4v4t4r schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:42:
Hoe stom en onnodig het mogelijk ook is. Maar gewoon wat basic streaming apps van bijv netflix / youtube oid zou ik stiekem best leuk vinden, desnoods via sideloader zoals in Australië. Sta toch regelmatig te wachten en dan is een groter scherm iets fijner dan mn mobiel (en lees wel wat issues hier met getpairr bijv)
Heb eindelijk een betere gevonden die qua hardware ook wat sneller reageert, was nog even bezig met goed testen voordat ik m hier deel. Besteld bij grote vriend Ali, levering was verrassend snel (2–3 dagen), waarschijnlijk omdat het uit een lokaal magazijn in Duitsland kwam.
https://a.aliexpress.com/_EJyjq6U
Heb de 8GB Ram + 128GB voor €121,99
Let wel op met bestellen voor de juiste continent > EM Version = o.a. EU.
Alleen lijkt de auto/head-unit zelf de output te begrenzen op 30 Hz, waardoor het kastje nooit volledig z’n potentieel kan benutten en het dus niet 100% haperloos aanvoelt. Dit komt waarschijnlijk doordat de infotainment ingang in automotive systemen vaak op 30 fps wordt gelimiteerd om stabiliteit, thermals en CAN/SoC-belasting onder controle te houden. Het kastje kan wel 60 fps of hoger uitsturen, maar de auto accepteert en rendert maar 30 fps.
Voor de rest draait het redelijk smooth en werkt alles gewoon.
/f/image/ntcunP5FT5pV8FQE3btRcnsb.png?f=fotoalbum_large)
Stuurknoppen werken ook netjes:
• Mute (custom button)
• pauze knop (tussen de pijltjes knop rechts)
• volume omhoog/omlaag
• 360 cam
Een collega van mij heeft hetzelfde kastje in de X, en daar zie je ook nog lichte haperingen bij simpele games. Dan heb ik het niet eens over zware games zoals CoD Mobile of Subway Surf, maar zelfs Candy Crush achtige games kunnen af en toe wat stotteren, puur door die display/render-limiet, niet zozeer door het kastje zelf.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.