Thansk! Bij mij kan de status ook niet opgehaald worden.mtv1 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:22:
[...]
het zit in de drivers insight, daar heb je rij-informatie en daarnaast (bij mij dan) een tab voertuigbeheer en daar zit het in.
‘Grappig’
In app van de lease maatschappij staat dat de auto ‘in augustus aankomt’. Had garage ook aangegeven.
Wat voor mij ook goed is; oude lease is in augustus aflopende. Direct na de vakantie die ik met die auto in de planning heb.
Belt de garage vandaag; meneer, uw auto is er.
Tja; toch maar even uitstellen tot mid augustus.
In app van de lease maatschappij staat dat de auto ‘in augustus aankomt’. Had garage ook aangegeven.
Wat voor mij ook goed is; oude lease is in augustus aflopende. Direct na de vakantie die ik met die auto in de planning heb.
Ruilen? Ik moet mijn oude lease volgende week inleveren en in september komt pas de InsterHen3s schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:15:
‘Grappig’
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Misschien heb je mazzel en krijg je ook een telefoontje…. 😉uFx schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:26:
[...]
Ruilen? Ik moet mijn oude lease volgende week inleveren en in september komt pas de Inster
Ter info: Ik heb deze versie gedownload en geïnstalleerd , geen problemenMegat schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:25:
Ik zag op het Duitse forum dat er daar een update is voor de Inster. Mijn VIN ingevend, vind ik bijgaande info.
Je hebt 'm toch besteld?dinandus schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:36:
Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is, maar komende vrijdag kan ik mijn Cross ophalen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
@CEdS jazeker, de 2e oktober afgelopen najaar al. Vanwege de lack heeft het allemaal wat langer geduurd is mijn idee.
Vraagje,
dit is onze eerste EV, we raken redelijk gewend aan de geluiden (of afwezigheid van geluiden). Een dingetje is me wel gaan opvallen, tussen de 90 en 105 km/u hoor ik naast het typische high-pitched geluid nog een wat lagere zoem. Buiten de 90-105 km/u is het geluid weg, dus ik vermoed een resonatie van het een of ander. Maar het treed lang niet altijd op, de vorige keer was op de snelweg met 40 graden wat mij deed denken aan iets gerelateerd aan temperatuur, maar ook gisteren was het geluid er ook met 24 graden. Zowel met de airco aan als uit is het geluid er op dat moment, het geluid was het luidste bij het vragen van vermogen van de motor. Ik moet nog een keer een testje doen of het geluid echt helemaal weg is bij coasten en regenereren, in mijn herinnering blijft het dan nog wel hoorbaar maar duidelijk minder.
Ik ga straks als eerste het koelvloeistof niveau controleren.
Lang verhaal kort, welke bij-geluiden horen jullie zoal?
dit is onze eerste EV, we raken redelijk gewend aan de geluiden (of afwezigheid van geluiden). Een dingetje is me wel gaan opvallen, tussen de 90 en 105 km/u hoor ik naast het typische high-pitched geluid nog een wat lagere zoem. Buiten de 90-105 km/u is het geluid weg, dus ik vermoed een resonatie van het een of ander. Maar het treed lang niet altijd op, de vorige keer was op de snelweg met 40 graden wat mij deed denken aan iets gerelateerd aan temperatuur, maar ook gisteren was het geluid er ook met 24 graden. Zowel met de airco aan als uit is het geluid er op dat moment, het geluid was het luidste bij het vragen van vermogen van de motor. Ik moet nog een keer een testje doen of het geluid echt helemaal weg is bij coasten en regenereren, in mijn herinnering blijft het dan nog wel hoorbaar maar duidelijk minder.
Ik ga straks als eerste het koelvloeistof niveau controleren.
Lang verhaal kort, welke bij-geluiden horen jullie zoal?
Stoere bak, en ... lang op mogen wachten. Alvast veel veilige kilometers gewenst.dinandus schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:36:
Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is, maar komende vrijdag kan ik mijn Cross ophalen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kom nu je post tegen, ik hoor het meer als een zoem (niet een echt hoge toon). Qua frequentie ligt het in het bereik van als je een liedje neuriet.Keesjenl schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:50:
Al een tijdje aan het lurken in dit forum. Wij hebben in oktober de inster besteld en hebben deze 1,5 week geleden mogen ophalen. In deze termijn hebben we er al 1200 km op gezet. Op dit moment verbruiken we rond de 15,5kw per 100 km. Ik rijd op de snelweg met de cruise-control op 105 km/u.
Mijn vrouw en ik zijn beiden zeer tevreden over de auto, we hebben de auto voornamelijk voor woon-werk-verkeer gekocht en is voor ons uitermate geschikt. We hebben als 'hoofd-auto' een XC90 (7-zit) uit 2002 wat voor ons rond de 200 euro p/w aan benzine kosten was. Dat hebben we heerlijk kunnen terugbrengen.
Voor werk maak ik lange afstanden maar deze zijn prima te doen en ik moet op locatie wel weer laden om de terug reis te kunnen maken. Nu was mij tijdens het rijden opgevallen dat er aan de linkerkant (lijkt de elektromotor) een hoog tonen geluid is gekomen. Vandaag met de garage gebeld en blijkbaar is dit een bekend probleem bij de importeur. De garage gaf aan dat ze wel een melding hebben vanuit de importeur dat er 'problemen' zijn tussen 95 km/u en 115 km/u en dat dit waarschijnlijk bij de banden zit.
We hebben nu een afspraak staan half maart om het op te lossen. Ben blij toe, mijn vrouw verklaarde me al voor gek maar ik hoorde het hoge tonen geluid toch echt. Ben benieuwd of andere hier ook last van hebben of dat het al opgelost is.
edit: we hebben de E-motion met 42 kw unbleaced ivory
In Australië en Noorwegen is nu een terugroepactie op de 3way valve. Ik sprak vandaag de dealer en het lijkt er op dat deze ook naar Nederland komt. Diegene die geproduceerd zijn in 2026 zouden het probleem niet moeten hebben.
Is dat wat anders dan de "Coolant hub driver module" (50D197)? Want die is bij mij vervangen als service recall...PTish schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:29:
In Australië en Noorwegen is nu een terugroepactie op de 3way valve. Ik sprak vandaag de dealer en het lijkt er op dat deze ook naar Nederland komt. Diegene die geproduceerd zijn in 2026 zouden het probleem niet moeten hebben.
Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB
De nieuwe door @PTish aangehaalde terug roep actie, naar alle waarschijnlijk in Duitsland ook al gestart, is de 61D127 actie.
https://www.insterforum.de/thread/1530-neue-service-aktion-61d127-in-australien-offizieller-rueckruf/?postID=50807#post50807
https://www.insterforum.de/thread/1530-neue-service-aktion-61d127-in-australien-offizieller-rueckruf/?postID=50807#post50807
https://www.vehiclerecalls.gov.au/recalls/rec-006635dinandus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:03:
De nieuwe door @PTish aangehaalde terug roep actie, naar alle waarschijnlijk in Duitsland ook al gestart, is de 61D127 actie.
Dit is de actie waar ik het twee weken geleden al over had: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85537910. Ze hebben bij mij het koelvloeistof bijgevuld omdat "de driewegklep er binnenkort toch uit moet voor de terugroepactie." Het kwam erop neer dat er geen onderzoek nodig was, omdat het probleem bekend is.PTish schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:29:
Met welke volgorde openbaar laadpaal opladen hebben jullie het meeste succes? Ik ben nu al een paar palen gekomen waarbij ik meerdere variaties van paal - druppel - auto of paal - auto - druppel moest proberen voordat het laden daadwerkelijk begon.
Ik doe altijd eerst de kabel in de paal omdat ie sowieso probleemloos in de auto gaat en bij de paal kan iets mis zijn. Na de kabelverbinding de paal activeren met de nfc-kaart of zoals het aangegeven is op de paal. Dat je eerst moet activeren en dan pas verbinden is een grote uitzondering en als dat zo is dan trek ik die kabel wel weer even los.Tatteredhat schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:00:
Met welke volgorde openbaar laadpaal opladen hebben jullie het meeste succes? Ik ben nu al een paar palen gekomen waarbij ik meerdere variaties van paal - druppel - auto of paal - auto - druppel moest proberen voordat het laden daadwerkelijk begon.
Lastiger is het welke kaart je wel en niet kan gebruiken en wat de kosten zijn van die kaart of app.
ALP werkt bij mij goed (Auto Laadpaal Pas) en als lading klaar is PLA.Tatteredhat schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:00:
Ik heb voor over een maand een afspraak voor SA 61D127! Is dus hier in NL ook beschikbaar. Helaas niet zichtbaar op de recall websites. Dank voor de tip!marzman95 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:00:
[...]
Dit is de actie waar ik het twee weken geleden al over had: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85537910. Ze hebben bij mij het koelvloeistof bijgevuld omdat "de driewegklep er binnenkort toch uit moet voor de terugroepactie." Het kwam erop neer dat er geen onderzoek nodig was, omdat het probleem bekend is.
Na het maken van de afspraak de dealer zelf ook gebeld (ipv de centrale) en aangegeven van, bestel die onderdelen aub van te voren, want anders kom ik voor niets en moet ik weer terugkomen :-)
Naast de 3-weg-klep dient er ook een connector gecontroleerd te worden en een zekering vervangen te worden. Ook moet er iets ontlucht worden. Geen idee wat.. koelwater?
[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 08-07-2026 14:09 ]
Maakt 61D127 - Vervanging 3-weg klep de Service Actie 50D197 Vervanging Coolant Hub Driver Module overbodig? Met ander woorden gaat het over hetzelfde onderdeel?
Zoals ik al eerder vertelde heeft het tot vorige week geduurd, dat wij afscheid hebben genomen van de inster. Niets ten nadele van het auto, hij rijd gewoon goed! Toch hebben we gekozen voor een wat grotere elektrische auto. Auto staat trouwens te koop bij een Mazda dealer in Goes. Misschien kan ik iemand voor een zacht prijsje gelukkig maken met originele spatlappen ?
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Ah jammer.de schompen schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:26:
Zoals ik al eerder vertelde heeft het tot vorige week geduurd, dat wij afscheid hebben genomen van de inster. Niets ten nadele van het auto, hij rijd gewoon goed! Toch hebben we gekozen voor een wat grotere elektrische auto. Auto staat trouwens te koop bij een Mazda dealer in Goes. Misschien kan ik iemand voor een zacht prijsje gelukkig maken met originele spatlappen ?
Het is mij nog niet gelukt er afscheid van te nemen.. maar dat zal het komende jaar wel moeten/gaan gebeuren verwacht ik.
Mag ik vragen welke grotere EV je ervoor terug hebt gekocht?
Ja natuurlijk, de Mitsubishi eclips cross.Inster schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:57:
[...]
Ah jammer.
Het is mij nog niet gelukt er afscheid van te nemen.. maar dat zal het komende jaar wel moeten/gaan gebeuren verwacht ik.
Mag ik vragen welke grotere EV je ervoor terug hebt gekocht?
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Die heeft een aardige actieradius, fijn.de schompen schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:03:
[...]
Ja natuurlijk, de Mitsubishi eclips cross.
Veilige en fijne kilometers gewenst!
Iemand een pas afgeleverde Inster opgehaald van de week? Mag vrijdag mijn Cross ophalen. Vandaag kenteken ontvangen en gelijk de verkoper gevraagd naar mogelijk noch openstaande service acties, waaronder vervangen van de drieweg klep.
Volgens zijn info was alles op de Cross technisch complete up to date. Vandaar mijn vraag.
Volgens zijn info was alles op de Cross technisch complete up to date. Vandaar mijn vraag.
@Dinandus: Vul je VIN in op deze site https://recalls.hyundai.co.uk/#dinandus schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:02:
Iemand een pas afgeleverde Inster opgehaald van de week? Mag vrijdag mijn Cross ophalen. Vandaag kenteken ontvangen en gelijk de verkoper gevraagd naar mogelijk noch openstaande service acties, waaronder vervangen van de drieweg klep.
Dan zie je alle openstaande Terugroepacties en Service Acties voor jouw auto. Sommige forumleden meldde eerder dat voornoemde site niet meer werkte, echter voor mijn VIN wel.
Thanks, hier werkt hij helaas niet, we gaan het zien, eerst vrijdag fijn ophalen.
Volgens mij niet. De driver module is een elektronisch onderdeel dat links naast de koelvloeistoftank (er op) is gemonteerd.sv7088 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:18:
Maakt 61D127 - Vervanging 3-weg klep de Service Actie 50D197 Vervanging Coolant Hub Driver Module overbodig? Met ander woorden gaat het over hetzelfde onderdeel?
Ik heb je een PB gestuurddinandus schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:44:
Thanks, hier werkt hij helaas niet, we gaan het zien, eerst vrijdag fijn ophalen.
Vandaag dan de Cross mogen ophalen.
Super ervaring, stuk rondgetoerd. De Amazonas Green Matte kleur geeft de Cross met zijn robuustere uitstraling toch meer cachet.
COC mee gekregen, productie datum is de 24e April '26.
:strip_exif()/f/image/T2JFxq41XFeyPWiKVCw8x83q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JhrEi7dwCdoF9tVQwMTJ7QJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Super ervaring, stuk rondgetoerd. De Amazonas Green Matte kleur geeft de Cross met zijn robuustere uitstraling toch meer cachet.
COC mee gekregen, productie datum is de 24e April '26.
:strip_exif()/f/image/T2JFxq41XFeyPWiKVCw8x83q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JhrEi7dwCdoF9tVQwMTJ7QJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door dinandus op 10-07-2026 21:58 ]
Veel plezier met uw mooie nieuwe auto en veilige kilometers toegewenst
Die bumper is wel veel mooier.dinandus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:13:
Vandaag dan de Cross mogen ophalen.![]()
COC mee gekregen, productie datum is de 26e April '26.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eneh, kennelijk kan ie op een steile helling parkeren.
Als de Cross vorig jaar in april leverbaar was, waren wij daar ook zeer zeker voor gegaan. Geeft toch echt een iets robuustere/stoerdere uitstraling!
We hebben nu sinds april een Dusk Blue Hyundai Inster 42kwh. Hiervoor hadden wij een Seat Mii electric. Daarnaast als hoofdauto een Tesla Model Y. Even onze ervaringen :
Pluspunten:
- hij rijd heerlijk. Genoeg power, vooral in de stad. Deze motor is voor ons voldoende. Stuurt ook prima.
- achteruitrijcamera is ook daadwerkelijk bruikbaar
- genoeg ruimte voor 4 personen
Maar ook wat ergernissen:
- one pedal drive moet je steeds opnieuw aanzetten. Dat is niet alleen hinderlijk maar ook gevaarlijk. Zeker als je achteruit gaat parkeren, want dan vergeet hij de complete instelling! Misschien zie ik iets over het hoofd.
- lane assist zwabbert als een laserstraal in een glasvezelkabel. Cruise control is dan wel weer prima, maar de knopjes zijn hierbij ook niet logisch of overzichtelijk. Waarom heb ik zoveel knopjes nodig?
- knopjes! Heel erg veel knopjes! Misschien ben ik te gewend geraakt aan het scherm van de Tesla met een zoekknop, maar ik heb veel meer knopjes dan ik nodig heb.
- de app is om te huilen. Even snel zonder sleutel de laadkabel wisselen tussen auto’s is er niet bij. Je bent zo een minuut verder voordat er gereageerd wordt. Doet me een beetje denken aan de seat app.
Verder heel tevreden, op de irritaties na, die volgens mij heel eenvoudig te verhelpen zouden moeten zijn. Voor dit geld vind je denk ik niet snel een veiligere en fijnere auto.
Pluspunten:
- hij rijd heerlijk. Genoeg power, vooral in de stad. Deze motor is voor ons voldoende. Stuurt ook prima.
- one pedal drive moet je steeds opnieuw aanzetten. Dat is niet alleen hinderlijk maar ook gevaarlijk. Zeker als je achteruit gaat parkeren, want dan vergeet hij de complete instelling! Misschien zie ik iets over het hoofd.
- lane assist zwabbert als een laserstraal in een glasvezelkabel. Cruise control is dan wel weer prima, maar de knopjes zijn hierbij ook niet logisch of overzichtelijk. Waarom heb ik zoveel knopjes nodig?
- knopjes! Heel erg veel knopjes! Misschien ben ik te gewend geraakt aan het scherm van de Tesla met een zoekknop, maar ik heb veel meer knopjes dan ik nodig heb.
- de app is om te huilen. Even snel zonder sleutel de laadkabel wisselen tussen auto’s is er niet bij. Je bent zo een minuut verder voordat er gereageerd wordt. Doet me een beetje denken aan de seat app.
Verder heel tevreden, op de irritaties na, die volgens mij heel eenvoudig te verhelpen zouden moeten zijn. Voor dit geld vind je denk ik niet snel een veiligere en fijnere auto.
Het automatisch uitschakelen van de i-Pedal nadat je achteruit hebt gereden (met parkeren) is een herkenbare ergenis. Elke keer opnieuw aanzetten bij start kan ik me dan weer iets minder druk om maken.
De andere ergenissen ervaar ik dan juist weer niet zo. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen.
- lane assist zet ik altijd standaard uit (wel ergenis dat dit dus bij elkaar start moet), cruise control gebruik ik nooit (in geen enkele auto overigens). Ik rij graag zelf.
- fysieke knopjes zijn heerlijk op de tast te bedienen! Het liefst zo min mogelijk via het touchscreen wat mij betreft.
- de app: het enige wat een must is voor mij, is de laadstatus. Daarom weiger ik ook te betalen voor de extra functies (naar mijn mening zou dat eigenlijk verboden moeten zijn, de app hoort gewoon bij de auto. Straks verzinnen ze nog dat je een abonnement moet afsluiten om de radio te mogen gebruiken...)
De andere ergenissen ervaar ik dan juist weer niet zo. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen.
- lane assist zet ik altijd standaard uit (wel ergenis dat dit dus bij elkaar start moet), cruise control gebruik ik nooit (in geen enkele auto overigens). Ik rij graag zelf.
- fysieke knopjes zijn heerlijk op de tast te bedienen! Het liefst zo min mogelijk via het touchscreen wat mij betreft.
- de app: het enige wat een must is voor mij, is de laadstatus. Daarom weiger ik ook te betalen voor de extra functies (naar mijn mening zou dat eigenlijk verboden moeten zijn, de app hoort gewoon bij de auto. Straks verzinnen ze nog dat je een abonnement moet afsluiten om de radio te mogen gebruiken...)
Ik snap je punt van betalen voor extra functionaliteiten, maar dit is juist net het onderdeel waarvan er constant infrastructuur draaiende gehouden moet worden. Vandaar dat ze dat een beetje terug proberen te verdienen. Als ze het voor iedereen gratis beschikbaar moeten maken tellen ze er gewoon 10 jaar x €50 = €500 bij de auto op. Nu heb je nog de keuze om dat wel of niet te betalendhrto schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:28:
Net mijn auto terug van de dealer waar ik hem vanmorgen gebracht heb vanwege soms stinkende airco en eventuele service-acties.
Bij de receptie wisten ze het niet precies maar ze lazen driewegklep en ICCU software update.
Bij de receptie wisten ze het niet precies maar ze lazen driewegklep en ICCU software update.
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Voor wie een Pulse of Evolve heeft: waar zit de USB-C poort voor de achterbank?
uFx schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:05:
Voor wie een Pulse of Evolve heeft: waar zit de USB-C poort voor de achterbank?
:strip_exif()/f/image/TuhYxAvyPKviVoUO8Cm9XeIw.jpg?f=fotoalbum_large)
Pulse
Helemaal mee eens maar ik ben zwak...ik betaal voor het in de winter op afstand aan kunnen zetten van de verwarming...dhrto schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:28:
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Thanks! Leuke verrassing want ik was ineens aan het bedenken dat het wel fijn was om achterin een laadoptie te hebben. Kwam er dus achter dat die optie erbij zit in mijn model. Hoef ik geen kabel te leggen van voor naar achteren zoals ik bij de Ioniq moest doen
en aan @dhrtoDabba681 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:09:
We hebben nu sinds april een Dusk Blue Hyundai Inster 42kwh. Hiervoor hadden wij een Seat Mii electric. Daarnaast als hoofdauto een Tesla Model Y. Even onze ervaringen :
Pluspunten:
Ik vermoed dat de Ipadel-uitschakel-in-achteruit te maken heeft met een technisch gegeven. Er kan achteruitrijdend niet geregenereerd worden. Waarom er dan niet een memory opzit als je weer terugschakelt naar vooruit is mij een raadsel.
voor de rest @Dabba681 ben ik het volkomen eens met al je ergernissen en pluspunten, wat ook een grote ergernis blijft, is de "kopjeskoffie", maar hier is al genoeg over gezegd.
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
Ik weet niet of de Driver Attention Assist ook gebruikt wordt voor de kopjeskoffie-melding (ik heb m'n Inster nog niet), maar zou zoiets helpen?CEdS schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:56:
[...]
en aan @dhrto
Ik vermoed dat de Ipadel-uitschakel-in-achteruit te maken heeft met een technisch gegeven. Er kan achteruitrijdend niet geregenereerd worden. Waarom er dan niet een memory opzit als je weer terugschakelt naar vooruit is mij een raadsel.
voor de rest @Dabba681 ben ik het volkomen eens met al je ergernissen en pluspunten, wat ook een grote ergernis blijft, is de "kopjeskoffie", maar hier is al genoeg over gezegd.
https://makerworld.com/en/models/1455630-hyundai-inster-blind-cap-attention-assist-daw?from=search#profileId-1532684
~
. Maar een flink reflecterende zonnebril is ook goed, dan piept die een keer en dan krijg je een foutmelding en dan is die de rest rit stil
Het werkt in ieder geval tegen de driver attention warninguFx schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:04:
[...]
Ik weet niet of de Driver Attention Assist ook gebruikt wordt voor de kopjeskoffie-melding (ik heb m'n Inster nog niet), maar zou zoiets helpen?
https://makerworld.com/en/models/1455630-hyundai-inster-blind-cap-attention-assist-daw?from=search#profileId-1532684
~
Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB
Wellicht helpt een zwart stukje isolatie tape er op plakken? Tot nu stoort het mij niet en doorgaans klopt de piep omdat ik inderdaad dan te lang met bijvoorbeeld de navigatie bezig ben.
Bij Tesla wordt de Driver Attention Assist zeker gebruikt voor vermoeidheidsmeldingen en ik vermoed dat dit bij Hyundai niet anders is. Het systeem kijkt m.i. naar meerdere zaken: waaronder de Driver forward attention en keep your lane. Hier in de buurt is een erg verkante weg, ik ga dan altijd midden op de weg rijden (indien mogelijk), binnen enkele minuten krijg ik dan de kopjeskoffiemelding, deze houdt aan totdat je weer op je eigen weghelft gaat rijden.uFx schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:04:
[...]
Ik weet niet of de Driver Attention Assist ook gebruikt wordt voor de kopjeskoffie-melding (ik heb m'n Inster nog niet), maar zou zoiets helpen?
Dat verklaart wel waarom ik de koffie melding kreeg tijdens de proefrit.CEdS schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:18:
[...]
Hier in de buurt is een erg verkante weg, ik ga dan altijd midden op de weg rijden (indien mogelijk), binnen enkele minuten krijg ik dan de kopjeskoffiemelding, deze houdt aan totdat je weer op je eigen weghelft gaat rijden.
Dat was ook op een weg met de fietsstroken op bijna 1/3 van de weg geschilderd aan beide kanten.
Ik denk dat het anders zit. Als je, ook bij vooruit rijden, een paar keer achter elkaar het voetrempedaal gebruikt, gaat de iPedal er af. Bij achteruit rijden gebruik je het voetrempedaal een paar keer achter elkaar (ik wel tenminste).Ik vermoed dat de Ipadel-uitschakel-in-achteruit te maken heeft met een technisch gegeven. Er kan achteruitrijdend niet geregenereerd worden. Waarom er dan niet een memory opzit als je weer terugschakelt naar vooruit is mij een raadsel.
Op het moment dat je voorruit (met I-pedal aan) overschakelt naar achteruit, gaat I-pedal er direct af, dat heeft m.i. niets te maken met remmen. Of snap ik je niet?DonJuape schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:33:
[...]
[...]
Ik denk dat het anders zit. Als je, ook bij vooruit rijden, een paar keer achter elkaar het voetrempedaal gebruikt, gaat de iPedal er af. Bij achteruit rijden gebruik je het voetrempedaal een paar keer achter elkaar (ik wel tenminste).
Hmmm. Zou kunnen, ik zal er eens op letten.CEdS schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:26:
[...]
Op het moment dat je voorruit (met I-pedal aan) overschakelt naar achteruit, gaat I-pedal er direct af, dat heeft m.i. niets te maken met remmen. Of snap ik je niet?
Geen ervaring met online upgrade maar de usb upload duurde bij mij ongevee 45-60min. Hij deed 2 rondes met updates voordat ie klaar was.dinandus schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:37:
Hoe lang duurt normaliter een navigatiesysteem update op onze Inster?
Is nu bijna drie kwartier bezig, en zie geen vooruit gang. Betreft een 10e juli te naam gestelde en afgeleverde Cross. Dus nog bijna half jaar de gratis proefperiode van de Bleu Link.[Afbeelding]
Mee eens. I-pedal is een mix van regenereren en de schijfremmen. Je zou als leek zeggen, schakel bij achterruit rijden dat regenereren deel uit en laat i-pedal gewoon aktief met alleen de schijfremmen.CEdS schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:56:
[...]
en aan @dhrto
Herstel: 1-pedal kan achteruit rijden ook regenereren. Blijft dus over dat het een keuze is van Hyundai. Het doseert wel lekker achteruit rijden met het rempedaal en best veilig (mits Autohold uit staat). Resteert: zet 1-pedal weer automatisch aan als je naar 'D' schakelt, Hyundai.
[ Voor 20% gewijzigd door Garrelt op 19-07-2026 11:02 ]
De nieuwe Entertaimant update was er in een, ik schat, nog geen 10 minuten op. Dat was dan denk ik de 1e update van twee?
Is trouwens mijn 1e EV, maar rijdt geweldig, beter dan verwacht. Ik was jaren, sinds de introductie bij Toyota van de Hybride, altijd daar fan van. Maar dit is zoveel beter. Heb trouwens nog maar een 300 1e km`er erop zitten
Is trouwens mijn 1e EV, maar rijdt geweldig, beter dan verwacht. Ik was jaren, sinds de introductie bij Toyota van de Hybride, altijd daar fan van. Maar dit is zoveel beter. Heb trouwens nog maar een 300 1e km`er erop zitten
Twee weken geleden ook de (juni?) update erop gezet, alleen dan via USB.
Net als de vorige update begin dit jaar, duurde het wel ca. 40-45 minuten. Eerst het valideren, wat ca. de helft van de tijd duurt. De update lijkt in 2 etappes te gaan, waarbij de 2e etappe wel een stuk korter was.
Net als de vorige update begin dit jaar, duurde het wel ca. 40-45 minuten. Eerst het valideren, wat ca. de helft van de tijd duurt. De update lijkt in 2 etappes te gaan, waarbij de 2e etappe wel een stuk korter was.
wij enigszins vergelijkbaar. Vanaf 2009 tot 2023 twee Priussen 3 gehad met - in totaal - ongeveer 350.000 km gereden. Kwalitatief nooit een beter model auto gehad. Wat ons betreft waren dat auto’s van de buiten categorie. De Inster kan daar - na 12000 km sinds januari 2025 - al niet tegenop. Een paar maanden geleden moesten er door de dealer enkele updates uitgevoerd worden. Wachttijd 4 uren. Vandaag wilde ik hem aan de stekker leggen en begint er iets spontaan aanhoudend te brommen. Motorkap geopend en geprobeerd het geluid te localiseren. Het komt van een komponent een beetje schuin onder de vuldop van de ruitensproeiervloeistof. Op het Duitse forum wordt veelvuldig gewag gemaakt van dit euvel, wat een inferieur 3-weg ventiel zou betreffen. Morgen maar eens gaan bellen.dinandus schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:
Ik was jaren, sinds de introductie bij Toyota van de Hybride, altijd daar fan van. Maar dit is zoveel beter. Heb trouwens nog maar een 300 1e km`er erop zitten
[ Voor 33% gewijzigd door Megat op 19-07-2026 13:56 ]
Waarschijnlijk OTA, dat werkt nu nu omdat je bij een nieuwe auto 6 maanden MyHyundai premium hebt (duurste abonnement). Ik heb MyHyundai Plus, daar werkt OTA niet, maar een download op PC en op USB Stick zetten werkt wel. Dit soort updates zijn maar 2x per jaar en zo goed te doen. Voertuig updates komen bij Hyundai niet via OTAdinandus schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:35:
De nieuwe Entertaimant update was er in een, ik schat, nog geen 10 minuten op. Dat was dan denk ik de 1e update van twee?
Voertuigupdates komen niet via OTA inderdaad, maar Hyundai beweert op hun website van wel, specifiek voor de INSTER. Heb ik al meerdere keren aangegeven in dit topic. Beetje verwarrend, maar mogelijk nog hoop voor de toekomst.sv7088 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:07:
[...]
Waarschijnlijk OTA, dat werkt nu nu omdat je bij een nieuwe auto 6 maanden MyHyundai premium hebt (duurste abonnement). Ik heb MyHyundai Plus, daar werkt OTA niet, maar een download op PC en op USB Stick zetten werkt wel. Dit soort updates zijn maar 2x per jaar en zo goed te doen. Voertuig updates komen bij Hyundai niet via OTA
De update voor het infortaiment, en daarna de navi update zijn gewoon OTA gelukt, duurde misschien de 1e keer wat langer, maar dat is denk de werkwijze zoals het bij Hyundai gebruikelijk is.
Ergens werd er nog gevraagd naar een foto van de zekeringen, omdat mijn Inster Cross van d.d. 14e april 2026 is geproduceerd. Dit i.v.m. de vervangen van de drie weg pomp.
:strip_exif()/f/image/Sd2GIPU32AoiWQtTGrD17bjw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ergens werd er nog gevraagd naar een foto van de zekeringen, omdat mijn Inster Cross van d.d. 14e april 2026 is geproduceerd. Dit i.v.m. de vervangen van de drie weg pomp.
:strip_exif()/f/image/Sd2GIPU32AoiWQtTGrD17bjw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door dinandus op 20-07-2026 12:28 ]
Waarschijnlijk helpt de recall 61D127 vervangen 3weg klep (is nog? geen recall in NL voor de Inster op de RDW site). Staat voor mij op 31/8 omdat de personeelsbezetting in de garage laag is door de zomervakantie en de 3wegklep is niet op voorraad. Dit tegelijk met het doorvoeren van alle openstaande service campaigns, ik was nog niet eerder in de garage nu 23000km gereden. Vorige week kwam de melding ‘controleer koelsysteem electromotor’ , is sindsdien weggebleven en er zit ook genoeg koelvloeistof in het systeem. Maar voor de garage een trigger om alle updates door te voerenMegat schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:35:
[...]
wij enigszins vergelijkbaar. Vanaf 2009 tot 2023 twee Priussen 3 gehad met - in totaal - ongeveer 350.000 km gereden. Kwalitatief nooit een beter model auto gehad. Wat ons betreft waren dat auto’s van de buiten categorie. De Inster kan daar - na 12000 km sinds januari 2025 - al niet tegenop. Een paar maanden geleden moesten er door de dealer enkele updates uitgevoerd worden. Wachttijd 4 uren. Vandaag wilde ik hem aan de stekker leggen en begint er iets spontaan aanhoudend te brommen. Motorkap geopend en geprobeerd het geluid te localiseren. Het komt van een komponent een beetje schuin onder de vuldop van de ruitensproeiervloeistof. Op het Duitse forum wordt veelvuldig gewag gemaakt van dit euvel, wat een inferieur 3-weg ventiel zou betreffen. Morgen maar eens gaan bellen.
Bedankt voor het posten van de ervaring.sv7088 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:52:
[...]
Waarschijnlijk helpt de recall 61D127 vervangen 3weg klep (is nog? geen recall in NL voor de Inster op de RDW site). Staat voor mij op 31/8 omdat de personeelsbezetting in de garage laag is door de zomervakantie en de 3wegklep is niet op voorraad. Dit tegelijk met het doorvoeren van alle openstaande service campaigns, ik was nog niet eerder in de garage nu 23000km gereden. Vorige week kwam de melding ‘controleer koelsysteem electromotor’ , is sindsdien weggebleven en er zit ook genoeg koelvloeistof in het systeem. Maar voor de garage een trigger om alle updates door te voeren
Alsof de duvel ermee speelt. Vanmorgen de auto aangezet en niets abnormaals te horen. Verder vandaag drie ritjes gemaakt van een kilometer of 12 met gebruik van de airco en vervolgens de stekker erin om te laden. Niets meer gemerkt van het bijgeluid.
Wie nog een voordelige V2L adapter zoekt, € 49,-.
Jammer dat ik deze niet eerder had gezien. Op zich nu ook tevreden, via Marktplaats een originele Hyundai gescoord voor 108 € totaal
https://voldt.nl/search?q=Inster+&type=product%2Cpage&options%5Bunavailable_products%5D=hide&options%5Bprefix%5D=last
Jammer dat ik deze niet eerder had gezien. Op zich nu ook tevreden, via Marktplaats een originele Hyundai gescoord voor 108 € totaal
https://voldt.nl/search?q=Inster+&type=product%2Cpage&options%5Bunavailable_products%5D=hide&options%5Bprefix%5D=last
Sinds feb dit jaar heb ik mijn Inster en omdat ik niet elke dag op de weg zit kan ik prima thuisladen met mijn granny lader. Deze kan op verschillende Amp's worden ingesteld, zelfs 16A.
In de koudere maanden ging het opladen op 220v prima op 16Amp.
Sinds enige tijd(warmere periode) merk ik dat de granny regelmatig stopt met laden en de melding geeft 'control box overheat protection' op de granny. Na korte tijd gaat de granny dan weer verder laden.
Als ik dan naar 14A ga opladen duurt het langer voordat de protection melding weer komt.
Bij het opladen met 12Amp blijft de lader wel de hele tijd laden.
Ik heb dit probleem niet alleen bij mij thuis maar ook bij het huis van mijn vriendin.
koudere periode alles okey op 16Amp en nu moet het naar 12Amp.
Hebben andere granny gebruikers ook dit probleem met hun inster?
Hebben jullie een oplossing voor dit probleem?
Ik moet hierbij vermelden dat mijn granny altijd in de garage staat waar het dus extra warmer is in de zomer. Ook bij mijn vriendin staat de granny in de garage waar ik dus exact hetzelfde gedrag heb.
Alvast bedankt.
Sinds enige tijd(warmere periode) merk ik dat de granny regelmatig stopt met laden en de melding geeft 'control box overheat protection' op de granny. Na korte tijd gaat de granny dan weer verder laden.
Als ik dan naar 14A ga opladen duurt het langer voordat de protection melding weer komt.
Ik heb dit probleem niet alleen bij mij thuis maar ook bij het huis van mijn vriendin.
Ik moet hierbij vermelden dat mijn granny altijd in de garage staat waar het dus extra warmer is in de zomer. Ook bij mijn vriendin staat de granny in de garage waar ik dus exact hetzelfde gedrag heb.
Alvast bedankt.
Discussie is vaker aan de orde geweest. Meerdere uren aan geaard stopcontact met granny levert brandgevaar op bij hoge ampères. De granny die ik bij de renault kreeg ging tot 10A.
Wellicht nuttig:
https://academy.4blue.nl/...%20van%20je%20installatie.
Wellicht nuttig:
https://academy.4blue.nl/...%20van%20je%20installatie.
[ Voor 49% gewijzigd door Garrelt op 22-07-2026 10:34 ]
Wij hebben nu 6 jaar een elektrische auto (5 jaar Seat Mii via private lease en nu 1,5 jaar de gekochte Inster LR) en thuis altijd geladen met de grannylader. We hebben de grannylader van de auto (6, 8, 10 en 12 Amp) en een eerder aangeschafte (10 en 16 Amp). Vaak geladen op 16A en dit zorgde voor een deels gesmolten wandcontactdoos. Daarom nu een CEE aansluiting geïnstalleerd die meer aan kan. Daarmee nog geen probleem ervaren.
Met de bij de auto geleverde grannylader is het mij ook opgevallen dat deze vaak terugschakelde (of stopte?) met het laden op de aangegeven Amps. Met de robuuster uitgevoerde 'eigen' grannylader komt dat eigenlijk niet voor.
Volgend jaar, als de salderingsregeling zonnepanelen is aangeschaft, verwacht ik sowieso vaker de auto op lagere Amps te laden om zoveel mogelijk de opgewekte zonnestroom zelf te gebruiken.
Met de bij de auto geleverde grannylader is het mij ook opgevallen dat deze vaak terugschakelde (of stopte?) met het laden op de aangegeven Amps. Met de robuuster uitgevoerde 'eigen' grannylader komt dat eigenlijk niet voor.
Volgend jaar, als de salderingsregeling zonnepanelen is aangeschaft, verwacht ik sowieso vaker de auto op lagere Amps te laden om zoveel mogelijk de opgewekte zonnestroom zelf te gebruiken.
Dank voor al deze info. Ik ga voorlopig maar meer laden op 12Amp gezien de issues. Heb ook zonnepanelen en thuisbatterijen en zal zeker vanaf volgend jaar ook vaker gaan laden vanuit de zonnepanelen of thuisaccu. Daarmee kan ik tot 3kilowatt laden.rettok schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:06:
Wij hebben nu 6 jaar een elektrische auto (5 jaar Seat Mii via private lease en nu 1,5 jaar de gekochte Inster LR) en thuis altijd geladen met de grannylader. We hebben de grannylader van de auto (6, 8, 10 en 12 Amp) en een eerder aangeschafte (10 en 16 Amp). Vaak geladen op 16A en dit zorgde voor een deels gesmolten wandcontactdoos. Daarom nu een CEE aansluiting geïnstalleerd die meer aan kan. Daarmee nog geen probleem ervaren.
Ik heb de INSTER op 60% van de 11 kW laadcapaciteit gezet , zijnde 6,6 kW. Mijn zonnepanelen leveren 4-4,5 kW midden op de dag. Met Snel Zonneladen laadstrategie op een Peblar lader komt er dan 2,1 tot 2,6 kW uit het net en laadt de INSTER strak op 6,6 kW, behalve als de loadbalancing ingrijpt. Zodoende laadt ik wat langer op, maar wel met optimalisatie van de inzet van de zonnepanelenPowersofts schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:17:
[...]
Dank voor al deze info. Ik ga voorlopig maar meer laden op 12Amp gezien de issues. Heb ook zonnepanelen en thuisbatterijen en zal zeker vanaf volgend jaar ook vaker gaan laden vanuit de zonnepanelen of thuisaccu. Daarmee kan ik tot 3kilowatt laden.
16A laden doe je via een CEE WCD en niet via een schuko WCD hoop ik?Powersofts schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:56:
Sinds feb dit jaar heb ik mijn Inster en omdat ik niet elke dag op de weg zit kan ik prima thuisladen met mijn granny lader. Deze kan op verschillende Amp's worden ingesteld, zelfs 16A.
Alvast bedankt.
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Nee dat doe ik nu met een schuko wcd. Deze zit zonder andere verbruikers op één groep die hiervoor speciaal is vrijgemaakt.-tom-562 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:38:
[...]
16A laden doe je via een CEE WCD en niet via een schuko WCD hoop ik?
Volgens AI:
Het maximale continue vermogen van een Schuko stopcontact is in de praktijk 10 ampère (ongeveer 2300 watt), hoewel het piekvermogen tijdelijk 16 ampère (ongeveer 3680 watt) kan bereiken.
Technische Specificaties
Het maximale continue vermogen van een Schuko stopcontact is in de praktijk 10 ampère (ongeveer 2300 watt), hoewel het piekvermogen tijdelijk 16 ampère (ongeveer 3680 watt) kan bereiken.
Technische Specificaties
- Piekbelasting: 16A bij 230V (max. 3680W) voor kort gebruik.
- Continue belasting: 10A bij 230V (max. 2300W) om oververhitting en brandgevaar te voorkomen.
- Spanning: 230 volt.
- Warmteontwikkeling: Bij langdurig vol belasten (zoals bij het opladen van een elektrische auto) worden de contactpunten en de stekker erg heet.
- Smelten: Oude of slecht aangesloten wandcontactdozen kunnen smelten of brand veroorzaken bij een constante stroom van 16A.
Mijn granny lader is eenvoudig weg te vinden op goochel...DikkeDollie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:42:
Volgens AI:
Technische SpecificatiesVeiligheidsrisico's bij langdurig gebruik
- Piekbelasting: 16A bij 230V (max. 3680W) voor kort gebruik.
- Continue belasting: 10A bij 230V (max. 2300W) om oververhitting en brandgevaar te voorkomen.
- Spanning: 230 volt.
- Warmteontwikkeling: Bij langdurig vol belasten (zoals bij het opladen van een elektrische auto) worden de contactpunten en de stekker erg heet.
- Smelten: Oude of slecht aangesloten wandcontactdozen kunnen smelten of brand veroorzaken bij een constante stroom van 16A.
dé EV Charger Type 2 with APP 3.7kW [7m, 1-phase, 6-16A] Home Charger Type 2 with Digital Display, Adjustable Current, EV Charger 3.7kW for Model Y/3, ID.3/4, EX30, Enyaq and other EV/PHEV
Daar is het dus niet voor gemaakt...Powersofts schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:30:
[...]
Nee dat doe ik nu met een schuko wcd. Deze zit zonder andere verbruikers op één groep die hiervoor speciaal is vrijgemaakt.
Dus, voortaan laden op 10A
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 22-07-2026 15:18 ]
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Je mag onderscheid maken tussen Imax en Inom. Dus maximaal of nominaal. Er zijn best wel WCD type F te vinden met Inom 16A.-tom-562 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:17:
[...]
Daar is het dus niet voor gemaakt...
Vastwel, maar met de 80% voor langere tijd laden, volgens NEN1010, kom je op max 12,8A.Nanuk schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:45:
[...]
Je mag onderscheid maken tussen Imax en Inom. Dus maximaal of nominaal. Er zijn best wel WCD type F te vinden met Inom 16A.
Dat inderdaad. Het is niet zomaar dat er speciale aansluitingen zijn voor inductieplaten. En veel panden (niet-huizen) vrijwel altijd een of enkele kleine krachtstroom-aansluitingen hebben die op een reguliere grondkabel, fase en groep gekoppeld zijn. Die worden geplaatst zodat daarop apparaten aangesloten kunnen worden die een hoger continu vermogen vragen, zonder speciale aanpassingen aan meter/groepenkast.-tom-562 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:17:
[...]
Daar is het dus niet voor gemaakt...
En toch best link, zeker nu je die melding ook nog eens krijgt.Powersofts schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:30:
Nee dat doe ik nu met een schuko wcd. Deze zit zonder andere verbruikers op één groep die hiervoor speciaal is vrijgemaakt.
Steek ook hier je licht eens op; Thuisladen van je EV deel 2
En de infotainment update is nu beschikbaar via USB: https://update.hyundai.com/EU/NL/home
@PTish mischien handig om de nieuwste versie met de software versie te benoemen? Is dit de AX....260128 en EUR...6325?
Mijn Cross heeft zich afgelopen weekend gemeld om de nieuwe versie te downloaden. Als ik via de site van Hyunday mijn VIN nr ingeef loop ik in het menu vast namelijk.
Mijn Cross heeft zich afgelopen weekend gemeld om de nieuwe versie te downloaden. Als ik via de site van Hyunday mijn VIN nr ingeef loop ik in het menu vast namelijk.
/f/image/jhi6Kss3gLYRC2iC3u0YWorj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jtgYfBDCyXY1vRenhjRlPsyC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RGjU5rZeEuNhejeI9hyedJwd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ECeUnWFYPIpkboBF4KGJY3wV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRcmawiIpYGnP1NJpQWNj4s5.jpg?f=fotoalbum_large)