[F1 2024] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 75.678 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Verstappen zit wat dat betreft wel in een prettige positie. Hij kan veel agressiever zijn in de eerste bocht, want Norris heeft veel meer te verliezen. Hij kan z'n wagen stevig laten staan. Stuurt Norris tegen hem op en knallen ze er samen af dan is dat toch winst voor Verstappen.

Zolang hij reglementair maar tussen de lijntjes blijft heeft hij een groot voordeel.
Ligt eraan hoe ze eraf gaan. MER heeft/had ook altijd zo’n tank… ging niet/minder kapot.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
alexbl69 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Verstappen zit wat dat betreft wel in een prettige positie. Hij kan veel agressiever zijn in de eerste bocht, want Norris heeft veel meer te verliezen. Hij kan z'n wagen stevig laten staan. Stuurt Norris tegen hem op en knallen ze er samen af dan is dat toch winst voor Verstappen.

Zolang hij reglementair maar tussen de lijntjes blijft heeft hij een groot voordeel.
Mja, je hebt in Oostenrijk gezien hoe fragiel de banden kunnen zijn bij minimaal contact. Wat dat betreft kan het ook je eigen race eindigen als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

Ik vond Norris over de lijn met zijn verdediging op leclerc gisteren. Ben bang dat hij nu ook weer keihard zal zijn en er ellende komt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 22:36
pro_6or schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:11:
Ik vond Norris over de lijn met zijn verdediging op leclerc gisteren. Ben bang dat hij nu ook weer keihard zal zijn en er ellende komt.
Ik hoop het, gewoon niks spannend maar lekker veel drama. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

pro_6or schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:11:
Ik vond dat Russell ook 2x buiten de baan werd gedrukt. Ik begrijp niet helemaal waarom dat ook al niet under investigation was. Kijk, als dat mag, dan moet je vertellen waarom. Bij de Apex zitten ze nog naast elkaar, dus waarom hoef je dan geen ruimte te laten?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2024 12:23 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8sewyh2ymvvd1.jpeg

Wat een raar Q einde. En dan doel ik niet op de crash. Maar het feit dat het duidelijk een rode vlag was en ze het uiteindelijk onder geel houden. Met dan verplichting om ronde af te breken als je geel passeert, dus na 5 tot 10 seconden konden ze gewoon rood gooien want met geel in T19 duurt het niet lang voordat niemand meer zijn ronde kan afmaken (en als al iemand al voor Russell reed die gefinisht was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sebastiaannn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:02:
Ah man voor deze situaties zouden ze ze nog een rondje extra moeten geven. Balen!
Maar wat als er iemand crasht tijdens dat rondje? Nog een extra rondje?
En wat doe je met de banden? Zonder nieuwe banden lukt het waarschijnlijk toch niet om harder te gaan.
Je zou iedereen nieuwe banden kunnen geven maar dan wil iedereen ook een extra rondje rijden en ben je al snel 10-15 minuten verder met inlaps in slakkengang, pitten en outlaps, er van uitgaande dat de baan dan weer vrij is.
Die 15 minuten is niet echt een probleem, maar het betekent wel dat ze de baan een half uur langer moeten reserveren en dat eventuele support-races ook (structureel) moeten schuiven en die hebben nu al vaak vervelende tijdslots omdat ze om F1 heen moeten werken.
En voor een TV-sport is het ook wel handig als het schema vast ligt zodat ze de reclameblokjes en het uitzendschema kunnen plannen. De qualificatie is niet belangrijk genoeg om andere programma's voor te laten wijken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:27:
Die 15 minuten is niet echt een probleem, maar het betekent wel dat ze de baan een half uur langer moeten reserveren en dat eventuele support-races ook (structureel) moeten schuiven en die hebben nu al vaak vervelende tijdslots omdat ze om F1 heen moeten werken.
En voor een TV-sport is het ook wel handig als het schema vast ligt zodat ze de reclameblokjes en het uitzendschema kunnen plannen. De qualificatie is niet belangrijk genoeg om andere programma's voor te laten wijken.
Die 15 minuten is zeker geen probleem. Want als er een rode vlag is wordt de klok ook gestopt ;) Dus TV zenders (zijn die er nog? Gewone TV zenders die F1 uitzenden "dit was dd Formule 1, na de reclame eigen huis en tuin") moeten al rekening houden met uitloop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:40
Wat is die Ted toch een nare extreem nationalistische vent! 'Cracking lap from Norris, pole is well deserved', nadat Russell is gecrasht en er dubbel geel is, terwijl Verstappen sneller was en alleen door de crash van Russell niet op pole staat! Hij was gewoon beduidend sneller dan Norris.

Gezien de risico's die Norris nam kan hij dit nooit ronde na ronde volhouden in de race. Zegt zelf ook na de kwalificatie dat hij niet sneller kon, zat op de limiet.

Hopen dat er geen Brit op het podium staat vanavond! Kan Ted in zijn bed onder zijn St. George of Junion Jack dekentje gaan liggen huilen.

[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 20-10-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:41:
Max start dit keer van de binnenbocht. Gegarandeerd dat ie hem in T1 er wel naast prikt tenzij Norris een mega goede start heeft.

Nog maar 10 uur en 19 minuten tot de start...... pfffff liever een race om 4.00 's ochtends dan eentje om 21.00 's avonds.
Ik verwacht ook dat Norris de keuze krijgt om Verstappen voor te laten gaan of samen de race te eindigen in de eerste bocht. Ik neem aan dat Ferrari daar op anticipeert en klaar staat om er als derde hond met het been vandoor te gaan. Bij Ferrari is echter de vraag of Leclerc en (vooral) Sainz het niet belangrijker vinden om met elkaar te vechten dan om samen te werken tegen de rest. Die moeten dus ook oppassen dat ze niet in de eerst bocht uitvallen.

Daarachteraan komen en Russell en Piastri. Die hebben geen directe onderlinge strijd en kunnen ook niks voor hun teamgenoot doen op de plek waar ze rijden. Ik verwacht dus dat die twee een saai en veilig begin van de race hebben en misschien later een rol spelen als bandenslijtage in beeld komt. De baan is opnieuw geasfalteerd en we kunnen dus veel slijtage verwachten.

Verder ben ik benieuwd wat Perez en Hamilton doen. Perez had (al weer) pech waardoor hij niet goed is gekwalificeerd en Verstappen heeft laten zien dat de auto snel genoeg is om mee te doen. Niettemin zijn mijn verwachtingen laag.

Voor Hamilton vrees ik het ergste, vanaf P18 maakt hij weinig kans. Ik hoop op een geweldige inhaalrace maar dat is niet zijn sterke kant en z'n motivatie lijkt ook niet meer 100% te zijn. Ik verwacht dat hij andere banden dan de rest zal starten in hoop strategisch voordeel maar dat die droom sneuvelt in een DRS-trein. Gokken op een rode vlag of safetycar lijkt dit jaar geen goede aanpak, die zijn er maar weinig, en dat is vaak toch nodig om een alternatieve strategie te laten werken.

Een nog onbekende factor is of/hoe de baan is veranderd sinds de sprint. Het asfalt is nieuw en de temperatuurschommelingen zijn groot in dat deel van de wereld. Het is geen gegeven dat de machtsverhoudingen hetzelfde zijn als bij de sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:47:
Die 15 minuten is zeker geen probleem. Want als er een rode vlag is wordt de klok ook gestopt ;) Dus TV zenders (zijn die er nog? Gewone TV zenders die F1 uitzenden "dit was dd Formule 1, na de reclame eigen huis en tuin") moeten al rekening houden met uitloop.
Ze moeten altijd rekening houden met uitloop en dat zit ingecalculeerd in de planning. Als je een extra mogelijkheid tot uitloop toevoegt zal je meer tijd moeten reserveren.

Dat TV-zenders zo'n uitzending noodgedwongen moeten afbreken betekent niet dat het geen probleem is, de kijkers zullen altijd zeer teleurgesteld zijn. Dat is inderdaad steeds minder een probleem nu F1 achter een betaalmuur zit, maar niet helemaal. Zo kijk ik wel eens F1 in een lokale kroeg waar F1 wordt gekeken tussen optredens van bandjes door. Die hebben een rooster dat ze zo vol mogelijk willen programmeren.
Commercieel gezien is het gewoon handiger als de lengte voorspelbaar is.

(Ik moet ook even terugdenken aan Las Vegas waar het zo lang duurde dat het personeel naar huis werd gestuurd en het publiek dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Ik verwacht ook dat Norris de keuze krijgt om Verstappen voor te laten gaan of samen de race te eindigen in de eerste bocht. Ik neem aan dat Ferrari daar op anticipeert en klaar staat om er als derde hond met het been vandoor te gaan. Bij Ferrari is echter de vraag of Leclerc en (vooral) Sainz het niet belangrijker vinden om met elkaar te vechten dan om samen te werken tegen de rest. Die moeten dus ook oppassen dat ze niet in de eerst bocht uitvallen.

Daarachteraan komen en Russell en Piastri. Die hebben geen directe onderlinge strijd en kunnen ook niks voor hun teamgenoot doen op de plek waar ze rijden. Ik verwacht dus dat die twee een saai en veilig begin van de race hebben en misschien later een rol spelen als bandenslijtage in beeld komt. De baan is opnieuw geasfalteerd en we kunnen dus veel slijtage verwachten.

Verder ben ik benieuwd wat Perez en Hamilton doen. Perez had (al weer) pech waardoor hij niet goed is gekwalificeerd en Verstappen heeft laten zien dat de auto snel genoeg is om mee te doen. Niettemin zijn mijn verwachtingen laag.

Voor Hamilton vrees ik het ergste, vanaf P18 maakt hij weinig kans. Ik hoop op een geweldige inhaalrace maar dat is niet zijn sterke kant en z'n motivatie lijkt ook niet meer 100% te zijn. Ik verwacht dat hij andere banden dan de rest zal starten in hoop strategisch voordeel maar dat die droom sneuvelt in een DRS-trein. Gokken op een rode vlag of safetycar lijkt dit jaar geen goede aanpak, die zijn er maar weinig, en dat is vaak toch nodig om een alternatieve strategie te laten werken.

Een nog onbekende factor is of/hoe de baan is veranderd sinds de sprint. Het asfalt is nieuw en de temperatuurschommelingen zijn groot in dat deel van de wereld. Het is geen gegeven dat de machtsverhoudingen hetzelfde zijn als bij de sprint.
Correctie, een aantal delen van de baan zijn opnieuw geasfalteerd, die duidelijk te herkennen zijn door de kleur. Bandenslijtage komt vooral door de bochtencombinaties.

En waarom twijfelen aan de kansen voor Verstappen? Hij heeft gister toch duidelijk laten zien dat hij sneller is dan Norris, en dat ook de banden beter bleven na hun strijd. Norris was degene die moest afhaken en daarna langzamer was dan de Ferrari's en voornamelijk door geluk niet nog een plek lager is geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
P1/p2 starten gaat waarschijnlijk niet zo gek veel uitmaken. Ik denk dat degene die in sector 1 het meest van zijn voorbanden over houdt toch wel gaat winnen.

Dat zou dus ook een Ferrari kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-10-2024 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Charles Hill schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:57:
Wat is die Ted toch een nare extreem nationalistische vent! 'Cracking lap from Norris, pole is well deserved', nadat Russell is gecrasht en er dubbel geel is, terwijl Verstappen sneller was en alleen door de crash van Russell niet op pole staat! Hij was gewoon beduidend sneller dan Norris.
Dat neemt niet weg dat Norris een prachtige ronde heeft gereden. Het was op het randje maar hij heeft het gehaald. Kiezen wanneer je een snelle ronde doet is ook een deel van de sport.

Verstappen leek sneller te gaan maar het telt pas als je het hele rondje hebt gereden, misschien heeft hij in de eerste sectoren zoveel van z'n banden gebruikt dat de derde mislukt zou zijn.
Gezien de risico's die Norris nam kan hij dit nooit ronde na ronde volhouden in de race. Zegt zelf ook na de kwalificatie dat hij niet sneller kon, zat op de limiet.
Dat is altijd zo bij kwalificatie, niemand haalt die snelheden tijdens de race.
Hopen dat er geen Brit op het podium staat vanavond! Kan Ted in zijn bed onder zijn St. George of Junion Jack dekentje gaan liggen huilen.
Laat je eigen plezier niet verpesten door een of andere vent waar je niks mee te maken hebt. Ik hoop op een leuke race voor mij en dat laat ik niet afhangen van het geluk van meneer Ted. Hopen op de ellende van een ander heeft de wereld nog nooit leuker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Charles Hill schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:12:
En waarom twijfelen aan de kansen voor Verstappen? Hij heeft gister toch duidelijk laten zien dat hij sneller is dan Norris, en dat ook de banden beter bleven na hun strijd. Norris was degene die moest afhaken en daarna langzamer was dan de Ferrari's en voornamelijk door geluk niet nog een plek lager is geëindigd.
Ik twijfel niet aan zijn snelheid... maar ook niet aan zijn strategisch inzicht. Als Norris en Verstappen samen crashen dan is dat netto gunstig voor Verstappen want die staat voor in punten. Verstappen kan dus meer risico nemen terwijl Norris per se een crash moet voorkomen. 1 DNF en de droom is voorbij. Verstappen kan een DNF incasseren en nog steeds kampioen worden.

Ik zeg niet dat Verstappen een crash zal uitlokken maar hij zal Norris ook niet voor laten gaan om een crash te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Dat neemt niet weg dat Norris een prachtige ronde heeft gereden. Het was op het randje maar hij heeft het gehaald. Kiezen wanneer je een snelle ronde doet is ook een deel van de sport.

Verstappen leek sneller te gaan maar het telt pas als je het hele rondje hebt gereden, misschien heeft hij in de eerste sectoren zoveel van z'n banden gebruikt dat de derde mislukt zou zijn.

[...]

Dat is altijd zo bij kwalificatie, niemand haalt die snelheden tijdens de race.

[...]

Laat je eigen plezier niet verpesten door een of andere vent waar je niks mee te maken hebt. Ik hoop op een leuke race voor mij en dat laat ik niet afhangen van het geluk van meneer Ted. Hopen op de ellende van een ander heeft de wereld nog nooit leuker gemaakt.
Kiezen wanneer de ronde te rijden is deel van de sport. Maar pech hebben door een coureur die de muur in stuurt ook, en al helemaal als duidelijk is dat iemand sneller is dan de concurrentie. Maar goed, dat is ook deel van de sport.

Het is dan alleen wel weer vervelend dat die vent weer zijn mond open doet en onzin uitkraamt, en daarmee weer eens laat zien hoe vreselijk nationalistisch hij is. En dat terwijl SKY wereldwijd wordt uitgezonden, incl het commentaar. Het is geen regionale zender. Zelfde als het gestookt en haatzaaien richting Verstappen en RB, wat voor een grimmige sfeer heeft gezorgd in de F1, teams onderling maar ook vanuit zogenaamde fans. En daar staat die Ted mee vooraan. Ook weer door dit soort onzinuitspraken.

En ja, niemand rijdt de rondetijden in race zoals tijdens de kwalificatie, maar er zit wel verschil tussen hoe een tijd wordt neergezet en waaruit opgemaakt kan worden wat de auto kan tijdens de race. Verstappen kan ronde lang vloeiend de bochten blijven rijden, zoals tijdens de kwalificatie, dat gaat Norris nooit lukken zoals hij zijn ronde reed. Dan zijn of zijn banden na 1 ronde op, of hij eindigd in het grind of een muur.

We gaan het vanavond zien. Wellicht dat McLaren net op tijd een goede afstelling heeft weten te vinden. Maar op basis van de sprintrace en hoe hij zijn kwalificatie reed, verwacht ik dat Verstappen in ieder geval sneller zal zijn dan Norris.

En ik zeg nergens te hopen op ellende. Wel dat het leuk zou zijn als er geen Brit op het podium staat. Dat kan gewoon zonder ellende, hoeft niemand voor de baan af te rijden en in een muur te belanden, of uit te vallen. Gewoon plek 4 of lager eindigen is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:23:
[Afbeelding]

Wat een raar Q einde. En dan doel ik niet op de crash. Maar het feit dat het duidelijk een rode vlag was en ze het uiteindelijk onder geel houden. Met dan verplichting om ronde af te breken als je geel passeert, dus na 5 tot 10 seconden konden ze gewoon rood gooien want met geel in T19 duurt het niet lang voordat niemand meer zijn ronde kan afmaken (en als al iemand al voor Russell reed die gefinisht was).
Met zo weinig tijd op de klok had rood ook geen verschil meer gemaakt. Er was geen tijd meer voor een nieuwe outlap, dus ook geen tijd meer voor een snelle ronde.

Rood is nodig om veilig de rotzooi op te ruimen. Dat kan nu dus ook na de training.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 20-10-2024 13:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Ze moeten altijd rekening houden met uitloop en dat zit ingecalculeerd in de planning. Als je een extra mogelijkheid tot uitloop toevoegt zal je meer tijd moeten reserveren.
Er zal ook voor de Q vast een maximum tijd vast liggen, net zoals die er ook is voor de race (max 3 uur). Dat is dan dus het enige waar rekening mee gehouden hoeft te worden. Want als je zo'n extra laatste ronde zou doen zou die dus nog steeds binnen die maximum tijd moeten zijn.
Zo kijk ik wel eens F1 in een lokale kroeg waar F1 wordt gekeken tussen optredens van bandjes door. Die hebben een rooster dat ze zo vol mogelijk willen programmeren.
Dat is gewoon een probleem voor die ondernemer dan. In ieder geval de race weet je dat er een maximum tijd van 3 uur is, en als je rekening wilt houden met F1 moet je dus in principe van die tijden uit gaan. Doe je dat niet is het je eigen probleem.
Commercieel gezien is het gewoon handiger als de lengte voorspelbaar is.
Het enige voorspelbare bij de race is die max 3 uur. De rest is pure speculatie. Want ook een SC heeft mogelijk al een forse invloed op de duur, laat staan een rode vlag.
(Ik moet ook even terugdenken aan Las Vegas waar het zo lang duurde dat het personeel naar huis werd gestuurd en het publiek dus ook).
Dat was wel een redelijk extreme vorm van overmacht die zeer zeldzaam is. Ik kan mij ook niet herinneren dat er ooit eerder met een FP geschoven is (wel geannuleerd). Wel dat zeer incidenteel een Q verplaatst is i.v.m. slechte weersomstandigheden. Maar dat was dan soms ook al voorspeld (tyfoon in Japan een paar jaar terug. Vrijdag FPs, zaterdag hotel niet uit, zondagochtend Q).
En het probleem van Vegas was ook nog eens verergerd doordat het én een stratencircuit is én het ook nog eens open is overdag, iets dat voor geen enkel ander circuit het geval is (die zijn het hele weekend volledig afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:27:
[...]

Ik twijfel niet aan zijn snelheid... maar ook niet aan zijn strategisch inzicht. Als Norris en Verstappen samen crashen dan is dat netto gunstig voor Verstappen want die staat voor in punten. Verstappen kan dus meer risico nemen terwijl Norris per se een crash moet voorkomen. 1 DNF en de droom is voorbij. Verstappen kan een DNF incasseren en nog steeds kampioen worden.

Ik zeg niet dat Verstappen een crash zal uitlokken maar hij zal Norris ook niet voor laten gaan om een crash te voorkomen.
Ik ga er niet vanuit dat Verstappen dat risico neemt. Voor hetzelfde geldt breekt bij hem van alles af en rijdt Norris gewoon door en pakt punten. En zeker nu Verstappen weet dat hij waarschijnlijk sneller is, verwacht ik dat hij juist niet het risico zal nemen uit te vallen. Deze dag is de kans om nog meer uit te lopen op Norris dan alleen de punten van de sprintrace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Met zo weinig tijd op de klok had rood ook geen verschil meer gemaakt. Er was geen tijd meer voor een nieuwe outlap, dus ook geen tijd meer voor een snelle ronde.

Rood is nodig om veilig de rotzooi op te ruimen. Dat kan nu dus ook na de training.
Met dat verschil dat rood op het hele circuit is en iedereen tijdig zijn ronde kan afbreken. Nu waren er meerdere coureurs (Verstappen, Sainz, Leclerc) die bij T17 geel zagen, van het gas gingen, en toen pas door de engineer geïnformeerd werden over dubbel geel in T19 en om de ronde af te breken. Waarbij coureurs die "racen" tot aan geel natuurlijk ook risico's mee brengen. Een coureur die doorrijdt onder rood verdient een race ban of zeer forse straf. Een coureur die de ronde niet afbreekt voor dubbel geel verdient ook een straf, maar is toch een lichtere overtreding. Daarnaast was er nu formeel voor de coureurs geen enkele verplichting om de pits in te gaan. Immers is het maar geel en is het circuit niet "gesloten". Waardoor er dus ook een ronde langer auto's op het circuit zijn (die voor 95% van de ronde op de limiet zouden mogen rijden). Waarbij het IMO ook opvallend is dat Magnussen, die er als eerste langs gaat? onder enkel geel, dus uiteraard wel afbreekt, maar ook direct de pits in gaat, zonder interventie van zijn race engineer (die geeft wel, "te laat"? (Lastig inachatten met vertraging boordradio) door dat er geel is, maar geen "box this lap").

En naast dat Norris er blijkbaar een fuck uit heeft gegooid in de FIA persco gooit die er ook nog een "Fucking beatyfull" uit nadat die te hoten krijgt dat hii dus pole heeft. Waarbij zowel de inhoud als intonatie niet duid op "adrenaline". Leclerc gooit er wel ook een "fuck" uit, maar dat is dan eerder adrenaline omdat je hoort dat die kwaad/teleurgesteld is dat hij de ronde niet kan afmaken en daarvoor ook al met een hand meermaals op het stuur slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:50
Mooi toch dit? Er kunnen in principe 4-5 coureurs winnen vanavond.
Racen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik verwacht eigenlijk dat 1 van de Ferrari’s vandaag gaat winnen. Die waren gisteren elkaar de tent uit aan het vechten om vervolgens nog vrij gemakkelijk aan Norris voorbij te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
ik las ergens dat Russel niet meer kan beschikken over de nieuwe upgrade want deze is kapot gegaan tijdens de crash en de onderdelen van Hamilton zijn auto willen ze niet overzetten (hamilton zou het wel hebben aangeboden) volgens dat bericht maar dat zou toch pitlane start betekenen voor Russel.

want wanneer je niet de zelfde onderdelen gebruikt voor reparatie tijdens parc fermé is het volgens mij niet toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Blik1984 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:53:
Ik verwacht eigenlijk dat 1 van de Ferrari’s vandaag gaat winnen. Die waren gisteren elkaar de tent uit aan het vechten om vervolgens nog vrij gemakkelijk aan Norris voorbij te gaan.
En wat zegt de glazen bol over Verstappen? :p Die start immers voor de Ferrari's, en leek gisteren zijn eigen tempo te rijden en niet het achterste van zijn tong te laten zien. Of de Ferraris Verstappen kunnen inhalen valt dus nog maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Martinspire schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:22:
Ik vond dat Russell ook 2x buiten de baan werd gedrukt. Ik begrijp niet helemaal waarom dat ook al niet under investigation was. Kijk, als dat mag, dan moet je vertellen waarom. Bij de Apex zitten ze nog naast elkaar, dus waarom hoef je dan geen ruimte te laten?
In het kort heeft de auto aan de binnenkant heeft "voorrang" en de auto aan de buitenkant moet maar zorgen dat er ruimte is. De gedachte is dat de auto die nauwste bocht neemt geen mogelijkheid heeft om nog meer naar binnen te sturen of harder te remmen. Als dat kon dan deden ze het wel. De auto aan de buitenkant heeft altijd de mogelijkheid om minder naar binnen te sturen of de rem los te laten.

Die regel is controversieel maar wordt wel consistent toegepast. Die hele regel is overigens (mede) het gevolg van de creatieve stijl van ene M. Verstappen die z'n tegenstanders op spectaculaire wijze buiten spel wist te zetten waardoor de FIA werd gedwongen om regels te maken voor situaties die dusver niet voorkwamen omdat ze te riskant waren om te proberen. Verstappen was echter bereid om die risico's wel te nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Charles Hill schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:34:
Kiezen wanneer de ronde te rijden is deel van de sport. Maar pech hebben door een coureur die de muur in stuurt ook, en al helemaal als duidelijk is dat iemand sneller is dan de concurrentie. Maar goed, dat is ook deel van de sport.
Leuk is het niet, maar ja.
Het is dan alleen wel weer vervelend dat die vent weer zijn mond open doet en onzin uitkraamt, en daarmee weer eens laat zien hoe vreselijk nationalistisch hij is. En dat terwijl SKY wereldwijd wordt uitgezonden, incl het commentaar. Het is geen regionale zender.
Dat wereldwijd uitzenden is wel flink veranderd sinds F1 zelf ook commentaar verzorgt. Sindsdien is SKY wat minder internationaal en wat meer Brits geworden.
Zelf vind ik het wel meevallen met het nationalisme. Ze geven wel wat meer aandacht aan de Britse coureurs maar over het algemeen vind ik ze neutraal genoeg in hun analyses. Het Nederlandstalige commentaar komt op mij veel gekleurder over.
We gaan het vanavond zien. Wellicht dat McLaren net op tijd een goede afstelling heeft weten te vinden. Maar op basis van de sprintrace en hoe hij zijn kwalificatie reed, verwacht ik dat Verstappen in ieder geval sneller zal zijn dan Norris.
We weten het niet, in het verleden was het vaak zo dat RBR z'n auto optimaliseerde voor race-pace ten koste van kwalificatie, maar voor hetzelfde geld is het nu McLaren die z'n qualificatie heeft geriskeerd om tijdens de race optimaal te presteren.
En ik zeg nergens te hopen op ellende.
Je had het over een huilende Ted en volgens mij had je het niet over huilen van geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

In het kort heeft de auto aan de binnenkant heeft "voorrang" en de auto aan de buitenkant moet maar zorgen dat er ruimte is.
Bron? Want bij mij weten wordt er toch ook echt gekeken naar wie welke actie doet. Als je wilt inhalen via de binnenkant moet je toch echt zorgen dat je er degelijk naast zit, de voorste hoeft de deur dus niet open te laten staan.
De auto aan de buitenkant heeft altijd de mogelijkheid om minder naar binnen te sturen of de rem los te laten.
Ook als er een muur staat en de auto aan de binnenkant de auto naar buiten laat lopen? De auto aan de binnenkant zal bij de exit toch echt ook ruimte moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:39:
Dat is gewoon een probleem voor die ondernemer dan. In ieder geval de race weet je dat er een maximum tijd van 3 uur is, en als je rekening wilt houden met F1 moet je dus in principe van die tijden uit gaan. Doe je dat niet is het je eigen probleem.
Totdat de horeca besluit om het probleem op te lossen door een andere sport te gaan kijken.
Het enige voorspelbare bij de race is die max 3 uur. De rest is pure speculatie. Want ook een SC heeft mogelijk al een forse invloed op de duur, laat staan een rode vlag.
Dat klopt en dat is een probleem, commercieel gezien. Voor de commercie is voorspelbaarheid beter.
Als leverancier kun je beter proberen om rekening te houden met de behoeftes van je klanten dan te zeggen "jouw probleem, zoek het maar uit".

Ik wil het niet groter opblazen dan het is, het is maar kwalificatie en dat is commercieel toch al verwaarloosbaar in verhouding tot de race. De andere kant van de medaille is dat er dus ook weinig druk is om een mooie oplossing te vinden.
Dat was wel een redelijk extreme vorm van overmacht die zeer zeldzaam is. (...)
En het probleem van Vegas was ook nog eens
Dat soort grote problemen zijn inderdaad zeldzaam en uitzonderlijk en gebeuren vooral als er meerdere dingen tegelijk fout gaat, maar het hoort er ook bij. Het is voorspelbaar dat het af en toe uit de hand loopt. Het is allemaal een kwestie van kansen en risico's en de vraag hoeveel risico acceptabel is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik moest echt even checken of dit wel het race topic is…. :|

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:36
Blik1984 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:53:
Dan heb jij een andere race gezien. Carlos kwam maar moeilijk dichterbij en had een lockup van Norris nodig om er voorbij te gaan. Ook de banden van Ferrari waren misschien wel hard aan het slijten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 11:55
Er is weer een nieuwe Pirelli Strategy Guide:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_4hnwK9OH1wn_3r6dRm_jW1L_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs2d5Kii8BBzvrnQpjyFIpPR.jpg?f=fotoalbum_large
Overduidelijk een 2-stop dit jaar. Mede door de herasfaltering, maar het is ook lekker warm. Vorig jaar waren er wel een paar coureurs die een 1-stop wisten te laten werken, maar het waren er niet veel. Starten om M lijkt een gegeven, naarna M of H en een 3e stint op H of M. De truc lijkt in elk geval te zijn om de banden in leven te houden, en op het einde van de rit nog genoeg over te hebben zodat je niet om je oren wordt gereden. Undercut is sterk naar verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io35YRFkCCOEpp5x8jKOafQSqOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOnl0wLGujuLd7sskv6AZAUL.png?f=fotoalbum_large
Het wordt in de tekst niet genoemd, maar PER en VER hebben allebei 2 sets H. Dus ze zouden ook voor een alternatieve strategie kunnen gaan als de banden teveel slijten (M-H-H?). Verder kans op alternatieve strategieën voor HAM en LAW, misschien wel S-H-M om een goede offset te krijgen en in vrije lucht te rijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Naah3FFowSXozcbqDc3M7bFOvkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0pu6LOm5DgZ4bgFvNPzMFYI.png?f=fotoalbum_large
De top 4 zit erg dicht bij elkaar, net als het middenveld. Dat maakt een uitgekiende strategie alleen maar belangrijker. Gisteren zagen we al, dat als de verschillen klein zijn, het een behoorlijk kat-en-muis spelletje kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyMKg_C5F2VVvWI-g631MosZFbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xsh2jBdWGybQAvuIvAlqOU5Z.png?f=fotoalbum_large
Warm, kleine kans op (V)SC vergeleken met andere circuits. Maar wie weet :)

Edit- aangevuld met afbeeldingen van Pirelli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKQiiiJMXd0Gds2nFvGw0euHPkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv0hfXqsOq7TziUr9B0v1lh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naF5RKrS-9tryLQ4C8fY0pw7ezY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOOHYjYqcvGoMNfobY4o9Idg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Fauna op 20-10-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:22:
Bron? Want bij mij weten wordt er toch ook echt gekeken naar wie welke actie doet. Als je wilt inhalen via de binnenkant moet je toch echt zorgen dat je er degelijk naast zit, de voorste hoeft de deur dus niet open te laten staan.
Ja, er speelt veel meer, maar dat is minder van toepassing voor deze vraag. Je moet er inderdaad naast(*) zitten. Je hoeft de deur niet open te laten staan maar als er eenmaal iemand naast je zit mag je hem dan niet meer dichtgooien want de binnenste auto kan geen kant op. Maar als de binnenste auto tijdens de bocht naar buiten uitwijkt en de buitenste auto van de baan drukt dan is dat toegestaan.

Hier is een typisch voorbeeld: YouTube: Verstappen's "You back off or we crash" Race Start

Aan het begin ligt Hamilton voor en bij het 50 meter bord heeft hij nog steeds een duidelijke voorsprong. Tijdens het remmen komt Verstappen hem voorbij en dan is er geen plek meer op de baan voor Hamilton die flink moet ingrijpen om niet van de baan af te gaan. Er waren dat jaar (2021) meer voorbeelden, zo veel dat de FIA in 2022 de regels heeft aangescherpt om te verduidelijken dat dit soort inhaalmaneuvres zijn toegestaan.

Voor de duidelijkheid, dit is niet radicaal anders dan in andere sporten maar F1 geeft meer voordeel aan de persoon aan de binnenkant.

*: In F1 is het genoeg om een klein stukje van je auto naast je voorganger te hebben om de binnenbocht te mogen pakken en dan moet de auto aan de buitenkant ruimte laten.
Ook als er een muur staat en de auto aan de binnenkant de auto naar buiten laat lopen? De auto aan de binnenkant zal bij de exit toch echt ook ruimte moeten laten.
Je mag elkaar niet met opzet in gevaar brengen, maar dat is een andere regel. Je hoeft geen ruimte te laten als buitenste auto het probleem kan oplossen door te remmen of van de baan af te gaan.

Voor de vraag van Martinspire is het voldoende om te weten dat de auto aan de binnenkant recht heeft op ruimte en dus de auto aan de buitenkant van de baan kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:50:
[...]

Met dat verschil dat rood op het hele circuit is en iedereen tijdig zijn ronde kan afbreken. Nu waren er meerdere coureurs (Verstappen, Sainz, Leclerc) die bij T17 geel zagen, van het gas gingen, en toen pas door de engineer geïnformeerd werden over dubbel geel in T19 en om de ronde af te breken. Waarbij coureurs die "racen" tot aan geel natuurlijk ook risico's mee brengen. Een coureur die doorrijdt onder rood verdient een race ban of zeer forse straf. Een coureur die de ronde niet afbreekt voor dubbel geel verdient ook een straf, maar is toch een lichtere overtreding. Daarnaast was er nu formeel voor de coureurs geen enkele verplichting om de pits in te gaan. Immers is het maar geel en is het circuit niet "gesloten". Waardoor er dus ook een ronde langer auto's op het circuit zijn (die voor 95% van de ronde op de limiet zouden mogen rijden). Waarbij het IMO ook opvallend is dat Magnussen, die er als eerste langs gaat? onder enkel geel, dus uiteraard wel afbreekt, maar ook direct de pits in gaat, zonder interventie van zijn race engineer (die geeft wel, "te laat"? (Lastig inachatten met vertraging boordradio) door dat er geel is, maar geen "box this lap").

En naast dat Norris er blijkbaar een fuck uit heeft gegooid in de FIA persco gooit die er ook nog een "Fucking beatyfull" uit nadat die te hoten krijgt dat hii dus pole heeft. Waarbij zowel de inhoud als intonatie niet duid op "adrenaline". Leclerc gooit er wel ook een "fuck" uit, maar dat is dan eerder adrenaline omdat je hoort dat die kwaad/teleurgesteld is dat hij de ronde niet kan afmaken en daarvoor ook al met een hand meermaals op het stuur slaat.
De gele vlag situatie was niet anders dan reguliere situaties. Russell was ok en de overige coureurs houden ter hoogte van de gele vlag even in. De toeters en bellen hoeven pas tevoorschijn te komen als de baan veilig is om te werken: einde sessie. Als de sessie nog 5 minuten had geduurd, had een rode vlag hetzelfde bewerkstelligd: een veilige plek voor de marshalls om te werken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
jaapstobbe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

Dan heb jij een andere race gezien. Carlos kwam maar moeilijk dichterbij en had een lockup van Norris nodig om er voorbij te gaan. Ook de banden van Ferrari waren misschien wel hard aan het slijten.
De Ferrari’s hebben eerst 5 rondes met elkaar in de clinch gelegen en vervolgens kwamen ze alsnog voorbij Russell en Norris. Ook zonder lock-up was Sainz wel voorbij Norris gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
Zullen we om 19.00 weer getrakteerd worden op een "an all American show" met cheerleaders, neporkest en individuele presentaties van de coureurs? :)

LIVE: United States Grand Prix Build-Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:56:
Zullen we om 19.00 weer getrakteerd worden op een "an all American show" met cheerleaders, neporkest en individuele presentaties van de coureurs? :)

[YouTube: LIVE: United States Grand Prix Build-Up]
Ik hoop het niet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Omg. Depri Lance is op GoT! Who doesn't like chicks!?

Kom op, lekker Amerikaanse taferelen, iedereen komt op een stier naar buiten en diegene die het tot de grid haalt krijgt een extra bonus punt!

Ongevallen vallen niet onder enige zorgverzekering.Cash only.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24

Laten we het hopen! _/-\o_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Kom op, lekker Amerikaanse taferelen, iedereen komt op een stier naar buiten en diegene die het tot de grid haalt krijgt een extra bonus punt!

Opmaatje naar vegas. Dan gaan ze pas echt los natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
Ja mooi man!

Was daar in 2018 bij de race en wat een verschil met de races in Europa. Stuk voor stuk opstaan bij het volkslied en uit volle borst (en hand op het hart) meezingen.

Flyby van de Koninklijke Luchtmacht, iedereen uit z’n plaat. En op het moment dat de speaker dan omroept “proudly presented by the Royal Dutch Airforce” stond ik trots in m’n oranje shirt 8) die Yanks hadden geen idee waar die heli’s vandaan kwamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:32

Kom maar op

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 11:55
Russell start vanaf de pits straks: https://www.formula1.com/...ne.2XFtnez4EjzJn8yNcUDsNT

Ohja, #breaking ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fauna op 20-10-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:52
Den_S85 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Ja mooi man!

Was daar in 2018 bij de race en wat een verschil met de races in Europa. Stuk voor stuk opstaan bij het volkslied en uit volle borst (en hand op het hart) meezingen.

Flyby van de Koninklijke Luchtmacht, iedereen uit z’n plaat. En op het moment dat de speaker dan omroept “proudly presented by the Royal Dutch Airforce” stond ik trots in m’n oranje shirt 8) die Yanks hadden geen idee waar die heli’s vandaan kwamen :+
Hahaha, hier in NL mogen ze niet over Zandvoort vliegen want regels en milieu, dus vliegen we maar daar? :)

Hoe dan ook. Veel zin in de race, heb het gevoel dat deze wel eens een spektakel kan worden, met max op P2, en ook de ferrari’s in de mix.

Het zou een domper zijn als Norris weer vrolijk wegrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou dat was het wel voor Mercedes hun raceweekend. Beide coureurs achteraan...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Hamilton heeft al wel 2 mensen ingehaald. :*)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Hoewel ik geen Brazilië 2021 verwacht denk ik wel dat de top 10 wel voor ze te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Nog geen orkest gespot, maar wel Amerikaanse taferelen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Cheerleaders - check
Pom poms - check
Rode loper - check
Pick-up trucks - check

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Jezus die trucks zijn ffing absurd zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:03:
Dat is een normaal maatje voor de lokale bouwvakkers :) . Monstertrucks zijn daar een sport en "everything is bigger in Texas".

Dus het plaatje klopt, hopelijk straks ook de Badillac :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 16:41
Uhhh waar kijken jullie???

In de F1 app is nog niets begonnen (toch?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

asing schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Dat is een normaal maatje voor de lokale bouwvakkers :) . Monstertrucks zijn daar een sport en "everything is bigger in Texas".

Dus het plaatje klopt, hopelijk straks ook de Badillac :P
Ik dacht de Baja 1000 was niet exclusief voor bouwvakkers :+

Je kunt toch vrijwel niks meenemen met zo'n ding. Lijkt bijna alsof een osb plaat er nog niet eens inpast.Een simpele bakwagen kan al veel meer meenemen qua volume.

Geen wonder dat ze massaal op Trump stemmen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MrSparkels schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:12:

YouTube: LIVE: United States Grand Prix Build-Up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
MrSparkels schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:12:

Youtube: United States Grand Prix Build-Up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Een marshall met de Britse vlag. Moeten de stewards eigenlijk ook doen.

8)7

Ik betwijfel of mijn busje boven de spiegels uitkomt van sommige trucks. holy moly zeg....

[ Voor 38% gewijzigd door siggy op 20-10-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:18:

8)7
Zelfs marshall met Mexicaanse vlag.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 17:03
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:03:
Helemaal als je ook nog eens beseft hoe onveilig die dingen zijn. Regelmatig dat een ouder 1 van hun kinderen op de driveway dood rijd omdat ze hun eigen kind niet zien staan. 8)7 https://www.nbcwashington...d-zone-incidents/3119237/ en dan krijgen we ook steeds meer van die monsters in Nederland en vanwege een vage loophole is dat nog geaccepteerd ook, terwijl ze niet aan onze veiligheidsnorm, uistoot norm en afmetingen voldoen. Daarnaast zijn ze dus onpraktisch omdat er minder in gaat dan een standaard vw busje en ze wel onder de regeling vallen van een werkbus en dus een grijs kenteken hebben en daardoor relatief goedkoop zijn. :X |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:18:

8)7

Ik betwijfel of mijn busje boven de spiegels uitkomt van sommige trucks. holy moly zeg....
Dat doen ze zodat de coureurs straks weten waar ze engelstalige of spaanstalige pechhulp kunnen krijgen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

walletje-w schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Helemaal als je ook nog eens beseft hoe onveilig die dingen zijn. Regelmatig dat een ouder 1 van hun kinderen op de driveway dood rijd omdat ze hun eigen kind niet zien staan. 8)7 https://www.nbcwashington...d-zone-incidents/3119237/ en dan krijgen we ook steeds meer van die monsters in Nederland en vanwege een vage loophole is dat nog geaccepteerd ook, terwijl ze niet aan onze veiligheidsnorm, uistoot norm en afmetingen voldoen. Daarnaast zijn ze dus onpraktisch omdat er minder in gaat dan een standaard vw busje en ze wel onder de regeling vallen van een werkbus en dus een grijs kenteken hebben en daardoor relatief goedkoop zijn. :X |:(
In NL zijn die dingen helemaal absurd. Ik woon in een 'dorpje' waar de gebouwen echt op elkaar staan, dus straatjes waar niet eens stoepen zijn, laat staan je kunt makkelijk twee richtingsverkeer hebben. En ja, mensen gaan daar wonen en hebben zo'n lompe F150. Ik snap niet hoe die mensen durven hun stupiditeit zo tentoon te stellen. Meer geld dan hersencellen.

En ja er past dus echt niks in. Het is 100% status en 0% praktisch. Zeker voor NL is het absurd dat die op de weg mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:14
Chocoball schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:01:
Cheerleaders - check
Pom poms - check
Rode loper - check
Pick-up trucks - check

:+
Just wait for Las vegas :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:25:
[...]

In NL zijn die dingen helemaal absurd. Ik woon in een 'dorpje' waar de gebouwen echt op elkaar staan, dus straatjes waar niet eens stoepen zijn, laat staan je kunt makkelijk twee richtingsverkeer hebben. En ja, mensen gaan daar wonen en hebben zo'n lompe F150. Ik snap niet hoe die mensen durven hun stupiditeit zo tentoon te stellen. Meer geld dan hersencellen.

En ja er past dus echt niks in. Het is 100% status en 0% praktisch. Zeker voor NL is het absurd dat die op de weg mogen.
Laatste stuiptrekkingen. Die dingen worden voornamelijk door ZZP-ers aangeschaft. Per 1 januari moet daar ook gewoon BPM (naar uitstoot) over betaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
Russell start vanuit de pitlane. Gezellige garage daar bij Mercedes, met Lewis op P18 P17 natuurlijk nu George achter hem staat :+

[ Voor 23% gewijzigd door Holk op 20-10-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Niks tegen die meiden daar, maar sommige zijn meer plastic dan echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:34:
Niks mis mee toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Als ik van plastic had gehouden, had ik beter een opblaaspop kunnen kopen, zit minder in. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik denk we hebben het niet over pfas en microplastics ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:19
Pitspoezen doen ze al een tijdje niet meer maar dit is Amerika. Daar kan alles als je maar wil *O* ook als het plastic is

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Als het kampioenschap in Las Vegas beslist gaat worden dan vrees ik een show op het niveau van SpaceX booster rocket landing-achtige proporties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Als het kampioenschap in Las Vegas beslist gaat worden dan vrees ik een show op het niveau van SpaceX booster rocket landing-achtige proporties.
Ze zijn inderdaad gek genoeg om dan een booster te laten landen, waar dan de wereldkampioen uitstapt. Die dan vervolgens met Optimus Robots in een cyberTruck rond word gereden. :p (Begeleid door bewapende Spot`s van Boston dynamics. :+) En uiteraard geheel met goud en diamanten bekleed.

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-10-2024 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Illegal_Alien schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ze zijn inderdaad gek genoeg om dan een booster te laten landen, waar dan de wereldkampioen uitstapt. Die dan vervolgens met Optimus Robots in een cyberTruck rond word gereden. :p (Begeleid door bewapende Spot`s van Boston dynamics. :+)
the horror, mag het weer terug naar het niveau cheerleaders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

En dan mogen pitspoezen niet meer. :|

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 3 kwartier liggen voor de race begint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32

rammes

koekebakker 1e klas

F1 hoort gewoon wat vrouwelijk schoon rond te lopen.

[ Voor 56% gewijzigd door rammes op 20-10-2024 20:33 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:54:
ja dat ken ik, word je wakker staan ze op t podium...

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:54:
Moeten we je waarschuwen als de race begint? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Chocoball schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

allemaal even DM'en en liken

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Hij heeft echt wel Lance-vibes. Ik zie het helemaal voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De prerace show op F1TV is al lang en breed begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:58:
De prerace show op F1TV is al lang en breed begonnen.
Nadat gisteren de pre-sprint show 40 minuten voor de start begon heb ik vanavond ook nog maar even gecheckt "Pre race show: 20:00". Zet je het op om 19:59, is het al bezig (waarschijnlijk sinds 19:55)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

Nadat gisteren de pre-sprint show 40 minuten voor de start begon heb ik vanavond ook nog maar even gecheckt "Pre race show: 20:00". Zet je het op om 19:59, is het al bezig (waarschijnlijk sinds 19:55)...
Big ass trucks. Tiny weeny syndrome. Premature..............everything!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

De vrije trainingen beginnen ze meestal 15 minuten van tevoren. De kwalificatie 40 minuten en de race 70 minuten. Dit zijn geen vaste gegevens dus het is het altijd even in de gaten houden. Het is jammer dat F1TV daar niet heel duidelijk over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

De vrije trainingen beginnen ze meestal 15 minuten van tevoren. De kwalificatie 40 minuten en de race 70 minuten. Dit zijn geen vaste gegevens dus het is het altijd even in de gaten houden. Het is jammer dat F1TV daar niet heel duidelijk over is.
In de app zijn ze naar mijn idee toch duidelijk "20:00 pre race show". En dat hele schema is waarom we dit jaar €30 meer betalen. Mogen ze ook wel zorgen dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:19:
[...]

In de app zijn ze naar mijn idee toch duidelijk "20:00 pre race show". En dat hele schema is waarom we dit jaar €30 meer betalen. Mogen ze ook wel zorgen dat het klopt.
Ze beginnen eerder dus ze zijn niet duidelijk genoeg. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De sprint race pace door @f1bythenumbers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8geC6lhoe9mRCZJUka0nGy7_7MU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAYGxtRXuI49sQtr9g7Zh7CJ.webp?f=fotoalbum_large

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

Ze beginnen eerder dus ze zijn niet duidelijk genoeg. ;)
Heb toch jarenlang f1tv gehad en ik kan me niet herinneren dat ze ooit eerder begonnen zijn. Eerder later, elke keer, minuut ofzo.

Mij niet meer gezien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:39
rammes schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:54:
F1 hoort gewoon wat vrouwelijk schoon rond te lopen.
Als je wilt betalen voor vrouwelijk schoon ga je maar naar Onlyfans. Ik ben wel blij dat dat er uit is. Dan zou het halve topic enkel uit vrouwonvriendelijke opmerkingen bestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Heb toch jarenlang f1tv gehad en ik kan me niet herinneren dat ze ooit eerder begonnen zijn. Eerder later, elke keer, minuut ofzo.

Mij niet meer gezien ;)
Ze hebben er de laatste tijd een handje van om dit te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Waarom start Russel uit de pitlane?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Als je wilt betalen voor vrouwelijk schoon ga je maar naar Onlyfans. Ik ben wel blij dat dat er uit is. Dan zou het halve topic enkel uit vrouwonvriendelijke opmerkingen bestaan 8)7
Aaaah kom op. Snelle auto's, snelle dames. Een stel landwalvissen hoort daar niet bij, en al helemaal geen kinderen. hawk tuah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-09 20:20

Wertha

Te midden van het moeras

Waah schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:26:
Monteurs hadden meer tijd nodig om de auto te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

.

[ Voor 100% gewijzigd door siggy op 20-10-2024 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:26:
With Mercedes having brought updates in Austin, Russell later confirmed that the team would not have enough spare parts to replicate the upgrades package before the Grand Prix, though also added that his team mate Lewis Hamilton – who had qualified a lowly P19 – had "kindly offered" to switch the elements required.
Niet genoeg dezelfde onderdelen om de wagen in dezelfde staat als voor de kwalificatie weer op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Mij niet meer gezien ;)
Ook bij F1TV nu. Kan me de Viaplay tijd nog herinneren, dat de uitzending om een bepaald tijdstip begon. De uitzending in deze, was een countdown timer van 10-15 minuten totdat de daadwerkelijke uitzending begon. En elke keer trapte ik er weer in.

[ Voor 3% gewijzigd door twi op 20-10-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Wie is er overleden omdat ik rouwbanden zie?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
winningstreak van Norris is dood

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

powah33 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:30:
:+ :+ :+

Streak van 1 is geen streak. Dus die is al 3x dood gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

powah33 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:30:
Hoe Alex Jacques (wie?) de term "winning streak" ook in zijn mond durft te nemen bij iemand die 3 keer een race heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:31:
[...]

:+ :+ :+

Streak van 1 is geen streak. Dus die is al 3x dood gegaan.
Huh?

Als een streak van 1 geen Streak is.... Hoe kan die dan al 3x dood zijn met 3 overwinningen totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verstappen deed zo te zien ook hot laps? Categorie: nieuw asfalt dus elke coureur wil rondjes rijden? Was laatst nog een circuit waarvan ze aangaven dat veel coureurs de hot laps wilden doen omdat het een en ander veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:33:
Verstappen deed zo te zien ook hot laps? Categorie: nieuw asfalt dus elke coureur wil rondjes rijden? Was laatst nog een circuit waarvan ze aangaven dat veel coureurs de hot laps wilden doen omdat het een en ander veranderd was.
Blijkbaar is temp nogal van invloed. Dus de flap-afstelling kan je dan nog mooi aanpassen denk ik?
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord