Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
De Inster is gewoon een raar ding, qua breedte is het duidelijk een A segmenter. En de benzine versie (Hyundai Casper) is dat qua lengte ook, maar omdat de accu daar niet in past hebben ze de wielbasis met 18cm verlengd, hierdoor is het qua lengte eigenlijk een B-segmenter.dhrto schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:27:
De segmenten zijn wellicht een beetje aan het schuiven. Bij B segment denk ik aan een Fiesta of Polo. Onze Fiesta uit 2023 is in elk geval wel wat groter dan de Inster. Tegelijkertijd is de Inster weer wat groter dan onze voormalige Twingo uit 2015, die ik als A segmenter zie (mis nog steeds de absurd kleine draaicirkel van dat ding, de Inster is een tank vergeleken daarmee).
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Leuk detail: De oer-Golf is exact even breed als de Inster en maar zo’n 10 cm korter. De Inster is (flink) hoger, maar het is dan ook een SUV (lol) en dat hadden ze destijds nog niet. Wat wel zeker is dat door de jaren heen de auto’s flink ‘vetter’ en zwaarder zijn geworden. Eea zal ook wel met de classificaties zijn gebeurd.HandyLumberjack schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:32:
[...]
De Inster is gewoon een raar ding, qua breedte is het duidelijk een A segmenter. En de benzine versie (Hyundai Casper) is dat qua lengte ook, maar omdat de accu daar niet in past hebben ze de wielbasis met 18cm verlengd, hierdoor is het qua lengte eigenlijk een B-segmenter.
Persoonlijk vind ik de Inster een prima ontwikkeling. Less is more.
Hangt ervan af of u de accu kunt afnemen, dit scheelt algauw 5 kilo. Als de fiets geschikt is voor 2 normale fietsen zou deze 1 fiets [zonder accu] goed kunnen dragen.Hittjo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:15:
ik ben op zoek naar een fietsendrager voor 1 e-bike. Ik heb gevonden Fietsendrager Thule OutWay - HYUNDAI INSTER. Heeft iemand ervaring met deze fiets(en) drager? Alleen één probleem: deze is geschikt voor 2 fietsen, en niet geschikt voor een electrische fiets. Waarom niet?? en is dat om te bouwen? De ebike weegt niet te zwaar.
Ik heb bij mijn Android telefoon een adapter moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren en te streamen. De inster is hier niet standaard op voorbereid. Een AA Wireless adapter biedt uitkomst en is gemakkelijk te installeren, ook softwarematig echt plug & play. Succes ermeeSkull_One schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:43:
Ik krijg mijn Inster deze week. Vraagje over Carplay. Kun je de eigen Hyundai-navigatie ermee combineren? Dus bijv. navigeren met Hyundai nav en dan op de achtergrond bellen via Siri of muziek afdraaien met Youtube Music of Apple Music?
Als ik mijn fietsendrager gebruik, zet ik er sowieso een paar spanbandjes bij voor de zekerheid.Hittjo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:10:
Bedankt voor je antwoord, maar de grap is juist, dat een trekhaak niet nodig is bij de Thule. Dus voor twee normale fietsen zou het moeten kunnen en ben je voor 479 euro klaar. (ik bied geen garantie!) . Overigens heeft thule direct geantwoord op mijn vraag of het mogelijk is met 1 ebike. En het antwoord is : nee.
Hier volgt het antwoord in het Nederlands: De OutWay kan fietsen tot 15 kg per stuk vervoeren. Hoewel de complete drager 30/45 kg kan dragen, zijn de banden die de fietsen vasthouden slechts geschikt voor 15 kg. Dit kan helaas niet worden aangepast of gewijzigd. We hebben helaas geen achterdragers voor fietsen zwaarder dan 15 kg.
Klopt Plug & Play. Maar met Android auto wordt je telefoon bloedheet, zelfs als ik hem uit het hoesje haal. Ik gebruik dus weer kabel. (of het met iPhone beter gaat weet ik niet)Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
[...]
Ik heb bij mijn Android telefoon een adapter moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren en te streamen. De inster is hier niet standaard op voorbereid. Een AA Wireless adapter biedt uitkomst en is gemakkelijk te installeren, ook softwarematig echt plug & play. Succes ermee
Thanks! Ja ik heb zo'n ding besteld bij AliExpress, een CarlinKit Mini Ultra 3. Zou deze week moeten arriveren. Hopelijk werkt alles daarmee naar behoren, maar dat gaan we snel merken. Met een kabeltje kan natuurlijk altijd nog. Maar wireless is comfortabeler.Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
[...]
Ik heb bij mijn Android telefoon een adapter moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren en te streamen. De inster is hier niet standaard op voorbereid. Een AA Wireless adapter biedt uitkomst en is gemakkelijk te installeren, ook softwarematig echt plug & play. Succes ermee
Dat je telefoon warm wordt is eigenlijk vrij normaal. Carplay/AA wireless streamt naar je auto via WiFi en naast dat de telefoon de apps moet draaien, wellicht audio moet streamen met 4G/5G vanaf Spotify/YouTube Music etc, moet hij dus ook de stream naar de auto encoden enzo. Daarnaast ligt ie vaak ook op een vrij inefficiënte Qi-laadpad op te laden. Mijn ervaring daarmee is dat je telefoon warm wordt omdat hij best veel werk moet verzetten en uiteindelijk nauwelijks oplaadt omdat dat werk ook batterij kost.
Voor de dagelijkse woon-werk ritten is dit geen probleem en scheelt het weer een extra stap als ik 'snel' wil vertrekken.
De Inster zal van binnen wel wat smaller zijn. Van de breedte heb ik geen last. Wij zijn niet de kleinsten maar passen prima naast elkaar. Alleen is de middenarmsteun dan wel onbruikbaar. Ik zit alleen tegen de b-stijl aan als mijn arm op de armsteun in de deur ligt. En het voordeel van de beperkte breedte is de parkeerruimte die je hebt.Skull_One schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:29:
[...]
Leuk detail: De oer-Golf is exact even breed als de Inster en maar zo’n 10 cm korter. De Inster is (flink) hoger, maar het is dan ook een SUV (lol) en dat hadden ze destijds nog niet. Wat wel zeker is dat door de jaren heen de auto’s flink ‘vetter’ en zwaarder zijn geworden. Eea zal ook wel met de classificaties zijn gebeurd.
Persoonlijk vind ik de Inster een prima ontwikkeling. Less is more.
Ik heb die ook, Belangrijkste reden was dat de telefoon dan op vakantie niet oneindig opgeladen blijft worden. Zolang het scherm niet in gebruik is gebruikt een telefoon verbazend weinig energie.Skull_One schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
Thanks! Ja ik heb zo'n ding besteld bij AliExpress, een CarlinKit Mini Ultra 3. Zou deze week moeten arriveren. Hopelijk werkt alles daarmee naar behoren, maar dat gaan we snel merken. Met een kabeltje kan natuurlijk altijd nog. Maar wireless is comfortabeler.
Dat je telefoon warm wordt is eigenlijk vrij normaal. Carplay/AA wireless streamt naar je auto via WiFi en naast dat de telefoon de apps moet draaien, wellicht audio moet streamen met 4G/5G vanaf Spotify/YouTube Music etc, moet hij dus ook de stream naar de auto encoden enzo. Daarnaast ligt ie vaak ook op een vrij inefficiënte Qi-laadpad op te laden. Mijn ervaring daarmee is dat je telefoon warm wordt omdat hij best veel werk moet verzetten en uiteindelijk nauwelijks oplaadt omdat dat werk ook batterij kost.
Helaas werkt het niet stabiel of ik snap het niet helemaal. Waze doet het inmiddels helemaal niet meer via android auto en of android auto wel of niet werkt via de Carlinkit of via USB (alleen op A) is ook elke keer een gok. Mogelijk ga ik de komende vakantie er eens een uurtje druk om maken maar tot die tijd ligt de foon op het bedieningspaneel van het infotainment, de klep van de foon netjes ingeklemd tussen de spullen in het opbergvakje erboven. Eigenlijk gebruik ik navigatie voornamelijk voor vakanties. Streamingdiensten werken prima via BT media.
Ook heb ik met die Carlinkit al eens een hoop data verspeeld omdat ie blijft werken als de auto uitstaat en dan blijft je wifi dus verbonden met de auto in plaats van je huis, tja als je dan van alles gaat downloaden voor de vakantie.... Niet super enthousiast over dus.
AA Wireless heeft een nieuwe adapter uitgebracht met ook Apple Carplay ondersteuning! Als ik geen adapter zou hebben, had ik voor deze gekozen.Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
[...]
Misschien even kort toelichten, rijd straks, als de Inster afgeleverd word, er ook gemiddeld een 2 x per week zo rond een 100 km mee is de verwachting. Dus persoonlijk lijkt mij de interne systemen van de Bleu link mij meer dan voldoende toe.
Ik heb weinig waardering voor de navigatie die er in zit. Om te beginnen liep de kaart al ruim een half jaar achter bij aflevering en de kleurstelling vind ik niet duidelijk. Daarnaast betrap ik het er regelmatig op dat ie een niet logische route aanbeveelt. De grootste ergernis is wel dat als de accu onder de 20% komt dat ie dan met alle geweld omwegen opgeeft langs een lader terwijl het doel (zoals je huis) ruim bereikt kan worden.dinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:30:
Mag ik vragen wat voor velen van jullie de hoofdredenen is om toch voor de externe Android of Apple services te gaan, mij gaat het voornamelijk om de eigen navigatie van het Bleu Link systeem zelf?
Misschien even kort toelichten, rijd straks, als de Inster afgeleverd word, er ook gemiddeld een 2 x per week zo rond een 100 km mee is de verwachting. Dus persoonlijk lijkt mij de interne systemen van de Bleu link mij meer dan voldoende toe.
Gisteren een proefrit gemaakt.
45 minuten rondgereden. Zowel snelweg, binnendoor etc.
Ik ben electrisch rijden gewend op het werk. Dus de ervaring daarmee heb ik al.
De Inster rijdt heerlijk. Kon natuurlijk niet alles testen maar de eerste indruk was erg goed.
De auto is ruim genoeg.
De prijs is nog flink, ruim 28.485 euro voor de versie die ik dan zou kopen.
( Evolve, 49kwh , winterpack, kleur Tomboy Khaki Solid ).
Maar dan....
Is het allemaal wel zo aantrekkelijk...
5 jaar garantie op de auto, 8 jaar op de accu. MAAR... dan ben je verplicht jaarlijks/ om de 15.000 km onderhoud uit te laten voeren bij de dealer. Kosten.. tussen 300-400 euro per jaar.
Was niet helemaal duidelijk. Vreemd dat de verkoper dit niet weet of expres niet verteld.
Nouja voor 300 euro gebeurt er niet veel meer tegenwoordig dus ik zal wel 400 euro moeten aanhouden.
400 x 8 jaar = 3200 euro.
Wegenbelasting. Vanaf januari toch al 45 euro per maand.
Ikzelf heb zonnepanelen waarvan per jaar ongeveer 900kwh over.
Berekening zou zijn dat ik dan +- 6000km per jaar op mijn overige zonnestroom van mijn zonnepanelen zou kunnen rijden.
Ga ik de auto volladen aan een laadpaal, 49kwh x 0,60 cent/kwh ( hou even een gemiddelde aan ) = 30 euro. Daarmee kan ik 370 km rijden. In de praktijk 300?
Zou ik een splinternieuwe benzine auto kopen, stel een Kia Picanto ( beetje zelfde grote ) met benzine motor. De Kia Picanto GT Line, led verlichting uitvoering, velgen etc. Deze kost dan 24.390 euro.
Wegenbelasting is dan 30 euro per maand.
Stel benzine kost 1,90 euro. Auto rijdt gemiddeld 1:20. Dan zou ik voor 30 euro ongeveer 315 km kunnen rijden. Niet echt een verschil.
Maar toch is eind van de streep electrisch rijden een stuk duurder ook al zou ik thuis gratis kunnen laden voor 6000 km. En met mijn anwb dynamisch contract zoiezo goedkoper elektrisch laden.
In onderhoud schijnt electrisch goedkoper te zijn maar eerlijk de eerste 130.000 km met benzine auto verwacht ik ook niet echt schokkende dure problemen. Dan ben ik ook weer ruim 8 jaar verder met 15.000 km per jaar...
Ofwel de benzineauto is op jaarbasis 180 euro goedkoper aan wegenbelasting. ( die later nog eens bij de Inster 30% duurder wordt.. )
De aanschaf is 4095 euro goedkoper...
Jaarlijks verplichte onderhoud is duurder.
Kia geeft 7 jaar garantie tot 150.000 km. Moet wel jaarlijks onderhouden worden maar dit kan bij een 3e partij. Dit zal iets goedkoper zijn lijkt me dan die 400 euro bij Hyandai voor de Imster.
Hoe denken jullie hierover?
[ Voor 8% gewijzigd door T.E op 23-10-2025 17:33 ]
Rijdt die Picanto echt 1 op 20?T.E schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:23:
Aan het Oriënteren voor een andere, nieuwe auto. De Inster was ik benieuwd naar.
Gisteren een proefrit gemaakt.
45 minuten rondgereden. Zowel snelweg, binnendoor etc.
Ik ben electrisch rijden gewend op het werk. Dus de ervaring daarmee heb ik al.
De Inster rijdt heerlijk. Kon natuurlijk niet alles testen maar de eerste indruk was erg goed.
De auto is ruim genoeg.
De prijs is nog flink, ruim 28.485 euro voor de versie die ik dan zou kopen.
( Evolve, 49kwh , winterpack, kleur Tomboy Khaki Solid ).
Maar dan....
Is het allemaal wel zo aantrekkelijk...
5 jaar garantie op de auto, 8 jaar op de accu. MAAR... dan ben je verplicht jaarlijks/ om de 15.000 km onderhoud uit te laten voeren bij de dealer. Kosten.. tussen 300-400 euro per jaar.
Was niet helemaal duidelijk. Vreemd dat de verkoper dit niet weet of expres niet verteld.
Nouja voor 300 euro gebeurt er niet veel meer tegenwoordig dus ik zal wel 400 euro moeten aanhouden.
400 x 8 jaar = 3200 euro.
Wegenbelasting. Vanaf januari toch al 45 euro per maand.
Ikzelf heb zonnepanelen waarvan per jaar ongeveer 900kwh over.
Berekening zou zijn dat ik dan +- 6000km per jaar op mijn overige zonnestroom van mijn zonnepanelen zou kunnen rijden.
Ga ik de auto volladen aan een laadpaal, 49kwh x 0,60 cent/kwh ( hou even een gemiddelde aan ) = 30 euro. Daarmee kan ik 370 km rijden. In de praktijk 300?
Zou ik een splinternieuwe benzine auto kopen, stel een Kia Picanto ( beetje zelfde grote ) met benzine motor. De Kia Picanto GT Line, led verlichting uitvoering, velgen etc. Deze kost dan 24.390 euro.
Wegenbelasting is dan 30 euro per maand.
Stel benzine kost 1,90 euro. Auto rijdt gemiddeld 1:20. Dan zou ik voor 30 euro ongeveer 315 km kunnen rijden. Niet echt een verschil.
Maar toch is eind van de streep electrisch rijden een stuk duurder ook al zou ik thuis gratis kunnen laden voor 6000 km. En met mijn anwb dynamisch contract zoiezo goedkoper elektrisch laden.
In onderhoud schijnt electrisch goedkoper te zijn maar eerlijk de eerste 130.000 km met benzine auto verwacht ik ook niet echt schokkende dure problemen. Dan ben ik ook weer ruim 8 jaar verder met 15.000 km per jaar...
Ofwel de benzineauto is op jaarbasis 180 euro goedkoper aan wegenbelasting. ( die later nog eens bij de Inster 30% duurder wordt.. )
De aanschaf is 4095 euro goedkoper...
Jaarlijks verplichte onderhoud is duurder.
Kia geeft 7 jaar garantie tot 150.000 km. Moet wel jaarlijks onderhouden worden maar dit kan bij een 3e partij. Dit zal iets goedkoper zijn lijkt me dan die 400 euro bij Hyandai voor de Imster.
Verder is mijn jaarcontract 28ct/kWh normaal en 24ct/kWh dal. Die 60ct/kWh heb ik echt nog nooit betaald ook niet tijdens de "crisis" van een paar jaar terug.
Dan het onderhoud. Voor de Inster leasete ik vier jaar een Kia Niro (zelfde groep als Hyundai). Jaarlijks verplicht 15.000km onderhoud heb ik teruggekeken en was (ex BTW):
67
232
64
284 (incl. APK)
[ Voor 3% gewijzigd door DonJuape op 23-10-2025 17:52 ]
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Een Picanto doet gemiddeld 1:17,5 en een Inster 1:7 (spritmonitor). Bij goedkoop laden scheelt dat behoorlijk.DonJuape schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Rijdt die Picanto echt 1 op 20?
Verder is mijn jaarcontract 28ct/kWh normaal en 24ct/kWh dal. Die 60ct/kWh heb ik echt nog nooit betaald ook niet tijdens de "crisis" van een paar jaar terug.
Dan het onderhoud. Voor de Inster leasete ik vier jaar een Kia Niro (zelfde groep als Hyundai). Jaarlijks verplicht 15.000km onderhoud heb ik teruggekeken en was (ex BTW):
67
232
64
284 (incl. APK)
En de Inster hoeft maar 1x per 2 jaar/30.000km naar de garage.
Die 60 cent was berekend voor buiten de deur laden wanneer nodig. Stroom thuis is natuurlijk veel goedkoper. Heb een dynamisch contract. Bijvoorbeeld vanavond tussen 00.00 - 7.00 uur is die bijvoorbeeld 15 cent/kwh.DonJuape schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Rijdt die Picanto echt 1 op 20?
67
232
64
284 (incl. APK)
Btw heb je met laden ook een laadpas nodig. Dat zal ook niet voor niks zijn. En nog aanschaf van een laadpaal...Nog meer kosten.
Oke dat scheelt al. Wel vreemd dat de verkoper me dat niet kon vertellen.HandyLumberjack schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:01:
[...]
Een Picanto doet gemiddeld 1:17,5 en een Inster 1:7 (spritmonitor). Bij goedkoop laden scheelt dat behoorlijk.
Een laadpas is gratis aan te vragen en ze zijn er ook zonder vaste kosten. In de praktijk gebruik ik hem eigenlijk niet en laad alles thuis. En een laadvoorziening thuis hoeft niet veel te kosten, i.c.m. met een dynamisch contract kun je dan bizar goedkoop rijden t.o.v. benzine (scheelt ca. 8ct/km).T.E schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:02:
[...]
Die 60 cent was berekend voor buiten de deur laden wanneer nodig. Stroom thuis is natuurlijk veel goedkoper. Heb een dynamisch contract. Bijvoorbeeld vanavond tussen 00.00 - 7.00 uur is die bijvoorbeeld 15 cent/kwh.
Btw heb je met laden ook een laadpas nodig. Dat zal ook niet voor niks zijn. En nog aanschaf van een laadpaal...Nog meer kosten.
En dan is de Inster nog ruimer, comfortabeler en veiliger ook.
[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 23-10-2025 18:18 ]
Voor een Wall box ben je toch al gauw een ruime 1000 Euro of meer kwijt, met aansluitkosten etc.
Misschien heb je een paar linkjes?
Van de week nog een verzekeraar gesproken, en ook mensen van het EV Laadplein op een VVE bijeenkomst, congres, en de veel besproken "granny loader" wordt door diverse instanties sterk afgeraden. Veel Schuko stopcontacten zijn totaal ongeschikt, en worden te warm, met de bekende gevaarlijke gevolgen.
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een eenvoudige(re) Wallbox, welke ook aan load balancering doet.
Lever ruim de nodige kWh`s terug, nu nog tot eind nov 26 gelukkkig nog geen terug leverkosten.
Maar om met de zonnige uurtje de Inster zo thuis in de garagebox op te laden via de 1 Fase aansluiting thuis.
Er zit al een aparte groep voor in de meterkast, afgezekerd met 20 A, hoofdaansluiting is 1x 35 A.
[ Voor 28% gewijzigd door dinandus op 23-10-2025 19:39 . Reden: meer gespecificeerde toelichting ]
Er zijn ook "granny loaders" met een blauwe CEE stekker die kunnen wel tegen de zware belasting. Die zijn al te koop voor minder dan €200,-. Moet je wel een CEE stopcontact (laten) aanleggen, bij voorkeur op een aparte groep.dinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:15:
Ben dan wel benieuwd over welke laadvoorzieningen @HandyLumberjack je dan precies bedoelt?
Voor een Wall box ben je toch al gauw een ruime 1000 Euro of meer kwijt, met aansluitkosten etc.
Van de week nog een verzekeraar gesproken, en ook mensen van het EV Laadplein op een VVE bijeenkomst, congres, en de veel besproken "granny loader" wordt door diverse instanties sterk afgeraden. Veel Schuko stopcontacten zijn totaal ongeschikt, en worden te warm, met de bekende gevaarlijke gevolgen.
https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/
Goed om te horen. Dan is Kia een uitzondering. Bieden wel inmiddels 10 jaar garantie.HandyLumberjack schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:01:
[...]
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
De navigatie en laadplanning in de Inster zijn echt waardeloos. Als je rondjes rond je huis rijdt en thuis kan laden is er niets aan de hand maar voor langere afstanden gebruik ik ABRP met een OBD2 dongle. Dat voldoet redelijk.dinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:30:
Mag ik vragen wat voor velen van jullie de hoofdredenen is om toch voor de externe Android of Apple services te gaan, mij gaat het voornamelijk om de eigen navigatie van het Bleu Link systeem zelf?
Wil je echt een Picanto vergelijken met een Inster? De breedte is wel hetzelfde maar de wielbasis is 18 cm groter en in de hoogte 10 cm. Dat verschil in formaat merk je aan de veel grotere ruimte aan boord. De ruimte op de achterbank is max 20 cm groter. Dat is echt fors. Misschien nog wel groter is het verschil in vermogen: de Inster heeft 115 pk terwijl de Picanto het met 63 pk moet doen. Dat is het verschil tussen vlot optrekken of een versnellingsbak een amechtige motor in het juiste toerengebied houden. Dan is er ook nog de geavanceerdere wielophanging(betere wegligging) en de rijkere uitrusting. Niet heel verbazend dat de Inster duurder is. Dat is gewoon een ander level.T.E schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:02:
[...]
Die 60 cent was berekend voor buiten de deur laden wanneer nodig. Stroom thuis is natuurlijk veel goedkoper. Heb een dynamisch contract. Bijvoorbeeld vanavond tussen 00.00 - 7.00 uur is die bijvoorbeeld 15 cent/kwh.
Ik rij 6.000km per mnd en stond iedere 2,5 mnd bij de dealer tsss.
Nu heb ik n BMW iX1 64kwh nu 1 jaar 70.000km mee gereden en pas volgend jaar moet hij eerste onderhoud en dan staat die op 140.000km
VW doet ook eens per 2 jaar.
Wat is onderhoud van Renault 5 EV?
Wss zitten die beurtjes die je "niet hoeft" al ruimschoots verwerkt in de verkoopprijs van de autoFerry34 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:49:
Iedere 15.000km zoals Kia en Hyundai ben ik wel klaar mee...wat n nonsens.
Nu heb ik n BMW iX1 64kwh nu 1 jaar 70.000km mee gereden en pas volgend jaar moet hij eerste onderhoud en dan staat die op 140.000km
Vaak bu'j te bang!
Het is om de 2 jaar / 30.000 km.Ferry34 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:49:
En daarna verwerken ze het nog een keer in de eerste reparatie als na 3 jaar de garantie is afgelopen.-tom-562 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:55:
[...]
Wss zitten die beurtjes die je "niet hoeft" al ruimschoots verwerkt in de verkoopprijs van de auto
Ik denk https://vergelijkladenmettanken.nl/T.E schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:23:
Niet alleen voor de navi, maar ook om Apple Music te gebruiken. Ook kun je andere apps gebruiken/inzien. Je kunt zelfs berichten sturen in WhatsApp of iemand bellen (wel via stemherkenning).dinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:30:
Alleen op het moment dat de dimlichten branden.Vdb64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:46:
Branden bij de Inster altijd de achterlichten of branden deze alleen bij dimlicht?
Edit: ook als je dagrijverlichting aan staat.
[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 24-10-2025 18:32 ]
Is mij ook niet bekend dat de Inster elk jaar voor onderhoud moet. De bij mij bekende informatie is twee jaar.T.E schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:02:
[...]
Oke dat scheelt al. Wel vreemd dat de verkoper me dat niet kon vertellen.
Het verbruik en de eventuele extra kosten maken mij niets uit. De reden waarom wij voor de Inster hebben gekozen is het gemak van op afstand verwarmen/koelen, niet warm hoeven te rijden ivm korte ritten, de soeplesse waarmee de auto rijdt etc etc. Anders waren we voor de helft (of minder) ook al klaar.. bovendien hebben wij gebruik gemaakt van het aanbod van financieren tegen 0,99% met aan het einde van de looptijd (4 jaar) 3 keuzes: auto overkopen (slotsom betalen), auto inleveren zonder slotsom (handig als de auto minder waard is dan de slotsom) of je verkoopt de auto aan de dealer en kiest een nieuwe Hyundai uit.
[ Voor 25% gewijzigd door turkeyhakan op 24-10-2025 10:32 ]
Voor een brandstofauto is dat zeker geen nonsens. Problemen bij VAG worden ook geweten aan de te lange onderhoudsintervallen. Advies is dan ook om minstens eens per jaar de dealer te bezoeken.Ferry34 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:49:
Bij een EV ligt dat anders. Vandaar ook dat de Inster een interval heeft van 2 jaar, wat prima is.
Weet je dat zeker?turkeyhakan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:24:
[...]
Alleen op het moment dat de dimlichten branden.
Ik heb juist (dit weekend) met gecontroleerd (vrij vlug, dus vandaar de vraag).
Was overdag:
- Auto net gestart, nog in P-stand: alle lichten bleven nog uit.
- in Drive gezet: dagrijverlichting ging aan (symbool voor dim-licht bleef uit, maar ik ben niet naar voren gelopen om te checken). Achterlichting gingen óók aan (op een vrij lage stand; leek mij lager
(naar daar zijn nog wel wat variabelen).
De dealer heeft aangegeven (en schriftelijk vastgelegd) dat ik me over 30.000km/2 jaar mag melden voor onderhoud. Blijkt het anders te moeten zijn voor de garantie dan is het zijn probleem, niet de mijne.T.E schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:01:
Het is wel belangrijk te weten hoe de garantie zit. Als er na 5 jaar iets kapot gaat en je hebt een jaar geen onderhoud gehad heb je geen poot om op te staan dan vervalt de garantie.
Die wilde ik inderdaad ook posten, heb de inster even naast de picanto gelegd. De site komt op 791 per jaar besparing op brandstof bij 15.000 km per jaar. Je kan op die site ook nog spelen met heoveel je thuislaadt en dergelijke.
Oh wacht, je hebt gelijk! Ik had even via de camera gekeken maar die ziet de LED verlichting bijna niet waardoor het lijkt dat ze niet branden.Jake schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:28:
[...]
Weet je dat zeker?
Ik heb juist (dit weekend) met gecontroleerd (vrij vlug, dus vandaar de vraag).
Was overdag:
- Auto net gestart, nog in P-stand: alle lichten bleven nog uit.
- in Drive gezet: dagrijverlichting ging aan (symbool voor dim-licht bleef uit, maar ik ben niet naar voren gelopen om te checken). Achterlichting gingen óók aan (op een vrij lage stand; leek mij lager
(naar daar zijn nog wel wat variabelen).
De achterlampen gaan dus inderdaad wél aan als je dagrijverlichting aan staat.
Kan zijn dat de wetgeving hierop veranderd is, in het verleden mocht dat zover ik weet niet.
Ik had het al eens nagevraagd om bij mijn Yaris Cross dit ook zo te kunnen laten branden.
Dat mocht niet was toen het antwoord van de Toyota dealer.
Had al zoiets gedacht, dank voor de repySkull_One schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
Thanks! Ja ik heb zo'n ding besteld bij AliExpress, een CarlinKit Mini Ultra 3. Zou deze week moeten arriveren. Hopelijk werkt alles daarmee naar behoren, maar dat gaan we snel merken. Met een kabeltje kan natuurlijk altijd nog. Maar wireless is comfortabeler.
Knopje boven het scrollwieltje aan de linkerkant van het stuur een paar keer indrukken, dan kom je in een menu om het bandenspanning systeem te resetten, andere velgmaat invoeren is niet nodig.Aedriaen1 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:42:
Ik kon op marktplaats een set nieuwe Hyundai 15 inch lm velgen aanschaffen, heb er winterbanden om laten leggen [in de juiste door Hyundai voorgeschreven maat] Nu krijg ik de melding dat de bandenspanning niet in orde is. Bij meting [met een gekallibreerde bandenspanningsmeter] bleek deze gewoon goed. Weet iemand of er ergens een instelling is om de maat van de velg te veranderen in het menu. Ik kon het niet vinden, ook niet in de manual. Ben btw ook naar 15 inch gegaan omdat de auto efficienter gaat rijden met kleinere wielen.
:strip_exif()/f/image/6tQbC5xUW4G5mymoROhQ5g2R.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles wat in de gebruiksaanwijzing staat is het niet.....En rechtsonder staat ook nog een 1 erbij.....
[ Voor 11% gewijzigd door CEdS op 24-10-2025 21:44 ]
thnx, ik ga dat morgen direct controlerenLex15 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:25:
Rechts onder is voor de banden spanning (een band met te lage spanning(wiel omtrek!))deze controleren en dan resetten .
Je zou met je knopjes op het stuur naar de driehoek (zie net boven “na het laden”) kunnen gaan en de omschrijving van de melding kun je dan lezen.CEdS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:37:
Wie weet wat dit Rode driehoekje betekent?[Afbeelding]
Alles wat in de gebruiksaanwijzing staat is het niet.....En rechtsonder staat ook nog een 1 erbij.....
Ik weet niet zeker of jouw melding met je bandenspanning te maken heeft, daar ik zou verwachten dat die melding bovenin te zien is:
:strip_exif()/f/image/7g4FbVvDzENWZtgqN5wrtmGP.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik kan nagaan is dit een ‘Master Warning’ met dan het aantal issues (in de log) die jouw aandacht vragen. Dit kan van alles wezen, bijvoorbeeld lage druk in een band, of een sensor die geblokkeerd is. Wellicht kun je in het (stuur)dashboard/scherm ergens de log vinden. Dit lijkt niet Inster-specifiek te zijn, maar veel (alle?) Hyundai’s doen dit.CEdS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:37:
Wie weet wat dit Rode driehoekje betekent?[Afbeelding]
Ik heb alles nagekeken, banden spanning gecontroleerd en ge(re)set. Maar het lampje is weer weg.
T zou ook een herfstblaadje voor een sensor kunnen zijn geweest......
Bedankt voor jullie reacties!
Tijdens de proefrit was ik voornamelijk gecharmeerd door de uitvoering van de i-pedal en de cruiscontrol. Hoe soepel en beheersbaar alles gaat en je niet in een of andere raket modus zit als je de cruise control weer aan zet.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Herkenbaar denk ik 😏chickpoint schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:46:
Vandaag de handtekening gezet onder het contract om ook een Inster te kopen. Wel iets meer uitgegeven dan ik initieel van plan was.
Ik kwam bijgaand filmpje tegen. Misschien biedt de nummer 2 van de test een oplossing voor uHittjo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:10:
Bedankt voor je antwoord, maar de grap is juist, dat een trekhaak niet nodig is bij de Thule. Overigens heeft thule direct geantwoord op mijn vraag of het mogelijk is met 1 ebike. En het antwoord is : nee.
Hier volgt het antwoord in het Nederlands: De OutWay kan fietsen tot 15 kg per stuk vervoeren. Hoewel de complete drager 30/45 kg kan dragen, zijn de banden die de fietsen vasthouden slechts geschikt voor 15 kg. Dit kan helaas niet worden aangepast of gewijzigd.
YouTube: Bekijk de 7 Beste Fietsendragers Zonder Trekhaak
Oh, dat was me nog nooit opgevallen dat ze op sommige foto's zwart zijn. Hier carrosseriekleur.Skull_One schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 22:08:
Okay, ik heb m’n Inster Evolve (49 kWh) met Tech- en Winterpack inmiddels ontvangen. Voorzien van de afneembare ‘trekhaak’ en kabelset tbv een fietsendrager. Kleur is Unbleached Ivory. Heb de banden tegen meerprijs laten vervangen voor Michellin Cross Climate 2’s. Ben er blij mee. Het enige puntje waar ik van opkeek is dat mijn A-stijlen in de carrosseriekleur zijn uitgevoerd en niet in zwart, zoals ik op veel foto’s en video’s heb gezien. Ook de demo-auto waar ik in heb gereden had de A-stijlen in het zwart uitgevoerd. Het is helemaal geen groot euvel, maar ik had dat niet verwacht. Wellicht is dit hoe Hyundai ze nu produceert, heeft iemand een idee?
Heb je wellicht een foto met wat je precies bedoelt?Skull_One schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 22:08:
Okay, ik heb m’n Inster Evolve (49 kWh) met Tech- en Winterpack inmiddels ontvangen. Voorzien van de afneembare ‘trekhaak’ en kabelset tbv een fietsendrager. Kleur is Unbleached Ivory. Heb de banden tegen meerprijs laten vervangen voor Michellin Cross Climate 2’s. Ben er blij mee. Het enige puntje waar ik van opkeek is dat mijn A-stijlen in de carrosseriekleur zijn uitgevoerd en niet in zwart, zoals ik op veel foto’s en video’s heb gezien. Ook de demo-auto waar ik in heb gereden had de A-stijlen in het zwart uitgevoerd. Het is helemaal geen groot euvel, maar ik had dat niet verwacht. Wellicht is dit hoe Hyundai ze nu produceert, heeft iemand een idee?
De A-stijlen zijn de carrosseriedelen, links en rechts van de voorruit, die het dak dragen. De B-stijlen zijn de carrosseriedelen tussen de deuren die het dak dragen en de C-stijlen zijn de carrosseriedelen, links en rechts van de achterklep, die het dak dragen.turkeyhakan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:35:
[...]
Heb je wellicht een foto met wat je precies bedoelt?
Dat weet ik, maar ik wilde graag een foto zien met wat er volgens jou nou afwijkt.Skull_One schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:54:
[...]
De A-stijlen zijn de carrosseriedelen, links en rechts van de voorruit, die het dak dragen. De B-stijlen zijn de carrosseriedelen tussen de deuren die het dak dragen en de C-stijlen zijn de carrosseriedelen, links en rechts van de achterklep, die het dak dragen.
Ik heb dezelfde kleur auto en kan het dan voor je vergelijken.
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 26-10-2025 18:34 ]
Schijnen nu nergens nog niet gekentekende exemplaren voorradig te zijn?
Ben eruit, via YouTube, druk op de OK knop op het stuur en je krijgt in het rechtergedeelte van de klokkenwinkel een menu aangeboden, spanning aanpassen en klaar is Kees! Dank voor jullie reacties.Aedriaen1 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:42:
Ik kon op marktplaats een set nieuwe Hyundai 15 inch lm velgen aanschaffen, heb er winterbanden om laten leggen [in de juiste door Hyundai voorgeschreven maat] Nu krijg ik de melding dat de bandenspanning niet in orde is. Bij meting [met een gekallibreerde bandenspanningsmeter] bleek deze gewoon goed. Weet iemand of er ergens een instelling is om de maat van de velg te veranderen in het menu. Ik kon het niet vinden, ook niet in de manual. Ben btw ook naar 15 inch gegaan omdat de auto efficienter gaat rijden met kleinere wielen.
Was er inmiddels via Youtube uitgekomen, dank voor de reactie!HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:43:
[...]
Knopje boven het scrollwieltje aan de linkerkant van het stuur een paar keer indrukken, dan kom je in een menu om het bandenspanning systeem te resetten, andere velgmaat invoeren is niet nodig.
Je dealer kan zien of er onverkocht Insters op de boten staan die deze kant opkomen. Ik heb zo mijn EV3 gekocht, in de juiste kleur en specs, had ik natuurlijk wel een beetje geluk bij, had hem ook vrij snel zo.dinandus schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:25:
Iemand een idee wanneer er weer een "verse aanvoer" Inster's" en dan de "Cross" uitvoering via de bekende overzee transporten deze kant opkomen?
Schijnen nu nergens nog niet gekentekende exemplaren voorradig te zijn?
Ik heb mijn hoofdsluiting laten verhogen naar 1 x 40A [de installateur van Liander zei dat dit slimmer, beter endinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:15:
Ben dan wel benieuwd over welke laadvoorzieningen @HandyLumberjack je dan precies bedoelt?
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een eenvoudige(re) Wallbox, welke ook aan load balancering doet.
Lever ruim de nodige kWh`s terug, nu nog tot eind nov 26 gelukkkig nog geen terug leverkosten.
Maar om met de zonnige uurtje de Inster zo thuis in de garagebox op te laden via de 1 Fase aansluiting thuis.
Er zit al een aparte groep voor in de meterkast, afgezekerd met 20 A, hoofdaansluiting is 1x 35 A.
veel voordeliger is dan 3 fasen] En idd het kostte niets extra. Heb een wallbox van Zonneplan met load balancer en een reuze gemakkelijke app en geen terugleverkosten, sterker nog krijg extra voor levering, laadt altijd laagste tarief als ik het al niet van de zonnepanelen doe. Kan zonder problemen tegelijkertijd, de warmtepomp laten draaien, de thuisbatterij 15 Kwh laden en de auto laden zonder dat ik problemen krijg. Verder doen de zonnepanelen ook nog een flinke duit in het zakje
[26] als de zon schijnt. Heb voorzieningen inmiddels een paar jaar en het draait zonder problemen.
Tja, dat had ik ook verwacht, maar een "service" dealer, wat mag je daarvan verwachten.Aedriaen1 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:10:
[...]
Je dealer kan zien of er onverkocht Insters op de boten staan die deze kant opkomen. Ik heb zo mijn EV3 gekocht, in de juiste kleur en specs, had ik natuurlijk wel een beetje geluk bij, had hem ook vrij snel zo.
Toevalligerwijze zit er zo'n service dealer bij mij in de stad, wat mij wel praktisch leek.
Maar ze bellen als ze meer weten, wat moet ik daar nu van denken?
Heb dan ook een Cross in de specifieke Amazonas Green Matte in bestelling staan.
Wat het laden betreft, met een 35A huisaansluiting, de nieuwe SE ONE EV Wallbox en daarnaast een 9,7 kWh SE accu en de benodigde SE Inline (import/export) meter zou het thuisladen op maximaal eigen zonne energie ook geen probleem mogen zijn schat ik zo in? Nu jaarlijks toch gauw nog een 1000 a 1250 kWh overschot, gelukkig nog vast contract tot eind november 2026 zonder terugleverkosten.
[ Voor 22% gewijzigd door dinandus op 26-10-2025 21:54 . Reden: extra toegevoegde info ]
Of maximaal eigen zonne energie laden mogelijk is, is afhankelijk van hoeveel Wp aan zonnepanelen je hebt liggen, omdat de Inster maximaal met 3,7kW kan laden aan 1-fase. Maar voor de meeste installaties zal dat nauwelijks een beperking zijn.dinandus schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Wat het laden betreft, met een 35A huisaansluiting, de nieuwe SE ONE EV Wallbox en daarnaast een 9,7 kWh SE accu en de benodigde SE Inline (import/export) meter zou het thuisladen op maximaal eigen zonne energie ook geen probleem mogen zijn schat ik zo in? Nu jaarlijks toch gauw nog een 1000 a 1250 kWh overschot, gelukkig nog vast contract tot eind november 2026 zonder terugleverkosten.
De Inster kan met maximaal 7,4kW laden op 1 fase (zoals bijna alle EV's).HandyLumberjack schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:12:
[...]
Of maximaal eigen zonne energie laden mogelijk is, is afhankelijk van hoeveel Wp aan zonnepanelen je hebt liggen, omdat de Inster maximaal met 3,7kW kan laden aan 1-fase. Maar voor de meeste installaties zal dat nauwelijks een beperking zijn.
Ik had voorheen ook 35 A, maar vanwege het advies van de Liander monteur en het feit dat er geen kosen aan verbonden waren heb ik besloten om het toch te doen, onder het mom van "beter een beetje over is beter dan net aan. En gewoon vragen aan de dealer, die doet niet liever als verkopen. Mijn dealer stelde het zelf voor, ik wist niet dat het kon, maar vindt het wel logisch.dinandus schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Tja, dat had ik ook verwacht, maar een "service" dealer, wat mag je daarvan verwachten.
Toevalligerwijze zit er zo'n service dealer bij mij in de stad, wat mij wel praktisch leek.
Maar ze bellen als ze meer weten, wat moet ik daar nu van denken?
Heb dan ook een Cross in de specifieke Amazonas Green Matte in bestelling staan.
Wat het laden betreft, met een 35A huisaansluiting, de nieuwe SE ONE EV Wallbox en daarnaast een 9,7 kWh SE accu en de benodigde SE Inline (import/export) meter zou het thuisladen op maximaal eigen zonne energie ook geen probleem mogen zijn schat ik zo in? Nu jaarlijks toch gauw nog een 1000 a 1250 kWh
overschot, gelukkig nog vast contract tot eind november 2026 zonder terugleverkosten.
31 Ampere daar heb jij toch gauw 6mm2 nodig volgens mij.
Ik laad met 3 x 10 Ampere over 3 x 2,5mm2, nog wel zo veilig.
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Ik heb een 22kW (=3x32A) laadpunt aangesloten met een 6mm2 kabel. Daarmee kan ik dus veilig tot 7,4kW op 1 fase (zonnestroomoverschot) laden.con1 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:45:
7,2 kW 1-fase laden vraagt wel een dikke aderdiameter.
31 Ampere daar heb jij toch gauw 6mm2 nodig volgens mij.
Ik laad met 3 x 10 Ampere over 3 x 2,5mm2, nog wel zo veilig.
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Hij heeft een Zappi v2 denk ik, gezien zijn signature. Je kunt een 3-fase Zappi configureren zodat hij met 1-fase aangesloten kan worden. Maximaal vermogen is dan 7.4 kW. Met 3-fasen doet zo'n Zappi 22kW, mits je dat aan 'm kan leveren. Zappi's hebben vaak een eigen kabel die laadpaal-zijdig intern is aangesloten. Die kabel kan dat uiteraard allemaal ook.con1 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:52:
Dan vraag ik mij af wat voor kabel er tussen het laadstation en jouw auto zit?
turkeyhakan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Dat weet ik, maar ik wilde graag een foto zien met wat er volgens jou nou afwijkt.
Ik heb dezelfde kleur auto en kan het dan voor je vergelijken.
:strip_exif()/f/image/vRD0Aak863JR8eSREW2KoZ10.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierboven dus de demo-auto met de matzwarte A-stijlen.
Bij de meeste YouTube-reviews van de Inster zijn ze zo uitgevoerd.
:strip_exif()/f/image/B0xJYjGtWZWGuHQeJXUWkhoL.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier dus mijn Inster met de A-stijlen in de carrosseriekleur. Afaik is dit conform de huidige Nederlandse Hyundai Inster-configurator. Maar geen idee of dat ooit anders is geweest.
Overigens heb ik ook een mat-zilveren versie gezien met zwarte A-stijlen én een zwart dak.
Onze botergele Evolve van januari heeft zwarte A- stijlenSkull_One schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:35:
En hier dus mijn Inster met de A-stijlen in de carrosseriekleur. Afaik is dit conform de huidige Nederlandse Hyundai Inster-configurator. Maar geen idee of dat ooit anders is geweest.
Overigens heb ik ook een mat-zilveren versie gezien met zwarte A-stijlen én een zwart dak.
Helemaal correct. Ik heb een 22kW Zappi v2 met vaste kabel.Skull_One schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:43:
[...]
Hij heeft een Zappi v2 denk ik, gezien zijn signature. Je kunt een 3-fase Zappi configureren zodat hij met 1-fase aangesloten kan worden. Maximaal vermogen is dan 7.4 kW. Met 3-fasen doet zo'n Zappi 22kW, mits je dat aan 'm kan leveren. Zappi's hebben vaak een eigen kabel die laadpaal-zijdig intern is aangesloten. Die kabel kan dat uiteraard allemaal ook.
Begrijp mij niet verkeerd, maar die zwarte A-stijl vind ik niet heel fraai. Die van ons is gelukkig gewoon in kleur :-)Skull_One schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:35:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou het wellicht een accessoire zijn?
Het is misschien leuker als het automatisch gaat. Aan de andere kant is in het menu ‘algemeen’ het vinkje weghalen bij het vakje ‘zomertijd’ ook niet onoverkomelijk lijkt mij, of begrijp ik u verkeerd ?The_Holy_Jampot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:06:
Ben ik trouwens de enige die het bijzonder vind dat de auto niet automatisch zomer en wintertijd regelt?
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 27-10-2025 20:38 ]
Wij hebben de zwarte Inster (glans) en daarvan zijn de A-stijlen net als op de eerste foto op de witte versie matzwart. Ik heb geen idee of dit aan de productiedatum ligt of aan de uitvoering. Ik heb ook het idee dat het matzwart van kunststof is net als de delen om de wielkasten.Skull_One schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:35:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb jaren geleden een (nieuwe) Skoda Yeti gehad die plastic kapjes in pianolak op de A-stijlen had zitten. Bij de eerste strenge vorst vielen ze erafko1533 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:27:
[...]
Wij hebben de zwarte Inster (glans) en daarvan zijn de A-stijlen net als op de eerste foto op de witte versie matzwart. Ik heb geen idee of dit aan de productiedatum ligt of aan de uitvoering. Ik heb ook het idee dat het matzwart van kunststof is net als de delen om de wielkasten.
Ik vermoed dat Hyundai sinds een paar maanden die stijlen niet meer in mat zwart levert. Het zal wat geld en productietijd besparen om het niet te doen.
Ben er zelf nog niet uit wat ik mooier vind.
[ Voor 0% gewijzigd door Skull_One op 28-10-2025 10:38 . Reden: Typo ]
https://www.anwb.nl/webwi...dPQoN_uFlPvhoCDh0QAvD_BwE
De Inster heeft zover ik weet geen data-overdracht over USB-C.bour12 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:42:
PS ANWB dongle heeft USB A en USB c aansluiting
Daar hebt u ook wel weer gelijk in. Alles heeft zijn grenzen, misschien in Korea ook wel op dit punt.The_Holy_Jampot schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 06:24:
Haha, Het is zeker niet onoverkomelijk, maar datzelfde kunt je voor alles zeggen wat nu wel automatisch gaat. Ik kan ook zelf mijn knipperlicht uitzetten als ik het stuur terug draai na een bocht. Ik kan zelf mijn binnenspiegel dimmen als er iemand achter mij rijdt met groot licht. Etc. Maar deze dingen gaan automatisch, en zijn veel ingewikkelder te maken dan automatisch de klok verzetten 2 keer per jaar. Ik verbaas me er gewoon over dat ze specifiek dit schijnbaar een brug te ver vonden om te automatiseren.
Ik heb hem bij mij in het afleverpakket laten zitten, kreeg hem tijdens de proefrit helaas niet aan de praat. Dus ben benieuwd naar je ervaring.turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:12:
Wisten jullie dat Hyundai sinds kort een draadloze Apple Carplay / Android Auto dongle verkoopt? Gaaf! Ik ga hem gelijk bestellen, is die weer helemaal origineel :-)
[Afbeelding]
Niet? Dat is jammer! Heb hem nog niet besteld, ik wil eerst nog even wat reviews bekijken. Heb ook de vraag uitstaan bij de dealer of je de dongle kunt updaten. iOS en Android krijgen regelmatig updates en dit moet wel goed samenwerken met de fw op de dongle.chickpoint schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Ik heb hem bij mij in het afleverpakket laten zitten, kreeg hem tijdens de proefrit helaas niet aan de praat. Dus ben benieuwd naar je ervaring.
Bedankt voor je ervaring!
De dongle waar ik zelf naar aan het kijken was, was die van Motorola. Dit kwam dus aardig in de buurt van de prijsrange. Denk alleen dat jij je dongle sneller zult hebben dan ik mijn autoturkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:03:
[...]
Niet? Dat is jammer! Heb hem nog niet besteld, ik wil eerst nog even wat reviews bekijken. Heb ook de vraag uitstaan bij de dealer of je de dongle kunt updaten. iOS en Android krijgen regelmatig updates en dit moet wel goed samenwerken met de fw op de dongle.
Bedankt voor je ervaring!
:-) Als ik de dongle heb, zal ik een korte review achterlaten. Jij succes met het wachten op je auto!chickpoint schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
De dongle waar ik zelf naar aan het kijken was, was die van Motorola. Dit kwam dus aardig in de buurt van de prijsrange. Denk alleen dat jij je dongle sneller zult hebben dan ik mijn auto
Waar steek je deze dan in? Ik snap in een usb poort maar waar? Zit er ergens anders dan in het dashboard bij de passagiersstoel nog een USB poort? Want als ie daar moet heb je zo'n zwart ding in je dashboard in het zicht......turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:12:
Wisten jullie dat Hyundai sinds kort een draadloze Apple Carplay / Android Auto dongle verkoopt? Gaaf! Ik ga hem gelijk bestellen, is die weer helemaal origineel :-)
[Afbeelding]
Nee hoor, ik vind het ook bijzonder, maar goed ik verbaas me wel meer over de software in de Inster (en meestal in negatieve zin, helaas).The_Holy_Jampot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:06:
Ben ik trouwens de enige die het bijzonder vind dat de auto niet automatisch zomer en wintertijd regelt? Ik moet handmatig daylight saving time uit zetten. Je zou zeggen dat software intussen wel weet wanneer dit geldt
Het zit inderdaad in je zicht ;-)CEdS schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:24:
[...]
Waar steek je deze dan in? Ik snap in een usb poort maar waar? Zit er ergens anders dan in het dashboard bij de passagiersstoel nog een USB poort? Want als ie daar moet heb je zo'n zwart ding in je dashboard in het zicht......
Het is letterlijk 2 klikken: een keer op de tijd en vervolgens zomertijd uitvinken..CEdS schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Nee hoor, ik vind het ook bijzonder, maar goed ik verbaas me wel meer over de software in de Inster (en meestal in negatieve zin, helaas).
Waar zijn jullie verzekerd, hoeveel korting en wat betalen jullie?
Ben daar wel benieuwd naar.
Leeftijd vaste bestuurder, postcode gebied, neem aan voor de nieuwe een "All Risk" etc.
Maar het duurde bij mij wel drie dagen voor ik me er voldoende aan stoorde om op zoek te gaan hoe het te wijzigen. In theorie zal dat wel met twee klikken te regelen zijn maar ik zat er toch een paar minuten naar te zoeken. En over een half jaar ben ik allang al weer vergeten hoe het te verzeten dus kost het me dan weer een paar minuten.turkeyhakan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Het is letterlijk 2 klikken: een keer op de tijd en vervolgens zomertijd uitvinken..
Is dat erg? Nou nee, maar bij een apparaat waar werkelijk van alles vanzelf gaat tot en met aangaan van de verlichting en ruitenwissers en waarschuwt voor fietsers van opzij zou je toch wel verwachten dat het een klok kan aanpassen volgens een schema wat al meer dan vijfentwintig jaar van toepassing is.
Helemaal mee eens. Bij de Niro exact hetzelfde en ook dezelfde irritatie in het Niro topicNanuk schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:03:
[...]
Maar het duurde bij mij wel drie dagen voor ik me er voldoende aan stoorde om op zoek te gaan hoe het te wijzigen. In theorie zal dat wel met twee klikken te regelen zijn maar ik zat er toch een paar minuten naar te zoeken. En over een half jaar ben ik allang al weer vergeten hoe het te verzeten dus kost het me dan weer een paar minuten.
Is dat erg? Nou nee, maar bij een apparaat waar werkelijk van alles vanzelf gaat tot en met aangaan van de verlichting en ruitenwissers en waarschuwt voor fietsers van opzij zou je toch wel verwachten dat het een klok kan aanpassen volgens een schema wat al meer dan vijfentwintig jaar van toepassing is.
https://www.hyundai.com/nl/nl/contact-met-hyundai.html
Het is inderdaad totaal niet het punt hoeveel werk het is. Het gaat erom dat het software matig super eenvoudig is om de tijd automatisch aan te passen, en dat met alle technische snufjes schijnbaar juist dit om een of andere manier niet geïmplementeerd is.turkeyhakan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Het is letterlijk 2 klikken: een keer op de tijd en vervolgens zomertijd uitvinken..
/f/image/vPYBAWPxSUYpDPf0H6KObQws.png?f=fotoalbum_large)