2x 5 seconden straf in Rusland 2020 voor proefstarts buiten de aangewezen locatie. Ik zie af en toe ook wel een Britse bias, maar ook die krijgen echt wel eens onzinnige straffen.
Misschien willen ze met Max geen gok nemen met nog een pit stop voor betere banden. Denken ze van ach die plek 6 is ook prima damage control
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 27-10-2024 22:21 ]
Wedden dat ze na de race in de media gaan klagen dat een "buiten de top 10" fastest lap niet zou moeten tellen?

Maar de fastest lap gaat er toch af dacht ik? Wel jammer want best leuk.
Nou, vorige week bleek dus anders...GAIAjohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:19:
[...]
De transfer naar 5s kan regeltechnisch niet eens. Het is wel of geen straf. Dus wel of geen 10s.
De FIA wil het zoNyazzin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
Pff kom op nog ff wat actie. Zit je naar 2 Mercedessen te kijken voor plek 4-5….
.
[ Voor 99% gewijzigd door Fauna op 27-10-2024 22:22 ]
Wellicht kan Piastri nog Verstappen inhalen. We gaan het zien..
had RBR niet al geprobeerd hem binnen te hengelen en had Williams niet nee gezegd? (ik geef toe roddelpers als bron maar toch)sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Ik heb al gezegd dat Red Bull met hem en Williams om tafel moet gaan zitten. Die jongen verdient een stoeltje voor volgend jaar. James Vowles heeft ook al gezegd dat het hem niet uitmaakt bij welk team dat is.
Bijzonder dat Max niet terugkomt, hij heeft nog steeds een top 3 auto.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het feit dat NOR geen P1 weet te scoren doet Verstappen vast goed.Silent Thunder schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
Misschien willen ze met Max geen gok nemen met nog een pit stop voor betere banden. Denken ze van ach die plek 6 is ook prima damage control

Rijdt Ferrari eens vooraan, zijn ze nog niet in beeld….
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ohja? Rijd die meer dan een seconde per ronde sneller dan? Want het scheelt nu zo'n 16 secondenFauna schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
Als PIA zo blijft doorrijden haalt hij VER voor het einde van de race nog in..
Tegelijkertijd vraag ik me af of je tegenwoordig nog wel bij RBR wilt rijden. Het is er een zooitje, als het even niet zo goed gaat knikkert Horner je eruit tenzij je dikke vriendjes met m bent. En bovenal niet meer de snelste auto.Dentist schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:19:
Colapinto sollicitatie voor RBR
Vanaf een Williams een mooie stap hoor... Maar ik weet het zo niet.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Erwin186 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
[...]
2x 5 seconden straf in Rusland 2020 voor proefstarts buiten de aangewezen locatie. Ik zie af en toe ook wel een Britse bias, maar ook die krijgen echt wel eens onzinnige straffen.

Hij deed iets wat niet mocht. Hoe is dat oneerlijk...? Het is omdat je Monza met het rode licht niet aanhaalt, maar het heeft wel dat level zeg......pffff
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Lawson rijdt voor hem. En vorige week van plek 19 naar 9. Lawson is geen Brit dus wordt niet iedereen lyrisch gemaakt over deze prestatie zoals met Bearman in een Ferrari (!) wel gebeurd. Maar is natuurlijk een perfecte prestatie.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Ik heb al gezegd dat Red Bull met hem en Williams om tafel moet gaan zitten. Die jongen verdient een stoeltje voor volgend jaar. James Vowles heeft ook al gezegd dat het hem niet uitmaakt bij welk team dat is.
Sterker nog: 1-2 is hun normZeRoC00L schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:22:
Rijdt Ferrari eens vooraan, zijn ze nog niet in beeld….
Was even drankje halen. Max nog straf gekregen?
Dan moet hij toch nog wat sneller rijden. Hij is maar 0.6s sneller dan Max en hij moet nog iets van 15s dichtrijden en er dan ook nog voorbij met nog 16 ronden te gaan.Fauna schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
Als PIA zo blijft doorrijden haalt hij VER voor het einde van de race nog in..
"When you grow up your heart dies"
Ja, communityservice.renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
Rondetijden voor ronde 55
1 | SAI | 1:20.306 |
2 | LEC | 1:20.727 |
3 | NOR | 1:20.667 |
4 | RUS | 1:21.102 |
5 | HAM | 1:21.128 |
6 | VER | 1:21.218 |
7 | MAG | 1:20.885 |
8 | HUL | 1:21.225 |
9 | PIA | 1:20.605 |
Scheelt niet veel idd:Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:22:
[...]
Ohja? Rijd die meer dan een seconde per ronde sneller dan? Want het scheelt nu zo'n 16 seconden
:strip_exif()/f/image/Rgebh6FSfgBFwrvgvkuXxhVh.png?f=user_large)
Hoe lang volg jij al F1? Volgens mij niet lang genoeg anders zou je dit nooit schrijven.renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:14:
[...]
Mwah, omdat 'ie 1x in Brazilië 2016 een mooie race heeft gereden?
Norris, Russel en consorten doen echt niet onder in de regen.
Moet waarschijnlijk nog nablijven ook.renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
How do you save a random generator ?
Nee maar als je even blijf zitten kan je Hamilton Russell eraf zien tikkenrenegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
LEC is ook geen pannenkoek.Exocet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
Norris komt toch echt dichterbij
De Mercedessen tikken elkaar eruit?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Rijden in een Red Bull, Perez als collega, 18 miljoen toxische fansrenegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Van mij mag hetGAIAjohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:24:
De Mercedessen tikken elkaar eruit?
Volg je bankbiljetten
Hangt van de dag af. En dan nog even de vraag in hoeverre hij Max niet het wk wilt zien winnnen.
Ik zit nog te wachten op strafpunten op zijn licentie, maar wie weet volgt dat na de racerenegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
PIA DotD hoor
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wat ik vreemd vind: soms pakt Norris opeens 3-4 ronden flink tijd, en dan vlakt het weer af. Nooit echt consistent.Exocet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:23:
Norris komt toch echt dichterbij
Beste scenario, Mercedes tikken elkaar uit, SC, Verstappen pits voor nieuwe medium en de laatste 10 worden heel spannend…
De UK heeft toch meer dan 18 miljoen inwoners?BakkerM schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:24:
[...]
Rijden in een Red Bull, Perez als collega, 18 miljoen toxische fans
Kijk jij wel? Die rijdt op 15sec…RRCreations schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:21:
Wellicht kan Piastri nog Verstappen inhalen. We gaan het zien..
Al weken....!Charles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:24:
[...]
Hoe lang volg jij al F1? Volgens mij niet lang genoeg anders zou je dit nooit schrijven.
Hoe was je eerste maand lid zijn van Tweakers trouwens?
Ik denk dat ie 18 miljoen Limburgers bedoelt.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:25:
[...]
De UK heeft toch meer dan 18 miljoen inwoners?
Nor haalt Lec nog in en Pia haalt Max nog in. Dan gaat het hard met het inlopen van Nor op Max.
Ik zie dat Piastri heel snel is..maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
Misschien gaat ie voluit totdat het niet meer gaat? (a.k.a. banden opfikken)Dentist schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:25:
[...]
Wat ik vreemd vind: soms pakt Norris opeens 3-4 ronden flink tijd, en dan vlakt het weer af. Nooit echt consistent.
"This race is manipulated!"RRCreations schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:25:
Beste scenario, Mercedes tikken elkaar uit, SC, Verstappen pits voor nieuwe medium en de laatste 10 worden heel spannend…
Vaak bu'j te bang!
NOR en LEC er dan maar samen af 🥹
Volg je bankbiljetten
klopt en is een seconde per ronde sneller
Jasphur schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:25:
PIA DotD hoor

SAI DotD
(Is beter voor mijn poule uitslag
spoiler:
Maar ik ga ook op PIA stemmen. Die verdient het idd
Op F1 weekenden zijn we allemaal Limburger, doe eens vlaai?siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:26:
Ik denk dat ie 18 miljoen Limburgers bedoelt.
Rondetijden voor ronde 57
1 | SAI | 1:20.315 |
2 | LEC | 1:20.524 |
3 | NOR | 1:20.271 |
4 | RUS | 1:20.903 |
5 | HAM | 1:20.810 |
6 | VER | 1:20.902 |
7 | MAG | 1:20.774 |
8 | PIA | 1:20.444 |
Rond de 69 miljoen. Londen metropool 15 miljoen geloof ik.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:25:
[...]
De UK heeft toch meer dan 18 miljoen inwoners?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
NOR gaat voor P1, what could wrong?
ICE ICE Baby
NOR profiteert volop van de DRS door de achterblijvers...
Rondetijden voor ronde 58
Rondetijden voor ronde 58
1 | SAI | 1:20.341 |
2 | LEC | 1:21.297 |
3 | NOR | 1:20.405 |
Norris gaat P2 nog wel pakken, wat een rampzalig weekend.
Kruimel-pudding, coming uphoevenpe schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:27:
[...]
Op F1 weekenden zijn we allemaal Limburger, doe eens vlaai?
Gebruik het forum alleen voor F1, en dat bevalt wel. Ben de ellende op NU gewend, dan is dit een stuk prettiger. Niet de zieke trollen zoals daar.renegrunn schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Al weken....!
Hoe was je eerste maand lid zijn van Tweakers trouwens?
Nou dat wordt vechten tussen LEC en NOR. Het kan nog knotsgek aflopen voor Verstappen haha.
Zolang HAM steeds zich positioneert aan de buitenkant, komt ie er toch niet voorbij.
Verkeer.Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:27:
Norris nu echt heel dichtbij opeens
Max laat eigenlijk 4 punten liggen hier door zijn acties. Als die het wdc daarmee verlies heeft die het toch aan zichzelf te danken.
NOR 2 keer TL zo te zien in 2 en 3
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Leclerc werd enorm opgehouden door Stroll die vervolgens wel aan de kant ging voor Norris.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Benieuwd hoeveel Leclerc nog wilt vechten met Norris.....
Stroll zat in de weg bij LeclercVos schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:28:
Dat is rap gegaan met Norris.
dat zou pijnlijk zijn iddhansvk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:28:
NOR 2 keer TL zo te zien in 2 en 3
Rondetijden voor ronde 59
1 | SAI | 1:20.730 |
2 | LEC | 1:20.422 |
3 | NOR | 1:20.163 |
Het zou mij niet verbazen als er over een paar jaar nog eens een boekje open gaat over de dominantie van Mercedes en nu de McLaren.
Zeker niet. Auto was begin dit jaar goed, halverwege flinke tegenvallers en tot krijgt hij het voor elkaar om altijd zo hoog mogelijk te eindigen. Zo’n race als vandaag kan je helaas een keer hebben.Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:28:
Max laat eigenlijk 4 punten liggen hier door zijn acties. Als die het wdc daarmee verlies heeft die het toch aan zichzelf te danken.
En Red Bull dan? Oh wacht, Perez. Nevermind.Robbie T schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:29:
Het zou mij niet verbazen als er over een paar jaar nog eens een boekje open gaat over de dominantie van Mercedes en nu de McLaren.
Volgens mij rijden zowel Leclerc als Norris buiten de baan, waar Verstappen zijn rondetijd werd afgenomen tijdens de kwalificatie!
Die vechten voor het WCC en denk dat Leclerc ook wel in het hoofd van Norris wil gaan zitten voor volgend jaar....siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:29:
Benieuwd hoeveel Leclerc nog wilt vechten met Norris.....
Dus ik hoop op een flinke defense
Ja die McLaren is mie dominant 😆Robbie T schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:29:
Perez is het perfecte rookgordijn.StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:30:
[...]
En Red Bull dan? Oh wacht, Perez. Nevermind.
NOR blijft wat inlopen
Rondetijden voor ronde 60
Rondetijden voor ronde 60
1 | SAI | 1:20.326 |
2 | LEC | 1:20.460 |
3 | NOR | 1:20.272 |
Deze race krijgt alleen Max straf secondenCharles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:30:
Volgens mij rijden zowel Leclerc als Norris buiten de baan, waar Verstappen zijn rondetijd werd afgenomen tijdens de kwalificatie!
Ik vind het nogal een verschil hoe Hamilton het doet (wat gewoon een legitieme move is) tov hoe Verstappen het doet (ellebogen uit en niemand haalt me uit of we crashen samen mentaliteit).GAIAjohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:19:
[...]
Max heeft versus Britse coureurs meestal niet het geluk aan zijn zijde nee. En de onterechte penalty voor Hamilton ben ik zéér benieuwd naar.
Hamilton was de meester in het uit laten lopen van z’n wagen om de ander gras te laten happen.. zonder enige straf.
De transfer naar 5s kan regeltechnisch niet eens. Het is wel of geen straf. Dus wel of geen 10s.
En blijkbaar mag Pérez deze race gewoon Lawson en Stroll eraf rijden zonder gevolgen.
Max kan een uitvalbeurt permiteren maar Norris niet en een uitvalbeurt van beide zal meer in het voordeel van Max werken.
Nog 10 ronden spanning.
Hamilton is niet boeiend, Norris moeten we zien
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het blijft bizar hoe snel Norris is aan het einde van een race..... heeft ie dan de hele race zitten slapen of hoe zit dat......sweet spot...?
Wel een zuur sfeertje hier in het topic... Was 2x10 seconden terecht? Muah. Maar die actie in bocht 8 was wel echt heel smerig. Terecht om daar een zware straf voor te krijgen. Voor de race had het ook niet uit gemaakt of het 15 of 20 seconden straf was. Dit heeft ie echt helemaal aan zichzelf te denken. Het kinderachtig klinkende gejank van Norris vind ik dan wel weer jammer. Hoeft niet.
RBR heeft gewoon een kut seizoen op zo'n beetje ieder denkbaar vlak. Hopelijk pakt Ferrari WCC. Gun ik ze wel.
Toffe race verder. Veel leuke actie! En hoe je het ook went of keert: dit is een spannend seizoen qua punten. Dit zie ik veel liever dan de jarenlange dominantie van 1 of 2 topteams. Jammer van de drama er omheen maar so be it.
RBR heeft gewoon een kut seizoen op zo'n beetje ieder denkbaar vlak. Hopelijk pakt Ferrari WCC. Gun ik ze wel.
Toffe race verder. Veel leuke actie! En hoe je het ook went of keert: dit is een spannend seizoen qua punten. Dit zie ik veel liever dan de jarenlange dominantie van 1 of 2 topteams. Jammer van de drama er omheen maar so be it.
Reduce lift & coast voor Max.
NOR > FL
Rondetijden voor ronde 61
Rondetijden voor ronde 61
1 | SAI | 1:20.215 |
2 | LEC | 1:20.156 |
3 | NOR | 1:20.045 |
Race director weet precies goed wat niet interessant is.....GAIAjohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:31:
Hamilton is niet boeiend, Norris moeten we zien
Lichtere wagen, iets anders kan ik zo snel niet bedenken.siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:31:
Het blijft bizar hoe snel Norris is aan het einde van een race..... heeft ie dan de hele race zitten slapen of hoe zit dat......sweet spot...?
Hamilton hoeft maar 1x een net wat betere exit te hebben dan Russell en hij is er voorbij
Vaak bu'j te bang!
Beter bandenmanagement.sjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:32:
[...]
Lichtere wagen, iets anders kan ik zo snel niet bedenken.
Perez kan je wel op soft zetten voor FL maar die gaat dat toch niet redden.
De rest toch ooksjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:32:
[...]
Lichtere wagen, iets anders kan ik zo snel niet bedenken.
sure en op oude banden rijdt NOR opeens de snelste ronde, heel vreemd. Auto wordt lichter, maar geen vrije lucht en oude banden.
Dan maar Lawson opofferen door Red Bull?Richh schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:32:
Perez kan je wel op soft zetten voor FL maar die gaat dat toch niet redden.
Zal LeClerc durven verdedigen? Voor je het weet krijg je een penalty.......
NOR > FL
LEC had er geen zin meer in...
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Hoeveel per ronde zei je?Wognummer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:27:
[...]
klopt en is een seconde per ronde snelleren we hebben nog ongeveer 13 rondes het word spannend dus
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |