Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
turkeyhakan schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:10:
Vanwaar de "haat" tegen een ICE? Ik mag aannemen dat je in het verleden ook een auto met brandstofmotor hebt gereden, toch? :)
Haat (ik zie je aanhalingstekens dus no worries) gaat mij wat te ver.
Tussen zwart en wit zit een heleboel grijs, en daar zit ergens dat ik absoluut niet meer met een benzine/diesel wagen wil rijden. Als men mij aanbeveelt om tijdelijk niet elektrisch te rijden dan verzet ik mij daar gewoon tegen, met hand en tand. :Y) Dat was meer het punt.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
Zjanzjak schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:54:
[...]

Haat (ik zie je aanhalingstekens dus no worries) gaat mij wat te ver.
Tussen zwart en wit zit een heleboel grijs, en daar zit ergens dat ik absoluut niet meer met een benzine/diesel wagen wil rijden. Als men mij aanbeveelt om tijdelijk niet elektrisch te rijden dan verzet ik mij daar gewoon tegen, met hand en tand. :Y) Dat was meer het punt.
Respect hoor! Hebben ze bij Hyundai wel elektrische leenauto's? Kan mij voorstellen dat het in deze tijd (waarin er juist veel vraag is naar een EV) een kostbare keuze is.

• Zjanzjak
turkeyhakan schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:56:
Hebben ze bij Hyundai wel elektrische leenauto's? Kan mij voorstellen dat het in deze tijd (waarin er juist veel vraag is naar een EV) een kostbare keuze is.
Ik reed een Renault Megane E Tech, rijd nu een Alpine A290, vervangende auto was in het begin een andere Megane daarna elke keer de elektrische 5.
Hoe dat bij Hyundai zit weet ik niet maar je zou best gelijk kunnen hebben.
In het geval van uFx, had ik dus elektrisch gehuurd, dan maar duur maar het lijkt mee te vallen met de prijzen tegenwoordig als ik de diverse youtube filmpjes mag geloven van mensen die hetzelfde doen.

Reden dat ik in dit topic 'rondhang';
Zjanzjak schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:27:
Ik 'volg' dit topic omdat ik de Inster wel bijzonder vind en wie weet ooit als 2de wagen er naast zou willen hebben.
Maar zo hang ik in veel meer topics (en wat facebook-groepen) rond, wel elektrisch rijden gerelateerd. ;)

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:57
turkeyhakan schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:56:
[...]

Respect hoor! Hebben ze bij Hyundai wel elektrische leenauto's? Kan mij voorstellen dat het in deze tijd (waarin er juist veel vraag is naar een EV) een kostbare keuze is.
Soms is er ook wel wat te regelen.

Omdat mijn Inster te laat geleverd werdt heb ik destijds een Kona uit de occasion voorraad meegekregen voor 1,5 maand.

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

• turkeyhakan
HandyLumberjack schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Soms is er ook wel wat te regelen.

Omdat mijn Inster te laat geleverd werdt heb ik destijds een Kona uit de occasion voorraad meegekregen voor 1,5 maand.
Dat is een hele nette oplossing. d:)b

• sentiao
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:45
Ik heb 2 jaar geleden een eNiro meegekregen tijdens het onderhoud aan onze 2014 Cee'd. Ik mocht 'm gewoon inleveren zonder op te laden. Achteraf was dit een hele goede reclame voor zowel de garage als voor elektrisch rijden. Het jaar daarop heb ik een benzine Kona meegekregen, een handbak als ik 't me goed herinner. Wat een domper was dat, gezien de eerder geschepte verwachtingen. Ondanks dat het een prima wagen was....

Gisteren contact gehad met de garage (Eindhoven), ze verwachten de inster op 14 juni. De Morning Laura komt op 12 juni in Antwerpen aan, en heeft Rotterdam niet in de planning staan. De Morning Capo komt op 21 mei aan in Antwerpen. Dus afhankelijk van wat "14 juni" betekent (van de boot, bij een tussenpartij, of bij de garage), en hoe lang dat proces duurt (2 dagen, of 3 weken), dan stond de wagen op de Capo of de Laura. Ik vind 2 dagen tussen Antwerpen en garage in dit geval aannemelijker dan 3 weken, dus ik ga er nu vanuit dat hij op de Morning Laura staat.

Heeft iemand hier, daar kaas van gegeten?

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:28
Gisteren contact gehad met de garage (Eindhoven), ze verwachten de inster op 14 juni. De Morning Laura komt op 12 juni in Antwerpen aan, en heeft Rotterdam niet in de planning staan. De Morning Capo komt op 21 mei aan in Antwerpen. Dus afhankelijk van wat "14 juni" betekent (van de boot, bij een tussenpartij, of bij de garage), en hoe lang dat proces duurt (2 dagen, of 3 weken), dan stond de wagen op de Capo of de Laura. Ik vind 2 dagen tussen Antwerpen en garage in dit geval aannemelijker dan 3 weken, dus ik ga er nu vanuit dat hij op de Morning Laura staat.

Ook in Eindhoven vorig jaar de Inster gekocht. Na wat gedoe met de levering een andere uitvoering gekocht. Deze was 'net onderweg' naar de dealer toen we hem kochten, maar was door de dealer in principe besteld als voorraadmodel. De verwachting was dat het transport ongeveer 1,5-2 weken zou deuren, vanuit Rotterdam. Na 1 week heeft de dealer gebeld voor een ophaalafspraak, na 9 dagen hebben we hem gekregen.

Ondanks de geringe afstand tussen de haven(s) en Eindhoven, zei de dealer dat het meestal 2 weken duurt voordat een auto getransporteerd is tussen de importeur en de dealer. Waarom dit zo lang moet duren voor een rit die uiteindelijk 2-2,5 uur duurt, is me ook een raadsel.

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:08
sentiao schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:51:
Ik heb 2 jaar geleden een eNiro meegekregen tijdens het onderhoud aan onze 2014 Cee'd. Ik mocht 'm gewoon inleveren zonder op te laden. Achteraf was dit een hele goede reclame voor zowel de garage als voor elektrisch rijden. Het jaar daarop heb ik een benzine Kona meegekregen, een handbak als ik 't me goed herinner. Wat een domper was dat, gezien de eerder geschepte verwachtingen. Ondanks dat het een prima wagen was....

Bij mij 5 werkdagen van Rotterdam naar aflevering, maar dat was exceptioneel snel. Als die van jou via Antwerpen loopt lijkt het eerder de Morning Capo, de Morning Laura komt 12 juni pas in Antwerpen aan, dan lukt 14/6 niet. Beide boten komen uit Ulsan Zuid-Korea, daar staat een grote Hyundai fabriek. Vaak is de route Tilbury UK, Antwerpen en daarna Rotterdam, voor deze boten blijkbaar niet.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@sentiao Dat de afhandeling wat meer tijd kost komt o.a. doordat de auto`s ingeklaard moeten worden, gecheckt op eventuele schade`s voorzien van een NL handleiding en nog meer relevante zaken. 2 weken is heel normaal tussen van het schip gereden, dealer klaar gemaakt etc.

Benieuwd of op 1 van beide schepen ook mijn Inster Cross meelift? Besteld de 2e oktober `25. Van de dealer nog geen VIN nr gekregen, dus zal wel niet, mijn Cross staat al tijdje op back order...

Ook even op de EUKOR site gekeken, er zijn momenteel 3 ladingen met Insters richting Europa onderweg, alle drie aanleg in Antwerpen, geen Rotterdam meer? 1e komt de 26 mei, de 2e naar verwachting de 19e juni. En de laatste op dit moment te zien meert op 29e juni aan.

[ Voor 26% gewijzigd door dinandus op 20-05-2026 22:05 . Reden: extra info toegevoegd ]

• sv7088
@dinandus het VIN nummer kwam bij mij relatief laat, pas op de factuur 4 dagen voor de aflevering. Ik zag wel eerder een aantal INSTER registraties bij het RDW langskomen. De communicatie en informatie van de dealer mbt de aflevering houd niet over, wellicht weten ze nu meer, ik hoop dat voor je. De dealer kan eens informeren bij de importeur

• turkeyhakan
sentiao schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:51:

Vorig jaar hebben wij een voorraad model gekocht. Uiteraard een nieuwe, stond klaar in de haven van Rotterdam. Toen was de vraag nog niet zo hoog als nu :-) Het heeft ongeveer 2 weken geduurd voordat de auto bij de dealer werd afgeleverd.

• turkeyhakan
Unbleached Ivory is niet meer te krijgen op nieuwe modellen. Jammer! Atlas White is de nieuwe gratis kleur.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13

uFx

turkeyhakan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:49:
Unbleached Ivory is niet meer te krijgen op nieuwe modellen. Jammer! Atlas White is de nieuwe gratis kleur.
Welke nieuwe modellen? Want ik heb echt 3 dagen geleden de Unbleached Ivory in bestelling gezet :) ('gratis' kleur)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• turkeyhakan
uFx schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Welke nieuwe modellen? Want ik heb echt 3 dagen geleden de Unbleached Ivory in bestelling gezet :) ('gratis' kleur)
Als je de configurator in duikt, is die kleur er niet meer?

Update: de kleur is alleen niet meer te selecteren als je voor een tech pack kiest (bij de Evolve Sky uitvoering). Bijzonder!

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 21-05-2026 14:11 ]

• uFx

uFx

turkeyhakan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:56:
[...]

Als je de configurator in duikt, is die kleur er niet meer?

Update: de kleur is alleen niet meer te selecteren als je voor een tech pack kiest (bij de Evolve Sky uitvoering). Bijzonder!
Och ja, die configurator. Die is zo kapot als wat :D Want als je na configureren dan weer op 'wijzig' klikt bij de kleur staan er wel alle kleuren tussen.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-06 20:26
Gisteren mijn Inster naar de dealer gebracht, melding dashboard: koelvloeistof voor de electromotor bijvullen. Onder de kap gekeken en de houder was idd leeg. Daar mijn Inster ook al 2 nieuwe iccu's heeft gekregen, had ik het idee dat een aansluiting op de iccu wellicht was gaan lekken [deze is ook vloeistof gekoeld]. Kreeg vandaag bericht van de dealer, men had een onderdeel vervangen, een vloeistof pomp, hierna gaf de display een foutmelding die er niet uit te krijgen was. Contact met importeur en men stuurt een nieuwe pomp op....... Wordt vervolgd. Dit alles na een kleine 11000 km. Mijn idee is dat Hyundai niet veel heeft verdiend aan deze auto. Inster kopen, kun je ernaast gaan lopen. Als kers op de taart, ik ben een rustige rijder, altijd...... Gelukkig een leenauto, uiteraard wel benzine...... Zoals jullie zien gaat het ook wel eens niet goed met een Inster......

• dinandus
  • Nu online
@Aedriaen1 Wel zo te horen heb je het niet helemaal getroffen met je Inster.

Van welke type c.q. bouwjaar is dan jouw Inster? Via het Duitse Inster forum lees je wel meer over deze ongemakken, mag ik het zo noemen? Meestal blijven vaak de negatieve zaken de overhand hebben op de diverse forums. Maar verder ben je tevreden met je Inster?

Ik ben nog wachtende op mijn bestelde Cross, schijnt nu inmiddels ingescheept te zijn.

• Aedriaen1
dinandus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:37:
@Aedriaen1 Wel zo te horen heb je het niet helemaal getroffen met je Inster.

Van welke type c.q. bouwjaar is dan jouw Inster? Via het Duitse Inster forum lees je wel meer over deze ongemakken, mag ik het zo noemen? Meestal blijven vaak de negatieve zaken de overhand hebben op de diverse forums. Maar verder ben je tevreden met je Inster?

Ik ben nog wachtende op mijn bestelde Cross, schijnt nu inmiddels ingescheept te zijn.
Ik heb de meest luxe, bouwjaar 2025 de Evolve Sky. Het veel hebben van pech zorgt ervoor dat ik de positieve eigenschappen minder goed kan benoemen....... En een auto met goed 11.000 km op de teller die binnen 3400 km zijn derde ICCU kreeg en nu dit weer, tsja wat moet je daarvan vinden. Verder denk ik dat ook negatieve dingen moeten worden vermeld op dit soort fora.

• HandyLumberjack
Aedriaen1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:06:
[...]

Ik heb de meest luxe, bouwjaar 2025 de Evolve Sky. Het veel hebben van pech zorgt ervoor dat ik de positieve eigenschappen minder goed kan benoemen....... En een auto met goed 11.000 km op de teller die binnen 3400 km zijn derde ICCU kreeg en nu dit weer, tsja wat moet je daarvan vinden. Verder denk ik dat ook negatieve dingen moeten worden vermeld op dit soort fora.
Natuurlijk mag je dit vermelden. Het belangrijkste is mijns inziens gewoon dat een auto betrouwbaar is, en dat is bij jouw Inster tot nu toe zeker niet het geval. En ik kan me heel goed voorstellen dat je dan weinig plezier aan de auto beleefd.

• turkeyhakan
Kijk en daarom ben ik voorstander van het feit dat je service acties laat uitvoeren! Vervelend.

Mag ik de aanname doen dat @Aedriaen1 de koelvloeistofpomp nog niet had laten vervangen? Daar stond namelijk een service actie voor klaar.

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:24
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:12:
Kijk en daarom ben ik voorstander van het feit dat je service acties laat uitvoeren! Vervelend.

Mag ik de aanname doen dat @Aedriaen1 de koelvloeistofpomp nog niet had laten vervangen? Daar stond namelijk een service actie voor klaar.
Nou, ik ga er van uit dat als iets haast heeft dat ik een oproep krijg op een of andere wijze. De rest van updates kan gewoon wachten tot een beurt lijkt mij. Als ik zelf elke week moet controleren of er een update is en dan die moet inplannen bij de garage dan worden zowel ik als de garage daar niet blij van.

• turkeyhakan
Nanuk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:43:
[...]

Nou, ik ga er van uit dat als iets haast heeft dat ik een oproep krijg op een of andere wijze. De rest van updates kan gewoon wachten tot een beurt lijkt mij. Als ik zelf elke week moet controleren of er een update is en dan die moet inplannen bij de garage dan worden zowel ik als de garage daar niet blij van.
Ik weet niet wie het zei, maar Hyundai en alle andere merken calculeren dit blijkbaar in. Zolang het geen impact heeft op de verkeersveiligheid, zul je als het goed is niet zo snel een oproep krijgen. Vandaar ook mijn reactie; beter preventief laten uitvoeren dan wanneer het (zoals mogelijk in dit geval) te laat is.

idem met de iccu update.

• Erwin K.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17:10
Afgelopen zaterdag melding in de auto en app dat er storing was bij de voertuig diagnose. Toch maar even naar de dealer gereden en kon mijn auto direct achter laten en kreeg een Inster Evolve Sky mee als leenauto. Maandag bericht dat de koelvloeistof pomp vervangen moest worden. Dinsdag kon ik de auto weer ophalen. Storingsmelding is uit de auto echter blijft deze staan in de Bleu Link app. Iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen? Anders even terug naar de dealer.

• marzman95
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:50:
[...]

Ik weet niet wie het zei, maar Hyundai en alle andere merken calculeren dit blijkbaar in. Zolang het geen impact heeft op de verkeersveiligheid, zul je als het goed is niet zo snel een oproep krijgen. Vandaar ook mijn reactie; beter preventief laten uitvoeren dan wanneer het (zoals mogelijk in dit geval) te laat is.

idem met de iccu update.
Volgens mij had ik daar een tijd terug een opmerking over gemaakt vanwege het kapotgaan van mijn driewegklep en kort daarna een serviceactie kwam voor relevante onderdelen.

Voor de fabrikant is het 'goedkoper' om de enkele voertuigen die daadwerkelijk kapot gaan onder garantie te repareren, dan alle verkochte voertuigen terug te roepen. Dit heeft een enorme logistieke en plantechnische impact op de dealer. Uiteindelijk hopen ze dat alle voertuigen toch binnen de garantie nog eens terug te komen voor onderhoud en/of APK, en dan nemen ze de serviceactie mee. Dit uiteraard alleen als het een onderdeel betreft die niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt, zoals bij mij een onderdeel van de airco/koeling.

Het is een economische afweging, anders zouden fabrikanten dit niet doen. Je kunt uiteraard zelf structureel de serviceacties voor je voertuig in de gaten blijven houden en bij elke nieuwe actie een afspraak proberen te maken bij de dealer. Maar dit zorgt dan juist weer voor extra druk bij de dealer, waardoor anderen met daadwerkelijk kapotte onderdelen, moeten wachten op ruimte in de werkplaats.

Het duurde bij mij 3 weken tussen het eerste telefoontje en de eerste korte afspraak (1 uur). Die korte afspraak was niet genoeg om het probleem te vinden, dus er kwamen weer 3 weken wachten bij tot er een hele dag ruimte was in de agenda. Helaas is mijn dealer (Content Eindhoven) regelmatig wekenlang helemaal volgepland. Dan helpt het voor hun (en mij) niet mee als er klanten tussendoor komen die vinden dat een serviceactie 'meteen' uitgevoerd moet worden.

• uFx

uFx

Aedriaen1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:06:
[...]

De negatieve punten zijn zelfs belangrijker dan de positieve, dus blijf ze vooral melden. Ik heb ook eens een maandagochtendauto gehad, en dat was ook een Hyundai. Je kunt daar pech mee hebben (kan gewoon gebeuren) maar waar ik me vooral aan stoorde is de verschrikkelijke houding van de dealers. Elke keer menen ze weer een probleempje opgelost te hebben en komt het 2 dagen later weer terug, zonder dat ze zelf even intensief testen of nu echt kijken waar het probleem ligt. De kennis van EV's was destijds ook gewoon beperkt en hopelijk is dat nu wat beter.

In mijn geval was het dus zo dat de auto er mee stopte en ik dus 3x naast de kant heb gestaan op de snelweg met het gezin. Bij de laatste keer ben ik naar de garage gegaan, de sleutels op de balie gelegd en gezegd "regel maar een andere auto, deze wil ik niet meer" (met stukje hulp van rechtsbijstand).

Toen heb ik uiteindelijk wel een andere gekregen.

• turkeyhakan
Daarom ook mijn advies, als je het risico op stil komen te staan zo veel mogelijk wil beperken, laat de service acties tijdig uitvoeren. Uiteraard geen garantie

• turkeyhakan
En daar is er nog één.... pfff, het houdt niet op zeg! 60D067

Schijnbaar weer een update voor de ICCU. Als deze update mislukt, vervangen ze de ICCU blijkbaar.

• sv7088
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:36:
Daarom ook mijn advies, als je het risico op stil komen te staan zo veel mogelijk wil beperken, laat de service acties tijdig uitvoeren. Uiteraard geen garantie
Op de INSTER van ons wordt geen 60D067 gemeld op de bekende UK site, wel 60D066. Betreft een Pulse eind april 2025 geleverd.

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:53:
En daar is er nog één.... pfff, het houdt niet op zeg! 60D067

Schijnbaar weer een update voor de ICCU. Als deze update mislukt, vervangen ze de ICCU blijkbaar.
Het houdt bij onze oosterburen de gemoederen ook al een tijdje bezig...
https://www.insterforum.d...eue-serviceaktion-60d067/

• turkeyhakan
sv7088 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:48:
[...]

Op de INSTER van ons wordt geen 60D067 gemeld op de bekende UK site, wel 60D066. Betreft een Pulse eind april 2025 geleverd.
Wij hebben de 60D066 update al gehad, ter info. Het kan zijn dat jij een nieuwere ICCU hebt. Schijnbaar is de 60D067 voor de V4.0 variant. Jij hebt denk ik de 5e generatie?

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 16:02

con1

Energiefreak

Waar kan ik mijn VIN nummer controleren op updates? Welke site?

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• sv7088
con1 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:15:
Waar kan ik mijn VIN nummer controleren op updates? Welke site?
https://recalls.hyundai.co.uk/#

• con1

con1

Energiefreak

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik was net bij de locale Hyundai dealer en heb nogmaals een rondje gemaakt in de Inster.

Hij liet me een overzicht zien van de 2026 veranderingen, vooral dan die van de Pulse uitvoering. De veranderingen (uit mn hoofd) zijn: Matblauw niet meer leverbaar, twee plus pakketten (alleen stuur/stoel verwarming voor 300,- en het winterpakket wordt 1200,- ). En ik dacht nog iets, maar dat weet ik niet meer. Heeft iemand een overzicht van alle veranderingen op het nieuwe modeljaar?

• dinandus
  • Nu online
@hjs Je doelt op de nu te bestellen Inster`s?

Wat ik ervan begrepen heb zijn de model jaar wisselingen in Korea normaliter na de fabrieks vakantie plaats vindt. Zo rond augustus september,.

Ik ga mijn Cross hopelijk eind juni tot half juli in ontvangst kunnen nemen, als de info van de verkoper klopt. Volgens de laaste update van eergisteren is de Cross nu op 1 van de 2 autotransport schepen die in juni in Antwerpen aanleggen.

[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 23-05-2026 22:21 . Reden: tijdstip veranderen modeljaar aangepast naar augustus, september ]

• Aedriaen1
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:12:

Ik verkeer in de veronderstelling dat ik redelijk ingelicht ben over de Inster. Onder andere dmv Fora aangaande de Inster. Ik ben dit niet tegengekomen anders had ik zeker contact opgenomen met de dealeer. Los daarvan lijkt het mij een taak van de dealer om als ik zelf er niet om kom dat zij mij inlichten?Ook hoeft [als allles wel goed blijft functioneren] de Inster pas na 2 jaar voor onderhoud. Dit terwijl er inmiddels meerdere updates zijn. Indruk ontstaat dat Hyundai dit zo wel goed vindt, hetgeen ik niet beaam.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Aedriaen1 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:55:
[...]

Ik verkeer in de veronderstelling dat ik redelijk ingelicht ben over de Inster. Onder andere dmv Fora aangaande de Inster. Ik ben dit niet tegengekomen anders had ik zeker contact opgenomen met de dealeer. Los daarvan lijkt het mij een taak van de dealer om als ik zelf er niet om kom dat zij mij inlichten?Ook hoeft [als allles wel goed blijft functioneren] de Inster pas na 2 jaar voor onderhoud. Dit terwijl er inmiddels meerdere updates zijn. Indruk ontstaat dat Hyundai dit zo wel goed vindt, hetgeen ik niet beaam.
De dealer gaat je niet actief inlichten over service acties want dat kost Hyundai geld. Alleen als de veiligheid in het geding is dan gaan ze actief terugroepen.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• turkeyhakan
Aedriaen1 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:55:
[...]

Dan heb je dit topic niet goed doorgenomen. Is al vaker besproken.

• hjs
  • Niet online

hjs

dinandus schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:23:
@hjs Je doelt op de nu te bestellen Inster`s, dat zullen dan modeljaar 2027 zijn, als ze nog gemaakt moeten gaan worden?
De Pulse met de kleur Dusk Blue Matte is nog steeds samen te stellen op de Hyundai.nl site, dus nog te bestellen, dus nog niet het nieuwe modeljaar. Lijkt me.

• con1

con1

Energiefreak

• dinandus
  • Nu online
@con1 Ziet er wel handig uit, maar wordt zo de motor ruimte niet te vol? Kan de warmte niet meer zo goed weg denk ik persoonlijk. Warmte stuwing lijkt me niet echt handig? Had het al eerder bij onze Duitse collega`s al voorbij zien komen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat was ook mijn eerste gedachten @dinandus en je krijg je oplaadkabel nooit meer zo mooi compact en strak opgerold ;)

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Lijkt mij geen probleem. Zo warm wordt een EV daar niet en is ook niet de plek waar warmte wordt afgevoerd. Verder zit daar bij veel EV's een plastic kap (eNiro bijv.) en dit is niet veel anders.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• HandyLumberjack
hjs schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:08:
Dat was ook mijn eerste gedachten @dinandus en je krijg je oplaadkabel nooit meer zo mooi compact en strak opgerold ;)
Ik vindt het vooral erg klein, het voegt erg weinig toe. Heb de kabels op de plek van het reservewiel zitten en dat bevalt prima.

• Nanuk
Ik wacht al maanden op dat ding. Het lijkt elke keer wel vertraging op te lopen. Benieuwd waar ze tegenaan lopen. De laatste versie is wel een stuk kleiner dan de eerdere prototypen, mogelijk om meer zaken bereikbaar te houden of toch iets met die warmte of zo?

Het voegt wel degelijk behoorlijk ruimte toe voor kabels, granny-loader en een sleepkabel. Maar ook wat extra gereedschap en andere spullen waar je niet zo vaak bij hoeft maar toch goed bereikbaar wilt hebben.

Ik koop onmiddellijk zo'n ding als ie beschikbaar is, met gasveren voor de motorkap erbij. Die tas ben ik nog niet voor overtuigd.

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-06 17:17

AGD

Ik heb een paar keer een "neem een koffiepauze" waarschuwing gehad. Bij deze waarschuwing piept hij heel hard voor 10 seconden of zo, het is vreselijk irritant.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat het bij 60- en 80-wegen gebeurd, wanneer de rijstrookassistentie uitgeschakeld is. Ik schakel de rijstrookassistentie uit omdat dit voor geen meter werkt wanneer er geen middenstreep is. De auto denkt waarschijnlijk dat ik heel onregelmatig rij, terwijl dat echt niet zo is. De weg is gewoon heel krap wanneer er een tegenligger aan komt.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Wellicht is dit gewoon nog een piepje die ik uit moet zetten. Het komt de veiligheid niet ten goede wanneer de auto zo schreeuwt...

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
AGD schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:00:
Ik heb een paar keer een "neem een koffiepauze" waarschuwing gehad. Bij deze waarschuwing piept hij heel hard voor 10 seconden of zo, het is vreselijk irritant.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat het bij 60- en 80-wegen gebeurd, wanneer de rijstrookassistentie uitgeschakeld is. Ik schakel de rijstrookassistentie uit omdat dit voor geen meter werkt wanneer er geen middenstreep is. De auto denkt waarschijnlijk dat ik heel onregelmatig rij, terwijl dat echt niet zo is. De weg is gewoon heel krap wanneer er een tegenligger aan komt.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Wellicht is dit gewoon nog een piepje die ik uit moet zetten. Het komt de veiligheid niet ten goede wanneer de auto zo schreeuwt...
Op een weg hier in de buurt piept de vermoeidheidsensor hier ook lange tijd (ca. 3 tot 7 minuten!!!). Je kan alle sensoren uitzetten maar dat ding blijft het doen. Het is inderdaad een heel slecht systeem.

Ik ben 3 keer met de Inster Van Frankrijk naar Nederland gereden (zie vorige posts) en ook toen maakte die sensor overuren. In mijn Tesla zit ook zo'n sensor, over ruim 21000 km heb ik slechts 1x een melding gekregen en dat was na 5 uur rijden, 1 km voordat ik ging laden.....

Het enige wat werkt is je geluid van de melding op 1 zetten, en wat ergens hier op het forum stond, als ie gaat piepen, heel hard remmen en weer verder rijden, maar goed dan moet daar wel gelegenheid voor zijn.

En inderdaad, smalle wegen, wegen zonder middenlijn, wegen met versleten belijning of wegen zonder zijbelijning of zoals in Nederland die 60 km buitenwegen met fietsstroken, daar raakt die sensor helemaal het weggetje kwijt.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• AGD

AGD

CEdS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Op een weg hier in de buurt piept de vermoeidheidsensor hier ook lange tijd (ca. 3 tot 7 minuten!!!). Je kan alle sensoren uitzetten maar dat ding blijft het doen. Het is inderdaad een heel slecht systeem.

Ik ben 3 keer met de Inster Van Frankrijk naar Nederland gereden (zie vorige posts) en ook toen maakte die sensor overuren. In mijn Tesla zit ook zo'n sensor, over ruim 21000 km heb ik slechts 1x een melding gekregen en dat was na 5 uur rijden, 1 km voordat ik ging laden.....

Het enige wat werkt is je geluid van de melding op 1 zetten, en wat ergens hier op het forum stond, als ie gaat piepen, heel hard remmen en weer verder rijden, maar goed dan moet daar wel gelegenheid voor zijn.

En inderdaad, smalle wegen, wegen zonder middenlijn, wegen met versleten belijning of wegen zonder zijbelijning of zoals in Nederland die 60 km buitenwegen met fietsstroken, daar raakt die sensor helemaal het weggetje kwijt.
Oei, dat is niet goed. Dat is echt onveilig als hij zo ontiegelijk lang gaat piepen!

Piept hij ook als jij de rijstrookassistentie aan laat staan? Jij moet dan continu het stuur vechten om de auto op z'n plaats te houden, maar dat lijkt mij minder erg dan die hele harde piep.

In andere landen is dit blijkbaar wel uit te zetten, maar in Nederland (en heel de EU?) niet.

Wij zijn grotendeels heel blij met de auto, maar mocht dit vaak gebeuren zou ik overwegen om naar de Renault 5 of ID.Polo over te stappen. Hopende dat die auto's een betere systeem hebben.

• Nanuk
CEdS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:14:
[...]

wat ergens hier op het forum stond, als ie gaat piepen, heel hard remmen en weer verder rijden, maar goed dan moet daar wel gelegenheid voor zijn.
Je rem even aanraken is al ruim voldoende. Moet je alleen daarna de cruise control weer aanzetten.

• AGD

AGD

Nanuk schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:07:
[...]

Je rem even aanraken is al ruim voldoende. Moet je alleen daarna de cruise control weer aanzetten.
Zou ik proberen, bedankt!

• con1

con1

Energiefreak

Wat mij ook is opgevallen is wanneer rechts een onderbroken streep is
de auto licht slingert. Bij een doorgetrokken streep nagenoeg niet.
(bij lane-assist aan)

• turkeyhakan
Ik zit nu bij de dealer voor de 60D067 service actie. Maar duimen dat de ICCU niet vervangen hoeft te worden en dat de update slaagt.

• dinandus
  • Nu online
Welke versie heeft je ICCU?

Ik zag op ons oosterburen forum dat de nieuwste Insters met de 05 versie worden uitgeleverd.

https://www.insterforum.de/thread/3-ich-habe-einen-hyundai-inster-gekauft-bestellungen-lieferzeit-auslieferung/?pageNo=152

Ikzelf heb nu goede hoop dat mijn Cross eindelijk eind juni tot half juli afgeleverd wordt.

Op social media zie je ineens een vloegdgolf van afgeleverde Cross modellen, de meeste trouwens in de ook door mij bestelde kleur, Amazonas Green Matt.

• turkeyhakan
dinandus schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:30:
Welke versie heeft je ICCU?

Ik zag op ons oosterburen forum dat de nieuwste Insters met de 05 versie worden uitgeleverd.

https://www.insterforum.de/thread/3-ich-habe-einen-hyundai-inster-gekauft-bestellungen-lieferzeit-auslieferung/?pageNo=152

Ikzelf heb nu goede hoop dat mijn Cross eindelijk eind juni tot half juli afgeleverd wordt.

Op social media zie je ineens een vloegdgolf van afgeleverde Cross modellen, de meeste trouwens in de ook door mij bestelde kleur, Amazonas Green Matt.
Geen idee… ik ben met lege handen naar huis gegaan. Ze konden geen update vinden. Ze gaan het nu uitzetten bij Hyundai, want de service actie staat wel open.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:34:
[...]

Geen idee… ik ben met lege handen naar huis gegaan. Ze konden geen update vinden. Ze gaan het nu uitzetten bij Hyundai, want de service actie staat wel open.
Ik deze actie ook open staan, ik zal eens bellen.

• sv7088
Voor de liefhebbers, een vergelijkingstest van de INSTER, nu met een Fiat Grande Panda EV

https://topgear.nl/autotest/elektrische-stadsauto-hyundai-inster-fiat-grande-panda-2026/

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 15:08
Het blue link pro abbonoment is bij mij verlopen, in de winter voorverwarmen is wel fijn. In de zomer wat minder nodig want de AC werkt erg goed.

Maar ik kom er eigenlijk achter dat er vanuit de auto geen optie is om de AC aan te laten, als je de auto verlaat, je auto moet per se aan staan en kan niet in accesoires mode staan.

Het is natuurlijk niet heel energie efficient. Maar met de app kan het wel, dus waarom fysiek niet ? Of heeft iemand een tip? :+

P.s. nog niet geprobeerd maar kan de auto wegrijden als de sleutel er niet in zit, maar wel aan staat? :p

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04:32
alaintje schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:59:
P.s. nog niet geprobeerd maar kan de auto wegrijden als de sleutel er niet in zit, maar wel aan staat? :p
Zo ver ik weet van eigen ervaring hoeft de sleutel alleen aanwezig te zijn om de motor te starten, daarna kan je gewoon uit de auto ermee en zal de motor gewoon aanblijven.

Eventueel zou een gekoppelde telefoon/NFC pasje achterlaten op de draadloze oplader als je wilt dat de auto een geautoriseerde sleutel blijft zien. Ik heb het zelf niet eerder geprobeerd, maar je zou misschien ook de "utility" mode kunnen gebruiken om altijd de AC aan te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door arunesh90 op 01-06-2026 17:21 ]

• HandyLumberjack
alaintje schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:59:
Het blue link pro abbonoment is bij mij verlopen, in de winter voorverwarmen is wel fijn. In de zomer wat minder nodig want de AC werkt erg goed.

Maar ik kom er eigenlijk achter dat er vanuit de auto geen optie is om de AC aan te laten, als je de auto verlaat, je auto moet per se aan staan en kan niet in accesoires mode staan.

Het is natuurlijk niet heel energie efficient. Maar met de app kan het wel, dus waarom fysiek niet ? Of heeft iemand een tip? :+

Via het menu in de auto kun je een laadschema instellen, daarbij zit ook een optie voor het voorverwarmen van het interieur, heb je daar al naar gekeken?

• Nanuk
arunesh90 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:15:
[...]

Zo ver ik weet van eigen ervaring hoeft de sleutel alleen aanwezig te zijn om de motor te starten, daarna kan je gewoon uit de auto ermee en zal de motor gewoon aanblijven.

Eventueel zou een gekoppelde telefoon/NFC pasje achterlaten op de draadloze oplader als je wilt dat de auto een geautoriseerde sleutel blijft zien. Ik heb het zelf niet eerder geprobeerd, maar je zou misschien ook de "utility" mode kunnen gebruiken om altijd de AC aan te houden.
Met als kanttekening dat de utility-mode niet bepaald veel zuiniger is dan aan laten staan. Om onderweg even water te koken of zo laat ik de auto gewoon aanstaan, kost veel minder tijd dan die utility-mode opzoeken en het scheelt hoegenaamd niets.

• Trimmer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-06 17:33
OTA in 2024 in brochures verkocht als met OTA. Maar software updates voor het systeem, infotainment en navigatie zie je pas terug na een bezoek aan de garage. De Hyundai app veel later geïntroduceerd geeft aan bij de poging om het Pro pakket te kopen dat de auto niet OTA geschikt is.

• Powersofts
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 11-06 15:39
Ik heb een vreemd probleem met mijn inster. Heb deze auto sinds februari van de hyundai dealer overgenomen(ex demo auto). Auto is prima maar sinds ik deze auto heb en de deuren vergrendel met de remote heb ik telkens een melding in de myhyundai app
"deuren kunnen niet worden vergrendeld. controleer de status van uw voertuig.'
Echter, de deuren zijn echt wel op slot.
Er komt in het dashboard geen melding dat er een deur niet gesloten is.
heb al een soft reset gedaan van infolink, het kleine knopje 10sec ingedrukt houden -> geen oplossing.
profiel bluelink ontkoppelen en koppelen.
harde reset gedaan en alles opnieuw instellen -> allemaal niets geholpen.

Verder werkt alles goed in de hyundai app. heb de app al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft.
Bij voertuigstatus in de app blijft staan dat de deuren ontgrendeld zijn.
Wie heeft dit ook gehad en hoe is dit opgelost?

[ Voor 14% gewijzigd door Powersofts op 04-06-2026 09:12 ]

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:20:
Ik zit nu bij de dealer voor de 60D067 service actie. Maar duimen dat de ICCU niet vervangen hoeft te worden en dat de update slaagt.
Deze service actie wordt afgemeld bij ons. Geen vervanging van ICCU nodig, omdat de auto goed laad en er geen storingscodes aanwezig zijn. De update die wordt uitgevoerd is blijkbaar hetzelfde als de 60D066, dus vandaar dat de dealer geen update kon installeren toen ik daar vorige week vrijdag was :-)

• sentiao
Vandaag gebeld door de dealer. Over 2 weken is de wagen in de werkplaats en kort erna mogen we 'm komen ophalen.

• uFx

uFx

Mijn Inster is in bestelling en ik krijg nu van de dealer door dat er wat wijzigingen zijn in de Evolve versie:
- Stuurwiel afgewerkt in kunstleder, voorheen was dit kunststof.
- Verbeterde veiligheidssystemen
- De standaarduitrusting van de Evolve zal per MY27 worden uitgebreid met de verwarmde stoelen vóór en het verwarmd stuurwiel.

Komt te vervallen:

- Vehicle-to-Load (V2L) is vanaf nu alleen optioneel leverbaar.
Ik had er eentje met een tech pakket aangevraagd (via leasemaatschappij). Ik ga nog even informeren hoe het hele plaatje eruit ziet. Ik ben wel blij dat er verwarmde stoelen bij komen. Er is niets gezegd over een warmtepomp, en ik neem aan dat V2L nog steeds mogelijk is via de externe laadpoort? Maar ik ga nog even extra informeren zodat het complete plaatje bekend is.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:35
Powersofts schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:42:
Ik heb een vreemd probleem met mijn inster. Heb deze auto sinds februari van de hyundai dealer overgenomen(ex demo auto). Auto is prima maar sinds ik deze auto heb en de deuren vergrendel met de remote heb ik telkens een melding in de myhyundai app
"deuren kunnen niet worden vergrendeld. controleer de status van uw voertuig.'
Echter, de deuren zijn echt wel op slot.
Er komt in het dashboard geen melding dat er een deur niet gesloten is.
heb al een soft reset gedaan van infolink, het kleine knopje 10sec ingedrukt houden -> geen oplossing.
profiel bluelink ontkoppelen en koppelen.
harde reset gedaan en alles opnieuw instellen -> allemaal niets geholpen.

Verder werkt alles goed in de hyundai app. heb de app al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft.
Bij voertuigstatus in de app blijft staan dat de deuren ontgrendeld zijn.
Wie heeft dit ook gehad en hoe is dit opgelost?
Even contact opnemen via dit formulier. Wordt je snel geholpen is mijn ervaring. Tip, doe het in het Engels. Snelste reactietijd.

Contact formulier

ehhhh..HOI

• marzman95
uFx schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:20:
Mijn Inster is in bestelling en ik krijg nu van de dealer door dat er wat wijzigingen zijn in de Evolve versie:

[...]

Ik had er eentje met een tech pakket aangevraagd (via leasemaatschappij). Ik ga nog even informeren hoe het hele plaatje eruit ziet. Ik ben wel blij dat er verwarmde stoelen bij komen. Er is niets gezegd over een warmtepomp, en ik neem aan dat V2L nog steeds mogelijk is via de externe laadpoort? Maar ik ga nog even extra informeren zodat het complete plaatje bekend is.
Dit klinkt alsof ze beide (winter- en tech packs) direct integreren in de Evolve? Ben benieuwd wat dit gaat doen met de prijs, aangezien ik ze er los bij moest kopen.

• dinandus
  • Nu online
sentiao schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:26:
Vandaag gebeld door de dealer. Over 2 weken is de wagen in de werkplaats en kort erna mogen we 'm komen ophalen.
Mooi, komt er een eind aan het wachten.

Zou je willen delen welke uitvoering en je eventuele wachttijd?

@uFx Dat is denk ik op zich goed nieuws, weet je toevallig wanneer de omstelling van modeljaar 26 naar 27 heeft plaats gevonden, c.q. plaatsvind?

Had zelf al eens gelezen dat het normaliter maart april, van het lopende jaar zou zijn, en anderen melden dat het na de zomer sluitings tijd van de fabriek was, vanwege vakantie in Korea:

Best wel beniewd naar, als het goed is mijn komende Cross nu ergens op een boot onderweg. Er staan voor de 12e en de 23e juni 2 aankomsten in Antwerpen gepland.

• uFx

uFx

marzman95 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:03:
[...]

Dit klinkt alsof ze beide (winter- en tech packs) direct integreren in de Evolve? Ben benieuwd wat dit gaat doen met de prijs, aangezien ik ze er los bij moest kopen.
dinandus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:26:
[...]

@uFx Dat is denk ik op zich goed nieuws, weet je toevallig wanneer de omstelling van modeljaar 26 naar 27 heeft plaats gevonden, c.q. plaatsvind?
Ik heb nog even wat navraag gedaan bij de dealer. Wat ik eruit begreep is het volgende:
  • Tech pakket blijft bestaan met verbeterde veiligheidssystemen (denk aan betere software/camera's), maar de V2L gaat eruit, voor zowel de binnenkant als de buitenkant
  • V2L wordt een aanvullend pakket (prijs is rond de €700)
  • De verwarmde voorstoelen zitten nu inbegrepen bij de Evolve
  • Winterpakket blijft wel bestaan voor o.a. de warmtepomp (prijs voor mij onbekend)
  • Aangepast stuurwiel (kunstleder, voorheen kunststof)
De switch tussen MY26 en MY27 moet ergens rond 20 mei zijn gedaan.

Ik baal eigenlijk wel van het vervallen van de V2L, dus de leasemaatschappij gaat even in discussie met de dealer ;)

• dinandus
  • Nu online
Er staan inmiddels 2 nieuwe interactieve prijslijsten van de Inster modellen op de Hyundai site. 1x MJ 2026 en de MJ 2027. De Cross is zelfs minimaal goedkoper geworden per 1e juli `26. Verder zie ik dat je weer de externe V2L adapter erbij geleverd krijgt, normaliter moest je die aparte bijkopen, mocht je dit interresant vinden. Verder zie ik zo voor de Cross, mijn bestelde versie in begin oktober 2026 niet echt verschillen in de aflevering volgens de prijslijst. Maar ik houd toch maar even de vinger aan de pols, als de Cross uiteindelijk binnenkomt.

Trouwens raden jullie voor de Amazone Green Matt versie een Glass Coat behandeling aan, of is een Waxoyl behandeling voldoende?

• Nanuk
V2L is vooral lekker op vakantie of weekenden. Binnen vind ik prettiger dan via een externe adapter omdat ik dan een verlengsnoer door de auto kan laten liggen. Ik trek dat er wel uit de stroom met rijden (als ik er aan denk). Gebruik is vooral de waterkoker en soms een inductieplaatje en dit najaar misschien ook een keer een pizzaoventje. Ik kan me voorstellen dat het ook handig kan zijn om een fietsbatterij op te laden tijdens het rijden maar dat heb ik nog aan de hand gehad.

Wel in Denemarken een bouwmarkt bezocht voor wat passende stekkers met aarde. Met name voor een waterkoker is het wel fijn als de aardlek zn ding kan doen. Minpuntje vind ik wel dat het een crime is om de stekker er in te steken op het gevoel zonder zaklamp.

N.B. Als je op een camping stroom hebt zal dat over het algemeen voordeliger zijn dan de auto gebruiken ivm converseverliezen maar ik ben nogal een wildkampeerder.

• uFx

uFx

dinandus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:31:
Er staan inmiddels 2 nieuwe interactieve prijslijsten van de Inster modellen op de Hyundai site.
Even de directe link naar beide:

2026

2027

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe weet je nu of je een 26 of 27 model gaat krijgen?

Als je er eentje samenstelt op de site is het igg nog steeds de 26 uitvoering (alleen bv winterpakket nog te kiezen, niet het comfort pakket op de Pulse)

• HandyLumberjack
uFx schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:12:
[...]

Even de directe link naar beide:

2026

2027
Wel mooi dat je nu ook stoel/stuur verwarming als optie kan krijgen op de E-motion, dat is eigenlijk het enige wat ik destijds miste.

• sentiao
dinandus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:26:
[...]

Mooi, komt er een eind aan het wachten.

Zou je willen delen welke uitvoering en je eventuele wachttijd?

Had zelf al eens gelezen dat het normaliter maart april, van het lopende jaar zou zijn, en anderen melden dat het na de zomer sluitings tijd van de fabriek was, vanwege vakantie in Korea:

Best wel beniewd naar, als het goed is mijn komende Cross nu ergens op een boot onderweg. Er staan voor de 12e en de 23e juni 2 aankomsten in Antwerpen gepland.
Oh maar natuurlijk. Ik zal zodra de wagen er is ook nog een post maken met de nodige informatie voor in de tabel op pg1.

Wij hebben totaal niet lang hoeven wachten, alles naar verwachting; boven verwachting bijna. We hadden er Bijna een uit voorraad zelfs.
8 april 2026: Inster besteld bij een dealer in Eindhoven. Verwachtte levertijd is ons toen verteld te zijn: 2~3 maanden.
4 juni 2026: gebeld door dealer "de auto komt eraan", we weten het kenteken
17 juni 2026: de Inster is ingepland in de werkplaats
20 juni 2026: afgesproken ophaaldatum

Hyundai Inster - Evolve
met: Winter Pack, Tech Pack
Khaki groen
Extra spatlappen en bescherming
Extra set velgen met winterbanden (15").

Over de periode van een paar jaar kijken we dan welke maat velg (17" of 15") we fijner vinden rijden en stappen dan misschien over naar all seasons op die velg, of we blijven lekker wisselen.

• sv7088
dinandus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:31:
Er staan inmiddels 2 nieuwe interactieve prijslijsten van de Inster modellen op de Hyundai site. 1x MJ 2026 en de MJ 2027. De Cross is zelfs minimaal goedkoper geworden per 1e juli `26. Verder zie ik dat je weer de externe V2L adapter erbij geleverd krijgt, normaliter moest je die aparte bijkopen, mocht je dit interresant vinden. Verder zie ik zo voor de Cross, mijn bestelde versie in begin oktober 2026 niet echt verschillen in de aflevering volgens de prijslijst. Maar ik houd toch maar even de vinger aan de pols, als de Cross uiteindelijk binnenkomt.

Trouwens raden jullie voor de Amazone Green Matt versie een Glass Coat behandeling aan, of is een Waxoyl behandeling voldoende?
Ik heb je een PB gestuurd, liever geen Glass Coat op een matte kleur ivm vlekken. Ik weet niet wat de ervaring van anderen is, maar die van Arundesh90 in dit forum waren niet goed

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04:32
sv7088 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Ik heb je een PB gestuurd, liever geen Glass Coat op een matte kleur ivm vlekken. Ik weet niet wat de ervaring van anderen is, maar die van Arundesh90 in dit forum waren niet goed
Klopt, bij mij was er iets niet goed gegaan en ging de glass coating nooit 'dicht', waardoor er vlekken en etc gingen ontstaan. Dealer had uiteindelijk de hele glass coating weg moeten strippen en opnieuw moeten zetten, maar toch kan je wel zien dat het niet zo geweldig is gegaan. Heb nog een paar plekken op mijn auto die wit worden elke keer nadat het heeft geregend bijv.

Als je toch voor een glass coating gaat, dan kan ik je aanraden om de auto bij je dealer of ergens anders in een garage binnen te laten staan voor een paar dagen om het goed te laten hechten, want ik heb een enorm sterk vermoeden dat de dealer de glass coating beetje last-minute erop had gegooit ook al hadden ze de auto al een tijdje.

• Zjanzjak
Zou eerlijk gezegd een glass coating ook niet bij een dealer laten doen.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:41
Nanuk schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:36:

Wel in Denemarken een bouwmarkt bezocht voor wat passende stekkers met aarde. Met name voor een waterkoker is het wel fijn als de aardlek zn ding kan doen. Minpuntje vind ik wel dat het een crime is om de stekker er in te steken op het gevoel zonder zaklamp.
Nou dat was verspilde moeite, de V2L heeft geen aarde of aardlek voorzieningen.

Deye 12kW Hybrid, 10,6 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Nanuk
rvdgaag schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:23:
[...]

Nou dat was verspilde moeite, de V2L heeft geen aarde of aardlek voorzieningen.
Aarde niet inderdaad omdat het geheel geïsoleerd is van de aarde maar er zit wel degelijk een aardlek(achtig iets) in. Er zit echt wel een draadje verbonden aan die aardpen. Er wordt dus getest of er via een alternatieve weg stroom terug vloeit.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Nanuk schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:36:
N.B. Als je op een camping stroom hebt zal dat over het algemeen voordeliger zijn dan de auto gebruiken ivm converseverliezen maar ik ben nogal een wildkampeerder.
Nog niet geprobeerd maar mijn idee was juist om hem de hele nacht op Utility te laten staan zodat ik airco heb of op zijn minst ventilatie. Lijkt me wel prettig in zo'n kleine ruimte.

Zojuist vilt besteld voor de verduistering. En ga een rol Ikea tekenpapier kopen voor de mallen voor deze verduistering.

https://www.insterforum.d...g-fuer-den-inster-praxis/

[ Voor 19% gewijzigd door DonJuape op 07-06-2026 10:46 ]

• Nanuk
DonJuape schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:36:
[...]

Nog niet geprobeerd maar mijn idee was juist om hem de hele nacht op Utility te laten staan zodat ik airco heb of op zijn minst ventilatie. Lijkt me wel prettig in zo'n kleine ruimte.

Zojuist vilt besteld voor de verduistering. En ga een rol Ikea tekenpapier kopen voor de mallen voor deze verduistering.

https://www.insterforum.d...g-fuer-den-inster-praxis/
Het kan, ergens in het begin van dit topic heeft iemand de hele nacht op utility mode getest. Ik dacht met de kachel zachtjes aan. Zo uit mn hoofd koste dat 50% lading, in ieder geval zoveel dat ik er geen gebruik van ga maken. Ik heb al een knappe slaapzak en de ruimte is klein genoeg om het doenbaar te houden zonder kachel.

Ventilatie in de nacht doe ik door een karabinier in het slot van de achterklep te stoppen, de auto denk dan dat ie op slot is. Door de klep zachtjes te sluiten houd je dan een paar cm ruimte. De wijdere versie doe ik met een kurkentrekker met een kurk er nog in.

Verduistering heb ik gemaakt van 2 x en €5,-- matje bij de Action. De zij ruiten klemmen zichzelf en de voorruit hangt achter de zonnekleppen. Wel gemaakt maar nog niet echt getest. Hoe ga jij ze bevestigen op de ruit? De achterruiten zijn getint, die verduister ik verder niet.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Nanuk schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Het kan, ergens in het begin van dit topic heeft iemand de hele nacht op utility mode getest. Ik dacht met de kachel zachtjes aan. Zo uit mn hoofd koste dat 50% lading, in ieder geval zoveel dat ik er geen gebruik van ga maken. Ik heb al een knappe slaapzak en de ruimte is klein genoeg om het doenbaar te houden zonder kachel.

Ventilatie in de nacht doe ik door een karabinier in het slot van de achterklep te stoppen, de auto denk dan dat ie op slot is. Door de klep zachtjes te sluiten houd je dan een paar cm ruimte. De wijdere versie doe ik met een kurkentrekker met een kurk er nog in.

Verduistering heb ik gemaakt van 2 x en €5,-- matje bij de Action. De zij ruiten klemmen zichzelf en de voorruit hangt achter de zonnekleppen. Wel gemaakt maar nog niet echt getest. Hoe ga jij ze bevestigen op de ruit? De achterruiten zijn getint, die verduister ik verder niet.
Lijkt mij wat aan de hoge kant; 20kWh voor een nacht een beetje airco. Goede tip van die karabinier. Volgens de link blijft het 4mm vilt vanzelf zitten, verder niks nodig.

• Nanuk
DonJuape schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:07:
[...]

Lijkt mij wat aan de hoge kant; 20kWh voor een nacht een beetje airco. Goede tip van die karabinier. Volgens de link blijft het 4mm vilt vanzelf zitten, verder niks nodig.
Ik heb de link gevonden en het viel idd nog wel iets mee (16% ~ 8 KWh). Het relatief hoge verbruik is waarschijnlijk doordat een inverter nogal wat standby verlies heeft.

• Nanuk
Nanuk schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:33:
Ik krijg net een offerte voor een 30.000 km beurt waarvan ik nogal schrik.

Klantopdracht
1e Onderhoudsbeurt / 30.000 km
Remvloeistof vervangen
Interieurfilter vervangen
Airco Well service 1
DATC(FATC) UPGRADE
ICCU UPGRADE
COOLANT HUB DRIVER MODULE REPLACEMENT
OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
Charging Check, DTC Check and ICCU Update

Verrichting Code Aantal Bedrag
1 - 1e Onderhoudsbeurt / 30.000 km 166,25
Testapparatuur
Auto wassen / Waspas
2 - Remvloeistof vervangen 198,26
Remvloeistof 1004 1,00
3 - Interieurfilter vervangen 63,65
INTERIEURFILTER 97133O6000 1,00
4 - Airco Well service 1 33,02
TUNAP996 1,00
5 - DATC(FATC) UPGRADE
6 - ICCU UPGRADE
7 - COOLANT HUB DRIVER MODULE REPLACEMENT
8 - OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
9 - Charging Check, DTC Check and ICCU Update

Diversen Bedrag
Kleinmateriaal 13,50
Totaal excl. btw 474,68 EUR
btw 21% 99,68 EUR
Totaal te betalen 574,36

Ik vind dit nog al een bedrag, heeft iemand anders er ervaring mee?

Vooral remvloeistof vervangen lijkt me a) rijkelijk vroeg na 1 jaar en b) het bedrag slaat nergens op natuurlijk. 15 Euro kosten vloeistof en als je het zelf doet is het een half uur werk.
Update, best wel hoge offerte voor de eerste beurt.

Er een mailtje aan besteed met de mededeling dat ik alleen de basis beurt wilde en geen remvloeistof vervangen, geen gedoe met de airco en geen interieur filter. Geen antwoord gehad dus was het vanmorgen toch even spannend dat ik de auto afleverde. Gelukkig bleek mijn mail ontvangen en begrepen te zijn. Ik mocht vanmiddag 217 euro afrekenen inclusief testapparatuur en klein materiaal. Nog een vrijkaartje voor een wasstraat toe.

Het interieur filter had ik ze normaal gesproken wel gegund maar nu dus ff niet. Het koste me met uitzoeken in de gebruiksaanwijzing mee iets van tien minuten werk zonder gereedschap. Volgende keer twee minuten... Het filter koste bij Amazon 22 Euro.

Ik ben nog steeds een gelukkige Inster-rijder dus.

• sv7088
@Nanuk welk Amazon artikelnummer heb jij geïnstalleerd?

• Nanuk
sv7088 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:38:
@Nanuk welk Amazon artikelnummer heb jij geïnstalleerd?
https://www.amazon.nl/dp/B0C324D8ZM?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ik was ook hier in het topic getipt dus de credit is voor The Wandere in "Het grote Hyundai Inster topic"

[ Voor 9% gewijzigd door Nanuk op 10-06-2026 13:30 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als je niet perse een aktief koolfilter wilt (volgens mij raken die toch na een tijdje verstopt), dan kan voor 4 euro klaar zijn:
https://www.motointegrato...te/innenraumfilter-10104/

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Nanuk
-tom-562 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:14:
[...]

Als je niet perse een aktief koolfilter wilt (volgens mij raken die toch na een tijdje verstopt), dan kan voor 4 euro klaar zijn:
https://www.motointegrato...te/innenraumfilter-10104/
Dan kan je ook gewoon de stofzuiger op het filter zetten, dan gaat ie nog wel een paar jaar mee. Actief kool raakt niet zozeer verstopt maar het actieve van de kool raakt op. Kool bindt geurstoffen en andere chemicaliën. Daarnaast vangt het filterpapier stof uit de lucht, dat stof kan je met een stofzuiger grotendeels weer verwijderen. Dat ik het filter verving heb ik besloten na elke langer vakantie toch maar even een stofzuiger over dat filter te halen, en dan na 30.000 km weer te vervangen.

Aangezien ik toch zo nu en dan een maand vanuit de auto leef vind ik het wel fijn dat geurtjes e.d. uit de lucht gefilterd worden. In ieder geval twee tientjes per jaar fijn genoeg.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nanuk schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:31:
[...]

Dan kan je ook gewoon de stofzuiger op het filter zetten, dan gaat ie nog wel een paar jaar mee. Actief kool raakt niet zozeer verstopt maar het actieve van de kool raakt op. Kool bindt geurstoffen en andere chemicaliën. Daarnaast vangt het filterpapier stof uit de lucht, dat stof kan je met een stofzuiger grotendeels weer verwijderen. Dat ik het filter verving heb ik besloten na elke langer vakantie toch maar even een stofzuiger over dat filter te halen, en dan na 30.000 km weer te vervangen.

Aangezien ik toch zo nu en dan een maand vanuit de auto leef vind ik het wel fijn dat geurtjes e.d. uit de lucht gefilterd worden. In ieder geval twee tientjes per jaar fijn genoeg.
Ja, ik bedoel dat het een non-aktief koolfilter wordt :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 00:39
Wat een geld zeg voor een 30.000km beurt.

Mn vorige taxi was een Kia E Soul 64kwh en die moest iedere 15.000km onderhoud... alleen ik rij al 6.000km per mnd.
Dat gelukkig nooit meer.

Ik heb nu een BMW iX1 64kwh en die hoeft 1 x per 2 jaar onderhoud (net als VW Audi skoda) ongeacht km stand.
Enkele weken geleden eerste onderhoudsbeurt op 113.000km.
Gewoon oplichterij 30.000km.

Ik weet niet wat de rekening was bij mij want die zie ik niet, maar ik vind t waanzin iedere 30k.
Remvloeistof vervangen WTF ik rem nooit want 1 pedal drive.
ICCU upgrade perfect want daar waren issues mee, filters na 30k....dat zijn bij mij 5 mnd rijden.

Die €217 is natuurlijk prima hoor, maar die 30.000km is natuurlijk helemaal niks.

Inster blijft een leuke auto om te zien hoor...ik glimlach altijd wanneer ik er eentje zie 😁

• HandyLumberjack
Ferry34 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:39:
Wat een geld zeg voor een 30.000km beurt.

Mn vorige taxi was een Kia E Soul 64kwh en die moest iedere 15.000km onderhoud... alleen ik rij al 6.000km per mnd.
Dat gelukkig nooit meer.

Ik heb nu een BMW iX1 64kwh en die hoeft 1 x per 2 jaar onderhoud (net als VW Audi skoda) ongeacht km stand.
Enkele weken geleden eerste onderhoudsbeurt op 113.000km.
Gewoon oplichterij 30.000km.

Ik weet niet wat de rekening was bij mij want die zie ik niet, maar ik vind t waanzin iedere 30k.
Remvloeistof vervangen WTF ik rem nooit want 1 pedal drive.
ICCU upgrade perfect want daar waren issues mee, filters na 30k....dat zijn bij mij 5 mnd rijden.

Die €217 is natuurlijk prima hoor, maar die 30.000km is natuurlijk helemaal niks.

Inster blijft een leuke auto om te zien hoor...ik glimlach altijd wanneer ik er eentje zie 😁
1 pedal drive maakt in de EV's meestal ook gebruik van de frictieremmen.

Daarnaast is remvloeistof hygroscopisch (het trek vocht aan) met alle problemen van dien. Daarom is het aan te bevelen om 1x per 2-3 jaar te verversen. Bij mijn eerste beurtje met de Inster (na iets meer dan 1 jaar) was verversen dus ook nog niet nodig.

Zelf denk ik ook dat veel Insters pas na 2 jaar hun eerste beurt krijgen omdat ze nog niet aan de kilometers zitten.

• dinandus
  • Nu online
Is het niet zo dat in principe er een jaarlijkse service-controlebeurt zou zijn voorgeschreven, welke geen kosten kent?

En een twee jaarlijkse onderhouds beurt, met dan de 30.000 km?

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:11
dinandus schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:26:
Is het niet zo dat in principe er een jaarlijkse service-controlebeurt zou zijn voorgeschreven, welke geen kosten kent?

En een twee jaarlijkse onderhouds beurt, met dan de 30.000 km?
Ik kreeg een verhaal dat de auto na een jaar moest terugkomen om de pechhulp te verlengen. Deze week langs geweest. De receptioniste zei "hebben ze dat echt gezegd? Onzin, ik kan hem zo voor u verlengen¨. Dus je hoeft niet langs te komen. Wel blij dat ik het gedaan heb want ze hebben 5 openstaande issues verholpen die bij de recalls stonden. (kostenloos)

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Bij een kennis heb ik achter haar Inster Evolve Sky, een fietsdrager op de trekhaak geïnstalleerd. Het is voor 1 fiets en zij laat de fietsdrager permanent zitten. Probleem: bij achteruit rijden piept de Inster omdat hij de drager als een obstakel ziet. Behalve steeds uitzetten van die beveiliging, weet ik geen oplossing. Weet een van jullie dat?

• Garrelt
  • Niet online
@kdrkdr Bij aanschaf van mijn Inster Evolve Sky bij Herwers Doetinchem, kreeg ik zwart op wit, om de 2 jaar onderhoud en pechhulp gedurende die 2 jaar.

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:11
Garrelt schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:20:
@kdrkdr Bij aanschaf van mijn Inster Evolve Sky bij Herwers Doetinchem, kreeg ik zwart op wit, om de 2 jaar onderhoud en pechhulp gedurende die 2 jaar.
Grappig. Ik kreeg echt 1 jaar. Ook bij Herwers. Na telefoontje zeiden ze dat ik voor een beurt moest komen. Gelukkig wist de receptioniste wel hoe het zat en gaf gelijk 2 jaar.

• Garrelt
  • Niet online
Bizar. Ik was blij met die 2 jaar want met de MG4 moest ik elk jaar, hele dag kwijt en een leen auto. Volgens Herwers kan ik op die beurt wachten. De Inster heb ik op 8 april opgehaald in Deventer, dus niet Doetinchem, sorry.

• Megat
  • Laatst online: 16:56
Garrelt schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:20:
Ik denk dat de door u genoemde termijnen voor elke Inster gelden, ook voor de auto’s die vanaf januari ‘25 afgeleverd werden. Bij de onderhoudstermijn wordt wel een beperking qua kilometers gemaakt. Het is volgens mij 2 jaren of 30.000 km, net wat het eerste komt.

• Math58
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:27
Megat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat de door u genoemde termijnen voor elke Inster gelden, ook voor de auto’s die vanaf januari ‘25 afgeleverd werden. Bij de onderhoudstermijn wordt wel een beperking qua kilometers gemaakt. Het is volgens mij 2 jaren of 30.000 km, net wat het eerste komt.
Op de website van Hyundai vind je de voorwaarden, die gelden voor pechhulp. In artikel 2 gaat het over de dekkingsduur en in de tabel kun je zien dat voor de Inster 24 maanden geldt. De geldigheid van de pechhulp is dus gekoppeld aan de onderhoudsinterval van 2 jaar.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste