Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 102 ... 108 Laatste
Acties:

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:46
RCZ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:26:
[...]

Top dat je het hebt ontdekt over de trilfunctie en hebt gedeeld. Heb er al de hele week plezier van. Auto stuurt een stuk beter en fijner. Bedankt!
Waar wijzig je deze functie in het menu…☺️☺️
Alvast bedankt! 👌🫡

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 20:00
Jerome.c schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:31:
[...]

Het is gefixed. Het probleem zat in de naam van de Auto. De complexe naam (zie foto hieronder) van de auto heeft ervoor gezorgd dat elk apparaat wat ik koppelde (3 verschillende telefoons waaronder Android en iOS), niet direct wilde verbinden. Ik moest elke keer opnieuw de koppelcode invullen. Nu ik de naam naar Zeekr7X heb veranderd, lukt het direct en is het probleem op alle apparaten opgelost.

[Afbeelding]
Die BT naam van je auto heeft idd illegale karakters en vandaar idd dat BT elke keer opnieuw wil koppelen. Idd gewoon even platte tekst van maken en het probleem is over. Bekende bug voor leveringen van okt25

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:23

RCZ

Tommyniesje1980 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:07:
[...]

Waar wijzig je deze functie in het menu…☺️☺️
Alvast bedankt! 👌🫡
Zie hieronder. Op geluid zetten
Daar blijft deze functie dan ook iedere rit op staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLBxFI8_TAUHzoj18i9L_ZFX3lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNYo8xqlnWunKPE1zeWNcEki.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-04 22:30
Er staat inderdaad een nieuwe V3 versie klaar van de navigatie in de Zeekr App store in de auto. Die kun je vervolgens installeren waarna je ook de gedownloade kaarten mag verwijderen om de nieuwere versies te downloaden. Ik heb nu parkeercomfort aangezet voor 2 uur (in de Snelle Instellingen) zodat de download via mijn WIFI in de tuin kan doorgaan....

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-04 12:18
Wie heeft ook last van “vlekken” op de achter rij uit camera ?
Overdag is het beter te zien dan avond maar toch. Ik dacht eerst dat hij vies is maar ondanks grondig poetsen blijf ik de vlekken zien. Hierbij foto in de avond maar zal ook nog overdag plaatsen in een update.

UPDATE: had de onderste camera gemist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8cWlHdLYX5l5VKElfqamCI7EeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmzzUBiwFTh4EOvb9QDLCjcB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door HavermansP op 27-02-2026 14:56 ]

• Tommyniesje1980
Is er een oplossing voor het “probleem” dat als mijn auto op de oprit staat en ik loop naar het toilet in huis, mijn auto ontgrendeld….(ik heb mijn tel dan bij me 😉) is hier een oplossing voor? (Wellicht is deze al wel eens langs gekomen😑)
Alvast bedankt.
Groet.

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:41
HavermansP schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 06:27:
Wie heeft ook last van “vlekken” op de achter rij uit camera ?
Overdag is het beter te zien dan avond maar toch. Ik dacht eerst dat hij vies is maar ondanks grondig poetsen blijf ik de vlekken zien. Hierbij foto in de avond maar zal ook nog overdag plaatsen in een update.

[Afbeelding]
Heb ik ook regelmatig, maar bij mij gaan de vlekken weg dmv poetsen. Heb je wel de juiste camera schoongemaakt, er zitten namelijk 2 camera’s aan de achterkant: eentje bij de knop van de achterklep en eentje beneden bij het nummerbord. Je moet in jouw geval de onderste schoonmaken. En als dat niet werkt dan zitten de vlekken misschien aan de binnenkant ivm poreus plastic (= aanname).

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:15
Met het stijgen van de temperatuur loopt mijn verbruik enorm terug, hebben anderen dit ook gemerkt?

'The truth is not afraid for Questions

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:55
M13z1 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:32:
Met het stijgen van de temperatuur loopt mijn verbruik enorm terug, hebben anderen dit ook gemerkt?
Zeker! Is natuurlijk ook gebruikelijk bij elektrische auto’s. Gisteren een lang stuk gereden van ca. 200 km. Voornamelijk 100 km/h gereden en had een verbruik van 17,7 kWh/100km.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04 09:29
Enorm, ik had hem gisteren vol geladen, en na werk heen en weer, sportschool heen en weer, en weer naar werk en gaat maar 8 procent van af. Hij rijd een stuk zuiniger deze dagen.

Moest van de week nog een stukje snelladen, toen wilde ik de batterij verwarmen, maar dat hoefde niet meer, was al op temp. Toen was het maar 14 graden buiten, maar snelladen sprong wel meteen op 300 kW, dus prima.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Wat is enorm terug?

'Winter' is rond de 22.0- / 23.0 kWh/100 km
'Zomer' is rond de 17.0-/19.0 kWh/100 km

Het verschil is ook goed te verklaren dat er dan zomerbanden onderzitten.

Misschien goed om aan te geven of je een LR/P of een Core hebt. De energiedichtheid van een LFP batterij is minder dan NMC en daarom heeft een LFP batterij meer last van de kou.

[ Voor 18% gewijzigd door Ian_ op 27-02-2026 09:07 ]

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:15
Ian_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Wat is enorm terug?

'Winter' is rond de 22.0- / 23.0 kWh/100 km
'Zomer' is rond de 17.0-/19.0 kWh/100 km

Het verschil is ook goed te verklaren dat er dan zomerbanden onderzitten.

Misschien goed om aan te geven of je een LR/P of een Core hebt. De energiedichtheid van een LFP batterij is minder dan NMC en daarom heeft een LFP batterij meer last van de kou.
Ik begrijp dat de temperatuur een rol speelt maar ik vind het verschil aanzienlijk. Ik ga van ca. 25.0 kWh/100 km naar ca. 21,4 kWh/100 km in een Privilege. Zelfde traject en ongeveer gelijke omstandigheden (behoudens temperatuur).

'The truth is not afraid for Questions

• Ian_
  • Nu online
M13z1 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Ik begrijp dat de temperatuur een rol speelt maar ik vindt het verschil aanzienlijk. Ik ga van ca. 25.0 kWh/100 km naar ca. 21,4 kWh/100 km in een Privilege. Zelfde traject en ongeveer gelijke omstandigheden (behoudens temperatuur).
Is niet gek IMO, als je van 27.0 kWh/100 km naar 18.0 kWh/100 km gaat zou ik wel vraagtekens hebben 😅

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 23:33
Een heel groot verschil zit hem ook in het feit dat je veel minder het interieur hoeft te verwarmen.
Ondanks de warmtepomp gebruikt dit toch een hoop energie.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
Nu na de winter zit ik met mijn auto gemiddeld op 22,1 kWh/100 km. Zie hem nu alweer afnemen, gisteren een rit met verbruik van 17,8kWh/100km (50km rit). Privilege op eco stand 80% van de tijd.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Pipita
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-04 15:40
Heeft er hier iemand de Zeekr 7X core? Ik ben zeer benieuwd naar de stoelen. Momenteel rijd ik een Mercedes CLA 200 AMG Line.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:45
Ik vroeg me af of iemand hier all season banden heeft onder zijn 7x?

Ik begreep van de leasemaatschappij dat het net zo duur is om zomer/winterbanden te nemen als alleen all season banden.

Zijn all season banden in de zomer qua verbruik nadelig of valt dit mee?

Ik ben geen wintersporter dus ik zou alleen winterbanden nodig hebben als het in Nederland sneeuwt of glad is. Wat de laatste jaren niet heel vaak het geval is muv afgelopen winter. Scheelt weer rubber en bandenwissel bezoekjes als all season banden niet heel nadelig zijn voor het verbruik.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07-04 11:38
Pipita schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:24:
Heeft er hier iemand de Zeekr 7X core? Ik ben zeer benieuwd naar de stoelen. Momenteel rijd ik een Mercedes CLA 200 AMG Line.
Ik heb de Longe Range standard, die heeft dezelfde stoelen als de Core. Ze zitten heerlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egkDZswaQzObWdqqsuuzjsUsKJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wCyAecsbZKyYxgZ2WnXM1jmL.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuipXRRjPWozpV8aexXIR51V-wU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gsIWbuyxW9meEcXbssaTmfgh.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5BjPOssw28HQnPgtYkgtVjDT3M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CurhmVBArPCOckpVgybQJrZ8.jpg?f=user_large

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-04 12:18
Rioja1969 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:07:
[...]

Heb ik ook regelmatig, maar bij mij gaan de vlekken weg dmv poetsen. Heb je wel de juiste camera schoongemaakt, er zitten namelijk 2 camera’s aan de achterkant: eentje bij de knop van de achterklep en eentje beneden bij het nummerbord. Je moet in jouw geval de onderste schoonmaken. En als dat niet werkt dan zitten de vlekken misschien aan de binnenkant ivm poreus plastic (= aanname).
haha dat had ik dus niet in de gaten. Inderdaad de onderste gemist. Logisch ook, gezien zijn stand, dat deze regelmatig vies wordt.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 17:13
Alboqa schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:11:
Ik vroeg me af of iemand hier all season banden heeft onder zijn 7x?

Ik begreep van de leasemaatschappij dat het net zo duur is om zomer/winterbanden te nemen als alleen all season banden.

Zijn all season banden in de zomer qua verbruik nadelig of valt dit mee?

Ik ben geen wintersporter dus ik zou alleen winterbanden nodig hebben als het in Nederland sneeuwt of glad is. Wat de laatste jaren niet heel vaak het geval is muv afgelopen winter. Scheelt weer rubber en bandenwissel bezoekjes als all season banden niet heel nadelig zijn voor het verbruik.
Voor dezelfde prijs zou ik altijd zomer/winter nemen, allseason is in beide gevallen minder.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:36

Freedive

] Ken sent me _

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJPSI-gR1GJSaeRBefjzqxKQvuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTC940AeRUTujoIpDNQVdwOu.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand deze al eens gehad?

Koffer sluit niet goed meer nu.

• Rioja1969
Heeft iemand nog een navigatie update gehad nav de Zeekr mail van gisteren? Of had die mail betrekking op de navigatie update die we al in januari konden downloaden? Ik heb iig geen update ontvangen.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:56
Rioja1969 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:38:
Heeft iemand nog een navigatie update gehad nav de Zeekr mail van gisteren? Of had die mail betrekking op de navigatie update die we al in januari konden downloaden? Ik heb iig geen update ontvangen.
Ik denk die van januari.

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 20:08
Die kan je update via de Appstore.

• Ian_
  • Nu online
Hier ook de update gehad +/- 250mb. Daarna opnieuw de offline maps downloaden, verder geen nieuwe functies weten op te merken.

• tbee
Ian_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:28:
[...]

Hier ook de update gehad +/- 250mb. Daarna opnieuw de offline maps downloaden, verder geen nieuwe functies weten op te merken.
Ik vraag me af of die moeizame start van de navigatie sinds die versie is... :|

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-04 08:29

MieJuul

3970Wp

Woont er iemand met een 7X in de buurt van Zwijndrecht (Drechtsteden)?

We rijden nu een Enyaq en zijn aan het oriënteren voor een opvolger, de Zeekr 7X is één van de opties, maar hebben nog niet de mogelijkheid gehad om hem in het echt te zien.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• Rioja1969
ff2000 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:57:
[...]

Die kan je update via de Appstore.
Daar heb ik al tig keer gekeken maar bij mij valt er niks te downloaden, vandaag mijn vraag. Ik vermoed dat ik de update in januari al heb gehad. En anders zie ik vanzelf wel een keer iets verschijnen. Uit andere reacties maak ik op dat er nauwelijks verschil te zien tov de oude dus dan is het blijkbaar toch niet zo spannend als de mail voorspelde. Thanks anyway 👍

• Ian_
  • Nu online
tbee schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:21:
[...]

Ik vraag me af of die moeizame start van de navigatie sinds die versie is... :|
For sure!

• Tommyniesje1980
Iemand enig idee of je onderstaande kan aanpassen?

Ik krijg regelmatig de medling dat ik moet “remmen” in het display..hierbij komt dan een irritant toontje en mijn muziek wordt iedere keer gedemt…
Is er een mogelijkheid om het dempen van muziek of de melding uit te zetten? Kan hem nog niet vinden🫤😉
Bedankt.

• Ian_
  • Nu online
Tommyniesje1980 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:23:

Ik krijg regelmatig de medling dat ik moet “remmen” in het display..hierbij komt dan een irritant toontje en mijn muziek wordt iedere keer gedemt…
Is er een mogelijkheid om het dempen van muziek of de melding uit te zetten? Kan hem nog niet vinden🫤😉
Bedankt.
Rempedaal heet de knop 😅
Minder dicht op je voorganger of eerder remmen, geen mogelijkheid tot uitzetten heb ik gevonden

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-04 22:51
Tommyniesje1980 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:23:

Bedankt.
Je kunt de melding niet uitzetten alleen aanpassen dat je niet meer dat irritante toontje hoort en alleen de melding ziet in je display. Ik weet alleen niet meer waar je dit exact kon aanpassen in het menu.

• WizzyBrown
Rioja1969 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:53:
[...]

Daar heb ik al tig keer gekeken maar bij mij valt er niks te downloaden, vandaag mijn vraag. Ik vermoed dat ik de update in januari al heb gehad. En anders zie ik vanzelf wel een keer iets verschijnen. Uit andere reacties maak ik op dat er nauwelijks verschil te zien tov de oude dus dan is het blijkbaar toch niet zo spannend als de mail voorspelde. Thanks anyway 👍
Ik merk sinds de nieuwe V3 versie van de navigatie te downloaden was gisteren wel een verandering:
De tekst op de borden in de HUD was eerst niet te lezen maar nu sinds de update wel. Maar dit kan ook door de 2.1.1 OS update komen...

• Tommyniesje1980
Rudi01 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:19:
[...]

Je kunt de melding niet uitzetten alleen aanpassen dat je niet meer dat irritante toontje hoort en alleen de melding ziet in je display. Ik weet alleen niet meer waar je dit exact kon aanpassen in het menu.
Txs, mocht iemand dit toevallig weten dan hoor ik het heeeeeel graag🤪😉

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 23:33
MieJuul schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:37:

We rijden nu een Enyaq en zijn aan het oriënteren voor een opvolger, de Zeekr 7X is één van de opties, maar hebben nog niet de mogelijkheid gehad om hem in het echt te zien.
Jahoor, een witte LR versie. Stuur maar een privé bericht.

• Ian_
  • Nu online
WizzyBrown schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:22:
[...]

Ik merk sinds de nieuwe V3 versie van de navigatie te downloaden was gisteren wel een verandering:
De tekst op de borden in de HUD was eerst niet te lezen maar nu sinds de update wel. Maar dit kan ook door de 2.1.1 OS update komen...
Ik kon ze altijd al lezen?

• MPro
  • Laatst online: 07-04 19:20
MieJuul schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:37:

Oud-Beijerland.

• Rioja1969
Rudi01 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:19:
[...]

Je kunt ook de gevoeligheid instellen. Ik heb em zelf op ‘laat’ staan zodat ie pas gaat piepen als je heel dichtbij de auto voor je komt. Is idd een irritante piep. Uitzetten kan idd ook, maar ik hou em liever op ‘laat’ voor het geval dat ik zelf een keer niet goed uitkijk of afgeleid ben. Voor ieder wat wils dus.

• Ian_
  • Nu online
Rioja1969 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Je kunt ook de gevoeligheid instellen. Ik heb em zelf op ‘laat’ staan zodat ie pas gaat piepen als je heel dichtbij de auto voor je komt. Is idd een irritante piep. Uitzetten kan idd ook, maar ik hou em liever op ‘laat’ voor het geval dat ik zelf een keer niet goed uitkijk of afgeleid ben. Voor ieder wat wils dus.
Voor iemand die vaak in Duitsland rijdt, is het ook erg vervelend dat boven de 180 km/h het volgende gebeurd:
- Display rood knipperen
- Muziek gedempt
- Pieptoon
- Melding maximum speed almost reached, drive cautiously

• WizzyBrown
Ian_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:25:
[...]

Ik kon ze altijd al lezen?
de fonts zijn nu iets groter geworden....

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 18:36
Is er een manier om een software update te forceren?
In de app krijg ik the current version is the latest te zien, nadat je op check for updates drukt.
En ik heb in dit forum gezocht, meen gelezen te hebben dat je de auto een (harde/soft) reset kan geven.
Kan het alleen niet vinden, weet iemand hoe je dit het beste doet?

Gevonden:
Zeekr_7X schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Dit heb ik kunnen oplossen door een reset, beiden knoppen op het stuur (links en rechts) ingedrukt houden totdat scherm opnieuw opstarten. Daarna werd de juiste gps locatie opgepikt.
Deze week op en neer geweest naar het oosten van Duitsland, wat een genot deze auto.
Laden snel, de laders die ik heb gebruikt waren allen de limiterende factor en niet de auto.

[ Voor 24% gewijzigd door LPiC op 28-02-2026 16:22 ]

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-04 21:34
Ian_ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:33:
[...]

Kan iemand verifiëren die ook 2.1.1 heeft of de koplampen (adaptive) zijn verbeterd?

Hiermee bedoel ik het constant bijstellen en vooral op een helling.
Gisteren 1,5 uur gereden in het donker en ik werd eerst gestoord van de lampen maar nu na de update kon ik het irritante op en neer gaan niet meer ontdekken! 👍🏻

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 16:21
Iemand nog interesse om een paar dakdragers (in China besteld) over te nemen. Ze komen ondanks eerdere aankomstbelofte pas vandaag binnen. Dat is helaas een paar weken te laat voor mijn wintersport dus andere gekocht. Stuur maar een dm voor meer info!

• Bdm
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-03 13:44

Bdm

Kan het kloppen dat hoogte ophanging op standaard blijft met een bijv een fietsendrager op de trekhaak?

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 18:42
Bdm schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:55:
Kan het kloppen dat hoogte ophanging op standaard blijft met een bijv een fietsendrager op de trekhaak?
Yes, en alle instelbaarheid is weg. Zal waarschijnlijk in de toekomst met een update wel veranderen.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:55
WizzyBrown schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:23:
[...]

de fonts zijn nu iets groter geworden....
Ben wel benieuwd wat jullie hiermee bedoelen.
Borden van snelheid of afslag borden.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41
Hoe stom en onnodig het mogelijk ook is. Maar gewoon wat basic streaming apps van bijv netflix / youtube oid zou ik stiekem best leuk vinden, desnoods via sideloader zoals in Australië. Sta toch regelmatig te wachten en dan is een groter scherm iets fijner dan mn mobiel (en lees wel wat issues hier met getpairr bijv)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Nu online
[quote]4v4t4r schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:42:
Hoe stom en onnodig het mogelijk ook is. Maar gewoon wat basic streaming apps van bijv netflix / youtube oid zou ik stiekem best leuk vinden, desnoods via sideloader zoals in Australië. Sta toch regelmatig te wachten en dan is een groter scherm iets fijner dan mn mobiel (en lees wel wat issues hier met getpairr bijv)
[/quote

Ik snap het niet, wordt actief gepromoot op de website.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41
Ian_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:01:
[quote]4v4t4r schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:42:
[/quote

Ik snap het niet, wordt actief gepromoot op de website.
Ze promoten wel meer 🤣🤣
Heerlijke auto, maar hoop voor de zomervakantie wel nog wat leuke updates/nice to have

(Vb bij mn tussenstop in DE zit een 50kW lader, ik kijk daar graag een film met mn zoon, soort van traditie dingetje, en ja kan een tablet oid meenemen, maar dat grote scherm zit er niet voor niets toch 😆)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Nu online
4v4t4r schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:26:
[...]

Ze promoten wel meer 🤣🤣
Heerlijke auto, maar hoop voor de zomervakantie wel nog wat leuke updates/nice to have

(Vb bij mn tussenstop in DE zit een 50kW lader, ik kijk daar graag een film met mn zoon, soort van traditie dingetje, en ja kan een tablet oid meenemen, maar dat grote scherm zit er niet voor niets toch 😆)
Premium Connected Services

Experience digital luxury through our Premium services offerings:

- 5GB internet per month to enjoy all connected services and be online.
- Smart Assistant with voice control - ask your Zeekr to help you out for all your mobility needs
- Smart EV Mobility - online smart navigation including live charging planning
- Entertainment & Streaming - leave your phone behind and enjoy music and videos in your car

De laatste zin, geen video’s in ieder geval in Europa.

• tbee
Ian_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:31:
[...]
De laatste zin, geen video’s in ieder geval in Europa.
Als je android hebt, is dan is dat nog te "regelen" met CarStream. In ieder geval YouTube, maar ik denk dat Netflix ook wel lukt op die manier. En anders zo'n video capture kabel of een AI box.

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-04 20:24
Mochten er mensen zijn die problemen hebben met het inruilen via tradein@zeekr dan kan ik ten zeerste Kien in Velp aanraden!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04 19:05
Ik had net een leuke bug de eerste keer na het starten na de nieuwe update.
Mijn radio stond weer automatisch stil (vraag me niet waarom maar dit is zeer vaak als ik de auto in kom). Als ik op de muzieknoot duwde voor dan mijn radio te selecteren, kreeg ik enkel maar een pop-up dat ik afgemeld was van de Spotify app. Ik kon dan enkel maar de app sluiten of aanmelden. Radio kon ik dus niet selecteren...
Na reset systeem ook niet opgelost.
Uiteindelijk opgelost door via de zeekr assistant te vragen om de radio op te zetten, en dan waren de problemen opgelost...

Mocht iemand een oplossing hebben voor het terugkerende probleem van de auto die geen radio speelt praktisch elke keer ik instap, dan hoor ik het graag...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Ian_
  • Nu online
tbee schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:49:
[...]

Als je android hebt, is dan is dat nog te "regelen" met CarStream. In ieder geval YouTube, maar ik denk dat Netflix ook wel lukt op die manier. En anders zo'n video capture kabel of een AI box.
Snap ik, maar je betaald geen €149,- per jaar voor het premium abonnement om vervolgens via een kabel Android auto te gebruiken hiervoor.

Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon Android auto of CarPlay gebruiken 😂

• TroX
Ian_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:50:
[...]

Snap ik, maar je betaald geen €149,- per jaar voor het premium abonnement om vervolgens via een kabel Android auto te gebruiken hiervoor.

Daarnaast wil ik helemaal geen telefoon Android auto of CarPlay gebruiken 😂
Eens, nu heb ik geen premium maar voor spotify vind ik CarPlay prima.
De nav mag nog wel wat meer features krijgen

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04 16:56
Is er iemand hier die foto's kan maken van de bestuurders stoel bevestiging op de bodemplaat? aik hoop er op dat dit qua stijl enigsinds overeen komt met hoe de zeekr 7GT zijn stoelen vastzitten. als dit enigsinds haalbaar is zou ik met iets simpels de stoel een paar CM naar achter kunnen krijgen wat mij dan genoeg ruimte zou bieden..... en dan zou ik dus alsnog de 7GT bestellen ipv de 7X

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:28:
[...]

Voor iemand die vaak in Duitsland rijdt, is het ook erg vervelend dat boven de 180 km/h het volgende gebeurd:
- Display rood knipperen
- Muziek gedempt
- Pieptoon
- Melding maximum speed almost reached, drive cautiously
Muziek dempen stopt na circa 30sec ofso, dan komt muziek netjes terug. Display blijft nog wel gloeiend rood met alle meldingen indd.
Komt bij jou muziek nog wel terug?

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Tvdl2000
ook gelijk maar een vraag voor de eigenaren van 7X'en ... sinds aanschaf... spijt gekregen of verlangend naar een andere auto ivm een specifiek iets?

• Ian_
  • Nu online
Tvdl2000 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 00:42:
ook gelijk maar een vraag voor de eigenaren van 7X'en ... sinds aanschaf... spijt gekregen of verlangend naar een andere auto ivm een specifiek iets?
Geen spijt, blijft de beste auto in zijn klasse (money / value). Zelf kom ik van Tesla en de software EU was ook langs niet zo volwassen in het begin als het nu is.

De premium feel, denk aan materialen heb je bij geen ander merk in deze klasse.

Natuurlijk zijn er wat dingetjes maar “bijna” alles must haves zijn er wel. Sommige “Nice to haves” had ik alleen vet al verwacht.

• tbee
Tvdl2000 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 00:42:
Geen spijt, fijne auto, alleen de audio worstel ik mee. Die (b)lijkt de belofte niet waar te maken.

• Ian_
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 23:52:
[...]

Muziek dempen stopt na circa 30sec ofso, dan komt muziek netjes terug. Display blijft nog wel gloeiend rood met alle meldingen indd.
Komt bij jou muziek nog wel terug?
Niet getest, gezien alle toeters en bellen blijf ik vaak dan op 180 km/h zodat ik niet alle meldingen in beeld krijg.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
4v4t4r schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:42:
Heb eindelijk een betere gevonden die qua hardware ook wat sneller reageert, was nog even bezig met goed testen voordat ik m hier deel. Besteld bij grote vriend Ali, levering was verrassend snel (2–3 dagen), waarschijnlijk omdat het uit een lokaal magazijn in Duitsland kwam.
https://a.aliexpress.com/_EJyjq6U
Heb de 8GB Ram + 128GB voor €121,99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJz3ERyYEnoaR21qrs4zw-hvfTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8tawV5B36UXcZR6fxbXkFmL.jpg?f=fotoalbum_large

Let wel op met bestellen voor de juiste continent > EM Version = o.a. EU.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECfdGyPn_duOZnLs8-swcpboCZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cGDPraNE9Fqs1i3PgZfeYMZ.png?f=fotoalbum_large

Alleen lijkt de auto/head-unit zelf de output te begrenzen op 30 Hz, waardoor het kastje nooit volledig z’n potentieel kan benutten en het dus niet 100% haperloos aanvoelt. Dit komt waarschijnlijk doordat de infotainment ingang in automotive systemen vaak op 30 fps wordt gelimiteerd om stabiliteit, thermals en CAN/SoC-belasting onder controle te houden. Het kastje kan wel 60 fps of hoger uitsturen, maar de auto accepteert en rendert maar 30 fps.
Voor de rest draait het redelijk smooth en werkt alles gewoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHADnuyd3JZqFXli6OwEhHPwGTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntcunP5FT5pV8FQE3btRcnsb.png?f=fotoalbum_large
Stuurknoppen werken ook netjes:
• Mute (custom button)
• pauze knop (tussen de pijltjes knop rechts)
• volume omhoog/omlaag
• 360 cam

Een collega van mij heeft hetzelfde kastje in de X, en daar zie je ook nog lichte haperingen bij simpele games. Dan heb ik het niet eens over zware games zoals CoD Mobile of Subway Surf, maar zelfs Candy Crush achtige games kunnen af en toe wat stotteren, puur door die display/render-limiet, niet zozeer door het kastje zelf.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op zondag 1 maart 2026 @ 01:21:
[...]

Niet getest, gezien alle toeters en bellen blijf ik vaak dan op 180 km/h zodat ik niet alle meldingen in beeld krijg.
Ah oke, opzich logisch. Probeer maar een keer met 194+ na ~30sec ongeveer stopt ie totdat je zelf weer terug zakt onder de 180.

• Ian_
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 01:24:
[...]

Ah oke, opzich logisch. Probeer maar een keer met 194+ na ~30sec ongeveer stopt ie totdat je zelf weer terug zakt onder de 180.
Ik zal komende dinsdag eens testen, btw de hoogste snelheid die ik behaald heb is 209 km/h.

• tbee
Heb eindelijk een betere gevonden die qua hardware ook wat sneller reageert, was nog even bezig met goed testen voordat ik m hier deel. Besteld bij grote vriend Ali, levering was verrassend snel (2–3 dagen), waarschijnlijk omdat het uit een lokaal magazijn in Duitsland kwam.
Carlinkit heeft ook nog een Android 15 versie met een snellere CPU. Die staat op mijn shortlist. Maar hij werkt dus, dat is wel goed om te horen. Die 30Hz kan ook komen omdat het kastje op 4K ingesteld staat. Op 1080 doet hij wel 60Hz.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 01:28:
[...]

Carlinkit heeft ook nog een Android 15 versie met een snellere CPU. Die staat op mijn shortlist. Maar hij werkt dus, dat is wel goed om te horen. Die 30Hz kan ook komen omdat het kastje op 4K ingesteld staat. Op 1080 doet hij wel 60Hz.
Oeh misschien daarom dus, ik ga ff zoeken. Thx voor de tip! 🙂

• Tvdl2000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8xP34kudOaUk6FUbMaB3Xy7SLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ml4mMrnTpOu9bHx5ffPXJR1u.png?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 01:28:
[...]

Kan je joune aub delen? Heb een paar A15 gevonden op Ali, alleen als ik dieper in de details kijk worden ze gewoon geleverd met A13.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Tvdl2000 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:47:
Is er iemand hier die foto's kan maken van de bestuurders stoel bevestiging op de bodemplaat? aik hoop er op dat dit qua stijl enigsinds overeen komt met hoe de zeekr 7GT zijn stoelen vastzitten. als dit enigsinds haalbaar is zou ik met iets simpels de stoel een paar CM naar achter kunnen krijgen wat mij dan genoeg ruimte zou bieden..... en dan zou ik dus alsnog de 7GT bestellen ipv de 7X
Ik kan wel even kijken, maar naar achteren? Ik ben 204 cm lang en zit net niet in de achterste stand. Probleem is meer de hoogte, hoofdsteun in je nek en via de achteruitspiegel niet fatsoenlijk door de achterruit kunnen kijken.

• tbee
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 02:22:
[...]

Kan je joune aub delen? Heb een paar A15 gevonden op Ali, alleen als ik dieper in de details kijk worden ze gewoon geleverd met A13.
Ik heb hem nog niet gekocht, maar was onderzoek aan het doen. Ottocast, CarlinKit, mgears. Zo veel opties. Maar ik sta op het punt er gewoon maar eens een te proberen.

https://www.carlinkit.sto...ons/android-system-ai-box

https://nl.aliexpress.com/item/1005009918271940.html

Het voordeel van deze is dat hij een eigen SIM card kan hebben, dan kun je ipv premium connectivity daar je geld in steken. Heb je keuze én het zelf in de hand bij problemen (want vodafoon via Zeekr loopt zo soepel). Een 10GB sim only data only heb je voor minder dan 10 euro per maand.

Waar ik nog over twijfel is de opstarttijd. Dat is meestal 30 seconden en dan nog een verbinding opzetten met de SIM. Als de USB poorten onder spanning blijven, ook als de auto uit staat, dan zou dat geen probleem zijn. Blijven de USB poorten stroom leveren?

[ Voor 5% gewijzigd door tbee op 01-03-2026 09:04 ]

• tbee

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-04 15:20
Terug van de wintersport net als vele anderen lees ik. Mijn observeringen:
- Wat een heerlijke auto, ondanks alles wat hieronder komt te staan
- Laden is fantastisch. Alleen IONITY gebruikt maar we hadden niet eens de tijd om een kop koffie te drinken of hij was alweer klaar (en enorm veel bekijks van andere automobilisten)
- LCC is erg matig. Sommige stukken doet hij het prima en dan opeens kermis en paniek alsof de wereld vergaat.
- Verbruik enorm meegevallen met volle auto, 5 man en volle dakkoffer -> 25.5kWh/100km
- Maar mijn grootste issue: de koplampen staan veeeeel te hoog afgesteld. Continu werd ik geseind en dat is enorm vervelend omdat je er zelf 0,0 invloed op hebt. Oudere auto's kon je nog handmatig de koplampen bijstellen met een knopje, maar bij Zeekr ben je aan de goden overgeleverd. Ik ben heel benieuwd of iemand weet wat de auto doet bij het starten qua kalibratie van de lampen. Want ik zou niet weten hoe dat moet werken. Ik hoop dat ik toch niet helemaal naar Zeist moet om de koplampen bij te stellen.
- Terwijl ik in Frankrijk was is de 2.1.1 update geinstalleerd. Op de terugweg was ik enorm aan het vloeken op Zeekr omdat het waardeloze stuurgedrag terug was en het zelfs nog erger was geworden. Beetje kleverig/blokkerig stuurgedrag. Maar na een uur of 2 was het weg en daarna reed hij weer als een zonnetje (op de lampen na!!)

Heel benieuwd of iemand kan bedenken hoe die koplampen werken.

• Ian_
  • Nu online
sjakie02 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:42:
- Laden is fantastisch. Alleen IONITY gebruikt maar we hadden niet eens de tijd om een kop koffie te drinken of hij was alweer klaar (en enorm veel bekijks van andere automobilisten)
- LCC is erg matig. Sommige stukken doet hij het prima en dan opeens kermis en paniek alsof de wereld vergaat.
- Verbruik enorm meegevallen met volle auto, 5 man en volle dakkoffer -> 25.5kWh/100km
- Maar mijn grootste issue: de koplampen staan veeeeel te hoog afgesteld. Continu werd ik geseind en dat is enorm vervelend omdat je er zelf 0,0 invloed op hebt. Oudere auto's kon je nog handmatig de koplampen bijstellen met een knopje, maar bij Zeekr ben je aan de goden overgeleverd. Ik ben heel benieuwd of iemand weet wat de auto doet bij het starten qua kalibratie van de lampen. Want ik zou niet weten hoe dat moet werken. Ik hoop dat ik toch niet helemaal naar Zeist moet om de koplampen bij te stellen.
- Terwijl ik in Frankrijk was is de 2.1.1 update geinstalleerd. Op de terugweg was ik enorm aan het vloeken op Zeekr omdat het waardeloze stuurgedrag terug was en het zelfs nog erger was geworden. Beetje kleverig/blokkerig stuurgedrag. Maar na een uur of 2 was het weg en daarna reed hij weer als een zonnetje (op de lampen na!!)

Begrijpelijk, ik reis veel en heb dan huurauto’s. Dan merk je pas hoe “slecht” de ACC & LCC is vergeleken met andere merken.

Had laatst een MB EQE en wat een verademing met ACC rijden. Zeker omdat Nederland heb het al vaker gezegd echt een agressief land is qua rijden.
- Bumperkleven
- Snel ertussen doorgaan
- Random remmen
- Steeds van snelheid veranderen

• Tvdl2000
Pete80 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 08:40:
[...]

Ik kan wel even kijken, maar naar achteren? Ik ben 204 cm lang en zit net niet in de achterste stand. Probleem is meer de hoogte, hoofdsteun in je nek en via de achteruitspiegel niet fatsoenlijk door de achterruit kunnen kijken.
7X past goed. 7GT gaat het over. Maar die komt pas in juli.....

• Tvdl2000
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:06:
[...]

Ai! Waar heb je die vandaan?
Carlinkit website

• Msts

Je kunt de lampen bijstellen met de schroeven in de frunk, staat ook in de handleiding, heb ik aan het begin al gedaan want werd vanaf dag 1 geseind. Maar dat kwam denk ik ook doordat de lampen steeds op en neer gingen. Dat is nu met 2.1.1 wel opgelost.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-04 15:20
Msts schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Je kunt de lampen bijstellen met de schroeven in de frunk, staat ook in de handleiding, heb ik aan het begin al gedaan want werd vanaf dag 1 geseind. Maar dat kwam denk ik ook doordat de lampen steeds op en neer gingen. Dat is nu met 2.1.1 wel opgelost.
Ja dat had ik idd ook gelezen maar volgens mij is koplampen afstellen niet echt een ding voor amateurs toch? Hoewel het er volgens mij niet slechter van kan worden :)

• tbee
Weet je dat zeker? Want ik vind de officiele carlinkit website (https://www.carlinkit.sto...ons/android-system-ai-box) nogal -ahm- chinees. En vind daar geen "compare" feature zoals in jouw screenshot. Ik geloof je hoor dat hij niet compatible is.

• TroX
Pete80 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 08:40:
[...]

Jij bent nog langer dan ik. Maar een hoofdsteun die hoger kan zou top zijn.

• Tvdl2000
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:30:
[...]

Weet je dat zeker? Want ik vind de officiele carlinkit website (https://www.carlinkit.sto...ons/android-system-ai-box) nogal -ahm- chinees. En vind daar geen "compare" feature zoals in jouw screenshot. Ik geloof je hoor dat hij niet compatible is.
https://carlinkit.nl/prod...-ultra-android-15-systeem

• TroX
Ian_ schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Begrijpelijk, ik reis veel en heb dan huurauto’s. Dan merk je pas hoe “slecht” de ACC & LCC is vergeleken met andere merken.

Had laatst een MB EQE en wat een verademing met ACC rijden. Zeker omdat Nederland heb het al vaker gezegd echt een agressief land is qua rijden.
- Bumperkleven
- Snel ertussen doorgaan
- Random remmen
- Steeds van snelheid veranderen
Ik deel je mening dat de LCC een stuk beter kan. Vandaag weer 150km op de snelweg gereden. De trilwaarschuwing uit vanaf de start scheelt echt heel veel. Hij gaat daardoor veel minder zoeken of kaatsen tussen de twee lijnen. Rijdt echt veel rustiger.
Belangrijkste is wat mij betreft dat alle factoren voor succes er zijn maar dat het echt zit in de configuratie van de parameters. Die zijn maximaal ingesteld op veiligheid ipv comfort. Dus denk aan afstand tot voorganger, remsterkte hard vs comfort vs gas los. Impact van auto’s op een andere rijbaan.
Dit moet echt significant te verbeteren zijn.

• Ian_
  • Nu online
TroX schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:01:
[...]

Ik deel je mening dat de LCC een stuk beter kan. Vandaag weer 150km op de snelweg gereden. De trilwaarschuwing uit vanaf de start scheelt echt heel veel. Hij gaat daardoor veel minder zoeken of kaatsen tussen de twee lijnen. Rijdt echt veel rustiger.
Belangrijkste is wat mij betreft dat alle factoren voor succes er zijn maar dat het echt zit in de configuratie van de parameters. Die zijn maximaal ingesteld op veiligheid ipv comfort. Dus denk aan afstand tot voorganger, remsterkte hard vs comfort vs gas los. Impact van auto’s op een andere rijbaan.
Dit moet echt significant te verbeteren zijn.
Ik denk het gene wat vooral beter kan is:
- Afstand voorganger
- Remdruk
- Zeker als iemand ertussen komt

• MPro
  • Laatst online: 07-04 19:20
Op facebook zie ik wat berichten van mensen die met een setje het logog in de achterruit kunnen verlichten zoals het origineel in china ook werkt. Zijn er hier al mensen die dit geprobeerd hebben of van plan zijn? Lijkt me ook erg tof om te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5w5SB5b6DvQrcz2Q2FGs5gvb1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPUrmaKMoIfsqIvgef0iF5cO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzQ7UkHu8i04-nKRDg7mtOYr7QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g53iX8jXkLlXvrtLxC1pUL2R.jpg?f=fotoalbum_large

• TroX
MPro schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:37:
Op facebook zie ik wat berichten van mensen die met een setje het logog in de achterruit kunnen verlichten zoals het origineel in china ook werkt. Zijn er hier al mensen die dit geprobeerd hebben of van plan zijn? Lijkt me ook erg tof om te hebben.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had het ook gezien en gevraagd wat het moest kosten. Vond het te duur voor een leaseauto 😅. Ik wil graag nog een zwarte cover voor het logo op de neus. Voor de achterkant heb ik ze al wel.

• tbee
Right. Dan toch maar naar de Exploter ApplePie Rocket of Bruxe R7 Pro kijken. Of het moet toch aan die 4K via 1080p liggen, dan is de UHD ook een optie.

• NovaNLL
TroX schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:03:
[...]

Ik had het ook gezien en gevraagd wat het moest kosten. Vond het te duur voor een leaseauto 😅. Ik wil graag nog een zwarte cover voor het logo op de neus. Voor de achterkant heb ik ze al wel.
Cover voor op de neus zoek ik ook nog, heb je toevallig er al 1 gevonden ergens?

• TroX
NovaNLL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:44:
[...]

Cover voor op de neus zoek ik ook nog, heb je toevallig er al 1 gevonden ergens?
Nog geen overzet cover helaas.
Geen zin om hem er af te moeten halen etc

• NovaNLL
TroX schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:51:
[...]

Nog geen overzet cover helaas.
Geen zin om hem er af te moeten halen etc
Hier het zelfde 😅

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 18:42
Ik heb dus een probleem met de continental ecocontacts die nu op mn 7x zitten. Ik heb thuis een grind oprit (niet ieders smaak natuurlijk) waarop ik het type grind had uitgezocht op de minste overlast voor de buurt en dus niet eruit gereden wordt. Ik heb ook matten neergelegd maar nu met deze continental banden wordt alles gewoon eraf getrokken. Niet zozeer omdat ze in het profiel blijven zitten maar omdat ze lijken te fuseren met de band.

Mn vorige autos hebben altijd Michelin gehad en nooit dit probleem gekend. Mn vorige auto woog ook 2200kg. Meer mensen met een grind oprit en dit probleem?

Is dit puur de compound van die ecocontact banden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS58ceHPGSOKofk_zzaJ4i-tIJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fa3aCz5SGhOMyncXYAwmeX9m.jpg?f=fotoalbum_large

• NovaNLL
Jerome.c schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:02:
Ik heb dus een probleem met de continental ecocontacts die nu op mn 7x zitten. Ik heb thuis een grind oprit (niet ieders smaak natuurlijk) waarop ik het type grind had uitgezocht op de minste overlast voor de buurt en dus niet eruit gereden wordt. Ik heb ook matten neergelegd maar nu met deze continental banden wordt alles gewoon eraf getrokken. Niet zozeer omdat ze in het profiel blijven zitten maar omdat ze lijken te fuseren met de band.

Mn vorige autos hebben altijd Michelin gehad en nooit dit probleem gekend. Mn vorige auto woog ook 2200kg. Meer mensen met een grind oprit en dit probleem?

Is dit puur de compound van die ecocontact banden?
[Afbeelding]
De banden zijn idd van een zachtere samenstelling, als de banden warm zijn kunnen steentjes er makkelijker aan vast blijven zitten

• Msts
sjakie02 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Ja dat had ik idd ook gelezen maar volgens mij is koplampen afstellen niet echt een ding voor amateurs toch? Hoewel het er volgens mij niet slechter van kan worden :)
Ik heb hem gewoon voor een muur gezet en een klein stukje naar beneden gedraaid.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:23

RCZ

Ben gisteren naar Oostenrijk gereden. Laden inderdaad vergelijkbaar met jouw ervaringen. Je hoeft daarvoor niet met een brandstofauto naar Oostenrijk. Ik rijd nu met waarschuwing bij rijstrookoverschrijding op stand “geluid”. Dat gaat goed nu met stuurgedrag. Stevig en redelijk precies en niet kleverig/blokkerig rond de centrale positie van het stuur. Rijd jij nu met versie 2.1.1 met stand op trillen? Boven 130 km per uur zijn de Ada’s-systemen uitgeschakeld. Dan heb je er helemaal geen last van. Constante snelheid gisteren 160 km per uur en dan rijdt de Zeekr echt goed en natuurlijk.

• Ian_
  • Nu online

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:01:
[...]

Ik heb hem nog niet gekocht, maar was onderzoek aan het doen. Ottocast, CarlinKit, mgears. Zo veel opties. Maar ik sta op het punt er gewoon maar eens een te proberen.

https://www.carlinkit.sto...ons/android-system-ai-box

https://nl.aliexpress.com/item/1005009918271940.html

Het voordeel van deze is dat hij een eigen SIM card kan hebben, dan kun je ipv premium connectivity daar je geld in steken. Heb je keuze én het zelf in de hand bij problemen (want vodafoon via Zeekr loopt zo soepel). Een 10GB sim only data only heb je voor minder dan 10 euro per maand.

Waar ik nog over twijfel is de opstarttijd. Dat is meestal 30 seconden en dan nog een verbinding opzetten met de SIM. Als de USB poorten onder spanning blijven, ook als de auto uit staat, dan zou dat geen probleem zijn. Blijven de USB poorten stroom leveren?
eigen SIM card kan hebben
Deze Carlinkit heeft ook een optie voor sim fyi. Mocht jou keuze straks niet werken, weet je in ieder geval dat je deze als backup hebt.
Een 10GB sim only data only heb je voor minder dan 10 euro per maand.
Hotspot via eigen telefoon werkt ook top, afhankelijk wat voor abbo je hebt, kan je het nog goedkoper maken als je die gebruikt ipv extra sim.
Ik haal makkelijk snelheden tussen de 400-800Mbps, meer dan genoeg.
Blijven de USB poorten stroom leveren?
Nee, hij start iedere sessie weer op ivm de auto. Heb zo 1,2,3 niks in de settings kunnen vinden om m aan te houden.
Misschien een idee om dit als request in te dienen via Builders app?

Opstarttijd: 19sec

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-04 18:00
Demo modellen maar ben wel benieuwd naar de afschrijving gaande weg de jaren verstrijken

• tbee
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:34:
[...]

[...]

Deze Carlinkit heeft ook een optie voor sim fyi. Mocht jou keuze straks niet werken, weet je in ieder geval dat je deze als backup hebt.

Opstarttijd: 19sec
[Streamable: unnamed]
I know, Ik ben vooral benieuwd of die 4K een mogelijke oorzaak is van die 30 fps.

19 seconden. Dat is nog wel te doen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:44:
[...]

I know, Ik ben vooral benieuwd of die 4K een mogelijke oorzaak is van die 30 fps.

19 seconden. Dat is nog wel te doen.
Nog niks kunnen vinden waar ik dit in de settings kan aanpassen, lijkt goed dicht getimmerd te zijn.
Ben aan het kijken of ik andere manieren kan gebruiken om de output aan te passen. Zit te denken om m anders aan de PC te hangen, kijken of ik iets externs via software kan wijzigen.

• tbee
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:00:
[...]

Nog niks kunnen vinden waar ik dit in de settings kan aanpassen, lijkt goed dicht getimmerd te zijn.
Ben aan het kijken of ik andere manieren kan gebruiken om de output aan te passen. Zit te denken om m anders aan de PC te hangen, kijken of ik iets externs via software kan wijzigen.
Ik heb het voor je even aan grok gevraagd (die heeft toegang tot het internet en de laatste artikelen) en die komt wel met een aantal suggesties. Ik kan de hele tekst hier kopiëren, maar dan vervalt de formatting en wordt het niet lekker leesbaar. Daarom de highlights voor de TBox Ultra (niet de Ultra 2):

Voor mirroring: The hidden settings page at http://192.168.50.2 (access while connected via Wi-Fi to the device's hotspot) includes a Frame or Frame Rate option under video/sync settings.

Voor Android mode: No specific toggle is needed for apps—playback fps depends on the content and app settings (e.g., YouTube auto-adjusts to 60 fps if available and your car's screen supports it). The Android UI itself often runs at ~25–30 fps (with fluctuations), but this doesn't affect app video output.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39
RCZ schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:56:
[...]

Ben gisteren naar Oostenrijk gereden. Laden inderdaad vergelijkbaar met jouw ervaringen. Je hoeft daarvoor niet met een brandstofauto naar Oostenrijk. Ik rijd nu met waarschuwing bij rijstrookoverschrijding op stand “geluid”. Dat gaat goed nu met stuurgedrag. Stevig en redelijk precies en niet kleverig/blokkerig rond de centrale positie van het stuur. Rijd jij nu met versie 2.1.1 met stand op trillen? Boven 130 km per uur zijn de Ada’s-systemen uitgeschakeld. Dan heb je er helemaal geen last van. Constante snelheid gisteren 160 km per uur en dan rijdt de Zeekr echt goed en natuurlijk.
Sinds de 2.1.1 heb ik dus geen last meer van het kleverige/blokkerige stuurgedrag. Zelfs met de setting op "trillen" gaat het nu de hele rit gewoon goed. Hopelijk blijft dit zo en werkt het voor jullie ook :)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:36

Freedive

] Ken sent me _

Freedive schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:26:
[Afbeelding]

Iemand deze al eens gehad?

Koffer sluit niet goed meer nu.
Nog even op mezelf terugkomende.
Zaterdag auto naar berger gebracht en vervangende auto meekgekregen. Vandaag heeft berger auto naar Zeist gebracht. Het geluid/ gepingel dat de auto maakt wanneer de klep niet goed dicht is en je gaat rijden is echt killing :X
Pagina: 1 ... 102 ... 108 Laatste