[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-04 22:21
Bedge85 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:55:
[...]

Lukt het ook om een ping te sturen naar de DNS servers van Odido 84.241.227.81 en 84.241.227.82.

Als de pingetjes niet werken zegt het niet zoveel, als het wel lukt weet je in ieder geval dat de verbinding naar de mast wel werkt, en dat daar in ieder geval het probleem niet zit.
Bedankt voor je reactie!
Heb beide geprobeerd te pingen vanuit de Zyxel GUI, krijg dan geen respons:
code:
1
2
3
4
5
common_ping: hostname 84.241.227.82
PING 84.241.227.82 (84.241.227.82): 56 data bytes

--- 84.241.227.82 ping statistics ---
4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Het gekke is dus dat ik wel een WAN IP krijg, ook op m'n Unifi UCG Ultra. Na reboot van de Zyxel ook telkens een nieuwe.
Alleen dus geen N banden alleen B banden wat voorheen niet zo was.

Verder zit ik op de antenne van Oostvoorne zelf , ik heb de Zyxel nu even buiten staan en naar het noorden gericht op een andere antenne maar die wordt niet gepakt.
Ik weet niet of je zelf een andere antenne kan instellen, anders moet ik het hele spul even verhuizen en kijken of het ergens anders wel werkt.

Voor mij lijkt het erop dat de betreffende antenne niet meer wil, aangezien ik niks heb veranderd en vanaf gisterenavond internet niet meer werkt.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 14:40

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

De lampjes branden wel normaal op de Zyxel? Misschien simkaart even eruit en er weer in. Odido eens bellen? Als je een ander plekje gaat proberen en een USB-C powerbank met PD (power delivery) hebt liggen die even aansluiten. Dan hoef je niet op iedere plek opnieuw op te starten. Puur gevoelsmatig denk ik dat de plek van de router niet veel uitmaakt voor uw probleem maar dat het ergens anders zit. Houdt ons op de hoogte s.v.p. want ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is.

[ Voor 31% gewijzigd door vdr01 op 22-03-2026 11:59 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Simkaart opnieuw plaatsen wil wel eens helpen. Wat zegt de simkaart status?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Fietspomp86
Simkaart eruit en weer erin gedaan, maakt geen verschil.
Sim Card Status staat op Available, met IMSI en ICCID nummers er gewoon bij.

Cellulair status staat ook als Up.

Kan zo nog eens even het originele modern opzoeken en daar de sim indoen om te checken.
Lijkt voor mij alsof de betreffende antenne in de buurt het niet (meer) goed doet...

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-04 16:27
Kan zo nog eens even het originele modern opzoeken en daar de sim indoen om te checken.
Lijkt me een goed idee :).

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:16
Fietspomp86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:27:
Sinds gisterenavond rond tienen geen Klik&Klaar meer hier in Oostvoorne.

Heb een Zyxel router die in passthroigh staat, krijg op m'n Unifi wel gewoon een IP adres maar geen internet.
Als ik via de wifi van m'n Unifi verbind, zoals normaal, krijg in dat ik moet inloggen notificatie op Android telefoon.
Als ik daarop klik wil hij me naar HTTPS://www.odido.nl/my/tegoed sturen wat niet lukt...

Alles al keertje uit en aan gezet, krijg telkens wel een IP maar geen internet.
Heb ook al andere richtingen geprobeerd voor andere antennes maar zonder succes.
Valt me op dat de Zyxel geen N banden meer pakt, waar die dat voorheen wel deed.

Iemand hier een idee over?
Volgens mij heeft Odido energiebesparing sinds dit weekend aangezet, precies vanaf zaterdagochtend om 06:00 uur is N78 weg, N28 is er nog wel. Morgen (maandag) eens kijken of N78 weer in de lucht komt.

Standaard Odido Zyxel doet geen N28 dus als N78 weg is dan heb je helemaal geen N1 banden... :-(

RIPE Atlas probe: 1005104

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:10
ernstoud schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:20:
[...]

Volgens mij heeft Odido energiebesparing sinds dit weekend aangezet, precies vanaf zaterdagochtend om 06:00 uur is N78 weg, N28 is er nog wel. Morgen (maandag) eens kijken of N78 weer in de lucht komt.

Standaard Odido Zyxel doet geen N28 dus als N78 weg is dan heb je helemaal geen N1 banden... :-(
Hier wel N78…

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:36
ernstoud schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:20:
[...]

Hier gewoon N78 ook in de nacht!

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:19:
[...]

Hier gewoon N78 ook in de nacht!
Dat was hier ook altijd zo, ben benieuwd of deze band er morgen weer is. Langere tijd geleden was N78 hier ook een tijd weg.

• Fietspomp86
Bedge85 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:02:
[...]

Lijkt me een goed idee :).
Nou, originele modem van zolder gehaald en sim erin.
Exact hetzelfde resultaat, geen internet!
Lampjes zijn normaal trouwens.
Status pagina vindt van wel een heeft ook een WAN IP.
Kan via de GUI ook pingen maar 4x geen respons naar onder andere google.nl....

Heel vreemd, ook nog steeds geen N banden, alleen B.
Morgenochtend maar eens bellen met Odido.

Edit: bedacht me dat ik de sim ook in een telefoon kon stoppen natuurlijk.
Dus oude IPhone gepakt en sim erin.
Ook geen internet, wel signaal en 5g icoon.
Apn instellingen naar fwainternet gezet uiteraard, in plaats van de standaard internet.mobiel.
Lijkt alsof m'n sim het niet meer goed doet?

[ Voor 22% gewijzigd door Fietspomp86 op 22-03-2026 20:24 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:15
Fietspomp86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:40:
Lijkt alsof m'n sim het niet meer goed doet?
Als je een redirect krijgt naar die URL op het Odido-domein dan klinkt het alsof je abonnementstatus niet oke is.
Heb je even ingelogd op je Mijn Odido om te zien of je abonnement nog actief is (geen betalingsachterstanden ofzoiets)? Het klinkt namelijk meer iets als een quarantainefuik waar je in zit. Of wellicht afgesloten ivm abuse (virus/botnet).

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 22-03-2026 20:52 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Fietspomp86
gertvdijk schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:51:
[...]

Als je een redirect krijgt naar die URL op het Odido-domein dan klinkt het alsof je abonnementstatus niet oke is.
Heb je even ingelogd op je Mijn Odido om te zien of je abonnement nog actief is (geen betalingsachterstanden ofzoiets)? Het klinkt namelijk meer iets als een quarantainefuik waar je in zit. Of wellicht afgesloten ivm abuse (virus/botnet).
Blijkbaar had ik nog geen account, even aangemaakt en abonnement gelinkt. Staat niks geks en heb de 20e nog een afschrijving gehad.
Nu net de app geprobeerd van Klik&Klaar, die zegt ook dat alles ok is terwijl er geen internetverbinding is... 8)7

Goed, denk dat ik straks ga bellen en als ik zo lees op de community zal er wel een nieuwe sim moeten komen.
Hoop dat ik die in de winkel kan halen want zonder is het lastig thuiswerken :'(

Update: gebeld en kreeg het advies naar een winkel te gaan...
Dat gedaan, samen geconstateerd dat internet het echt niet deed en nieuwe router + sim gekregen en tien euro korting :)

Thuis gelijk sim in de 7302 gedaan en tada, we zijn weer online!

In de winkel en aan de telefoon kon niemand zeggen hoe wat waarom, alleen ja hij doet het niet en moet vervangen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Fietspomp86 op 23-03-2026 13:56 ]

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Fijn dat hiermee je probleem is opgelost. Mag ik nog vragen waar je dan precies 10 Euro korting op hebt gehad? Begrijp uit je reactie nieuwe sim en nieuwe modem maar daar heb je toch niets voor hoeven betalen mag ik hopen?

[ Voor 22% gewijzigd door vdr01 op 23-03-2026 16:05 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Korting lijkt me op de maandelijkse factuur, en tsja soms gaan dingen gewoon kapot (technisch of in de back-office), dus logisch dat ze dat niet gaan onderzoeken verder, kost meer dan het oplevert - tenzij het klachten gaat regenen natuurlijk, en dan is Odido al niet de meest proactieve partij zeg maar :P

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Fietspomp86
vdr01 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:03:
Fijn dat hiermee je probleem is opgelost. Mag ik nog vragen waar je dan precies 10 Euro korting op hebt gehad? Begrijp uit je reactie nieuwe sim en nieuwe modem maar daar heb je toch niets voor hoeven betalen mag ik hopen?
Aangezien hij het huidige abonnement moest stoppen en een nieuwe moest aanzetten. De oude prijs was 25€/maand en het nieuwe tarief is 26€.
Dus voor dat feit en het feit dat ik het halve weekend geen internet had werd ik gecompenseerd.

Ik heb inderdaad niks hoeven te betalen verder!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:38
Gisteravond toch even op de 2 tv's NordVPN app geïnstalleerd en ook de uitsluitingen ingesteld.
Voor Youtube heb ik het land Albanië ingesteld.

Moet zeggen... Dit had ik veel eerder moeten doen. Had her en der wel eens erover gehoord maar YouTube is 10x sneller en geen irritante voorreclames (of ertussendoor).

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Fietspomp86 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:42:
[...]

Aangezien hij het huidige abonnement moest stoppen en een nieuwe moest aanzetten. De oude prijs was 25€/maand en het nieuwe tarief is 26€.
Dus voor dat feit en het feit dat ik het halve weekend geen internet had werd ik gecompenseerd.

Ik heb inderdaad niks hoeven te betalen verder!
Ehhh... Begrijp ik het nou goed, in plaats van vervangende spullen, heb je een nieuw, duurder abonnement gekregen?

• Cave_Boy
Keypunchie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:05:
[...]

Ehhh... Begrijp ik het nou goed, in plaats van vervangende spullen, heb je een nieuw, duurder abonnement gekregen?
Zo lees ik het eigenlijk ook. Het klinkt dat eigenlijk alles gestopt is en eigenlijk ook weer opnieuw is opgezet en aangezien de nieuwe standaard prijs iets hoger is ... wordt die prijs nu als standaard gedaan.
Ik vraag me af in hoeverre dit te bespreken is.

• Fietspomp86
Keypunchie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:05:
[...]

Ja, het huidige abbonement werd stopgezet en een nieuw abbonement werd direct geactiveerd.
Dit was blijkbaar mijn enige keus om direct geholpen te worden.
De dame aan de telefoon in de ochtend zei dat ik het defecte spul ook eerst kon opsturen en wachten op retour alleen dat zou weken in beslag nemen! Dus advies was, ga naar een Odido winkel.

Ook apart is dat ik de oude router/simkaart mee moest nemen en zelf retour moest doen.

Afijn, ik wilde zsm weer internet voor thuiswerken en dit is tijdelijk tot dat er eindelijk glasvezel ligt.
Dus de 10 euro korting vind ik prima. Als ik het nog 10 maanden of minder gebruik betaal ik niets extra's en ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over een paar euro.

Ik weet het, zo word ik nooit rijk :X

• Keypunchie
  • Niet online
Je pragmatisme snap ik, maar heb wel de idee dat de medewerker in de winkel meer bezig geweest is met een target halen dan jou te helpen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54
Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:36:

Maar wel gelukkig. van uren aan de telefoon hangen om je "gelijk te krijgen" zou ik voor een paar euro ook niet moeite doen. O-) Daar is het leven te kort voor

• crosswick
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03 15:12
weer een dikke storing... gebeurt wel veel de laatste tijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjhHg0AiIDgndUKAg2PuMQHHJA8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QQNWa5nWqU1TusAojqmZhHz4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iocp-LbVYPLw0JjFxaanQh9G3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrEJhlAHaLGGJuGbQtYX2JIq.png?f=fotoalbum_large

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
crosswick schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:09:
weer een dikke storing... gebeurt wel veel de laatste tijd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep hier in Arnhem ook

Steam: CatBearCow

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:10
Eemnes, 11:56 - 12:05, nu weer up...

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39
Alphen a/d Rijn ook...al 6 keer een nieuw IP in 15 minuten...

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 16:43
Niets van gemerkt tussen Amsterdam en Apeldoorn

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:36
Betekent dit nu wel of niet dat er volgens Odido zelf een storing is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haD7BjLLWA_mGGPJ-I3a3kbpoiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVwXXYIjG8rbjpLXdMgitAzR.jpg?f=fotoalbum_large

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omgeving Haarlem en Leiden ook geen signaal...

• crosswick
dit is ook lekker dramatisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceWUAzXSSLtAXo3mhXk-D-yTMCY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Uf57pOFhAHMFga5RqMtCXZ9r.png?f=user_large

• crosswick
oef en deze pagina werkt nu ook al niet meer hier. heb apart genoeg wel nog internet via m'n mobiele Odido abonnement

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/is-er-een-storing-met-de-mobiele-diensten-van-odido-383670

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JM_S1izJHyv5JrM00jXkobpnMLI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iY7Pywk9KpmPZBTYg7u0ZJQN.png?f=user_large

Hier lijkt het weer te werken.

edit: op de smokeping pagina is te zien dat sommigen wel, anderen niet, geraakt worden/werden door deze storing.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 26-03-2026 12:42 ]

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16
Maasvlakte:

Odido > Geen service
KPN > 5G

• crosswick
hier in Leidschendam ook weer up

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Alkmaar is ook stuk. Internet en bellen.

Ninety percent of everything is crap.

• Bedge85
Ik heb er zelf geen last van gehad. Maar zit er ook niet continu op.

Ik overweeg om ook op mobiel over te stappen op Odido. Is dit onverstandig? Want als Odido er dan uit ligt heb ik geen back-up voor communicatie naar buiten. Ee als ik de verhalen hier mag geloven komt er regelmatig storing op Klik & Klaar.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Bedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:

Ik overweeg om ook op mobiel over te stappen op Odido. Is dit onverstandig? Want als Odido er dan uit ligt heb ik geen back-up voor communicatie naar buiten. Ee als ik de verhalen hier mag geloven komt er regelmatig storing op Klik & Klaar.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Niet doen wat mij betreft om de reden die uzelf al aangeeft.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Bedge85 Dat is wel de reden dat ik mobiel bij youfone heb (KPN Netwerk) en mijn vriendin (zakelijk) bij Vodafone zit. Ook andere providers hebben wel eens een storing/onderhoud.

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:11
altijd leuk als je 3500km van huis bent en de melding krijgt dat je home assistant hub geen internet heeft!

• chantalcoolsma
stegosaurus schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:58:
altijd leuk als je 3500km van huis bent en de melding krijgt dat je home assistant hub geen internet heeft!
Kennelijk geen issue met ODF glasvezel verbinding. Kan nog steeds (alhoewel maar 35km van huis) HA bereiken.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 09:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Melding vanuit ons zakelijke contract:
Beste klant,

Er is op dit moment een P1 storing die invloed kan zijn op de mobiele dienstverlening (internet en belverkeer). Ons technisch team werkt met de hoogste prioriteit aan het oplossen van het probleem. 

Om 13.30 uur zullen we je voorzien van een volgende update.

Onze excuses voor het ongemak.
Op mijn Odido Glasvezel 0 problemen overigens. Maar de 5G back-up klappert wel en mobieltjes krijgen geen dataconnectie in Utrecht.

Home Assistant Configuratie V&A

• chantalcoolsma
Ik heb weer 5G verbinding op Maasvlakte.

• Bedge85
vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:51:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Niet doen wat mij betreft om de reden die uzelf al aangeeft.
Goed punt. Maar ik had natuurlijk gehoopt dat mensen zo goed ervaring zouden hebben met Odido dat ik te horen zou krijgen me er niet te druk over te maken :). Ik kan Unlimited Basis voor E 15,- p.m. kon krijgen als ik mijn huidige nummer overbreng naar Odido.

Ik moet wel zeggen, deze zorgen over storing had ik nooit bij KPN. Zit daarom ook wel te kijken naar een Unlimited50 bij KPN. Dan ben ik voor E 28,- p.m. klaar. Deel ik dat internet via mijn mobiel met mijn desktop en doe ik Klik & Klaar de deur uit. Moet ik alleen wel bij de 20GB een smsje sturen, maar ik denk niet vaak over de 20GB per dag te gaan.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Weer een update van Odido, lijkt opgelost te zijn dus:
Beste klant,

Er is op dit moment een P1 storing die invloed kan zijn op de mobiele dienstverlening (internet en belverkeer).

De oorzaak lag bij een probleem met het koelsysteem in een datacenter, waardoor een deel van onze mobiele diensten tijdelijk niet beschikbaar was. Dit probleem is inmiddels verholpen. Sinds circa 12:30 uur komen de diensten weer geleidelijk terug en kunnen eindgebruikers weer gebruikmaken van het netwerk.

We houden de situatie nauwlettend in de gaten om te zorgen dat alles stabiel blijft.

Om 14:30 uur zullen we je voorzien van een volgende update.

Onze excuses voor het ongemak.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

BiG-GuY schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:41:
Weer een update van Odido, lijkt opgelost te zijn dus:

[...]
Ik vraag me twee dingen af. Hoeveel klanten weten wat een P1 storing is? Hebben ze bij Odido weleens van redundantie gehoord? Het begint hier te dagen waarom K&K een lage(re) prijs kan hanteren. Verder baal ik nog als een stekker van het enorme datalek.

• BiG-GuY

BiG-GuY

vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Ik vraag me twee dingen af. Hoeveel klanten weten wat een P1 storing is? Hebben ze bij Odido weleens van redundantie gehoord? Het begint hier te dagen waarom K&K een lage(re) prijs kan hanteren. Verder baal ik nog als een stekker van het enorme datalek.
In zakelijke contracten is P1 een gangbare term. In de SLA's heb je normaal P1 t/m P4 qua prioriteit, afhankelijk van hoe groot de storing is. Daar dit landelijk was, is het direct P1 geworden, met de hoogste prioriteit.

En ja, ik ben ook niet blij met het datalek. Ondertussen al wat spam gehad op een adres waar ik tot het lek nog nooit spam had ontvangen. Daar werken de filters gelukkig goed voor, maar wie weet wat er verder met de data gedaan wordt :( .

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2026 13:56 ]

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@BiG-GuY Dan ga ik er vooralsnog maar vanuit dat het bericht van Odido voor zakelijke klanten bedoeld is. Ik dacht P1 storing? Je bent zelf (Odido) een P1 storing. Maar bedankt voor de uitleg hiervan. Weer wat geleerd vandaag.

[ Voor 3% gewijzigd door vdr01 op 26-03-2026 14:10 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:

Precies daarom stap ik over paar maanden over op Simyo (KPN netwerk).

Ik had trouwens helemaal niks gemerkt van een storing in Zuid-Holland.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zit te denken om Klik & Klaar op te zeggen, ik had het sinds het begin, maar regelmatig "storingen" op het netwerk, ik maak er minder gebruik van dan ik dacht, en in een echte noodsituatie (gebruik het als 2e wan) zullen de wijkkasten en zendmasten uitgaan. Ik heb een flinke thuisaccu en kan dagen online blijven, ik kijk daarom naar het nieuwe Starlink abonnement dat een stukje goedkoper is geworden. Dan ben ik wel volledig online bij een offline situatie: nieuws: Starlink verlaagt instapprijs naar 29 euro, maar verhoogt prijs snelste pakket met Residential 100Mbit/s, dat is meer dan voldoende voor "gewoon internet" en informatievoorziening. Ik begrijp dat de hardware in bruikleen is van Starlink, daar kan ik goed mee leven.

Iemand ervaring met het opzeggen? Ik heb de originele doos e.d. bewaard :).

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 26-03-2026 14:47 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Kecin Ik had twee abonnementen en heb er recent ééntje opgezegd. Gewoon online opzeggen vanuit je account, je krijgt dan een bevestiging en later na je maand opzegtermijn een email met een DHL verzendcode en iets wat je bij je modem stopt zodat ze weten dat het van jou komt.
Vergeet je dat (ik had die mail gemist) dan gaan ze je met brieven spammen dat ze toch echt het modem terug willen of anders EUR 200,- gaan incasseren.
Maar al met al gaat het vlot en makkelijk. Moeilijkste voor mij dat DHL punt met die barcode, ik snap daar niets van, geef mij maar een etiket dat ik zelf kan uitprinten en erop kan plakken :P

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

franssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:54:
@Kecin Ik had twee abonnementen en heb er recent ééntje opgezegd. Gewoon online opzeggen vanuit je account, je krijgt dan een bevestiging en later na je maand opzegtermijn een email met een DHL verzendcode en iets wat je bij je modem stopt zodat ze weten dat het van jou komt.
Vergeet je dat (ik had die mail gemist) dan gaan ze je met brieven spammen dat ze toch echt het modem terug willen of anders EUR 200,- gaan incasseren.
Maar al met al gaat het vlot en makkelijk. Moeilijkste voor mij dat DHL punt met die barcode, ik snap daar niets van, geef mij maar een etiket dat ik zelf kan uitprinten en erop kan plakken :P
Oh keurig, dat geeft de burger moed. Dat moet lukken, bedankt voor het delen van je ervaring :).

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

franssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:54:
Ik zit te denken, 200 euro voor die modem is eigenlijk niet heel duur :D

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Ik zit te denken, 200 euro voor die modem is eigenlijk niet heel duur :D
Nee, maar helaas kan je er geen andere sim dan K&K in stoppen omdat je het APN niet kan aanpassen. Dus voor een deurstopper is het wel weer veel geld :P

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

franssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:24:
[...]

Nee, maar helaas kan je er geen andere sim dan K&K in stoppen omdat je het APN niet kan aanpassen. Dus voor een deurstopper is het wel weer veel geld :P
Ah, dat moeten we niet hebben. Ik heb inmiddels opgezegd en ben Starlink aan het bestellen. Ben benieuwd :).

• ernstoud
Hier al een tiental keren steeds rond de 5 minuten uitval.

En nu 16:14 al tien minuten.

Hoezo opgelost?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:15:
Hier al een tiental keren steeds rond de 5 minuten uitval.

En nu 16:14 al tien minuten.

Hoezo opgelost?
Zou "geleidelijk" moeten worden opgelost volgens de update: nieuws: Odido-klanten geraakt door grote internetstoring - update

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Bij mij is nu ook de limiet bereikt. Ik ga om me heen kijken want dit loopt de spuigaten uit. Betaal liever wat meer dan iedere maand ergernis. En het lekken van mijn persoonlijke gegevens vergeef ik ze nooit. Wat een amateurs. Dit is gewoon niet meer serieus te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door vdr01 op 26-03-2026 17:03 ]

• Roy Tollenaar
vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:59:
[...]

Bij mij is nu ook de limiet bereikt. Ik ga om me heen kijken want dit loopt de spuigaten uit. Betaal liever wat meer dan iedere maand ergernis. En het lekken van mijn persoonlijke gegevens vergeef ik ze nooit. Wat een amateurs.
Voor €25 per maand (20 als je het adres van iemand met KPN kan gebruiken) heb je unlimited data op het KPN netwerk. Zul je wel zelf een router moeten aanschaffen (tip neem er 1 die automatisch sms'jes kan sturen zo hoef je zelf niet aan te vullen na 20GB) https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only?data=onb&bel=onb&lt=24&campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DKPN-Mobiel-KPN%3Ac%3DKPN%20CM%20-%20SBRD%20-%20Generieke%20Termen%20-%20Exact%20-%20MCID40497%3Ad%3DSim%20Only%3Aco%3Dkpn%20data%20only%3Af1%3D19507075630%3Af2%3D142300574342%3Af3%3D644596013476%3Af4%3Daud-2445601223900%3Akwd-667963795586&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19507075630&gbraid=0AAAAAD9l4ZFrOGACobajKpuOn23n2WFzO&gclid=CjwKCAjwspPOBhB9EiwATFbi5DTPouJWetMNwtXQvU6zQUX9eMB3W4QV4H1yCUHOG3-yVxlTL2IBQhoCYFkQAvD_BwE

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

[quote][b]Roy Tollenaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:04:

Dankjewel @Roy Tollenaar . Ik ga me er eens in verdiepen maar vandaag niet meer. De stoom komt nog uit mijn Odido oren.

• Roy Tollenaar
vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:07:
[quote][b]Roy Tollenaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:04:

Dankjewel @Roy Tollenaar . Ik ga me er eens in verdiepen maar vandaag niet meer. De stoom komt uit mijn Odido oren.
Het is gewoon bizar dat je zo vaak storing kunt hebben als provider. Laten we hopen dat KPN binnenkort ook met een 5G voor thuis alternatief komt, zij hebben immers ook al aardig wat N78 5G dus capaciteit genoeg!

• Bedge85
Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:10:
[...]

Dat mag officieel niet toch? Vandaar dat ik voor de Starlink oplossing kies :).
Ik vraag me wel af hoe ze dit willen controleren. In principe is data gewoon data. En tegenwoordig is praktisch alle data versleuteld. Ik kan me wel voorstellen dat als je elke dag ruimt over de 20GB gaat met automatisch beantwoorden van SMS je op een bepaald moment iets gaat horen van KPN dat wat je doet niet de bedoeling is.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Bedge85 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:15:
[...]

Ik vraag me wel af hoe ze dit willen controleren. In principe is data gewoon data. En tegenwoordig is praktisch alle data versleuteld. Ik kan me wel voorstellen dat als je elke dag ruimt over de 20GB gaat met automatisch beantwoorden van SMS je op een bepaald moment iets gaat horen van KPN dat wat je doet niet de bedoeling is.
Ik download regelmatig games van +100 GB los van het overige gebruik. Ik vrees daardoor op zoek te moeten naar een ander alternatief. Wat ik wel weet is dat ik niet steeds gezeik wil hebben. Rustig :X

• ernstoud
[...]

Zeker wel, is data only met een 097 nummer.

• Roy Tollenaar
[...]

Zeker wel een data only sim is juist bedoel voor een router of tablet (heb hier al ander half jaar een KPN 06 nummer in een router en dat gaat ook goed)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:34:
[...]

Zeker wel, is data only met een 097 nummer.
Ik dacht dat het automatisch verzenden van sms berichten om de data bundel opnieuw te activeren in een grijs gebied lag. Maar als je zegt dat het anders is geloof ik je gelijk :).

• Roy Tollenaar
Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:21:
[...]

Ik dacht dat het automatisch verzenden van sms berichten om de data bundel opnieuw te activeren in een grijs gebied lag. Maar als je zegt dat het anders is geloof ik je gelijk :).
Dat is dubieus maar nog nooit iets over gehoord ook bij Odido niet met mobiel unlimited.

• ernstoud
Kecin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:21:
[...]

Oh dear, dan ben ik in grijs gebied bezig, past goed bij de haarkleur :) .

• BiG-GuY

BiG-GuY

vdr01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:08:
@BiG-GuY Dan ga ik er vooralsnog maar vanuit dat het bericht van Odido voor zakelijke klanten bedoeld is. Ik dacht P1 storing? Je bent zelf (Odido) een P1 storing. Maar bedankt voor de uitleg hiervan. Weer wat geleerd vandaag.
Dat is wat ik zei inderdaad bij mijn vorige melding vandaag vanuit Odido. Vanuit ons Zakelijke contract bij Odido ontving ik deze notificaties.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2026 18:43 ]

• ernstoud
Ik zie nog steeds verbinding wegvallen af en toe 5-10 minuten. Router al gereboot.
Iedere keer een nieuw IP adres.

Netwerk dus nog steeds niet stabiel.

Update: ernstoud in "[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 28% gewijzigd door ernstoud op 27-03-2026 12:23 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ernstoud schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:50:
Ik zie nog steeds verbinding wegvallen af en toe 5-10 minuten. Router al gereboot.
Iedere keer een nieuw IP adres.

Netwerk dus nog steeds niet stabiel.
Maf, bij mij is het wel weer stabiel en bij de anderen die in de smokeping zitten ook lijkt het
https://smokeping.hostio....et=nl_isp_client.odidofwa

Maar jij doet dacht ik je eigen logging dus die zal aan jouw kant betrouwbaarder zijn.

• ernstoud
franssie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Maf, bij mij is het wel weer stabiel en bij de anderen die in de smokeping zitten ook lijkt het
https://smokeping.hostio....et=nl_isp_client.odidofwa

Maar jij doet dacht ik je eigen logging dus die zal aan jouw kant betrouwbaarder zijn.
Morgen eens verder kijken, ik zie dingen in mijn logs die wijzen op een periodieke reset van de Zyxel. Dat komt niet door Odido. Even onderzoeken.

• ernstoud
Update:

Mijn fout. Ooit een procesje gemaakt dat de Zyxel reboot als DDNS van NO-IP gedurende enige tijd de Zyxel niet kan benaderen. Dat blijkt al een paar dagen zo te zijn. De DDNS client (DUC) doet elke 5 minuten een poging en dat mislukt de laatste tijd vaak een paar keer achter elkaar, en dan opeens lukt het weer wel.

Op die momenten is er wel gewoon een werkende verbinding naar internet via de Zyxel. Dus lijkt me geen Zyxel of K&K issue.

Merkwaardig. Dat wel.

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-04 16:10
Misschien zit ik er helemaal naast. maar het 097 K&K simkaart nummer is wellicht ook gelekt. Wat zou er gebeuren als dit nummer herhaaldelijk "gebeld" wordt ?
Just my 2 cents

Edit: met "gebeld" bedoel ik data connectie, voice werkt natuurlijk sowieso niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Kyle op 27-03-2026 15:30 ]

• ernstoud
Kyle schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:24:
Misschien zit ik er helemaal naast. maar het 097 K&K simkaart nummer is wellicht ook gelekt. Wat zou er gebeuren als dit nummer herhaaldelijk "gebeld" wordt ?
Just my 2 cents

Edit: met "gebeld" bedoel ik data connectie, voice werkt natuurlijk sowieso niet.
Firewall blokkeert al het verkeer van buiten dat niet geïnitieerd is vanuit binnen.
No worries.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Kyle schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:24:
Just my 2 cents

Als ik jouw simkaart nummer heb, hoe weet ik dan jouw ip adres ?

• Kyle
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-04 16:10
W1ck1e schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:08:
[...]

Als ik jouw simkaart nummer heb, hoe weet ik dan jouw ip adres ?
Ja dat realiseerde ik me ondertussen ook, maar misschien is mijn ongerustheid wel toegenomen doordat een gesprek met mijn mobieltje 22 keer werd afgebroken bij verscheidene vermeldingen van "vermoedelijke spamoproep". Weliswaar steeds netjes geblokkeerd, maar ik wordt hier ondertussen gallisch van.

• Fietspomp86
Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Ja, het huidige abbonement werd stopgezet en een nieuw abbonement werd direct geactiveerd.
Dit was blijkbaar mijn enige keus om direct geholpen te worden.
De dame aan de telefoon in de ochtend zei dat ik het defecte spul ook eerst kon opsturen en wachten op retour alleen dat zou weken in beslag nemen! Dus advies was, ga naar een Odido winkel.

Ook apart is dat ik de oude router/simkaart mee moest nemen en zelf retour moest doen.

Afijn, ik wilde zsm weer internet voor thuiswerken en dit is tijdelijk tot dat er eindelijk glasvezel ligt.
Dus de 10 euro korting vind ik prima. Als ik het nog 10 maanden of minder gebruik betaal ik niets extra's en ik heb ook geen zin om te gaan zeuren over een paar euro.

Om even op m'n eigen bericht te reageren, nu net is de verbinding weer weg. Nr7302 gereboot en nog steeds niks.
Weer exact dezelfde symptomen.
Wel IP, geen N banden, geen internet.
Speedtest/ping via de Zyxel doen ook niks...

Originele k&k modem geeft ook geen internet.
Alsof ik iets raars doe en m'n sim geblokkeerd wordt.
Maar als dat zo was zou ik toch wel een berichtje verwachten van Odido?

Geen idee wat hier nou aan de hand is. Heeft nu dus een week gewerkt en opeens weer niet... Hij is fijn.

• Bedge85
@Fietspomp86 Misschien interessant naslag werk https://assets.odido.nl/x...ificaties-voorwaarden.pdf. In dat document staat dat je de volgende banden moet deactiveren wanneer je een eigen modem gebruikt : B8, B20, B28, n8, n20, n28.

Je zou ook eens kunnen kijken of de algemene voorwaarden iets benoemt waardoor je in de problemen komt : https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf.

• ernstoud
Bedge85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:34:
@Fietspomp86 Misschien interessant naslag werk https://assets.odido.nl/x...ificaties-voorwaarden.pdf. In dat document staat dat je de volgende banden moet deactiveren wanneer je een eigen modem gebruikt : B8, B20, B28, n8, n20, n28.

Je zou ook eens kunnen kijken of de algemene voorwaarden iets benoemt waardoor je in de problemen komt : https://assets.odido.nl/x...n-klik-klaar-internet.pdf.
Lijkt me sterk want het staat dan wel in de voorwaarden, maar nog niemand anders heeft geconstateerd dat Odido het afdwingt. Kijk maar, mijn banden op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tQvUdkmWO4yxeg_6hjJofL4rNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkJbEQLtt3zmHLFyxTo5NIR6.jpg?f=fotoalbum_large

En bovendien staat er in de post: “Originele k&k modem geeft ook geen internet.”

Lijkt me dus een ander - heel merkwaardig - probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door ernstoud op 31-03-2026 21:49 ]

• Fietspomp86
Bedge85 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:34:

Ik heb de banden op auto staan, ik had uit m'n hoofd b3, b7 en n78.
Maar goed dan nog, dan zou de helpdesk dit toch moeten zeggen tegen me als ik zeg joh hij werkt niet.

Het rare is ook dat ik deze K&K abbo niet kan toevoegen aan m'n account, via mijn odido. Maar goed dat is misschien iets ongerelateerds.

Het gekke is dus dat ik nu nog steeds IP krijg en op de b3/b32/b7 zit volgens het originele modem.
Morgen maar weer naar de Odido winkel.
Zit toch wel heel erg te neigen naar een andere provider met alleen data abonnement...

Edit:
Zit even te kijken in gui van originele modem.
IP adres verandert paar keer per minuut lijkt het en regelmatig zegt hij ook connection down...

[ Voor 6% gewijzigd door Fietspomp86 op 31-03-2026 22:08 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

@Fietspomp86

Heb je ook een mobiel met Odido en heeft die nog wel dekking? Lijkt meer op een storing op je mast dan in je SIM.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fietspomp86 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:56:
[...]

Ik heb de banden op auto staan, ik had uit m'n hoofd b3, b7 en n78.
Maar goed dan nog, dan zou de helpdesk dit toch moeten zeggen tegen me als ik zeg joh hij werkt niet.

Het rare is ook dat ik deze K&K abbo niet kan toevoegen aan m'n account, via mijn odido. Maar goed dat is misschien iets ongerelateerds.

Het gekke is dus dat ik nu nog steeds IP krijg en op de b3/b32/b7 zit volgens het originele modem.
Morgen maar weer naar de Odido winkel.
Zit toch wel heel erg te neigen naar een andere provider met alleen data abonnement...

Edit:
Zit even te kijken in gui van originele modem.
IP adres verandert paar keer per minuut lijkt het en regelmatig zegt hij ook connection down...
Zie je dat in het logboek van het modem staan?

• Fietspomp86
Soldaatje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:56:
[...]

Zie je dat in het logboek van het modem staan?
Ja, daar zie ik APN1 connected, 2 ook. Met IP.
Dan weer disconnected.
Dan weer connected met ip. Etcetera etcetera.

Ik heb geen mobiel van Odido, dus geen idee of er een storing is. Maar dit is exact hetzelfde als afgelopen week en toen werkte het na een nieuwe sim.

• cdvc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-04 10:33
Nu bijna een maand zonder enige internet problemen en dacht de moeite waard te melden nav de gedeelde ervaringen hier. Ik haal 's nachts weliswaar stroom van het modem wat misschien goed doet.

[ Voor 5% gewijzigd door cdvc op 01-04-2026 10:39 ]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cdvc schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:37:
Nu bijna een maand zonder enige internet problemen en dacht de moeite waard te melden nav de gedeelde ervaringen hier. Ik haal 's nachts weliswaar stroom van het modem wat misschien goed doet.
In principe herstart de modem al helemaal zelf eenmaal per etmaal.
Misschien is het interessant om eens de komende maand te testen hoe het gaat als je hem even niet van de stroom afhaalt? Kan mij voorstellen dat het door die automatische herstart geen verschil zou hoeven maken.

• Keypunchie
  • Niet online
Het kan geen kwaad om het wel te doen. Dan heb je in ieder geval gegarandeerd dat je IP onderbreking op het nachtelijke tijdstip blijft.

Anders heb je misschien een keertje stroomuitval, of iemand die hem even eruit trekt voor de stofzuiger en zit je vervolgens vast aan dat tijdstip, wat zich natuurlijk pas op een inopportuun moment zal openbaren.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:02
RoRoNL schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:23:
[...]

In principe herstart de modem al helemaal zelf eenmaal per etmaal.
Dacht dat deze alleen een nieuw ip adres krijgt? voor de rest herstart hij zelf niet toch? althans mijn fritzbox krijgt ook elke 24u een nieuw adres. Maar voor de rest gebeurd er niks.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
flaskk schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:04:
[...]

Dacht dat deze alleen een nieuw ip adres krijgt? voor de rest herstart hij zelf niet toch? althans mijn fritzbox krijgt ook elke 24u een nieuw adres. Maar voor de rest gebeurd er niks.
Oh sorry, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Waarschijnlijk klopt dat

• Fietspomp86
BiG-GuY schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:55:
@Fietspomp86

Heb je ook een mobiel met Odido en heeft die nog wel dekking? Lijkt meer op een storing op je mast dan in je SIM.
Vrouwlief is naar de Odido winkel geweest, weer o ja deze doet het niet, u krijgt een nieuw modem+sim...

En we zijn weer online 8)7

Zal voor de zekerheid de banden sturen in de 7302, eens kijken hoe lang we nu internet hebben!

• ed-win
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 12:34
Keypunchie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:50:
Het kan geen kwaad om het wel te doen. Dan heb je in ieder geval gegarandeerd dat je IP onderbreking op het nachtelijke tijdstip blijft.

Anders heb je misschien een keertje stroomuitval, of iemand die hem even eruit trekt voor de stofzuiger en zit je vervolgens vast aan dat tijdstip, wat zich natuurlijk pas op een inopportuun moment zal openbaren.
Of, wat bij mij helaas eens in de zoveel weken ook voorkomt, dat iemand van buitenaf (ik hoop Odido, voor bv onderhoud) zorgt dat mijn modem wordt herstart. Als dat bv. om 17:00 's middags is, dan krijg ik voortaan op dat ongewenste tijdstip een nieuw ip-adres.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-04 20:12
cdvc schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:37:
Ook hier gaat ‘s nachts de stroom ervan af.
Maar dat betekent niet dat we niet mogen meedoen aan de storingen.

• dennismii
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-04 22:47
Had vandaag klik en klaar aangevraagd alles werkt behalve discord dat blijkt uit te vallen en kan geen enkele streams kijken.

• Cave_Boy
dennismii schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:20:
Had vandaag klik en klaar aangevraagd alles werkt behalve discord dat blijkt uit te vallen en kan geen enkele streams kijken.
Dit probleem heb ik zelf nog niet eerder gehoord of ook zelf gemerkt. Gebruik zelf Discord toch best wel veel (ook andere vrienden die K&K hebben).

Hoe is je setup?

• dennismii
Cave_Boy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:58:
[...]

Dit probleem heb ik zelf nog niet eerder gehoord of ook zelf gemerkt. Gebruik zelf Discord toch best wel veel (ook andere vrienden die K&K hebben).

Hoe is je setup?
Ik heb het modem aan het raam liggen met een ethernet switch aangesloten en discord lijkt wel prima te werken op de mobiel. Maar ik ga vandaag op de pc testen of dit wel werkt

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:58:
[...]

Ik heb het modem aan het raam liggen met een ethernet switch aangesloten en discord lijkt wel prima te werken op de mobiel. Maar ik ga vandaag op de pc testen of dit wel werkt
Speedtest gedaan? Mobiel werkt wel, via je wifi of 5G? Hoe werken andere platforms op hoge kwaliteit (youtube, twitch etc). Wellicht is het een firewall/poort forwarding probleem oid?

Iets anders:
Ik merk overigens vandaag dat mn verbinding er regelmatig uit klapt voor 20-30 sec. Downloadsnelheden liggen ook aan de lage kant (+/- 100mbit ipv 800/900).
Omgeving Arnhem

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjeuhz op 08-04-2026 10:45 ]

Steam: CatBearCow

• waltervl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:37
dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:58:
[...]

Bij switches geven sommige managed switches problemen bij het klik en klaar modem. Het beste is een goedkope unmanaged switch te gebruiken.
Zie bijvoorbeeld het topic: https://community.odido.n...377827?tid=377827&fid=592

• dennismii
Bartjeuhz schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:42:
[...]

Speedtest gedaan? Mobiel werkt wel, via je wifi of 5G? Hoe werken andere platforms op hoge kwaliteit (youtube, twitch etc). Wellicht is het een firewall/poort forwarding probleem oid?

Iets anders:
Ik merk overigens vandaag dat mn verbinding er regelmatig uit klapt voor 20-30 sec. Downloadsnelheden liggen ook aan de lage kant (+/- 100mbit ipv 800/900).
Omgeving Arnhem
Speedtest had ik gedaan was minimaal 600 mbps download en 100 upload.
Het lijkt wel vandaag veel stabieler te werken omdat filmpjes en afbeeldingen op discord gister niet zo goed deed maar vandaag wel, Ik had hem gisteravond pas aangezet voor het eerst. mobiel ging via de odido modem

• dennismii
waltervl schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:55:
[...]

Bij switches geven sommige managed switches problemen bij het klik en klaar modem. Het beste is een goedkope unmanaged switch te gebruiken.
Zie bijvoorbeeld het topic: https://community.odido.n...377827?tid=377827&fid=592
Het is een unmanaged tp link switch van enkele jaren geleden gekocht via de action

• Cbr
  • Laatst online: 11:47

Cbr

dennismii schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:16:
[...]

Speedtest had ik gedaan was minimaal 600 mbps download en 100 upload.
Het lijkt wel vandaag veel stabieler te werken omdat filmpjes en afbeeldingen op discord gister niet zo goed deed maar vandaag wel, Ik had hem gisteravond pas aangezet voor het eerst. mobiel ging via de odido modem
Ik had zelf de eerste 36 uur een onstabiele verbinding. Wel snelheid, maar niet stabiel. Daarna nooit meer ergens last van gehad. Werkt nu als een zonnetje.

Misschien heb je iets aan mijn ervervaring.
Pagina: 1 ... 98 99 Laatste

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Berichten over de recente hack mogen in: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)