Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:00
clydevdl schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk in de handleiding wanneer het mogelijk is om handmatig de deurgrepen te bedienen. Het verbaasd me dan ook niet dat het je niet gelukt is.
Het plaatje wat je liet zien kan ik nergens terug vinden in de handleiding. Is het überhaupt wel een plaatje van de 7X? Lijkt een lager model te zijn, 001?
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd hoe ik de deuren moet openen in zo'n noodsituatie.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:31
Jeffdbr schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:06:
[...]

Ik had zeker weten de laatste update toen ik mijn auto kreeg. 100% zeker dat hij sloot bij indrukken rempedaal. Ik heb de klep een keer handmatig dicht gedrukt omdat ik er langsliep ( auto naast mij stond te dicht naast mijn auto) hierna sloot hij niet meer automatisch. Wel vanaf display
Ik heb dit zojuist getest en bij mij sluit de klep wel automatisch.

• Belskuh
Rioja1969 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:55:
Vraagje voor de ervaren Zeekr rijders die hun auto delen met hun vrouw (of man). Wat werkt in de praktijk het beste: allebei een eigen account in de Zeekr met eigen instellingen of 1 hoofdaccount (= eigenaar) met gedeelde profielen? Mijn vrouw en ik worstelen hier nog steeds mee, zeker nu ze net een nieuwe Samsung S25 Ultra heeft waarop de digitale sleutel 1.0 niet meer werkt. Op haar oude Samsung S20(?) werkte dat altijd probleemloos. Dank alvast voor de tips en ervaringen. Wij gebruiken tot nu toe alleen mijn hoofdaccount waarbij mijn vrouw haar eigen profiel heeft voor stoel- & spiegelinstellingen. Maar het gebeurt regelmatig dat de stoel/spiegelinstellingen niet goed teruggaan naar de correcte instellingen als we na elkaar de auto instappen.

Dank alvast voor de tips en ervaringen.
Hier worstelen wij thuis ook nog steeds mee. Auto staat altijd binnen bereik van onze telefoons geparkeerd, er lijkt geen voorkeur instelling te zijn voor het verbinden van een toestel obv profiel. Dat ging in mijn Volvo altijd naadloos, dus regelmatig een gefrustreerde vrouw die wegrijdt en de hoek om geen Android auto en/of draadloos bellen meer heeft.
Iemand een oplossing? Of moet dit nog ontwikkeld worden?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:20
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Het plaatje wat je liet zien kan ik nergens terug vinden in de handleiding. Is het überhaupt wel een plaatje van de 7X? Lijkt een lager model te zijn, 001?
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd hoe ik de deuren moet openen in zo'n noodsituatie.
Gewoon via de zeekr app de handleiding geopend en dan vind je het vanzelf. De rest is al uitgelegd.

Nog een fijne dag!

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
clydevdl schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk in de handleiding wanneer het mogelijk is om handmatig de deurgrepen te bedienen. Het verbaasd me dan ook niet dat het je niet gelukt is.
Er staat dat in het geval van een thermal runaway of power out door een botsing de deuren zo geopened kunnen worden. Da's mooi. Maar net zo als dat ik controleer of mijn backups wel daadwerkelijk backuppen, zou ik ook wel weten weten of de deuren ook daadwerkelijk openen gaan. En niet wachten met zo'n test totdat het erop aankomt. Maar hey, that's just me.

Nu kan ik me er wel iets voorstellen: dat handmatige openen conflicteert natuurlijk met de anti-carjacking (deuren die vanzelf op slot gaan). Het zou wat zijn dat iemand gewoon ten allertijde de deur kan optrekken. Zo ook maar eens het van binnen uit open doen testen, daar zou het geen probleem moeten zijn.

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17:31
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Hier worstelen wij thuis ook nog steeds mee. Auto staat altijd binnen bereik van onze telefoons geparkeerd, er lijkt geen voorkeur instelling te zijn voor het verbinden van een toestel obv profiel. Dat ging in mijn Volvo altijd naadloos, dus regelmatig een gefrustreerde vrouw die wegrijdt en de hoek om geen Android auto en/of draadloos bellen meer heeft.
Iemand een oplossing? Of moet dit nog ontwikkeld worden?
Het blijft klooien met automatische instellingen en verbindingen. Ik heb inmiddels meerdere keren op dit forum gevraagd hoe je het beste kunt omgaan met accounts etc. maar ik heb helaas nog nooit een (zinnig) antwoord gehad. Ik trek daaruit de conclusie dat dit aspect bij veel mensen suboptimaal werkt en dat niemand het juiste antwoord heeft. Ik rij binnenkort wel even naar de dealer in HtH om uitleg te vragen. Als daar wat zinnigs uit voort komt dan zal ik het wel even delen in dit forum.

• YourHeinus
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 13:00
Waarom werk lane assist soms wel en soms niet? En waarom moet ik soms twee handen aan het stuur houden en soms is één voldoende?

Als ik een tijdje rijden lane assist wil gebruiken werkt lane assist niet. Gaat niet aan. Als ik direct na vertrek lane assist aan zet werkt lane assist wel. Als ik lane assist een keer aan heb gezet, kan ik gedurende de hele rit lane assist weer reactiveren.

Soms is één hand aan het stuur voldoende met lane assist aan. Soms niet? Ik snap niet wanneer wel en wanneer niet.

Iemand een suggestie?

• Belskuh
tbee schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:45:
[...]

Er staat dat in het geval van een thermal runaway of power out door een botsing de deuren zo geopened kunnen worden. Da's mooi. Maar net zo als dat ik controleer of mijn backups wel daadwerkelijk backuppen, zou ik ook wel weten weten of de deuren ook daadwerkelijk openen gaan. En niet wachten met zo'n test totdat het erop aankomt. Maar hey, that's just me.

Nu kan ik me er wel iets voorstellen: dat handmatige openen conflicteert natuurlijk met de anti-carjacking (deuren die vanzelf op slot gaan). Het zou wat zijn dat iemand gewoon ten allertijde de deur kan optrekken. Zo ook maar eens het van binnen uit open doen testen, daar zou het geen probleem moeten zijn.
Praktijk is de beste leermeester. Ging de auto net wassen, dus meteen even getest. Er vanuit gaande dat de auto in een noodsituatie automatisch de vergrendeling opent, zou dit moeten werken. zie fotos Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/criSIB_Em27TH-wikl6jIYtxg5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69ymm2nbAkaKyxbsdof2mUi7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTJstiI64MWKIv3tCCH-RJznltI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV4IPflzPZbj9hFbtwRGWSea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac3MCNQT-ZpJkrjHde7huP1YuNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWkocptnWuWkvw8vKscy4667.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Xh9eRgu_MtHmnztu4NNHM5qB5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cb5Xbii9qG8YzBmLrP9eVRW.jpg?f=fotoalbum_large

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:00:
[...]

Praktijk is de beste leermeester. Ging de auto net wassen, dus meteen even getest. Er vanuit gaande dat de auto in een noodsituatie automatisch de vergrendeling opent, zou dit moeten werken. zie fotos
Check. Maar nu gebeurt dat niet?
Dus we moeten hopen dat als de auto zonder stroom zit, dat wel werkt.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:28
tbee schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Check. Maar nu gebeurt dat niet?
Dus we moeten hopen dat als de auto zonder stroom zit, dat wel werkt.
Open de zekeringen en trek de deur eruit, kom je er vanzelf achter of het werkt. 😅

Je kan ook de achterklep knop 5sec ingedrukt houden, dan herstart het low voltage systeem. Tijdens het herstarten zou je ook zo je deur moeten kunnen openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ian_ op 07-02-2026 16:28 ]

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste