Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste
Acties:

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Momenteel rijd ik in een BMW IX3 huidig model waar ik zeer tevreden over ben Op de autosalon Brussel geweest waar ik naast de nieuwe IX3, zeer gecharmeerd was van de ZEEKR 7x en XPENG G9
Echter nadat ik wat reviews had bekeken en gelezen vraag ik mij af of het stabiliteit hoge snelheden probleem van de ZEEKR 7x en de trillende motorkap van de XPENG G9 niet een te grote negatieve impact hebben op het rijgenot ten opzichte van de BMW IX3 (die wel wat duurder is).

Zeekr 7X / Xpeng G9
+ Veel waar voor je geld
+ Interieurdesign heel mooi. Xpeng vind ik het mooiste.
+ Innovatief gevoel. O.a. massagestoelen - softclose (automatische) deuren - veel techniek - luchtvering
- Nog wat twijfels rond stabiliteit / afwerking
- Minder bewezen op lange termijn

Nieuwe iX3
+ Rijdynamiek vrijwel zeker top
+ Betrouwbare bouwkwaliteit
+ Betere restwaarde
+ Veel keuzes in velgen en kleuren
- Duurder
- Minder aangekleed o.a. soundsysteem
- Lange levertijd. Nu bestellen is op zijn vroegst in september leveren.
- Wachten op Ix3 40 Drive

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:15

RCZ

MM1974 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:08:
Momenteel rijd ik in een BMW IX3 huidig model waar ik zeer tevreden over ben Op de autosalon Brussel geweest waar ik naast de nieuwe IX3, zeer gecharmeerd was van de ZEEKR 7x en XPENG G9
Echter nadat ik wat reviews had bekeken en gelezen vraag ik mij af of het stabiliteit hoge snelheden probleem van de ZEEKR 7x en de trillende motorkap van de XPENG G9 niet een te grote negatieve impact hebben op het rijgenot ten opzichte van de BMW IX3 (die wel wat duurder is).

Zeekr 7X / Xpeng G9
+ Veel waar voor je geld
+ Innovatief gevoel. O.a. massagestoelen - softclose (automatische) deuren - veel techniek - luchtvering

Nieuwe iX3
+ Betere restwaarde
- Duurder
Ik heb nu 2,5 maand de Zeekr 7x Long Range en 14000 km gereden. Stuurgedrag is acceptabel op snelweg maar niet top. In de mini-correcties op de snelweg zou meer gevoel mogen zitten. Op snelheden boven 140 km per uur is het wel beter en meer precies. Bij bestelling in juni 2025 was de nieuwe BMW IX3 er nog niet. Als ik de keuze opnieuw mocht maken zou ik voor de BMW gaan. Zeekr heeft een goede auto neergezet maar even te weinig naar stuurgedrag gekeken. Dat is voor mij met 60000 km per jaar toch een belangrijk punt. Verder is de Zeekr een topauto. Overigens is mijn auto uitgelijnd en daar bleek dat de afstellingen vanuit de fabriek er goed naast stonden. Heb alle mogelijke settingen en wat je verder kan bedenken voor beter rijgedrag ook geprobeerd. Op dit moment acceptabel zoals aangegeven.

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-03 22:48
Afgelopen zondag naar Oostenrijk vertrokken met de 7x (incl dakkoffer). Voor de geïnteresseerden hierbij wat gegevens over het verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iBTD0-Prp6evhMOFaFAxJYq_rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etn5easOmGYrPiDmKNeQnJNX.jpg?f=fotoalbum_large
Ca 750km was snelweg a ~115km/u.
3 keer geladen en batterij conditionering maakte groot verschil in laadsnelheid (~130kW zonder en ~300kW met).

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 16:11
FransHendrikx schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:08:
Afgelopen zondag naar Oostenrijk vertrokken met de 7x (incl dakkoffer). Voor de geïnteresseerden hierbij wat gegevens over het verbruik:
[Afbeelding]
3 keer geladen en batterij conditionering maakte groot verschil in laadsnelheid (~130kW zonder en ~300kW met).
Die conditionering deed hij niet vanzelf op basis van de navigatie?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22
FransHendrikx schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:08:
[Afbeelding]
Ik ben nu in de Franse Alpen. De heenreis ging best goed ruim 1100km. 130 gereden en gemiddeld verbruik 24,8kw/100. Niet ontevreden met dakkoffer en volgeladen auto. Bij fastnet op een gegeven moment wel echt met 390kw geladen, maar helaas stopte hij steeds na 1-2 minuten. Daardoor lukte het niet om hem echt lekker vol te laden. Uiteindelijk 4x geladen omdat ik er voor gekozen heb hem voordat ik de berg op ging hem nog even vol te laden.

Het rijden was echt top. Behalve dat baan wisselen en de LCC nog geen gouden combinatie is.

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-03 19:20
Zijn er nog mensen die iets gehoord hebben over updates voor de koplampen? Die blijven maar zenuwachtig op en neer bewegen tijdens het rijden. Ze stellen constant bij ook regelmatig als je gewoon stil staat. Het uitzetten van de matrix heeft hier geen enkele invloed op.

[ Voor 8% gewijzigd door Msts op 16-02-2026 17:45 ]

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 16:32
Msts schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:43:
Zijn er nog mensen die iets gehoord hebben over updates voor de koplampen? Die blijven maar zenuwachtig op en neer bewegen tijdens het rijden. Ze stellen constant bij ook regelmatig als je gewoon stil staat. Het uitzetten van de matrix heeft hier geen enkele invloed op.
De mijne staat daarvoor deze week in Zeist om het uit te testen. De patch zou vorige week intern gereleased zijn. TBC....

• jeroenkleen
Karel Apple schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:35:
[...]

De 7X schakelt automatisch tussen 1 en 3 fasen. Maar wat bijzonder irritant is, is als de zonneopbrengst onder de 1,4 kW komt, het laden stopt, waarna bij voldoende opbrengst het laden weer begint. Allemaal prima dus, behalve steeds dat startgeluid. Daarom gebruik ik het niet.
Minimale AC stroom die in kunt kunt stellen in de auto is 5A

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:34
jeroenkleen schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:34:
[...]

IEC standaard (61851-1) is 6A, alles eronder wordt niet geaccepteerd en valt de auto in een slaapstand.

P.S. dit betreft alleen AC

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 16-02-2026 18:37 ]

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 21:45
jeroenkleen schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:29:
[...]

De mijne staat daarvoor deze week in Zeist om het uit te testen. De patch zou vorige week intern gereleased zijn. TBC....
Weet jij of dit OTA verspreid gaat worden? Of moet ik de auto naar Zeist brengen. Hebben jullie ook last van de adaptieve koplamp storing af en toe? Ik weet niet of dat ook een onderdeel is van deze problemen.

• Ian_
Pete80 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Weet jij of dit OTA verspreid gaat worden? Of moet ik de auto naar Zeist brengen. Hebben jullie ook last van de adaptieve koplamp storing af en toe? Ik weet niet of dat ook een onderdeel is van deze problemen.
Hotfix OTA

• Ian_
TroX schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Ik ben nu in de Franse Alpen. De heenreis ging best goed ruim 1100km. 130 gereden en gemiddeld verbruik 24,8kw/100. Niet ontevreden met dakkoffer en volgeladen auto. Bij fastnet op een gegeven moment wel echt met 390kw geladen, maar helaas stopte hij steeds na 1-2 minuten. Daardoor lukte het niet om hem echt lekker vol te laden. Uiteindelijk 4x geladen omdat ik er voor gekozen heb hem voordat ik de berg op ging hem nog even vol te laden.

Het rijden was echt top. Behalve dat baan wisselen en de LCC nog geen gouden combinatie is.
Wat bedoel je precies met "Na een tot twee minuten stopt hij er steeds mee"?

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08:06
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 15 februari 2026 @ 23:39:
[...]

Hoppa, clean uitvoering, gefeliciteerd! 🎉🎉

En hoe vind je m tot nu toe rijden? Heb je v2.1 er al op zitten (just in case)?
Jij hebt de vorige situatie natuurlijk niet meegemaakt, dus het kan zijn dat het voor jou alsnog niet goed genoeg aanvoelt.
Ik ben nu via PM met iemand in gesprek die ook een Core met v2.1 heeft, maar het sturen tussen de 100–130 km/h nog steeds niet helemaal goed genoeg vindt.
Auto werd geleverd met 2.1 software. Over het algemeen rijdt de auto echt heerlijk, direct de dag erna mee naar Oostenrijk gereden.

Eerste observaties:
- in het algemeen: super fijne, comfortabele en ruime auto.
- bij 130km/u hoor ik een gekke trilling/vibratie.
- navigatie gebruiken voor het plannen van de laadstops werkt niet lekker. Hij is veel te voorzichtig, schat vooraf in dat je bij de laadpaal aankomt met slechts 10%, maar uiteindelijk arriveer je met 25-30%. Ik wil dan eigenlijk gewoon dat hij naar de volgende ionity navigeert (is m'n voorkeursnetwerk), maar dat doet hij niet goed. Kortom, ik was continue bezig zelf het volgende ionity adres in te voeren.
- heb niet ervaren dat het sturen boven de 100km/u niet goed is, hij rijdt gewoon heerlijk. Ook op hoge snelheden dus.
- laden gaat echt boven verwachting snel. Even plassen en koffie halen en je kan al weer vertrekken. Alleen bij ionity geladen, gelukkig nergens hoeven wachten. Maar we reden ook bewust achter de drukte aan.
- veel met LCC gereden, best wel prettig. (vooral op stukken waar het rustig was). Als ik automatisch van baan wil wisselen moet ik dat elke rit opnieuw instellen. Die voorkeursoptie lijkt hij niet op te slaan, ervaren meer mensen dat?
- 4x een laadstop nodig gehad om vanuit Delft met 40% aan te komen bij ons hotel (Fiss, Oostenrijk). Hieronder zie je het overzicht van ionity van de vier stops.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSs4a7JZGxOl60NoZpY65PC7Hqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHzHlkTLPwlywgkPf6jyWbT5.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
MM1974 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:08:

Zeekr 7X / Xpeng G9
+ Veel waar voor je geld

Nieuwe iX3
+ Betere restwaarde
+ Veel keuzes in velgen en kleuren
- Duurder
Qua prijs zijn het drie compleet verschillende auto's.
- Zeekr 7X +/- €58K
- Xpeng G9 +/- €65K
- BMW i3 Neue klasse +/- €80K

Wat ik lees over de BMW is nu bestellen en met geluk in 2027 op kenteken.

• Ian_
Jasper-NL schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:14:
[...]

Auto werd geleverd met 2.1 software. Over het algemeen rijdt de auto echt heerlijk, direct de dag erna mee naar Oostenrijk gereden.

Eerste observaties:
- navigatie gebruiken voor het plannen van de laadstops werkt niet lekker. Hij is veel te voorzichtig, schat vooraf in dat je bij de laadpaal aankomt met slechts 10%, maar uiteindelijk arriveer je met 25-30%. Ik wil dan eigenlijk gewoon dat hij naar de volgende ionity navigeert (is m'n voorkeursnetwerk), maar dat doet hij niet goed. Kortom, ik was continue bezig zelf het volgende ionity adres in te voeren.
- heb niet ervaren dat het sturen boven de 100km/u niet goed is, hij rijdt gewoon heerlijk. Ook op hoge snelheden dus.
- laden gaat echt boven verwachting snel. Even plassen en koffie halen en je kan al weer vertrekken. Alleen bij ionity geladen, gelukkig nergens hoeven wachten. Maar we reden ook bewust achter de drukte aan.
- veel met LCC gereden, best wel prettig. (vooral op stukken waar het rustig was). Als ik automatisch van baan wil wisselen moet ik dat elke rit opnieuw instellen. Die voorkeursoptie lijkt hij niet op te slaan, ervaren meer mensen dat?
- 4x een laadstop nodig gehad om vanuit Delft met 40% aan te komen bij ons hotel (Fiss, Oostenrijk). Hieronder zie je het overzicht van ionity van de vier stops.

[Afbeelding]
Wat mij heel erg helpt met langere ritten is plannen via IONITY en deze locaties dan in te voeren in de auto.

• TroX
Ian_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:11:
[...]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmB0qvMd-q1t69WiMsB5lYBdnXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA1LP1GvGEiqRr9EApM1DBFk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat bedoel je precies met "Na een tot twee minuten stopt hij er steeds mee"?
Ik denk dat het aan de Fastned lag. Bij andere laadpalen geen problemen. Deze fastnet bij arlon stopte na 2 minuten opeens met laden. Dus na opladen tot 60% maar doorgereden. Natuurlijk meerdere van de laders op het station geprobeerd en was de enige die daar aanwezig was.

[ Voor 6% gewijzigd door TroX op 16-02-2026 23:00 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
TroX schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:58:
[...]

Ik denk dat het aan de Fastned lag. Bij andere laadpalen geen problemen. Deze fastnet bij arlon stopte na 2 minuten opeens met laden. Dus na opladen tot 60% maar doorgereden. Natuurlijk meerdere van de laders op het station geprobeerd en was de enige die daar aanwezig was.
Toevallig vandaag ook bij FastNed, heb het gevoel dat het ook met hun te maken heeft inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npFhglzs6n0IMV26AoZ5nQtzsmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l43TqHcXQYqRHI4PnJ1rKWRl.jpg?f=fotoalbum_large

@Ian_ Hoogste tot nu toe: preheat aan bij 55%, aangekomen met ~14%.
De afgelopen laadsessies merk ik dat wanneer ik tussen de 10–18% start met laden, ik eigenlijk elke keer minimaal 350 kW aantik.
Het begint bijna te lijken alsof elk laadstation z’n eigen limieten heeft, ook al adverteren ze vrolijk met 400 kW.

En eerlijk gezegd heb ik ook het gevoel dat elke auto z’n eigen “character” heeft, alsof er hardwarematig toch kleine verschillen zijn die invloed hebben op het laadgedrag.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Jasper-NL schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:14:
[...]

Eerste observaties:

[Afbeelding]
Kan jij en evt. andere Core eigenaren even checken of jullie Zeekr Sound Effect het wel doet? Doet het nog steeds niet bij mij, vermoedelijk is dit alleen een feature voor LR & Priv met 21 speaker set.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNpwu1IaGqT5NURWfqX87GCBBWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IfrrkQdbT4FDQ7TCVnsULEH7.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 01:18:
[...]

Toevallig vandaag ook bij FastNed, heb het gevoel dat het ook met hun te maken heeft inderdaad.
[Afbeelding]

@Ian_ Hoogste tot nu toe: preheat aan bij 55%, aangekomen met ~14%.
De afgelopen laadsessies merk ik dat wanneer ik tussen de 10–18% start met laden, ik eigenlijk elke keer minimaal 350 kW aantik.
Het begint bijna te lijken alsof elk laadstation z’n eigen limieten heeft, ook al adverteren ze vrolijk met 400 kW.

En eerlijk gezegd heb ik ook het gevoel dat elke auto z’n eigen “character” heeft, alsof er hardwarematig toch kleine verschillen zijn die invloed hebben op het laadgedrag.
Wat betreft laders is dit bij veel lastig te zien, bij een aantal hardware fabrikanten kan je zien of het de lader of het voertuig die beperkend is. Helaas is dit niet het geval bij Alpitronic. Enige wat je daar goed kan zien is of de hele power stack werkt en di zijn bij een HYC400 per 100 kW. Dus al je maximaal 300 kW krijgt weet je genoeg maar dit lijkt meer een voertuig die beperkt.

De preheating van Zeekr is laten we zeggen ‘interessant’.
  • Laag verbruik
  • Geen optimale temperatuur
  • Houdt hem niet vast
  • Werkt maar tot 20% SoC
Wat je ervaart als character is meer de aantal factoren die afhangen hoe een laadsessie eruit ziet:
  • Ambient temperature
  • Battery temperature
  • SoC % at Start
  • Charger
  • Charging cable
  • Passive- or Liquid cooled
  • DC pin temperature
  • Etcetera
Maar goed, Fastned staat erom bekend niet Fast te zijn met de hoogte van de aansluitingen en wordt praktisch altijd geknepen of je moet alleen staan.

Mocht je in de buurt van Madrid zijn bij een Repsol, hier staat een 560 kW (700 A olie gekoelde lader).
https://kempower.com/news...ev-charging-across-spain/

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 17-02-2026 04:29 ]

• TroX
Ian_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 04:21:
[...]

Wat betreft laders is dit bij veel lastig te zien, bij een aantal hardware fabrikanten kan je zien of het de lader of het voertuig die beperkend is. Helaas is dit niet het geval bij Alpitronic. Enige wat je daar goed kan zien is of de hele power stack werkt en di zijn bij een HYC400 per 100 kW. Dus al je maximaal 300 kW krijgt weet je genoeg maar dit lijkt meer een voertuig die beperkt.

De preheating van Zeekr is laten we zeggen ‘interessant’.
  • Laag verbruik
  • Geen optimale temperatuur
  • Houdt hem niet vast
  • Werkt maar tot 20% SoC
Wat je ervaart als character is meer de aantal factoren die afhangen hoe een laadsessie eruit ziet:
  • Ambient temperature
  • Battery temperature
  • SoC % at Start
  • Charger
  • Charging cable
  • Passive- or Liquid cooled
  • DC pin temperature
  • Etcetera
Maar goed, Fastned staat erom bekend niet Fast te zijn met de hoogte van de aansluitingen en wordt praktisch altijd geknepen of je moet alleen staan.

Mocht je in de buurt van Madrid zijn bij een Repsol, hier staat een 560 kW (700 A olie gekoelde lader).
https://kempower.com/news...ev-charging-across-spain/
Tijdens mijn rit naar de Alpen probeerde ik zelf te pre heaten maar was de ideale temperatuur elke keer al bereikt. Nu was het best koud buiten maar hij leek het wel vast te houden…

• Ian_
TroX schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:16:
[...]

Tijdens mijn rit naar de Alpen probeerde ik zelf te pre heaten maar was de ideale temperatuur elke keer al bereikt. Nu was het best koud buiten maar hij leek het wel vast te houden…
Dit door de Alpen doet dit wel, veel hoogte verschillen waardoor de auto hard moet werken (batterij wordt en blijft warm).

10 graden buiten en 100km/h koelt de batterij zelfs van af bij Zeekr.

• TroX
Nou niet alleen door de Alpen. Maar hard genoeg rijden. Volle auto en dakkoffer helpen misschien ook mee inderdaad

• Ian_
TroX schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:24:
Nou niet alleen door de Alpen. Maar hard genoeg rijden. Volle auto en dakkoffer helpen misschien ook mee inderdaad
Klopt, dat draagt allemaal bij. Nederlandse wegen laten helaas ‘the flaws’ in de software zien.

• TroX
Dat er maar meer ionity palen in Nederland mogen komen :)

• Ian_
TroX schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:27:
Dat er maar meer ionity palen in Nederland mogen komen :)
Ik denk beter gezegd IONITY meer locaties openen met geniet grid capaciteit om te laden.

Qua hardware zou het mooi zijn als we wat meer +400 kW plugs zien al is de gemiddelde laadsnelheid in Nederland nog onder de 100 kW.

• Jasper-NL
  • Laatst online: 08:06
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 03:46:
[...]

Kan jij en evt. andere Core eigenaren even checken of jullie Zeekr Sound Effect het wel doet? Doet het nog steeds niet bij mij, vermoedelijk is dit alleen een feature voor LR & Priv met 21 speaker set.
[Afbeelding]
Bij mij is de optie ook te zien maar kan je hem niet gebruiken. Daar kwam ook de Zeekr medewerker achter die uitleg gaf bij het ophalen van de auto. Foutje in de software dus.

• Rioja1969
  • Laatst online: 11:11
Ian_ schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:18:
[...]

Wat mij heel erg helpt met langere ritten is plannen via IONITY en deze locaties dan in te voeren in de auto.
Dat is inderdaad een handige manier om Ionity te pushen. Waarom exporteer je de route vanuit de Ionity app dan niet gewoon naar Google Maps en Carplay? Dat scheelt weer handmatig invoeren in de Zeekr Nav 3. Preconditioning moet je dan wel handmatig doen, maar dat is zo gepiept.

• Ian_
Rioja1969 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:50:
[...]

Dat is inderdaad een handige manier om Ionity te pushen. Waarom exporteer je de route vanuit de Ionity app dan niet gewoon naar Google Maps en Carplay? Dat scheelt weer handmatig invoeren in de Zeekr Nav 3. Preconditioning moet je dan wel handmatig doen, maar dat is zo gepiept.
CarPlay probeer ik te mijden behalve voor bellen of de parkeer app te starten. Ingebouwde navigatie ziet er een stuk beter uit en koop/lease geen +60K auto om met CarPlay te zitten 😅

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:07
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 03:46:
Huh wat? Wat wordt er verstaan onder "Zeekr Sound effect"? Is het de exterieur speaker, want daar heb ik echt al de grootste lol mee gehad en zou ik wel van balen als die er niet op zit.

Be reasonable.... do it my way

• Ian_
fsve schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Huh wat? Wat wordt er verstaan onder "Zeekr Sound effect"? Is het de exterieur speaker, want daar heb ik echt al de grootste lol mee gehad en zou ik wel van balen als die er niet op zit.
Dit betreft de handmatige tuning van het geluidssysteem. Dit is momenteel alleen beschikbaar bij de 21 speaker set

• fsve
Ian_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Dit betreft de handmatige tuning van het geluidssysteem. Dit is momenteel alleen beschikbaar bij de 21 speaker set
Pfew! Die kan me gestolen worden... zo lang ik maar kan miauwen en hinniken!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:35
Ben aan het kijken voor een 7x Business....oofffff toch wat bijleggen voor de longrange?! Vind het jammer dat de business/core geen enkel pakketje kan krijgen, met name de hud, puur voor het gevoel dat het de auto wat 'moderner' maakt, en de boxen omdat ik lees dat de standaard wat mat zijn (geen bas). Benieuwd wat jullie adviseren? Owja en die hud, werkt dat uberhaupt ook met android/google maps? Kan maar heel weinig vinden online over de core. Vrijwel alle video/reviews zijn de topmodellen, of LR met alle opties.

• fsve
Rmaxx schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:20:
Ben aan het kijken voor een 7x Business....oofffff toch wat bijleggen voor de longrange?! Vind het jammer dat de business/core geen enkel pakketje kan krijgen, met name de hud, puur voor het gevoel dat het de auto wat 'moderner' maakt, en de boxen omdat ik lees dat de standaard wat mat zijn (geen bas). Benieuwd wat jullie adviseren? Owja en die hud, werkt dat uberhaupt ook met android/google maps? Kan maar heel weinig vinden online over de core. Vrijwel alle video/reviews zijn de topmodellen, of LR met alle opties.
Ik wacht ook op mijn Business edition en ben het volledig met je eens over de beschikbare hoeveelheid informatie. Heb op Deense 2e hands sites gekeken naar de bekleding omdat daar ook niets over te vinden is.

Het is je eigen afweging natuurlijk. Ik heb in al mijn voorgaande auto's nooit een Hud gehad, en zet hem bij proefritten altijd uit. Dingen als audio is zeker weinig over te vinden, maar iemand hier zei al "dat het prima is".
Het scheelt je netto per maand (als het een leaseauto is) rond de €100,-

Dus alleen jij kan bepalen of het je dat waard is.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:35
fsve schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:34:
[...]

Ik wacht ook op mijn Business edition en ben het volledig met je eens over de beschikbare hoeveelheid informatie. Heb op Deense 2e hands sites gekeken naar de bekleding omdat daar ook niets over te vinden is.

Het is je eigen afweging natuurlijk. Ik heb in al mijn voorgaande auto's nooit een Hud gehad, en zet hem bij proefritten altijd uit. Dingen als audio is zeker weinig over te vinden, maar iemand hier zei al "dat het prima is".
Het scheelt je netto per maand (als het een leaseauto is) rond de €100,-

Dus alleen jij kan bepalen of het je dat waard is.
In mijn geval is het huurkoop, wil de auto waarschijnlijk ook wel langer dan 5 jaar rijden, óf ooit inruilen op de volgende zeekr die me zo aanspreekt als deze ;). Ik heb ook nooit een HUD gehad, kan zeker zonder, maar wellicht beter voor de waarde op lange termijn als er wat 'moderne' gadgets op zitten, en audio is op zich best belangrijk. Hoeft geen concertzaal te zijn, maar las toch wat negatieve berichten over de standaard setup.

Owja en weet iemand of je de zittinglengte kunt verstellen in de business/core versie? dat de stoel wat langer wordt? Ik zie dat wel in videos, maar alleen bij versies met nappa?! :?

[ Voor 7% gewijzigd door Rmaxx op 17-02-2026 22:11 . Reden: extra vraag ]

• Rioja1969
  • Laatst online: 11:11
Ian_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:00:
[...]

CarPlay probeer ik te mijden behalve voor bellen of de parkeer app te starten. Ingebouwde navigatie ziet er een stuk beter uit en koop/lease geen +60K auto om met CarPlay te zitten 😅
De native navigatie ziet er zonder twijfel erg mooi uit, maar de betrouwbaarheid qua beste/snelste route laat in mijn optiek nog wel eens te wensen over. Zeker voor lange routes geef ik in risico gebieden (knooppunten, bergpassen) regelmatig de voorkeur aan Google Maps.

• RCZ
  • Laatst online: 11:15

RCZ

Rmaxx schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:38:
[...]

In mijn geval is het huurkoop, wil de auto waarschijnlijk ook wel langer dan 5 jaar rijden, óf ooit inruilen op de volgende zeekr die me zo aanspreekt als deze ;). Ik heb ook nooit een HUD gehad, kan zeker zonder, maar wellicht beter voor de waarde op lange termijn als er wat 'moderne' gadgets op zitten, en audio is op zich best belangrijk. Hoeft geen concertzaal te zijn, maar las toch wat negatieve berichten over de standaard setup.

Owja en weet iemand of je de zittinglengte kunt verstellen in de business/core versie? dat de stoel wat langer wordt? Ik zie dat wel in videos, maar alleen bij versies met nappa?! :?
Op kien.nl. staat een Core te koop met foto’s. Kun je ook op zien dat de stoel de knop heeft voor de zittingsverlenger.

• Jeffdbr
  • Laatst online: 11-03 23:20
Ik heb een vraag over onepedal drive, ligt het aan mij of ervaren jullie ook dat het regeneratief remmen aan de ligte kant is. Ik moet toch regelmatig bijremmen tijdens een proefrit in de model y had ik dit zeker niet.

Ik heb de allwheeldrive maar zie dat het afremmen op de voorwielen pas begint bij zo’n 20 km

Enig idee of dit veranderd in een nieuwe software release?

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:17
Eerste twee dagen zitten er op en wat een geweldige auto is dit (Grey Privilige). Stil, snel en wat een luxe gevoel.

Paar dingetjes die mij opvallen:

-resonantie op hogere snelheid. Zo stil als dat de auto is tussen 0 en 100 kph, laat hij best wat resonerende geluiden horen bij 110kph of meer.
-ik zou een coasting modus wel heel fijn vinden. Het regeneratief remmen volledig uit kunnen zetten is in mn opinie heel comfortabel.
-Het wisselen tussen profielen zou iets beter kunnen zijn. Wij rijden deze auto met zn tweeën en nu kan ik maar één gezichtsherkenningsprofiel maken. Dit zou een Easy Fix in een OTA kunnen zijn denk ik.
-Verbinden met onze telefoons is nog wel lastig. Met draadloos carplay moet elke keer weer handmatig toegang geven. Nog geen idee hoe ik dat moet fixen.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:57
Jeffdbr schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:04:
Ik heb een vraag over onepedal drive, ligt het aan mij of ervaren jullie ook dat het regeneratief remmen aan de ligte kant is. Ik moet toch regelmatig bijremmen tijdens een proefrit in de model y had ik dit zeker niet.

Ik heb de allwheeldrive maar zie dat het afremmen op de voorwielen pas begint bij zo’n 20 km

Enig idee of dit veranderd in een nieuwe software release?
In het begin had ik dat ook, het is maar net waar je aan gewend bent. Na het regeneratief remmen op “sterk” te hebben gezet, viel het me eigenlijk alles mee; het is nog steeds iets lichter dan bij mijn Volvo. Inmiddels laat ik het gaspedaal gewoon wat eerder los en heb ik er geen last meer van.

• nskr83
  • Laatst online: 12:05
Zeekr moet echt met een oplossing komen voor de LCC. Vanmorgen heb ik ongeveer een uur gereden en in die tijd kon ik de LCC maar één keer activeren. De camera’s zijn schoon, de weg is geschikt, de rijstrookmarkeringen zijn duidelijk zichtbaar en het stuur-icoontje staat gewoon aan — theoretisch is alles dus in orde. Toch weigert de auto de LCC te activeren. De cruisecontrol werkt wel, maar de LCC niet. Pffff

• Ian_
nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:20:
Zeekr moet echt met een oplossing komen voor de LCC. Vanmorgen heb ik ongeveer een uur gereden en in die tijd kon ik de LCC maar één keer activeren. De camera’s zijn schoon, de weg is geschikt, de rijstrookmarkeringen zijn duidelijk zichtbaar en het stuur-icoontje staat gewoon aan — theoretisch is alles dus in orde. Toch weigert de auto de LCC te activeren. De cruisecontrol werkt wel, maar de LCC niet. Pffff
Geen last van, werkt vrijwel altijd

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 22:38
nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:20:
Dat is wel bijzonder. Ik heb gisteren nog ~3 uur in de auto gezeten met hele stukken LCC aan. Ik merk wel dat hij zowel bij inschakelen als bij baanwissels erg kritisch is t.a.v. het omliggende verkeer. Dus voldoende afstand tot de voorganger en in het geval van baanwissels geen verkeer in de buurt op de naast liggende rijbaan.

Wanneer je een baanwissel inzet terwijl er een auto ergens in de buurt rijdt krijg je direct de melding dat je het stuur moet overnemen, tegelijkertijd houdt hij wel je baan vast en wanneer je daar dan 'doorheen' stuurt ga je met een ruk naar links en ben je de LCC geheel kwijt. Lijkt allemaal nog wat conservatief / voorzichtig afgesteld. Wanneer je dit doet met voldoende afstand, werkt het 9 vd 10 keer prima is mijn beleving.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:46
Vraag: welk soort kenteken wordt geleverd. De luxe met de letters en cijfers op de plaat of het "geperste" model?

Dinsdag de 24e ben ik aan de beurt om hem in ontvangst te nemen.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:17
Donjeffa schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:18:
Vraag: welk soort kenteken wordt geleverd. De luxe met de letters en cijfers op de plaat of het "geperste" model?

Dinsdag de 24e ben ik aan de beurt om hem in ontvangst te nemen.
Luxe versie!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-03 09:34
Inmiddels ben ik bina 3 maanden en ruim 12000 km onderweg in een Privilege. Ik raak steeds meer gewend aan de auto en het is echt een superfijne kilometervreter. Er zijn nog kleine dingen waar ik mij aan stoor naast de serviceverlening waarover ik hier al heb geschreven, die is onvoldoende.

Wat mij nogal eens gebeurd is dat je Bluetooth connectie met de auto wegvalt en de deur niet open gaat, dan moet ik eerst via de App de deur openen, dit gebeurd meestal als het regent of als ik met een krat met boodschappen bij de auto sta (of een combinatie van die twee). Ook valt regelmatig de bluetooth verbinding weg zodat telefoongesprekken alleen via de telefoon kunnen ondanks dat mijn telefoon voorkeursapparaat is. Een telefoongesprek initieren vind ik een drama, dit doe ik nog altijd via mijn telefoon zelf, of ik moet via Apple Carplay, te omslachtig. De deuren gaan in mijn beleving ook te langzaam open met slecht weer, gelukkig hebben we daar niet zoveel van in NL.

Kleine dingetjes welke in schril contrast staan tot al het goed van de auto, goede stoelen, alle opties, stil en efficient, uitstekende trekauto, goeie looks voor een electrische auto.

'The truth is not afraid for Questions

• Donjeffa
Thanks voor de reactie!

• nskr83
Ian_ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:11:
[...]

Of je hebt echt ontzettend veel geluk, of ik heb gewoon vreselijk veel pech…

• nskr83
jsiegmund schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:12:
[...]

Dat is wel bijzonder. Ik heb gisteren nog ~3 uur in de auto gezeten met hele stukken LCC aan. Ik merk wel dat hij zowel bij inschakelen als bij baanwissels erg kritisch is t.a.v. het omliggende verkeer. Dus voldoende afstand tot de voorganger en in het geval van baanwissels geen verkeer in de buurt op de naast liggende rijbaan.

Wanneer je een baanwissel inzet terwijl er een auto ergens in de buurt rijdt krijg je direct de melding dat je het stuur moet overnemen, tegelijkertijd houdt hij wel je baan vast en wanneer je daar dan 'doorheen' stuurt ga je met een ruk naar links en ben je de LCC geheel kwijt. Lijkt allemaal nog wat conservatief / voorzichtig afgesteld. Wanneer je dit doet met voldoende afstand, werkt het 9 vd 10 keer prima is mijn beleving.
Ik ervaar dit probleem ook met de LCC. Wat mij vooral opvalt, is dat hij soms prima werkt en zich op andere momenten heel anders gedraagt. Daarnaast geeft de auto in situaties waarin de LCC niet werkt geen enkele foutmelding of waarschuwing. Ik ga ervan uit dat wanneer ik het stuur-icoontje op het scherm zie, de LCC ook daadwerkelijk beschikbaar zou moeten zijn — maar dat is dus lang niet altijd het geval.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 10:08
De LCC werkt bij mij altijd, maar na de update naar 2.1 is hij veel gevoeliger qua wisselen van rijbaan. Ook als er niemand om mij heen is op de snelweg en ik wil wisselen van baan, richting aanwijzer aan(kort of lang) schakelt de auto LCC met alle toeters en bellen uit. Zet ik hem daarna weer aan doen dit meteen weer, is er niks aan de hand. Heel willekeurig....

• Ian_
nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:46:
[...]

Of je hebt echt ontzettend veel geluk, of ik heb gewoon vreselijk veel pech…
Probeer zelf het positief voor mijzelf te zien en dat ik geluk heb 😅

• Ian_
nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:
[...]

Ik ervaar dit probleem ook met de LCC. Wat mij vooral opvalt, is dat hij soms prima werkt en zich op andere momenten heel anders gedraagt. Daarnaast geeft de auto in situaties waarin de LCC niet werkt geen enkele foutmelding of waarschuwing. Ik ga ervan uit dat wanneer ik het stuur-icoontje op het scherm zie, de LCC ook daadwerkelijk beschikbaar zou moeten zijn — maar dat is dus lang niet altijd het geval.
Het enige wat ik wel heb is dat soms bij het wisselen van baan echt de melding krijg: “Computer says no” en alles afgaat.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-03 15:44
Ervaren anderen ook dat de temperatuursensor er steevast 2-3 graden positief naast zit?

Ik dacht eerst dat het voorverwarmen misschien de sensor zou beïnvloeden. Maar ook zonder voorverwarmen en tijdens lange ritten zit de sensor 2-3 graden boven wat de weer app aangeeft en ook wat de thermometer aan huis aangeeft.

Zelfs met de vrieskou van enkele weken geleden heb ik de sensor nog nooit onder 0 zien aangeven. Vraag me af of deze afwijking nog effect heeft op de werking van bepaalde zaken in de auto.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:15
Ian_ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:11:
[...]

Eens, de keren op de snelweg dat ik het aanzet werkt het altijd.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 20:26
Hier ook de LCC met dezelfde ervaring. LCC gaat niet altijd aan. Wel cruise 1x maar 2x dan doet LCC niets. Wat ook soms gebeurd is dat LCC aan is en ik blauwe lijnen zien maar dat hij gewoon naar links en rechts beweegt in de baan, dus niet een soort van vast staat en de rijbaan volgt. Ook de paniek wanneer je een baan wilt wisselen. Eerst de melding stuur overnemen maar dan wel het stuur vast houden en hem er echt door heen moeten drukken met behoorlijk wat kracht. Maar soms wisselt hij netjes en is er iets aan de hand. Of het aan omstanders ligt ga ik eens verder testen.

• TheDoorNL
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:54
Ik heb de laatste weken iets raars met mijn 7X. Elke keer als mijn snelheid onder de 13 of 12 kilometer per uur komt geeft mijn Zeekr 7X 3 geluids tonen in de auto. van hoog naar laag. Dit begint langzamerhand te irriteren 8)7 .
Ik heb het hele menu doorzocht, want ik had het vermoeden dat het een seintje was dat het geluid buiten voor de voetgangers aan gaat, maar ik kan helaas niets vinden.
Heeft iemand een idee?

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 09:57
fsve schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:55:
[...]

Dan kan je waarschijnlijk nog wel even wachten. Van wat ik heb begrepen is dat die 20" ervoor zorgen dat het een paar maanden gaat duren.
Kreeg vandaag een belletje dat hij binnen is 😅

• fsve
NovaNLL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:23:
Kreeg vandaag een belletje dat hij binnen is 😅
Dan zal het de Business edition (dus de core + 20" combinatie) zijn.

Welke uitvoering heb je exact en wanneer besteld? Dan ga ik de leasemaatschappij nog even pesten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T0w6GQb9ANiCSiFNSJi5IElrUc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xaJHI9sSaBYlHW7mooXioJ2y.png?f=user_large

• NovaNLL
fsve schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:36:
[...]

Dan zal het de Business edition (dus de core + 20" combinatie) zijn.

Welke uitvoering heb je exact en wanneer besteld? Dan ga ik de leasemaatschappij nog even pesten.
[Afbeelding]
Het is de long range en twee weken geleden besteld. Mss gaat koop voor op
Lease 🤷🏻‍♂️

[ Voor 6% gewijzigd door NovaNLL op 18-02-2026 17:52 ]

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 06:14
Nog 5 nachtjes slapen, dan mag ik hem ophalen……😋😋🥳🥳🥳🥳

• NovaNLL
Tommyniesje1980 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:32:
Nog 5 nachtjes slapen, dan mag ik hem ophalen……😋😋🥳🥳🥳🥳
Welke heb je?

• Ian_
Zeekr ACC

Voor het werk regelmatig in Zweden en toen viel het kwartje opeens, de ACC werkt perfect in Zweden. Ik zal je vertellen waarom (had een MB EQE mee).

Nederland, het land waar elke milliseconde telt. Nog even ertussendoor voor die halve seconden eerder op kantoor. Bumperkleven en toeteren omdat iemand 110 km/h waar je 100 mag en jij met 120 km/h net die halve minuut eerder op locatie bent. Ik kan nog wel even doorgaan maar Nederland is overvol land waar ik van mijn ervaring vindt dat het een van het meest agressieve rij volk is binnen Europa.

In Zweden is dit compleet anders op elk vlak en daar waar de Zeekr ontworpen is werkt het prima. Mensen gaan niet snel ervoor of noem het op.

Mijn conclusie, de ACC werkt prima alleen niet voor Nederlanders 😅 #neemhetnietpersoonlijk

P.S. de MB was op vele vlakken echt een mindere auto maar de ACC was heeeeel relaxed (comfort)

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 06:14
Witte LR met trekhaak🥳 Jij??😉

• NovaNLL
Tommyniesje1980 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:08:
[...]

Witte LR met trekhaak🥳 Jij??😉
Zwarte Longe range met de 20 inch 🎉

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tof hoor, congrats! Zeekr heeft het tempo er goed in blijkbaar. Verbaas mij wel over de verschillen qua levertijd maar misschien idd wel koop vs lease verschil.

• jeroenkleen
jeroenkleen schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:34:
[...]

Zoals deze week getest: 5A wordt geaccepteerd (in Oostenrijk) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOm4Pdp4rbWmeybQe1mMxwc6jrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlZEwKQmvJRe2905OjqYPJjP.jpg?f=fotoalbum_largenetto laad de auto dan met 4.5A(3f)

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 22:38
JKay schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:15:
Tof hoor, congrats! Zeekr heeft het tempo er goed in blijkbaar. Verbaas mij wel over de verschillen qua levertijd maar misschien idd wel koop vs lease verschil.
Dat is zeer waarschijnlijk net geluk hebben dat er op de boot precies eentje staat die aan je specs voldoet die ofwel nog geen eigenaar had, of een order die geannuleerd werd. Moet de jouwe wel 'vers' uit China komen, dan duurt het langer. De productie draai in ieder geval goed lijkt het, terwijl er naar steeds meer landen uitgeleverd wordt.

Nu het tempo van de OTA's nog wat omhoog...

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13-03 22:04
NovaNLL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:12:
[...]

Zwarte Longe range met de 20 inch 🎉
Zou je wat foto's willen plaatsen hier wanneer je hem hebt? Ik twijfel tussen zwart en tech grey. Tijdens m'n proefrit in tech grey gereden en er stond toen geen zwarte. Heb normaal altijd zwarte auto's maar heb het idee dat de lijnen van de auto, met name de achterzijde, beter uitkomen in grijs dan in zwart.

• Ian_
Elfdutch69 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Zou je wat foto's willen plaatsen hier wanneer je hem hebt? Ik twijfel tussen zwart en tech grey. Tijdens m'n proefrit in tech grey gereden en er stond toen geen zwarte. Heb normaal altijd zwarte auto's maar heb het idee dat de lijnen van de auto, met name de achterzijde, beter uitkomen in grijs dan in zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zJ2tR2EhQD4a9T9rlaelv1WE_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hjUFuy3Cn4hRji4tUBrg33yL_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0L-GFW5lz-I-vOyJa7kQdk7kLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iRYb8efWWcNV1Rto2XQIg1uLQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYQakTPPBZcYOSu9sa8UyWG2.jpg?f=fotoalbum_large

• NovaNLL
Elfdutch69 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Zekers, zal ze volgende week plaatsen!

• NovaNLL
NovaNLL schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Ik zat ook te twijfelen tussen deze twee kleuren en het blijft natuurlijk smaak maar ik vind hem in het zwart er agressiever lager en breder lijken.
Maar de tech grey is ook wel heel dik

• techaddict827
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-03 18:31
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zeekr 7X AWD Privilege. Ik kom van een Tesla Model Y (vorig model) en het is een prachtig verschil qua luxe, afwerking en rijcomfort. Op softwareversie 2.1 rijdt hij ook op hoge snelheden stabiel voor mij en zonder merkbare bugs - hopelijk blijft het zo!

Een paar observaties en vragen:
  • Digitale Sleutel & Apple Wallet: Ik gebruik een iPhone 15 en de digitale sleutel werkt top. Hij staat zelfs in mijn Apple Watch, wat echt een handig is. De verkoper vertelde me dat de sleutel (via NFC) zelfs zou moeten werken als de batterij van de telefoon leeg is (een klant had hem dit verteld). Hijzelf had het nog niet getest, iemand dit al eens kunnen testen?
  • Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!
  • Sentry Mode: Blijft de Sentry Mode (bewakingsmodus) bij jullie betrouwbaar werken zodra de auto geparkeerd staat, of zijn er specifieke instellingen voor de gevoeligheid?
  • Rijmodi & luchtvering: Kan iemand me wegwijs maken in de invloed van de modi op de rijhoogte en stijfheid en/of rijgedrag (comfort/respons pedaal/acceleratie) van de auto? Ik raak er niet echt aan uit.
  • De 'mysterieuze bliep': Bij het wegrijden hoor ik een ping die ik niet kan thuisbrengen. Waar kan ik in het systeem (of op welk scherm) het beste kijken om direct de oorzaak van de melding te zien?
Waar kun je features aanvragen / stemmen op features? :)

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03 16:52
Fatburner schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:56:
Ervaren anderen ook dat de temperatuursensor er steevast 2-3 graden positief naast zit?

Ik dacht eerst dat het voorverwarmen misschien de sensor zou beïnvloeden. Maar ook zonder voorverwarmen en tijdens lange ritten zit de sensor 2-3 graden boven wat de weer app aangeeft en ook wat de thermometer aan huis aangeeft.

Zelfs met de vrieskou van enkele weken geleden heb ik de sensor nog nooit onder 0 zien aangeven. Vraag me af of deze afwijking nog effect heeft op de werking van bepaalde zaken in de auto.
Eens, zit standaard 3 graden boven werkelijke temperatuur. Zeker met mogelijke gladheid rond de 0 graden had ik wel meer nauwkeurigheid gewenst.

• Donjeffa
techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:04:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zeekr 7X AWD Privilege. Ik kom van een Tesla Model Y (vorig model) en het is een prachtig verschil qua luxe, afwerking en rijcomfort. Op softwareversie 2.1 rijdt hij ook op hoge snelheden stabiel voor mij en zonder merkbare bugs - hopelijk blijft het zo!

• Digitale Sleutel & Apple Wallet: Ik gebruik een iPhone 15 en de digitale sleutel werkt top. Hij staat zelfs in mijn Apple Watch, wat echt een handig is. De verkoper vertelde me dat de sleutel (via NFC) zelfs zou moeten werken als de batterij van de telefoon leeg is (een klant had hem dit verteld). Hijzelf had het nog niet getest, iemand dit al eens kunnen testen?
  • Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!
  • Sentry Mode: Blijft de Sentry Mode (bewakingsmodus) bij jullie betrouwbaar werken zodra de auto geparkeerd staat, of zijn er specifieke instellingen voor de gevoeligheid?
  • Rijmodi & luchtvering: Kan iemand me wegwijs maken in de invloed van de modi op de rijhoogte en stijfheid en/of rijgedrag (comfort/respons pedaal/acceleratie) van de auto? Ik raak er niet echt aan uit.
  • De 'mysterieuze bliep': Bij het wegrijden hoor ik een ping die ik niet kan thuisbrengen. Waar kan ik in het systeem (of op welk scherm) het beste kijken om direct de oorzaak van de melding te zien?

Ik ga de mijne volgende week dinsdag afhalen. Privilege, forest green met alle opties (intro aanbieding) vraag welke bande zitten er onder? Tijdens de proefrit vorig jaar mei zaten er Michelin Pilot Sports onder.......

Hoor het graag.

• Ian_
Donjeffa schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:37:
[...]

Ik ga de mijne volgende week dinsdag afhalen. Privilege, forest green met alle opties (intro aanbieding) vraag welke bande zitten er onder? Tijdens de proefrit vorig jaar mei zaten er Michelin Pilot Sports onder.......

Hoor het graag.
Continental EcoContact 7 [Summer]

• techaddict827
Ian_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Continental EcoContact 7 [Summer]
Idd, hier ook!

• Endorfine1974
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-02 14:49
nosfertu schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:52:
De LCC werkt bij mij altijd, maar na de update naar 2.1 is hij veel gevoeliger qua wisselen van rijbaan. Ook als er niemand om mij heen is op de snelweg en ik wil wisselen van baan, richting aanwijzer aan(kort of lang) schakelt de auto LCC met alle toeters en bellen uit. Zet ik hem daarna weer aan doen dit meteen weer, is er niks aan de hand. Heel willekeurig....
Heb helemaal hetzelfde - soms doet hij het prima, soms gaan alle alarmbellen af terwijl er zat ruimte is. Heel irritant. Over irritant gesrpoken, ik heb voor het eerst eens de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd en dan zegt ie "sleepmodus aan" en vervolgens kun je geen automatische cruise control en/of automatisch sturen aanzeten. Iemand dat ook? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPhJxmqAR0wuVtbJsss6nrKQxNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPC7RPSTdzRnbTCAseJ2SbL4.jpg?f=fotoalbum_large

• Endorfine1974
NovaNLL schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKXfSldcyzK_gf2iGelVUk6BS84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDFzjeZKMd9vyReEQFIDWgub.jpg?f=fotoalbum_large

wit besteld (is overigens een soort parelmoer) zodat ik geen meerprijs had voor lak (Privilege uitvoering) en toen ipv 1300 aan lak, 1750 aan matte wrap uitgegeven.

• Endorfine1974
Is er iemand die trouwens iets van die nieuwe Zeekr Audio begrijpt die met 2.1 beschikbaar is?
Ik heb er met een audio expert naar zitten kijken en die vond het ook nergens op slaan - veel te complex zonder dat je nu echt live merkt wat het effect van al die schuifjes is... Toch maar weer terug naar de HiFi stand met aangepaste equalizer :'(

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 18:16

Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!

Doet het bij mij wel gewoon - uit mn hoofd geen setting, maar zou me niets verbazen als het wel ergens zit.
Zal straks even kijken. Ik loop gewoon weg en zie na een paar meter de lichtshow aangaan en dat hij de auto sluit.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Pete80
Endorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:38:
[...]

Heb helemaal hetzelfde - soms doet hij het prima, soms gaan alle alarmbellen af terwijl er zat ruimte is. Heel irritant. Over irritant gesrpoken, ik heb voor het eerst eens de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd en dan zegt ie "sleepmodus aan" en vervolgens kun je geen automatische cruise control en/of automatisch sturen aanzeten. Iemand dat ook? [Afbeelding]
Ja klopt, hier ook met de fietsendrager en een aanhanger. Is bewust volgens mij van Zeekr uit

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 18:16
Pete80 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:59:
[...]

Ja klopt, hier ook met de fietsendrager en een aanhanger. Is bewust volgens mij van Zeekr uit
Is bewust met alle Geely autos zelfs naar mijn weten.

Zeekr 7x Privilege AWD

• techaddict827
Weet iemand hoe je sentry modus automatisch kan laten aanstaan?

Idem met de automatische rijstrookassistent onder Zeekr AD > Ondersteuning tijdens rijden.

Beiden lijken automatisch uit te gaan?

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07:21
Pete80 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:59:
[...]

Is hier ook een oplossing voor? Omzeilen? Ik heb trekhaakkoffer dat is dan toch wel fijn om cruisecontrol te gebruiken. Anders doe ik gewoon de stekker er niet in…

• Pete80
Jaap09 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:35:
[...]

Is hier ook een oplossing voor? Omzeilen? Ik heb trekhaakkoffer dat is dan toch wel fijn om cruisecontrol te gebruiken. Anders doe ik gewoon de stekker er niet in…
Ik heb nog geen alternatieve opties gezien. Wordt denk ik de stekker eruit laten.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:42
Endorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:45:
[...]
wit besteld (is overigens een soort parelmoer) zodat ik geen meerprijs had voor lak (Privilege uitvoering) en toen ipv 1300 aan lak, 1750 aan matte wrap uitgegeven.
Ik lees vaak dat wit de moeilijkste kleur is om te wrappen. Werd jou dit ook verteld? (vaak meerprijs)
En hebben ze dan alles meegenomen of zie je nog steeds witte elementen als je de deur/kofferbak opent?

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:19
Endorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:49:
Is er iemand die trouwens iets van die nieuwe Zeekr Audio begrijpt die met 2.1 beschikbaar is?
Ik heb er met een audio expert naar zitten kijken en die vond het ook nergens op slaan - veel te complex zonder dat je nu echt live merkt wat het effect van al die schuifjes is... Toch maar weer terug naar de HiFi stand met aangepaste equalizer :'(
Ik heb er ook met een auto audio specialist naar zitten kijken, en toevallig had hij vooraf alle termen voorbij laten komen die in die app ook staan. Banden, frequenties, etc, maar hij kon er ook geen koek van bakken. Of het ZTuner werkt nog niet (goed), of ze zijn op de Chinese tour en proberen wat te verkopen dat mooier lijkt dat dan het is. Ben bezig met een traject om te kijken of we die hele feestelijkheid willen passeren met een eigen versterker en andere speakers.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:23:
Weet iemand hoe je sentry modus automatisch kan laten aanstaan?

Idem met de automatische rijstrookassistent onder Zeekr AD > Ondersteuning tijdens rijden.

Beiden lijken automatisch uit te gaan?
Sentry Mode (SM) kan helaas niet automatisch vanzelf aangaan. ☹️
Je kunt SM natuurlijk handmatig inschakelen via het main display of de app, maar hij gaat niet automatisch aan wanneer je de auto verlaat en op slot zet. Je moet m dus elke rit opnieuw activeren.
Ik heb hier inmiddels een melding van gemaakt, want ik stoor me hier echt aan, zeker omdat ik op een werkdag vaak in en uitstap. Het zou gewoon fijn zijn als SM automatisch aangaat zonder dat je ernaar hoeft om te kijken. Hopelijk komt dit snel.
Je hebt trouwens twee verschillende systemen:
1. Lane Keep Assist (LKA)
LKA helpt je subtiel terugsturen in je rijbaan als je even niet oplet en de witte lijn dreigt te raken.
2. Auto Lane Change Assist (ALCA)
ALCA wisselt volledig “autonoom” van rijstrook. Je moet wel minimaal één hand aan het stuur houden.
Ze hanteren vrij conservatieve thresholds: als er een auto ook maar redelijk in de buurt zit tijdens de rijstrookwissel, kan je verzoek al de auto uit.
Bij gemiddelde bochten op hogere snelheid wil hij ook nog wel eens weigeren — vindt het systeem dan niet veilig genoeg, terwijl je er zelf met ~30% meer snelheid prima doorheen kunt.

ALCA icm LCC werkt bv ook niet wanneer je ESC niet op Standard staat. Ik zet heel m'n auto op Sport settings, alleen weigert de auto LCC te activeren ivm Sport/Off.

Ook sommige Zeekr AD functies gaan van tijd tot tijd auto uit, soms heb ik 2/3 dagen achter elkaar netjes ALCA actief staan. Endan moet ik m een week lang dagelijks weer handmatig activeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 20-02-2026 01:22 ]

• jeroenkleen

Apple Digitale key 3.0 werkt ook als de iPhone leeg is en uit staat. De deur kan dan open en auto ook gestart worden zonder keyfob. (Getest op iPhone 14Pro met leeg geraakte batterij en dus niet met handmatig uitgeschakelde iphone)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008

Freedive

] Ken sent me _

jeroenkleen schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Apple Digitale key 3.0 werkt ook als de iPhone leeg is en uit staat. De deur kan dan open en auto ook gestart worden zonder keyfob. (Getest op iPhone 14Pro)
Bij mij lukte het niet met gewoon uitschakelen. Met lege batterij niet getest. Volgens ChatGPT maakt Apple nog onderscheid tussen uitschakelen en afsluiten door lege batterij..

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Het is me trouwens vandaag gelukt om mail verificatie bij Vodafone af te ronden!
Groot moment al zeg ik het zelf :-P

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Waar/hoe doe je dat?
Gisteren mijn gijze Privilege opgehaald, en de persoon die uitleg gaf drukte ergens in de app volgens mij om dit te doen. Maar dat kan ik nu niet meer terug vinden. De aanmelding gisteren is duidelijk niet gelukt :(

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

LPiC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:46:
Waar/hoe doe je dat?
Gisteren mijn gijze Privilege opgehaald, en de persoon die uitleg gaf drukte ergens in de app volgens mij om dit te doen. Maar dat kan ik nu niet meer terug vinden. De aanmelding gisteren is duidelijk niet gelukt :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4RxUVnvyQEl5SP1FBJEYXT-g58=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k7HGDpwuKsWFVq9MFliv3Lb3.png?f=fotoalbum_large

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Top dank je, het is gelukt.
Hebben jullie dat ook, in de app een witte uitvoering?
Bij Volvo is de afbeelding van de auto exact het model zoals in het echt, zelfs de velgen.

[ Voor 73% gewijzigd door LPiC op 21-02-2026 15:00 ]

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07:21
Iemand al eens contact met iemand bij Zeekr over nieuwe update?
Zijn genoeg zaken die echt nog wel beter kunnen.
Denk aan automatische verlichting, verbindingen telefoon en batterij verwarmen welke bij 20% stopt. Vooral die laatste is zo suf en niet handig.

• Ian_
Jaap09 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:40:
Denk aan automatische verlichting, verbindingen telefoon en batterij verwarmen welke bij 20% stopt. Vooral die laatste is zo suf en niet handig.
Dit laatste is soort van mijn missie met Zeekr geworden, niet alleen dat het stopt maar ook dat het nooit de optimale temperatuur bereikt en nog wat bijzaken.

Nieuwe slogan van Zeekr 7X:

“7X, de SUV waarmee je 8 van de 12 maanden in Nederland niet boven de 300 kW kan snelladen bij normaal gebruik.”

• NovaNLL
Jaap09 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:40:
Welke problemen ondervindt je met de automatische verlichting?

• Ian_
NovaNLL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
[...]

Welke problemen ondervindt je met de automatische verlichting?
Gaan niet snel genoeg aan naar mijn mening/idee. Koplamp blijft continu bijstellen en automatisch grootlicht gebruik ik niet meer gezien hoe “matig” het werkt.

Verlichting werk verder prima

• NovaNLL
Ian_ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:01:
[...]

Gaan niet snel genoeg aan naar mijn mening/idee. Koplamp blijft continu bijstellen en automatisch grootlicht gebruik ik niet meer gezien hoe “matig” het werkt.

Verlichting werk verder prima
Bedoel je het automatisch overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht?

• Ian_
NovaNLL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:10:
[...]

Bedoel je het automatisch overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht?
Ja, vooral bij regen 🌧️

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:19
Veel dingen waar over geklaagd wordt hier, vallen mij best mee: lampen zijn goed ingesteld (niemand knippert), rest percentage bij een trip is even nauwkeurig als bij mijn Tesla, LCC werkt op zich prima. Maar waar ik vandaag tijdens de rit echt ruzie mee had, is het handmatig wisselen van rijstrook, en dan totale paniek van de auto krijgen. Lijkt in het donker erger dan overdag.
Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste