Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:27
CEdS schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Ik heb met de Inster nog geen melding gehad maar wel met de Tesla, hier was de bandenspanning iets lager. Ik wijt het aan de lage temperaturen.
Tesla meet wel de druk per wiel. Elk individueel ventiel is uitgerust met een druksensor.( de druk kun je van elk individueel wiel zien op het scherm)
Als bij de Inster de druk in alle vier de wielen met exact dezelfde waarde daalt of stijgt, krijg je geen melding denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 04-01-2026 12:47 ]

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:07
Jake schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 22:43:
[...]

Je kunt ook een beetje het pedaal ingedrukt houden en met exact 0 kW uitrijden met I-pedal (maar dat kan met stand nul wellicht ook).
Het is precies wat de nul stand doet, uitrijden zonder energie te gebruiken. Als je nu gaat remmen met het rempedaal dan doet ie net als bi i-pedal volledig re-gen gebruiken totdat je bijna stilstaat en de schijfremmen het overnemen. Alleen bij een noodstop komen de schijfremmen eerder in actie. Bij elke stand van de flippers werkt dat hetzelfde.

Houd er wel rekening mee dat vanaf standje twee je remlichten aan gaan bij het loslaten van het gas. Ik rij dus altijd op stand nul, alleen berg af (op vakantie) is een beetje spelen met de flippers wel handig.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 22:30
Aedriaen1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:54:
Mijn Inster wil niet meer "op slot". Dacht in eerste instantie aan de batterij van de sleutel en mogelijk de koude. Echter ook met de telefoon verdomd tie het. Even de pluspool van de accu getrokken om de boel te resetten maakt ook niet uit. Volgende week langs de dealer. Meer mensen met dit probleem?
Bij mij was de achterdeur niet goed dicht. Die moet behoorlijk dicht gesmeten worden.
Kreeg er ook geen terugkoppeling op niks.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17
Nanuk schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Het is precies wat de nul stand doet, uitrijden zonder energie te gebruiken. Als je nu gaat remmen met het rempedaal dan doet ie net als bi i-pedal volledig re-gen gebruiken totdat je bijna stilstaat en de schijfremmen het overnemen. Alleen bij een noodstop komen de schijfremmen eerder in actie. Bij elke stand van de flippers werkt dat hetzelfde.

Houd er wel rekening mee dat vanaf standje twee je remlichten aan gaan bij het loslaten van het gas. Ik rij dus altijd op stand nul, alleen berg af (op vakantie) is een beetje spelen met de flippers wel handig.
Is het erg dat de remlichten gaan branden? Je vertraagt toch ook? Vroeger had je van die gasten die hun handrem gebruikten (en de remlichten dus niet gingen branden bij vertragen). Op de motor rijdend heb ik een keer bijna achter in zo'n handremmer gezeten, voor mij was het een onbekende en onoverzichtelijke situatie, en toen stond die kerel opeens bijna stil voor mij om af te slaan, zonder knipper en remlichten.....

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 19:34
Aedriaen1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:54:
Mijn Inster wil niet meer "op slot". Dacht in eerste instantie aan de batterij van de sleutel en mogelijk de koude. Echter ook met de telefoon verdomd tie het. Even de pluspool van de accu getrokken om de boel te resetten maakt ook niet uit. Volgende week langs de dealer. Meer mensen met dit probleem?
Dat heb ik ook eens gehad. Ik had hem aan de laadpaal staan dus ik kon ook niet starten. Het bleek op te lossen door hem in stand-by te zetten (aanzetten zonder de rempedaal in te trappen) en dan weer uit.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:36
alaintje schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:05:
[...]

Bij mij was de achterdeur niet goed dicht. Die moet behoorlijk dicht gesmeten worden.
Kreeg er ook geen terugkoppeling op niks.
Dit was het idd, tijdens het sneeuwruimen op het erf, zag ik onder een hoek dat het rechter achterportier niet goed dicht was, terwijl ik al eerder had gekeken en dacht dat tie goed dicht zat. Dus behoorlijk hard dicht gesmeten [dacht even dat het portierraam op de achterbank terecht kwam] en verdomd het werkte weer. Kan de afspraak bij de dealer afzeggen. Dit alles "Ter Leringh ende Vermaeck".

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:27
Net eventjes beetje gereden, en ik dacht dat de Nexen banden eerder al slecht waren, maar nu is het al helemaal duidelijk hoe nutteloos die banden zijn.
Gelukkig toevallig een garage afspraak morgen om mijn band problemen nogmaals te verder checken (+ ruit reparatie omdat een aso op de snelweg iets tegen mijn ruit gooide), en deze keer ga ik ze gewoon meteen vragen om de banden eraf te gooien. Heb geen zin in verdere nutteloze onderzoeken en banden uitlijnen wanneer het absoluut niks bereikt... 🙄

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 22:30
DonJuape schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:49:
[...]

Volgens mij moet je het Tech Pack hebben voor dode hoek detectie. Ik heb geen Tech Pack.
Ik bedoelde ook niet een detectie, ik bedoel gewoon daadwerkelijk fysiek, dat er ineens auto's uit de rechter hoek komen.
Het moet te maken hebben met de relatief dikke B-stijl en de donkere ruiten van de achterdeuren.[quote][b]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
Zijn er meer mensen die last hebben van vastvriezende buitenspiegels?

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 07:15
Laatste tijd wil onze Inster niet meer lekker op 11KW laden. Kom momenteel niet verder dan 4KW. Net de Kona volgeladen en die blijft strak op 11KW hangen. Is de Inster gevoeliger voor koude of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Peblar laadpaal met load balancing via de p1. Deze laatste grijpt niet in zoals ik terug kan zien.

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

con1

Energiefreak

conodihno1 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:19:
Laatste tijd wil onze Inster niet meer lekker op 11KW laden. Kom momenteel niet verder dan 4KW. Net de Kona volgeladen en die blijft strak op 11KW hangen. Is de Inster gevoeliger voor koude of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Peblar laadpaal met load balancing via de p1. Deze laatste grijpt niet in zoals ik terug kan zien.
Vorige week woensdag met 3 x 10 Ampere geladen 6 uur lang tot 100%.
Ging prima. (met eigen laadkastje).

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:22
Wat is de SOC?

Als die van mij redelijk vol is laadt die bij deze temperaturen ook met net wat minder als 4kW.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:11
Zet hem eens terug naar 90% laadsnelheid. Dit hielp bij mij prima dus houd ik het maar zo. Het maakt qua tijd niet echt veel uit. ..

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Als je verder een koude accu etc hebt uitgesloten zou ik zeggen dat het de ICCU is. Heb je alle service-acties al laten uitvoeren (in het bijzonder de ICCU update)?

Ik lees hier en daar idd dat het terugschroeven van het vermogen soms helpt, vraag me niet waarom.. hoort niet

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 05-01-2026 21:33 ]

• conodihno1
Soc is meestal tussen de 30 en 60% al we gaan opladen. Eerste keer was de accu inderdaad behoorlijk koud, daarna was het net na een rit. Om te testen heb ik de Kona erbij gepakt maar die pakt netjes de volle 11KW.

We gaan eens proberen de 90% vermogen in te stellen, kijken wat dat doet. Voor zover bedankt.

• Megat
Mensen die willen zien hoe een ICCU er van binnen uitziet, vinden in deze link misschien het antwoord
YouTube: Teardown of the INFAMOUS Hyundai/Kia/Genesis ICCU

• Lex15
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:30
De onze laad tot 65% op 9,7kWh daar na gaat hij terug 2,1 kWu met andere woorden hij geeft aan nog 13 uur nodig te hebben voor de 100%.

• con1
  • Nu online

con1

Energiefreak

Hier het grafiek van vorige week woensdag. Van 40 naar 100%.
Ik laad met 3 x 10 Ampere 400 Volt. En de Inster op 100% gezet.
Om 18:13 was hij volledig geladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDGpkX5LaW0G0BzfGfnU8AE7A98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwAJeZ1Yo8OX5AXOaT1DBCHa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door con1 op 06-01-2026 11:02 ]

• turkeyhakan
con1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:00:
Om 18:13 was hij volledig geladen.
[Afbeelding]
Dan is er toch niets aan de hand? 3x10A = 6,9 kW (en dat zie ik ook terug in de grafiek). Zodra de accu wat voller wordt, zakt de snelheid. Ook dit zie ik terug in de grafiek.

Waarom laadt je niet met 3x16A = 11 kW ?

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 06-01-2026 11:04 ]

• HandyLumberjack
con1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:00:
[Afbeelding]
Dit is ander gedrag dan de mijne vertoont, misschien is dat afhankelijk van de softwareversie of de grote of kleine accu.

Die van mij gaat namelijk opeens terug naar minder dan 4kW en blijft daar dan lang hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 06-01-2026 11:04 ]

• con1
  • Nu online

con1

Energiefreak

turkeyhakan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:03:
[...]
Waarom laadt je niet met 3x16A = 11 kW ?
Om een antal redenen, ik wil mijn voedingskabel (over)veilig belasten.
(een stukje onzinnige zekerheid voor sommigen...)
Ik hou rekening met een stukje gelijktijdigheid in mijn groepenkast (3x25 A).
Als ik daar 16 A afsnoep dan houd ik nog maar 10 A over voor huishoudelijk
gebruik over een periode van de laadtijd.
Ik vind het snel zat gaan.
En ik meen mij te herinneren dat de Inster het fijner vindt om met iets minder
te laden.

• CEdS
con1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:14:
[...]

Om een antal redenen, ik wil mijn voedingskabel (over)veilig belasten.
(een stukje onzinnige zekerheid voor sommigen...)
Ik hou rekening met een stukje gelijktijdigheid in mijn groepenkast (3x25 A).
Als ik daar 16 A afsnoep dan houd ik nog maar 10 A over voor huishoudelijk
gebruik over een periode van de laadtijd.
Ik vind het snel zat gaan.
En ik meen mij te herinneren dat de Inster het fijner vindt om met iets minder
te laden.
Als je met 3x16A laadt, houd je 3x9A over voor je huis, zijnde ruim 6000 Watt. Maar als jij het snel zat vindt, is daar natuurlijk niets tegen in te brengen :)
Ben wel benieuwd welke herinnering je bedoelt met dat de Inster het fijner vindt met minder, in mijn optiek maakt dat echt geen verschil, op het moment dat ie minder wil regelt ie dat zelf, kijk maar naar je grafiek.
Ik denk eerder dat je je accu alleen tot 100% moet laden als je weg moet, anders tot 80%.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• Megat
CEdS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Ben wel benieuwd welke herinnering je bedoelt met dat de Inster het fijner vindt met minder, in mijn optiek maakt dat echt geen verschil, op het moment dat ie minder wil regelt ie dat zelf, kijk maar naar je grafiek.
Ik denk eerder dat je je accu alleen tot 100% moet laden als je weg moet, anders tot 80%.
Onder andere in dit filmpje wordt gesteld dat langzaam laden de kans op problemen met de ICCU zou verkleinen.

YouTube: Teardown of the INFAMOUS Hyundai/Kia/Genesis ICCU
Voor wat het waard is natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Megat op 06-01-2026 16:03 ]

• CEdS
Megat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:45:
[...]
Onder andere in dit filmpje wordt gesteld dat langzaam laden de kans op problemen met de ICCU zou verkleinen.
Voor wat het waard is natuurlijk.
even helpen, "dit filmpje"?

• ronald1967
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-01 15:07
con1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 09:30:
Ik kreeg gisteren een melding van mijn bandendruk.
Kun je ergens zien om welke band het gaat?
Of zou het een melding zijn, getriggerd door de buitentemperatuur?
In HA zie ik bij de 4 banden geen opmerkingen, alles OK.
Ik had het ook (2 weken oude Inster), 1 band bleek licht onder de 2.50 te zijn, allemaal opgepompt en weer verder...Een maand eerder ook in de kou bij de Opel Mokka e gehad (die is inmiddels ingeruild voor een Inster).

• Megat
CEdS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:55:
[...]

even helpen, "dit filmpje"?
bedankt voor de terechtwijzing.
Inderdaad niet slim van mij om te vergeten dat je er dan wel de link bij moet plaatsen
Ondertussen hersteld

• HandyLumberjack
CEdS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Als je met 3x16A laadt, houd je 3x9A over voor je huis, zijnde ruim 6000 Watt. Maar als jij het snel zat vindt, is daar natuurlijk niets tegen in te brengen :)
En in de praktijk moet je vaak een uur of langer ca. 30A trekken voordat de zekering er daadwerkelijk eruit klapt.

• con1
  • Nu online

con1

Energiefreak

HandyLumberjack schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:17:
[...]
En in de praktijk moet je vaak een uur of langer ca. 30A trekken voordat de zekering er daadwerkelijk eruit klapt.
Ik heb ook een sauna (3 fasen)...
En heb helemaal geen zin dat een fase uitvalt.
Ook vanwege mijn 25 (wifi en zigbee) periferie
waarvan een aantal daar een hekel aan hebben.
En waarom tot het uiterste?

• CEdS
Megat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:05:
[...]
bedankt voor de terechtwijzing.
Inderdaad niet slim van mij om te vergeten dat je er dan wel de link bij moet plaatsen
Ondertussen hersteld
Ik heb het filmpje bekeken, tja wat zal ik zeggen, hij kan gelijk hebben maar ook niet het is niet echt onderbouwd. Wel leuk om te zien wat er allemaal in zo'n ICCU zit.
Mijn ICCU is ook al vervangen, binnen 1200 km. Daarna al 15000 km geen problemen meer gehad. Ik laad altijd op max vermogen, dus 10,9 kW geeft ie dan aan.

• HandyLumberjack
con1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:01:
[...]

Ik heb ook een sauna (3 fasen)...
En heb helemaal geen zin dat een fase uitvalt.
Ook vanwege mijn 25 (wifi en zigbee) periferie
waarvan een aantal daar een hekel aan hebben.
En waarom tot het uiterste?
Hoe sneller je een EV laadt hoe minder verlies er over het algemeen is.

Ik laadt al jaren op 3*16A (zonder load balancing), en ik heb nog nooit de hoofdzekering eruit gedrukt.

• conodihno1
Voor wat betreft het 4KW ac laden,

Vanochtend contact gehad met de dealer en die geeft aan dat is wat je mag verwachten met deze temperaturen.... Ik vind het bijzonder. Hoop maar dat ze de Inster niet verkopen in landen waar het echt echt koud kan worden.
Verder geven ze aan dat de Kona beter om zou kunnen gaan met de kou en daardoor de volle 11 pakt.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

conodihno1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:01:

Vanochtend contact gehad met de dealer en die geeft aan dat is wat je mag verwachten met deze temperaturen.... Ik vind het bijzonder. Hoop maar dat ze de Inster niet verkopen in landen waar het echt echt koud kan worden.
Verder geven ze aan dat de Kona beter om zou kunnen gaan met de kou en daardoor de volle 11 pakt.
Ik heb gisterenavond/vannacht gewoon met 11kW geladen (wanneer de LB niet ingreep vanwege de WP).
Raar verhaal van de dealer. Heb je een winterpack? Dat is het enige waarvan ik kan bedenken dat het zou kunnen uitmaken.

[ Voor 9% gewijzigd door DonJuape op 07-01-2026 17:22 ]

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ook in ons buurland is de Inster gekroond tot beste auto, prijs c.q. waarde (ruime vertaling) van het jaar.
Mede nr 1 op een ranglijst van een 100 auto`s, betreft de kleine accu uitvoering.
Bevestigt nogmaals mijn juiste keuze voor mijn verwachte Cross.
https://www.adac.de/rund-...ng-ranking-autotest-2025/

[ Voor 5% gewijzigd door dinandus op 07-01-2026 18:28 ]

• conodihno1
Inderdaad geen winterpack.
Zou dat het zijn?
DonJuape schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:19:
[...]

Ik heb gisterenavond/vannacht gewoon met 11kW geladen (wanneer de LB niet ingreep vanwege de WP).
Raar verhaal van de dealer. Heb je een winterpack? Dat is het enige waarvan ik kan bedenken dat het zou kunnen uitmaken.

• turkeyhakan
conodihno1 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:01:

Hier kan ik zo om lachen hé. Die medewerkers die je iets wijs proberen te maken.

Tip: maak even een rit van een half uur/uur. Rijd de accu leeg tot minder dan 50%. Als de instellingen dan verder ook goed staan in de auto (dus laadvermogen op 100%) en je nog steeds 4 kW haalt dan zou ik mij langzamerhand zorgen gaan maken over de ICCU.

Heb je al eens geprobeerd DC te laden (dus bij een snellader)?

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

conodihno1 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:55:
Inderdaad geen winterpack.
Zou dat het zijn?

[...]
Misschien maar is uit te sluiten met de tips van @turkeyhakan in het bericht hierboven.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• conodihno1
Dat gaan we inderdaad nog even proberen!

• DeLeon
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:11

DeLeon

Hyundai Inster Evolve Sky plus

alaintje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:47:
[...]

Ik bedoelde ook niet een detectie, ik bedoel gewoon daadwerkelijk fysiek, dat er ineens auto's uit de rechter hoek komen.
Het moet te maken hebben met de relatief dikke B-stijl en de donkere ruiten van de achterdeuren.[quote][b]
Ik herken dit gedeeltelijk wel. Op de snelweg niet zozeer omdat daar het rood oplichtende gevaren driehoekje in de buitenspiegels meehelpt. (Ook al waarschuwt dat wel vrij lang). Maar als ik naar rechts afsla en een fietspad naast de weg kruis, moet ik zeer nadrukkelijk kijken of er toch niet toevallig nog een fietser aankomt. Inderdaad door de B-stijl maar ook de hoofdsteun van de bijrijderstoel en de donkere ruiten. Dus naar voren buigen om goed te kijken. Want als automobilist ben je altijd de sjaak. En e-bikes en fatbikes kunnen als gekken ineens te voorschijn scheuren.

• turkeyhakan
DeLeon schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 03:05:
[...]

Ik herken dit gedeeltelijk wel. Op de snelweg niet zozeer omdat daar het rood oplichtende gevaren driehoekje in de buitenspiegels meehelpt. (Ook al waarschuwt dat wel vrij lang). Maar als ik naar rechts afsla en een fietspad naast de weg kruis, moet ik zeer nadrukkelijk kijken of er toch niet toevallig nog een fietser aankomt. Inderdaad door de B-stijl maar ook de hoofdsteun van de bijrijderstoel en de donkere ruiten. Dus naar voren buigen om goed te kijken. Want als automobilist ben je altijd de sjaak. En e-bikes en fatbikes kunnen als gekken ineens te voorschijn scheuren.
Herkenbaar, misschien heb je er minder last van als je wat minder lang bent. De zijruiten zijn namelijk breed en dat is in principe erg fijn. Ik zit bijna op de achterste stand met de voorstoel. En dan kijk ik tegen de B-stijl aan.

• The Wandere
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:19
Ik ben nieuw op dit forum en heb een tijdje terug gelezen, dat enkele Inster rijders problemen hadden met lawaai in de voortrein. Ik heb die problemen ook, maar heb nergens terug kunnen vinden of er een oplossing voor was. Weet iemand al welke oplossing Hyundai er voor heeft? Ik wil namelijk een beetje beslagen ter ijs naar de dealer. Overigens is de Inster een fantastische auto!!!

• gerardkl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:04
The Wandere schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:53:
Ik ben nieuw op dit forum en heb een tijdje terug gelezen, dat enkele Inster rijders problemen hadden met lawaai in de voortrein. Ik heb die problemen ook, maar heb nergens terug kunnen vinden of er een oplossing voor was. Weet iemand al welke oplossing Hyundai er voor heeft? Ik wil namelijk een beetje beslagen ter ijs naar de dealer. Overigens is de Inster een fantastische auto!!!
Er zijn verschillende klachten. Welk lawaai ervaar jij?

• The Wandere
Ik hoor krakende geluiden in zowel de linker- als rechter voorpoot en ook wel richting midden. Lokaliseren valt niet mee. Na een lange rit (100 km) is het weg, maar de volgende dag is het er weer. Op een vlakke weg hoor ik niets. Het doet zich vnl voor bij kuiltjes en, natuurlijk, bij het op- en afrijden van allerlei soorten van heuveltjes op wegen.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:40
turkeyhakan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:52:
[...]

Herkenbaar, misschien heb je er minder last van als je wat minder lang bent. De zijruiten zijn namelijk breed en dat is in principe erg fijn. Ik zit bijna op de achterste stand met de voorstoel. En dan kijk ik tegen de B-stijl aan.
Ik ben 1.90 en zit in de achterste stand, wel wat hoger. Ik kijk precies langs de B-stijl. De klacht van de donkere ramen herken ik wel. Het voordeel van die donkere ramen is dan weer wel dat ze niet in de kofferruimte kunnen kijken. Ik heb die verschrikkelijke hoedenplank er uit gelaten. Dan is het wel prettig als je niet in de bagageruimte kan kijken.

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:01
Zijn er behalve krakende geluiden nog andere serieuze problemen met deze auto bekend? Ik overweeg er ook een aan te schaffen.

En ik lees dat de blauwe matte kleur niet door de wasstraat kan en gevoelig is voor allerlei beschadigingen. Heeft iemand die blauwe kleur en wat zijn jouw ervaringen?

• turkeyhakan
tdjtdtjdjykd schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:56:
Zijn er behalve krakende geluiden nog andere serieuze problemen met deze auto bekend? Ik overweeg er ook een aan te schaffen.

En ik lees dat de blauwe matte kleur niet door de wasstraat kan en gevoelig is voor allerlei beschadigingen. Heeft iemand die blauwe kleur en wat zijn jouw ervaringen?
Wij hebben de auto sinds mei en nu ruim 2.000 mee gereden. Voor alsnog absoluut geen spijt!

Er zijn best wat bekende problemen, zoals ICCU en trillingen. Verder zou ik het zo niet weten!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:04

Ik heb een INSTER in blauwe matte kleur (Dusk Matte Blue) en was de auto met de hand: inspuiten met vuiloplossend sneeuwschuim / afspuiten met de hogedrukreiniger / afsoppen een speciale spons en neutrale shampoo geschikt voor matte kleuren / afspuiten met hogedrukreiniger / nadrogen met microfiber towel. Ruim een halfuur werk. We hebben de Inster in Pulse uitvoering vanaf eind april en 13000 km gereden, geen problemen.

• HGoedegebuure

Hier geen problemen. Wij hebben de Inster sinds Juli en hebben er bijna 7000 km mee gereden. Zonder meer een aanrader!! Wij komen vanuit de Kona, maar hebben nog geen seconde spijt van de overstap.

• The Wandere
Ik heb mijn Inster E-Motion 49 kW sinds november, heb nu 2000 km ermee gereden en behalve het kraken geen enkele klacht. Integendeel, het is een fantastische auto en dat kraken wordt wel een keer verholpen.

• Megat
Zijn er behalve krakende geluiden nog andere serieuze problemen met deze auto bekend?
Ja, nou en of.
Je wordt met enige regelmaat aangesproken door mensen die meer over de Inster willen weten en er soms zelfs even in willen zitten . 😄

• CEdS

Vanaf juli eigenaar van een Inster 49 kWh. Ik heb een Franse versie die het meest overeenkomt met de Evolve. Na 1200 km is de ICCU vervangen verder geen problemen en inmiddels 16500 km gereden. Ook 3x Frankrijk Nederland vv gereden. Gaat prima!

• gerardkl
Onze Evolve tikt een paar keer bij gas geven én gas loslaten. Tenzij regeneratie helemaal uit staat. Bij i-pedal het meest. Je moet goed luisteren, maar de monteur hoorde het ook en gaf aan dat het niet hoort. Een paar rijders in Duitsland hebben hetzelfde. Uiteindelijk hebben ze daar de oplossing gevonden en gemeld bij Duitse importeur. Onze auto moet nog naar de dealer om het te verhelpen.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:35
Ik overweeg er ook een aan te schaffen.
Jeetje.
tdjtdtjdjykd schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:39:
Problemen met ICCU, lak, motorwissel vanwege geluiden las ik(?), tikkende geluiden en trillende sturen. Best wat kinderziektes voor een "ervaren" ev bouwer? Is de Inster dan wel zo betrouwbaar? Ik overweeg een EV, wilde een E-Niro maar lees over problemen met de GRU en nu kijk ik naar de Inster, maar lees ook wel aardig wat problemen, niet grote problemen maar wel continu afhankelijk van hoe de pet staat bij de dealer en hun medewerkers.Als ik dan bij een dealer langsga en vertel over de GRU bij de Niro zeggen ze nergens van te weten.... Biedt geen vertrouwen + ik voel me vaak niet helemaal serieus genomen daar omdat zij problemen ontkennen en "komt wel goed meneer" terwijl ik op fora echt anders lees, daar lees ik dat dealers zich soms verschuilen achter wat Kia NL zegt of dat KIA NL bepaalt, maar ik moet dan bij de dealer in gesprek over eventuele garantie gevallen. KIA NL krijg ik niet te spreken indien nodig...

Als ik dan kijk hoe Toyota met hun 10 jaar garantie (Urban Cruiser) meer vertrouwen en zekerheid biedt dan is dat wellicht de betere optie? IK vind de Inster echter wel echt een leuke auto. Proefrit bleek wel dat mijn schouders tegen de B-stijl aankwamen, ben niet overdreven breed dacht. Als de Inster kwalitatief echt goed en vooral duurzaam is dan zou ik er wellicht eentje aanschaffen, maar ze zijn natuurlijk wel heel veel nieuwe modellen aan het introduceren en dan lijkt het dat marktaandeel boven quality control gaat, tenminste, als je leest over alle opgetelde problemen?

Wat zijn jullie ideeën en ervaringen over/bij bovenstaande? Ben benieuwd naar andere perspectieven.

P.S. Ohja, betalen voor een app abonnement is ook niet echt... fijn.
tdjtdtjdjykd schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:56:
Ik wil de Inster aanschaffen als tweede auto
tdjtdtjdjykd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:31:
Ik lees in de krant een prima artikel over de id3. Iemand die de id3 de betere keus vindt i.v.m. de Inster?
tdjtdtjdjykd schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:16:
Ik overweeg volgend jaar ergens een Inster aan te schaffen,
Je overweegt wat af. Dacht dat mijn vrouw de grootste draaikont op aarde was....

Lijkt ook wel dat je 'zoekende' bent naar redenen om het niet te doen als ik zo wat andere posts van je lees.
Maar goed, koop 'em gewoon, nergens zoveel buck for the money als bij de Inster.

• HandyLumberjack
Zjanzjak schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:20:

Lijkt ook wel dat je 'zoekende' bent naar redenen om het niet te doen als ik zo wat andere posts van je lees.
Maar goed, koop 'em gewoon, nergens zoveel buck for the money als bij de Inster.
Dat is nog een hele zoektocht dan :+

Als ik zie hoe weinig klachten er hier voorbij komen lijkt er technisch weinig mis met een Inster.

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:30
Altijd goed om niet over 1 nacht ijs te gaan. Hopelijk nog wat vorstdagen dit jaar en anders maar even wachten tot de volgende winter tdj…..

• arunesh90
arunesh90 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:27:
Net eventjes beetje gereden, en ik dacht dat de Nexen banden eerder al slecht waren, maar nu is het al helemaal duidelijk hoe nutteloos die banden zijn.
[...] deze keer ga ik ze gewoon meteen vragen om de banden eraf te gooien. Heb geen zin in verdere nutteloze onderzoeken en banden uitlijnen wanneer het absoluut niks bereikt... 🙄
Van de week de banden laten vervangen door Vredestein Quatrac 5 All Season banden, aangezien mijn dealer dat als advies gaf. Vanwege mijn eerdere klachten met de Nexus banden hebben ze mij uit coulance ongeveer 75% korting gegeven op de montage kosten, kwam wel nog steeds uit op 700 euro in totaal.
Achteraf gezien kon ik ze beter gevraagd hebben om de Vredestein Pro EV banden erop te gooien voor een paar tientjes meer, maar zelf wist ik nog niks van banden af, en gek genoeg heeft mijn dealer het ook niet opgebracht als (betere) optie.

Ik merkte wel dat de terugweg een beetje drempelig voelde, maar ik neem aan dat de banden gewoon goed ingereden moeten worden voordat het beter begint te worden, vooral met dit soort koude weer.

• Megat
arunesh90 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:35:
[...]

Van de week de banden laten vervangen door Vredestein Quatrac 5 All Season banden, aangezien mijn dealer dat als advies gaf. Vanwege mijn eerdere klachten met de Nexus banden hebben ze mij uit coulance ongeveer 75% korting gegeven op de montage kosten, kwam wel nog steeds uit op 700 euro in totaal.
Achteraf gezien kon ik ze beter gevraagd hebben om de Vredestein Pro EV banden erop te gooien voor een paar tientjes meer, maar zelf wist ik nog niks van banden af, en gek genoeg heeft mijn dealer het ook niet opgebracht als (betere) optie.
Ik denk dat u in ieder geval goed gehandeld hebt door de Nexen te laten vervangen. In mijn beleving zijn er geen beroerdere banden dan de af fabriek op onze Inster gemonteerde 17” Nexen, vanuit welk oogpunt ik het ook bekijk.

• turkeyhakan
Persoonlijk vind ik op dit moment de Tesla Model 3 Standard RWD een betere deal. Als je een auto hebt die je kunt inruilen, krijg je een inruilpremie van € 5.000 waardoor de nieuwprijs op € 31.990 komt.

Uiteraard is het wel een hele andere auto, maar wij hebben de Inster Evolve Sky Plus en de nieuwprijs daarvan wijkt niet zo veel af van de Model 3 :-) Tenzij je uiteraard voor een wat goedkopere Inster gaat.

• CEdS
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Persoonlijk vind ik op dit moment de Tesla Model 3 Standard RWD een betere deal. Als je een auto hebt die je kunt inruilen, krijg je een inruilpremie van € 5.000 waardoor de nieuwprijs op € 31.990 komt.

Uiteraard is het wel een hele andere auto, maar wij hebben de Inster Evolve Sky Plus en de nieuwprijs daarvan wijkt niet zo veel af van de Model 3 :-) Tenzij je uiteraard voor een wat goedkopere Inster gaat.
Ik heb beide auto's, alhoewel niet de Model 3 standaard maar de highland/premium RWD/LR. Ik vind de vergelijking qua auto helemaal mis gaan, de enige overeenkomst is de prijs.
De Inster is de praktische auto, veel ruimte, gemakkelijk instap, overzichtelijk, gemak in de stad of op parkeerplaatsen. Tot 90km/h door staat en over binnenwegen gaat het verbruik gelijk op, op de lange afstand en snelweg is het voordeel ruimschoots aan de zijde van de Tesla. En vanuit dit standpunt bekeken hebben wij ook die keuze gemaakt; Tesla voor lange afstand en Inster voor rond het huis. Daarbij wonen wij op het platteland in Frankrijk waar de weggetjes vaak 1,5 auto breed zijn, althans naar de huidige maatstaven en dan is de Inster opeens verrassend smal ;-). Als wij geen lange afstanden meer hoeven te rijden, gaat de Tesla eruit, de Inster is een prima auto om als primair vervoersmiddel te gebruiken. Wat wel 1 groot nadeel blijft van de Inster is de "neem pauze" melding; omdat de weggetjes hier vaak smal zijn, rijd je wat meer midden op de weg. De Inster vindt dan dat je niet op je weghelft rijdt en na verloop van tijd komt er dan zo'n irritante pingel, die tot wel 3 minuten kan duren, om koffie te gaan drinken. Maar als ik precies op de weghelft ga rijden, rijd je gemakkelijk de berm in........

• turkeyhakan
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:27:
[...]

Ik heb beide auto's, alhoewel niet de Model 3 standaard maar de highland/premium RWD/LR. Ik vind de vergelijking qua auto helemaal mis gaan, de enige overeenkomst is de prijs.
De Inster is de praktische auto, veel ruimte, gemakkelijk instap, overzichtelijk, gemak in de stad of op parkeerplaatsen. Tot 90km/h door staat en over binnenwegen gaat het verbruik gelijk op, op de lange afstand en snelweg is het voordeel ruimschoots aan de zijde van de Tesla. En vanuit dit standpunt bekeken hebben wij ook die keuze gemaakt; Tesla voor lange afstand en Inster voor rond het huis. Daarbij wonen wij op het platteland in Frankrijk waar de weggetjes vaak 1,5 auto breed zijn, althans naar de huidige maatstaven en dan is de Inster opeens verrassend smal ;-). Als wij geen lange afstanden meer hoeven te rijden, gaat de Tesla eruit, de Inster is een prima auto om als primair vervoersmiddel te gebruiken. Wat wel 1 groot nadeel blijft van de Inster is de "neem pauze" melding; omdat de weggetjes hier vaak smal zijn, rijd je wat meer midden op de weg. De Inster vindt dan dat je niet op je weghelft rijdt en na verloop van tijd komt er dan zo'n irritante pingel, die tot wel 3 minuten kan duren, om koffie te gaan drinken. Maar als ik precies op de weghelft ga rijden, rijd je gemakkelijk de berm in........
Dat zei ik ook, de Model 3 is uiteraard een hele andere auto én ik heb naast een Model 3 Performance dus ook een Inster :)

De Inster is een hele praktische auto. Als de kofferbak nou iets groter was..... maar als ik nu een keuze moest maken, was ik nogmaals voor de Model 3 gegaan.

• CEdS
Megat schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat u in ieder geval goed gehandeld hebt door de Nexen te laten vervangen. In mijn beleving zijn er geen beroerdere banden dan de af fabriek op onze Inster gemonteerde 17” Nexen, vanuit welk oogpunt ik het ook bekijk.
Misschien ben ik een lompe berijder maar waarom zijn die Nexen banden zo slecht? Bij onze Inster zijn ze ook gemonteerd en ben reeds 16500 km verder en heb er geen problemen mee, voldoende grip, remt prima en slijten niet al te hard en geen overmatig banden geluid.
Als deze band vervangen moet gaan worden wat zou jij dan adviseren, ik zat zelf te denken aan Michelin CrossClimate 2. (of 3)

• CEdS
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Dat zei ik ook, de Model 3 is uiteraard een hele andere auto én ik heb naast een Model 3 Performance dus ook een Inster :)

De Inster is een hele praktische auto. Als de kofferbak nou iets groter was..... maar als ik nu een keuze moest maken, was ik nogmaals voor de Model 3 gegaan.
Als ik 1 ding mocht veranderen aan de Inster dan was het zijn accucapaciteit; 15 kWh meer geeft net een wat gemakkelijkere range op langere afstanden, groter hoeft niet want mijn blaas is te klein :S

• turkeyhakan
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:38:
[...]

Als ik 1 ding mocht veranderen aan de Inster dan was het zijn accucapaciteit; 15 kWh meer geeft net een wat gemakkelijkere range op langere afstanden, groter hoeft niet want mijn blaas is te klein :S
Heb jij de 49 kWh variant? In de winter is de actieradius wel merkbaar minder. Wat haal je gemiddeld op een acculading?

• turkeyhakan
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:34:
[...]

Misschien ben ik een lompe berijder maar waarom zijn die Nexen banden zo slecht? Bij onze Inster zijn ze ook gemonteerd en ben reeds 16500 km verder en heb er geen problemen mee, voldoende grip, remt prima en slijten niet al te hard en geen overmatig banden geluid.
Als deze band vervangen moet gaan worden wat zou jij dan adviseren, ik zat zelf te denken aan Michelin CrossClimate 2.
Ik onderschrijf je comment. Exact ook onze ervaring. Prima banden, geen trillingen en zodra de banden vervangen moeten worden gaan we inderdaad ook voor de Michelin CrossClimate (ik denk wel de 3 ipv 2).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Een aangklede Inster is ook niet echt goedkoop voor wat je uiteindelijk krijgt. Dan is een M3 echt een betere deal.
De Inster was wel echt bang for buck met de introductie, i.c.m. de SEPP subsidie/korting van Hyundai. Voor 20k een nieuwe fatsoenlijke EV is echt geen geld.

Vaak bu'j te bang!

• CEdS
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Heb jij de 49 kWh variant? In de winter is de actieradius wel merkbaar minder. Wat haal je gemiddeld op een acculading?
Ja de 49 kWh (en warmtepomp). In de zomer heb ik rond de 360 gehaald en dan nog 5% in de accu, nu vind ik het moeilijker inschatten omdat ik geen lange afstanden er meer mee rijd, maar het verbruik voor ritjes tot 50 km ligt zo rond de 15 kW/100 km dus een rekensommetje leert zo'n 300 km en ik denk dat dat wel klopt. Gister heb ik 'm opgeladen tot 90% en de Inster geeft nu zo'n range aan van 315 km. Overigens merk ik wel dat de laatste 150 km range, zowel in winter als zomer, altijd sneller gaan dan de werkelijke afstand.

• turkeyhakan
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:04:
[...]

Ja de 49 kWh (en warmtepomp). In de zomer heb ik rond de 360 gehaald en dan nog 5% in de accu, nu vind ik het moeilijker inschatten omdat ik geen lange afstanden er meer mee rijd, maar het verbruik voor ritjes tot 50 km ligt zo rond de 15 kW/100 km dus een rekensommetje leert zo'n 300 km en ik denk dat dat wel klopt. Gister heb ik 'm opgeladen tot 90% en de Inster geeft nu zo'n range aan van 315 km. Overigens merk ik wel dat de laatste 150 km range, zowel in winter en zomer, altijd sneller gaan dan de werkelijke afstand.
Doe je netjes, 360 km op een lading. Met mijn Tesla haal ik maximaal 400 km op een lading (in de zomer, in de winter zelfs ~ 300).

Het verbruik van onze Inster ligt op 16 kWh/100 km (over de afgelopen 2.000 km). Dus vergelijkbaar met die van jou denk ik en wat mij betreft een prima verbruik.

• CEdS
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:06:
[...]

Doe je netjes, 360 km op een lading. Met mijn Tesla haal ik maximaal 400 km op een lading (in de zomer, in de winter zelfs ~ 300).

Het verbruik van onze Inster ligt op 16 kWh/100 km (over de afgelopen 2.000 km). Dus vergelijkbaar met die van jou denk ik en wat mij betreft een prima verbruik.
Met de Tesla die wij hebben, de longe range (vlgs WLTP 750 km) haal ik wel wat meer maar dat is anders rijden, die 360 km met de Inster waren in de zomer, en met een maximale snelheid van 90 km/h door heuvelachtig gebied. De tijd die het kostte was ongeveer 5 uur. Met de Tesla rijd ik dit in 3,5 uur en dan hoef ik vervolgens maar 10 minuten te laden voor de volgende 400 km. Hier gaat de Inster mank. Om vervolgens weer weer 250 km te kunnen rijden (over snelweg met max 105 km/h) ben je ruim 3 kwartier tot een uur meer kwijt.
Ik heb nog niet met de Tesla die 350 km binnendoor gedaan maar zal het onder gelijke omstandigheden van de zomer proberen. Ben ook wel benieuwd.

Off topic: Morgen heb ik overigens een 750 km voor de boeg, ik ga met de Tesla en had een route uitgezet met een 1e stint van bijna 500 km, is kijken of het lukt als ik vertrek met 100% onder deze winterse omstandigheden

[ Voor 9% gewijzigd door CEdS op 12-01-2026 09:18 ]

• turkeyhakan
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:13:
[...]

Met de Tesla die wij hebben, de longe range (vlgs WLTP 750 km) haal ik wel wat meer maar dat is anders rijden, die 360 km met de Inster waren in de zomer, en met een maximale snelheid van 90 km/h door heuvelachtig gebied. De tijd die het kostte was ongeveer 5 uur. Met de Tesla rijd ik dit in 3,5 uur en dan hoef ik vervolgens maar 10 minuten te laden voor de volgende 400 km. Hier gaat de Inster mank. Om vervolgens weer weer 250 km te kunnen rijden (over snelweg met max 105 km/h) ben je ruim 3 kwartier tot een uur meer kwijt.
Ik heb nog niet met de Tesla die 350 km binnendoor gedaan maar zal het onder gelijke omstandigheden van de zomer proberen. Ben ook wel benieuwd.

Off topic: Morgen heb ik overigens een 750 km voor de boeg, ik ga met de Tesla en had een route uitgezet met een 1e stint van bijna 500 km, is kijken of het lukt als ik vertrek met 100% onder deze winterse omstandigheden
Fijne reis! Ik wil zelf persoonlijk nog een keer met de Inster een wat langere rit maken. Persoonlijk vind ik het heerlijk rijden op de cruise control.

• HandyLumberjack
-tom-562 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:50:
[...]

Een aangklede Inster is ook niet echt goedkoop voor wat je uiteindelijk krijgt. Dan is een M3 echt een betere deal.
De Inster was wel echt bang for buck met de introductie, i.c.m. de SEPP subsidie/korting van Hyundai. Voor 20k een nieuwe fatsoenlijke EV is echt geen geld.
Je kunt nu (weer) 3K korting krijgen, dus het "instappertje" krijg je mee voor €21.495, nog steeds een zeer scherpe deal.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:35

Snap ik, ging me me meer om die persoon die al maanden 'bezig' is hier.
Dit persoon zoekt het schaap met de 5 poten, cursusje knopen doorhakken zou ook niet misstaan. ;)

Maar goed, over een maandje ofzo zal de volgende vraag weer komen, ik denk dan een vraag over de ruitenwissers, waarom ze van links naar rechts bewegen, of we dat ook zo irritant vinden en misschien een reden om toch voor een andere ev te kiezen.

• Megat
CEdS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:34:
[...]

Als deze band vervangen moet gaan worden wat zou jij dan adviseren, ik zat zelf te denken aan Michelin CrossClimate 2. (of 3)
Ik ben van mening dat de Nexen stug en hard zijn en veel herrie maken.
Steeds de eerste kilometers bij temp onder de -pakweg - 10 graden lijkt het of er platte vlakken aan de band zitten en zijn ze nog stugger.
Op de vrijdag van de eerste sneeuw kwamen we ‘s morgens terug van het ziekenhuis en ik kwam erachter dat de grip ronduit bar slecht was. Om te zien of het geen incident was, heb ik het op het industrieterrein nog eens getest en hetzelfde ervaren. We hebben de Inster na die dag ook mooi in de garage laten staan en er dis niet meer mee gereden.
We hebben onze Inster volgende week een jaar en hebben er 7377 km mee gereden, zie ik in de ‘My Hyundai’ app. Mede om die reden boeit wat meer of minder slijtage ons niet zo.
Ik durf te zeggen dat ik absoluut een erg rustige rijder ben en ook tijdens de sneeuw uiterst behoedzaam reed.
Ik heb in het verleden het meest in Franse auto’s gereden met Michelin banden en daar heb ik goede herinneringen aan. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat ook heden nog de beste keuze zou zijn. Ik heb me er nog niet in verdiept. Wel weet ik dat het nooit meer Nexen zullen worden.

• turkeyhakan
Megat schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Steeds de eerste kilometers bij temp onder de -pakweg - 10 graden lijkt het of er platte vlakken aan de band zitten en zijn ze nog stugger.
Op de vrijdag van de eerste sneeuw kwamen we ‘s morgens terug van het ziekenhuis en ik kwam erachter dat de grip ronduit bar slecht was. Om te zien of het geen incident was, heb ik het op het industrieterrein nog eens getest en hetzelfde ervaren. We hebben de Inster na die dag ook mooi in de garage laten staan en er dis niet meer mee gereden.
We hebben onze Inster volgende week een jaar en hebben er 7377 km mee gereden, zie ik in de ‘My Hyundai’ app. Mede om die reden boeit wat meer of minder slijtage ons niet zo.
Ik durf te zeggen dat ik absoluut een erg rustige rijder ben en ook tijdens de sneeuw uiterst behoedzaam reed.
Ik heb in het verleden het meest in Franse auto’s gereden met Michelin banden en daar heb ik goede herinneringen aan. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat ook heden nog de beste keuze zou zijn. Ik heb me er nog niet in verdiept. Wel weet ik dat het nooit meer Nexen zullen worden.
Ik weet niet of je hiervoor een EV hebt gehad, maar dat zou mogelijk het verschil kunnen maken in je ervaring in de sneeuw.

Een EV heeft veel meer koppel t.o.v. een ICE (auto met verbrandingsmotor). Daarom heeft de Inster ook een sneeuw-modus, om het koppel te beperken. Heb je die al eens geprobeerd? (druk 2/3 keer op de Drive Mode knop op het stuur)

Had je deze al gezien?: YouTube: Short | Hoe werkt en gebruik je de sneeuwmodus van een EV?. Leuk om te bekijken en het is dus een Inster Cross met 17" Nexen zomerbanden :-) (dat het een Cross is maakt verder niet uit voor de ervaring uiteraard)

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 12-01-2026 11:56 ]

• gerardkl
Megat schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Ik ben van 17 inch overgestapt op 15 inch met Michelin zomerbanden. Veel stiller en veert fijner. Ik kreeg het gevoel van een Franse auto. Tijdens afgelopen winterweer zonder problemen in de Snow stand gereden.

• Megat
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ik weet niet of je hiervoor een EV hebt gehad, maar dat zou mogelijk het verschil kunnen maken in je ervaring in de sneeuw.

Een EV heeft veel meer koppel t.o.v. een ICE (auto met verbrandingsmotor). Daarom heeft de Inster ook een sneeuw-modus, om het koppel te beperken. Heb je die al eens geprobeerd? (druk 2/3 keer op de Drive Mode knop op het stuur)

Had je deze al gezien?: YouTube: Short | Hoe werkt en gebruik je de sneeuwmodus van een EV?. Leuk om te bekijken en het is dus een Inster Cross met 17" Nexen zomerbanden :-) (dat het een Cross is maakt verder niet uit voor de ervaring uiteraard)
We hebben ook sinds 2 jaar een Model Y, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik daar nooit mee over ijs of sneeuw gereden heb. Vanwege de Model Y weet ik dus wel dat het koppel groot en gelijk beschikbaar is bij een EV.
Ik zou bijna zeggen ‘natuurlijk’ had ik de ‘snow’ modus geactiveerd, maar ik kan me je advies voorstellen.
Het filmpje van InstaAutoVlog met de Inster Cross in de sneeuw had ik al gezien. Wel wil ik opmerken dat dat het wegrijden laat zien in de sneeuw met gebruikmaking van de Snow modus en verder niet veel zegt over de grip van de banden an sich. Ik denk dat meneer Verstegen zelfs met versleten banden nog zo’n filmpje op kan nemen, zonder iets af te willen doen aan zijn goeder trouw.

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:01
Jammer dat sommigen het nodig vinden mensen belachelijk te maken of "neer te zetten". Ik stel slechts vragen over een auto en voor ik €30k uitgeef denk ik goed na want ik wil zo'n auto misschien wel 10-20 jaar rijden. Om dan persoonlijk te worden, beetje Geert Wilders-achtig. Doe gewoon aardig, toch?

Terug naar de inhoud: inderdaad is er nu korting te halen. Ik overweeg een Evolve maar dan met 15 inch velgen. Iemand nog tips wat ik bij de dealer er nog extra bij kan dealen? Schuifdak lijkt mij ook wel leuk maar ook weer extra onderhoud...

[ Voor 4% gewijzigd door tdjtdtjdjykd op 12-01-2026 16:20 ]

• Hendrik Keizer
[...]

Wel stevig zwaarder

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:46
snip: niet constructief

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 16-01-2026 12:35 ]

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• con1
  • Nu online

con1

Energiefreak

snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 16-01-2026 12:35 ]

• HGoedegebuure
De Inster is echt wel een stuk praktischer!! Mijn schoonzoon heeft een 3 en dat is echt een prima auto, maar de ruimte achterin, zeker met kleine kinderen, is gewoon krapper en de auto is laag. Ook heeft de auto een gewone kofferbak waardoor grote stukken lastig te vervoeren zijn. Ik zou niet willen ruilen.

• Hendrik Keizer
De 3 is zwaarder dan de Inster. Dus niet ten nadele van de Hyundai

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
[...]

Jeetje.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Je overweegt wat af. Dacht dat mijn vrouw de grootste draaikont op aarde was....

Enige nuance is wel op zijn plaats... Ik zit zelf in hetzelfde schuitje...

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst k€25-30 hebt uitgegeven, maar ik ga daarbij niet over 1 nacht ijs. De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc. Daarbij is de keuze in het A/B-segment nou niet bepaald reuze, zeker als je ook nog om kwaliteit geeft. Voor mijzelf bijvoorbeeld vallen de modellen van Stellantis en de Chinese auto's af. Neem daarbij dat het uiterlijk van de Inster bepaald... uuhh O-) ... smaakgevoelig is (voor de één is dat een belangrijk thema, voor de ander veel minder), deze auto minimaal k€25,- kost, én de regels van onze overheid v.w.b. thuisladen (saldering) en wegenbelasting niet stabiel zijn.... dan snap ik dat je twijfelt in deze markt. Ik zeg altijd dat het ook nog afhangt van de economische/technische staat van je huidige auto.

Daarbij... De auto is door Autoweek verkozen als 'Auto van het jaar' (als ik me niet vergis)... "en hij is zo goed verkocht"... Zal mij benieuwen of dat komend jaar nog steeds zo is.... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Inster-rijders (in ieder geval in dit topic) nog ff snel de SEPP hebben gepakt... scheelt nog wel een beetje. Als de mensen hier zeg maar 1 jaar geleden €23.000,- voor een Pulse met Winterpack betaald hebben (€3000,- SEPP en €3000,- van Hyundai), ga ik daar nu toch geen €25.000,- voor betalen?!

Ik hou zelf de (tweedehands)-markt voor de Inster in de gaten. Als ik mijn huidige Mii totall-loss rijd, dan kan het zomaar een Inster worden, maar erg aantrekkelijk is dat financiele plaatje nog niet (heb zelf 7800Wp op het dak liggen). Je hebt totaal geen zekerheid... dus ik twijfel ook. Ik heb me al ingeschreven voor de nieuwe ID.Polo... maar ook daar heb je vanuit VW 0 zekerheid op specs/prijs/levertijd... dus we twijfelen nog even door ;)

Maar een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.. ;)

Oja... last but nog least... De dealer waar ik was vond ik niet klantvriendelijk... blijft toch hangen als je er voor het eerst binnenloopt..

[ Voor 4% gewijzigd door HKees op 14-01-2026 20:39 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@HKees Deels kan ik je wel volgens. Blijft hoop geld.
Maar naast diverse titels, waaronder jouw benoemde Autoweek, is de standaard Inster in Duitland door de ADAC van 100 auto`s op een 1e gedeelde plaats geeindigd in hun verkiezing, beste auto voor de waarde voor je money. Ruime vertaling vanuit de test vanuit het ADAC.
Ikzelf heb de auto, een Cross uitvoering besteld, begin oktober, gewoon na wat uitvoerig online info bekijken, en de testrit heeft me kunnen overtuigen om de Cross dezelfde middag nog te bestellen.
De Cross uitvoering omdat hij naast een ietwat "stoerder aangekleder uiterlijk" heeft, ook alle technische en praktische extra`s in het pakket heeft zitten.
Ben nu in afwachting, schijnt nog niet geproduceerd te zijn, want van de week nog navraag gedaan, en is nog niks over een VIN nummer bekend bij de dealler.
Ik wilde al langer over van een hybride naar een EV, en het komend einde van de saldering van mijn eigen zonnestroom deed mij besluiten om dan nu maar over te stappen.
Terug kosten gaan betalen, en vanaf 2027 ook nog eens voor elke terug geleverde kWh de Energie belasting erbij boven op heeft mijn bestelling c.q. overstap doen versnellen.
Tja en dealers genoeg in NL dacht ik?

• Nanuk
HKees schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:36:
[...]
De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc.
Dat is zonder meer waar maar de meeste mensen beginnen pas vragen te stellen (of liever het delen van overwegingen) als het in de buurt komt van wat je wilt.

Zelf heb ik dit voorjaar een Inster gekocht omdat ik geen zin had te wachten tot in zeventig ben.

En ja, na mijn huis is dit het duurste wat ik ooit gekocht heb maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. Aan de andere kant is mijn energierekening met iets van vijftig euro gestegen maar bespaar ik weer honderdvijftig euro per maand aan benzine. Dus na driehonderd maanden heb ik alleen al aan brandstof de auto weer terug verdient... Tegen die tijd ben ik wel ruim over de zeventig trouwens (oeps, over de negentig ook al).

Blijven dromen is prima, dat kan je best een tijdje volhouden. Soms een al dan niet doordachte stap werkelijk zetten of er alsnog (voorlopig) van af zien lijkt mij handiger . Ontdekken of je droom werkelijkheid wordt of toch bedrog is. Eindeloos in dat beslissingsmoment blijven hangen moet ieder ook voor zich weten maar dan moet je niet opkijken als anderen daar niet in mee willen gaan.

• arunesh90
Vandaag iets best geks meegemaakt met mijn Inster. Na 5 minuten op de weg kreeg ik opeens 4 verschillende waarschuwingen over veiligheidssystemen die wegvielen, en zag ik ook dat mijn voorcamera niet meer als optie beschikbaar was.

Zodra ik in een woonwijk ging waren alle waarschuwingen al weg voordat ik kon uitstappen om te kijken of de voorcamera vies ofzo was. Voorcamera was ook meteen terug als optie. Het was ook niet vies toen ik checkte.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt dat opeens allemaal systemen uitvallen samen met de voorcamera?
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de voorcamera tijdelijk vies/bedekt was, en dat het zichzelf heeft opgelost toen ik mijn snelheid verminderde om te checken.

• turkeyhakan
arunesh90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 03:22:
Vandaag iets best geks meegemaakt met mijn Inster. Na 5 minuten op de weg kreeg ik opeens 4 verschillende waarschuwingen over veiligheidssystemen die wegvielen, en zag ik ook dat mijn voorcamera niet meer als optie beschikbaar was.

Zodra ik in een woonwijk ging waren alle waarschuwingen al weg voordat ik kon uitstappen om te kijken of de voorcamera vies ofzo was. Voorcamera was ook meteen terug als optie. Het was ook niet vies toen ik checkte.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt dat opeens allemaal systemen uitvallen samen met de voorcamera?
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de voorcamera tijdelijk vies/bedekt was, en dat het zichzelf heeft opgelost toen ik mijn snelheid verminderde om te checken.
Ja wel eens meegemaakt. Die melding verdween vervolgens weer heel snel. Ik denk dat ik het in de afgelopen 8 maanden in totaal 4/5 keer heb gezien.

Na de vervanging van een kabelboom heb ik die melding niet meer gezien. Kan ook toeval zijn. Staat er een service campaign voor je klaar? https://recalls.hyundai.co.uk/

• Nanuk
arunesh90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 03:22:

Je voorcamera is in dit geval het ding wat achter de spiegel zit. Soms zit er condens tussen de camera en de ruit. Zelf kun je daar niet bij dus moet je het inderdaad even uitzitten.

geen stress dus, wel lastig dat je weer een alarm krijgt waar je niets mee kunt.

• Megat
Ik vond op ‘youtube’ een filmpje waarin getoond wordt dat sinds de laatste update van het infotainment systeem bij een Kia, ook de Tesla SuperChargers geselecteerd kunnen worden en na het starten van de routeplanning de batterij voorverwarming ook automatisch opstart, indien nodig natuurlijk.
Wij hebben de update nog niet uitgevoerd bij onze Inster, dus mij is onbekend of het voor ons ook zo werkt als bij de Kia in het filmpje. Misschien werkt het ook alleen met OTA updates en dan grijpen we er ook naast met de Inster.
YouTube: Kia only went & did it🥳 This could be extremely useful

[ Voor 7% gewijzigd door Megat op 15-01-2026 15:20 ]

• HandyLumberjack
HKees schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:36:
[...]

Enige nuance is wel op zijn plaats... Ik zit zelf in hetzelfde schuitje...

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst k€25-30 hebt uitgegeven, maar ik ga daarbij niet over 1 nacht ijs. De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc. Daarbij is de keuze in het A/B-segment nou niet bepaald reuze, zeker als je ook nog om kwaliteit geeft. Voor mijzelf bijvoorbeeld vallen de modellen van Stellantis en de Chinese auto's af. Neem daarbij dat het uiterlijk van de Inster bepaald... uuhh O-) ... smaakgevoelig is (voor de één is dat een belangrijk thema, voor de ander veel minder), deze auto minimaal k€25,- kost, én de regels van onze overheid v.w.b. thuisladen (saldering) en wegenbelasting niet stabiel zijn.... dan snap ik dat je twijfelt in deze markt. Ik zeg altijd dat het ook nog afhangt van de economische/technische staat van je huidige auto.

Daarbij... De auto is door Autoweek verkozen als 'Auto van het jaar' (als ik me niet vergis)... "en hij is zo goed verkocht"... Zal mij benieuwen of dat komend jaar nog steeds zo is.... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Inster-rijders (in ieder geval in dit topic) nog ff snel de SEPP hebben gepakt... scheelt nog wel een beetje. Als de mensen hier zeg maar 1 jaar geleden €23.000,- voor een Pulse met Winterpack betaald hebben (€3000,- SEPP en €3000,- van Hyundai), ga ik daar nu toch geen €25.000,- voor betalen?!

Ik hou zelf de (tweedehands)-markt voor de Inster in de gaten. Als ik mijn huidige Mii totall-loss rijd, dan kan het zomaar een Inster worden, maar erg aantrekkelijk is dat financiele plaatje nog niet (heb zelf 7800Wp op het dak liggen). Je hebt totaal geen zekerheid... dus ik twijfel ook. Ik heb me al ingeschreven voor de nieuwe ID.Polo... maar ook daar heb je vanuit VW 0 zekerheid op specs/prijs/levertijd... dus we twijfelen nog even door ;)

Maar een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.. ;)

Oja... last but nog least... De dealer waar ik was vond ik niet klantvriendelijk... blijft toch hangen als je er voor het eerst binnenloopt..
Die ontwikkelingen gaan dan misschien wel snel, maar in mijn ogen begint het ook steeds minder relevant te worden.

Een Inster is qua EV meer dan goed genoeg voor het dagelijkse gebruik, en een keer een echt lange internationale rit is ook niet echt een probleem.

• HKees
HandyLumberjack schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:48:
[...]

Die ontwikkelingen gaan dan misschien wel snel, maar in mijn ogen begint het ook steeds minder relevant te worden.

Een Inster is qua EV meer dan goed genoeg voor het dagelijkse gebruik, en een keer een echt lange internationale rit is ook niet echt een probleem.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb mezelf ook afgevraagd of de beperktere actieradius voor mij een showstopper is, en dat is het niet.

Ik denk wel dat een elektrische auto die je nieuw (of nagenoeg nieuw koopt), enorm snel afschrijft (sneller dan een benzineauto). Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik nog even door rij met mijn huidige auto, totdat deze aan vervanging toe is, of dat het kostenplaatje van de elektrische auto klopt.

• HKees
Nanuk schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:39:
[...]

Dat is zonder meer waar maar de meeste mensen beginnen pas vragen te stellen (of liever het delen van overwegingen) als het in de buurt komt van wat je wilt.

Zelf heb ik dit voorjaar een Inster gekocht omdat ik geen zin had te wachten tot in zeventig ben.

En ja, na mijn huis is dit het duurste wat ik ooit gekocht heb maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. Aan de andere kant is mijn energierekening met iets van vijftig euro gestegen maar bespaar ik weer honderdvijftig euro per maand aan benzine. Dus na driehonderd maanden heb ik alleen al aan brandstof de auto weer terug verdient... Tegen die tijd ben ik wel ruim over de zeventig trouwens (oeps, over de negentig ook al).

Blijven dromen is prima, dat kan je best een tijdje volhouden. Soms een al dan niet doordachte stap werkelijk zetten of er alsnog (voorlopig) van af zien lijkt mij handiger . Ontdekken of je droom werkelijkheid wordt of toch bedrog is. Eindeloos in dat beslissingsmoment blijven hangen moet ieder ook voor zich weten maar dan moet je niet opkijken als anderen daar niet in mee willen gaan.
Tja, ik ken jouw persoonlijke situatie niet, maar in het algemeen hebben de mensen die tegen hun pensioen aanlopen eenmaal meer te besteden dan de 'jongeren'... Wat ik wil zeggen is dat de investering best hoog is, als je de auto in bezit wil (en dat wil ik... private lease is voor mij niet weggelegd).

• HandyLumberjack
HKees schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:19:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Ik heb mezelf ook afgevraagd of de beperktere actieradius voor mij een showstopper is, en dat is het niet.

Ik denk wel dat een elektrische auto die je nieuw (of nagenoeg nieuw koopt), enorm snel afschrijft (sneller dan een benzineauto). Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik nog even door rij met mijn huidige auto, totdat deze aan vervanging toe is, of dat het kostenplaatje van de elektrische auto klopt.
EV's schrijven over het algemeen vrij snel af. Maar Hyundai EV's doen dat over het algemeen al iets minder snel, daarnaast is het denk ik ook een interessante auto op de tweedehands markt (A segment, relatief lichte, maar wel redelijke EV specificaties).

En zoveel heb ik er niet voor betaald, dus als ik hem over een paar jaar zou willen verkopen en ik krijg nog maar de helft, dan valt het in absolute zin nog steeds mee.

Het zou mij echt verbazen als die afschrijving groter is dan de besparing op brandstof in mijn geval.

• HKees
HandyLumberjack schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:46:
[...]

EV's schrijven over het algemeen vrij snel af. Maar Hyundai EV's doen dat over het algemeen al iets minder snel, daarnaast is het denk ik ook een interessante auto op de tweedehands markt (A segment, relatief lichte, maar wel redelijke EV specificaties).

En zoveel heb ik er niet voor betaald, dus als ik hem over een paar jaar zou willen verkopen en ik krijg nog maar de helft, dan valt het in absolute zin nog steeds mee.

Bij het totale kostenplaatje hoort voor mij tevens de hogere wegenbelasting (a.g.v. het gewicht), en het feit dat ik m allrisk zou verzekeren (ik snap dat je dat met een nieuwe brandstofauto ook zou moeten).

Onderhoud voor mijn huidige auto doe ik zelf, onlangs een diepte-investering gedaan voor een kan Castrol olie à €39,- ;) . Ook daar zal de Inster niet of nauwelijks voordeliger zijn (maar de vergelijking op onderhoudskosten is een beetje scheef).
Het zou mij echt verbazen als die afschrijving groter is dan de besparing op brandstof in mijn geval.
Ik denk dat in jouw geval de 3000 subsidie nog wel een deel van de afschrijving voor zijn rekening neemt...

Dat de Inster een A-klasse auto is, neem ik met een korrel zout. Ik bedoel, een Suzuki Celerio is dat ook, en dat is toch echt een andere auto... Ik zou de Inster meer tussen A en B-segment plaatsen...

[ Voor 19% gewijzigd door HKees op 16-01-2026 09:03 ]

• HandyLumberjack
HKees schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat in jouw geval de 3000 subsidie nog wel een deel van de afschrijving voor zijn rekening neemt...

Dat de Inster een A-klasse auto is, neem ik met een korrel zout. Ik bedoel, een Suzuki Celerio is dat ook, en dat is toch echt een andere auto... Ik zou de Inster meer tussen A en B-segment plaatsen...
Tussen A en B is ook goed, maar dat is voor veel tweedehands rijders een stuk interessanter dan al die 1600kg+ EV's, zeker met de hogere wegenbelasting nu.

• HKees
HandyLumberjack schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:09:
[...]

Tussen A en B is ook goed, maar dat is voor veel tweedehands rijders een stuk interessanter dan al die 1600kg+ EV's, zeker met de hogere wegenbelasting nu.
Dat klopt. Bijvoorbeeld de ID3 laat ik staan vanwege het hoge gewicht (en de bijbehorende MRB)... terwijl ik dat best een mooie auto vind.

• HKees
HandyLumberjack schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Ik ben het trouwens met je eens dat de afschrijving van de Inster lijkt mee te vallen, nu na een jaar. Maar ik zie op de occasionsites ook heel weinig verloop van de exemplaren, waar ik de conclusie uit trek dat de tweedehandsmarkt voor de Inster op zijn gat ligt. Dan is het slechts een kwestie van tijd dat ze de prijzen wel moeten verlagen...

• HGoedegebuure
HKees schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:37:
[...]

Ik ben het trouwens met je eens dat de afschrijving van de Inster lijkt mee te vallen, nu na een jaar. Maar ik zie op de occasionsites ook heel weinig verloop van de exemplaren, waar ik de conclusie uit trek dat de tweedehandsmarkt voor de Inster op zijn gat ligt. Dan is het slechts een kwestie van tijd dat ze de prijzen wel moeten verlagen...
Het is vaak veel interessanter om een nieuwe te kopen in plaats van 1 van een paar maanden. Logisch dat de occasions nog niet zo hard gaan. En zoveel zijn het er niet. Ik zie er totaal 30 met een stand van meer dan 5000 km. Je bent nog helemaal niet toe aan een EV. De Inster is goedkoper en beter dan een vergelijkbare brandstofauto. Waarom zou je dan nog wachten als de actieradius bij je past? Een betere EV voor dat geld zit voorlopig nog niet in het vat.

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:46
snip: niet constructief. Verklaar u nader......

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:04
HKees schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:37:
[...]

De meeste INSTERs zijn max 6-12 mnd oud, die gaan dan toch niet de tweedehands markt op … De conclusie dat de tweedehands markt voor de INSTER op zijn gat ligt lijkt mij daarom niet correct

• HKees
sv7088 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:04:
[...]

De meeste INSTERs zijn max 6-12 mnd oud, die gaan dan toch niet de tweedehands markt op … De conclusie dat de tweedehands markt voor de INSTER op zijn gat ligt lijkt mij daarom niet correct
Dan is de auto toch tweedehands als ie al reeds wat kilometers heeft gemaakt en te koop wordt aangeboden?

[ Voor 5% gewijzigd door HKees op 16-01-2026 19:36 ]

• HKees
HGoedegebuure schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:06:
[...]

Het is vaak veel interessanter om een nieuwe te kopen in plaats van 1 van een paar maanden. Logisch dat de occasions nog niet zo hard gaan. En zoveel zijn het er niet. Ik zie er totaal 30 met een stand van meer dan 5000 km. Je bent nog helemaal niet toe aan een EV. De Inster is goedkoper en beter dan een vergelijkbare brandstofauto. Waarom zou je dan nog wachten als de actieradius bij je past? Een betere EV voor dat geld zit voorlopig nog niet in het vat.
Misschien ben ik er nog niet aan toe...

Waarom wachten? Omdat ik nu goedkoper rij 😉... De rest van mijn overwegingen: zie vorige posts. De aanschaf an sich is het probleem niet...
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste