[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 65 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:05
everb schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:36:
[...]

Ik heb een vraag uitstaan bij Odido. Mocht daar wat nuttigs uitkomen dan meld ik het hier even.

Inmiddels is de ping hier ook aanzienlijk hoger en de upload is nog verder ingekakt. Download blijft hoog. Ben benieuwd wat er nou aan de hand is.
Ik vermoed veranderen van het fwainternet profiel voor de introductie van zakelijk 5G FWA.

300/30 was de “garantie”, hoger is denk ik mooi zolang het werkt.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:28
Miglow schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:29:
[...]

Heb je het zelf of kom je vooral negativiteit verspreiden over een product dat bedoeld is voor de gemiddelde surfer/Netflixer voor een prijs die geen enkele landelijke aanbieder kan evenaren?
Zeker niet, maar wel een dikke waarschuwing voor een bepaalde doelgroep. En daar heb ik remote thuiswerken nog niet eens benoemd mits van toepassing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mja, behalve dat er genoeg daadwerkelijke gebruikers (zoals ik) zijn, die echt zonder enig issue prima remote werken, met alle toeters en bellen (vpn, videobellen, remote sessies) zonder enig issue…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
Marctraider schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:34:
[...]

Zeker niet, maar wel een dikke waarschuwing voor een bepaalde doelgroep. En daar heb ik remote thuiswerken nog niet eens benoemd mits van toepassing.
Stevige taal zeg. Ik denk dat de bepaalde doelgroep zelf ook wel kan bedenken dat er nadelen zitten aan een mobiele verbinding voor thuisgebruik. Heb je gelezen dat er hier een flink aantal thuiswerkers (tevreden) gebruik maakt van K&K? Het klinkt een beetje als op motor forum waar mensen elkaar waarschuwen dat je echt een 1000cc motorfiets nodig hebt als je met passagier ook op de snelweg rijdt. Terwijl in bijvoorbeeld Italië iedereen met een 400cc scooter met passagier en topkoffer de bergen door kachelt. Met andere woorden: Alsof je aan 30Mbit upload ECHT niet kunt thuiswerken. Dat gaat prima, zelfs met meerdere personen tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenjarino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 08:29
De 30Mbps cap lijkt hier verdwenen en volgens mijn log heeft het precies 1 week aangehouden. Hopelijk komt er een verklaring van Odido zelf in de community. Ik denk van niet maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 05:34
jeroenjarino schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:57:
De 30Mbps cap lijkt hier verdwenen en volgens mijn log heeft het precies 1 week aangehouden. Hopelijk komt er een verklaring van Odido zelf in de community. Ik denk van niet maar je weet maar nooit...
Best kans dat het een test was dan.

Hier trouwens totaal niks van een cap gemerkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 04:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c45KyI9niycBdVcGIXnGBSH6o9g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r6Kd5eTs48yUWFHnfjqDQOdZ.png?f=user_large

Hier ook weer terug naar normaal (vanaf gisteravond al), afgezien van een bijna verdubbelde download latency.

Was al doorverbonden naar de technische support bij Odido, die gaven verder ook geen direct antwoord maar namen het in behandeling.

Afgelopen maanden prima tevreden, hoop dat dit een incident was en geen teken voor de toekomst. Overigens zoals anderen al benoemd hebben, gaat het uiteindelijk om een 300/30 product, kan er wat dat betreft ook niet teveel over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:13

Gotez

42

BiG-GuY schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:37:
Zoals ik al eerder had genoemd in dit topic. Komt Odido nu ook met een zakelijke variant hiervan.

Nu was K&K officieel enkel voor persoonlijk gebruik bedoeld, maar kon je hem natuurlijk wel gebruiken op een willekeurige locatie in NL.

https://www.odido.nl/zakelijk/oplossingen/5g-internet
Hebben ze voor zakelijk het al opgelost dat een verbinding vanaf een ander odido SIM niet kan? Want voor zakelijke toepassingen lijkt me dat wel heel erg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:16
Is er toevallig een storing bij odido? Mijn klik en klaar modem hapert, mijn zyxel 5g outdoor modem hapert en mijn mobiel met BEN simkaart ook. Werktelefoon van vodafone werkt wel gek genoeg.

Kaart zegt van niet, maar storing melden werkt ook niet. (omgeving stadskanaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ervaarde problemen op mijn mobiel (Utrecht), maar een herstart lijkt het te hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Miglow schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:28:
[...]
Alsof je aan 30Mbit upload ECHT niet kunt thuiswerken. Dat gaat prima, zelfs met meerdere personen tegelijk.
Teams werkt ook prima met 5mb upload. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Nu inmiddels een paar keer Odido zakelijk langs is gekomen... Ben ik benieuwd of je met zakelijke Odido abonnementen niet tegen het poort probleem aanloopt maar gewoon erg gemakkelijk een poort kunt openen voor bijvoorbeeld een eigen VPN etc.

Zelf denk ik dat dit probleem nog steeds het geval is maar ik kan me ook voorstellen dat ze een "aparte" laag hebben gemaakt en dat je dan wel een eigen ip etc krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Cave_Boy schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:32:
Nu inmiddels een paar keer Odido zakelijk langs is gekomen... Ben ik benieuwd of je met zakelijke Odido abonnementen niet tegen het poort probleem aanloopt maar gewoon erg gemakkelijk een poort kunt openen voor bijvoorbeeld een eigen VPN etc.

Zelf denk ik dat dit probleem nog steeds het geval is maar ik kan me ook voorstellen dat ze een "aparte" laag hebben gemaakt en dat je dan wel een eigen ip etc krijgt.
Ik neem aan dat je de zakelijke variant van K&K bedoelt? Dat product is pas vanaf 15 april leverbaar dus heeft nog niemand daar ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Keypunchie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:40:
Ik ervaarde problemen op mijn mobiel (Utrecht), maar een herstart lijkt het te hebben opgelost.
Echt heel vreemd. Haal normaal ruim 200mbit op vele kilometers van de mast. Verbindingen lijken allemaal prima, 89db. Heb 80% packet loss en haal max 0,03mbit. Sinds een uur of 12 vandaag.

Locken op een andere mast lukt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Zojuist viel spontaan het 5G weg. Herstart router en ik zit nu vast aan 30 Mbps.

Lekker dan haha

Speedtest vanaf mijn UniFi router:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqy4R59eZ8uOaj4sC7UWxWvNTE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yptBlIDEyrZlnZc9XCb4Ivp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiuNrzP4aqokbuoTMqokvwNZG3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4s07ZChpTG729qcp2z6lFOC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Beta op 04-04-2025 22:17 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
Kan de upload-cap hier wat mee te maken hebben; https://www.netcracker.co...h-in-the-netherlands.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 08:37
jeroenjarino schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:57:
Hier sinds vanmorgen van 25Mbit abrupt naar 95Mbit upload. Einde test, FUP cap, whatever...? Ben benieuwd of het zo blijft.

Overigens nog geen reactie van Odido op mijn vraag hierover. Ben benieuwd of er nog iets komt.
Waah schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:55:
[...]

En hoe vaak? want als ik je grafiek zie, en hoeveel datapoint die op een dag lijkt te hebben, zie ik denk ik wel waarom ze je snelheid knijpen :X

"Ik doe niets bijzonders, enkel wat speedtests"

Stel je doet elk uur een speedtest, dan zit je al op maximaal 1.5GB per uur. Dat is 1.5*24*30=1TB per maand.
En als ik je grafiekje zie, denk ik eerder dat je meerdere keren per uur test...

Misschien eens 3x per dag een speedtestje doen als je het echt wil bijhouden.... O-) Of gewoon geen speedtest en kijken hoe het bevalt, ipv continu testen
Nog wat zitten neuzen in de Odido modem en mij eigen router voor het dataverbruik de afgelopen maand. De router blijkt een schitterend overzicht te kunnen produceren (asuswt). Dat verbruik blijkt best...eh....extreem. De laatste maand richting de 2Tb. Harstikke logisch maar nooit bij stilgestaan dat die speedtests zoveel data vreten |:( Staat nu uit iig.

[ Voor 49% gewijzigd door everb op 05-04-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
@everb Ik zit na 24 uur zonder cap deze ochtend gewoon weer op 27 Mbps. De andere waardes zijn gelijk gebleven zoals ik gewend ben de afgelopen maanden...

[ Voor 36% gewijzigd door jeroenjarino op 05-04-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
jeroenjarino schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:25:
@everb Ik zit na 24 uur zonder cap deze ochtend gewoon weer op 27 Mbps. De andere waardes zijn gelijk gebleven zoals ik gewend ben de afgelopen maanden...
Een dipje of weer structureel?

Als het het tweede is wellicht even updaten in de Odido community. In de hoop dat ze daar nog gaan reageren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Of er komt later een abbonement met een wat hogere snelheid belofte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Weer in de ether. De dame van Odido kon mij vertellen dat ik alleen met een specifieke mast kon verbinden, omdat er dus een mast defect is o.i.d.

De zyxel 7302 maar verplaatst naar de voorzijde, en hoppa, weer 240mbit op 4g.

Wel vaag dat zodra ik 5g weer inschakel, de verbinding weer prut is, omdat hij weer met die defecte mast wil verbinden. Zet dat ding dan uit zou je denken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Doesnotcompute schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:59:
Weer in de ether. De dame van Odido kon mij vertellen dat ik alleen met een specifieke mast kon verbinden, omdat er dus een mast defect is o.i.d.

De zyxel 7302 maar verplaatst naar de voorzijde, en hoppa, weer 240mbit op 4g.

Wel vaag dat zodra ik 5g weer inschakel, de verbinding weer prut is, omdat hij weer met die defecte mast wil verbinden. Zet dat ding dan uit zou je denken..
Mensen die alleen met die "defecte" mast kunnen verbinden hebben dan in ieder geval nog internet. Als ze die uitzetten hebben die wellicht geen optie voor een andere mast.

Dus kan me best voorstellen dat ze liever volledige dekking geven op lage snelheid tijdelijk, dan helemaal geen dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:55
Gisteren Netflix message dat mijn iPad niet tot mijn household behoort.
Na wat chatten met de helpdesk was het advies:
Netflix: "Oh, in this case, you may need to update household on your Tv every time the IP address changes."
Me: "TV is connected with an Ethernet cable, Netflix app on the TV is not used. We watch with a Shield, also ethernet cable connected."
Netflix: "I'm sorry, unfortunately, Netflix picks up your Tv's internet as the main internet and once we update household on the Tv, we can connect the Ipad to the same internet as the Tv and watch on iPad for 2 minutes."

Shield is connected met Ethernet en iPad niet, en de app kan dan niet de iPad toevoegen aan mijn household.

Netflix: "We need to update household on the Tv and connect the iPad to the same wifi as the Tv and watch on iPad for 2 minutes to make it as a part of household. We need to do this once a month to stay connected on iPad."

Iemand anders ook al gehad dit?

Laatste chat message:
"I'll try it once to see if your explanation is correct, and if so cancel my subscription. You should not use IP only in this situation, my device Id's only change every 5 years or so. Use that as the verification of what my household is. Just to be sure, this new ISP is very popular in the Netherland, you might lose a lot of customers with this bad implementation."

Ach, ik kan het proberen 8)

Netflix: "I understand your concern. I will take this as a feedback and forward to our team . And please follow the above steps so that your issue will be sorted."

[ Voor 23% gewijzigd door MartinPTweak op 06-04-2025 07:12 . Reden: laatste chat toegevoegd van Netflix ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Waah schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:04:
[...]

Mensen die alleen met die "defecte" mast kunnen verbinden hebben dan in ieder geval nog internet. Als ze die uitzetten hebben die wellicht geen optie voor een andere mast.

Dus kan me best voorstellen dat ze liever volledige dekking geven op lage snelheid tijdelijk, dan helemaal geen dekking?
Je had er verbinding mee, maar "internet" kreeg je er niet van. Eens per minuut had je een seconde of twee verbinding, verder niets. Kon de storingskaart van odido er niet eens mee bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
MartinPTweak schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:06:
Gisteren Netflix message dat mijn iPad niet tot mijn household behoort.
Na wat chatten met de helpdesk was het advies:
Netflix: "Oh, in this case, you may need to update household on your Tv every time the IP address changes."
Me: "TV is connected with an Ethernet cable, Netflix app on the TV is not used. We watch with a Shield, also ethernet cable connected."
Netflix: "I'm sorry, unfortunately, Netflix picks up your Tv's internet as the main internet and once we update household on the Tv, we can connect the Ipad to the same internet as the Tv and watch on iPad for 2 minutes."

Shield is connected met Ethernet en iPad niet, en de app kan dan niet de iPad toevoegen aan mijn household.

Netflix: "We need to update household on the Tv and connect the iPad to the same wifi as the Tv and watch on iPad for 2 minutes to make it as a part of household. We need to do this once a month to stay connected on iPad."

Iemand anders ook al gehad dit?

Laatste chat message:
"I'll try it once to see if your explanation is correct, and if so cancel my subscription. You should not use IP only in this situation, my device Id's only change every 5 years or so. Use that as the verification of what my household is. Just to be sure, this new ISP is very popular in the Netherland, you might lose a lot of customers with this bad implementation."

Ach, ik kan het proberen 8)

Netflix: "I understand your concern. I will take this as a feedback and forward to our team . And please follow the above steps so that your issue will be sorted."
Dus je moet een smart TV hebben met de Netflix app om je household bij te kunnen werken? Ik kreeg de melding ook op mijn Chromecast met Google TV. Maar daarop kun je je household niet bijwerken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:54
@Doesnotcompute Waar staat die kapotte mast? Ik heb sinds 4 april dezelfde problemen. Klik en klaar is totaal onbruikbaar geworden. Meerdere herstarts verder en kijken naar monitors, diagnostics etc ben ik niks verder gekomen totdat ik jouw bericht hier las.

Ik woon in Bellingwolde en heb een buitenantenne gericht staan op een specifieke mast. Ik kan die antenne dus ook niet zo maar anders richten maar ik kan natuurlijk wel proberen tijdelijk de Zyxel in te zetten. Hoewel er destijds geen tweede mast bij mij in de omgeving was waar ik verbinding mee kon maken...

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 01:07
mvdklip schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:08:
@Doesnotcompute Waar staat die kapotte mast? Ik heb sinds 4 april dezelfde problemen. Klik en klaar is totaal onbruikbaar geworden. Meerdere herstarts verder en kijken naar monitors, diagnostics etc ben ik niks verder gekomen totdat ik jouw bericht hier las.

Ik woon in Bellingwolde en heb een buitenantenne gericht staan op een specifieke mast. Ik kan die antenne dus ook niet zo maar anders richten maar ik kan natuurlijk wel proberen tijdelijk de Zyxel in te zetten. Hoewel er destijds geen tweede mast bij mij in de omgeving was waar ik verbinding mee kon maken...
Hier in Onstwedde is het ook niet te doen, mobiel internet van Odido komt ook niet boven de 30 Mbps uit. Klik en klaar is nu wel echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
mvdklip schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:08:

Kon ze mij zo niet vertellen, maar waarschijnlijk site id 448. Dat is aan de alterveersterweg tussen alteveer en stadskanaal. Ben er wezen kijken, staan sporen en veel platgetrapt gras omheen, dus gok dat ze wel gelijk had.

Bij mij werkte het ook niet, tot ik op 4G only ging, toen negeerde hij die 448 mast en ging volledig over op die in Sellingen. Nu weer snel internet en lijkt ook stabieler dan voorheen. 240/40 kan ik prima mee leven, dan maar geen 5g, boeiend.

Als je 5g uitzet zou je denk ik met die in Bad Nieuweschans moeten kunnen verbinden, of met sportpark Bellingwolde/Blijham, afhankelijk van welke je nu hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Bakkertje_01 schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:24:
[...]

Hier in Onstwedde is het ook niet te doen, mobiel internet van Odido komt ook niet boven de 30 Mbps uit. Klik en klaar is nu wel echt een probleem.
Ik woon ook in Onstwedde. Mobiel netwerk van BEN werkt ook voor geen meter. De mast in Sellingen lijkt wel goed te werken, dus daar maar op uitrichten als je dat kan.

Sportpark Sellingen
Provider Odido
Plaats Sellingen
Gemeente Westerwolde
Postcode 9551VJ
Site ID 22148
Type Vakwerkmast
Transmissie Microwave
Veldgegevens
TAC566
Laatst gescand9 mrt. 2025 15:43:16
eNB221480, 221481, 221482

:)

Zit net even te koekeloeren, lijkt wel alsof al die masten dus met elkaar verbonden zijn via de straalzenders, en eentje halverwege zal wel defect zijn. Misschien dat ik daarom wel kan verbinden, maar geen data er doorheen krijg, of slechts 0.02mbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRLbBu9_Dfz0lnRWNOBhCPseCyk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6T6XgyIvRJj0b2Vt9i1RwTex.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Doesnotcompute op 06-04-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Dan is er waarschijnlijk iets anders defect dan alleen een mast want ik zit normaal op sportpark Bellingwolde en heb daar dus problemen mee. Mijn modem doet overigens alleen 4G en ik heb nog geen moeite gedaan om 5G te proberen omdat de Zyxel er enorm moeite mee had om een verbinding vast te houden. Die viel dus ook steeds terug op 4G.

Kijkend op antennekaart zie ik dat alternatieve masten allemaal minstens vier keer zo ver weg zijn als de huidige mast, dus ik ben bang dat ik geen alternatief heb. Edit: de mast in sportpark zit op ongeveer 1200m afstand; het alternatief op 6km. Ik dacht dat dat te ver weg voor een behoorlijke verbinding maar als ik het zo lees, moet ik het toch maar even proberen met de Zyxel.

Overigens is mijn zusje hier toevallig met een BEN abbo en die heeft wel gewoon prima 4G internet. Is haar mobieltje dan zo slim om een andere mast te kiezen? :?

[ Voor 19% gewijzigd door mvdklip op 06-04-2025 10:38 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
jeroenjarino schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:25:
En ook hier na 24 uur zonder cap weer terug naar 30Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn download is omlaag gegaan naar 335 mbit helaas. Het zou jammer zijn als dat zo blijft.

Sorry, misconfiguratie van mijn router was de oorzaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Soldaatje op 07-04-2025 04:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:50
Doesnotcompute schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:31:
[...]

Ik woon ook in Onstwedde. Mobiel netwerk van BEN werkt ook voor geen meter. De mast in Sellingen lijkt wel goed te werken, dus daar maar op uitrichten als je dat kan.

Sportpark Sellingen
Provider Odido
Plaats Sellingen
Gemeente Westerwolde
Postcode 9551VJ
Site ID 22148
Type Vakwerkmast
Transmissie Microwave
Veldgegevens
TAC566
Laatst gescand9 mrt. 2025 15:43:16
eNB221480, 221481, 221482

:)

Zit net even te koekeloeren, lijkt wel alsof al die masten dus met elkaar verbonden zijn via de straalzenders, en eentje halverwege zal wel defect zijn. Misschien dat ik daarom wel kan verbinden, maar geen data er doorheen krijg, of slechts 0.02mbit.

[Afbeelding]
Het beeld wat je daar op die straalkaart ziet klopt niet helemaal met de werkelijkheid. Ze hebben in die regio namelijk wat lopen schuiven met straalverbindingen waardoor nu de oude en de nieuwe links op de kaart staan. Ik heb de exacte situatie niet helemaal scherp.

Ik heb ook bijna mijn hele leven in de regio gewoond dus ben daar gelukkig bekend. Bij de welbekende grote zendmast in Stadskanaal zijn reconstructies gaande omdat die mast helemaal was doorgerot. Daar zijn de antennes laatst naar een tijdelijke mast verhuisd zodat de grote mast helemaal opnieuw kan worden opgebouwd. Als jullie wel eens in Stadskanaal komen is dat vast al opgevallen. Die bewuste site heeft een glasvezelverbinding en voedt de sites in de regio via straalverbindingen. Mijn eerste vermoeden gaat dus naar dat daar iets niet lekker zit. Bellingwolde kwam voor deze reconstructie echter niet uit Stadskanaal, maar vanuit Emmen (- Sellingen - Vlagtwedde - Bellingwolde). Nu mogelijk vanuit Stadskanaal, via de hoogspanningsmast ten noorden van Stadskanaal, naar Onstwedde en Vlagtwedde.

Ik heb iemand een berichtje gestuurd om het even uit te laten zoeken. Dat zal vandaag sowieso niet meer worden, maar pas wanneer de werkweek is begonnen. Hier is gewoon iets mis wat opgelost moet worden.

Die hoek van de provincie heeft klassiek gezien heel weinig glasvezelverbindingen gezien, maar ik heb onlangs een nieuw project ontdekt waarbij veel extra masten op glas komen, waarbij ongetwijfeld ook wat masten in die regio worden meegenomen.

Wordt vervolgd...

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjarino
everb schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:56:
[...]

Apart dat het dezelfde trend lijkt te volgen met die 24 uur. Maar het lijkt nu willekeur hier ik test vandaag 77Mbps in de ochtend en nu in de middag 115Mbps.

Nou leek het wel altijd zo dat ik hier buiten kantooruren de mooiste snelheden behaalde. Dus ben nieuwschierig hoe het er morgen uitziet als de werkweek weer begint.

Ik zou toch ergens een soort van logica verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36
everb schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:56:
[...]

Misschien toch een relatie met gebruik? Sinds het bericht van de caps doe ik af en toe een meting, maar ik zit stelselmatig rond de 80Mb upload. 'k Zie dat in de (Zyxel) tellers er bij mij 3,8GB naar het LAN gestuurd is, maar ik heb geen idee sinds wanneer dat is. Zometeen de boel eens resetten om op 0 te beginnen. O ja, en dan vanavond laat nog eens om de IP wissel niet midden op de dag te laten vallen. Tellers staan op 0 ...

[ Voor 10% gewijzigd door Houtenklaas op 06-04-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everb
Houtenklaas schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:36:
[...]

Misschien toch een relatie met gebruik? Sinds het bericht van de caps doe ik af en toe een meting, maar ik zit stelselmatig rond de 80Mb upload. 'k Zie dat in de (Zyxel) tellers er bij mij 3,8GB naar het LAN gestuurd is, maar ik heb geen idee sinds wanneer dat is. Zometeen de boel eens resetten om op 0 te beginnen. O ja, en dan vanavond laat nog eens om de IP wissel niet midden op de dag te laten vallen. Tellers staan op 0 ...
Gebruik hier is de laatste dagen niet heel hoog geweest, dus ik verwacht niet dat dat het is. Zal straks als ik thuis ben eens kijken hoeveel precies.

Edit: laatste dagen 15-20Gb down, 1-2Gb up.
jeroenjarino schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:38:
[...]

Apart dat het dezelfde trend lijkt te volgen met die 24 uur. Maar het lijkt nu willekeur hier ik test vandaag 77Mbps in de ochtend en nu in de middag 115Mbps.

Nou leek het wel altijd zo dat ik hier buiten kantooruren de mooiste snelheden behaalde. Dus ben nieuwschierig hoe het er morgen uitziet als de werkweek weer begint.

Ik zou toch ergens een soort van logica verwachten...
Hier duidelijk weer een cap op de upload. Komt niet boven de 30 uit. Wat ik zo typisch vind is dat de download hoog blijft (650-700). Veel hoger heb ik die ook nog niet gezien in 5 maanden tijd. Waarom alleen de upload beperken en waarom dit knipperlichtgedrag?

Edit:....en we zitten weer op 100Mbit down 8)7. De logica ontgaat me. Ik ga stoppen dit topic verder te vervuilen. Mocht ik iets terughoren van Odido dan meld ik me.

[ Voor 41% gewijzigd door everb op 06-04-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
mvdklip schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:42:
Dan is er waarschijnlijk iets anders defect dan alleen een mast want ik zit normaal op sportpark Bellingwolde en heb daar dus problemen mee. Mijn modem doet overigens alleen 4G en ik heb nog geen moeite gedaan om 5G te proberen omdat de Zyxel er enorm moeite mee had om een verbinding vast te houden. Die viel dus ook steeds terug op 4G.

Kijkend op antennekaart zie ik dat alternatieve masten allemaal minstens vier keer zo ver weg zijn als de huidige mast, dus ik ben bang dat ik geen alternatief heb. Edit: de mast in sportpark zit op ongeveer 1200m afstand; het alternatief op 6km. Ik dacht dat dat te ver weg voor een behoorlijke verbinding maar als ik het zo lees, moet ik het toch maar even proberen met de Zyxel.

Overigens is mijn zusje hier toevallig met een BEN abbo en die heeft wel gewoon prima 4G internet. Is haar mobieltje dan zo slim om een andere mast te kiezen? :?
6km is geen enkel robleem als je een beetje open zit hoor. Ik heb geen enkele mast dichterbij dan dat en haal prima snelheden, ook met enkel 4g.
jk-5 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:28:
[...]

Het beeld wat je daar op die straalkaart ziet klopt niet helemaal met de werkelijkheid. Ze hebben in die regio namelijk wat lopen schuiven met straalverbindingen waardoor nu de oude en de nieuwe links op de kaart staan. Ik heb de exacte situatie niet helemaal scherp.

Ik heb ook bijna mijn hele leven in de regio gewoond dus ben daar gelukkig bekend. Bij de welbekende grote zendmast in Stadskanaal zijn reconstructies gaande omdat die mast helemaal was doorgerot. Daar zijn de antennes laatst naar een tijdelijke mast verhuisd zodat de grote mast helemaal opnieuw kan worden opgebouwd. Als jullie wel eens in Stadskanaal komen is dat vast al opgevallen. Die bewuste site heeft een glasvezelverbinding en voedt de sites in de regio via straalverbindingen. Mijn eerste vermoeden gaat dus naar dat daar iets niet lekker zit. Bellingwolde kwam voor deze reconstructie echter niet uit Stadskanaal, maar vanuit Emmen (- Sellingen - Vlagtwedde - Bellingwolde). Nu mogelijk vanuit Stadskanaal, via de hoogspanningsmast ten noorden van Stadskanaal, naar Onstwedde en Vlagtwedde.

Ik heb iemand een berichtje gestuurd om het even uit te laten zoeken. Dat zal vandaag sowieso niet meer worden, maar pas wanneer de werkweek is begonnen. Hier is gewoon iets mis wat opgelost moet worden.

Die hoek van de provincie heeft klassiek gezien heel weinig glasvezelverbindingen gezien, maar ik heb onlangs een nieuw project ontdekt waarbij veel extra masten op glas komen, waarbij ongetwijfeld ook wat masten in die regio worden meegenomen.

Wordt vervolgd...
Denk dat je het aardig voor de ogen hebt met je vermoedens, gezien ik niet meer met die hoogspanningsmast, nr 448 , Onstwedde en Vlagtwedde kan verbinden met goed resultaat. Sellingen gaat perfect nu, dus ook daar denk ik dat je gelijk hebt.

Ben benieuwd, maar dat er dus wat aan de hand is met die tijdelijke mast is dan wel duidelijk. Odido mevrouw had het ook over een probleem in de omgeving van Stadskanaal dat volgens het ticket voor 11 april opgelost zou moeten zijn.

Heb trouwens dit weekend nog een rondje gedaan in de omgeving met Netmonster :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Doesnotcompute schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:00:
6km is geen enkel robleem als je een beetje open zit hoor. Ik heb geen enkele mast dichterbij dan dat en haal prima snelheden, ook met enkel 4g.
Dat zou je zeggen inderdaad. We wonen in een houten huisje (zonder alu isolatieplaten) en zitten meestal aan de kant waar de dichtstbijzijnde mast niet staat. Onze mobieltjes hebben dan ongeveer 2 streepjes bereik maar de snelheid is eigenlijk wel prima. We zitten op het KPN netwerk en maken verbinding met de KPN mast die naast de Odido mast op sportpark Bellingwolde staat. In het begin hebben we een extra mobieltje met hotspot op hetzelfde KPN netwerk gebruikt en dat ging prima.

Toen kregen we 4G voor thuis op het Odido netwerk en hebben we gezocht naar de beste verbinding. Uiteindelijk een tweedehands Huawei 4G+ router ingezet met omnidirectionele buitenantenne. De antenne hangt buiten aan het houten huis op nokhoogte maar het resultaat is matig. We zijn nog overgestapt naar Klik & Klaar vanwege de betere voorwaarden en lagere prijs maar de verbinding bleef (uiteraard) hetzelfde. We hebben nog wel wat getest met de Zyxel maar die bleef vooral klapperen tussen 4G en 5G. Geen verbetering dus.

Vandaar de aanname dat het met een mast op vijf keer de huidige afstand niet best zal zijn, maar ik kan het nog eens proberen met de Zyxel. Hoewel ik vermoed dat die gewoon verbinding zal maken met dezelfde dichtstbijzijnde mast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Doesnotcompute schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:00:
[...]

Denk dat je het aardig voor de ogen hebt met je vermoedens, gezien ik niet meer met die hoogspanningsmast, nr 448 , Onstwedde en Vlagtwedde kan verbinden met goed resultaat. Sellingen gaat perfect nu, dus ook daar denk ik dat je gelijk hebt.

Ben benieuwd, maar dat er dus wat aan de hand is met die tijdelijke mast is dan wel duidelijk. Odido mevrouw had het ook over een probleem in de omgeving van Stadskanaal dat volgens het ticket voor 11 april opgelost zou moeten zijn.

Heb trouwens dit weekend nog een rondje gedaan in de omgeving met Netmonster :-)
Ah jij was het. Bedankt! Daar zat namelijk het nog onbekende eNB nummer in voor de Vodafone site in die betreffende tijdelijke mast, die daardoor dus is ingevuld op de kaart. Mooi om te lezen dat het probleem bij Odido al bekend is. Als er echt iets stuk is gaan ze echt niet wachten tot het einde van de week, maar mooi dat ze in de indicatie wat extra tijd houden.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 13:53
Ook maar eens K&K genomen om te zien of het mijn glasvezel kan vervangen, daar die ruim 2x zo duur is als K&K..
Vrijdag besteld, zaterdag geleverd...das wel snel. Afijn idd 15 minuten later ben je wel online.
Op het 1e gezicht ziet het er goed uit. Download 815Mbps en Upload 111Mbps. Modem op zolder met een mast op pak em beet 50 meter :-)
Latency is wel gemiddeld een 15ms hoger. Paar online games speelden nog prima. Komende week maar eens kijken hoe het zich gedraagd voor thuiswerken (teams e.d.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
mvdklip schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:15:
[...]

Dat zou je zeggen inderdaad. We wonen in een houten huisje (zonder alu isolatieplaten) en zitten meestal aan de kant waar de dichtstbijzijnde mast niet staat. Onze mobieltjes hebben dan ongeveer 2 streepjes bereik maar de snelheid is eigenlijk wel prima. We zitten op het KPN netwerk en maken verbinding met de KPN mast die naast de Odido mast op sportpark Bellingwolde staat. In het begin hebben we een extra mobieltje met hotspot op hetzelfde KPN netwerk gebruikt en dat ging prima.

Toen kregen we 4G voor thuis op het Odido netwerk en hebben we gezocht naar de beste verbinding. Uiteindelijk een tweedehands Huawei 4G+ router ingezet met omnidirectionele buitenantenne. De antenne hangt buiten aan het houten huis op nokhoogte maar het resultaat is matig. We zijn nog overgestapt naar Klik & Klaar vanwege de betere voorwaarden en lagere prijs maar de verbinding bleef (uiteraard) hetzelfde. We hebben nog wel wat getest met de Zyxel maar die bleef vooral klapperen tussen 4G en 5G. Geen verbetering dus.

Vandaar de aanname dat het met een mast op vijf keer de huidige afstand niet best zal zijn, maar ik kan het nog eens proberen met de Zyxel. Hoewel ik vermoed dat die gewoon verbinding zal maken met dezelfde dichtstbijzijnde mast...
Aah ik gebruik de zyxel 7302 buitenmodem. Schijnt dat die externe antenne's toch behoorlijk wat demping hebben en niet zo mega effectief zijn als daadwerkelijk het hele apparaat met korte antenne's dus buiten neer te hangen. Met dit ding heb je ook wat meer keuze en opties om banden uit te zetten of juist te forceren. n28 kan ik bijvoorbeeld hier wel mee ontvangen, maar met de knk zyxel niet.
jk-5 schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:41:
[...]

Ah jij was het. Bedankt! Daar zat namelijk het nog onbekende eNB nummer in voor de Vodafone site in die betreffende tijdelijke mast, die daardoor dus is ingevuld op de kaart. Mooi om te lezen dat het probleem bij Odido al bekend is. Als er echt iets stuk is gaan ze echt niet wachten tot het einde van de week, maar mooi dat ze in de indicatie wat extra tijd houden.
Ik probeer het hier en daar wat te scannen, kom wel veel door de provincie als installateur. De site heeft toch zijn nut al behoorlijk bewezen voor mijzelf in iedergeval, waarvoor dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ik dacht even dat het probleem al opgelost was, maar helaas. De verbinding is wel weer soort van bruikbaar met 2Mbps down en 25% packet loss. TV kijken zit er niet in maar misschien dat we wat muziek kunnen luisteren zo. ;)

De glasvezelaansluiting is nu ook maar aangevraagd ondanks de hoge aanlegkosten van €1915 eenmalig. :/

Edit: ik heb net nog even met NetMonitor gekeken op m'n mobieltje die een verbinding opzet met de KPN mast op het sportpark in Bellingwolde. Die geeft een 'poor' verbinding met een RSRP van -115 dBm aan. Daar hebben we verder weinig last van want de snelheid voelt dan eigenlijk best prima. De (K&K) verbinding met de Odido mast hebben we met wat zoeken net onder de -90 dBm kunnen krijgen op band 1. Allemaal met hemelsbreed 1200m ertussen. Ook geen dichtbebouwd gebied dus waarom de verbinding zo matig is, snap ik niet goed. :?

[ Voor 44% gewijzigd door mvdklip op 07-04-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik woon in Rotterdam centrum en ben ook wel benieuwd of de Rotterdam Marathon aankomend weekend nog effect gaat hebben op K&K. Mogelijk dat Odido al maatregelen heeft genomen en ik daar zulke wisselvallige resultaten door ervaar.

Ik heb ook een NR7302, dus zal eens testen met het uitzetten van de banden.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:24
Het lijkt er op dat K&K hier nog niet gaat lukken. Al 3 keer met odido gebeld om oplossingen te zoeken en meerdere werkzaamheden afgewacht, maar ze kunnen niets verder betekenen zeggen ze. Ik blijf het nog even loggen, maar Site ID 35922 met oude straalverbinding lijkt voorlopig nog niet geschikt voor een stabiele K&K verbinding. Snelheid is goed, maar te onvoorspelbaar en live-tv streaming is niet te doen met regelmatig uitval. Hoog tijd voor een goede glasverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

mvdklip schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:37:
Ik dacht even dat het probleem al opgelost was, maar helaas. De verbinding is wel weer soort van bruikbaar met 2Mbps down en 25% packet loss. TV kijken zit er niet in maar misschien dat we wat muziek kunnen luisteren zo. ;)

De glasvezelaansluiting is nu ook maar aangevraagd ondanks de hoge aanlegkosten van €1915 eenmalig. :/

Edit: ik heb net nog even met NetMonitor gekeken op m'n mobieltje die een verbinding opzet met de KPN mast op het sportpark in Bellingwolde. Die geeft een 'poor' verbinding met een RSRP van -115 dBm aan. Daar hebben we verder weinig last van want de snelheid voelt dan eigenlijk best prima. De (K&K) verbinding met de Odido mast hebben we met wat zoeken net onder de -90 dBm kunnen krijgen op band 1. Allemaal met hemelsbreed 1200m ertussen. Ook geen dichtbebouwd gebied dus waarom de verbinding zo matig is, snap ik niet goed. :?
En wat doet hij als je 5G in het modem helemaal uitschakelt en overgaat naar 4G.......hoe ziet de up en download er dan uit.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
woutervt schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:03:
Het lijkt er op dat K&K hier nog niet gaat lukken. Al 3 keer met odido gebeld om oplossingen te zoeken en meerdere werkzaamheden afgewacht, maar ze kunnen niets verder betekenen zeggen ze. Ik blijf het nog even loggen, maar Site ID 35922 met oude straalverbinding lijkt voorlopig nog niet geschikt voor een stabiele K&K verbinding. Snelheid is goed, maar te onvoorspelbaar en live-tv streaming is niet te doen met regelmatig uitval. Hoog tijd voor een goede glasverbinding.
Vreemd dat het nog steeds problematisch is met deze site. De problemen duren dus al een paar maanden sinds er werkzaamheden zijn uitgevoerd aan de mast. Had al eerder aangegeven dat ik o.a. om deze reden vertrokken was, maar had wel gehoopt dat het inmiddels opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
pribo schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:33:
En wat doet hij als je 5G in het modem helemaal uitschakelt en overgaat naar 4G.......hoe ziet de up en download er dan uit.?
Ik heb al een 4G+ modem met buitenantenne in gebruik omdat 5G niet stabiel was.

Probleem in Bellingwolde nog niet opgelost helaas. Momenteel 45% packet loss. Morgen weer een dag.

[ Voor 13% gewijzigd door mvdklip op 07-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
mvdklip schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:53:
[...]

Ik heb al een 4G+ modem met buitenantenne in gebruik omdat 5G niet stabiel was.

Probleem in Bellingwolde nog niet opgelost helaas. Momenteel 45% packet loss. Morgen weer een dag.
kun je zien met welke mast/siteID je verbonden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Doesnotcompute schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:06:
kun je zien met welke mast/siteID je verbonden bent?
eNB 30891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02:01
woutervt schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:03:
Probleem is waarschijnlijk omdat de prio niet goed werkt met site met straalverbinding. Ik heb zelf in de avond uren non-stop packet loss. Wanneer ik met mijn telefoon speedtest doe met Odido valt mijn hele internet verbinding weg met K&K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Zou dan toch eens proberen of je eNB32880 te pakken kan krijgen in Bad Nieuweschans, die heeft wel glas 10gbit en staat pal op Bellingwolde gericht. Wel bijna 8km maar mocht je het kunnen uitlijnen ben je misschien eerst gered. Moet het wel echt band locken op een andere mast hoor, anders pakt hij gewoon het sterkste signaal, of er nu een dataverbinding achter zit op niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Kom net thuis (Onstwedde) nog altijd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Bakkertje_01 schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:03:
[...]

Locken op Sellingen, die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Doesnotcompute schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:16:
[...]

Locken op Sellingen, die werkt prima.
Kan dat ook met alleen de k&k modem/router? Heb nog niet de zyxel voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Meende dat er wel een truuckje was om meer functionaliteit te unlocken. Of bandlocking daarbij hoort durf ik niet te zeggen. Is hier in het topic al wat over geschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Doesnotcompute op 07-04-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Doesnotcompute schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:03:
Zou dan toch eens proberen of je eNB32880 te pakken kan krijgen in Bad Nieuweschans, die heeft wel glas 10gbit en staat pal op Bellingwolde gericht. Wel bijna 8km maar mocht je het kunnen uitlijnen ben je misschien eerst gered. Moet het wel echt band locken op een andere mast hoor, anders pakt hij gewoon het sterkste signaal, of er nu een dataverbinding achter zit op niet.
Ja, die had ik ook al op het oog maar toch wel lastig. Die mast zit aan de andere kant van het huis en dat betekent het dak op om de antenne eraf te halen, UTP kabel weghalen, nieuw gat door gevel (en isolatie) boren en de boel op de nieuwe plek installeren. En dan maar hopen dat het wil. :P

Ik snap natuurlijk wel dat ik het eerst kan proberen met een UTP kabel door een open raam etc, maar dan nog... Ik heb liever dat Odido het probleem fixt. :D

Edit: is dit uberhaupt genoeg om op een mast te kunnen locken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94R--E0ooO8zhwPgyUG0wyry2dA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gLhpJVZtOtBr2O9W66Ol9HK8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door mvdklip op 07-04-2025 22:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernstoud
Tip voor gebruikers van de NR7302, de TP-Link SG105PE (EUR 39 op Amazon) gekocht na een tip hier: Bestaan er switches met een PoE uplink? en deze is goed geschikt om de NR7302 te voeden en dan 4 extra poorten te geven, waarvan nog 3 met PoE.

Ik voed dan vanuit deze switch met deze PoE splitter een Minix mini PC die het e.e.a. monitored:

https://amzn.eu/d/3nrk6U3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWCCq0lYDq6hJ8UBqAZAhXggfgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2UPS7VbDSRCe4E3H3qe4KCD.jpg?f=fotoalbum_large

(Overigens… die verkoper op eBay van de NR7302 heeft er al 465 verkocht en nog steeds voorraad. En er staat ook een aanbod van EUR 49,90 op dit moment, koopje!)

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 07-04-2025 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Iemand met een NR7302 ontdekt hoe je langer dan 60 minuten in de GUI ingelogd kunt blijven?

Of hoe inloggen geautomatiseerd kan worden?

Wil wat langer de SINR, RSSI e.a. loggen.

[ Voor 33% gewijzigd door ernstoud op 07-04-2025 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik was even blij met Odido internet 1Gb,maar al enige maanden extreem wisselende snelheden(meestal rond de 39 Mb). Gezien de zeer matige ervaringen met hun service heb ik dat gedoe overgeslagen en meteen door naar een aanbieding van KPN.... Adios Odido. Mochten ze verbeteren in de toekomst kom ik wel weer terug

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
wowly schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:27:
Ik was even blij met Odido internet 1Gb,maar al enige maanden extreem wisselende snelheden(meestal rond de 39 Mb). Gezien de zeer matige ervaringen met hun service heb ik dat gedoe overgeslagen en meteen door naar een aanbieding van KPN.... Adios Odido. Mochten ze verbeteren in de toekomst kom ik wel weer terug
Je weet dat je het over een heel ander product hebt dan Klik&Klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
mvdklip schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:06:
[...]

Ja, die had ik ook al op het oog maar toch wel lastig. Die mast zit aan de andere kant van het huis en dat betekent het dak op om de antenne eraf te halen, UTP kabel weghalen, nieuw gat door gevel (en isolatie) boren en de boel op de nieuwe plek installeren. En dan maar hopen dat het wil. :P

Ik snap natuurlijk wel dat ik het eerst kan proberen met een UTP kabel door een open raam etc, maar dan nog... Ik heb liever dat Odido het probleem fixt. :D

Edit: is dit uberhaupt genoeg om op een mast te kunnen locken?

[Afbeelding]
Ja dat lijkt erg veel op de opties die ik heb. Kan dan ook nog even scannen, en dan krijg je alles te zien wat in bereik is, met de waarden. Kweste van copy pasten en op apply drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Miglow schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 05:14:
[...]

Je weet dat je het over een heel ander product hebt dan Klik&Klaar?
Oepsie, idd verkeerde topic

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Doesnotcompute schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:15:
Ja dat lijkt erg veel op de opties die ik heb. Kan dan ook nog even scannen, en dan krijg je alles te zien wat in bereik is, met de waarden. Kweste van copy pasten en op apply drukken.
Een scan functie heb ik niet maar ik kon de gegevens van de cellen vinden op cellmapper.net. Ik wist dat het een long shot was maar toch even geprobeerd zonder de antenne fysiek te verplaatsen. Het lukt helaas niet om te locken op de site met glas. Het locken zelf werkt trouwens wel; dat heb ik getest met de gegevens van de mast hier op het sportpark. Voorlopig zit ik toch echt aan die site vast, lijkt het.

De packet loss is trouwens vrij laag nu. De snelheid ook maar de verbinding is wel bruikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door mvdklip op 08-04-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Wat gebruiken jullie als DDNS oplossing? Ik heb een aantal domeinen voor nextcloud, immich en hass.io. De domeinen zijn van duckdns en worden netjes elk uur door mijn OMV geupdate. In het dashboard van duckdns zie ik netjes elke dag mijn nieuwe IP. Ik merk alleen dat het uren duurt voor ze doorgevoerd op het internet. De domeinen wisselen dan vaak tussen oud en nieuw IP. Heel frustrerend als alles onbereikbaar is.

Wat gebruiken jullie om dit beter te laten werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jarqc_fPPmCz6uBM-nkE86USqpI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g4PsilE9UCen5RBhmHPIqS67.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar038
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-09 12:06
Bakkertje_01 schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:03:
[...]

Hoi Doesnotcompute en Bakkertje_01

Ik zie net wat berichten uit de omgeving van een kennis in Bourtange voorbij komen, Bad Nieuweschans, Bellingwolde, Onstwedde en Sellingen.

Ze heeft momenteel al enkele dagen zeer traag klik en klaar internet. Zou dit ook veroorzaakt worden door problemen bij een zendmast? Het rebooten of verplaatsen van de router helpt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_LNqVeWePb-DBY1M34V1kTS7DU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uWhLyyfBQfOcGGrJM5HhqP9H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Gotez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:04:
Wat gebruiken jullie als DDNS oplossing? Ik heb een aantal domeinen voor nextcloud, immich en hass.io. De domeinen zijn van duckdns en worden netjes elk uur door mijn OMV geupdate. In het dashboard van duckdns zie ik netjes elke dag mijn nieuwe IP. Ik merk alleen dat het uren duurt voor ze doorgevoerd op het internet. De domeinen wisselen dan vaak tussen oud en nieuw IP. Heel frustrerend als alles onbereikbaar is.

[Afbeelding]
Ik gebruik zelf No-IP en werkt naar wat ik ervaar erg snel. Heb op mijn NAS gewoon een checker ingesteld en hij is er eigenlijk nooit meer dan 3 min uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Zwollenaar038 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:16:
[...]

Ik zie net wat berichten uit de omgeving van een kennis in Bourtange voorbij komen, Bad Nieuweschans, Bellingwolde, Onstwedde en Sellingen.

Ze heeft momenteel al enkele dagen zeer traag klik en klaar internet. Zou dit ook veroorzaakt worden door problemen bij een zendmast? Het rebooten of verplaatsen van de router helpt niet.

[Afbeelding]
Yes, Odido is op de hoogte en bezig met een oplossing. Geen idee wat of waar het precies stuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud

[Afbeelding]
No-IP.com met hun client DUC (voor Windows, macOS en Linux). Dan detecteert de client een IP wisseling en binnen een minuut is je domein bij no-IP weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

ernstoud schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:55:
[...]

No-IP.com met hun client DUC (voor Windows, macOS en Linux). Dan detecteert de client een IP wisseling en binnen een minuut is je domein bij no-IP weer bijgewerkt.
Ja, volgens mij is NOiP alleen limited tot 1 subdomeinnaam. Ik heb (nog) geen eigen domein, maar heb wel 3 subdomeinen nodig. Heb jij nooit last dat het traag door 'het' internet overgenomen (propagated) wordt? Mijn duckdns wordt ook snel aangepast alleen de DNS-servers van bv Quad9 en Opendns passen dit niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Gotez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:17:
[...]

Ja, volgens mij is NOiP alleen limited tot 1 subdomeinnaam. Ik heb (nog) geen eigen domein, maar heb wel 3 subdomeinen nodig. Heb jij nooit last dat het traag door 'het' internet overgenomen (propagated) wordt? Mijn duckdns wordt ook snel aangepast alleen de DNS-servers van bv Quad9 en Opendns passen dit niet aan.
Je krijgt per account drie domeinen en je kunt meerdere accounts aanmaken.

Ik merk nauwelijks iets van vertraging. Misschien dat no-IP de propagation sneller realiseert hoewel ik ook niet zou weten hoe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x

[Afbeelding]
Wat is je TTL waarde van het record? Bij mij staat ie op 5 minuten (300 seconden).
Verder gebruik ik voor ddns een eigen docker container die een url ophaald van mijn vps bij Hetzner. Deze geeft mijn eigen IP terug en de container gebruikt verder de mijn.host API (waar ik mijn domeinen gestald heb) om hem te updaten indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

ernstoud schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:38:
[...]

Je krijgt per account drie domeinen en je kunt meerdere accounts aanmaken.

Ik merk nauwelijks iets van vertraging. Misschien dat no-IP de propagation sneller realiseert hoewel ik ook niet zou weten hoe dan.
Ik heb een gratis account met maar 1 subdomein. Drie als je betaald?
idef1x schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:59:
[...]

Wat is je TTL waarde van het record? Bij mij staat ie op 5 minuten (300 seconden).
Verder gebruik ik voor ddns een eigen docker container die een url ophaald van mijn vps bij Hetzner. Deze geeft mijn eigen IP terug en de container gebruikt verder de mijn.host API (waar ik mijn domeinen gestald heb) om hem te updaten indien nodig.
TTL kan ik niet goed zien bij duckdns. Ik laat ook mijn OMV elk uur Duckdns updaten. Alleen blijft het dan heen en weer schommelen tussen oud en nieuw bij de dns-servers. Als ik bv https://dnschecker.org bekijk voor domein dan zie ik zowel oude als nieuwe IP's en die wisselen ook nog vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Gotez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:15:
[...]
Als ik bv https://dnschecker.org bekijk voor domein dan zie ik zowel oude als nieuwe IP's en die wisselen ook nog vaak.
als je op deze site naar het tabje "DNS Lookup" gaat en dan je hostnaam invult, krijg je bij de resultaten de TTL waarde te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

idef1x schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:39:
[...]

als je op deze site naar het tabje "DNS Lookup" gaat en dan je hostnaam invult, krijg je bij de resultaten de TTL waarde te zien
38. Dat lijkt me in orde?

Ik ga even experimenten met eigen domein kopen en dan via dyndns werken. Kijken of dat beter werkt. Elke dag nieuw IP is natuurlijk ook niet heel charmant van odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
Zwollenaar038 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]
100% hetzelfde issue. Ik heb 5g uitgezet en zit nu op de mast in sellingen wat goed werkt.

Ik had ook amper download en 40mbit upload. Nu circa 240/40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:14:
Iemand met een NR7302 ontdekt hoe je langer dan 60 minuten in de GUI ingelogd kunt blijven?

Of hoe inloggen geautomatiseerd kan worden?

Wil wat langer de SINR, RSSI e.a. loggen.
Je kan met een netmonitor oid kijken wat er exact wordt verstuurt aan requests naar de webserver van het modem, daar zal iets van een token in zitten, en als je dan maar blijft pollen zou dat token gelid moeten blijven lijkt me. Maar dit van horen zeggen, geen ervaring mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Gotez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:15:
[...]

Ik heb een gratis account met maar 1 subdomein. Drie als je betaald?
Bijzonder, ik heb er drie op beide accounts. Onbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
franssie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:55:
[...]

Je kan met een netmonitor oid kijken wat er exact wordt verstuurt aan requests naar de webserver van het modem, daar zal iets van een token in zitten, en als je dan maar blijft pollen zou dat token gelid moeten blijven lijkt me. Maar dit van horen zeggen, geen ervaring mee.
Punt is een beetje dat zelfs als je actief blijft, je na max. 60 minuten weer moet inloggen. Ik gaan eens met een web console kijken wat er zoal heen en weer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:38

rvk

Gotez schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:14:
[...]
38 yikes. Dat lijkt me niet juist. Alles onder de 300 (=5 minuten) lijkt me niet correct. De meeste DNS servers accepteren geen waardes onder de 300 en dan zou het dus wel eens kunnen zijn dat ie teruggezet wordt op 3600 (1 uur).

Ik heb naast duckdns ook een site bij mijn.host. Daar kun je met een api (zelf knutselen) ook de dns aanpassen.

Edit: ik zie dat mijn duckdns op 60 staat (1 minuut). Volgens mij echt te kort voor de meeste DNS servers. 1.1.1.1 en 8.8.8.8 nemen wel dns over met een TTL van 30 (seconden). Maar andere dns servers (bv van providers e.d.) houden hier dan geen rekening mee.

[ Voor 21% gewijzigd door rvk op 08-04-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

rvk schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:45:
[...]

38 yikes. Dat lijkt me niet juist. Alles onder de 300 (=5 minuten) lijkt me niet correct. De meeste DNS servers accepteren geen waardes onder de 300 en dan zou het dus wel eens kunnen zijn dat ie teruggezet wordt op 3600 (1 uur).

Ik heb naast duckdns ook een site bij mijn.host. Daar kun je met een api (zelf knutselen) ook de dns aanpassen.

Edit: ik zie dat mijn duckdns op 60 staat (1 minuut). Volgens mij echt te kort voor de meeste DNS servers. 1.1.1.1 en 8.8.8.8 nemen wel dns over met een TTL van 30 (seconden). Maar andere dns servers (bv van providers e.d.) houden hier dan geen rekening mee.
Dank je wel. Ga ik met wat anders experimenteren. Het blijft een leerzame hobby zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
[...]

Ik ga even experimenten met eigen domein kopen en dan via dyndns werken. Kijken of dat beter werkt. Elke dag nieuw IP is natuurlijk ook niet heel charmant van odido.
Ik werk met een vast IP adres in NL v9a Wireguard.
Gaf geen problemen met al de streamingservices.
Nu heb ik een KPN hoofdlijn glas die ik binnen 1 dag actief had mbv iemand binnen het KPN forum die inside KPN zelf zit.
Iedere dag betrouwbaar rond 950 down en 950 up en nog nooit uitval gehad (3 weken) en IP blijft gelijk.
K&K wordt nu gebruikt als een fallback lijn omdat ik 90 % thuiswerk.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
snah001 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:08:
[...]

Ik werk met een vast IP adres in NL v9a Wireguard.
Gaf geen problemen met al de streamingservices.
Nu heb ik een KPN hoofdlijn glas die ik binnen 1 dag actief had mbv iemand binnen het KPN forum die inside KPN zelf zit.
Iedere dag betrouwbaar rond 950 down en 950 up en nog nooit uitval gehad (3 weken) en IP blijft gelijk.
K&K wordt nu gebruikt als een fallback lijn omdat ik 90 % thuiswerk.
Top 👍🏼 Ook voor €25 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
[...]

38? Wat een rare waarde, maar okee dat zou dus betekenen dat elke client het elke 38 seconden zou moeten opvragen als ie dat wil weten..

Tsja dat doen ze bij mij op de camping ook...zo halen ze de inactieve modems eruit en blijft hun pool lekker opgeruimd. Eens per dag is nu ook weer niet zo erg. Ik merk dat het wel uit lijkt te maken wanneer je het modem aan hebt gezet..Ik heb hem om 23:00 eens herstart en elke keer rond dat tijdstip krijg ik een nieuw adres. Mijn DDNS checkt/update het eens in de 15 minuten. En dan nog...je DDNS is entry is alleen handig voor inkomend verkeer..of gebruik je het nog ergens anders voor? Mijn wireguard client, reconnect prima automagisch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
ikbenjoeri schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:43:
Probleem is waarschijnlijk omdat de prio niet goed werkt met site met straalverbinding. Ik heb zelf in de avond uren non-stop packet loss. Wanneer ik met mijn telefoon speedtest doe met Odido valt mijn hele internet verbinding weg met K&K.
Ik vraag me af of dit in eerste instantie niet ook gewoon mijn probleem was met de mast in Bellingwolde. Althans in combinatie met iets anders. Mijn theorie:
  • Vanaf 4 april is er iets loos waardoor de uplink / straalverbinding van "mijn" mast in Bellingwolde een zeer beperkte capaciteit heeft.
  • Door de prio regeling van Odido had ik in eerste instantie enorm hoge (80%) packet loss waardoor de verbinding echt onbruikbaar was.
  • Sinds een paar dagen is de packet loss ineens acceptabel (10%) waardoor de verbinding weer bruikbaar is. De snelheid is nog steeds laag door de beperking van de uplink.
  • Odido heeft de prio regeling tijdelijk uitgezet op de getroffen masten zodat de verbinding in ieder geval weer bruikbaar is?
Nu maar hopen dat ze binnenkort ook de capaciteit van de uplink weer in orde krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door mvdklip op 09-04-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Miglow schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:54:
[...]

Top 👍🏼 Ook voor €25 per maand?
Nee, K&K als backup voor €20 pmnd omdat ik ook een Odido Abo voor mijn tel. heb.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:17
Iptv kijken is niet aan te bevelen.. Continu haperingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
0re0 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:27:
Wat je zelf aangeeft is een ervaring?

Ik ken meer dan 20 mensen die juist NLziet achtig streaming pakket hebben genomen. Zelfs met een hele simpele / slome 8Mbit/s verbinding werkt het zonder hapering (die doet geen internet verder). Het is wel zo dat verbinding redelijk constant moet zijn met een minimale waarde. Bij de meeste Odido waarden die ik zie zakt de download niet onder de 10Mbit/s. Of er moet ook zwaar gedownload moeten worden bijvoorbeeld.

Ja ik ken ook een paar waar dit systeem iets minder prettig ging. Daar begonnen de pubers steeds meer van de bandbreedte te gebruiken. Dit heb ik tot dusver kunnen opvangen door de QOS in te stellen. Daarna waren er geen klachten meer (er kwamen ook geen nieuwe klachten van die pubers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
Ik heb dezelfde ervaring met Klik & Klaar in combinatie met NLZiet. Het is te doen maar dan moet je de verplichte (buffer) pauzes wel voor lief nemen.

Als je dicht bij een 5G mast met glas woont dan is Klik & Klaar perfect maar anders blijft het wat behelpen. Dat komt volgens mij voornamelijk doordat mobieltjes voorrang krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door mvdklip op 09-04-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Via welke platformen kijk je?
Videoland live tv + npo start werkt hier prima icm met een mast met straalverbinding.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Hier kijken we alles via Videoland en NLziet. Nooit hapering. Ook heb ik Jellyfin (open source plex) draaien en kan buitenhuis gewoon 80mbit streams kijken zonder buffering.

Ja, ik heb goed bereik. Dus ik denk dat de nuance is;
Als je geen goed bereik hebt, is klik en klaar en iptv niet handig.

Ben wel benieuwd wat voor snelheden jullie halen waardoor het hapert. En of de tv's bedraad zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Ook hier geen problemen met NLZiet en Canal+ werkt uitstekend zelf op meerdere devices tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook hier geen problemen met in mijn geval een proefmaand Canal +.
Wel vanmorgen voor het eerst sinds maanden geen internet, modem resetten was genoeg om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
Hier in Bellingwolde haal ik vanochtend de 20Mbps download weer. Dat is nog steeds maar een tiende van wat we hadden (en niet genoeg voor NLZiet) maar we kunnen in ieder geval weer muziek luisteren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Gelderland midden ineens van 300 naar 2-3 mbps sinds vandaag. Reboot helpt ook niet helaas.
Vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKoy_Nv2gmA4PwnFC3SkbbP_Gkg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5kWa87i5nbhm5qFgeont3IPy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaM2t2nc45Bnuza-oOEpQT3ozcg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L8d2bQCDjFJE9kfiW8VmI3rp.png?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door Ora et Labora op 10-04-2025 08:35 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
mvdklip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:25:
Hier in Bellingwolde haal ik vanochtend de 20Mbps download weer. Dat is nog steeds maar een tiende van wat we hadden (en niet genoeg voor NLZiet) maar we kunnen in ieder geval weer muziek luisteren. _/-\o_
Ze lijken nu andere landelijke problemen te hebben, ik hoor heel veel klachten van diverse plekken uit het land. Mooi dat het bij jullie in elk geval gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

jk-5 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:36:
[...]

Ze lijken nu andere landelijke problemen te hebben, ik hoor heel veel klachten van diverse plekken uit het land. Mooi dat het bij jullie in elk geval gerepareerd is.
Goedemorgen, hier in Zuidwolde Groningen is het sinds vanmorgen ook zeer slecht. Gisteren nog bijna 500 down en 115 up..... ik haal nu amper 1 Mbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
pribo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:54:
[...]

Goedemorgen, hier in Zuidwolde Groningen is het sinds vanmorgen ook zeer slecht. Gisteren nog bijna 500 down en 115 up..... ik haal nu amper 1 Mbps
Ik kan je waarschijnlijk blij maken, want bij de mast langs de N46 bij Zuidwolde heb ik laatst een nieuwe glasvezelaansluliting ontdekt. Is nog niet in gebruik genomen en dat duurt mogelijk ook nog wel even, maar dat zal een goede upgrade zijn over de lange straalverbinding die nu vanuit Vinkhuizen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

jk-5 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:59:
[...]

Ik kan je waarschijnlijk blij maken, want bij de mast langs de N46 bij Zuidwolde heb ik laatst een nieuwe glasvezelaansluliting ontdekt. Is nog niet in gebruik genomen en dat duurt mogelijk ook nog wel even, maar dat zal een goede upgrade zijn over de lange straalverbinding die nu vanuit Vinkhuizen komt.
Glasvezel of niet.....het is nu waardeloos, zelfs radio luisteren zit er nu niet in.
Ik heb al even gezocht maar ik kan ook niet vinden of er een storing is bij Odido.....ik hoop dat het snel opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Hier (omgeving Gouda) opeens ook nog maar 2-3mbit down. Dramatisch. Opvallend dat odido sim in telefoon wel goed werkt. Die haalt gewoon 250mbit down. Hopelijk snel opgelost. Vreemd dat odido verder geen melding geeft op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
pribo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:09:
[...]

Glasvezel of niet.....het is nu waardeloos, zelfs radio luisteren zit er nu niet in.
Ik heb al even gezocht maar ik kan ook niet vinden of er een storing is bij Odido.....ik hoop dat het snel opgelost is.
Dat zeker. Het is hoe dan ook een storing bij Odido. Ze hebben er nog niet officieel over gecommuniceerd, maar het is hoe dan ook een probleem bij Odido

Pagina: 1 ... 65 ... 83 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Verder gelieve niet elke DHL status update te posten in dit topic, is nogal irrelevant voor de rest van de mensen.