Ik kreeg vandaag een e-mail dat de aflevering verschoven is van 23 juni naar 12 juni. 11 dagen eerder. Ik heb een mailtje gestuurd, om te weten of dit niet een foutje is.
Nog steeds 2.0.2.abullseye1977 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:30:
[...]
Welke software versie hebben jullie dan? Hier nog op 2.0.2a
Ik heb nog niet geladen, dus kan niet bevestigen of er daadwerkelijk iets veranderd is .
Wel weet ik dat de laatste keer dat het systeem op deze wijze opstartte, mijn carplay werkte en android auto getoond werd. (dus dat er iets gewijzigd was)
Versie bleef ook toen hetzelfde.
Vandaag start mijn systeem ook de eerste keer even een stuk langzamer en ik zag de Zeekr logo's op beide schermen. Wellicht dat ze een setting gepushed hebben maar geen versie aanpassing hebben gedaan. Dus geen nieuwe versie met nieuwe features maar gewoon een setting zodat het alarm niet afgaat.
Volgens mij is het deze: linkFreedive schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:09:
[...]
Ja kan dit natuurlijk niet posten zonder linkje 🤣
Ik heb deze gehaald achterkant van stof en de voorkant wordt extra beschermd met een doorzichtig kapje.
:strip_exif()/f/image/SehnpGkwGBZ1BoqqfxYktQiB.jpg?f=fotoalbum_large)
https://nl.aliexpress.com...5SJb&gatewayAdapt=glo2nld
Thanks, ziet er wel groter uit op de Ali express foto’s
Ik had dat gisterenavond rond 19:00 uur ook.bullseye1977 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:58:
Vandaag start mijn systeem ook de eerste keer even een stuk langzamer en ik zag de Zeekr logo's op beide schermen. Wellicht dat ze een setting gepushed hebben maar geen versie aanpassing hebben gedaan. Dus geen nieuwe versie met nieuwe features maar gewoon een setting zodat het alarm niet afgaat.
Ik zei nog tegen mijn zoon: "hey het systeem blijft hangen en start opnieuw op" kreeg idd ook het zeekr logo op mijn scherm en snel daarna deed alles het weer.
Ik heb vandaag de batterij even snel bijgeladen van 69% na 90% ivm een lange trip morgen.
Ik dacht ik waag het erop en heb de auto beveiliging niet verlaagd of op kampeer modus gezet.
Het alarm is gedurende de 2.5 uur dat ik aan het laden was niet afgegaan. Nu hopen dat dit zo blijft en nog een paar keer testen voordat ik ook echt aandurf om elders op locatie de auto aan de lader te hangen.
Versie staat nog wel gewoon op 2.0.2a
Ja deze heb ik ook wat een baksteen!! @MPro waar komt die van jouw vandaan linkje aubclydevdl schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:02:
[...]
Ik heb deze gehaald achterkant van stof en de voorkant wordt extra beschermd met een doorzichtig kapje.
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...5SJb&gatewayAdapt=glo2nld
Ja idd die is wel iets groter maar eenmaal in je broekzak merk je er weinig van.
Nou vandaag dan ook mijn datum gekregen. Duurt even, maar dan heb je ook wat.mvrooij schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:03:
[...]
Klopt er is gewoon niks duidelijk... ze geven allemaal aan dat het ze het "delivery team" mij laten contacten. Dit hoor ik nu al weken zo van 3 verschillende personen maar hoor totaal niks. Ik vind dit echt heel slecht, al was er maar vast iets meer duidelijkheid of de volgende batch al in NL is, en of ze komende weken ook werkelijk gaan uitleveren.
Drama.
Donderdag 19 juni kan ik hem ophalen Privilege tech grey met trekhaak.
Sorry, hierbij de link.MPro schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:29:
[Afbeelding]
Nu kan de sleutel ook aan de bos. Toch wel erg fijn!
Ook gewoon oom Ali.
Het is een kunststof hoesje. Weet niet hoelang het mooi blijft maar hij is niet veel groter dan de sleutel zelf.
https://a.aliexpress.com/_Ex8ZgYS
Nou, het duurde even om door dit hele topic heen te komen...
Voor mij is door de LM eind april een Zeekr 7X LR Wit besteld. Ik denk wel dat ik een uitvoering heb die verder nog niemand heeft, want ik heb de stoffen bekleding en niet de leren bekleding. Dit specifiek omdat mijn vrouw en dochter vegetariërs zijn en liever ook niet op leer zitten. Zelf maakt het mij helemaal niet uit, en de geventileerde stoelen zitten toch niet op de LR.
Daarmee weet ik ook zeker dat 'mijn' auto nog niet op de eerste 2 boten stond, maar sowieso geen probleem want net als velen is mijn huidige auto ook van December '21 om nog net de gunstige bijtelling mee te pakken toen, dus heb sowieso nog een half jaar te gaan voordat ik de Zeekr ga krijgen.
Ik heb op dit moment nog een P2 Launch Edition (dus dual motor), maar aangezien de LR al meer vermogen heeft op z'n ene motor dan mijn P2 op de 2 motoren, leek een LR mij al voldoende. Sowieso had ik al wat flexibiliteit van de werkgever nodig om het passend te krijgen in het budget, voornamelijk omdat de budgetten in de afgelopen 4 jaar niet veranderd zijn bij ons.
Daarnaat vind ik persoonlijk de automatische deuren helemaal niks, het is een hele leuke 'gimmick', leuk om te laten zien aan mensen, maar zou er zelf denk ik ook al snel klaar mee zijn denk ik.
Ik heb vorige week eindelijk mijn proefrit kunnen doen, moest deze een paar keer uitstellen omdat er toch klant afspraken tussendoor kwamen. Ik was zeer tevreden over de auto, ik heb maar 1 minpuntje, en dat is de one pedal drive.
Ik vind de one pedal drive in de P2 echt fantastisch, ik kan perfect het afremmen bepalen door met het gaspedaal te spelen en werkt enorm fijn. In de Zeekr 7X staat deze in 'sterk' veel te slap afgesteld. Zeker het laatste beetje duurt erg lang voordat hij helemaal tot stilstand komt. Is deels ook een stukje gewenning natuurlijk en zeker geen onoverkomelijk probleem. Mij is toen ook verteld in Zeist dat dit waarschijnlijk niet gaat veranderen omdat de 7X is ontworpen voor comfort en niet een sportieve rijstijl. Dus ook de one pedal is ingericht op soepel en niet te stevig.
Maar verder ben ik er zeer tevreden mee. Aan de ene kant wordt het nog een lange zit om te wachten tot December, zeker omdat ik gewoon erg ongeduldig ben. Maar de P2 is ook nog steeds geen straf om te rijden. Het is wel een auto die aan de weg geplakt zit en zeker op de landweggetjes rijd die wel gewoon heel erg fijn.
Voor mij is door de LM eind april een Zeekr 7X LR Wit besteld. Ik denk wel dat ik een uitvoering heb die verder nog niemand heeft, want ik heb de stoffen bekleding en niet de leren bekleding. Dit specifiek omdat mijn vrouw en dochter vegetariërs zijn en liever ook niet op leer zitten. Zelf maakt het mij helemaal niet uit, en de geventileerde stoelen zitten toch niet op de LR.
Daarmee weet ik ook zeker dat 'mijn' auto nog niet op de eerste 2 boten stond, maar sowieso geen probleem want net als velen is mijn huidige auto ook van December '21 om nog net de gunstige bijtelling mee te pakken toen, dus heb sowieso nog een half jaar te gaan voordat ik de Zeekr ga krijgen.
Ik heb op dit moment nog een P2 Launch Edition (dus dual motor), maar aangezien de LR al meer vermogen heeft op z'n ene motor dan mijn P2 op de 2 motoren, leek een LR mij al voldoende. Sowieso had ik al wat flexibiliteit van de werkgever nodig om het passend te krijgen in het budget, voornamelijk omdat de budgetten in de afgelopen 4 jaar niet veranderd zijn bij ons.
Daarnaat vind ik persoonlijk de automatische deuren helemaal niks, het is een hele leuke 'gimmick', leuk om te laten zien aan mensen, maar zou er zelf denk ik ook al snel klaar mee zijn denk ik.
Ik heb vorige week eindelijk mijn proefrit kunnen doen, moest deze een paar keer uitstellen omdat er toch klant afspraken tussendoor kwamen. Ik was zeer tevreden over de auto, ik heb maar 1 minpuntje, en dat is de one pedal drive.
Ik vind de one pedal drive in de P2 echt fantastisch, ik kan perfect het afremmen bepalen door met het gaspedaal te spelen en werkt enorm fijn. In de Zeekr 7X staat deze in 'sterk' veel te slap afgesteld. Zeker het laatste beetje duurt erg lang voordat hij helemaal tot stilstand komt. Is deels ook een stukje gewenning natuurlijk en zeker geen onoverkomelijk probleem. Mij is toen ook verteld in Zeist dat dit waarschijnlijk niet gaat veranderen omdat de 7X is ontworpen voor comfort en niet een sportieve rijstijl. Dus ook de one pedal is ingericht op soepel en niet te stevig.
Maar verder ben ik er zeer tevreden mee. Aan de ene kant wordt het nog een lange zit om te wachten tot December, zeker omdat ik gewoon erg ongeduldig ben. Maar de P2 is ook nog steeds geen straf om te rijden. Het is wel een auto die aan de weg geplakt zit en zeker op de landweggetjes rijd die wel gewoon heel erg fijn.
Hmm ik had ook gehoopt dat de one pedal driving wat agressiever zou worden met een update, meer zoals het bij een Tesla is. Daar is het (naar mijn mening) ook one pedal driving voor. Sterk afremmen en dan ook stoppen, niet vanaf 10km/u gaan coasten zodat ik alsnog een second pedal in moet drukken om tot stilstand te komen.Elayais schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 01:10:
Ik was zeer tevreden over de auto, ik heb maar 1 minpuntje, en dat is de one pedal drive.
Voor de mensen die dat niet fijn vinden zijn er de normale regeneratief remstanden lijkt me? Zeekr zegt naar feedback te luisteren, dus als veel mensen deze wens hebben zou het hopelijk in de toekomst nog kunnen veranderen
@Blazings Heb jij in de bouwers app in de Zeekr 7x al een melding gedaan over de behoefte aan een nog sterkere stand voor de one pedal drive zodat ie compleet en sneller tot stilstand komt? Mijn Mustang Mach E remt ook veel harder af en zet de auto helemaal stil. Het duurt nog ff voordat ik mijn 7x krijg (1 Oct 25) en ik hoop dat sommige rijders dit alvast melden.Blazings schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 01:20:
[...]
Hmm ik had ook gehoopt dat de one pedal driving wat agressiever zou worden met een update, meer zoals het bij een Tesla is. Daar is het (naar mijn mening) ook one pedal driving voor. Sterk afremmen en dan ook stoppen, niet vanaf 10km/u gaan coasten zodat ik alsnog een second pedal in moet drukken om tot stilstand te komen.
Voor de mensen die dat niet fijn vinden zijn er de normale regeneratief remstanden lijkt me? Zeekr zegt naar feedback te luisteren, dus als veel mensen deze wens hebben zou het hopelijk in de toekomst nog kunnen veranderenLeuk dat de auto is gericht op comfort ipv sportief, maar er ligt toch 420/640pk in en je hoeft niet sportief te rijden om gebruik te maken van one pedal driving. Dat zit ten slotte zelfs in een Nissan Leaf.
Zijn er hier meer die de trekhaak gebruiken?
Ik snap nog niet goed hoe het werkt, of het werkt niet goed.
Als ik de stekker aansluit geeft hij geen verlichting.
1 maal heeft hij netjes aangegeven de verlichting te controleren en dat ging keurig.
Maar andere keren werkte er niets. Ook niet als ik de auto afsloot, opnieuw opstartte niets.
En tot 3 x toe sprong de verlichting na een minuut of 15 spontaan aan.
Ook heb ik nu voor de 2e keer dat de trekhaak niet wil inklappen. Hij reageert er gewoon niet op en geeft ook geen melding.
Iemand die dit herkent en weet wat ik verkeerd doe?
1 maal heeft hij netjes aangegeven de verlichting te controleren en dat ging keurig.
Maar andere keren werkte er niets. Ook niet als ik de auto afsloot, opnieuw opstartte niets.
Ook heb ik nu voor de 2e keer dat de trekhaak niet wil inklappen. Hij reageert er gewoon niet op en geeft ook geen melding.
:strip_exif()/f/image/6bIdWQ027tQYNKsDREfwwGUf.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is nog steeds wel als one pedal drive te rijden, hij blijft niet constant coasten, alleen is er wel weer een stuk gewenning nodig omdat het minder sterk is dan de P2, dus ik zal voor een stoplicht al een stuk eerder het gas moeten loslaten, en er is ook iets minder te spelen met het gaspedaal. In elk geval zoals ik het tijdens mijn proefrit ervaarde.Blazings schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 01:20:
[...]
Hmm ik had ook gehoopt dat de one pedal driving wat agressiever zou worden met een update, meer zoals het bij een Tesla is. Daar is het (naar mijn mening) ook one pedal driving voor. Sterk afremmen en dan ook stoppen, niet vanaf 10km/u gaan coasten zodat ik alsnog een second pedal in moet drukken om tot stilstand te komen.
Voor de mensen die dat niet fijn vinden zijn er de normale regeneratief remstanden lijkt me? Zeekr zegt naar feedback te luisteren, dus als veel mensen deze wens hebben zou het hopelijk in de toekomst nog kunnen veranderenLeuk dat de auto is gericht op comfort ipv sportief, maar er ligt toch 420/640pk in en je hoeft niet sportief te rijden om gebruik te maken van one pedal driving. Dat zit ten slotte zelfs in een Nissan Leaf.
Helemaal mee eens, gisteren proef gereden en dat viel mij ook echt op. Moet je voor laatste meters toch nog de rem aantikken, dit is geen one pedal drive, jammer. Hopelijk is dat nog aan te passen. Verder rijdt de 7x heerlijk, met de LR gereden, power genoeg. Deze staat zeker op mijn shortlist.Elayais schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:27:
[...]
Het is nog steeds wel als one pedal drive te rijden, hij blijft niet constant coasten, alleen is er wel weer een stuk gewenning nodig omdat het minder sterk is dan de P2, dus ik zal voor een stoplicht al een stuk eerder het gas moeten loslaten, en er is ook iets minder te spelen met het gaspedaal. In elk geval zoals ik het tijdens mijn proefrit ervaarde.
Ga er maar vanuit dat die niet gaat werken.cvisser schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:46:
[...]
Deze heb ik gekocht en geleverd gekregen: linkje
[Afbeelding]
Edit: prijs is 15,49 euro.
De meeste V2L adapters hebben een 2000 ohm weerstand, Zeekr heeft 2700 ohm nodig.
Bij deze kun bijvoorbeeld specifiek de 2.7k versie selecteren.
Of neem deze waar duidelijk Zeekr bij staat.
Volgens mij kan je daar alleen bij wanneer een auto aan je account gekoppeld is (op zich logisch) en die heb ik helaas ook nog niet. Maar ik heb meer mensen hierover gehoord, ook de reviewers die opmerkten "hij stopt niet op het eind.. oh nu heel langzaam". Zou fijn zijn als iemand deze wens in kon schieten ja!WizzyBrown schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:44:
[...]
@Blazings Heb jij in de bouwers app in de Zeekr 7x al een melding gedaan over de behoefte aan een nog sterkere stand voor de one pedal drive zodat ie compleet en sneller tot stilstand komt? Mijn Mustang Mach E remt ook veel harder af en zet de auto helemaal stil. Het duurt nog ff voordat ik mijn 7x krijg (1 Oct 25) en ik hoop dat sommige rijders dit alvast melden.
Ja klopt, hij remt op zich wel (redelijk) af maar vanaf 10km/u wordt het wel een soort coasten. Als je niet tegen je voorganger aan wil knallen bij een stoplicht zal je dan al snel het rempedaal erbij moeten pakken. Dit lijkt mij minder veilig dan een constante remming tot stilstand, zodat je niet verrast wordt door de "coasting" op het eind en een betere inschatting van je remweg kan maken.Elayais schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:27:
[...]
Het is nog steeds wel als one pedal drive te rijden, hij blijft niet constant coasten, alleen is er wel weer een stuk gewenning nodig omdat het minder sterk is dan de P2, dus ik zal voor een stoplicht al een stuk eerder het gas moeten loslaten, en er is ook iets minder te spelen met het gaspedaal. In elk geval zoals ik het tijdens mijn proefrit ervaarde.
Zeker klopt, duurt heel lang. Maar uiteindelijk stopt die wel, dus officieel nog one pedal driveBlazings schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:04:
[...]
Ja klopt, hij remt op zich wel (redelijk) af maar vanaf 10km/u wordt het wel een soort coasten. Als je niet tegen je voorganger aan wil knallen bij een stoplicht zal je dan al snel het rempedaal erbij moeten pakken. Dit lijkt mij minder veilig dan een constante remming tot stilstand, zodat je niet verrast wordt door de "coasting" op het eind en een betere inschatting van je remweg kan maken.
Alleen afgaande op de kerel in Zeist hoeven we hier op korte termijn niks te verwachten.
Heeft iemand de gezichtsherkenning al werkend gekregen? Bij het instappen herkent de auto mijn gezicht wel, maar er gebeurt vervolgens helemaal niks. Ik was in de veronderstelling dat mijn stoel automatisch de geprogrammeerde instellingen regelt, en wellicht nog meer personalisaties, maar dat gebeurt dus niet.
Bedankt alvast voor de gouden tip 🙏
Tussenstand van vandaag:
128 kentekenregistraties (excl. demo-auto's)
46 grijs
40 zwart
15 wit
27 groen
54 Privilege
74 LR
Blijkbaar is er een nieuwe lading auto's gearriveerd want er zijn er deze week 20 op kenteken gezet waarvan er nog 17 staan te wachten om op naam gezet te worden, goede kans dat deze dus de komende periode uitgeleverd gaan worden. De HPV-40-Z staat ook nog steeds eenzaam te wachten op uitlevering.
Wat staat er in de wachtkamer (voor komende week?):
5x grijs Privilege
4x zwart Privilege
3x wit Privilege
1x groen Privilege
4x grijs LR
2x zwart LR
1x groen LR
46 grijs
40 zwart
15 wit
27 groen
54 Privilege
74 LR
Blijkbaar is er een nieuwe lading auto's gearriveerd want er zijn er deze week 20 op kenteken gezet waarvan er nog 17 staan te wachten om op naam gezet te worden, goede kans dat deze dus de komende periode uitgeleverd gaan worden. De HPV-40-Z staat ook nog steeds eenzaam te wachten op uitlevering.
5x grijs Privilege
4x zwart Privilege
3x wit Privilege
1x groen Privilege
4x grijs LR
2x zwart LR
1x groen LR
Heb dezelfde ervaringen. Had inderdaad ook verwacht dat mijn profiel geselecteert zou worden en daarmee mijn stoel verzet.Rioja1969 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:44:
Heeft iemand de gezichtsherkenning al werkend gekregen? Bij het instappen herkent de auto mijn gezicht wel, maar er gebeurt vervolgens helemaal niks. Ik was in de veronderstelling dat mijn stoel automatisch de geprogrammeerde instellingen regelt, en wellicht nog meer personalisaties, maar dat gebeurt dus niet.
Misschien nog een keer goed testen..
Dank je voor de tip. Voel me nu naïef te denken dat er maar 1 algemene standaard voor V2L is. Goed te weten dat er al 4 verschillende “standaarden” of wel ohm waarden zijn voor verschillende merken en je de juiste moet hebben.brambo123 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:19:
[...]
Ga er maar vanuit dat die niet gaat werken.
De meeste V2L adapters hebben een 2000 ohm weerstand, Zeekr heeft 2700 ohm nodig.
Bij deze kun bijvoorbeeld specifiek de 2.7k versie selecteren.
Of neem deze waar duidelijk Zeekr bij staat.
Edit: die van laatste linkje is maximaal 10A (2300W) beter eentje te kopen van 16A die maximale vermogen die Zeekr kan geven van 3500 W aan kan.
[ Voor 9% gewijzigd door cvisser op 07-06-2025 17:07 ]
Lekker frituren op de camping!cvisser schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Dank je voor de tip. Voel me nu naïef te denken dat er maar 1 algemene standaard voor V2L is. Goed te weten dat er al 4 verschillende “standaarden” of wel ohm waarden zijn voor verschillende merken en je de juiste moet hebben.
Edit: die van laatste linkje is maximaal 10A (2300W) beter eentje te kopen van 16A die maximale vermogen die Zeekr kan geven van 3500 W aan kan.
Vermogen moet je niet naar kijken.cvisser schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Dank je voor de tip. Voel me nu naïef te denken dat er maar 1 algemene standaard voor V2L is. Goed te weten dat er al 4 verschillende “standaarden” of wel ohm waarden zijn voor verschillende merken en je de juiste moet hebben.
Waarschijnlijk zijn er bepaalde autos die 2300W leveren die toevallig ook 2700 ohm gebruiken.
Auto moet het vermogen leveren en heeft geen idee hoeveel vermogen de adapter aankan.
Heb meerdere van dat soort adapters omgebouwd toen er nog geen juiste verkrijgbaar was.
En ik kan je vertellen dat bedrading in adapter echt dik zat is het vermogen.
Volgens mij heb ik hier iets gelezen over de juiste volgorde. Wat als je de auto uitzet, dan aankoppelt en weer aanzet. Werkt de verlichting dan wel?MPro schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:47:
Zijn er hier meer die de trekhaak gebruiken?
[Afbeelding]
Laat maar, helemaal niet goed gelezen.

Heeft iemand de premium connected services? Wat is precies de meerwaarde van dit abonnement (149 euro per jaar).
Dan is dat waarschijnlijk nog een bugje die gefixed moet worden. Heeft minder urgentie dan het alarm probleem 😁Ruben_sim schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Heb dezelfde ervaringen. Had inderdaad ook verwacht dat mijn profiel geselecteert zou worden en daarmee mijn stoel verzet.
Misschien nog een keer goed testen..
Hoe staat het met de alarmen? Is het euvel verholpen? (Ik heb zelf nog niet kunnen testen)
Bij mij is alarm niet verholpen. Laden met alle beveiliging op laagste stand werkt niet voldoende, moet echt kampeer modus gebruiken om niet af te laten gaan. Maar weet iemand hoe je dan de auto op slot krijgt als je er zelf niet in blijft zitten; lukt mij niet nl.
Ah balen. Heb jij wel, het idee, dat je een ota update hebt gehad?Nilesthebeaver schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:59:
Bij mij is alarm niet verholpen. Laden met alle beveiliging op laagste stand werkt niet voldoende, moet echt kampeer modus gebruiken om niet af te laten gaan. Maar weet iemand hoe je dan de auto op slot krijgt als je er zelf niet in blijft zitten; lukt mij niet nl.
Nee, geen update gehad volgens mij. Met beschikbaarheid CarPlay ging scherm op zwart en tijdje Zeekr logo in beeld, heb ik nu niet gezien dus wellicht moet de update bij mij nog komen. Vreemd dat ze dit niet in 1x bij alle berijders aanbieden maar in fases lijkt het…
Zou uiterst vreemd zijn als ze een update uitbrengen zonder nieuw versienummer.. Zijn de basics voor sw development
Als het een in-/ afstelling is dan heb je in principe geen nieuwe versie, dus ook geen versienummer.Ruben_sim schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:23:
Zou uiterst vreemd zijn als ze een update uitbrengen zonder nieuw versienummer.. Zijn de basics voor sw development
Dan nog zou een melding handig zijn uiteraard 🤓
Dat heb ik dus wel gehad donderdag. Maar dus nog niet (thuis) geladen. Durf het ook nog niet aan om hem in het dorp te gaan laden, want als het alarm toch afgaat dan zit de buurt in de herrie (woon niet om de hoekNilesthebeaver schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:11:
Nee, geen update gehad volgens mij. Met beschikbaarheid CarPlay ging scherm op zwart en tijdje Zeekr logo in beeld, heb ik nu niet gezien dus wellicht moet de update bij mij nog komen. Vreemd dat ze dit niet in 1x bij alle berijders aanbieden maar in fases lijkt het…
Iemand een leuke fotoserie van een zwarte lr?
Kan iemand met een 7x aangeven of je in Android Auto in Google Maps tijdens het plannen van een lange rit ook laadpaal stops kan toevoegen aan de te plannen rit? En of je ook kan zien in Google Maps met hoeveel %batterij je aankomt? Mijn Mustang Mach E laat dit in Google Maps zien sinds 2 weken terug. Ik ben benieuwd of dat in de 7x nu ook kan. Je zult wel een moderne telefoon met Android 15 moeten hebben ben ik bang voor. Ik heb zelf een OnePlus 13 waarop Android 15 draait en de nieuwste Android Auto versie.
:strip_exif()/f/image/uVVZQxOttiMDbqoDSZdmpOGL.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand op het forum die al een afspraak heeft om die groene LR die nog niet geregistreerd is binnenkort op te halen? Het is stil vanuit de LM en vanuit Zeekr en ik vraag mij af of die voor mij kan zijn of niet.
Hier een boel foto's (met PPF) van een zwarte 7X. Niet de long range, maar het enige verschil zijn de velgen als je hem in het zwart besteld.Mitchigan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:05:
Iemand een leuke fotoserie van een zwarte lr?
P. Edelijn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:00:
Één week gelden de auto opgehaald hij is helemaal in de PPF gezet. Ik heb drie offertes opgevraagd de verschillen zijn groot in prijs. Oordeel zelf zie foto's.
Wil je verdere informatie stuur even mij een PM.
Ps. Is top gedaan voor goede prijs met 10 garantie erop.
Hoe doe je dit? Ik heb wel aangegeven dat EV heb en alleen CCS , en ik kan laadstops toevoegen maar hij doet dat uiteraard niet op basis van mn type auto (kent de range niet enzo)WizzyBrown schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:53:
Kan iemand met een 7x aangeven of je in Android Auto in Google Maps tijdens het plannen van een lange rit ook laadpaal stops kan toevoegen aan de te plannen rit? En of je ook kan zien in Google Maps met hoeveel %batterij je aankomt? Mijn Mustang Mach E laat dit in Google Maps zien sinds 2 weken terug. Ik ben benieuwd of dat in de 7x nu ook kan. Je zult wel een moderne telefoon met Android 15 moeten hebben ben ik bang voor. Ik heb zelf een OnePlus 13 waarop Android 15 draait en de nieuwste Android Auto versie.
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Als ik in mijn Mustang, Google Maps opstart en een lange rit plant, toont die automatisch % batterij bij aankomst en voegt hij laders toe. Ik heb op mijn telefoon in Google Maps alleen ingesteld dat ik een EV heb.4v4t4r schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:37:
[...]
Hoe doe je dit? Ik heb wel aangegeven dat EV heb en alleen CCS , en ik kan laadstops toevoegen maar hij doet dat uiteraard niet op basis van mn type auto (kent de range niet enzo)
Meer niet. Maar zoals ik aangaf, je zult een moderne telefoon nodig hebben die denk ik op Android 15 draait, zodat Android Auto die features toont, mits je auto de API heeft opengesteld voor Google, zoals Ford heeft gedaan voor de Mustang Mach E.
Ik rijd zelf nu bijna 1,5 jaar een Zeekr 001. Gezien de reacties mbt de OTA's even een korte uitleg hoe dit bij Zeekr verloopt.Nilesthebeaver schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:11:
Wanneer er een OTA is zal de auto deze tijdens het rijden downloaden. De auto moet actief zijn om de download te kunnen uitvoeren. In de auto zie je een download symbooltje en in de app kun je zien hoeveel procent er gedownload is. Zodra de OTA gedownload is krijg je een bericht in de auto en in de app dat de download gereed is. Je kunt dan kiezen de installatie direct uit te laten voeren of op een zelf gekozen tijdstip. Zodra je kiest voor installeren dan moet je de auto binnen een minuut afsluiten. De OTA start dan met installeren. De voortgang hiervan kun je bijhouden in de app. Wanneer je tussentijds toch de auto instapt zal de installatie afbreken. Dit is een veiligheids maatregel.
Het doen van OTA's is best een complex geheel. Iedere module in de auto heeft een uniek stukje firmware. Een OTA is een totaalpakket met allemaal stukjes firmware van unieke suppliers. Tijdens de installatie zal elke module een unieke code terugkoppelen aan de OTA server zodra de betreffende module gereed is. Zit er een verschil in deze terugmelding dan zal de gehele OTA afgebroken worden. Gezien er allerlei module updates plaatsvinden kan dit niet tijdens het rijden of zonder dat je doorhebt. Dit zou zeer gevaarlijk zijn daar de software wordt overschreven en hierdoor modules niet correct werken gedurende dit proces.
Lang verhaal kort....Zodra er een OTA is dan zal dit zeker niet onopgemerkt geinstalleerd worden. Je zult altijd zelf hiervoor handelingen moeten uitvoeren. Zodra de update daadwerkelijk correct is uitgevoerd wordt dit ook keurig weergegeven middels een melding in het scherm en in de app.
De melding mbt de restart van het scherm is niet meer dan een reboot van het systeem. Dit komt ook in de 001 af en toe voor. Dit heeft niets met de OTA's te maken.
Hierbij nog een aantal foto's en printscreens gemaakt tijdens een OTA.:strip_exif()/f/image/RINbsXpu0MfV9IAXpupVH3wu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XyEIAflPXZeahQvINlBqzsf9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ucXov9xWZWnMXkKd9mqvslNf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RINbsXpu0MfV9IAXpupVH3wu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XyEIAflPXZeahQvINlBqzsf9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ucXov9xWZWnMXkKd9mqvslNf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mUVdFF8lxFQpYVzJ0qTZamvX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door Playforever op 08-06-2025 20:55 ]
Hopelijk werkt het bij de 7X wat simpeler. Bij Tesla krijg je een icoontje in het scherm en een pop-up in de app, waarin staat dat er een update is gedownload. Je kunt vervolgens kiezen om die gelijk te installeren, of op een zelf te kiezen tijdstip. Je kunt tijdens de installatie de auto (meestal een half uur) niet gebruiken.Het zou fijn zijn als dit bij de 7X op soortgelijke wijze werkt.
Het werkt bij Zeekr identhiek!JP62 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:36:
Hopelijk werkt het bij de 7X wat simpeler. Bij Tesla krijg je een icoontje in het scherm en een pop-up in de app, waarin staat dat er een update is gedownload. Je kunt vervolgens kiezen om die gelijk te installeren, of op een zelf te kiezen tijdstip. Je kunt tijdens de installatie de auto (meestal een half uur) niet gebruiken.Het zou fijn zijn als dit bij de 7X op soortgelijke wijze werkt.
Anyway voor de zekerheid, tijdens het rijden start de download indien er een OTA is automatisch. Zodra deze gedownload is kun je kiezen voor directe installatie of een gewenst tijdsstip. Vervolgens sluit je de auto af en start de installatie....
Is dit niet een account ding?WizzyBrown schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:53:
[Afbeelding]
Dus als je op maps.google daar instelt dat je een EV hebt, dan laat hij vanaf nu alle routes zien met een EVlader
Ondanks mijn eerder bericht ging het alarm toch weer 2 keer af vannacht. Dus het laden maar even gepauzeerd. Om 07:00 uur laden gecontinueerd en gelukkig zonder problemen.
Is gewoon niet te doen dit en hoop dat er snel een officieel bericht komt vanuit Zeekr dat de update ook daadwerkelijk klaar staat.
Is gewoon niet te doen dit en hoop dat er snel een officieel bericht komt vanuit Zeekr dat de update ook daadwerkelijk klaar staat.
Mijn Zeekr verbruikt wel erg veel in stilstand. Gisteravond had ik 41% (221km) en vanochtend 36% (195km). Komt dit alleen doordat ik Sentry aan heb staan? Wat is jullie ervaring met Sentry / battery drainage?
Sentry mode gebruikt inderdaad een behoorlijke hoeveelheid energie bij Zeekr auto's. Geen probleem als je auto een paar uurtjes op een parkeerplaats staat. Ongeschikt wanneer je dagen weg bent met vakantie op een Schiphol parking oid. Wanneer het accupercentage op 20% zit zal de sentry mode zichzelf uitschakelen.funkylicious schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:11:
Mijn Zeekr verbruikt wel erg veel in stilstand. Gisteravond had ik 41% (221km) en vanochtend 36% (195km). Komt dit alleen doordat ik Sentry aan heb staan? Wat is jullie ervaring met Sentry / battery drainage?
Ik ben zo verschrikkelijk teleurgesteld in Zeekr op dit moment
Heb er namelijk nog steeds geen 1 in het wild gezien 🤣
Wow dat is 5%!funkylicious schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:11:
5% van 100kWh batterij is 5kWh per nacht.
Daarmee kan je dus al bijna je hele huis voorzien voor 1 dag!
Ook bij Tesla is dit een grootverbruiker,kx22 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:21:
[...]
Wow dat is 5%!
5% van 100kWh batterij is 5kWh per nacht.
Daarmee kan je dus al bijna je hele huis voorzien voor 1 dag!
Ik heb vrijdag 1 gezien in HtH McDonalds. Een zwarte Long Range. De McD is letterlijk 500m van de Zeekr store. Lijkt me dus of een proefrit. Moet zeggen dat de achterkant van de auto in het zwart heel annoniem is. Doet me beetje denken aan een KIA.4v4t4r schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:06:
Nee, dat klopt niet wat je schrijft. Het is afhankelijk van 3 zaken: Je Android versie op de telefoon zodat de nieuwste Android Auto gebruikt kan worden, en openstelling van de API van de auto om zodoende het batterij niveau uit te kunnen lezen.kx22 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:16:
[...]
Is dit niet een account ding?
Dus als je op maps.google daar instelt dat je een EV hebt, dan laat hij vanaf nu alle routes zien met een EVlader
[ Voor 31% gewijzigd door WizzyBrown op 09-06-2025 11:25 ]
Tesla:kx22 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:24:
[...]
Maar daar is 5% van een 57-75kWh batterij. Dat is dus een stuk minder in verhouding
"Batterijverbruik van de Sentry Mode
De Schildwachtmodus houdt het voertuig wakker en verwerkt continu gegevens van de acht camera's van het voertuig. Hierdoor verbruikt de Sentry Mode minder energie tijdens een gemiddelde Model 3 of Model Y Over een periode van 24 uur verbruikt de Sentry Mode ongeveer 7-14% van de batterij, wat overeenkomt met ongeveer één mijl per uur. Dit is een uitdaging, vooral voor langere parkeertijden, zoals op het vliegveld."
https://www.shop4tesla.co...3%A9n%20mijl%20per%20uur.
Elke 24 uur ben je dus meer kwijt dan 24 normale thuisverbruikFreedive schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:26:
[...]
Tesla:
"Batterijverbruik van de Sentry Mode
De Schildwachtmodus houdt het voertuig wakker en verwerkt continu gegevens van de acht camera's van het voertuig. Hierdoor verbruikt de Sentry Mode minder energie tijdens een gemiddelde Model 3 of Model Y Over een periode van 24 uur verbruikt de Sentry Mode ongeveer 7-14% van de batterij, wat overeenkomt met ongeveer één mijl per uur. Dit is een uitdaging, vooral voor langere parkeertijden, zoals op het vliegveld."
https://www.shop4tesla.co...3%A9n%20mijl%20per%20uur.
Bizar, zou juist denken dat 6-8 camera's aanzetten niet zoveel energie verbruiken.
Bij Apple Carplay is het in alleen in je Google maps account aanvinken dat je een EV hebt.WizzyBrown schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:25:
[...]
Nee, dat klopt niet wat je schrijft. Het is afhankelijk van 3 zaken: Je Android versie op de telefoon zodat de nieuwste Android Auto gebruikt kan worden, en openstelling van de API van de auto om zodoende het batterij niveau uit te kunnen lezen.
Daarna zie je alle EVladers in de buurt. Het houdt geen rekening mee met hoeveel range je hebt en wanneer je moet laden, maar je ziet ze wel in de buurt.
Het verbruik zal hem vooral zitten in de CPU, de Orin processor, die dan ook aan staat. Dat is bij Tesla in ieder geval het probleem. Blijkbaar heeft de Orin of de Zeekr software nog niet een architecture met gebruik van minder of zuinige cores voor stilstand, parkeren en rijden zonder alle systemen aan.kx22 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:29:
[...]
Elke 24 uur ben je dus meer kwijt dan 24 normale thuisverbruik
Bizar, zou juist denken dat 6-8 camera's aanzetten niet zoveel energie verbruiken.
Edit: De NVIDIA DRIVE AGX Thor verbruikt maximaal 120W. Camera's voor ADAS typisch 2-3W. Dan nog verbruik voor 5G module en andere hardware/modules die aan staan.
[ Voor 11% gewijzigd door cvisser op 09-06-2025 12:25 ]
Dat was voor mij ook een teleurstelling tijdens het proefrijden. Dit is nu een van mijn favoriete features op de XC40 P8, die ik in december enorm zal gaan missen. De verkoper gaf bij mij ook aan dat het wellicht in de toekomst nog dmv OTA toegevoegd zou kunnen worden. Fingers crossed.Blazings schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 01:20:
[...]
Hier hetzelfde. Dit gaat denk ik mijn grootste gemis worden. Ik ga het volgende week wel aanhalen met de hoop dat veel mensen dit doen want het is puur softwarematig.Belskuh schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Dat was voor mij ook een teleurstelling tijdens het proefrijden. Dit is nu een van mijn favoriete features op de XC40 P8, die ik in december enorm zal gaan missen. De verkoper gaf bij mij ook aan dat het wellicht in de toekomst nog dmv OTA toegevoegd zou kunnen worden. Fingers crossed.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Belskuh schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Dat was voor mij ook een teleurstelling tijdens het proefrijden. Dit is nu een van mijn favoriete features op de XC40 P8, die ik in december enorm zal gaan missen. De verkoper gaf bij mij ook aan dat het wellicht in de toekomst nog dmv OTA toegevoegd zou kunnen worden. Fingers crossed.
Ze hoeven niet eens de huidige one pedal driving te veranderen, ze kunnen ook een tweede optie met sterker afremmen/stoppen toevoegen zodat mensen kunnen kiezen welke versie ze fijner vindenmvrooij schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:22:
[...]
Hier hetzelfde. Dit gaat denk ik mijn grootste gemis worden. Ik ga het volgende week wel aanhalen met de hoop dat veel mensen dit doen want het is puur softwarematig.
Dat klopt, maar dat kan Google Maps al ruim een jaar. Wat ik bedoel is wat anders, het uitlezen van de batterij status van de auto door Google. En dat staan niet alle merken toe. En dan ook het automatisch toevoegen van laders aan je rit.kx22 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:30:
[...]
Bij Apple Carplay is het in alleen in je Google maps account aanvinken dat je een EV hebt.
Daarna zie je alle EVladers in de buurt. Het houdt geen rekening mee met hoeveel range je hebt en wanneer je moet laden, maar je ziet ze wel in de buurt.
[ Voor 4% gewijzigd door WizzyBrown op 09-06-2025 13:56 ]
Ik heb nog een vraag… kan iemand mij vertellen of de gordel in hoogte te verstellen is in de zijstijl?
4x over de a28 vrijdag en later dit weekend.. helaas nul!kx22 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:24:
[...]
Ik heb vrijdag 1 gezien in HtH McDonalds. Een zwarte Long Range. De McD is letterlijk 500m van de Zeekr store. Lijkt me dus of een proefrit. Moet zeggen dat de achterkant van de auto in het zwart heel annoniem is. Doet me beetje denken aan een KIA.
Nee dat kan niet. Ik keek er vandaag nog naar dat dat er niet op zit.Serage75 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:53:
Ik heb nog een vraag… kan iemand mij vertellen of de gordel in hoogte te verstellen is in de zijstijl?
Wat vinden jullie van de airconditioning? Auto een uurtje in de zon gestaan met dakscherm dicht. Lekker opgewarmd dus. (30° volgens de app).
Toen 3 kwartier rijden met airco op auto 19°. Bij aankomst was het 24°.
Bij de charging pads voel ik echt niets van een luchtstroompje.
Wat zijn jullie ervaringen?
Bij de charging pads heb ik, omdat iemand anders ook al zei dat die niets voelde, zelf gecontroleerd in Zeist en echt een luchtstroming gevoeld. Mogelijk hangt dat af van waar lucht heen gestuurd wordt (boven, midden en/of onder), even proberen of het met andere instelling wel werkt.ReneNeuteboom schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:04:
Wat vinden jullie van de airconditioning? Auto een uurtje in de zon gestaan met dakscherm dicht. Lekker opgewarmd dus. (30° volgens de app).
Al meer reacties gelezen die suggereren dat de airco (te) weinig capaciteit heeft. Ik zie grote capaciteitsverschillen tussen verschillende (merken) auto’s. Is manier om op kostprijs te verlagen en minder vermogensafname.
Oplossing is om recirculatie aan te zetten als de buitentemperatuur hoog is.m en vooraf alvast koelen.
Volgens mij komt er koude lucht uit als je telefoon er op ligt. Zonder telefoon geen koeling dus. Logisch.
Ja, dit dus.Karel Apple schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:23:
Volgens mij komt er koude lucht uit als je telefoon er op ligt. Zonder telefoon geen koeling dus. Logisch.
Als je je telefoon wat hoger legt, zodat hij laad en je bij de luchtinlaat kan, dan voel je hem zachtjes blazen.
Klopt dat had ik ook al eens gemeld plus de pads werken afzonderlijk van elkaar.Karel Apple schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:23:
Kijk verder ook nog even naar de instellingen van je telefoon als deze alsnog te warm wordt. Zet dan de optie snel draadloos laden uit dat scheelt ook aardig wat qua oververhitting.
Een vriend van mij heeft vandaag een grijze privilege gezien in Eersel Noord-Brabant 😊4v4t4r schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:06:
Bedankt voor de tips. Ik zal ze uitproberen, maar over die charging pads maak ik me nog de minste zorgen.clydevdl schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:57:
[...]
Klopt dat had ik ook al eens gemeld plus de pads werken afzonderlijk van elkaar.
Kijk verder ook nog even naar de instellingen van je telefoon als deze alsnog te warm wordt. Zet dan de optie snel draadloos laden uit dat scheelt ook aardig wat qua oververhitting.
De capaciteit van de airconditioning baart me wel zorgen.... Als straks de auto een hele dag in de Spaanse zon heeft gestaan kan het binnen zo 50 graden worden. Een kwartiertje vóórkoelen vanuit de app levert niet genoeg afkoeling ben ik bang.
Heb wel uitgevonden dat de fan speed in de [AUTO] stand niet automatisch geregeld wordt en je die dus zelf op maximaal moet zetten in het begin. Dat was ik in de Volvo wél gewend.
De lucht die uit de ventilatieroosters komt voelt niet echt koud.
Hebben jullie vergelijkbare ervaringen of is er iets mis met mijn airco?
Vandaag voor het eerst echt van beide navigatie systemen gebruik gemaakt. Viel me op dat het geluid van de aanwijzingen (native navi) in de bestuurders hoofdsteun erg zacht is. En eigenlijk niet verstaandbaar als je bijv. de radio aan hebt.
Is het geluidnivo hiervan instelbaar? Ik kon het tijdens het rijden niet vinden.
Is het geluidnivo hiervan instelbaar? Ik kon het tijdens het rijden niet vinden.
6 graden minder in 45 minuten is wel heel dramatischReneNeuteboom schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:04:
Ik ben ben benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn wat betreft de airco! Misschien is het een uitzondering en is er iets niet goed gegaan bij het vullen van de airco in de fabriek.
[ Voor 5% gewijzigd door Blazings op 09-06-2025 22:48 ]
Het viel mij tijdens de proefrit ook op dat de airco het zeer matig deed. Bij een later bezoek aan Zeekr gaf de medewerker aan, dat er niet voldoende koudemiddel in het systeem zat. Misschien is dit ook bij jouw auto het geval.
[quote]Ruben_sim schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Heb dezelfde ervaringen. Had inderdaad ook verwacht dat mijn profiel geselecteert zou worden en daarmee mijn stoel verzet.
Misschien nog een keer goed
[...]
Misschien nog een keer goed
[ Voor 27% gewijzigd door Hensley60 op 10-06-2025 07:45 ]
Hopelijk zit ik ook in de wachtkamer voor een zwarte Privilege. Sinds 2 mei al mijn VIN nummer en beloofd de 16e te leveren. Maar ik heb tot heden officieel nog niets vernomen.fhommes schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:21:
Tussenstand van vandaag:
46 grijs
40 zwart
15 wit
27 groen
54 Privilege
74 LR
5x grijs Privilege
4x zwart Privilege
3x wit Privilege
1x groen Privilege
4x grijs LR
2x zwart LR
1x groen LR
Hoewel ik het een heel mooie auto vind en er nog steeds voldoende pluspunten zijn vraag ik mij wel af of Zeekr dit niet beter had kunnen doen? De auto rijdt immers al een tijdje rond buiten Europa als het goed begrijp?
'The truth is not afraid for Questions
Wat hadden ze precies beter moeten doen?M13z1 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:58:
Hoewel ik het een heel mooie auto vind en er nog steeds voldoende pluspunten zijn vraag ik mij wel af of Zeekr dit niet beter had kunnen doen? De auto rijdt immers al een tijdje rond buiten Europa als het goed begrijp?
De punten die ik nu op mijn "vraagteken" lijstje heb zijn het volgende:
1. Het remmen
2. De elektrische deuren
3. Airco genoeg capaciteit? (Dit op basis van de berichten van afgelopen weekend hier)
Maar wie weet zat er niet genoeg koelmiddel in dit specifiek geval erin. Zou wel slecht zijn want zoiets lijkt mij dat ze controleren voor oplevering?
4. Alarm probleem opgelost?
Mis ik nog wat meer wat beter kan of met een update gefixed moet worden?
Volgende week dinsdag ben ik zelf aan de beurt, helaas gaat hij einde die middag meteen naar het poets bedrijf om er een keramische coating op te zetten dus heb hem donderdag einde dag pas terug.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Zorgelijk verhaal..JP62 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:09:
Het viel mij tijdens de proefrit ook op dat de airco het zeer matig deed. Bij een later bezoek aan Zeekr gaf de medewerker aan, dat er niet voldoende koudemiddel in het systeem zat. Misschien is dit ook bij jouw auto het geval.
- De medewerker weet dat er te weinig koudemiddel in het systeem zit, maar dit is niet aangevuld terwijl dit
een half uurtje werk is in de werkplaats.
- Een een airco laten draaien met te weinig koudemiddel is schadelijk voor de compressor.
- Ze laten ondanks dit mensen een proefrit maken met een auto die niet helemaal in orde is; en doen het dan
af met dat ze ervan weten.
Benieuwd hoeveel andere rijders dit ervaren met hun reeds geleverde auto?
Iemand die recent een proefrit heeft gemaakt en zelfde heeft gemerkt/gevraagd?
Wellicht goed om degene die binnenkort een proefrit gaat doen dezelfde vraag/test te doen en te checken of het nu al wel is bijgevuld :-)
2e helft van de week wordt een mooi testmoment met een paar dagen buiten temperaturen van ~30C en hoge luchtvochtigheid.
Nee ik vind de airco ook niet heel koud als ik deze vergelijk met mijn VW. Vol koelen en de Fan op Max geeft nou niet een enorm koude lucht stroom effe zien aankomende dagen wat hij doet.ReneNeuteboom schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:27:
[...]
Bedankt voor de tips. Ik zal ze uitproberen, maar over die charging pads maak ik me nog de minste zorgen.
De capaciteit van de airconditioning baart me wel zorgen.... Als straks de auto een hele dag in de Spaanse zon heeft gestaan kan het binnen zo 50 graden worden. Een kwartiertje vóórkoelen vanuit de app levert niet genoeg afkoeling ben ik bang.
Heb wel uitgevonden dat de fan speed in de [AUTO] stand niet automatisch geregeld wordt en je die dus zelf op maximaal moet zetten in het begin. Dat was ik in de Volvo wél gewend.
Ja de koeling van de charging pad is een soort van "slim" ik heb wel eens wat gevoeld maar dat is één keer voorgekomen. Mijn telefoon ligt erop en het is toch redelijk warm maar de telefoon koelen is iets wat niet gebeurd.
Vond tijdens de lange proefrit ook dat de airco niet echt koud werd (kon niet met de app op afstand werken verder uiteraard) en de charging pads maar een zeer lichte flow hadden. Telefoon voelde niet warm maar nog veel irritanter, hij werd ook niet goed opgeladen. At best bleef het gelijk.ReneNeuteboom schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:27:
[...]
Bedankt voor de tips. Ik zal ze uitproberen, maar over die charging pads maak ik me nog de minste zorgen.
Iedereen hier al de OTA update gehad met betrekking tot het alarm?
Ik heb nu een software update (versie update) gehad en nu is het alarm probleem verholpen bij me.
1. Het remmen --> Het is volgens mij een design keuze, kwestie van smaak/wensenmvrooij schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:27:
[...]
De punten die ik nu op mijn "vraagteken" lijstje heb zijn het volgende:
1. Het remmen
2. De elektrische deuren
3. Airco genoeg capaciteit? (Dit op basis van de berichten van afgelopen weekend hier)
Maar wie weet zat er niet genoeg koelmiddel in dit specifiek geval erin. Zou wel slecht zijn want zoiets lijkt mij dat ze controleren voor oplevering?
4. Alarm probleem opgelost?
Mis ik nog wat meer wat beter kan of met een update gefixed moet worden?
Volgende week dinsdag ben ik zelf aan de beurt, helaas gaat hij einde die middag meteen naar het poets bedrijf om er een keramische coating op te zetten dus heb hem donderdag einde dag pas terug.
2. De elektrische deuren --> wat is hiermee?
Maar wie weet zat er niet genoeg koelmiddel in dit specifiek geval erin. Zou wel slecht zijn want zoiets lijkt mij dat ze controleren voor oplevering? --> Wellicht dingetje ja.. even afwachten.
4. Alarm probleem opgelost? --> hadden we bij onze volvo ook in het begin, weet je nog? Hoop dat dit indd opgelost is zsm.
Heb je nu ook een nieuw versienummer gehad?NAmst schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:02:
Iedereen hier al de OTA update gehad met betrekking tot het alarm?
Ik heb nu een software update (versie update) gehad en nu is het alarm probleem verholpen bij me.
Het zijn vraagtekens voor mij zelf, waar ik zelf twijfels bij heb of ik het fijn vind. Dat wil ik met alle punten aangeven.4v4t4r schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:04:
[...]
1. Het remmen --> Het is volgens mij een design keuze, kwestie van smaak/wensen
2. De elektrische deuren --> wat is hiermee?
Maar wie weet zat er niet genoeg koelmiddel in dit specifiek geval erin. Zou wel slecht zijn want zoiets lijkt mij dat ze controleren voor oplevering? --> Wellicht dingetje ja.. even afwachten.
4. Alarm probleem opgelost? --> hadden we bij onze volvo ook in het begin, weet je nog? Hoop dat dit indd opgelost is zsm.
Airco en Alarm zijn foutjes natuurlijk. Alarm lijkt nu dus opgelost te zijn, dat zou top zijn. Airco is zelf even ervaren net als mijn overige punten. Dit is puur persoonlijk.
Ik heb dat alarm probleem met mijn Volvo niet gehad, moet eerlijk bekennen dat ik met mijn XC40 weinig tot geen problemen gehad heb. Altijd kunnen rijden en nooit stil gestaan maar het grootste punt is de software/android. Wat een sloom drama systeem haha maar dat is offtopic en is nu wel vort bekend.
Zijn er verdere release notes bekend of enkel een update zonder verdere info?
Wel fijn idee dat het opgelost te zijn, hopelijk hebben ze volgende week bij afleveringen de update erop staan.
Oh ik ook verder niet hoor (behalve die zekeringdoos doorgesmolten)mvrooij schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:06:
[...]
Het zijn vraagtekens voor mij zelf, waar ik zelf twijfels bij heb of ik het fijn vind. Dat wil ik met alle punten aangeven.
Airco en Alarm zijn foutjes natuurlijk. Alarm lijkt nu dus opgelost te zijn, dat zou top zijn. Airco is zelf even ervaren net als mijn overige punten. Dit is puur persoonlijk.
Ik heb dat alarm probleem met mijn Volvo niet gehad, moet eerlijk bekennen dat ik met mijn XC40 weinig tot geen problemen gehad heb. Altijd kunnen rijden en nooit stil gestaan maar het grootste punt is de software/android. Wat een sloom drama systeem haha maar dat is offtopic en is nu wel vort bekend.
Auto rijd heerlijk, en ik mis niet echt dingen want zoals je zelf zegt, het systeem is super traag. Alles wat er extra bij komt maakt het alleen maar slomer!
Bij mij is er niks veranderd, nog steeds versienummer 2.0.2.a. En gisteren ging ook het alarm weer af tijdens het laden.
Hier nog geen software update binnen gekregen In de app staat er ook nog geen update klaar na dit net gecheckt te hebben.
Naar welk versie nummer ben je gegaan en zijn er ook nog ander zaken aangepast (logboek beschikbaar)?
Onbalans sporing
Airco capaciteit
Alarm
One pedal drive gebruik
[ Voor 5% gewijzigd door M13z1 op 10-06-2025 10:20 ]
'The truth is not afraid for Questions
ik lees veel mensen over OPD, maar ik zie dit niet als "moeten ze beter doen".M13z1 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:18:
[...]
Onbalans sporing
Airco capaciteit
Alarm
One pedal drive gebruik
Het is een design keuze om deze zo in te richten en is auto specifiek. in mijn P8 staat deze best sterk, mn vrouw haat het - ik vind het heerlijk. Het zal een kwestie van wennen zijn en wellicht maken ze de mogelijkheid via OTA beschikbaar tzt om het sterker te maken? Ieder merk gaat hier echt anders mee om.
Alarm lijkt opgelost met SW update (slechts confirmed door 1 rijder)
Onbalans - als dat echt een uitlijn ding is - wel kwalijk ja
Airco - hoop dat het indd een "er moet meer vloeistof in" - kan ik nog weinig over zeggen, heb de auto niet.
/edit - dont get me wrong, ik probeer niets goed te praten
[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 10-06-2025 10:51 ]
Gehele weekend een LR mogen rijden, vooruitlopend op levering in december. Huidige auto is Kia EV6 waarbij ik gemiddeld 50k per jaar rijd. Auto rijdt geweldig en nodigt niet uit om hard te rijden. Is op comfort ingericht met zachte stoelen en onderstel. Rijdt prima en blij met gemaakte keuze. Enig minpunt is de lane control. Dat is bij Kia toch echt vloeiender en beter voor elkaar. Kan ook aan zonder cruise control en dat rijdt op snelwegen heerlijk. Laden op meer dan 300kw dus ook dikke prima.