Zjanzjak schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:20:
[...]
Jeetje.
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Je overweegt wat af. Dacht dat mijn vrouw de grootste draaikont op aarde was....
Lijkt ook wel dat je 'zoekende' bent naar redenen om het niet te doen als ik zo wat andere posts van je lees.
Maar goed, koop 'em gewoon, nergens zoveel buck for the money als bij de Inster.
Enige nuance is wel op zijn plaats... Ik zit zelf in hetzelfde schuitje...
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst k€25-30 hebt uitgegeven, maar ik ga daarbij niet over 1 nacht ijs. De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc. Daarbij is de keuze in het A/B-segment nou niet bepaald reuze, zeker als je ook nog om kwaliteit geeft. Voor mijzelf bijvoorbeeld vallen de modellen van Stellantis en de Chinese auto's af. Neem daarbij dat het uiterlijk van de Inster bepaald... uuhh

... smaakgevoelig is (voor de één is dat een belangrijk thema, voor de ander veel minder), deze auto minimaal k€25,- kost, én de regels van onze overheid v.w.b. thuisladen (saldering) en wegenbelasting niet stabiel zijn.... dan snap ik dat je twijfelt in deze markt. Ik zeg altijd dat het ook nog afhangt van de economische/technische staat van je huidige auto.
Daarbij... De auto is door Autoweek verkozen als 'Auto van het jaar' (als ik me niet vergis)... "en hij is zo goed verkocht"... Zal mij
benieuwen of dat komend jaar nog steeds zo is.... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Inster-rijders (in ieder geval in dit topic) nog ff snel de SEPP hebben gepakt... scheelt nog wel een beetje. Als de mensen hier zeg maar 1 jaar geleden €23.000,- voor een Pulse met Winterpack betaald hebben (€3000,- SEPP en €3000,- van Hyundai), ga ik daar nu toch geen €25.000,- voor betalen?!
Ik hou zelf de (tweedehands)-markt voor de Inster in de gaten. Als ik mijn huidige Mii totall-loss rijd, dan kan het zomaar een Inster worden, maar erg aantrekkelijk is dat financiele plaatje nog niet (heb zelf 7800Wp op het dak liggen). Je hebt totaal geen zekerheid... dus ik twijfel ook. Ik heb me al ingeschreven voor de nieuwe ID.Polo... maar ook daar heb je vanuit VW 0 zekerheid op specs/prijs/levertijd... dus we twijfelen nog even door
Maar een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad..
Oja... last but nog least... De dealer waar ik was vond ik niet klantvriendelijk... blijft toch hangen als je er voor het eerst binnenloopt..
[
Voor 4% gewijzigd door
HKees op 14-01-2026 20:39
]