Ik kan me herinneren dat er niet eens zo lang geleden nog iets was waar je vrij goedkoop games van voorgaande generaties kon kopen (CEX?). Ik heb het dan over ps3, ps4, xbox one, xbox 360. Maar volgens mij is die winkel gestopt in Nederland. Is er nog iets vergelijkbaars? Of ben je aangewezen op de verschillende retrobeurzen van dit moment?
@Ronwiel cex bestaat niet meer nee. Je hebt nog bijvoorbeeld Nedgame. Of kringlopers (verschilt erg per kringloper), MP of beurzen/rommelmarkten.
Ik baal er ook van, Cex was niet met alles de goedkoopste. Maar ze hadden wel veel aanbod, nja iig van relatief nieuwe generaties.
Ik baal er ook van, Cex was niet met alles de goedkoopste. Maar ze hadden wel veel aanbod, nja iig van relatief nieuwe generaties.
@dennis_rsb kringloop is ook een lastige. Zeker omdat die vaak met digitaal spul online prijzen checken en dan de hoofdprijs vragen. Ik zat namelijk net jaloersmakend naar een bonnetje van de CEX uit de UK te kijken met 2,50 pond per game in super goede staat
.
@Ronwiel veel kringlopers zijn commercieel geworden. Dat is het punt. Maar er zijn zoveel kringlopers, het verschilt gewoon per kringloper. MP heeft weer als nadeel dat je met veel andere potentiële kopers te maken hebt, wat de prijs opdrijft. Terwijl kringlopers vaste prijzen hanteren
Niet meer getest, had de Cube wel meegenomen maar uiteindelijk hebben we Pirates of dark water op de Snes gedaan en deze in 3 uurtjes uitgespeeld (met pauzes tussendoor voor de door buttonbashen verkrampte 40+ handjesPro-prutser schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:51:
[...]
En hoe was het?! 😃
Leuke maten heb jij! Dat soort avonden mis ik wel
Daarna nog wat potjes Mariokart64.
Dus bewaar hem ff tot de volgende!
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Pirates of dark waterFrambozenTaart schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:50:
[...]
Niet meer getest, had de Cube wel meegenomen maar uiteindelijk hebben we Pirates of dark water op de Snes gedaan en deze in 3 uurtjes uitgespeeld (met pauzes tussendoor voor de door buttonbashen verkrampte 40+ handjes)
dat is een game die je niet vaak genoemd hoort? ga een wat op yt-en enzo (of was het gevalletje leuk voor het moment maar niet echt topgame?
10 second ninja DONE
De pre-order is al open zelfs en moet in november uitkomen. Geen emulatie of FPGA zeggen ze. Ziet er stiekem best leuk uit, maar niet goedkoop (80 EUR per spel, maar dat is nog steeds goedkoper dan oorspronkelijk en helemaal goedkoper dan de tweedehands markt). Zie https://plaionreplai.com/pages/neogeomeesje schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:46:
Een laatste gerucht is dat er wellicht een nieuwe Neo Geo AES console op de markt gaat komen. Op dit moment is er nog weinig verder over bekend. Ik ben heel erg benieuwd.
https://www.timeextension...-triggered-by-esrb-rating
We spelen wel vaker beat 'em ups, die kun je over het algemeen in een avondje wel uitspelen en zijn vaak multiplayer. Topgame zou ik het idd niet noemen, vrij simpele 16-bit beat em up. Maar hebben zeker wel mindere beat 'em ups gespeeld.Sagat schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:57:
[...]
Pirates of dark water
dat is een game die je niet vaak genoemd hoort? ga een wat op yt-en enzo (of was het gevalletje leuk voor het moment maar niet echt topgame?)
Er loopt op tweakers een apart topic (zoek maar op ‘Neo’). Wellicht leuk om te volgen?Plymp schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:19:
[...]
De pre-order is al open zelfs en moet in november uitkomen. Geen emulatie of FPGA zeggen ze. Ziet er stiekem best leuk uit, maar niet goedkoop (80 EUR per spel, maar dat is nog steeds goedkoper dan oorspronkelijk en helemaal goedkoper dan de tweedehands markt). Zie https://plaionreplai.com/pages/neogeo
vroeger betaalde ik voor top hunter 500 gulden en viewpoint 650 .Plymp schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:19:
[...]
De pre-order is al open zelfs en moet in november uitkomen. Geen emulatie of FPGA zeggen ze. Ziet er stiekem best leuk uit, maar niet goedkoop (80 EUR per spel, maar dat is nog steeds goedkoper dan oorspronkelijk en helemaal goedkoper dan de tweedehands markt). Zie https://plaionreplai.com/pages/neogeo
ik hoop wel dat ze nog meer spellen uitbrengen .
ik heb hem wel ge pre orderd met wat spellen .
Klinkt als een gezellige boel hahaFrambozenTaart schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:50:
[...]
Niet meer getest, had de Cube wel meegenomen maar uiteindelijk hebben we Pirates of dark water op de Snes gedaan en deze in 3 uurtjes uitgespeeld (met pauzes tussendoor voor de door buttonbashen verkrampte 40+ handjes)
Mario Kart 64 vond ik ook een topper. Ik weet niet of ik die nu nog leuk zal vinden, maar heb er wel leuke herinneringen aan.
Haha oke 😁
Blijft een toppertje. Speel hem nog regelmatig, wel via een retropie.Pro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:15:
[...]
Klinkt als een gezellige boel haha
Mario Kart 64 vond ik ook een topper. Ik weet niet of ik die nu nog leuk zal vinden, maar heb er wel leuke herinneringen aan.
Haha oke 😁
Eigenlijk best wel indrukwekkend hoe Nintendo zo goed overging van 2D naar 3D. Het was gewoon meteen goed. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering, maar de gameplay loog er niet om.FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:43:
[...]
Blijft een toppertje. Speel hem nog regelmatig, wel via een retropie.
[Afbeelding]
Klopt, en de Wii was ook weer geniaal (ondanks dat de motioncontrol niet mijn voorkeur geniet). Destijds kwamen ze niet meer mee met het grafische geweld van XBOX en Playstation in de 'graphics race'.Pro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:54:
[...]
Eigenlijk best wel indrukwekkend hoe Nintendo zo goed overging van 2D naar 3D. Het was gewoon meteen goed. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering, maar de gameplay loog er niet om.
De Wii was een out of the box concept met motioncontrol en daardoor zeer succesvol.
Toen de Wii-U en al snel de Switch (portable en console in 1).
Hebben ze toch zeer vernuftig aangepakt.
Inderdaad! Daarna werd gamen net als de NES veel meer mainstream.FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:28:
[...]
Klopt, en de Wii was ook weer geniaal (ondanks dat de motioncontrol niet mijn voorkeur geniet). Destijds kwamen ze niet meer mee met het grafische geweld van XBOX en Playstation in de 'graphics race'.
De Wii was een out of the box concept met motioncontrol en daardoor zeer succesvol.
Toen de Wii-U en al snel de Switch (portable en console in 1).
Hebben ze toch zeer vernuftig aangepakt.
De NES heette in de VS niet voor niets FamiCom (Family Computer). De Wiii deed precies hetzelfde, namelijk families aanspreken.
In Japan bedoel jePro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:34:
[...]
Inderdaad! Daarna werd gamen net als de NES veel meer mainstream.
De NES heette in de VS niet voor niets FamiCom (Family Computer). De Wiii deed precies hetzelfde, namelijk families aanspreken.
De NES heette in de VS ook zo.
Gamertag: FinrazielNL
My bad 🙈Finraziel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:26:
[...]
In Japan bedoel je
De NES heette in de VS ook zo.
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
mijn 'old man shouting at the could' moment maar........ik hou niet van de snaken voor turbo mechanic. Verder juist doordat het echt 3d werd vond ik de werelden wat leeg. Dit had ik met snes mariokart veel minder (eigenlijk gewoon niet) goed, smk snes was echt een game waar ik heel veel lol uitgehaald heb. mk64 ook wel hoor maar door dus de controls en lege werelden/gfx klachten die ik heb rate ik em lager. 3-4 spelers wat wel heel erg tof. cube mariokart was voor sommige juist weer een tegenvaller, die vond ik dan wel weer leuk (maar nog steeds niet zo leuk als de snes variant!)FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:43:
[...]
Blijft een toppertje. Speel hem nog regelmatig, wel via een retropie.
[Afbeelding]
Daarna was ik wel uitgemariokart, heb wii variant wel gedaan, ook wel wat potjes op de switch maar meh. De gba variant zou ik eigenlijk ook heel leuk moeten vinden maar ook die vind ik minder dan snes mk......
10 second ninja DONE
Ik heb ze geen van beiden in hun tijd gespeeld... Toen de snes nieuw was hadden we daar geen geld voor en ten tijde van de 64 zat ik al helemaal in pc gaming... Maar mk snes heb ik juist altijd uit vinden zien alsof je op zo'n tapijt rijdt van vroeger met wegen er op voor speelgoed autootjes, zelfs toen het nieuw was.Sagat schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:36:
[...]
mijn 'old man shouting at the could' moment maar........ik hou niet van de snaken voor turbo mechanic. Verder juist doordat het echt 3d werd vond ik de werelden wat leeg. Dit had ik met snes mariokart veel minder (eigenlijk gewoon niet) goed, smk snes was echt een game waar ik heel veel lol uitgehaald heb. mk64 ook wel hoor maar door dus de controls en lege werelden/gfx klachten die ik heb rate ik em lager. 3-4 spelers wat wel heel erg tof. cube mariokart was voor sommige juist weer een tegenvaller, die vond ik dan wel weer leuk (maar nog steeds niet zo leuk als de snes variant!)
Daarna was ik wel uitgemariokart, heb wii variant wel gedaan, ook wel wat potjes op de switch maar meh. De gba variant zou ik eigenlijk ook heel leuk moeten vinden maar ook die vind ik minder dan snes mk......
Als ik mk64 nu bekijk dan ziet dat er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Op zich begrijp ik denk ik je punt wel, ik vond dat rond die tijd van heel veel 3D games omdat we van steeds mooiere 2D games naar echt heel erg barebones 3D gingen, maar mk64 als ik het nu zie lijkt juist relatief erg goed ouder geworden.
Gamertag: FinrazielNL
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als ik (met veel moeite) mijn roze bril afzet terwijl ik naar mk snes kijk dan.Finraziel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:20:
[...]
Ik heb ze geen van beiden in hun tijd gespeeld... Toen de snes nieuw was hadden we daar geen geld voor en ten tijde van de 64 zat ik al helemaal in pc gaming... Maar mk snes heb ik juist altijd uit vinden zien alsof je op zo'n tapijt rijdt van vroeger met wegen er op voor speelgoed autootjes, zelfs toen het nieuw was.
Als ik mk64 nu bekijk dan ziet dat er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Op zich begrijp ik denk ik je punt wel, ik vond dat rond die tijd van heel veel 3D games omdat we van steeds mooiere 2D games naar echt heel erg barebones 3D gingen, maar mk64 als ik het nu zie lijkt juist relatief erg goed ouder geworden.
Zijn de gfx gewoon erg blokkerig, zelfs voor een 8 bit 16 bit game. Komt natuurlijk door mode 7. Hoewel ze dat een paar jaar later nog wel aardig konden verbeteren.
Verder stuur je eigenlijk niet de auto maar het euh landschap? Bijna als monkeyball
En de game was gewoon plat. Misschien bedoel je dat met de tapijt opmerking ook?
Maar je opmerking over 2d games vs 3d is idd exact wat ik ook had. En ja de karts en chars in mk64 zijn best ok, en qua landschap en zaken in het landschap op zich wat er is, is ook wel ok. Maar het is simpel en ja gewoon leeg? En ook niet gek maar (en ja wel appels en peren) maar met mario en zelda had ik dat lege gevoel een stuk minder.
Maar gfx geeft ik weinig om, het is met name het sturen (snake to turbo) en hmmm de rubberbanding van de ai vond ik ook irritanter in mario 64. Maar nogmaals old man vs cloud. Volgens mij als je 10 retro gamers vraagt welke mk ze leuker vinden kiezen en 7 misschien wel 8 voor mk64 volgens mij.
10 second ninja DONE
Een vriend van mij had destijds een N64 en dan zaten we op zijn zolder met 6 a 7 man Mariokart64 en Goldeneye te spelen tot diep in de nacht. Is dus van mijn kant ook een stukje gewenning, veel gespeeld met mooie herrineringen en dan neem je de mindere aspecten voor lief.Sagat schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:36:
[...]
mijn 'old man shouting at the could' moment maar........ik hou niet van de snaken voor turbo mechanic. Verder juist doordat het echt 3d werd vond ik de werelden wat leeg. Dit had ik met snes mariokart veel minder (eigenlijk gewoon niet) goed, smk snes was echt een game waar ik heel veel lol uitgehaald heb. mk64 ook wel hoor maar door dus de controls en lege werelden/gfx klachten die ik heb rate ik em lager. 3-4 spelers wat wel heel erg tof. cube mariokart was voor sommige juist weer een tegenvaller, die vond ik dan wel weer leuk (maar nog steeds niet zo leuk als de snes variant!)
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
multiplayer maakt vaak een hoop goed. NBA jam op snes was echt nog een ouderwetse, matige conversie van arcade naar thuis als je kijkt naar graphics en in iets mindere mate arcade perfect gameplay, maar met zijn 4-en kunnen spelen maakte hoop goed!FrambozenTaart schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:00:
[...]
Een vriend van mij had destijds een N64 en dan zaten we op zijn zolder met 6 a 7 man Mariokart64 en Goldeneye te spelen tot diep in de nacht. Is dus van mijn kant ook een stukje gewenning, veel gespeeld met mooie herrineringen en dan neem je de mindere aspecten voor lief.
10 second ninja DONE
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 2DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
In MK64 was snaken niet echt een ding. Dat kwam pas bij MKDS.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hoe speel je die? 😮 Zeker op de Retropi?FrambozenTaart schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:46:
Vanavond staat deze op het menu:
[Afbeelding]
En morgen Koningsdag vrijmarkt! Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die koopjes weten te vinden![]()
Hier is het de laatste jaren helemaal niks, op een verdwaalde wii of fifa game na.
Klopt, ik neem niet eens meer de moeite om te kijken. Misschien dat ik morgen weer een keertje wanhopig ga kijken. Vroeger was het echt feest! Tegenwoordig is het huilen met de pet op
Ik ga al heel lang niet meer naar vrijmarkten, maar vroeger (in 2004/2005 denk ik) wat pc games gekocht en f zero voor de snes. Aan de ene kant wil ik wel wat markten afstruinen, maar als er al wat is moet je er heel vroeg bij zijn denk ik. En sochtends gaat dat mij niet lukken (gesondheidstechnisch)
Het is iig typisch dat ik bij kringlopers zelden gameboy, snes, atari, nes , dreamcast etc spellen of consoles zie. Waarschijnlijk of zeer snel verkocht,of het gaat rechtstreeks naar opkopers.
Het is iig typisch dat ik bij kringlopers zelden gameboy, snes, atari, nes , dreamcast etc spellen of consoles zie. Waarschijnlijk of zeer snel verkocht,of het gaat rechtstreeks naar opkopers.
Dat is ook mijn vermoedendennis_rsb schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:47:
Ik ga al heel lang niet meer naar vrijmarkten, maar vroeger (in 2004/2005 denk ik) wat pc games gekocht en f zero voor de snes. Aan de ene kant wil ik wel wat markten afstruinen, maar als er al wat is moet je er heel vroeg bij zijn denk ik. En sochtends gaat dat mij niet lukken (gesondheidstechnisch)
Ook de medewerkers kunnen het zelf kopen
Lang leve de retro beurzen dus 😂.
Ik kijk al uit naar die van Tilburg in mei!
Dat staat al heel lang op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen. Maar mijn vrienden zijn daar niet zo in geïnteresseerd en ik heb geen zin om alleen te gaan.masauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:38:
Lang leve de retro beurzen dus 😂.
Ja klopt, via emulatie (MAME)Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:31:
[...]
Hoe speel je die? 😮 Zeker op de Retropi?
Klopt, ik neem niet eens meer de moeite om te kijken. Misschien dat ik morgen weer een keertje wanhopig ga kijken. Vroeger was het echt feest! Tegenwoordig is het huilen met de pet op
En ach, we doen hier altijd een rondje stad. Even de vrijmarkt over en dan afsluiten met een lunch op het terras. Ga er ook niet extra vroeg op uit of meerdere vrijmarkten in de omgeving af ofzo. Maar vorig jaar waren er in dit topic toch een aantal mensen die leuke koopjes hadden gescoord!
Altijd leuk om te zien wat mensen aantreffen op zo'n dag.
Hmm.. het kan misschien dus nog steeds lonen.FrambozenTaart schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:17:
[...]
Ja klopt, via emulatie (MAME)
En ach, we doen hier altijd een rondje stad. Even de vrijmarkt over en dan afsluiten met een lunch op het terras. Ga er ook niet extra vroeg op uit of meerdere vrijmarkten in de omgeving af ofzo. Maar vorig jaar waren er in dit topic toch een aantal mensen die leuke koopjes hadden gescoord!![]()
Altijd leuk om te zien wat mensen aantreffen op zo'n dag.
Zal leuk zijn als we elkaar hier updates geven als we er morgen in slagen om iets leuks te kopen.
Tweakers meetup doen? Wie gaat nog?Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:57:
[...]
Dat staat al heel lang op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen. Maar mijn vrienden zijn daar niet zo in geïnteresseerd en ik heb geen zin om alleen te gaan.
Waar ga je naar op zoek?
Je kan niet met een hele bende iedere bak af gaan 😆
Is juist lekker makkelijk om alles op je eigen tempo te kunnen doen vind ik zelf.
Er gaat nog iemand van https://www.nintendo64ever.com/home.html die ik daar ook ga ontmoeten.
Count me in !!masauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:39:
[...]
Tweakers meetup doen? Wie gaat nog?
Waar ga je naar op zoek?
Je kan niet met een hele bende iedere bak af gaan 😆
Is juist lekker makkelijk om alles op je eigen tempo te kunnen doen vind ik zelf.
Er gaat nog iemand van https://www.nintendo64ever.com/home.html die ik daar ook ga ontmoeten.
Doorgaans ben ik het meest geïnteresseerd in retro handelheldconsoles en games.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Gewoon iedereen zijn eigen gang laten gaan en evt. om de zoveel tijd elkaar eventjes opzoeken en misschien samen wat eten en/of drinken. Ervaringen delen etc. Zo ongeveer zie ik het voor me.
Leuk! Is de datum al bekend dan? Hopelijk wel in het weekend toch?
Ik ben trouwens mijn GameCube op verbazingwekkende wijze kwijt geraakt en mijn N64 is boxed. Ik zou ook wel een tweede N64 willen kopen om ermee te gamen waar het voor bedoelt is.Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:44:
[...]
Count me in !!
Ja daar ben ik het wel mee eens. Gewoon iedereen zijn eigen gang laten gaan en evt. om de zoveel tijd elkaar eventjes opzoeken en misschien samen wat eten en/of drinken. Ervaringen delen etc. Zo ongeveer zie ik het voor me.
Dus het zal mij niet verbazen als ik met een vd twee of beide naar huis ga. Afhankelijk vd staat en prijs en natuurlijk beschikbaarheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Pro-prutser op 26-04-2026 14:48 ]
Deal, doen we! Ff gezellig een hapje eten of ff kletsen moet zeker kunnen!Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:44:
[...]
Count me in !!
https://www.facebook.com/events/1681852826416461 zondag 31 mei , en best op tijd komen
Ik ga vooral op zoek naar N64 NTSC spellen, een paar PAL spellen en mss wat N64 hardware.
Mss eens kijken voor een GBA voor men zoontje zodat hij ook eens wat spelletjes kan spelen.
Oh neee niet 31 meimasauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:11:
[...]
Deal, doen we! Ff gezellig een hapje eten of ff kletsen moet zeker kunnen!
https://www.facebook.com/events/1681852826416461 zondag 31 mei , en best op tijd komen![]()
Ik ga vooral op zoek naar N64 NTSC spellen, een paar PAL spellen en mss wat N64 hardware.
Mss eens kijken voor een GBA voor men zoontje zodat hij ook eens wat spelletjes kan spelen.
Ik heb dan om 11:00 uur een coördinatorenvergadering in Arnhem. Wat een timing ook..
Hier net terug van een rondje stad, niet veel noemenswaardigs gezien. Wel wat kleedjes met PS2/PS3/PS4/Xbox/wii/wii-u/switch games en nog een losse zwarte xbox360 voor €35. Dacht misschien leuk om te modden, maar na even twijfelen toch maar laten liggen.
Maar nog wel iets leuks gevonden:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/afmaE0VTKRFzIwpPuNnnBX6K.jpg?f=user_large)
Voor 2 euro kon ik hem ook weer niet laten liggen
Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die echt mooie dingen hebben gescoord, vind ik altijd leuk om te zien
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/afmaE0VTKRFzIwpPuNnnBX6K.jpg?f=user_large)
Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die echt mooie dingen hebben gescoord, vind ik altijd leuk om te zien
:strip_exif()/f/image/a3bsuxsNyQVGmnoONFwIWgA6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DclEwt1sUtX62YhpcDA9pFRN.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag dit setje op de kop getikt voor €40. Niet spotgoedkoop, maar er zitten drie spellen tussen die wel leuk zijn voor de collectie (50 Cent/Vice City/007). Allemaal zijn ze compleet met boekjes en andere documentatie/posters. De tweede controller port detecteert wel een controller, maar registreert geen input. Buiten dat werken de console en controllers perfect. Ik twijfel of ik, buiten eerdergenoemde spellen, het setje ga houden of weer te koop zet.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Een Sega Mega Drive II met 5 spellen (4 CIB) voor 50 euro (ze hadden zelf even gekeken op internet wat het waard was, niet heel goed gekeken dus, vraagprijs was 80).
- Asterix
- Shadow dancer
- Dark Castle
- Sonic 2
En een losse cartridge waarvan ik even de titel niet meer weet.
The last of Us en deel 2 voor 15 euro (geen werelddeal)
Bovenstaande pp de kleedjesmarkt van de plaatselijke voetbalclub.
En vroeg in de ochtend naar een vrijmarkt geweest en daar dit gekocht voor een totaal van 11 euro.:strip_exif()/f/image/JFrdVjRhTmOwgRLPhmGBLfSx.jpg?f=fotoalbum_large)
De Mario pin vond ik nog de leukste vondst (ligt op de strip) niet allemaal gerelateerd aan retro consoles, I know maar ik heb maar 1 foto gemaakt gisteren.
edit voor de liefhebber:
:strip_exif()/f/image/0E6pXPWhdf8CrMoxrQw86wNM.jpg?f=fotoalbum_large)
Het losse spel is dus sub-terrania
- Asterix
- Shadow dancer
- Dark Castle
- Sonic 2
En een losse cartridge waarvan ik even de titel niet meer weet.
The last of Us en deel 2 voor 15 euro (geen werelddeal)
Bovenstaande pp de kleedjesmarkt van de plaatselijke voetbalclub.
En vroeg in de ochtend naar een vrijmarkt geweest en daar dit gekocht voor een totaal van 11 euro.
:strip_exif()/f/image/JFrdVjRhTmOwgRLPhmGBLfSx.jpg?f=fotoalbum_large)
De Mario pin vond ik nog de leukste vondst (ligt op de strip) niet allemaal gerelateerd aan retro consoles, I know maar ik heb maar 1 foto gemaakt gisteren.
edit voor de liefhebber:
:strip_exif()/f/image/0E6pXPWhdf8CrMoxrQw86wNM.jpg?f=fotoalbum_large)
Het losse spel is dus sub-terrania
[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 28-04-2026 09:39 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Is volgens mij ook amper ergens anders te spelen. Maar is dacht ik ooit wel voorbij gekomen op een mini device.
edit:
Astro city mini en schijnbaar heeft arcade one up ook de game uitgebracht
[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 28-04-2026 09:22 ]
10 second ninja DONE
Leuke mok! Moet zeggen dat het laatste jaren een stuk minder lijkt te worden.FrambozenTaart schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:00:
Hier net terug van een rondje stad, niet veel noemenswaardigs gezien. Wel wat kleedjes met PS2/PS3/PS4/Xbox/wii/wii-u/switch games en nog een losse zwarte xbox360 voor €35. Dacht misschien leuk om te modden, maar na even twijfelen toch maar laten liggen.
[Afbeelding]
Een paar jaar terug nog een overcomplete Wii met een karrevracht spellen, 3 controllers mét nunchucks en andere spullen. Dit jaar wat PS4 spellen her en der, een PS4 mét spellen maargoed, ik heb er al 2. Nog een heel stuk langer geleden wel eens een Game Gear met Ninja Gaiden gevonden ooit maar het lijkt er ook wel op dat mensen steeds beter in weten te schatten wat iets waard kan zijn of in elk geval, ze weten de info makkelijker te vinden. Dan gaat dat dus op MP en niet op een kleedje.
Vorig jaar nog wat mooi elektrisch gereedschap weten te scoren voor bijna niks enz. Dit jaar op een toch wel aardig grote vrijmarkt stond er precies 1 stalletje met leuke retrospullen zoals een vintage boombox en andere items maar toen bedacht ik me ook, leuk, maar waar ga ik het neerzetten?
Het enige wat er gescoord was (door vrouwlief) was een gigantisch overcompleet Gabby's poppenhuis (met geluid
Misschien waren er op andere grotere vrijmarkten wel leuke spullen maar ik ben dan ook weer niet zo dat ik al die vrijmarkten nog af ga struinen, sowieso moet je vaak vroeg zijn om de leuke spullen te vinden. Vrouwlief heeft een manege die op de lokale vrijmarkt ponyritjes verzorgen en ik ga dus mini 1nsane ook niet over allerlei vrijmarkten sleuren dus moet ik het doen met de lokale vrijmarkt.
Adjust non olet, plerumque...
Mijn aanwinst van de vrijmarkt op Koningsdag:
Nintendo Tetris horloge van zo'n 35 jaar oud. Werkte niet, maar voor € 1,- hoefde ik er niet lang over na te denken
Na open schroeven, schoon maken en een vers batterijtje werkt hij weer prima!
En deze hadden jullie nog van mij tegoed:
Zowel zonder als met verlichting, eindelijk zit de verlichting erachter en de lijst er omheen. Foto's een beetje scheef gemaakt, want het is een spiegel. Dus bijna alle "rare" vlekken zijn een weerspiegeling. Past qua stijl eigenlijk best bij het Tetris horloge!
![]() | ![]() |
En deze hadden jullie nog van mij tegoed:
![]() | ![]() |
5520 Wp op WZW PVOutput
Damn, ik heb deze ooit uit de intertoys bak gevist voor 5 gulden. Ook het Mario Bros 3 horloge. Als tetris guru (top zoveel van de wereld) en horlogeliefhebber zou ik hem wel weer willen vinden. Maar zijn vrij prijzig tegenwoordig. Mooie aanwinst en mooie herinneringen aan. Tetris met minder kolommen dan normaal is ook wel bijzonder trouwens.Phr34k schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:44:
Mijn aanwinst van de vrijmarkt op Koningsdag:Nintendo Tetris horloge van zo'n 35 jaar oud. Werkte niet, maar voor € 1,- hoefde ik er niet lang over na te denken
[Afbeelding] [Afbeelding] ![]()
En deze hadden jullie nog van mij tegoed:Zowel zonder als met verlichting, eindelijk zit de verlichting erachter en de lijst er omheen. Foto's een beetje scheef gemaakt, want het is een spiegel. Dus bijna alle "rare" vlekken zijn een weerspiegeling. Past qua stijl eigenlijk best bij het Tetris horloge!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik denk dat ik in de juiste topic zit, waarbij wel kennis is van crt tv, beide hebben scart. Van deze 2 tv’s welk is denk je beter of zijn beide wel degelijk?
Aristona is het geworden
Aristona is het geworden
[ Voor 76% gewijzigd door M0otje op 04-05-2026 18:53 ]
Oef dit is lang geleden voor me, ik gok de Grundig. Die is 50/60 Hz, kan je ook games uit andere regio's op spelen. Ik geloof dat je anders zwart wit kreeg beeld, of enkel zwart?M0otje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:01:
Ik denk dat ik in de juiste topic zit, waarbij wel kennis is van crt tv, beide hebben scart. Van deze 2 tv’s welk is denk je beter of zijn beide wel degelijk?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd naar andere reacties hier op
Indien je hem voor een NES gaat gebruiken, let erop dat de tv 50hz heeft als je de zapper wil gebruiken. Hoger dan dat en het werkt dus niet. Dat had ik zelf helaas…M0otje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:01:
Aristona is het geworden
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 2DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Zapper werkt prima op een CRT die 60Hz ondersteunt. Je moet alleen geen 100Hz paneel hebben.Cyrax0508 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:13:
[...]
Indien je hem voor een NES gaat gebruiken, let erop dat de tv 50hz heeft als je de zapper wil gebruiken. Hoger dan dat en het werkt dus niet. Dat had ik zelf helaas…
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Je hebt gelijk idd. Ik heb een 100Hz CRT 👍Seroczynski schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:44:
[...]
Zapper werkt prima op een CRT die 60Hz ondersteund. Je moet alleen geen 100Hz paneel hebben.
Vooralsnog een goed punt om daar rekening mee te houden, want ik wist het bijvoorbeeld niet. Dus dank voor deze attentie!
[ Voor 5% gewijzigd door Pro-prutser op 05-05-2026 13:01 ]
- Sagat
- Nu online
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
En misschien nog kleine toevoeging, kijk ook naar hoe de tv er uit ziet qua glas lagen. Sommigen hebben een dikkere of zelfs dubbele laag en dit kan lightgun werking ook verstoren of zelfs onmogelijk maken dacht ik.Pro-prutser schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:01:
[...]
Vooralsnog een goed punt om daar rekening mee te houden, want ik wist het bijvoorbeeld niet. Dus dank voor deze attentie!
Ik heb geen nes en zapper meer dus kan het niet zelf testen op mijn BnO, maar ik meen me ter herinneren dat het niet zou werken door het bovenstaande. Maar mocht dit niet of niet volledig kloppen dan hoor ik het graag en pas ik deze post aan
10 second ninja DONE
Over crt's gesproken. Toevallig kwam deze van de week binnen op mijn vrijwilligerswerk. Dit is de eerste kleuren crt tv in 5 jaar of langer. Heb eerst door de roosters gekeken (geen idee wat de staat was) zag wel wat viezigheid (leek op meer dan alleen stof) maar was niet overdreven veel. Heb hem gewoon aangezet (en bidden dat er niks gebeurd) heb hem paar minuutjes aangezet en gaf een strak beeld. Heb hem toen toch maar opengeschroefd, het bleek uiteindelijk een beetje stof met name rondom het rooster en op de printplaten te liggen (uitgeblazen met compressor). Het was gelukkig geen zand, vocht of plakkerige rokersresten. Dichtgeschroefd, thuis nog een keer kort aangezet. Werkte nog goed. Binnenkort nog een keer langer testen (ook omdat te kijken of ie ook normaal werkt als ie langer aanstaat, en of geluid en scart etc goed werkt)
Ik heb overigens sommige crt's die ik heb ook nooit opengemaakt, omdat sommige er zo schoon uitzagen, niet rare geuren hadden en goed werktte. Maar ik heb er ook 1 (monitor) die kwam van een roker, die heb ik heb ik natuurlijk wel opengemaakt. Is ieder zijn afweging natuurlijk maar goed hoe schoner hoe beter. Minder hitte, minder kans op overslag etc etc.
Ik heb overigens sommige crt's die ik heb ook nooit opengemaakt, omdat sommige er zo schoon uitzagen, niet rare geuren hadden en goed werktte. Maar ik heb er ook 1 (monitor) die kwam van een roker, die heb ik heb ik natuurlijk wel opengemaakt. Is ieder zijn afweging natuurlijk maar goed hoe schoner hoe beter. Minder hitte, minder kans op overslag etc etc.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.
:strip_exif()/f/image/gssDYPjpTc3gFhz4Dln7Y0iH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KiFhJ6x7v8fve3bTcujPzxPe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2CO0W3xdqb4ymPgQ2HM4Djwa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3jAZpGklvgNYbipbre4H5aiL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7sEuAIaxkj96dhUaDKuVitIN.jpg?f=fotoalbum_tile)