Thanks! Ik denk dat we in de Inster toch maar de Bugaboo Butterfly buggy meenemen ipv de kinderwagen :-)jck82 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:40:
[...]
[Afbeelding]
Hoedenplank eruit (ik rijd sinds ik kinderen heb überhaupt al nooit meer met een hoedenplank, ook niet in mijn Volvo XC40), linkerhelft van de achterste stoelen een beetje naar voren om iets meer ruimte voor het onderstel te creëren. Eerlijkheidshalve is de kinderwagenbak geen optie achterin denk ik (die fase zijn we gelukkig weer voorbij ;-)) Overigens is het wel zo dat je onze kinderwagenbak kon inklappen, dan zou het best nog eens kunnen passen.
Gistermiddag de Inster (Evolve met Tech & Winter pack) opgehaald! Uiteraard meteen begonnen met het uitzoeken van de instellingen en het koppelen van de app. Daarna even een rondje langs de familie gereden om hem te testen.
Een aantal opvallende zaken:
- De enorme hoeveelheid aan piepjes: bij de proefrit had ik het idee dat het minder was. Wellicht hebben we nog niet de juiste knoppen (opnieuw) gevonden om het uit te zetten.
- Trilling in het stuur boven de 100km/h, maar de bijrijder voelde hem ook, dus we weten nog niet of het aan die 2km snelweg lag, of aan de auto.
- Digital key lijkt enorm traag te reageren. Het duurt soms een halve minuut met m'n telefoon tegen de deurklink voordat de auto van het slot gaat.
- De "parkeerassistent" (PCA) greep vrij snel en hard in: het voelde bij het inparkeren alsof ik tegen m'n oude auto, die erachter stond, was gekomen. Bleek nog bijna een halve meter tussen te zitten bij het uitstappen. Fijn dat hij ingreep, maar de rem was zo krachtig dat het als een botsing voelde. De auto gaf ook nergens aan dat er was ingegrepen.
- De instellingen leken Plug&Charge opties te hebben. Ik heb nog geen tijd gehad om ernaar te kijken, maar gezien de eerdere discussies hier vond ik het een verrassing dat het in het menu stond.
Morgen staat er een langer rondje op de planning. Eens kijken of dan ook het verbruik omlaag gaat. Deze was vrij hoog gisteravond (15kWh/100km), maar dat zal wellicht ook veroorzaakt zijn doordat we een tijd de auto hebben aan gehad om zaken in te stellen, zonder te rijden. De regen (in combinatie met de airco) helpt dan ook niet mee.
- De enorme hoeveelheid aan piepjes: bij de proefrit had ik het idee dat het minder was. Wellicht hebben we nog niet de juiste knoppen (opnieuw) gevonden om het uit te zetten.
- Trilling in het stuur boven de 100km/h, maar de bijrijder voelde hem ook, dus we weten nog niet of het aan die 2km snelweg lag, of aan de auto.
- Digital key lijkt enorm traag te reageren. Het duurt soms een halve minuut met m'n telefoon tegen de deurklink voordat de auto van het slot gaat.
- De "parkeerassistent" (PCA) greep vrij snel en hard in: het voelde bij het inparkeren alsof ik tegen m'n oude auto, die erachter stond, was gekomen. Bleek nog bijna een halve meter tussen te zitten bij het uitstappen. Fijn dat hij ingreep, maar de rem was zo krachtig dat het als een botsing voelde. De auto gaf ook nergens aan dat er was ingegrepen.
- De instellingen leken Plug&Charge opties te hebben. Ik heb nog geen tijd gehad om ernaar te kijken, maar gezien de eerdere discussies hier vond ik het een verrassing dat het in het menu stond.
Morgen staat er een langer rondje op de planning. Eens kijken of dan ook het verbruik omlaag gaat. Deze was vrij hoog gisteravond (15kWh/100km), maar dat zal wellicht ook veroorzaakt zijn doordat we een tijd de auto hebben aan gehad om zaken in te stellen, zonder te rijden. De regen (in combinatie met de airco) helpt dan ook niet mee.
Piepje snelheid overschrijding uitzetten: rechts op het stuur wieltje (volume geluid) 3 seconden ingedrukt houden. Op het infotainment scherm bovenin verschijnt een tekst dat het is uitgeschakeld.
Piepje dat je niet je ogen op de weg zou hebben:
rechts op het stuur knop met sterretje 3 seconden ingedrukt houden, er verschijnt een menu op het infotainment scherm daar kun je selecteren wat je wil aanpassen. Wanneer het juist is ingesteld door je, dan voor de rit kort ster indrukken en op infotainment scherm juiste aktie aanklikken, op de volgende scherm vinkje uitzetten.
Heerlijk rustig rijden zonder onnodige piepjes.
Moet je wel voor elke rit doen, maar dat wordt snel een gewoonte.
rechts op het stuur knop met sterretje 3 seconden ingedrukt houden, er verschijnt een menu op het infotainment scherm daar kun je selecteren wat je wil aanpassen. Wanneer het juist is ingesteld door je, dan voor de rit kort ster indrukken en op infotainment scherm juiste aktie aanklikken, op de volgende scherm vinkje uitzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door BertWm op 18-04-2025 09:35 ]
Deze wist ik niet, vanavond eens proberen.BertWm schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:33:
Piepje snelheid overschrijding uitzetten: rechts op het stuur wieltje (volume geluid) 3 seconden ingedrukt houden. Op het infotainment scherm bovenin verschijnt een tekst dat het is uitgeschakeld.
Deze hebben we inderdaad al zo ingesteld. Net als de ster-knop van de entertainmentmodule om naar CarPlay te springen. Jammer dat het nodig is om die snelkoppeling en daarna nog de instelling op het scherm te moeten hebben. Maar wellicht dat het dadelijk, als de voorkeuren goed staan, ik sowieso minder naar het scherm hoef te kijken (en het alarm dan niet afgaat).[b]BertWm in "Het grote Hyundai Inster topic"
Mijn ouders hebben op 11 November vorig jaar een Inster Evolve met tech en winter pack besteld in Tomboy Khaki Matte. De levertijd is al die tijd nog onbekend geweest, maar de dealer gaf een schatting dat deze rond juni geleverd zou kunnen worden. Vanochtend werden ze gebeld door de dealer met de melding dat 'ie opnieuw uitgesteld is, en mogelijk zelfs helemaal niet meer geleverd zou worden.
Hebben anderen deze melding ook gehad? En is er bij jullie al een alternatief geboden?
Hebben anderen deze melding ook gehad? En is er bij jullie al een alternatief geboden?
Wij hebben Evolve Bijarim Khaki Matte met W&T 26 oktober besteld contact gehad met Hyundai en deze zijden ook dat het wel juni/juli kon worden van dealer uit nog niets gehoord.
Trillen boven de 100km ??? Meld het maar bij de dealer want het probleem is bekend.. In het forum is er genoeg over terug te vinden. Men zegt een banden probleem waarvoor Hyundai een recall doet. Die van mij moet op 20 mei naar de dealer en ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Want het stuur trilt zelfs met nieuwe GoodYear Eagle F1 banden (geen onbalans) maar stuurt wel veel beter en rustiger.......tegelijk wordt de auto dan geupdate met 2 service calls.marzman95 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:49:
Gistermiddag de Inster (Evolve met Tech & Winter pack) opgehaald! Uiteraard meteen begonnen met het uitzoeken van de instellingen en het koppelen van de app. Daarna even een rondje langs de familie gereden om hem te testen.
[ Voor 3% gewijzigd door cozy59 op 18-04-2025 16:10 ]
Ja wij hadden gister het zelfde telefoontje. Wij hadden dusk blue mat besteld maar dealer gaf aan dat dit voorlopig uit de lijn werd gehaald en er geen uitzicht was op een levertijd. We moeten nu een alternatief kleur kiezenSorbo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:03:
Mijn ouders hebben op 11 November vorig jaar een Inster Evolve met tech en winter pack besteld in Tomboy Khaki Matte. De levertijd is al die tijd nog onbekend geweest, maar de dealer gaf een schatting dat deze rond juni geleverd zou kunnen worden. Vanochtend werden ze gebeld door de dealer met de melding dat 'ie opnieuw uitgesteld is, en mogelijk zelfs helemaal niet meer geleverd zou worden.
Zie schuingedrukte stukjes voor mijn reactie. Quoten ging deze keer niet helemaal goed hahamarzman95 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:49:
Je kan ook het volume van de waarschuwingspiepjes (blijvend) aanpassen. 0 kan niet maar wel 1 of 2. Scheelt misschien toch iets in de ervaring.
Bij mij trilde toendertijd ook het stuur en was het voor de bijrijder ook voelbaar. Al bij 60/70km+, hoe harder je ging hoe heviger het werd. Nieuwe banden hebben het opgelost. Hoewel ik de laatste 2 weken heel soms nog twijfel of ik een lichte trilling voel in het stuur waarbij de bijrijder onlangs ook opkeek en zich afvroeg of de trilling nu weer terug was in mindere mate.. Deze trilling is niet constant aanwezig en niet altijd bij dezelfde snelheid waardoor ik twijfel.
Dit schrikmoment heb ik ook 1x gehad, ik parkeerde achteruit in reed richting een heg, het waaide en ineens kwam de ingreep. Hoewel ik er nu op bedacht ben dat het kan gebeuren, heb ik het daarna nooit meer gehad, en kijkend naar de cameras kom ik soms best dicht bij obstakels voor/achter mij bij het parkeren.
De afgelopen maand heb ik veel snelweg gereden, soms nog koude temperaturen/bijna nachtvorst, paar keer met 4 personen en ik gebruik de ac of verwarming wanneer ik dat comfortabel vind, mijn verbruik lag afgelopen maand op 13,55 kWh/100km. (Bluelink app)
Veel plezier met ontdekken!
Haha yep. Ik heb zelf hier de dusk blue begin november besteld, en na enorm veel vertragingen en updates heb ik een week geleden nog een belletje gekregen dat mijn levering pas ergens in Juni zal komen...Mark007 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:29:
[...]
Ja wij hadden gister het zelfde telefoontje. Wij hadden dusk blue mat besteld maar dealer gaf aan dat dit voorlopig uit de lijn werd gehaald en er geen uitzicht was op een levertijd. We moeten nu een alternatief kleur kiezen
M'n vriendin merkte het trillen ook. Dinsdag gaan we bellen met de dealer.cozy59 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:07:
[...]
Trillen boven de 100km ??? Meld het maar bij de dealer want het probleem is bekend.. In het forum is er genoeg over terug te vinden. Men zegt een banden probleem waarvoor Hyundai een recall doet. Die van mij moet op 20 mei naar de dealer en ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Want het stuur trilt zelfs met nieuwe GoodYear Eagle F1 banden (geen onbalans) maar stuurt wel veel beter en rustiger.......tegelijk wordt de auto dan geupdate met 2 service calls.
Kan gebeuren.Inster schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:21:
[...]
Zie schuingedrukte stukjes voor mijn reactie. Quoten ging deze keer niet helemaal goed haha
De waarschuwingen heb ik gisteren al wat zachter kunnen zetten. Ik ga met de rest proberen te leven. Voor de trillingen gaan we dinsdag dus maar eens even bellen. Het parkeren en het verbruik gaat vast verbeteren als we er meer mee gaan rijden.
Voor de aardigheid turfde ik zojuist zomaar het aantal filmpjes over de Inster op YouTube. Bij de 500 ben ik maar gestopt en toen zag ik dat dit in de afgelopen 4 maanden gebeurd is.
Zou dat zijn omdat de Inster zo revolutionair is, of iets anders dat zo speciaal of geniaal is, of is er nog een andere reden misschien ?
Aan de wereldwijde publiciteit zal het niet leggen denk ik, dat de Inser een bekende auto gaat worden, is het niet op de weg, dan is het wel op een scherm.
Zou dat zijn omdat de Inster zo revolutionair is, of iets anders dat zo speciaal of geniaal is, of is er nog een andere reden misschien ?
Aan de wereldwijde publiciteit zal het niet leggen denk ik, dat de Inser een bekende auto gaat worden, is het niet op de weg, dan is het wel op een scherm.
@Sorbo Hier hetzelfde. Op 18-11-24 de E-Motion in Bijarim Khaki (ik denk dat je deze kleur bedoelt) besteld, levertijd tussen Kerst en O&N. Dat schoof op naar eind februari ‘25 en vervolgens naar half april/mogelijk mei. Op dat moment gevraagd of ik een andere kleur kon afnemen die wel op korte termijn leverbaar was, koopovereenkomst aangepast en op 14-02 bij de dealer weggereden in een Pulse Thomboy Khaki (de solid groene kleur).
Vanmorgen zag ik dat je bij een Kona de batterijconditionering op afstand kunt aanzetten in de app. In de handleiding lees ik dat dat ook moet kunnen bij de Inster. Ik heb helaas deze optie niet in de app.
Dit terwijl ik wel een winterpack heb en de conditionering wel in de auto zelf kan inschakelen.
De app van de Kona is verder identiek. Iemand anders dit ook opgevallen?
Dit terwijl ik wel een winterpack heb en de conditionering wel in de auto zelf kan inschakelen.
Waarom zou je dat willen? Alleen nuttig als naar een snellader wilt op heel korte afstand/reistijd van waar je nu staat, toch?WHTN schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:52:
Vanmorgen zag ik dat je bij een Kona de batterijconditionering op afstand kunt aanzetten in de app. In de handleiding lees ik dat dat ook moet kunnen bij de Inster. Ik heb helaas deze optie niet in de app.
En ik heb geen antwoord op je vraag want ik heb de Inster nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door DonJuape op 20-04-2025 13:02 ]
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Voor zover als ik gezien heb kun je de voorverwarming van de batterij niet handmatig in- of uitschakelen bij de Inster. Dit gebeurt als je een snellader hebt geselecteerd automatisch, mits het nodig is natuurlijk.WHTN schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:52:
Ik meen ook nergens gelezen te hebben in de handleiding dat het wel zou kunnen. De eerlijkheid gebied mij te erkennen dat de handleiding niet altijd even duidelijk is voor mij.
Ik hoop dat die van ons deze maand nog geleverd gaat worden.. was een voorraadmodel. Ben heel benieuwd!
Ik ben de RDW al in de gaten aan het houden op Insters die geregistreerd zijn maar nog geen tenaamstelling hebben :-)
Ik ben de RDW al in de gaten aan het houden op Insters die geregistreerd zijn maar nog geen tenaamstelling hebben :-)
Een Duits filmpje waarin enkele accessoires gemonteerd worden in de Inster, zoals die op de portieren en het tafeltje aan de rugleuning van de passagierstoel
YouTube: 📦 Zubehör für Deinen Hyundai INSTER! | Mach Deinen INSTER einzigarti...
YouTube: 📦 Zubehör für Deinen Hyundai INSTER! | Mach Deinen INSTER einzigarti...
Zelf vind ik dit filmpje ook erg leuk! Ter lering en vermaak op deze vrije dag. YouTube: Der neue Hyundai INSTER im Test - Klein, aber oho? Review Kaufberatu...
Een filmpje van een meneer die ook een nacht in de Inster heeft doorgebrachtMacManus schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:27:
Ben ik weer. Vannacht mijn tweede avontuur met kamperen in de Inster. Deze keer ben ik op een camping in Duitsland. De eerste keer dus zonder ergens op terug te kunnen vallen in huis. En natuurlijk met mooi weer.
Eens zien of de lessen die ik heb geleerd goed gaan werken. In ieder geval is alles van binnen, zelfs als de auto in de volle zon staat, nu redelijk donker en koel. Tschüß!
YouTube: Verrückte Nacht im Hyundai Inster ! Habe ich sie überlebt ? :-)
Wij hadden dezelfde kleur en uitvoering besteld op 31 oktober. Nadat we hier lazen dat er problemen waren met de kleur hebben wij gebeld naar de Hyundai dealer, die kwam toen ook met juni/juli. Zoveelste vertraging. Dat vonden we te lang wachten en nagevraagd of een andere kleur sneller geleverd kon worden. 31 maart kleur gewijzigd naar Tomboy khaki, 16 april op kunnen halen. Wij zijn er erg blij mee, ook al is het niet de kleur die we echt wilden. Erg slechte communicatie van Hyundai over de originele leveringsdatum, maar blij met de snelheid toen we de kleur veranderden.Lex15 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:55:
Wij hebben Evolve Bijarim Khaki Matte met W&T 26 oktober besteld contact gehad met Hyundai en deze zijden ook dat het wel juni/juli kon worden van dealer uit nog niets gehoord.
Dat is erg snel! Stond de auto al bij de dealer? Zo niet, hoe lang duurde het voordat die daar aankwam? Zijn ook alle updates geïnstalleerd?djagsi schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:02:
[...]
Wij hadden dezelfde kleur en uitvoering besteld op 31 oktober. Nadat we hier lazen dat er problemen waren met de kleur hebben wij gebeld naar de Hyundai dealer, die kwam toen ook met juni/juli. Zoveelste vertraging. Dat vonden we te lang wachten en nagevraagd of een andere kleur sneller geleverd kon worden. 31 maart kleur gewijzigd naar Tomboy khaki, 16 april op kunnen halen. Wij zijn er erg blij mee, ook al is het niet de kleur die we echt wilden. Erg slechte communicatie van Hyundai over de originele leveringsdatum, maar blij met de snelheid toen we de kleur veranderden.
In de handleiding staat het op pagina 1-42Megat schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:03:
[...]
Voor zover als ik gezien heb kun je de voorverwarming van de batterij niet handmatig in- of uitschakelen bij de Inster. Dit gebeurt als je een snellader hebt geselecteerd automatisch, mits het nodig is natuurlijk.
Ik meen ook nergens gelezen te hebben in de handleiding dat het wel zou kunnen. De eerlijkheid gebied mij te erkennen dat de handleiding niet altijd even duidelijk is voor mij.
Ik heb een Carlinkit Mini Se Pro gekocht voor draadloze Apple Carplay. Ben heel benieuwd! Iemand ervaring?
@turkeyhakan niet met de Carlinkit, maar wel met de BP Carplay Dongle Pro. Werkt perfect 👌🏼turkeyhakan schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:27:
Ik heb een Carlinkit Mini Se Pro gekocht voor draadloze Apple Carplay. Ben heel benieuwd! Iemand ervaring?
@turkeyhakan Zou volgens mij wel moeten lukken. De mijne werd uiteindelijk ook een model dat al in de haven stond (=voorraadmodel). Zoals ik van de dealer toen begreep heeft importeur dan nog 1 à 2 weken nodig om de auto bij de dealer te krijgen en daarna heeft de dealer nog 1 à 2 weken nodig om ‘m afleverklaar te maken.turkeyhakan schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:25:
Ik hoop dat die van ons deze maand nog geleverd gaat worden.. was een voorraadmodel. Ben heel benieuwd!
Als het allemaal klopt wat mij verteld is kan het een stuk sneller … Die van ons is vandaag in Rotterdam van de boot gereden en wordt volgende week maandag 15:00 geleverd. 22/4 zou mijn auto in NL zijn, de Lake Saint Anne auto transportschip is vanuit Zuid-Korea via Singapore, Tilbury (UK), Antwerpen, gisteren in Rotterdam bij de auto-terminal aangekomen, de auto is waarschijnlijk vandaag de wal opgereden en de boot is nu weer onderweg naar Bremerhaven.Manonn schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:16:
[...]
@turkeyhakan Zou volgens mij wel moeten lukken. De mijne werd uiteindelijk ook een model dat al in de haven stond (=voorraadmodel). Zoals ik van de dealer toen begreep heeft importeur dan nog 1 à 2 weken nodig om de auto bij de dealer te krijgen en daarna heeft de dealer nog 1 à 2 weken nodig om ‘m afleverklaar te maken.
De datum van de dealer dat de auto 22/4 in NL verwacht werd en aankomst van de boot op 20/4 kloppen in ieder geval, de afspraak voor de aflevering op 28/4 staat ook, wordt vervolgd … Een Pulse Dusk Blue Matte, ze lijken te bestaan
Dit is ons ook medegedeeld inderdaad! Dank voor je reacties!Manonn schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:16:
[...]
@turkeyhakan Zou volgens mij wel moeten lukken. De mijne werd uiteindelijk ook een model dat al in de haven stond (=voorraadmodel). Zoals ik van de dealer toen begreep heeft importeur dan nog 1 à 2 weken nodig om de auto bij de dealer te krijgen en daarna heeft de dealer nog 1 à 2 weken nodig om ‘m afleverklaar te maken.
Dat is netjes! Die van ons kan helaas geen concrete datum met ons afspreken. De auto moet eerst door Hyundai worden verscheept van haven —> dealer. Ik hoop vandaag het verlossende bericht te mogen ontvangen ;-)sv7088 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:49:
[...]
Als het allemaal klopt wat mij verteld is kan het een stuk sneller … Die van ons is vandaag in Rotterdam van de boot gereden en wordt volgende week maandag 15:00 geleverd. 22/4 zou mijn auto in NL zijn, de Lake Saint Anne auto transportschip is vanuit Zuid-Korea via Singapore, Tilbury (UK), Antwerpen, gisteren in Rotterdam bij de auto-terminal aangekomen, de auto is waarschijnlijk vandaag de wal opgereden en de boot is nu weer onderweg naar Bremerhaven.
De datum van de dealer dat de auto 22/4 in NL verwacht werd en aankomst van de boot op 20/4 kloppen in ieder geval, de afspraak voor de aflevering op 28/4 staat ook, wordt vervolgd … Een Pulse Dusk Blue Matte, ze lijken te bestaan, maar zien is geloven, komende dagen bij RDW de kentekenregistraties checken of er INSTERs met een blauwe kleur verschijnen
Gisteren weer een korte proefrit gemaakt. Het is erg leuk om in de Inster te rijden!
Inmiddels een aantal dagen gereden met de Evolve. We hebben van een aantal piepjes gevonden waar ze vandaan komen, maar af en toe heb ik ook totaal geen idee waar een piepje vandaag komt. Zoals na het nemen van een bocht/afslaan, terwijl de verkeersborden-meldingen op "mute" staan.
We zijn er ook achter dat het trillen, wat ik vrijdag postte, veroorzaakt werd door dat stuk snelweg. Op andere stukken snelweg totaal geen last van trillingen gehad, op andere stukken heel licht.
Wel altijd jammer: de eerste krasjes zitten er al op. Maar goed, rondvliegende steentjes en zand kun je toch niet voorkomen.
We zijn er ook achter dat het trillen, wat ik vrijdag postte, veroorzaakt werd door dat stuk snelweg. Op andere stukken snelweg totaal geen last van trillingen gehad, op andere stukken heel licht.
Wel altijd jammer: de eerste krasjes zitten er al op. Maar goed, rondvliegende steentjes en zand kun je toch niet voorkomen.
De eerste krasjes? Heb je stof met je vinger afgeveegd? :-) Of is de lak gewoon erg dun? Jammer!marzman95 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:43:
Inmiddels een aantal dagen gereden met de Evolve. We hebben van een aantal piepjes gevonden waar ze vandaan komen, maar af en toe heb ik ook totaal geen idee waar een piepje vandaag komt. Zoals na het nemen van een bocht/afslaan, terwijl de verkeersborden-meldingen op "mute" staan.
Voor wat betreft de piepjes: ik heb hetzelfde ervaren gisteren. Driver aware attention stond uit, net zoals de snelheidswaarschuwing. Toch ging die piepen. Ik heb het idee dat het met de front collision warning te maken heeft. Mogelijk dat die te soft staat afgesteld?
Krasje kan best door een steentje oid veroorzaakt zijn. Helaas is bij de scouting niet alles asfalt, net als nieuwbouwwijk waar we op familiebezoek waren met Pasen.turkeyhakan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:58:
[...]
De eerste krasjes? Heb je stof met je vinger afgeveegd? :-) Of is de lak gewoon erg dun? Jammer!
Voor wat betreft de piepjes: ik heb hetzelfde ervaren gisteren. Driver aware attention stond uit, net zoals de snelheidswaarschuwing. Toch ging die piepen. Ik heb het idee dat het met de front collision warning te maken heeft. Mogelijk dat die te soft staat afgesteld?
Wellicht dat het inderdaad die collision warning is. Van de Tucson (van m'n vader) ben ik gewend dat hij daar wel iets kort van weergeeft in het cluster/dashboard, maar bij de Inster is dat dus niet het geval. Het kan ook zijn dat het een "goedkeuring" is dat er niks in de dode hoek zit.
Het model waar ik gisteren mee heb gereden had geen dodehoekcamera dus ik verwacht eerder forward collision warning.marzman95 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
[...]
Het kan ook zijn dat het een "goedkeuring" is dat er niks in de dode hoek zit.
Ik krijg niet de indruk dat de lak van de Inster snel krast, laatste keer dat ik hem gewassen heb was de buitenkant nog volledig krasloos.
En dat met drie kleine kinderen die altijd iets te enthousiast zijn bij de "nieuwe auto".
Enige waar wat krassen zitten is het harde plastic in de kofferbak, dat krast wel snel.
En dat met drie kleine kinderen die altijd iets te enthousiast zijn bij de "nieuwe auto".
Enige waar wat krassen zitten is het harde plastic in de kofferbak, dat krast wel snel.
[ Voor 17% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-04-2025 09:58 ]
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Ik heb zojuist op de Duitse website naar Hyundai-terugroepacties en servicecampagnes gezocht met behulp van het VIN-nummer, en ik heb twee nieuwe updates gevonden (zie bijgevoegde foto). Heeft iemand soortgelijke ervaringen qua updates?
Inster Evolve zonder W&T pack.
/f/image/0qwf8GJVPOZrghVjp4CIxODJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Kruyfie op 22-04-2025 12:03 ]
Elke keer dat je een bord met de maximale snelheid tegenkomt laat de Inster door een piepje weten dat de snelheid op het traject veranderd. Dit kun je niet uitzetten met de muteknop. De muteknop voorkomt wel de piepjes als je een paar km te hard rijdt.marzman95 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:43:
"Terwijl de verkeersborden (maximumsnelheid dus)-meldingen op mute staan"....WHTN schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:26:
[...]
Elke keer dat je een bord met de maximale snelheid tegenkomt laat de Inster door een piepje weten dat de snelheid op het traject veranderd. Dit kun je niet uitzetten met de muteknop. De muteknop voorkomt wel de piepjes als je een paar km te hard rijdt.
Als wilt reageren, lees dan ook de hele post
Oh echt, is dit ook verplicht?WHTN schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:26:
[...]
Elke keer dat je een bord met de maximale snelheid tegenkomt laat de Inster door een piepje weten dat de snelheid op het traject veranderd. Dit kun je niet uitzetten met de muteknop. De muteknop voorkomt wel de piepjes als je een paar km te hard rijdt.
Megat in "Het grote Hyundai Inster topic"Kruyfie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:59:
Ik heb zojuist op de Duitse website naar Hyundai-terugroepacties en servicecampagnes gezocht met behulp van het VIN-nummer, en ik heb twee nieuwe updates gevonden (zie bijgevoegde foto). Heeft iemand soortgelijke ervaringen qua updates?
[Afbeelding]
Van welk accu type is het 12V systeem in een INSTER?
Een Jumpstarter ondersteund wel een loodzuur accu, maar expliciet geen lithium systeem, vandaar mijn vraag.
Zoeken mbv AI geeft geen duidelijkheid.
Een Jumpstarter ondersteund wel een loodzuur accu, maar expliciet geen lithium systeem, vandaar mijn vraag.
Een normale loodzuur accu.sv7088 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:
Kun je hier wat mee?sv7088 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:
/f/image/KEPj5bYCWPgGQL26UTfZdpr0.png?f=fotoalbum_large)
zijn geinstalleerd bij de inster vorige week, kan er alleen niets over zeggen of ik daar iets van merk. tot op heden nog niet geladen.Kruyfie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:59:
[Afbeelding]
Heeft de dealer voor je geïnstalleerd of heb jezelf kunnen doen via OTA?mtv1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:23:
[...]
zijn geinstalleerd bij de inster vorige week, kan er alleen niets over zeggen of ik daar iets van merk. tot op heden nog niet geladen.
Systeem updates (regelsystemen) bij Hyundai kunnen niet over the air, alleen aan de stekker in de werkplaats.Kruyfie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:37:
[...]
Heeft de dealer voor je geïnstalleerd of heb jezelf kunnen doen via OTA?
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Wellicht dat het op dit moment nog niet kan?rvdgaag schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:54:
[...]
Systeem updates (regelsystemen) bij Hyundai kunnen niet over the air, alleen aan de stekker in de werkplaats.
turkeyhakan in "Het grote Hyundai Inster topic"
Edit: ik heb navraag gedaan bij Hyundai via de chat functie en zij geven aan dat het wel kan! Dus is er iemand die kan proberen zijn voertuigsoftware te updaten? Bijvoorbeeld @Kruyfie ?
[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2025 16:23 ]
Bij de dealer er om gevraagd alles te installeren wat er open stond, toen hij er toch was voor de storing.Kruyfie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:37:
[...]
Heeft de dealer voor je geïnstalleerd of heb jezelf kunnen doen via OTA?
Een filmpje met daarin de geluiden die in het interieur hoorbaar zijn, tijdens dagelijks gebruik.. Het gaat van het geluid van de clignoteur tot het geluis dat de schakelaar van de spiegelverstelling maakt alsook de diverse piepjes voor attentie van de bestuurder of snelheidsoverschrijding, of de selctor in de achteruit zetten.
YouTube: New Hyundai Inster 2025 Drive Sound
Het eerste dat mij opvalt is dat hij bij het starten van de auto meteen het (navigatie)scherm kan gebruiken.Megat schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:45:
Een filmpje met daarin de geluiden die in het interieur hoorbaar zijn, tijdens dagelijks gebruik.. Het gaat van het geluid van de clignoteur tot het geluis dat de schakelaar van de spiegelverstelling maakt alsook de diverse piepjes voor attentie van de bestuurder of snelheidsoverschrijding, of de selctor in de achteruit zetten.
Ik moet eerst een lap tekst "bevestigen".
Jullie ook? Of hoe kan ik die stap blijvend aanpassen?
Gewichtscorrectie voor eigenaren voor elektrische auto’s waardoor elektrisch rijden voor de burger goedkoper wordt:
https://www.rtl.nl/nieuws...ijden-met-zakelijke-lease
Er komt geen verbod op bedrijfsauto's die op benzine- en diesel rijden, maar het wordt fiscaal wel veel voordeliger om een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Door zakelijke leaseauto's elektrisch te maken moeten er meer elektrische auto's op de tweedehandsmarkt komen.
Minister Hermans wil voor 1 mei met een reeks maatregelen komen om de klimaatdoelen in 2030 te halen. En een belangrijke manier om dat doel te halen is het elektrificeren van het wagenpark.
Daarnaast komt er ook een gewichtscorrectie voor eigenaren voor elektrische auto’s waardoor elektrisch rijden voor de burger goedkoper wordt.
De verwachting is dat ze het pakket vrijdag al aankondigt.
[ Voor 7% gewijzigd door monica66 op 22-04-2025 23:49 ]
Goed nieuws?monica66 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:42:
Gewichtscorrectie voor eigenaren voor elektrische auto’s waardoor elektrisch rijden voor de burger goedkoper wordt:
[...]
In principe wel, maar eerst maar eens afwachten waar ze mee komen, en of dat dan ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
Inmiddels uitgevonden dat er twee soorten piepjes zijn als het gaat om verkeersborden/maximumsnelheid.
- Piepjes (3x) bij overschrijden maximumsnelheid zoals doorgegeven door de verkeersbordenherkenning. Deze staat automatisch aan als het voertuig start en kan worden uitgezet door de volume-scrollknop op het stuur ingedrukt te houden.
- Piepje (1x) bij het scannen van een nieuw verkeersbord. Deze kun je uitzetten bij de waarschuwingsmethoden en blijft ingesteld na het uit- en aanzetten van het voertuig.
[ Voor 4% gewijzigd door marzman95 op 23-04-2025 08:33 ]
Doen we de BPM op een nieuwe elektrische auto toch omhoog ?monica66 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 23:42:
[...]
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Thanks!marzman95 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:32:
Inmiddels uitgevonden dat er twee soorten piepjes zijn als het gaat om verkeersborden/maximumsnelheid.Het helpt natuurlijk ook om de volume van de waarschuwing te verlagen.
- Piepjes (3x) bij overschrijden maximumsnelheid zoals doorgegeven door de verkeersbordenherkenning. Deze staat automatisch aan als het voertuig start en kan worden uitgezet door de volume-scrollknop op het stuur ingedrukt te houden.
- Piepje (1x) bij het scannen van een nieuw verkeersbord. Deze kun je uitzetten bij de waarschuwingsmethoden en blijft ingesteld na het uit- en aanzetten van het voertuig.
Het lijkt me dat verhoging van de BPM juist niet stimuleert om elektrisch te gaan rijden.de schompen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:12:
[...]
Doen we de BPM op een nieuwe elektrische auto toch omhoog ?
Ik hoop dat dit betekent dat ze iets aan de MRB voor elektrische auto's gaan doen.
"Voor particuliere elektrische autobezitters wordt de motorrijtuigenbelasting iets lager. Nu al krijgen elektrische en hybrideautorijders een korting van 25 procent op het tarief van diesel- en benzinerijders. Deze korting wordt vanaf volgend jaar verhoogd naar 30 procent, en geldt in elk geval tot en met 2028. Omgerekend levert het gemiddeld enkele tientjes per kwartaal op aan voordeel, afhankelijk van gewicht en uitstoot."monica66 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:40:
[...]
Het lijkt me dat verhoging van de BPM juist niet stimuleert om elektrisch te gaan rijden.
Ik hoop dat dit betekent dat ze iets aan de MRB voor elektrische auto's gaan doen.
5% extra korting dus (ten opzichte van de eerdere plannen voor volgend jaar), komt voor de Inster neer op 3-4 euro per maand.
Ik zie de particulieren nog niet naar de dealer rennen voor deze korting.
[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 23-04-2025 17:47 ]
Nee, ik ook niet.HandyLumberjack schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:42:
[...]
Edit: wel een wat warrig artikel @HandyLumberjack. We krijgen nu 75% korting op het tarief van benzinerijders (niet van dieselrijders) en dat wordt dan vanaf volgend jaar 30%.
En ik wist niet dat hybride auto's korting krijgen, maar dat blijkt voor PHEV 25% te zijn. Ik denk dat ze dat door elkaar hebben gehaald.
[ Voor 46% gewijzigd door monica66 op 23-04-2025 19:25 ]
Ik hield (en houd) mij daar als particulier niet eens mee bezig, zag destijds de subsidies en geen mrb te hoeven betalen als leuk voordeeltje maar als dat er niet was dan reed ik ook ev.HandyLumberjack schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:42:
Nee, het geld klotst hier echt niet tegen de plinten maar sommige particulieren die alles van de zuurverdiende spaarcentjes (ik heb zelfs een kleine lening genomen voor mijn eerste ev) moeten betalen kijken soms niet alleen puur naar kortingen e.d..
Met de Inster erbij is het allemaal ook weer een stukje bereikbaarder geworden mijns inziens.
Ik heb het op Autoweek gevonden.monica66 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:13:
[...]
Nee, ik ook niet.
Edit: wel een wat warrig artikel @HandyLumberjack. We krijgen nu 75% korting op het tarief van benzinerijders (niet van dieselrijders) en dat wordt dan vanaf volgend jaar 30%.
En ik wist niet dat hybride auto's subsidie krijgen, maar dat blijkt voor PHEV 25% te zijn. Ik denk dat ze dat door elkaar hebben gehaald.
https://www.autoweek.nl/a...-betalen/#comments-963416
Maar het is inderdaad wat warrig, misschien klopt het niet wat ze hebben opgeschreven.
Hyundai geeft korting op de elektrische Hyundai Inster. Maar het is geen vast bedrag dat eraf gaat, de korting verschilt per uitvoering. Zo werkt de upgrade-actie.
Met een basisprijs van 24.295 euro hoort de Inster bij de club van goedkope EV’s. Wij zouden upgraden naar de Pulse-uitvoering (meerprijs: 3000 euro). Dan krijg je de grote batterij van 49 kWh, lichtmetalen wielen, de verschuifbare achterbank en een draadloze telefoonoplader.
Maar de belangrijkste reden om minimaal de Pulse te kiezen, is de mogelijkheid om het optionele Winter Pack van 995 euro aan te vinken. Daarmee voorzie je het autootje van stoel- en stuurwarming én een warmtepomp. Zo groeit de totaalprijs stilletjes van een vriendelijke 24.295 euro tot een nogal stevige 28.290 euro. En dan hebben we nog geen vrolijke lakkleur gekozen ...
Hyundai Inster: 1000 tot 3090 euro goedkoper
Hyundai probeert de financiële pijn te verzachten met de upgrade-actie. Je krijgt een gratis upgrade op de uitvoering of batterij van jouw gekozen Inster. Dus je betaalt de prijs van de voordelige E-Motion (49 kWh) en krijgt de uitgebreide Pulse-uitvoering (zie onderstaande tabel). Goed nieuws voor ons, want dat scheelt 1300 euro.
Het meeste voordeel valt te behalen op het topmodel: de Inster Evolve Sky Plus van 31.885 euro. Die wisselt tijdelijk van eigenaar voor de prijs van de ‘gewone’ Evolve-uitvoering: 28.795 euro. Dat is 3090 euro goedkoper.
Dat is een interessante deal, want de Evolve Sky Plus heeft het eerdergenoemde Winter Pack van 995 euro standaard aan boord. Dat maakt de sprong van ‘onze’ ideale Pulse naar het topmodel een schappelijke 1805 euro. Dan krijg je de Inster in zijn meest complete verschijningsvorm (17 inch, dakrails, V2L-mogelijkheid) met het Tech Pack ter waarde van 1295 euro erbij. Dit omvat onder andere dodehoekswaarschuwing en een 360-graden camera.
Maar hoe zit het dan met de goedkoopste uitvoering? Voor de E-Motion met 42 kWh geldt een korting van 1000 euro.
Actieprijzen Hyundai Inster
Uitvoering
Consumentenprijs
Prijs upgrade-actie
E-Motion (42 kWh)
€24.295
€23.295
E-Motion (49 kWh)
€25.995
€24.295
Pulse
€27.295
€25.995
Evolve
€28.795
€27.295
Evolve Sky Plus
€31.885
€28.795
Met een basisprijs van 24.295 euro hoort de Inster bij de club van goedkope EV’s. Wij zouden upgraden naar de Pulse-uitvoering (meerprijs: 3000 euro). Dan krijg je de grote batterij van 49 kWh, lichtmetalen wielen, de verschuifbare achterbank en een draadloze telefoonoplader.
Maar de belangrijkste reden om minimaal de Pulse te kiezen, is de mogelijkheid om het optionele Winter Pack van 995 euro aan te vinken. Daarmee voorzie je het autootje van stoel- en stuurwarming én een warmtepomp. Zo groeit de totaalprijs stilletjes van een vriendelijke 24.295 euro tot een nogal stevige 28.290 euro. En dan hebben we nog geen vrolijke lakkleur gekozen ...
Hyundai probeert de financiële pijn te verzachten met de upgrade-actie. Je krijgt een gratis upgrade op de uitvoering of batterij van jouw gekozen Inster. Dus je betaalt de prijs van de voordelige E-Motion (49 kWh) en krijgt de uitgebreide Pulse-uitvoering (zie onderstaande tabel). Goed nieuws voor ons, want dat scheelt 1300 euro.
Het meeste voordeel valt te behalen op het topmodel: de Inster Evolve Sky Plus van 31.885 euro. Die wisselt tijdelijk van eigenaar voor de prijs van de ‘gewone’ Evolve-uitvoering: 28.795 euro. Dat is 3090 euro goedkoper.
Dat is een interessante deal, want de Evolve Sky Plus heeft het eerdergenoemde Winter Pack van 995 euro standaard aan boord. Dat maakt de sprong van ‘onze’ ideale Pulse naar het topmodel een schappelijke 1805 euro. Dan krijg je de Inster in zijn meest complete verschijningsvorm (17 inch, dakrails, V2L-mogelijkheid) met het Tech Pack ter waarde van 1295 euro erbij. Dit omvat onder andere dodehoekswaarschuwing en een 360-graden camera.
Maar hoe zit het dan met de goedkoopste uitvoering? Voor de E-Motion met 42 kWh geldt een korting van 1000 euro.
Uitvoering
Consumentenprijs
Prijs upgrade-actie
E-Motion (42 kWh)
€24.295
€23.295
E-Motion (49 kWh)
€25.995
€24.295
Pulse
€27.295
€25.995
Evolve
€28.795
€27.295
Evolve Sky Plus
€31.885
€28.795
Hoi
Misschien kwam dit al aan bod maar ik heb een technisch probleem met mijn Inster: na het wassen in de wasbox verscheen de melding 'check elektrisch systeem wagen ' In de Bluelink app geeft hij bij voertuigrapport diagnose wisselend een 'abnormaal' op 'batterij management en dc transformator' en 'voertuigcontrolesysteem' of beiden.
Volgens de garage een softwareprobleem waarvoor hij nog geen update heeft
Nog iemand die dit voorheeft of weet wat er aan de hand kan zijn?
Dankjewel
Misschien kwam dit al aan bod maar ik heb een technisch probleem met mijn Inster: na het wassen in de wasbox verscheen de melding 'check elektrisch systeem wagen ' In de Bluelink app geeft hij bij voertuigrapport diagnose wisselend een 'abnormaal' op 'batterij management en dc transformator' en 'voertuigcontrolesysteem' of beiden.
Dankjewel
Al je VIN gecontroleerd op https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/n m schreef op donderdag 24 april 2025 @ 04:25:
Hoi
Dankjewel
Dan weet je of er een update voor je klaar staat.
Wij wilden voor een tweedehands E-Golf gaan maar door deze actie hebben we toch onze 1e keus (namelijk een Evolve Sky Plus) kunnen waarmaken. Mooie actie van Hyundai!Hendrik Keizer schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:15:
Hyundai geeft korting op de elektrische Hyundai Inster. Maar het is geen vast bedrag dat eraf gaat, de korting verschilt per uitvoering. Zo werkt de upgrade-actie.
Uitvoering
Consumentenprijs
Prijs upgrade-actie
E-Motion (42 kWh)
€24.295
€23.295
E-Motion (49 kWh)
€25.995
€24.295
Pulse
€27.295
€25.995
Evolve
€28.795
€27.295
Evolve Sky Plus
€31.885
€28.795
Het artikel op Autoweek/AD klopt inderdaad niet. De auteur haalt de regelingen voor elektrische en hybride auto's door elkaar.HandyLumberjack schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:13:
[...]
Ik heb het op Autoweek gevonden.
https://www.autoweek.nl/a...-betalen/#comments-963416
Maar het is inderdaad wat warrig, misschien klopt het niet wat ze hebben opgeschreven.
EV-rijders hoefden tot 1 januari dit jaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Dat werd door de regering Wilders-Schoof afgeschaft ("want EV-rijders zijn toch maar woke boomknuffelaars, wij willen vroemmm!"). Vanaf 1 januari 2025 moeten we 25% van het tarief voor benzineauto's betalen. Dat zou oorspronkelijk per 1 januari 2026 verhoogd worden naar 75% van het reguliere tarief, en per 2026 naar 100%. Nu is er besloten dat dat in plaats daarvan per 1 januari 2026 het tarief niet 75 maar 70% wordt, en dat dat blijft tot 2028. Vrijdag weten we het pas zeker, want dan wordt het officieel bekendgemaakt.
Even de bedragen (geldt voor Noord-Brabant, door provinciale opcenten kan het bedrag in andere provincies iets schelen):
Normaaltarief voor benzineauto's: 198 euro per kwartaal voor gewichtsklasse 1250-1349 kg.
Voor de Inster is dat nu 49 euro per kwartaal (75% korting).
Dat zou oorspronkelijk in 2026 148 euro worden (25% korting), en vanaf 2027 198 euro (0% korting).
Nu wordt het vanaf 2026 139 euro (30% korting), en pas vanaf 2028 198 euro.
Alles onder voorbehoud, de motorrijtuigenbelasting op zichzelf kan natuurlijk ook wijzigen, en met dit kabinet kunnen de plannen de volgende maand alweer helemaal anders zijn.
Dat heb ik gedaan en er is niets te vinden. Garagist heeft aan dat er nog geen Inster beschikbaar is op zijn tablet. Hij heeft de auto uitgelezen vanuit software ander model maar kan dus ook nog niets bijsturen. Hij gaat contact opnemen met Hyundai. Ik vermoed dat het feit dat ik de Nl auto naar België heb geïmporteerd waar hij nu pas uitgeleverd wordt, daar voor iets tussen zit.turkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:28:
[...]
Al je VIN gecontroleerd op https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/
Dan weet je of er een update voor je klaar staat.
Dat zou bijzonder zijn, dat de Inster niet te vinden is op zijn tablet. Is het wel een originele Hyundai dealer met de juiste kennis?n m schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:29:
[...]
Dat heb ik gedaan en er is niets te vinden. Garagist heeft aan dat er nog geen Inster beschikbaar is op zijn tablet. Hij heeft de auto uitgelezen vanuit software ander model maar kan dus ook nog niets bijsturen. Hij gaat contact opnemen met Hyundai. Ik vermoed dat het feit dat ik de Nl auto naar België heb geïmporteerd waar hij nu pas uitgeleverd wordt, daar voor iets tussen zit.
Er zijn hier meerdere mede-forummers die al een update hebben laten uitvoeren bij de dealer. Dit zou ook niet mogelijk zijn als de Inster "niet beschikbaar" zou zijn.
Ik dacht dat het pas vanaf 2030 100% wordt. En niet vanaf 2028 al.Of-Aaargh schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:04:
[...]
Het artikel op Autoweek/AD klopt inderdaad niet. De auteur haalt de regelingen voor elektrische en hybride auto's door elkaar.
EV-rijders hoefden tot 1 januari dit jaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Dat werd door de regering Wilders-Schoof afgeschaft ("want EV-rijders zijn toch maar woke boomknuffelaars, wij willen vroemmm!"). Vanaf 1 januari 2025 moeten we 25% van het tarief voor benzineauto's betalen. Dat zou oorspronkelijk per 1 januari 2026 verhoogd worden naar 75% van het reguliere tarief, en per 2026 naar 100%. Nu is er besloten dat dat in plaats daarvan per 1 januari 2026 het tarief niet 75 maar 70% wordt, en dat dat blijft tot 2028. Vrijdag weten we het pas zeker, want dan wordt het officieel bekendgemaakt.
Even de bedragen (geldt voor Noord-Brabant, door provinciale opcenten kan het bedrag in andere provincies iets schelen):
Normaaltarief voor benzineauto's: 198 euro per kwartaal voor gewichtsklasse 1250-1349 kg.
Dat zou oorspronkelijk in 2026 148 euro worden (25% korting), en vanaf 2027 198 euro (0% korting).
Alles onder voorbehoud, de motorrijtuigenbelasting op zichzelf kan natuurlijk ook wijzigen, en met dit kabinet kunnen de plannen de volgende maand alweer helemaal anders zijn.
Dat klopt niet helemaal: die 25% korting zou in de laatste plannen blijven tot eind 2029.Of-Aaargh schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:04:
[...]
Het artikel op Autoweek/AD klopt inderdaad niet. De auteur haalt de regelingen voor elektrische en hybride auto's door elkaar.
Die korting wordt nu dus (tot eind 2027) twee jaar verhoogd naar 30%.
Voor de Inster rijder scheelt dat dus ca. €75,- in die twee jaar.
Dat is niet stimuleren, dat is symboolpolitiek.
En als ze de korting in 2028 al afschaffen betaal je dus uiteindelijk meer dan het plan was.
Weet iemand of het probleem met de trillingen aan het stuur al definitief ergens zijn opgelost.
Mijn Inster heeft nu 4 seizoenenbanden en heeft nog steeds het probleem.
Je leest hier in dit forum verschillende verhalen.Winand1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:58:
Weet iemand of het probleem met de trillingen aan het stuur al definitief ergens zijn opgelost.
1) ik heb van een dealer hier in de buurt gehoord dat de auto opnieuw uitgelijnd dient te worden
2) anderen op dit forum beweren dat nieuwe banden uit Korea het probleem hebben opgelost
3) er zijn ook bestuurders die na de vervanging van de banden nog steeds (lichte) trillingen ervaren
Lijkt me een goede keuze. Ik heb zelf destijds 5 jaar met een E-Golf gereden. Een E-Golf rijdt wel erg fijn, maar hij is qua range en laden toch wel erg beperkt t.o.v. de Inster, op de langere termijn ging ik mij daar echt aan ergeren.turkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:03:
[...]
Wij wilden voor een tweedehands E-Golf gaan maar door deze actie hebben we toch onze 1e keus (namelijk een Evolve Sky Plus) kunnen waarmaken. Mooie actie van Hyundai!
Wij gaan de Inster voornamelijk in de stad gebruiken dus een E-Golf was ook zeker meer dan prima. Alleen heb je geen garantie meer en het is toch een gebruikte auto. Nu met die 0,99% financiering is het ook zeker een interessant aanbod!HandyLumberjack schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:43:
[...]
Lijkt me een goede keuze. Ik heb zelf destijds 5 jaar met een E-Golf gereden. Een E-Golf rijdt wel erg fijn, maar hij is qua range en laden toch wel erg beperkt t.o.v. de Inster, op de langere termijn ging ik mij daar echt aan ergeren.
Productiedatum staat er zeker opturkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:15:
Wie heeft er wel eens een Certificaat van Overeenstemming aangevraagd bij de dealer? Kun je o.a. zien op welke datum je auto is geproduceerd. Wel interessant :-)
Er zijn ook bestuurders die na het vervangen van de banden totaal geen last meer hebben van trillingen....turkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:07:
[...]
Je leest hier in dit forum verschillende verhalen.
1) ik heb van een dealer hier in de buurt gehoord dat de auto opnieuw uitgelijnd dient te worden
2) anderen op dit forum beweren dat nieuwe banden uit Korea het probleem hebben opgelost
3) er zijn ook bestuurders die na de vervanging van de banden nog steeds (lichte) trillingen ervaren
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Zie punt 2???de schompen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:26:
[...]
Er zijn ook bestuurders die na het vervangen van de banden totaal geen last meer hebben van trillingen....
Ik wacht nog steeds op een setje nieuwe banden om het trillingsprobleem op te lossen. Althans dat zou volgens de dealer en Hyundai Nederland het probleem zijn. Voorlopig blijft het stil vanuit de dealer.Winand1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:58:
Er is een nieuwe update van de Bluelink app in de Apple Store. Met mooie nieuwe toevoegingen!
[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 24-04-2025 18:09 ]
Deze is er inmiddels ook voor Android.turkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:09:
Er is een nieuwe update van de Bluelink app in de Apple Store. Met mooie nieuwe toevoegingen!
MRB straks op vierkante meters voor BEV’s
Vertel…….turkeyhakan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:09:
Banden hoeven niet uit Korea te komen.
De Bluelink store zou nu eindelijk live gegaan zijn in de app! Ook iets over Bluelink Pay en je kunt nu ook je Bluelink abonnement inzien/upgraden via de app.
Ik heb nog geen Hyundai, dus kan helaas nog niet vertellen hoe het eruit ziet.
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 25-04-2025 04:24 ]
De Bluelink store staat inderdaad online. Maar nu staat er een einddatum, (half jaar na ingebruikname) bij de gratis Pro versie die we nu hebben. Daarna moet je gaan betalen. Dat stond er nog niet bij in de vorige versie van Bluelink. De app ziet er na de update iets anders uit, maar veel extra features kon ik nog niet ontdekken.
Wat zit er in de Bluelink store? Alleen de abonnementsvormen?monica66 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 05:07:
De Bluelink store staat inderdaad online. Maar nu staat er een einddatum, (half jaar na ingebruikname) bij de gratis Pro versie die we nu hebben. Daarna moet je gaan betalen. Dat stond er nog niet bij in de vorige versie van Bluelink. De app ziet er na de update iets anders uit, maar veel extra features kon ik nog niet ontdekken.
:strip_exif()/f/image/nCe2fFHiN1bES8lhMpxbvAhc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door monica66 op 25-04-2025 09:52 ]
Wellicht ten overvloede, het was mij bekend vanuit de folder en op de website dat je de pro-versie maar een half jaar gratis kon proberen. en zo staat het ook in de bleulink app. LITE bij ons tot 2035 en PRO tot september 2025monica66 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 05:07:
Modellen vanaf 2024.
Hyundai levert nieuwe modellen die vanaf 2024 verschijnen – inclusief de nieuwe SANTA FE, TUCSON en IONIQ 5 – én de huidige modellen – zoals de i10, i20, i30, BAYON, KONA en IONIQ 6 – vanaf 2024 met een kosteloos tienjarig abonnement op Bluelink LITE.
Hyundai Connected Mobility biedt voor alle modellen een kosteloos proefabonnement aan op Bluelink PRO. Daarmee kun je met de extra functies en diensten je rijbeleving nog verder verbeteren. Het proefabonnement loopt minimaal zes maanden, in elk geval tot de Bluelink Store draait.
Ja dat wist ik hoor. Ik gaf alleen aan wat het verschil is met de versie voor de update.mtv1 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 07:51:
[...]
Wellicht ten overvloede, het was mij bekend vanuit de folder en op de website dat je de pro-versie maar een half jaar gratis kon proberen. en zo staat het ook in de bleulink app. LITE bij ons tot 2035 en PRO tot september 2025
Modellen vanaf 2024.
Hyundai levert nieuwe modellen die vanaf 2024 verschijnen – inclusief de nieuwe SANTA FE, TUCSON en IONIQ 5 – én de huidige modellen – zoals de i10, i20, i30, BAYON, KONA en IONIQ 6 – vanaf 2024 met een kosteloos tienjarig abonnement op Bluelink LITE.
Hyundai Connected Mobility biedt voor alle modellen een kosteloos proefabonnement aan op Bluelink PRO. Daarmee kun je met de extra functies en diensten je rijbeleving nog verder verbeteren. Het proefabonnement loopt minimaal zes maanden, in elk geval tot de Bluelink Store draait.
@monica66 je VIN nummer is zichtbaar op de eerste afbeelding. Wellicht een idee om die weg te halen?
Dank voor het delen van de afbeeldingen! Er is nog niet veel (lees iets) beschikbaar zo te zien :-)
Dank voor het delen van de afbeeldingen! Er is nog niet veel (lees iets) beschikbaar zo te zien :-)
En laat die nu net live zijn :-) Ik hoop dat wij nog gebruik mogen maken van 6 maanden Bluelink PRO!mtv1 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 07:51:
[...]Het proefabonnement loopt minimaal zes maanden, in elk geval tot de Bluelink Store draait.
Ik heb nu de update van BlueLink geinstalleerd, maar het is er niet beter op geworden. De commando's vanuit de app doen het niet meer en geven foutmeldingen. De app geeft niet meer de juiste hoeveelheid kilometers aan die je nog kunt rijden. In de auto zie je een heel ander getal op het display staan.
Als je de stekker in de auto hebt gedaan, beweert de app dat de auto niet is aangesloten op de stroom en dus niet laadt. In de auto zie je vervolgens dat hij wel degelijk aan het laden is.
Wat is wijsheid. De app verwijderen en er opnieuw opzetten?
Als je de stekker in de auto hebt gedaan, beweert de app dat de auto niet is aangesloten op de stroom en dus niet laadt. In de auto zie je vervolgens dat hij wel degelijk aan het laden is.
Is de makkelijkste stap die je kunt zetten uiteraard. Maar als de app verkeerde data uitleest, kan het mogelijk ook iets in de nieuwe software van de app zitten?monica66 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:24:
Ik heb nu de update van BlueLink geinstalleerd, maar het is er niet beter op geworden. De commando's vanuit de app doen het niet meer en geven foutmeldingen. De app geeft niet meer de juiste hoeveelheid kilometers aan die je nog kunt rijden. In de auto zie je een heel ander getal op het display staan.
anders ik wel want mijn Inster heeft 4 nieuwe Goodyear Eagle F1 banden eronder maar trilt nog steeds (wel veel minder)Pierr schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:50:
[...]
Ik wacht nog steeds op een setje nieuwe banden om het trillingsprobleem op te lossen. Althans dat zou volgens de dealer en Hyundai Nederland het probleem zijn. Voorlopig blijft het stil vanuit de dealer.
Toch vreemd dat bij de ene wel en bij de andere niet een banden wissel helpt. Hier liggen de Vredestein quatrac pro ev eronder. Totaal geen last van trillingen.cozy59 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:26:
[...]
anders ik wel want mijn Inster heeft 4 nieuwe Goodyear Eagle F1 banden eronder maar trilt nog steeds (wel veel minder)
📍Hyundai Inster Toerclub - bestaat een dergelijke club?
@cozy59 en @de schompen hebben jullie er zelf andere banden onder laten leggen? Klopt het dat de 17" variant met Nexen of Kumho zomerbanden wordt geleverd?
@Trimmer goed idee! Super leuk :-) Iets organiseren?
@Trimmer goed idee! Super leuk :-) Iets organiseren?