Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36

con1

Energiefreak

Megat schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:09:
[...]

Helaas mevrouw,
Ook hier een forse verhoging van €574 meen ik, naar € 694,- ....
Voor wat het waard is, ik zit bij Allianz, betaal € 495 per jaar
all-risk met 50 jaar schadevrij en max 10.000 km.
Ik weet nog niet wat ik volgend jaar moet gaan betalen.
Loopt tot en met juli 2027.

[ Voor 3% gewijzigd door con1 op 18-12-2025 15:27 ]

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Jullie hebben een goedkope autoverzekering. Ik betaal meer dan € 1.000 per jaar (9 SV jaren).

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:15
turkeyhakan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:38:
Jullie hebben een goedkope autoverzekering. Ik betaal meer dan € 1.000 per jaar (9 SV jaren).
Wij zijn verzekerd bij ZLM. de gehanteerde prijs van de auto is door ZLM op €31780,- gezet en - zoals in de vorige mail gezet - staan wij op trede 14, wat in ons geval 70% korting geeft.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:32
Ik betaal €507,50 (80% korting), all-risk.

En ik dacht dat dat duur was, maar het valt dus wel mee :)

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
De prijs viel ons dit jaar nog mee met 5 jaar nieuwwaarde verzekerd. Maar de verhoging liegt er niet om. Bij allebei onze auto's trouwens.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-12-2025
monica66 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 02:06:
Ik krijg net de nieuwe premie van de Bovag autoverzekering per januari 2026 en daar schik ik wel van.

Ik ga van 690 naar 779 euro per jaar obv 14 schadevrije jaren. Ik vind het een fikse verhoging en heel lastig want ik kan ook niet zomaar weg. Ik heb namelijk 5 jaar nieuwwaardedekking.

Hebben jullie ook zoveel premieverhoging? En zo nee, waar zitten jullie?
FBTO idem, want gestegen kosten, inflatie en vooral zelfverrijking!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44
Niet alleen de verzekering, maar ook de MRB neemt volgend jaar (significant) toe, aangezien we dan 70% van het tarief gaan betalen i.p.v. 25%. Hoewel dit wel van tevoren bekend was (en het nu uiteindelijk 70% is geworden i.p.v. 75%), blijft dit toch een minder leuk bericht om te ontvangen zo aan het einde van het jaar...

Zie officiele factsheet van de Rijksoverheid hier: https://www.rijksoverheid...n-motorrijtuigenbelasting

Nu is de Inster nog relatief licht vergeleken met andere EV's.

[ Voor 6% gewijzigd door dhrto op 18-12-2025 21:35 ]

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
Mag ik jullie vragen over het volgende mee te denken;

Ik ben een heel tevreden Inster rijder (tp+wp)
Daarnaast hebben wij een fijne en compleet uitgeruste Hyundai Kona Hybride Nline (2025)
Door verdrietige omstandigheden moet ik van een van de twee auto's afscheid nemen, of beide autos inruilen voor een ander model.
De Inster heeft voordelen voor mijn dagelijkse woon werk verkeer (veel stadsverkeer, vaak parkeren enzovoorts) en ik kijk er naar uit de pre conditionering te gebruiken als het vriest. Daarnaast vind ik het heerlijk rustig electrisch te rijden.
Beide autos hebben een fijne instap hoogte.
De Kona is natuurlijk een tikkie groter, hybride, maar ook nog wat luxer en fijne details zoals instellingen zoals "eco rijstand" die blijft staan 😉
Draadloos CarPlay gebruiken..
Ook voor de kinderen zit er achterin stoelverwarming in, laadpunten voor telefoon/tablet achterin, de kofferbak gaat "vanzelf" open en is natuurlijk een stuk groter enz.. het verbruik is netjes, tanken gaat snel, en er zit vooral veel emotionele waarde aan, maar goed, die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten.
Het liefst zou ik een middenweg vinden tussen beiden autos (plugin hybride is ook een optie) maar dan wel met alle pluspunten van beide autos samen 😉
Is dit een mission impossible of denken jullie nu wel aan een auto die dit alles heeft?
Oja, graag wel zonder grote bijbetaling als ik ze beide inruil 😉😂

Alvast bedankt voor het meedenken ☺️

[ Voor 4% gewijzigd door Inster op 19-12-2025 16:03 ]

• DeLeon
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 02:19

DeLeon

Hyundai Inster Evolve Sky plus

Nee, levert niets op. Die service is wss niet nodig. Of is al gedaan bij aflevering.

• DeLeon

DeLeon

DeLeon schreef op donderdag 18 december 2025 @ 00:26:
[...]

Bij mij is het dus precies zoals jij beschrijft. Oneffenheden van de weg worden te veel doorgegeven naar mijn zin. Zeker als het kouder is.
Ik denk dat @DonJuape het dichtst bij mijn idee en mijn ervaring met mijn auto zit. Het onderstel is blijkbaar zo gevoelig dat vrijwel alle (kleine) oneffenheden op wegen al doorgegeven worden aan het interieur. Andere nieuwe banden verbeterden het wel iets maar weg is het niet. Wat ook kan is dat we ‘gevoelige tiepes’ zijn die er misschien te veel op letten.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
Ik krijg naar verwachting mijn Cross met Amazon Groen Matte lack eind februari begin maart geleverd, begin oktober besteld.
Nu ben ik eigenlijk beniewd of iemand hier kan adviseren de auto met een Glasscoat of de Waxoyl keramische lak bescherming te laten voorzien.
Het was en is voor mij de toch wel beste kleur, echter is het een Matte lack, wat toch wel een wat kwestbaardere lack schijnt te zijn.
Bij de dealer waar hij besteld is, hadden ze niet echt een voorkeur, afgezien het prijsverschil.
Trouwens als de auto eind februari, begin maart geleverd word, naar verwachting is hij nog niet ingescheept richting Europa, oftewel nog niet van de fabrieksband af, denk ik zelf?
Hoop verder maar dat er nu dan eindelijk de niewere types warmtepomp, ICCU etc inzitten, de eerste modellen kan toch best was probleempjes hiermee.
Trouwens in Duitsland zijn er inmiddels al meer dan een 10.000 exemplaren geregistreerd, hoeveel zouden er in NL inmiddels staan geregistreerd?
Trouwens is er ook een actief Hyunday forum? Gaat me natuurlijk hoofdzakelijk om de Inster zelf.

• HandyLumberjack
dinandus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:41:
Ik krijg naar verwachting mijn Cross met Amazon Groen Matte lack eind februari begin maart geleverd, begin oktober besteld.
Nu ben ik eigenlijk beniewd of iemand hier kan adviseren de auto met een Glasscoat of de Waxoyl keramische lak bescherming te laten voorzien.
Het was en is voor mij de toch wel beste kleur, echter is het een Matte lack, wat toch wel een wat kwestbaardere lack schijnt te zijn.
Bij de dealer waar hij besteld is, hadden ze niet echt een voorkeur, afgezien het prijsverschil.
Trouwens als de auto eind februari, begin maart geleverd word, naar verwachting is hij nog niet ingescheept richting Europa, oftewel nog niet van de fabrieksband af, denk ik zelf?
Hoop verder maar dat er nu dan eindelijk de niewere types warmtepomp, ICCU etc inzitten, de eerste modellen kan toch best was probleempjes hiermee.
Trouwens in Duitsland zijn er inmiddels al meer dan een 10.000 exemplaren geregistreerd, hoeveel zouden er in NL inmiddels staan geregistreerd?
Trouwens is er ook een actief Hyunday forum? Gaat me natuurlijk hoofdzakelijk om de Inster zelf.
Ca. 3800 Insters rijden er inmiddels in Nederland rond.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb ook een matte Inster en heb er Glasscoat op laten zetten, die was voor mij voor de helft van de prijs. Voor de aflevering van de auto kreeg ik de waarschuwing dat als ze er Glasscoat op zouden zetten dat de Inster meer zou gaan glanzen en dat eventueel het effect van de matte lak te niet zou doen.

Ik heb het er uiteindelijk toch op laten zetten, de dealer gaf aan dat hij helemaal glanzend opdroogde, maar dat de poetser de Glasscoat daarna nog een keer oppoetste en dat de Glasscoat daarna mooi mat werd. Dus wellicht ligt de kwaliteit van het resultaat aan degene die eraan werkt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• turkeyhakan
  • Nu online
Vandaag de originele Hyundai Carplay adapter binnen gekregen. Super! De auto herkent zelfs de adapter: in de zin van, je krijgt een pop-up met informatie over Carplay, die kreeg ik niet met een Carlinkit adapter.

Tot nu toe erg tevreden. Start snel op. Interface kan benaderd worden via 192.168.2.1 die is hetzelfde als Carlinkit. Dat is wel fijn. Je kunt wat zaken instellen zoals het skippen van het beginscherm en je kunt de dongle updaten.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
Inster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:20:
Mag ik jullie vragen over het volgende mee te denken;

Ik ben een heel tevreden Inster rijder (tp+wp)
Daarnaast hebben wij een fijne en compleet uitgeruste Hyundai Kona Hybride Nline (2025)
Door verdrietige omstandigheden moet ik van een van de twee auto's afscheid nemen, of beide autos inruilen voor een ander model.
De Inster heeft voordelen voor mijn dagelijkse woon werk verkeer (veel stadsverkeer, vaak parkeren enzovoorts) en ik kijk er naar uit de pre conditionering te gebruiken als het vriest. Daarnaast vind ik het heerlijk rustig electrisch te rijden.
Beide autos hebben een fijne instap hoogte.
De Kona is natuurlijk een tikkie groter, hybride, maar ook nog wat luxer en fijne details zoals instellingen zoals "eco rijstand" die blijft staan 😉
Draadloos CarPlay gebruiken..
Ook voor de kinderen zit er achterin stoelverwarming in, laadpunten voor telefoon/tablet achterin, de kofferbak gaat "vanzelf" open en is natuurlijk een stuk groter enz.. het verbruik is netjes, tanken gaat snel, en er zit vooral veel emotionele waarde aan, maar goed, die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten.
Het liefst zou ik een middenweg vinden tussen beiden autos (plugin hybride is ook een optie) maar dan wel met alle pluspunten van beide autos samen 😉
Is dit een mission impossible of denken jullie nu wel aan een auto die dit alles heeft?
Oja, graag wel zonder grote bijbetaling als ik ze beide inruil 😉😂

Alvast bedankt voor het meedenken ☺️
Waarom kies je niet voor de Kona electric? De luxe van de Kona met het fijne elektrische rijcomfort.

• HandyLumberjack
HGoedegebuure schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
[...]

Waarom kies je niet voor de Kona electric? De luxe van de Kona met het fijne elektrische rijcomfort.
Dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar twee zeer jonge auto's inleveren om een andere te kopen is financieel niet optimaal.

Ik zou eerder een van beide houden, degene welke het beste bij je behoeftes past.

• Inster
HGoedegebuure schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
[...]

Daar zit ik ook naar te kijken inderdaad.
Maar ik twijfel... En misschien is er nog een optie waar ik niet aan heb gedacht.

• Inster
HandyLumberjack schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:19:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar twee zeer jonge auto's inleveren om een andere te kopen is financieel niet optimaal.

Ik zou eerder een van beide houden, degene welke het beste bij je behoeftes past.
Ja dat is inderdaad financieel gezien niet heel gunstig.
Maar beide auto's houden is ook financieel gezien niet gunstig.. en ook een beetje teveel van het goede, 2 auto's hebben.
Vanwege het plotselinge overlijden van mijn man 'moet ik er wel een weg doen, of beide en er één voor terugkopen.

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
Vandaag de originele Hyundai Carplay adapter binnen gekregen. Super! De auto herkent zelfs de adapter: in de zin van, je krijgt een pop-up met informatie over Carplay, die kreeg ik niet met een Carlinkit adapter.

Tot nu toe erg tevreden. Start snel op. Interface kan benaderd worden via 192.168.2.1 die is hetzelfde als Carlinkit. Dat is wel fijn. Je kunt wat zaken instellen zoals het skippen van het beginscherm en je kunt de dongle updaten.
Kun je die online bestellen? Of moet je die bij de dealer halen. Mijn ouders hebben vorige week hun Inster opgehaald. Die Carplay adapter zou een leuk kerstkado zijn.

• DeLeon

DeLeon

Inster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:49:
[...]

Ja dat is inderdaad financieel gezien niet heel gunstig.

Vanwege het plotselinge overlijden van mijn man 'moet ik er wel een weg doen, of beide en er één voor terugkopen.
Ik was al bang dat dat de reden zou kunnen zijn. Ik wens je er veel sterkte mee en dan doemen ook dit soort problemen op. Wat is het beste?
Ondanks dat de Inster een leuke wagen is, zou ik zelf de grotere auto (met meer ruimte en comfort) behouden omdat je kinderen hebt. Dus handiger. Of idd samen inruilen voor de elektrische variant van het grote model,

• DeLeon

DeLeon

Reklameon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:45:
[...]

Kun je die online bestellen? Of moet je die bij de dealer halen. Mijn ouders hebben vorige week hun Inster opgehaald. Die Carplay adapter zou een leuk kerstkado zijn.
Ik was woensdag bij de dealer en zag toen een reclamebord staan met o.a. aanbod van die adapter. Dacht € 49,-

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:

Moet heel eerlijk zeggen dat ik de adapter er door de verkoper bij de dealer in de auto heb laten steken, Android Auto ingesteld en er niet meer naar omgekeken.... Misschien van het weekend maar eens even op de webinterface kijken :>

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• turkeyhakan
  • Nu online
Reklameon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:45:
[...]

Je dient het bij de dealer te bestellen. Levertijd was bij mij max een week!

• turkeyhakan
  • Nu online
chickpoint schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 00:10:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen dat ik de adapter er door de verkoper bij de dealer in de auto heb laten steken, Android Auto ingesteld en er niet meer naar omgekeken.... Misschien van het weekend maar eens even op de webinterface kijken :>
Veel valt niet in te stellen hoor :-) Background Mode zou ik aanzetten en Audio Delay heb ik op 0 ms gezet. Force display aanzetten, GPS aan, audio kwaliteit op DVD en your good to go :-)

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Stefannn schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:55:
[...]

In ieder geval bij de ioniq5 zit daar ook nog een “opties” knopje. Dan kan je een hele berg dingen instellen zoals “geen tolwegen” en nog wat curiositeiten
Heb nog eens gekeken. De "route opties" geven wat ik eerder beschreef. Zie verder geen opties.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
HandyLumberjack schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:

Lijkt me normaal dat je wat minder betaalt aan je verzekering. Je hebt tenslotte de E Motion uitvoering. Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• ronald1967
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo,

Sinds vrijdagmiddag hebben we de Opel Mokka e ingeruild voor een khaki Inster Evolve met W+T pakket vanwege de compacte maten maar toch meer ruimte dan de Opel Mokka (zeker achterin) en de mogelijkheid voor een fietsendrager.

Nu nog stoeien om alle piepjes en waarschuwingen minder prominent te maken, vooral snelheidherkenning heeft het nog wel eens mis. Hoop eigenlijk dat het in je profiel (bestuurder) ingesteld kan blijven, maar wat ik gelezen heb is dat niet mogelijk.

Als er ergens een korte uitleg/handleiding voor het bijstellen van de waarschuwen staat dan hoor ik dat graag want in de handleiding staan ze ver uit elkaar beschreven. Anders moet ik in de aankomende dagen zelf maar iets op 1 A4-tje zetten.

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
(jarig!)
Snelheidspiepjes kan je uitzetten door het volume wieltje op het stuur een paar secondes in te drukken. Moet elke keer opnieuw maar het wordt een automatisme ;-)

• con1

con1

Energiefreak

kdrkdr schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:33:
Snelheidspiepjes kan je uitzetten door het volume wieltje op het stuur een paar secondes in te drukken. Moet elke keer opnieuw maar het wordt een automatisme ;-)
Maar gaat dan ook de muziek niet uit?

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:57
con1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:45:
[...]

Maar gaat dan ook de muziek niet uit?
Nee. Het wieltje kort indrukken zet de muziek uit. Enkele seconden ingedrukt houden en er komt een melding in beeld dat de snelheid waarschuwing uitgeschakeld is (althans, de audio).

• con1

con1

Energiefreak

MacManus schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:27:
[...]

Nee. Het wieltje kort indrukken zet de muziek uit. Enkele seconden ingedrukt houden en er komt een melding in beeld dat de snelheid waarschuwing uitgeschakeld is (althans, de audio).
Dank.

• Aedriaen1
https://www.insterforum.de/core/ Ik hou het hier ook bij, rijden meer Insters in Duitsland dan hier....

• Aedriaen1
https://www.insterforum.de/core/

• kdrkdr
(jarig!)
Volgens deze bron in Nederland bijna 4.000.
Edit: Maandelijks een update dus het kan ook t/m november zijn. Er zijn er al 2 gesloopt....

[ Voor 26% gewijzigd door kdrkdr op 22-12-2025 19:47 ]

• monica66
de schompen schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:28:
[...]

Lijkt me normaal dat je wat minder betaalt aan je verzekering. Je hebt tenslotte de E Motion uitvoering. Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.
Waar zit jij dan en hoeveel schadevrije jaren heb je?

• Gunirus
  • Laatst online: 03:03
HandyLumberjack schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:

Net even gekeken, voor de Inster (evolve sky met alles erop en eraan) betaal ik 967,36 per jaar.

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
547,44 all risk per jaar bij ohra. Evolve w+t, 12 schadevrije jaren, 81% korting

• de schompen
monica66 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:43:
[...]

Waar zit jij dan en hoeveel schadevrije jaren heb je?
ZLM. Kortingstrede 14, 70% korting en 8 schadevrije jaren. Ik dacht zo een beetje het zelfde als Megat

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• monica66
de schompen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:19:
[...]

ZLM. Kortingstrede 14, 70% korting en 8 schadevrije jaren. Ik dacht zo een beetje het zelfde als Megat
Dat is een stuk minder dan ik betaal met 14 schadevrije jaren. Ik ga even kijken, bedankt.

• Megat
de schompen schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:28:
[...]
Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.
Mag ik vragen of dit de nieuwe premie is voor 2026 ? Dit omdat onze premie €694,03 bedraagt bij dezelfde maatschappij en met dezelfde korting en ook niet meer extras dan een inzittendenverzekering en dat is toch iets van €127,- meer.
De nieuwwaarde van onze Inster Evolve met beide packs wordt door ZLM op €31180,- gezet.

• dinandus
Kunnen we voor het vergelijken van de verzekerings premies, niet een aparte topic doen?
Ben meer benieuwd naar de auto zelf, dan wat anderen wel of niet aan verzekerings premie betalen.
Daar zijn zoveel verschillende factoren op van invloed.

• de schompen
Megat schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:17:
[...]

Mag ik vragen of dit de nieuwe premie is voor 2026 ? Dit omdat onze premie €694,03 bedraagt bij dezelfde maatschappij en met dezelfde korting en ook niet meer extras dan een inzittendenverzekering en dat is toch iets van €127,- meer.
De nieuwwaarde van onze Inster Evolve met beide packs wordt door ZLM op €31180,- gezet.
Ja,dit is de premie van 2026.Nieuwaarde 31780 euro en accessoires meeverzekerd tot 2500 euro. Zie wel in de voorwaarden nu staan dat boven een bepaalde leeftijd de premie is verhoogd.....

• turkeyhakan
  • Nu online
Ze hebben de update pagina vernieuwd:

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeList

Je kunt hier je VIN invullen of handmatig het model selecteren, zodat je snel kunt zien welke softwareversie van het infotainment systeem het meest recent is: https://update.hyundai.com/EU/NL/search

• gerardkl
  • Registratie: April 2013
Vanwege overstap naar 15 inch velgen heb ik 4 Evolve 17 inch velgen met originele banden te koop. De wielen zijn op 23 dec omgewisseld na iets meer dan 1.000 km dus in nieuwstaat. Kijkend naar wat elders wordt gevraagd en geboden lijkt mij 500 euro een redelijke prijs. Af te halen in Ede.

[ Voor 6% gewijzigd door gerardkl op 25-12-2025 14:34 ]

• DeLeon

DeLeon

gerardkl schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:26:
Vanwege overstap naar 15 inch velgen heb ik 4 Evolve 17 inch velgen met originele banden te koop. De wielen zijn op 23 dec omgewisseld na iets meer dan 1.000 km dus in nieuwstaat. Kijkend naar wat elders wordt gevraagd en geboden lijkt mij 500 euro een redelijke prijs. Af te halen in Ede.
Mag ik vragen wat de reden is dat je downsized? Ik heb een vermoeden. Iets waar ik ook tegenaan loop. En op het Duitse Inster forum een draadje over geopend heb.

https://www.insterforum.d...kts-mit-der-fahrbahnober/

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

DeLeon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:56:
[...]

Mag ik vragen wat de reden is dat je downsized? Ik heb een vermoeden. Iets waar ik ook tegenaan loop. En op het Duitse Inster forum een draadje over geopend heb.

Hoezo kun jij zo goed Duits? :)

Ik ervaar de trillingen met de 15" Kumho zomerbanden en met de 15" Hankook winterbanden. Vraag me dus af of wissel naar 15" je gaat helpen.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• gerardkl
DeLeon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:56:
[...]

Dat is inderdaad de reden. De wang hoogte van de 17 inch is slechts 9,2 cm. Al mijn vorige auto's hadden dikkere banden. Zelfs een sportieve Audi. Een platte band heeft weinig comfort. De wielophanging moet alles regelen. Het vreemde is dat de auto nadeinde bij verkeersdrempels. En gevoelig is voor wegen die niet helemaal vlak zijn. Ik denk dat de auto niet goed kan omgaan met zulke platte banden. Ik kreeg op een bepaalde weg bij 75 km per uur trillingen. Blijkbaar ontstaat er een soort resonantie. In het begin ook op snelwegen, maar dat is weg (band was nog niet helemaal rond). Nu met 15 inch, nieuwe banden en koud weer, is er nog wat trilling, maar minder. Meer comfort op slechte wegen en deint niet meer na bij drempels. Mijn eyeopener was het rijden in een leen Inster met 15 inch. Dan heb je een goede vergelijking. Ik denk wel dat een sportieve rijder voor de 17 inch moet gaan. Snelle bochten zonder dat de auto overhangt. Keuze is dus nogal persoonlijk.

• dinandus
@DeLeon Ik volg ook al tijdje het Duitse Inster forum, is een stuk meer info te vinden dan hier of op enig ander Nederlands Inster forum. Op het door mij gevonden hyundaiclubholland.nl forum wordt amper iets over de Inster gepost, is er een betere hier in ons land?
Ben momenteel nog in afwachting van mijn Inster Sky Cross, naar verwachting einde 1e kwartaal.
Complimenten voor je Duits trouwens.

• DeLeon

DeLeon

DonJuape schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:36:
[...]

Ik ervaar de trillingen met de 15" Kumho zomerbanden en met de 15" Hankook winterbanden. Vraag me dus af of wissel naar 15" je gaat helpen.
Duitse familie. 😉

En ja, dat doet mij nog enigszins twijfelen maar zoals je in mijn draadje kunt lezen zweren sommigen erbij om te downsizen naar 15 inch.

• DeLeon

DeLeon

gerardkl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:56:
[...]

Dat is inderdaad de reden. De wang hoogte van de 17 inch is slechts 9,2 cm. Al mijn vorige auto's hadden dikkere banden. Zelfs een sportieve Audi. Een platte band heeft weinig comfort. De wielophanging moet alles regelen. Het vreemde is dat de auto nadeinde bij verkeersdrempels. En gevoelig is voor wegen die niet helemaal vlak zijn. Ik denk dat de auto niet goed kan omgaan met zulke platte banden. Ik kreeg op een bepaalde weg bij 75 km per uur trillingen. Blijkbaar ontstaat er een soort resonantie. In het begin ook op snelwegen, maar dat is weg (band was nog niet helemaal rond). Nu met 15 inch, nieuwe banden en koud weer, is er nog wat trilling, maar minder. Meer comfort op slechte wegen en deint niet meer na bij drempels. Mijn eyeopener was het rijden in een leen Inster met 15 inch. Dan heb je een goede vergelijking. Ik denk wel dat een sportieve rijder voor de 17 inch moet gaan. Snelle bochten zonder dat de auto overhangt. Keuze is dus nogal persoonlijk.
Ik ervaar met mijn Inster exact hetzelfde. Ik ‘verbaas’ me ook dat dit niet breder te vinden is op internet. Denk ook na over downsizen maar vind het jammer dan van de lichtmetalen 17” velgen. Die vind ik mooier dan die 15” velgen. (Beetje ‘lomp’) En ik moet heel zeker weten dat er een stuk verbetering is want het loopt zo wel in de kosten. Nieuwe velgen, al nieuwe all season 17” banden eronder laten zetten. Nieuwe 15” banden enz.
Houd ons a.u.b, even op de hoogte van jouw ervaringen,
Mijn buurman verderop heeft overigens ook een Inster maar dan de Pulse met 15” banden. En hij zegt dat hij nergens last van heeft.
Ik ben er nig niet uit wat ik ga doen. Maar vind dit jammer want over de auto ben ik verder zeker tevreden.

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
Ik heb de banden vervangen door 17" cross climate van Michelin. De reden was dat ik voor mijn buitenland vakantie all season moest hebben. Hoewel het wel pijn doet om de originele banden met 10kkm af te schrijven moet ik zeggen dat het nog prettiger aanvoelt en de grip beter is dan ik ooit gehad heb. Onverharde of echt slechte wegen zijn inderdaad niet erg comfortabel maar die hebben toch al niet mijn voorkeur. Ik doe dan sowieso wel rustig aan.

Bij de originele banden had ik ook geen last van trillingen.

• DeLeon

DeLeon

dinandus schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:00:
@DeLeon Ik volg ook al tijdje het Duitse Inster forum, is een stuk meer info te vinden dan hier of op enig ander Nederlands Inster forum. Op het door mij gevonden hyundaiclubholland.nl forum wordt amper iets over de Inster gepost, is er een betere hier in ons land?
Ben momenteel nog in afwachting van mijn Inster Sky Cross, naar verwachting einde 1e kwartaal.
Complimenten voor je Duits trouwens.
Dank voor het compliment. Duitse familie, dat helpt😉

En ik ben het met je eens, het Duitse forum is zeker informatief, uitgebreid en overzichtelijk in categoriën.
Niets ten nadele van dit ‘forum’ maar dat mis ik hier. Een ratjetoe waar veel gequote moet worden om het allemaal te kunnen blijven volgen.

Veel plezier met je Sky Cross straks. Kekke auto. Her en der lees je wel eens onder reviews mensen die de Inster afkraken. Maar dat is vaak de kift en een beetje jaloers zijn, dan doe je dat. Want wat maakt dat die mensen reviews lezen van een auto, die ze te lelijk voor woorden vinden. Ik heb heel veel (voor buitenlandse)reviews gelezen en gezien van de Inster en die zijn vrijwel allemaal lovend.

• Hittjo
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 27-12-2025
Stel je voor je raakt te water met de inster: de handleiding geeft niets. De noodhamer? is een pinapparaat geworden, die zit achter de spiegel. Druk daar niet per ongeluk op, dan slaat de pin in je vinger. Het systeem zit in een beugel. Dus< ruk hem daar gewoon met geweld af. Volgens mij moet je het apparaat dan met de voorkant hard tegen het zijraam duwen, en wel in een hoek (zegt de garage) en dan dus door het raam naar buiten klimmen. De voorruit gaat niet stuk, Ben ik nou blind? maar ik heb dit allemaal moeten ontdekken met bellen. Zelfs AI geeft niet aan, waar dat apparaatje te vinden is in de inster
Nog een vraag: als je in de sloot raakt of erger: kun je de deur dan nog bliksemsnel openen of valt alles uit en op slot? Goede Kerst en pas op glad.

• HandyLumberjack
DeLeon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:03:
[...]

En ik ben het met je eens, het Duitse forum is zeker informatief, uitgebreid en overzichtelijk in categoriën.
Niets ten nadele van dit ‘forum’ maar dat mis ik hier. Een ratjetoe waar veel gequote moet worden om het allemaal te kunnen blijven volgen.

Veel plezier met je Sky Cross straks. Kekke auto. Her en der lees je wel eens onder reviews mensen die de Inster afkraken. Maar dat is vaak de kift en een beetje jaloers zijn, dan doe je dat. Want wat maakt dat die mensen reviews lezen van een auto, die ze te lelijk voor woorden vinden. Ik heb heel veel (voor buitenlandse)reviews gelezen en gezien van de Inster en die zijn vrijwel allemaal lovend.
De Inster heeft nou eenmaal een uitgesproken uiterlijk en dat roept emoties op.

Ik krijg er ook het nodige commentaar op.

Maar hij past wel ontzettend goed bij onze behoeftes dus ik ben er blij mee.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Hittjo schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:31:
Stel je voor je raakt te water met de inster: de handleiding geeft niets. De noodhamer? is een pinapparaat geworden, die zit achter de spiegel. Druk daar niet per ongeluk op, dan slaat de pin in je vinger. Het systeem zit in een beugel. Dus< ruk hem daar gewoon met geweld af. Volgens mij moet je het apparaat dan met de voorkant hard tegen het zijraam duwen, en wel in een hoek (zegt de garage) en dan dus door het raam naar buiten klimmen. De voorruit gaat niet stuk, Ben ik nou blind? maar ik heb dit allemaal moeten ontdekken met bellen. Zelfs AI geeft niet aan, waar dat apparaatje te vinden is in de inster
Nog een vraag: als je in de sloot raakt of erger: kun je de deur dan nog bliksemsnel openen of valt alles uit en op slot? Goede Kerst en pas op glad.
Kun je daar bij als je in de gordelspanners zit vraag ik me af? Ik heb van die ResQme dingen aan de hoofdsteunen gemaakt.

• gerardkl
Mijn conclusie mbt velgen en banden:
15 inch (Borbet LV4) met Michelin Primacy 4 tov 17 inch origineel: stiller, soepeler, geen na-deining bij drempels, iets meer overhellen bij bochten.
Nadat het vele trillen boven 80 km/u verdwenen was, nog wel trilling rond 80 km/u op sommige wegen. Dat verklaar ik vanuit samenspel platte band met niet vlakke weg.
Ik las ergens dat in een van de Scandinavische landen de Inster alleen met 15 inch wordt geleverd. Dat zegt genoeg lijkt mij. Ik ben helaas wel ong 800 euro kwijt. Mijn dealer heeft ze uit coulance gratis gemonteerd.

• Nanuk
Hittjo schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:31:
Stel je voor je raakt te water met de inster:
<>
Bij een auto in de sloot krijg je met geen mogelijkheid een deur open tegen de waterdruk in tenzij de auto geheel gevuld is met water.

Bij elke auto is je beste kans om ramen (en dakraam) te openen, het is allemaal 12 volt dus dat blijft allemaal nog wel een kwartiertje werken, in ieder geval langer dan jij onder water wilt blijven. De auto blijft ook nog wel een tijdje drijven, je hebt dus zelfs grote kans dat je met droge haren op de wal kunt komen.

Mijn grootste vrees is op de kop in een smallere sloot eindigen, dan is je beste kans via de achterklep, die kun je openen via een sleuf waar je de sleutel in kunt schuiven of natuurlijk gewoon het knopje op de sleutel indrukken maar dan moet je die sleutel wel makkelijk kunnen bereiken. Eigenlijk moet je hopen dat er binnen een halve minuut help is die de deur voor je kan openen.

• HGoedegebuure
HandyLumberjack schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:31:
[...]

De Inster heeft nou eenmaal een uitgesproken uiterlijk en dat roept emoties op.

Ik krijg er ook het nodige commentaar op.

Maar hij past wel ontzettend goed bij onze behoeftes dus ik ben er blij mee.
De mensen met commentaar hebben er niet daadwerkelijk mee gereden. De Inster is een auto die onzettend slim in elkaar zit. Of zoals AW verwoord: rijdt als een auto van twee segmenten hoger en is zeer comfortabel. En: je wordt niet serieus genomen op de linker rijstrook.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:50
HGoedegebuure schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:31:
De mensen met commentaar hebben er niet daadwerkelijk mee gereden.
Wat maakt het uit of je er in rijdt of niet? Als je de auto niet mooi vind dan mag dat toch?
Alhoewel ik het wel raar vind om een model dan af te kraken op het uiterlijk, ik vind het meer een dingetje 'smaken verschillen'.

• Megat
Een vraag over de ‘My Hyundai’ app als het mag.
Wij gebruiken de voorverwarmimg van het interieur graag. Als ik de verwarming inschakel met mijn iphone, blijft hij 15 minuten actief voordat deze weer uitgeschakeld wordt. Bovendien krijg ik na 10 minuten de melding dat hij na 5 minuten de verwarming weer uit zal zetten. Bij mijn vrouw haar Iphone schakelt de voorverwarming veel sneller weer uit. Ik meen ergens in de My Hyundai app gezien te hebben dat ik de bedrijfstijd van de verwarming in stapjes in kan stellen, maar ik kan het in de app niet meer vinden.
Is er een slimmere Inster rijder dan ik onder jullie, die ons verder kan helpen ?

• turkeyhakan
  • Nu online
Megat schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:21:
Wij gebruiken de voorverwarmimg van het interieur graag. Als ik de verwarming inschakel met mijn iphone, blijft hij 15 minuten actief voordat deze weer uitgeschakeld wordt. Bovendien krijg ik na 10 minuten de melding dat hij na 5 minuten de verwarming weer uit zal zetten. Bij mijn vrouw haar Iphone schakelt de voorverwarming veel sneller weer uit. Ik meen ergens in de My Hyundai app gezien te hebben dat ik de bedrijfstijd van de verwarming in stapjes in kan stellen, maar ik kan het in de app niet meer vinden.
Is er een slimmere Inster rijder dan ik onder jullie, die ons verder kan helpen ?
Volgens mij kan dit niet. Ik ben er ook naar op zoek in ieder geval.

Mijn ervaring is dat als je de melding krijgt dat klimaatcontrole over 5 minuten wordt uitgeschakeld, deze al uitgeschakeld is.

Jammer, ik wil dit graag oprekken naar bijv een half uur.

• Aedriaen1
DonJuape schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:36:
[...]

Ben van 17 inch originele velgen naar 15 inch originele velgen [met winterbanden] gegaan, ook om het verbruik te drukken, maar het maakt niet veel uit.

• DeLeon

DeLeon

Megat schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:21:
Volgens mij zou dat mogelijk kunnen onder ‘gepland opladen’. Daar kan je ‘geplande klimaatregeling’ instellen nadat je een vertrektijd hebt ingegeven. Dan zou een gewenste temperatuur bereikt zijn op het moment dat je vertrekt. Ikzelf heb dat nog niet geprobeerd maar kijk maar of dat werkt.
Let op, dit is in de Blue Link app. Maar zoiets zal ook in de My Hyundai app zitten. Daar heb ik er nog niet naar gekeken.

• DeLeon

DeLeon

Iemand al overgestapt naar de My Hyundai app? Ik wel. Meest handige is dat alles van Hyundai erin geïntegreerd is, inclusief Blue Link. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZXhJ4I-7N1W9V0Rf7H3TG3drVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oh742tDsKzGrHadl0LnR7Z8.jpg?f=fotoalbum_large

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

DeLeon schreef op maandag 29 december 2025 @ 01:01:
Iemand al overgestapt naar de My Hyundai app? Ik wel. Meest handige is dat alles van Hyundai erin geïntegreerd is, inclusief Blue Link. [Afbeelding]
Ben overgestapt. Geen verschil behalve nu meer advertenties en minder customizing mogelijkheden op het homescreen.

• turkeyhakan
  • Nu online
Iemand al overgestapt naar de My Hyundai app? Ik wel. Meest handige is dat alles van Hyundai erin geïntegreerd is, inclusief Blue Link. [Afbeelding]
8)

turkeyhakan in "Het grote Hyundai Inster topic"

• Megat
turkeyhakan schreef op zondag 28 december 2025 @ 19:49:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Ik ben er ook naar op zoek in ieder geval.

Mijn ervaring is dat als je de melding krijgt dat klimaatcontrole over 5 minuten wordt uitgeschakeld, deze al uitgeschakeld is.

Jammer, ik wil dit graag oprekken naar bijv een half uur.
. Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik een instelbare tijdsduur van de klimatisering dan ergens op Youtube gezien had en gedacht heb dat ik het ook in de Inster versie van de My Hyundai app gezien had. Misschien komt het nog bij een update.

• turkeyhakan
  • Nu online
Megat schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:50:
[...]
. Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik een instelbare tijdsduur van de klimatisering dan ergens op Youtube gezien had en gedacht heb dat ik het ook in de Inster versie van de My Hyundai app gezien had. Misschien komt het nog bij een update.
Ik ken hem niet in ieder geval (en ken de instellingen in de app en auto redelijk goed). Heb wel één keer gelezen dat je het zou moeten kunnen instellen (niet bij de INSTER), maar die post is toen door iemand verwijderd op mijn Reddit vraag: https://www.reddit.com/r/...i_inster_preconditioning/

Iemand zei toen dat die het wel kon instellen in de Bluelink app (tot 30 minuten!).

• Nanuk
Ik was eerder al overgestapt maar ben weer terug gegaan. De nieuwe app is vooral een advertentieplatform voor een nieuwe auto, die heb ik dus al... Hoogst irritant vind ik dat. Alles zit ook wat verder verstopt.

Verder mis ik de kaartfunctie om je auto terug te vinden (op vakantie). Dat is toch wel heel handig gebleken.

Ik vind het dus geen verbetering maar snap dat ik na deze week er weer aan moet.

• Stefannn
  • Nu online
Nanuk schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:46:
[...]

Ik was eerder al overgestapt maar ben weer terug gegaan. De nieuwe app is vooral een advertentieplatform voor een nieuwe auto, die heb ik dus al... Hoogst irritant vind ik dat. Alles zit ook wat verder verstopt.

Verder mis ik de kaartfunctie om je auto terug te vinden (op vakantie). Dat is toch wel heel handig gebleken.

Ik vind het dus geen verbetering maar snap dat ik na deze week er weer aan moet.
Kaartfunctie is er nog wel maar wat verstopt.
- druk op de kaart: vanuit het home screen op het druppel symbool naast de zoekbalk voor route plannen
- dan zie je je auto op de kaart
- rechts-onder op de kaart staat nog een "autootje", als je daarop klikt dan wordt de locatie ververst

"wat we er ook van vinden"...
"my Hyundai" wordt gepromoot als de nieuwe app. Goede kans dat de bluelink app op een gegeven moment verdwijnt.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Wesu
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Afgelopen week in een Inster mogen rijden. Wat een slim bakkie. Heel veel gadgets en goeie laadruimte. Alleen er was volgens mij geen budget meer over voor comfort. Na 45 minuten rijden werd mn linker arm vervelend. Ik zat met mn zij tegen de deurpost aan en kon nergens mn arm kwijt, het raam was te hoog en in de deur was het te laag. Ik voelde me tegelijk te klein èn te lang voor deze auto (ik ben 1m84). Heb na de proefrit de bak direct van mijn lijstje afgestreept. Liever een BYD of dan maar een hybride Aygo.

• kdrkdr
(jarig!)
Wesu schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:15:
Afgelopen week in een Inster mogen rijden. Wat een slim bakkie. Heel veel gadgets en goeie laadruimte. Alleen er was volgens mij geen budget meer over voor comfort. Na 45 minuten rijden werd mn linker arm vervelend. Ik zat met mn zij tegen de deurpost aan en kon nergens mn arm kwijt, het raam was te hoog en in de deur was het te laag. Ik voelde me tegelijk te klein èn te lang voor deze auto (ik ben 1m84). Heb na de proefrit de bak direct van mijn lijstje afgestreept. Liever een BYD of dan maar een hybride Aygo.
Tip voor iedereen dus: altijd lange proefrit maken. Je hoort dit van meer mensen. Ik ben er heel blij mee. 1.82 m lang maar wel smal.

• Megat
turkeyhakan schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:23:
[...]

Ik ken hem niet in ieder geval (en ken de instellingen in de app en auto redelijk goed). Heb wel één keer gelezen dat je het zou moeten kunnen instellen (niet bij de INSTER), maar die post is toen door iemand verwijderd op mijn Reddit vraag: https://www.reddit.com/r/...i_inster_preconditioning/

Iemand zei toen dat die het wel kon instellen in de Bluelink app (tot 30 minuten!).
Ik heb even gezocht en vond o.a. het filmpje in bijgaande link. Ik plaats ook een foto uit het filmpje waarop staat :” set climate duration”. ( staat hier op 10 min.) Dit gaat duidelijk niet over de Inster, maar een ander model uit de Hyundai stal.
Toch jammer dat het bij de Inster niet instelbaar is, maar ja, je kunt niet alles hebben 😏
YouTube: The Bluelink app is freaking awesome!#fyp #fun #hyundai #bluelink #c...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KofpjOa-t5FsJucd_b3ujzjA1DY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/whGSRb8S2iFKP6vlPpI3KUZC.png?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Nu online
Megat schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:58:
[...]

Ik heb even gezocht en vond o.a. het filmpje in bijgaande link. Ik plaats ook een foto uit het filmpje waarop staat :” set climate duration”. ( staat hier op 10 min.) Dit gaat duidelijk niet over de Inster, maar een ander model uit de Hyundai stal.
Toch jammer dat het bij de Inster niet instelbaar is, maar ja, je kunt niet alles hebben 😏
YouTube: The Bluelink app is freaking awesome!#fyp #fun #hyundai #bluelink #c...

[Afbeelding]
Oh wow! Jammer dat dit niet voor de INSTER beschikbaar is inderdaad… ik heb wel een aantal maanden geleden een e-mail gestuurd naar Hyundai met de vraag of ze dit niet beschikbaar kunnen maken. Zal wel geen gehoor aan gegeven worden..

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
Vandaag kreeg ik opeens allemaal meldingen dat de camera functies uitgevallen waren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbfR9DN4d3Jnf9VKYgQoY0m5_Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOjcdJZHZHVfAct4ST3Zzhr5.jpg?f=fotoalbum_large

Wat er nou gebeurd is, is voor mij een raadsel, camera's waren/zijn schoon en hebben vrij zicht. Iemand een idee?

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• alaintje
  • Registratie: April 2009
CEdS schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:20:
Vandaag kreeg ik opeens allemaal meldingen dat de camera functies uitgevallen waren:

[Afbeelding]

Wat er nou gebeurd is, is voor mij een raadsel, camera's waren/zijn schoon en hebben vrij zicht. Iemand een idee?
Dat had ik ook en na het schoonmaken en 10 meter rijden was het toch weg.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Nanuk

[Afbeelding]

Ik heb in een sneeuwbui gereden, dan gaat ie helemaal los met allerlei foutmeldingen.

Waar ik eens langer naar gezocht hebt bleek condens te zijn bij de camera achter de spiegel. Daar kan je verder niet bij dus kwestie van de kachel hoog en verder afwachten.

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012

[Afbeelding]

Ik heb dit ook al een aantal keer gehad. Zoals Nanuk al aangaf lijkt het door de condens te komen. Elke keer bij mij was/is het als de ramen beslagen zijn. De voorruit ontdooien helpt bij je eigen zicht, maar de camera achter de achteruitkijkspiegel zit helemaal ingepakt, dus daar kan de klimaatregeling 'niet goed bij' om daar snel het vocht weg te halen. En laat die camera nou net gebruikt worden voor de rijhulpen omdat deze, vanwege de 'hoge' positie, goed zicht heeft op de weg. Af en toe is die stapel meldingen ineens wat vervelend, maar ze verdwijnen eigenlijk binnen een paar minuten weer.

• gerardkl
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 30-12-2025 13:13 . Reden: V&A ]

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011

Ik heb dat diverse keren gehad, iedere keer net voor zonsopkomst waarbij ik tegen de (nog op te komen) zon in reed. Dit gebeurde zowel een paar keer in het voorjaar als diverse keren in het najaar op precies hetzelfde stukje weg. Ik kreeg het ook 2x net na zonsondergang op een andere weg, ook toen reed ik tegen het licht in.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:21
DeLeon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:03:
[...]

Lelijk?
Nou ik ben gek op EVs en heb zelf een BMW iX1 64kwh, maar als ik een inster zie rijden, word ik meteen vrolijk.....wat een cutie 😁....zo leuk!

En serieuze specs ook!

• turkeyhakan
  • Nu online

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Interessant!
Ze hadden een eNiro (Dynamic) moeten nemen daar was de WP een optie (ik had er een met die optie). Heeft ook geen batterijvoorverwarming of laadpoortverwarming wat ruis geeft op dit experiment.
Anyway, mijn Inster heeft ook een WP maar ik vind dat hij vrij lang en heftig de PTC heater gebruikt direct na starten. Kan ik dat uit zetten? Ik wacht wel op de WP.

[ Voor 4% gewijzigd door DonJuape op 31-12-2025 09:15 ]

• turkeyhakan
  • Nu online
DonJuape schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:18:
Anyway, mijn Inster heeft ook een WP maar ik vind dat hij vrij lang en heftig de PTC heater gebruikt direct na starten. Kan ik dat uit zetten? Ik wacht wel op de WP.
Hoe bedoel je? Volgens mij heb je of een warmtepomp of een "ouderwetse" heater (verwarmingselement/PTC).

Als je merkt dat je auto geluid aan het produceren is tijdens het verwarmen/koelen, kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat je een warmtepomp hebt en deze dus ook wordt gebruikt. Een heater maakt volgens mij bij lange na niet hetzelfde (of evenveel) geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 31-12-2025 09:44 ]

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:43:
[...]

Hoe bedoel je? Volgens mij heb je of een warmtepomp of een "ouderwetse" heater (verwarmingselement/PTC).

Als je merkt dat je auto geluid aan het produceren is, kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat je een warmtepomp hebt en deze dus ook wordt gebruikt. Een heater maakt volgens mij bij lange na niet hetzelfde (of evenveel) geluid.
Nee, ook als je een WP hebt heeft de Inster nog een PTC heater om de auto na de start snel op te kunnen warmen. De WP heeft even tijd nodig. Mijn Inster is nog vrij nieuw en je ruikt deze elektrische verwarming ook (ik hoop dat dat nog minder wordt). Dat had de Niro niet terwijl die volgens mij ook een heater had voor snel opwarmen :? .
Ik zal eens proberen om de verwarming helemaal uit te zetten de eerste paar minuten. Daarna aan, wellicht pakt hij dan direct de WP.

[ Voor 16% gewijzigd door DonJuape op 31-12-2025 09:49 ]

• turkeyhakan
  • Nu online
DonJuape schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:46:
[...]

Nee, ook als je een WP hebt heeft de Inster nog een PTC heater om de auto na de start snel op te kunnen warmen. De WP heeft even tijd nodig. Mijn Inster is nog vrij nieuw en je ruikt die elektrische verwarming ook.
Oh, interessant! Het beste van beide werelden dus? :-) Ben dan wel benieuwd wat voor effect dit heeft op de actieradius. En eens, de Inster wordt snel warm.

Mijn referentiekader is eigenlijk mijn Tesla Model 3. Bij deze auto kan het echt een paar minuten duren voordat er überhaupt warmte lucht uit de ventilatieroosters komt. Bij de Inster is dat inderdaad vrijwel direct. Weer wat geleerd :-)

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:48:
[...]

Oh, interessant! Het beste van beide werelden dus? :-) Ben dan wel benieuwd wat voor effect dit heeft op de actieradius. En eens, de Inster wordt snel warm.

Mijn referentiekader is eigenlijk mijn Tesla Model 3. Bij deze auto kan het echt een paar minuten duren voordat er überhaupt warmte lucht uit de ventilatieroosters komt. Bij de Inster is dat inderdaad vrijwel direct. Weer wat geleerd :-)
Dat klopt dan wel want Tesla is m.i. nog steeds nummer 1 m.b.t. zuinigheid (vooral door luchtweerstand maar waarschijnlijk dus ook door dit soort keuzes). Gevolgd op enige afstand door Kia/Hyundai.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJuape op 31-12-2025 09:52 ]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:16
In de classic Ioniq kun je verwarmen met alleen de warmtepomp door te kiezen voor de aircostand, dan blijft de PTC heater uit. Misschien werkt dit ook in de Inster.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

PeterZ(on) schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:57:
In de classic Ioniq kun je verwarmen met alleen de warmtepomp door te kiezen voor de aircostand, dan blijft de PTC heater uit. Misschien werkt dit ook in de Inster.
Ga ik proberen. De classic Ioniq is trouwens ook superzuinig, het lijkt alsof Hyundai/Kia daarna minder zuinige keuzes is gaan maken.
M.b.t. tot de AC stand heb ik nog wel wat vragen bij de Inster. Ik zet de verwarming altijd op Auto en soms brandt het AC lampje dan blauw, soms is het lampje uit (kan hij ook geel branden?). Geen idee wat e.e.a. betekent, geen relatie met de buitentemperatuur kunnen ontdekken. Zelfde voor de interne- vs. buitenventilatie. Zijn twee knoppen voor en die hebben beide een lampje wat zowel aan als uit kan staan. Echter het lampje gaat niet uit als hij aan staan en je er op drukt. Interne ventilatie aan/uit (met een lampje voor aan) was logischer geweest.

• Gunirus
  • Laatst online: 03:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f-pWKOkN4I2dOiA7oKI_Fm_jdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ikRbe7XqgOd8VUksKE7bO9A.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts van de pedalen zit een PTC kan ik bevestigen, ook met warmtepomp. Ik zag hem eens zitten en had er een foto van gemaakt.

• The_Holy_Jampot
  • Nu online
Ik vroeg me af of er een makkelijke manier is om het laaddisplay met het percentage en laadsnelbeid op te roepen als je in de auto zit. Ik stond laatst bij een snellader, en zat tijdens het laden in mijn auto. In het begin bij het laden zie je de laad info op het dashboard, maar na een seconde of 20 verdwijnt dat. Als ik de deur even open doe komt het terug. Is er iets anders wat ik kan doen om die laad info te zien? Ik heb een tijdje door het menu in het console zitten bladeren op zoek naar deze info. Uiteindelijk een knopje gevonden wat iets met laden te maken had, maar toen ik daar op duwde stopte het laden en zei de snellader dat hij een communicatiefout met de auto had, dus dat was duidelijk niet het juiste knopje

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:16
DonJuape schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:09:
[...]

Ga ik proberen. De classic Ioniq is trouwens ook superzuinig, het lijkt alsof Hyundai/Kia daarna minder zuinige keuzes is gaan maken.
M.b.t. tot de AC stand heb ik nog wel wat vragen bij de Inster. Ik zet de verwarming altijd op Auto en soms brandt het AC lampje dan blauw, soms is het lampje uit (kan hij ook geel branden?). Geen idee wat e.e.a. betekent, geen relatie met de buitentemperatuur kunnen ontdekken. Zelfde voor de interne- vs. buitenventilatie. Zijn twee knoppen voor en die hebben beide een lampje wat zowel aan als uit kan staan. Echter het lampje gaat niet uit als hij aan staan en je er op drukt. Interne ventilatie aan/uit (met een lampje voor aan) was logischer geweest.
Ook in het Ioniq draadje zijn pagina's volgeschreven over het al dan niet (kunnen) verwarmen met alleen de AC knop. Zelfs dealers beweren soms dat het niet kan. Verder schijnt het alleen te werken beneden de 8 a 10 gr buitentemperatuur is mijn ervaring, want het staat v.z.i.w. nergens omschreven.

Uiteindelijk maakt het op lange (vakantie) ritten in verbruik niet echt wat uit want ook op de Auto stand gebruikt die uiteindelijk ook alleen de warmtepomp. De AC stand is wel handig bij korte afstanden waarbij je aan een beetje verwarmde lucht voldoende hebt en je geen behoefte hebt de hele auto direct heel snel op te warmen.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

The_Holy_Jampot schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:33:
Ik vroeg me af of er een makkelijke manier is om het laaddisplay met het percentage en laadsnelbeid op te roepen als je in de auto zit. Ik stond laatst bij een snellader, en zat tijdens het laden in mijn auto. In het begin bij het laden zie je de laad info op het dashboard, maar na een seconde of 20 verdwijnt dat. Als ik de deur even open doe komt het terug. Is er iets anders wat ik kan doen om die laad info te zien? Ik heb een tijdje door het menu in het console zitten bladeren op zoek naar deze info. Uiteindelijk een knopje gevonden wat iets met laden te maken had, maar toen ik daar op duwde stopte het laden en zei de snellader dat hij een communicatiefout met de auto had, dus dat was duidelijk niet het juiste knopje
Hele goede vraag. Ik had dezelfde ervaring (misschien zelfs ook dat foute knopje).

• turkeyhakan
  • Nu online
Vraagje, kun je niet gewoon in het infotainmentsysteem naar de EV instellingen en dan iets van laden ofzo? Of mogelijk met een split-screen werken, waarbij je de accu altijd in beeld hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 31-12-2025 11:04 ]

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:01
ABRP met obd2 dongle? of carscanner oid?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• HGoedegebuure
Wesu schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:15:
Ik ben 1.90 en breed maar heb er geen last van. Mijn arm past op de steun en ik zit met mijn zij vrij van de deurpost. Het was wel passen en meten, maar met een iets hogere zit zit ik goed in de Inster. Het was voor mij wel iets meer dan een proefrit voordat het goed ingesteld was.

• The_Holy_Jampot
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:04:
[...]

Vraagje, kun je niet gewoon in het infotainmentsysteem naar de EV instellingen en dan iets van laden ofzo? Of mogelijk met een split-screen werken, waarbij je de accu altijd in beeld hebt?
Ik heb heel het menu doorgespit, maar niets kunnen vinden. Als jij weet in welk menuutje ik moet zijn hoor ik het graag

• turkeyhakan
  • Nu online
The_Holy_Jampot schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:53:
[...]

Ik heb heel het menu doorgespit, maar niets kunnen vinden. Als jij weet in welk menuutje ik moet zijn hoor ik het graag
Ik weet niet of het werkt, want ik gebruik deze functie niet. Maar je kunt wel het scherm in tweeën delen en volgens mij kun je ook data over de batterij in het rechter gedeelte tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdY-PsH0R95-NAQvaPJpbW0x6Vc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KZFpkAH0pdUN5xIb3oiishJo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY_uD5pHq20T8zwYbSrgOGOzyck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WQSPWVjMdzMgRK7tAhrJSubZ.png?f=fotoalbum_large

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:21
Ik vond het minimaal hoor...in de test scheelde het 1kwh op een lading ofzo.
Dat is 30 cent.

Daarna gaf hij iets vaags wat betreft verwarmde laadklep, wat ik niet meteen geloof.
En iets over extra systemen, maar misschien was het voor jullie duidelijker.
Ik had zoiets...als je extra voor moet betalen, zou ik het niet doen... behalve als je zonder warmtepomp je accu niet kunt opwarmen.

Ikzelf heb dat niet nodig

• The_Holy_Jampot
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 23:41:
[...]

Ik weet niet of het werkt, want ik gebruik deze functie niet. Maar je kunt wel het scherm in tweeën delen en volgens mij kun je ook data over de batterij in het rechter gedeelte tonen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet dat dit kan. Split screen is het probleem niet. Ik moet überhaupt een schermpje vinden in het menu waar live informatie over de batterij staat
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste