Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste
Acties:

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:54
Ik heb nog een Carlinkit TBox Ambient 8GB/128GB over die weg mag. Mijn vrouw blijft toch bij Android Auto, dus deze is overbodig geworden.

Ik gebruik zelf ook een TBox Ambient in mijn 7x. Via Samsung kun je eenvoudig routines instellen: zodra mijn telefoon verbinding maakt met Bluetooth van de 7x, wordt automatisch mijn hotspot ingeschakeld (voorheen deed ik dit met Tasker). De TBox verbindt vervolgens automatisch met die hotspot via wifi. Dit werkt altijd stabiel.

Groot voordeel is dat je in splitscreen bijvoorbeeld Google Maps en Spotify of youtube tegelijk kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8jFp3EK8X90adugEUMKciNr9Sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/stXQ4lFXGRzl8MQRFqTxLIiW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door bullseye1977 op 02-03-2026 10:31 ]

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:56
bullseye1977 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:25:
Ik heb nog een Carlinkit TBox Ambient 8GB/128GB over die weg mag. Mijn vrouw blijft toch bij Android Auto, dus deze is overbodig geworden.

Ik gebruik zelf ook een TBox Ambient in mijn 7x. Via Samsung kun je eenvoudig routines instellen: zodra mijn telefoon verbinding maakt met Bluetooth, wordt automatisch mijn hotspot ingeschakeld (voorheen deed ik dit met Tasker). De TBox verbindt vervolgens automatisch met die hotspot via wifi. Dit werkt altijd stabiel.

Groot voordeel is dat je in splitscreen bijvoorbeeld Google Maps en Spotify of youtube tegelijk kunt gebruiken.
Ik heb een eigen BV, dus zakelijk aanschaffen is waarschijnlijk goedkoper voor me, misschien kun je iemand anders blij maken.

Wat ik wel interessant vind is die automation. Heb je daarvoor je telefoon moeten rooten? Ik heb een Google Pixel en daar is dat wel nodig om hotspot automatisch te kunnen aanzetten.

Dat met die split screen; dat is in normale Android auto toch ook al zo? Tenminste, ik heb nu in de 7X ook split screen maps en spotify. Niet Youtube uiteraard.

• bullseye1977
Nee niet hoeven rooten. Samsung heetf een redelijke routine mogelijkheid. Met een trigger en dan een actie.(als/dan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvLs2dtB2TtqP2D71sx4XWvrXjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e17d7ArYNgihSVuouQNjtLon.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door bullseye1977 op 02-03-2026 11:59 ]

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 17:13
Jerome.c schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:02:
Ik heb dus een probleem met de continental ecocontacts die nu op mn 7x zitten. Ik heb thuis een grind oprit (niet ieders smaak natuurlijk) waarop ik het type grind had uitgezocht op de minste overlast voor de buurt en dus niet eruit gereden wordt. Ik heb ook matten neergelegd maar nu met deze continental banden wordt alles gewoon eraf getrokken. Niet zozeer omdat ze in het profiel blijven zitten maar omdat ze lijken te fuseren met de band.

Mn vorige autos hebben altijd Michelin gehad en nooit dit probleem gekend. Mn vorige auto woog ook 2200kg. Meer mensen met een grind oprit en dit probleem?

Is dit puur de compound van die ecocontact banden?
[Afbeelding]
Ik ha ddit weeknd hetzelfde met deze banden op een Lynk, leek wel of er lijm op zat. heb ze er met de hand af moeten trekken, reed wel erg hobbelig :)

• TheDoorNL
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:19
Iemand ook last van 3 piepjes als de 7X onder de 12 kilometer per komt?

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 18:42
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Ik ha ddit weeknd hetzelfde met deze banden op een Lynk, leek wel of er lijm op zat. heb ze er met de hand af moeten trekken, reed wel erg hobbelig :)
Ik heb continental gecontacteerd maar nog geen reactie. Ik snap de verschillende compounds wel maar het is nu ook niet dat ik de soft-tires van F1 na 20 ronden ambieer onder mn auto.

• tbee
bullseye1977 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:59:
Nee niet hoeven rooten. Samsung heetf een redelijke routine mogelijkheid. Met een trigger en dan een actie.(als/dan)
Dit is mijn eerste Pixel, eens uitproberen want minder bloatware, maar ik ga denk ik toch weer terug naar Samsung.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 19:13
2.1.1 met LCC en ACC net op de A4 veel rustiger. Niet plotseling remmen, betere en rustigere acceleratie. Nog wel iets te veel ruimte tussen mij en andere auto. Maar voor de rest blij met de update.

Waar de auto nog onrustig is, is wanneer ik zelf gas bijgeef en daarna los laat. Dit mag wat minder schokkerig. Heb t met name als ik een gat beetje dicht wil rijden, dat vind de CC niet zo leuk.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:46
Vraagje:

Is het ook mogelijk om de verlichting permanent aan te zetten? hij schakelt bij mij altijd weer uit als ik de auto heb afgesloten.
Ik vind ook dat hij pas laat inschakelt als het donker wordt vandaar.

Bedankt

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-04 18:00
Denken jullie echt dat de 2.1.1 onder water meer heeft opgelost dan de releasenotes beschrijven of zit het tussen de oren dat de auto beter rijdt voor sommige van jullie?

Zou het wel apart vinden dat Zeekr het op deze manier zou doen niet transparant zijn alleen maar aangeven dat er diagnostische verbeteringen tbv de hud en display unit zijn doorgevoerd maar onder tussen ook andere verbeterring doorvoerd met een 2.1.(1)x update

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:23

RCZ

clydevdl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:49:
Denken jullie echt dat de 2.1.1 onder water meer heeft opgelost dan de releasenotes beschrijven of zit het tussen de oren dat de auto beter rijdt voor sommige van jullie?

Zou het wel apart vinden dat Zeekr het op deze manier zou doen niet transparant zijn alleen maar aangeven dat er diagnostische verbeteringen tbv de hud en display unit zijn doorgevoerd maar onder tussen ook andere verbeterring doorvoerd met een 2.1.(1)x update
Afgelopen zaterdag met waarschuwing rijstrrook op geluid naar Oostenrijk gereden. Versie 2.1.1. Goed stuurgedrag. Bij setting trillen veel last van slecht stuurgedrag in weken daarvoor. Woensdag rijd ik terug naar Nederland en zal setting op trillen zetten. Ben benieuwd of het slechte stuurgedrag dan weer terugkomt of niet. Zo niet dan heeft de update naar versie 2.1.1 wel invloed gehad.

• Rmaxx
Vraagje over de verlichting,: ik zie online steeds fotos met de lichtbalk of met alleen 2 dagrijlichten aan? Wat is het verschil, kun je dit instellen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJTX6Hx2CoyPqzMvUhg2DTCWEQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G8BhoT5nUVSByYrhUVJlNqk.jpg?f=fotoalbum_large

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-04 14:49
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:53:
Vraagje over de verlichting,: ik zie online steeds fotos met de lichtbalk of met alleen 2 dagrijlichten aan? Wat is het verschil, kun je dit instellen? [Afbeelding]
De zwarte lichtbalk werkt alleen op de Chinese markt en de betreffende foto's zullen dus ook waarschijnlijk in China gemaakt zijn, in de EU is dit niet toegestaan en is de zwarte balk eigenlijk gewoon "niks".

• Rmaxx
seezu schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:54:
[...]

De zwarte lichtbalk werkt alleen op de Chinese markt en zullen dus ook waarschijnlijk in China gemaakt zijn, in de EU is dit niet toegestaan en is de zwarte balk eigenlijk gewoon "niks".
Beide fotos zijn eu model. ik heb het over de strip in het midden, niet de zwarte balk van valeo, die mag idd niet in eu en australië.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Beide fotos zijn eu model. ik heb het over de strip in het midden, niet de zwarte balk van valeo, die mag idd niet in eu en australië.
Volgens mij als je Low Beam kiest, dan is de balk ook aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6-9tTPAuOul0ZYJN9iPT_HfTWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAtdJjXcAgVdbKEAy99uxZah.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-04 22:30
Ian_ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:00:
[...]

Ruim genomen het volgende:
Laadpaal €700,-
Aardlekautomaat €100,-
Load balancing €75,-
Installatie tot 5m inclusief kabel €350,- / €500,-
Zit de load balancer unit via een UTP kabel in de P1 poort van je slimme meter?

• Ian_
  • Nu online
WizzyBrown schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:42:
[...]

Zit de load balancer unit via een UTP kabel in de P1 poort van je slimme meter?
Ja, in mijn geval een splitter. Zit namelijk nog meer op:
- Zonnepanelen
- Batterij
- Laadpaal
- HomeWizard

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:53:
Vraagje over de verlichting,: ik zie online steeds fotos met de lichtbalk of met alleen 2 dagrijlichten aan? Wat is het verschil, kun je dit instellen? [Afbeelding]
Eerste foto is standaard ingesteld voor alle 7Xs via Auto verlichting, dit is ook je normale DRV.

Korte uitleg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/793FgYOzNUbIoQwTBnKvW4a9tEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhWmotn6djmbsF80O5JHszDJ.jpg?f=fotoalbum_large

1. Position Light
• Dag: volledige LED (DRV) zonder dimlicht
• Nacht: volledige LED zonder dimlicht

2. Low beam
• Dag: volledige LED + dimlicht
• Nacht: volledige LED + dimlicht

3. Auto
Auto Dag: alleen buitenkant LED (DRV)
Auto Nacht: volledige LED + dimlicht (automatisch ingeschakeld bij weinig licht)

Wil je overdag continu volledige LED aan hebben, dan moet je per rit handmatig schakelen van AutoPosition Light.
Zodra je de autodeur dicht gooit, zet hij de lichtstand weer terug naar Auto (default gedrag).

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-04 07:37
*navigatie issue V3 versie* (Zeekr 7X Longrange)

Heeft iemand anders ook problemen met de navigatie app van Zeekr na de update van systeem en versie? (V3) Bij mij is er denk ik iets mis gegaan in de download/installatie waardoor de app er wel bij staat maar niet opent. De knop lijkt niet te reageren en navigatie start dus niet op. Kan hem ook niet deïnstalleren of verwijderen omdat de app daar niet tussen staat.

Tot nu toe heb ik een soft reset geprobeerd en ook heb ik het netwerk gereset maar beide lossen het probleem niet op. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing/idee voor deze issue.

Thanks alvast!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04 22:48
NickdR schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:07:
*navigatie issue V3 versie* (Zeekr 7X Longrange)

Heeft iemand anders ook problemen met de navigatie app van Zeekr na de update van systeem en versie? (V3) Bij mij is er denk ik iets mis gegaan in de download/installatie waardoor de app er wel bij staat maar niet opent. De knop lijkt niet te reageren en navigatie start dus niet op. Kan hem ook niet deïnstalleren of verwijderen omdat de app daar niet tussen staat.

Tot nu toe heb ik een soft reset geprobeerd en ook heb ik het netwerk gereset maar beide lossen het probleem niet op. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing/idee voor deze issue.

Thanks alvast!
Heb je wel navigatie op het scherm? Of heb je een zwart scherm?
(V3 is de standaard navi namelijk, hoef je niet meer apart te openen)

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-04 07:37
spacecrap schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Heb je wel navigatie op het scherm? Of heb je een zwart scherm?
(V3 is de standaard navi namelijk, hoef je niet meer apart te openen)
Zwart scherm, navi start niet op, openen functie werkt niet. Gebruik nu Waze vanuit Apple CarPlay maar voor buitenland trips is de ingebakken navi wel fijn ivm planning laadpunten etc.

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:33:
[...]

Eerste foto is standaard ingesteld voor alle 7Xs via Auto verlichting, dit is ook je normale DRV.

Korte uitleg:
[Afbeelding]

1. Position Light
• Dag: volledige LED (DRV) zonder dimlicht
• Nacht: volledige LED zonder dimlicht

2. Low beam
• Dag: volledige LED + dimlicht
• Nacht: volledige LED + dimlicht

3. Auto
Auto Dag: alleen buitenkant LED (DRV)
Auto Nacht: volledige LED + dimlicht (automatisch ingeschakeld bij weinig licht)

Wil je overdag continu volledige LED aan hebben, dan moet je per rit handmatig schakelen van AutoPosition Light.
Zodra je de autodeur dicht gooit, zet hij de lichtstand weer terug naar Auto (default gedrag).
Kan je dus niet altijd met dimlicht aan wegrijden? Hij gaat altijd naar auto?

• Boterhamzal
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 13:27
Ik lurk al een tijdje en kan niet wachten tot mijn eigen 7x Privilege binnen komt eind april! Dit forum helpt in de tussentijd om lekker op de hoogte te blijven.

Nou zit ik om de wachttijd wat aangenamer te maken telkens Youtube videos te kijken en zie dan in Australië een camera gericht op de achterbank.

Bij mijn proefrit heb ik deze niet opgemerkt. Hebben we deze camera ook in NL? of is dat puur voor Australië. Ik heb het uitgebreide cockpit pakket (geen idee of dat een verschil maakt).

Bedankt!

• Ian_
  • Nu online
Boterhamzal schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:23:
Ik lurk al een tijdje en kan niet wachten tot mijn eigen 7x Privilege binnen komt eind april! Dit forum helpt in de tussentijd om lekker op de hoogte te blijven.

Nou zit ik om de wachttijd wat aangenamer te maken telkens Youtube videos te kijken en zie dan in Australië een camera gericht op de achterbank.

Bij mijn proefrit heb ik deze niet opgemerkt. Hebben we deze camera ook in NL? of is dat puur voor Australië. Ik heb het uitgebreide cockpit pakket (geen idee of dat een verschil maakt).

Bedankt!
Zit niet in de EU versie

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:15
Boterhamzal schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:23:

Bedankt!
Deze is niet aanwezig op de NL versie.

'The truth is not afraid for Questions

• satpat
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 31-03 15:33
Hi, ik lees al een tijdje mee, superleuk maar heb een vraag. Voor degenen die de business edition hebben met de stoffen bekleding, ik kan heel moeilijk fatsoenlijke foto's vinden om een indruk van de stof te krijgen. Vraag is dan ook hoe jullie het ervaren, is het mooie luxe stof of een beetje van de grove wat meer budget spul om het zo maar te zeggen. Leer is natuurlijk het mooiste maar dat is op die uitvoering nou eenmaal geen optie.

Ik hoor het graag.

• bullseye1977
BUX73 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:47:
[...]

Ik heb de Longe Range standard, die heeft dezelfde stoelen als de Core. Ze zitten heerlijk:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk hier even

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
satpat schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:13:
Hi, ik lees al een tijdje mee, superleuk maar heb een vraag. Voor degenen die de business edition hebben met de stoffen bekleding, ik kan heel moeilijk fatsoenlijke foto's vinden om een indruk van de stof te krijgen. Vraag is dan ook hoe jullie het ervaren, is het mooie luxe stof of een beetje van de grove wat meer budget spul om het zo maar te zeggen. Leer is natuurlijk het mooiste maar dat is op die uitvoering nou eenmaal geen optie.

Ik hoor het graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC3bLyuCviOHHfC9iwT8MmCHKz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATcNAzTOwWYnVJe7SxjtlpAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P26Y-4wlPXk_IZ-rdGpIB0RY-qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jIxiXZCS03Hs1kF8AS6DX9u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVLwPKJzSCxowCMg1NSPujPcjfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNAq8WSSVK4qYPr8zvnFg2tS.jpg?f=fotoalbum_large

• Boterhamzal
Ian_ schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Zit niet in de EU versie
Balen! Dank voor de snelle reacties!

• Ian_
  • Nu online
Boterhamzal schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Balen! Dank voor de snelle reacties!
Ja, in Nederland hebben we geen kinderen achterin de auto zitten blijkbaar :P
Daarnaast zijn er nog wat andere aanpassingen in AUS vergeleken met EU
  • Purple and White interior
  • Blue+Silver Roof
Data over de batterijen

• satpat
Ja! Super, dank je wel. Wat is je persoonlijke indruk? Ziet er volgens mij wel netjes uit toch? Niet zo premium als leer is maar dat kan ook niet anders.

• Rmaxx
satpat schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:15:
[...]

Ja! Super, dank je wel. Wat is je persoonlijke indruk? Ziet er volgens mij wel netjes uit toch? Niet zo premium als leer is maar dat kan ook niet anders.
Vind persoonlijk het gemis van de HUD en de upgrade speakers erger, de stof is prima. Proefrit gemaakt en als je zit, merk je het eigenlijk niet), en aangenamer dan (nep)leer in de zomer en winter lijkt me. Wacht nu ook op een B.E. _/-\o_

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-04 20:24
[...]

Op die foto’s komt het minder fraai over dan in het echt. Dan is het echt wel behoorlijk zwart en vind ik het qua uitstraling/luxe niets onder doen van het (leer)

• tbee
Rmaxx schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:27:
[...]

Vind persoonlijk het gemis van de HUD en de upgrade speakers erger, de stof is prima. Proefrit gemaakt en als je zit, merk je het eigenlijk niet), en aangenamer dan (nep)leer in de zomer en winter lijkt me. Wacht nu ook op een B.E. _/-\o_
Ik had liever stof gehad dan het leer. 🤷‍♂️

• Rmaxx
tbee schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Ik had liever stof gehad dan het leer. 🤷‍♂️
Ja echt jammer dat die pakketten altijd gekoppeld zijn. Maar helemaal jammer dat er bij core niks te kiezen valt. Combinatie LFP + hud zou top zijn, of awd maar niet die automatische deuren >:)

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:12:
[...]

Kan je dus niet altijd met dimlicht aan wegrijden? Hij gaat altijd naar auto?
Jup, default staat ie op Auto. Vindje het mooier om met gehele LED balk te rijden, moet je dus elke rit wijzigen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
[...]

Heb tijdens de proefrit in HtH ook de nappa stoelen geprobeerd, die zaten ook gewoon lekker. Persoonlijk merk ik bij de stoffen stoelen wel dat ze iets meer “vering” hebben, terwijl de nappa wat stugger aanvoelt.

In de YouTube video’s van Autogefühl over de 7X adviseren ze trouwens ook dat, als je de keuze hebt, de stoffen stoelen eigenlijk de betere optie zijn ten opzichte van de nappa variant.
Rmaxx schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:27:
[...]

Idem dito, nu achteraf zou ik wel graag de 21 speaker set erbij willen.
NovaNLL schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:10:
[...]

Op die foto’s komt het minder fraai over dan in het echt. Dan is het echt wel behoorlijk zwart en vind ik het qua uitstraling/luxe niets onder doen van het (leer)
Ja, lichtinval en een beetje camera magic. Ik heb er zelf niet in lopen photoshoppen, dat doet Samsung zelf. 🤷🏻‍♂️
Maar verder helemaal met je eens. Uiteindelijk komt het gewoon neer op wat je zelf mooi vindt en wat voor jou het fijnst zit.

Zou iedereen daarom ook zeker aanraden om tijdens de proefrit beide stoelvarianten even goed te testen. Je kunt dat gewoon bij de dealer aangeven: dat je graag zowel de stoffen als de nappa stoelen wilt proberen. Als de auto er staat, krijg je die meestal ook gewoon direct mee om te rijden.

• Rmaxx
Potver ,ken hier in de buurt nauwelijk 7x-en (eigenlijk maar 1 grijze lr), maar prompt zat ik net achter een groene privilege... mooi ding! 😍 hsl-..-.. een van hier?

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04 16:56
nog steeds niemand die even een paar foto's kan maken van de bestuurders stoel bevestiging? zou mij enorm helpen.

(Inmiddels via dm fotos gehad, thnx )

[ Voor 15% gewijzigd door Tvdl2000 op 04-03-2026 06:55 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:53:
[...]

Ik heb het voor je even aan grok gevraagd (die heeft toegang tot het internet en de laatste artikelen) en die komt wel met een aantal suggesties. Ik kan de hele tekst hier kopiëren, maar dan vervalt de formatting en wordt het niet lekker leesbaar. Daarom de highlights voor de TBox Ultra (niet de Ultra 2):

Voor mirroring: The hidden settings page at http://192.168.50.2 (access while connected via Wi-Fi to the device's hotspot) includes a Frame or Frame Rate option under video/sync settings.

Voor Android mode: No specific toggle is needed for apps—playback fps depends on the content and app settings (e.g., YouTube auto-adjusts to 60 fps if available and your car's screen supports it). The Android UI itself often runs at ~25–30 fps (with fluctuations), but this doesn't affect app video output.
Thanks voor de tip, had dit zelf ook al via GPT nagevraagd en kwam eigenlijk op precies hetzelfde uit. Alleen wil hij helaas niks herkennen.
Daarna de hotspot van het boxje aangezet en gekoppeld om de gateway IP op te zoeken. Die wel gevonden, maar helaas zonder resultaat toen ik het probeerde via Chrome.

Vervolgens nog via LADB command geprobeerd, maar ik kwam niet verder voordat LADB überhaupt een server kon opzetten → timeout → operation cancelled. Dus mogelijk is dat ook dichtgetimmerd.
Deze box is trouwens ook geen Ultra, dus misschien dat het daar ook nog mee te maken heeft.
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:44:
[...]

I know, Ik ben vooral benieuwd of die 4K een mogelijke oorzaak is van die 30 fps.

19 seconden. Dat is nog wel te doen.
Wel heb ik de opstarttijd met 19 sec kunnen versnellen door de USB A poort van de auto te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IxKYWhMyYiGzM2J1555qQKPimk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxru6jrvDp3oYx15q8UQU8mo.png?f=fotoalbum_large
Het lijkt er ook op dat hij de laatste sessie onthoudt. Ik had bijvoorbeeld Waze + Spotify in splitscreen open staan, stap uit de auto, en de volgende dag start hij binnen ~10 sec weer op inclusief diezelfde splitscreen layout.
Het lijkt er dus op dat deze poort continu stroom houdt, waarschijnlijk omdat hij ook gebruikt wordt voor het wegschrijven van data voor Sentry Mode.
Toch nog iets positiefs 😜

• tbee
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 02:08:
[...]

Het lijkt er dus op dat deze poort continu stroom houdt, waarschijnlijk omdat hij ook gebruikt wordt voor het wegschrijven van data voor Sentry Mode.
Dat klinkt heel logisch en goede ontdekking! Maar Sentry mode het dan niet meer (goed)?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 16:21
Tvdl2000 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 01:14:
nog steeds niemand die even een paar foto's kan maken van de bestuurders stoel bevestiging? zou mij enorm helpen.

(Inmiddels via dm fotos gehad, thnx )
Check ik wilde ze net maken!

• Boterhamzal
Ian_ schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:59:
[...]

Ja, in Nederland hebben we geen kinderen achterin de auto zitten blijkbaar :P
Daarnaast zijn er nog wat andere aanpassingen in AUS vergeleken met EU
  • Purple and White interior
  • Blue+Silver Roof
Data over de batterijen
Ja heel vreemd inderdaad en een rare bezuiniging... Zelf had ik nooit een paars met wit interieur gekozen, maar vond het wel jammer dat er geen opties waren naast alles zwart.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:23

RCZ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR8CYTEpAYjfpzgnYZ1xOMcO5uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwqC5E3NTV84Wd6lzBYbjzJK.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu onderweg van Oostenrijk naar Nederland. Nu laden aan een 300 KW lader. Gaat op de top met 280 KW. Onderweg op eerste stuk op “trilstand” gereden. Helaas wordt het sturen dan na ongeveer half uur weer wat minder precies en iets zwaarder. Tweede deel op de stand “geluid” gereden en nu is het goed. Stuurt precies en met gevoel op elke snelheid. Update 2.1.1. heeft dus helaas geen effect hierop gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door RCZ op 04-03-2026 15:50 ]

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik meld me ook even. Heb net een 7X privilege gekocht. Ik kom van een model Y af en ik wilde iets met vergelijkbare binnenmaten. Ik snap niet helemaal dat de 7X als concurrent voor de Y wordt gezien, want het is in mijn beleving een flinke upgrade t.o.v. de Y, al helemaal als je luchtvering hebt.

• satpat
leonardo1504 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:37:
Ik meld me ook even. Heb net een 7X privilege gekocht. Ik kom van een model Y af en ik wilde iets met vergelijkbare binnenmaten. Ik snap niet helemaal dat de 7X als concurrent voor de Y wordt gezien, want het is in mijn beleving een flinke upgrade t.o.v. de Y, al helemaal als je luchtvering hebt.
Heb je toevallig ook met de "normale" vering gereden? Ik vind hem namelijk echt heel erg comfortabel maar heb dan geen vergelijkingsmateriaal met de luchtvering..

• Jerome.c
leonardo1504 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:37:
Ik snap het ook niet. Wereld van verschil op bijna elk vlak. Ik had gedacht dat Tesla nog wel volledig het speelveld had wat betreft software maar buiten dat de software van de 7x iets minder intuïtief is, is de snelheid on par.

Ik hoop dat we de 7X eens wat vaker op de weg zien ipv de Teslas!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:03
Krijg net een belletje van Zeekr over mijn bestelde Business Edition... levertijd is door vertraging opgelopen naar juli. Ze hebben een aantal Core's staan, maar daar mogen geen 20" onder wegens allerlei regels/systemen.

Be reasonable.... do it my way

• Ian_
  • Nu online
Jerome.c schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:49:
[...]

Ik snap het ook niet. Wereld van verschil op bijna elk vlak. Ik had gedacht dat Tesla nog wel volledig het speelveld had wat betreft software maar buiten dat de software van de 7x iets minder intuïtief is, is de snelheid on par.

Ik hoop dat we de 7X eens wat vaker op de weg zien ipv de Teslas!
Ik hoop dat er iets meer komen maar niet teveel, meer omdat ik het straatbeeld dan niet meer mooi vindt. Nu denk ik elke keer 'oh daar heb je er eentje'.

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08:51
Van de week zowaar twee keer een zwarte 7X tegengekomen.
1x een core in de Drechtsteden, en vandaag een long range rond Oosterhout.
Nu weet ik het zeekr.....het wordt zwart!

• PascalVdm
  • Laatst online: 11-03 15:52
Ik vroeg me af hoe de kwaliteit is van de basis geluidsinstallatie van de Zeekr 7x. Dus niet die met 21 luidsprekers maar ik meen gelezen te hebben 12 luidsprekers. Ben benieuwd... Budget leasing laat de optie net niet toe vandaar mijn vraag.

• Jasper-NL
  • Laatst online: 07-04 22:59
fsve schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:58:
Krijg net een belletje van Zeekr over mijn bestelde Business Edition... levertijd is door vertraging opgelopen naar juli. Ze hebben een aantal Core's staan, maar daar mogen geen 20" onder wegens allerlei regels/systemen.
Ik heb ook een business edition besteld met de 20" velgen. Omdat ik aanvullend 19" velgen met winterbanden had besteld kon die van mij wel eerder geleverd worden, maar dus nog zonder de 20" velgen.

Ik kreeg vandaag ook bericht dat het nog tot juni/juli gaat duren voordat de 20" velgen geleverd kunnen worden.

Het zit hem dus echt in de levering van de 20" velgen wat zo vertraagd, bizar toch.

Ik weet dat ik niet mag klagen (want ik heb m'n 7x immers al wel geleverd gekregen), maar ook ik baal dat ik dus tot de levering van de 20" velgen met winterbanden rond moet gaan rijden.

• NovaNLL
Elfdutch69 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:03:
Van de week zowaar twee keer een zwarte 7X tegengekomen.
1x een core in de Drechtsteden, en vandaag een long range rond Oosterhout.
Nu weet ik het zeekr.....het wordt zwart!
Ik heb sinds een week ook de onyx black en in het zwart maakt het zo’n andere auto. Goeie keuze hoor 👌🏻
Hij bevalt overigens super, en idd snap ik het vergelijk met tesla ook niet. Tesla komt niet eens in de buurt van comfort uiterlijk en kwaliteit 🤭

• NovaNLL
PascalVdm schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:19:
Ik vroeg me af hoe de kwaliteit is van de basis geluidsinstallatie van de Zeekr 7x. Dus niet die met 21 luidsprekers maar ik meen gelezen te hebben 12 luidsprekers. Ben benieuwd... Budget leasing laat de optie net niet toe vandaar mijn vraag.
Het is denk ik ook wel wat je gewend bent. De basis uitrusting produceert een prima geluid hoor en nog steeds boven gemiddeld.
Echt niets mis mee maar beter kan natuurlijk altijd 😅

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04 18:52
Ian_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:59:
[...]

Driver distraction alert.
Ondanks het uitzetten van enkele knoppen krijg ik nog steeds iedere minuut ongeveer die irritante melding: blijf geconcentreerd, rij voorzichtig !!!. Melding verdwijnt dus niet. Wellicht ergens anders uit te zetten???

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Donjeffa schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:24:
[...]

Ondanks het uitzetten van enkele knoppen krijg ik nog steeds iedere minuut ongeveer die irritante melding: blijf geconcentreerd, rij voorzichtig !!!. Melding verdwijnt dus niet. Wellicht ergens anders uit te zetten???
Gebruik je ACC+LCC of rij je handmatig?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
NovaNLL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Het is denk ik ook wel wat je gewend bent. De basis uitrusting produceert een prima geluid hoor en nog steeds boven gemiddeld.
Echt niets mis mee maar beter kan natuurlijk altijd 😅
Kwaliteit is inderdaad prima voor wat het is. Ben er alleen wel achter gekomen dat het waarschijnlijk nog een stuk beter kan (zowel Core en LR/Priv), maar dat de software nu de beperkende factor is die alles aanstuurt.
Zo is het maximale volume bijvoorbeeld vrij ondermaats, terwijl het volgens mij makkelijk harder kan. Je merkt dit bv tussen 70% tot 100%, laatste 30% merk je amper verschil in volume boost. Het lijkt alleen alsof dat softwarematig is teruggeschroefd.

Heb hier inmiddels ook een melding voor aangemaakt, dus hopelijk verbeteren ze dit in de toekomst.

• Ian_
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:02:
[...]

Kwaliteit is inderdaad prima voor wat het is. Ben er alleen wel achter gekomen dat het waarschijnlijk nog een stuk beter kan (zowel Core en LR/Priv), maar dat de software nu de beperkende factor is die alles aanstuurt.
Zo is het maximale volume bijvoorbeeld vrij ondermaats, terwijl het volgens mij makkelijk harder kan. Je merkt dit bv tussen 70% tot 100%, laatste 30% merk je amper verschil in volume boost. Het lijkt alleen alsof dat softwarematig is teruggeschroefd.

Heb hier inmiddels ook een melding voor aangemaakt, dus hopelijk verbeteren ze dit in de toekomst.
Misschien is mijn gehoor wat gevoeliger maar alles boven de 55% doet echt pijn aan mijn oren qua geluid.

Maak gebruik van Spotify’s Native app op Very High of Apple Music via Wired CarPlay op High Res losless

7X inclusief 21 Speakers

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Misschien is mijn gehoor wat gevoeliger maar alles boven de 55% doet echt pijn aan mijn oren qua geluid.

Maak gebruik van Spotify’s Native app op Very High of Apple Music via Wired CarPlay op High Res losless

7X inclusief 21 Speakers
Er lijken wat issues te zijn bij de Core variant qua software mbt geluid. Mogelijk zou dit ook nog bij de LR kunnen spelen voor de 12 speaker set uitvoering.

Had laatst nog een leenauto BMW X3 tijdens een onderhoudsbeurt, en daar stond het volume op ~35% en voelde ik m’n trommelvliezen al protesteren. Dus het ligt in ieder geval niet aan m’n gehoor 🙃

X3 was trouwens echt een héél stuk achteruit gegaan qua kwaliteit interieur zo was bijna 80% plastic. Stuurknoppen, haptic feedback style. Midden console oprecht slecht gedesigned.
Zal nog ff mn foto's zoeken...

[ Voor 12% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 05-03-2026 22:50 ]

• Ian_
  • Nu online
Ik heb nog nooit zo vroeg mijn winterbanden weer gepland om te vervangen naar zomerbanden (komende dinsdag).

Rij regelmatig in Duitsland en:
  • Winterbanden
  • +18C
Staat gelijk aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP_Ucj-OWOwqMUYgpvqQFwB8AyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfBFUmGzrXElVOXQrqoPbgI7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was al weer naar beneden, reed een kleine 10 minuten 200 km/h en kreeg een melding met rode cijfers, eerste tankstation laten leeglopen naar 2.7 Bar en na 2 uur weer deze melding.

Benieuwd hoe ‘versleten’ ze zullen zijn na 4 maanden 😅

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:42:
[...]

Er lijken wat issues te zijn bij de Core variant qua software mbt geluid. Mogelijk zou dit ook nog bij de LR kunnen spelen voor de 12 speaker set uitvoering.

Had laatst nog een leenauto BMW X3 tijdens een onderhoudsbeurt, en daar stond het volume op ~35% en voelde ik m’n trommelvliezen al protesteren. Dus het ligt in ieder geval niet aan m’n gehoor 🙃

X3 was trouwens echt een héél stuk achteruit gegaan qua kwaliteit interieur zo was bijna 80% plastic. Stuurknoppen, haptic feedback style. Midden console oprecht slecht gedesigned.
Zal nog ff mn foto's zoeken...
Night time
Panorama view, zag er wel gewoon sportief uit. Wel compleet anders vs 7X.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6c9J1-OBaEYec5q5P3bNtPqJ-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyY6pFbUZzyj4XTzDusudHZo.jpg?f=fotoalbum_large

Midden console, heel stuk open, vond m niet efficient gedesigned bv waar je je telefoon kan neerleggen. Vergelijk je dit met onze hebje duidelijk een placeholder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIQVVbCtklUjTntUu186nS4UR1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/se02qKkTdMpOx8skKT2Kl79A.jpg?f=fotoalbum_large

Voor luchtventilate aansturing doe je dit op de deur. Het is ook een gehele stuk hard plastic wat je in zn geheel moet indrukken bij alle "knoppen".
Hier zit dan ook je stoel + spiegels preset positie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI_S-mhLK-TKqiLag2GJrEyQDGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3ddUf1s1sl7L45eiv9sNvWE.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard usual raam opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bo6wpOB7PahzK1JCyXxlFLP2Fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4K0A7Vlr9tGz4yDRezWU4yqo.jpg?f=fotoalbum_large

Stuurknoppen waren ook weer 1 geheel wat je kan indrukken, zelfde fiasco met VW Golf waar veel gezeik mee was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZ1EpxjMASzkn96O05rNazIdzjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIpwyEh5Id2lTLRu8joNg4xM.jpg?f=fotoalbum_large

BMW signature, was wel fijn om alles in hand bereik te hebben. Maar ook hier was het 1 geheel, geen aparte knoppen per unit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR1E-R_x6MbJS-fzS8PmhRlBoCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VD38dSYnWHQ1gzHI5Wfs8Cq.jpg?f=fotoalbum_large

Day time
Wireless charging was alleen links + max 15W vs 2 stuks bij ons, en je moet je telefoon dan ook recht op erin zetten. Als je met kabel wil chargen, krijg je dit soort rare houding. 1x optrekken en telefoon lag bij de joystick...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_iAjT6OfVST9FBaMH80YsaWr1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADXFda7fVM0PkO3VG41YmA6d.jpg?f=fotoalbum_large

Oogt sportief uit, LED is ook nice maar praktisch -1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9I0jklC4NKYxr5orA9xR0cfB3Xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtV4t0PRpEcTdb8jV9FJXp6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de auto 3 dagen gehad, dag 2 gelijk rugklachten. M pakket sportstoelen, geen vering voelde gewoon als beton. Je blijft wel echt goed in je stoel zitten, 7X zit wat losser waardoor je makkelijker kan bewegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_c73FjPZQ3knOtqe48OnqJFHMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9697YiNoWzXvsbVtT69QCgDv.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard BMW design. Kan niet voorstellen dat je dit op de 7X alles op je deur zou kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rvW8K3G9nWexECR_VVzc_PVRYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3l9W0fBec2Lth3bkasSfAmp.jpg?f=fotoalbum_large

En niet vergeten de prijs bijna 85k 😭😭 vs 7X 55-65k
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCQfCZZ0rYXjvN3HH5yVgc6iR_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DALfXJ3XmiVmtW86i85YHIDG.png?f=fotoalbum_large
Was echt oprecht blij toen ik telefoontje kreeg dat ik mn 7X weer mocht ophalen. 😇

• tbee
Ian_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:27:
[...]

7X inclusief 21 Speakers
Working on that. Volgende week vrijdag gaan ze hem openmaken en doormeten.

• Ian_
  • Nu online
tbee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:34:
[...]

Working on that. Volgende week vrijdag gaan ze hem openmaken en doormeten.
Uiteindelijk denk ik dat autobouwers het bij auto’s moeten houden en speaker producenten het bij speakers moeten houden.

Zoveel merken maken gebruik van wel bekende merken in hun voertuigen:
- Yamaha Geely [Zeekr 001]
- B&O Geely [Polestar lineup]
- Harman Kardon Geely [Polestar lineup]
- Dynaudio [Xpeng G9]

Zou Zeekr maar van zo’n merk zijn (sarcasme) 😅

[ Voor 9% gewijzigd door Ian_ op 06-03-2026 08:15 ]

• Jerome.c
ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 00:30:
[...]

Night time
[Afbeelding]

Midden console, heel stuk open, vond m niet efficient gedesigned bv waar je je telefoon kan neerleggen. Vergelijk je dit met onze hebje duidelijk een placeholder.
[Afbeelding]

Voor luchtventilate aansturing doe je dit op de deur. Het is ook een gehele stuk hard plastic wat je in zn geheel moet indrukken bij alle "knoppen".
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stuurknoppen waren ook weer 1 geheel wat je kan indrukken, zelfde fiasco met VW Golf waar veel gezeik mee was.
[Afbeelding]

BMW signature, was wel fijn om alles in hand bereik te hebben. Maar ook hier was het 1 geheel, geen aparte knoppen per unit.
[Afbeelding]

Day time
Wireless charging was alleen links + max 15W vs 2 stuks bij ons, en je moet je telefoon dan ook recht op erin zetten. Als je met kabel wil chargen, krijg je dit soort rare houding. 1x optrekken en telefoon lag bij de joystick...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de auto 3 dagen gehad, dag 2 gelijk rugklachten. M pakket sportstoelen, geen vering voelde gewoon als beton. Je blijft wel echt goed in je stoel zitten, 7X zit wat losser waardoor je makkelijker kan bewegen.
[Afbeelding]

Standaard BMW design. Kan niet voorstellen dat je dit op de 7X alles op je deur zou kunnen doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was echt oprecht blij toen ik telefoontje kreeg dat ik mn 7X weer mocht ophalen. 😇
Waar is die classy bescheidenheid bij BMW en Mercedes wat betreft ambient light? Dit is gewoon zoveel mogelijk volplempen met RGB strips. Het is natuurlijk smaak maar zoals het er nu op de fotos uit ziet vind ik niet mooi.

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:41
[...]

Night time
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Day time
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Spuuglelijk zeg, lijkt wel een spelcomputer. BMW stond ooit bovenaan op mijn wishlist (samen met Audi), maar BMW glijdt steeds dieper weg in het design-dal.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04 18:52
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Gebruik je ACC+LCC of rij je handmatig?
Ik rij handmatig. De ACC /LCC nog niet eerder uitgeprobeerd, heb hem nog maar 1,5 week.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:36

Freedive

] Ken sent me _

Inmiddels auto weer terug van Huis ter Heide na achterklep die niet goed sloot.
Ze hebben slot vervangen van de achterklep. Ze hadden dit nog niet eerder gezien zeiden ze.
Goed teken voor jullie :-)

• leonardo1504
  • Niet online
satpat schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Heb je toevallig ook met de "normale" vering gereden? Ik vind hem namelijk echt heel erg comfortabel maar heb dan geen vergelijkingsmateriaal met de luchtvering..
Niet in de Zeekr, maar ik heb intussen een heleboel proefritten gemaakt met zware elektrische auto's met en zonder luchtvering en het verschil in comfort is iedere keer weer groot. Ik heb zomaar het vermoeden dat dat bij de 7X niet anders is.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 16:21
Het verschil in comfort is misschien groot, ik heb niet in de luchtvering gereden, maar ik moet zeggen dat het comfort zonder ook echt dikke prima is

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:44
TroX schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:28:
Het verschil in comfort is misschien groot, ik heb niet in de luchtvering gereden, maar ik moet zeggen dat het comfort zonder ook echt dikke prima is
Wat ik begrijp uit de reviews (Youtube) is dat de luchtvering comfortabeler is, maar ook wat deinerig (vluchtheuvels, acceleratie). Maar zelf niet mee gereden en ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil.
Weggedrag van mijn LR is trouwens behoorlijk verbeterd sinds de 2.1 update en het uitzetten van de trilwaarschuwing (als je over een lijn rijdt - die heb ik nu op geluid staan). Echt een mooie balans tussen comfort en strak stuurgedrag.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:44
[...]

Night time
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Day time
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel opvallend dat de BMW met 267PK (gecombineerd) in 6.2s naar de 100 gaat en de 7X LR in 6.0s met 421PK.. De 7x laat niet direct al het vermogen vrij en is 20% zwaarder, maar toch een groot verschil in efficiëntie..

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-04 19:13
Nacho1978 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Toch wel opvallend dat de BMW met 267PK (gecombineerd) in 6.2s naar de 100 gaat en de 7X LR in 6.0s met 421PK.. De 7x laat niet direct al het vermogen vrij en is 20% zwaarder, maar toch een groot verschil in efficiëntie..
Dat zal voornamelijk aan de massa liggen die vanuit stilstand verplaatst moet worden. Daarnaast heeft de BMW 4WD wat ook erg belangrijk is bij een 0-100 tijd. Als je bij 50km/u het pedaal intrapt trekt de Zeekr waarschijnlijk veel sneller door dan de BMW.

• Tommyniesje1980
Nacho1978 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Wat ik begrijp uit de reviews (Youtube) is dat de luchtvering comfortabeler is, maar ook wat deinerig (vluchtheuvels, acceleratie). Maar zelf niet mee gereden en ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil.
Weggedrag van mijn LR is trouwens behoorlijk verbeterd sinds de 2.1 update en het uitzetten van de trilwaarschuwing (als je over een lijn rijdt - die heb ik nu op geluid staan). Echt een mooie balans tussen comfort en strak stuurgedrag.
Vind je het dan niet vervelend dat hij iedere keer geluid maakt als je bij de lijn komt?

• Tvdl2000
De vermogens afgifte van de Zeekr is sowieso wat gezapiger. En ik denk dat dat juist is gedaan om de aandrijflijn te sparen. Ik heb al een keer in de 7X long range gereden en ook in de sportiefste stand is de vermogens afgifte ronduit rustig te noemen. Als ik het vergelijk met hoe mijn Polestar 2 accelereerde (408 pk) voordat ik de performance software er op zette (476 pk). Was dat al een stuk directer, En sneller dan de 7X LR (421 pk) met performance software is het nog directer (getuige al 2 keer nieuwe achter aandrijfassen)

• Ian_
  • Nu online
Tvdl2000 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:00:
De vermogens afgifte van de Zeekr is sowieso wat gezapiger. En ik denk dat dat juist is gedaan om de aandrijflijn te sparen. Ik heb al een keer in de 7X long range gereden en ook in de sportiefste stand is de vermogens afgifte ronduit rustig te noemen. Als ik het vergelijk met hoe mijn Polestar 2 accelereerde (408 pk) voordat ik de performance software er op zette (476 pk). Was dat al een stuk directer, En sneller dan de 7X LR (421 pk) met performance software is het nog directer (getuige al 2 keer nieuwe achter aandrijfassen)
Als je de ESC helemaal uitzet komt het vermogen als iets beter tot zijn recht.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:32
Dit is wel heel herkenbaar. Dit weekend in de Polestar 4 gereden. Daar zit een launch control mode op. Dat zouden ze bij Zeekr ook in een software update moeten stoppen.

• Tvdl2000
Ian_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:20:
[...]

Als je de ESC helemaal uitzet komt het vermogen als iets beter tot zijn recht.
zou goed kunnen, in mijn proefritten niet aan toe gekomen. dus zal je op je woord moeten geloven

• Rmaxx
Nacho1978 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Koppel van de 7x is relatief laag.. pk zegt niet alles.

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:13:
[...]

Uiteindelijk denk ik dat autobouwers het bij auto’s moeten houden en speaker producenten het bij speakers moeten houden.

- Dynaudio [Xpeng G9]

Infinity by lynk&co.. man die ga ik missen.. wat een top geluid.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ian_ schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:13:
[...]

- Dynaudio [Xpeng G9]

Ik vind dat sowieso ergens wat vreemd. Zeekr valt onder de Geely groep. En die hebben, iig voor Volvo en Polestar, gekozen voor Android Automotive als besturingssysteem. Wat ik begreep heeft de Zeekr (alle modellen) dit niet? Niet eens puur de techniek maar dan bijv. een eigen schil? Want buiten dat hebben ze ook vanuit Geely weer specifiek afgestemde audio systemen van Harman Kardon (1e upgrade tov standaard audio) en Bowers & Wilkens (2de upgrade). Ik heb nu een PS2 met dat B&W systeem maar dat is echt bizer goed. Persoonlijk nog nooit zo'n kraakhelder, zuiver en perfect in balans audiosysteem gehad in een auto.

Ik had toch wel verwacht dat de duurdere Zeekrs, waaronder jullie 7x, toch wel vanuit Geely ook die optie zouden hebben.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Jerome.c
Afgelopen dagen veel op de weg gezeten en het viel mij op dat de borden herkenning in 70% van het geval ernaast zit. Mijn Mustang Mach E had best accurate herkenning met zelfs de onderborden erbij. Ervaren jullie dat dit systeem slecht functioneert tov vorige autos? Ik neem aan dat dit vrij simpel met een update te verbeteren is, dus er is wel hoop.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-04 20:43
Hebben jullie ook al een deuk in de stoelen zitten. Mijn “bilafdruk” zie je na 5000km gewoon zitten.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 11:51
Gisteren mijn witte LR gehaald. Erg blij mee, maar tov mijn enyaq sportline 80 toch een paar dingen die opvallen: de adaptive cc/lcc is wel erg nerveus zoals bekend. Sommige settings worden niet onthouden zoals geen meldingen voor lane assist. Missen van kleine opruimvakjes. De app die erg basic is. Een skieluik waar je echt niet mee kan(maar zal een autointerieur bedrijf eens vragen wat ze kunnen betekenen). Geen knop in de kofferbak om je banken te laten zakken.
Maar misschien wel het meest in vochtig weer het missen van spiegelverwarming (of isndat stiekem verstopt?).
Verder nl erg mooi ding en rijdt wel echt lekker. Gelukkig zijn veel dingen nog te finetunen met updates zoals trekhaak modus ed.
Iemand trouwens idee hoe je kan voorkomen dat muziek mute bij meldingen via je hoofdsteun?

[ Voor 12% gewijzigd door Medico op 07-03-2026 08:29 ]

• Ian_
  • Nu online
Medico schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:25:
Gisteren mijn witte LR gehaald. Erg blij mee, maar tov mijn enyaq sportline 80 toch een paar dingen die opvallen: de adaptive cc/lcc is wel erg nerveus zoals bekend. Sommige settings worden niet onthouden zoals geen meldingen voor lane assist. Missen van kleine opruimvakjes. De app die erg basic is. Een skieluik waar je echt niet mee kan(maar zal een autointerieur bedrijf eens vragen wat ze kunnen betekenen). Geen knop in de kofferbak om je banken te laten zakken.
Maar misschien wel het meest in vochtig weer het missen van spiegelverwarming (of isndat stiekem verstopt?).
Verder nl erg mooi ding en rijdt wel echt lekker. Gelukkig zijn veel dingen nog te finetunen met updates zoals trekhaak modus ed.
Iemand trouwens idee hoe je kan voorkomen dat muziek mute bij meldingen via je hoofdsteun?
- App die basic is, wat mis je want VW group is echt bizar slecht mijn hun telefoon App.
- Opberg, hebben wij dezelfde auto 😅 achter onder de stoelen, in je deur, middenconsole, eronder, glove box, dubbele bodem achter en een frunk.
- Achterruit verwarming aanzetten

• SirHenkie
  • Laatst online: 06:56
Kan iemand mij vertellen waar ik in de auto in kan stellen dat ik in de app de locatie van de auto kan zien?

Bvd :$

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:41
SirHenkie schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:04:
Kan iemand mij vertellen waar ik in de auto in kan stellen dat ik in de app de locatie van de auto kan zien?

Bvd :$
Poeh, even uit mijn hoofd. Volgens mij zit dat bij de algemene auto instellingen verstopt onder privacy settings. Daar kun je de locatie herkenning aanzetten.

• Medico
Ian_ schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:35:
[...]

- App die basic is, wat mis je want VW group is echt bizar slecht mijn hun telefoon App.
- Opberg, hebben wij dezelfde auto 😅 achter onder de stoelen, in je deur, middenconsole, eronder, glove box, dubbele bodem achter en een frunk.
- Achterruit verwarming aanzetten
Instellen wanneer preheaten kon bij skoda met meerdere schemas en keuzes of je stoelverwarming ed erbij wou hebben.
De skoda staat bekend om kleine, handige opbergvakjes voor pasjes ed. De 7x heeft enkel grotere vakken. Dus ja ruimte zat, maar minder praktisch.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:55
Sinds de laatste update is me nu voor het eerst overkomen dat twee keer in een week tijd de gewone sleutel niet herkend wordt. Heel vreemd.

Alles doet het eerder knoppen en dergelijke van de sleutel.
Anderen hier ook wel eens last van?

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:55
Medico schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Instellen wanneer preheaten kon bij skoda met meerdere schemas en keuzes of je stoelverwarming ed erbij wou hebben.
De skoda staat bekend om kleine, handige opbergvakjes voor pasjes ed. De 7x heeft enkel grotere vakken. Dus ja ruimte zat, maar minder praktisch.
Zelf kom ik uit een kodiaq sportline bj 2018 (ja wel benzine) met basis app mogelijkheden voordat dit niet meer ondersteund werd. De 7x en xpeng G9 waren voor mij de eerste elektrische auto’s die hier concurrerend in zijn als je het op prijs kwaliteit verhouding baseert en bereik op papier.
Daarnaast zoveel meer opties en comfort. Gekozen voor 7x ivm sportievere uitstraling en verfijnde afwerking.

Enige wat ik mis tov de kodiaq is enkele liters minder kofferbak ruimte. Wordt gecompenseerd met de frunk en ruimte onder de kofferbak plank.
En de paraplu’s in de deur (simply clever) 😄

[ Voor 3% gewijzigd door Alphaxe op 07-03-2026 10:41 ]

• Medico
Alphaxe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Zelf kom ik uit een kodiaq sportline bj 2018 (ja wel benzine) met basis app mogelijkheden voordat dit niet meer ondersteund werd. De 7x en xpeng G9 waren voor mij de eerste elektrische auto’s die hier concurrerend in zijn als je het op prijs kwaliteit verhouding baseert en bereik op papier.
Daarnaast zoveel meer opties en comfort. Gekozen voor 7x ivm sportievere uitstraling en verfijnde afwerking.

Enige wat ik mis tov de kodiaq is enkele liters minder kofferbak ruimte. Wordt gecompenseerd met de frunk en ruimte onder de kofferbak plank.
En de paraplu’s in de deur (simply clever) 😄
Grappig exact dezelfde overwegingen en reden tot keuze 7x,😉

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 10:19
Herkenbaar, af en toe mis ik wel een launch control optie. Met dit elektro vermogen kan de LR makkelijk in 5 sec naar de 100.... >:)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41
Zojuist mn zomerbanden laten monteren, kreeg ze terug met 2.7(3-8) bar. Ik dacht dat men liever met 3 reed (ook gezien rij eigenschappen) wat is wijsheid in deze?

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
4v4t4r schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:28:
Zojuist mn zomerbanden laten monteren, kreeg ze terug met 2.7(3-8) bar. Ik dacht dat men liever met 3 reed (ook gezien rij eigenschappen) wat is wijsheid in deze?
3 is de "eco" modus

• Tommyniesje1980
Tommyniesje1980 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:58:
[...]

Vind je het dan niet vervelend dat hij iedere keer geluid maakt als je bij de lijn komt?
O-) _/-\o_

• Tommyniesje1980

• leonardo1504
  • Niet online
Wat is nou het echte voordeel van zoveel power? Ik hoef echt niet als eerste bij het stoplicht weg te sprinten. Liever zoef ik comfortabel over de snelweg. En om vlotjes in te halen is wat minder acceleratie ook voldoende als je in een EV rijdt.

• Tvdl2000
leonardo1504 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Wat is nou het echte voordeel van zoveel power? Ik hoef echt niet als eerste bij het stoplicht weg te sprinten. Liever zoef ik comfortabel over de snelweg. En om vlotjes in te halen is wat minder acceleratie ook voldoende als je in een EV rijdt.
tja.... ik ben blij dat niet iedereen hetzelfde is zeg maar.

• Ian_
  • Nu online
leonardo1504 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Subjectief wat voldoende is 😅

• leonardo1504
  • Niet online
Ian_ schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 15:52:
[...]

Subjectief wat voldoende is 😅
Uiteraard, maar ik bedoel dat je met een EV in tegenstelling tot een ICE altijd volledig vermogen hebt en dus niet bang hoeft te zijn dat je bij het inhalen met 1 km/u verschil er voorbij kruipt.

• bullseye1977
Jaap09 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:08:
Hebben jullie ook al een deuk in de stoelen zitten. Mijn “bilafdruk” zie je na 5000km gewoon zitten.
Ik nu op 37000 en merk dat de stoel niet helemaal meer terug komt in de oorspronkelijke stand. Dus het leer rekt iets uit.
Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste