Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:09
Leuke vraag, echter zijn daar zoveel variabelen voor:
Leeftijd vaste bestuurder, postcode gebied, neem aan voor de nieuwe een "All Risk" etc.

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-11 05:53
turkeyhakan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:15:
[...]

Het is letterlijk 2 klikken: een keer op de tijd en vervolgens zomertijd uitvinken..
Maar het duurde bij mij wel drie dagen voor ik me er voldoende aan stoorde om op zoek te gaan hoe het te wijzigen. In theorie zal dat wel met twee klikken te regelen zijn maar ik zat er toch een paar minuten naar te zoeken. En over een half jaar ben ik allang al weer vergeten hoe het te verzeten dus kost het me dan weer een paar minuten.

Is dat erg? Nou nee, maar bij een apparaat waar werkelijk van alles vanzelf gaat tot en met aangaan van de verlichting en ruitenwissers en waarschuwt voor fietsers van opzij zou je toch wel verwachten dat het een klok kan aanpassen volgens een schema wat al meer dan vijfentwintig jaar van toepassing is.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Nanuk schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:03:
[...]

Maar het duurde bij mij wel drie dagen voor ik me er voldoende aan stoorde om op zoek te gaan hoe het te wijzigen. In theorie zal dat wel met twee klikken te regelen zijn maar ik zat er toch een paar minuten naar te zoeken. En over een half jaar ben ik allang al weer vergeten hoe het te verzeten dus kost het me dan weer een paar minuten.

Is dat erg? Nou nee, maar bij een apparaat waar werkelijk van alles vanzelf gaat tot en met aangaan van de verlichting en ruitenwissers en waarschuwt voor fietsers van opzij zou je toch wel verwachten dat het een klok kan aanpassen volgens een schema wat al meer dan vijfentwintig jaar van toepassing is.
Helemaal mee eens. Bij de Niro exact hetzelfde en ook dezelfde irritatie in het Niro topic :+

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:12
Irritaties / bugs / feature request kun je bij Hyundai indienen. Het is dan nog maar de vraag of ze er iets mee doen.. via het contactformulier ;-)

https://www.hyundai.com/nl/nl/contact-met-hyundai.html

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20
turkeyhakan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:15:
[...]

Het is letterlijk 2 klikken: een keer op de tijd en vervolgens zomertijd uitvinken..
Het is inderdaad totaal niet het punt hoeveel werk het is. Het gaat erom dat het software matig super eenvoudig is om de tijd automatisch aan te passen, en dat met alle technische snufjes schijnbaar juist dit om een of andere manier niet geïmplementeerd is.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
Spijkers.
Laag water.

Maar goed.

Anyways, totaal wat anders, en inhakende op onderstaande vraag;
Mastergo schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:25:
Een vraag over jullie verzekering.

Waar zijn jullie verzekerd, hoeveel korting en wat betalen jullie?
Ben daar wel benieuwd naar.
Je kan het zo duur maken als je wilt dus is nogal appels met peren vergelijken.
Van WA naar 'All Risk' plus eventuele opties die je kan aanvinken.
En dan zijn er ook nog eens een aantal factoren die van invloed kunnen zijn zoals leeftijd, locatie, schadevrije jaren, aantal kilometers wat er gereden wordt... en ga zo maar door.

Zelf heb ik via Independer bekeken welke de goedkoopste was van de verzekeringmaatschappijen die mij bekend zijn (ik laat de auto bijvoorbeeld niet verzekeren door fukkitech bv op de Maagdeneilanden), toen van de top 3 naar de polisvoorwaarden gekeken en daarna de keuze gemaakt.

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:32
The_Holy_Jampot schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Het is inderdaad totaal niet het punt hoeveel werk het is. Het gaat erom dat het software matig super eenvoudig is om de tijd automatisch aan te passen, en dat met alle technische snufjes schijnbaar juist dit om een of andere manier niet geïmplementeerd is.
Als software engineer: tijdzones en de daarbij behorende nuances vanwege winter/zomertijd is binnen de software-wereld echt *!@$%$! Als het om een internationale context gaat is dit echt het meest vervelende puzzel die je moet leggen. Ja, er zijn tientallen manieren om ermee om te gaan, duizenden verschillende manieren om het te implementeren en miljoenen apparaten die het gebruiken. En nog steeds is het een van de vervelendste zaken om ermee aan de slag te moeten. Behalve de 24 'vaste' tijdzones zijn er tientallen landen die toch een andere tijdzone aanhouden en honderden uitzonderingen waar je rekening mee moet houden. Elke implementatie is net wat anders en lijkt nooit goed genoeg te zijn voor de situatie waarop je dit moet toepassen.

Waar we bij veel apparaten ervan uit gaan dat ze de ruimte hebben voor een degelijke implementatie hiervoor, kan ik het me voorstellen dat autofabrikanten vanuit efficiëntie-oogpunt geen complete implementaties hiervoor op de boordcomputer kunnen/willen zetten. Ondanks dat we gewend zijn aan 'grote' telefoons en computers, zijn de boordcomputers van auto's (en van veel andere machines) nog steeds enorm gelimiteerd als het gaat om CPU en geheugen.

Ik verbaasde me trouwens ook wel over het feit dat ik dit handmatig aan moet passen. De modem in de Inster heeft in principe een internetverbinding en weet waar hij zich bevindt, dus het hoeft niet moeilijk te zijn om dan de juiste tijd van het internet te halen. Overigens geldt zo'n stabiele verbinding wel maar voor een beperkt aantal landen, dus wellicht denkt Hyundai dat het automatisch ophalen van de tijd nog niet betrouwbaar genoeg zou werken.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11 14:37
HandyLumberjack schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:43:
[...]

Knopje boven het scrollwieltje aan de linkerkant van het stuur een paar keer indrukken, dan kom je in een menu om het bandenspanning systeem te resetten, andere velgmaat invoeren is niet nodig.
Ik was er inmiddels via YouTube ook achter gekomen, hartelijjk dank voor uw reactie!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:01
Ter info:

Bedankt voor het opnemen van contact met Hyundai Nederland.

We hebben dit even nagevraagd, een nieuwe update voor de Inster navigatie komt medio November 2025.

Ik hoop u middels deze weg voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Miles Vork
Klantenservice
감사합니다 | Best regards | Met vriendelijke groet

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20
marzman95 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Als software engineer: tijdzones en de daarbij behorende nuances vanwege winter/zomertijd is binnen de software-wereld echt *!@$%$! Als het om een internationale context gaat is dit echt het meest vervelende puzzel die je moet leggen. Ja, er zijn tientallen manieren om ermee om te gaan, duizenden verschillende manieren om het te implementeren en miljoenen apparaten die het gebruiken. En nog steeds is het een van de vervelendste zaken om ermee aan de slag te moeten. Behalve de 24 'vaste' tijdzones zijn er tientallen landen die toch een andere tijdzone aanhouden en honderden uitzonderingen waar je rekening mee moet houden. Elke implementatie is net wat anders en lijkt nooit goed genoeg te zijn voor de situatie waarop je dit moet toepassen.

Waar we bij veel apparaten ervan uit gaan dat ze de ruimte hebben voor een degelijke implementatie hiervoor, kan ik het me voorstellen dat autofabrikanten vanuit efficiëntie-oogpunt geen complete implementaties hiervoor op de boordcomputer kunnen/willen zetten. Ondanks dat we gewend zijn aan 'grote' telefoons en computers, zijn de boordcomputers van auto's (en van veel andere machines) nog steeds enorm gelimiteerd als het gaat om CPU en geheugen.

Ik verbaasde me trouwens ook wel over het feit dat ik dit handmatig aan moet passen. De modem in de Inster heeft in principe een internetverbinding en weet waar hij zich bevindt, dus het hoeft niet moeilijk te zijn om dan de juiste tijd van het internet te halen. Overigens geldt zo'n stabiele verbinding wel maar voor een beperkt aantal landen, dus wellicht denkt Hyundai dat het automatisch ophalen van de tijd nog niet betrouwbaar genoeg zou werken.
Ik ben ook software engineer, en ik ken de struggles met tijdzones. Echter gaat het hier helemaal niet over tijdzones, maar over zomer/wintertijd. Hier zit ook wel complexiteit in, maar dat zit hem voornamelijk in de vraag welke landen wel en niet mee doen, en de data waarop ze dat doen. Dat wil nogal eens veranderen. Dus wellicht is dat de reden dat ze gedacht hebben: laten we het maar gewoon een vinkje maken.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
@The_Holy_Jampot @marzman95
Ik ben geen software engineer maar gewoon een gebruiker. Ik snap het probleem niet want waarom als ik over de wereld reis met mijn Garmin Forerunner 955 sporthorloge, hoef ik werkelijk nergens handmatig de tijd te veranderen, alles gaat vanzelf.........en dan hebben we het over een sporthorloge.

Offgrid energie: SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD/Inster LR

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Vandaag reed ik voor het eerst op de snelweg bij een temperatuur onder de 10 graden. Behoorlijke trilling van het stuur (terwijl ik dat eerder nog niet gemerkt had). Herkenbaar?
Ik heb 15" velgen met de af fabriek Kumho banden.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• gerardkl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 21:32
Ik heb vorige maand een Evolve gekocht. Ook trillingen. Er zou een recall zijn voor banden van eerder gekochte Insters. De mijne zou al de juiste banden hebben. Als 'oplossing' hebben ze de druk verlaagd van 2,5 naar 2,3 bar. Helpt nauwelijks. Ik ben met de dealer nog in 'gesprek' over oplossing. Het liefst ga ik naar 15 inch. Blijkt beter en stiller te rijden.

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 22:34
gerardkl schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:19:
Ik heb vorige maand een Evolve gekocht. Ook trillingen. Er zou een recall zijn voor banden van eerder gekochte Insters. De mijne zou al de juiste banden hebben. Als 'oplossing' hebben ze de druk verlaagd van 2,5 naar 2,3 bar. Helpt nauwelijks. Ik ben met de dealer nog in 'gesprek' over oplossing. Het liefst ga ik naar 15 inch. Blijkt beter en stiller te rijden.
Ik had hetzelfde probleem en heb er Goodyear Eagle F1 onder laten zetten. Een heel stuk beter maar nog niet helemaal weg maar iig een stuk beter als de lawaairubbers die standaard geleverd worden. Succes !!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:26
Zojuist OTA update ontvangen, is nog bezig te downloaden.
Weet iemand hoe lang het downloaden van de OTA duurt en daarna de installatie ervan?
Als ik het goed lees moet de auto tijdens de download aan blijven, en tijdens de installatie moet ie uit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amw8q0SmcUD9m_VQzENITyXlAYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HX3Pd0wKdzxKtjIV67Y6KkXW.jpg?f=fotoalbum_large

Deze morgen ingestapt, klein stukje gereden en de OTA is verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ssyA5qV0OT6utx1bnuJ75fVjL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuKmI9hpjkYDcWVCMoU2ALQS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Dennis25 op 04-11-2025 09:37 ]

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Dennis25 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:00:
Zojuist OTA update ontvangen, is nog bezig te downloaden.
Weet iemand hoe lang het downloaden van de OTA duurt en daarna de installatie ervan?
Als ik het goed lees moet de auto tijdens de download aan blijven, en tijdens de installatie moet ie uit?[Afbeelding]

Deze morgen ingestapt, klein stukje gereden en de OTA is verwerkt.

[Afbeelding]
De INSTER staat nu ook in de eligible vehicles lijst van de notification van 9 sept 2025
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/oWu7pK
Je kunt de vernieuwde kaarten dus downloaden en op een USB stick zetten om handmatig te updaten
indien je Bluelink versie geen OTA ondersteund.

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-11 21:02
Welke versie van Bluelink heeft de mogelijkheid voor OTA dan? Is dat alleen de duurste versie?

• gerardkl
Mijn nieuwe Inster maakt bij 55 en 70 km per uur een fluit/zoemtoon. Bij andere snelheden juist stil. Het lijkt het geluid van de elektromotor te zijn. Bij de testrit in een andere Inster heb ik dat niet gehoord. Herkent een van jullie dat?

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:26
monica66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:59:
Welke versie van Bluelink heeft de mogelijkheid voor OTA dan? Is dat alleen de duurste versie?
Dat weet ik niet precies, wijnhebben op dit moment de duurste versie omdat het 6 mnd gratis bij de auto inbegrepen is.
Of de OTA ook bij lagere versies beschikbaar is weet ik niet.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
ja alleen het duurste abo heeft de OTA Navi update.

Maar nu kun je de update ook zelf downloaden en installeren.

• marzman95
Ik heb op Reddit een post gemaakt met mijn ervaringen met de Inster en de keuzes die ik heb gemaakt voor de aanschaf.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:56
gerardkl schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:57:
Mijn nieuwe Inster maakt bij 55 en 70 km per uur een fluit/zoemtoon. Bij andere snelheden juist stil. Het lijkt het geluid van de elektromotor te zijn. Bij de testrit in een andere Inster heb ik dat niet gehoord. Herkent een van jullie dat?
Yep ! Die van ons heeft het ook, dat wil zeggen bij een snelheid van constant 70 kmh. Twee km harder of langzamer en je hoort het niet meer. Omdat we ons er niet echt aan storen en nog wat jaren op de garantie aanspraak kunnen maken, hebben we nog geen actie ondernomen.
Het betreft een Evolve van januari.

• gerardkl
Megat schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:58:
[...]
Yep ! Die van ons heeft het ook, dat wil zeggen bij een snelheid van constant 70 kmh. Twee km harder of langzamer en je hoort het niet meer. Omdat we ons er niet echt aan storen en nog wat jaren op de garantie aanspraak kunnen maken, hebben we nog geen actie ondernomen.
Het betreft een Evolve van januari.
Dat komt dus overeen. Maar bij jou niet bij 55 km per uur? Wij hebben ook een Evolve. Maandje oud.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:47
marzman95 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:52:
Ik heb op Reddit een post gemaakt met mijn ervaringen met de Inster en de keuzes die ik heb gemaakt voor de aanschaf.
Enigszins herkenbaar met de dealer.
Maar wellicht ben ik zelf ook wel een beetje emotioneel omdat ik iets 'nieuws' heb besteld en daarbij service verwacht.

We hebben begin oktober besteld en na eerst alle contracten heen en weer, krijg ik nu geen concrete levertijd (gaat wel over lease).
Morgen ga ik weer even telefoneren hoe het zit.
In eerste instantie hebben wij een offerte aangeboden gekregen, met daarbij de vermelding, mondeling, dat deze exacte versie al besteld was omdat ze deze op voorraad willen hebben en binnen een week op kenteken gezet zou worden.
( standaard evolve, standaard ivoor wit, zwarte bekleding, geen opties).
Bewust dus voor deze versie gekozen en een week later krijgen we te horen, waarschijnlijk 2025 geleverd.
Dat is mij veel te vaag voor een 'leverdatum'.

Ik weet dat er veel problemen altijd zijn met auto leveringen, maar daar wordt je niet blij van als je zo'n aankoop doet en vervolgens in een grijs gebied terecht komt.

Weer een les om geen verkopers te vertrouwen :/ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-11 23:19
alaintje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:47:
[...]

Enigszins herkenbaar met de dealer.
Maar wellicht ben ik zelf ook wel een beetje emotioneel omdat ik iets 'nieuws' heb besteld en daarbij service verwacht.

We hebben begin oktober besteld en na eerst alle contracten heen en weer, krijg ik nu geen concrete levertijd (gaat wel over lease).
Morgen ga ik weer even telefoneren hoe het zit.
In eerste instantie hebben wij een offerte aangeboden gekregen, met daarbij de vermelding, mondeling, dat deze exacte versie al besteld was omdat ze deze op voorraad willen hebben en binnen een week op kenteken gezet zou worden.
( standaard evolve, standaard ivoor wit, zwarte bekleding, geen opties).
Bewust dus voor deze versie gekozen en een week later krijgen we te horen, waarschijnlijk 2025 geleverd.
Dat is mij veel te vaag voor een 'leverdatum'.

Ik weet dat er veel problemen altijd zijn met auto leveringen, maar daar wordt je niet blij van als je zo'n aankoop doet en vervolgens in een grijs gebied terecht komt.

Weer een les om geen verkopers te vertrouwen :/ .
Wij hadden een tegenovergestelde ervaring. Voor ons hoefde de Inster niet direct de volgende ochtend op de stoep te staan. Ook hier is sprake van lease. Eind juni is de auto besteld en zou begin augustus geleverd worden. Uiteindelijk werd dit half juli. Het was een zwarte Evolve met alle opties behalve het schuifdak. De dealer weet zelf ook niet wanneer de auto afgeleverd wordt. De auto zou op de boot staan maar bleek al ergens op voorraad. Ik heb nog wel vertrouwen in deze dealer(hoewel het contact in het begin wat stroef was)

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:57
mtv1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:59:
[...]

ja alleen het duurste abo heeft de OTA Navi update.

Maar nu kun je de update ook zelf downloaden en installeren.
Niet juist, alle Insters hebben 10 jaar Bluelink Lite standaard (kale versie) deze bevat wel OTA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1etiGsM3fow9o0aMLXSRKQCDUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjwym8Pk5EN9ApLhYV00xltv.png?f=fotoalbum_large

Nu na 4 jaar Hyundai rijden (Ioniq 5) is mijn ervaring dat de OTA updates redelijk traag komen, de USB update is er vaak al weken. Dus USB updaten is wel zo makkelijk om altijd de laatste kaart info te hebben voor de Navi.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• mtv1
rvdgaag schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:16:
[...]

Niet juist, alle Insters hebben 10 jaar Bluelink Lite standaard (kale versie) deze bevat wel OTA

[Afbeelding]

Nu na 4 jaar Hyundai rijden (Ioniq 5) is mijn ervaring dat de OTA updates redelijk traag komen, de USB update is er vaak al weken. Dus USB updaten is wel zo makkelijk om altijd de laatste kaart info te hebben voor de Navi.
het ging hier om de OTA Navigatie updates, die zit alleen in het duurste abo, de andere updates zijn "systeem updates" en die komen bij Lite, Plus Pro altijd door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycXacQhWo625-fjOQlfr96ipmm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sKEqNqSKuqa6dGnB0BzU84Ru.png?f=fotoalbum_large

• cozy59
Alleen de PRO versie. Maar met de USB stick updaten gaat probleemloos (tenminste bij mij) het duurt alleen ff....zon 50-55 minuten

En als aanvulling voor de PLUS en PRO houders die het nog niet ontdekt hadden: bij het afsluiten van het abo (met de creditcard anders kan niet)...die staat op auto renewal. Dus bij deze is men alvast gewaarschuwd als er volgend jaar ineens geld afgescreven wordt.

• mtv1
cozy59 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:43:
[...]

Alleen de PRO versie. Maar met de USB stick updaten gaat probleemloos (tenminste bij mij) het duurt alleen ff....zon 50-55 minuten

En als aanvulling voor de PLUS en PRO houders die het nog niet ontdekt hadden: bij het afsluiten van het abo (met de creditcard anders kan niet)...die staat op auto renewal. Dus bij deze is men alvast gewaarschuwd als er volgend jaar ineens geld afgescreven wordt.
updaten duurt idd lang, had een usb2 stick en dat inlezen duurde heel lang voordat je iets op het scherm ziet wat lijkt op updaten en het updaten gaat in 2 blokken. bij de eerste keer inlezen en is hij op 99% denk je, hij is bijna klaar en dan gaat ie het 2e blok inlezen en begint dan weer opniuew, maar dat proces gaat sneller.

• dinandus
[...]

Volgens mij is de nieuwe standaard bankpas tegenwoordig toch ook als creditcard te gebruiken?
En heb je niet een aparte CC hiervoor nodig. Ik kan dat tegenwoordig gewoon met mijn SNS, sorry ASN bank pas doen, zie het VISA logo, ook staat er de gevraagde cvv nr op.

• Nanuk
Het updaten via usb duurt dus bijna een uur. Moet gedurende die tijd de auto aan staan of mag ie gewoon uitgezet worden. En als ie aan staat, mag je er dan wel mee rijden?

• cozy59
Nanuk schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:09:
Het updaten via usb duurt dus bijna een uur. Moet gedurende die tijd de auto aan staan of mag ie gewoon uitgezet worden. En als ie aan staat, mag je er dan wel mee rijden?
Volgens het scherm moet je de motor laten draaien hahahaahaahahaa >:) :+ _/-\o_ maar goed. Zet hem op de accesoires stand en heb een klein uurtje geduld. Tijd om op het mobieltje berichten kranten etc rustig door te lezen :P

• Megat
[...]

Is het bij iemand bekend hoe groot de update is ?

• Nanuk
Megat schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:48:
[...]
Is het bij iemand bekend hoe groot de update is ?
Ik meen 22 GB maar de software heeft meer ruimte nodig. Er wordt gevraagd om minimaal 64 GB maar mogelijk lukt het ook met 32. Als je een stikje moet kopen zou ik minimaal 64 GB doen, zoveel duurder is dat niet.

• mtv1
Nanuk schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:32:
[...]

Ik meen 22 GB maar de software heeft meer ruimte nodig. Er wordt gevraagd om minimaal 64 GB maar mogelijk lukt het ook met 32. Als je een stikje moet kopen zou ik minimaal 64 GB doen, zoveel duurder is dat niet.
met 32 gb stick heb ik de download kunnen uploaden in de auto. De app plaatst de download eerst op de harddisk/ssd van je pc of laptop en daarna op je stick

• Megat
Nanuk schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:32:
[...]

Bedankt voor uw snelle reactie

• Megat
mtv1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:56:
[...]

met 32 gb stick heb ik de download kunnen uploaden in de auto. De app plaatst de download eerst op de harddisk/ssd van je pc of laptop en daarna op je stick
Duidelijk, dank u wel

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:25
cozy59 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:12:
[...]

Volgens het scherm moet je de motor laten draaien hahahaahaahahaa >:) :+ _/-\o_ maar goed. Zet hem op de accesoires stand en heb een klein uurtje geduld. Tijd om op het mobieltje berichten kranten etc rustig door te lezen :P
Vandaag op bezoek gegaan. Toen ik parkeerde kreeg ik een melding dat er een update was gedownload. Ik koos voor updaten en zette de auto uit. Paar uur later bij vertrek kreeg ik de melding dat update voltooid was. Auto stond volgens mij echt uit.

• monica66
Ik was de software net op de usb-stick aan het zetten, toen bleek dat de navigatiesoftware toch wel On The Air kon worden bijgewerkt. De update vindt nu plaats.

Had ik niet verwacht, want ik heb niet het premium Bluelink abonnement. :*)

[ Voor 75% gewijzigd door monica66 op 08-11-2025 12:00 ]

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:01
Bijzondere update: een nieuwbouwwijk waar al 3 jaar mensen wonen staat er nog steeds niet op.
Verwacht er dus maar niet teveel van🙁

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:26
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:12:
Wisten jullie dat Hyundai sinds kort een draadloze Apple Carplay / Android Auto dongle verkoopt? Gaaf! Ik ga hem gelijk bestellen, is die weer helemaal origineel :-)

[Afbeelding]
Hier geen inster maar een i20 en heb een dongle van Amazon en dat werkt echt super!
Zeker voor de korte ritjes handig om niet meer de bedrade CarPlay gebruiken is fijn.

• cozy59
kdrkdr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:59:
[...]

Vandaag op bezoek gegaan. Toen ik parkeerde kreeg ik een melding dat er een update was gedownload. Ik koos voor updaten en zette de auto uit. Paar uur later bij vertrek kreeg ik de melding dat update voltooid was. Auto stond volgens mij echt uit.
Achter de schermen is er blijkbaar wel wat actief anders zou dat niet kunnen. In de context van mijn relaas is natuurlijk wel denk ik een verschil ...een OTA update of vanaf de stick. 8) Geen idee of er een onderscheidt wordt gemaakt door Hyundai, het zou mij niet verbazen, maar ik ga het niet uitproberen of het kan of dat ik hem brick. Vanaf de stick gewoon op accesoires stand laten staan, geen probleem, ik heb de tijd. :+ _/-\o_

• Vopl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-11 12:21
Kan ik de 12V accu bijladen door de auto vanaf afstand te starten? en weer stoppen uiteraard

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39
Vopl schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:47:
Kan ik de 12V accu bijladen door de auto vanaf afstand te starten? en weer stoppen uiteraard
Dat zou niet nodig moeten zijn. De auto zal, wanneer de accuspanning van de 12V-accu onder een bepaald niveau komt, deze accu met energie uit de hoogspanningsaccu opladen. Dit gebeurt ook als de auto wordt opgeladen of dat de auto aan staat. Maar in principe ook wanneer de auto ‘uit’ staat. Dit ging iig op deze manier met de Kona van mijn vrouw. Dan ging er opeens een fel geel ledje op de neus van de Kona branden als hij ‘uit’ stond. Voor zover ik weet gaat dat met de Inster ook zo alleen dan zonder zo’n lampje, maar de handleiding is er een beetje vaag over (zie “Aux. Battery Saver+” in de handleiding).

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• Vopl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-11 12:21
Skull_One schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:24:
[...]

Dat zou niet nodig moeten zijn. De auto zal, wanneer de accuspanning van de 12V-accu onder een bepaald niveau komt, deze accu met energie uit de hoogspanningsaccu opladen. Dit gebeurt ook als de auto wordt opgeladen of dat de auto aan staat. Maar in principe ook wanneer de auto ‘uit’ staat. Dit ging iig op deze manier met de Kona van mijn vrouw. Dan ging er opeens een fel geel ledje op de neus van de Kona branden als hij ‘uit’ stond. Voor zover ik weet gaat dat met de Inster ook zo alleen dan zonder zo’n lampje, maar de handleiding is er een beetje vaag over (zie “Aux. Battery Saver+” in de handleiding).
Merci, inderdaad een beetje vaag :)

• CEdS
Vandaag leuk stukje on NRC krant:
"Het is een asociale en onhoudbare ontwikkeling. Auto’s, ook de minder grote, moeten krimpen. Gunstige uitzonderingen als de Hyundai Inster laten zien hoe het kan. Hyundai kreeg het voor elkaar een compacte auto te ontwerpen met meer dan genoeg ruimte voor vier volwassenen en bagage. Hij is 1 meter 61 breed en 3 meter 82 lang, zeker twintig centimeter smaller en korter dan de gemiddelde compacte hatchback. Hij komt ver genoeg en laadt snel genoeg op voor een buitenlandse vakantie; het is de eerste kleine stekkerauto waarmee ik naar Zuid-Frankrijk durf. Hij is een hoopgevend succes, dat in hoge mate samenhangt met het bevrijdende gevoel geen sta-in-de-weg meer te zijn en je normaal in het verkeer te kunnen bewegen. Minder is meer."

Offgrid energie: SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD/Inster LR

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-11 00:40
Skull_One schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:24:
[...]

Ik heb een dashcam met parking recording ingebouwd waardoor het in principe 24/7 record, en ik kan inderdaad bevestigen dat dit allemaal automatisch gebeurt, zelfs als de auto uit staat.
Ook in mijn Home Assistant kan ik terugzien in de grafieken van de auto dat de 12v random opgeladen wordt wanneer de auto uit staat.

• turkeyhakan
Vdb64 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:33:
Bijzondere update: een nieuwbouwwijk waar al 3 jaar mensen wonen staat er nog steeds niet op.
Jammer! Ik heb een PRO abonnement, maar daar we weinig lange ritten maken toch maar zelf bijgewerkt. Duurt ongeveer een uur.

Je moet wel geduld hebben, de auto is eerst heel lang bezig met het valideren van de updatebestanden. Ik dacht bijna dat die was vastgelopen.

• Ron467
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-11 13:01
Ook mijn 1e OTA update uitgevoerd.
Blik voorwaards alarm krijg ik nu minder (als ik m vooraf vergeet uit te zetten) maar nu juist erg veel meldingen dat ik handen aan het stuur moet houden en die heb ik dan gewoon aan het stuur…..😥
Straks maar even melden bij de dealer.
Auto staat daar nu dus ivm trillingen; vanuit Hyundai worden de banden gewisseld (voor zelfde merk en type).
En volgens bluelink zijn ze er net aan begonnen 😁 (melding deuren ontgrendeld) en op mijn verzoek komen er gelijk all season Michelins onder. Verschil tussen de Khumo’s en Michelin betaal ik bij.

• Skull_One
Ron467 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:23:
Ook mijn 1e OTA update uitgevoerd.
Blik voorwaards alarm krijg ik nu minder (als ik m vooraf vergeet uit te zetten) maar nu juist erg veel meldingen dat ik handen aan het stuur moet houden en die heb ik dan gewoon aan het stuur…..😥
Straks maar even melden bij de dealer.
Auto staat daar nu dus ivm trillingen; vanuit Hyundai worden de banden gewisseld (voor zelfde merk en type).
En volgens bluelink zijn ze er net aan begonnen 😁 (melding deuren ontgrendeld) en op mijn verzoek komen er gelijk all season Michelins onder. Verschil tussen de Khumo’s en Michelin betaal ik bij.
Ik heb, tegen meerprijs, meteen al Michelin Cross Climate 2’s eronder laten leggen. Bevallen me tot nu toe (heb de Inster nu een paar weken) prima. Gisteren heeft mijn Inster ook de OTA-update gedaan. Tot nu toe zelf niet echt een verschil gemerkt.

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 14:42
Sinds de update krijg is veel vaker een pauze waarschuwing. Al twee keer bleef deze melding actief voor de rest van de rit, en zelfs gedurende de eerste minuut van de volgende rit, uren later.
De melding activeert iedere keer op precies hetzelfde stukje weg.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:57
PBakker schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:47:
Sinds de update krijg is veel vaker een pauze waarschuwing. Al twee keer bleef deze melding actief voor de rest van de rit, en zelfs gedurende de eerste minuut van de volgende rit, uren later.
De melding activeert iedere keer op precies hetzelfde stukje weg.
Dit systeem kijkt naar je rijgedrag en berekent dan of je alert genoeg bent. Het zal voor een groot deel met je rijsteil te maken hebben.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• cozy59
Nog een leuke tip voor een ieder die het nog niet wist. Het Duitse Inster forum met leuke en bruikbare tips. Hier te vinden https://www.insterforum.de/

Zelf vond ik er deze gouden tip (ik wist het in ieder geval nog niet). De spiegel van de Inster hangt laag en belemmert het zicht voor een deel. Met twee handen kun je de arm waaraan de spiegel hangt zo verstellen dat ie een stuk hoger uitkomt en je beter en meer vrij zicht hebt zie hier YouTube: Hyundai Inster - der Trick mit dem Innenspiegel

Bij mij was het in ieder geval een hele verbetering. Succes !!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:36
cozy59 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:04:
...
Zelf vond ik er deze gouden tip (ik wist het in ieder geval nog niet). De spiegel van de Inster hangt laag en belemmert het zicht voor een deel. Met twee handen kun je de arm waaraan de spiegel hangt zo verstellen dat ie een stuk hoger uitkomt en je beter en meer vrij zicht hebt zie hier YouTube: Hyundai Inster - der Trick mit dem Innenspiegel

Bij mij was het in ieder geval een hele verbetering. Succes !!
Ik ga het direct proberen na werk!

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-11 10:32
Zou het later mogelijk worden om de Inster te gebruiken als thuisbatterij als ik hem nu zou aanschaffen? Met een slimme laadpaal op mijn oprit of slimme software? Of is dat gewoon niet mogelijk vanwege de hardware in de auto?

• marzman95
tdjtdtjdjykd schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:31:
Zou het later mogelijk worden om de Inster te gebruiken als thuisbatterij als ik hem nu zou aanschaffen? Met een slimme laadpaal op mijn oprit of slimme software? Of is dat gewoon niet mogelijk vanwege de hardware in de auto?
Nee, de Inster heeft 'alleen' V2L, geen V2G. Dat wil zeggen dat de Inster, afhankelijk van de uitvoering, wel in staat is om een fase 230V te leveren, maar niet kan terugleveren aan een huis/net.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 14:22
Vdb64 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:33:
even melden bij bluelink@hyundai-motor.nl. Mijn ervaring is dat ze dit daar goed oppakken.

ehhhh..HOI

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 14:22
monica66 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:10:
Ik was de software net op de usb-stick aan het zetten, toen bleek dat de navigatiesoftware toch wel On The Air kon worden bijgewerkt. De update vindt nu plaats.

Had ik niet verwacht, want ik heb niet het premium Bluelink abonnement. :*)
Je krijgt gratis 6 maanden het Bluelink Pro abonnement bij je Inster. Misschien zit je daar nog in?

ehhhh..HOI

• Megat
marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:39:
[...]

Nee, de Inster heeft 'alleen' V2L, geen V2G. Dat wil zeggen dat de Inster, afhankelijk van de uitvoering, wel in staat is om een fase 230V te leveren, maar niet kan terugleveren aan een huis/net.
Ik sluit mij bij de vraag van ‘het halve alfabet’ van 12-11 om 10.31 uur aan, of het vanwege de hardware niet kan, of dat de software het niet toestaat om V2G te kunnen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 12-11-2025 10:58 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:09
tdjtdtjdjykd schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:31:
Zoals eerder gezegd: echt als thuisbatterij kan niet omdat het geen V2G heeft (naar grid).
Maar.....
- met een slimme laadpaal kan je wel opladen als de stroom goedkoop is: in de winter vaak tussen 1:00 en 6:00 en in de zomer op zo0nnige dagen tussen 11:00 en 16:00.
- als de stroom uitvalt kan je via de V2L met een paar verlengsnoeren je huis toch redelijk operationeel houden.
Verder had ik toen ik 2.5jaar geleden mijn ioniq5 aanschafte ook nog het idee dat "als batterij gaaf zou zijn" (maar ook de ionioq5 kan het niet). Daar ben ik echter toch wel van teruggekomen. Zelfs ALS dat zou kunnen dan ga je je batterij zo'n 2 a 3x per week op&ontladen. Dan ga je je batterij dus grofweg 3x zoveel laten slijten. Er zijn een hoop verhalen dat die slijtage wel meevalt maar ik vind het inmiddels handiger om een thuisbatterij van minder dan 5000euro aan te schaffen dan een auto van meer dan 25000euro extra te laten slijten.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• marzman95
Megat schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:55:
[...]

Ik sluit mij bij de vraag van ‘het halve alfabet’ van 12-11 om 10.31 uur aan, of het vanwege de hardware niet kan, of dat de software het niet toestaat om V2G te kunnen gebruiken.
Voor zover ik weet moet de omvormer het aankunnen om ook op 3-fase terug te leveren als je V2G (Vehicle-to-Grid) wilt gebruiken. Omdat de Inster daar niet geschikt voor is ga ik er van uit dat dit inderdaad een beperking van de hardware is. Omvormers die dat wel kunnen zijn immers ook duurder.

V2L (Vehicle-to-Load) houdt in dat je het voertuig kunt gebruiken om op 1 fase stroom uit het voertuig te halen. Met wat knutselwerk kun je vast het een en ander draaiende houden, alhoewel ik het afraad om bijvoorbeeld een normale keukenkoelkast daarop aan te sluiten. Het hele idee van dit systeem is namelijk dat je de Inster kunt gebruiken om bijvoorbeeld tijdens het kamperen/overnachten wat stroom te hebben.
Dit is wel softwarematig: voor zo ver ik heb gezien is het mogelijk om met de verloopstekker dit op elk model te doen, maar heeft de Evolve een stopcontact in de cabine waarmee dit zonder stekker mogelijk is. Het lijkt me niet dat Hyundai verschillende omvormers in de verschillende modellen Insters bouwt.

• alaintje
Ik weet niet welke auto's wel geschikt zijn om V2G te doen, maar kan mij voorstellen dat het een hele hoop papierwerk kost per land om het te mogen doen.
daarbij, de accu zal inderdaad hard slijten. Dus wordt leuk als je de dikste bak als lease-auto pakt en dan de accu 3x per dag met 11kw gebruikt (breng me niet op ideeën ;) ).

Ik heb gelukkig veel sneller dan verwacht bericht gekregen dat de auto al was gearriveerd bij de garage.
helaas hebben ze 10 dagen nodig om de standaard banden naar 4 seizoen te wisselen.
Maar nu in ieder geval duidelijkheid over de leverdatum, zin in!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:05:
[...]

Voor zover ik weet moet de omvormer het aankunnen om ook op 3-fase terug te leveren als je V2G (Vehicle-to-Grid) wilt gebruiken. Omdat de Inster daar niet geschikt voor is ga ik er van uit dat dit inderdaad een beperking van de hardware is. Omvormers die dat wel kunnen zijn immers ook duurder.

V2L (Vehicle-to-Load) houdt in dat je het voertuig kunt gebruiken om op 1 fase stroom uit het voertuig te halen. Met wat knutselwerk kun je vast het een en ander draaiende houden, alhoewel ik het afraad om bijvoorbeeld een normale keukenkoelkast daarop aan te sluiten. Het hele idee van dit systeem is namelijk dat je de Inster kunt gebruiken om bijvoorbeeld tijdens het kamperen/overnachten wat stroom te hebben.
Dit is wel softwarematig: voor zo ver ik heb gezien is het mogelijk om met de verloopstekker dit op elk model te doen, maar heeft de Evolve een stopcontact in de cabine waarmee dit zonder stekker mogelijk is. Het lijkt me niet dat Hyundai verschillende omvormers in de verschillende modellen Insters bouwt.
Let op, als ik de reviews van de verschillende verloopstekkers voor de laadpoort aan de buitenzijde erop nasla, dan lijkt het er wel op dat dit alleen werkt voor modellen waar de functionaliteit (in de software) aanwezig is. Het zou zomaar kunnen dat als je geen Evolve of hoger hebt, dit ook niet zal werken. Zelf heb ik de Evolve en werkt de 3rd party verloopstekker zonder probleem, maar dit is volgens mij dus niet zomaar gegeven bij de Pulse bijvoorbeeld. Maar wellicht dat iemand anders daar ervaring mee heeft?

• marzman95
Kijkend naar de huidige specificaties heeft alleen de Sky Plus Cross nog 'V2L - Interieur'. Volgens mij gaat het dus inderdaad alleen om het stopcontact in het interieur dat op de duurdere modellen zit, maar kunnen de andere modellen met de juiste stekkers het ook. Wellicht dat er wel een extra bluelink-abonnement voor nodig is.

• turkeyhakan
Wij hebben V2L zowel in het interieur als via de optionele stekker aan de voorzijde van de auto. Het is handig om het te hebben, maar ik denk dat we het heel incidenteel zullen gebruiken.

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 08:34

con1

Energiefreak

Gisteren, toen ik thuis kwam zag ik dat er een update was
maar ben gewoon uitgestapt en de Inster afgesloten.

Vanmiddag, toe ik instapte, bleek de update voltooid te zijn.
Dus, wat je ook doet, het gaat vanzelf en je hoeft er niet op
te wachten.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• marzman95
con1 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:37:
Gisteren, toen ik thuis kwam zag ik dat er een update was
maar ben gewoon uitgestapt en de Inster afgesloten.

Vanmiddag, toe ik instapte, bleek de update voltooid te zijn.
Dus, wat je ook doet, het gaat vanzelf en je hoeft er niet op
te wachten.
De mijne wil anders niet updaten want "bluelink koppeling staat geen updates toe" (ik heb alleen nog maar lite, want ik heb geen credit card)

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 08:34

con1

Energiefreak

marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:39:
[...]

De mijne wil anders niet updaten want "bluelink koppeling staat geen updates toe" (ik heb alleen nog maar lite, want ik heb geen credit card)
Dat is dan een verschil. Ik heb de Bluelink pro nu nog gratis voor 4 maanden.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• dinandus
@marzman95 Heb je geen (nieuwe)
bankpas met het Visa of Mastercard logo? Die kun je volgens mij gewoon als credit card inzetten, ik heb daar inmiddels al diverse zaken mee kunnen betalen, en ga de oorspronkelijke VISA card denk ik stop zetten.

@alaintje Goed nieuws, dat de Inster eerder komt, welk type heb je besteld?
Ik zit te wachten op een Cross in Amazon groen....

• marzman95
dinandus schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:42:
bankpas met het Visa of Mastercard logo? Die kun je volgens mij gewoon als credit card inzetten, ik heb daar inmiddels al diverse zaken mee kunnen betalen, en ga de oorspronkelijke VISA card denk ik stop zetten.
Helaas (nog) niet. De bank is inmiddels wel begonnen met het leveren van deze passen. Als ik er zo een wil dan moet ik een nieuwe pas aanvragen. Dat is goedkoper dan een creditcard, maar voelt ook een beetje onnodig voor een enkele aankoop.
M'n vriendin heeft afgelopen weekend een nieuwe rekening geopend, dus die zou als het goed is binnenkort wel een dergelijke pas moeten krijgen.

• turkeyhakan
[...]

Bij welke bank zit je? Bij de Rabobank kun je tegenwoordig een Debet Visa of Mastercard aanvragen. Dan zou het wel moeten lukken.

https://www.rabobank.nl/p...pas/visa-debit-mastercard

• turkeyhakan
marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:48:
[...]

Helaas (nog) niet. De bank is inmiddels wel begonnen met het leveren van deze passen. Als ik er zo een wil dan moet ik een nieuwe pas aanvragen. Dat is goedkoper dan een creditcard, maar voelt ook een beetje onnodig voor een enkele aankoop.
M'n vriendin heeft afgelopen weekend een nieuwe rekening geopend, dus die zou als het goed is binnenkort wel een dergelijke pas moeten krijgen.
Ik heb het gratis gekregen, daar ik problemen had met betalen in het buitenland met de normale bankpas (buiten Europa).

• marzman95
turkeyhakan schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:50:
[...]

Bij welke bank zit je? Bij de Rabobank kun je tegenwoordig een Debet Visa of Mastercard aanvragen. Dan zou het wel moeten lukken.

https://www.rabobank.nl/p...pas/visa-debit-mastercard
Ik zit niet bij de Rabobank maar bij ASN. Maar ook de Rabobank heeft op die pagina staan dat er kosten aan verbonden zitten. Net als ASN helaas.

Overigens heb ik dit al aangekaart bij Hyundai. Zij gaven hetzelfde aan: dat met de nieuwste Visa- of Mastercard debit-passen ook Bluelink betaald kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door marzman95 op 12-11-2025 14:02 ]

• turkeyhakan
marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:01:
[...]

Ik zit niet bij de Rabobank maar bij ASN. Maar ook de Rabobank heeft op die pagina staan dat er kosten aan verbonden zitten. Net als ASN helaas.

Overigens heb ik dit al aangekaart bij Hyundai. Zij gaven hetzelfde aan: dat met de nieuwste Visa- of Mastercard debit-passen ook Bluelink betaald kan worden.
Het klopt dat er kosten aan zitten verbonden, maar gelukkig bestaat er ook nog iets als coulance :-) Ik betaal al genoeg aan mijn (buitenlandse) creditcardtransacties.

• alaintje
dinandus schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:42:

@alaintje Goed nieuws, dat de Inster eerder komt, welk type heb je besteld?
Ik zit te wachten op een Cross in Amazon groen....
Een pulse in ivoor wit met zwarte bekleding. Beide de standaard.
Geen technology en geen winterpack.
Als optie 4 seizoensbanden, omdat ik geen zin heb om afspraken te maken bij de dealers en er relatief weinig km mee maak.

• Nanuk
marzman95 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:05:
[...]

Ik heb dus een campingkeukentje in de achterbak geknutseld. Na het weekend weer een maandje op stap met dat ding. In de keuken dus een inductie plaatje en een waterkoker die ik inderdaad niet gelijktijdig aan moet zetten.

V2L werkt prima op het stopcontact binnen met dien verstande dat het een Deense stekker is. De EU (schuko) stekker past er wel in maar dan heb je geen 'aarde'. Aarde bij een voertuig werkt niet als aarde. Niet dat ik het ga uitproberen maar je kan zonder meer een enkele pool vastpakken zonder schok te krijgen zolang je maar van de andere af blijft. Vervelender is het dat je zonder die 'aarde' ook geen aardlek hebt. Het is op te lossen door een verloopstekker te gebruiken. Wel op tijd bestellen want Deens is zo uitzonderlijk dat zelfs in Denemarken vaak de schuko gebruikt wordt.

Verder moet je realiseren dat in de kampeerstand er een behoorlijk stilstandsverlies is dus om dat een hele nacht aan te laten zou ik niet doen. In feite staat de hele auto dan aan op het gaspedaal na. Volgens mij inclusief alle alarmen zoals even weglopen met de sleutel in je zak. Prima dus voor koffie zetten of een eenvoudige doch voedzame maaltijd bereiden maar wat minder om regelmatig een weekendje aan te laten staan.

• monica66
krizzziz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:48:
[...]

Je krijgt gratis 6 maanden het Bluelink Pro abonnement bij je Inster. Misschien zit je daar nog in?
Nee, ik heb de auto al vanaf januari.

• ko1533
  • Laatst online: 15:48
[...]

Ik heb ook alleen de lite versie nog over maar volgens de instructies die een stukje terug gemeld zijn heb ik de update kunnen downloaden op mijn PC en daarna weggeschreven naar een USB stick, minimaal 32 GB, en daarna deze in de USB poort (type 2) gedaan en de update gaat dan lopen.

• marzman95
ko1533 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook alleen de lite versie nog over maar volgens de instructies die een stukje terug gemeld zijn heb ik de update kunnen downloaden op mijn PC en daarna weggeschreven naar een USB stick, minimaal 32 GB, en daarna deze in de USB poort (type 2) gedaan en de update gaat dan lopen.
Ja, inderdaad. Maar ik moet hier nog een USB voor aanschaffen. Of gewoon de dealer vragen om dit mee te nemen als ze de airco gaan maken volgende maand.

• Megat
Uitleg over extra functie ‘auto hold’ knop bij de Inster om de remschijven schoon te poetsen.

YouTube: 😎Wusstest Du, dass die Auto-Hold-Taste in Deinem INSTER nicht nur An...

• Nanuk
Megat schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:28:
Uitleg over extra functie ‘auto hold’ knop bij de Inster om de remschijven schoon te poetsen.

YouTube: 😎Wusstest Du, dass die Auto-Hold-Taste in Deinem INSTER nicht nur An...
Dat doet ie toch periodiek automatisch al? Of heb ik dat fout begrepen?

• Roland63
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-11 13:30
dhrto schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:15:
[...]

Let op, als ik de reviews van de verschillende verloopstekkers voor de laadpoort aan de buitenzijde erop nasla, dan lijkt het er wel op dat dit alleen werkt voor modellen waar de functionaliteit (in de software) aanwezig is. Het zou zomaar kunnen dat als je geen Evolve of hoger hebt, dit ook niet zal werken. Zelf heb ik de Evolve en werkt de 3rd party verloopstekker zonder probleem, maar dit is volgens mij dus niet zomaar gegeven bij de Pulse bijvoorbeeld. Maar wellicht dat iemand anders daar ervaring mee heeft?
[@dhrto] : Ik ben ook van plan om een V2L adapter te kopen voor m'n Evolve, zodat ik stroom kan aftappen via de laad plug aan de voorkant. Heb je toevallig een linkje van de 3rd party verloop stekker die je gebruikt? Ik zag dat bepaalde verloopstekkers problemen geven met loskoppelen.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik heb destijds deze gekocht, maar zie dat deze momenteel niet leverbaar is:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0DBFY5QLG

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-11 00:40
Vanochtend toen ik de snelweg op ging voelde ik best hevige trillingen in de hele auto. Normaal is het best minimaal waardoor ik me niet echt druk erom maakte, maar het lijkt net alsof het koude weer van de laatste tijd het nog erger maakt.
Maandag maar even bellen met de dealer, moest toch toevallig binnenkort langsgaan omdat ik recent pas merkte dat toen ze de dashcam bij mij hadden ingebouwd, dat ze de achtercamera net buiten de radius van mijn achteruit wiper hebben gemonteerd, waardoor het totaal niks ziet tijdens regen/sneeuw...

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

arunesh90 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:02:
Vanochtend toen ik de snelweg op ging voelde ik best hevige trillingen in de hele auto. Normaal is het best minimaal waardoor ik me niet echt druk erom maakte, maar het lijkt net alsof het koude weer van de laatste tijd het nog erger maakt.
Dat gevoel heb ik ook. Ik wacht nog even tot het echt koud is en dan ga ik terug naar de Euromaster die de winterbanden er op hebben gezet.

• Skull_One
Check anders ook ff of je plaklood in de velg hebt verloren.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
Vandaag maar eens bij de dealer langs gegaan om te kijken of er een update beschikbaar was over de levertijd van mijn Inster (origineel geschat op het einde van het jaar). Maar schijnbaar heb ik het aangevoeld ofzo, want ze stonden op het punt mij te bellen voor een aflever afspraak. Op 4 december kan ik mij dus toevoegen aan het lijstje met trotse Inster eigenaren.

Ik heb de handtekening op 25 Oktober onder het contract gezet en hij wordt 4 december afgeleverd. Ik weet niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, want volgens mij doet alleen de boot er echt al langer over dan 6 weken. Maar zeker niet ontevreden! :D

@turkeyhakan Heb jij je draadloze Android Auto/ Carplay dongle al binnen of ga ik daadwerkelijk mijn auto sneller krijgen? :+

Alvast voor het lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
[tr]
[td][~chickpoint][/td]
[td]Evolve[/td]
[td bgcolor=#272d44]Dusk Blue[/td]
[td]Winter, Tech[/td]
[/tr]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• turkeyhakan
@chickpoint gefeliciteerd! Fantastisch vooruitzicht. Vandaag heb ik ook weer een rit gemaakt en elke keer is het met een smile op mijn gezicht ;-)

Ik heb helaas nog geen bericht van de dealer. Mijn contactpersoon was/is met vakantie. Heb ook geen haast, daar ik al een andere prima werkende dongle heb. Hoor je ervaringen dus al te graag!

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 14-11-2025 19:59 ]

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-11 09:09
Maandag maar even bellen met de dealer, moest toch toevallig binnenkort langsgaan omdat ik recent pas merkte dat toen ze de dashcam bij mij hadden ingebouwd, dat ze de achtercamera net buiten de radius van mijn achteruit wiper hebben gemonteerd, waardoor het totaal niks ziet tijdens regen/sneeuw...
Ik twijfelde onlangs ook of ik weer meer trillingen voelde op de snelweg. Maar het is er niet constant.
En ook niet elke dag.
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat bij lagere temperaturen...

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-11 08:43
Nanuk schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:37:
[...]

Verder moet je realiseren dat in de kampeerstand er een behoorlijk stilstandsverlies is dus om dat een hele nacht aan te laten zou ik niet doen. In feite staat de hele auto dan aan op het gaspedaal na. Volgens mij inclusief alle alarmen zoals even weglopen met de sleutel in je zak. Prima dus voor koffie zetten of een eenvoudige doch voedzame maaltijd bereiden maar wat minder om regelmatig een weekendje aan te laten staan.
Ik kan bevestigen, (wel met ioniq 6) dat een nachtje van +- 7uur met verwarming op 21,5gr (buiten temperatuur 8gr) en 2 x koffiezetten het rijbereik met ongeveer 10% verminderd.

• CEdS
Afgelopen week weer 2000 km toegevoegd aan ervaring in de Inster, deze keer bij buitentemperaturen van rond 10 graden celsius. Zoals inherent aan een EV neemt het rijbereik af; zo met een snelheid van niet hoger dan 90 km/uur klopt de te rijden afstand maar op het moment dat je hier boven komt, neemt de werkelijke te halen afstand snel af. In de zomer had ik hier geen last van.
Waar ik wel last van had, is de gruwelijk irritante navigatie. Met nog 26% lading in de accu moest ik nog zo'n 50 km afleggen om bij het eerstvolgende Tesla laadpunt te geraken; ik ben de tel kwijt geraakt maar de navigatie wilde niet naar het Tesla laadpunt, ik moest en zou op een andere plek laden. Normaliter zou ik de navigatie uitzetten maar ik wilde de batterij voorverwarmen. Toen ik de eerste keer het Tesla laadpunt ingaf, ging 'ie ook netjes voorverwarmen maar omdat ie steeds de navigatie onderbrak om naar een ander laadpunt te rijden, stopte ook het preconditioneren. Ik blijf dat hele navigatie systeem echt een draak van een stuk software vinden.
De hulpsystemen werken op zich prima, op de snelweg het keep your lane en meesturen ingeschakeld en behoudens het irritante "houd je handen aan het stuur" wat om de paar minuten in het scherm komt, werkt het goed. Als je op binnenwegen rijdt waar de belijning niet goed is, schakel ik KYL het uit, je krijgt dan wel regelmatig dat je moet pauzeren......
Wat echt geheel onbetrouwbaar is, is het verkeersbordenherkensysteem en dan met name de snelheden. De voorrangsborden en bochtigewegborden geeft ie prima aan maar ik heb diverse malen ervaren dat de adaptieve functie qua snelheden helemaal verkeerd ging, 70 waar 120 of andersom, 50 waar 80 of andersom etc etc. Dit systeem heb ik maar uitgezet en dan toch maar weer zelf extra goed opletten. Het lijkt ook wel of het niet goed in de kaarten ingebakken zit....
Voor het overige rijdt de Inster prima en is comfortabel voor langere afstanden. Ook het laden gaat voldoende snel, 30 minuten van 10% naar 80%. Verbruik over de 2000 km was gemiddeld 15,4 kW/100 km. Inmiddels de 14000 km gepasseerd ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fq4tNSY9BsUvhGOw4N3RnKLBDy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdemfecqQKJ4pvr4DPJlEoT5.jpg?f=fotoalbum_large

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:17
CEdS schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:18:
Waar ik wel last van had, is de gruwelijk irritante navigatie. Met nog 26% lading in de accu moest ik nog zo'n 50 km afleggen om bij het eerstvolgende Tesla laadpunt te geraken; ik ben de tel kwijt geraakt maar de navigatie wilde niet naar het Tesla laadpunt, ik moest en zou op een andere plek laden. Normaliter zou ik de navigatie uitzetten maar ik wilde de batterij voorverwarmen. Toen ik de eerste keer het Tesla laadpunt ingaf, ging 'ie ook netjes voorverwarmen maar omdat ie steeds de navigatie onderbrak om naar een ander laadpunt te rijden, stopte ook het preconditioneren. Ik blijf dat hele navigatie systeem echt een draak van een stuk software vinden.
Laadplanning van de de navigatie kan inderdaad wat conservatief zijn. Wat kan helpen is zelf dat tesla-station erin zetten en automatische laadplanning uitzetten. Dan heb je wel voorverwarming, zonder dat die je naar iedere snellader voor Tesla stuurt.

• CEdS
jouwheld schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:22:
[...]

Laadplanning van de de navigatie kan inderdaad wat conservatief zijn. Wat kan helpen is zelf dat tesla-station erin zetten en automatische laadplanning uitzetten. Dan heb je wel voorverwarming, zonder dat die je naar iedere snellader voor Tesla stuurt.
Waar vind ik automatische laadplanning? Als dat werkelijk doet wat het woord zegt dan zou dat heel wat ergernissen bij mij wegnemen ;-), bedankt voor deze tip.

• jouwheld
CEdS schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:33:
[...]

Waar vind ik automatische laadplanning? Als dat werkelijk doet wat het woord zegt dan zou dat heel wat ergernissen bij mij wegnemen ;-), bedankt voor deze tip.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mflE3ROqHCf4SF--Dkj4t5RAZgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBxJNcdl5maMdrugmyPSsPbe.jpg?f=fotoalbum_large
Rechtsboven vinkje bij "Inclusief oplaadstation(s)" weghalen, nu is dit in een Ioniq 5, maar navi is volgens mij hetzelfde. Als je de route al gepland hebt kan je hier komen, via route-opties.

• CEdS
jouwheld schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]
Rechtsboven vinkje bij "Inclusief oplaadstation(s)" weghalen, nu is dit in een Ioniq 5, maar navi is volgens mij hetzelfde. Als je de route al gepland hebt kan je hier komen, via route-opties.
Thnx, het zit er inderdaad in. Over 3 weken weer een lange rit, dan gelijk is uittesten. :)

• jouwheld
CEdS schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:51:
[...]

Thnx, het zit er inderdaad in. Over 3 weken weer een lange rit, dan gelijk is uittesten. :)
Dit en dan, als je wilt laden, zoek naar snelladers op de route en eventueel filteren op aanbieders.

• CEdS
Heeft iemand al ervaring of de 15 inch wielen werkelijk zuiniger zijn dan de 17 inch?

[ Voor 95% gewijzigd door CEdS op 17-11-2025 22:41 ]

• CEdS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lq0HMvV--bLSSauaTYXTYEwR0_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEULnq5rmtygSdsFLxY3OSgu.jpg?f=fotoalbum_large

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:37
CEdS schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:40:
Heeft iemand al ervaring of de 15 inch wielen werkelijk zuiniger zijn dan de 17 inch?
Dat verschil is 0,2kWh/100km volgens Hyundai. Dat ga je natuurlijk nooit echt merken.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• Skull_One
HandyLumberjack schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:47:
[...]
Dat verschil is 0,2kWh/100km volgens Hyundai. Dat ga je natuurlijk nooit echt merken.
Ik begreep dat je bij snelle stuurbewegingen, bijvoorbeeld bij uitwijken enzo, een voordeel hebt met de 17"-velgen. Op zich is dat niet vreemd, de lagere wang betekend een 'stijver' wiel en dus meer stabiliteit en (snellere) controle. De 15" geeft daarentegen wat meer rijcomfort en demping op kinderkopjes en andere slechte bestrating.

Uiteindelijk zijn 15" stalen velgen met een wieldop nog het zuinigst, Zouden zuiniger moeten zijn dan de 15" lichtmetaalvelgen (die normaliter juist zwaarder zijn dan de stalen velgen, lol). Maar idd, heel veel scheelt het niet in praktijk. Toch wel wat, zodat dat weer interssant kan zijn voor de marketing (WLTP bijv.).

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste