Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste
Acties:

• SirHenkie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10-03 21:04
Deze week nu voor 2e x in de app tegenaan gelopen dat het linkse menu scherm (het 'auto'-icoontje; naast het 'diamantje' en het 'poppetje') niet meer het normale auto scherm met digital key + afstandsbediening + bereik etc. laat zien, maar een scherm over de verschillende Zeekr modellen om te configureren.

Waardoor ik dus met de app niet kan ontgrendelen, op afstand bedienen, etc.

Meer mensen hier last van? Of heb ik per ongeluk ergens op geklikt? Van de week was het ook ineens weer normaal... Maar nu weer hetzelfde verhaal..

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
SirHenkie schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:20:
Deze week nu voor 2e x in de app tegenaan gelopen dat het linkse menu scherm (het 'auto'-icoontje; naast het 'diamantje' en het 'poppetje') niet meer het normale auto scherm met digital key + afstandsbediening + bereik etc. laat zien, maar een scherm over de verschillende Zeekr modellen om te configureren.

Meer mensen hier last van? Of heb ik per ongeluk ergens op geklikt? Van de week was het ook ineens weer normaal... Maar nu weer hetzelfde verhaal..
Heb ik ook soms, uitloggen en opnieuw inloggen lost het op.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:19
SirHenkie schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:20:

Bij iPhone is het in ieder geval de applicatie afsluiten en weer opstarten en het werkt.

Fijne van iPhone is dat je met NFC wallet je auto ontgrendeld en de applicatie niet hoeft te gebruiken.

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:24
Ik probeer https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant werkend te krijgen. Zoals aanbevolen een apart Zeekr account aangemaakt en de auto daarmee gedeeld.
Ik heb X-VIN en bearer token achterhaald en account weer uitgelogd uit de Zeekr app.
In Home Assistant zie ik echter dit als ik een actie probeer
code:
1
2
2026-03-08 15:56:24.116 DEBUG (MainThread) [custom_components.zeekr_7x] Finished fetching zeekr_7x data in 0.068 seconds (success: True)
2026-03-08 15:57:22.687 ERROR (MainThread) [custom_components.zeekr_7x] Fout 401 bij Achterklep openen: {"code":"079021","msg":"The account is currently logged in elsewhere.","data":null,"debug":{"traceId":"N/A","bizName":"API Gateway","time":1772981842676}}
Ik zou niet weten waar ik mijn dummy account nog moet uitloggen
@jswinkels of Iemand anders enig idee hoe ik dit oplos?

[ Voor 3% gewijzigd door misteriks op 08-03-2026 16:01 ]

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-04 20:24
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in het aanmelden voor ERE-certificaten voor thuisladen. Ik rijd ongeveer 70000 km per jaar elektrisch en laad grotendeels thuis (Easee laadpaal).

Ik zie dat je dit bij verschillende partijen kunt doen, bijvoorbeeld:
• Tap Electric
• Den Hartog
• Zeres
• Laadloon
• Volt Time

De vergoedingen lijken nogal te verschillen en soms nemen partijen ook een flinke commissie.

Mijn vraag aan jullie:
Bij welke partij hebben jullie je ERE-registratie gedaan?
En wat is ongeveer jullie opbrengst per kWh / per jaar?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
NovaNLL schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:32:
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in het aanmelden voor ERE-certificaten voor thuisladen. Ik rijd ongeveer 70000 km per jaar elektrisch en laad grotendeels thuis (Easee laadpaal).

Ik zie dat je dit bij verschillende partijen kunt doen, bijvoorbeeld:
• Tap Electric
• Den Hartog
• Zeres
• Laadloon
• Volt Time

De vergoedingen lijken nogal te verschillen en soms nemen partijen ook een flinke commissie.

Mijn vraag aan jullie:
Bij welke partij hebben jullie je ERE-registratie gedaan?
En wat is ongeveer jullie opbrengst per kWh / per jaar?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ik denk dat je hier beter je vraag kunt stellen:
[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:26
NovaNLL schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:32:
Grappig, ik wist niet dat dit een ding is. Mijn installatie is helaas al te oud; MID meter heeft geen internet, Easee's meter is niet gecertificeerd, maar misschien is die MID meter vervangen nog kostendekkend. Hou ons op de hoogte?

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 20:20
Ik heb nog steeds de update naar 2.1.1. niet gehad, is dit iets waar je invloed op kan uitoefenen? :-)

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-04 14:07
Tommyniesje1980 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:44:
[...]

Wat ik begrijp uit de reviews (Youtube) is dat de luchtvering comfortabeler is, maar ook wat deinerig (vluchtheuvels, acceleratie). Maar zelf niet mee gereden en ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil.
Weggedrag van mijn LR is trouwens behoorlijk verbeterd sinds de 2.1 update en het uitzetten van de trilwaarschuwing (als je over een lijn rijdt - die heb ik nu op geluid staan). Echt een mooie balans tussen comfort en strak stuurgedrag.
Vind je het dan niet vervelend dat hij iedere keer geluid maakt als je bij de lijn komt?
Jawel, maar dat zorgt er wel voor dat ik netter rijd :). Elke keer handmatig menu in gaan is ook irritant. Liefste volledig uit maar dan kan niet. Zou mooi zijn als we een programmeerbare knop krijgen waarmee je meerdere zaken tegelijk kunt uitzetten. Mag niet van EU neem ik aan.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:33
Weet iemand of de Zeekr een dashcam functie heeft, naast de Sentry mode? Beetje vreemd om nog meer camera's te installeren als deze toch al in overvloed aanwezig zijn.
Ik weet dat Tesla deze functie wel heeft, heb hier diverse voorbeelden van gezien.

• tbee
Nacho1978 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Jawel, maar dat zorgt er wel voor dat ik netter rijd :). Elke keer handmatig menu in gaan is ook irritant. Liefste volledig uit maar dan kan niet. Zou mooi zijn als we een programmeerbare knop krijgen waarmee je meerdere zaken tegelijk kunt uitzetten. Mag niet van EU neem ik aan.
Jawel hoor, zolang je maar 2 kliks doet om iets uit te zetten. Ik heb er al een issue voor aangemaakt in de builders app.

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:24
Tommyniesje1980 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:16:
Ik heb nog steeds de update naar 2.1.1. niet gehad, is dit iets waar je invloed op kan uitoefenen? :-)
Heb je al wel 2.1.0?
Deze kon bij mij pas geïnstalleerd worden na installatie van de trekhaak module (niet de trekhaak zelf) die bij aflevering niet meer op voorraad was en later geïnstalleerd is.

