ''t snel op kunnen lossen. In dit soort gevallen is het dus inderdaad wel lastig dat je er ruim een uur voor moet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
Serage75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb wel een paar issues meer
- automatisch ontgrendelen doet ‘t niet
- acc blijft is tot max 130 km/uur in te regelen
- parkeersensoren doen ‘t niet (PAS achter)
- automatische noodrem doet ‘t niet

Dus ik heb ‘t verzoek gedaan om dat ook op te lossen bij de schade
Cruise control boven de 130 kan je indd niet instellen. Je kan hem wel op 130 zetten en dan hoger zetten. Lcc werkt maar tot 130.ook de fijne aftellng tijdens traject controle is niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ruben_sim schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:22:
[...]

Cruise control boven de 130 kan je indd niet instellen. Je kan hem wel op 130 zetten en dan hoger zetten. Lcc werkt maar tot 130.ook de fijne aftellng tijdens traject controle is niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Twee keer door de wasstraat gereden en mijn stappenplan is als volgt:

- Fold Side Mirrors
- Single peddle drive (off) below that Auto hold (off)
- Carwash mode (on)
- Car in N

Werkt perfect!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:18
Ian_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:57:
[...]

Twee keer door de wasstraat gereden en mijn stappenplan is als volgt:

- Fold Side Mirrors
- Single peddle drive (off) below that Auto hold (off)
- Carwash mode (on)
- Car in N

Werkt perfect!
Wanneer je zelf al de spiegels moet inklappen en de single pedal drive (?) en de auto hold moet uitzetten, wat doet in hemelsnaam de carwash mode dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Voor de gene die opzoek zijn naar wat meer informatie over het internet verbruik:

7GB - Navigation, Weather & Tidal (max).
Daily drive 60- / 100km.
12 dagen voor de 7GB op was en niks meer werkte.

20GB - Navigation & Weather.
Daily drive 60- / 100km.
7 dagen en zie hieronder hoeveel verbruikt is. De 7GB was van de vorige test die er al af was dus minder dan 1GB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j7n_GRRk-eTlLJLwbYy0yUvYaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYHegBGrgpBRZDDHAHnj7WH9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 21-06-2025 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
O-B-One schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Wanneer je zelf al de spiegels moet inklappen en de single pedal drive (?) en de auto hold moet uitzetten, wat doet in hemelsnaam de carwash mode dan nog?
- Deuren gaan niet open vanaf buiten
- Ramen kunnen niet open
- Piepjes, toeters en bellen gaan niet af
- Airco circulatie is intern
- Verlichting uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Redevned schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:22:
Ik heb dinsdag een grijze Privilege opgehaald.
Wat een auto! Pff, super relaxed en echt heel erg blij mee.

De luxe, snufjes, gigantische scherm, fijne stoelen en luxe uitstraling zijn echt een genot hoor!

Bij aflevering ontdekte ik helaas 2 krassen op de auto, dus daar moet ik binnenkort voor terug.

Ik merk bij het hard optrekken en hard rijden niet iets trillends of trekkends in het stuur ofzo. Ik ga dit weekend nog even door Duitsland (woon aan de grens) om het ook op hogere snelheid te proberen.

Mijn vorige auto was een Skoda Enyaq en ik kan bevestigen dat die 'traffic assist' (acc+automatisch sturen) een stuk beter en verfijnder is dan in de 7X. De Skoda remt bijv. ook af voor rotondes etc, en daar heb ik me in de 7X al goed in vergist (de remmen doen het goed!). Zou lekker zijn als hier nog een keer een flinke update over komt, maar geen idee of dat in hardware zit of echt software zou kunnen zijn.

Ook heb ik geen last van een zwakke airco. Binnen 10 minuten is het lekker koel in de auto. De parkeer comfort functie is trouwens ook ideaal. Als je even een boodschap doet, blijft de auto op temperatuur en stap je niet meteen weer in een sauna.

Deze week ook even met fietsendrager gereden. Ik merkte dat na het afkoppelen van de drager, de trekhaak niet meer naar binnen wilde. Ik heb toen de auto afgesloten en even laten staan. Een uur later moest ik weer weg en toen wilde de trekhaak wel weer naar binnen.

Het lijkt er dus op dat er nog een paar kleine dingen gefixt moeten worden, maar al met al echt een monster van een auto... het bekijks wat je hebt vind ik ook wel leuk :-)
Je hebt ook ontdekt dat je met een fietsendrager er op geen cruise control meer kan gebruiken
Ook al heeft niet iedereen een trekhaak, het zou fijn zijn als iedere Zeekr rijder in de app wil melden dat ook al hangt er een caravan of fietsdrager op de kogel, cruise control nog wel moet kunnen werk.

Ik zie veel goede feedback en ervaringen die gedeeld worden, maar in Zeist wist een jongen van het software team te melden dat mensen hem zelfs met emails melden of zaken aangepast kunnen worden. Hij bevestigde inderdaad nogmaals dat als wij de Zeekr 7x een betere auto willen maken dan die al is, we echt helder en duidelijk in de app melding moeten maken van het probleem. Elders heeft iemand al aangegeven hoe je dit op een zorgvuldige manier doet: beknopte duidelijke kort tekst, en in de beschrijving indien mogelijk wat er niet goed werkt, en de stappen die men kan volgen om het te reproduceren, of helder te melden wat je mist, hieronder een aantal punten die ik nu vaak heb gehoord:
1) Nieuwe optie Normale cruise control naast de Adaptieve cruise control aanbieden
2) Cruise Control bij gebruik trekhaak mogelijk maken
3) Lekkende vloeistof bij ruitenwisser achter bij hard remmen
4) One Pedal Drive optie mogelijk maken die harder remt dan nu en die de auto sneller tot stilstand brengt.
5) etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ian_ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:03:
Voor de gene die opzoek zijn naar wat meer informatie over het internet verbruik:

7GB - Navigation, Weather & Tidal (max).
Daily drive 60- / 100km.
12 dagen voor de 7GB op was en niks meer werkte.

20GB - Navigation & Weather.
Daily drive 60- / 100km.
7 dagen en zie hieronder hoeveel verbruikt is. De 7GB was van de vorige test die er al af was dus minder dan 1GB

[Afbeelding]
Bedankt voor de info. Heb je de navigatie app (uit de Zeekr Store) gebruikt en zo ja, had je de kaartweergave of de satelliet weergave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
Rioja1969 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor de info. Heb je de navigatie app (uit de Zeekr Store) gebruikt en zo ja, had je de kaartweergave of de satelliet weergave?
Als je de navigatie app (uit de Zeekr Store) met satelliet weergave is je data binnen 2 weken op. Bij de eerste 100 auto's hebben wij data gratis voor het eerste jaar. Dit klopt dus niet en ik heb het ook al doorgeven aan Zeekr. Dit staat ook vermeld op de factuur ik ga ervan uit dat dit alsnog geregeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Na een paar korte ritjes heb ik een vraag over de volumeknop. Ik ging ervan uit dat deze het mediavolume bedient? In de meeste gevallen dat hij dat. Maar nu heb ik diverse malen meegemaakt dat de volumeknop (zowel op ‘t stuur als de fysieke knop) ineens het volume van de AV aanpast. En met geen mogelijkheid kan ik vervolgs met de fysieke knoppen het mediavolume aanpassen. Hebben hier andere mensen ook al last van ondervonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
P. Edelijn schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:25:
[...]

Als je de navigatie app (uit de Zeekr Store) met satelliet weergave is je data binnen 2 weken op. Bij de eerste 100 auto's hebben wij data gratis voor het eerste jaar. Dit klopt dus niet en ik heb het ook al doorgeven aan Zeekr. Dit staat ook vermeld op de factuur ik ga ervan uit dat dit alsnog geregeld gaat worden.
Ik vermoed dat ik veel met Apple CarPlay ga navigeren en muziek luisteren. Dan gaat ‘t gewoon van m’n telefoonbundel af. Alleen dan zelf in de gaten houden wanneer we ergens bij moeten laden..::maar dat gaat vast lukken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

Puur om maps te downloaden steeds of is dit echt elke keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Zelf gebruik ik de kaartweergave, maar af en toe ook de satellietbeelden.

De standaard app is echt slecht, kwaliteit van de kaart, rotonde wordt aangegeven als een hexagon. De standalone app die de standaard app gaat vervangen is echt top! Binnenkort ook support voor rijstrook begeleiding zoals nu bij de standaard app het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
[...]

Hou ons op de hoogte, denk namelijk dat er wel een kleine * ergens te vinden zal zijn met hoeveel en wat. Als dit niet het geval is wil ik informeren bij KPN om een eigen ESim erin te zetten met onbeperkt data. Ipv nu €50 voor 20GB te hebben betaald omdat niks meer werkte na de 7GB op was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Ter informatie over dat Apple CarPlay slechte kwaliteit levert draadloos hieronder wat informatie.

Apple CarPlay (Wired) 24-bit Up to 48 kHz

Apple CarPlay (Wireless) 16-bit Up to 48 kHz

Bluetooth (SBC/AAC) 16-bit 44.1 kHz

Wired CarPlay biedt in ieder geval de beste kwaliteit aan, tot Apple Music een native app lanceert maar eens kijken wat daar de kwaliteit van is.

Weet iemand of de Zeekr een analoge input heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Ian_ op 22-06-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Heeft iemand al de 36,2 inch HUD met augmented reality gevonden. Dat is 90 cm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
RdeNoronha schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:28:
Heeft iemand al de 36,2 inch HUD met augmented reality gevonden. Dat is 90 cm…
Die 36 inch HUD is gebaseerd op hoe groot het beeld lijkt wat je geprojecteerd ziet. Dus alsof er een 36 inch doorzichtig display voor je boven de weg zweeft. Niet de hardware in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Iemand interesse om mijn lease over te nemen?

Tech-Grey Privilege met alle pakketten van voor mei. Gunstig in de bijtelling. En elektrische trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:17
Serage75 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:26:

Tech-Grey Privilege met alle pakketten van voor mei. Gunstig in de bijtelling. En elektrische trekhaak.
Geen interesse maar wel benieuwd waarom je er alsnog van afziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
Serage75 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:26:

Misschien moet je er even bij vertellen wat de looptijd, jaarkilometrage en maandkosten zijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
O-B-One schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Misschien moet je er even bij vertellen wat de looptijd, jaarkilometrage en maandkosten zijn. d:)b
Looptijd 48 maanden en 35000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Pollux89 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Geen interesse maar wel benieuwd waarom je er alsnog van afziet?
Omdat ik op dit moment ook nog een Volvo xc60 heb staan. Bedoeling was dat die wegging. Maar toch maar even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Een update over de import van een koelkast voor de Zeekr 7x:
Mijn kennis in China vliegt volgende week naar Nederland voor de zomer. Hij wil ons zeker helpen vanuit China om ze naar Nederland te versturen, maar kan er pas in September mee aan de slag.
Ik heb tevens alle kosten doorgerekend:
Kosten koelkast - 270 euro
Verzendkosten - 100 euro
Douane (Inklaring, BTW en invoer) - 105 euro
Vergoeding contactpersoon China en mijzelf - 100 euro

Komt totaal dan uit op ongeveer 575 euro en dat is best serieus geld.
Heb je je al aangemeld bij mij en zie je er van af, laat dit dan ff weten per DM of in de comments, en dan haal ik je van mijn eigen lijst af.
Blijf je wel geinteresseerd, meld dit dan voor de zekerheid ook maar ff, dan zorg ik dat je op de lijst blijf staan.

Mocht de lijst met geinteresseerd toch substantieel zijn, dan pak ik eind Augustus de draad weer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h-0HkcJ9c5czUyUKkjseUCKocQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix16OK1xSjey1gZNclKRB2fH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Heeft iemand de automatische inparkeerfunctie al gebruikt?
Ik heb het vandaag geprobeerd bij fileparkeerplekken en haakse insteekparkeerplaatsen.
Helaas ziet hij wel de lege plekken maar ze worden niet blauw om te selecteren.
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
Ik heb nu 2X de automatisch inparkeren functie geprobeerd. In beide gevallen werd de actie halverwege afgebroken door de auto. Denk dat hier nog aan gesleuteld moet worden. Vind ik geen ramp. Het zou wel fijn zijn als er bij een release ook gecommuniceerd gaat worden wat de known issues zijn zodat je weet dat ze het op het vizier hebben en zullen aanpakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Frank_P schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:51:
Heeft iemand de automatische inparkeerfunctie al gebruikt?
Ik heb het vandaag geprobeerd bij fileparkeerplekken en haakse insteekparkeerplaatsen.
Helaas ziet hij wel de lege plekken maar ze worden niet blauw om te selecteren.
Iemand tips?
Tot nu toe gaan de ‘makkelijke’ parkeerplaatsen goed (4x geprobeerd). Andere plekken duren mij te lang en file parkeren in wat smallere straten stopte ik handmatig vanwege de kans om de stoep te raken aan de andere kant.

Software updates zouden dit prima kunnen verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:24
Ian_ schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:05:
[...]

Tot nu toe gaan de ‘makkelijke’ parkeerplaatsen goed (4x geprobeerd). Andere plekken duren mij te lang en file parkeren in wat smallere straten stopte ik handmatig vanwege de kans om de stoep te raken aan de andere kant.

Software updates zouden dit prima kunnen verbeteren.
Zeker. In een nauwe parkeergarage ging het prima. Vandaag wilde ik het even showen, maar de auto reed gewoon bijna frontaal op een andere auto die geparkeerd stond. Moest even ingrijpen, want anders ging het niet goed.

Ik wacht wel even op een software update ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
Vandaag toevallig gebruikt. Waren vrij ruime plekken. Ging prima stond keurig binnen de lijntjes naast een andere auto. Zelf zou ik het sneller doen maar kinderen waren onder de indruk 😅. Ik had de functie al een paar keer eerder proberen te starten maar toen herkende de auto telkens de parkeerplekken niet. Ik vermoed dat er sowieso duidelijke lijnen nodig zijn om dit te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 23:11
De autopark functie vind ik persoonlijk nutteloos en dat geldt voor elk automerk die dit heeft.

Conclusie in al die jaren dat dit bestaat is altijd dat je het zelf sneller en beter kan.

De camera's van de Zeekr 7x in combinatie met de hulplijnen en afstandsmeeting zijn overzichtelijk en nauwkeurig waardoor het parkeren met deze auto simpel is.

Maar goed snap best dat het leuk is om het even te demonstreren als je toch niks beters te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Rioja1969 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:43:

Ben benieuwd of je verschil merkt. Ik merk wel dat hij soms wat zoekt, maar weer nu niet of dat dus extreem is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blazings
Nog een Noorse review gevonden die aardig op de details ingaat. Eerste deel is al 30 minuten! Auto translate doet het best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
Gisteren proefritje gemaakt vanuit Oisterwijk. Netjes geholpen door de Zeekr mensen daar, prima geregeld. Had er rekening mee gehouden dat er wellicht wat vertraging zou zijn omdat ik aan het einde van de dag zat, maar ik kon direct wegrijden.

Bij terugkomst gevraagd naar het verschil in vering tussen de privilege en de 'normale' uitvoeringen, daarop mocht ik ook de LR nog even kort meenemen om het zelf te ervaren: top. Vond de luchtvering uit de privilege lekker rijden maar de LR versie vond ik ook prima afgeveerd. Die automatische deuren boeien me compleet niet, lijkt me eerder irritant in krappe parkeervakken dan heel nuttig. En de power van de privilege is dan wel echt enorm, maar voor mijn gebruik misschien zelfs wel teveel. De LR kwam ook best lekker van z'n plek. Kortom; de privilege heeft de meerwaarde voor mij nog niet echt ingevuld. Vond eigenlijk vooral die zonneschermpjes in de achterportieren een mooie functie die ik dan wel weer graag had kunnen aanvinken op de LR.

Nu maar eens wat opties naast elkaar gaan leggen en een definitieve keuze maken, de Zeekr staat er vooralsnog goed voor. Volgens de verkoper van dienst is de levertermijn op dit moment ~3 maanden afhankelijk van wat je besteld en wat er op de komende boten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jsiegmund schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:24:
Gisteren proefritje gemaakt vanuit Oisterwijk. Netjes geholpen door de Zeekr mensen daar, prima geregeld. Had er rekening mee gehouden dat er wellicht wat vertraging zou zijn omdat ik aan het einde van de dag zat, maar ik kon direct wegrijden.

Bij terugkomst gevraagd naar het verschil in vering tussen de privilege en de 'normale' uitvoeringen, daarop mocht ik ook de LR nog even kort meenemen om het zelf te ervaren: top. Vond de luchtvering uit de privilege lekker rijden maar de LR versie vond ik ook prima afgeveerd. Die automatische deuren boeien me compleet niet, lijkt me eerder irritant in krappe parkeervakken dan heel nuttig. En de power van de privilege is dan wel echt enorm, maar voor mijn gebruik misschien zelfs wel teveel. De LR kwam ook best lekker van z'n plek. Kortom; de privilege heeft de meerwaarde voor mij nog niet echt ingevuld. Vond eigenlijk vooral die zonneschermpjes in de achterportieren een mooie functie die ik dan wel weer graag had kunnen aanvinken op de LR.

Nu maar eens wat opties naast elkaar gaan leggen en een definitieve keuze maken, de Zeekr staat er vooralsnog goed voor. Volgens de verkoper van dienst is de levertermijn op dit moment ~3 maanden afhankelijk van wat je besteld en wat er op de komende boten staat.
vergeet de stoelventilatie en massage functie niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:12
Zojuist groen licht gekregen vanuit mijn werkgever voor een LR, zwart, plus winterbanden.

Verder helemaal standaard, dus met de stoffen bekleding en de standaard 19inch velgen.

Levering in december 2025, dan loopt het huidige leasecontract van mijn electrische Hyndai Kona uit 2020 af, die overigens in de winter gewoon 400km haalt en in de zomer 480km bij een verbruik van 13,7 Kwh. (Doet er wel 2 uur over aan de snellader om naar 80% te komen :) ).

Maar het zal een groot verschil in luxe, comfort en vooral ruimte zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ik zit ook al op 5 gig vd 7 en gebruik alleen een beetje Spotify. Navi misschien 2 keer een stukje gebruikt. Nieuwe data pas 3 juli, ga ik dus niet halen.

Inderdaad teleurstellend, gezien ik bij de aanschaf een ander beeld had bij het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 10:35
jsiegmund schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:24:

Zou ik daar gewoon heen kunnen gaan om te kijken/proefrijden heb voor woensdag iets staan, maar wilde zo in de pauze al even gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:55
Ruben_sim schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:39:
Ik zit ook al op 5 gig vd 7 en gebruik alleen een beetje Spotify. Navi misschien 2 keer een stukje gebruikt. Nieuwe data pas 3 juli, ga ik dus niet halen.

Inderdaad teleurstellend, gezien ik bij de aanschaf een ander beeld had bij het internet
Data gebruik is wel erg intensief, dit zou toch eens stuk efficienter moeten kunnen. Anders zou Zeekr toch zelf met een oplossing moeten kunnen komen zonder dat je maandelijks hele hoge abonnements kosten krijgt.
Kun je na de 7GB ook overstappen op je eigen hotspot via de telefoon?

Kun je in de apps in de auto ook cachen of downloaden. Zoals kaarten van landen en / of regio's of spotify playlisten en albums. Als dit via Wifi kan dan scheelt dat veel data gebruik onderwerg.

[ Voor 4% gewijzigd door Alphaxe op 23-06-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Alphaxe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Data gebruik is wel erg intensief, dit zou toch eens stuk efficienter moeten kunnen. Anders zou Zeekr toch zelf met een oplossing moeten kunnen komen zonder dat je maandelijks hele hoge abonnements kosten krijgt.
Kun je na de 7GB ook overstappen op je eigen hotspot via de telefoon?

Kun je in de apps in de auto ook cachen of downloaden. Zoals kaarten van landen en / of regio's of spotify playlisten en albums. Als dit via Wifi kan dan scheelt dat veel data gebruik onderwerg.
Ik heb het idee dat in het begin de navi vooral erg veel staat te downloaden. Als ik mijn huidige auto compleet reset - google maps opnieuw start, is het data verbruik ook gigantisch.

Misschien is het een idee om als je thuis aan de wifi hangt na de aanschaf van de auto een flink aantal routes te plannen die je frequent rijd om alvast de kaarten te downloaden? Daarnaast doen apps als spotify vaak gespeelde nummers opslaan lokaal - dus het verbruik zou af moeten nemen.. (hoop ik). Ik moet zeggen dat 7GB indd erg karig is wel - heeft iemand hier al formeel iets mee gedaan richting Zeekr?

Volgens mij kan je wel gewoon je tel als hotspot aanzetten (wat voor mij prima is, onbeperkt data) maar dit zou niet moeten uiteraard, zeker niet als je dat 149 EUR pakket ook nog eens hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:30:
[...]

Ik heb het idee dat in het begin de navi vooral erg veel staat te downloaden. Als ik mijn huidige auto compleet reset - google maps opnieuw start, is het data verbruik ook gigantisch.

Misschien is het een idee om als je thuis aan de wifi hangt na de aanschaf van de auto een flink aantal routes te plannen die je frequent rijd om alvast de kaarten te downloaden? Daarnaast doen apps als spotify vaak gespeelde nummers opslaan lokaal - dus het verbruik zou af moeten nemen.. (hoop ik). Ik moet zeggen dat 7GB indd erg karig is wel - heeft iemand hier al formeel iets mee gedaan richting Zeekr?

Volgens mij kan je wel gewoon je tel als hotspot aanzetten (wat voor mij prima is, onbeperkt data) maar dit zou niet moeten uiteraard, zeker niet als je dat 149 EUR pakket ook nog eens hebt?
Ik gaf het laatst al aan maar muziek is heel intensief! Navigatie is 1GB per maand momenteel bij mij (dagelijks gebruik).

Hotspot is irritant met zo’n mooi systeem en nadeel is na de 7GB weet je meteen als die op is. Niks werkt qua navigatie meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de 425 kW aangetikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Ik gaf het laatst al aan maar muziek is heel intensief! Navigatie is 1GB per maand momenteel bij mij (dagelijks gebruik).

Hotspot is irritant met zo’n mooi systeem en nadeel is na de 7GB weet je meteen als die op is. Niks werkt qua navigatie meer.
Ja Ik heb geen idee wat ik in mn Volvo heb qua abbo - maar in de laatste 4.5 jaar nooit issues gehad met "data" . het zou jammer zijn als je indd elke maand na een week of 2 door je data heen bent.

1GB per maand aan navi (bij dagelijks gebruik) vind ik meevallen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lekker ! Nog iets gedaan qua preconditioneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Lekker ! Nog iets gedaan qua preconditioneren?
Battery SoC zo laag mogelijk, voor +400 kW moet je tussen de 5- en 20% zetten. De lader en EV hebben een ramp up rate, hoe lager je SoC hoe meer tijd om het vermogen op te bouwen. Ik begon met 9% bij deze laadsessie.

Precondition is een must, scheelt je zo tot 150 kW aan vermogen. Je kan via Zeekr stand alone applicatie navigeren naar een lader en het start automatisch. Handmatig kan het via Energy Management en dan krijg je ook te zien of de battery op temperatuur is.

+400 kW in Nederland is momenteel bijna onmogelijk:
- Alpitronic HYC 400 is maximaal 400 kW
- Kempower Satellites is maximaal 400 kW
- EKO is maximaal 350 kW
- ABB 400 is maximaal 400 kW
- Tritium / EVbox / Efasec reken ik niet mee <200 kW

Je moet ook nog eens alleen aan de laders staan en er moet genoeg gecontracteerd vermogen op de locatie aanwezig zijn.

Werk zelf voor een OEM laders, testen af en toe is iets makkelijker.

PS de meeste laders zijn gecapped op 500 A dus als ze niet liquid cooled zijn ga je nooit meer halen dan 360 kW

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 23-06-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Ja Ik heb geen idee wat ik in mn Volvo heb qua abbo - maar in de laatste 4.5 jaar nooit issues gehad met "data" . het zou jammer zijn als je indd elke maand na een week of 2 door je data heen bent.

1GB per maand aan navi (bij dagelijks gebruik) vind ik meevallen overigens.
Tesla MY 2023 nog nooit issues gehad, hele dagen in de auto Apple Music aan en navigatie, Disney+ series gekeken op parkeerplaatsen maar data op nee nog nooit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:34
Ian_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:58:

Inderdaad wel heel erg karig...

Voor mijn Polestar 4 heb ik ook een data-abonnement bij Vodafone, maar Polestar was iets scheutiger met de limiet. Tot voor kort was de limiet 1 TB per maand, nu heeft Vodafone het plan hernoemd naar "Zorgeloos plan" (onbegrenst?).
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste