Mijn input op deze punten:4v4t4r schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:24:
[...]
ik lees veel mensen over OPD, maar ik zie dit niet als "moeten ze beter doen".
Het is een design keuze om deze zo in te richten en is auto specifiek. in mijn P8 staat deze best sterk, mn vrouw haat het - ik vind het heerlijk. Het zal een kwestie van wennen zijn en wellicht maken ze de mogelijkheid via OTA beschikbaar tzt om het sterker te maken? Ieder merk gaat hier echt anders mee om.
Alarm lijkt opgelost met SW update (slechts confirmed door 1 rijder)
Onbalans - als dat echt een uitlijn ding is - wel kwalijk ja
Airco - hoop dat het indd een "er moet meer vloeistof in" - kan ik nog weinig over zeggen, heb de auto niet.
/edit - dont get me wrong, ik probeer niets goed te pratenmaar ik lees nog geen zaken die echt grote issues zijn zoals ghost braking enzo.
- OPD: dit is mijn eerste elektrische auto. Dat 'ie afremd bij loslaten gas is super fijn. Helemaal tot stilstand zonder rem is voor mij niet nodig, vind het helemaal ok zo. Is wat je prefereert.
- Airco: ja het kan warm worden in de auto (is onderhevig aan oa. het glazen dak). Krijg prima koude lucht uit de airco, Moet 'm dan wel op 17 of 18 graden zetten en de blower op een hogere stand (standaard op 1 blokje, zet 'm dan op 3 blokjes). Hier tot nu toe geen problemen.
- Onbalans: dit probleem heb ik niet.