• Ian_
Off-Topic Zeekr X vernieuwd

https://www.autoweek.nl/a...den-en-zelfs-meer-ruimte/

Had iemand dit al gezien? Benieuwd wanneer er nog meer nieuws komt!

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 20:20
misteriks schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Heb je al wel 2.1.0?
Deze kon bij mij pas geïnstalleerd worden na installatie van de trekhaak module (niet de trekhaak zelf) die bij aflevering niet meer op voorraad was en later geïnstalleerd is.
Er staat bij mij nu 2.1 in het beeldscherm

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 20:52
Ian_ schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:39:

Ongeveer een jaar na het actiemodel van de X, laten we hopen dat er van de 7X niet over 2 maanden een update komt, net de mijne in bestelling staan :+ . De X heeft echt mooie updates, met name de middentunnel voorin, geeft de auto een volwassenere indruk, en de bekleding van de deuren (voorheen skyline perforatie met sfeerlicht erachter) vind ik ook mooier bij deze update. Bij de wolf-edition getwijfeld, maar was gewoon net te klein voor mij, wel een hele fijne auto trouwens!

• Rmaxx
Nacho1978 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Mag wel van EU, hebben meerdere merken waaronder Renault. Shortcut knopje voor uitzetten van geselecteerde opties. Lijkt me ook mooie softwarematig te fixen optie voor onder de programmeerbare knop.

• Ian_
Rmaxx schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:25:
[...]

Ongeveer een jaar na het actiemodel van de X, laten we hopen dat er van de 7X niet over 2 maanden een update komt, net de mijne in bestelling staan :+ . De X heeft echt mooie updates, met name de middentunnel voorin, geeft de auto een volwassenere indruk, en de bekleding van de deuren (voorheen skyline perforatie met sfeerlicht erachter) vind ik ook mooier bij deze update. Bij de wolf-edition getwijfeld, maar was gewoon net te klein voor mij, wel een hele fijne auto trouwens!
De 7X heeft in China al een update gekregen MY 2026 met wat goede aanpassingen, alleen ik zie die batterij niet snel naar EU komen de komende 2 jaar.
  • 900V batterij
  • 103 kWh batterij 6C (wat potentieel +600 kW laden is)
  • Deuren elektrisch met een touch knop net als de 7GT
  • Alcantara dak
  • Elektrische achterbanken neerklappen
  • Interactieve B-stijl
  • Vernieuwde middenconsole
  • Pianolak voor mat net als de 7GT
Hieronder een foto van de nieuwe Zeekr X met interactive B-stijl, dat zijn wel toffe updates naast de gene die jij al noemde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hq5jmb9byBjdoopPxbvXnqZuhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ifVNLJem2NhNllSmezohbk6P.avif?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
Ian_ schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:52:
[...]

De 7X heeft in China al een update gekregen MY 2026 met wat goede aanpassingen, alleen ik zie die batterij niet snel naar EU komen de komende 2 jaar.
  • 900V batterij
  • 103 kWh batterij 6C (wat potentieel +600 kW laden is)
  • Deuren elektrisch met een touch knop net als de 7GT
  • Alcantara dak
  • Elektrische achterbanken neerklappen
  • Interactieve B-stijl
  • Vernieuwde middenconsole
  • Pianolak voor mat net als de 7GT
Hieronder een foto van de nieuwe Zeekr X met interactive B-stijl, dat zijn wel toffe updates naast de gene die jij al noemde.
[Afbeelding]
Hmm ik dacht dat de privilege X dat display al had in de deuren? 🤔 de updates van de 7x in china vind ik niet direct bijzobder genoeg, als ze maar besluiten standaard wél een hud of 21 speakers op de core te zetten haha dat zou ik wel jammer vinden. :+

• Ian_
Rmaxx schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:00:
[...]

Hmm ik dacht dat de privilege X dat display al had in de deuren? 🤔 de updates van de 7x in china vind ik niet direct bijzobder genoeg, als ze maar besluiten standaard wél een hud of 21 speakers op de core te zetten haha dat zou ik wel jammer vinden. :+
Geen idee, ik kon alleen maar informatie vinden over de Privilege.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Afgelopen zondag terug gekomen uit Oostenrijk, 48 minuten gestopt om te laden en met 19% thuisgekomen. (met 98% vertrokken). 1100 km gereden. Drie sessies van 16 minuten 59,2kWh (Ionity), 70,6 kWh (Ionity) en 59,3 kWh (EWE GO). (allemaal tot 85% geladen) De tweede lading was tijdens de lunch met bijna 20 graden buiten en die raakte 351 kW! Ik denk dat bij 351 kW de laadpaal de bottleneck was, want ook het amperage stond op 499A.

Veel rond de 150 km/u gereden als standaard snelheid waar het mocht. Heerlijk zo! Mooi weer, leuke trip gehad. Over de heen- en terugweg in totaal 2152 km, 20:47 uur met 25,3 kWh/100km gereden.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:10
Ian_ schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:39:

Leuk! Benieuwd of ze softwarematig overgaan naar hetzelfde systeem als de 7x en 7GT dan zou het een leuk model voor mijn vriendin kunnen worden.

EDIT: Even op de Chinese site gekeken, en daar lijkt de interface/software wel hetzelfde te zijn zoals de 7x en 7GT. Dus wie weet passen ze hem hier ook toe in de nieuwe variant van de X

[ Voor 16% gewijzigd door MvRtje op 09-03-2026 16:03 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:04
Iemand enig idee waar je het deuntje/geluid uit kan zetten wanneer je de auto vergrendeld en ontgrendeld? Buren worden er kriebelig van als ik 's avonds laat en s ochtends vroeg in / uitstap.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
Donjeffa schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:06:
Iemand enig idee waar je het deuntje/geluid uit kan zetten wanneer je de auto vergrendeld en ontgrendeld? Buren worden er kriebelig van als ik 's avonds laat en s ochtends vroeg in / uitstap.
moet kunnen - want ik heb geen geluidje ? Ik zal straks even kijken in de auto.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-04 14:07
Iemand wel eens het paardengeluid aangezet op vol volume op een druk kruispunt?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:10

Freedive

] Ken sent me _

Nacho1978 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:39:
Iemand wel eens het paardengeluid aangezet op vol volume op een druk kruispunt?
Regelmatig! dan ervaar je gelijk een nadeel van de geblindeerde achterruiten, ze zien jou alleen zitten en je kinderen niet 🤣

• Ian_
4x binnen 2 uur in de auto gestapt en 4x was het raak.

System reboot en main display duurde nog een minuut langer om op te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HyW9kwrt-lBw4CXsrfR1pYEGcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxjZYqhQGYKY7Jka9aezsXRu.jpg?f=fotoalbum_large

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Ian_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:45:
4x binnen 2 uur in de auto gestapt en 4x was het raak.

System reboot en main display duurde nog een minuut langer om op te starten.

[Afbeelding]
Auto onder de 20% de hele tijd? Ik denk dat het een soort energiebesparingsmodus is.

• Donjeffa
4v4t4r schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 06:36:
[...]

moet kunnen - want ik heb geen geluidje ? Ik zal straks even kijken in de auto.
Al wat kunnen vinden?

• Ian_
Pete80 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:57:
[...]

Auto onder de 20% de hele tijd? Ik denk dat het een soort energiebesparingsmodus is.
Klopt

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Donjeffa schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:06:
Hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9l5DhPw5kCN7WTy8jTTERb90Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvaT5uFefCLoUeEevALyrTyE.jpg?f=fotoalbum_large

• Donjeffa

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:45
Jerome.c schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:26:
Afgelopen dagen veel op de weg gezeten en het viel mij op dat de borden herkenning in 70% van het geval ernaast zit. Mijn Mustang Mach E had best accurate herkenning met zelfs de onderborden erbij. Ervaren jullie dat dit systeem slecht functioneert tov vorige autos? Ik neem aan dat dit vrij simpel met een update te verbeteren is, dus er is wel hoop.
is al veel over gepost, ook door mij, het is gewoon dramatisch slecht. Gewoon zo veel mogelijk melden via de Feedback knop rechts onderin de navigatie, inspreken in het Engels en dan op submit drukken. Ik hoop dat ze er echt iets mee gaan doen. Ook in HtH erkennen ze dit. Ik heb daarom altijd de telefoon met de Flitsmeister App open op de chargepad liggen om overal waar ik rijd, de juiste max snelheid te zien. Ook in de builders app kun je wat meldingen upvoten.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:45
Hebben sommige rijders al eens vanuit de Zeekr app een locatie opgezocht om naar toe te navigeren en die vervolgens naar de auto te sturen? Nadat ik dan in de auto instap is nergens de route of destination te vinden, zoals doorgestuurd vanuit de app.
Of mis ik iets? Of werkt het doorsturen vanuit de app alleen als je al in de auto zit en de auto aan staat? Dat biedt 0 toegevoegde waarde......

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:05:
Hebben sommige rijders al eens vanuit de Zeekr app een locatie opgezocht om naar toe te navigeren en die vervolgens naar de auto te sturen? Nadat ik dan in de auto instap is nergens de route of destination te vinden, zoals doorgestuurd vanuit de app.
Of mis ik iets? Of werkt het doorsturen vanuit de app alleen als je al in de auto zit en de auto aan staat? Dat biedt 0 toegevoegde waarde......
Ik gebruik het regelmatig, staat bij notificaties, erop klikken en de navigatie start.

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:54:
[...]

is al veel over gepost, ook door mij, het is gewoon dramatisch slecht. Gewoon zo veel mogelijk melden via de Feedback knop rechts onderin de navigatie, inspreken in het Engels en dan op submit drukken. Ik hoop dat ze er echt iets mee gaan doen. Ook in HtH erkennen ze dit. Ik heb daarom altijd de telefoon met de Flitsmeister App open op de chargepad liggen om overal waar ik rijd, de juiste max snelheid te zien. Ook in de builders app kun je wat meldingen upvoten.
Luxe probleem, hoe doet de rest van Nederland hoe hard ze mogen rijden 😂

Jokes aside, het werkt voor geen meter en hopelijk snel opgelost!

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04 12:41
LPiC schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:21:
Weet iemand of de Zeekr een dashcam functie heeft, naast de Sentry mode? Beetje vreemd om nog meer camera's te installeren als deze toch al in overvloed aanwezig zijn.
Ik weet dat Tesla deze functie wel heeft, heb hier diverse voorbeelden van gezien.
Hier was ik laatst ook naar op zoek toen ik door randje oranje reed. Bij Tesla deed ik meestal dan de dashcam opslaan zodat ik bewijs zou hebben dat ik daadwerkelijk door oranje reed.
Ik heb een soortgelijke dashcam functie of opslaan van een clip van afgelopen 5 min bijvoorbeeld niet kunnen vinden.
Iemand ideeën hierover? :)

• tbee
Ik krijg het niet voor elkaar door vanuit google maps het te delen met de zeekr app (zo doe ik het bij m'n Tesla). Misschien dat zoeken in de zeekr app wel werkt.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
nb90 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:34:
[...]

Hier was ik laatst ook naar op zoek toen ik door randje oranje reed. Bij Tesla deed ik meestal dan de dashcam opslaan zodat ik bewijs zou hebben dat ik daadwerkelijk door oranje reed.
Ik heb een soortgelijke dashcam functie of opslaan van een clip van afgelopen 5 min bijvoorbeeld niet kunnen vinden.
Iemand ideeën hierover? :)
&
LPiC schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:21:
Die functie bestaat (nog) niet in onze auto.
Ik heb dit ook al doorgegeven via de Builders App, samen met het punt dat Sentry Mode eigenlijk automatisch aan zou moeten kunnen gaan als wij dat willen. Op dit moment gebruiken ze als reden dat Sentry Mode te veel stroom verbruikt, waardoor dit nu niet mogelijk is. Daarom werkt SM ook niet onder de 20% batterij.

Ter indicatie: een hele nacht van gemiddeld ~9 uur Sentry Mode kost ongeveer 4–6% batterij.

En dan hebben we het nog niet eens over live notificaties op je smartphone wanneer er iets gebeurt, want dat kan momenteel ook nog niet. Als je wilt weten of er iets is gebeurd, moet je letterlijk naar de auto lopen om het incident te bekijken.

Hopelijk worden deze features geprioriteerd en zsm gereleased. Gezien we ook geen enkel inzicht hebben waar ze aan werken is het allemaal lekker gokken. 🙃

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:03
Yes ik doe het vaker. Je moet naar beneden sliden en dan naar notificatie centrum (tweede tab bovenin, te herkennen aan het kleine rode bolletje) gaan en dan op de meldingen klikken om de navigatie informatie te ontvangen. Mocht hij het niet in een keer pakken, dan is het nutteloos want je kan niet nog een keer klikken.

Thanks wat betreft je feedback over de verkeersborden herkenning. Ik zal zoveel mogelijk feedback sturen.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:33
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 01:15:
[...]

&

[...]

Die functie bestaat (nog) niet in onze auto.
Ik heb dit ook al doorgegeven via de Builders App, samen met het punt dat Sentry Mode eigenlijk automatisch aan zou moeten kunnen gaan als wij dat willen. Op dit moment gebruiken ze als reden dat Sentry Mode te veel stroom verbruikt, waardoor dit nu niet mogelijk is. Daarom werkt SM ook niet onder de 20% batterij.

Ter indicatie: een hele nacht van gemiddeld ~9 uur Sentry Mode kost ongeveer 4–6% batterij.

En dan hebben we het nog niet eens over live notificaties op je smartphone wanneer er iets gebeurt, want dat kan momenteel ook nog niet. Als je wilt weten of er iets is gebeurd, moet je letterlijk naar de auto lopen om het incident te bekijken.

Hopelijk worden deze features geprioriteerd en zsm gereleased. Gezien we ook geen enkel inzicht hebben waar ze aan werken is het allemaal lekker gokken. 🙃
Had ook via de Builders App een feature request gedaan, die hebben ze gemerged met een andere.
Deze heb ik geupvote, wat is jouw request? Dan zal ik die ook upvoten, en wellicht dat iedereen die deze functie graag toegevoegd ziet worden dit kan doen :)

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-03 16:36
Alphaxe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:33:
Sinds de laatste update is me nu voor het eerst overkomen dat twee keer in een week tijd de gewone sleutel niet herkend wordt. Heel vreemd.

Alles doet het eerder knoppen en dergelijke van de sleutel.
Anderen hier ook wel eens last van?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing of is de sleutel aan vervanging toe??

• Rmaxx
St3ve-0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:12:
[...]

Welk bewijs had je hiervoor overhandigd? Ik heb hetzelfde ‘probleem’ omdat we de auto al in maart besteld hadden. Bij het activeren van het internet stond in de voorwaarden bij mij wel overal ‘fair use policy’. Moet nog even afwachten hoe dit uitpakt want de aanvraag loopt nog.

Wij hebben gisteren ook onze LR opgehaald. De software update 2.1 was al voorgeïnstalleerd. Wat rijdt die heerlijk zeg! Persoonlijk vind ik de Eco-stand het lekkerst rijden met standard steering, omdat dit gewoon het meest relaxed en vergevingsgezind aanvoelt (mijn vriendin wordt snel wagenziek).

Vandaag ook direct de auto laten wrappen voor een two-tone look met zwart dak. Zoals ik eerder aangaf, vind ik de 7x met het zwart dak van de Privilege een stuk sportiever ogen, het resultaat mag er dan ook echt zijn! Kosten (€300,-) vielen mij alleszins mee. Ik ben helemaal blij met onze nieuwe aanwinst 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is precies hoe ik hem ook wil :) -- en goedkoop!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-03 21:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkB8DVXS_ry_b5zKgJwFSSjT7fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CatGerViJiKb1LoHCrDvM7FG.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren gespot in Brugge (BE), de grote broer 9x. Zeekr is deze dus aan het testen om ook in Nederland en België te lanceren (allicht). Verkeer was iets te druk helaas om betere foto’s te maken.

• Donjeffa
Is er nog een optie om de ramen van de bestuurder en passagier in 1 keer te openen (automatisch) zonder deze te hoeven vasthouden?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
misteriks schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:00:
Ik probeer https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant werkend te krijgen. Zoals aanbevolen een apart Zeekr account aangemaakt en de auto daarmee gedeeld.
Ik heb X-VIN en bearer token achterhaald en account weer uitgelogd uit de Zeekr app.
In Home Assistant zie ik echter dit als ik een actie probeer
code:
1
2
2026-03-08 15:56:24.116 DEBUG (MainThread) [custom_components.zeekr_7x] Finished fetching zeekr_7x data in 0.068 seconds (success: True)
2026-03-08 15:57:22.687 ERROR (MainThread) [custom_components.zeekr_7x] Fout 401 bij Achterklep openen: {"code":"079021","msg":"The account is currently logged in elsewhere.","data":null,"debug":{"traceId":"N/A","bizName":"API Gateway","time":1772981842676}}
Ik zou niet weten waar ik mijn dummy account nog moet uitloggen
@jswinkels of Iemand anders enig idee hoe ik dit oplos?
Ik moet er even induiken. Ik heb er al een hele tijd niet meer naar gekeken eerlijk gezegd. Ik heb voor mijzelf de login aangepast met behulp van de code van een Australiër (https://github.com/Fryyyyy/zeekr_ev_api), daardoor hoef ik niet meer iedere week de Bearer Token in te voeren (heb dit bewust niet naar GitHub gecommit omdat je wel wat secrets e.d. nodig hebt die ik niet zomaar kan delen).

Ik kijk eigenlijk nooit meer naar het dashboard. Ik gebruik de SoC en de combinatie van locatie en het feit of de oplaadkabel ingeplugd is om met EVCC automatisch op PV of goedkoop te laden. Daarnaast gaat als ik niet thuis parkeer automatisch de sentrymode aan (en die gaat weer uit als ik thuis parkeer). Ik wil voor. mijn vakantie nog wel een koppeling maken met ABRP zoals @nikagl heeft gedaan.

Ik heb deze melding nog nooit gehad (ook niet toen ik nog met hetzelfde account inlogt). Als ik nu in mijn dashboard kijk zie ik ook geen problemen. Heb nog specifiek getest met het kofferbak slot en die kan ik gewoon openen.

[ Voor 5% gewijzigd door jswinkels op 11-03-2026 17:12 ]

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
------------------------------

Hebben andere mensen ook problemen met de helderheid van HUD in de avond. Bij mij verandert de helderheid continue (van fel, naar minder fel en dan schiet hij weer teug naar fel). Als de HUD minder fel is kan ik de borden niet meer lezen (vindt het gewoon ook al slecht leesbaar,)
Overdag doet het probleem zich niet voor.

[ Voor 30% gewijzigd door jswinkels op 11-03-2026 17:16 ]

• 4v4t4r
Donjeffa schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:06:
Is er nog een optie om de ramen van de bestuurder en passagier in 1 keer te openen (automatisch) zonder deze te hoeven vasthouden?
als je 1 tikje geeft gaan ze toch helemaal open ? Ik hou ze niet vast iig

Zeekr 7x Privilege AWD

• Donjeffa
4v4t4r schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:21:
[...]

als je 1 tikje geeft gaan ze toch helemaal open ? Ik hou ze niet vast iig
Dan ga ik dat proberen, wellicht hield ik ze te lang vast zodat eea voor het automatische was overbrugt.

Bedankt weer!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:12
Donjeffa schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:04:
[...]

Dan ga ik dat proberen, wellicht hield ik ze te lang vast zodat eea voor het automatische was overbrugt.

Bedankt weer!
En anders via spraak. Dat leek goed automatisch te werken.

Be reasonable.... do it my way

• Rioja1969
  • Laatst online: 22:17
blyzz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:56:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing of is de sleutel aan vervanging toe??
Ik heb het ook een keer gehad. Toen ik de key fob in het linker oplaadbakje legde (midden console) op de nfc zender herkende de auto ineens de sleutel weer. Dus misschien werkt dit bij jou ook en is het puur een kwestie van opnieuw connecten via nfc.

• Rioja1969
tbee schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 23:14:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar door vanuit google maps het te delen met de zeekr app (zo doe ik het bij m'n Tesla). Misschien dat zoeken in de zeekr app wel werkt.
Volgens mij werkt dat vanuit de app alleen met de geintegreede Zeekr navigatie, dus niet met Google Maps. Probeer dat maar eens. Je kunt de voorgeselecteerde route vervolgens terugvinden in het scherm met snelkoppelingen (komt tevoorschijn als je in je autoscherm naar beneden swiped) onder ‘notificaties’ en van daaruit activeren.

• Ian_
Rioja1969 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Volgens mij werkt dat vanuit de app alleen met de geintegreede Zeekr navigatie, dus niet met Google Maps. Probeer dat maar eens. Je kunt de voorgeselecteerde route vervolgens terugvinden in het scherm met snelkoppelingen (komt tevoorschijn als je in je autoscherm naar beneden swiped) onder ‘notificaties’ en van daaruit activeren.
Het werkt inderdaad alleen via de Zeekr APP naar de auto.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:50
Rioja1969 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:25:
[...]

Ik heb het ook een keer gehad. Toen ik de key fob in het linker oplaadbakje legde (midden console) op de nfc zender herkende de auto ineens de sleutel weer. Dus misschien werkt dit bij jou ook en is het puur een kwestie van opnieuw connecten via nfc.
Vandaag had ik weer dit probleem en toevallig bedacht ik dit zonder jou tip te hebben gelezen dit te proberen omdat daar de NFC reader zit. Uitkomst het klopt, leg je de sleutel op het linker oplaadbakje dan wordt deze herkend en kun je wegrijden. _/-\o_

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
LPiC schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:28:
[...]

Had ook via de Builders App een feature request gedaan, die hebben ze gemerged met een andere.
Deze heb ik geupvote, wat is jouw request? Dan zal ik die ook upvoten, en wellicht dat iedereen die deze functie graag toegevoegd ziet worden dit kan doen :)
Ik denk dat alleen upvoten hier niet heel veel effect heeft. Wat waarschijnlijk beter werkt, is als iedereen zelf ook een issue of request indient. Dan zien ze dat er meerdere meldingen over hetzelfde onderwerp binnenkomen.

In de ICT wereld zie je dat ook: als er veel incident tickets binnenkomen over hetzelfde probleem, wordt het vaak sneller geëscaleerd, samengevoegd in problem management, en krijgt het een hogere prioriteit richting management. (Denk aan de stuur issue voor v2.1)
Misschien moeten we Zeekr dat principe ook snel laten ervaren.

Ik weet dat het nog een relatief nieuw bedrijf is en dat ze intern nog veel moeten stroomlijnen qua processen etc.
Maar het is ook weer geen kleine startup met een klein budget. Binnen de groep zit genoeg kennis en ervaring waar ze best wat expertise, procedures en workflows van kunnen overnemen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Nacho1978 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Toch wel opvallend dat de BMW met 267PK (gecombineerd) in 6.2s naar de 100 gaat en de 7X LR in 6.0s met 421PK.. De 7x laat niet direct al het vermogen vrij en is 20% zwaarder, maar toch een groot verschil in efficiëntie..
De X3 was trouwens ook AWD en natuurlijk wat lichter. Vanuit stilstand kan de X3 daardoor net iets eerder weg trekken, maar daarna vliegt de 7X er echt voorbij kan ik je vertellen. Heb dat nog even getest voordat ik de auto weer moest inleveren 😇

0,0 spijt van de 7X trouwens. We mogen echt trots en blij zijn met deze dikke auto. Geen moment het gevoel gehad dat ik in de toekomst weer terug zou willen naar BMW.

Vanaf 50+ of 100+ km/h met het gaspedaal vol naar beneden was de 7X binnen een paar seconden al verdwenen. Laat staan als je een Priv met AWD hebt, dan houdt bijna niemand je bij 😂.
(Totdat je een RS6 tegenkomt 😈)

• Ian_
Krijgt iemand nog wel eens een reactie op ‘the builders app’?

• tbee
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 06:04:
Krijgt iemand nog wel eens een reactie op ‘the builders app’?
Mijn dubbel klik voor ADAS kreeg een reactie, maar dat is een maand geleden of zo.

• Ian_
tbee schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 06:31:
[...]

Mijn dubbel klik voor ADAS kreeg een reactie, maar dat is een maand geleden of zo.
Momenteel 32 tickets openstaan en echt al maanden geen reacties meer erop.

• Rioja1969
Weet iemand toevallig of de lossless audio kwaliteit ook nog wordt toegevoegd aan de native Spotify app? Nu moet ik Spotify steeds luisteren via een wired Carplay connectie. Beetje omslachtig …..

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik hoop toch ook echt dat de LCC een echte upgrade gaat krijgen. Deze ochtend op een rit van 45km echt 10x en melding om het dit vast te pakken. Het lijkt echt volkomen willekeur bij wisselen van baan. Zonder autos om je heen of juist, geen afslagen of 3 baans wegen of achterop komend verkeer...de onvoorspelbaarheid is mijn grootste ergenis. De grotere afstand met je voorligger kan ik wel handelen en ook alle waarschuwingen als je ook maar iets te dichtbij rijdt wel. Maar die lcc😵‍💫

• 4v4t4r
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:29:
[...]

Momenteel 32 tickets openstaan en echt al maanden geen reacties meer erop.
haha 32 ook echt :D Ik heb er zelf 0 open staan maar zal vandaag eens door de app gaan om dingen te upvoten (for what its worth)

Als ik zelf probeer na te denken wat ik persoonlijk mis : Preheat < 20% , paar leuke apps voor op vakantie - geloof niet dat ik verder echt functionaliteit mis, rij bar weinig met ACC/LCC (want het werkt voor mij niet fijn) dus wellicht dat dit nog beter kan)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
Rioja1969 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:33:
Weet iemand toevallig of de lossless audio kwaliteit ook nog wordt toegevoegd aan de native Spotify app? Nu moet ik Spotify steeds luisteren via een wired Carplay connectie. Beetje omslachtig …..
Dit heeft geen zin, gezien de passthrough Apple CarPlay wired ook geen echte lossless toelaat.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:16
jswinkels schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Ik moet er even induiken. Ik heb er al een hele tijd niet meer naar gekeken eerlijk gezegd. Ik heb voor mijzelf de login aangepast met behulp van de code van een Australiër (https://github.com/Fryyyyy/zeekr_ev_api), daardoor hoef ik niet meer iedere week de Bearer Token in te voeren (heb dit bewust niet naar GitHub gecommit omdat je wel wat secrets e.d. nodig hebt die ik niet zomaar kan delen).

Ik kijk eigenlijk nooit meer naar het dashboard. Ik gebruik de SoC en de combinatie van locatie en het feit of de oplaadkabel ingeplugd is om met EVCC automatisch op PV of goedkoop te laden. Daarnaast gaat als ik niet thuis parkeer automatisch de sentrymode aan (en die gaat weer uit als ik thuis parkeer). Ik wil voor. mijn vakantie nog wel een koppeling maken met ABRP zoals @nikagl heeft gedaan.

Ik heb deze melding nog nooit gehad (ook niet toen ik nog met hetzelfde account inlogt). Als ik nu in mijn dashboard kijk zie ik ook geen problemen. Heb nog specifiek getest met het kofferbak slot en die kan ik gewoon openen.
Dat zijn mooie stappen! ik hoop dat dit een keer in een jip en janneke add-on voor HA of Homey uitkomt.

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:33

npolm

P8

Kan het niet terugvinden, maar wat te doen als de batterij (al na 5 maanden) van de autosleutel leeg is?

|- Rotterdam -|

• Ian_
4v4t4r schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:43:
[...]

haha 32 ook echt :D Ik heb er zelf 0 open staan maar zal vandaag eens door de app gaan om dingen te upvoten (for what its worth)
Als ik zelf probeer na te denken wat ik persoonlijk mis : Preheat < 20% , paar leuke apps voor op vakantie - geloof niet dat ik verder echt functionaliteit mis, rij bar weinig met ACC/LCC (want het werkt voor mij niet fijn) dus wellicht dat dit nog beter kan)
Mochten mensen nog willen reageren en upvoten, hieronder de gene die nog relevant zijn. Zoals je ziet, ben ik al even bezig maar komende maand rij ik de Zeekr 7X LR alweer een jaar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VumAqaQBEVNj7oeEjyih49l5Pi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmckds8cTJX8Gi6xFXibeQXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcLu5F8XLNPdJy1cLG3Eg2G5Oec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oaUWzOAmSl4mnLVq1Xhbm5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNanlLiWdNVA_NiyoKOcXYyusw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqNVH302m9X8wiWTvjlFEjDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SthcN8BFnhu0qg69P8YTIubD_I8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQmquVkwyTLY156tjrlfcTBo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWYH8fssb4sIoSQ0od_YhS8kuBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OvOK0EwylLbLiDIHYwykhl7G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EJaydofpDSDmGxZmzVPVlYjJR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBMTB3nvYxEtUKEStQnpftVu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yEJ11EiaBChcRaPlG9a2NlAsKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zkhf6qDFKzu9iOdzBrxaLmsh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7WbjqCJMpxayK0PFfeeW_s90Y4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lcwzOLEs4w2fPvQJavI8U43N.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
npolm schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:20:
Kan het niet terugvinden, maar wat te doen als de batterij (al na 5 maanden) van de autosleutel leeg is?
  • Batterij vervangen
  • Telefoon gebruiken om te unlocken
  • Kaart gebruiken om te unlocken

• 4v4t4r
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Mochten mensen nog willen reageren en upvoten, hieronder de gene die nog relevant zijn. Zoals je ziet, ben ik al even bezig maar komende maand rij ik de Zeekr 7X LR alweer een jaar :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt deze vraag al eerder beantwoord - maar hoe vind ik je feedback makkelijk in de builderapp?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Je hebt deze vraag al eerder beantwoord - maar hoe vind ik je feedback makkelijk in de builderapp?
Ik kijk bij de app, filter op tags en dan op Zeekr 7X, daarna is het scrollen 8)7

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 21:46
Goedemorgen,

Ik heb 2 vragen:
1. Als ik de 7x thuis aan de lader hang, start die met laden en 1 min stop die met laden. Dan 1 min later start die weer met laden enz enz. Kan oplopen tot 20 keer! Hebben daar meerdere berijders last van?
2. Kan ik ergens het startgeluid van laden uitzetten? Of zit dat nog in de buildersapp?

Thanks

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08:48

RCZ

ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 00:36:
[...]

De X3 was trouwens ook AWD en natuurlijk wat lichter. Vanuit stilstand kan de X3 daardoor net iets eerder weg trekken, maar daarna vliegt de 7X er echt voorbij kan ik je vertellen. Heb dat nog even getest voordat ik de auto weer moest inleveren 😇

0,0 spijt van de 7X trouwens. We mogen echt trots en blij zijn met deze dikke auto. Geen moment het gevoel gehad dat ik in de toekomst weer terug zou willen naar BMW.

Vanaf 50+ of 100+ km/h met het gaspedaal vol naar beneden was de 7X binnen een paar seconden al verdwenen. Laat staan als je een Priv met AWD hebt, dan houdt bijna niemand je bij 😂.
(Totdat je een RS6 tegenkomt 😈)
Mijn zoon werkt bij BMW en had gisteravond de nieuwe BMW IX3 mee. Uiteraard gelijk mee gereden. Met die auto hebben ze wel een grote sprong gemaakt ten opzichte van de vorige IX3. Is een duurdere auto dan de 7X en dat voel je wel. Goed en mooi rijgedrag. Goed doorontwikkeld. Specificaties lijken veel op de 7X. Genoemde range bij BMW is marketingtaal. Werkelijk actieradius zal ongeveer 530 km zijn in vergelijk met de Zeekr 7x ongeveer 470 km bij huidige temperaturen. Mijn Zeekr stuurt nu goed maar de BMW stuurt nog iets verfijnder.

• Donjeffa
Donjeffa schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:04:
[...]

Bedankt weer!
Het werkt! Inderdaad te lang vasthouden heft het automatisch zakken op!!! :*)

• Rioja1969
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:14:
[...]

Dit heeft geen zin, gezien de passthrough Apple CarPlay wired ook geen echte lossless toelaat.
Weet je dat zeker? Hij geeft in het autoscherm wel aan ‘zonder kwaliteitsverlies’ en het klinkt wel beter dan Spotify native en wireless Carplay?

• Ian_
Rioja1969 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Weet je dat zeker? Hij geeft in het autoscherm wel aan ‘zonder kwaliteitsverlies’ en het klinkt wel beter dan Spotify native en wireless Carplay?
Wired Apple CarPlay --> 24-bit / 48 kHz
Wireless Apple CarPlay --> 16-bit / 48 kHz
Spotify Very high --> 320 kbps

Alleen zijn het maximale waardes maar goed dus gemiddeld geen idee. Ligt ook aan de kabel die je gebruikt, heb zelf een Thunderbolt 5 kabel (had ik nog over) haha.

Ik weet ook niet of de onboard DAC of hoe je het heet het toelaat.

• Rioja1969
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Wired Apple CarPlay --> 24-bit / 48 kHz
Wireless Apple CarPlay --> 16-bit / 48 kHz
Spotify Very high --> 320 kbps

Alleen zijn het maximale waardes maar goed dus gemiddeld geen idee. Ligt ook aan de kabel die je gebruikt, heb zelf een Thunderbolt 5 kabel (had ik nog over) haha.

Ik weet ook niet of de onboard DAC of hoe je het heet het toelaat.
Apple Carplay ondersteunt lossless en de DAC in de Zeekr moet het ook ondersteunen omdat het ook gewoon werkt via Tidal. Ik hoor iig een beter geluid via wired Carplay, je moet uiteraard wel het lossless abonnement hebben van Spotify 😃

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00
PolestarB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:25:
Goedemorgen,

Ik heb 2 vragen:
1. Als ik de 7x thuis aan de lader hang, start die met laden en 1 min stop die met laden. Dan 1 min later start die weer met laden enz enz. Kan oplopen tot 20 keer! Hebben daar meerdere berijders last van?
2. Kan ik ergens het startgeluid van laden uitzetten? Of zit dat nog in de buildersapp?

Thanks
Mbt. 1; ik heb dat ook en heb het idee dat het te maken heeft met load balancing. Dus elke keer als er van laadvermogen gewisseld wordt dan start/stopt hij (althans dat denkt hij )

• Rmaxx
spacecrap schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:13:
[...]

Mbt. 1; ik heb dat ook en heb het idee dat het te maken heeft met load balancing. Dus elke keer als er van laadvermogen gewisseld wordt dan start/stopt hij (althans dat denkt hij )
Altijd? of wanneer de zon schijnt? Ik heb dit nl bij laden van de hybrid via granny lader wanneer de zon flink schijnt. Net of er dan een overspanning is en hij ivm de veiligheid uit gaat. komt er een wolkje, daalt de spanning, begint ie weer te laden.. Verder nergens last mee, installatie is orde. Heb dit ook pas sinds ik een andere lader heb, vorige granny deed het gewoon altijd. |:(

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:32
Nou simpel (niet lullig bedoeld) antwoord gewoon de batterij vervangen..

Wat ik wel apart vind is, ik heb de auto sinds mei 2025 en nergens last van. De initiële batterij van de autosleutel doet het nog gewoon prima. Druk nooit op de knoppen wellicht dat daar verschil in zit???

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 09:07
De mijne was bij aflevering al leeg...... 8)7

'The truth is not afraid for Questions

• tbee
4v4t4r schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat daar het probleem zit; het idee was aardig, maar zonder goed beheer van de issues wordt het een zooitje. Ik vermoed dat ze het als "inspiratie" gebruiken, maar een eigen Jira hebben of zo.

• Ian_
tbee schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Ik denk dat daar het probleem zit; het idee was aardig, maar zonder goed beheer van de issues wordt het een zooitje. Ik vermoed dat ze het als "inspiratie" gebruiken, maar een eigen Jira hebben of zo.
Ik mag inderdaad hopen dat dit niet hun interne tool is die ze gebruiken voor software management 😅. Jira is daar een stuk geschikter voor.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:58
Degene met die privilege
kan je al wennen aan de automatische deuren?

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 21:46
spacecrap schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:13:
[...]

Thanks dat herken ik maar daar zou de auto toch mee om moeten kunnen gaan. Mijn vorige auto van een Polestar 2 en zonder enige problemen.

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 10:19
Krijgt iemand een Waze of Google Maps route zichtbaar in de HUD?
Android Auto met Waze of Google Maps: kaart zichtbaar op de HUD, maar de route niet.
Apple Carplay met Waze of Google Maps, kaart niet zichtbaar op de HUD. 8)7

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
Ahmi schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:16:
Krijgt iemand een Waze of Google Maps route zichtbaar in de HUD?
Android Auto met Waze of Google Maps: kaart zichtbaar op de HUD, maar de route niet.
Apple Carplay met Waze of Google Maps, kaart niet zichtbaar op de HUD. 8)7
Als je de HUD uitzet dan kun je op het bestuurdersdisplay wel een kaart zien met CarPlay en navigatie van Apple zelf (Kaarten). Dan moet je de informatie die aan de rechterkant van het bestuurdersdisplay getoond wordt wijzigen naar kaart. Dit kan alleen met de HUD uit. Ik zou graag willen zien dat dit ook op de HUD hetzelfde zou werken maar helaas.

Ik weet niet hoe dit zit voor Waze, Google Maps en Android Auto.

• tbee
kx22 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:51:
Degene met die privilege
Het is een gimmick, maar eigenlijk niet echt praktisch. Het zou anders zijn als je ze alvast kunt open doen, zoals de achterklep.

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:56
Weet je zeker dat de batterij leeg is? Ik heb zelf namelijk al een paar keer gehad dat 'ie niet reageert op het ontgrendelen met de sleutel, maar na het te hebben ontgrendeld met mijn telefoon en te hebben gereden de Zeekr weer vrolijk met de sleutel te kunnen vergrendelen.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:10
Degene met die privilege
Ik zeker, en mijn vriendin ook. Andere passagiers die je moet halen of meenemen is ander verhaal want die kennen/snappen dit natuurlijk niet. Ik probeer vaak de deur al open te zetten anders zijn ze constant aan het zoeken wat ze moeten doen.

Eigengebruik prima, voor andere is het gewoon niks/niet nodig. Had het top gevonden als ze ook de mogelijkheid hadden gegeven om gewoon de deurklinken te gebruiken.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 09:07
Degene met die privilege
Ik deel de ervaringen van anderen, het gebeurt vaak dat het even duurt voordat de auto wakker wordt en de deur opent of, ondanks dat je buiten de rangeerruimte staat, de deur toch niet helemaal opent. Het is grappig om te zien, maar ik ervaar nauwelijks comfort hiervan.

'The truth is not afraid for Questions

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-04 13:00
Degene met die privilege
Wat anderen zeggen, met de toevoeging dat ik het wel heel praktisch vind dat je de deur op elke stand open kunt zetten, waar standaard deuren vaak een aantal standen hebben; helemaal open of half open bijvoorbeeld

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:58
Dus eigenlijk concludeert iedereen: Als het er niet was, had je het niet erg gevonden.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-04 11:27
Deels, het openen gaat niet altijd top maar het automatisch dichtgaan met druk op de rem vind ik wel fijn en iets hebben. Mis dat nu als ik in een andere auto rij..

• RVMano
Net terug uit Oostenrijk en uit gemak bedrijfsbus (diesel gepakt), kwam onderweg wel 2 7x tegen en had wel beetje spijt. Kun je in Duitsland bij snelladen ook al met creditcard betalen of moet je echt daar ook pasjes voor aanvragen? Hou toch die angst dat het pasje niet werkt..

• Ian_
RVMano schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:52:
Net terug uit Oostenrijk en uit gemak bedrijfsbus (diesel gepakt), kwam onderweg wel 2 7x tegen en had wel beetje spijt. Kun je in Duitsland bij snelladen ook al met creditcard betalen of moet je echt daar ook pasjes voor aanvragen? Hou toch die angst dat het pasje niet werkt..
Ik ben regelmatig in Duitsland maar gebruik altijd IONITY, FASTNED of ENBW, CC werkt prima of je laadpas.

• tbee
kx22 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:38:
Dus eigenlijk concludeert iedereen: Als het er niet was, had je het niet erg gevonden.
Als het niet een verplichte optie was, had ik hem niet genomen. Net als lederen bekleding. Het is een leuke gadget hoor! Maar net als als smart lampen in huis; een handmatige knop of dimmer werkt meestal beter. (En dat komende van een ITer.) ;)

Maar ik stond laatst langs een drukke straat; die deuren zijn dan niet echt handig. Ze gaan te langzaam en te ongecontroleerd (ver) open. Dan moet je dat toch met de hand doen.

[ Voor 16% gewijzigd door tbee op 13-03-2026 11:29 ]

• RVMano
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Ik ben regelmatig in Duitsland maar gebruik altijd IONITY, FASTNED of ENBW, CC werkt prima of je laadpas.
Welke laadpas heb je? gebruik hier in de regio die van Vattenfall en heb voor de zekerheid die van de anwb maar die heb ik nog nooit nodig gehad.. Pasje van Vattenfall is bij de laadpalen in Veldhoven het goedkoopste..

• RVMano
Maar creditcard werkt dus ook, ideaal dat wist ik niet..

• Rmaxx
Brake covers vraagje : ik zou graag die oranje brakecovers bestelen, met zwarte text, maar ik heb even rondgeklikt op de site van ome Ali, maar er zijn wel 20 verschillende aanbieders, en allemaal maar vaag of niet te kiezen welke kleur, of helemaal geen logo.. heeft iemand hier goede ervaring mee en weet nog precies welke link ik moet hebben? :of eee andere tip )

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:50:
Brake covers vraagje : ik zou graag die oranje brakecovers bestelen, met zwarte text, maar ik heb even rondgeklikt op de site van ome Ali, maar er zijn wel 20 verschillende aanbieders, en allemaal maar vaag of niet te kiezen welke kleur, of helemaal geen logo.. heeft iemand hier goede ervaring mee en weet nog precies welke link ik moet hebben? :of eee andere tip )
Dit is de gene waarvan ik weet dat ze passen en gemakkelijk zijn in het bestellen.
https://www.evstitan.com/...kr?variant=44671970803869

• Ian_
RVMano schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Welke laadpas heb je? gebruik hier in de regio die van Vattenfall en heb voor de zekerheid die van de anwb maar die heb ik nog nooit nodig gehad.. Pasje van Vattenfall is bij de laadpalen in Veldhoven het goedkoopste..
Ik gebruik de apps van IONITY en Fastned, daar staat mijn CC aangekoppeld en werkt ideaal. Zeker met Autocharge, aankopelen en gaan. Factuur komt daarna en geen gedoe.

Qua laadpas maak ik gebruik van MTC (Eneco).

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 04-04 05:58
Hallo allemaal,

Ik rij een kleine maand met veel plezier een LR en hoewel ik nog steeds dingen ondek wou ik hier 2 bragen stellen.
Na de auto met winterbanden ontvangen te hebben zijn er gisteren de zomer banden zoals af fabriek erop gezet.( Michelin Pilot Sport EV ) Winterbanden waren Bridgestone Blizzak en opzich hoorbaar maar niet echt storend. Sinds gisteren ochtend en 300km verder met Zomerbanden ervaar ik een storend zoemend geluid terwijl ik verwacht had dat ze stiller zouden zijn dan de winterbanden. Profile geeft aan terug te komen en ritje te rijden en kan van alles zijn. Bandenspanning koud op 2.8bar wat best snel naar 3.0 ~3.1 bar gaat.
Hebben andere mensen dit toevallig meegemaakt ? Enig idee wat het kan zijn ?

Tweede vraag gaat over app van agenda en meetings.. klopt het dat deze niet werkt ? Als ik erop klik geeft ie aan geen verbinding te kunnen maken met backned. Mobiele data is wel actief en gecontroleerd met Zeekr in Zeist.
Bedankt
Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste