HAM: "Can I stop the car?" "Negative."
Wat hebben de stewards gezopen vandaag, bizarre straffen en ook zoveel…

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat ga je wel denken.Illegal_Alien schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:21:
[...]
Zeker een "Sorry" tegen Verstappen, om maar alle Britten extreme straffen te geven.
En dat zou ik nog veel kwalijker vinden. Want nu slopen ze twee Britse coureurs hun races. Tijdstraffen oke, maar dit? 10s stop and go is echt extreem, drive through gebeurd al bijna.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
TURN 14 INCIDENT INVOLVING CAR 11 (PER) NOTED - REJOINING UNSAFELY
1 Dec 2024, 18:22:21, Lap 49
Overigens valt die straf van Norris ook dubbel kut uit door de late “noted” en de late bekendmaking van de penalty. Na de tweede SC en iedereen heeft verse handen + ze zitten nog dicht op elkaar vanwege de herstart van de laatste SC.
Als dit ergens tussen de eerste en tweede SC was geweest waren de gevolgen voor Norris veel minder groot.
Als dit ergens tussen de eerste en tweede SC was geweest waren de gevolgen voor Norris veel minder groot.
Ik ben erg slecht in het onthouden van wat er allemaal gebeurt vrees ik
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Rozenwater denk ik, ze zijn al paar dagen helemaal nuchterDutchCrownNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:22:
Wat hebben de stewards gezopen vandaag, bizarre straffen en ook zoveel…
ICE ICE Baby
StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:23:
Nu RUS nog..nocalimero schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:21:
De stewards begrijpen de British Bias niet zo goed hier zo....
Jammer dat Magnussen de F1 gaat verlaten. Hij is een echte racer. Heerlijk
En wat we ook niet willen is dat klagen dus ook echt nut heeft blijkbaar.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:22:
[...]
Dat ga je wel denken.
En dat zou ik nog veel kwalijker vinden. Want nu slopen ze twee Britse coureurs hun races. Tijdstraffen oke, maar dit? 10s stop and go is echt extreem, drive through gebeurd al bijna.
Kom op Zhou! DotD.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe? Die staat inmiddels in de barStefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:23:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Nu wel ja, eerder in het seizoen was het eerder kamikaze-racen.Aardappelbakker schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:24:
Jammer dat Magnussen de F1 gaat verlaten. Hij is een echte racer. Heerlijk![]()
per aspera ad astra
ahh ik denk dat HAM nog een ronde door moest rijden omdat ze bang waren dat de straf naar volgende race ging
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 23 (ALB) AND 20 (MAG) UNDER INVESTIGATION - CAUSING A COLLISION
1 Dec 2024, 18:23:53, Lap 50
1 Dec 2024, 18:23:53, Lap 50
Stemmen dan maar.gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:24:
Kom op Zhou! DotD.
https://f1.com/vote
"When you grow up your heart dies"
Het is maar de vraag of ze pas zijn gaan kijken naar de situatie zodra RBR het heeft gemeld of dat ze het sowieso hadden opgemerkt. Een vraag waar we het antwoord waarschijnlijk nooit op zullen krijgen...Hippocampus schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:24:
[...]
En wat we ook niet willen is dat klagen dus ook echt nut heeft blijkbaar.
Volgas doorrijden onder een gele vlag is wel potentieel erg gevaarlijk (daarnaast had hij er ook voordeel van want hij zat bijna in de DRS van Max).
Lando > FL helaas heeft hij er nog niets aan.
Rondetijden voor ronde 50
1 | VER | 1:23.321 |
2 | LEC | 1:23.405 |
3 | PIA | 1:23.625 |
4 | RUS | 1:23.355 |
5 | GAS | 1:23.866 |
6 | SAI | 1:23.858 |
7 | ALO | 1:24.057 |
8 | ZHO | 1:24.428 |
ok, dat is fair.Aardappelbakker schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:25:
[...]
Het is maar de vraag of ze pas zijn gaan kijken naar de situatie zodra RBR het heeft gemeld of dat ze het sowieso hadden opgemerkt. Een vraag waar we het antwoord waarschijnlijk nooit op zullen krijgen...
Ze waren uberhaupt traag, net als de blunderende race control die de volledige schuld van het spiegeltje debacle hoort te krijgen.Aardappelbakker schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:25:
Het is maar de vraag of ze pas zijn gaan kijken naar de situatie zodra RBR het heeft gemeld of dat ze het sowieso hadden opgemerkt. Een vraag waar we het antwoord waarschijnlijk nooit op zullen krijgen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar door de FIA eigenlijk nooit gegeven (aan een "groot" team) dus in die trant dus onterecht.gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:17:
BAM en terecht.
De regel moet gewoon 100% net zo duidelijk en genadeloos zijn als een valse start of te snel rijden in de pitstraat.
Dan neemt geen enkele rijder het risico of is het vergeten, dan herinnert het team hem er wel aan.
Dat McLaren dit niet doorgeeft aan Lando betekent gewoon dat de regel onduidelijk is of meestal te bediscussieren is, en dus dat de FIA hier de foute partij is.
How do you save a random generator ?
ik zie hem nog wel T10 rijdensjaool schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:26:
Lando > FL helaas heeft hij er nog niets aan.
Welk merk koptelefoon is dat ZB?
Wel apart dat die eerste safety car restart tussen max en norris nooit under investigation was. Norris had gewoon recht op de baan zat ernaast.. dus zijn ze nu ineens weer soft naar max toe omdat ze gister weer onredelijk waren? Focking wazig de stewards vandaag...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Gaat BOT zo P10 nog pakken? Zou wat zijn voor Stake.
Max liet ruimte en kon de bocht gewoon maken. Niets aan de hand.v8power67 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:27:
Wel apart dat die eerste safety car restart tussen max en norris nooit under investigation was. Norris had gewoon recht op de baan zat ernaast.. dus zijn ze nu ineens weer soft naar max toe omdat ze gister weer onredelijk waren? Focking wazig de stewards vandaag...
Gasly moet gaan oppassen, 3x tracklimits nu.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L6Y6FSTHrOuHDBsmUD5C4PJD.jpg?f=user_large)
Ik denk niet dat K-Mag daar zin in heeft vandaagStefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:28:
Gaat BOT zo P10 nog pakken? Zou wat zijn voor Stake.
Ze bleven toch beide op de baan? Wat moeten ze dan onderzoekenv8power67 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:27:
Makkelijk
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Norris klaagde ook niet.. was gewoon faire grraced, ruimte genoeg.v8power67 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:27:
Net zo terecht als de penalty voor Verstappen inderdaad. Beide onveilig gedrag op de baan!gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:17:
BAM en terecht.
✌
De regel is niet onduidelijk, je MOET liften bij (dubbel) geel. Dit was gewoon oliedom van Norris.enchion schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:27:
Dat McLaren dit niet doorgeeft aan Lando betekent gewoon dat de regel onduidelijk is of meestal te bediscussieren is, en dus dat de FIA hier de foute partij is.
Het team hoort hem niet te hoeven herinneren aan deze zeer basale regel.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 01-12-2024 18:30 ]
Albon is ook wel flink aan het glijden haha.
Sterk hoor van Norris. Snel omhoog klimmen, niet zeiken maar pushen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
3 is toch straf?StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:28:
Gasly moet gaan oppassen, 3x tracklimits nu.
[Afbeelding]
5s penalty voor VER zou geniaal kunnen zijn als hij daarmee op 2, en LEC op 1 komt te staan.sjaool schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:28:
[...]
Max liet ruimte en kon de bocht gewoon maken. Niets aan de hand.

FIA STEWARDS: 10 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 23 (ALB) - CAUSING A COLLISION
1 Dec 2024, 18:29:39, Lap 54
1 Dec 2024, 18:29:39, Lap 54
Dan is VER nog 1Mawlana schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:29:
[...]
5s penalty voor VER zou geniaal kunnen zijn als hij daarmee op 2, en LEC op 1 komt te staan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Twijfelachtig. Heb zelfs Britten gehoord die de straf van Max belachelijk vinden.MJHH93 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:29:
[...]
Net zo terecht als de penalty voor Verstappen inderdaad. Beide onveilig gedrag op de baan!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het gat is meer dan 5Mawlana schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:29:
[...]
5s penalty voor VER zou geniaal kunnen zijn als hij daarmee op 2, en LEC op 1 komt te staan.
De vele podcast shows en F1 YouTubers hebben weer genoeg stof om over te praten.
Wat is er niet duidelijk, dubbel gele vlaggen leren ze al bij het kartenenchion schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:27:
[...]
Maar door de FIA eigenlijk nooit gegeven (aan een "groot" team) dus in die trant dus onterecht.
De regel moet gewoon 100% net zo duidelijk en genadeloos zijn als een valse start of te snel rijden in de pitstraat.
Dan neemt geen enkele rijder het risico of is het vergeten, dan herinnert het team hem er wel aan.
Ja de heren die op softs rijden, rijden ongeveer op ijs lijkt wel!StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:29:
Albon is ook wel flink aan het glijden haha.
4x dacht ik. Bij 3x zwartwitte vlag (die ik nog niet gezien heb).
NOR > FL
Rondetijden voor ronde 54
Rondetijden voor ronde 54
1 | VER | 1:23.006 |
2 | LEC | 1:23.454 |
3 | PIA | 1:23.370 |
4 | RUS | 1:23.560 |
5 | GAS | 1:24.082 |
6 | SAI | 1:23.745 |
7 | ALO | 1:23.871 |
8 | ZHO | 1:24.239 |
9 | MAG | 1:24.431 |
10 | NOR | 1:22.471 |
Gelukkig kijken er hier heel veel via F1TV want die loopt bijna een minuut achter op andere kanalen.
Er waren er genoeg die Brazilië al belachelijk vonden.Lekker Ventje schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:30:
[...]
Twijfelachtig. Heb zelfs Britten gehoord die de straf van Max belachelijk vinden.
Maar die van Hamilton kan je geven. Zeer zwaar, maar het was in de pitlane. Norris echt, werkelijk? Net zo bezopen als de gridstraf voor Verstappen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedere keer als er penalty boven in beeld komt, en je ziet de animatie zo rondjes draaien, dan denk ik dat de FIA automated penalty picker aan het kiezen is welke straf het gaat worden.....
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 23 (ALB) AND 20 (MAG) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - FORCING ANOTHER DRIVER OFF THE TRACK
1 Dec 2024, 18:31:51, Lap 55
1 Dec 2024, 18:31:51, Lap 55
INCIDENT INVOLVING CAR 63 (RUS) NOTED - SAFETY CAR INFRINGEMENT
1 Dec 2024, 18:32:10, Lap 56
Ik pak de popcorn alvast!
1 Dec 2024, 18:32:10, Lap 56
Ik pak de popcorn alvast!
[ Voor 12% gewijzigd door StefanVerkerk op 01-12-2024 18:33 ]
Dat is het niet gewoon?Hippocampus schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:32:
Iedere keer als er penalty boven in beeld komt, en je ziet de animatie zo rondjes draaien, dan denk ik dat de FIA automated penalty picker aan het kiezen is welke straf het gaat worden.....
Hebben ze die weegbrug ook aangesloten op dat systeem?Hippocampus schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:32:
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Kan ook op de southpark manier natuurlijk
staan de stewards stijf van de snuif? Ze zijn hyper vandaag.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nou Max, dat was weer simply lovely!
NOR wederom FL. Dat worden dus nog 2 punten voor NOR zo.
Rondetijden voor ronde 56
1 | VER | 1:23.369 |
2 | LEC | 1:23.356 |
3 | PIA | 1:23.313 |
4 | RUS | 1:23.366 |
5 | GAS | 1:23.705 |
6 | SAI | 1:23.544 |
7 | ALO | 1:23.885 |
8 | ZHO | 1:23.978 |
9 | MAG | 1:24.741 |
10 | NOR | 1:22.384 |
Ik weet niet wat ze op dat kantoortje allemaal hebben liggen, maar daar wil ik ook wel wat vanLekker Ventje schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:34:
staan de stewards stijf van de snuif? Ze zijn hyper vandaag.
En zo laat de WDC even zien wie er de beste is.
Lekker Max

[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 01-12-2024 18:36 ]
Wat een race joh!
GP: “Karma is a wonderfull thing”
GP: “Karma is a wonderfull thing”
Gevochten en gewonnen. Geweldige overwinning van Verstappen. Mooi weer!
GP: "Karma is a wonderful thing!"
GP: "Karma is a wonderful thing!"

ALO ook nog er lekker bij, met een "hok wat niet vooruit wil op het rechte stuk"
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
GP: "Karma is a wonderful thing. You definitely did not drive unnecessarily slowly today.."
Penalty for weaving on the straight incoming!!!
---RAWE CEEK!!!---
Albon komt zo op softs.StefanVerkerk schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:34:
NOR wederom FL. Dat worden dus nog 2 punten voor NOR zo.
1 VER 1:23.369 2 LEC 1:23.356 3 PIA 1:23.313 4 RUS 1:23.366 5 GAS 1:23.705 6 SAI 1:23.544 7 ALO 1:23.885 8 ZHO 1:23.978 9 MAG 1:24.741 10 NOR 1:22.384
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dikke vinger van Max naar de stewards
Max straks 10 sec straf voor "weaving on the straight"
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Simply lovely guys. Simply lovely evening again.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 01-12-2024 18:37 ]
Kick in de punten!
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Nou Max wint en het kan me niks schelen.
Wat voor een totaal beschamende vertoning was dit hele weekend. Dit is dus precies hoe ook mijn plezier in de sport vergald word...
Wat voor een totaal beschamende vertoning was dit hele weekend. Dit is dus precies hoe ook mijn plezier in de sport vergald word...
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 63 (RUS) UNDER INVESTIGATION - SAFETY CAR INFRINGEMENT
1 Dec 2024, 18:36:07, Lap 57
1 Dec 2024, 18:36:07, Lap 57

GP

FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 63 (RUS) - SAFETY CAR INFRINGEMENT
1 Dec 2024, 18:37:04, Lap 57
Geen gevolgen verder.
1 Dec 2024, 18:37:04, Lap 57
Geen gevolgen verder.
Ja, veel teveel 'under investigation'. Laat die gasten het gewoon uitvechten op de baan.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:36:
Nou Max wint en het kan me niks schelen.
Wauw wat een race, zoveel anders dan gisteren. Veel meer actie.
De FIA moest zich even laten gelden denke ik met al die straffen
Sinds wanneer is speeding een drive through trouwens?
De FIA moest zich even laten gelden denke ik met al die straffen
Sinds wanneer is speeding een drive through trouwens?
Mooie overwinning, totaal onverwachts na het sprintresultaat van gister. Geweldig gedaan!
Iemand statistiek? Ik dacht dat Russell alleen op hard heeft gereden?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Heb het al terug gelezenVinniedh schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:38:
Hahah als GP zulke opmerkingen gaat maken dan weet je dat je het verziekt hebt
[ Voor 9% gewijzigd door Technofreakz op 01-12-2024 18:40 ]
Mooie ontlading weer bij Verstappen. Je kunt zien dat het ze dwars zat en dat het nu er uit is
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |