Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:36
Momenteel rijd ik in een BMW IX3 huidig model waar ik zeer tevreden over ben Op de autosalon Brussel geweest waar ik naast de nieuwe IX3, zeer gecharmeerd was van de ZEEKR 7x en XPENG G9
Echter nadat ik wat reviews had bekeken en gelezen vraag ik mij af of het stabiliteit hoge snelheden probleem van de ZEEKR 7x en de trillende motorkap van de XPENG G9 niet een te grote negatieve impact hebben op het rijgenot ten opzichte van de BMW IX3 (die wel wat duurder is).

Zeekr 7X / Xpeng G9
+ Veel waar voor je geld
+ Interieurdesign heel mooi. Xpeng vind ik het mooiste.
+ Innovatief gevoel. O.a. massagestoelen - softclose (automatische) deuren - veel techniek - luchtvering
- Nog wat twijfels rond stabiliteit / afwerking
- Minder bewezen op lange termijn

Nieuwe iX3
+ Rijdynamiek vrijwel zeker top
+ Betrouwbare bouwkwaliteit
+ Betere restwaarde
+ Veel keuzes in velgen en kleuren
- Duurder
- Minder aangekleed o.a. soundsysteem
- Lange levertijd. Nu bestellen is op zijn vroegst in september leveren.
- Wachten op Ix3 40 Drive

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:16

RCZ

MM1974 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:08:
Momenteel rijd ik in een BMW IX3 huidig model waar ik zeer tevreden over ben Op de autosalon Brussel geweest waar ik naast de nieuwe IX3, zeer gecharmeerd was van de ZEEKR 7x en XPENG G9
Echter nadat ik wat reviews had bekeken en gelezen vraag ik mij af of het stabiliteit hoge snelheden probleem van de ZEEKR 7x en de trillende motorkap van de XPENG G9 niet een te grote negatieve impact hebben op het rijgenot ten opzichte van de BMW IX3 (die wel wat duurder is).

Zeekr 7X / Xpeng G9
+ Veel waar voor je geld
+ Interieurdesign heel mooi. Xpeng vind ik het mooiste.
+ Innovatief gevoel. O.a. massagestoelen - softclose (automatische) deuren - veel techniek - luchtvering
- Nog wat twijfels rond stabiliteit / afwerking
- Minder bewezen op lange termijn

Nieuwe iX3
+ Rijdynamiek vrijwel zeker top
+ Betrouwbare bouwkwaliteit
+ Betere restwaarde
- Duurder
- Minder aangekleed o.a. soundsysteem
- Lange levertijd. Nu bestellen is op zijn vroegst in september leveren.
- Wachten op Ix3 40 Drive
Ik heb nu 2,5 maand de Zeekr 7x Long Range en 14000 km gereden. Stuurgedrag is acceptabel op snelweg maar niet top. In de mini-correcties op de snelweg zou meer gevoel mogen zitten. Op snelheden boven 140 km per uur is het wel beter en meer precies. Bij bestelling in juni 2025 was de nieuwe BMW IX3 er nog niet. Als ik de keuze opnieuw mocht maken zou ik voor de BMW gaan. Zeekr heeft een goede auto neergezet maar even te weinig naar stuurgedrag gekeken. Dat is voor mij met 60000 km per jaar toch een belangrijk punt. Verder is de Zeekr een topauto. Overigens is mijn auto uitgelijnd en daar bleek dat de afstellingen vanuit de fabriek er goed naast stonden. Heb alle mogelijke settingen en wat je verder kan bedenken voor beter rijgedrag ook geprobeerd. Op dit moment acceptabel zoals aangegeven.

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:08
Afgelopen zondag naar Oostenrijk vertrokken met de 7x (incl dakkoffer). Voor de geïnteresseerden hierbij wat gegevens over het verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iBTD0-Prp6evhMOFaFAxJYq_rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etn5easOmGYrPiDmKNeQnJNX.jpg?f=fotoalbum_large
Ca 750km was snelweg a ~115km/u.
3 keer geladen en batterij conditionering maakte groot verschil in laadsnelheid (~130kW zonder en ~300kW met).

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:42
FransHendrikx schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:08:
Afgelopen zondag naar Oostenrijk vertrokken met de 7x (incl dakkoffer). Voor de geïnteresseerden hierbij wat gegevens over het verbruik:
[Afbeelding]
3 keer geladen en batterij conditionering maakte groot verschil in laadsnelheid (~130kW zonder en ~300kW met).
Die conditionering deed hij niet vanzelf op basis van de navigatie?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
FransHendrikx schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:08:
[Afbeelding]
Ik ben nu in de Franse Alpen. De heenreis ging best goed ruim 1100km. 130 gereden en gemiddeld verbruik 24,8kw/100. Niet ontevreden met dakkoffer en volgeladen auto. Bij fastnet op een gegeven moment wel echt met 390kw geladen, maar helaas stopte hij steeds na 1-2 minuten. Daardoor lukte het niet om hem echt lekker vol te laden. Uiteindelijk 4x geladen omdat ik er voor gekozen heb hem voordat ik de berg op ging hem nog even vol te laden.

Het rijden was echt top. Behalve dat baan wisselen en de LCC nog geen gouden combinatie is.
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste