Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
4v4t4r schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:24:
[...]

ik lees veel mensen over OPD, maar ik zie dit niet als "moeten ze beter doen".
Het is een design keuze om deze zo in te richten en is auto specifiek. in mijn P8 staat deze best sterk, mn vrouw haat het - ik vind het heerlijk. Het zal een kwestie van wennen zijn en wellicht maken ze de mogelijkheid via OTA beschikbaar tzt om het sterker te maken? Ieder merk gaat hier echt anders mee om.

Alarm lijkt opgelost met SW update (slechts confirmed door 1 rijder)

Onbalans - als dat echt een uitlijn ding is - wel kwalijk ja
Airco - hoop dat het indd een "er moet meer vloeistof in" - kan ik nog weinig over zeggen, heb de auto niet.

/edit - dont get me wrong, ik probeer niets goed te praten :) maar ik lees nog geen zaken die echt grote issues zijn zoals ghost braking enzo.
Mijn input op deze punten:
- OPD: dit is mijn eerste elektrische auto. Dat 'ie afremd bij loslaten gas is super fijn. Helemaal tot stilstand zonder rem is voor mij niet nodig, vind het helemaal ok zo. Is wat je prefereert.
- Airco: ja het kan warm worden in de auto (is onderhevig aan oa. het glazen dak). Krijg prima koude lucht uit de airco, Moet 'm dan wel op 17 of 18 graden zetten en de blower op een hogere stand (standaard op 1 blokje, zet 'm dan op 3 blokjes). Hier tot nu toe geen problemen.
- Onbalans: dit probleem heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Rioja1969 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:25:
[...]

Bij mij is er niks veranderd, nog steeds versienummer 2.0.2.a. En gisteren ging ook het alarm weer af tijdens het laden.
Hier ook nog steeds versie 2.0.2a (net gecontroleerd).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Zojuist via de builders app vernomen dat de update deze week wordt uitgerold:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyJT0lfhW99E8tVu_ZR0gdf1wt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5DXDjVkkkE3elGsYvKtamRB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
spacecrap schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:26:
[Afbeelding]
Top. Heb ook een mail ontvangen (omdat ik op het topic gereageerd had!).
Netjes allemaal van Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
spacecrap schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:26:
[Afbeelding]
Deze heb ik ook gehad ben benieuwd wat er in de update zit.😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
O-B-One schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:18:
Iemand op het forum die al een afspraak heeft om die groene LR die nog niet geregistreerd is binnenkort op te halen? Het is stil vanuit de LM en vanuit Zeekr en ik vraag mij af of die voor mij kan zijn of niet.
Donderdag haalt mijn vrouw onze groene LR 7X op uit Huis ter Heide.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
Ten aanzien van updates viel het mij vandaag op dat in de Zeekr Store een nieuwe categorie met app is toegevoegd (de vertaling van de categorie "Utilities" naar "Nutsbedrijven" is wel weer top trouwens 8)7):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4ffGt-LF9AMmBZTm_f7tYymtX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYT285mzWNoKcMsCeXq5JN3g.jpg?f=fotoalbum_large

De app zelf is bedoelt om de integreren met je Google of Microsoft-account, waarna je meetings via Teams (en ik verwacht ook Google Meet) te kunnen starten vanuit je auto. Mijn werk vereist eerst toestemming via onze IT-afdeling, dus ik kan helaas niet veel meer dan het inlogscherm laten zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U9fkTufBCB45zr4FxfaL2cWxX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XV1S69KlIpqPExFoDpIbu8dg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door mailis op 10-06-2025 15:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 16:24

Elayais

Die ene daar

OPD - Ik heb natuurlijk deze opmerking gemaakt eerder omdat ik nu in een P2 rijd en de OPD daar super fijn is. Maar zoals aangegeven is dit inderdaad gewoon een keuze vanuit Zeekr gericht op comfort en dat de mensen in de auto minder een schok krijgen bij het remmen. Dit zal een stuk wennen zijn. En ik hoop dat er nog een nieuwe optie bij komt in de toekomst die 'Sterk' vervangt en van wat nu 'Sterk' is, middel maakt of zo.

Airco is even afwachten. Wat er wel positief uitziet in de app ten opzichte van mijn P2 is het snelle koelen of snelle verwarmen vanuit de app. Voor de P2 kan ik alleen 'climate' aanzetten en deze is altijd gericht op 22 graden. In principe werkt dit prima, maar als ik specifiek snel koelen aan kan zetten zal dat ook fijn zijn (mits het ook werkt en het alles daadwerkelijk koelt ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:52
Mijn ervaring wbt de airco:
Net nog even gevoeld, is best wel koud. Afgelopen week had hij het zeker moeilijk de auto koud te krijgen na een middagje in de zon. Een deel van het probleem is, 1 zwarte auto, 2 glazen dak. Heb namelijk ook ervaren dat toen de auto wel koud was, hij binnen 20 min geen airco, direct een sauna was..

Met conclusie zo ver: airco is okay, geen wonder, auto zelf is ook snel een sauna.

Ps. Helpt wel om even de warme lucht te laten ontsnappen als je wegrijdt (ramen open)

Hier nog geen OTA update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
Klopt ten aanzien van de airco, in de afgelopen periode hier ook geen last gehad dat het te warm blijft. Ook zonder can te voren verkoelen is het snel aangenaam en het zonnedak kan ook dicht wat zeker helpt. Erg fijn juist dat je zelfs kan instellen dat bij het vergrendelen het zonnedak automatisch wordt gesloten.

Wel mis ik de luchtventilatie uit mij P2 een beetje
Helaas kon die niet in de LR, maar ik vond het extra bedrag voor de Privilege daar niet voldoende voor en het is ook meer extra comfort dan dat je niet compleet zonder kan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ExclusiveX
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-08 13:05
Inmiddels heb ik zojuist de OTA update mogen ontvangen voor mijn 7X Privilege. Zeekr OS 2.0.3 is de laatste versie. Beschrijving die erbij staat: Updated alarm solution to avoid false alarm when charging.

Dus...als het goed is kunnen we met deze update weer rustig laden zonder iedereen wakker te maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
ExclusiveX schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:02:
Inmiddels heb ik zojuist de OTA update mogen ontvangen voor mijn 7X Privilege. Zeekr OS 2.0.3 is de laatste versie. Beschrijving die erbij staat: Updated alarm solution to avoid false alarm when charging.

Dus...als het goed is kunnen we met deze update weer rustig laden zonder iedereen wakker te maken!
fijn om te lezen dat Zeekr enigzins adequaat omgaat met dit soort issues en snel SW updates uitrolt!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:01
Leuk en positief om te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD_6kf8xYPIKD6vrPmEnBj7S2TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbIDRYqc9KILXeADPAFY9fKk.jpg?f=fotoalbum_large

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ik zit op 25kwh all time na 2000 km
Awd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:19
HDoc schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Donderdag haalt mijn vrouw onze groene LR 7X op uit Huis ter Heide.
Jammer ;-) (Voor mij dan)

Heel veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoulf
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 09:36
Vond dit wel een interessant bericht, ben er even ingedoken want vond het wel in contrast staan met wat hier allemaal wordt gerapporteerd qua bereik en verbruik. Blijkt dat zij over grotendeels nationale wegen en korte stukjes snelweg rijden, gemiddelde snelheid, ca 70km/h. Dan begrijp ik wel waarom deze in positieve zin afwijkt, des al niet te min een mooi resultaat! Zie deze hiervoor deze site: https://www.naf.no/elbil/...p%C3%B8rsm%C3%A5l+og+svar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-09 09:00
Ruben_sim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:40:
[...]

Ik zit op 25kwh all time na 2000 km
Awd
Dan rijd je zeker alleen maar op de sport stand en zware voet

Ik zit op 19.3 kwh na 1265 km maar rij op de standaard modus. Scheelt enorm qua verbruik en dan gebruikt de auto doorgaans alleen de achterwielaandrijving.

Trap af en toe wel het pedaal in om de achterkant te laten zien aan plakkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 19:50
Raoulf schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Vond dit wel een interessant bericht, ben er even ingedoken want vond het wel in contrast staan met wat hier allemaal wordt gerapporteerd qua bereik en verbruik. Blijkt dat zij over grotendeels nationale wegen en korte stukjes snelweg rijden, gemiddelde snelheid, ca 70km/h. Dan begrijp ik wel waarom deze in positieve zin afwijkt, des al niet te min een mooi resultaat! Zie deze hiervoor deze site: https://www.naf.no/elbil/...p%C3%B8rsm%C3%A5l+og+svar
593km uit een netto 94kWh batterij is een verbruik van ca. 15,9. Doe ik iets verkeerd? Dit lijkt me onmogelijk met een 7X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
Ratselop schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:49:
[...]

593km uit een netto 94kWh batterij is een verbruik van ca. 15,9. Doe ik iets verkeerd? Dit lijkt me onmogelijk met een 7X
Ik heb een, al zeg ik het zelf, vrij relaxte rijstijl en zit nu op 18,5 kW/km na 2000 km. (7X LR).
Hiermee zou ik ruim boven de 500 kM range uitkomen, maar de 593 haal ik niet (laat staan als je een privilige hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
clydevdl schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Dan rijd je zeker alleen maar op de sport stand en zware voet

Ik zit op 19.3 kwh na 1265 km maar rij op de standaard modus. Scheelt enorm qua verbruik en dan gebruikt de auto doorgaans alleen de achterwielaandrijving.

Trap af en toe wel het pedaal in om de achterkant te laten zien aan plakkers.
Doe je goed! Misschien heb ik een stroomlek (haha geintje)..

Ja heb wel redelijk lopen trappen. Daarnaast veel snelweg km waarbij lange stukken 130kmpu.
Inderdaad comfort modes gaat helpen. Verbruik gaat ook wel zakken verwacht ik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
Mijn ervaringen tot dusver na 2500 km:
-Airco is zeker niet zo sterk als in vergelijk met VW en Audi ervaringen. Bij mij staat hij al snel op laagste stand, maar ik heb het snel warm. Maar koudste lucht vind ik persoonlijk niet heel koud. Wel airco AI aanzetten, dan zet hij airco uit voor plekken waar niemand zit. Auto wordt inderdaad, zwarte versie, snel warm.

-Draadloos CarPlay werkt nog steeds niet. Krijg het niet werkend. Bedraad wel, maar is echt te traag om lekker mee te werken.

-Qua verbruik doet ie het echt prima in mijn LR. Dynamisch bereik obv mijn rijstijl haal ik 450 km, waar ik alles in sport, full planking en dikwijls 150-160 rij.

-Lane assist vind ik niet erg prettig. Kan bijna niet anders dan verkeerde instelling, want vind hem van links naar rechts en weer terug gaan. Lees dat niet bij anderen, dus ik doe iets fout hier denk ik. Ook op N wegen met fietspad ernaast werkt het dramatisch en moet het dan echt uitzetten, want anders blijft het zeuren. Wel makkelijk met snelkoppeling, dat wel.

-Alarm tijdens laden omzeil ik voorlopig tot update komt met kampeermodus en werkt dan prima. Auto kan gewoon op slot, alleen spiegels klappen niet in.

-App is nu 1 keer uitgevallen, moest opnieuw inloggen. Was wel vanuit Thailand, dus zou daar mee te maken kunnen hebben.

-Geluid is echt heerlijk, mits je het even goed instelt, geniet er volle bak van.

-Stoelen zitten heerlijk. Optie dat alles helemaal naar achteren gaat bij gordel los is echt ideaal om lekker comfortabel in en uit te stappen. Pakt dan weer mijn laatste instelling.

-Gezichtsherkenning doet echt niks lijkt het. Kan ook maar 1 keer gebruikt worden, dus 2de berijder kan hier niks mee.

-Auto is wat zoekend als je snel optrekt, net als andere gebruikers al melden. Bij hard rijden op rechte stukken rijdt hij wel echt prima wat mij betreft. Heb nu 1 keer kort 200 gereden, nog niet de max gepakt.

-Draadloos opladen werkt wel qua koeling. Niet heftig, maar werkt wel en telefoon wordt niet echt warm. Alleen laadt hij niet zo rap lijkt het. iPhone 14 Pro.

-Auto is wel écht een enorme muggevreter. Met een zwarte versie kun je lekker aan de bak om het netjes te houden!

-Ik mis de koelkast unit. Wordt snel tijd voor deze aftermarket optie! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39
kingknoest schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:48:
-Geluid is echt heerlijk, mits je het even goed instelt, geniet er volle bak van.
Dit heb ik eerder gelezen in deze thread. Ben wel benieuwd wat je eraan hebt veranderd qua EQ? Meestal is een auto audio systeem veel te veel bass, of juist compleet ontbrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Blazings schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Dit heb ik eerder gelezen in deze thread. Ben wel benieuwd wat je eraan hebt veranderd qua EQ? Meestal is een auto audio systeem veel te veel bass, of juist compleet ontbrekend.
Bass is dus inderdaad degene die ik altijd een beetje aan het aanpassen ben. Hij is dus te veel aanwezig of te weinig... afhankelijk van de bron/ muziek stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
kingknoest schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:48:
Mijn ervaringen tot dusver na 2500 km:
-Airco is zeker niet zo sterk als in vergelijk met VW en Audi ervaringen. Bij mij staat hij al snel op laagste stand, maar ik heb het snel warm. Maar koudste lucht vind ik persoonlijk niet heel koud. Wel airco AI aanzetten, dan zet hij airco uit voor plekken waar niemand zit. Auto wordt inderdaad, zwarte versie, snel warm.

-Draadloos CarPlay werkt nog steeds niet. Krijg het niet werkend. Bedraad wel, maar is echt te traag om lekker mee te werken.

-Qua verbruik doet ie het echt prima in mijn LR. Dynamisch bereik obv mijn rijstijl haal ik 450 km, waar ik alles in sport, full planking en dikwijls 150-160 rij.

-Lane assist vind ik niet erg prettig. Kan bijna niet anders dan verkeerde instelling, want vind hem van links naar rechts en weer terug gaan. Lees dat niet bij anderen, dus ik doe iets fout hier denk ik. Ook op N wegen met fietspad ernaast werkt het dramatisch en moet het dan echt uitzetten, want anders blijft het zeuren. Wel makkelijk met snelkoppeling, dat wel.

-Alarm tijdens laden omzeil ik voorlopig tot update komt met kampeermodus en werkt dan prima. Auto kan gewoon op slot, alleen spiegels klappen niet in.

-App is nu 1 keer uitgevallen, moest opnieuw inloggen. Was wel vanuit Thailand, dus zou daar mee te maken kunnen hebben.

-Stoelen zitten heerlijk. Optie dat alles helemaal naar achteren gaat bij gordel los is echt ideaal om lekker comfortabel in en uit te stappen. Pakt dan weer mijn laatste instelling.

-Gezichtsherkenning doet echt niks lijkt het. Kan ook maar 1 keer gebruikt worden, dus 2de berijder kan hier niks mee.

-Auto is wat zoekend als je snel optrekt, net als andere gebruikers al melden. Bij hard rijden op rechte stukken rijdt hij wel echt prima wat mij betreft. Heb nu 1 keer kort 200 gereden, nog niet de max gepakt.

-Draadloos opladen werkt wel qua koeling. Niet heftig, maar werkt wel en telefoon wordt niet echt warm. Alleen laadt hij niet zo rap lijkt het. iPhone 14 Pro.

-Auto is wel écht een enorme muggevreter. Met een zwarte versie kun je lekker aan de bak om het netjes te houden!

-Ik mis de koelkast unit. Wordt snel tijd voor deze aftermarket optie! 😉
Oh die optie dat je stoel naar achter gaat bij gordel los, ga ik morgen even zoeken! Weet je zo waar die zit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 00:08
Daar gaan we! Kan niet wachten om weer rustig te slapen😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unwQSAL4rGRmkpB3aELlZo_TnKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTJGjwtK6sUcXFnOWyfbcpk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbKyMZ_hxcbfdSlRjYdvK1Y_scU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oHRp25KyEGwN3IyJGezWi14X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
Ruben_sim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:50:
[...]

Oh die optie dat je stoel naar achter gaat bij gordel los, ga ik morgen even zoeken! Weet je zo waar die zit?
Volgens mij heet dat iets van comfort uitstappen oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 04:53
Ik vind persoonlijk de airco op 22 graden niet 22 graden aanvoelen. Voelt kouder dan 22 graden. Ook 21 graden vries ik in weg ;)

Ander ding, ik had one pedalen drive aangezet later (reed vanaf de start zonder OPD), maar man wat is dan de auto langzaam in sport. Totaal het plezier eruit. Voor als je hem standaard op OPD hebt staan, en dacht dat dit "de snelheid" was, zet hem maar eens uit dan merk je een flink verschil qua acceleratie (50 tm 150 km/u range). Het monster is dan weer terug (AWD).

Wat ik overigens nu van de week 3x gehad heb, is dat het auto alarm afgaat als ik even naar binnenloopt en onze baby er nog in zit. De auto vergrendelt eigelijk instant als je de deur door bent om even wat binnen te leggen. Wat direct resulteert in "beweging" in de auto en keihard alarm wat afgaat. Mag iets minder snel afgaan of wat langer ontgrendeld blijven.

Voor de rest rij ik iedere keer met een grote glimlach in de auto. Je ziet veel mensen kijken/wijzen naar de auto. Was bang dat ik van een M3P achteruit zou gaan, maar niks is minder waar. Was het wachten meer dan waard.

Zag trouwens vandaag hier een witte 7X voorbij knallen met een dame erin aan de rand van Maarssen/Utrecht, dus ook hier 1tje gespot buitenom de 7X die ik rij.

[ Voor 22% gewijzigd door patrickelectric op 10-06-2025 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
patrickelectric schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:25:
Ik vind persoonlijk de airco op 22 graden niet 22 graden aanvoelen. Voelt kouder dan 22 graden. Ook 21 graden vries ik in weg ;)

Ander ding, ik had one pedalen drive aangezet later (reed vanaf de start zonder OPD), maar man wat is dan de auto langzaam in sport. Totaal het plezier eruit. Voor als je hem standaard op OPD hebt staan, en dacht dat dit "de snelheid" was, zet hem maar eens uit dan merk je een flink verschil qua acceleratie (50 tm 150 km/u range). Het monster is dan weer terug (AWD).

Wat ik overigens nu van de week 3x gehad heb, is dat het auto alarm afgaat als ik even naar binnenloopt en onze baby er nog in zit. De auto vergrendelt eigelijk instant als je de deur door bent om even wat binnen te leggen. Wat direct resulteert in "beweging" in de auto en keihard alarm wat afgaat. Mag iets minder snel afgaan of wat langer ontgrendeld blijven.

Voor de rest rij ik iedere keer met een grote glimlach in de auto. Je ziet veel mensen kijken/wijzen naar de auto. Was bang dat ik van een M3P achteruit zou gaan, maar niks is minder waar. Was het wachten meer dan waard.

Zag trouwens vandaag hier een witte 7X voorbij knallen met een dame erin aan de rand van Maarssen/Utrecht, dus ook hier 1tje gespot buitenom de 7X die ik rij.
Je kunt bij het uitstappen de comfortmodus even kort aanzetten, die zorgt ervoor dat het alarm niet aangaat als de baby in de auto blijft. Ik heb die links in de snelkoppelingen zitten in je standaard scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Ruben_sim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:50:
[...]

Nee, niet uit mijn hoofd. Weet dat ik er lang naar heb zitten zoeken, dat wel haha! Wist dat het erin zat, maar ik vond het volgens mij niet op de meest logische plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24

Wat betreft alarm die afgaat als er beweging wordt gezien in de auto als die op slot is - dit is ter bescherming van je kind vergeten in de auto wat helaas toch wel eens voorkomt. Je kan het uitzetten door de 'life detection' in het menu uit te zetten.

Of inderdaad even op parkeer comfort zetten, of beter zelfs, pet modus. Dan blijft de airco ook nog aan als je dat wil ;-)

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
andrewfile schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:14:
[...]

Wat betreft alarm die afgaat als er beweging wordt gezien in de auto als die op slot is - dit is ter bescherming van je kind vergeten in de auto wat helaas toch wel eens voorkomt. Je kan het uitzetten door de 'life detection' in het menu uit te zetten.

Of inderdaad even op parkeer comfort zetten, of beter zelfs, pet modus. Dan blijft de airco ook nog aan als je dat wil ;-)
Blijf me steeds meer verbazen van de mooie functies in de Zeekr. Zelfde als de stoelstand bij uitstappen. Allemaal leuke functies!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
Weet iemand of er een ETA is wanneer de standaard navi wordt vervangen voor de Nav-App (Mapbox). Vind het wel fijn wanneer de navigatie onderdeel is van het scherm en niet het hele scherm is. Ik kan er in de Bouwers niets over terugvinden.

[ Voor 11% gewijzigd door bullseye1977 op 11-06-2025 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
Lezen er hier toevallig mensen mee die zich hebben ingeschreven voor de Zeekr proefrit tour? Ik zag die voorbij komen, is voor mij dichterbij dan Zeist en kon een week eerder dus heb me daar voor ingeschreven. Maar na inschrijving heb ik er precies niets meer van gehoord, geen bevestiging en voorlopig ook geen telefoontje of iets dergelijks. Dus was even benieuwd of er anderen zijn met eenzelfde ervaring. De communicatie / sales afdeling van Zeekr NL heeft nog wat aandacht en liefde nodig lijkt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Ik vraag me af hoe het OTA proces werkt aangezien het bevestigd is dat sommige de OTA update al hebben gehad maar zelf heb ik deze nog niet gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
clydevdl schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:18:
Ik vraag me af hoe het OTA proces werkt aangezien het bevestigd is dat sommige de OTA update al hebben gehad maar zelf heb ik deze nog niet gekregen?
hetzelfde blijkbaar als bij alle merken, gefaseerd. Ze willen zeker zijn dat er niets iets omvalt en ze terug moeten rollen.

Bij mn volvo zit er soms een week+ tussen als ik zo lees op het forum (en bij sommige gevallen kwam de OTA niet eens binnen omdat bijv het VIN nummer niet bekend was bij volvo en hij simpelweg niet gepushed werd.
Even geduld hebben helaas dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneNeuteboom
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-09 00:15
Ruben_sim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:36:
Mijn ervaring wbt de airco:
Net nog even gevoeld, is best wel koud. Afgelopen week had hij het zeker moeilijk de auto koud te krijgen na een middagje in de zon. Een deel van het probleem is, 1 zwarte auto, 2 glazen dak. Heb namelijk ook ervaren dat toen de auto wel koud was, hij binnen 20 min geen airco, direct een sauna was..

Met conclusie zo ver: airco is okay, geen wonder, auto zelf is ook snel een sauna.

Ps. Helpt wel om even de warme lucht te laten ontsnappen als je wegrijdt (ramen open)

Hier nog geen OTA update
We krijgen een paar warme dagen dus ik ga het nog eens testen.
Grijze auto wordt ook een sauna btw 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
bullseye1977 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:18:
Weet iemand of er een ETA is wanneer de standaard navi wordt vervangen voor de Nav-App (Mapbox). Vind het wel fijn wanneer de navigatie onderdeel is van het scherm en niet het hele scherm is. Ik kan er in de Bouwers niets over terugvinden.
Had het gevraagd bij de oplevering 2 weken terug. Maar toen konden ze er niks over zeggen.
Vind zelf de App (met Mapbox kaarten) fijner dan de geintegreerde navi (om meerdere redenen).
Moeten er maar van uit gaan dat de swap gaat plaatsvinden en hopelijk op een korte termijn (ergens nog dit jaar hoop ik - de samenwerking met Mapbox bestaat sinds begin dit jaar als ik het goed heb. Die App is waarschijnlijk wat standaard snel geleverd kon worden. Ik verwacht dat ze nu aan de integratie met het hele Zeekr systeem werken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playforever
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-07 18:16
SoCruelNU schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Had het gevraagd bij de oplevering 2 weken terug. Maar toen konden ze er niks over zeggen.
Vind zelf de App (met Mapbox kaarten) fijner dan de geintegreerde navi (om meerdere redenen).
Moeten er maar van uit gaan dat de swap gaat plaatsvinden en hopelijk op een korte termijn (ergens nog dit jaar hoop ik - de samenwerking met Mapbox bestaat sinds begin dit jaar als ik het goed heb. Die App is waarschijnlijk wat standaard snel geleverd kon worden. Ik verwacht dat ze nu aan de integratie met het hele Zeekr systeem werken).
De reden om het momenteel als app te laten werken is dat er zeer vlot updates kunnen worden gedaan aan de app. De app is zeker niet standaard en speciaal voor Zeekr gebouwd.

Indien het een standaard onderdeel is van de software in de auto zal het hele systeem middels een OTA moeten worden geupdated. Een OTA is relatief duur en complexer voor een fabrikant om uit te voeren ivm alle controles die hierop moeten worden uitgevoerd. Op deze manier kan men kleine zaken die geupdate zijn direct uitrollen.

[ Voor 3% gewijzigd door Playforever op 11-06-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Playforever schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:53:
[...]

De reden om het momenteel als app te laten werken is dat er zeer vlot updates kunnen worden gedaan aan de app. De app is zeker niet standaard en speciaal voor Zeekr gebouwd.

Indien het een standaard onderdeel is van de software in de auto zal het hele systeem middels een OTA moeten worden geupdated. Een OTA is relatief duur en complexer voor een fabrikant om uit te voeren ivm alle controles die hierop moeten worden uitgevoerd. Op deze manier kan men kleine zaken die geupdate zijn direct uitrollen.
Daarom is maps ook een losse app op Android Auto OS. maakt het makkelijker indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
Zojuist contact gehad met Zeekr over de levering van mijn LR Zwart welke 7 april besteld is en levering op 30 juni plaats zou vinden. Deze schijnt vertraging op te hebben gelopen en wordt nu pas 31 juli om 16.00u afgeleverd...

Verbaas me wel over de uitlevering en communicatie hiervan met Zeekr die bijna onmogelijk is maar ook niet tot zelden concreet is. Ook bijzonder dat er nu ineens een tijd aan gehangen wordt van 16.00u welke daarvoor nog niet mogelijk was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Sinds bij mij de datum bekend is gaat de communicatie wel heel goed. Waarschijnlijk omdat dit een andere afdeling is. Vandaag de (zakelijke) factuur ontvangen incl. mijn kenteken. Nu wachten tot dinsdag, erg veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
NickdR schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:30:
Zojuist contact gehad met Zeekr over de levering van mijn LR Zwart welke 7 april besteld is en levering op 30 juni plaats zou vinden. Deze schijnt vertraging op te hebben gelopen en wordt nu pas 31 juli om 16.00u afgeleverd...

Verbaas me wel over de uitlevering en communicatie hiervan met Zeekr die bijna onmogelijk is maar ook niet tot zelden concreet is. Ook bijzonder dat er nu ineens een tijd aan gehangen wordt van 16.00u welke daarvoor nog niet mogelijk was...
En is die vertraging omdat de boot waar die op staat vertraging heeft? Of zijn de trekhaken op?(Voor zover je die besteld zou hebben)

Mijn LM heeft de auto op 25 april besteld met een levering, door Zeekr opgegeven, van 23 juni. Mocht de boot vertraging hebben dan kan ik die levering dus ook wel minimaal een maand op gaan schuiven denk ik? Jammer dat ik mijn auto al verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
O-B-One schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:54:
[...]

En is die vertraging omdat de boot waar die op staat vertraging heeft? Of zijn de trekhaken op?(Voor zover je die besteld zou hebben)

Mijn LM heeft de auto op 25 april besteld met een levering, door Zeekr opgegeven, van 23 juni. Mocht de boot vertraging hebben dan kan ik die levering dus ook wel minimaal een maand op gaan schuiven denk ik? Jammer dat ik mijn auto al verkocht heb.
Communicatie met Zeekr verloopt via LM en die hebben nu de reden opgevraagd van vertraging. Zodra die bekend is zal ik hem melden. Heb inderdaad ook trekhaak besteld maar die zijn intussen ook al uitgeleverd hier dus zou niet de issue moeten hoeven zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Ik heb zo’n geur/fragrance dingetje gekocht bij Ali. Weet iemand waar je het moet insteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:03
Wat een mop: Mijn zwarte Privilege eind maart besteld en zou op 16 juni geleverd worden. Sinds 2 mei ook al een Vinnummer. Krijg ik vandaag te horen dat het zeker nog een maand gaat duren. De koper van mijn auto wil na de 16e ook niet meer wachten. Hopelijk komen ze vrijdag met een oplossing anders geen 7x. Wat een drama Zeekr.

[ Voor 5% gewijzigd door Hensley60 op 11-06-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

Hensley60 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:07:
Wat een mop: Mijn zwarte Privilege eind maart besteld en zou op 16 juni geleverd worden. Sinds 2 mei ook al een Vinnummer. Krijg ik vandaag te horen dat het zeker nog een maand gaat duren. De koper van mijn auto wil na de 16e ook niet meer wachten. Hopelijk komen ze vrijdag met een oplossing anders geen 7x. Wat een drama Zeekr.
Oei dat is slecht nieuws zeg! Mijn levering staat zover ik weet nog op 23 juni gepland.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 15:01
RdeNoronha schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:57:
Ik heb zo’n geur/fragrance dingetje gekocht bij Ali. Weet iemand waar je het moet insteken.
Onder het dashboard onder het stuur zit hij ingedraaid. Dus als je naast de auto bij het voorportier staat en in de auto onder je dashboard en stuur kijkt zie je hem zitten.
In de online manual was niet aangegeven waar hij zat dus had ik in Zeist ernaar gevraagd, maar dat wist ook de verkoper niet :D Samen gekeken en in de manual op het middenscherm stond met een tekening precies waar. Dus de manual in de auto is van betere kwaliteit dan de online manual.

Ik heb de geur “The 9” besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Dat is een aparte bevinding! Zou wel jammer zijn want OPD is heerlijk, maar dan moet je dat eerst uit gaan zetten als je een keer wil gassen. Grappig dat nog niemand anders dat is opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djoelhu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 20:03
jsiegmund schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:44:
Lezen er hier toevallig mensen mee die zich hebben ingeschreven voor de Zeekr proefrit tour? Ik zag die voorbij komen, is voor mij dichterbij dan Zeist en kon een week eerder dus heb me daar voor ingeschreven. Maar na inschrijving heb ik er precies niets meer van gehoord, geen bevestiging en voorlopig ook geen telefoontje of iets dergelijks. Dus was even benieuwd of er anderen zijn met eenzelfde ervaring. De communicatie / sales afdeling van Zeekr NL heeft nog wat aandacht en liefde nodig lijkt het :+
Ik heb mij ingeschreven voor twee verschillende proefritten (7X & 001) op verschillende data. Bij beiden kreeg ik binnen een minuut (automatisch) bevestiging per e-mail met datum, tijd en adresgegevens. Ik ben bang dat er dus iets niet helemaal goed is gegaan in jouw geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
Zag dit op een 001 FB pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciYukARP4CUUVa5xYq_uwXhpmec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yOobXClBIwLlx64NU2IxK7V3.png?f=fotoalbum_large

iemand al wat vernomen of dit ook voor de 7x zal zijn? Zou voor mij echt super zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playforever
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:02:
[...]

Dat is een aparte bevinding! Zou wel jammer zijn want OPD is heerlijk, maar dan moet je dat eerst uit gaan zetten als je een keer wil gassen. Grappig dat nog niemand anders dat is opgevallen.
De Zeekr 001 had dit probleem ook de eerste maanden. Dit is redelijk vlot opgepakt en opgelost in een OTA update. Sport modus is nu net zo fel met als zonder OPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Playforever schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:56:
[...]

De Zeekr 001 had dit probleem ook de eerste maanden. Dit is redelijk vlot opgepakt en opgelost in een OTA update. Sport modus is nu net zo fel met als zonder OPD.
Dit zijn dan echt dingen waarvan ik niet had gedacht dat het nog zou moeten worden opgelost, aangezien de auto al maanden in China rond rijdt :) Zouden ze daar dan al die maanden last hebben gehad van alarm tijdens het laden?

Ik heb 19 april besteld en nog steeds geen VIN of wat dan ook, dus tegen de tijd dat ik mijn auto krijg zullen in ieder geval de meeste kinderziektes eruit zijn hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
mvrooij schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]

iemand al wat vernomen of dit ook voor de 7x zal zijn? Zou voor mij echt super zijn.
Beter ook voor Android dan. Hoef ik ook niet steeds handmatig de auto te openen/sluiten via de app. Tesla heeft ook alleen zo'n functie voor de Apple Watch :/ In Amerika is iPhone natuurlijk enorm populair, terwijl je in Aziatische landen vaker Android ziet. Je zou dan verwachten dat ze niet één platform prioriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playforever
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Dit zijn dan echt dingen waarvan ik niet had gedacht dat het nog zou moeten worden opgelost, aangezien de auto al maanden in China rond rijdt :) Zouden ze daar dan al die maanden last hebben gehad van alarm tijdens het laden?

Ik heb 19 april besteld en nog steeds geen VIN of wat dan ook, dus tegen de tijd dat ik mijn auto krijg zullen in ieder geval de meeste kinderziektes eruit zijn hoop ik.
Software wordt compleet herschreven voor de Europese markt. Softwarematig zijn er dus weinig voordelen van de eerdere markt introductie in China.

Hardware idem dito.... De Europese 001 wijkt ook op een waslijst van hardware componenten af van de Chinese 001 400v (inmiddels rijdt in China de 800v 001 die ook wat afwijkt qua design) die qua design gelijk leek. Zelfs bumpers zijn voor Europa aangepast waardoor de Europese 001 iets langer is terwijl het design gelijk is gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:50
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:59:
[...]

China is natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken met NL. Misschien doen ze daar alleen maar snelladen (en dan nog veel sneller dan hier in EU) of is AC-laden met een heel andere spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playforever
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:01:
[...]

Beter ook voor Android dan. Hoef ik ook niet steeds handmatig de auto te openen/sluiten via de app. Tesla heeft ook alleen zo'n functie voor de Apple Watch :/ In Amerika is iPhone natuurlijk enorm populair, terwijl je in Aziatische landen vaker Android ziet. Je zou dan verwachten dat ze niet één platform prioriteren.
Het ontwikkelen van apps etc. voor Apple IOS is een stuk eenvoudiger dan voor Andriod. Dit komt voornamelijk door de kleinere en meer uniforme omgeving van iOS waardoor er minder code hoeft worden geschreven voor verschillende toestellen en schermformaten. Zo moet voor de huidige digital key ieder andriod toestel na integratie nog volledig fysiek getest worden. Verklaart direct waarom alle toestellen nog niet ondersteunt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Playforever op 11-06-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Playforever schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:09:
[...]
Software wordt compleet herschreven voor de Europese markt. Softwarematig zijn er dus weinig voordelen van de eerdere markt introductie in China.

Hardware idem dito.... De Europese 001 wijkt ook op een waslijst van hardware componenten af van de Chinese 001 400v (inmiddels rijdt in China de 800v 001 die ook wat afwijkt qua design) die qua design gelijk leek. Zelfs bumpers zijn voor Europa aangepast waardoor de Europese 001 iets langer is terwijl het design gelijk is gebleven.
Ok dat had ik niet verwacht. Blijkbaar dus een stuk meer "onder de motorkap" nodig behalve (kort door de bocht) de stargate en LIDAR module eruit, als ze de code compleet moeten herschrijven :)
Playforever schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:29:
[...]
Het ontwikkelen van apps etc. voor Apple IOS is een stuk eenvoudiger dan voor Andriod. Dit komt voornamelijk door de kleinere en meer uniforme omgeving van iOS waardoor er minder code hoeft worden geschreven voor verschillende toestellen en schermformaten. Zo moet voor de huidige digital key ieder andriod toestel na integratie nog volledig fysiek getest worden. Verklaart direct waarom alle toestellen nog niet ondersteunt worden.
Ik was al bijna weer vergeten dat mijn toestel nog niet eens in de lijst met ondersteunende toestellen staat op dit moment 8)7 Misschien dat eerst even geregeld hebben hahah. In ieder geval dank voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playforever
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:43:
[...]

Ok dat had ik niet verwacht. Blijkbaar dus een stuk meer "onder de motorkap" nodig behalve (kort door de bocht) de stargate en LIDAR module eruit, als ze de code compleet moeten herschrijven :)

[...]

Ik was al bijna weer vergeten dat mijn toestel nog niet eens in de lijst met ondersteunende toestellen staat op dit moment 8)7 Misschien dat eerst even geregeld hebben hahah. In ieder geval dank voor de uitleg!
Het is inderdaad niet zo simpel als het lijkt! Certificerings en veiligheids eisen zijn Europa afwijkend van die in China. Dit vraagt naast software technisch ook op component niveau vaak aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-09 15:25
Blazings schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:02:
[...]

@patrickelectric wil je dit issue melden in de bouwers app in de auto, thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 15:01
mvrooij schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]

Ja, ik het lijkt generiek voor Zeekr, ze maken AFAIK gebruik van zelfde keyfob (en NFC card). Benodigde technologie is aanwezig in de 7X (BT en UWB) en Zeekr car key is al gedefinieerd in de Apple wallet backend.

[ Voor 6% gewijzigd door cvisser op 11-06-2025 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
mvrooij schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:24:
[...]

Blijf me steeds meer verbazen van de mooie functies in de Zeekr. Zelfde als de stoelstand bij uitstappen. Allemaal leuke functies!
Kun je dit eens toelichten wat je bedoelt met die stoelen? Dit heb ik zelf nog niet ontdekt waar je dit kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mailis schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Kun je dit eens toelichten wat je bedoelt met die stoelen? Dit heb ik zelf nog niet ontdekt waar je dit kan instellen.
Ik zelf kan het pas vanaf dinsdag testen, maar iemand gaf hier aan dat deze naar achter gaan bij uit/instappen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:25:
[...]

Ik zelf kan het pas vanaf dinsdag testen, maar iemand gaf hier aan dat deze naar achter gaan bij uit/instappen toch?
Jup, en je stuur wat omhoog/in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPro
mailis schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Via de instellingen van je stoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTt-W1UTcDwqUTlIhvnu3yLq2nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGXbBA4RdMtgqA1VfAnCYmKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W2Gk0s6FhUZE8JXHQCgbKaJIPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPbeTe5Xahd0IvbG6BMs9p1F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
Ik heb dat uiteindelijke uitgezet. Ik vond het kunnen in en uit stappen nou niet heel veel beter worden met de stoel in de achterste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
OTA update gisteren ontvangen en geïnstalleerd op de auto dus ben benieuwd hoe het laden straks gaat.

Zijn er al mensen die het getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
djoelhu schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:05:
[...]

Ik heb mij ingeschreven voor twee verschillende proefritten (7X & 001) op verschillende data. Bij beiden kreeg ik binnen een minuut (automatisch) bevestiging per e-mail met datum, tijd en adresgegevens. Ik ben bang dat er dus iets niet helemaal goed is gegaan in jouw geval.
Daar ben ik dan ook bang voor. Gisteren nog eens geprobeerd, maar op de tijdsloten die je nog kunt kiezen krijg je vervolgens de foutmelding dat het tijdslot wegens "enorme drukte" niet meer beschikbaar is. Zet het er dan ook niet op zou ik dan zeggen, maar goed. Nu maar even verzoek zonder datum/tijd ingeschoten en dan zouden ze moeten bellen, en anders vanmiddag zelf maar even kijken wat ik nu wel of niet geboekt heb. Duidelijk gevalletje groeipijntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:09
Even een vraagje voor de inmiddels eigenaren van deze prachtige boulide:
Heb gisteren een proefrit gemaakt in een witte LR, maar kwam hier nog niet helemaal uit.

- Gaat de richtingaanwijzer automatisch uit als je het stuur weer recht draait?
Die voelde niet als een 'normale' richtingaanwijzer. Kon hem alleen zacht of hard een tikje geven.
Moest hem daarna ook weer handmatig uitzetten door de andere kant op te duwen.

- Kan de HUD handmatig in hoogte versteld worden?
Die stond namelijk veel te laag voor m'n zitpositie.
De auto probeerde hem 'automatisch' te verstellen, maar dat gaf een foutmelding.
De verkoper gaf aan dat het ook handmatig kan.

Kan de wagen automatisch van rijstrook wisselen?
In prijslijst staat ' rijstrookwisselcontrole'.
Heb het zelf nog even geprobeerd, maar voelde weinig gebeuren met automatisch sturen aan.
Je moet hem er inderdaad fors doorheen duwen als je anders wil sturen. Een stuk steviger dan bij m'n P2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPro
clydevdl schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:25:
OTA update gisteren ontvangen en geïnstalleerd op de auto dus ben benieuwd hoe het laden straks gaat.

Zeekr, vannacht van 8% tot 100% geladen zonder kampeer modus oid en hij is niet afgegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

- Gaat de richtingaanwijzer automatisch uit als je het stuur weer recht draait?
Die voelde niet als een 'normale' richtingaanwijzer. Kon hem alleen zacht of hard een tikje geven.
Moest hem daarna ook weer handmatig uitzetten door de andere kant op te duwen.

Ja

- Kan de HUD handmatig in hoogte versteld worden?
Die stond namelijk veel te laag voor m'n zitpositie.
De auto probeerde hem 'automatisch' te verstellen, maar dat gaf een foutmelding.
De verkoper gaf aan dat het ook handmatig kan.

Ja

Kan de wagen automatisch van rijstrook wisselen?
In prijslijst staat ' rijstrookwisselcontrole'.
Heb het zelf nog even geprobeerd, maar voelde weinig gebeuren met automatisch sturen aan.
Je moet hem er inderdaad fors doorheen duwen als je anders wil sturen. Een stuk steviger dan bij m'n P2.

Ja, maar wel als er geen auto in de buurt is :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Freedive op 12-06-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Ik zie dat er weer 11 nieuwe kentekens zijn afgegeven:

2x LR Groen
3x LR Grijs

2x PV Zwart
2x PV Grijs
1x PV Groen
1x PV wit

Ik blijf een kaarsje branden en hoop dat één van de twee groene LR voor mij is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
O-B-One schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:38:

2x LR Groen
3x LR Grijs

2x PV Zwart
2x PV Grijs
1x PV Groen
1x PV wit

Ik blijf een kaarsje branden en hoop dat één van de twee groene LR voor mij is *O*
Mijn zwarte PV zou maandag geleverd worden totdat ik te horen kreeg dat het juni niet meer juni gaat worden. Waarschijnlijk aan een ander vergeven 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Hensley60 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Mijn zwarte PV zou maandag geleverd worden totdat ik te horen kreeg dat het juni niet meer juni gaat worden. Waarschijnlijk aan een ander vergeven 😒
En hebben ze jou wel verteld wat de reden van de vertraging is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
O-B-One schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:38:

2x LR Groen
3x LR Grijs

2x PV Zwart
2x PV Grijs
1x PV Groen
1x PV wit

11 stuks zijn niet veel om in 1 week te leveren toch? Eerste 2 weken hebben ze er volgens mij 100 uitgeleverd?

Benieuwd wat de reden is, vervelend dat het bij sommige uitgesteld is.

Mijne is 1 Grijze PV uit die lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12
mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:19:
[...]

11 stuks zijn niet veel om in 1 week te leveren toch? Eerste 2 weken hebben ze er volgens mij 100 uitgeleverd?

Benieuwd wat de reden is, vervelend dat het bij sommige uitgesteld is.

Mijne is 1 Grijze PV uit die lijst :)
Dan hoop ik dat de andere grijze PV die van mij is? De afspraak staat gepland voor 20 juni. Ik heb nog geen kenteken of VIN mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:21:
[...]

Dan hoop ik dat de andere grijze PV die van mij is? De afspraak staat gepland voor 20 juni. Ik heb nog geen kenteken of VIN mogen ontvangen.
Dat is apart. Dan zou jij HSL51L moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:
[...]

Dat is apart. Dan zou jij HSL51L moeten krijgen.
Dat is dan te hopen. Jij hebt dinsdag de afhaal afspraak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
O-B-One schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:00:
[...]

En hebben ze jou wel verteld wat de reden van de vertraging is?
Konden ze niet vertellen en had zelfs al sinds 2 mei een VIN nummer. Waarschijnlijk gaat het niet meer worden omdat de koper van mijn auto afhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Dat is dan te hopen. Jij hebt dinsdag de afhaal afspraak toch?
Ja klopt! Factuur met alles erop al gehad dus ik zou zeggen dat het bij mij niet meer mis kan.

Het was voor mij ook wel erg belangrijk dat ik hem uiterlijk volgende week in ontvangst kon nemen omdat ik met mijn privé auto zit die verkocht is en uiterlijk de 20ste moet wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 22:04
Even geleden las ik hier dat het zonnescherm voor het glazen dak ingesteld kan worden dat deze automatisch afsluit bij het verlaten van de auto. Dat is bij de hoge temperaturen wel prettig. Neem aan dat het niet uitmaakt of je een LR of PV uitvoering hebt (ik rij een LR).

Waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:37:
[...]

Ja klopt! Factuur met alles erop al gehad dus ik zou zeggen dat het bij mij niet meer mis kan.

Het was voor mij ook wel erg belangrijk dat ik hem uiterlijk volgende week in ontvangst kon nemen omdat ik met mijn privé auto zit die verkocht is en uiterlijk de 20ste moet wegbrengen.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn andere auto moet ik woensdag 25-6 inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn andere auto moet ik woensdag 25-6 inleveren
Ah ja dat is wel vervelend. En wanneer heb je de 7x besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:
[...]

Ah ja dat is wel vervelend. En wanneer heb je de 7x besteld?
Ik heb de bestelling 23 april geplaatst. Via Zeekr Lease. Ik weet niet of dat nog verschil maakt. Ik snap eigenlijk heel de volgorde van afleveren niet zo goed.

Ik kreeg te horen dat ik vrijdag 13-6 (morgen) de kentekengegevens ga ontvangen. Nogmaals hopen dat dat zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Ik heb de bestelling 23 april geplaatst. Via Zeekr Lease. Ik weet niet of dat nog verschil maakt. Ik snap eigenlijk heel de volgorde van afleveren niet zo goed.

Ik kreeg te horen dat ik vrijdag 13-6 (morgen) de kentekengegevens ga ontvangen. Nogmaals hopen dat dat zo blijft
Ow wow, dat zou ook wel heel snel zijn!

Ik heb 27 februari besteld zonder lease. Dus lastig vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:56:
[...]

Ow wow, dat zou ook wel heel snel zijn!

Ik heb 27 februari besteld zonder lease. Dus lastig vergelijken.
Ik heb voor de zekerheid even telefonisch contact gehad met Zeekr. Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan. En er werd bevestigd dat ik er vanuit kan gaan dat de levering definitief vaststaat.

Hoever van te voren kreeg jij de factuur, VIN en kentekengegevens @mvrooij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 23:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIA9uXNUMtCxOpEAFdpvzSfGx6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gtFKvY3UKQ3f10NBOCRhyUZV.png?f=fotoalbum_large

Nu bestellen is in Juni leveren. Dat is best wel knap dan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:46:
[...]

Ik heb voor de zekerheid even telefonisch contact gehad met Zeekr. Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan. En er werd bevestigd dat ik er vanuit kan gaan dat de levering definitief vaststaat.

Hoever van te voren kreeg jij de factuur, VIN en kentekengegevens @mvrooij ?
Gisteren ontvangen doordat ik gisteren ook het overige bedrag voldaan heb. Met lease kan dit goed allemaal anders verlopen dat durf ik niet te zeggen. Maar ik kreeg vorige week al een e-mail met de afleveringsafspraak waar ook het VIN nummer in stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:05
yordy25 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:57:
[Afbeelding]

Nu staat er "vanaf Juni 2025" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
yordy25 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:57:
[Afbeelding]

Dat is zeker knap... 7 april bestellen en juni is niet eens haalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Krijg net via de LM te horen (nadat ik ze om een update heb laten vragen bij Zeekr) dat de verwachte leverdatum van 23 juni niet realistisch is en dat zij verwachten dat de auto in juli geleverd gaat worden.

Daar heb ik dus niks aan want dat is iets te vaag, juli is 31 dagen lang. Mijn eigen auto heb ik al verkocht en die is al opgehaald ook dus moet ik nu een beslissing nemen of ik een voorloop auto ga laten inzetten door de LM. Als de auto eerste week van juli komt vind ik dat niet de moeite gezien de bijkomende rompslomp met kentekens voor parkeren etc. Maar als de auto pas eind juli komt (augustus misschien als ze de boel mooier maken dan het eigenlijk is) dan is dat een ander verhaal.

Daarnaast gaan de afleveringen niet heel erg snel. Als ik het goed zie zijn er deze week pas 3 auto’s geregistreerd. Uit de eerdere berichten maak ik op dat er 4(?) tijdslots per dag zijn waarin er telkens 3 tegelijk worden geleverd. Dan heb je in 1 week tijd toch de hele achterstand weggewerkt lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 09:41
Serage75 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:21:
[...]

Hopelijk komt er nog 1 voor jou....
Ik ga mijn grijze PV donderdag ophalen, ik heb een VIN gekregen bij de afleverafspraak.,,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
clydevdl schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:25:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ns7C5_vEyDJzdT_16vO1c407SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okEfLjIJhpm6YkSPVHsCgHFY.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren geïnstalleerd vandaag auto opgeladen met 2,7 kw alarm is niet afgegaan. Ga ervan uit dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
P. Edelijn schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

Gisteren geïnstalleerd vandaag auto opgeladen met 2,7 kw alarm is niet afgegaan. Ga ervan uit dat het opgelost is.
Ben nu ook aan het laden (17kwh) en het is heerlijk stil in de straat.

Vetrouwen is er altijd geweest en fijn om dit wederom bevestigd te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
vanderwolf schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:40:
Even geleden las ik hier dat het zonnescherm voor het glazen dak ingesteld kan worden dat deze automatisch afsluit bij het verlaten van de auto. Dat is bij de hoge temperaturen wel prettig. Neem aan dat het niet uitmaakt of je een LR of PV uitvoering hebt (ik rij een LR).

Waar stel je dit in?
In het menu onder ‘voertuig’ :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i_mHdhAqmXuh73t7WJPL-evTcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zntscYWPRGFxTYE3xAnEAWHA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Laatst online: 05:07
Hi,

Heb vandaag nu een maand de Zeekr 7X LR met het introductievoordeel nog kunnen bestellen! Hoe vergaat het de rest met opladen?

Momenteel de 412 kW aangetikt DC en binnenkort naar een 500 kW lader om te kijken hoe ver we gaan komen als de SoC op 5% staat.

P.S. de AC kabel zit nog mooi in het folie gezien DC zo snel gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AtO5aPrTCrN9TAkQAFsVZJISPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bm346eZgajOOV58A9wM4C1ch.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 12-06-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:05:
Hi,

Heb vandaag nu een maand de Zeekr 7X LR met het introductievoordeel nog kunnen bestellen! Hoe vergaat het de rest met opladen?

Momenteel de 412 kW aangetikt DC en binnenkort naar een 500 kW lader om te kijken hoe ver we gaan komen als de SoC op 5% staat.

P.S. de AC kabel zit nog mooi in het folie gezien DC zo snel gaat.

[Afbeelding]
Zo! Dat zijn toch wel lekkere laadsnelheden zeg. Zeker voor langere ritten waarbij je niet ontkomt aan laden onderweg.
Leuk om te zien dat je de UI in het Engels hebt trouwens. Dat gaat (in het begin) ook mijn keuze zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 12-06-2025 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 04:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djP6C4OYzq1PT6lk6vvBwYniBh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSvX0MCVy2TW0QzoaiLeBEU0.jpg?f=fotoalbum_large

Ook erg blij met zuinigheid van de auto. 19.4kwh op een gemiddelde route van Maarssen naar Brugge. Vaak 115 a 120 gereden maar ook soms wat langerzamer ivm drukte. Het is een AWD max 540 km. Dit kan je dus echt gewoon halen als je rustig rijdt, wat me positief verrast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Huidige status van de software 2.0.3 heeft nog wel wat open bugs staan. Zelf deze openstaan ingediend:

- Dolby Atmos niet actief
- Apple CarPlay elke keer opnieuw verbinden
- Hoofdstoel speaker niet actief bij HiFi
- Lampen gaan niet automatisch aan bij regen alleen wanneer het donker is
- Automatisch grootlicht kan je alleen activeren (hendel 2x naar achter) wanneer je lampen aanstaan en in D.
- Appstore mist alle basics apps, Netflix, Apple Music, Fastned, parkeer apps enzovoort
- ADAS is heel agressief als iemand voor je duikt en de minimale afstand is erg ver.
- Profiel settings worden niet opgeslagen
- Navigatie heeft geen satellite weergave
- Battery precondition geeft geen melding, moet je zelf op klikken om te kijken of deze op temperatuur is.

Maar al met al echt een hele fijne en goede auto! Super blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
patrickelectric schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:21:
[Afbeelding]

Ook erg blij met zuinigheid van de auto. 19.4kwh op een gemiddelde route van Maarssen naar Brugge. Vaak 115 a 120 gereden maar ook soms wat langerzamer ivm drukte. Het is een AWD max 540 km. Dit kan je dus echt gewoon halen als je rustig rijdt, wat me positief verrast.
Klopt, als ik 100 gemiddeld rijdt en alles op comfort zet dan kom ik op 17.8 kWh uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
O-B-One schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:04:
Krijg net via de LM te horen (nadat ik ze om een update heb laten vragen bij Zeekr) dat de verwachte leverdatum van 23 juni niet realistisch is en dat zij verwachten dat de auto in juli geleverd gaat worden.

Daar heb ik dus niks aan want dat is iets te vaag, juli is 31 dagen lang. Mijn eigen auto heb ik al verkocht en die is al opgehaald ook dus moet ik nu een beslissing nemen of ik een voorloop auto ga laten inzetten door de LM. Als de auto eerste week van juli komt vind ik dat niet de moeite gezien de bijkomende rompslomp met kentekens voor parkeren etc. Maar als de auto pas eind juli komt (augustus misschien als ze de boel mooier maken dan het eigenlijk is) dan is dat een ander verhaal.

Daarnaast gaan de afleveringen niet heel erg snel. Als ik het goed zie zijn er deze week pas 3 auto’s geregistreerd. Uit de eerdere berichten maak ik op dat er 4(?) tijdslots per dag zijn waarin er telkens 3 tegelijk worden geleverd. Dan heb je in 1 week tijd toch de hele achterstand weggewerkt lijkt mij?
Aflevering eerste batch uit naar mijn inziens uitstekend verlopen.
Laatste auto's van eertse batch zijn 30 mei geleverd. Nu indd wachten op de volgende boot. Dus logisch dat er even niet zo veel op kenteken wordt gezet..
Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste