Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 12:10
Dank u wel mevrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland63
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15-06 09:41
de schompen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Het verbruik mag toch wel eens vermeld worden, zeker nu er al zoveel nieuwe Insters op de weg zijn....komt u maar...
Na het lezen van dit forum hadden wij ook gevraagd om de 17 inch wielen van onze Evolve sky te ruilen voor 15 inch van de Pulse. Dat was 3 weken voor aflever datum, en dat bleek te kunnen zonder meerkosten. ( Content groep EHV. )
Ons gebruik ligt rond de 11,8kWh/100km, voornamelijk korte ritjes tussen Best en Eindhoven. (Kleinkinderen ophalen en thuisbrengen, vooral de surround view tijdens het rijden vinden ze prachtig :)

Die 17 inch velgen lijken mij nogal kwetsbaar, even langs een stoeprandje schuren en de velg rand is gekrast. Met die 15 inch ballon bandjes heb je daar geen last van. En die 15 inch velgen zien er idd mooier uit.
Het stuur trilt een heel klein beetje bij 120km/uur, maar daaronder eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Roland63 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Na het lezen van dit forum hadden wij ook gevraagd om de 17 inch wielen van onze Evolve sky te ruilen voor 15 inch van de Pulse. Dat was 3 weken voor aflever datum, en dat bleek te kunnen zonder meerkosten. ( Content groep EHV. )
Ons gebruik ligt rond de 11,8kWh/100km, voornamelijk korte ritjes tussen Best en Eindhoven. (Kleinkinderen ophalen en thuisbrengen, vooral de surround view tijdens het rijden vinden ze prachtig :)

Die 17 inch velgen lijken mij nogal kwetsbaar, even langs een stoeprandje schuren en de velg rand is gekrast. Met die 15 inch ballon bandjes heb je daar geen last van. En die 15 inch velgen zien er idd mooier uit.
Het stuur trilt een heel klein beetje bij 120km/uur, maar daaronder eigenlijk niet.
Hm, die van ons is ook al enkele keren in Best geweest ;-) Als je daar een oranje Inster met BE kenteken ziet is de kans behoorlijk groot dat je mij ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-06 17:00
Stefannn schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:31:
[...Dank je voor de tips, ik zal straks eens kijken of ik iets kan wijzigen]

Ik heb ioniq5 maar volgens mij zelfde display.
Je kan dat bij settings ergens instellen (heet iets van waarschuwingen)
Je kan de waarschuw snelheid sowieso een paar km boven de limiet zetten, dat scheelt al.
En de audio waarschuwing alleen in geval hij een radar in de buurt heeft.

Ik heb er alleen last van op wegen met verschillende snelheid voor vrachtwagens en gewone auto’s en als er dan radar controle is. Vervelend, maar veel minder vaak.

Nb.. nu wel een bekeuring uit Duitsland. Kennelijk een radar controle die hij niet kende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:34
signfrog schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:06:
De digitale sleutelkaart / Card Key heb ik nog niet gebruikt, maar hij zou vergelijkbaar moeten werken als bij Tesla. Dus ontgrendelen en rijden, zie bijgaande info uit de gebruikershandleiding.
[Afbeelding]
Bedankt voor dit! Ben op zoek gegaan en kwam de keycard tegen in de handleiding die in de auto lag. Nu dus gelukkig niet meer. Toch niet zo handig om een kaart waarmee de motor te starten is in de auto te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:07
RvMouche schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:56:
[...]

Bedankt voor dit! Ben op zoek gegaan en kwam de keycard tegen in de handleiding die in de auto lag. Nu dus gelukkig niet meer. Toch niet zo handig om een kaart waarmee de motor te starten is in de auto te laten liggen.
Moet je de keycard niet eerst activeren in de app voordat je 'm kunt gebruiken? Tot die tijd kun je er niets mee dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 05:57
Even benieuwd: ik hoor weinig meer over trillingen in het stuur. Is er al nieuws vanuit Hyundai of zijn die problemen na het mooie weer minder geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HRM69
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:37
De trillingen zijn er nog steeds, volgens de dealer komt er een vliegtuig met nieuwe banden uit Korea, deze zullen, zodra ze binnen zijn, worden omgewisseld voor de slechte banden. Blijft vaag allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-06 11:30
Ook ik heb de trillingen nog steeds. Ik had nog niets gehoord van de dealer. En ondertussen de 2000 km bereikt. Denk 60/40 op <80/100+ rijden. Nog best veel in de kou. Wel winterpack en de 17" wielen.En ik denk 80/20 alleen versus meer mensen (meestal 2 kinderen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnfJvr-33jJ3axrsWuzLkJ8kHj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxb4fyWgRqCygx4viRNMFjCb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-06 22:27
monica66 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:45:
Even benieuwd: ik hoor weinig meer over trillingen in het stuur. Is er al nieuws vanuit Hyundai of zijn die problemen na het mooie weer minder geworden?
@monica66 bij mij na 1500 km en mooi weer nog steeds aanwezig en ook niet minder. Morgen een afspraak bij de dealer om schade die veroorzaakt is bij repareren van schade (😏) en dan kijken ze als er voldoende tijd is ook nog naar de trillingen in het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvMouche
Of-Aaargh schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Moet je de keycard niet eerst activeren in de app voordat je 'm kunt gebruiken? Tot die tijd kun je er niets mee dacht ik.
De functie in de app is voor Apple / Google Wallet. De NFC kaart werkte direct (de envelop met de pas tegen de scanner houden was voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-06 21:16
HRM69 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:03:
De trillingen zijn er nog steeds, volgens de dealer komt er een vliegtuig met nieuwe banden uit Korea, deze zullen, zodra ze binnen zijn, worden omgewisseld voor de slechte banden. Blijft vaag allemaal.....
Ja, we raken overweldigd door de verschillende verhalen van de dealers. Alle banden zijn vorige week opnieuw gebalanceerd en uitgelijnd met een speciale machine, maar dat heeft niet geholpen. We zijn nu een maand verder en het stuur trilt nog steeds. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex15
  • Laatst online: 16:20
Even een col op de Inster gedaan ben niet de enige die wacht.
De Inster in de kleur Bijarin Khaki Matte die u heeft besteld worden zeker nog wel geleverd! Helaas is er wel enige vertraging ontstaan met het produceren van deze kleur, en daardoor is er wat onduidelijkheid over de levertijd. Op dit moment schatten wij in dat het rond eind juni/begin juli zal worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Vandaag een rustig ritje voornamelijk buiten de bebouwde kom gemaakt, de Inster laat dan een heel net verbruik zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ-hVStHHpB39cZ5jUVmSUWkCxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1RvuSJ0m8BiBQ6b6T2EwLvm.jpg?f=fotoalbum_large

Zo komt die zonnestroom nooit op :+

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-03-2025 15:13 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:16
Dan geef je de energie van de oude panelen in voorjaar, zomer en herfst maar aan de buren

[ Voor 4% gewijzigd door Hendrik Keizer op 20-03-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Lex15 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:41:
Even een col op de Inster gedaan ben niet de enige die wacht.
De Inster in de kleur Bijarin Khaki Matte die u heeft besteld worden zeker nog wel geleverd! Helaas is er wel enige vertraging ontstaan met het produceren van deze kleur, en daardoor is er wat onduidelijkheid over de levertijd. Op dit moment schatten wij in dat het rond eind juni/begin juli zal worden.
Tot die tijd gratis rijden met je huidige transportmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 17:37
HandyLumberjack schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:37:
Vandaag een rustig ritje voornamelijk buiten de bebouwde kom gemaakt, de Inster laat dan een heel net verbruik zien.

[Afbeelding]

Zo komt die zonnestroom nooit op :+
Je gemiddelde snelheid is niet zo hoog en de temperatuur vandaag speelt ook mee natuurlijk.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
de schompen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Je gemiddelde snelheid is niet zo hoog en de temperatuur vandaag speelt ook mee natuurlijk.
Natuurlijk speelt dat mee. Ik heb gewoon mijn voorganger gevolgd / de maximaal toegestane snelheid gereden.

De Inster is zeker op dit soort trajecten veel zuiniger dan mijn vorige EV's en daar ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 19:59
Stefannn schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:41:
[...]

Er kan ook een slechte verbinding in je laadkabel of stopcontact zitten.
Het is uiterst onwaarschijnlijk dat het aan de auto ligt.
De lader zit in de auto, niet in de laadpaal.
De laadpaal is eigenlijk een enorm simpel ding, niks anders dan een 3fase stopcontact dat met een relais wordt aangeschakeld. Via een extra draadje laat hij aan de auto weten “hoeveel die mag laden” opdat de meterkast niet wordt overbelast.
Kortom…. “Dat de auto thuis meer problemen heeft dan op een openbare paal” zal niet aan de auto liggen.
Ofwel de loadbalancing, danwel slecht contact ergens in de laadpaal.
Ik heb de auto op dit moment aan een publieke laadpaal staan. Daar krijg ik ook de meldingen dan de laadsessie gestopt is. De laadpaal kan ik dus uitsluiten als de boosdoener

Ik heb ook nog even gechecked wat de App van de laadpaal en de auto nou precies zeggen als het gebeurt. De App van de laadpaal zegt simpelweg dat de auto geen stroom vraagt. De auto zegr helemaal niets, maar hij geeft wel aan dat de laadkabel aangesloten is. Ik vermoed toch echt dat de auto gewoon beslist dat het laden stopt

Andere mogelijkheid zou nog zijn de laadkabel, maar dan had ik verwacht dat de auto ook niet zou zeggen dat de laadkabel verbonden is. Ik heb nog een andere laadkabel liggen. Dus ik kan binnenkort een keer met een andere kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
The_Holy_Jampot schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Ik heb de auto op dit moment aan een publieke laadpaal staan. Daar krijg ik ook de meldingen dan de laadsessie gestopt is. De laadpaal kan ik dus uitsluiten als de boosdoener

Ik heb ook nog even gechecked wat de App van de laadpaal en de auto nou precies zeggen als het gebeurt. De App van de laadpaal zegt simpelweg dat de auto geen stroom vraagt. De auto zegr helemaal niets, maar hij geeft wel aan dat de laadkabel aangesloten is. Ik vermoed toch echt dat de auto gewoon beslist dat het laden stopt

Andere mogelijkheid zou nog zijn de laadkabel, maar dan had ik verwacht dat de auto ook niet zou zeggen dat de laadkabel verbonden is. Ik heb nog een andere laadkabel liggen. Dus ik kan binnenkort een keer met een andere kabel proberen
Met andere kabel proberen is zeker zinvol. Kabel met slecht contact komt relatief vaak voor.
Er zitten 2 signaal draadjes in de laadkabel: CP “control pilot” en PP “plug present”. Jouw symptoom komt overeen met CP kapot en PP intact.
Dat is overigens wel het meest waarschijnlijk.
Dit wordt uiteindelijk allemaal met software gedaan.
Daarin zit ofwel een bug > maar dan heeft iedereen er last van.
Ofwel ze is gecrashd > dan werkt er niks
Of het werkt gewoon.
Dus meest waarschijnlijk is een verbindings probleem.
Dat is dan waarschijnlijk niet letterlijk de kabel, maar aansluiting van de stekker.
En het kan ook een contact in de auto of de stekkerdoos zijn.

Anyway…. Andere kabel proberen is sowieso handig.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 19:59
Zojuist met andere kabel geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Na ongeveer 1,5kwh stopte hij weer vanzelf, en een minuut later begon hij weer

Binnenkort de hyundai maar eens bellen. Heb nu alles uitgesloten behalve de auto zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
The_Holy_Jampot schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:47:
Zojuist met andere kabel geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Na ongeveer 1,5kwh stopte hij weer vanzelf, en een minuut later begon hij weer

Binnenkort de hyundai maar eens bellen. Heb nu alles uitgesloten behalve de auto zelf
Tja… “dat klopt”
Succes.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Topicstarter
Stefannn schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Met andere kabel proberen is zeker zinvol. Kabel met slecht contact komt relatief vaak voor.
Er zitten 2 signaal draadjes in de laadkabel: CP “control pilot” en PP “plug present”. Jouw symptoom komt overeen met CP kapot en PP intact.
Dat is overigens wel het meest waarschijnlijk.
Dit wordt uiteindelijk allemaal met software gedaan.
Daarin zit ofwel een bug > maar dan heeft iedereen er last van.
Ofwel ze is gecrashd > dan werkt er niks
Of het werkt gewoon.
Dus meest waarschijnlijk is een verbindings probleem.
Dat is dan waarschijnlijk niet letterlijk de kabel, maar aansluiting van de stekker.
En het kan ook een contact in de auto of de stekkerdoos zijn.

Anyway…. Andere kabel proberen is sowieso handig.
Onze kabel was ook defect. Met een andere kabel lukte het wel. Er ging iets niet op slot had ik begrepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:02
Volgende week zaterdag gaat TeslaBjorn de 1000km Challenge met de Inster doen als ik het goed heb gehoord.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-06 22:28
Sinds deze week hebben we een Inster als 2e auto staan. Prima ding, maar we worstelen met 1 ding. De laadkabel.
Als we die op lock tijdens laden zetten, kun je hem verwijderen als je klaar bent. Niet echt handig aan een openbare paal. Iemand naast je kan dan op jouw kosten de laadsessie doorzetten als hij jouw stekker in zijn auto steekt.
Zet je hem op altijd lock, dan krijg je hem nooit meer los. Of missen we hier iets. Zit nergens een knop om te ontlocken als je met sleutel in de buurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Knor66 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:13:
Sinds deze week hebben we een Inster als 2e auto staan. Prima ding, maar we worstelen met 1 ding. De laadkabel.
Als we die op lock tijdens laden zetten, kun je hem verwijderen als je klaar bent. Niet echt handig aan een openbare paal. Iemand naast je kan dan op jouw kosten de laadsessie doorzetten als hij jouw stekker in zijn auto steekt.
Zet je hem op altijd lock, dan krijg je hem nooit meer los. Of missen we hier iets. Zit nergens een knop om te ontlocken als je met sleutel in de buurt ben.
De (deuren)unlock knop op de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
.

[ Voor 98% gewijzigd door HandyLumberjack op 23-03-2025 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Knor66 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:13:
U kunt de stekker - met de instelling op ‘altijd lock’ ontgrendelen via het infotainment scherm. Klikt u daar EV aan, dat is bovenaan het scherm iets van het midden rechts, een stekker zichtbaar. Klikt u daarop, dan ontgrendeld de stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
  • Laatst online: 14-06 20:26
Megat schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:21:
[...]

U kunt de stekker - met de instelling op ‘altijd lock’ ontgrendelen via het infotainment scherm. Klikt u daar EV aan, dat is bovenaan het scherm iets van het midden rechts, een stekker zichtbaar. Klikt u daarop, dan ontgrendeld de stekker.
Ik heb dat eenmalig ingesteld op "altijd lock" en vergrendel/ontgrendel met de autosleutel door het vergrendelen/ontgrendelen van de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvMouche
Stef87 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:26:
[...]

Ja, in de zin van ik heb Frank Energie app gekoppeld (en onze Model Y ook). Dat werkt, alleen krijg ik bij geplande stops (door frank energie) elke keer popups die niet relevant/goed zijn ''laden volgens schema gestopt''

(...)
Vraagje: Hoe heb jij Slim Laden van Frank ingesteld? Ik zie 0 laadsessies en het lijkt niet of maar deels te werken. Heb je nog iets in de auto of bluelink gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-06 17:57
Weet iemand of er veel verschil is tussen de 15 en 17 inch versie? Ik realiseer me net dat ik nooit precies heb besproken met mijn verkoper of ik de 15 of 17 inch krijg, dus misschien dat ik het nog kan veranderen, aangezien ik nog steeds geen afleverdatum heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Als je terug leest vinden diversen de 15” smoother en better looking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:25
arunesh90 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:31:
Weet iemand of er veel verschil is tussen de 15 en 17 inch versie? Ik realiseer me net dat ik nooit precies heb besproken met mijn verkoper of ik de 15 of 17 inch krijg, dus misschien dat ik het nog kan veranderen, aangezien ik nog steeds geen afleverdatum heb gekregen.
De 15 inch velgen zitten onder de E-Motion (staal) en Pulse (lichtmetaal) uitvoeringen van de INSTER. Alle Evolve uitvoeringen worden standaard geleverd met 17 inch lichtmetalen velgen. Met 15 inch velgen is de auto een fractie zuiniger en comfortabeler geveerd tov de 17 inch velgen, die zijn ‘sportiever’ geveerd. Persoonlijk vind ik de 17 inch velg van de Evolve mooier, maar ik had er geen meerprijs van ruim €2400 voor over t.o.v. een Pulse (meerprijs Evolve plus de verplichting om een Tech Pack te kopen als je een Winter Pack wilde)

[ Voor 14% gewijzigd door sv7088 op 24-03-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 18-06 22:39
Inmiddels zijn er al een aantal gelukkige Insterbezitters die hun auto hebben laten voorzien van een trekhaak. Ik ben eigenlijk benieuwd of daar een speciale kogelkop op zit waardoor je alleen een fietsendrager kunt monteren en geen aanhanger.
Zie onderstaande voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XO8qaN5r8eViDsr9fkKuMN5dzY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8d2gv8pFRWaXDd3KlVzaTKee.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-59WWcrpem336Oe_W5iDo9C2Slw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WpRswwdwV4R6BFQ9o5BSdbQC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Pierr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:47:
Inmiddels zijn er al een aantal gelukkige Insterbezitters die hun auto hebben laten voorzien van een trekhaak. Ik ben eigenlijk benieuwd of daar een speciale kogelkop op zit waardoor je alleen een fietsendrager kunt monteren en geen aanhanger.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je wilt toch een aanhanger trekken?

Ik heb nog even contact gehad met de dealer i.v.m. het langzamer AC laden. Volgens de dealer kan de Inster afhankelijk van de temperatuur boven de 80% soms langzamer gaan AC laden om de batterij te beschermen. Dat dat bij snelladen soms gebeurt is mij bekend, maar de Inster doet dat dus ook bij AC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:26
De auto van mijn vrouw krijgt a.s. donderdag de trekhaak.

Omdat er geen type goedkeuring op de auto zit om iets te trekken zou ik nooit een aanhanger er achter hangen, of het past op de trekhaak of niet. Je ben strafbaar en niet verzekerd als er iets fout gaat.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
HandyLumberjack schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:00:
[...]

Ik heb nog even contact gehad met de dealer i.v.m. het langzamer AC laden. Volgens de dealer kan de Inster afhankelijk van de temperatuur boven de 80% soms langzamer gaan AC laden om de batterij te beschermen. Dat dat bij snelladen soms gebeurt is mij bekend, maar de Inster doet dat dus ook bij AC laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GSQYtNYAUs7b1cdMjTPclyBzIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NAbJkUcjpAYviKJQW5jm9Z56.png?f=fotoalbum_large

In dit grafiekje uit mijn domotica systeem zie je dat aan de AC lader de auto in de laatste fase van de lading van 11kW rustig aan trapsgewijs de laadsnelheid afbouwt tot vol, ik heb het nagegeken dit starttte bij 92% SOC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLN05mVOVboKGNNLcxtHDFJjsMA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TjB1OHyqDkqIwfk4flUaQsg8.png?f=user_large

Mijn Ioniq 5 doet dat niet maar deze heeft een 4kWh "buffer" ( auto heeft 77 kWh accu waarvan 73 kWh bruikbaar) in de batterij die niet bruikbaar is dus dat fenomeen treedt daar niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door rvdgaag op 25-03-2025 08:16 ]

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
rvdgaag schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:14:
[...]

[Afbeelding]

In dit grafiekje uit mijn domotica systeem zie je dat aan de AC lader de auto in de laatste fase van de lading van 11kW rustig aan trapsgewijs de laadsnelheid afbouwt tot vol, ik heb het nagegeken dit starttte bij 92% SOC.

[Afbeelding]

Mijn Ioniq 5 doet dat niet maar deze heeft een 4kWh "buffer" ( auto heeft 77 kWh accu waarvan 73 kWh bruikbaar) in de batterij die niet bruikbaar is dus dat fenomeen treedt daar niet op.
De Inster heeft volgens de EV-database ook 3kWh buffer, dus als de buffer de reden is zou dat toch niet de verklaring zijn lijkt mij.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
rvdgaag schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank voor de informatie. Bij mij bleef de auto voor langere tijd op 3,7 kW laden, gelijk vanaf het moment van aansluiten (met 89% acculading).Maar het was toen ook vrij koud.

Normaal laad ik zodra de accu onder de 40% komt tot 90 procent en alleen als ik een langere rit maak laad ik kort daarvoor naar de 100%. Ik zal er voortaan rekening mee houden dat dat aanzienlijk langzamer gaat dan 11kW.

Dat een auto met een 77kWh accu daar minder/geen last van heeft is niet zo raar, want die heeft bij 11kW laadsnelheid ook een aanzienlijk lagere C-rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
HandyLumberjack schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Dank voor de informatie. Bij mij bleef de auto voor langere tijd op 3,7 kW laden, gelijk vanaf het moment van aansluiten (met 89% acculading).Maar het was toen ook vrij koud.

Normaal laad ik zodra de accu onder de 40% komt tot 90 procent en alleen als ik een langere rit maak laad ik kort daarvoor naar de 100%. Ik zal er voortaan rekening mee houden dat dat aanzienlijk langzamer gaat dan 11kW.

Dat een auto met een 77kWh accu daar minder/geen last van heeft is niet zo raar, want die heeft bij 11kW laadsnelheid ook een aanzienlijk lagere C-rate.
Hier was het 2 graden toen deze laadsessie plaats vond, wellicht dat je autolader nog rekening hield met het overige gebruik in de woning om je hoofdzekering te beschermen (load balancing) ?

De C-rate heeft hier niets mee te doen, dat is de maximale ontlaad/laad waarde van individuele batterij cellen, deze is afhankelijk van de kwaliteit van de cellen en staat los van de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
rvdgaag schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:43:
[...]

Hier was het 2 graden toen deze laadsessie plaats vond, wellicht dat je autolader nog rekening hield met het overige gebruik in de woning om je hoofdzekering te beschermen (load balancing) ?
Temperatuur was net onder de 0 graden. Laadpaal heeft geen loadbalancing. Zodra ik de verwarming in de aanzette trok de auto wel meer vermogen, dus het lijkt echt een beperking van de auto richting de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierr
rvdgaag schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:08:
[...]

De auto van mijn vrouw krijgt a.s. donderdag de trekhaak.

Omdat er geen type goedkeuring op de auto zit om iets te trekken zou ik nooit een aanhanger er achter hangen, of het past op de trekhaak of niet. Je ben strafbaar en niet verzekerd als er iets fout gaat.
Ja dat klopt helemaal. Het geval wil echter dat ik 2 keer per jaar een paar ladingen aan snoeiafval van mijn tuin wegbreng naar de gemeentestort. Het is allemaal niet zwaar maar wel veel volume. Vandaar dat ik daar mijn aanhangertje voor wil gebruiken. Daarnaast is het een afstand van nog geen 300 meter dus dat durft ik nog wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:42
Yup... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Zal me niets verbazen als het uiteindelijk een Inster N gaat worden, net zoals de Ioniq 5 N. Lijkt ook wel wat op de RN24.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 25-03-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-06 22:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
Anoniem: 2184602 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:04:
Zal me niets verbazen als het uiteindelijk een Inster N gaat worden, net zoals de Ioniq 5 N. Lijkt ook wel wat op de RN24.

[YouTube: Hyundai N RN24 Reveal - 2025 - (IONIQ 5 N) | Sound | Rolling Lab - N Performance]
Sjiek!! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HRM69
Volgens wltp kan onze Inster 327km rijden, leuk dat na het opladen er 371 km in de boordcomputer staat😀👍

[ Voor 238% gewijzigd door HRM69 op 25-03-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 17:37
HRM69 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:51:
Volgens wltp kan onze Inster 327km rijden, leuk dat na het opladen er 371 km in de boordcomputer staat😀👍
Praktijk zal het gaan uitwijzen of het klopt......

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
de schompen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Dat zal van de omstandigheden en je rechtervoet afhangen. Die van mij geeft nu ook 325 km range aan bij 90% lading.

De Inster 42 heeft 39kWh netto batterijcapaciteit. Als je onder de 10.5 kWh/100km blijft zou dat moeten lukken, en dat geldt ook voor de 371km bij 100% van @HRM69.

Dat is zeker niet onmogelijk.

Ik denk zelfs dat ik in de zomer onder ideale condities misschien wel eens over de 400km zou moeten kunnen rijden op een volle accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
HandyLumberjack schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Dat zal van de omstandigheden en je rechtervoet afhangen. Die van mij geeft nu ook 325 km range aan bij 90% lading.

De Inster 42 heeft 39kWh netto batterijcapaciteit. Als je onder de 10.5 kWh/100km blijft zou dat moeten lukken, en dat geldt ook voor de 371km bij 100% van @HRM69.

Dat is zeker niet onmogelijk.

Ik denk zelfs dat ik in de zomer onder ideale condities misschien wel eens over de 400km zou moeten kunnen halen op een volle accu
Bij mij (goedkoopste model) zie ik ook elke keer een range van rond de 380-390 staan. Ik heb er dan ook wel een sport van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden en in een stad waar je vaak 30 moet rijden is dat ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
de schompen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Inschatting is gebaseerd op historisch gebruik.
Dus als je in dezelfde weer condities met dezelfde snelheid gaat rijden gaat dat zeer zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18-06 18:12
Goedemiddag,,
Ik volg al een lange tijd dit forum wat erg veel informatie heeft verschaft. Daar voor een dank aan u allen. We hebben zelf een inster evolve besteld. Nu is mijn vraag omdat we helemaal nieuw zijn . Wat voor laadpassen of apps zijn nu handig om te hebben. Ik heb de zuid-holland pas. En een tango laad pas in mijn bezit. Wat is handig om erbij te nemen?? Ik rij prive niet zakelijk.ik zie zoveel keuze.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mark007 op 27-03-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trimmer
  • Laatst online: 14-05 19:56
De 17 inch velgen rijden fantastisch. Zeker met de Vredestijd EV all season banden met velg rand beschermer.

Onze andere auto heeft 20 inch velgen. Wil maar zeggen als je kleine velgjes gewend ben dan is het moeilijk om aan echte velgen te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
  • Laatst online: 14-06 20:26
Mark007 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:11:
Goedemiddag,,
Ik volg al een lange tijd dit forum wat erg veel informatie heeft verschaft. Daar voor een dank aan u allen. We hebben zelf een inster evolve besteld. Nu is mijn vraag omdat we helemaal nieuw zijn . Wat voor laadpassen of apps zijn nu handig om te hebben. Ik heb de zuid-holland pas. En een tango laad pas in mijn bezit. Wat is handig om erbij te nemen?? Ik rij prive niet zakelijk.ik zie zoveel keuze.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de tijd.
Ik denk dat dat per persoon zal verschillen welke handig zijn. Ik heb gekeken naar de laadpalen waar ik waarschijnlijk het meeste zal laden en op basis daarvan de voordeligste laadpassen gekozen. Zonder abonnement was voor mij het voordeligste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HRM69
Ik heb een anwb laadpas en een tango laadpas. Anwb heeft het tarief per laadbeurt per 1 maart verdubbeld, die gebruik ik niet meer. Tango is ook nog eens goedkoper per kW en ook per laadbeurt (0,34)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 05:57
Een tijdje geleden heeft iemand een overzicht van de laadpassen en de kosten geplaatst in dit topic. Blijkbaar wordt dat ergens bijgehouden. Deze is niet recent. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAeTl2_29mxY2fB28XkvELd4zXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uATadYkwGW7NPApxsFxVCzIx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier zijn enkele foto's van de trekhaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gz-g9nUinfUlqRZeOB0Nis0LRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lry2KNiAhTQaI70gwOtgZYPp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2QGa1yntiy-JgbZYaOMas3tIhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LYLLayZ0SQGdJgcH3QbmmJ56.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WAOEgbH6Arnikp6rYJqqksRuf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dsRSWhiZbYtnrWFPnoW6dvYL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9q5SmztbCLVhHuRRlv4m1NonGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sV4vjcSfR679loAOmGzkGazY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door AlesAlitis op 28-03-2025 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Op dit moment gaat TeslaBjorn beginnen met de 1000km challenge met de Inster, nu live te volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterZ(on) op 28-03-2025 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierr
[quote]AlesAlitis schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Fijn, bedankt voor je reactie. Ik ga de trekhaak bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:53:
Op dit moment gaat TeslaBjorn beginnen met de 1000km challenge met de Inster, nu live te volgen.
[YouTube: Hyundai Inster 1000 km challenge part 1]
Ik wacht wel even op de samenvatting.

Hij heeft ook zijn "Banana box test" uitgevoerd.

https://youtu.be/Fl0aiNPZxc4?si=YfZ3flDidmdCG6hh

Daar scoort de Inster best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Ik wacht wel even op de samenvatting.

Hij heeft ook zijn "Banana box test" uitgevoerd.

https://youtu.be/Fl0aiNPZxc4?si=YfZ3flDidmdCG6hh

Daar scoort de Inster best goed.
Ja ik ook, zonde van mijn vakantietijd in Spanje. :) De hoeveelheid bananendozen is met 19 toch wel erg verrassend t.o.v. bijvoorbeeld de 21 die in de Ioniq gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
AlesAlitis schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:36:
[...]
bedankt voor het plaatsen van de foto’s.
Er zit geen strip of pen op de kogel. Ik denk daarom dat elke fietsendrager met kogelbevestiging en ook een aanhangerkoppeling er op past net als bij een normale trekhaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Ik heb een hekel aan laadkabels en spullen in de kofferbak die ik bijna nooit gebruik.

Gelukkig heb ik een oplossing gevonden. Beide kabels passen samen in de koffertje en die past dan weer samen met de andere spulletjes in de plek van het reservewiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxNyVLn-C23vcr--ZTPZsWcuoCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kzclchqm00GVgmvRU4o02uQD.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik mooi de kofferbak beschikbaar voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
RvMouche schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Vraagje: Hoe heb jij Slim Laden van Frank ingesteld? Ik zie 0 laadsessies en het lijkt niet of maar deels te werken. Heb je nog iets in de auto of bluelink gedaan?
Niks met bleulink gedaan, behalve laden 04 snachts beginnen, zodat die neit eerst start bij aankoppelen.

Via app frank is het gekoppeld, werkte daarna

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:14
Stef87 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:15:
[...]

Niks met bleulink gedaan, behalve laden 04 snachts beginnen,
Je kunt beter om middernacht of 1u al beginnen als je die keuze hebt, tussen dan en een uur of 6 is er het minste vraag op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
RvMouche schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Niks met bleulink gedaan, behalve laden 04 snachts beginnen, zodat die niet eerst start bij aankoppelen. (en soms wel/neit stopt)

Via app frank is het gekoppeld, werkte daarna ok.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
ASW1 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Je kunt beter om middernacht of 1u al beginnen als je die keuze hebt, tussen dan en een uur of 6 is er het minste vraag op het net.
HIj start dan niet pas die tijd, het is alleen om slim laden te laten starten via frank (eerder dan gepland)

Doe ik dit niet, gaat hij na aankoppelen direct laden full speed (ipv wachten op slim)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvMouche
Ah, dat laatste is wellicht de oplossing om het hier werkend te krijgen. Ga ik proberen. Dankje!
(De klantenservice van Frank heeft geen idee, verwijst naar Enode en gaat het zelf niet melden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Ik overweeg een Inster e-Motion als volgende lease (nu een e-Niro Dynamic) en heb nog een paar vragen over dit model.
1. De e-Motion heeft geen Tweeters. Is dat storend?
2. Zonder winter pack heb je geen preconditioning. Duurt het in de praktijk daardoor erg lang voordat je op volle DC laadsnelheid zit? Mijn Niro heeft ook geen preconditioning en daar duurt het als het koud is wel een minuut of twintig.
3. Kan ik met de app remote climate aan zetten (voor ijsvrij maken ruiten)?
4. Zag ik een review dat de attention warning een beetje random is en dat deze niet uit kunt zetten. Klopt dat?

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scholtensn1978
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-06 14:57
DonJuape schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:40:
Ik overweeg een Inster e-Motion als volgende lease (nu een e-Niro Dynamic) en heb nog een paar vragen over dit model.
1. De e-Motion heeft geen Tweeters. Is dat storend?
2. Zonder winter pack heb je geen preconditioning. Duurt het in de praktijk daardoor erg lang voordat je op volle DC laadsnelheid zit? Mijn Niro heeft ook geen preconditioning en daar duurt het als het koud is wel een minuut of twintig.
3. Kan ik met de app remote climate aan zetten (voor ijsvrij maken ruiten)?
4. Zag ik een review dat de attention warning een beetje random is en dat deze niet uit kunt zetten. Klopt dat?
Ik rijd sinds eind januari een e-motion. Bij deze mijn bevindingen.

1. Ik vind het geluid zonder de tweeters prima. Heb geen vergelijk met de versie met tweeters maar het geluid is aardig in balans.
2. Geen winterpack is voor mij geen probleem. In februari onder koude omstandigheden een snellaadsessie gedaan bij een Teslag supercharger. Bij een temperatuur van 3 graden en slechts een kort ritje had ik al na een paar minuten een laadsnelheid van 78 kwh. die ook lang werd vastgehouden (goede curve).
3. Ja, ontdooien en verwarmen is een optie die je kan gebruiken.
4. de attention warning is een irritatie puntje voor mij. Is erg vervelend. Hij kan uit maar moet je wel iedere rit opnieuw doen. Met gebruik van wat sneltoetsen (sterretje op het stuur of op het dashboard) ben je in 3 klikken klaar. Maar dus wel iedere rit opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 06:28
Scholtensn1978 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:01:
[...]
4. de attention warning is een irritatie puntje voor mij. Is erg vervelend. Hij kan uit maar moet je wel iedere rit opnieuw doen. Met gebruik van wat sneltoetsen (sterretje op het stuur of op het dashboard) ben je in 3 klikken klaar. Maar dus wel iedere rit opnieuw.
Hoe stellen jullie die sneltoetsen in? Werkt dat ook voor de andere hulpsystemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
RvMouche schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:39:
Ah, dat laatste is wellicht de oplossing om het hier werkend te krijgen. Ga ik proberen. Dankje!
(De klantenservice van Frank heeft geen idee, verwijst naar Enode en gaat het zelf niet melden..)
Ik ben benieuwd of het helpt, laat ff weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
TeslaBjorn heeft diverse filmpjes over de Inster op YouTube geplaatst. Niet allemaal even spannend misschien, maar voor de liefhebber of aspirant Inster koper misschien wel de moeite waard. (Al dan niet alle filmpjes van begin tot einde)

YouTube: Trip to Geilo with Hyundai Inster Long Range

YouTube: Hyundai Inster 1000 km challenge part 1

YouTube: Hyundai Inster 1000 km challenge part 2

YouTube: Hyundai Inster Geilo test

YouTube: Hyundai Inster interior review

YouTube: Hyundai Inster Long Range range test

YouTube: Hyundai Inster banana box test

[ Voor 82% gewijzigd door Megat op 30-03-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Bij de verschillen tussen e-Motion en Pulse lees ik "multifunctioneel paneel op bestuurders- en passagiersstoel". Wat is dat?

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
DonJuape schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:32:
Bij de verschillen tussen e-Motion en Pulse lees ik "multifunctioneel paneel op bestuurders- en passagiersstoel". Wat is dat?
Ik denk de cupholder ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
rvdgaag schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Ik denk de cupholder ertussen.
Volgens mij is dat een soort plateau op de rugzijde van de stoelen voor de achter passagiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
DonJuape schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:32:
Waar lees je dat? Volgens mij is dat alleen de passagiersstoel?
Edit: zo staat het inderdaad in de brochure. Maar volgens mij is dat een fout, bij de highlights staat namelijk alleen passagiersstoel. De Evolve heeft ook maar 1 stoel met dat paneel.

Je kunt inderdaad met magneten een soort opklaptafeltje bevestigen:

Afbeeldingslocatie: https://hme.dealer-portal.net/common_hyundai/hb08/IMAGE/ACCESSORY/GXG03AZ400.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 30-03-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 08:01
Eerste storing gehad met de Inster.

"Beperkt vermogen" en een schildpadicoontje. Bizar, geen idee waarom.
9 april zijn we hem een weekje kwijt voor schadeherstel, gevalletje verkeersagressie vorige week.
Voor de rest nog steeds een leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Past er een klapkrat in de breedte in de kofferbak van de e-motion? Past er bij de modellen met verschuifbare achterbank een klapkrat in de lengte (met de bank maximaal naar voren) in de kofferbak? Twee in de lengte naaste elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
DonJuape schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:58:
Past er een klapkrat in de breedte in de kofferbak van de e-motion?
Ja.

En als het moet passen er ook twee bierkratten in de breedte voor de achterbank op de grond. (Moet je alleen even 1 van de twee voorstoelen iets naar voren schuiven bij het inpakken)

De E-motion heeft ook de cuphouders aan de bestuurdersstoel zitten

[ Voor 26% gewijzigd door HandyLumberjack op 30-03-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:17:
[...]

Ja.

En als het moet passen er ook twee bierkratten in de breedte voor de achterbank op de grond. (Moet je alleen even 1 van de twee voorstoelen iets naar voren schuiven bij het inpakken)

De E-motion heeft ook de cuphouders aan de bestuurdersstoel zitten
Dat is wel vreemd. Waarom zou de Evolve dat niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Anoniem: 2184602 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:03:
[...]

Dat is wel vreemd. Waarom zou de Evolve dat niet hebben?
Ik bedoel de cuphouders aan de bestuurdersstoel welke tussen de voorstoelen zit. Die hebben voor zover ik weet alle Insters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Ik bedoel de cuphouders aan de bestuurdersstoel welke tussen de voorstoelen zit. Die hebben voor zover ik weet alle Insters.
Ah my bad. Verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Een vraag over het winterpack. Functie van de WP snap ik en ik snap ook dat de meningen verschillen over hoeveel nut voor de range dit heeft in ons klimaat.
Maar dan de batterijverwarming. Ik snap het nut voor het DC snelladen bij lage temperaturen maar heb ik er verder nog wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Vanmiddag ff de samenvatting van de 1000km challenge gekeken en het verbruik is mij toch wel enorm tegengevallen. Die verbruikt maar liefst 6kWh/100km dan de 28kWh classic Ioniq en is dan maar amper sneller. Ik zou nog wel eens een realistisch verbruik willen zien bij zo rond de 95kmh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40
DonJuape schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:49:
Een vraag over het winterpack. Functie van de WP snap ik en ik snap ook dat de meningen verschillen over hoeveel nut voor de range dit heeft in ons klimaat.
Maar dan de batterijverwarming. Ik snap het nut voor het DC snelladen bij lage temperaturen maar heb ik er verder nog wat aan?
Warmtepomp, stoel-/stuurverwarming. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:
Vanmiddag ff de samenvatting van de 1000km challenge gekeken en het verbruik is mij toch wel enorm tegengevallen. Die verbruikt maar liefst 6kWh/100km dan de 28kWh classic Ioniq en is dan maar amper sneller. Ik zou nog wel eens een realistisch verbruik willen zien bij zo rond de 95kmh.

[YouTube: Hyundai Inster Long Range 1000 km challenge]
Ik was ook een beetje verbaasd over het verbruik.

Vandaag bijna 80 kilometer gereden met 90-100 kmh, gemiddeld verbruik was ca. 13kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:58:

[YouTube: Hyundai Inster Long Range 1000 km challenge]
Dit vind ik cherrypicking en stemmingmakerij. Er zijn hier al eerder voorbeelden gepost van verbruik. Ook niet vergeten waar hij heeft gereden en met welke temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Mijn ervaring is met elke auto, ongeacht of het brandstof of stroom is, dat het verbruik van zoveel factoren afhankelijk is, dat de verbruiken van testrijders slechts een indicatie geven van het verbruik. De individuele gebruiker kan er in mijn beleving na een jaar rondrijden pas zien hoe haar of zijn auto presteert.
Wel denk ik dat Bjorn een punt heeft als hij zegt dat - vanwege de koetsvorm - hoge snelheden meer van negatieve invloed zullen zijn dan bij bijvoorbeeld een Tesla Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Anoniem: 2184602 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Dit vind ik cherrypicking en stemmingmakerij. Er zijn hier al eerder voorbeelden gepost van verbruik. Ook niet vergeten waar hij heeft gereden en met welke temperatuur.
Het is niet meer dan zijn verslag, en dat vergelijk ik dan met zijn verslag van de Ioniq. De conclusie is m.i. dat het verbruik van de Inster vs Ioniq op hogere snelheid in verhouding veel hoger is. Dus niet de ideale auto voor de snelweg met een wat hogere snelheid. Heeft dus niets met stemmingmakerij te maken. Zo zag ik laatst een test van een Xpeng P7 AWD die in Duitsland met snelheden van rond de 130kmh onder de 20kWh/100km bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:48:
Wel denk ik dat Bjorn een punt heeft als hij zegt dat - vanwege de koetsvorm - hoge snelheden meer van negatieve invloed zullen zijn dan bij bijvoorbeeld een Tesla Model 3.
Dat lijkt me ook vanzelfsprekend, maar die nuancering hoor ik niet van @PeterZ(on). Daarnaast rijdt TeslaBjorn terwijl het 8 graden is zo'n beetje nonstop 120 km/h als ik het filmpje goed begrijp. Keer op keer gaat het alleen maar over hoe schrikbarend het verbruik van de Inster is in vergelijking met zijn Ioniq, maar nuancering ontbreekt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:58:
[...]

Het is niet meer dan zijn verslag, en dat vergelijk ik dan met zijn verslag van de Ioniq. De conclusie is m.i. dat het verbruik van de Inster vs Ioniq op hogere snelheid in verhouding veel hoger is. Dus niet de ideale auto voor de snelweg met een wat hogere snelheid. Heeft dus niets met stemmingmakerij te maken. Zo zag ik laatst een test van een Xpeng P7 AWD die in Duitsland met snelheden van rond de 130kmh onder de 20kWh/100km bleef.
Je gaat met een Inster toch ook niet continu vol gas rijden? Hogere snelheid rijden loont helemaal niet, ook al heeft hij daar een andere mening over.

Die Xpeng, Tesla of je Ioniq zijn heel andere auto's. Waarom vergelijk je appels met peren?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 31-03-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Ik was ook een beetje verbaasd over het verbruik.

Vandaag bijna 80 kilometer gereden met 90-100 kmh, gemiddeld verbruik was ca. 13kWh/100km.
Mijn verbruik van de Ioniq was hier tijdens mijn vakantie in Spanje met de nodige uitstapjes door de bergen van rond de 8,5kWh/100km. Ik zou graag wat kleiner gaan rijden maar met deze cijfers wacht ik toch nog even wat er verder op de markt komt en/of er mensen zijn die een lager verbruik kunnen realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:03:
[...]

Mijn verbruik van de Ioniq was hier tijdens mijn vakantie in Spanje met de nodige uitstapjes door de bergen van rond de 8,5kWh/100km. Ik zou graag wat kleiner gaan rijden maar met deze cijfers wacht ik toch nog even wat er verder op de markt komt en/of er mensen zijn die een lager verbruik kunnen realiseren.
Je hebt dus niet gereden zoals TeslaBjorn. 120 km/h en in koud klimaat. Ook deze vergelijking gaat mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Anoniem: 2184602 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Je gaat met een Inster toch ook niet continu vol gas rijden? Hogere snelheid rijden loont helemaal niet, ook al heeft hij daar een andere mening over.

Die Xpeng, Tesla of je Ioniq zijn heel andere auto's. Waarom vergelijk je appels met peren?
Wie heeft het over volgas rijden? Ik niet hoor. Ik ben met 95kmh tevreden en dan wil ik met de Inster toch zeker geen hoger verbruik dan de Ioniq hebben als ik daarmee naar Spanje wil. Dan is die voor mij gewoon ongeschikt. Wat verder helemaal niets afdoet aan de kwaliteiten van de Inster. Kijk er niet voor niets naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Anoniem: 2184602 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Je hebt dus niet gereden zoals TeslaBjorn. 120 km/h en in koud klimaat. Ook deze vergelijking gaat mank.
Ik rij sowieso niet als Bjorn en kom ook niet met 0% bij de snellader aan. Ik kijk alleen naar het verschil zoals hij heeft gereden in beide auto's. Tijdens mijn laatste etappe in Spanje was het drie weken geleden met sneeuw, vorst en regen en had ik een verbruik van 11,8kWh/100km en daarbij nog doorgereden ook om verloren tijd in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals, je vergelijkt appels met peren. Een compacte stadsauto is geen sedan. Snel rijden in koude Noorse temperaturen is niet hetzelfde als rijden in Spanje. Ik begrijp dat je graag dezelfde waarden zou willen halen, maar je moet daarbij wel realistisch blijven.

Het filmpje van TeslaBjorn is in mijn ogen op geen enkele manier representatief voor realistisch verbruik. Je bericht heeft geen enkele vorm van nuancering omtrent omstandigheden of rijgedrag en je posthistorie gaat in dit topic alleen maar over hoe goed het verbruik is van je Ioniq vs de Inster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Ik rij sowieso niet als Bjorn en kom ook niet met 0% bij de snellader aan. Ik kijk alleen naar het verschil zoals hij heeft gereden in beide auto's. Tijdens mijn laatste etappe in Spanje was het drie weken geleden met sneeuw, vorst en regen en had ik een verbruik van 11,8kWh/100km en daarbij nog doorgereden ook om verloren tijd in te halen.
Daar heb je niet gereden zoals Bjorn inderdaad:
PeterZ(on) schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:17:
[...]

De gemiddelde snelheid vind ik wel erg laag maar ik heb de video niet gezien. Ik had nu op mijn Spanje rit een gemiddelde van 85kmh bij een aangehouden snelheid van tussen de 90 en 95 kmh, Of te wel, veel sneller rijden loont niet echt.
Ik zou oneerlijke vergelijkingen gewoon los laten en de auto zien zoals hij is en waarvoor hij is gemaakt.
Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste