Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:26
Hyundai Inster Belofte van 2025 bij de EV van het jaar verkiezing van o.a. Autoweek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNeQ1mjZW10nb6-y0CZwh4fEaek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL2qgpfjvp0a8Kk5jw33DNuP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 08:27
Vandaag ook weer eens 100% geladen. In de app nu een bereik van 391 km, volgens de auto 379 km (evolve sky, 49kwh, nexen 17" banden).

Is het verstandig om de batterij conditionering altijd aan te zetten of kost dat nu onnodig energie in de lente/zomer (geen idee, het zal toch niet voor niets optioneel zijn in het menu?). Ter info, ik laad niet/weinig bij snelladers.

En tot slot, ik heb de dealer nog gemaild over de vibratie/trilling in het stuur. Hij (Contentgroep) had nog geen nieuws.

[ Voor 14% gewijzigd door Fardrake op 04-04-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:29
[b]Fardrake schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:21:[/

Is het verstandig om de batterij conditionering altijd aan te zetten of kost dat nu onnodig energie in de lente/zomer (geen idee, het zal toch niet voor niets optioneel zijn in het menu?). Ter info, ik laad niet/weinig bij snelladers.
Ik leef met het idee dat de batterijvoorverwarming - indien nodig- automatisch aan gaat als er een snellader geselecteerd wordt in de navigatie. Handmatig in het menu aan- of uitschakelen in een menu heb ik nog niet gezien. Ben ik nog niet goed genoeg thuis in de mogelijkheden van de Inster ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Megat schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:31:
[...]
Ik leef met het idee dat de batterijvoorverwarming - indien nodig- automatisch aan gaat als er een snellader geselecteerd wordt in de navigatie. Handmatig in het menu aan- of uitschakelen in een menu heb ik nog niet gezien. Ben ik nog niet goed genoeg thuis in de mogelijkheden van de Inster ?
Ik las in dit topic dat dat inderdaad niet kan. Wel vreemd want dat kan bij de Kia's wel handmatig. Bij de e-Niro kan het überhaupt niet (dus ook niet met snellader in de navigatie) wat storend is.
Heb net de LM gemaild dat ze een Inster Pulse met winterpack mogen bestellen. :)

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45
sv7088 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:33:
[...]

De matte kleuren zijn tot nu toe vrij zeldzaam, 25x Dusk Blue INSTERs in NL op kenteken op ca 1150 registraties. Maar dan heb je ook wat ;) Hopelijk verbeteren de levertijden voor de matte kleuren
Hoop het ook. Blue matte is gewoon een mooie kleur.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluissie op 04-04-2025 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:13
Ik meen dat eerder een bericht voorbij heb zien komen, maar vindt hem niet:

De auto van mijn vrouw geeft nu een storing in het dashboard, controlleer elektrische systemen.

In de Bluelink app " Batterijmanagementsysteem, DC/DC-laagspannings transformator"

Iemand hier al voor naar zijn dealer geweest ?

** aanvulling** net even een proefritje gemaakt, de auto stottert tijdens het rijden wanneer je langzaam rijdt en dan flink "gas"geeft, het is geen tractie probleem maar lijkt een stroomvoorziening issue te zijn.

**aanvulling 2** zo net even de auto aan de lader gehangen (AC) start normaal op 11 kW maar valt snel terug naar 2200 Watt laden. Stoppen en opnieuw starten geeft het zelfde resultaat.

Ik vermoed een HV accu probleem (BMS).

[ Voor 43% gewijzigd door rvdgaag op 05-04-2025 13:58 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Een filmpje vandaag over de Inster van de ANWB
YouTube: Op tournee met de Hyundai Inster | DAAR ZIT MUZIEK IN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:25
mtv1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:41:
[...]

Een rode driehoek met de melding dat er iets aan de hand is met het batterijsysteem, stoppen en latem checken. 2 keer kort achter elkaar onderweg.

Auto uit en aan en de melding komt daarna niet terug. Wel staat deze nu in het voertuigdiagnose overzicht
Bedoel je dit bericht @rvdgaag
Ik meen jouw melding ook eerder ergens gelezen te hebben, maar kwam op deze uit..
Hoe is deze melding verder verholpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Inster op 04-04-2025 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:18
Inster schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:49:
[...]
Kreeg je geen melding in de Bluelink app dat de auto niet goed afgesloten was?
Had je iets bij (huis) om de 12v batterij weer op te laden? Een paar weken terug zag ik de tip voorbij komen over een setje bij de Lidl, ik heb zo'n noodsetje (nog?) niet aangeschaft
Helaas niet.. Kreeg wel opeens een melding dat valet mode aan stond, ging naar de garage en toen bleek dit issue. Hij hangt nu (een uur) aan een accu lader - die ik zojuist gekocht heb; hopelijk krijgt die de accu werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-07 19:27
Sluissie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:29:
[...]

Hoop het ook. Blue matte is gewoon een mooie kleur.
Precies dat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
Inster schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:32:
[...]

Bedoel je dit bericht @rvdgaag
Ik meen jouw melding ook eerder ergens gelezen te hebben, maar kwam op deze uit..
Hoe is deze melding verder verholpen?
Klopt deze melding, meerdere keren in 1 week tijd ontvangen, dus nu maar afgegeven bij de dealer. De inster staat in de garage voor controle, geen idee wat en hoe. Nog geen terugkoppeling ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door mtv1 op 05-04-2025 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Tip voor zover jullie dat nog niet wisten: als het goed is kun je de mute knop op het stuur inhouden om de snelheidswaarschuwing uit te zetten zonder het visuele gedeelte te elimineren ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 05-04-2025 06:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertWm
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14-06 14:44
Wanneer je ook zo makkelijk de waarschuwing dat je je ogen op de weg moet houden kunt uitzetten, dan hoor ik dat graag.

Verder zeer tevreden over mijn Pulse.
Heb voor de eerste keer mijn auto gebruikt om verhuisdozen voor mijn buren naar een opslag te brengen met alle rugleuningen plat.
Daar gaat echt veel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
BertWm schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:04:
Wanneer je ook zo makkelijk de waarschuwing dat je je ogen op de weg moet houden kunt uitzetten, dan hoor ik dat graag.

Heb voor de eerste keer mijn auto gebruikt om verhuisdozen voor mijn buren naar een opslag te brengen met alle rugleuningen plat.
Daar gaat echt veel in.
Volgens mij kun je een actie toewijzen aan de ster op het stuur en onder het scherm. Zodra de auto binnen is zal ik meer tips delen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster

Daar gaat echt veel in.
"Ietsje minder makkelijk" maar de favoriete knop ken je al wel denk ik? Dan zet je het ook heel snel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
mtv1 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 03:28:
[...]

Klopt deze melding. De inster staat in de garage voor controle, geen idee wat en hoe. Nog geen terugkoppeling ontvangen.
Balen zeg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
Trillende banden/wielen, inmiddels 1000 km gereden, blijft zich voordoen tussen ca. 100 en 120 kmh.
Contact gehad met de werkplaats van de dealer ( men kent het probleem).
Ik hoef niet meer met de auto langs te komen, mijn melding heeft men in het systeem vastgelegd.
Men wacht op een technisch bulletin van Hyundai hoe daar verder mee moet worden omgegaan door de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvMouche
RvMouche schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:47:
[...]

Helaas niet.. Kreeg wel opeens een melding dat valet mode aan stond, ging naar de garage en toen bleek dit issue. Hij hangt nu (een uur) aan een accu lader - die ik zojuist gekocht heb; hopelijk krijgt die de accu werkend.
Conclusie: ANWB gebeld waarbij ze de auto opgestart kregen, maar zagen dat er een sluipgebruik was dat de gehele 12v accu leeg trok. In eerste instantie auto niet in drive kunnen krijgen; daarna wel. Naar de dealer gereden en daar afgegeven, nadat ‘ie in park gezet is wilde hij niet meer rijden. Maandag kijken ze er naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
voor de Tesla zijn er schuifjes die je voor de camera kunt plaatsen en daarmee zou de attentiewaarschuwing buiten werking zijn.
In afwachting van een update voor een minder kritische werking, is bij de Inster de waarschuwing misschien ook buiten werking te zetten door de camera af te dekken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
BertWm schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:12:
Trillende banden/wielen, inmiddels 1000 km gereden, blijft zich voordoen tussen ca. 100 en 120 kmh.
Contact gehad met de werkplaats van de dealer ( men kent het probleem).
Ik hoef niet meer met de auto langs te komen, mijn melding heeft men in het systeem vastgelegd.
Men wacht op een technisch bulletin van Hyundai hoe daar verder mee moet worden omgegaan door de dealers.
Wat ik van een dealer heb begrepen is dat de auto opnieuw uitgelijnd dient te worden. Deze specifieke dealer deed het zelfs met nieuwe Insters voordat ze nog aan de klant werden geleverd. Nieuwe/andere banden schijnen het probleem niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:59:
[...]

Wat ik van een dealer heb begrepen is dat de auto opnieuw uitgelijnd dient te worden. Deze specifieke dealer deed het zelfs met nieuwe Insters voordat ze nog aan de klant werden geleverd. Nieuwe/andere banden schijnen het probleem niet op te lossen.
Lees even alle reacties omtrent dit onderwerp in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:01:
[...]

Ik benoem alleen datgene wat in heb gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:01:
[...]

Het lijkt mij toch zinvol zolang het probleem bestaat dat elke toevoeging/gebruikerservaring m.b.t. het probleem een nuttige bijdrage is, teruglezen helpt daarbij dan niet. Daar is een forum toch voor bedoelt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:44:
[...]

Ik benoem alleen datgene wat in heb gehoord.
Je vergeet de ervaringen in dit topic. Zoek in dit topic op "band" en er zijn meerdere verhalen van gebruikers die aangeven dat de bandenwissel het probleem heeft verholpen. Als een gebruiker aangeeft problemen te hebben en jij daarop reageert, waarmee je de indruk wekt dat een bandenwissel niet helpt, dan vind ik dan te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:10:
[...]

Het lijkt mij toch zinvol zolang het probleem bestaat dat elke toevoeging/gebruikerservaring m.b.t. het probleem een nuttige bijdrage is, teruglezen helpt daarbij dan niet. Daar is een forum toch voor bedoelt.
Je spreekt jezelf tegen. Elke toevoeging kan een nuttige bijdrage zijn in het geheel. Je moet daarbij niet voorbij gaan aan alle voorgaande bijdrages. Dus teruglezen helpt omdat je dan meerdere gebruikerservaringen kunt inzien en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:59:
[...]

De banden die trillen worden niet opnieuw uitgelijnd maar er wordt een klein laagje van de band afgeschraapt. Niet aan beginnen, gewoon vragen om nieuwe banden ! Of je legt er all season banden onder tegen een meerprijs van niet meer dan 200 euro. Hier ook gebeurd en auto rijd perfect.....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:50:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. Elke toevoeging kan een nuttige bijdrage zijn in het geheel. Je moet daarbij niet voorbij gaan aan alle voorgaande bijdrages. Dus teruglezen helpt omdat je dan meerdere gebruikerservaringen kunt inzien en vergelijken.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik schreef toch dat elke bijdrage nuttig kan zijn. Alleen voor de lezer die dat probleem heeft kan teruglezen nuttig, niet voor degene die een bijdrage post. Daarnaast is mijn ervaring dat mensen maar weinig teruglezen of de zoekfunctie gebruiken, gezien de veelvuldig terugkerende identieke vragen/opmerkingen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mededeling omtrent openingspost
Ik heb alle order en dealer data verwijderd omdat meer dan 95% van de lijst inmiddels geleverd is. Die data heeft dan weinig toegevoegde waarde meer. Zo kan de membersonly tag ook weer weg, waardoor de lijst nu weer openbaar staat. Ook zit er nu meer "lucht" in de tabel en zijn de kleurnamen weer voluit geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:08:
[...]

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik schreef toch dat elke bijdrage nuttig kan zijn. Alleen voor de lezer die dat probleem heeft kan teruglezen nuttig, niet voor degene die een bijdrage post. Daarnaast is mijn ervaring dat mensen maar weinig teruglezen of de zoekfunctie gebruiken, gezien de veelvuldig terugkerende identieke vragen/opmerkingen.
Mee eens als het een bijdrage zou zijn waarvan er nog geen informatie bekend is of wanneer het onderwerp relatief nieuw is. Dat is in dit geval niet zo, dus zou je als bijdrager even kunnen zoeken of je niet iets post wat al vaker is gepost.

@turkeyhakan FYI: niet persoonlijk bedoeld en ik vind het leuk om enthousiaste berichten te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:22:
[...]

Mee eens als het een bijdrage zou zijn waarvan er nog geen informatie bekend is of wanneer het onderwerp relatief nieuw is. Dat is in dit geval niet zo, dus zou je als bijdrager even kunnen zoeken of je niet iets post wat al vaker is gepost.

@turkeyhakan FYI: niet persoonlijk bedoeld en ik vind het leuk om enthousiaste berichten te lezen.
Oef, dan gaat wel hier wel erg saai worden vrees ik, want alles is toch wel zo'n beetje besproken. En als je als poster dan ook nog eerst moet zoeken of een bericht van gelijke strekking al eens gepost is dan haken velen af denk ik zo. Ik zou zeggen, wees blij met elk bericht. Voor jou misschien niet (meer) relevant maar voor een ander, een nieuwkomer wellicht, juist wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:47:
[...]

Je vergeet de ervaringen in dit topic. Zoek in dit topic op "band" en er zijn meerdere verhalen van gebruikers die aangeven dat de bandenwissel het probleem heeft verholpen. Als een gebruiker aangeeft problemen te hebben en jij daarop reageert, waarmee je de indruk te wekt dat een bandenwissel niet helpt, dan vind ik dat te kort door de bocht.
Sorry hoor, dat ik mij sinds een paar dagen als toekomstige Hyundai eigenaar niet voldoende heb ingelezen in blijkbaar dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHTN
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-08 09:07
mtv1 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:41:
[...]

Een rode driehoek met de melding dat er iets aan de hand is met het batterijsysteem, stoppen en latem checken. 2 keer kort achter elkaar onderweg.

Auto uit en aan en de melding komt daarna niet terug. Wel staat deze nu in het voertuigdiagnose overzicht
Na 1 dag in de Inster te hebben gereden kreeg ik een melding "controleer elek.syst. wagen" met daarbij een rode auto met een uitroepteken. Ik heb een steenmarterverjager laten plaatsen met stroomplaatjes (schrikdraad zeg maar). Hierbij is de stekker van het koelsysteem los geweest en deze bleek niet voldoende klemkracht te hebben waardoor de storing bleef terug komen. Is nu inmiddels opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHTN
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-08 09:07
Stefannn schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:48:
[...]

Dat “mag” natuurlijk,
Maar “ter info”..
Zo’n adapter stelt geen bal voor. Alle electronica zit in de auto.
De adapter is enkel een stekker en een knopje met een weerstandje dat via de communicatie draad (dat is 1 van de bussen in de stekker) aangeeft “dat de stekker erin zit en vergrendeld kan worden”.
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van Chinese rommel maar deze adapter is in originele variant echt mega overpriced. Als je bij de praxis een verlengsnoer met schakelaar koopt heeft dat ook geen gerenommeerd merk. Defacto is dat exacte even complex.
(Ik weet dat want ik heb mijn eigen laadpaal gemaakt, ik ben nog van plan de V2L direct in de meterkast op het huis aan te sluiten, en dan gewoon via de bestaande laadkabel)
Ik hoor het graag als iemand ervaringen heeft met een imitatie adapter V2L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
WHTN schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:06:
[...]

Na 1 dag in de Inster te hebben gereden kreeg ik een melding "controleer elek.syst. wagen" met daarbij een rode auto met een uitroepteken. Ik heb een steenmarterverjager laten plaatsen met stroomplaatjes (schrikdraad zeg maar). Hierbij is de stekker van het koelsysteem los geweest en deze bleek niet voldoende klemkracht te hebben waardoor de storing bleef terug komen. Is nu inmiddels opgelost.
Ik zal de garage deze tip geven om de klemkracht te controleren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ev4free
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-04 07:10
Hallo allemaal.
Was ons even ontgaan om een reactie te plaatsen.
Uiteindelijk hebben we de Inster Evolve in de kleur buttercream yellow samen met de interieurkleur newtro beige op 21-04-25 geleverd gekregen.
Gelukkig geen trillingen. Zijn er erg bij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPVlYa7NELWnPoGfVUwNAT6fzfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D96iX3gKcKKaUBICSlGGsRPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wat6Icf0XEBE1qkyoCHRJGXT4-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2whvUA6gLe2D1plF2uBvCSgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ev4free schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:31:
Hallo allemaal.
Uiteindelijk hebben we de Inster Evolve in de kleur buttercream yellow samen met de interieurkleur newtro beige op 21-04-25 geleverd gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Heeft de standaard Evolve (niet de sky plus) ook led verlichting in het interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:37:
[...]

Heel mooi! Heeft de standaard Evolve (niet de sky plus) ook led verlichting in het interieur?
Ja 😊
Je kan uit een aantal kleuren kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door Inster op 05-04-2025 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
turkeyhakan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:52:
[...]

Sorry hoor, dat ik mij sinds een paar dagen als toekomstige Hyundai eigenaar niet voldoende heb ingelezen in blijkbaar dit topic.
Ik heb andere banden gekregen en de trillingen waren meteen weg. Maar voor 200 euro extra een setje all season banden is niet verkeerd. Misschien iets om over na te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Hallo allemaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi dat lichte interieur. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Hallo allemaal.
Gefeliciteerd met de nieuwe Inster. Veel veilige kilometers gewenst.

Wat zie ik nou, hebben jullie onze Inster gefotografeerd.?
Oh nee, toch niet. De onze heeft een afvalbakje op de vloer tegen de middenconsole 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weet iemand of je met de Hyundai Inster een wifi hotspot kunt opzetten?

Ik wil de Carlinkit Tbox Plus kopen voor het gebruik van oa draadloze carplay. Maar deze box heeft ook eigen interface waarmee je bijvoorbeeld youtube kunt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kruyfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-07 22:42
de schompen schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:05:
[...]

De banden die trillen worden niet opnieuw uitgelijnd maar er wordt een klein laagje van de band afgeschraapt. Niet aan beginnen, gewoon vragen om nieuwe banden ! Of je legt er all season banden onder tegen een meerprijs van niet meer dan 200 euro. Hier ook gebeurd en auto rijd perfect.....
Vorige maand heeft de dealer de banden gebalanceerd en uitgelijnd met een speciale machine. De trilling is nog steeds aanwezig, ook al liggen de kilometers momenteel rond de 1350, vooral bij snelheden boven de 100 (we hebben dit getest op de autobahn). De trilling is niet zo sterk als voorheen (80 km al getrild op de eerste dag dat we de auto bij de dealer ophaalden). Dealers hebben ons herhaaldelijk verzekerd dat we op de hoogte zouden worden gebracht wanneer de nieuwe banden uit Korea zouden worden geleverd, but yeah I'm not holding my breath.

Helaas is er ook geen mogelijkheid om de oude banden te wisselen voor de nieuwe all-seasonbanden met een meerprijs van € 200. Als we dat willen, moeten we de volledige prijs betalen

PS :Terwijl sommige dealers proberen ervoor te zorgen dat een klant tevreden is, zullen anderen gewoon reageren met het typische antwoord: "We wachten op verdere instructies van Hyundai, namelijk...????????" Dus het hangt van de dealer af! Houd er daarom rekening mee dat niet alle verhalen hier (over het verwisselen van de banden) van toepassing zijn op alle vergelijkbare situaties. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kruyfie op 06-04-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah-Raisa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-08 20:31
Weet iemand al iets over lakstiften? Ik heb helaas een klein krasje gereden in mijn Inster (Ivory unbleached solid) en wil dat graag tegen eventuele roestvorming beschermen. De dealer heeft bij Hyundai Nederland geinformeerd en die zeggen dat er nog geen lakstiften zijn, want (te) nieuwe verf.
Ik begrijp al dat ik desnoods een kleurloze lakstift (MoTip) kan gebruiken, maar heeft iemand een idee, hoe ik anders dan rechtstreeks bij Hyundai aan een lakstift voor "Ivory unbleached solid" (kleurcode vlgs Hyundai "NES") kan komen?
Alvast bedankt voor alle mogelijke tips!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lex15
  • Laatst online: 09:41
Ivory unbleached solid bij AutolakOpMaat.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Kruyfie schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:21:
[...]

Vorige maand heeft de dealer de banden gebalanceerd en uitgelijnd met een speciale machine. De trilling is nog steeds aanwezig, ook al liggen de kilometers momenteel rond de 1350, vooral bij snelheden boven de 100 (we hebben dit getest op de autobahn). De trilling is niet zo sterk als voorheen (80 km al getrild op de eerste dag dat we de auto bij de dealer ophaalden). Dealers hebben ons herhaaldelijk verzekerd dat we op de hoogte zouden worden gebracht wanneer de nieuwe banden uit Korea zouden worden geleverd, but yeah I'm not holding my breath.

Helaas is er ook geen mogelijkheid om de oude banden te wisselen voor de nieuwe all-seasonbanden met een meerprijs van € 200. Als we dat willen, moeten we de volledige prijs betalen

PS :Terwijl sommige dealers proberen ervoor te zorgen dat een klant tevreden is, zullen anderen gewoon reageren met het typische antwoord: "We wachten op verdere instructies van Hyundai, namelijk...????????" Dus het hangt van de dealer af! Houd er daarom rekening mee dat niet alle verhalen hier (over het verwisselen van de banden) van toepassing zijn op alle vergelijkbare situaties. :)
@Kruyfie: het ging hier vooral om de bewering van een dealer dat het vervangen van de banden niet zou helpen tegen de trillingen. Dat doet het dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
monica66 in "Het grote Hyundai Inster topic" monica66 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:17/b]
[...]

@Kruyfie: het ging hier vooral om de bewering van een dealer dat het vervangen van de banden niet zou helpen tegen de trillingen. Dat doet het dus wel.
[/quote]

Nou, onze dealer vertelde ons dat verhaal ook. Ik kan me zelfs niet meer herinneren hoeveel smoesjes ze ons gaven, zoals de delegatie van Hyundai Korea; nu gaat Hyundai de banden vervangen, maar we wachten nog steeds op de bandenzending uit Korea... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:42
Het is allemaal nog niet duidelijk denk ik wat de oorzaak van de trillingen is en wat de definitieve oplossing gaat zijn? Mijn banden zijn inmiddels omgewisseld en het probleem met trilling is niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
tweakertjee schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:34:
Het is allemaal nog niet duidelijk denk ik wat de oorzaak van de trillingen is en wat de definitieve oplossing gaat zijn? Mijn banden zijn inmiddels omgewisseld en het probleem met trilling is niet verholpen.
Kunt u meer details geven? Was er een gratis bandenwissel van de dealer? Of heeft u het zelf gedaan? Het stuur van onze auto trilt nog steeds, vooral als we meer dan 100 kilometer rijden (autobahn getest), maar het is niet meer zo erg als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
tweakertjee schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:34:
Met welk merk banden zijn ze omgewisseld ?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Worden de Insters standaard met zomerbanden geleverd? (17” voor de Evolve)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
turkeyhakan schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:41:
Worden de Insters standaard met zomerbanden geleverd? (17” voor de Evolve)
Ja, van Kumho of Nexen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF7wKk9pFIZ_vMvKSpf6GpcpeUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Az2gt6WeV4d8kPcZVHzHrcM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq-6NKQ18euNYdjlKbs4FqWrm7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0QTc8q2J11a5cIrUuCHwAP2.jpg?f=fotoalbum_large

De eerder gemelde storing (zie de foto's) leidde tot een stoterig acceleratiegedrag en het laden op de AC lader startte op 11 kW maar viel snel terug naar nog geen 2 kW.

Na melding dit weekend via email aan de werkplaats van Van Der Linden Hyundai in Zoetermeer werd ik maandag ochtend vroeg gebeld om die dag langs te komen als ik kon zodat ze er een software update in konden laden. Zo gedaan, was er om 09.00 en een uurtje later klaar. Alles werkt weer zoals het hoor lijkt het nu. Jammer dat het gebeurde maar prima opgelost. Vrouwlief weer blij.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Een Zwitsers filmpje, waarbij de elektrische prestaties van de Inster 49 kW worden vergeleken met die van de Renault 5
YouTube: Renault 5 vs. Hyundai Inster - Reichweite, Laden, Verbrauch - Wer ba...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De eerder gemelde storing (zie de foto's) leidde tot een stoterig acceleratiegedrag en het laden op de AC lader startte op 11 kW maar viel snel terug naar nog geen 2 kW.

Na melding dit weekend via email aan de werkplaats van Van Der Linden Hyundai in Zoetermeer werd ik maandag ochtend vroeg gebeld om die dag langs te komen als ik kon zodat ze er een software update in konden laden. Zo gedaan, was er om 09.00 en een uurtje later klaar. Alles werkt weer zoals het hoor lijkt het nu. Jammer dat het gebeurde maar prima opgelost. Vrouwlijf weer blij.
Dat biedt perspectief die update. Ik hoop dat het voor de onze ook geldt, nog even geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na melding dit weekend via email aan de werkplaats van Van Der Linden Hyundai in Zoetermeer werd ik maandag ochtend vroeg gebeld om die dag langs te komen als ik kon zodat ze er een software update in konden laden. Zo gedaan, was er om 09.00 en een uurtje later klaar. Alles werkt weer zoals het hoor lijkt het nu. Jammer dat het gebeurde maar prima opgelost. Vrouwlijf weer blij.
Wat fijn dat het op te lossen was met een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:42
Kruyfie schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:47:
[...]

Kunt u meer details geven? Was er een gratis bandenwissel van de dealer? Of heeft u het zelf gedaan? Het stuur van onze auto trilt nog steeds, vooral als we meer dan 100 kilometer rijden (autobahn getest), maar het is niet meer zo erg als voorheen.
Natuurlijk! Het gaat om een bandenwissel door de dealer en het zijn Michelin banden, dus geen B merk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is het mogelijke de versie van de nieuwe software in dit forum te vermelden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
sv7088 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:07:
[...]

Is het mogelijke de versie van de nieuwe software in dit forum te vermelden?
Geen idee, heb moeten tekenen dat de opdracht uitgevoerd was maar in het document stonden geen gegevens van de update.

Als je een VIN nummer van je auto hebt kun je op deze site kijken of er een update voor je auto is:

https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:33:
[...]

Geen idee, heb moeten tekenen dat de opdracht uitgevoerd was maar in het document stonden geen gegevens van de update.

Als je een VIN nummer van je auto hebt kun je op deze site kijken of er een update voor je auto is:

Van wanneer is jouw Inster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:13:
[...]

Van wanneer is jouw Inster?
Geleverd 3e week februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
[b]rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:33:[/

Hartelijk dank voor de link👍
Als ik het VIN nummer van ons autootje ingeef, krijg ik een voorstel voor onderstaande 2 updates.
De eerste gaat over de bandendruk bewaking denk ik.
Welk deel van de software een update behoeft in de tweede aankondiging, denk ik zo niet te kunnen ontcijferen.
Voorlopig nog geen haast nodig lijkt mij.

EV IEB UPDATE #1733 - Verbesserte Regellogik für I-TPMS
Gültig bis: 13.07.2027
Kampagnencode: 40D265

AX EV AVNT SOFTWARE UPDATE
Kampagnencode: 50D001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Megat schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:03:
[...]

Hartelijk dank voor de link👍
Als ik het VIN nummer van ons autootje ingeef, krijg ik een voorstel voor onderstaande 2 updates.
De eerste gaat over de bandendruk bewaking denk ik.
Welk deel van de software een update behoeft in de tweede aankondiging, denk ik zo niet te kunnen ontcijferen.
Voorlopig nog geen haast nodig lijkt mij.

EV IEB UPDATE #1733 - Verbesserte Regellogik für I-TPMS
Kampagnencode: 40D265

AX EV AVNT SOFTWARE UPDATE
Kampagnencode: 50D001
In principe worden dit soort updates gedaan wanneer de auto voor onderhoud komt, is er een storing aan de auto dan kijken ze altijd of er een sw update is.

Dat is ook de reden van mijn eerdere post, zodra je die storing mocht krijgen kun je naar de dealer voor een update. Die AX EV AVNT software update is zoals ik schat de update die bij mij het probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Stel dat de updates zijn gedaan, verdwijnt het dan op die website?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:51:
Stel dat de updates zijn gedaan, verdwijnt het dan op die website?
Ja dat duurt een paar dagen maar dan zijn ze inderdaad weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:12:
[...]

Ja dat duurt een paar dagen maar dan zijn ze inderdaad weg
Fijn om te weten, dank je wel! Zodra ik mijn VIN heb ga ik hem ook direct eens toetsen in dat systeem.

Aanvullende vraag: worden nieuwe auto's altijd geüpdatet naar de meest recente software versies bij aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
De mijne was/is wel up to date als ik mijn VIN invoer, aflevering 2e week februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvMouche
De hierboven genoemde update bleek ook het probleem met mijn 12v accu op te lossen. Bij de dealer vertelden ze me dat ze die update op alle Insters moeten gaan installeren, verder nog onduidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monica66
Jammer dat ze dit soort updates niet gewoon over the air kunnen installeren. Dat zou tegenwoordig toch gewoon moeten kunnen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:09
monica66 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:35:
Jammer dat ze dit soort updates niet gewoon over the air kunnen installeren. Dat zou tegenwoordig toch gewoon moeten kunnen..
Dat zou moeten kunnen, maar dan loop je het risico dat er iets mis gaat en dat daarna een auto "gebricked" is. Laat ze het maar lekker in een gecontroleerde omgeving (garage) uitvoeren.

Ik vindt het ook netjes dat er blijkbaar al een update beschikbaar is als ongeveer de eerste hier op het forum een storing heeft, en dat hij na een uurtje de auto weer werkend mee mag nemen.

Dat is bij sommige andere automerken wel anders.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:35:
Mee eens mevrouw.
Ik meen een merk te kennen dat met enige regelmaat - en voor zover als ik weet nagenoeg probleemloos - ‘over the air’ updates uitvoert. Niet alleen om mogelijke storingen te verhelpen, maar soms ook met merkbare verbeteringen aan de auto. Kijkend naar de updates van ons mobieltje, Ipad of laptop, zie ik dat ‘OTA’ updates al jaren de normaalste zaak van de wereld zijn.
De dealer zit tegenwoordig soms niet meer om de hoek, in ons geval is het 26 km enkele reis. Ik zou het fijner vinden als wij ook onze Inster bij de tijd - zelfs letterlijk - zouden kunnen houden zonder daarvoor naar de dealer te hoeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:33
Gisterenochtend zag ik dat de Evolve Sky Plus goedkoper was dan de reguliere Evolve met Winter+Tech packs. We wilden nog even navraag doen hoe het nou zat met de levering van onze Pulse met Winter pack en of deze nou wel of niet in het zwart eerder leverbaar zou zijn.
De verkoper bleek ziek, zijn collega gaf aan dat het sneller was als we even langs zouden komen. Dus na het werk even snel naar de dealer, navraag gedaan over de levering en de zwarte. Wat blijkt, in tegenstelling tot wat de verkoper zei, moest onze Tomboy Khaki wél nog gemaakt worden in de fabriek, dus de verwachte levering eind juni klopte gewoon. Ontzettend jammer omdat de verkoper zei dat hij vanaf eind maart klaar kon staan en ze hem in de opslag zouden zetten totdat we het geld hadden. Helaas zou een zwarte ook niet (veel) sneller geleverd kunnen worden.

Toen maar even nagevraagd hoe het zat met de Evolve Sky Plus, aangezien de geadverteerde prijs wel de prijs is die we extra wilden betalen voor de upgrade naar Evolve met Tech Pack erbij. Ook de dealer vond dit vreemd, maar het klopte volgens de "gratis upgrade"-actie wel. Hij heeft toen voorgesteld om de Evolve met Winter en Tech packs voor de prijs van de sky te leveren, wel in het zwart, omdat deze uit voorraad leverbaar is.

Met een beetje geluk hebben wij dus toch nog voor Pasen de Inster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
rvdgaag schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:33:
[...]

===========================================

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asMc4_ulSBugXXM9NIHIBZIrAi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yVaugypOuoBsHrJ5OuL3XzDB.png?f=fotoalbum_largeIk weet nog steeds niet hoe ik de update moet interpreteren. De gelinkte website, die over "recalls" gaat, is in het Duits. Omdat mijn Duits bagger is (ja, ik weet dat er Google Translate is, maar toch...), heb ik gezocht naar de Engelse versie. Het zou kunnen dat "software-update" is inbegrepen bij veiligheidsrecalls... maar mijn vraag hier is, de Inster is relatief nieuw; ik heb de auto in de 3e week van februari dit jaar ontvangen. Moet de software up-to-date zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Megat schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:28:
[...]
Mee eens mevrouw.
Ik meen een merk te kennen dat met enige regelmaat - en voor zover als ik weet nagenoeg probleemloos - ‘over the air’ updates uitvoert. Niet alleen om mogelijke storingen te verhelpen, maar soms ook met merkbare verbeteringen aan de auto. Kijkend naar de updates van ons mobieltje, Ipad of laptop, zie ik dat ‘OTA’ updates al jaren de normaalste zaak van de wereld zijn.
De dealer zit tegenwoordig soms niet meer om de hoek, in ons geval is het 26 km enkele reis. Ik zou het fijner vinden als wij ook onze Inster bij de tijd - zelfs letterlijk - zouden kunnen houden zonder daarvoor naar de dealer te hoeven.
Tesla!! 8) Die doet dit fantastisch. Ik was ook in de veronderstelling dat dergelijke updates OTA aangeboden zouden worden bij de Inster. Blijkbaar niet..

Contact gehad met onze dealer: bij een 0-beurt worden alle beschikbare updates geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet of ik deze al eerder had gedeeld:

Niet alleen kunnen diverse Hyundai-modellen Over-The-Air (OTA) software-updates voor kaarten en infotainment uitvoeren, Hyundai biedt voor bepaalde Hyundai-modellen ook Over-The-Air (OTA) software-updates voor voertuigsystemen aan. Met een druk op de knop zijn de nieuwste verbeteringen direct beschikbaar – je hoeft daarvoor niet meer langs de Hyundai-dealer te gaan.

Link naar Hyundai

Er wordt specifiek verwezen naar:

Dit soort software-updates worden Over-The-Air (OTA) updates genoemd. OTA-auto-updates worden vaak toegepast op infotainment- en voertuigsysteemsoftware.

De nieuwe KONA (Mild-Hybrid, Hybrid en Electric), IONIQ 6, IONIQ 5, IONIQ 5 N, TUCSON (Hybrid en Plug-in Hybrid), SANTA FE (Hybrid en Plug-in Hybrid) en INSTER ondersteunen op dit moment Over-The-Air (OTA) software-updates voor voertuigsystemen.

Je dient wel een Bluelink abonnement te hebben blijkbaar. In ieder geval een LITE abonnement. https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Is er iemand die dit kan testen? Mogelijk staat er ergens in de instellingen een mogelijkheid tot updaten?

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 08-04-2025 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
In Duitsland zijn er vaak fanaten voor elk automerk, zo is er ook een special Inster forum: https://www.insterforum.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:19:
[...]

Tesla!! 8) Die doet dit fantastisch. Ik was ook in de veronderstelling dat dergelijke updates OTA aangeboden zouden worden bij de Inster. Blijkbaar niet..
😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:19:
[...]

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:38:
Ik weet niet of ik deze al eerder had gedeeld:

Niet alleen kunnen diverse Hyundai-modellen Over-The-Air (OTA) software-updates voor kaarten en infotainment uitvoeren, Hyundai biedt voor bepaalde Hyundai-modellen ook Over-The-Air (OTA) software-updates voor voertuigsystemen aan. Met een druk op de knop zijn de nieuwste verbeteringen direct beschikbaar – je hoeft daarvoor niet meer langs de Hyundai-dealer te gaan.

Link naar Hyundai

Er wordt specifiek verwezen naar:

Dit soort software-updates worden Over-The-Air (OTA) updates genoemd. OTA-auto-updates worden vaak toegepast op infotainment- en voertuigsysteemsoftware.

De nieuwe KONA (Mild-Hybrid, Hybrid en Electric), IONIQ 6, IONIQ 5, IONIQ 5 N, TUCSON (Hybrid en Plug-in Hybrid), SANTA FE (Hybrid en Plug-in Hybrid) en INSTER ondersteunen op dit moment Over-The-Air (OTA) software-updates voor voertuigsystemen.

Je dient wel een Bluelink abonnement te hebben blijkbaar. In ieder geval een LITE abonnement. https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Is er iemand die dit kan testen? Mogelijk staat er ergens in de instellingen een mogelijkheid tot updaten?
Ik heb gekeken;
Instellingen - info versie/update:

"OTA - infotainment en kaart
Service geactiveerd"

Je kan elders in het menu (algemene instellingen) ook het volgende aanvinken bij "Over-The-Air updates:
automatisch downloaden van software-updates en voorbereiding van de installatie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inster schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:15:
[...]

Ik heb gekeken;
Instellingen - info versie/update:

"OTA - infotainment en kaart
Service geactiveerd"

Je kan elders in het menu (algemene instellingen) ook het volgende aanvinken bij "Over-The-Air updates:
automatisch downloaden van software-updates en voorbereiding van de installatie"
Thanks! (Voorlopig) dus alleen nog het multimediasysteem en de navigatiekaarten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 11:32
Oeh, nieuwe opties voor het interieur: lederen interieur in 3 varianten.
- volledig leder
- N style leder
- 50/50 leder/kunstleder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ThermoVolt schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:36:
Oeh, nieuwe opties voor het interieur: lederen interieur in 3 varianten.
- volledig leder
- N style leder
- 50/50 leder/kunstleder
Hoe kom je hierbij? Zit hier een meerprijs aan verbonden?

Edit, het schijnt een accessoire te zijn. Wat doen ze met de originele stoelen dan? Of is het dat ze hem opnieuw bekleden? Fikse meerprijs. Vind de standaarstoelen wel prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcPQSuKD9SPLtauUyXPjvMqsb9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wEYq1sGjXVMc9SZJCoJqe0P0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door turkeyhakan op 09-04-2025 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:37:
[...]
Dat zou moeten kunnen, maar dan loop je het risico dat er iets mis gaat en dat daarna een auto "gebricked" is. Laat ze het maar lekker in een gecontroleerde omgeving (garage) uitvoeren.

Ik vindt het ook netjes dat er blijkbaar al een update beschikbaar is als ongeveer de eerste hier op het forum een storing heeft, en dat hij na een uurtje de auto weer werkend mee mag nemen.

Dat is bij sommige andere automerken wel anders.
Misschien mag ik onze ervaring met Tesla van vandaag hier schrijven.

Bij het plaatsen van de fietsendrager op onze Tesla Model Y, bleek er water in de contactdoos te zitten en de contacten waren groen. We hebben een afspraak gemaakt via de site bij Tesla.
Vanmorgen kwam een monteur van Tesla bij ons aan huis en heeft ter plekke de stekkerdoos inclusief kabelboom vervangen en - met de fietsendrager geplaatst - laten zien dat alles weer functioneert.
De oorzaak was dat het water via de afvoer van de achterklep via een hoes, die om de trekhaakbekabeling zit, in de stekkerdoos was gelopen.
Onze Tesla is in september ‘23 geleverd en het is onder garantie - zonder discussie - opgelost.
Ik weet niet of het altijd zo gaat bij Tesla, maar dit vind ik werkelijk top.

[ Voor 32% gewijzigd door Megat op 09-04-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:23
Ik denk dat DOGE nog niet is langsgeweest om daar eens goed op de service te gaan bezuinigen. Maar dat is wel netjes ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marzman95
Gisteren gebeld door de verkoper. M'n Inster (Evolve Abyss Black, met Winter + Tech packs), is bij de dealer geleverd! Volgende week donderdag de ophaalafspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
marzman95 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:37:
Gisteren gebeld door de verkoper. M'n Inster (Evolve Abyss Black, met Winter + Tech packs), is bij de dealer geleverd! Volgende week donderdag de ophaalafspraak.
Gefeliciteerd! Bij welke dealer als ik vragen mag?

De kleur Abyss Black is wel erg mooi. Heb deze van het weekend nog even bekeken in Hengelo. Ik kon het parelmoereffect echter niet zo 123 terugzien onder de zon. Dat is bij mijn Tesla wel anders (die schittert enorm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:40:
[...]

Gefeliciteerd! Bij welke dealer als ik vragen mag?

De kleur Abyss Black is wel erg mooi. Heb deze van het weekend nog even bekeken in Hengelo. Ik kon het parelmoereffect echter niet zo 123 terugzien onder de zon. Dat is bij mijn Tesla wel anders (die schittert enorm).
Content in Eindhoven, lekker om de hoek. Is uiteraard geen doorslaggevende factor geweest, maar wel heel fijn als er iets mee aan de hand is.

In vergelijking met Hedin waar we de Leaf vorig jaar als occasion gekocht hebben, lijkt Content echt wel een stuk meer te zien in elektrisch rijden. Zal ook wel te maken hebben met de merken die ze verkopen, maar ik merkte bij Hedin toch wel gebrek aan kennis over EV's, terwijl de verkopers van Content duidelijk wel ervaring en kennis hebben over EV's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
marzman95 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:49:
[...]

Content in Eindhoven, lekker om de hoek. Is uiteraard geen doorslaggevende factor geweest, maar wel heel fijn als er iets mee aan de hand is.

In vergelijking met Hedin waar we de Leaf vorig jaar als occasion gekocht hebben, lijkt Content echt wel een stuk meer te zien in elektrisch rijden. Zal ook wel te maken hebben met de merken die ze verkopen, maar ik merkte bij Hedin toch wel gebrek aan kennis over EV's, terwijl de verkopers van Content duidelijk wel ervaring en kennis hebben over EV's.
Fijn, ben heel benieuwd naar je ervaringen eind volgende week!! Veel plezier met het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster045
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand het ontgrendelen van de deuren via samsung wallet uitgeprobeerd? (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inster045 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:39:
Heeft iemand het ontgrendelen van de deuren via samsung wallet uitgeprobeerd? (Android)
Zodra onze Inster binnen is zal ik het via mijn iPhone proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Inster 49kWh Pulse, Unbleached Ivory met Winter Pack is besteld!
Nu ik toch voor het winter pack ga hoop ik wel op een SW update waarmee ik de batterijverwarming handmatig kan inschakelen.

[ Voor 49% gewijzigd door DonJuape op 10-04-2025 16:57 ]

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DonJuape schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:55:
Inster 49kWh Pulse, Unbleached Ivory met Winter Pack is besteld!
Nu ik toch voor het winter pack ga hoop ik wel op een SW update waarmee ik de batterijverwarming handmatig kan inschakelen.
Bij Tesla is het zo dat de accu wordt voorverwarmd op het moment dat het buiten koud is. Of de accu wordt gekoeld middels de warmtepomp als het buiten warm is.

Dit zal vast en zeker ook bij Hyundai zo gaan. Je dient bij Tesla in ieder geval alleen de climate control aan te zetten middels de app.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 10-04-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:59:
[...]

Bij Tesla is het zo dat de accu wordt voorverwarmd op het moment dat het buiten koud is. Of de accu wordt gekoeld middels de warmtepomp als het buiten warm is.

Dit zal vast en zeker ook bij Hyundai zo gaan. Je dient bij Tesla in ieder geval alleen de climate control aan te zetten middels de app.
Dat is maar de vraag. Ik begrijp uit dit topic dat bij de Inster de batterijverwarming pas wordt ingeschakeld zodra je naar een DC lader navigeert.
Tesla heeft dat soort dingen in de regel beter voor elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJuape op 10-04-2025 17:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Ik krijg steeds meer het idee hier in het topic 'Inster-Tesla vergelijk' te zijn beland 😵‍💫

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:09
AnjaT850 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:04:
Ik krijg steeds meer het idee hier in het topic 'Inster-Tesla vergelijk' te zijn beland 😵‍💫
Blijkbaar laat de Inster zich goed vergelijken met een Tesla model Y die ongeveer dubbel zo duur is qua aanschaf (qua vanafprijs), wegenbelasting en verzekering :).

Een vergelijking met auto's in dezelfde klasse zou interessanter zijn.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Ik meen dat momenteel alle merken vergeleken worden met Tesla en misschien heeft dat zo zijn redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ja dat gaat prima. Ik moet de achterkant van de telefoon wel echt tegen de sensor in de deurklink houden om de deur ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
In de basis doet Tesla bepaalde dingen heel erg goed, vandaar.

Ik heb verder naast twee Tesla’s ook een ID.4 gehad. Maar die auto komt nooit in mij op als vergelijk met andere auto’s. Behalve de ruimte en het comfort dan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvMouche
iPhone (en Watch) wel al vaker geprobeerd. Voor de deuren werkt het prima, rijden vind ik het wat onhandig omdat je de telefoon op de draadloze lader moet leggen. Met een Watch rijden is me niet gelukt (als dat kan?).

Wat mij betreft is het vooral handig om snel iets uit de auto te halen dus; of: als backup voor als je de sleutel in de auto laat liggen en op de 'lock' knop drukt bij de deur. Is al een keer m'n redding geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
RvMouche schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:12:
[...]

iPhone (en Watch) wel al vaker geprobeerd. Voor de deuren werkt het prima, rijden vind ik het wat onhandig omdat je de telefoon op de draadloze lader moet leggen. Met een Watch rijden is me niet gelukt (als dat kan?).

Wat mij betreft is het vooral handig om snel iets uit de auto te halen dus; of: als backup voor als je de sleutel in de auto laat liggen en op de 'lock' knop drukt bij de deur. Is al een keer m'n redding geweest :-)
Fijn om te weten, ik vroeg me al af hoe het zou moeten gaan met een Watch. Die doe je over het algemeen niet af om hem op de lader te leggen.

Vanuit m'n kale Leaf, die een losse telefoonhouder met draadloze lader heeft, heb ik een hoesje waar ik m'n telefoon los kan maken om hem draadloos te laden. Dus wat dat betreft lijkt het voor mij niet zo'n probleem. Waar ik meer mee zit is dat de Inster geen draadloze Carplay heeft, maar daar schijnen inmiddels ook oplossingen voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
  • Laatst online: 14-05 19:56
Wie weet of in de navigatie ook Tesla Supercharger (beschikbare/)laadstation voorhanden zijn. Krijg de indruk van niet. Hoor graag.
Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste