Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:00
Karel Apple schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Begrijp ik het goed, dat de Zeekr 7X in de OPD stand, tegen je voorligger aan botst?
Nee, hij stopt wel maar de vertraging mag wel wat sterker (vergeleken met bijvoorbeeld Tesla en Polestar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
kingknoest schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:19:
[...]
Als je klikt op Voertuig Entertainment Certificering en je komt uiteindelijk op een Vodafone pagina uit waar je het verbruik ziet van je 7GB aan data. Zie je dat niet, dan ben je nog niet actief.
Ik zie dit dus ... Waarschijnlijk moet ik nog geduld hebben. Maar dat is erg lastig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKec1555LqkHQaNrf9u4ZDmI9e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Td8W4YqYxrgIvGcr0gHbmsEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-09 14:42
Ahmi schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:07:
Hi all,

Klopt het dat de 7X geen “normale” cruise control heeft? De adaptieve houdt echt teveel afstand tot voorliggers om dagelijks in normaal verkeer gebruik van te kunnen maken….
@Ahmi vraag anders in de bouwers app in de Zeekr of er ook een Cruise Control optie beschikbaar kan komen die niet adaptief is. In mijn Ford Mustang Mach E kan je de oude vertrouwde cruise control altijd nog aanzetten en de adaptieve optie uitzetten. Als dit in de Zeekr 7x niet kan, dan graag hier een verzoek voor indienen. Zou fijn zijn als alle Zeekr rijders dit kunnen melden in de bouwers app, dan helpen we elkaar.
Mits iemand natuurlijk meld dat er wel op de oude manier met cruise control gereden kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahmi schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:07:
Hi all,

Klopt het dat de 7X geen “normale” cruise control heeft? De adaptieve houdt echt teveel afstand tot voorliggers om dagelijks in normaal verkeer gebruik van te kunnen maken….
Klopt, bij Geely is het adaptive of LCC, ouderwetse cruisecontrol zit er niet op.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:53

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzyBrown
PaT schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:23:
[...]

Klopt, bij Geely is het adaptive of LCC, ouderwetse cruisecontrol zit er niet op.
@PaT thanks voor het bevestigen.
Zou iedereen met een Zeekr 7x dit willen melden in de bouwers app? Ik merk zelf altijd hoe fijn het is op drukke trajecten dat je de 'adaptieve' setting uit kunt zetten en de traditionele cruise control kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 11:25
WizzyBrown schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:37:
[...]

@PaT thanks voor het bevestigen.
Zou iedereen met een Zeekr 7x dit willen melden in de bouwers app? Ik merk zelf altijd hoe fijn het is op drukke trajecten dat je de 'adaptieve' setting uit kunt zetten en de traditionele cruise control kan gebruiken.
Wij zitten wel op een lijn wat betreft de OPD en cruise control die geen 2 voetbalvelden afstand moet houden op de voorganger :D Jammer genoeg allebei de auto nog niet om dit in te schieten als feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 20:00
WizzyBrown schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:22:
[...]

@Ahmi vraag anders in de bouwers app in de Zeekr of er ook een Cruise Control optie beschikbaar kan komen die niet adaptief is. In mijn Ford Mustang Mach E kan je de oude vertrouwde cruise control altijd nog aanzetten en de adaptieve optie uitzetten. Als dit in de Zeekr 7x niet kan, dan graag hier een verzoek voor indienen. Zou fijn zijn als alle Zeekr rijders dit kunnen melden in de bouwers app, dan helpen we elkaar.
Mits iemand natuurlijk meld dat er wel op de oude manier met cruise control gereden kan worden.
Ik moet nog geduld hebben tot augustus. Iemand met een 7x die dit probleem kan melden in de app? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Wat me opvalt met LCC is dat als ik een stoplicht nader en hij moet remmen voor de voorganger hij eerst heel kort heftig remt en dan weer rustig af gaat remmen... alsof je even snel het rempedaal intrapt om daarna rustig af te remmen. Heel irritant, herkennen jullie dat toevallig ook?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01:22
Bjorn Nyland heeft bevestigd dat we ergens in juli videos kunnen verwachten. 🎉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq_RaSgm_bcUXMxgiywm1G3d-o0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZCDa7MC6DEgQ4ygq2k68ITGy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Er43O1OqQ4mapd9LwGn9cGHJ_6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZvEC2WsKYIkoMYwAN0vgPKG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
Zou 1 van de nieuwe eigenaren eens een foto kunnen maken van de trekhaak als die uitstaat. Zit daar bv een 13 polig of 7 polige stekker in verwerkt? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
NickdR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:51:
Zou 1 van de nieuwe eigenaren eens een foto kunnen maken van de trekhaak als die uitstaat. Zit daar bv een 13 polig of 7 polige stekker in verwerkt? Alvast dank!
Het is een 13-polige stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 09:57
Wij komen net terug van 3 weken Italië met een Model Y van een collega. Nu heb ik vooral in Duitsland en Italië erg veel last gehad van phantom braking. Nu kwam ik verscheidene filmpjes tegen van Zembla over Tesla dus die heb ik inmiddels ook gekeken en dit lijkt voor een groot deel te verwijten aan een vision only systeem.

Weten we ook of bij de Zeekr dit wordt gedaan op basis van alleen camera's of iets van radar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Is de 7x bij jullie in de app ook altijd wit? Ik heb een Tech Grey, overal is dit netjes de juiste kleur maar in de app is hij helaas wit. Niet erg, maar vroeg het me gewoon af en dat zijn die kleine dingetjes die ik dan juist goed wil zien haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playforever
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-07 18:16
jsmid6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:00:
Wij komen net terug van 3 weken Italië met een Model Y van een collega. Nu heb ik vooral in Duitsland en Italië erg veel last gehad van phantom braking. Nu kwam ik verscheidene filmpjes tegen van Zembla over Tesla dus die heb ik inmiddels ook gekeken en dit lijkt voor een groot deel te verwijten aan een vision only systeem.

Weten we ook of bij de Zeekr dit wordt gedaan op basis van alleen camera's of iets van radar?
Bij Zeekr werkt de ACC middels een combi van radar en camera's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
Blazings schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:42:
[...]

Wij zitten wel op een lijn wat betreft de OPD en cruise control die geen 2 voetbalvelden afstand moet houden op de voorganger :D Jammer genoeg allebei de auto nog niet om dit in te schieten als feedback.
Het is mogelijk om de afstand tussen jou en je voorligger aan te passen in de ACC instellingen. Linker duim knop naar links of naar rechts 'tikken' om de afstand te vergroten of verkleinen. In mn X zet ik hem altijd iets korter op de voorliggen want de default instelling is (zeker als het druk is in de spits) vrij fors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtMeuvpH8AUljwTtFOKqpzM-hiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69Q6Yj6CDcZnBd4BrvP86CuJ.png?f=fotoalbum_large

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
mvrooij schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:09:
Is de 7x bij jullie in de app ook altijd wit? Ik heb een Tech Grey, overal is dit netjes de juiste kleur maar in de app is hij helaas wit. Niet erg, maar vroeg het me gewoon af en dat zijn die kleine dingetjes die ik dan juist goed wil zien haha.
Yes, bij mij ook en heb een zwarte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playforever
  • Laatst online: 16-07 18:16
kingknoest schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Was in het verleden bij de 001 ook het geval. Inmiddels netjes de juiste kleur, uitvoering en zelfs interieur in de app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
andrewfile schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:39:
[...]

Het is mogelijk om de afstand tussen jou en je voorligger aan te passen in de ACC instellingen. Linker duim knop naar links of naar rechts 'tikken' om de afstand te vergroten of verkleinen. In mn X zet ik hem altijd iets korter op de voorliggen want de default instelling is (zeker als het druk is in de spits) vrij fors.

[Afbeelding]
Het zijn nu 5 stappen volgens mij, maar het is nog echt veel te ver weg. Kunnen wel 3 auto's tussen voor mijn gevoel.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Ik heb nog twee vragen:

- Geeft de auto bij het achteruitrijden een signaal?
- In de reviews van Portugal zag ik in diverse filmpjes dat de fysieke knop voor de rijmodi enkel de aandrijving veranderde. Dat dit geen combinatie was van aandrijving, vering, rijhoogte en stuurbekrachtiging. Dit zou volgens de filmpjes in de toekomst met software wel opgelost worden. Ik was benieuwd hoe dat nu in de uitgeleverde auto's is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
[...]

[Afbeelding]
Ik heb die op 1 staan en dat is echt nog fors teveel ruimte helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
spacecrap schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb die op 1 staan en dat is echt nog fors teveel ruimte helaas
Daadwerkelijk 2 seconden afstand houden zoals wordt aangeraden wordt vaak ervaren als veel ruimte. In het geval van een echte noodstop is het dat niet. Als ik me niet vergis is het minimum van mijn model 3 ook 3 autolengtes, waarbij ik ook regelmatig heb dat mensen nog menen ertussen te kunnen schieten. Welke referentieauto heb je waarin de ACC een kortere afstand houdt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

Nou is het denk ik met de ACC ook wel zo dat veel mensen toch gewend zijn om te bumperkleven of in iedereen geval niet heel veel ruimte tussen auto's te laten. Zeker toch niet de ruimte om een andere auto er tussen te laten, wat natuurlijk eigenlijk veel te dicht op de auto voor je is.

Persoonlijk vind ik het af en toe wel fijn om een bumperklever (een echte) dwars te zitten. Kruip jij in mijn reet terwijl ik duidelijk aan het inhalen ben (en ik rij standaard 10-15 km/h boven de limiet) dan blijf ik ook lekker voor je hangen totdat je normale afstand neemt. En met een dual motor zijn de mensen die dan over rechts willen inhalen ook makkelijk af te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
Elayais schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:08:
Nou is het denk ik met de ACC ook wel zo dat veel mensen toch gewend zijn om te bumperkleven of in iedereen geval niet heel veel ruimte tussen auto's te laten. Zeker toch niet de ruimte om een andere auto er tussen te laten, wat natuurlijk eigenlijk veel te dicht op de auto voor je is.

Persoonlijk vind ik het af en toe wel fijn om een bumperklever (een echte) dwars te zitten. Kruip jij in mijn reet terwijl ik duidelijk aan het inhalen ben (en ik rij standaard 10-15 km/h boven de limiet) dan blijf ik ook lekker voor je hangen totdat je normale afstand neemt. En met een dual motor zijn de mensen die dan over rechts willen inhalen ook makkelijk af te stoppen.
Ik vind het ook niet hinderlijk eerlijk gezegd. Als iemand er zo graag tussen wilt, vooruit. Ik heb die haast niet en kom in ieder geval heelhuids op de plek van bestemming ;-) Maar als je idd wat assertiever rijstijl hebt zal de afstand nooit kort genoeg zijn. :D

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
mvrooij schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Het zijn nu 5 stappen volgens mij, maar het is nog echt veel te ver weg. Kunnen wel 3 auto's tussen voor mijn gevoel.
En daarom is het fijn als iedereen in de bouwers app vraagt of de adaptieve optie uitgeschakeld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:35
ik vind het bij gewoon verkeer niet zo'n probleem dat er meer afstand in zit en dt mensen ertussen willen. Ik ben zo gewend aan spelen met de CC of ACC dat ik op tijd t zelf overneem en weer aanzet.

Voor mij nog de vraag hoe dit in de file is, sta geregeld op de A4 namelijk. Mijn Model Y zit in de file er dichter op dan bij gewoon rijdend verkeer. Hoe zit dat bij de Zeekr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:51

Freedive

] Ken sent me _

Wat ik van meeste merken ken is dat het op de minimale afstand 2 seconden is.
Dus afstand in de file is korter dan wanneer je 100 rijdt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
kingknoest schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Was mij niet opgevallen, want ik heb een witte 7X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
@andrewfile heb jij zicht op data wanneer de nieuwe boot vanuit Geely aan gaan komen met de nieuwe batch 7xen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:11
NickdR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:21:
@andrewfile heb jij zicht op data wanneer de nieuwe boot vanuit Geely aan gaan komen met de nieuwe batch 7xen?
Ik denk dat die volgende boot is aangekomen. Deze week ben was ik er en er werden er die dag 8 afgeleverd.
En overal op het terrein stonden nieuw binnengekomen auto’s. Ik telde er al snel een stuk of 20. En er werden 2 volle trailers gelost, allemaal de 7x💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Maandag kan ik die van mij ophalen, maar lease maatschappij had nog geen kenteken doorgekregen dus zal wellicht bij de nieuwe levering zitten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
Ik heb die van mij (witte LR) vanmiddag geleverd gekregen.
Ze namen echt de tijd en ik kreeg alles uitgelegd.
Ook het geurtje werd netjes benoemd en op mijn vraag meteen geïnstalleerd.
Degene die mij alles uitlegde wist echt een hoop.
Ook nog even doekje over vinger vlekken, kentekenplaat zat niet helemaal netjes, dat werd ook nog even gefixt.
Kortom ik ben tevreden, de aankomende dagen eens rijden en alles ondervinden.

Yurik, als je meeleest, nogmaals bedankt voor je uitgebreide tijd en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09 20:40
Frank_P schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:35:
Gefeliciteerd! Wanneer kreeg jij je kenteken? Ik krijg de mijne aanstaande vrijdag geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
Vortix schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer kreeg jij je kenteken? Ik krijg de mijne aanstaande vrijdag geleverd.
Gisteren pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
MPro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat die volgende boot is aangekomen. Deze week ben was ik er en er werden er die dag 8 afgeleverd.
En overal op het terrein stonden nieuw binnengekomen auto’s. Ik telde er al snel een stuk of 20. En er werden 2 volle trailers gelost, allemaal de 7x💪🏻
Ik denk ook dat de vraag moet zijn: “wanneer worden er weer auto’s uit de haven/van het opslagterrein geleverd.” Uitgaande van de eerste batch van 100 stuks kunnen zij deze nooit in 1 keer bergen op hun eigen terrein volgens mij. Dus dat zal met latere zendingen ook zijn.

Wat ik een beetje jammer vind is dat mijn auto waarschijnlijk al in NL is maar in plaats van 23 juni pas ergens in juli geleverd gaat worden. Dit baseer ik op het feit dat er ook al een kenteken bekend is van een LR zonder het actie pakket. Derhalve lijkt het mij dat mijn LR inclusief actiepakket zeker niet op een latere boot staat/heeft gestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:22
Eigenlijk zijn wij mannen, net kleine kinderen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
Karel Apple schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:14:
Eigenlijk zijn wij mannen, net kleine kinderen. :)
Klopt! En ik dan een kind van 1.95m *O* oOo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
[...]

[Afbeelding]
Klopt! Alleen de ervaring leert dat zelfs op de kortste afstand nog enorme ruimte over gelaten wordt. Niet dat ik hou van bumperkleven, maar in andere auto's had ik er last van wanneer ik op een rustige snelweg een auto wilde inhalen, alleen ging de auto al in de ankers voordat ik naar de linkerbaan was verhuisd. Dan gaat de snelheid eruit om vervolgens naar links te gaan en weer op te moeten trekken. Is voor eventuele achterliggers ook erg verwarrend :)
In dat geval rij ik liever even op de "ouderwetse" cruise control zonder het adaptive aspect.

[ Voor 4% gewijzigd door Blazings op 18-06-2025 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 27-09 04:53
Frank_P schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:35:
Ze namen echt de tijd en ik kreeg alles uitgelegd.
Ook het geurtje werd netjes benoemd en op mijn vraag meteen geïnstalleerd.
Degene die mij alles uitlegde wist echt een hoop.
Ook nog even doekje over vinger vlekken, kentekenplaat zat niet helemaal netjes, dat werd ook nog even gefixt.
Kortom ik ben tevreden, de aankomende dagen eens rijden en alles ondervinden.

Yurik, als je meeleest, nogmaals bedankt voor je uitgebreide tijd en uitleg!
Haha yes ik heb het ze getoond waar ze dit konden doen dinsdag. Ze hadden weer wat geleerd. Altijd leuk om ook de enthousiasme bij de medewerkers te zien van Zeekr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPBT-QTsA6ZxjCt4WLWiJIijBL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqtFYHZ93aw96xv1DPJ3zCYi.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen even de voorbereiding meegekregen van 2 Grey, en ook met 1 van de nieuwe eigenaren hierover gesproken.

Ik heb inmiddels aangekaart van de lekkende ruitenwisservloeistof. Toch gek dat je gevraagd wordt het in de builder app te melden, en dat met meer votes er misschien wat aan verholpen kan worden.

Bij mij lekt dagelijks de vloeistof over de achterraam als ik wat sportiever het gaspedaal indruk. Ik vind dat dit gewoon opgelost moet worden ipv het ergens te melden alsof het een software update is die verholpen kan worden middels voting. Ik ga dit dus zeker nog even aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
patrickelectric schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:42:
[...]

Ik heb inmiddels aangekaart van de lekkende ruitenwisservloeistof. Toch gek dat je gevraagd wordt het in de builder app te melden, en dat met meer votes er misschien wat aan verholpen kan worden.

Bij mij lekt dagelijks de vloeistof over de achterraam als ik wat sportiever het gaspedaal indruk. Ik vind dat dit gewoon opgelost moet worden ipv het ergens te melden alsof het een software update is die verholpen kan worden middels voting. Ik ga dit dus zeker nog even aankaarten.
Eens, dit is een hardware issue en geen software. Dat zal dan wel een callback actie worden om een component te vervangen zodat het niet meer lekt bij optrekken :?
Zoiets zou dan ook al bekend moeten zijn bij Zeekr, met de maanden ervaring uit China.

[ Voor 9% gewijzigd door Blazings op 18-06-2025 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny87
  • Laatst online: 23-09 22:10
Moet zeggen dat ik mega uitkeek naar de zeekr. Mijn privilege komt in september en doorslaggevend was voor mij het 2000kg trekvermogen. Maar zonder cruise control >1000km op vakantie, pffff voelt als 20 jaar terug in de tijd. Echt een mega domper op het uitkijken naar de auto.

Vanuit mij dan ook de vraag, willen de rijders met toegang tot de builders app alvast massaal het issue rapporteren? Ook de niet trekhaak gebruikers😬😬.

Dit moet toch te fixen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPro
Vandaag de 5000km op de teller.
Elke dag een feest om in te stappen!
Vandaag met 29 graden ook prima te doen. Stoelventilatie subtiel maar erg effectief.
De koffie ☕️ stand ideaal om de auto heerlijk op temperatuur te houden als je even een boodschap doet. Verbruikt nog niet eens veel stroom.
Rijbereik uitermate prima en met rustig rijgedrag wltp waarde te halen.
Onder de 3% accu gaat hij in een soort veiligheid modus, dan geeft hij geen rijbereik meer weer en kun je slechts heel langzaam versnellen. En erg fijn als hij dan uiteindelijk toch aan de lader ligt.
Grootste minpunt is toch wel de acc die niet werkt met aanhanger of fietsendrager.
De luchtvering, het super snel laden en het bizarre vermogen blijven wel een glimlach geven.

Erg benieuwd hoelang de banden mee zullen gaan en hoe de auto zal aanvoelen met een paar sportcontacten eronder.
Vandaag ook maar de folie van het geurelement gehaald. Het ruikt heerlijk naar bloementjes nu🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
Koelkast voor de Zeekr 7X gevonden na een uur lang speuren: https://m.smzdm.com/p/150936311/

Iemand die een Chinees adresje heeft of contactpersoon?

Zo een 240 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door patrickelectric op 19-06-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:23
patrickelectric schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 00:23:
Koelkast voor de Zeekr 7X gevonden na een uur lang speuren: https://m.smzdm.com/p/150936311/

Iemand die een Chinees adresje heeft of contactpersoon?

Zo een 240 euro.
Benieuwd of dit plug and play is, of dat er nog een software aanpassing gedaan moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
j0ram schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:01:
[...]

Benieuwd of dit plug and play is, of dat er nog een software aanpassing gedaan moet worden
Hou maar rekening met dat laatste en aangezien de initiële bugs er nog niet allemaal uit zijn zal deze prio 111 hebben denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:23
NickdR schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:20:
[...]

Hou maar rekening met dat laatste en aangezien de initiële bugs er nog niet allemaal uit zijn zal deze prio 111 hebben denk ik ;)
de plug heeft zo te zien maar 2 kabels, en de bediening zit op de box zelf.... kwestie van proberen. Maar dan moet je eerst nog zien te vinden waar je hem echt kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
j0ram schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:27:
[...]

de plug heeft zo te zien maar 2 kabels, en de bediening zit op de box zelf.... kwestie van proberen. Maar dan moet je eerst nog zien te vinden waar je hem echt kan bestellen
Bestellen kan via die site, alleen zal iemand uit China eerst dit ding moeten bestellen en vervolgens opsturen naar NL. En dan nog het risico nemen, want zeker te weten dat de bekabeling (eerder hier is al 1 x gecheckt dat deze niet standaard zitten op de plek waar ze in China wel zitten) dat je nog een stroompunt moet gaan bedenken.

De box is volgens mij standalone mogelijk te gebruiken, met bediening achterop het apparaat vanaf de achterbank bedienbaar. Dus dat het niet gekoppeld zou zitten aan de software is groot, maar ook minder belangrijk als het standalone te bedienen is.

Ik zou het zo kopen als iemand dat dat Chinese adresje heeft om het eerst lokaal te kopen en vervolgens internationaal te verzenden.

https://x.com/Jas0nYu/status/1869090782038429736 hier de link van een eerder plaatje hoe dit zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door kingknoest op 19-06-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
RdeNoronha schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Ik zie dit dus ... Waarschijnlijk moet ik nog geduld hebben. Maar dat is erg lastig ;)

[Afbeelding]
Jij al een actieve bundel? Zeekr verkoper gaf aan dat het na 48 uur zou moeten werken maar hier nog helaas niet het geval. (Het is nog geen 48 uur hoor, wel bijna haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
mvrooij schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Jij al een actieve bundel? Zeekr verkoper gaf aan dat het na 48 uur zou moeten werken maar hier nog helaas niet het geval. (Het is nog geen 48 uur hoor, wel bijna haha).
Ik vrees dat je geduld op de proef gesteld gaat worden. Die 48 uur hebben ze bij heel weinig mensen gehaald, in mijn geval was het 9 dagen wachten voordat het werkte. Tot die tijd gewoon mijn telefoon als hotspot gebruikt overigens, werkte ook prima maar kost elke keer weer een handeling.

Succes met "the long wait"! ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kingknoest
Ok, was toch erg beniewd naar de mogelijkheden van die koelkast, zeker aangezien ik hier al tijden verkondig dat ik dit ding koste was het kost in mijn auto wil hebben haha!

Ik heb net zelf de console los getrokken en tot mijn grote verbazing lijkt dit gewoon plug and play te gaan werken! De elektrische aansluiting zit er gewoon, dus dat is goed nieuws voor de koelkast liefhebbers!

Photo's or it didnt happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjSQhHx4yxXTij4iPA8j8HIIaHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNZPABkPYy9GbtHBe6BRUOIB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbLh8RyrOHlyBquELhRNltkRsgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsoSrYkWJVW7m9D4nM9zwCnR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WLBxi2qrvpGdcVrmK32bRxWe5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL3hp2wwGTupw8z09L8RP2ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus nog een een georganiseerde bestelroute regelen met elkaar, let's go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 17:39
Een ‘Long Wait’ is het zeker. Mijn bestelling van januari met levering in juni is inmiddels verzet naar 21 augustus…Midden in mijn zomervakantie in plaats van ruim er voor zoals beoogd en in januari gegarandeerd. Niet blij met deze doorlooptijd en ik hoop dat ze iets kunnen doen om het naar eind juli of begin augustus te halen. Dit aangezien mijn huidige auto accuproblemen heeft en nodig uit de lease moet. Ik vind het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die in april hebben besteld en nu al rijden. Dit moet Zeekr beter kunnen begeleiden en ik hoop dat dit ook gaat gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
kingknoest schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:02:
Ok, was toch erg beniewd naar de mogelijkheden van die koelkast, zeker aangezien ik hier al tijden verkondig dat ik dit ding koste was het kost in mijn auto wil hebben haha!

Ik heb net zelf de console los getrokken en tot mijn grote verbazing lijkt dit gewoon plug and play te gaan werken! De elektrische aansluiting zit er gewoon, dus dat is goed nieuws voor de koelkast liefhebbers!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk daarom zit ik hier op tweakers, Niet om bestel en lever data te bespreken maar gewoon om kabelbomen en de no guts no glory momenten te zien van iemand die gewoon zijn nieuwe auto uit elkaar trekt voor de rest van zijn mede tweakers!!!

Ik had die knop "module release" nooit gezien. je trekt hem er zo uit. De latch van de kabel zit aan de onderkant van de stekker. en dan heb je heel de module in je hand

[ Voor 15% gewijzigd door bullseye1977 op 19-06-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
kingknoest schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:43:
[...]

Bestellen kan via die site, alleen zal iemand uit China eerst dit ding moeten bestellen en vervolgens opsturen naar NL. En dan nog het risico nemen, want zeker te weten dat de bekabeling (eerder hier is al 1 x gecheckt dat deze niet standaard zitten op de plek waar ze in China wel zitten) dat je nog een stroompunt moet gaan bedenken.

De box is volgens mij standalone mogelijk te gebruiken, met bediening achterop het apparaat vanaf de achterbank bedienbaar. Dus dat het niet gekoppeld zou zitten aan de software is groot, maar ook minder belangrijk als het standalone te bedienen is.

Ik zou het zo kopen als iemand dat dat Chinese adresje heeft om het eerst lokaal te kopen en vervolgens internationaal te verzenden.

https://x.com/Jas0nYu/status/1869090782038429736 hier de link van een eerder plaatje hoe dit zou moeten werken.
Wat is de verwachting wanneer de auto uit is? Dat dan de koeling ook stopt dat lijk mij wel logisch anders trekt hij je batt leeg? Als dat zo is dan moet er wel een comminicatie zijn tussen de koelunit en de auto dat deze wordt uigeschakeld bij bijv 20% net zoals andere funcites (sentrymode etc)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kingknoest
Ja, dat laatste is wel een kritische vraag die we nog niet weten inderdaad. Proefondervindelijk checken wat de auto doet vooralsnog gok ik, haha! Ik wil me nog steeds opwerpen als tester.

Ben ook al met een Chinese agent aan het checken wat het kost om dat ding daar te bestellen, vervolgens door hen hier naar toe laten sturen, btw en invoerrechten te betalen en dan pas weten of het echt werkt. Zeg maar niks tegen mijn vrouw, die wordt gek van mijn Chinese avontuurtjes die tot nu toe zich niet verder uitstrekken tot Aliexpress. Tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen ik de auto afhaalde hebben ze hem er bij mij even uitgetrokken en aangegeven dat het waarschijnlijk wel gaat werken, maar dat de aansluiting van de koelkast 'meer draden aansluiting' heeft.... ik heb er zelf de ballen verstand van, maar weet niet of het echt plug & play gaat worden of dat er nog aanpassingen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
MPro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:53:

Vandaag ook maar de folie van het geurelement gehaald. Het ruikt heerlijk naar bloementjes nu🤣
Wat bedoel je hiermee?
Heb niet echt het idee dat ik een geurtje ruik.. Misschien zit er ook nog een rubbertje voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ym64Z0GP46VMem7_3e_y18x55E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1T3gEXe3Rxy2EYTBihmWRUJX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqkBPS3928z7nG6ffnJHqS04QIE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsC78ZrTWs4CUcwimKDKWfut.jpg?f=fotoalbum_tile

Help! Mijn ocd kan dit niet aan.
Soms verplaatst het line assist logootje.. Iemand anders dit ook gemkerkt?

Verder na 3000 km in mijn privilege, zeer tevreden. Elke dag een genot om in te stappen.
Heb 7 okt nog wel een afspraak staan voor het zoekende rijgedrag, al heb ik het idee dat het veel minder is.. Misschien ben ik er aan gewend of zijn de bandjes wat I gesleten..

Toch wel even gaan en laten balanceren iig, gas los bij 160 het meeste merkbaar..

Hier ook lekkende ruitenwisservloeistof achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RdeNoronha
mvrooij schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Nee, helaas. Bij mij duurt het al 3 dagen en nog steeds niets. Ik heb nu ook support gemaild. Eigenlijk heb ik geen idee wie je moet bellen/mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:22
Karel Apple schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Ik merkte dat de auto bij het volgas geven, naar rechts en daarna naar links stuurde. Onrustig en wiebelig. Dus niet een mooie rechte lijn.
Nu er een +100 Zeekr 7X op de weg rijden, lees ik dus dat meer mensen dit zoekerig rijgedrag ervaren. Is dit probleem opgelost na uitlijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Karel Apple schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:29:
[...]

Nu er een +100 Zeekr 7X op de weg rijden, lees ik dus dat meer mensen dit zoekerig rijgedrag ervaren. Is dit probleem opgelost na uitlijnen?
Hier merk ik voor nu nog niks van. Maar heb er pas 250km opzitten.
Dit weekend een ritje van 200km heen en 200km terug ik zal er eens opletten.

Tot nu toe gemiddeld verbruik van 17,9 kWh. Erg maar dan ook erg tevreden over alles. Echt een genot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ruben_sim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:53:
[Afbeelding][Afbeelding]

Verder na 3000 km in mijn privilege, zeer tevreden. Elke dag een genot om in te stappen.
Heb 7 okt nog wel een afspraak staan voor het zoekende rijgedrag, al heb ik het idee dat het veel minder is.. Misschien ben ik er aan gewend of zijn de bandjes wat I gesleten..

Toch wel even gaan en laten balanceren iig, gas los bij 160 het meeste merkbaar..

Ah dit weekend eens 160 gassen dan om te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51
Karel Apple schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:29:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Zelf hier iig een service request voor ingeschoten. Zou iemand niet morgen een afspraak hebben bij Zeekr Zeist hiervoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Ruben_sim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Wat bedoel je hiermee?
Heb niet echt het idee dat ik een geurtje ruik.. Misschien zit er ook nog een rubbertje voor..
Het geur element is nog voorzien van een folie. Logisch anders is de geur er misschien al af voor de auto geleverd wordt.

Dus even het element eruit halen en folie verwijderen.
Daarna niet vergeten de concentratie weer aan te zetten. En dan ruikt het heerlijk👍🏻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoQ9Rrf-tiSr6kntmZR0_Thq1q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dz5ogmw98hhWs0Yf3NbCydeB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLK5P7hDyQe5tZ0hzpcXnMx_Ig4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsid5MnMQn7DyYGSQ5wG2hDz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
spacecrap schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Toen ik de auto afhaalde hebben ze hem er bij mij even uitgetrokken en aangegeven dat het waarschijnlijk wel gaat werken, maar dat de aansluiting van de koelkast 'meer draden aansluiting' heeft.... ik heb er zelf de ballen verstand van, maar weet niet of het echt plug & play gaat worden of dat er nog aanpassingen nodig zijn.
Yes degene die mij het uitgelegd heeft bij oplevering wilde ook deze console eruit trekken, maar ik zei laat maar. En hij gaf ook aan dat het mogelijk zou moeten werken met een koelkast module (ergens te bestellen in china).

[ Voor 5% gewijzigd door patrickelectric op 19-06-2025 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Kenteken is net binnen, aflevering maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
MPro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Het geur element is nog voorzien van een folie. Logisch anders is de geur er misschien al af voor de auto geleverd wordt.

Dus even het element eruit halen en folie verwijderen.
Daarna niet vergeten de concentratie weer aan te zetten. En dan ruikt het heerlijk👍🏻
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar vind ik die? Zie het zo snel niet in de handleiding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
Ruben_sim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:36:
[...]

Links onder de stuurkolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Ruben_sim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:36:
[...]

Als je in je infotainment bij ventilatie op geur klikt, en dan de uitleg opent laat hij keurig een afbeelding zien waar de capsule zit.
En anders even op de knieen bij je pedalen kijken, dan zie je het de capsule met tekst Zeekr erop. Deze even heen en weer bewegen en je hebt hem eruit.

[ Voor 19% gewijzigd door MPro op 19-06-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Toppers, thnx! Ga zo ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
kingknoest schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:43:
[...]

@kingknoest kan die Jason (via X contact leggen) niet tegen een leuke vergoeding hem niet voor je bestellen en verzenden naar NL? Komt er wel inklaring en invoerkosten bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Nu iedere dag 4 tot 6 auto's die op kenteken komen zie ik. Die man daar gaf mij ook aan dat ze het nu iets rustiger aan doen dan die eerste weken omdat dit bijna niet te doen was. Ze willen iets meer tijd nemen en het wat meer verspreiden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
mvrooij schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:13:
Nu iedere dag 4 tot 6 auto's die op kenteken komen zie ik. Die man daar gaf mij ook aan dat ze het nu iets rustiger aan doen dan die eerste weken omdat dit bijna niet te doen was. Ze willen iets meer tijd nemen en het wat meer verspreiden blijkbaar.
Zolang ik de mijne maar krijg in december :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frank_P
Ik heb met mijn bedrijf een lijntje naar China, wij bestellen daar materialen en hebben een sourcing team.
Ik zou kunnen kijken wat het kost om hierheen te krijgen.
Zijn er meerdere mensen die dat zouden zien zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:53
Iemand in België al contact gehad met een dealer ? Tot nu toe geen reactie op mail of telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 22:45
patrickelectric schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Yes degene die mij het uitgelegd heeft bij oplevering wilde ook deze console eruit trekken, maar ik zei laat maar. En hij gaf ook aan dat het mogelijk zou moeten werken met een koelkast module (ergens te bestellen in china).
Grote kans dat er dan ook ergens een zekering geplaatst moet worden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Waarschijnlijk een overbodige vraag…maar kunnen er timers gezet worden zodat de auto op bepaalde momenten op temperatuur is. In deze periode lekker koel als
Ik weg ga van m’n werk en in de winter lekker warm als ik in de ochtend in de auto stap. Of is dit telkens een handmatige handeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NAmst
  • Laatst online: 25-09 09:27
Serage75 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:02:
Waarschijnlijk een overbodige vraag…maar kunnen er timers gezet worden zodat de auto op bepaalde momenten op temperatuur is. In deze periode lekker koel als
Ik weg ga van m’n werk en in de winter lekker warm als ik in de ochtend in de auto stap. Of is dit telkens een handmatige handeling?
Je kan vaste tijden instellen. Doe ik zelf ook, bijv breng mijn dochter altijd om 08.00 naar de opvang, dus heb timer dat om 07.45 de airco altijd aangaat. Heel lekker dat om 08.00 de auto lekker op temperatuur is voor m'n dochter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@kingknoest
Ik denk dat ik wel kan helpen met die koelkastjes hier krijgen. Op 2 manieren:

Optie 1) Ik heb vanmiddag een internationaal account aangemaakt op die website en gekoppeld aan mijn creditcard en Europees adres. Dit duurde me wel 3 uur omdat het account registratie proces het meest complexe proces is dat ik heb meegemaakt als IT-er :-) Je mobiel nummer wordt gebruikt tijdens registratie en dan belt een chinese computer je op die in het chinees de 6 cijferige code doorgeeft. Met 2 telefoons en Google Translate live caption dacht ik dat wel ff te fixen. Niet dus. Toen met behulp van AI via Wechat het account op die website voor elkaar gekregen. Dus ik zou er nu 1 kunnen gaan bestellen, alleen zijn ze nu out of stock. Maar ik krijg een notificatie als ze op voorraad zijn.
Als ik er 1 voor je ga bestellen dan reken ik gewoon de koelkastprijs + voorschot import + kleine fee voor al het werk eraan. Als je daarmee akkoord ga, stuur me dan een DM via Tweakers met je email, 06 en NAW gegevens.
Gaat het verschepen niet via die website goed komen, dan heb ik een 2e optie:

Optie 2)
Ik heb tevens een kennis in China wonen die daar in de hotelbusiness zit en met een chinese vrouw is getrouwd. Ik kan vragen of hij bereid is om zo'n koelkast te willen bestellen en te checken wat het kost om die in NL te krijgen.
Ik ben bereid om met hem te checken of hij dit zou willen doen, echter ik kan niks garanderen.
Wel wil ik hem dan eerst schadeloos stellen door de kosten van de koelkast (2114 yuan = 256 eur) + internationale verzendkosten (TBD) + een vergoeding voor hem op voorhand over te boeken. Ik kan dit via de email met hem bespreken met jou in cc.

Als dit gaat werken kunnen we er misschien een paar meer bestellen want ik wil er zelf misschien ook wel 1, ik krijg alleen mijn Zeekr 7x Privilege pas op 1 Oktober :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
WizzyBrown schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:11:
[...]

@kingknoest
Ik denk dat ik wel kan helpen met die koelkastjes hier krijgen. Op 2 manieren:

Optie 1) Ik heb vanmiddag een internationaal account aangemaakt op die website en gekoppeld aan mijn creditcard en Europees adres. Dit duurde me wel 3 uur omdat het account registratie proces het meest complexe proces is dat ik heb meegemaakt als IT-er :-) Je mobiel nummer wordt gebruikt tijdens registratie en dan belt een chinese computer je op die in het chinees de 6 cijferige code doorgeeft. Met 2 telefoons en Google Translate live caption dacht ik dat wel ff te fixen. Niet dus. Toen met behulp van AI via Wechat het account op die website voor elkaar gekregen. Dus ik zou er nu 1 kunnen gaan bestellen, alleen zijn ze nu out of stock. Maar ik krijg een notificatie als ze op voorraad zijn.
Als ik er 1 voor je ga bestellen dan reken ik gewoon de koelkastprijs + voorschot import + kleine fee voor al het werk eraan. Als je daarmee akkoord ga, stuur me dan een DM via Tweakers met je email, 06 en NAW gegevens.
Gaat het verschepen niet via die website goed komen, dan heb ik een 2e optie:

Optie 2)
Ik heb tevens een kennis in China wonen die daar in de hotelbusiness zit en met een chinese vrouw is getrouwd. Ik kan vragen of hij bereid is om zo'n koelkast te willen bestellen en te checken wat het kost om die in NL te krijgen.
Ik ben bereid om met hem te checken of hij dit zou willen doen, echter ik kan niks garanderen.
Wel wil ik hem dan eerst schadeloos stellen door de kosten van de koelkast (2114 yuan = 256 eur) + internationale verzendkosten (TBD) + een vergoeding voor hem op voorhand over te boeken. Ik kan dit via de email met hem bespreken met jou in cc.

Als dit gaat werken kunnen we er misschien een paar meer bestellen want ik wil er zelf misschien ook wel 1, ik krijg alleen mijn Zeekr 7x Privilege pas op 1 Oktober :(
Held!

Zijn ze allemaal uitverkocht op de site?
Als je doorstroomt beneden zie je een tal andere kleuren staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHIFuhmJ34pnc4S6evAE1WUTEQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO5yTjo2mxtWcylAkPsyz988.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
patrickelectric schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Held!

Zijn ze allemaal uitverkocht op de site?
Als je doorscrollt naar beneden zie je een tal andere kleuren staan.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
ik heb een leverancier die er meer dan 100 verkocht heb en ik kan ze bestellen. Wie wil als eerste met mij via DM contact leggen, dan bestel ik er 1 voor hem/haar. Wel even de juiste kleur doorgeven, je hebt de all black, de bottom black/grey upper, en de creme versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
WizzyBrown schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:02:
ik heb een leverancier die er meer dan 100 verkocht heb en ik kan ze bestellen. Wie wil als eerste met mij via DM contact leggen, dan bestel ik er 1 voor hem/haar. Wel even de juiste kleur doorgeven, je hebt de all black, de bottom black/grey upper, en de creme versie.
Plezier was van korte duur, tijdens uitchecken van een zwarte zie ik dat ze iets van 2940 yuan rekenen om zoiets naar NL te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgD4dWts8wY2iJEs44_fcgKm6B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hy8BXKa6Dc0wyelxLvhuBrRv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:02
Hi all, ik heb vandaag mijn reservering geannuleerd / omgezet naar de (toekomstige) GT. Blijf de 7X een mooie wagen vinden maar ik merk dat een lagere en sportievere auto meer bij mij past. Blijf dit forum wel nog even volgen en hoop dat iedereen veel kan genieten en de kinderziektes er snel uit zijn. Er komt dus een zwarte P met alle pakketten beschikbaar! Mocht iemand overigens de reservering over willen nemen (kan dit überhaupt?) dan hoor ik het graag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
ik ga nu via mijn kennis proberen in China.
Trouwens, AI verteld me dit qua indicatie. Let op dat gele deel! Dat heeft ie zo snel van Tweakers afgeplukt, dat was mijn post van nog geen 35 min terug, ongelofelijk. Afijn, indicatie is dus 50-100 euro shipping op zijn goedkoopst. Ik ga dus ff mijn kennis checken, wil je er 1 hebben, meld je dan bij mij via een DM, er zijn er al 8 die er 1 willen hebben via mijn kanaal in China.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1WLlgFtwp37759ceu2JlONIBeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kgzOJnYgp7TgNoBkZq5svfk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 19-06-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 16:59
Ruben_sim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:53:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb morgen de uitlijncontrole. Naast mijn eigen gevoel na de eerste rit op de snelweg, heb ik inmiddels ook twee keer een melding gehad op mijn dashboard. De eerste melding was ‘auto wijkt uit naar rechts’ en een paar weken later de tweede melding ‘auto wijkt uit naar links’. Beide meldingen waren trouwens op een 50km weg en het advies erbij was ‘controleer bandenspanning’. Herkenbaar voor jou? Ik ga dit morgen wel melden als ik bij de dealer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Rioja1969 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:41:
[...]

Ik heb morgen de uitlijncontrole. Naast mijn eigen gevoel na de eerste rit op de snelweg, heb ik inmiddels ook twee keer een melding gehad op mijn dashboard. De eerste melding was ‘auto wijkt uit naar rechts’ en een paar weken later de tweede melding ‘auto wijkt uit naar links’. Beide meldingen waren trouwens op een 50km weg en het advies erbij was ‘controleer bandenspanning’. Herkenbaar voor jou? Ik ga dit morgen wel melden als ik bij de dealer ben.
Herkenbaar! Bij mij hetzelfde euvel, heb er nog niet veel mee gedaan maar hij roept inderdaad dat de bandenspanning gecontroleerd moet worden waar die overal 2,8 of 2,9 zijn. Verder hetzelfde dat hij eerst zegt naar rechts en vervolgens naar links. Ik hoor graag wat de dealer zegt, thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-09 09:00
kingknoest schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Herkenbaar! Bij mij hetzelfde euvel, heb er nog niet veel mee gedaan maar hij roept inderdaad dat de bandenspanning gecontroleerd moet worden waar die overal 2,8 of 2,9 zijn. Verder hetzelfde dat hij eerst zegt naar rechts en vervolgens naar links. Ik hoor graag wat de dealer zegt, thanks alvast!
Hmmm apart en vervelend voor jullie om dit te moeten ervaren.

Ik heb hier gelukkig geen last. Geen meldingen in de auto en de auto blijft ook gewoon netjes rechtdoor rijden.

Ik meld dit zodat men ook weet dat niet iedereen hier last van heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:14:
Ik heb met mijn bedrijf een lijntje naar China, wij bestellen daar materialen en hebben een sourcing team.
Ik zou kunnen kijken wat het kost om hierheen te krijgen.
Zijn er meerdere mensen die dat zouden zien zitten?
Ongetwijfeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ik heb al 8 geinteresseerden in een koelkast die mij een DM hebben gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h-0HkcJ9c5czUyUKkjseUCKocQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix16OK1xSjey1gZNclKRB2fH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISxYcmHCPbxH8slFI7cvV1-heSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uIdMciVyCzkiaLELgxhhTWQO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfxkBSsVM0XwlXEV7Jg9ESEOjHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMNMQyouwsLGExl18a2erZS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhGu-TmBoYf8DAY-0NABnJwNkJM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iIXJ2Tn1o3y4sCcJOv0asIRw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW3HK-kUoMkKSlApm_4wJU0jNP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHBics2DA0abDakFT3Sso6ns.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EclPY5g2TPQC0skkcKQbqNW3pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2z4vLkH8hutjPCQRb83BVgF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik verwacht jullie morgen/overmorgen een gedetailleerde berekening te kunnen toesturen van de geschatte kosten.
Grappige annekdote: In 2007/2008 heb ik als allereerste een hele lading iPhone 3GS vanuit de United States naar NL geimporteerd wat een beetje op dezelfde manier ging als nu een koelkast mits dit gaat lukken.
Ik kom er dus op terug.

[ Voor 70% gewijzigd door WizzyBrown op 19-06-2025 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_P
Ik heb de vraag gesteld aan ons chinese team. Ik zal 1 dezer dagen antwoord krijgen over beschikbaarheid en prijzen.
Het voordeel is dat ik al een transport lijn heb.
To be continued.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WizzyBrown
Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:23:
[...]

Ik heb de vraag gesteld aan ons chinese team. Ik zal 1 dezer dagen antwoord krijgen over beschikbaarheid en prijzen.
Het voordeel is dat ik al een transport lijn heb.
To be continued.
Mooi, dan vergelijken we even de totale kosten transparant met elkaar en besluiten dan hoe we het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazno
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:02
Ik wil de pret van de tweakers die de koelkast willen niet drukken, maar mag je die wel importeren, voldoet die aan de eisen van de EU.

Het is zonde dat je alles hebt betaald en het wordt door de douane tegen gehouden.

https://klipro.nl/uncateg...ning-vanaf-11-maart-2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Mazno schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:45:
Ik wil de pret van de tweakers die de koelkast willen niet drukken, maar mag je die wel importeren, voldoet die aan de eisen van de EU.

Het is zonde dat je alles hebt betaald en het wordt door de douane tegen gehouden.

https://klipro.nl/uncateg...ning-vanaf-11-maart-2024/
Zeer goede opmerking, ik ben er al over in gesprek met de verkoper in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-09 09:54
Coole gadget, alleen best een hoop geld voor zo'n klein koelkastje. Vraag is hoe vaak je het echt gaat gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
GadgetKoen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:57:
Coole gadget, alleen best een hoop geld voor zo'n klein koelkastje. Vraag is hoe vaak je het echt gaat gebruiken :-)
Ja ik vind het zelf ook te "duur" voor wat je er voor krijgt (combi van aanschaf + verzenden + gezeur met de leasemij als er onverhoopt toch iets stuk gaat erdoor)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Aangaande koelkast, de verkoper geeft aan dat de koelkast op dit ogenblik niet beschikbaar is voor export.
Ik hoor ook dat er geen CE keurmerk op zit en vroeg om een gedetailleerde spec sheet en die was niet voorhanden. Ik probeer te kijken of ik via andere verkopers meer kan lospeuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
iRenik schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:18:
Hi all, ik heb vandaag mijn reservering geannuleerd / omgezet naar de (toekomstige) GT. Blijf de 7X een mooie wagen vinden maar ik merk dat een lagere en sportievere auto meer bij mij past. Blijf dit forum wel nog even volgen en hoop dat iedereen veel kan genieten en de kinderziektes er snel uit zijn. Er komt dus een zwarte P met alle pakketten beschikbaar! Mocht iemand overigens de reservering over willen nemen (kan dit überhaupt?) dan hoor ik het graag…
Heb je informatie dat de 7GT dit jaar nog geleverd gaat worden in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:02
Ratselop schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:14:
[...]

Heb je informatie dat de 7GT dit jaar nog geleverd gaat worden in NL?
Niets concreets wat ik kan delen maar voor mij persoonlijk is het de gok waard.

Ook als het begin 2026 wordt dan scheelt het waarschijnlijk niet eens zo heel veel per maand.
Mogelijk dat de importtarieven ook nog wijzigen later dit jaar.

Ik overweeg ook nog de Ioniq 5N die ik een paar dagen meekrijg om te testen.
Iets heel anders maar ben er wel heel erg gecharmeerd van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

Je kunt op de site nu ook een 'Stone Grey' interieur zien, alhoewel deze (nog) niet te bestellen is. Ben benieuwd of deze er binnenkort als optie bij gaat komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3z-hyvPokkcILgv_WbMHIoSoKrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4hW3h5ITPdhKOOcEOqodiKit.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste