Dit weekend teruggekomen uit de Franse Alpen. Ik moet zeggen dat de auto echt een genot is zowel qua rijden, comfort en laden. Het laden gaat echt zo snel. Vaak als laatste aankomen en als eerste weer weg. Helaas wel gestrand in een laadfile (1 uur en 10 minuten wachten tot ik aan de beurt was, kunnen de Skoda’s en Volkswagen gewoon wegblijven van de 350/400 kw laders 😂).
Met een volgepakte auto en een dakkoffer viel het verbruik me echt mee. 130 op de cruisecontrol. Wel in ecostand want lang rechtdoor dus prima. Het verbruik vandaag met wind en regen was veel hoger.
:strip_exif()/f/image/4JM4G33PJyF9feOy1aIj5LXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het weer was tussen -3 en 8 graden. Dit was het gemiddelde verbruik heen en terug. Ook Ionity was qua snelheid betrouwbaar.
:strip_exif()/f/image/K0TtN5ZhnI5OLZ6P8g1TVINJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MLsJYDhYfqYry1MCyxCviZO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gsPtGHyqggsVstgy1jrdcpUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Udk1dSOLGUkYu2MKzlJpoNkT.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderweg nog flink gespeeld met wat instellingen.
De ACC en LCC zijn 80% van de tijd prima. Maar de manier waarop ze ingrijpen is niet ok. Het lijkt of alle settings (zoals afstand tot voorganger, snel of laat ingrijpen, comfort remmen) niet worden meegenomen. Dit leidt vaak tot klachten van de mede passagiers. Ook omdat het gaat om zowel de eigen baan als ook de baan er naast. Verder veel gepiep bij baan wissels want hij is daar veel te streng.
Belangrijkste wat me opviel is dat het rijgedrag significant verbeterd als je de tril waarschuwing bij baan overschrijding uitzet. Die reageert echt veel te snel maar heeft ook echt impact op de manier waarop de auto stuurt. Helaas moet je die instelling steeds opnieuw uitzetten en bevestigen ) maar kan iedereen aanraden dit te proberen. Misschien kunnen we er wat mee in de builders app? 🤷🏼♂️
Onderweg nog een groene 7x tegengekomen op de heenweg bij het laden. Verder geen soortgenoten gezien helaas.
Met een volgepakte auto en een dakkoffer viel het verbruik me echt mee. 130 op de cruisecontrol. Wel in ecostand want lang rechtdoor dus prima. Het verbruik vandaag met wind en regen was veel hoger.
:strip_exif()/f/image/4JM4G33PJyF9feOy1aIj5LXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het weer was tussen -3 en 8 graden. Dit was het gemiddelde verbruik heen en terug. Ook Ionity was qua snelheid betrouwbaar.
:strip_exif()/f/image/K0TtN5ZhnI5OLZ6P8g1TVINJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MLsJYDhYfqYry1MCyxCviZO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gsPtGHyqggsVstgy1jrdcpUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Udk1dSOLGUkYu2MKzlJpoNkT.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderweg nog flink gespeeld met wat instellingen.
De ACC en LCC zijn 80% van de tijd prima. Maar de manier waarop ze ingrijpen is niet ok. Het lijkt of alle settings (zoals afstand tot voorganger, snel of laat ingrijpen, comfort remmen) niet worden meegenomen. Dit leidt vaak tot klachten van de mede passagiers. Ook omdat het gaat om zowel de eigen baan als ook de baan er naast. Verder veel gepiep bij baan wissels want hij is daar veel te streng.
Belangrijkste wat me opviel is dat het rijgedrag significant verbeterd als je de tril waarschuwing bij baan overschrijding uitzet. Die reageert echt veel te snel maar heeft ook echt impact op de manier waarop de auto stuurt. Helaas moet je die instelling steeds opnieuw uitzetten en bevestigen ) maar kan iedereen aanraden dit te proberen. Misschien kunnen we er wat mee in de builders app? 🤷🏼♂️
Onderweg nog een groene 7x tegengekomen op de heenweg bij het laden. Verder geen soortgenoten gezien helaas.
/f/image/Bo79F1ON8vvkhHjAKQrIH6rg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AQrYT95l8JEOSjVLmd8eolre.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZoXZ1Xv9ONv1kPs3g5GksdN5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vFLhUZqKKe8KuLKGjT9E1Qcv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vq34EP8ckQBUqNmbf8RRnZLX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNYo8xqlnWunKPE1zeWNcEki.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TkoBn1J7iHCPP4xH1OLbBEjZ.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AvdkbyoO2HzbJD9YnH9RInC6.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TIYkJgWbnblY2As2OM2pBiKZ.gif?f=fotoalbum_large)