Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:23:
Nogmaals, je vergelijkt appels met peren. Een compacte stadsauto is geen sedan. Snel rijden in koude Noorse temperaturen is niet hetzelfde als rijden in Spanje. Ik begrijp dat je graag dezelfde waarden zou willen halen, maar je moet daarbij wel realistisch blijven.

Het filmpje van TeslaBjorn is in mijn ogen op geen enkele manier representatief voor realistisch verbruik. Je bericht heeft geen enkele vorm van nuancering omtrent omstandigheden of rijgedrag en je posthistorie gaat in dit topic alleen maar over hoe goed het verbruik is van je Ioniq vs de Inster.
Ik snap niet waarom jij het allemaal zo persoonlijk opvat, ik probeer mij alleen maar een beeld te vormen of de Inster de opvolger van mijn Ioniq gaat worden omdat het mij een aantrekkelijke kandidaat lijkt. Niet meer en niet minder.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Ik snap niet waarom jij het allemaal zo persoonlijk opvat, ik probeer mij alleen maar een beeld te vormen of de Inster de opvolger van mijn Ioniq gaat worden omdat het mij een aantrekkelijke kandidaat lijkt. Niet meer en niet minder.
Het valt mij gewoon op dat je hier continu die vergelijking maakt en keer op keer lees ik hetzelfde. Op een gegeven moment vind ik dat vermoeiend worden, helemaal wanneer enige nuancering ontbreekt. Aangezien dit forum om te discussiëren is, reageer ik daar op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:40
Het filmpje laat in ieder geval zien dat het mogelijk is om in een redelijke tijd 1000km te rijden. Dus een keertje naar Spanje is geen probleem. Ik vindt het resultaat best netjes voor een budget EV. Probeer hetzelfde eens met een Dacia Spring :+.

Die 13kWh/100km ga ik van de zomer echt nog wel een keer flink verbeteren. De omstandigheden waren verre van ideaal (o.a. vol beladen en verwarming aan).

Ter vergelijking met mijn vorige EV's is de Inster een stuk zuiniger in gebruik, dus om nou te zeggen dat ie onzuinig is vindt ik zwaar overtrokken. Maar er zijn natuurlijk zuinigere auto's te vinden.

Iedereen mag zijn eigen keuze maken, en als ik regelmatig ritjes van 1000km of meer zou maken had ik ook een andere auto uitgekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 31-03-2025 20:55 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Het valt mij gewoon op dat je hier continu die vergelijking maakt en keer op keer lees ik hetzelfde. Op een gegeven moment vind ik dat vermoeiend worden, helemaal wanneer enige nuancering ontbreekt. Aangezien dit forum om te discussiëren is, reageer ik daar op.
Volgens mij heeft Bjorn die nuancering toch duidelijk aangegeven, bij een toenemend hogere snelheid neemt het verbruik flink toe, veel meer dan bij andere EV's. En ik probeer er hier achter te komen hoe anderen dit ervaren. Dus de nuancering ontbreekt zeker niet.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:52:

Die 13kWh/100km ga ik van de zomer echt nog wel een keer flink verbeteren. De omstandigheden waren verre van ideaal (o.a. vol beladen en verwarming aan).
Kijk, dat is waar ik nu benieuwd naar ben. :) Want aan de spritmonitor hebben we nog niet veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 20:45
Zou het zo kunnen zijn dat de Inster niet de meest voor de hand liggende keuze is als je veel snelwegkilomers maakt ? Daarbij denk ik niet alleen aan het verbruik ! Wat te denken van het comfort, bijvoorbeeld vanwege de kleine wielbasis en geringe breedte, maar ook de geluiden die in het interieur doordringen.
Zou het zo kunnen zijn dat een Tesla niet de meest voor de hand liggende keuze is als je veel in stad en dorp je kilometers maakt ? Daarbij denk ik niet alleen aan het verbruik ! Wat te denken van smalle drukke straatjes en bij het parkeren in - bijvoorbeeld in parkeergarages - is het ook niet steeds een lolletje, vanwege de smalle parkeervakken.
Dit zijn misschien uitersten. Wat ik wil zeggen is dat A of B segment auto’s vergelijken met C of D exemplaren eigenlijk per definitie mank gaat. Gewoon omdat ze voor verschillend gebruik ontworpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldfart65
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-03 23:20
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Ik kijk alleen naar het verschil zoals hij heeft gereden in beide auto's.
Waar vind je die data? Uit de comments onder die video begrijp ik dat daar een temperatuurverschil van 14 graden zou zijn, en nu word ik toch wel benieuwd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Hyundai heeft op dit moment een actie voor oa de Inster, het Continu Plan! Komt jullie dit bekend voor? 0,99% rente!

Het is volgens mij een huurkoop constructie? Jammer dat de smart bonus niet van toepassing is op deze constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Oldfart65 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:13:
[...]

Waar vind je die data? Uit de comments onder die video begrijp ik dat daar een temperatuurverschil van 14 graden zou zijn, en nu word ik toch wel benieuwd ;-)
In de omschrijving onder zijn video's is een link naar een document met alle gegevens van zijn testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

DonJuape schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:49:
Een vraag over het winterpack. Functie van de WP snap ik en ik snap ook dat de meningen verschillen over hoeveel nut voor de range dit heeft in ons klimaat.
Maar dan de batterijverwarming. Ik snap het nut voor het DC snelladen bij lage temperaturen maar heb ik er verder nog wat aan?
Sorry voor het mijzelf quoten maar was een beetje ondergesneeuwd door de range discussie.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Oldfart65 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:13:
[...]

In de video om 33:55.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8pROmzewjcw1O3WeXbhHUuCWyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/74rPCBLY2fWbD10vllkpTm6v.png?f=fotoalbum_large

Toch snap ik niet helemaal waarom het verbruik hoog genoemd wordt als je het vergelijkt met de andere auto's in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:23:
Nogmaals, je vergelijkt appels met peren..
Dat doet die Björn altijd (waarom mensen trouwens altijd zo weglopen met die man en zijn woorden bijna als heilige zoete koek slikken, is mij nog altijd een compleet raadsel, maar goed. Dat zal aan mij liggen).

Maaaarrr, hij vergelijkt wel alle appels en peren op dezelfde manier. Hoeveel van deze appels passen er in een mand. Hoeveel van deze peren kan je eten op een dag. Als je liever peren hebt, zou je naar dit type peer kunnen kijken, etc.
Dat is niet helemaal nutteloos, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jck82 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:50:
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar onze Inster komt in februari (datum nog niet bekend..)

Maar een van de redenen dat wij hem hebben gekocht ter vervanging van de vw Up is de verschuifbare achterbank. Als bijrijder hang ik nu met mijn knieën in het dashboardkastje met 2 kinderstoelen op een base achterin :-P
Als ik me niet vergis kan de achterbank in 2 delen worden verschoven. Dus als je eentje naar voren schuift kan je hier de kinderwagen achter in kwijt en daarnaast wel de maxi cosi vermoed ik. Met 2 zitjes kan het weleens lastig worden.. maar als je nog even tijd hebt kan het ik wel voor je testen t.z.t. (We hebben toevallig ook een Bugaboo kinderwagen)

[...]
Is het wellicht al gelukt om te proberen of de Bugaboo (wij hebben de Fox 5) past in de kofferbak? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Prullenbak84 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:15:
[...]

Dat doet die Björn altijd (waarom mensen trouwens altijd zo weglopen met die man en zijn woorden bijna als heilige zoete koek slikken, is mij nog altijd een compleet raadsel, maar goed. Dat zal aan mij liggen).

Maaaarrr, hij vergelijkt wel alle appels en peren op dezelfde manier. Hoeveel van deze appels passen er in een mand. Hoeveel van deze peren kan je eten op een dag. Als je liever peren hebt, zou je naar dit type peer kunnen kijken, etc.
Dat is niet helemaal nutteloos, toch?
Dat ben in met je eens. Zijn testjes lijkt die redelijk onafhankelijk uit te voeren. Al merk ik bij hem wel een enorme negativiteit op bij de Inster, met zijn "poor mans car".

Maar hij noemt zichzelf niet voor niks Tesla Björn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:34
DonJuape schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:29:
[...]

Sorry voor het mijzelf quoten maar was een beetje ondergesneeuwd door de range discussie.
Verwarmbare stoelen en stuur en vooral pre conditioning vind ik wel een fijne bijkomstigheid.

Of is dat je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Inster schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:46:
[...]

Verwarmbare stoelen en stuur en vooral pre conditioning vind ik wel een fijne bijkomstigheid.

Of is dat je vraag niet?
Mijn vraag is of de batterij verwarming meer voordelen heeft dan alleen sneller DC laden bij kou. Zo ja, wat zijn die voordelen dan?

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DonJuape schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:04:
[...]

Mijn vraag is of de batterij verwarming meer voordelen heeft dan alleen sneller DC laden bij kou. Zo ja, wat zijn die voordelen dan?
Dat is het enige voordeel. En als je al een flink stuk hebt gereden zul je de batterij verwarming meestal niet nodig hebben.

Als je een eigen laadvoorziening hebt en sochtends altijd met volle batterij kan vertrekken kun je mijns inziens prima zonder.

[ Voor 14% gewijzigd door HandyLumberjack op 01-04-2025 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
DonJuape schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:04:
[...]

Ik merk in mijn huidige Nissan Leaf toch ook echt wel verschil in verbruik. We hebben een 24kWh-accu, dus de airco en verwarming staan altijd uit. Toch verbruikt hij in de winter standaard 1,5-2 kWh/100km meer dan in zomer, wanneer de accu dus warmer is.
En inderdaad: ook het snelladen gaat bij een warmere accu sneller.

We hebben de Winter Pack vooral bij de Inster (die over enkele weken verwacht wordt) aangeschaft vanwege de stoel- en stuurverwarming, zodat we de inefficiente airco/heater niet hoeven te gebruiken om onszelf warm te houden. Bijkomend voordeel is de accuverwarming die dan hopelijk net 20/30km meer range zou moeten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hier staat dat wireless carplay ooit een keer komt: https://www.hyundai.com/e...ty/more-connectivity.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Gaaf ding hoor >:) blijft helaas bij concept.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2025 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
marzman95 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:37:
[...]
We hebben de Winter Pack vooral bij de Inster (die over enkele weken verwacht wordt) aangeschaft vanwege de stoel- en stuurverwarming, zodat we de inefficiente airco/heater niet hoeven te gebruiken om onszelf warm te houden. Bijkomend voordeel is de accuverwarming die dan hopelijk net 20/30km meer range zou moeten geven.
Misschien ben ik abuis, maar ik meen dat de batterij uitsluitend wordt voorverwarmd als je in de navigatie naar een snellader navigeert. Als dit zo is, kun je de batterij dus niet naar eigen goeddunken voorverwarmen terwijl hij bijvoorbeeld in de garage staat.
De stuur- en stoelverwarming kunnen wij ook waarderen en die functionaliteit wordt danook vaak gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:49
Ja jammer da's voor de ccNC generatie navi systemen, zoals nu in de vernieuwde Ioniq 5, de Inster heeft nog de vorige generatie dus dat draadloos kan je echt vergeten.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:34:
[...]

Ja jammer da's voor de ccNC generatie navi systemen, zoals nu in de vernieuwde Ioniq 5, de Inster heeft nog de vorige generatie dus dat draadloos kan je echt vergeten.
Nou er staat toch echt Bluelink connectivity features en als ik de navi maps bekijk lijkt mij dit toch gewoon het huidige systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
Megat schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:30:
[...]
Misschien ben ik abuis, maar ik meen dat de batterij uitsluitend wordt voorverwarmd als je in de navigatie naar een snellader navigeert. Als dit zo is, kun je de batterij dus niet naar eigen goeddunken voorverwarmen terwijl hij bijvoorbeeld in de garage staat.
De stuur- en stoelverwarming kunnen wij ook waarderen en die functionaliteit wordt danook vaak gebruikt.
Dat heb ik hier inderdaad ook gelezen. Zoals ik hem op de site beschreven zag had ik het idee dat het op een manier ook voor gewoon gebruik is, maar het klopt dat er in dit forum nog niemand is gelukt om dat voor elkaar te krijgen.

Maar het systeem om de accu te verwarmen zit er dus al in. Er zal vast over een tijdje (al dan niet legaal) een manier komen om de accu te verwarmen zonder naar een snellader te navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
marzman95 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:41:
[...]

Dat heb ik hier inderdaad ook gelezen. Zoals ik hem op de site beschreven zag had ik het idee dat het op een manier ook voor gewoon gebruik is, maar het klopt dat er in dit forum nog niemand is gelukt om dat voor elkaar te krijgen.

Maar het systeem om de accu te verwarmen zit er dus al in. Er zal vast over een tijdje (al dan niet legaal) een manier komen om de accu te verwarmen zonder naar een snellader te navigeren.
Batterijverwarming kost een boel energie.

Als je dat doet terwijl je aan de laadpaal staat wordt je range misschien iets groter. Tijdens het rijden wordt die er alleen maar kleiner van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:36:
[...]

Nou er staat toch echt Bluelink connectivity features en als ik de navi maps bekijk lijkt mij dit toch gewoon het huidige systeem?
De looks zijn hetzelfde, de computer die er achter zit maakt het verschik, de ccNC generatie zit alleen in de premium auto's, de Inster is een low budget auto.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
HandyLumberjack schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:47:
[...]

Batterijverwarming kost een boel energie.

Als je dat doet terwijl je aan de laadpaal staat wordt je range misschien iets groter. Tijdens het rijden wordt die er alleen maar kleiner van.
Als de accu op temperatuur is koelt deze niet meteen net zo snel weer af als er wordt gestopt met verwarmen. Er zijn genoeg manieren om batterijverwarming te implementeren, de een efficiënter dan de ander. De vraag is hoe Hyundai het doet, maar bij de specificaties wordt aangegeven dat het een warmtepomp is, dus een redelijke efficiente manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
marzman95 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:59:
[...]

Als de accu op temperatuur is koelt deze niet meteen net zo snel weer af als er wordt gestopt met verwarmen. Er zijn genoeg manieren om batterijverwarming te implementeren, de een efficiënter dan de ander. De vraag is hoe Hyundai het doet, maar bij de specificaties wordt aangegeven dat het een warmtepomp is, dus een redelijke efficiente manier.
De manier waarop maakt zeker uit.

Waar zie jij dat de warmtepomp daarvoor gebruikt wordt?

Vaak is de warmtepomp alleen voor de cabine verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
HandyLumberjack schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:05:
[...]

Bekend fenomeen bij Hyundai, je hebt alleen batterijvoorverwarming als je een warmtepomp hebt.

De warmtepomp heeft een COP van ongeveer 2 a 3, dus je stopt er 1 kW vermogen in en hij haalt uit de buitenlucht dan 1 tot 2 kW verwarmingvermogen (is dus 1 plus 1 of 1 plus 2). Is dus veel efficienter dan verwarmen met een weerstands draad want als je daar 1 kW vermogen instopt heb je zo ongeveer 0,9kW verwarming.

Hierdoor is de rijkwijdt van de auto ook beter als je interieur verwarming gebruikt en je hebt een warmtepomp, domweg omdat dat systeem minder energie nodig heeft. Op de inster alleen bij een de Winterpack optie beschikbaar.

In de Ioniq 5 gebruikt de auto ongeveer een 30 a 4 minuten 3500 Watt vermogen om de batterij van 73 kWh capaciteit te verwarmen. De Inster heb ik nog niet gezien wat die gebruikt maar dat zal gezien de kleinere accu wel minder zijn, ook afhankelijk natuurlijk van de buitentemperatuur. Het doel van de voorverwaming is om de batterij op een gemiddelde temperatuur te krijgen van 25 graden celcius.

[ Voor 10% gewijzigd door rvdgaag op 01-04-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
HandyLumberjack schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:05:
[...]

Van de configurator op de website: "Warmtepomp met batterijverwarming". In mijn ogen impliceert dit dat de warmtepomp (in elk geval) gebruikt wordt om de batterij te verwarmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeMxqZOZI89szIGXPSu5XyWrCbE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bWEOYurFtG7xVmiePXyfTPH2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rvdgaag schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:10:
[...]

Bekend fenomeen bij Hyundai, je hebt alleen batterijvoorverwarming als je een warmtepomp hebt.

De warmtepomp heeft een COP van ongeveer 2 a 3, dus je stopt er 1 kW vermogen in en hij haalt uit de buitenlucht dan 1 tot 2 kW verwarmingvermogen (is dus 1 plus 1 of 1 plus 2). Is dus veel efficienter dan verwarmen met een weerstands draad want als je daar 1 kW vermogen instopt heb je zo ongeveer 0,9kW verwarming.

Hierdoor is de rijkwijdt van de auto ook beter als je interieur verwarming gebruikt en je hebt een warmtepomp, domweg omdat dat systeem minder energie nodig heeft. Op de inster alleen bij een de Winterpack optie beschikbaar.

In de Ioniq 5 gebruikt de auto ongeveer een 30 a 4 minuten 3500 Watt vermogen om de batterij van 73 kWh capaciteit te verwarmen. De Inster heb ik nog niet gezien wat die gebruikt maar dat zal gezien de kleinere accu wel minder zijn, ook afhankelijk natuurlijk van de buitentemperatuur. Het doel van de voorverwaming is om de batterij op een gemiddelde temperatuur te krijgen van 25 graden celcius.
Hyundai heeft een stukje op een website staan over hun warmtepomptechniek.

https://www.hyundai.com/w...ump-technology-0000000683

Daar staat dat ze het gebruiken voor cabine verwarming, en niks over batterijverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
HandyLumberjack schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:23:
[...]

Hyundai heeft een stukje op een website staan over hun warmtepomptechniek.

https://www.hyundai.com/w...ump-technology-0000000683

Daar staat dat ze het gebruiken voor cabine verwarming, en niks over batterijverwarming.
Heb je ook de datum van het artikel gecheckt? Het artikel is van bijna 5 jaar geleden namelijk. Er zijn steeds meer auto's met warmtepomp die dat gebruiken om de batterij te verwarmen, ik verwacht dat Hyundai die techniek dus ook inmiddels daarvoor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
marzman95 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:30:
[...]

Heb je ook de datum van het artikel gecheckt? Het artikel is van bijna 5 jaar geleden namelijk. Er zijn steeds meer auto's met warmtepomp die dat gebruiken om de batterij te verwarmen, ik verwacht dat Hyundai die techniek dus ook inmiddels daarvoor gebruikt.
het is ook gewoon zo, staat ook in de prijslijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd4wunF9UjDiPRLNIfEtY5QN0QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WQgayaaqWdXS6UXgJEmI65BR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Weer een - naar mijn mening - positief filmpje over de Inster van Bjorn . ( hij besteedt in dit filmpje nogal wat tijd aan zaken die volgens mij geen relatie hebben met de auto )
YouTube: How does Hyundai Inster work as a family car?

En nog eentje van TeslaBjorn over de (led)koplampen van de Inster
YouTube: Hyundai Inster headlights test

Ook nog een Engelstalig - ik denk Roemeens - filmpje over de verlichting rondom van de inster.
YouTube: Hyundai Inster 2025 Night Lights Review

[ Voor 41% gewijzigd door Megat op 01-04-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08-09 21:46
Even heel wat anders 😉 Ik tref dit vandaag aan onder de passagiersstoel (viel eerder niet op want nog niet eerder de stoel helemaal naar voren geschoven) en ik heb geen idee waar ik naar kijk.. Jullie wel??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INSAQU5mYvq0j8Jw9yCkClMGpkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EA34blS2EOTKbRPFpOx9yw4A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manonn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:31:
Even heel wat anders 😉 Ik tref dit vandaag aan onder de passagiersstoel (viel eerder niet op want nog niet eerder de stoel helemaal naar voren geschoven) en ik heb geen idee waar ik naar kijk.. Jullie wel??

[Afbeelding]
Daar zijn bij mij (Evolve) een unit op gemonteerd. Zal vast te maken hebben met het uitrustingsniveau. Misschien voor stoelverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hyundai heeft op dit moment een hele interessante actie! Je krijgt ruim € 3.000 korting op de Evolve Sky Plus en in het geval van een lening betaal je maar 0,99% rente! Erg netjes.

Wij willen deze week de knoop doorslaan. Hoe bevalt de Inster? Hebben jullie last van storingen of andere problemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
turkeyhakan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:02:
Hyundai heeft op dit moment een hele interessante actie! Je krijgt ruim € 3.000 korting op de Evolve Sky Plus en in het geval van een lening betaal je maar 0,99% rente! Erg netjes.

Wij willen deze week de knoop doorslaan. Hoe bevalt de Inster? Hebben jullie last van storingen of andere problemen?
Ons bevalt de Inster prima. Rijdt goed voor een kleine auto. Vanbinnen best ruim (alleen wat smal). Je kunt ook op kleine plekjes parkeren. Verbruik is netjes.

Verder hebben wij geen problemen of storingen. Los van trillingen in het stuur zijn er hier op het forum ook weinig storingen/problemen voorbij gekomen, dus het lijkt toch een best degelijke auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Als ik kritisch moet zijn:
- De "wang" van het zitvlak van bestuurdersstoel had dikker gemogen, lijkt mij op den duur een zwak punt worden. Dat voel je bij in- en uitstappen.
- Snelheidsbordenherkenningssysteem (wat een woord), heeft het soms mis; 80 op een 100 weg bijv.
- Zitcomfort zou misschien beter kunnen; ik krijg rugklachten, maar dat ligt meer aan mij dan aan de auto.
- Navigatie zoals hieronder aangegeven inderdaad matig. Voor mij geen kritiek punt.

Verder eigenlijk heel tevreden met de auto. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07

Ik ben er heel blij mee, elke keer stap ik met plezier in de auto. Paar kleine puntjes zoals inderdaad de snelheidsbordenherkening die regelmatig niet klopt. En bij gebruik van de navigatie geeft de stem soms iets heel anders aan dan wat je op dat moment op je display ziet. Het display geeft de juiste aanwijzing, de stem klopt niet altijd. Dus de navigatie vind ik matig.
De stemcommando's vind ik dan weer heel handig. Dat werkt echt goed, bijvoorbeeld bij het instellen van een route of als je iemand wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

monica66 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:43:
[...]

Ik ben er heel blij mee, elke keer stap ik met plezier in de auto. Paar kleine puntjes zoals inderdaad de snelheidsbordenherkening die regelmatig niet klopt. En bij gebruik van de navigatie geeft de stem soms iets heel anders aan dan wat je op dat moment op je display ziet. Het display geeft de juiste aanwijzing, de stem klopt niet altijd. Dus de navigatie vind ik matig.
De stemcommando's vind ik dan weer heel handig. Dat werkt echt goed, bijvoorbeeld bij het instellen van een route of als je iemand wilt bellen.
Jij had toch ook eerst een e-Niro? Is dat niet een hele stap terug m.b.t. (zit)-comfort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
Verwijderd schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:24:
[...]

Daar zijn bij mij (Evolve) een unit op gemonteerd. Zal vast te maken hebben met het uitrustingsniveau. Misschien voor stoelverwarming?
Ja maar als een dergelijke unit niet hebt, dan hoort de auto zo toch niet afgeleverd te worden.

@turkeyhakan Over de staat van de auto bij aflevering ben ik bijzonder ontevreden. Maar in het gebruik is de auto geweldig. Vind ik. Paar kleine mindere puntjes naar mijn mening:
- je moet een vrij scherpe bocht nemen om de richtingaanwijzer uit te laten gaan, als de bocht te flauw is blijft hij knipperen
-jammer dat de gewenste drive mode en regeneratief remmen stand iedere keer opnieuw ingesteld moeten worden
-de zonneklep houdt de zon door linker zijraam, ook in uitgetrokken stand niet altijd tegen
-het zwarte vlak midden boven op je voorruit is vrij groot, soms vereist dat enige acrobatiek om te zien of het weer groen is

Maar... alle pluspunten maken deze minpuntjes ruimschoots goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07
DonJuape schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:32:
[...]

Jij had toch ook eerst een e-Niro? Is dat niet een hele stap terug m.b.t. (zit)-comfort?
Nee, het is uiteindelijk een Tesla Model 3 geworden in plaats van de Niro. En ja, de Tesla zit lekkerder. Maar dit is een tweede auto en gezien de kortere afstanden die we met de Inster rijden is dit prima. Het zitcomfort en de hele inrichting eigenlijk zijn me ontzettend meegevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:51:
[...]

Ja maar als een dergelijke unit niet hebt, dan hoort de auto zo toch niet afgeleverd te worden.

@turkeyhakan Over de staat van de auto bij aflevering ben ik bijzonder ontevreden. Maar in het gebruik is de auto geweldig. Vind ik. Paar kleine mindere puntjes naar mijn mening:
- je moet een vrij scherpe bocht nemen om de richtingaanwijzer uit te laten gaan, als de bocht te flauw is blijft hij knipperen
-jammer dat de gewenste drive mode en regeneratief remmen stand iedere keer opnieuw ingesteld moeten worden
-de zonneklep houdt de zon door linker zijraam, ook in uitgetrokken stand niet altijd tegen
-het zwarte vlak midden boven op je voorruit is vrij groot, soms vereist dat enige acrobatiek om te zien of het weer groen is

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt en deel absoluut je dikgedrukte opmerkingen. Maar voor de rest rijdt het wel heel erg lekker!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
[...]

Jevreden. Maar in het gebruik is de auto geweldig. Vind ik. Paar kleine mindere puntjes naar mijn mening:

Wist je dat je de richting aanwijzer ook kan aantikken, dan knippert hij 3 of 5 keer (instelbaar in het systeem) dan hoef je niet de hele hendel naar boven of beneden te drukken.

Drive mode is een wettelijke verplichting ivm emissie/gebruiks eisen, de regeneratie als je die op "auto" zet hoef je hem niet opnieuw in te stellen en past hij zich aan aan de weg en overige verkeer mbv de navigatie kaarten en de sensoren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

[...]

In de Niro rij ik altijd in ECO mode en hij onthoudt de laatst gebruikte mode. Inster niet dus?
Ik heb ingesteld dat ECO regen 3 heeft (ipv de default 2). Dat kan de Inster ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DonJuape schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:42:
[...]

In de Niro rij ik altijd in ECO mode en hij onthoudt de laatst gebruikte mode. Inster niet dus?
Ik heb ingesteld dat ECO regen 3 heeft (ipv de default 2). Dat kan de Inster ook niet?
Mijn Inster start altijd op in NORMAL en regen 1, ongeacht de stand waarin hij de vorige keer is uitgezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wij hebben nu officieel een Evolve Sky Plus besteld! Super spannend en leuk om naar uit te kijken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:18
Stef87 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 00:12:
[...]

Ik ben benieuwd of het helpt, laat ff weten
Update: ja! duurde twee dagen maar nu werkt het. Het maximale laadpercentage van Frank wordt alleen niet gevolgd, maar dat heb ik nu ook ingesteld in de bluelink app, en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Krijg je een laadkabel bij de Inster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
rvdgaag schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:58:
[...]

Wist je dat je de richting aanwijzer ook kan aantikken, dan knippert hij 3 of 5 keer (instelbaar in het systeem) dan hoef je niet de hele hendel naar boven of beneden te drukken.

Drive mode is een wettelijke verplichting ivm emissie/gebruiks eisen, de regeneratie als je die op "auto" zet hoef je hem niet opnieuw in te stellen en past hij zich aan aan de weg en overige verkeer mbv de navigatie kaarten en de sensoren in de auto.
@rvdgaag Zeker wist ik dat. Maar dat gebruik je (ik) meer bij van baan wisselen. Als ik echt links of rechts af sla wil ik niet na hoeven denken of ik misschien alleen maar een tikje moet geven zodat 'ie na de bocht weer uit gaat omdat ie mogelijk niet uit zal gaan omdat de bocht net iets te weinig scherp is.

Wat betreft de drive mode, misschien hebben we het over twee verschillende dingen. Ik heb het over de normal/sport/snow/eco -stand. Er zijn genoeg EV's die jouw favoriete drive mode onthouden. De Inster onthoudt dit niet maar start altijd in Normal (@DonJuape )

De regeneratie wil ik niet in "auto", ik rij voornamelijk met IPedal en af en toe standje 2 ivm de remschijven die zo nu en dan wel gebruikt moeten worden. Ook dit onthoudt de Inster niet, hij start altijd in standje 1 en volgens mij doet hij dat ook als je je 'm in "auto" hebt gezet tijdens de vorige rit. Dat onthoudt 'ie ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DonJuape schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:59:
Nee, je krijgt er 2 :)

Eentje voor het stopcontact en eentje voor een AC-laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
DonJuape schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:59:
@DonJuape Yes + één voor in je gewone stopcontact. Enneh...
turkeyhakan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:36:
Wij hebben nu officieel een Evolve Sky Plus besteld! Super spannend en leuk om naar uit te kijken!!
Goede keus, ga je echt geen spijt van krijgen! Is de levertijd een beetje te overzien?

[ Voor 4% gewijzigd door Manonn op 02-04-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Manonn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:15:
[...]

De regeneratie wil ik niet in "auto", ik rij voornamelijk met IPedal en af en toe standje 2 ivm de remschijven die zo nu en dan wel gebruikt moeten worden. Ook dit onthoudt de Inster niet, hij start altijd in standje 1 en volgens mij doet hij dat ook als je je 'm in "auto" hebt gezet tijdens de vorige rit. Dat onthoudt 'ie ook niet.
Voor de remmen maakt het weinig uit welke stand je rijdt. Ik rij meestal in stand 1 en als je dan het rempedaal intrapt gaat die eerst op de motor remmen, pas als dat onvoldoende is worden de schijfremmen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vopl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 17:53
Heeft iemand al eens gekeken naar een subwoofer voor de Evolve Sky? (Buiten echt gespecialiseerd tunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:21:
[...]

@DonJuape Yes + één voor in je gewone stopcontact. Enneh...
[...]

Goede keus, ga je echt geen spijt van krijgen! Is de levertijd een beetje te overzien?
Ongeveer een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
HandyLumberjack schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:20:
[...]

Nee, je krijgt er 2 :)

Eentje voor het stopcontact en eentje voor een AC-laadpaal.
Krijg je een V2L adapter die je in de laadunit kunt pluggen? Of moet je deze los kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 02-04-2025 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weet iemand hoe het werkt met OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
turkeyhakan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:48:
[...]

Krijg je een V2L adapter die je in de laadunit kunt pluggen? Of moet je deze los kopen?
Ja als je een uitvoering koopt met V2L zie die adapter erbij.

OTA updates komen "Over The Air" binnen, zodra deze gedownload is meldt de auto dat en vraagt hij of je hem direct wilt installeren of wanneer je het contact uitzet. Het proces duurt meestal rond de 40 minuten dus als je rijdt heb je geen Navi, ik doe het altijd wanneer het contact uitgaat en ik de auto wegzet.

Stel je er niet teveel van vor, max 2 x per jaar een update voor de Navi, andere software updates moeten gedaan worden aan de computer van de dealer (stuursystemen enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
rvdgaag schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:53:
[...]

Zou het kunnen dat u zich vergist ?
Voor zover als bij mij bekend, moet je de adapter - die je in de laadaansluiting steekt - er apart bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Megat schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:09:
[...]
Zou het kunnen dat u zich vergist ?
Voor zover als bij mij bekend, moet je de adapter - die je in de laadaansluiting steekt - er apart bij kopen.
Nee hij lag bij mijn vrouw gewoon in de kofferbak bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:53:
[...]

OTA updates komen "Over The Air" binnen, zodra deze gedownload is meldt de auto dat en vraagt hij of je hem direct wilt installeren of wanneer je het contact uitzet. Het proces duurt meestal rond de 40 minuten dus als je rijdt heb je geen Navi, ik doe het altijd wanneer het contact uitgaat en ik de auto wegzet.

Stel je er niet teveel van vor, max 2 x per jaar een update voor de Navi, andere software updates moeten gedaan worden aan de computer van de dealer (stuursystemen enzo).
Is dat zo? Ik las juist weer dat de OTA updates ook andere verbeteringen met zich konden meebrengen. Niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
rvdgaag schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:39:
[...]

De stekker is als accessoire te bestellen. Hopelijk zit die er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
[...]
Wij hebben er bij de bestelling in oktober 24 nadrukkelijk naar gevraagd en we kregen te horen dat het een bij te bestellen accessoire was en geen standaard product dat bij de Inster hoort.
Bij de aflevering - half januari 25 - zat hij er ook niet bij . Het is daarom dat ik de vraag aan u stelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
[...]

Bij mij ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
turkeyhakan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:49:
[...]

De stekker is als accessoire te bestellen. Hopelijk zit die er wel bij.
Bij 9 van de 10 mensen zit ie er niet bij. Zou er niet van uit gaan.
@Inster en @rvdgaag stelletje mazzelaren! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
HandyLumberjack schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:42:
[...]

Voor de remmen maakt het weinig uit welke stand je rijdt. Ik rij meestal in stand 1 en als je dan het rempedaal intrapt gaat die eerst op de motor remmen, pas als dat onvoldoende is worden de schijfremmen gebruikt.
@HandyLumberjack Goed om te weten dat het weinig uitmaakt! Maar dus ook als je in IPedal rijdt (de meest linkse ‘sterkste’ stand)? Dan trap je het rempedaal namelijk eigenlijk nooit in. Hooguit alleen eventjes als je al tot stilstand bent gekomen om de AutoHold (‘echt’) te activeren (voor het geval er onverhoopt iemand achterop je rijdt bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
@turkeyhakan Ooohhh dat is lekker snel!! Welke kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Manonn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:32:
[...]

@HandyLumberjack Goed om te weten dat het weinig uitmaakt! Maar dus ook als je in IPedal rijdt (de meest linkse ‘sterkste’ stand)? Dan trap je het rempedaal namelijk eigenlijk nooit in. Hooguit alleen eventjes als je al tot stilstand bent gekomen om de AutoHold (‘echt’) te activeren (voor het geval er onverhoopt iemand achterop je rijdt bijvoorbeeld).
Nouja, het maakt weinig uit welke stand je gebruikt.

IPedal bedient zelf de schijfremmen om vanaf ca. 20kmh naar 0 te gaan. En soms gebruik je ook zelf het rempedaal.

En als de accu vol zit wil die ook wel eens niet/nauwelijks regenereren maar de schijfremmen gebruiken.

Dus welke stand je gebruikt maakt weinig uit voor het eventueel gaan vastzitten van de remmen/roesten van de schijven.

Er is wel een bepaalde procedure/modus waarin je het regenereren tijdelijk uit kan zetten (is hier eerder besproken).

Maar mijns inziens zal af en toe een keer flink remmen (en dat is soms nodig
vanwege de verkeerssituatie) i.c.m. controle/gangbaar maken bij de beurten voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Manonn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:35:
[...]

@turkeyhakan Ooohhh dat is lekker snel!! Welke kleur?
Unbreached Ivory 😄😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
turkeyhakan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:48:
[...]

Bedoel je deze ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZsQTZk_4Lruu6A44CsnUF_q2A8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dftmyc48lnjgzysUOfuQEPfp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
Dan heb ik toch iets minder mazzel gehad dan ik gisteravond aangegeven heb 😉
Deze zat niet in mijn kofferbak.
Wel de 2 laadkabels en ín de auto een (220v) stopcontact

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:02
Bij mijn Evolve plus zat de V2L stekker er wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Eerlijk gezegd vind ik dat die stekker er ook gewoon bij hoort. Je kiest een uitvoering die de betreffende functie heeft en dan zit er geen stekker bij?

Het zou was zijn als je een EV koopt en er geen laadkabel bij zit. Idem dito :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 09:49
Bij mij zat er geen V2L adapter bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
In de brochure staat dat bij Evolve (de eerste die V2L heeft) de adapter een optie is, wellicht dat de kopers zoals ik met de Plus, Tech en Winter accessoires hem wel gekregen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 09:49
rvdgaag schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:41:
In de brochure staat dat bij Evolve (de eerste die V2L heeft) de adapter een optie is, wellicht dat de kopers zoals ik met de Plus, Tech en Winter accessoires hem wel gekregen hebben.
Evolve Plus Sky, W+T hier. Geen adapter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34

-tom-562

Oliesjeik

turkeyhakan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:35:
Eerlijk gezegd vind ik dat die stekker er ook gewoon bij hoort. Je kiest een uitvoering die de betreffende functie heeft en dan zit er geen stekker bij?

Het zou was zijn als je een EV koopt en er geen laadkabel bij zit. Idem dito :-)
Je hebt die functie toch ook? Je hebt alleen nog een accessoire nodig, idem voor een trekhaak of een setje dakdragers ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nog een andere vraag: de auto koppel je middels de app aan de eigenaar. Kun je vervolgens in de auto twee verschillende profielen maken met persoon A en persoon B? Worden de instellingen dan ook overgenomen? Kunnen deze profielen ook aan bijvoorbeeld de sleutel en/of telefoon (Apple car key) gekoppeld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Je kan de link delen in de app naar de andere persoon, de auto laadt het profiel van de telefoon die het eerste bij de auto is, in het hoofdmenu net na het opstarten kan je als het moet het andere profiel kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02:41
Mijn Inster was begin november besteld, en pas vandaag heb ik eindelijk van mijn dealer gehoord dat mijn auto op een boot staat die net vertrokken is van Zuid-Korea en verwacht wordt ergens eind Mei, en dat weet ik alleen doordat ik langs mijn dealer ben gegaan voor de zoveelste keer voor informatie.

Sinds December word ik al aan het lijntje gehouden en werd er elke keer gezegd dat ik de mijne binnenkort kon verwachten. Eerst mogelijk december, toen januari, dan maar februari, en daarna opeens April, wat ook niet meer bleek te kloppen.

Moet wel zeggen dat mijn geduld best flink getest is, aangezien dit niet een pre-order is maar gewoon een bestelling waarvan je verwacht dat het geen half jaar duurt.

Tenminste is het einde eindelijk een beetje in zicht aangezien de importeur bevestigd heeft dat de mijne nu eindelijk op een boot staat en ze zelfs een VIN nummer naast mijn naam zien 😌

cc @sv7088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
arunesh90 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:03:
Mijn Inster was begin november besteld, en pas vandaag heb ik eindelijk van mijn dealer gehoord dat mijn auto op een boot staat die net vertrokken is van Zuid-Korea en verwacht wordt ergens eind Mei, en dat weet ik alleen doordat ik langs mijn dealer ben gegaan voor de zoveelste keer voor informatie.

Sinds December word ik al aan het lijntje gehouden en werd er elke keer gezegd dat ik de mijne binnenkort kon verwachten. Eerst mogelijk december, toen januari, dan maar februari, en daarna opeens April, wat ook niet meer bleek te kloppen.

Moet wel zeggen dat mijn geduld best flink getest is, aangezien dit niet een pre-order is maar gewoon een bestelling waarvan je verwacht dat het geen half jaar duurt.

Tenminste is het einde eindelijk een beetje in zicht aangezien de importeur bevestigd heeft dat de mijne nu eindelijk op een boot staat en ze zelfs een VIN nummer naast mijn naam zien 😌

cc @sv7088
Heb je een speciale kleur of uitvoering besteld? Er zijn zo veel Insters op voorraad ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VickyNick
  • Laatst online: 11:02
Het is mij gelukt om de Inster te koppelen via HomeAssistant. De standaard HACS implementatie voor Hyundai werkt perfect. Eén keer inloggen met de e-mail gegevens en alles kan worden uitgelezen en aangestuurd wat ook met de app kan. Met de scheduler kan ik nu zelf wat meer laadprofielen instellen en ook de auto voorverwarmen als ik een fysieke knop indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8o5ShQGIX1eXGdHAx5FD_ee_Dk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GpNLmQXGmF15XfA8k1EWDb1k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack

cc @sv7088
Ik herken de frustratie maar wat fijn dat die nu eindelijk komt.

Na een paar weken rijden ben je de frustratie waarschijnlijk grotendeels weer kwijt, net als ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inster045
  • Laatst online: 05-09 19:58
turkeyhakan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:35:

Bij Amazon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAAayIiuZAy-aJeh2JfhEuYg3tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYn1nPo1xdBMVKWIXRLOISXb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02:41
turkeyhakan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:27:
[...]

Heb je een speciale kleur of uitvoering besteld? Er zijn zo veel Insters op voorraad ?
Van wat ik hier en van mijn dealer/importeur hoor waren er problemen met de levering van alle matte varianten, waardoor veel bestellingen die daarvoor hebben gekozen vertraging hebben opgelopen.

Zelf heb ik gekozen voor een matte dusk blue (Evolve, Winter + Tech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
arunesh90 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:20:
[...]

Van wat ik hier en van mijn dealer/importeur hoor waren er problemen met de levering van alle matte varianten, waardoor veel bestellingen die daarvoor hebben gekozen vertraging hebben opgelopen.

Zelf heb ik gekozen voor een matte dusk blue (Evolve, Winter + Tech).
Vervelend! Wij wilden ook voor een matte kleur gaan, maar dat soort kleuren vergen extra aandacht. Vooral ook met vogelpoep etc. Dus toch voor de standaard solid lak gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ikzelf ben voorstander van origineel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 03:56:
[...]

Ikzelf ben voorstander van origineel :-)
Dat “mag” natuurlijk,
Maar “ter info”..
Zo’n adapter stelt geen bal voor. Alle electronica zit in de auto.
De adapter is enkel een stekker en een knopje met een weerstandje dat via de communicatie draad (dat is 1 van de bussen in de stekker) aangeeft “dat de stekker erin zit en vergrendeld kan worden”.
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van Chinese rommel maar deze adapter is in originele variant echt mega overpriced. Als je bij de praxis een verlengsnoer met schakelaar koopt heeft dat ook geen gerenommeerd merk. Defacto is dat exacte even complex.
(Ik weet dat want ik heb mijn eigen laadpaal gemaakt, ik ben nog van plan de V2L direct in de meterkast op het huis aan te sluiten, en dan gewoon via de bestaande laadkabel)

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95

cc @sv7088
Ondanks dat ik de mijne niet in een speciale kleur heb besteld kreeg ik woensdag ook ineens een mail dat het eind juni wordt voordat mijn Pulse in NL zou zijn. Bij de koop (1 maart) werd gezegd dat hij 'binnen vier weken geleverd kan worden', maar vanwege de financiën hadden we gevraagd of het eind mei kon. De reactie was 'geen probleem, dan zetten we hem in de opslag'...

Twee weken geleden hadden we al even gebeld, omdat we toch een meevaller hadden, dus gevraagd of hij eerder dan eind mei geleverd kon worden. Er waren er geen op voorraad, maar de verkoper ging het in de gaten houden bij de importeur zodra er een beschikbaar zou komen. Eind mei zou in elk geval blijven staan.

Dat blijkt nu dus toch anders te zijn. Nogal onhandig met de zomervakantie als we hadden gerekend op de Inster en er deze er dan niet is. Gisteren dus maar een aantal opties voorgelegd: andere kleur tegen korting of met een kleine meerbetaling een Evolve (met tech/winter-pack) uit hun dealer-voorraad. Uiteraard ook gevraagd of ze er een van een andere dealer konden laten komen, die de Tomboy Khaki nog wel op voorraad heeft, maar dat 'wordt waarschijnlijk lastig'.

Ik ben benieuwd waar ze mee komen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21

cc @sv7088
Dag @arunesh90 , vervelend voor je. Ik heb zojuist ook even naar Wittenberg Nieuwegein gebeld, onze op 11/11 bestelde Pulse in de kleur matte Dusk Blue en WinterPack heeft een VIN-nummer en wordt 22 april as in Nederland verwacht. De dealer kan weinig aan de vertragingen in de leveringen van de matte kleuren doen, maar de communicatie kan een stuk beter en met meer pro-activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark007
  • Laatst online: 16-07 19:27
Ik ben benieuwd over de mijne dan is 20 maart besteld evolve blue mat kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
marzman95 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:40:
[...]
. Uiteraard ook gevraagd of ze er een van een andere dealer konden laten komen, die de Tomboy Khaki nog wel op voorraad heeft, maar dat 'wordt waarschijnlijk lastig'.

Ik ben benieuwd waar ze mee komen vandaag.
De tijd dat importeurs hun auto’s in consignatie aan de dealers ter beschikking is voorbij voor zover als ik weet.
Dat houdt in, dat een auto van een collega dealer overnemen betekent, dat je hem koopt van die collega, vervolgens komen er de transportkosten dan ook nog bij. De marge voor jouw dealer is dan voor een deel vervlogen, dus dat doen ze liever niet (meer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Mark007 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:39:
Ik ben benieuwd over de mijne dan is 20 maart besteld evolve blue mat kleur.
De matte kleuren zijn tot nu toe vrij zeldzaam, 25x Dusk Blue INSTERs in NL op kenteken op ca 1150 registraties. Maar dan heb je ook wat ;) Hopelijk verbeteren de levertijden voor de matte kleuren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:18
Het is me gelukt om de 12v batterij leeg te krijgen. Blijkbaar gisteravond de achterklep niet goed gesloten en leeg. Ach, hebben we dit ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark007
  • Laatst online: 16-07 19:27
sv7088 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:33:
[...]

De matte kleuren zijn tot nu toe vrij zeldzaam, 25x Dusk Blue INSTERs in NL op kenteken op ca 1150 registraties. Maar dan heb je ook wat ;) Hopelijk verbeteren de levertijden voor de matte kleuren
Nog geen levertijd gehoord dus wacht rustig af ,is het beste in deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
Megat schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:29:
[...]

De tijd dat importeurs hun auto’s in consignatie aan de dealers ter beschikking is voorbij voor zover als ik weet.
Dat houdt in, dat een auto van een collega dealer overnemen betekent, dat je hem koopt van die collega, vervolgens komen er de transportkosten dan ook nog bij. De marge voor jouw dealer is dan voor een deel vervlogen, dus dat doen ze liever niet (meer).
Nee, helaas is dat niet meer.

Enige optie volgens hun was uit hun eigen voorraad de Evolve met packs meenemen, tegen het normale prijsverschil. Vreemd genoeg staan er wel zwarte van de Pulse+winter op de site op voorraad bij de importeur, maar de dealer zei dat hij ze niet in hun systeem kon vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
RvMouche schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:33:
Het is me gelukt om de 12v batterij leeg te krijgen. Blijkbaar gisteravond de achterklep niet goed gesloten en leeg. Ach, hebben we dit ook ervaren.
Kreeg je geen melding in de Bluelink app dat de auto niet goed afgesloten was?
Had je iets bij (huis) om de 12v batterij weer op te laden? Een paar weken terug zag ik de tip voorbij komen over een setje bij de Lidl, ik heb zo'n noodsetje (nog?) niet aangeschaft
Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste