Bedankt voor je reactie!Bedge85 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:55:
[...]
Lukt het ook om een ping te sturen naar de DNS servers van Odido 84.241.227.81 en 84.241.227.82.
Als de pingetjes niet werken zegt het niet zoveel, als het wel lukt weet je in ieder geval dat de verbinding naar de mast wel werkt, en dat daar in ieder geval het probleem niet zit.
Heb beide geprobeerd te pingen vanuit de Zyxel GUI, krijg dan geen respons:
code:
Het gekke is dus dat ik wel een WAN IP krijg, ook op m'n Unifi UCG Ultra. Na reboot van de Zyxel ook telkens een nieuwe.1
2
3
4
5
| common_ping: hostname 84.241.227.82 PING 84.241.227.82 (84.241.227.82): 56 data bytes --- 84.241.227.82 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss |
Alleen dus geen N banden alleen B banden wat voorheen niet zo was.
Verder zit ik op de antenne van Oostvoorne zelf , ik heb de Zyxel nu even buiten staan en naar het noorden gericht op een andere antenne maar die wordt niet gepakt.
Ik weet niet of je zelf een andere antenne kan instellen, anders moet ik het hele spul even verhuizen en kijken of het ergens anders wel werkt.
Voor mij lijkt het erop dat de betreffende antenne niet meer wil, aangezien ik niks heb veranderd en vanaf gisterenavond internet niet meer werkt.
:strip_exif()/f/image/QQNWa5nWqU1TusAojqmZhHz4.png?f=user_large)
/f/image/hrEJhlAHaLGGJuGbQtYX2JIq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVwXXYIjG8rbjpLXdMgitAzR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iY7Pywk9KpmPZBTYg7u0ZJQN.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wkJbEQLtt3zmHLFyxTo5NIR6.jpg?f=fotoalbum_large)