Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik heb nog een Carlinkit TBox Ambient 8GB/128GB over die weg mag. Mijn vrouw blijft toch bij Android Auto, dus deze is overbodig geworden.

Ik gebruik zelf ook een TBox Ambient in mijn 7x. Via Samsung kun je eenvoudig routines instellen: zodra mijn telefoon verbinding maakt met Bluetooth van de 7x, wordt automatisch mijn hotspot ingeschakeld (voorheen deed ik dit met Tasker). De TBox verbindt vervolgens automatisch met die hotspot via wifi. Dit werkt altijd stabiel.

Groot voordeel is dat je in splitscreen bijvoorbeeld Google Maps en Spotify of youtube tegelijk kunt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8jFp3EK8X90adugEUMKciNr9Sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/stXQ4lFXGRzl8MQRFqTxLIiW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door bullseye1977 op 02-03-2026 10:31 ]

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
bullseye1977 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:25:
Ik heb nog een Carlinkit TBox Ambient 8GB/128GB over die weg mag. Mijn vrouw blijft toch bij Android Auto, dus deze is overbodig geworden.

Ik gebruik zelf ook een TBox Ambient in mijn 7x. Via Samsung kun je eenvoudig routines instellen: zodra mijn telefoon verbinding maakt met Bluetooth, wordt automatisch mijn hotspot ingeschakeld (voorheen deed ik dit met Tasker). De TBox verbindt vervolgens automatisch met die hotspot via wifi. Dit werkt altijd stabiel.

Groot voordeel is dat je in splitscreen bijvoorbeeld Google Maps en Spotify of youtube tegelijk kunt gebruiken.
Ik heb een eigen BV, dus zakelijk aanschaffen is waarschijnlijk goedkoper voor me, misschien kun je iemand anders blij maken.

Wat ik wel interessant vind is die automation. Heb je daarvoor je telefoon moeten rooten? Ik heb een Google Pixel en daar is dat wel nodig om hotspot automatisch te kunnen aanzetten.

Dat met die split screen; dat is in normale Android auto toch ook al zo? Tenminste, ik heb nu in de 7X ook split screen maps en spotify. Niet Youtube uiteraard.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Nee niet hoeven rooten. Samsung heetf een redelijke routine mogelijkheid. Met een trigger en dan een actie.(als/dan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvLs2dtB2TtqP2D71sx4XWvrXjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e17d7ArYNgihSVuouQNjtLon.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door bullseye1977 op 02-03-2026 11:59 ]

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15
Jerome.c schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:02:
Ik heb dus een probleem met de continental ecocontacts die nu op mn 7x zitten. Ik heb thuis een grind oprit (niet ieders smaak natuurlijk) waarop ik het type grind had uitgezocht op de minste overlast voor de buurt en dus niet eruit gereden wordt. Ik heb ook matten neergelegd maar nu met deze continental banden wordt alles gewoon eraf getrokken. Niet zozeer omdat ze in het profiel blijven zitten maar omdat ze lijken te fuseren met de band.

Mn vorige autos hebben altijd Michelin gehad en nooit dit probleem gekend. Mn vorige auto woog ook 2200kg. Meer mensen met een grind oprit en dit probleem?

Is dit puur de compound van die ecocontact banden?
[Afbeelding]
Ik ha ddit weeknd hetzelfde met deze banden op een Lynk, leek wel of er lijm op zat. heb ze er met de hand af moeten trekken, reed wel erg hobbelig :)

• TheDoorNL
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:29
Iemand ook last van 3 piepjes als de 7X onder de 12 kilometer per komt?

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Ik ha ddit weeknd hetzelfde met deze banden op een Lynk, leek wel of er lijm op zat. heb ze er met de hand af moeten trekken, reed wel erg hobbelig :)
Ik heb continental gecontacteerd maar nog geen reactie. Ik snap de verschillende compounds wel maar het is nu ook niet dat ik de soft-tires van F1 na 20 ronden ambieer onder mn auto.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
bullseye1977 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:59:
Nee niet hoeven rooten. Samsung heetf een redelijke routine mogelijkheid. Met een trigger en dan een actie.(als/dan)
Dit is mijn eerste Pixel, eens uitproberen want minder bloatware, maar ik ga denk ik toch weer terug naar Samsung.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:00
2.1.1 met LCC en ACC net op de A4 veel rustiger. Niet plotseling remmen, betere en rustigere acceleratie. Nog wel iets te veel ruimte tussen mij en andere auto. Maar voor de rest blij met de update.

Waar de auto nog onrustig is, is wanneer ik zelf gas bijgeef en daarna los laat. Dit mag wat minder schokkerig. Heb t met name als ik een gat beetje dicht wil rijden, dat vind de CC niet zo leuk.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Nu online
Vraagje:

Is het ook mogelijk om de verlichting permanent aan te zetten? hij schakelt bij mij altijd weer uit als ik de auto heb afgesloten.
Ik vind ook dat hij pas laat inschakelt als het donker wordt vandaar.

Bedankt

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:43
Denken jullie echt dat de 2.1.1 onder water meer heeft opgelost dan de releasenotes beschrijven of zit het tussen de oren dat de auto beter rijdt voor sommige van jullie?

Zou het wel apart vinden dat Zeekr het op deze manier zou doen niet transparant zijn alleen maar aangeven dat er diagnostische verbeteringen tbv de hud en display unit zijn doorgevoerd maar onder tussen ook andere verbeterring doorvoerd met een 2.1.(1)x update

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:42

RCZ

clydevdl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:49:
Denken jullie echt dat de 2.1.1 onder water meer heeft opgelost dan de releasenotes beschrijven of zit het tussen de oren dat de auto beter rijdt voor sommige van jullie?

Zou het wel apart vinden dat Zeekr het op deze manier zou doen niet transparant zijn alleen maar aangeven dat er diagnostische verbeteringen tbv de hud en display unit zijn doorgevoerd maar onder tussen ook andere verbeterring doorvoerd met een 2.1.(1)x update
Afgelopen zaterdag met waarschuwing rijstrrook op geluid naar Oostenrijk gereden. Versie 2.1.1. Goed stuurgedrag. Bij setting trillen veel last van slecht stuurgedrag in weken daarvoor. Woensdag rijd ik terug naar Nederland en zal setting op trillen zetten. Ben benieuwd of het slechte stuurgedrag dan weer terugkomt of niet. Zo niet dan heeft de update naar versie 2.1.1 wel invloed gehad.

• Rmaxx
Vraagje over de verlichting,: ik zie online steeds fotos met de lichtbalk of met alleen 2 dagrijlichten aan? Wat is het verschil, kun je dit instellen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJTX6Hx2CoyPqzMvUhg2DTCWEQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G8BhoT5nUVSByYrhUVJlNqk.jpg?f=fotoalbum_large

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:53:
Vraagje over de verlichting,: ik zie online steeds fotos met de lichtbalk of met alleen 2 dagrijlichten aan? Wat is het verschil, kun je dit instellen? [Afbeelding]
De zwarte lichtbalk werkt alleen op de Chinese markt en de betreffende foto's zullen dus ook waarschijnlijk in China gemaakt zijn, in de EU is dit niet toegestaan en is de zwarte balk eigenlijk gewoon "niks".

• Rmaxx
seezu schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:54:
[...]

De zwarte lichtbalk werkt alleen op de Chinese markt en zullen dus ook waarschijnlijk in China gemaakt zijn, in de EU is dit niet toegestaan en is de zwarte balk eigenlijk gewoon "niks".
Beide fotos zijn eu model. ik heb het over de strip in het midden, niet de zwarte balk van valeo, die mag idd niet in eu en australië.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:22
Rmaxx schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Beide fotos zijn eu model. ik heb het over de strip in het midden, niet de zwarte balk van valeo, die mag idd niet in eu en australië.
Volgens mij als je Low Beam kiest, dan is de balk ook aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6-9tTPAuOul0ZYJN9iPT_HfTWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAtdJjXcAgVdbKEAy99uxZah.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:58
Ian_ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:00:
[...]

Ruim genomen het volgende:
Laadpaal €700,-
Aardlekautomaat €100,-
Load balancing €75,-
Installatie tot 5m inclusief kabel €350,- / €500,-
Zit de load balancer unit via een UTP kabel in de P1 poort van je slimme meter?
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste