CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:20:
[...]
Dat neemt niet weg dat Norris een prachtige ronde heeft gereden. Het was op het randje maar hij heeft het gehaald. Kiezen wanneer je een snelle ronde doet is ook een deel van de sport.
Verstappen leek sneller te gaan maar het telt pas als je het hele rondje hebt gereden, misschien heeft hij in de eerste sectoren zoveel van z'n banden gebruikt dat de derde mislukt zou zijn.
[...]
Dat is altijd zo bij kwalificatie, niemand haalt die snelheden tijdens de race.
[...]
Laat je eigen plezier niet verpesten door een of andere vent waar je niks mee te maken hebt. Ik hoop op een leuke race voor mij en dat laat ik niet afhangen van het geluk van meneer Ted. Hopen op de ellende van een ander heeft de wereld nog nooit leuker gemaakt.
Kiezen wanneer de ronde te rijden is deel van de sport. Maar pech hebben door een coureur die de muur in stuurt ook, en al helemaal als duidelijk is dat iemand sneller is dan de concurrentie. Maar goed, dat is ook deel van de sport.
Het is dan alleen wel weer vervelend dat die vent weer zijn mond open doet en onzin uitkraamt, en daarmee weer eens laat zien hoe vreselijk nationalistisch hij is. En dat terwijl SKY wereldwijd wordt uitgezonden, incl het commentaar. Het is geen regionale zender. Zelfde als het gestookt en haatzaaien richting Verstappen en RB, wat voor een grimmige sfeer heeft gezorgd in de F1, teams onderling maar ook vanuit zogenaamde fans. En daar staat die Ted mee vooraan. Ook weer door dit soort onzinuitspraken.
En ja, niemand rijdt de rondetijden in race zoals tijdens de kwalificatie, maar er zit wel verschil tussen hoe een tijd wordt neergezet en waaruit opgemaakt kan worden wat de auto kan tijdens de race. Verstappen kan ronde lang vloeiend de bochten blijven rijden, zoals tijdens de kwalificatie, dat gaat Norris nooit lukken zoals hij zijn ronde reed. Dan zijn of zijn banden na 1 ronde op, of hij eindigd in het grind of een muur.
We gaan het vanavond zien. Wellicht dat McLaren net op tijd een goede afstelling heeft weten te vinden. Maar op basis van de sprintrace en hoe hij zijn kwalificatie reed, verwacht ik dat Verstappen in ieder geval sneller zal zijn dan Norris.
En ik zeg nergens te hopen op ellende. Wel dat het leuk zou zijn als er geen Brit op het podium staat. Dat kan gewoon zonder ellende, hoeft niemand voor de baan af te rijden en in een muur te belanden, of uit te vallen. Gewoon plek 4 of lager eindigen is goed.