Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:29
Trimmer schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:11:
Wie weet of in de navigatie ook Tesla Supercharger (beschikbare/)laadstation voorhanden zijn. Krijg de indruk van niet. Hoor graag.
Tot de vorige week in ieder geval niet. Je kunt ze natuurlijk wel als ‘bestemming’ selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:13
De Inster deelt zijn navi kaarten met oa de Ioniq 5 series, ik denk dat daarom de Tesla laadpalen er niet in staan aangezien deze niet compatible zijn met de 800v architectuur van de Ioniq 5 series.

Ik zie ze er dus ook niet snel inkomen, mede gezien het feit dat Hyundai ook groot aandeelhouder is van Ionity, Ionity breidt ook stevig uit in NL de afgelopen tijd.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Megat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:37:
[...]

Ik meen dat momenteel alle merken vergeleken worden met Tesla en misschien heeft dat zo zijn redenen.
Ben ik niet met u eens, in de topics van andere modellen kom ik dat niet tegen.
Voor het vergelijken van verschillende merken en modellen zijn namelijk andere topics.
Als iemand geïnteresseerd is in de Opel Astra van de elektrische auto's een Tesla, dan kijkt men wel in de Tesla topics.
En iets met appels en peren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Op het Duitse Inster forum zag ik dat er onder één van de stoelen deze bouten kunnen zitten.

Blijkbaar is dit de regelunit van de 360 graden camera. Als je die optie niet hebt, steken de bouten dus uit de bodem. Is dit storend voor diegene die dit ook zo hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIDRl__Cn6Z3acJiGRgSG6xfN3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSduN2wpzkKg6BEGRstwimkg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcZpm3d5U91-GVal2Yh8fTCeCAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPwiANHQyDZoqrPOwbmuSomT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03:00
turkeyhakan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:31:
Op het Duitse Inster forum zag ik dat er onder één van de stoelen deze bouten kunnen zitten.

Blijkbaar is dit de regelunit van de 360 graden camera. Als je die optie niet hebt, steken de bouten dus uit de bodem. Is dit storend voor diegene die dit ook zo hebben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijns inziens heb je daar geen last van,
Tenzij je een tas o.i.d. onder de stoel zou willen opbergen.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kom je daar niet met je voeten als je achterin zit?

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DonJuape schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:07:
[...]

Kom je daar niet met je voeten als je achterin zit?
Weet ik (nog) niet! ;-) Volgens de Duitsers wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08-09 21:46

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@turkeyhakan Ik vind het enorm storend en belachelijk. Drie uitstekende bouten en een gat in de vloer!! Van je nieuwe auto |:( Aan één van die bouten heb ik tastend naar een muntje mijn hand al lelijk open gehaald. Zo kwam ik er achter dat ze er zaten namelijk (zie een eerdere post van mij in dit topic met soortgelijke foto). Ik verbaas me er enorm over dat een auto op deze manier door quality control komt en überhaupt de fabriek mag verlaten... Ik neem er dan ook geen genoegen mee en heb dat de dealer meegedeeld, die keek even in het showroommodel en die had het ook dus 'was het geen probleem want het was normaal'. Ik vind het dus wel een probleem en absoluut niet normaal en heb Hyundai Motor gevraagd of zij dit (en lange lijst andere klachten die ik heb over de staat waarin de auto is afgeleverd) net als mijn dealer ook 'normaal' vinden. Het antwoord dat ik kreeg was gelukkig nee en de mededeling dat het probleem van de bouten bekend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxYbTy1OLJwwoVmSvjTxcV7d8k8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lNrcm3iV1dSgVZqWtPW6gAaE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Manonn op 11-04-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Manonn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:21:
[...]

@turkeyhakan Ik vind het enorm storend en belachelijk. Drie uitstekende bouten en een gat in de vloer!! Van je nieuwe auto |:( Aan één van die bouten heb ik tastend naar een muntje mijn hand al lelijk open gehaald. Zo kwam ik er achter dat ze er zaten namelijk (zie een eerdere post van mij in dit topic met soortgelijke foto). Ik verbaas me er enorm over dat een auto op deze manier door quality control komt en überhaupt de fabriek mag verlaten... Ik neem er dan ook geen genoegen mee en heb dat de dealer meegedeeld, die keek even in het showroommodel en die had het ook dus 'was het geen probleem want het was normaal'. Ik vind het dus wel een probleem en absoluut niet normaal en heb Hyundai Motor gevraagd of zij dit (en lange lijst andere klachten die ik heb over de staat waarin de auto is afgeleverd) net als mijn dealer ook 'normaal' vinden. Het antwoord dat ik kreeg was gelukkig nee en de mededeling dat het probleem van de bouten bekend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Wellicht kun je er tijdelijk een dopmoer opdraaien.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Wat vervelend zeg! Soms denk je “waarom heeft iemand die zo’n gave auto heeft ontwikkeld dit niet bedacht”.

Ik vraag me af wat je aan die bouten hebt als je niet eens de camera’s onder de spiegels hebt. Dat wordt een dure upgrade. Ze moeten die bouten niet bevestigen in modellen die geen 360 camera hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
DonJuape schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:23:
[...]

Wellicht kun je er tijdelijk een dopmoer opdraaien.
@DonJuape Jawel, dat kan ook wel, maar het was voor mij wel de druppel van een langere lijst van mankementen. Ben er he-le-maal klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-05 19:40
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:44:
[...]

Zodra onze Inster binnen is zal ik het via mijn iPhone proberen!
Al geprobeerd met mijn IPhone 13 Pro. Ben er niet zo tevreden over want je moet dan wel je IPhone en de wallet-app openen en je IPhone echt tegen de deurhendel aan houden. Soms wil het ontgrendelen niet eens lukken. Omslachtig dus en gewoon met de sleutel in je zak is sneller, geen aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Inster045 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:39:
Heeft iemand het ontgrendelen van de deuren via samsung wallet uitgeprobeerd? (Android)
Al geprobeerd met mijn IPhone 13 Pro. Ben er niet zo tevreden over want je moet dan wel je IPhone en de wallet-app openen en je IPhone echt tegen de deurhendel aan houden. Soms wil het ontgrendelen niet eens lukken. Omslachtig dus en gewoon met de sleutel in je zak is sneller, geen aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ajww schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:42:
[...]

Oh, je moet echt de wallet openen ja? Dat is mij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:29:
[...]

@DonJuape Jawel, dat kan ook wel, maar het was voor mij wel de druppel van een langere lijst van mankementen. Ben er he-le-maal klaar mee.
Wat voor mankementen heb je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:26
AnjaT850 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:59:
[...]

Ben ik niet met u eens, in de topics van andere modellen kom ik dat niet tegen.
Voor het vergelijken van verschillende merken en modellen zijn namelijk andere topics.
Als iemand geïnteresseerd is in de Opel Astra van de elektrische auto's een Tesla, dan kijkt men wel in de Tesla topics.
En iets met appels en peren ;)
Ik snap dat we het hier niet elke keer over de Tesla hoeven te hebben, maar deze zure reactie lijkt me ook niet nodig. Het is gewoon dat je als bezitter van de (door u de Opel Astra van de elektrische auto's genoemde) Tesla gewend bent aan een softwarematig hele doordachte auto. Je verwacht dan min of meer dat het in een andere elektrische auto ook zo geregeld is. En dat is niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Manonn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:29:
[...]

Ben er he-le-maal klaar mee.
Ja, dat snap ik. En dat had ik tijdens dat gedoe met de levertijd, op een gegeven moment is het gewoon mooi geweest.

Mijn Inster is nagenoeg zonder mankementen afgeleverd. En hij voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Dus ik kan er nu gelukkig wel van genieten. Hopelijk lossen ze het netjes op en geldt dat straks ook voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[Afbeelding]
Wat moeten ze dan, afkeur? Dit is gewoon een bewuste keuze, dit maakt het logistiek/supply chain/productie technisch gezien gewoon veel makkelijker voor Hyundai. Het is niet de meest fraaie oplossing, maar het zit verder niet in het zicht ofzo.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:46:
[...]

Wat moeten ze dan, afkeur? Dit is gewoon een bewuste keuze, dit maakt het logistiek/supply chain/productie technisch gezien gewoon veel makkelijker voor Hyundai. Het is niet de meest fraaie oplossing, maar het zit verder niet in het zicht ofzo.
Als dat het enige was denk ik niet dat @Manonn erover zou vallen. Er is/was veel gedoe met die auto, dus ik begrijp wel dat daar wat extra frustratie zit. Verder hadden ze natuurlijk makkelijk een kapje erover kunnen plaatsen. Een simpele plastic placeholder met wat boutjes vast was prima geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster045
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:09
rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:33:
[...]

Geen idee, heb moeten tekenen dat de opdracht uitgevoerd was maar in het document stonden geen gegevens van de update.

Als je een VIN nummer van je auto hebt kun je op deze site kijken of er een update voor je auto is:

https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/
Vandaag VIN ingevoerd en onderstaand overzicht gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70_UvDn0rNyyITqtqYo_4RDLNGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q09M7x2ZnagfvnKSToB2GzlM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Inster045 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:31:
[...]

Vandaag VIN ingevoerd en onderstaand overzicht gekregen.

[Afbeelding]
Mooi, precies waar mijn vrouw de issues had, dus deze updates zijn bij haar geladen. En nu is alles al weer 2 weken OK.

[ Voor 3% gewijzigd door rvdgaag op 12-04-2025 11:03 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
-tom-562 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:46:
[...]

@-tom-562 kennelijk vind Hyundai (gelukkig) toch ook dat ze er nog wel iets mee moeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC8VQwejpmLpVQZgIE7dIl96ARQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cM6x2EpYaKdsrMAqwTDlirf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
@turkeyhakan

Schade boven de deur passagierskant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18W1FnFqaZgI7xuPYLyspVY7JC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIpTKG9lJWcLdFnafUPUdhhp.jpg?f=fotoalbum_large

Schade aan sleutel (niet het ergste, maar bij een nieuwe auto horen nieuwe onbeschadigde sleutels naar mijn mening) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfoX7zu9imW9NchU4qseLY7_H20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prTOq7JKXj80fXKv5NYQJqkN.jpg?f=fotoalbum_large

Pukkeltjes in de lak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77DvrvBYNeOrweYFsgQkBGDGLww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHlEGeEbAuUnTa0GPS3rt7iv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV7k14belehLmIsdEVjk_vx8-TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5QCACaJhi8dwUXLG4Z6ny47.jpg?f=fotoalbum_large

A-stijl binnenzijde beschadigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-wNaTzNMqc6d4UgzB3Q-bzLg-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DwD20zikK2FbvyRN4bJr2xMC.png?f=fotoalbum_large

Heeeeeeeeel moeilijk te zien, maar als de zon er vol op schijnt prominent aanwezig: lelijke vleugen (en op de vouw -2de foto- putten) in de lak veroorzaakt door de sticker die ‘m moet beschermen tijdens transport. Deze heeft bij verwijderen de clear coat beschadigd, vermoedelijk omdat de lak nog niet voldoende droog was toen de sticker er op is geplakt of omdat de sticker te lang en onder verkeerde condities (warmte) op de auto heeft gezeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrbibcZ6BVtYwLpRvGTTPclp62o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYRoM1DScR5MWnQUEBNlAQwI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFeQPUCcGOAtpFRd9tr1ZKHdQZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svLrVAIJlVaPJHWNbpLoBc1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6Xpea8kZNElc9N9CaTAlu5IptY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuMjv59tQfTrZKeUrFsO7fab.jpg?f=fotoalbum_large

En dan dus nog de trillingen in het stuur en die afschuwelijke en belachelijke bouten onder de passagiersstoel als voorbereiding op iets dat ik niet ga aanschaffen.

Dus dat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Manonn schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:50:
@turkeyhakan

[Afbeelding]

Schade aan sleutel (niet het ergste, maar bij een nieuwe auto horen nieuwe onbeschadigde sleutels naar mijn mening) [Afbeelding]

Pukkeltjes in de lak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeeeeeeeel moeilijk te zien, maar als de zon er vol op schijnt prominent aanwezig: lelijke vleugen (en op de vouw -2de foto- putten) in de lak veroorzaakt door de sticker die ‘m moet beschermen tijdens transport. Deze heeft bij verwijderen de clear coat beschadigd, vermoedelijk omdat de lak nog niet voldoende droog was toen de sticker er op is geplakt of omdat de sticker te lang en onder verkeerde condities (warmte) op de auto heeft gezeten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan dus nog de trillingen in het stuur en die afschuwelijke en belachelijke bouten onder de passagiersstoel als voorbereiding op iets dat ik niet ga aanschaffen.

Dus dat…
Dat mag allemaal echt niet bij een nieuwe auto en als de dealer het normaal vindt zou ik heel boos worden (zeg ik nu maar waarschijnlijk ben ik te laf).
Anyway, ik ga goed opletten als ik de mijne krijg, op een trailer van de LM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Manonn schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:04:
[...]

@-tom-562 kennelijk vind Hyundai (gelukkig) toch ook dat ze er nog wel iets mee moeten
ik kan mij heel goed voorstellen mevrouw, dat u er enorm baalt van de tekortkomingen aan uw auto. Ik zou het precies zo ervaren als u.
Hopelijk wordt op korte termijn de auto zodanig onderhanden genomen dat er niets meer op aan te merken valt en u gewoon met een nette en gave auto de weg op kunt .

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14
Ben ik weer. Vannacht mijn tweede avontuur met kamperen in de Inster. Deze keer ben ik op een camping in Duitsland. De eerste keer dus zonder ergens op terug te kunnen vallen in huis. En natuurlijk met mooi weer.

Eens zien of de lessen die ik heb geleerd goed gaan werken. In ieder geval is alles van binnen, zelfs als de auto in de volle zon staat, nu redelijk donker en koel. Tschüß!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v83kSyJ4nnq6WwOgkMRu6vC1jtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouJHEYYZRIaJOmIcVe48Pgl3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5iBpgC-oG5gHHuOg3CUZFdW_Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaedTB8GzYkNIgpuedZ4FogP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0nw1a634VpadI_Cagm2RuJHhHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLoMup5564kw0gCkwlkNwKg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkG1jpWrPtSQq74bgmRf963btTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4BfgEHkpDts89ko14OOiysJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:50:
@turkeyhakan

[Afbeelding]

Schade aan sleutel (niet het ergste, maar bij een nieuwe auto horen nieuwe onbeschadigde sleutels naar mijn mening) [Afbeelding]

Pukkeltjes in de lak:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus dat…
Oh wow. Ik begrijp je helemaal en geef je groot gelijk! Je had de auto moeten laten staan en niet op naam moeten laten zetten? Kon dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Heeft iemand toevallig al betaalbare dakdragers voor de Inster (zonder dakrail) gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 12-04-2025 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Voor de mensen die nog niet genoeg Inster filmpjes gezien hebben : hier is no 251 of is het 476 😏

YouTube: Hyundai Inster Review | De beste tot nu toe! Maar niet voor iedereen.

[ Voor 41% gewijzigd door Megat op 12-04-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MacManus schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:27:
Ben ik weer. Vannacht mijn tweede avontuur met kamperen in de Inster. Deze keer ben ik op een camping in Duitsland. De eerste keer dus zonder ergens op terug te kunnen vallen in huis. En natuurlijk met mooi weer.

Eens zien of de lessen die ik heb geleerd goed gaan werken. In ieder geval is alles van binnen, zelfs als de auto in de volle zon staat, nu redelijk donker en koel. Tschüß!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier! Hoe ligt dat? Heb je geen inzakking tussen de achterstoel en passagiersstoel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

MacManus schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat de Inster een camping modus heeft zodat je de climate control en andere zaken, aan kunt laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacManus
turkeyhakan schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:35:
[...]

Veel plezier! Hoe ligt dat? Heb je geen inzakking tussen de achterstoel en passagiersstoel voor?
Zie mijn eerdere bericht (en de kort daarna volgende). Er zit wat ruimte naast de hoofdsteun, maar voor mij persoonlijk is het geen probleem. Dat geldt wellicht niet voor iedereen.
DonJuape schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:21:
[...]

Ik neem aan dat de Inster een camping modus heeft zodat je de climate control en andere zaken, aan kunt laten?
Jazeker. Het heet "utility mode". Zie ook mijn eerdere berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
turkeyhakan schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:31:
[...]

Oh wow. Ik begrijp je helemaal en geef je groot gelijk! Je had de auto moeten laten staan en niet op naam moeten laten zetten? Kon dat?
@turkeyhakan Ik denk dat dat wel had gekund ja. En ik baal er echt ook van dat ik dat niet heb gedaan. Maar je bent een beetje verblind door het moment van ‘eindelijk’ je spiksplinternieuwe auto in ontvangst te kunnen nemen en dan vallen dit soort dingen later pas op. Ik denk niet dat ik in mijn leven nog eens een keer een gloednieuwe auto ga kopen, maar doe ik dat wel dan ga ik eerst heeeeeeeel zorgvuldig de auto van a tot z, van binnen en van buiten, bij daglicht, zonlicht en kunstlicht én met een loep de auto inspecteren en pas daarna gaan we de auto op naam zetten. Maar ja, dat is wetende wat ik nu weet en voor mij te laat, maar voor jou (en alle anderen die ‘m nog op moeten halen)… een gewaarschuwd mens telt voor 2… De A-stijl is inmiddels (redelijk goed, want heeft schade aan het dashboard veroorzaakt maar dat zie je alleen als je het weet) opgelost hoor en de schade aan passagierskant ook. Maar de rest niet. En dan boeit die sleutel me echt niet zo, en de pukkeltjes in de lak ook niet (ook al vind ik dat je een gloednieuwe auto zo echt niet kunt afleveren -> dealer zegt daarvan ‘tja, dat is de kwaliteit van de lak, zo krijgen wij ‘m binnen en dit is dan dus wat het is), maar de schade aan de lak door het verwijderen van de sticker…. dat vind ik echt een heel groot en serieus probleem. En het lastige daarvan is dat het dus amper opvalt.. tot je een keer richting je auto loopt terwijl hij in het zonnetje lekker staat te stralen en jij denkt wtf kijk ik naar????

[ Voor 8% gewijzigd door Manonn op 13-04-2025 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:28:
[...]

@turkeyhakan Ik denk dat dat wel had gekund ja. En ik baal er echt ook van dat ik dat niet heb gedaan. Maar je bent een beetje verblind door het moment van ‘eindelijk’ je spiksplinternieuwe auto in ontvangst te kunnen nemen en dan vallen dit soort dingen later pas op. Ik denk niet dat ik in mijn leven nog eens een keer een gloednieuwe auto ga kopen, maar doe ik dat wel dan ga ik eerst heeeeeeeel zorgvuldig de auto van a tot z, van binnen en van buiten, bij daglicht, zonlicht en kunstlicht én met een loep de auto inspecteren en pas daarna gaan we de auto op naam zetten. Maar ja, dat is wetende wat ik nu weet en voor mij te laat, maar voor jou (en alle anderen die ‘m nog op moeten halen)… een gewaarschuwd mens telt voor 2… De A-stijl is inmiddels (redelijk goed, want heeft schade aan het dashboard veroorzaakt maar dat zie je alleen als je het weet) opgelost hoor en de schade aan passagierskant ook. Maar de rest niet. En dan boeit die sleutel me echt niet zo, en de pukkeltjes in de lak ook niet (ook al vind ik dat je een gloednieuwe auto zo echt niet kunt afleveren -> dealer zegt daarvan ‘tja, dat is de kwaliteit van de lak, zo krijgen wij ‘m binnen en dit is dan dus wat het is), maar de schade aan de lak door het verwijderen van de sticker…. dat vind ik echt een heel groot en serieus probleem. En het lastige daarvan is dat het dus amper opvalt.. tot je een keer richting je auto loopt terwijl hij in het zonnetje lekker staat te stralen en jij denkt wtf kijk ik naar????
Sterkte met het herstel! Lang niet alle nieuwe auto’s worden in deze staat afgeleverd. Je hebt gewoon pech gehad en je dealer is niet echt oplettend geweest. Zo kun je als merkdealer toch geen auto afleveren?

Weer de vergelijk met Tesla maar daar komt zoiets wel heel regelmatig voor, maar dat is Tesla. Bij Hyundai had ik dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
DonJuape schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:54:
[...]

Dat mag allemaal echt niet bij een nieuwe auto en als de dealer het normaal vindt zou ik heel boos worden (zeg ik nu maar waarschijnlijk ben ik te laf).
Anyway, ik ga goed opletten als ik de mijne krijg, op een trailer van de LM...
@DonJuape Ik ben ook heel boos, maar probeer tegelijkertijd de dealer een beetje te vriend te houden. Mijn klachten over eea liggen bij Hyundai Motor NL. Ik ben wel op het punt dat ik met de dealer ook om tafel wil. En voor jou inderdaad: check ‘m heeeeeel zorgvuldig voordat je ‘m op naam laat zetten. En denk je op dat moment niets te zien.. blijf alert en loop nog even een keer een rondje als ‘ie in de volle zon staat te shinen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
turkeyhakan schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:35:
[...]

Sterkte met het herstel! Lang niet alle nieuwe auto’s worden in deze staat afgeleverd. Je hebt gewoon pech gehad en je dealer is niet echt oplettend geweest. Zo kun je als merkdealer toch geen auto afleveren?

Weer de vergelijk met Tesla maar daar komt zoiets wel heel regelmatig voor, maar dat is Tesla. Bij Hyundai had ik dit niet verwacht.
@turkeyhakan Thanks! Gaat vast goed komen 🤷🏻‍♀️ (zei ze hoopvol). Maar mijn merkdealer zegt dus ‘ja, ik snap het en ik zie het, maar dit is ook zoals wij ze aangeleverd krijgen en het is dus eigenlijk wat het is’…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:46:
[...]

@turkeyhakan Thanks! Gaat vast goed komen 🤷🏻‍♀️ (zei ze hoopvol). Maar mijn merkdealer zegt dus ‘ja, ik snap het en ik zie het, maar dit is ook zoals wij ze aangeleverd krijgen en het is dus eigenlijk wat het is’…
Dus als ze een auto met 3 wielen aangeleverd krijgen is dat wat het is? Lijkt mij een beetje kort door de bocht. Zouden ze ook zo gereageerd hebben als het om een auto van 75.000 ging?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefannn
  • Laatst online: 22:43
Manonn schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:46:
[...]

Daarin ga ik volledig mee met @turkeyhakan :
“Als wat het aangeleverd is een kwaliteits probleem heeft dan is dat stomweg niet conform wat gekocht is”
Hij doet nu net alsof hij geen andere keuze heeft dan jou de auto leveren maar dat klopt niet:

ten eerste had hij zelf de auto kunnen inspecteren en kunnen weigeren.
- dat had hij dan waarschijnlijk wel in overleg met jou moeten/kunnen doen want “weigeren” heeft wel een levertijd impact.
- maar dan had hij niet met een auto gezeten die hij daarna “inclusief kwaliteits probleem” aan jou moest zien te slijten.
- dat is vanuit het gezichtspunt dat “jij de auto van hem koopt”

ten tweede kan je sowieso eisen/vragen dat hij alle punten “bevestigt” en punt voor punt met Hyundai tot een wederzijds acceptabele oplossing komt.
- voor punten met verschil van inzicht mbt “of het kwalijk is of niet” kan je een derde partij een inschatting (taxatie) laten doen. Er bestaan gespecialiseerde inspectie bedrijven die een schade rapport opstellen bij het inleveren van een lease auto. Je zou zelfs letterlijk kunnen overwegen die een inspectie te laten doen. Dat heeft overigens wel zowel voor als nadeel: “dingen waar die niet over vallen kan je dan ook niet meer moeilijk over doen”.
- bij inleveren van een lease auto koop je de beschadiging af. Afgezien van “echte schade” zit daar ook wel een soort Max aan. Meer dan 500euro zal je niet zo gauw betalen bij inleveren anders zijn ze je als klant voor de volgende kwijt. Maar goed….. voor de zaken die echt niet oplosbaar zijn kan je toch een vergoeding bedingen. Iets van 50 a 100 euro “per item” met realistisch gezien een maximum van 500euro overall “is niet raar”. Alles zo lezende zou het me niet verbazen dat je dat had moeten betalen als je hem in deze staat als lease had terug gebracht.
- dat is vanuit het gezichtspunt dat je de auto van Hyundai hebt gekocht en dat de dealer slechts een tussenpersoon is in die klant relatie.

Dat zeg ik zo even heel makkelijk. Daadwerkelijk voor elkaar krijgen is natuurlijk heel lastig en je wilt inderdaad liever in overleg tot een oplossing komen dan via een onzeker traject met advocaten.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stefannn schreef op zondag 13 april 2025 @ 06:36:
[...]

“Als wat het aangeleverd is een kwaliteits probleem heeft dan is dat stomweg niet conform wat gekocht is”
Hij doet nu net alsof hij geen andere keuze heeft dan jou de auto leveren maar dat klopt niet:

- dat had hij dan waarschijnlijk wel in overleg met jou moeten/kunnen doen want “weigeren” heeft wel een levertijd impact.
- maar dan had hij niet met een auto gezeten die hij daarna “inclusief kwaliteits probleem” aan jou moest zien te slijten.

ten tweede kan je sowieso eisen/vragen dat hij alle punten “bevestigt” en punt voor punt met Hyundai tot een wederzijds acceptabele oplossing komt.
- voor punten met verschil van inzicht mbt “of het kwalijk is of niet” kan je een derde partij een inschatting (taxatie) laten doen. Er bestaan gespecialiseerde inspectie bedrijven die een schade rapport opstellen bij het inleveren van een lease auto. Je zou zelfs letterlijk kunnen overwegen die een inspectie te laten doen. Dat heeft overigens wel zowel voor als nadeel: “dingen waar die niet over vallen kan je dan ook niet meer moeilijk over doen”.
- bij inleveren van een lease auto koop je de beschadiging af. Afgezien van “echte schade” zit daar ook wel een soort Max aan. Meer dan 500euro zal je niet zo gauw betalen bij inleveren anders zijn ze je als klant voor de volgende kwijt. Maar goed….. voor de zaken die echt niet oplosbaar zijn kan je toch een vergoeding bedingen. Iets van 50 a 100 euro “per item” met realistisch gezien een maximum van 500euro overall “is niet raar”. Alles zo lezende zou het me niet verbazen dat je dat had moeten betalen als je hem in deze staat als lease had terug gebracht.
- dat is vanuit het gezichtspunt dat je de auto van Hyundai hebt gekocht en dat de dealer slechts een tussenpersoon is in die klant relatie.

Dat zeg ik zo even heel makkelijk. Daadwerkelijk voor elkaar krijgen is natuurlijk heel lastig en je wilt inderdaad liever in overleg tot een oplossing komen dan via een onzeker traject met advocaten.
Een dergelijk traject ingaan zou denk ik het plezier (als dat er nog enigszins is) helemaal wegnemen. Denk dat het beste is om de auto achter te laten bij de dealer en de problemen op te laten lossen ipv er mee te blijven doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Stefannn schreef op zondag 13 april 2025 @ 06:36:
[...]

De dealer gaat natuurlijk niet iedere auto heel uitgebreid inspecteren op dit soort zaken. Maar als hij bij de 0-beurt iets zien dan verhelpen ze het, verwacht ik.

Zelfs bij zo'n schaderapport bij inlevering van een leaseauto zien ze lang niet alles, weet ik uit ervaring.

Over de schades lijkt ook niet zoveel discussie te zijn, en als Hyundai al schriftelijk toegeeft dat dit niet acceptabel is, komen ze vast ook met een oplossing.

Of die drie boutjes onder de stoel wel of niet acceptabel zijn vindt ik een grensgeval. Nogmaals, ik heb er bij normaal gebruik geen last van. Had ik dat wel en wil de dealer dat niet oplossen dan zou ik ze zelf verwijderen. (Alleen een dopmoer erop schroeven lost het probleem maar half op)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:25
@Manonn ik voel met je mee 😔
Ik hoop dat ze het netjes met je oplossen, maar dan nog zou ik mij er ook ellendig bij voelen, zeker nu je er nog middenin zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
HandyLumberjack schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:38:

De dealer gaat natuurlijk niet iedere auto heel uitgebreid inspecteren op dit soort zaken.
Of hij dat wel of niet doet maakt voor zijn verantwoordelijkheid niks uit.
Als hij "gewend" is dat er niks mis is kan hij het risico nemen dat niet te doen en wel te zien hoe het afloopt.
Dat ontslaat hem op geen enkele manier van de verantwoordelijkheid daarvan.

Ter vergelijk:
- mijn baas moet mijn declaraties aftekenen
- die checkt hij vrij globaal en echt niet totop de laatste cent
- als er echter later iets mee mis blijkt te zijn dan "heb niet alleen ik" maar ook hij een probleem. Hij behoudt de verantwoordelijkheid ervoor.

(en natuurlijk voelt het extreem rot en is "gelijk halen" veel lastiger dan "gelijk hebben")

[ Voor 5% gewijzigd door Stefannn op 13-04-2025 09:12 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Stefannn schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:11:
[...]

Of hij dat wel of niet doet maakt voor zijn verantwoordelijkheid niks uit.
Als hij "gewend" is dat er niks mis is kan hij het risico nemen dat niet te doen en wel te zien hoe het afloopt.
Dat ontslaat hem op geen enkele manier van de verantwoordelijkheid daarvan.

Ter vergelijk:
- mijn baas moet mijn declaraties aftekenen
- die checkt hij vrij globaal en echt niet totop de laatste cent
- als er echter later iets mee mis blijkt te zijn dan "heb niet alleen ik" maar ook hij een probleem. Hij behoudt de verantwoordelijkheid ervoor.

(en natuurlijk voelt het extreem rot en is "gelijk halen" veel lastiger dan "gelijk hebben")
Ik zeg toch ook nergens dat de dealer niet verantwoordelijk is voor die schades?

Hij moet het gewoon oplossen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:26:
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat de dealer niet verantwoordelijk is voor die schades?

Hij moet het gewoon oplossen....
Dat is hier makkelijk neer geschreven, maar Manon zit er mee.
Die had een mooie gave auto verwacht, waar ze blij mee zou zijn verwacht ik. Nu moet ze vervelende discussies aangaan met een dealer en is het plezier wat ze zou moeten hebben voor een deel vergald.
Dat wil je gewoon niet, als ik voor mezelf spreek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannah-Raisa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-08 20:31
Stef87 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 01:46:
hebben jullie TPMS sensoren die werken?? Ik lijk noirmael ventielen te hebben, zonder TPMS (welke standaard moeten zijn..) gaat om LR met winterpakket!

Helaas slechte ervaringen bij Hyundai Helmond tot nu toe... Moet voor paar (kleine)dingen terug
Ik heb ook een Inster van Hyundai Helmond (Evolve, zonder WP), maar het zeker TPMS op de banden. Ik heb al een keer een waarschuwingslampje gehad. Heel apart is dat je na het (opnieuw) oppompen van de banden de menu's op je "Dashbord" door moet klikken totdat je op het tab "Bandenspanning" bent en daar op "Set" moet klikken. Anders blijft de auto ondanks oppompen aangeven dat je met een te lage bandenspanning rijdt. Raar, zoiets, maar ze hebben het bij Hyundai Helmond wel netjes uitgelegd, toen ik met mijn probleem terug ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
TPMS is al een hele lange tijd standaard op nieuwe auto's.

En @Hannah-Raisa bij Hyundai en vele andere merken dien je inderdaad na het oppompen van je banden de spanning opnieuw in te stellen. Er is trouwens een update beschikbaar heb ik begrepen voor de sensoren. Kijk even op de Duitse terugroepactie website of je chassissnummer er tussen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hannah-Raisa schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:09:
[...]

Ik heb ook een Inster van Hyundai Helmond (Evolve, zonder WP), maar het zeker TPMS op de banden. Ik heb al een keer een waarschuwingslampje gehad. Heel apart is dat je na het (opnieuw) oppompen van de banden de menu's op je "Dashbord" door moet klikken totdat je op het tab "Bandenspanning" bent en daar op "Set" moet klikken. Anders blijft de auto ondanks oppompen aangeven dat je met een te lage bandenspanning rijdt. Raar, zoiets, maar ze hebben het bij Hyundai Helmond wel netjes uitgelegd, toen ik met mijn probleem terug ben gegaan.
Is dat echt zo?
Dat was “vroeger” zonder tpms sensoren wel zo want dan werd de bandenspanning bepaald middels “het aantal omwentelingen van het wiel per kilometer”. Een tpms is een “true pressure measure sensor” en meet een exact getal.
Ik heb geen inster maar de ioniq5. Als de druk daar te laag is gaat het lampje in eerste instantie ook niet uit. Het gaat pas uit na ongeveer 5 minuten rijden boven een bepaalde minimum snelheid, boven 50 geloof ik.
En ze moeten natuurlijk wel voldoende zijn opgepompt. Ze moeten wel boven de instelbaarder zijn opgepompt.
Dat knopje “zou” trouwens die instelwaarde kunnen aanpassen aan “whatever je er in hebt gepompt”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stefannn schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:28:
[...]

Is dat echt zo?
Dat was “vroeger” zonder tpms sensoren wel zo want dan werd de bandenspanning bepaald middels “het aantal omwentelingen van het wiel per kilometer”. Een tpms is een “true pressure measure sensor” en meet een exact getal.
Ik heb geen inster maar de ioniq5. Als de druk daar te laag is gaat het lampje in eerste instantie ook niet uit. Het gaat pas uit na ongeveer 5 minuten rijden boven een bepaalde minimum snelheid, boven 50 geloof ik.
En ze moeten natuurlijk wel voldoende zijn opgepompt. Ze moeten wel boven de instelbaarder zijn opgepompt.
Dat knopje “zou” trouwens die instelwaarde kunnen aanpassen aan “whatever je er in hebt gepompt”
TPMS is al een hele lange tijd verplicht op nieuwe auto's. Zodra de knop SET aanwezig is, kun je er wat mij betreft vanuit gaan dat je elke keer de bandenspanning dient in te stellen na het oppompen. Ik weet niet exact waarom, maar bij mijn Tesla (sorry) weet de auto wat de referentiewaarde is en wordt de waarde in de banden daarmee vergeleken. Bij veel automerken loopt dit volgens mij iets anders.

In de handleiding van de INSTER staat ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atlhhI5mFlVzEn2ZZS_1CfbCkEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9CzWFooVT05xF4RTJvUXn644.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:09:
[...]

TPMS is al een hele lange tijd verplicht op nieuwe auto's. Zodra de knop SET aanwezig is, kun je er wat mij betreft vanuit gaan dat je elke keer de bandenspanning dient in te stellen na het oppompen. Ik weet niet exact waarom, maar bij mijn Tesla (sorry) weet de auto wat de referentiewaarde is en wordt de waarde in de banden daarmee vergeleken. Bij veel automerken loopt dit volgens mij iets anders.

In de handleiding van de INSTER staat ook:

[Afbeelding]
TPMS is verplicht maar dat hoeft niet met een sensor. De knop "SET" suggereert dat het een systeem is zonder sensoren zoals ook @Stefannn zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
DonJuape schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:03:
[...]

TPMS is verplicht maar dat hoeft niet met een sensor. De knop "SET" suggereert dat het een systeem is zonder sensoren zoals ook @Stefannn zegt.
Wat bedoel je precies? TPMS is toch een sensor die de bandenspanning meet/vergelijkt met een ingestelde waarde?

TPMS staat bij mijn weten niet voor “true pressure measure sensor", maar Tyre Pressure Monitoring System.

https://www.michelin.nl/a...enspanningcontrolesysteem

Hier staat trouwens een "direct" en "indirect" systeem beschreven. Is dat wat jullie bedoelen?

[ Voor 27% gewijzigd door turkeyhakan op 14-04-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:04:
[...]

Wat bedoel je precies? TPMS is toch een sensor die de bandenspanning meet/vergelijkt met een ingestelde waarde?

TPMS staat bij mijn weten niet voor “true pressure measure sensor", maar Tyre Pressure Monitoring System.

Hier staat trouwens een "direct" en "indirect" systeem beschreven. Is dat wat jullie bedoelen?
Yep, dat is wat we bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:04:
[...]

anyway... @turkeyhakan, @DonJuape @Hannah-Raisa hoe het kwa "techniek" ook zit,
Voornaamste input was dat ik bij mijn ioniq5, ook een Hyundai dus, niet op het knopje hoefde te drukken maar enkel een minuut of 5 boven de 50km/uur (maar dat zou 80 kunnen zijn) hoef te rijden.
Lijkt me iets om te proberen mocht het ooit weer zo zijn (vrijwel nooit).
Ergens lijkt het me namelijk stug dat de inster en ioniq5 op dit punt andere software hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stefannn schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:18:
[...]

Voornaamste input was dat ik bij mijn ioniq5, ook een Hyundai dus, niet op het knopje hoefde te drukken maar enkel een minuut of 5 boven de 50km/uur (maar dat zou 80 kunnen zijn) hoef te rijden.
Ergens lijkt het me namelijk stug dat de inster en ioniq5 op dit punt andere software hebben.
Jij hebt dus een direct systeem, zie hieronder. Jij kan als het goed is per band de spanning aflezen, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rlJ7piQuDJ5rsXrYBQ_zvqvVNc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fwGubHqdFx2WHY1iL2n8NgMb.png?f=user_large

De Inster maakt gebruik van (waarschijnlijk) een goedkoper systeem (indirect systeem).

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 14-04-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:21:
[...]

Jij hebt dus een direct systeem, zie hieronder. Jij kan als het goed is per band de spanning aflezen, klopt dat?

[Afbeelding]

De Inster maakt gebruik van (waarschijnlijk) een goedkoper systeem (indirect systeem).
Ja, ik kan het per band aflezen.

Als je het niet kan aflezen heb je waarschijnlijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Stefannn schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:18:
[...]

De Ioniq5 heeft dus blijkbaar TPMS sensoren (één per band) en de Inster waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
DonJuape schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:54:
[...]

De Ioniq5 heeft dus blijkbaar TPMS sensoren (één per band) en de Inster waarschijnlijk niet.
Ik denk u niet te begrijpen.
De Inster geeft volgens mij aan als er één band onderspanning heeft. Hij geeft weliswaar niet aan welke band het betreft, maar het zal toch per individuele band vastgesteld moeten worden of hij de ‘boosdoener’ is, tenzij de omtreksnelheden van de afzonderlijke wielen worden vergeleken, zoals dat bij ABS gebeurt, of vergis ik me ?
Dat er geen meetwaarde wordt gepresenteerd op het dashboard zou misschien als reden kunnen hebben dat er een aan/uit sensor toegepast werd in plaats van een - waarschijnlijk duurder - exemplaar dat traploos de variaties in druk meet.

Naschrift:
Ik vond onderstaande site met uitleg over TPMS. Zowel de directe als indirecte methode - zoals op de inster - worden behandeld
https://www.oponeo.nl/blo...r-bandenspanningssensoren

[ Voor 16% gewijzigd door Megat op 14-04-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Megat schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:39:
[...]

De Inster geeft volgens mij aan als er één band onderspanning heeft. Hij geeft weliswaar niet aan welke band het betreft, maar het zal toch per individuele band vastgesteld moeten worden of hij de ‘boosdoener’ is, tenzij de omtreksnelheden van de afzonderlijke wielen worden vergeleken, zoals dat bij ABS gebeurt, of vergis ik me ?
Dat er geen meetwaarde wordt gepresenteerd op het dashboard zou misschien als reden kunnen hebben dat er een aan/uit sensor toegepast werd in plaats van een - waarschijnlijk duurder - exemplaar dat traploos de variaties in druk meet.
Aan/uit TPMS sensoren bestaan bij mijn weten niet. Je hebt directe systemen waarbij er in elk wiel een sensor zit die "traploos" de druk meet. Er zijn ook indirecte systemen die de druk afschatten op basis van andere signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DonJuape schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:48:
[...]

Aan/uit TPMS sensoren bestaan bij mijn weten niet.
Als ze er al zijn gebruikt de Inster ze niet. Laatst heb ik de banden iets harder opgepompt. Daardoor gaf het systeem ook een melding.

Dus het is niet zo dat het systeem alleen onder een bepaalde druk een melding geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Megat schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:39:
[...]

De Inster meet letterlijk de TPMS per bank, zie onderstaande data die ik in Home Assistant inlees, wanneer 1 band problemen heeft dan zal hij waarschijnlijk een "verzamelmelding" geven, of dat ook specifiek per band gebeurt valt nog te bezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOLnOlMRaWZUxm_HUtcruBeQ9jc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/d9klwi7Pokw6rTYItuTx4VEZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:45:
[...]

De Inster meet letterlijk de TPMS per bank, zie onderstaande data die ik in Home Assistant inlees, wanneer 1 band problemen heeft dan zal hij waarschijnlijk een "verzamelmelding" geven, of dat ook specifiek per band gebeurt valt nog te bezien.

[Afbeelding]
Je zou voor de "grap" eens een band 0,4 bar moeten laten leeglopen... maar dat is wel erg veel gevraagd..

Welke interface gebruik je in HA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:20:
[...]

Je zou voor de "grap" eens een band 0,4 bar moeten laten leeglopen... maar dat is wel erg veel gevraagd..

Welke interface gebruik je in HA?
Leeg laten lopen doe ik niet, mijn vrouw schiet me dood als ik aan d'r karretje kom.

HA is gewoon de standaard gebruikers interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:45:
[...]

Leeg laten lopen doe ik niet, mijn vrouw schiet me dood als ik aan d'r karretje kom.

HA is gewoon de standaard gebruikers interface.
Welke standaard interface? Als ik zoek op de integratie Hyundai of Kia kom ik niets tegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
RvMouche schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:51:
[...]

Update: ja! duurde twee dagen maar nu werkt het. Het maximale laadpercentage van Frank wordt alleen niet gevolgd, maar dat heb ik nu ook ingesteld in de bluelink app, en dan werkt het prima.
Klinkt zoals het bij ons ook gaat

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
DonJuape schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:03:
[...]

Exact, het is de budget/goedkope versie van ''sensoren'' wat er zitten geen sensoren. (telt alleen rondjes met ABS sensor)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
In de E- Auto Pannenstatistik’ van de ADAC 2025 komt de Ioniq 5 er bijzonder slecht uit. Er schijnen bovenmatig veel problemen te zijn met de startaccu en de laadregeling. Hopelijk blijft de Inster hiervan gevrijwaard.

YouTube: E-Autos in der ADAC Pannenstatistik 2025 | Unter Strom – Einfach Ele...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:50:
[...]

Welke standaard interface? Als ik zoek op de integratie Hyundai of Kia kom ik niets tegen :-)
Zit in de HACS optie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:34
Een Inster besteld. Het aantrekkelijke is dat je met minimale aanpassing er in kan slapen en de V2L is ook erg fijn. Naast wat rondrijden in de omgeving wil ik er ook roadtrips mee gaan doen. Omdat ik dakdragers nodig heb voor mijn kanohobby kwam ik wel op een duurdere versie uit helaas. Nu geduldig wachten en hopen dat ie er voor Hemelvaart is.

Dit topic ga ik de komende week terug lezen en hoop nuttige info te vinden over laadmogelijkheden onderweg en thuis. Tevens of het zinnig is om een en ander te koppelen met Home Assistant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 16-09 11:32
De navigatie app ABRP (a better route planner) kent de Inster nu ook. Handig als je langere afstanden gaat afleggen in een vakantie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lqmNTxpnJAHleJRJL0jE_dPog4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y7pXv15zQgF6l2gW8XQR3JXj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
Nanuk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:02:

Dit topic ga ik de komende week terug lezen en hoop nuttige info te vinden over laadmogelijkheden onderweg en thuis. Tevens of het zinnig is om een en ander te koppelen met Home Assistant.
Voor laadmogelijkheden onderweg in het buitenkand kan je misschien ook hier wat vinden:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Voor in Nederland zelf: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

En voor thuisladen hier eventueel: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 07:21
Megat schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:45:
In de E- Auto Pannenstatistik’ van de ADAC 2025 komt de Ioniq 5 er bijzonder slecht uit. Er schijnen bovenmatig veel problemen te zijn met de startaccu en de laadregeling. Hopelijk blijft de Inster hiervan gevrijwaard.

YouTube: E-Autos in der ADAC Pannenstatistik 2025 | Unter Strom – Einfach Ele...
Vanaf begin 2024 is er een vernieuwde Ioniq 5 op hetzelfde platform als de Kia EV6. Wellicht zijn er verbeteringen doorgevoerd, de EV6 wordt door ADAC niet genoemd als flink storingsgevoelig. Een lege startaccu wordt dit in dit forum 2x gemeld, incl mogelijke oplossingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacManus
Nanuk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:02:
Een Inster besteld. Het aantrekkelijke is dat je met minimale aanpassing er in kan slapen en de V2L is ook erg fijn. Naast wat rondrijden in de omgeving wil ik er ook roadtrips mee gaan doen. Omdat ik dakdragers nodig heb voor mijn kanohobby kwam ik wel op een duurdere versie uit helaas. Nu geduldig wachten en hopen dat ie er voor Hemelvaart is.

Gefeliciteerd. Toevallig, want ik heb een "kajak hobby" en heb inmiddels 2x in mijn Inster geslapen (ook in dit topic over terug te lezen). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:34
MacManus schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:07:
[...]

Gefeliciteerd. Toevallig, want ik heb een "kajak hobby" en heb inmiddels 2x in mijn Inster geslapen (ook in dit topic over terug te lezen). Succes!
Dan kom ik het een dezer dagen wel tegen. Ben ongeveer op een kwart lezen nu. Kan veel overslaan over boten die moeten aanlanden en dergelijke. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Inmiddels een maand met de Inster gereden, hij laat nu het volgende gemiddelde verbruik zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91hiijJ4X2SJTV0DiajDkSGwNso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxP9jArxhciw8CZWJSB8227w.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rijd wel relatief veel 60/80 wegen dus dat drukt het verbruik behoorlijk.

Met de MG ZS (LR) die ik hiervoor reed zat ik gemiddeld rond de 20kWh/100km, maar toen maakte ik in verhouding ook wel meer snelwegkilometers dan nu.

[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 15-04-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
ThermoVolt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:21:
De navigatie app ABRP (a better route planner) kent de Inster nu ook. Handig als je langere afstanden gaat afleggen in een vakantie
[Afbeelding]
Volgens mij kan de Hyundai navigatie hetzelfde wat ABRP ook kan?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
Kruyfie schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:21:
[...]

Vorige maand heeft de dealer de banden gebalanceerd en uitgelijnd met een speciale machine. De trilling is nog steeds aanwezig, ook al liggen de kilometers momenteel rond de 1350, vooral bij snelheden boven de 100 (we hebben dit getest op de autobahn). De trilling is niet zo sterk als voorheen (80 km al getrild op de eerste dag dat we de auto bij de dealer ophaalden). Dealers hebben ons herhaaldelijk verzekerd dat we op de hoogte zouden worden gebracht wanneer de nieuwe banden uit Korea zouden worden geleverd, but yeah I'm not holding my breath.

Helaas is er ook geen mogelijkheid om de oude banden te wisselen voor de nieuwe all-seasonbanden met een meerprijs van € 200. Als we dat willen, moeten we de volledige prijs betalen

PS :Terwijl sommige dealers proberen ervoor te zorgen dat een klant tevreden is, zullen anderen gewoon reageren met het typische antwoord: "We wachten op verdere instructies van Hyundai, namelijk...????????" Dus het hangt van de dealer af! Houd er daarom rekening mee dat niet alle verhalen hier (over het verwisselen van de banden) van toepassing zijn op alle vergelijkbare situaties. :)
Mijn dealer wist mij te vertellen dat er Insters waren waarbij de banden vervangen zijn maar het probleem nog steeds aanwezig. Zelf heb ik dit nu ook ervaren met 4 nieuwe Goodyear F1 Eagles eronder de auto rijdt beter en rustiger maar het trillen zit er (weliswaar minder storend) nog steeds in boven de 100km. Het is dus wel een dingetje aan het worden. Gevoelsmatig zeg ik dat het iets met stuurdemping te maken heeft maar goed ... ik ben niet de importeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
tweakertjee schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:34:
Het is allemaal nog niet duidelijk denk ik wat de oorzaak van de trillingen is en wat de definitieve oplossing gaat zijn? Mijn banden zijn inmiddels omgewisseld en het probleem met trilling is niet verholpen.
Exact ...bij mij liggen er nu 4 Goodyear Eagle F1 banden onder. De auto rijdt en stuurt een stuk beter en rustiger maar het trillen zit er nog steeds in (weliswaar veel minder) mn boven de 100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruyfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-07 22:42
cozy59 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:33:
[...]

Mijn dealer wist mij te vertellen dat er Insters waren waarbij de banden vervangen zijn maar het probleem nog steeds aanwezig. Zelf heb ik dit nu ook ervaren met 4 nieuwe Goodyear F1 Eagles eronder de auto rijdt beter en rustiger maar het trillen zit er (weliswaar minder storend) nog steeds in boven de 100km. Het is dus wel een dingetje aan het worden. Gevoelsmatig zeg ik dat het iets met stuurdemping te maken heeft maar goed ... ik ben niet de importeur.
Sommige mensen zeggen echter dat de trillingen zijn gestopt sinds de banden zijn vervangen. Maar helaas, bij snelheden boven de 100 kilometer treedt de trilling nog steeds op in onze auto (met de originele banden) en hebben we niets meer vernomen van de dealer en Hyundai NL. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 16-09 14:23
Hier hetzelfde, dealer en importeur geven aan met een oplossing te komen, maar tot op heden is er nog niets geregeld. Trillingen zijn wel iets minder, komt doordat het wat warmer is. Inmiddels drie maanden aan het wachten op nieuwe banden uit Korea 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
HandyLumberjack schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:27:
Inmiddels een maand met de Inster gereden, hij laat nu het volgende gemiddelde verbruik zien:

[Afbeelding]

Met de MG ZS (LR) die ik hiervoor reed zat ik gemiddeld rond de 20kWh/100km, maar toen maakte ik in verhouding ook wel meer snelwegkilometers dan nu.
Dit ziet er veelbelovend uit! Netjes hoor! De WLTP-opgave van 370 km haal je dan stipt volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:54:
[...]

Dit ziet er veelbelovend uit! Netjes hoor! De WLTP-opgave van 370 km haal je dan stipt volgens mij.
Ik heb de 42kWh versie, die heeft een WLTP opgave van 327km.

Nu dat de temperaturen wat hoger zijn, en de verwarming nauwelijks aan gaat is het verbruik wat lager dan toen ik hem net had, en het gemiddelde daalt ook nog steeds langzaam.

De laatste tijd zit ik met de meeste ritjes tussen de 10 en 11 kWh/100km.

De auto geeft nu ook aan dat ik nu ca. 370km moet kunnen rijden op een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
HandyLumberjack schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:32:
[...]

Ik heb de 42kWh versie, die heeft een WLTP opgave van 327km.

Nu dat de temperaturen wat hoger zijn, en de verwarming nauwelijks aan gaat is het verbruik wat lager dan toen ik hem net had, en het gemiddelde daalt ook nog steeds langzaam.

De laatste tijd zit ik met de meeste ritjes tussen de 10 en 11 kWh/100km.

De auto geeft nu ook aan dat ik nu ca. 370km moet kunnen rijden op een volle accu.
Je haalt dus meer dan de WLTP opgave, heel netjes!

Gebruik je de airco wel of zet je alles uit? Heb je een warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:33:
[...]

Je haalt dus meer dan de WLTP opgave, heel netjes!

Gebruik je de airco wel of zet je alles uit? Heb je een warmtepomp?
Ik heb geen warmtepomp.

Normaal staat de verwarming op 17°/driver only/ventilatorstand 1 of 2.

Wel gebruik ik een stoelverwarmingsmatje.

Als ik het dan nog koud/warm heb zet ik de verwarming/airco aan, maar dat gebeurd niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weten jullie of de Inster ook een alarm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HRM69 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:31:
Hier hetzelfde, dealer en importeur geven aan met een oplossing te komen, maar tot op heden is er nog niets geregeld. Trillingen zijn wel iets minder, komt doordat het wat warmer is.
mag ik vragen hoe u weet dat het minder voelbaar zijn van de trillingen te danken is aan de hogere buitentemperatuur ? Misschien hebt u wel gelijk, maar mogelijk zijn er ook andere redenen die hetzelfde resultaat hebben, bijvoorbeeld zetting van de banden. Dit schrijf ik, omdat het in een wat verder verleden normaal was om de wielen na een paar duizend km rijden, opnieuw te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
Heeft iemand al een mooi (liefst afneembaar) afvalbakje gevonden voor de INSTER?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
BertWm schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:27:
Heeft iemand al een mooi (liefst afneembaar) afvalbakje gevonden voor de INSTER?
Nog niet gevonden, wel een 3D ontwerpje wat in de koffiebekerhouder kan, die ga ik eerdaags printen.

https://www.thingiverse.com/thing:3771559

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Manonn
@BertWm En heb je geen 3D printer, dan is deze ‘asbak’ van Action voor minder dan €2,— (voor mij iig) een prima alternatief. Past heel netjes in de achterste bekerhouder en heeft nog verlichting ook 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N5RSqomWuLHMIZGdG7cxp6t_Ac=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7SCDeiGZ6iJglO7v0zBQnVEI.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Manonn op 16-04-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:49
Bijoetievol 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manonn
HandyLumberjack schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:27:

[Afbeelding]

@HandyLumberjack @turkeyhakan
Ik ben wel onder de indruk hiervan!

Zelf heb ik de 49kWh versie, geen packs, gebruik airco zoals ik ‘m nodig vind om het lekker warm of verkoeld te hebben (driver only), ook een aantal keren voorverwarmen+ontdooien gebruikt toen het nog vroor, radio aan, ik rij in Eco en ongeveer 65-75% van de tijd snelweg. Gemiddelden volgens de auto vanaf levering op 14-02 tot vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9Pq63Bh_yKXrycFd35SZJx5OoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yoRHL79lnQPWBXOWpGkIRg4.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik ben ook niet ontevreden 😊. Hij gaf in februari een rijbereik van 340 km aan, en nu 430 op een volle accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Gelukkig draait het sentiment weer naar positief 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Hendrik Keizer schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:40:
Gelukkig draait het sentiment weer naar positief 👍
@Hendrik Keizer eehhhhmm... nou.... Ik kan die dingen gewoon heel goed scheiden denk ik. Dus qua rijgedrag, prestaties, uiterlijk op zich ook, want ik vind het echt een dotje, ben ik nog steeds enthousiast en zeg ik ook nog steeds kopen dat leuke ding! Maar over de uiterlijke staat waarin ik de mijne afgeleverd heb gekregen is het sentiment nog steeds beneden 0 hoor ;-). Goede nieuws is wel dat ik aanstaande vrijdag hoor of, en zo ja hoe en wanneer dit deugdelijk opgelost gaat worden. Helaas wel nadat ik de verkoper gisteren heb gebeld om te vertellen dat de mail waarin ik de dealer in gebreke te stel en koers op ontbinding van de koop als het lakprobleem niet binnen 14 dagen wordt opgelost, klaar staat. Het nare is gewoon dat ik deze jongen niet zo veel kwalijk neem, hij doet echt zijn best maar heeft geen beslissingsbevoegdheid. Ik wil niet dat hij in problemen komt door mijn aangekondigde mail. Tegelijkertijd wil ik niet leren leven met dit (en dit is maar een fractie van het geheel) enkel omdat ik de verkoper een aardige gast vind en ik hem geen gezeik gun omdat ik echt wel zie dat hij zijn best doet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAsZPV-v_W71_bQ9hwsiEYDckew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjvTMoMHub6vGiaoVqOOlAz7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Ik bedoelde meer de hele groep. Jou begrijp ik helemaal, maar dat is wat minder typisch Inster gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:26
Hyundai INSTER hailed as 2025 World Electric Vehicle
https://www.hyundai.com/w...ectric-vehicle-0000000938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:34:
[...]

Is het wellicht al gelukt om te proberen of de Bugaboo (wij hebben de Fox 5) past in de kofferbak? :-)
Sorry, ik had je bericht helemaal gemist! Onze bugaboo Fox2 past er prima in. Wil je nog een foto zien?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 09-09 10:23
Weet iemand welk veiligheidssysteem er uitgeschakeld moet worden bij plaatsing van de fietsendrager op de fietsendragerbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jck82 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:18:
[...]

Sorry, ik had je bericht helemaal gemist! Onze bugaboo Fox2 past er prima in. Wil je nog een foto zien?
Hoe heb je het passend gemaakt? De hoedenplank eruit? Ik heb onze Fox 5 recent geprobeerd in een Inster maar dat ging moeizaam, laat staan dat de wieg nog mee moet. Ik zou graag een foto willen zien inderdaad, als dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
mtv1 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:20:
[...]

Dat biedt perspectief die update. Ik hoop dat het voor de onze ook geldt, nog even geen reactie gehad.
inmiddels is de inster gerepareerd bij de importeur. Het bleek te liggen aan een defecte sensor waardoor deze de Batterij Management Systeem melding gaf, de sw update fixte het probleem helaas daardoor dus niet.

ze hebben ook alle openstaande updates (verbeterde AC Laadregeling - verbeterde besturingslogica voor de besturing van het HV waarschuwingslampje en de vervanging van de AC koelmiddelsticker) gisteren bij de dealer nog uitgevoerd waardoor deze weer helemaal bij de tijd is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Winand1 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:22:
Weet iemand welk veiligheidssysteem er uitgeschakeld moet worden bij plaatsing van de fietsendrager op de fietsendragerbeugel.
Geen denk ik, wij hebben nog niet een echte rit gemaakt met fietsen erop maar een klein blokje door de straat met de fietsendrager erop ging prima, alle sensoren werken gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
turkeyhakan schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:26:
[...]

Hoe heb je het passend gemaakt? De hoedenplank eruit? Ik heb onze Fox 5 recent geprobeerd in een Inster maar dat ging moeizaam, laat staan dat de wieg nog mee moet. Ik zou graag een foto willen zien inderdaad, als dat kan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hHyaa9gTD_8AUyZOOs8cz6b_CM=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/FT1ndLYJW0m0A3FFJzrY4Vii.gif?f=fotoalbum_large
Hoedenplank eruit (ik rijd sinds ik kinderen heb überhaupt al nooit meer met een hoedenplank, ook niet in mijn Volvo XC40), linkerhelft van de achterste stoelen een beetje naar voren om iets meer ruimte voor het onderstel te creëren. Eerlijkheidshalve is de kinderwagenbak geen optie achterin denk ik (die fase zijn we gelukkig weer voorbij ;-)) Overigens is het wel zo dat je onze kinderwagenbak kon inklappen, dan zou het best nog eens kunnen passen.

[ Voor 7% gewijzigd door jck82 op 17-04-2025 15:42 ]

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste