monica66 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:06:
Over dat Bluelink gesproken: wat vinden jullie daar nou van?
Als je het laden (thuis) tijdelijk uitzet om even te wachten op een lager stroomtarief, begint hij na 10 minuten uit zichzelf weer te laden. En als je daar dan achterkomt, is de auto alweer volgeladen. Het is i.m.o. niet echt een handige app. Of ligt dat aan een instelling?
Wij gebruiken de app vaak. Zo controleren we regelmatig de ladingstoestand van de accu. We stoppen en starten het laden nogal eens, afhankelijk van de zon en activiteiten in huis. Ook het kunnen voorverwarmen van de auto op afstand vinden wij een luxe. Zelfs de locatie van de auto vinden, gebruik ik soms. Als het tegen etens- of koffietijd is, kijk ik dan waar mijn vrouw is en bepaal dan of het ik het eten op zet of koffie ga maken.
Het ongewild starten van het laden na die eerst te hebben gestopt, waar @
monica66 aan refereert, denk ik twee keer meegemaakt te hebben. Misschien gebeurt het vaker, maar heb ik er geen erg in gehad.
Van het ‘voertuigrapport’ snap ik niet veel en van de elementen daarin die ik wel snap zie ik voor ons weinig nut, dus daar kijk ik nooit meer naar.
Vanwege ons gebruik hebben wij voor het ‘plus’ abonnement gekozen.
Ja, met de Tesla app kun je meer. Maar er zijn wel meer dingen die ik van Tesla beter vind. (Elektrische stuur- stoel en stuurverstelling met geheugen voor 2 berijders bijvoorbeeld, of de elektrische kofferklep). Premium connectivity vergt bij Tesla trouwens ook een betaald abonnement.
Wel is Tesla een ander segment auto met de daarbij behorende hogere prijs en daarmee gaat vergelijken per definitie mank denk ik.