Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:49
Ian_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:28:
Huidige status van de software 2.0.3 heeft nog wel wat open bugs staan. Zelf deze openstaan ingediend:
- Dolby Atmos niet actief
- Apple CarPlay elke keer opnieuw verbinden
- Hoofdstoel speaker niet actief bij HiFi
Die is toch ook alleen bedoeld voor telefoongesprekken en navigatieinstructiss? Niet voor muziek toch?
- Lampen gaan niet automatisch aan bij regen alleen wanneer het donker is
- Automatisch grootlicht kan je alleen activeren (hendel 2x naar achter) wanneer je lampen aanstaan en in D.
Vind ik niet onlogisch klinken, lijkt me niet een bug. Automatisch grootlicht hoeft toch ook niet te werken als de lichten uitstaan en als je stil staat
- Appstore mist alle basics apps, Netflix, Apple Music, Fastned, parkeer apps enzovoort
- ADAS is heel agressief als iemand voor je duikt en de minimale afstand is erg ver.
- Profiel settings worden niet opgeslagen
- Navigatie heeft geen satellite weergave
In de nieuwe navigatie app toch wel? Als het goed is gaat dat op termijn de standaard navigatie worden. Ik denk dus niet dat ze nog veel gaan knutselen aan de huidige app.
- Battery precondition geeft geen melding, moet je zelf op klikken om te kijken of deze op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
jswinkels schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Die is toch ook alleen bedoeld voor telefoongesprekken en navigatieinstructiss? Niet voor muziek toch?
- Automatisch grootlicht kan je alleen activeren (hendel 2x naar achter) wanneer je lampen aanstaan en in D.
Vind ik niet onlogisch klinken, lijkt me niet een bug. Automatisch grootlicht hoeft toch ook niet te werken als de lichten uitstaan en als je stil staat
- Appstore mist alle basics apps, Netflix, Apple Music, Fastned, parkeer apps enzovoort
- ADAS is heel agressief als iemand voor je duikt en de minimale afstand is erg ver.
In de nieuwe navigatie app toch wel? Als het goed is gaat dat op termijn de standaard navigatie worden. Ik denk dus niet dat ze nog veel gaan knutselen aan de huidige app.
- Battery precondition geeft geen melding, moet je zelf op klikken om te kijken of deze op temperatuur is.
Hoofdstoel speaker kan je wel mee laten doen met HiFi. Is de optie 'meeslepend' oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
Ian_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:28:
Huidige status van de software 2.0.3 heeft nog wel wat open bugs staan. Zelf deze openstaan ingediend:

Maar al met al echt een hele fijne en goede auto! Super blij mee
- Apple CarPlay elke keer opnieuw verbinden -> Dit probleem heb ik niet
- Hoofdstoel speaker niet actief bij HiFi -> Dit probleem heb ik (denk ik) niet. Hoofdstoel speaker doet het bij radio en Spotify
- Profiel settings worden niet opgeslagen -> Dit probleem heb ik niet
- Navigatie heeft geen satellite weergave -> De Navigatie App heeft dit
- Battery precondition geeft geen melding -> Heb zelf de automatische setting nog niet gebruikt. Bij handmatige setting krijg ik idd ook geen melding als de batterij op temperatuur is / zou zijn
- ADAS -> heb ik zelf nog niet gebruikt. Rij graag geheel zelf!
- App Store -> met de Navigatie App en Spotify heb ik wat ik nodig heb. Apps al Netflix e.d. zijn geen moetjes voor mij maar nice to haves. Maar dat moet ieder voor zich bepalen.

Ben zelf verder ook super blij en tevreden met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
Ruben_sim schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Aflevering eerste batch uit naar mijn inziens uitstekend verlopen.
Laatste auto's van eertse batch zijn 30 mei geleverd. Nu indd wachten op de volgende boot. Dus logisch dat er even niet zo veel op kenteken wordt gezet..
Ik neem aan dat de kentekens pas aangevraagd (kunnen) worden zodra de auto’s in NL staan (ingevoerd zijn). Dat was althans 15 jaar geleden toen ik zelf nog in de autobranche werkte wel zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:11
505km op op 1 accu lading en nog 9% over.
Hoofdzakelijk snelweg kilometers en tussen de 90 en 110 km/u gereden. Regelmatig vol opgetrokken, want dat kun je gewoon niet laten. Dik tevreden en beter dan verwacht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXRRhqh8CQoCmp7-4ZhT95ZcGDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuG735DDAnQOXVkJYyREy8Ze.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:25
jswinkels schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:06:
[...]

- De hoofdstoel speaker zou ook moeten werken bij het gebruik van muziek.
- Het probleem met rijden en vervolgens pas kunnen aanzetten is dat je mag hopen dat mensen SPF50 op hebben omdat je hierdoor altijd (seint) voor die aangaat automatisch grootlicht assistent.
- Dat is wel relaxed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
SoCruelNU schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:32:
[...]

- Apple CarPlay elke keer opnieuw verbinden -> Dit probleem heb ik niet
- Hoofdstoel speaker niet actief bij HiFi -> Dit probleem heb ik (denk ik) niet. Hoofdstoel speaker doet het bij radio en Spotify
- Profiel settings worden niet opgeslagen -> Dit probleem heb ik niet
- Navigatie heeft geen satellite weergave -> De Navigatie App heeft dit
- Battery precondition geeft geen melding -> Heb zelf de automatische setting nog niet gebruikt. Bij handmatige setting krijg ik idd ook geen melding als de batterij op temperatuur is / zou zijn
- ADAS -> heb ik zelf nog niet gebruikt. Rij graag geheel zelf!
- App Store -> met de Navigatie App en Spotify heb ik wat ik nodig heb. Apps al Netflix e.d. zijn geen moetjes voor mij maar nice to haves. Maar dat moet ieder voor zich bepalen.

Ben zelf verder ook super blij en tevreden met de auto!
- Welke telefoon/software gebruik je, zit zelf met en iPhone 16 Pro i.c.m iOS18.5. Ik moet elke keer eerst met USB verbinden, re-pair aanklikken voor CarPlay en als de auto uitstaat, dit weer opnieuw doen.

- Misschien is dat het, ik gebruik namelijk geen radio of Spotify maar Apple Music/ Tidal vanwege de hogere bitrate (kwaliteit).

- Met profiel settings bedoel ik (wat bekend is), vermoeidheid waarschuwing, snelheid waarschuwing, lane changing waarschuwing, acceleratie mode.

- Belangrijkste apps voor mij zijn wat ik eigenlijk met CarPlay heb (wat niet werkt):
Apple Music
Easy Park
Fastned
Ionity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
Ian_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:44:
[...]

- Met profiel settings bedoel ik (wat bekend is), vermoeidheid waarschuwing, snelheid waarschuwing, lane changing waarschuwing, acceleratie mode.
Veiligheidssettings zijn regels vanuit de eu. Gaat dus niet veranderen en geldt voor alle nieuwe auto's vanaf jaar x.

Acceleratie modes gaat indd altijd terug. Ken dit ook van mijn kia

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
[...]

Het uitzetten van deze meldingen in je profiel mag niet opgeslagen worden, dat komt door wetgeving en niet door Zeekr. In alle moderne auto's resetten deze waarschuwingssystemen zich na iedere rit terug naar de default instelling omdat je eigenlijk wordt geacht ze aan te laten staan.

Edit; wat hierboven dus ook al staat :+

[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 13-06-2025 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:49
[...]

- Belangrijkste apps voor mij zijn wat ik eigenlijk met CarPlay heb (wat niet werkt):
Apple Music
Easy Park
Fastned
Ionity
Ben nog wel even benieuwd waarom je Fastned en Ionity belangrijke apps vindt. Mijn 7X komt pas einde van het jaar dus ik hb nog geen ervaring, maar ik neem toch aan dat je opladers gewoon in de navigatie kan zoeken. En dat je ook specifiek op Fastned en Ionity kan zoeken (mocht je dat willen). Ik heb ik mijn huidige auto naast de geïntegreerde Google Maps alleen nog ABRP (en in het verleden CargeMap) in gebruik om zelf alternatieve snelladers te vinden omdat ik Google iets te voorzichtig calculeert qua aankomst SoC. Of is er een andere reden om deze apps nodig te hebben.

Wat ik als apps nog wel zou willen zien (die ik nu ook actief gebruik):
- Flitsmeister en/of Waze voor de flitsers
- ABRP, voor alternatieve routeplanning, tenzij de ingebouwde navigatie gewoon prima werkt.
- EasyPark (of andere parkeerapp)
- Een weerapp (kijk ik af en toe naar)

Een browser, Netflix, Youtube e.d. gebruik ik echt nooit. Zeker met de laadsnelheid van de Zeekr lijkt me dat ik dit soort dingen niet ga gebruiken (doe ik nu ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
[...]

- Welke telefoon/software gebruik je, zit zelf met en iPhone 16 Pro i.c.m iOS18.5. Ik moet elke keer eerst met USB verbinden, re-pair aanklikken voor CarPlay en als de auto uitstaat, dit weer opnieuw doen.

- Misschien is dat het, ik gebruik namelijk geen radio of Spotify maar Apple Music/ Tidal vanwege de hogere bitrate (kwaliteit).

Apple Music
Easy Park
Fastned
Ionity
Ik heb een iPhone 16 Max Pro.
Sorry, ik gebruik eigenlijk Apple CarPlay niet, maar het werkt wel bij mij voor Google Maps, Waze, ABRP, Spotify etc.). Het was geconfigureerd door een Zeekr medewerker bij de auto uitlevering. Was zo gepiept.
Ik vind dat de auto software de geintegreerde functionaliteit moet bieden aangaande batterij (management), navigatie en muziek/entertainment. En dat je niet afhankelijk moet zijn van je telefoon. Waarom dan al die software in de auto? Daar betaal je ook voor.
Ik gebruik dus eigenlijk alleen de auto native software en apps (native navi, Navi app, Spotify), en dat moet gewoon goed zijn en goed werken. Wat gelukkig ook zo is in de 7X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-09 09:54
Hier kan je activieit op dagniveau zien.. https://www.kentekenradar.nl/auto/zeekr/7x/ Na 30Mei vallen de registraties min of meer stil inderdaad. Zwart en grijs meest populair, wit minst populair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
GadgetKoen schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:27:
Hier kan je activieit op dagniveau zien.. https://www.kentekenradar.nl/auto/zeekr/7x/ Na 30Mei vallen de registraties min of meer stil inderdaad. Zwart en grijs meest populair, wit minst populair
Mooi om te zien. Wel apart dat het nu erg traag gaat, zijn er dan geen nieuwe binnen gekomen of doen ze het even wat langzamer?

Met een witte blijf je zitte zei een verkoper mij ooit haha. Nee ieder zijn smaak natuurlijk, ik ben er zelf geen fan van.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
MPro schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:39:
Hoofdzakelijk snelweg kilometers en tussen de 90 en 110 km/u gereden. Regelmatig vol opgetrokken, want dat kun je gewoon niet laten. Dik tevreden en beter dan verwacht!
[Afbeelding]
Hi Mpro,

Dit zijn wel hele mooie waarden. Welke versie heb jij? LR of PV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Ratselop schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Hi Mpro,

Heb een LR en per "tank" doe ik tussen de 18 en 19 kWh per 100km tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
mvrooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Mooi om te zien. Wel apart dat het nu erg traag gaat, zijn er dan geen nieuwe binnen gekomen of doen ze het even wat langzamer?

Met een witte blijf je zitte zei een verkoper mij ooit haha. Nee ieder zijn smaak natuurlijk, ik ben er zelf geen fan van.
Komt gewoon niks binnen.
Ze batchen de behoeften en reserveren dan ruimte op de boot. Ze gaan niet elke week een boot laten komen met 10 auto's, maar 1 x per 1 of 2 maanden met 100 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ruben_sim schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Komt gewoon niks binnen.
Ze batchen de behoeften en reserveren dan ruimte op de boot. Ze gaan niet elke week een boot laten komen met 10 auto's, maar 1 x per 1 of 2 maanden met 100 auto's.
Dat snap ik en is logisch. Maar wat voor de mensen die besteld hebben dan? Zijn deze wel al gewoon in NL? Of is het dan zo dat de mensen die in April besteld hebben pas paar maanden later op de boot kunnen?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Ik rij de PV💪🏻
Ratselop schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Hi Mpro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
jswinkels schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Ben nog wel even benieuwd waarom je Fastned en Ionity belangrijke apps vindt. Mijn 7X komt pas einde van het jaar dus ik hb nog geen ervaring, maar ik neem toch aan dat je opladers gewoon in de navigatie kan zoeken. En dat je ook specifiek op Fastned en Ionity kan zoeken (mocht je dat willen). Ik heb ik mijn huidige auto naast de geïntegreerde Google Maps alleen nog ABRP (en in het verleden CargeMap) in gebruik om zelf alternatieve snelladers te vinden omdat ik Google iets te voorzichtig calculeert qua aankomst SoC. Of is er een andere reden om deze apps nodig te hebben.

Wat ik als apps nog wel zou willen zien (die ik nu ook actief gebruik):
- Flitsmeister en/of Waze voor de flitsers
- ABRP, voor alternatieve routeplanning, tenzij de ingebouwde navigatie gewoon prima werkt.
- EasyPark (of andere parkeerapp)
- Een weerapp (kijk ik af en toe naar)

Een browser, Netflix, Youtube e.d. gebruik ik echt nooit. Zeker met de laadsnelheid van de Zeekr lijkt me dat ik dit soort dingen niet ga gebruiken (doe ik nu ook niet).
Helaas hebben ze maar een x aantal aanbieders om uit te zoeken en als preferred en daar zit niet alles bij wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Update van Zeekr ontvangen over Dolby Atmos in de Zeekr 7X.

Deze functie is exclusief voor de Chinese variant en momenteel niet voor de Europese variant. Ze gaan het aanpassen op de website maar geen idee of de functie wel naar EU gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Doen ze toch wel weer leuk vind ik!
Heb ze complimenten gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RdmEzkcsWAd1oIMRpFn6V4mSnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPJNHCWcJaqb3dVWjWeoydqh.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
mvrooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Dat snap ik en is logisch. Maar wat voor de mensen die besteld hebben dan? Zijn deze wel al gewoon in NL? Of is het dan zo dat de mensen die in April besteld hebben pas paar maanden later op de boot kunnen?
Terechte vraag. Zou ik niet weten..

Andere vraag: hebben de ramen ook een optie dat ze helemaal naar benden of omhoog kunnen in 1x? Moet het knopje nu de hele tijd vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Ruben_sim schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:03:
[...]

Terechte vraag. Zou ik niet weten..

Andere vraag: hebben de ramen ook een optie dat ze helemaal naar benden of omhoog kunnen in 1x? Moet het knopje nu de hele tijd vasthouden
1x Goede tik naar voren of achteren voor geheel omhoog om omlaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 11:25
mvrooij schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Die zijn denk ik nog niet in NL, anders waren ze wel door gegaan met VIN nummers toekennen en auto's op kenteken zetten.
Als ik de leveringen zo zie val ik (letterlijk) buiten de boot met mijn bestelling. Zou leuk zijn als een insider kon vertellen wanneer de nieuwe boot verwacht wordt. "Levering vanaf juni" op de website kan ook nog december zijn in theorie :) Daarin heeft Tesla wel iets meer transparantie qua levertijd.
Ik begin onderhand wel wat jaloers te worden nu ik iedereens rij ervaringen hier lees haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:00
Blazings schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Die zijn denk ik nog niet in NL, anders waren ze wel door gegaan met VIN nummers toekennen en auto's op kenteken zetten.
Als ik de leveringen zo zie val ik (letterlijk) buiten de boot met mijn bestelling. Zou leuk zijn als een insider kon vertellen wanneer de nieuwe boot verwacht wordt. "Levering vanaf juni" op de website kan ook nog december zijn in theorie :) Daarin heeft Tesla wel iets meer transparantie qua levertijd.
Ik begin onderhand wel wat jaloers te worden nu ik iedereens rij ervaringen hier lees haha
Sterker nog!, ik had een VIN nummer maar die is ineens verdwenen 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 00:23
cvisser schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:13:
[...]

Ja, ik het lijkt generiek voor Zeekr, ze maken AFAIK gebruik van zelfde keyfob (en NFC card). Benodigde technologie is aanwezig in de 7X (BT en UWB) en Zeekr car key is al gedefinieerd in de Apple wallet backend.
Aar als die al is gedefinieerd, waarom staat Tesla er dan niet tussen? Ik denk dat dit een andere technologie is dan wat wij hopen te zien.
Maar, we wachten af, hopelijk is het wel wat we willen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
Oh en ps, voor iedereen die nog wilt gaan bestellen (via een leasemaatschappij) en zich afvraagt wat de levertijd nu is.

Mijne is besteld op 6-6-2025 en de verwachte leverdatum is 6-8-2025.

Let’s hope so 🤞🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Hensley60 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Sterker nog!, ik had een VIN nummer maar die is ineens verdwenen 😢
Kunnen ze een VIN nummer weer loskoppelen na het toekennen? Dan word je ook dood gemaakt met een blije mus. Heb je nog contact gehad met Zeekr daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:00
Blazings schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Kunnen ze een VIN nummer weer loskoppelen na het toekennen? Dan word je ook dood gemaakt met een blije mus. Heb je nog contact gehad met Zeekr daarover?
Heb ik ook gedaan en kunnen mij niet vertellen hoe het kan. Zit nu wel een probleem dat de koper( in maart al aangekocht)nú misschien gaat afhaken. Ik hoor het vanmiddag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05
mitchelljb schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Aar als die al is gedefinieerd, waarom staat Tesla er dan niet tussen? Ik denk dat dit een andere technologie is dan wat wij hopen te zien.
Maar, we wachten af, hopelijk is het wel wat we willen 😀
Tesla staat er niet bij omdat de CarKey standaard voor Apple Wallet pas in 2020 geïntroduceerd is en fabrikanten niet in retroperspectief dit kunnen toevoegen. Op iCulture staat een goed artikel over CarKey. Is ook best prijzig om te realiseren voor autofabrikanten.

CarKey kan behalve met NFC kaart in je Wallet ook gebruik maken van BT en UWB, welke aanwezig zijn in de Zeekr 7X (4 UWB sensoren dacht ik) dus het zou een kwestie van een update moeten zijn om het mogelijk te maken. Dus hoop op goed nieuws binnenkort!

Heb Apple CarKey in mijn wallet van mijn BMW 4 en werkt heel goed met NFC. Gewoon telefoon bij deurklink portier houden, je hoeft niet je telefoon te openen. En dan telefoon op charger leggen om te starten.

[ Voor 6% gewijzigd door cvisser op 13-06-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Woont er ubderhaupt iemand in de buurt van Den Haag (Rijswijk/LV) met een 7x? Ik heb er nog steeds geen 1 zien rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Hensley60 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Heb ik ook gedaan en kunnen mij niet vertellen hoe het kan. Zit nu wel een probleem dat de koper( in maart al aangekocht)nú misschien gaat afhaken. Ik hoor het vanmiddag nog.
Ik heb al ruim een jaar geen auto omdat er geruchten waren dat de Model Y een stuk eerder uit zou komen dan uiteindelijk bleek te zijn, en ik een heel goed bod kreeg voor mijn (unieke) auto van iemand die exact zo'n model zocht. Met af en toe een auto lenen was het te doen, maar ik snap dat dat voor velen geen optie is. Vooral omdat je nu geen ETA hebt van daadwerkelijke levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
jsiegmund schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:44:
Lezen er hier toevallig mensen mee die zich hebben ingeschreven voor de Zeekr proefrit tour? Ik zag die voorbij komen, is voor mij dichterbij dan Zeist en kon een week eerder dus heb me daar voor ingeschreven. Maar na inschrijving heb ik er precies niets meer van gehoord, geen bevestiging en voorlopig ook geen telefoontje of iets dergelijks. Dus was even benieuwd of er anderen zijn met eenzelfde ervaring. De communicatie / sales afdeling van Zeekr NL heeft nog wat aandacht en liefde nodig lijkt het :+
Vandaag met Zeekr gebeld. Die proefrit was dus inderdaad niet geboekt. Gelukkig was er helemaal aan het einde van de dag nog een laatste tijdslot over. Betekent vast dat ik moet wachten omdat ze uitlopen maar goed, kan ik in ieder geval een weekje eerder en dichterbij huis een ritje maken. Ben benieuwd.

Inmiddels voor wat vergelijk toch ook nog maar een proefrit geboekt in een A6 avant e-tron. Station model blijft me toch ook wel trekken, ik vind de ruimte van een SUV heel prettig maar de hoogte hoeft wat mij betreft niet per se.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:20
Station model blijft me toch ook wel trekken, ik vind de ruimte van een SUV heel prettig maar de hoogte hoeft wat mij betreft niet per se.
Ik heb dat ook altijd gehad, maar ik had recent in een model Y gereden en later in de 7X en het overzicht is wel heel prettig vind ik zelf. Het is dus mijn eerste hogere auto en ik denk dat het mij wel gaat bevallen.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:31
Tip voor de gelukkige onder ons, ik wilde een via AliExpress gekocht geurtje plaatsen. In de handleiding staat hoe je dit kunt doen. Ik zag dat er al een geurtje in zat alleen hier zit een stukje plastic omheen. Na het verwijderen van het plastic ruik ik wel het geurtje 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Mail van Zeekr.

Vraag mij af wat de ota te bieden heeft. Wat zou het laatste punt betekenen? Rijstrook niveau begeleiding??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byjNCBWokytw2y_-ovzSvXze8zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lpRj5S1NiPjmcdexO45Pvea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp_rdIls07y1AcxKoSq1nwa_5UM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwL0W7YjOtE17uGtJSIBknaB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
MPro schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:39:
[Afbeelding]
Dat haal ik never nooit niet. Wanneer ik 110 op de snelweg rij is 450km wel de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:31
Vermoedelijk dat tijdens het navigeren de juiste rijbaan wordt aangegeven in een apart venster o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 12:13
bullseye1977 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Dat haal ik never nooit niet. Wanneer ik 110 op de snelweg rij is 450km wel de max.
Je rijdt niet continu snelweg. Zijn hele rit is gemiddeld 86kmpu (wat heel normaal is als je veel snelweg pakt).
Verbruik van ongeveer 18kWh per 100km. Hele nette cijfers. Uiteraard geen Tesla Y cijfers, maar je zeult ook meer gewicht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Ruben_sim schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:16:
Mail van Zeekr.

Vraag mij af wat de ota te bieden heeft. Wat zou het laatste punt betekenen? Rijstrook niveau begeleiding??

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook deze mail gehad. Ben benieuwd wat deze laatste 3 punten betekenen. Denk dat deze de Navi App betreffen, omdat geluid (bij mij) nu nog niet via de hoofdsteun spiekers gaat. Maar kan het mis hebben ... We gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 17:37
Voor de liefhebbers de laatste statistieken.

139 kentekenregistraties (excl. demo-auto's)

51 grijs
42 zwart
16 wit
30 groen

60 Privilege
79 LR

Winkeldochter HPV40Z is eindelijk naar een gelukkige eigenaar gegaan.
Nog geen tenaamstelling en dus in de wachtkamer voor uitlevering de komende periode:

4x grijs Privilege
4x zwart Privilege
1x groen Privilege
2x wit Privilege

6x grijs LR
1x zwart LR
2x groen LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 27-09 04:53
Ik heb dus de lekkende Ruitenwisser vloeistof als de auto op Sport staat achter. Meerdere last van, of ben ik de enige die hem op Sport, OPD uit, heeft staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
patrickelectric schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:35:
Ik heb dus de lekkende Ruitenwisser vloeistof als de auto op Sport staat achter. Meerdere last van, of ben ik de enige die hem op Sport, OPD uit, heeft staan? ;)
Same...

Trouwens gisteren nog even goed de airco kunnen testen. Is echt wel goed koud! Er zit ook een turbo stand op. Merk vooral dat als ik hem even uitzet, de auto enorm snel heel warm wordt.

Was gister 50 graden volgens mijn app.. Denk dat hij niet eens hoger kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijo7zAZdZD5a3hwfUh9hXdUVDIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDAOPSGqu9KiCtjKmughn5bV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 26-09 09:00
Ruben_sim schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Same...

Trouwens gisteren nog even goed de airco kunnen testen. Is echt wel goed koud! Er zit ook een turbo stand op. Merk vooral dat als ik hem even uitzet, de auto enorm snel heel warm wordt.

Was gister 50 graden volgens mijn app.. Denk dat hij niet eens hoger kan.

[Afbeelding]
Auto wordt inderdaad snel warm en zeker als je de airco even snel uit zet. Er komt voldoende koeling uit het systeem en ben niet de eens naar de minimale stand gegaan.

De stoelventilatie werkt trouwens ook goed en handig dat je deze ook op een automatische stand kan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
clydevdl schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:26:
[...]

Auto wordt inderdaad snel warm en zeker als je de airco even snel uit zet. Er komt voldoende koeling uit het systeem en ben niet de eens naar de minimale stand gegaan.

De stoelventilatie werkt trouwens ook goed en handig dat je deze ook op een automatische stand kan zetten.
Ik kan het mishebben maar vergeleken met een Tesla Model Y bijvoorbeeld had ik veel minder last van het ‘brandende gevoel’ tijdens het rijden.

Zie wel dubbel gelaagd glas zitten maar ik denk niet warmtewerend zoals bij Tesla.

Komende week een afspraak bij een bedrijf voor Ceramic Heat resistant foil voor het voorraam en portieren A-stijl (tot 85% warmtewerend en 99% UV werend met 70% doorlatendheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Laatst online: 21-09 09:54
Ian_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Ik kan het mishebben maar vergeleken met een Tesla Model Y bijvoorbeeld had ik veel minder last van het ‘brandende gevoel’ tijdens het rijden.

Zie wel dubbel gelaagd glas zitten maar ik denk niet warmtewerend zoals bij Tesla.

Komende week een afspraak bij een bedrijf voor Ceramic Heat resistant foil voor het voorraam en portieren A-stijl (tot 85% warmtewerend en 99% UV werend met 70% doorlatendheid)
Nieuwste Tesla MY heeft extra zilvercoating om nog meer Infra rood buiten te houden idd. Om energie verbruik van airco te reduceren en overmatig warme schedel te voorkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:31
Ian_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Heb je daar al een adres voor en een kosten raming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
ramrodwillem schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Heb je daar al een adres voor en een kosten raming ?
€280,- Voorruit
€140,- Zijruiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
jsiegmund schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:17:
[...]

Vandaag met Zeekr gebeld. Die proefrit was dus inderdaad niet geboekt. Gelukkig was er helemaal aan het einde van de dag nog een laatste tijdslot over. Betekent vast dat ik moet wachten omdat ze uitlopen maar goed, kan ik in ieder geval een weekje eerder en dichterbij huis een ritje maken. Ben benieuwd.

Inmiddels voor wat vergelijk toch ook nog maar een proefrit geboekt in een A6 avant e-tron. Station model blijft me toch ook wel trekken, ik vind de ruimte van een SUV heel prettig maar de hoogte hoeft wat mij betreft niet per se.
Ik zou de Smart #5 ook eens proberen, zelfde platform en nog wel onderhandelruimte in prijs en meer dealer lokaties. Ben wel benieuwd naar de vergelijking met de Zeekr 7x.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Gemeni schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:05:
[...]

Ik zou de Smart #5 ook eens proberen, zelfde platform en nog wel onderhandelruimte in prijs en meer dealer lokaties. Ben wel benieuwd naar de vergelijking met de Zeekr 7x.
Ik zie dat hier vaker voorbij komen, ik ben het eens dat het platform waarschijnlijk top is omdat het exact dezelfde als de 7x is. En het is smaak ik weet het, maar ik vind hem qua uiterlijk echt spuuglelijk. Voorkant is nog wel prima maar achterkant afschuwelijk. Voor mij zou dit al geen optie kunnen zijn. Maar wat ik zeg, dit is persoonlijk. Hopelijk komen er snel meer auto's met 800v en de huidige technieken, zoek namelijk nog een auto einde van 't jaar voor privé(vriendin). 7GT is een optie, maar lijkt erop dat dit nog langer gaat duren voordat deze in NL komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 18:03
mvrooij schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Ik zie dat hier vaker voorbij komen, ik ben het eens dat het platform waarschijnlijk top is omdat het exact dezelfde als de 7x is. En het is smaak ik weet het, maar ik vind hem qua uiterlijk echt spuuglelijk. Voorkant is nog wel prima maar achterkant afschuwelijk. Voor mij zou dit al geen optie kunnen zijn. Maar wat ik zeg, dit is persoonlijk. Hopelijk komen er snel meer auto's met 800v en de huidige technieken, zoek namelijk nog een auto einde van 't jaar voor privé(vriendin). 7GT is een optie, maar lijkt erop dat dit nog langer gaat duren voordat deze in NL komt.
Waarom denk je dat het nog langer gaat duren voordat de 7GT in NL komt? Lancering in NL zou in Q2 zijn, dus in feite hebben ze nog 2 weken :) .. deze staat eigenlijk voor mij op dit moment bovenaan het lijstje.

Ben ook naar de Smart gaan kijken, niet per se een mooie auto idd, van binnen overigens top, maar van buiten kan ik er toch slecht aan wennen. A6 Etron vond ik van buiten ook erg mooi, maar met name de ruimte op de achterbank en kofferbak is wel echt inleveren ten opzichte van de Skoda Enyaq die ik nu heb.. Alpine A390 wellicht nog een optie, ook al zit die weer niet op 800v..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
mvrooij schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Snap ik, smaak is persoonlijk en de Smart #5 is nogal uitgesproken. Zelf vind ik hem wel erg mooi.

Zelf ook naar puur Chinese merken gekeken als Xpeng en Zeekr. Bijna een G6 gekocht, maar uiteindelijk bleek voor mij de bereikbaarheid van de dealer per email en aantal servicepunten dergelijke toch echt een afknapper.

Met mijn huidige auto (Kia) toch al meerdere malen voor garantie bij de dealer geweest en de auto een paar dagen kwijt gehad. Als je daar telkens een uur voor moet rijden, dan is dat wel echt een nadeel…

En de prijzen bij de Chinese merken waren niet echt onderhandelbaar, terwijl bij andere merken er soms wel gewoon 6000 van de prijs af kon. Het liefst had ik die 6000 direct terug gezien in de catalogusprijs, maar voor de vergelijking maakt het wel uit en zul je dit ook terug zien in de (lease)prijzen.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

GadgetKoen schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:27:
Heb ik met mijn witte in elk geval een iets uniekere dan ;) .

Het is voor mij mijn eerste witte auto, mijn eerdere auto's zijn nooit wit geweest. De 2 belangrijkste redenen:

1. Ik heb nu een zwarte en ik wordt helemaal gestoord van de steenslag die erop te zien is elke keer als ik deze schoonmaak, daarom wou ik geen nieuwe zwarte (in combinatie met het feit dat een aantal accenten op de auto ook een beetje wegvallen).

2. Ik vind wit mooi in contrast met de zwarte accenten op de auto & het scheelde toch weer een beetje in de bijtelling :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:05
Ik heb ook gekozen voor een witte (LR).
Is beloofd te leveren in augustus.
Tot nu toe zo’n 6 zwarte auto’s gehad.
Maar vooral het laatste half jaar word ik niet goed van dat zand/stof uit vooral noord Afrika dat met regenbuien hier naar beneden komt.
Na iedere regenbui weer naar de wasstraat wordt mij iets teveel.
Wit wordt natuurlijk net zo vies, maar je ziet het veeeeel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:35
Ik heb nu bijna 4 jaar een witte model y. Daarvoor nooit wit gehad.

2 belangrijke bijkomstigheden, naast het feit dat ik het mooi vind:
- je ziet minder vuil op een witte vs een zwarte of blauwe auto. Tuurlijk schoon is schoon, maar ik kan/ga minder naar autowas met deze witte dan met mn vorige andere kleuren auto's
- Minder warm! Het scheelt echt een paar graden in de zomer tussen mijn witte Y en mn blauwe 3.

dus ook mijn 7X wit gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Ik ooit zwart gehad, dat nooit meer. Hier ook ooit kort wit gehad en dat voor mij ook niet snel meer. Ook hier zie je gewoon alles op plus je merkt gewoon dat het minder goed verkoopt maarja dat is bij veel lease rijders natuurlijk geen probleem.

Heb nu een bepaalde kleur grijs/groen op mijn huidige auto, zie je nooit vuil op. Nadeel daarvan is dat ik te weinig mijn auto daardoor was. Reden dat ik daarom nu voor grijs gekozen heb is omdat ik het met het zwarte dak en accenten erg mooi maar vooral sportief vind. Plus dat grijs qua vuil het minste opvalt dus ook mooi meegenomen.

Maar mooi dat iedereen zo zijn smaak heeft, allemaal dezelfde kleur is ook zo saai!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik had geen keuze :) Het was of de wit/zwarte PR of een andere kleur LR.. budget was op :D
Nou ja - ik had dus wel een keuze, maar wilde echt graag de PR ipv de LR - dus de witte genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Mario3 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:07:
Ik heb ook gekozen voor een witte (LR).
Is beloofd te leveren in augustus.
Tot nu toe zo’n 6 zwarte auto’s gehad.
Maar vooral het laatste half jaar word ik niet goed van dat zand/stof uit vooral noord Afrika dat met regenbuien hier naar beneden komt.
Na iedere regenbui weer naar de wasstraat wordt mij iets teveel.
Wit wordt natuurlijk net zo vies, maar je ziet het veeeeel minder.
Hier ook een witte LR, staat op de planning voor begin augustus.
Heb al eerder een witte auto gehad (Skoda Kodiaq) en rij nu een zwarte auto (voorloop auto, audi a3 limousine). Ook al was de Skoda Kodiaq veel groter en wit, vuil was minder snel zichtbaar dan met een zwarte.
Kan niet wachten op mijn 7x #DuurtLang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
Hier ook een witte PR op 25 juni. In verleden een witte Tesla Model S gehad en wit stond haar (en mij) heel goed. Vuil viel wel mee. Veel in warme landen met veel witte auto's geweest, dus wel wat wit gewend.
Wordt gek van alle stof op mijn donkerblauwe auto onder de carport en zet hem nu buiten las het regent, anders kan ik zelfs al heb ik geen kilometer gereden elke paar dagen naar de carwash. Daarom geen zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51
Hier wit LR. Staat m goed dus deels smaak en deels praktische afweging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ik heb getwijfeld over wit om een beetje kosten te sparen, maar vond de groene kleur te mooi om te laten schieten. Beter nu iets extra dan de komende jaren spijt :)

Ik vraag me af wanneer Bjorn Nyland aan een 7X kan komen. Erg benieuwd naar zijn range test en algehele indruk! Ook de enige reviewer die de matrix koplampen test voor zover ik weet.
Sinds de reviews uit Portugal van april is het erg stil op youtube qua 7X content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:23:
Ik heb getwijfeld over wit om een beetje kosten te sparen, maar vond de groene kleur te mooi om te laten schieten. Beter nu iets extra dan de komende jaren spijt :)

Ik vraag me af wanneer Bjorn Nyland aan een 7X kan komen. Erg benieuwd naar zijn range test en algehele indruk! Ook de enige reviewer die de matrix koplampen test voor zover ik weet.
Sinds de reviews uit Portugal van april is het erg stil op youtube qua 7X content.
Ik reageer onder veel van zn filmpjes (en ik zie dat ik niet de enige ben) met de vraag wanneer hij een 7x kan regelen. Ik zit hier ook op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:35

Ben ook wel benieuwd naar de eerste echte review in NL. Een G6 vs 7X vs Y zou ook mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
4v4t4r schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:29:
[...]

Ik reageer onder veel van zn filmpjes (en ik zie dat ik niet de enige ben) met de vraag wanneer hij een 7x kan regelen. Ik zit hier ook op te wachten.
Hahah zou goed kunnen dat er een van mij tussen zat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Rickyuu schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de eerste echte review in NL. Een G6 vs 7X vs Y zou ook mooi zijn.
Hopelijk zijn ze dan wel iets beter dan de NL reviews uit Portugal. Twee zuurpruimen waarvan een het interieur vergeleek met een goedkope taxi en de helft van de specs niet kon benoemen. Volgens mij hadden ze beide al van tevoren bedacht dat ze het helemaal niks vonden.
Een vergelijking met de MY lijkt mij ook wel interessant, aangezien ik last minute voor de Zeekr ben gegaan ipv een Y.

[ Voor 11% gewijzigd door Blazings op 16-06-2025 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:02

Matrix vond ik goed werken tijdens de proefrit. Geen signalen van tegemoetkomend verkeer gehad en op de eigen rijbaan zag je de bundel zich netjes aanpassen. Net zoals bij m'n P2. De NIO EL6 was hierin echt slecht en werd al door de dealer aangegeven 'gebruik dat maar niet' haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14:42
Zou een 7x eigenaar eens een duidelijke foto willen delen van de dakrails, of er een gleufje zit in de rails in de lengte? Ik ben aan het zoeken naar wat goedkopere alternatieven voor de Thule dakrails.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
WizzyBrown schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:03:
Zou een 7x eigenaar eens een duidelijke foto willen delen van de dakrails, of er een gleufje zit in de rails in de lengte? Ik ben aan het zoeken naar wat goedkopere alternatieven voor de Thule dakrails.
er zit een gleuf in als het goed is hetzelfde als bij mn Volvo (die zouden theoretisch moeten passen :D )
Misschien probeer ik ze te houden als ik mn auto inlever "Oh , moeten die erbij ? , de granny charger ook? nee toch ? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
4v4t4r schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:22:
[...]

er zit een gleuf in als het goed is hetzelfde als bij mn Volvo (die zouden theoretisch moeten passen :D )
Misschien probeer ik ze te houden als ik mn auto inlever "Oh , moeten die erbij ? , de granny charger ook? nee toch ? "
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
4v4t4r schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Zelfde hier gedaan met V2L Adapter en de 230v-laadkabel. Dacht ook precies hetzelfde te gaan zeggen wanneer ze erover begonnen, maar dat deden ze niet. En ook niets meer over gehoord... Hopen dat die V2L (van een Ioniq) ook past/werkt met de 7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUX73
  • Laatst online: 22:26
Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Hopelijk zijn ze dan wel iets beter dan de NL reviews uit Portugal. Twee zuurpruimen waarvan een het interieur vergeleek met een goedkope taxi en de helft van de specs niet kon benoemen. Volgens mij hadden ze beide al van tevoren bedacht dat ze het helemaal niks vonden.
Een vergelijking met de MY lijkt mij ook wel interessant, aangezien ik last minute voor de Zeekr ben gegaan ipv een Y.
Dan was deze review leuker en positiever! Echt een aanrader wat mij betreft!

YouTube: FIRST DRIVE: Zeekr 7X - Tesla’s worst nightmare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
BUX73 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:49:
[...]

Dan was deze review leuker en positiever! Echt een aanrader wat mij betreft!

YouTube: FIRST DRIVE: Zeekr 7X - Tesla’s worst nightmare?
Jep! De video met het gevecht wie de passagiersstoel kon bedienen om de ander te pletten :D Ik heb destijds alle reviews zitten bingewatchen en een paar dagen daarna de auto besteld haha. Sindsdien is er weinig nieuws onder de zon, afgezien van een paar mensen die de Chinese versie rijden, of een kanaal met AI gegenereerde content..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Die kerel van Autogevoel (het NL kanaal van Autogefuhl) is bezig met een nieuwe auto te kiezen en had daarom laatst de G6 getest. Hij gaf toen aan dat hij hoopte na de zomer een 7X te kunnen testen vanuit dit oogpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:20
Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:58:
[...]

Jep! De video met het gevecht wie de passagiersstoel kon bedienen om de ander te pletten :D Ik heb destijds alle reviews zitten bingewatchen en een paar dagen daarna de auto besteld haha. Sindsdien is er weinig nieuws onder de zon, afgezien van een paar mensen die de Chinese versie rijden, of een kanaal met AI gegenereerde content..
Same here, ik ben ook op deze manier tot bestellen gekomen :D

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
Ik zie dat er vandaag weer 3 kentekens bekend zijn geworden. Er zit er ook eentje bij met een waarde van € 60.190,= Dit zou dan de eerste “LR met extra’s” zijn die buiten de actie viel…..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 27-09 04:53
funkylicious schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:15:
Tip voor de gelukkige onder ons, ik wilde een via AliExpress gekocht geurtje plaatsen. In de handleiding staat hoe je dit kunt doen. Ik zag dat er al een geurtje in zat alleen hier zit een stukje plastic omheen. Na het verwijderen van het plastic ruik ik wel het geurtje 💪
Held, gevonden en uncovered! Grappig dat zelfs Zeekr Zeist dit niet wist (te vertellen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
patrickelectric schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:54:
[...]

Held, gevonden en uncovered! Grappig dat zelfs Zeekr Zeist dit niet wist (te vertellen).
Ook gevonden. Het is niet echt draaien maar een beetje heen en weer wrikken dan komt hij eruit. Hij zit er in gedrukt.. Ik wacht nog effe tot dat de geur van een nieuwe auto eruit is :) dan trek ik het folietje eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
funkylicious schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:15:
Topper! Ook gevonden, ben benieuwd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cvisser

Checklist

Ik ben mij aan het voorbereiden op de levering. Zien jullie nog aanvullingen waar je op moet letten of correcties?
En wellicht hebben jullie al antwoorden op mijn vragen.
De checklist zal ik updaten en weer delen voor diegenen die de Zeekr nog gaan ophalen.

Voorbereiden voor aflevering:

• Zeekr account(s) aanmaken
  • Kenteken opvragen voor verzekering, parkeervergunning en bestellen milieustickers/vignets en instellen parkeerapp
  • Check of de telefoons van regelmatige bestuurders Digital Key ondersteunen

Meenemen naar overdracht:

• Rijbewijs/id mee
  • Gemetalliseerd beschermzakje of doosje voor keyfob mee om je telefoon te testen zonder dat je keyfob bereik heeft.
  • USB-c kabel voor telefoon mee (in geval wireless CarPlay of Android Auto niet werkt)

Actiepunten bij Zeekr overdracht met delivery manager:

• Check auto exterieur, lak en interieur op beschadigingen
  • Check kenteken + extra witte plaat bij trekhaak
  • Check batterij percentage of hij vol is, of je naar huis kan of dat je onderweg moet opladen (indien niet vol dan kan je een waardecheck van 45 euro krijgen van Zeekr daarvoor)
  • Test keyfob, dan in gemetalliseerd zakje en dan test NFC card
  • 2 profielen aanmaken met eigen Stoel, spiegels en HUD instellingen. Profiel 1 = owner account/Zeekr ID, profiel 2 is ander account met shared key)
  • Wachtwoordloos inloggen instellen
  • Stoel comfort mode (instapstand) instellen
  • Gezichtsherkenning koppelen aan 1e profiel
  • Digital key login instellen voor beide telefoons
  • Testen met switchen profielen, auto openen met digital key en of gezichtsherkenning werkt voor 1e profiel
  • Wireless/BT CarPlay instellen voor beide telefoons, als dit niet werk bedraad
  • Wifi hotspot instellen voor 1e rit (thuis gelijk aan WiFi hangen voor kaart updates)
  • 3 shortcuts maken naast elkaar om elke rit de piepjes uit te zetten. Notificaties voor Driver attention, Speedlimit en …
  • Geurstaafje eruit halen, plastic afhalen en terug erin doen.

Vragen (wellicht dat mede-Tweakers die al kunnen beantwoorden):

• Bij lease, wordt dan ter plekke de auto aan je vooraf gemaakte Zeekr account gekoppeld, of al eerder of heeft/maakt Zeekr zelf een owner account aan voor je?
  • Kunnen keyfob, NFC card en Digital Keys met account op telefoons en telefoons zelf aan een profiel (=Zeekr gekoppeld worden ongeacht met welk account je bent ingelogd?
  • Manual zegt dat 1 account (=ZeekrID) aan 1 profiel gekoppeld kan worden en per profiel je 3 presets hebt voor instellingen (manual zegt “maximaal 3 opgeslagen voorkeuren per account”). Klopt dat en welk van de 3 opgeslagen voorkeuren van een account is de standaard voorkeur? (Kan de eerste opgeslagen voorkeur, maar ook de laatst gebruikte voorkeur zijn)
  • Kan je ook profielen aanmaken zonder account?
  • werkt digital key met alleen Bluetooth als telefoon en auto geen 5G hebben (in garage)?
  • Approach light werkt als telefoon als digital key (telefoon) in buurt is van 8-15 meter zegt manual. Klopt dit, zo ja, Waarom dit wel en verder niet voor openen etc. Raar
  • Welke routeplanners werken via CarPlay op HDU? Native, nieuwe, CarPlay Apple, Google, Waze, ABRP, FlitsMeister etc.
  • API open voor Google zodat je in CarPlay/Google actuele batterij percentage krijgt en laadpalen kan plannen
  • Wanneer of welke release staat Apple CarKey gepland?
  • Zijn shortcuts algemeen ingesteld of per profiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
cvisser schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:18:
Wordt ter plekke de auto aan je al bestaande Zeekr account gekoppeld, of al eerder of heeft/maakt Zeekr zelf een owner account aan voor je?
Voor zover ik weet wordt de auto van tevoren aan het account gekoppeld waarmee je de bestelling hebt gedaan. Bij aflevering scan je een QR code op het scherm om deze aan je telefoon te koppelen voor alle functies in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Voor zover ik weet wordt de auto van tevoren aan het account gekoppeld waarmee je de bestelling hebt gedaan. Bij aflevering scan je een QR code op het scherm om deze aan je telefoon te koppelen voor alle functies in de app.
Natuurlijk, logisch voor eigenaren die zelf bestellen met hun account, had ik niet aan gedacht omdat ik lease. De bestelling is door de LM gedaan en Zeekr heeft geen weet van mijn account.
Weet iemand die al lease auto heeft gekregen hoe het gaat bij lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Blazings schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Hoe doen ze dat voor leaseauto's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:23
Klopt het dat wanneer je de trekhaak ook maar gebruik, dus aanhanger fietsendrager enz je geen cruise control meer beschikbaar hebt of gaat het alleen om de volledige modus met sturen die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
j0ram schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:48:
Klopt het dat wanneer je de trekhaak ook maar gebruik, dus aanhanger fietsendrager enz je geen cruise control meer beschikbaar hebt of gaat het alleen om de volledige modus met sturen die niet werkt?
Helaas geheel geen cruisecontrol meer.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 09:57
Dat vind ik wel zo bizar. Ik zag ergens ook een commment van iemand van "logisch dat je geen adaptive cruise control hebt met een aanhanger" maar voor mij is dat helemaal niet logisch, oa mijn vorige Skoda hadden dat gewoon. Meeste zware aanhangers zijn geremnd dus daar maakt het echt niet voor uit of je adaptive cruise control gebruikt of niet. Ik heb heel wat kilometers gereden met een aanhanger en adaptive cruise control en dat is altijd erg goed bevallen.

overigens gisteren op de A7 tussen Drachten en Groningen de eerst 7x in het wild gezien (Groene LR) blijf het een mooie auto vinden en ik zal vandaag horen of ik 'm ook mag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
jsmid6 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
Dat vind ik wel zo bizar. Ik zag ergens ook een commment van iemand van "logisch dat je geen adaptive cruise control hebt met een aanhanger" maar voor mij is dat helemaal niet logisch, oa mijn vorige Skoda hadden dat gewoon. Meeste zware aanhangers zijn geremnd dus daar maakt het echt niet voor uit of je adaptive cruise control gebruikt of niet. Ik heb heel wat kilometers gereden met een aanhanger en adaptive cruise control en dat is altijd erg goed bevallen.

overigens gisteren op de A7 tussen Drachten en Groningen de eerst 7x in het wild gezien (Groene LR) blijf het een mooie auto vinden en ik zal vandaag horen of ik 'm ook mag bestellen.
Ik ga mijn auto vanmiddag ophalen en ga dit weekend een lang weekend met fietsendrager en fietsen weg. Dan is het al helemaal balen, maar dit is helaas op moment bij alle Geely auto's het geval blijkbaar. Ik heb op een 001 instagram post wel voorbij zien komen dat ze dit wel gaan oplossen in de toekomst maar ik vraag het me af. Cruise control moet toch gewoon blijven werken, wat een bullshit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Gisteren heb ik mijn witte Privilege mogen ophalen. Ik was een van de eerste die besteld had, december vorig jaar.

Hieronder mijn aanvullingen/ervaringen.

Voorbereiden voor aflevering:

• Zeekr account(s) aanmaken, eventueel ook partners en andere berijders van de auto
  • Zeekr apps downloaden, een voor de auto een voor de laadpas
  • In de Laadpas app kan je al de VIN nummer ingeven, die krijg je al eerder
  • Kenteken krijg je enkele dagen voor levering, als het gehele bedrag is betaald
  • Kenteken opvragen voor verzekering, parkeervergunning en bestellen milieustickers/vignets en instellen parkeerapp
  • Check of de telefoons van regelmatige bestuurders Digital Key ondersteunen

Meenemen naar overdracht:

• Rijbewijs/id mee
  • Gemetalliseerd beschermzakje of doosje voor keyfob mee om je telefoon te testen zonder dat je keyfob bereik heeft. >> dit heb ik niet gedaan.
  • USB-c kabel voor telefoon mee (in geval wireless CarPlay of Android Auto niet werkt) >> mijn Apple 16 Pro werkte direct wireless, zonder enig probleem

Actiepunten bij Zeekr overdracht met delivery manager:

• Check auto exterieur, lak en interieur op beschadigingen >> die van mij was toch nog terug gegaan naar de poetser, ze hadden niet alle lijmresten goed weggehaald. Kan gebeuren...
  • Check kenteken + extra witte plaat bij trekhaak >> die hebben we er samen op geklikt, foto momentje ;)
  • Check batterij percentage of hij vol is, of je naar huis kan of dat je onderweg moet opladen (indien niet vol dan kan je een waardecheck van 45 euro krijgen van Zeekr daarvoor)
  • Test keyfob, dan in gemetalliseerd zakje en dan test NFC card >> heb ik niet gedaan, werkte alle prima
  • 2 profielen aanmaken met eigen Stoel, spiegels en HUD instellingen. Profiel 1 = owner account/Zeekr ID, profiel 2 is ander account met shared key)
  • Wachtwoordloos inloggen instellen
  • Stoel comfort mode (instapstand) instellen, misschien ook de privilege laten zakken bij in/uitstappen
  • Gezichtsherkenning koppelen aan 1e profiel
  • Digital key login instellen voor beide telefoons
  • Testen met switchen profielen, auto openen met digital key en of gezichtsherkenning werkt voor 1e profiel
  • Wireless/BT CarPlay instellen voor beide telefoons, als dit niet werk bedraad
  • Wifi hotspot instellen voor 1e rit (thuis gelijk aan WiFi hangen voor kaart updates) >> dit is een goeie. Bij mij waren de kaarten nog niet gedownload dus ik ben met Apple maps teruggereden
  • 3 shortcuts maken naast elkaar om elke rit de piepjes uit te zetten. Notificaties voor Driver attention, Speedlimit en >> volgens mij lane assist oud…
  • Geurstaafje eruit halen, plastic afhalen en terug erin doen. >> medewerkers weten niet waar ie zit...

Vragen (wellicht dat mede-Tweakers die al kunnen beantwoorden):

• Bij lease, wordt dan ter plekke de auto aan je vooraf gemaakte Zeekr account gekoppeld, of al eerder of heeft/maakt Zeekr zelf een owner account aan voor je? >> Ik rijd hem privé,, maar dit werd toch in Zeist gedaan. Je kan immers verschillende email adressen gebruiken.
  • Kunnen keyfob, NFC card en Digital Keys met account op telefoons en telefoons zelf aan een profiel (=Zeekr gekoppeld worden ongeacht met welk account je bent ingelogd?
  • Manual zegt dat 1 account (=ZeekrID) aan 1 profiel gekoppeld kan worden en per profiel je 3 presets hebt voor instellingen (manual zegt “maximaal 3 opgeslagen voorkeuren per account”). Klopt dat en welk van de 3 opgeslagen voorkeuren van een account is de standaard voorkeur? (Kan de eerste opgeslagen voorkeur, maar ook de laatst gebruikte voorkeur zijn)
  • Kan je ook profielen aanmaken zonder account?
  • werkt digital key met alleen Bluetooth als telefoon en auto geen 5G hebben (in garage)? >> Werkt het niet met UWB en BT?
  • Approach light werkt als telefoon als digital key (telefoon) in buurt is van 8-15 meter zegt manual. Klopt dit, zo ja, Waarom dit wel en verder niet voor openen etc. Raar >> Volgens mij kan je dit instellen als een optie. Iets met automatisch ontgrendelen oid.
  • Welke routeplanners werken via CarPlay op HDU? Native, nieuwe, CarPlay Apple, Google, Waze, ABRP, FlitsMeister etc. >> Apple maps in ieder geval. Je ziet netjes de pijltjes om af te slaan in de HUB. En de instructies kwamen bij de speakers in de hoofdsteun tot mij. Ik heb hiervoor niets ingesteld, werkte out-of-the-box.
  • API open voor Google zodat je in CarPlay/Google actuele batterij percentage krijgt en laadpalen kan plannen
  • Wanneer of welke release staat Apple CarKey gepland?
  • Zijn shortcuts algemeen ingesteld of per profiel?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 16:52
Dat de cruiscontrol niet werkt met aanhanger komt wellicht ook omdat China de primaire markt is voor Geely? Ik denk eerlijk gezegd niet dat hier nog verandering in komt voor de huidige modellen. Wel vervelend voor mensen die veel snelweg KM's maken met aanhanger/caravan natuurlijk.

Ik ga trouwens mijn grijze LR deze donderdag ophalen (lease). Heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
RdeNoronha schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:01:
Gisteren heb ik mijn witte Privilege mogen ophalen. Ik was een van de eerste die besteld had, december vorig jaar.
• werkt digital key met alleen Bluetooth als telefoon en auto geen 5G hebben (in garage)? >> Werkt het niet met UWB en BT?
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Voor de update van de lijst zal ik straks onderscheid maken tussen lease rijders en eigenaren.

Op dit moment werkt alleen de keyfob met UWB/BT. Uit reacties op dit en andere forums blijkt dat je nu met de telefoon met Digital Key moet de auto (en de telefoon) met internet verbonden zijn. Dus in een garage loop je nu risico dat je de auto niet kan openen met de telefoon als er geen bereik is.
Technisch gesproken kan de Digital Key software aangepast worden dat ook BT en UWB ondersteund worden en je zonder bereik wel je auto kan openen (zoals Tesla doet).
Zeekr is bezig met ondersteuning van Apple Carkey, dus in toekomst wordt dit in ieder geval voor iPhones opgelost met NFC en mogelijk met BT en/of UWB.

Voor nu: voorzichtig op plaatsen zonder bereik zoals ondergrondse garages en ergens in het bos of op de heide met alleen je telefoon bij je en zonder je keyfob of NFC kaard. Tot iemand kan bevestigen dat je zonder bereik wel met je telefoon in de auto kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12
mvrooij schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Ik ga mijn auto vanmiddag ophalen en ga dit weekend een lang weekend met fietsendrager en fietsen weg. Dan is het al helemaal balen, maar dit is helaas op moment bij alle Geely auto's het geval blijkbaar. Ik heb op een 001 instagram post wel voorbij zien komen dat ze dit wel gaan oplossen in de toekomst maar ik vraag het me af. Cruise control moet toch gewoon blijven werken, wat een bullshit.
Ik ga binnenkort naar ‘t zuiden van Frankrijk. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Wel een correctie op je bericht. Ik rijd nu een Volvo XC60, ook Geely dus. En die heeft wel gewoon adaptive cruise control. Alleen auto pilot werkt dan niet met een aanhanger. Jammer dat dit niet op dezelfde wijze bij de Zeekr functioneert. Echt eentje voor op ‘t wensenlijstje. Neem aan dat dit software gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Ik ga binnenkort naar ‘t zuiden van Frankrijk. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Wel een correctie op je bericht. Ik rijd nu een Volvo XC60, ook Geely dus. En die heeft wel gewoon adaptive cruise control. Alleen auto pilot werkt dan niet met een aanhanger. Jammer dat dit niet op dezelfde wijze bij de Zeekr functioneert. Echt eentje voor op ‘t wensenlijstje. Neem aan dat dit software gerelateerd is.
Dit klopt, ik zeg het verkeerd. De volledig elektrische modellen van Geely zijn het volgens mij die dit niet kunnen.

Hopelijk gaat dit snel komen want dit is puur softwarematig natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WizzyBrown
En weer een uitgebreide review van de Zeekr 7x online, ditmaal een Franse. Men staat uitgebreid stil bij de 2 verschillende navigatie opties, de standaard ingebouwde die onlogische stops in plant met trage laders tijdens een lange rit, en de Zeekr navigation app die wel rekening houdt met de snellaad capaciteit van de auto en zeer snelle laders selecteert voor de reis.
Hij noemt ook het punt dat mij tijdens de testrit ook opviel: de one pedal drive die vergeleken met andere auto's zoals bijv. mijn Mustang Mach E, de auto niet snel tot complete stilstand brengt. Ook al vind jij als Zeekr 7x rijder de OPD wel goed functioneren, het zou fijn zijn als alle Zeekr 7x rijders kunnen rapporteren in de Zeekr builders app of er een agressievere full stop OPD stand bij kan komen, je helpt dan je mede rijders die net zoals mij hopen dat die agressievere stand er bij komt.
Niettemin wacht ik op de geplande aflevering van mijn 7x Priviliege in wit op 1 Oktober.

[ Voor 81% gewijzigd door WizzyBrown op 17-06-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12
mvrooij schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Dit klopt, ik zeg het verkeerd. De volledig elektrische modellen van Geely zijn het volgens mij die dit niet kunnen.

Hopelijk gaat dit snel komen want dit is puur softwarematig natuurlijk.
Aah mijn excuus....volgens mij had je dat al eens gezegd in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:50

SXZ

Ik vraag me af of de gratis opties die bij de eerste lichting zaten ook als gratis voor de fiscus wordt gezien. Met andere woorden, is de fiscale waarde gelijk aan de aanschafprijs minus kosten rijklaar maken, of is de fiscale waarde inclusief de waarde van de opties, welk achteraf als korting voor de aanschaf is gegeven? Of nog simpeler gezegd: betaal je bijtelling over de opties die gratis waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 26-09 09:00
SXZ schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:12:
Ik vraag me af of de gratis opties die bij de eerste lichting zaten ook als gratis voor de fiscus wordt gezien. Met andere woorden, is de fiscale waarde gelijk aan de aanschafprijs minus kosten rijklaar maken, of is de fiscale waarde inclusief de waarde van de opties, welk achteraf als korting voor de aanschaf is gegeven? Of nog simpeler gezegd: betaal je bijtelling over de opties die gratis waren?
De extra opties die we gratis hebben gekregen zijn niet opgeteld bij de fiscalewaarde van de auto. Lees de bijtelling wordt niet verhoogd hierdoor.

Nu de pre-order deal voorbij is betaal je wel gewoon voor de opties en dus heb je ook een hogere bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:22
WizzyBrown schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:59:
En weer een uitgebreide review van de Zeekr 7x online, ditmaal een Franse. Men staat uitgebreid stil bij de 2 verschillende navigatie opties, de standaard ingebouwde die onlogische stops in plant met trage laders tijdens een lange rit, en de Zeekr navigation app die wel rekening houdt met de snellaad capaciteit van de auto en zeer snelle laders selecteert voor de reis.
Hij noemt ook het punt dat mij tijdens de testrit ook opviel: de one pedal drive die vergeleken met andere auto's zoals bijv. mijn Mustang Mach E, de auto niet snel tot complete stilstand brengt. Ook al vind jij als Zeekr 7x rijder de OPD wel goed functioneren, het zou fijn zijn als alle Zeekr 7x rijders kunnen rapporteren in de Zeekr builders app of er een agressievere full stop OPD stand bij kan komen, je helpt dan je mede rijders die net zoals mij hopen dat die agressievere stand er bij komt.
Niettemin wacht ik op de geplande aflevering van mijn 7x Priviliege in wit op 1 Oktober.

[YouTube: Essai - Zeekr 7X : une semaine au volant du SUV Premium qui arrive bientôt en Belgique et en France]
Begrijp ik het goed, dat de Zeekr 7X in de OPD stand, tegen je voorligger aan botst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
In de Zeekr App (op mijn iPhone 16 Pro) probeert ie verbinding te maken met de auto via Bluetooth. Maar zou de auto niet gewoon verbonden moeten zijn via 5G? Of is dit het bekende Vodafone euvel, aka heb geduld het duurt een paar dagen voor dat alles is aangezwengeld en omgezet. Ik heb wel een vinkje (oranje) voor het voertuig entertainment certificering dingetje. En Bluetooth verbinding werkt ook, mits ik binnen BT bereik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
RdeNoronha schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:53:
In de Zeekr App (op mijn iPhone 16 Pro) probeert ie verbinding te maken met de auto via Bluetooth. Maar zou de auto niet gewoon verbonden moeten zijn via 5G? Of is dit het bekende Vodafone euvel, aka heb geduld het duurt een paar dagen voor dat alles is aangezwengeld en omgezet. Ik heb wel een vinkje (oranje) voor het voertuig entertainment certificering dingetje. En Bluetooth verbinding werkt ook, mits ik binnen BT bereik ben.
Als je klikt op Voertuig Entertainment Certificering en je komt uiteindelijk op een Vodafone pagina uit waar je het verbruik ziet van je 7GB aan data. Zie je dat niet, dan ben je nog niet actief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mvrooij
Vanmiddag mijn auto opgehaald, wat een heerlijke auto!

Ik moest 70km naar huis rijden, heel eerlijk was het best druk op de weg dus ben rustig in comfort naar huis gereden. Verbruik was 17,8kWh/100km. Snelweg 105/110 gereden. Hier dus al direct erg over tevreden. (Privilege)

Airco was naar mijn mening prima, merkte niet dat ik het te warm kreeg. Het is ook maar net hoe je hem instelt en hoe hard je hem zet natuurlijk.

De rijassistentie systemen voor op de snelweg was ik nog niet super tevreden over maar dat komt ook wel omdat ik overal tegelijk mee bezig was dus het even opgegeven heb voordat ik direct naar een schadebedrijf kon doorrijden. Dit ga ik nog verder bekijken want heb echt verder nog geen tijd gehad hiervoor. Auto gaat zo ook direct naar de poetser dus heb hem (helaas) donderdag pas weer terug.

Conclusie verder is dat ik heel erg tevreden ben. Stoelen geweldig, luchtvering top, software snel en duidelijk. Tot nu toe verder geen opmerkingen. Nieuwe update netjes erop en kon met 45% naar huis rijden. Meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:00
Hi all,

Klopt het dat de 7X geen “normale” cruise control heeft? De adaptieve houdt echt teveel afstand tot voorliggers om dagelijks in normaal verkeer gebruik van te kunnen maken….
Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste