Vaak bu'j te bang!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Verwijderd
Op oude banden? Ik reken er niet op.streamnl schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
Nu ben ik benieuwd hoe goed PIA is in het verdedigen tegen Max…
Nu alweer 7de, volgende is Piastri.
Denk weinig weerstand, Pia heeft zeer oude bandenstreamnl schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
Misfire is dat de motor op een verkeerd moment ontbrand, oftewel een soort van motorproblemen. Al lijkt het nu dus wel prima te gaan weer.cy-gor25 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:00:
wat bedoelt Sainz met een misfire? Over de curbs gegaan?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
"When you grow up your heart dies"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Op oude banden? Niet denk ik.streamnl schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
En als Piastri hem er met opzet af rijd, zullen ze nog Max als de slechte aanwijzen vanwege zijn eerdere gedrag, dat weet ik wel.
Kan mij nog een race herinneren waar Perez in zo'n zelfde situatie zat met ook mega oude banden om vervolgens binnen een paar bochten ingehaald te worden. We gaan het zienStefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:00:
Nu gaat die Piastri natuurlijk extra breed rijden... ben benieuwd wat hij kan klaarspelen met Verstappen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nee, die heeft zijn stuur tussen zijn tanden.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Tuurlijk. Doet iedereen zo ongeveer die dat aantekent maar blijkbaar zet je de boel er wel mee op scherp.
Ja maar dat is met veel sporten toch zo dat 1 of 2 teams heel dominant zijn en dan nog een midden stuk hebt met wat medicro teams en een paar achterblijvers.jbdeiman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:00:
[...]
Het is de laatste jaren eigenlijk elke keer zo dat een team heel dominant is, dus weinig spanning in het kampioenschap. Het lijkt er wel op dat deze straffen vooral voor de kijker bedoeld is die hoopt op een spannende ontknoping.
Heeft colapinto z'n stuur wel in z'n hand?
Haters everywhere but I don’t really care
1 | SAI | 1:20.995 |
2 | LEC | 1:20.843 |
3 | NOR | 1:20.710 |
4 | RUS | 1:21.504 |
5 | HAM | 1:21.050 |
6 | VER | 1:21.580 |
7 | MAG | 1:22.812 |
Zal wel weer Norris wordenpietr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:02:
Max wint vandaag de overtake award, kan niet missen. 😁 Misschien zelfs driver of the day. 😊
Hoe dan..... op zo'n oude bandjes.....Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:02:
McLaren haalt Piastri al binnen. Onbegrijoelijk. Laat hem Max ophouden .
Niet zo ingewikkeld toch.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nee hoor, zij denken meer aan het WCC dan het WDC op dit moment.Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:02:
maar hij is er toch al voorbij? of heb ik wat gemist hahastreamnl schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
Er was een 20% regenkans:
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 20 %
27 Oct 2024, 20:45:06, Lap 1
Volgens GP geen kans op regen op dit moment.
Piastri, minister of defence

Hij was een seconde per ronde langzamer dan Max. Dat had hij niet kunnen houden.Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:02:
Ah, gewoon end of days. 2012 repeat. Ragnarok. Etc etc Return of the Aztecs enzoStefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:04:
Max: "It's getting really dark"
Er was een 20% regenkans:
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 20 %
27 Oct 2024, 20:45:06, Lap 1
Volgens GP geen kans op regen op dit moment.
Piastri gaat toch weinig doen voor Mclaren verder. Al kan die max een klein beetje ophouden in het bochtige gedeelte is toch iets.siggy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
[...]
Hoe dan..... op zo'n oude bandjes.....
Niet zo ingewikkeld toch.
Perez heeft een top weekend op zijn thuisrace.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ondertussen Verstappen naar plek 6, Perez nog altijd 16de!! Ze reden na de straf van Verstappen 15 en 16
Ja, een pitstop van PiadtriWognummer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
[...]
maar hij is er toch al voorbij? of heb ik wat gemist haha
Hij staat nu laatste, P17. Jeetje, wat een treurnis.Waah schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:04:
[...]
Perez heeft een top weekend op zijn thuisrace.
A dirty mind is a joy forever.matthijst schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
stiff then soft, stiff then soft.
Heeft colapinto z'n stuur wel in z'n hand?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niet echt, Hamilton rijdt wegdesalniettemin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
Max op weg naar Sir Ham
Iedereen is bang voor mad Max, om over zijn vader nog te zwijgen. Vroeger kwam dit veel vaker voor.ZeRoC00L schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:02:
PIA ook al bang voor Max, snel pitten…
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het zal niet vandaag zijn, Hamilton loopt uitdesalniettemin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
Max op weg naar Sir Ham
Perez heeft schade.Charles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
Ongelooflijk, Piastri 40 rondes op mediums.
Ondertussen Verstappen naar plek 6, Perez nog altijd 16de!! Ze reden na de straf van Verstappen 15 en 16
GAIAjohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:58:
[...]
RBR heeft geen Engelse coureurs en daarmee de stewards al tegen zich..

Voordat je dit soort idiote uitspraken doet zou ik als ik jou was eerst eens kijken wie de stewards zijn dit weekend.
Laat ik je helpen
USA/UK/BE/SPAIN/FRENCH
Perez heeft schadeCharles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
Ongelooflijk, Piastri 40 rondes op mediums.
7 punten dan inlopen miss 8 (FL) dat zou top zijnsly___ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
6e is het ...meer zit er niet in nu.
Wat een slot van t seizoen wordt t ..
Beschadigde vloer?StefanVerkerk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
Hij staat nu laatste, P17. Jeetje, wat een treurnis.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zeker, maar dat komt door de regels die steeds vreemder worden voor een racesport notabene. Begrijp me niet verkeer, straf voor Max op zich terecht als kan je dus discussie voeren over de hoeveelheid, omdat dit gewoon compleet inconsequent wordt toegepast.Silent Thunder schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:03:
[...]
Ja maar dat is met veel sporten toch zo dat 1 of 2 teams heel dominant zijn en dan nog een midden stuk hebt met wat medicro teams en een paar achterblijvers.
Het is bijna niet te doen om in te halen in bochten (lees: te racen), je mag door DRS op rechte stukken inhalen en verdedigen mag dan ook niet. Dit was vroeger toen ik als jonge tiener F1 keek echt wel anders. Het is er totaal niet beter op geworden.
Wat een Belg. Boutsen in da house?Raven__NL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
[...]
![]()
Voordat je dit soort idiote uitspraken doet zou ik als ik jou was eerst eens kijken wie de stewards zijn dit weekend.
Laat ik je helpen
USA/UK/BE/SPAIN/FRENCH
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Gestoord dat daar een Brit tussenzit zeg. Corrupte bende dit!Raven__NL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
[...]
![]()
Laat ik je helpen
USA/UK/BE/SPAIN/FRENCH
Liever niet maar zo is het wel een beetje damage control.
En weer met de harde band. Die banden lijken niet te werken bij RBRsjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:06:
Max klaagt nog steeds over geen grip.
Hopen op een safetycarHippocampus schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
Ik snap de strategie niet van PIA / McLaren niet.Waarom 40 rondes op geel en 31 op wit?
Niets zo voorspelbaar als het weer…desalniettemin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
Huh het zou toch droog blijven?
Volg je bankbiljetten
Ja vooral de belg!Dingdong schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
Gestoord dat daar een Brit tussenzit zeg. Corrupte bende dit!
Die had het wel voor VER opkunnen nemen. Heb je ook helemaal niks aan die belgen....
George heeft wel vaker iets met regen dat later condens of zweet blijkt te zijn.desalniettemin schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
Huh het zou toch droog blijven?
No gripZingo schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:08:
De Mercs rijden gewoon bij hem weg, wat is dit?
Volg je bankbiljetten
Compleet onnodige damage control.d-vine schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
Als het zo blijft pakt Norris 7 puntjes.
Maar goed. Max heeft het gewoon zelf in de hand. Races als deze krijg ik de indruk dat ie toch niet liever nog een 4e x kampioen wilt worden. Do or die ipv voor het WK rijden. Getuigt niet van veel actieve hersencellen.
Dat is nog steeds te weinig. Volgende races moet Norris dan nog meer punten goedmaken.d-vine schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar going long doen ze toch meestal op de witte band?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Rondetijden voor ronde 43
1 | SAI | 1:20.840 |
2 | LEC | 1:20.577 |
3 | NOR | 1:20.687 |
4 | RUS | 1:21.202 |
5 | HAM | 1:21.125 |
6 | VER | 1:21.520 |
Max is geen BelgRaven__NL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
Ja vooral de belg!
Die had het wel voor VER opkunnen nemen. Heb je ook helemaal niks aan die belgen....
Dat is te overzien. Met de berekening dat hij elke race 7 punten zou winnen, kwam hij op het eind te kort. Na het vorige weekend is het verschil alleen maar groter geworden. Dan is 7 punten geen enkel probleem.d-vine schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
Hij heeft nog een setje nieuwe medium. Een rode vlag zou welkom zijn denk ik.Charles Hill schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
En weer met de harde band. Die banden lijken niet te werken bij RBR
11. En als die nu dus 7 pakt, vanaf volgende race 12.Tk55 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:08:
Met deze stand pakt Norris 7 punten op Verstappen. Hoeveel heeft hij er per race nodig?
Zou toch wel een stunt zijn als Norris de titel niet pakt en de constructeurstitel ook niet naar McLaren gaat.Erwin186 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:08:
Ik zie Ferrari op deze manier nog wel een serieuze kandidaat worden voor het constructeurskampioenschap. 48 punten achter McLaren voor deze race. Als Piastri 7e wordt en de top 3 blijft zo, dan loopt Ferrari al 22 punten in. In Austin maakten ze ook al zo’n grote stap. Red Bull is sowieso wel uitgespeeld voor de constructeurs.
Yep. Of in ieder geval één saftycarsjaool schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:09:
[...]
Hij heeft nog een setje nieuwe medium. Een rode vlag zou welkom zijn denk ik.
Nee joh, lachen joh. Complete chaos, dat willen we toch?cy-gor25 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:08:
Regen zou wel een anticlimax zijn.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ik zou eerder eens de geschiedenis van straffen tegen Britse coureurs versus andere nationaliteiten eens checken. Hoe eenvoudig Hamilton alles maar kon ontwijken, maar ook Russell en Norris hebben er zeker voordeel van gehad.Raven__NL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:05:
[...]
![]()
Laat ik je helpen
USA/UK/BE/SPAIN/FRENCH
In een verder verleden had je natuurlijk de Franse connectie Balestre en Prost.
Oh en die Britse steward is Herbert.. zegt imo ook wel weer genoeg
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik gun het Ferrari wel om het WCC te pakken.Robkazoe schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:09:
[...]
Zou toch wel een stunt zijn als Norris de titel niet pakt en de constructeurstitel ook niet naar McLaren gaat.
Die divebomb van de tweede acties ging nergens over. Straffen zijn er voor om gevaarlijke situaties te bestraffen. Als Norris daar niet wegstuurde was er een ongeluk.jbdeiman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:00:
[...]
Dit totaal willekeurige straffen maken ook dat in mijn omgeving mensen massaal beginnen af te haken (naast de Viaplay kwaliteit/ commentaren) bij de sport. Het moet allemaal in rijtjes, racen is er niet bij, met Drs op recht stuk inhalen is wat moet, want ander gevaarlijk.
De FIA (scheelt maar een letter met een bepaalde ander organisatie in de sport wereld) moet echt eens gaan nadenken wat ze nu eigenlijk willen.
Daarnaast heb je bij de meeste sporten geen beoordeelde arbitrage, die heb je hier deels wel. Lijkt mij echt iets om grondig onder de loep te nemen wil je als sport relevant blijven. Het is de laatste jaren eigenlijk elke keer zo dat een team heel dominant is, dus weinig spanning in het kampioenschap. Het lijkt er wel op dat deze straffen vooral voor de kijker bedoeld is die hoopt op een spannende ontknoping.
Gelukkig zijn de auto's van tegenwoordig erg veilig maar alsnog niet een reden om maar te rijden alsof het botsauto's zijn.
Voor de eerste actie kun je idd discusseren
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |