EV's schrijven over het algemeen vrij snel af. Maar Hyundai EV's doen dat over het algemeen al iets minder snel, daarnaast is het denk ik ook een interessante auto op de tweedehands markt (A segment, relatief lichte, maar wel redelijke EV specificaties).HKees schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:19:
[...]
Daar heb je zeker een punt. Ik heb mezelf ook afgevraagd of de beperktere actieradius voor mij een showstopper is, en dat is het niet.
Ik denk wel dat een elektrische auto die je nieuw (of nagenoeg nieuw koopt), enorm snel afschrijft (sneller dan een benzineauto). Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik nog even door rij met mijn huidige auto, totdat deze aan vervanging toe is, of dat het kostenplaatje van de elektrische auto klopt.
En zoveel heb ik er niet voor betaald, dus als ik hem over een paar jaar zou willen verkopen en ik krijg nog maar de helft, dan valt het in absolute zin nog steeds mee.
Het zou mij echt verbazen als die afschrijving groter is dan de besparing op brandstof in mijn geval.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
/f/image/so3mkKKSUI8Hux73D7oipPUq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A0dDumYfKCoZzpfODK8do7d0.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/SgQbuacFmlgbwgthJwLaR3F5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3dCKNknHCDsUc8gRvONZ6Oyn.png?f=fotoalbum_large)