De volgorde van handelen. Bij publiek laden is het, voor mij in de meeste gevallen, eerst de stekker in de
Laadpaal, dan de stekker in de
Auto, en dan de
Pas tegen de laadpaal aan.
Maar herinner mij nu ineens dat ik OOIT ook wel eens een keer met de pas moest beginnen, toen de laadpaal en toen de auto, dus dan wordt het PLA.
Alleen bij de laadpalen in de (vrij nieuwe) parkeergarage Spoorzone Zwijsen in Tilburg kreeg ik de boel destijds niet aan de praat, of nou LAP, PLA, APL, LPA, ALP of PAL de volgorde was, het ging niet. Deze handelingen met een stuk of 6 passen, van gangbaar (ANWB, Shell Recharge) tot minder gangbaar (Freshmile, Chargemap) geprobeerd maar wat ik ook deed, nada. Maar goed, dit is al wel een kleine 2 jaar geleden ofzo, wie weet werkt de boel nu wel.
Met een app starten doe ik vrijwel alleen bij Tesla. Waar ik dan soms het 'euvel' heb dat het niet werkt als ik de stekker in de auto steek en dan de laadsessie start via de app. Het werkt, voor mij, altijd als ik eerst in de app de boel start, dus nummer kiezen, en op laden klikken, en dan pas de stekker in de auto steek.
Maar goed, dit is eigenlijk niet echt Inster gerelateerd en hoort meer thuis in
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3