• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-06 21:16

OFV

En die winkel heet..... ? :*)

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 10:32
OFV schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:55:
En die winkel heet..... ? :*)
Vermoed Russo Electronica aan Dracht 57 in Heerenveen.

https://www.russoelectronica.nl/

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
eltweako schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:56:
[...]

Vermoed Russo Electronica aan Dracht 57 in Heerenveen.

https://www.russoelectronica.nl/
Zou het net typen, maar klopt dit is hem.

Eigenaar ook een aardige vent. Kreeg de indruk dat hij ook wel van de hobby houdt :)

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• thur
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 11:07
Voor de N64: TLoZ Majora's Mask (maar dit bleek achteraf een repro te zijn, niet goed gekeken en te snel gehandeld. De prijs was wel gericht op een originele versie, beetje jammer dus)
Mooi balen! Er worden nogal wat repro doosjes aangeboden links en rechts. Maar dat ze je dan zoiets op een beurs aansmeren en ook nog voor een dergelijke prijs is wel schandalig. Probeer zeker verhaal te halen! Doosjes in nieuwstaat, het kan maar ik kom ze niet vaak tegen. Zeker niet voor een leuke prijs. Andere game maar origineel doosje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwCl4DFW6QV-TugkxtCPkic-ryo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2Q0D7hWURPLH9P7DnOZsmnh.jpg?f=fotoalbum_large

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:54
thur schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]

Mooi balen! Er worden nogal wat repro doosjes aangeboden links en rechts. Maar dat ze je dan zoiets op een beurs aansmeren en ook nog voor een dergelijke prijs is wel schandalig. Probeer zeker verhaal te halen! Doosjes in nieuwstaat, het kan maar ik kom ze niet vaak tegen. Zeker niet voor een leuke prijs. Andere game maar origineel doosje:

[Afbeelding]
Het is ook wel echt dom van mezelf hoor. Ik ben niet sinds gisteren een verzamelaar, maar het is wel balen natuurlijk. Die toko reageert nergens op, ik heb de naam achterhaald via het pinnen aldaar, maar op de Insta wordt niet gereageerd en de website is ook niks. Dit gaat niks worden.

Mijn andere N64 games zijn ook zeker niet allemaal in mint conditie. Ik heb er wel een paar, maar die heb ik veel langer geleden gevonden of ze zijn nog echt van mezelf.

• thur
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 11:07
Echt dom is het niet, kan gebeuren. Ik vind het alleen jammer dat het op een beurs gebeurt. Een handelaar moet dit geweten hebben. Maar goed een gamebeurs is natuurlijk ook een commercieel gebeuren tegenwoordig. Niet te lang bij stil blijven staan.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 14:44
Das jammer ik denk dat ze waarschijnlijk het repro doosje in de prijs opnemen en er dan 30 a 40 euro extra voor chargen. en dan cart only al flink hoog geprijsd hebben van 80 a 90 euro. als ze met een excuus zouden komen en je rond zo'n bedrag betaald hebt.

of je moet echt tegen de 200 euro betaald hebben waarbij ze opzettelijk een repro verkopen en hopen dat iemand er intrapt

maar zelfs qua het eerste is het niet netjes. had wel een standhouder gezien met een hoop repro doosjes qua spellen verkoop die dag. die allemaal om de carts heen zaten.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 03-06-2026 15:49 ]

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 02:25
gast7 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:47:
Das jammer ik denk dat ze waarschijnlijk het repro doosje in de prijs opnemen en er dan 30 a 40 euro extra voor chargen. en dan cart only al flink hoog geprijsd hebben van 80 a 90 euro. als ze met een excuus zouden komen en je rond zo'n bedrag betaald hebt.

of je moet echt tegen de 200 euro betaald hebben waarbij ze opzettelijk een repro verkopen en hopen dat iemand er intrapt

maar zelfs qua het eerste is het niet netjes. had wel een standhouder gezien met een hoop repro doosjes qua spellen verkoop die dag. die allemaal om de carts heen zaten.
Ik vind dat standhouders die repro verkopen op een game beurs sowieso van de beurs gekickt moeten worden. Dat moet gewoon policy zijn.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-06 06:58
Ik was ook bij de retro Gamebeurs

Bij 1 stand zag ik cartridges met de melding dat het repro's zijn, dat is dan weer goed

Maar ik heb zelf paar NES spellen meegenomen naar de retro gamebeurs en lekker daar verkocht aan de handelaren, veel geld mee verdiend

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 15:38
Beloki schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:27:
Ik was ook bij de retro Gamebeurs

Bij 1 stand zag ik cartridges met de melding dat het repro's zijn, dat is dan weer goed

Maar ik heb zelf paar NES spellen meegenomen naar de retro gamebeurs en lekker daar verkocht aan de handelaren, veel geld mee verdiend
En zij zullen er ook weer flink aan verdiend hebben, wat ook niet erg is trouwens.

Ooit was ik actief bij de VERON. Ik was toen een jaar of 12. Een van de jongste leden met een luisternummer. 12669, weet het nog goed.

Een van de leden had een stand op de PC-discount en ik mocht dan mee. Helpen op de stand en dan m’n eigen spulletjes verkopen. Dan had ik aan het einde van de dag genoeg geld om bijvoorbeeld een nieuwe 17” monitor te kopen. Mooie tijden. Online was toen nog nauwelijks een ding en als mensen iets zagen wat ze nodig hadden of wilden, kochten ze het dus best goed verdiend ook. Nooit voor oneerlijke prijzen en bezoekers vonden het geweldig dat ik als klein joch soms meer kijk erop had dan zij zelf maar ook toen kon je best goed geld verdienen op die manier.

Het lullige is dat je vaak online tegenwoordig ook flinke prijzen betaalt tov ebay enz. Waarbij je het op een beurs wel nog ff goed kunt bekijken. Maarja, als het dan in een cellofaantje zit, nijgt het wel naar bewust besodemieteren.

Mijn ouders vonden het prima, ze wisten dat ik met minder spul thuiskwam dan wat ik mee nam. Aangezien de hele zolder al vol stond met computers door mij. Met de wetenschap van nu, had ik rijk geweest maar het is hobby dus 30 jaar later geen spijt.

Adjust non olet, plerumque...

• FrambozenTaart
  • Niet online
Nintendo werkt aan een remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time:

https://www.nu.nl/tech/6398799/nintendo-brengt-dit-jaar-remake-uit-van-the-legend-of-zelda-ocarina-of-time.html

Vermoedelijk exclusief voor de Switch 2.
Nintendo werkt aan een vernieuwde versie van de gameklassieker The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Het spel verscheen oorspronkelijk voor de Nintendo 64, maar wordt nu helemaal opnieuw gemaakt voor de Nintendo Switch 2.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Binnenkort Zelda Ocarina of Time opnieuw ownen bij een maatje van me. Maar ff een ouwe controller gereed gemaakt:

Pookje schoongemaakt en voorzien van nieuw siliconenvet, behuizing en knoppen door een sopje gehaald en de buttonpads even afgenomen met isopropyl. Kwam nog een boel rotzooi van af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_R4QZ-i2yDWAWt-NJIpZ44tVeI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/322DMunZGVQ1jLNbAT6ohK6i.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHtnfn9fmW_gL_CNHWmb56NVkrA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq79VCtu8FmBzktaFklWVfZX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsBuVsoMsjbBSuVI-_wLcnvZyA4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VKeWZD5whO2LDIgY23rVLq4H.jpg?f=user_large

Even getest met een potje Mariokart64 natuurlijk, en reageert weer als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnH8JrnWW0ni8DA5qQMDCTKe9Yg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CEALsj9Ytx0g1hfC8LR3VchE.jpg?f=user_large

Wel zin om Ocarina of Time weer eens te spelen.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@FrambozenTaart Was het pookje ook "slap"? Of is dat een ander probleem? Ik dacht namelijk dat dat niet te verhelpen was.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• FrambozenTaart
  • Niet online
Tanuki schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:29:
@FrambozenTaart Was het pookje ook "slap"? Of is dat een ander probleem? Ik dacht namelijk dat dat niet te verhelpen was.
Viel mee, zit wel een klein beetje lichte speling op, maar absoluut niet onspeelbaar. Heb de veer een klein beetje uitgerekt.

Als ze echt super slap zijn dan is de 'bowl' waar het pookje in valt vaak helemaal versleten.

Bij deze reageerde enkele knoppen slecht, maar door de pads even te reinigen is dat compleet verholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door FrambozenTaart op 15-06-2026 18:35 ]

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
Als het pookje slap is, zijn die twee zwarte U-tjes versleten, de bowl zelf slijt niet heel snel en heeft ook niet veel invloed op de slapheid. (Het gruis wat je daarin vindt komt ook voornamelijk van de zwarte U-tjes. )

Vond een tijd geleden iemand die zelf die U-tjes ergens liet maken met injection-mold, daar krijg je slappe sticks weer perfect mee. Je komt ook wel 3d-geprinte vervangers tegen Maar die zijn over het algemeen weer snel versleten.

Je kan het ook volledig vervangen met aftermarket joysticks, maar zeker bij de "clear" controllers (ivm waarde) houd ik ze zelf liever zoveel mogelijk origineel

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Over controllers en joysticks gesproken. Ik heb veel joysticks (met name voor pc) maar bij heel veel is dat rubber onderaan (overgang tussen plastic onderkant en de knuppel) stroef.

Nu denk ik dat het misschien niet altijd meer te fixen is, ouderdom rubber. Maar wil toch een poging wagen. Ik zat te denken aan siliconenspray? Siliconenvet of zuurvrije vaseline zou wellicht ook kunnen proberen, maar dat plakt wel enorm.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
Gister Bitfunx HDMI dongle ontvangen voor de XBOX OG. Moet zeggen dat het prima werkt op een 4k TV en beeld is goed. Nu nog een keer de XBOX modden voor 720p

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vraagje aan de tech experts, ik kom er niet uit: sinds kort heb ik een Super Famicom en een paar Japanse spellen.

Ik heb al een Super NES staan (met originele adapter en Rad2x) en uit gemak heb ik de kabels gewisseld naar de Famicom en hoopte daarmee meteen te kunnen gamen, maar helaas gaat dit nog niet helemaal soepel: sommige games geven een soort testbeeld, of hebben een soort 'scramble'. Ik heb de schakelaars achterop de Famicom en op de Rad2x omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde 😞

Wat kan ik doen om het op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkypB4RzgVurwrAoUMRxLg1tHwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9h1ByjsERRdDEdtUC5W7hTX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sj3tDomn2exk4l3fGY0ipdt0XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ad0ZoNJPWv35pEklHF4k42Ls.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3rHOVJD12ATl6b9qPfwAgJzNPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3xVGGPAbcXcTk7S3YTURIch.jpg?f=fotoalbum_large

• Pro-prutser
Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:39:
Vraagje aan de tech experts, ik kom er niet uit: sinds kort heb ik een Super Famicom en een paar Japanse spellen.

Ik heb al een Super NES staan (met originele adapter en Rad2x) en uit gemak heb ik de kabels gewisseld naar de Famicom en hoopte daarmee meteen te kunnen gamen, maar helaas gaat dit nog niet helemaal soepel: sommige games geven een soort testbeeld, of hebben een soort 'scramble'. Ik heb de schakelaars achterop de Famicom en op de Rad2x omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde 😞

Wat kan ik doen om het op te lossen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[YouTube: Super Mario Picross]
Hebben de spellen in kwestie dat probleem alleen bij de Super Famicom of ook bij de SNES?

• Magic6399
  • Niet online
Op de SNES met PAL spellen is het beeld goed, dus het is alleen bij de Super Famicom met de Japanse spellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Magic6399 op 24-06-2026 23:02 ]

• Pro-prutser
Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:01:
Op de SNES met PAL spellen is het beeld goed, dus het is alleen bij de Super Famicom met de Japanse spellen.
Bij alle Japanse spellen?

• Magic6399
  • Niet online
Ja, met verschillende fouten:
  • helemaal geen beeld/geluid
  • soort testbeeld (verticale, gekleurde banden)
  • spel start op met beeld en geluid maar heeft een knippering/scramble in het beeld.

• Pro-prutser
Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:20:
Ja, met verschillende fouten:
  • helemaal geen beeld/geluid
  • soort testbeeld (verticale, gekleurde banden)
  • spel start op met beeld en geluid maar heeft een knippering/scramble in het beeld.
Duidelijk

Mijn vermoeden: waarschijnlijk is de SNES adapter de boosdoener.

Kan je de waardes op de adapter delen?
edit:
Gezien het de originele SNES adapter is, verwacht ik geen problemen. Mits die niet versleten is. Dan is het waarschijnlijker dat de condensatoren de boosdoener zijn. Heb je toevallig ook gecontroleerd of de cartridge slot schoon is?

[ Voor 21% gewijzigd door Pro-prutser op 24-06-2026 23:36 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.