Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste
Acties:

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:10
clydevdl schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk in de handleiding wanneer het mogelijk is om handmatig de deurgrepen te bedienen. Het verbaasd me dan ook niet dat het je niet gelukt is.
Het plaatje wat je liet zien kan ik nergens terug vinden in de handleiding. Is het überhaupt wel een plaatje van de 7X? Lijkt een lager model te zijn, 001?
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd hoe ik de deuren moet openen in zo'n noodsituatie.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:53
Jeffdbr schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:06:
[...]

Ik had zeker weten de laatste update toen ik mijn auto kreeg. 100% zeker dat hij sloot bij indrukken rempedaal. Ik heb de klep een keer handmatig dicht gedrukt omdat ik er langsliep ( auto naast mij stond te dicht naast mijn auto) hierna sloot hij niet meer automatisch. Wel vanaf display
Ik heb dit zojuist getest en bij mij sluit de klep wel automatisch.

• Belskuh
Rioja1969 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:55:
Vraagje voor de ervaren Zeekr rijders die hun auto delen met hun vrouw (of man). Wat werkt in de praktijk het beste: allebei een eigen account in de Zeekr met eigen instellingen of 1 hoofdaccount (= eigenaar) met gedeelde profielen? Mijn vrouw en ik worstelen hier nog steeds mee, zeker nu ze net een nieuwe Samsung S25 Ultra heeft waarop de digitale sleutel 1.0 niet meer werkt. Op haar oude Samsung S20(?) werkte dat altijd probleemloos. Dank alvast voor de tips en ervaringen. Wij gebruiken tot nu toe alleen mijn hoofdaccount waarbij mijn vrouw haar eigen profiel heeft voor stoel- & spiegelinstellingen. Maar het gebeurt regelmatig dat de stoel/spiegelinstellingen niet goed teruggaan naar de correcte instellingen als we na elkaar de auto instappen.

Dank alvast voor de tips en ervaringen.
Hier worstelen wij thuis ook nog steeds mee. Auto staat altijd binnen bereik van onze telefoons geparkeerd, er lijkt geen voorkeur instelling te zijn voor het verbinden van een toestel obv profiel. Dat ging in mijn Volvo altijd naadloos, dus regelmatig een gefrustreerde vrouw die wegrijdt en de hoek om geen Android auto en/of draadloos bellen meer heeft.
Iemand een oplossing? Of moet dit nog ontwikkeld worden?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:46
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Het plaatje wat je liet zien kan ik nergens terug vinden in de handleiding. Is het überhaupt wel een plaatje van de 7X? Lijkt een lager model te zijn, 001?
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd hoe ik de deuren moet openen in zo'n noodsituatie.
Gewoon via de zeekr app de handleiding geopend en dan vind je het vanzelf. De rest is al uitgelegd.

Nog een fijne dag!

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
clydevdl schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk in de handleiding wanneer het mogelijk is om handmatig de deurgrepen te bedienen. Het verbaasd me dan ook niet dat het je niet gelukt is.
Er staat dat in het geval van een thermal runaway of power out door een botsing de deuren zo geopened kunnen worden. Da's mooi. Maar net zo als dat ik controleer of mijn backups wel daadwerkelijk backuppen, zou ik ook wel weten weten of de deuren ook daadwerkelijk openen gaan. En niet wachten met zo'n test totdat het erop aankomt. Maar hey, that's just me.

Nu kan ik me er wel iets voorstellen: dat handmatige openen conflicteert natuurlijk met de anti-carjacking (deuren die vanzelf op slot gaan). Het zou wat zijn dat iemand gewoon ten allertijde de deur kan optrekken. Zo ook maar eens het van binnen uit open doen testen, daar zou het geen probleem moeten zijn.

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:27
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Hier worstelen wij thuis ook nog steeds mee. Auto staat altijd binnen bereik van onze telefoons geparkeerd, er lijkt geen voorkeur instelling te zijn voor het verbinden van een toestel obv profiel. Dat ging in mijn Volvo altijd naadloos, dus regelmatig een gefrustreerde vrouw die wegrijdt en de hoek om geen Android auto en/of draadloos bellen meer heeft.
Iemand een oplossing? Of moet dit nog ontwikkeld worden?
Het blijft klooien met automatische instellingen en verbindingen. Ik heb inmiddels meerdere keren op dit forum gevraagd hoe je het beste kunt omgaan met accounts etc. maar ik heb helaas nog nooit een (zinnig) antwoord gehad. Ik trek daaruit de conclusie dat dit aspect bij veel mensen suboptimaal werkt en dat niemand het juiste antwoord heeft. Ik rij binnenkort wel even naar de dealer in HtH om uitleg te vragen. Als daar wat zinnigs uit voort komt dan zal ik het wel even delen in dit forum.

• YourHeinus
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 27-02 18:13
Waarom werk lane assist soms wel en soms niet? En waarom moet ik soms twee handen aan het stuur houden en soms is één voldoende?

Als ik een tijdje rijden lane assist wil gebruiken werkt lane assist niet. Gaat niet aan. Als ik direct na vertrek lane assist aan zet werkt lane assist wel. Als ik lane assist een keer aan heb gezet, kan ik gedurende de hele rit lane assist weer reactiveren.

Soms is één hand aan het stuur voldoende met lane assist aan. Soms niet? Ik snap niet wanneer wel en wanneer niet.

Iemand een suggestie?

• Belskuh
tbee schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:45:
[...]

Er staat dat in het geval van een thermal runaway of power out door een botsing de deuren zo geopened kunnen worden. Da's mooi. Maar net zo als dat ik controleer of mijn backups wel daadwerkelijk backuppen, zou ik ook wel weten weten of de deuren ook daadwerkelijk openen gaan. En niet wachten met zo'n test totdat het erop aankomt. Maar hey, that's just me.

Nu kan ik me er wel iets voorstellen: dat handmatige openen conflicteert natuurlijk met de anti-carjacking (deuren die vanzelf op slot gaan). Het zou wat zijn dat iemand gewoon ten allertijde de deur kan optrekken. Zo ook maar eens het van binnen uit open doen testen, daar zou het geen probleem moeten zijn.
Praktijk is de beste leermeester. Ging de auto net wassen, dus meteen even getest. Er vanuit gaande dat de auto in een noodsituatie automatisch de vergrendeling opent, zou dit moeten werken. zie fotos Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/criSIB_Em27TH-wikl6jIYtxg5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69ymm2nbAkaKyxbsdof2mUi7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTJstiI64MWKIv3tCCH-RJznltI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV4IPflzPZbj9hFbtwRGWSea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac3MCNQT-ZpJkrjHde7huP1YuNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWkocptnWuWkvw8vKscy4667.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Xh9eRgu_MtHmnztu4NNHM5qB5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cb5Xbii9qG8YzBmLrP9eVRW.jpg?f=fotoalbum_large

• tbee
Belskuh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:00:
[...]

Praktijk is de beste leermeester. Ging de auto net wassen, dus meteen even getest. Er vanuit gaande dat de auto in een noodsituatie automatisch de vergrendeling opent, zou dit moeten werken. zie fotos
Check. Maar nu gebeurt dat niet?
Dus we moeten hopen dat als de auto zonder stroom zit, dat wel werkt.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:13
tbee schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Open de zekeringen en trek de deur eruit, kom je er vanzelf achter of het werkt. 😅

Je kan ook de achterklep knop 5sec ingedrukt houden, dan herstart het low voltage systeem. Tijdens het herstarten zou je ook zo je deur moeten kunnen openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ian_ op 07-02-2026 16:28 ]

• Jasper-NL
  • Laatst online: 21:57
Op de valreep mag ik a.s vrijdag mijn 7X core / business edition ophalen. Op de valreep? Ja, want we vertrekken zaterdagochtend op wintersport.

Kortom, best 'spannend' met een nieuwe auto. Voorbereiding is natuurlijk belangrijk. Ik heb het volgende geregeld:

- 7x wordt met 19" winterbanden geleverd (de 20" zomerbanden zullen later geleverd worden)
- sneeuwkettingen zijn besteld (Polaire Steel Grip 140). Deze moet ik uiteraard nog even vrijdagavond testen.
- digitaal vignet Oostenrijk aanvragen zodra m'n kenteken bekend is.
-autoverzekering afsluiten zodra het kenteken bekend is.

Laadpassen:
  • Ionity account inc maandabonnement voor de korting (alleen digitaal, zonder laadpas, die is onderweg maar waarschijnlijk te laat. Ik ga er vanuit dat deze ook zonder laadpas te gebruiken is?)
  • ANWB laadpas (als het goed is komt die op tijd binnen, meer als backup als andere digitale accounts niet werken)
  • ENbW account (alleen digitaal, zonder laadpas),
  • Fastned account (alleen digitaal, zonder laadpas),
  • Tesla account, maar heeft niet de voorkeur (alleen digitaal, zonder laadpas),
  • Zeekr laadpas (die krijg ik pas bij ophalen van de auto, weet niet of die handig is),
Ik ben van plan om ionity als voorkeur op te geven, met ENbW als 'tweede keus' (lijkt veel 400Kw chargers te hebben).

Houdt de Zeekr zelf rekening met hoger verbruik berg op? Of moet ik daar zelf extra veel marge voor incalculeren?

En houden jullie de navigatie van Zeekr zelf aan voor het plannen van de laadstops? Of gebruiken jullie een andere app? (ABRP?)

Ben ik nog iets in m'n voorbereiding vergeten? Of hebben jullie nog tips? Alles is welkom!

• Belskuh
Jasper-NL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:28:
Op de valreep mag ik a.s vrijdag mijn 7X core / business edition ophalen. Op de valreep? Ja, want we vertrekken zaterdagochtend op wintersport.

Kortom, best 'spannend' met een nieuwe auto. Voorbereiding is natuurlijk belangrijk. Ik heb het volgende geregeld:

- 7x wordt met 19" winterbanden geleverd (de 20" zomerbanden zullen later geleverd worden)
- sneeuwkettingen zijn besteld (Polaire Steel Grip 140). Deze moet ik uiteraard nog even vrijdagavond testen.

Laadpassen:
  • Ionity account inc maandabonnement voor de korting (alleen digitaal, zonder laadpas, die is onderweg maar waarschijnlijk te laat. Ik ga er vanuit dat deze ook zonder laadpas te gebruiken is?)
  • ANWB laadpas (als het goed is komt die op tijd binnen, meer als backup als andere digitale accounts niet werken)
  • Zeekr laadpas (die krijg ik pas bij ophalen van de auto, weet niet of die handig is),
Ik ben van plan om ionity als voorkeur op te geven, met ENbW als 'tweede keus' (lijkt veel 400Kw chargers te hebben).

Houdt de Zeekr zelf rekening met hoger verbruik berg op? Of moet ik daar zelf extra veel marge voor incalculeren?

En houden jullie de navigatie van Zeekr zelf aan voor het plannen van de laadstops? Of gebruiken jullie een andere app? (ABRP?)

Ben ik nog iets in m'n voorbereiding vergeten? Of hebben jullie nog tips? Alles is welkom!
Dat is wel top dat je zo snel op pad kunt.
Zorg er in ieder geval voor dat het vehicles entertainment certification is afgerond. Dan zou de auto al data moeten kunnen ontvangen om live langs de laadstops te navigeren. Ik ben afgelopen week van mijn 2e wintersport met de 7x teruggekomen. Ging prima, heerlijke reisauto. Ben nog niet overtuigd van hoe en waar hij de laadstops voor je plant, daarin is ie zeer conservatief en vreemd. Ik check de route altijd een keer met ABRP. Inmiddels weet ik wel een paar hele goede, snelle en mooie stops te zitten op mijn route, dus navigeer ik daar tijdens het rijden al heen. Check wel als je dat ook doet of ie wel gaat voorverwarmen. Was bij mij nl niet altijd het geval, moest dat handmatig even starten. ENBW laders zijn voor mij inmiddels plekken om te vermijden, los van de kermis rondom de rastettes is er altijd gedoe met meerdere defecte palen en staan er dan maar 1 of 2 snelle met 6x slechts 100/150kw palen en gedeeld vermogen.

Veel plezier met de auto en fijne wintersport!

• Belskuh
tbee schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Dat weet ik niet en dat kan ik ook niet testen, maar hetzelfde geldt voor alle andere auto's met anti Car jacking functionaliteit. Met de aanwezigheid van deze mechanische ontgrendeling aan de buitenkant zoals je ziet is deze auto voor mij even veilig of onveilig als iedere andere moderne auto in een noodsituatie.

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-03 23:20

Laadpassen:

Alvast een mooie oplevering en wat een begin van je vakantie. Wat de Zeekr laadpaal betreft ik kreeg die niet bij de oplevering mij werd aangegeven dat je die moet aanvragen waarna hij naar je wordt opgestuurd. Ik heb een laadpaal van de zaak en de Zeekr pas alleen digitaal. Maar tot op heden niet gebruikt. Fijne vakantie

• Rioja1969

Laadpassen:

Zo te zien ben je meer dan goed voorbereid. Probeer ENBW liever te vermijden. Ionity is by far de beste en daar zijn er gelukkig veel van in Duitsland (Ionity werkt prima zonder fysieke pas). Fastned is een goede tweede, maar helaas in Duitsland niet goed vertegenwoordigd. In Frankrijk daarentegen weer wel (mocht dit op jouw route liggen). De navigatie plant laadstops te vroeg in (erg conservatief dus). Je houdt meestal nog 10% extra over. Kleine tip: mocht de navigatie een laadstop voorstellen die niet jouw voorkeur heeft, dan kun je die wegswipen, daarna stelt de navigatie zelf een alternatief voor. Dit kun je deels al van tevoren managen door in de navigatie instellingen in te geven welke snelladers jouw voorkeur hebben en welke snelladers hij moet vermijden (zoals ENWB 😁).

Goeie reis!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:16
kingknoest schreef op maandag 28 april 2025 @ 00:12:
[...]

Deze ga ik bestellen, op Ali nog niks alternatiefs gezien, maar deze zal recht toe recht aan zijn werk doen. Hoop ik, anders sta ik snel weer in Zeist…🫠
Je hebt er toch 1 bij je auto gekregen ook?
Of is dat wat anders? Vandaag gebruikt om de stofzuigen op aan te sluiten. Werkte prima.

Zeekr 7x Privilege AWD

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 18:42
Ik heb ondertussen bijna dagelijks het probleem dat de GPS-kaaar iedere 10/15 seconden als een gek begint te spinnen. Na een paar seconden vindt die terug de juiste positie, om dan opnieuw te beginnen. Als ik switch naar Android auto dan is er geen probleem, maar dan begint de mini-map in de HUD te spinnen.
Had dat een paar weken geleden ook, maar dan is het vanzelf opgelost. Nu gebeurt het zo goed als dagelijks. Daarnet 150km gereden zonder probleem, en plots was het er weer. Heel vervelend. Reset helpt niets, ook niet meerdere resets na elkaar. Is er nog iemand met dit probleem ? Of is het richting Zeekr dealer... ?

• Ian_
fideba schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:18:
Ik heb ondertussen bijna dagelijks het probleem dat de GPS-kaaar iedere 10/15 seconden als een gek begint te spinnen. Na een paar seconden vindt die terug de juiste positie, om dan opnieuw te beginnen. Als ik switch naar Android auto dan is er geen probleem, maar dan begint de mini-map in de HUD te spinnen.
Had dat een paar weken geleden ook, maar dan is het vanzelf opgelost. Nu gebeurt het zo goed als dagelijks. Daarnet 150km gereden zonder probleem, en plots was het er weer. Heel vervelend. Reset helpt niets, ook niet meerdere resets na elkaar. Is er nog iemand met dit probleem ? Of is het richting Zeekr dealer... ?
Ondertussen meer dan een maand geleden voor het laatst gehad. Had beide resets gedaan en volgens mij reconnect ingedrukt in het verbindings menu.

• fideba
Ian_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:40:
[...]

Ondertussen meer dan een maand geleden voor het laatst gehad. Had beide resets gedaan en volgens mij reconnect ingedrukt in het verbindings menu.
welke beide resets ? ik ken de reset via de twee knoppen op het stuur, is er een tweede ?

• Ian_
fideba schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:45:
[...]

welke beide resets ? ik ken de reset via de twee knoppen op het stuur, is er een tweede ?
SOS knop 10 sec ingedrukt houden, dan wordt de connectiviteit herstart na 3 minuten.

Daarna de stuurknop reset uitvoeren, dat hielp bij mij.

Wil je iets grovere reset DAARNA nog uitvoeren, 5 seconden de kofferbak knop indrukken en daarmee herstart je het 12V systeem van de auto.

• fideba
Ian_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:02:
[...]

SOS knop 10 sec ingedrukt houden, dan wordt de connectiviteit herstart na 3 minuten.

Daarna de stuurknop reset uitvoeren, dat hielp bij mij.

Wil je iets grovere reset DAARNA nog uitvoeren, 5 seconden de kofferbak knop indrukken en daarmee herstart je het 12V systeem van de auto.
Net tweemaal geprobeerd, maar helpt niet.

Wat bedoele je juist met de kofferbak knop ? Heb zowel de knop onder het centrale scherm, als de knop in het kofferdeksel zelf 5 seconden ingedrukt, maar ook dan gebeurt er niets.

• nskr83
  • Laatst online: 12-03 14:19
nskr83 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:04:
[...]

Vandaag heb ik het opnieuw gecontroleerd. De hotspot staat niet aan en wifi is ook uit, maar toch lijkt de CarPlay-verbinding via wifi te lopen. Bovendien gaat het internetverbruik in dit geval van het datapakket van de auto af. Er klopt hier duidelijk iets niet.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afgelopen weekend heb ik een rit van ongeveer 450 km gemaakt. Vóór vertrek heb ik het internetpakket van de auto gecontroleerd. Tijdens de hele rit heb ik uitsluitend CarPlay gebruikt.

Na aankomst zag ik dat het maandelijkse datapakket van de auto was gedaald van 6,35 GB naar 5,36 GB. Met andere woorden: op de een of andere manier gebruikt de auto toch zijn eigen databundel, ook al gebruik ik alleen CarPlay.

Ik heb hier tot nu toe geen oplossing voor kunnen vinden.

• Ian_
fideba schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Net tweemaal geprobeerd, maar helpt niet.

Wat bedoele je juist met de kofferbak knop ? Heb zowel de knop onder het centrale scherm, als de knop in het kofferdeksel zelf 5 seconden ingedrukt, maar ook dan gebeurt er niets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziUHw5eftBLUHX1vvRWORLLId90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7dIuEC6myZutQGbqgjdgt6D2.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
nskr83 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:08:
[...]

Afgelopen weekend heb ik een rit van ongeveer 450 km gemaakt. Vóór vertrek heb ik het internetpakket van de auto gecontroleerd. Tijdens de hele rit heb ik uitsluitend CarPlay gebruikt.

Na aankomst zag ik dat het maandelijkse datapakket van de auto was gedaald van 6,35 GB naar 5,36 GB. Met andere woorden: op de een of andere manier gebruikt de auto toch zijn eigen databundel, ook al gebruik ik alleen CarPlay.

Ik heb hier tot nu toe geen oplossing voor kunnen vinden.
  1. DAB+ radio gebruikt?
  2. Navigatie offline maps gedownload
Blijkbaar gebruikt China 🇨🇳 toch meer data dan verwacht “het valt op” 😅

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:34
Ian_ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:37:
[...]

Poh dat is wel echt een slecht verhaal.. hadden ze net zo goed de oude camera erin kunnen laten zitten.
Dat heb ik nog gevraagd maar toen waren ze al bezig, de info komt ook gutsend als je daar zit. :-(

'The truth is not afraid for Questions

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:34
Donjeffa schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:50:
[...]

Kon dit dan niet via een service locatiepunt, zodat men daar de.spullen naartoe had kunnen sturen.
Ik denk dat dat nog heel ver weg is, in eerste instantie werd mij gezegd dat ze eerst gaan kijken of het aan de camera ligt en dat deze moet worden besteld, ze hebben nauwelijks voorraad, laat staan als dit bij een service locatiepunt wel het geval zou zijn.

'The truth is not afraid for Questions

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:01
https://www.gelrenieuws.n...and-bij-gemeentehuis.html

Een Zeekr 7X die in de fik gevlogen is. Niet het accupakket in ieder geval, maar het zou natuurlijk ook aangestoken kunnen zijn.

Om aan te haken op de vorige discussies, De deurklink is er wel uitgekomen maar de deur gaat niet open als de brandweer eraan trekt. Ben benieuwd wat daar mis ging?

• tbee
Jerome.c schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:29:

Een Zeekr 7X die in de fik gevlogen is. Niet het accupakket in ieder geval, maar het zou natuurlijk ook aangestoken kunnen zijn.

Om aan te haken op de vorige discussies, De deurklink is er wel uitgekomen maar de deur gaat niet open als de brandweer eraan trekt. Ben benieuwd wat daar mis ging?
Als het niet het accupakket is, dan is de auto nog onder spanning en werkt die hendel niet.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-03 16:15
Jerome.c schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:29:

er staat wel bij brandstichting dus...het zal denk niet aan de auto hebben gelegen.

• tbee
HavermansP schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:12:
[...]

er staat wel bij brandstichting dus...het zal denk niet aan de auto hebben gelegen.
Ik kreeg deze reactie van mijn servicepunt.

Toen ik jouw 7x binnen kreeg stond de auto in 'ship mode' en waren alle elektronische features uitgeschakeld. Om de auto te openen moest ik dus de auto openen via de handgreep zoals het in de handleiding ook beschreven is. Het werkt dus wel!

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-03 23:09
Vraag over bellen: ik heb de LR zonder cockpit pakket, dus niet de headrest speakers. Als ik bel vanuit de auto, krijg ik van iedereen commentaar dat ze zichzelf terughoren. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• FAAS2932
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23-02 22:37
Ik heb sinds kort ineens een uitdaging met het automatisch ontgrendelen en vergrendelen van de auto via m’n iPhone…doet niets en komt met een melding dat de iPhone eerst ontgrendeld moet worden…betekent ook dat de auto de telefoon niet meer als sleutel herkent en ik het pasje moet gebruiken om überhaupt te kunnen rijden…in de telefoon gezocht of een update iets heeft aangepast maar zo snel niets kunnen vinden…iemand anders dit probleem?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Het is misschien een beetje herhaling, maar ook ik ben zeer tevreden na mijn ervaringen met de auto op- en neer naar Oostenrijk!

De plussen:
  • Heerlijk comfortabele rit, zowel als bestuurder als als passagier. Stoelen voor mij echt top.
  • Met 3 man ruimte genoeg voor snowboards + alle bagage in de auto, skikoffer thuisgelaten.
  • Heerlijk gereden, stuurgedrag was goed ook op hoge snelheid.
  • Je kunt gewoon doortrappen op de autobahn waar dat kan, scheelt toch aanzienlijk in tijd
  • En vervolgens snel laden bij Ionity en Fastned. Geen bizarre snelheden gehaald omdat er niet veel 400kW laders voorbij kwamen, maar alsnog is de laadcurve zo goed dat je nergens op de auto hoeft te wachten bij een pitstopje
De minnen:
  • Ook mijn auto heeft last van de flippende kaart. Wij kwamen erachter dat de GPS locatie van het voertuig steeds heel eventjes niet klopt. De kaart wil daardoor naar de nieuwe locatie, maar vervolgens flipt hij weer terug wat dat gekke effect veroorzaakt. Heel irritant. Rijden via ABRP heeft er ook last van, maar omdat het zo snel gebeurt zie je het daar niet/nauwelijks, waarschijnlijk omdat de gegevens minder snel ververst worden via Android Auto. Lijkt mij sowieso een software issue dus ga er volledig vanuit dat dit weer opgelost gaat worden
  • Navi laadstops zijn inderdaad veel te conservatief. Deels via ABRP gereden maar dan wel weer irritant dat dat niet volledig integreert met de auto, ik rijd toch liever met de ingebouwde routeplanner wanneer die goede stops zou hebben (en bovenstaande GPS issue gefixt is)
  • LCC is nog niet waar autopilot in mijn model 3 was. Dan merk je toch weer hoe je aan dat soort systemen gewend raakt.
Al met al echt super blij mee. En nu even een momentje vinden om hem weer te wassen...

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:30
Donjeffa schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:18:
[...]

Altijd goed om te laten glascoaten! Heb je de voorzijde ook laten voorzien van folie? Doe ik wel met al mijn auto's. De mijne priv groen besteld maar moet steeds uitstellen ivm verkoop eigen auto Q4 wat er stroef gaat.
Wel de intentie om hem ook te laten coaten.
UPDATE: van het weekend eindelijk de Q4 verkocht voor een redelijk goede prijs waardoor er cashflow binnenkomt en de 7x Privilege Green met de voordeelaanbieding (tot 30 april 2025) dinsdag de 24e wordt geleverd.
Wachten wordt beloond.
Heb vandaag contact gehad en men verzekerde mij dat alle laatste updates, tests voor de trekhaak en overige kleine bugs zij verholpen. Ik ben benieuwd, we gaan het zien. _/-\o_

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
PVal24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:01:
Vraag over bellen: ik heb de LR zonder cockpit pakket, dus niet de headrest speakers. Als ik bel vanuit de auto, krijg ik van iedereen commentaar dat ze zichzelf terughoren. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb een LR met headrest speakers, maar die gebruik ik niet. Weet niet of er nog meer verschillen zijn, maar bij mij horen mensen over het algemeen niet dat ik in de auto zit.

• tbee
Gisteren naar de audioboer geweest. Zijn belangrijkste opmerking was dat hij zich verbaasde over de positionering van de (waarschijnlijk) midrange speakers op kniehoogte achter het zilveren grilletje in de deur. Normaal zitten die stukken hoger, omdat de richting van die speakers best relevant is. En dat zou ook het gedrag verklaren dat bij een mild volume het allemaal wel okay klinkt, maar zo gauw je het wat meer wilt "ervaren" de highs en lows in eens uit balans raken. Die highs kijken je immers recht aan, de lows onder de deur gaan overal omheen, maar die mids kunnen niet meekomen. Dat is wel precies zoals ik het ervaar.

Enfin. Volgende stap is dat ze over een paar weken het geluid in de auto gaan doormeten, kijken wat er precies achter alle grilletjes zit, en dan komen ze met een voorstel. De locatie/richting van die midrange maakt wel dat alleen vervangen lastig is, mogelijk moet er op de plek van de tweeters in de A-stijl een betere (grotere) speaker komen. Ben benieuwd hoe ze dat willen wegwerken, het moet er wel strak uit blijven zien. Maar op zich een mooi zwart grilletje zou ik daar helemaal prima vinden.

• Rioja1969
HavermansP schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:12:
[...]

En als het niet om brandstichting gaat, dan zou dit wellicht nog een onderzoekje waard zijn: YouTube: Zeekr 7X Fuse Box And Carpet Potential Issue - Must Watch! (By Nels...

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:25
tbee schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:18:
Gisteren naar de audioboer geweest. Zijn belangrijkste opmerking was dat hij zich verbaasde over de positionering van de (waarschijnlijk) midrange speakers op kniehoogte achter het zilveren grilletje in de deur. Normaal zitten die stukken hoger, omdat de richting van die speakers best relevant is. En dat zou ook het gedrag verklaren dat bij een mild volume het allemaal wel okay klinkt, maar zo gauw je het wat meer wilt "ervaren" de highs en lows in eens uit balans raken. Die highs kijken je immers recht aan, de lows onder de deur gaan overal omheen, maar die mids kunnen niet meekomen. Dat is wel precies zoals ik het ervaar.

Enfin. Volgende stap is dat ze over een paar weken het geluid in de auto gaan doormeten, kijken wat er precies achter alle grilletjes zit, en dan komen ze met een voorstel. De locatie/richting van die midrange maakt wel dat alleen vervangen lastig is, mogelijk moet er op de plek van de tweeters in de A-stijl een betere (grotere) speaker komen. Ben benieuwd hoe ze dat willen wegwerken, het moet er wel strak uit blijven zien. Maar op zich een mooi zwart grilletje zou ik daar helemaal prima vinden.
Hou ons op de hoogte over dit zeer leuke onderzoek

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:09
Donjeffa schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:51:
[...]

UPDATE: van het weekend eindelijk de Q4 verkocht voor een redelijk goede prijs waardoor er cashflow binnenkomt en de 7x Privilege Green met de voordeelaanbieding (tot 30 april 2025) dinsdag de 24e wordt geleverd.
Wachten wordt beloond.
Heb vandaag contact gehad en men verzekerde mij dat alle laatste updates, tests voor de trekhaak en overige kleine bugs zij verholpen. Ik ben benieuwd, we gaan het zien. _/-\o_
Beste Donjeffa,
Zou jij wellicht iets meer kunnen vertellen over deze voordeelaanbieding op de 7x Privilege? Kan op de website van Zeekr zo geen aanbieding vinden (behalve Business Edition)?

• Donjeffa
thijspillen schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:51:
[...]

Beste Donjeffa,
Zou jij wellicht iets meer kunnen vertellen over deze voordeelaanbieding op de 7x Privilege? Kan op de website van Zeekr zo geen aanbieding vinden (behalve Business Edition)?
Dit was een tijdelijke aanbieding vanwege de introductie van de wagen. Het ging hierbij om een bepaald bedrag (300 euro) waarbij alle pakketten geleverd zouden worden. Na 30 april is deze introductie aanbieding vervallen. Ik weet niet of de huidige pakketten nog inhoudelijk hetzelfde zijn. Volgens mij scheelt dat nu ttl rond de 5k.

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Voor een ieder die misschien ook nog last krijgt van een niet werkende verlichting met trekhaak. De massakabel is dus vaak niet goed vastgezet; zelfs de ANWB heeft hier geen weet van en het is 15min werk om de plastic strip onder de achterklep los te maken via de 3 plastic plugjes (schroevedraaier ertussen) en dan de massa plek op te schuren en goed vast te zetten. Zie de foto's hier: https://photos.app.goo.gl/xVCaNeQBuf7PnG2Y9

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 19:12

admiral866

The King Personality Disorder

jeroenkleen schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:06:
Voor een ieder die misschien ook nog last krijgt van een niet werkende verlichting met trekhaak. De massakabel is dus vaak niet goed vastgezet; zelfs de ANWB heeft hier geen weet van en het is 15min werk om de plastic strip onder de achterklep los te maken via de 3 plastic plugjes (schroevedraaier ertussen) en dan de massa plek op te schuren en goed vast te zetten. Zie de foto's hier: https://photos.app.goo.gl/xVCaNeQBuf7PnG2Y9
dankje, goed om te weten. Ik heb gister maar es een mailtje naar zeist gestuurd met de vraag wanneer de TRM module geïnstalleerd kan worden. Die was ten tijde van leveren niet op voorraad. Ik had er zelf ook niet al te veel haast bij en ze waren daar ook druk, dus even mee gewacht. Maar ik heb niet echt het idee dat de service calls sneller verwerkt worden tegenwoordig als ik dat wat zo lees hier :X

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:01
Toch maar even opnieuw vragen en wie weet heeft nu wel al iemand ervaring.

Wie weet welke sneeuwkettingen of loopvlaksneeuwkettingen passen voor een 7x privilege met 265-40-R21 banden/velgen??

Gaan snel op wintersport maar tot nu toe geen verhuurbedrijf die iets kan aanbieden of weten niet precies welke passen

hoor het graag, alvast bedankt

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:19

RCZ

Zou loopvlakkettingen gebruiken. RUD Centrax N899.

• Jasper-NL
fz1971 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:39:
Toch maar even opnieuw vragen en wie weet heeft nu wel al iemand ervaring.

Wie weet welke sneeuwkettingen of loopvlaksneeuwkettingen passen voor een 7x privilege met 265-40-R21 banden/velgen??

Gaan snel op wintersport maar tot nu toe geen verhuurbedrijf die iets kan aanbieden of weten niet precies welke passen

hoor het graag, alvast bedankt
Ik heb deze gekocht voor mijn 19", maar ik zie dat deze ook geschikt is voor jouw 21": Polaire Grip Steel 140

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik heb deze gekocht:
Weissenfels M93 TRAK SUV - TS71

Ik heb 20 inch wielen.

• jsiegmund
Gisteren achter gekomen dat je zonder moeite kunt rondrijden met je laadklep nog open. Simpelweg vergeten dicht te doen en dat hij niet automatisch sluit zal wel te maken hebben met die rubberen afdicht doppen over de stekkeropeningen. Bij mijn vorige auto sloot de klep automatisch wanneer je begon te rijden. Gelukkig was er al snel iemand die me er op attent maakte dus verder niets ernstigs gebeurd. Woeps :)

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:09
Gisteren heb ik de Long Range besteld 🎉 Tot nu toe nog geen indicatie van de levertijd gekregen.
Heeft iemand recent besteld en al een (verwachte) leverdatum ontvangen? Ben benieuwd hoe de levertijden momenteel zijn.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
NovaNLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:06:
Gisteren heb ik de Long Range besteld 🎉 Tot nu toe nog geen indicatie van de levertijd gekregen.
Heeft iemand recent besteld en al een (verwachte) leverdatum ontvangen? Ben benieuwd hoe de levertijden momenteel zijn.
3 weken geleden besteld in Zeist toen zouden er 10 binnenkomen met 20” en nappaleer ed in kleur groen en wit. Ik krijg mijn witte over 2 weken ivm eigen vakantie. Andere configuraties van de LR komen minder vaak binnen is mij verteld.

• NovaNLL
Ok, ik heb de onyx black besteld met 20 inch.
Even afwachten maar

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
NovaNLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:48:
Ok, ik heb de onyx black besteld met 20 inch.
Even afwachten maar
Dan kan je waarschijnlijk nog wel even wachten. Van wat ik heb begrepen is dat die 20" ervoor zorgen dat het een paar maanden gaat duren.

Be reasonable.... do it my way

• Jerome.c
NovaNLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:06:
2 weken geleden Grey privilige besteld. Maandag ophalen. Gaat lekker snel! Kijk er naar uit

• NovaNLL
fsve schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:55:
[...]

Dan kan je waarschijnlijk nog wel even wachten. Van wat ik heb begrepen is dat die 20" ervoor zorgen dat het een paar maanden gaat duren.
No way 👀

• NovaNLL
Jerome.c schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:08:
[...]

2 weken geleden Grey privilige besteld. Maandag ophalen. Gaat lekker snel! Kijk er naar uit
Laat ik daar dan ook maar vanuit gaan, kan mij namelijk niet voorstellen dat het maanden gaat duren omdat er 20 inch onder zit

• Elfdutch69
  • Laatst online: 22:04
Ik mag binnenkort ook de Zeekr 7X zakelijk gaan leasen.
Het wordt de long range met 20 inch velgen en beide pakketten.

Ik twijfel nog tussen zwart en tech grey. De tech grey vind ik mooier in de privelige uitvoering omdat het dak dan ook zwart is.
Binnenkort maar eens even gaan kijken in de showroom in HtH.
Heb overigens al eens een proefrit gemaakt. Bij Zeekr gaven ze toen aan dat wanneer je 20 inch neemt en beide pakketten, de levertijd rond de 2 tot 3 maanden ligt omdat dit de meest gekozen uitvoering is. Als je 19 inch neemt en geen pakketten zou het rond de 5 maanden zijn.

• tbee
jsiegmund schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:39:
Gisteren achter gekomen dat je zonder moeite kunt rondrijden met je laadklep nog open. Simpelweg vergeten dicht te doen en dat hij niet automatisch sluit zal wel te maken hebben met die rubberen afdicht doppen over de stekkeropeningen. Bij mijn vorige auto sloot de klep automatisch wanneer je begon te rijden. Gelukkig was er al snel iemand die me er op attent maakte dus verder niets ernstigs gebeurd. Woeps :)
Ik heb het toevallig gisteren getest en hij sluit bij mij wel automatisch bij wegrijden.

• tbee
tbee schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:18:
Dus ik heb, geheel tegen alle conventies in, mijn equalizer nu ingesteld als een omgekeerde V. Waarbij highs wat sterker dalen dan de lows, en ik moet zeggen dat dit plezieriger is aan de oren. 🤷‍♂️

• Elfdutch69
  • Laatst online: 22:04
NovaNLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:33:
[...]

Laat ik daar dan ook maar vanuit gaan, kan mij namelijk niet voorstellen dat het maanden gaat duren omdat er 20 inch onder zit
Ik krijg net van de leasemaatschappij (Arval) door : levertijd momenteel 2 maanden

• NovaNLL
Elfdutch69 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:27:
[...]

Ik krijg net van de leasemaatschappij (Arval) door : levertijd momenteel 2 maanden
Ok, het valt nog mee. Mss dat koop iets sneller is dan lease 🤷🏻‍♂️

• Jerome.c
NovaNLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:34:
[...]

Ok, het valt nog mee. Mss dat koop iets sneller is dan lease 🤷🏻‍♂️
Kan kloppen met je theorie, want ik heb hem gekocht! Zelf vond ik het erg snel maar des te blijer ben ik natuurlijk.

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 21:03
Ga hem de 24ste ophalen, 4 weken geleden besteld via LM. Gaat om een witte LR met trekhaak!
Nog paar nachtjes slapen dus…🥳🥳

• Donjeffa
Tommyniesje1980 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:03:
Ga hem de 24ste ophalen, 4 weken geleden besteld via LM. Gaat om een witte LR met trekhaak!
Nog paar nachtjes slapen dus…🥳🥳
Ik ook de 24e om 16:00 uur! Privilege groen full opties!

• jsiegmund
tbee schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:14:
[...]

Ik heb het toevallig gisteren getest en hij sluit bij mij wel automatisch bij wegrijden.
Dat is raar. Zat de rubberen dop wel op het stekkergat? Het zou op zich kunnen dat hij heeft geprobeerd zichzelf te sluiten, maar omdat die dop eruit hing vervolgens weer open is gegaan gezien hij weerstand detecteerde. Ik sluit ook niet uit dat ik een pingeltje heb gehad, maar krijg zoveel pingels in dit ding dat ik soms van gekkigheid niet meer weet wat er nu weer aan hand is :+

• tbee
jsiegmund schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:35:
[...]

Dat is raar. Zat de rubberen dop wel op het stekkergat? Het zou op zich kunnen dat hij heeft geprobeerd zichzelf te sluiten, maar omdat die dop eruit hing vervolgens weer open is gegaan gezien hij weerstand detecteerde. Ik sluit ook niet uit dat ik een pingeltje heb gehad, maar krijg zoveel pingels in dit ding dat ik soms van gekkigheid niet meer weet wat er nu weer aan hand is :+
Ja. Als je de dop eruit had bungelen dan is de kans groot dat hij dat merkt bij het sluiten en weer open gaat.

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik mag mij ook melden in dit topic. 2 weken terug de LR besteld, kleur Forest Green met advanced cockpit pack en 20". Afgelopen maandag eerste indicatie levering ontvangen van half juni, besteld via LM (Athlon). Nu al zin in :) Ik rijd momenteel in een Zeekr X en bevalt zeer goed, paar maanden extra geduld hebben maar hopelijk wordt de levertijd nog positief aangepast!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
jsiegmund schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:39:
De auto sluit de laadklep automatisch zodra je naar D schakelt en boven de ±3 km/h komt. Dat is ook logisch (en wettelijk verplicht), zodat je niet kunt wegrijden met een open laadpoort.

Tenzij de rubberen doppen van de CCS niet correct gesloten zijn. In dat geval kan de klep niet volledig sluiten. De auto probeert m dan wel dicht te trekken, maar detecteert weerstand en annuleert de actie, waarna de klep weer teruggaat naar de oorspronkelijke positie.

Bij schakelen van R > D of P > D zal de klep in normale omstandigheden altijd automatisch sluiten.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Iemand anders ook al eens geprobeerd om met ACC & LCC je gordel uit te doen? Je hele auto is opeens een discotheek 😂
Adviseer je om dit wel te doen wanneer niemand in de buurt is, blijkbaar schrikken andere bestuurders er van.

• NovaNLL
JKay schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:46:
Ik mag mij ook melden in dit topic. 2 weken terug de LR besteld, kleur Forest Green met advanced cockpit pack en 20". Afgelopen maandag eerste indicatie levering ontvangen van half juni, besteld via LM (Athlon). Nu al zin in :) Ik rijd momenteel in een Zeekr X en bevalt zeer goed, paar maanden extra geduld hebben maar hopelijk wordt de levertijd nog positief aangepast!
Vijf en een half maand is best fors zeg

• NovaNLL
Ik ben mij aan het verdiepen in het aanschaffen van een thuislader voor mijn 7x, en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wie heeft er thuis een lader geïnstalleerd en wat raden jullie aan?
Wat is volgens jullie een realistische prijs voor een lader aan de muur….?

• tbee
NovaNLL schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:17:
Ik ben mij aan het verdiepen in het aanschaffen van een thuislader voor mijn 7x, en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben wel fan van de Easee, omdat die een administratie per auto kan bijhouden m.b.v. een tag (we hebben meerdere elektrische auto's) en maandelijks een rapport kan uitdraaien t.b.v. declaratie bij de werkgever. Zonder dat je een abonnement op een backoffice software hoeft te nemen.

• Ian_

Ga je de kosten verrekken of niet?
Nee = Geen MID kWh meter
Ja = Wel MID kWh meter

Zelf heb ik een Zaptec Go - 22 kW - fase 3 - 32A - type 2 - socket met 3x25 A aardlekautomaat en load balancing. €700,- betaald voor de hardware.

3x 6mm2 + PÉ grondkabel zelf gekocht, zelf aan de muur gemonteerd en kabel gelegd (3 meter). Buurman op de hoek voor een kop koffie de meterkast gedaan (elektriciën).

• Ian_

Ruim genomen het volgende:
Laadpaal €700,-
Aardlekautomaat €100,-
Load balancing €75,-
Installatie tot 5m inclusief kabel €350,- / €500,-

• NovaNLL
tbee schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:32:
[...]

Ik ben wel fan van de Easee, omdat die een administratie per auto kan bijhouden m.b.v. een tag (we hebben meerdere elektrische auto's) en maandelijks een rapport kan uitdraaien t.b.v. declaratie bij de werkgever. Zonder dat je een abonnement op een backoffice software hoeft te nemen.
Heb hier idd ook een offerte van liggen Easee charge max.
Bedankt voor je reactie

• NovaNLL
Ian_ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:00:
[...]

Ruim genomen het volgende:
Laadpaal €700,-
Aardlekautomaat €100,-
Load balancing €75,-
Installatie tot 5m inclusief kabel €350,- / €500,-
Ik zit gemiddeld tussen de 2100 en 2500 euro incl installatie bij diverse aanbieders

• Ian_
NovaNLL schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Ik zit gemiddeld tussen de 2100 en 2500 euro incl installatie bij diverse aanbieders
https://www.wallboxdiscou...22-kw-type-2-wallbox.html

https://www.laadpaaldirec...et-2025.html?id=309030020

[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 14-02-2026 00:22 ]

• Ian_
NovaNLL schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Misschien goed nog als advies, investeer niet in een duurdere 22 kW variant gezien de meeste woningen maar 3x25 A hebben die je op 3x20 of 3x16 afzekerd (11 kW). Scheelt je ook weer in je aardlekautomaat en kabels.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57
Hier gekozen voor de Zaptec Go2
Bevalt prima 👌

Kan ook met ERE certificaat vergoeding partij gekoppeld worden

[ Voor 39% gewijzigd door Alphaxe op 14-02-2026 08:16 ]

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:11
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:49:
Iemand anders ook al eens geprobeerd om met ACC & LCC je gordel uit te doen? Je hele auto is opeens een discotheek 😂
Adviseer je om dit wel te doen wanneer niemand in de buurt is, blijkbaar schrikken andere bestuurders er van.
En ook niet tijdens carwash mode. Waarschijnlijk gaat de auto dan direct op de rem.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:17
Ter info volgens ChatGPT 😃

Er zijn momenteel 980 exemplaren van de Zeekr 7X geregistreerd in Nederland (bijgewerkt t/m 10 februari 2026).
De populariteit van deze elektrische SUV is snel gegroeid sinds de introductie in 2025:
2025: 894 registraties.
2026: 45 nieuwe registraties in de eerste weken van het jaar.
Kleuren: De meest gekozen kleuren zijn grijs (296), zwart (256) en groen (222).

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:15
Daar zit sinds 9 februari een grijze privilege bij, die ik vrijdag kan ophalen.
Ben erg benieuwd, ga een dag later meteen een stukje rijden richting het oosten van duitsland.

• Ian_
Hi allemaal,

Geen idee of de software hetzelfde zal zijn maar ik zat een review te kijken van de Zeekr 7GT (wel in China) maar daar zag ik het volgende:
  • Traffic lights in drivers display
Bij het passeren of stilstaan zie je de kleur van het stoplicht.
  • Blind Spot mirror in HUD
Bij het aangeven van de richting kwam de camera in de HUD zichtbaar

Vanaf 29 minuten is de testdrive.
https://youtu.be/ijXzvYvmNMA

• Jerome.c
Ian_ schreef op zondag 15 februari 2026 @ 05:28:
Hi allemaal,

Geen idee of de software hetzelfde zal zijn maar ik zat een review te kijken van de Zeekr 7GT (wel in China) maar daar zag ik het volgende:

Lijkt mij dat we de hardware wel hebben maar dat hopelijk met wat software updates ze de modellen naar elkaar toe trekken (ook in andere landen). Het enige wat ik jammer vind, is dat wij de LIDAR unit niet hebben op de Europese modellen.

• tbee
Hi allemaal,

En de mids speaker zit hoger. :)

• Ian_
Jerome.c schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:07:
[...]

Lijkt mij dat we de hardware wel hebben maar dat hopelijk met wat software updates ze de modellen naar elkaar toe trekken (ook in andere landen). Het enige wat ik jammer vind, is dat wij de LIDAR unit niet hebben op de Europese modellen.
Ja & Nee

Ja, uiteindelijk is LiDAR superieur vergeleken met camera’s qua beeld en zeker met verder vooruit kijken, autonoom rijden en mist bijvoorbeeld.

Nee, de kosten hiervan maken de auto dan ook een stuk duurder worden, autonoom rijden mag toch niet in NLD en dan kan je beter hoogwaardigere camera’s met een goede chip en AI hebben wanneer het wel mag toch te kunnen.

• Ian_
tbee schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:36:
[...]

En de mids speaker zit hoger. :)
  • 2 extra speakers in de auto
  • Beeldscherm is 15” OLED ipv 16”mini-led
  • Airco achter niet meer in de B-Stijl
  • Zonnedak kan niet dicht
  • Alle ramen zijn dubbel gelaagd (warmte en geluidsisolatie)

• tbee
Ian_ schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:49:
[...]

Ja & Nee

Ja, uiteindelijk is LiDAR superieur vergeleken met camera’s qua beeld en zeker met verder vooruit kijken, autonoom rijden en mist bijvoorbeeld.

Nee, de kosten hiervan maken de auto dan ook een stuk duurder worden, autonoom rijden mag toch niet in NLD en dan kan je beter hoogwaardigere camera’s met een goede chip en AI hebben wanneer het wel mag toch te kunnen.
Tesla is bezig deze maand FSD supervised geactiveerd te krijgen. We zitten er dichter tegenaan dan dat je denkt. De AI chip in de 7X is krachtig genoeg dat de auto een behoorlijk eind richting FSD zou moeten kunnen gaan, mits ze op een camera only benadering over zouden gaan, anders hebben wij de hardware niet. XPeng gaat over op camera only, Zeekr vooralsnog niet.

• Ian_
tbee schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Tesla is bezig deze maand FSD supervised geactiveerd te krijgen. We zitten er dichter tegenaan dan dat je denkt. De AI chip in de 7X is krachtig genoeg dat de auto een behoorlijk eind richting FSD zou moeten kunnen gaan, mits ze op een camera only benadering over zouden gaan, anders hebben wij de hardware niet. XPeng gaat over op camera only, Zeekr vooralsnog niet.
I know, ik heb zelf al mijn proefrit gepland (meerijden, meerijden dan) denk zelf dat Zeekr daar nog ver van verwijderd is en de komende jaren of in ieder geval deze generatie auto dat niet meemaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 15-02-2026 10:10 ]

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-03 12:07
TroX schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:55:
[...]

Ik snap het wel als je het terugleest is het nog niet echt lekker bevestigend. Ook niet vanuit Zeekr. Dat is natuurlijk teleurstellend. Zeker als je op wintersport gaat en natuurlijk alles goed en netjes wil regelen.
Uiteindelijk zal het met een 20" of een 19" allemaal beter passen dan een 21" . Zelf krijg ik hem over een week met de 19" velgen dus ga dan met iets meer details ook op onderzoek uit. Maar het meest logisch klinkt loopvlak kettingen, dan is het helaas maar wat duurder...
Had jij toevallig al onderzoek naar sneeuwkettingen voor de 19" gedaan? Zelf niet echt veel verstand van maar neem aan dat er bij de LR versie met 19" meer ruimte is en er geen dure loopvlakkettingen nodig zijn.
Iemand misschien een tip voor redelijk geprijsde kettingen voor 255/50-R19?

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
Hi allemaal,

Ik zeg, en dat zeg ik al heel lang; kom maar door met die features Zeekr! Als ik in mijn dashboard remlichten en richtingaanwijzers van mijn voorliggers kan zien dan kan de auto ook de stoplichten zien. Ook de blind-spot in de HUD is camera based en heeft niks te maken met de lidar die ze in China hebben. Kan dus ook gewon op de NL modellen. Wanneer Kia/Hyundai de blind-spot camera beelden in je dashboard al zo lang aanbieden kan het niet dat Zeekr, dat zichzelf als premium merk neerzet, dit niet aanbiedt.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
crispo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:50:
[...]

Had jij toevallig al onderzoek naar sneeuwkettingen voor de 19" gedaan? Zelf niet echt veel verstand van maar neem aan dat er bij de LR versie met 19" meer ruimte is en er geen dure loopvlakkettingen nodig zijn.
Mijn oude van skoda enyaq passen precies en waren eerder voor rond de 200e krijgen bij de dealer. VW zou ze dus ook moeten hebben. Kan even niet meet op de tjechische website komen die goedkoop skoda accessoires verkocht, maar daar zou je ook nog kunnen kijken. Succes.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
crispo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:50:
[...]

Ik heb konig loopvlakkettingen gekocht. Goede prijs en aanbieding voor info stuur maar een dm.
Wilde geen risico lopen met andere kettingen. Afschrijving en na looptijd auto met restwaarde weer verkopen. Dan valt het wel mee.

• Ian_
O-B-One schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:11:
[...]

Ik zeg, en dat zeg ik al heel lang; kom maar door met die features Zeekr! Als ik in mijn dashboard remlichten en richtingaanwijzers van mijn voorliggers kan zien dan kan de auto ook de stoplichten zien. Ook de blind-spot in de HUD is camera based en heeft niks te maken met de lidar die ze in China hebben. Kan dus ook gewon op de NL modellen. Wanneer Kia/Hyundai de blind-spot camera beelden in je dashboard al zo lang aanbieden kan het niet dat Zeekr, dat zichzelf als premium merk neerzet, dit niet aanbiedt.
Klopt, moet ook allemaal kunnen en dat China het heeft snap ik echt totaal niet dat wij het niet hebben.

• tbee
Ian_ schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:10:
[...]

I know, ik heb zelf al mijn proefrit gepland (meerijden, meerijden dan) denk zelf dat Zeekr daar nog ver van verwijderd is en de komende jaren of in ieder geval deze generatie auto dat niet meemaken.
Ha! Ik wilde ook, maar er waren alleen maar ongunstige tijdsloten over. Nu maar hopen dan het ook echt aan mag, en dan óók voor HW3, dan kan ik het zelf ervaren in m'n MS.

• Jasper-NL
fsve schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:18:
Heeft er toevallig iemand (foto's van) de 19" wintervelgen?

Heb net een aanbod gekregen van de leasemaatschappij:
- wachten tot april op de Business edition incl 20"
- een core leveren met de 19" wintervelgen

Heb zelf al even zitten photoshoppen...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb vrijdag m'n zwarte 7x opgehaald met de grijze 19" velgen.

Ik vind ze erg gaaf staan. Mijn vrouw vindt ze zelfs mooier dan de 20" velgen die nog nageleverd zullen worden als zomerbanden/velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7pRYdE4pXL50Ma72SOHTD_-M7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9tMaXmxRggaKm3KOmDsN6tv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz6tJb2l_kAcK2NLVs3NOvKVScg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVHyn3vKgkTLHpwtgWarop8N.jpg?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Jasper-NL schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:47:
[...]

Ik heb vrijdag m'n zwarte 7x opgehaald met de grijze 19" velgen.

Ik vind ze erg gaaf staan. Mijn vrouw vindt ze zelfs mooier dan de 20" velgen die nog nageleverd zullen worden als zomerbanden/velgen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoppa, clean uitvoering, gefeliciteerd! 🎉🎉

En hoe vind je m tot nu toe rijden? Heb je v2.1 er al op zitten (just in case)?
Jij hebt de vorige situatie natuurlijk niet meegemaakt, dus het kan zijn dat het voor jou alsnog niet goed genoeg aanvoelt.
Ik ben nu via PM met iemand in gesprek die ook een Core met v2.1 heeft, maar het sturen tussen de 100–130 km/h nog steeds niet helemaal goed genoeg vindt.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:59

Heb je zonnepanelen? Zorg er dan in ieder geval voor dat je een slimme laadpaal koopt. Eentje die het laden tijdelijk kan onderbreken als de zon niet schijnt. Ik heb en wat oudere laadpaal en zal zodra mijn salderingsregrling eraf is opnieuw in een laadpaal moeten investeren. Dat is financieel iig voordeliger dan andere verduurzamingsoplossingen

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
St3ve-0 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:25:
[...]

Heb je zonnepanelen? Zorg er dan in ieder geval voor dat je een slimme laadpaal koopt. Eentje die het laden tijdelijk kan onderbreken als de zon niet schijnt. Ik heb en wat oudere laadpaal en zal zodra mijn salderingsregrling eraf is opnieuw in een laadpaal moeten investeren. Dat is financieel iig voordeliger dan andere verduurzamingsoplossingen
Het ligt er een beetje aan welke laadpaal je hebt en of je het leuk vind om een beetje IT technisch te klussen. Maar dan kan je kijken naar Home Automation i.c.m. EVCC (https://evcc.io/en/), dat scheelt je misschien een nieuwe laadpaal kopen. Ik ben er zelf te laat achtergekomen, heb de Zonneplan laadpaal. Die doet het ook prima, maar minder eigen controle.

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:15
Pete80 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:27:
[...]

Het ligt er een beetje aan welke laadpaal je hebt en of je het leuk vind om een beetje IT technisch te klussen. Maar dan kan je kijken naar Home Automation i.c.m. EVCC (https://evcc.io/en/), dat scheelt je misschien een nieuwe laadpaal kopen. Ik ben er zelf te laat achtergekomen, heb de Zonneplan laadpaal. Die doet het ook prima, maar minder eigen controle.
Ik heb destijds geïnvesteerd in een Zappi met de Harvi, die ook “slim laden” ondersteunt. Dat werkt op zich perfect: starten en stoppen met laden gaat goed bij te weinig zonne energie.

Ook is er vaak een drempel waarde van 6A per fase die geleverd moet worden voor het lade van de auto. Dus het laden op zonne energie begint pas vanaf 1,4kW bij 1-phase

Echter heb ik zelf meegemaakt dat de EV’s zelf hier niet goed mee omgaan (Peugeot E-208 en Kia EV6). Ze vallen in storing omdat ze denken dat de laadpaal defect is en beëindigen vervolgens het volledige laadproces.

Ook het omzetten van 1-phase en 3-phase tijdens het laad proces werdt door de EV's niet in dank afgenomen.

Wellicht dat iemand hier kan vertellen of de 7X hier wel mee om kan gaan (of er is iets mis met zappi, die ik al een keer onder garantie vervangen heb maar dit was een ander probleem. Service is wel helemaal top van Zappi, alleen geen MDI meter ingebouwd)

[ Voor 9% gewijzigd door Theflying op 16-02-2026 08:04 ]

Theflying

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-03 07:43
Theflying schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:00:
[...]

Ik heb destijds geïnvesteerd in een Zappi met de Harvi, die ook “slim laden” ondersteunt. Dat werkt op zich perfect: starten en stoppen met laden gaat goed bij te weinig zonne energie.

Ook is er vaak een drempel waarde van 6A per fase die geleverd moet worden voor het lade van de auto. Dus het laden op zonne energie begint pas vanaf 1,4kW bij 1-phase

Echter heb ik zelf meegemaakt dat de EV’s zelf hier niet goed mee omgaan (Peugeot E-208 en Kia EV6). Ze vallen in storing omdat ze denken dat de laadpaal defect is en beëindigen vervolgens het volledige laadproces.

Ook het omzetten van 1-phase en 3-phase tijdens het laad proces werdt door de EV's niet in dank afgenomen.

Wellicht dat iemand hier kan vertellen of de 7X hier wel mee om kan gaan (of er is iets mis met zappi, die ik al een keer onder garantie vervangen heb maar dit was een ander probleem. Service is wel helemaal top van Zappi, alleen geen MDI meter ingebouwd)
De 7X schakelt automatisch tussen 1 en 3 fasen. Maar wat bijzonder irritant is, is als de zonneopbrengst onder de 1,4 kW komt, het laden stopt, waarna bij voldoende opbrengst het laden weer begint. Allemaal prima dus, behalve steeds dat startgeluid. Daarom gebruik ik het niet.

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:15
Karel Apple schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:35:
[...]

De 7X schakelt automatisch tussen 1 en 3 fasen. Maar wat bijzonder irritant is, is als de zonneopbrengst onder de 1,4 kW komt, het laden stopt, waarna bij voldoende opbrengst het laden weer begint. Allemaal prima dus, behalve steeds dat startgeluid. Daarom gebruik ik het niet.
Positief om te horen dat de auto niet helemaal stopt met laden en in storing schiet.

Ik kan bij de Zappi een drempel waarde ingeven dat hij altijd blijft laden met 1,4kW ondanks dat de opbrengst even minder is. En ik kan een Treshold in stellen dat hij X-minuten onder de 1,4kW moet zijn voordat het laad proces stopt. Dit om continue afschakelen te voorkomen.

Theflying

Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste