Zou het net typen, maar klopt dit is hem.eltweako schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:56:
[...]
Vermoed Russo Electronica aan Dracht 57 in Heerenveen.
https://www.russoelectronica.nl/
Eigenaar ook een aardige vent. Kreeg de indruk dat hij ook wel van de hobby houdt
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Mooi balen! Er worden nogal wat repro doosjes aangeboden links en rechts. Maar dat ze je dan zoiets op een beurs aansmeren en ook nog voor een dergelijke prijs is wel schandalig. Probeer zeker verhaal te halen! Doosjes in nieuwstaat, het kan maar ik kom ze niet vaak tegen. Zeker niet voor een leuke prijs. Andere game maar origineel doosje:Voor de N64: TLoZ Majora's Mask (maar dit bleek achteraf een repro te zijn, niet goed gekeken en te snel gehandeld. De prijs was wel gericht op een originele versie, beetje jammer dus)
Het is ook wel echt dom van mezelf hoor. Ik ben niet sinds gisteren een verzamelaar, maar het is wel balen natuurlijk. Die toko reageert nergens op, ik heb de naam achterhaald via het pinnen aldaar, maar op de Insta wordt niet gereageerd en de website is ook niks. Dit gaat niks worden.thur schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]
Mooi balen! Er worden nogal wat repro doosjes aangeboden links en rechts. Maar dat ze je dan zoiets op een beurs aansmeren en ook nog voor een dergelijke prijs is wel schandalig. Probeer zeker verhaal te halen! Doosjes in nieuwstaat, het kan maar ik kom ze niet vaak tegen. Zeker niet voor een leuke prijs. Andere game maar origineel doosje:
[Afbeelding]
Mijn andere N64 games zijn ook zeker niet allemaal in mint conditie. Ik heb er wel een paar, maar die heb ik veel langer geleden gevonden of ze zijn nog echt van mezelf.
of je moet echt tegen de 200 euro betaald hebben waarbij ze opzettelijk een repro verkopen en hopen dat iemand er intrapt
maar zelfs qua het eerste is het niet netjes. had wel een standhouder gezien met een hoop repro doosjes qua spellen verkoop die dag. die allemaal om de carts heen zaten.
[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 03-06-2026 15:49 ]
Ik vind dat standhouders die repro verkopen op een game beurs sowieso van de beurs gekickt moeten worden. Dat moet gewoon policy zijn.gast7 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:47:
Das jammer ik denk dat ze waarschijnlijk het repro doosje in de prijs opnemen en er dan 30 a 40 euro extra voor chargen. en dan cart only al flink hoog geprijsd hebben van 80 a 90 euro. als ze met een excuus zouden komen en je rond zo'n bedrag betaald hebt.
of je moet echt tegen de 200 euro betaald hebben waarbij ze opzettelijk een repro verkopen en hopen dat iemand er intrapt
maar zelfs qua het eerste is het niet netjes. had wel een standhouder gezien met een hoop repro doosjes qua spellen verkoop die dag. die allemaal om de carts heen zaten.
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Bij 1 stand zag ik cartridges met de melding dat het repro's zijn, dat is dan weer goed
Maar ik heb zelf paar NES spellen meegenomen naar de retro gamebeurs en lekker daar verkocht aan de handelaren, veel geld mee verdiend
En zij zullen er ook weer flink aan verdiend hebben, wat ook niet erg is trouwens.Beloki schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:27:
Ik was ook bij de retro Gamebeurs
Bij 1 stand zag ik cartridges met de melding dat het repro's zijn, dat is dan weer goed
Maar ik heb zelf paar NES spellen meegenomen naar de retro gamebeurs en lekker daar verkocht aan de handelaren, veel geld mee verdiend
Ooit was ik actief bij de VERON. Ik was toen een jaar of 12. Een van de jongste leden met een luisternummer. 12669, weet het nog goed.
Een van de leden had een stand op de PC-discount en ik mocht dan mee. Helpen op de stand en dan m’n eigen spulletjes verkopen. Dan had ik aan het einde van de dag genoeg geld om bijvoorbeeld een nieuwe 17” monitor te kopen. Mooie tijden. Online was toen nog nauwelijks een ding en als mensen iets zagen wat ze nodig hadden of wilden, kochten ze het dus best goed verdiend ook. Nooit voor oneerlijke prijzen en bezoekers vonden het geweldig dat ik als klein joch soms meer kijk erop had dan zij zelf maar ook toen kon je best goed geld verdienen op die manier.
Het lullige is dat je vaak online tegenwoordig ook flinke prijzen betaalt tov ebay enz. Waarbij je het op een beurs wel nog ff goed kunt bekijken. Maarja, als het dan in een cellofaantje zit, nijgt het wel naar bewust besodemieteren.
Mijn ouders vonden het prima, ze wisten dat ik met minder spul thuiskwam dan wat ik mee nam. Aangezien de hele zolder al vol stond met computers door mij. Met de wetenschap van nu, had ik rijk geweest maar het is hobby dus 30 jaar later geen spijt.
Adjust non olet, plerumque...
https://www.nu.nl/tech/6398799/nintendo-brengt-dit-jaar-remake-uit-van-the-legend-of-zelda-ocarina-of-time.html
Vermoedelijk exclusief voor de Switch 2.
Nintendo werkt aan een vernieuwde versie van de gameklassieker The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Het spel verscheen oorspronkelijk voor de Nintendo 64, maar wordt nu helemaal opnieuw gemaakt voor de Nintendo Switch 2.
Pookje schoongemaakt en voorzien van nieuw siliconenvet, behuizing en knoppen door een sopje gehaald en de buttonpads even afgenomen met isopropyl. Kwam nog een boel rotzooi van af.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/322DMunZGVQ1jLNbAT6ohK6i.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq79VCtu8FmBzktaFklWVfZX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VKeWZD5whO2LDIgY23rVLq4H.jpg?f=user_large)
Even getest met een potje Mariokart64 natuurlijk, en reageert weer als nieuw.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CEALsj9Ytx0g1hfC8LR3VchE.jpg?f=user_large)
Wel zin om Ocarina of Time weer eens te spelen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Viel mee, zit wel een klein beetje lichte speling op, maar absoluut niet onspeelbaar. Heb de veer een klein beetje uitgerekt.Tanuki schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:29:
@FrambozenTaart Was het pookje ook "slap"? Of is dat een ander probleem? Ik dacht namelijk dat dat niet te verhelpen was.
Als ze echt super slap zijn dan is de 'bowl' waar het pookje in valt vaak helemaal versleten.
Bij deze reageerde enkele knoppen slecht, maar door de pads even te reinigen is dat compleet verholpen.
[ Voor 10% gewijzigd door FrambozenTaart op 15-06-2026 18:35 ]
Vond een tijd geleden iemand die zelf die U-tjes ergens liet maken met injection-mold, daar krijg je slappe sticks weer perfect mee. Je komt ook wel 3d-geprinte vervangers tegen Maar die zijn over het algemeen weer snel versleten.
Je kan het ook volledig vervangen met aftermarket joysticks, maar zeker bij de "clear" controllers (ivm waarde) houd ik ze zelf liever zoveel mogelijk origineel
Nu denk ik dat het misschien niet altijd meer te fixen is, ouderdom rubber. Maar wil toch een poging wagen. Ik zat te denken aan siliconenspray? Siliconenvet of zuurvrije vaseline zou wellicht ook kunnen proberen, maar dat plakt wel enorm.
Ik heb al een Super NES staan (met originele adapter en Rad2x) en uit gemak heb ik de kabels gewisseld naar de Famicom en hoopte daarmee meteen te kunnen gamen, maar helaas gaat dit nog niet helemaal soepel: sommige games geven een soort testbeeld, of hebben een soort 'scramble'. Ik heb de schakelaars achterop de Famicom en op de Rad2x omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde 😞
Wat kan ik doen om het op te lossen?
:strip_exif()/f/image/z9h1ByjsERRdDEdtUC5W7hTX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ad0ZoNJPWv35pEklHF4k42Ls.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben de spellen in kwestie dat probleem alleen bij de Super Famicom of ook bij de SNES?Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:39:
Vraagje aan de tech experts, ik kom er niet uit: sinds kort heb ik een Super Famicom en een paar Japanse spellen.
Ik heb al een Super NES staan (met originele adapter en Rad2x) en uit gemak heb ik de kabels gewisseld naar de Famicom en hoopte daarmee meteen te kunnen gamen, maar helaas gaat dit nog niet helemaal soepel: sommige games geven een soort testbeeld, of hebben een soort 'scramble'. Ik heb de schakelaars achterop de Famicom en op de Rad2x omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde 😞
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Super Mario Picross]
[ Voor 57% gewijzigd door Magic6399 op 24-06-2026 23:02 ]
Bij alle Japanse spellen?Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:01:
Op de SNES met PAL spellen is het beeld goed, dus het is alleen bij de Super Famicom met de Japanse spellen.
- helemaal geen beeld/geluid
- soort testbeeld (verticale, gekleurde banden)
- spel start op met beeld en geluid maar heeft een knippering/scramble in het beeld.
DuidelijkMagic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:20:
Ja, met verschillende fouten:
- helemaal geen beeld/geluid
- soort testbeeld (verticale, gekleurde banden)
- spel start op met beeld en geluid maar heeft een knippering/scramble in het beeld.
Mijn vermoeden: waarschijnlijk is de SNES adapter de boosdoener.
Kan je de waardes op de adapter delen?
Gezien het de originele SNES adapter is, verwacht ik geen problemen. Mits die niet versleten is. Dan is het waarschijnlijker dat de condensatoren de boosdoener zijn. Heb je toevallig ook gecontroleerd of de cartridge slot schoon is?
[ Voor 21% gewijzigd door Pro-prutser op 24-06-2026 23:36 ]
Ik zal de cartridge slot nog eens goed controleren/reinigen.Pro-prutser schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:29:
[...]
Duidelijk
Mijn vermoeden: waarschijnlijk is de SNES adapter de boosdoener.
Kan je de waardes op de adapter delen?edit:
Gezien het de originele SNES adapter is, verwacht ik geen problemen. Mits die niet versleten is. Dan is het waarschijnlijker dat de condensatoren de boosdoener zijn. Heb je toevallig ook gecontroleerd of de cartridge slot schoon is?
Waardes van de adapter zal ik vanavond zoeken en delen.
@Sh0ckTr00per : weet je wellicht de waardes van die Mega Drive adapter? (dan kan ik dat vergelijken)
[ Voor 7% gewijzigd door Magic6399 op 25-06-2026 07:43 ]
Hopelijk volstaat de reiniging en is het probleem daarmee opgelost.Magic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:41:
[...]
Ik zal de cartridge slot nog eens goed controleren/reinigen.
Waardes van de adapter zal ik vanavond zoeken en delen.
@Sh0ckTr00per : weet je wellicht de waardes van die Mega Drive adapter? (dan kan ik dat vergelijken)
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Ik heb begrepen dat de Rad2x een optionele voeding heeft voor problemen met console PSUs. Is die van jou aangesloten? Anders kan je dat nog even proberen.Magic6399 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:39:
Vraagje aan de tech experts, ik kom er niet uit: sinds kort heb ik een Super Famicom en een paar Japanse spellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Super Mario Picross]
[ Voor 65% gewijzigd door Seroczynski op 25-06-2026 14:30 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Type 1602-18A 10v 1.2a center negative.Magic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:41:
[...]
Aha, daar is die Micro USB dus voor! De aansluiting is wel afgedekt door de behuizing, moet ik deze dan (voorzichtig) openmaken?Seroczynski schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:30:
[...]
Ik heb begrepen dat de Rad2x een optionele voeding heeft voor problemen met console PSUs. Is die van jou aangesloten? Anders kan je dat nog even proberen.
De waardes van de adapter:
Lijkt dus dat de Mega Drive adapter van @Sh0ckTr00per een iets hoger voltage heeft.
Probleem gevondenMagic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:54:
[...]
Aha, daar is die Micro USB dus voor! De aansluiting is wel afgedekt door de behuizing, moet ik deze dan (voorzichtig) openmaken?[Afbeelding]
De waardes van de adapter:
[Afbeelding] Lijkt dus dat de Mega Drive adapter van @Sh0ckTr00per een iets hoger voltage heeft.
Hij moet stabiel 10V krijgen. Dat gaat met deze adapter helaas niet lukken.
Dat verklaart ook waarom die Mega Drive adapter wél werkt.
Ik heb ChatGPT even gevraagd. Volgens ChatGPT zou de adapter niet het probleem moeten zijn..Pro-prutser schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:51:
[...]
Probleem gevonden
Hij moet stabiel 10V krijgen. Dat gaat met deze adapter helaas niet lukken.
Dat verklaart ook waarom die Mega Drive adapter wél werkt.
Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet volledig van overtuigd. Ik denk dat de huidige adapter te weinig spanning (Volt) levert. Dat icm eventueel verouderde condensatoren maakt het probleem sneller zichtbaar.
- Seroczynski
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Edit: Ik gebruik de originele 10V adapters.
[ Voor 15% gewijzigd door Seroczynski op 25-06-2026 21:44 ]
Mijn vermoeden ligt ook bij de condensatoren. 9V is denk ik net te weinig nu. Bij 10V gaat het misschien nog wel werken, maar de vraag is voor hoe lang.Seroczynski schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:10:
Ik gebruik voor de SFC een stabiele 9V adapter, dat is geen probleem. Zou eerst eens kijken naar de condensatoren in de SFC, die zullen wel vervangen moeten worden.
Een Recap is duurzamer.
Ik zie trouwens nog iets opmerkelijks. Zijn adapter is een wisselstroomadapter. Er zit geen gelijkrichter in. Heeft de Super Famicom een interne gelijkrichter? Anders gaat het alsnog niet werken. Toch?
- Seroczynski
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Los daarvan zou ik je nog steeds adviseren om de systemen te recappen.
Condensatoren vervangen klinkt inderdaad duurzamer, maar ik zou niet weten waar ik dat kan laten doen (mijn soldeerskills zijn 'niet echt' de beste 🤐).
Misschien dat ik toch ook V&A of Marktplaats afstruin naar een 10V adapter.
Typisch, de adapter zou toch de juiste moeten zijn aangezien ik deze set zo nieuw heb gekocht ergens jaren 90Seroczynski schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:43:
... De adapter die @Magic6399 post is van de NES, en die is idd 9V waar de SNES 10V verwacht. Dus de mini-USB op de Rad2x zou dit mogelijk kunnen verhelpen, of gewoon de juiste voeding gebruiken.
Graag gedaanMagic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:58:
Dank, leerzaam dit!
Condensatoren vervangen klinkt inderdaad duurzamer, maar ik zou niet weten waar ik dat kan laten doen (mijn soldeerskills zijn 'niet echt' de beste 🤐).
Misschien dat ik toch ook V&A of Marktplaats afstruin naar een 10V adapter.
Verhoudingsgewijs is het best duur om het te laten doen. In principe is het niet heel erg moeilijk. Het vraagt wel geduld en concentratie. Online zijn er wel goede stappenplannen met foto’s beschikbaar. De kit’s zijn zelf ook niet zo duur. Rond een tientje ongeveer. Maar je hebt wel basis gereedschap nodig. Dus daarin investeren is eigenlijk alleen interessant als je het voor verschillende doeleinden gaat gebruiken. Anders kan je het net zo goed laten doen.
Maar ik vind het advies van @Seroczynski wel een goede. Wie weet biedt de mini-USB oplossing. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Persoonlijk zou ik niet haasten naar recap, maar eerst uitsluitsel zoeken door een 10V adapter te proberen die center-negatief is. Het liefst met 850mA.
De Super Famicom is net iets anders dan de Europese SNES.Magic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:00:
[...]
Typisch, de adapter zou toch de juiste moeten zijn aangezien ik deze set zo nieuw heb gekocht ergens jaren 90
Wat gebeurt er eigenlijk als je de Super Famicom aanzet zonder cartridge erin?
Als ik de Super Famicom aanzet zonder spel, verschijnen de gekleurde verticale balken, net zoals bij de Super Nintendo (waarom deze vraag? Is er ergens een geheim menu te vinden?
[ Voor 0% gewijzigd door Magic6399 op 25-06-2026 23:41 . Reden: Typo's ]
Ik ben benieuwd!Magic6399 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:41:
Ik zal de mini-USB oplossing eens testen dit weekend, wellicht dat het inderdaad nèt even iets meer stroom geeft.
Als ik de Super Famicom aanzet zonder spel, verschijnen de gekleurde verticale balken, net zoals bij de Super Nintendo (waarom deze vraag? Is er ergens een geheim menu te vinden?)
Haha nee niet bij mijn weten
Het aansluiten van een mini-USB op de Rad2x geeft een iéts beter beeld, maar er zit nog steeds een beetje ruis in het beeld. Ook nu starten sommige spellen niet op.Pro-prutser schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:15:
[...] Maar ik vind het advies van @Seroczynski wel een goede. Wie weet biedt de mini-USB oplossing. Ben wel benieuwd eigenlijk....
Nu maar op zoek naar een adapter, ik denk dat dat toch een betere oplossing gaat zijn.
Dat biedt hoop!Magic6399 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Het aansluiten van een mini-USB op de Rad2x geeft een iéts beter beeld, maar er zit nog steeds een beetje ruis in het beeld. Ook nu starten sommige spellen niet op.
Nu maar op zoek naar een adapter, ik denk dat dat toch een betere oplossing gaat zijn.
Lijkt mij heel verstandig. Is ook beter voor je condensatoren.
Je hebt ook universele adapters die je kan instellen. Maar zorg wel dat die center-negatief is anders ben je nog verder van huis.
Center-negatief betekent dat het binnenste pinnetje een minpool is en de buitenste rand is de pluspool. En bij center-positief is het precies andersom. Heel belangrijk dus.
Concreet:
Spanning -> 10 V
Stroom -> minimaal 850 mA (0,85 A)
Polariteit: center-negatief
Check overigens ook welke stroomrichting de Super Famicom heeft. Vraagt die AC of DC? Dat staat op de console. Verkeerde stroomrichting kan ook schade veroorzaken. Mocht je hier vragen over hebben dan laat het maar even weten
[ Voor 17% gewijzigd door Pro-prutser op 27-06-2026 20:06 ]
In allebei een bivert chip en backlight geprakt en 1tje voorzien van een nieuwe behuizing en knoppen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9sobc0fZLx2LrkkU9mo8YaXS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SMlhiLEP3Aa9fFPBsyaadpxg.jpg?f=user_large)
Was wel weer ff lekker om even een middagje te modden. Hier nog wat sfeerfoto's:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lzcOGY2IR8ZyoD9hmUwMWpWe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xa1TBqdXhDAWjPlAyZEEQptB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hfxPr3sstFA3uql6f85F5Vyr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DIGlVANcfbltPlw0F4qxnAhW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2hjAiadz3FLqjC25a8WIXM6q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yb464ZoPqAq0CdSRhyIL70AO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x8SlHXGZI0IIQrDS4AjrNJTf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yvZ9m7DgJsVwnxErzHfZ63EC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pgrQHZIQ32RhsJGVnJnQd4Xt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TOjwblEWAGICO6mDQxOS4fqN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EaDxPtLFTBVcKOLvSHoNLsGj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6IcpZee4bLVNOujQr2YA2aS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hB1OuYmdaaeyoWYNpjgqn9Gp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8nzg9dAtmD3m4YgRCvqGttVW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aXlnJfozM9IOnYo2yPki317U.jpg?f=user_large)
Leuk ook om de originele behuizing te behouden bij 1 exemplaar. Weer lekker fris en opgeknapt, spelen weer als nieuw.
Tijd voor Tetris DX
En is de nieuwe behuizing een AliExpress retrofit dingetje? Is geen originele toch?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
De oude behuizing was ietwat vergeeld (al viel het enorm mee). In het verleden heb ik ze ook wel gebleekt met peroxide crème, maar uiteindelijk vergelen ze weer over tijd is mijn ervaring.Tanuki schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:11:
@FrambozenTaart Heel leuk om dit te zien! Wat is de reden dat de ene Gameboy van behuizing is veranderd? Was de oude behuizing niet meer in orde?
En is de nieuwe behuizing een AliExpress retrofit dingetje? Is geen originele toch?
Die transparante behuizing heb ik idd van aliexpress en is geen originele. Had ik al een poosje liggen, samen met nog wat knoppen en contactpads van Handheldlegend. Leek me wel leuk om ze eens te gebruiken
- Seroczynski
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Nintendo DS
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
:strip_exif()/f/image/ZbUfTHGsr4g4zY8PQ0uNmX5n.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor een andere vriend ben ik zijn PAL Mega Drive aan het opknappen. Hij had een lelijke externe switch erin zitten om van regio te wisselen. Ik heb een nieuwe mod "Mega Smart Drive" gekocht omdat ConsolesUnleashed even geen voorraad meer had. Deze komt uit Frankrijk en ik was er nog niet van overtuigd, maar het is een hele eenvoudige mod. Zit ook een DFO bij, waardoor de NTSC frequentie correct 59.92 Hz is.
:strip_exif()/f/image/P5PjrlyoQe8L8eViEmckhI1v.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga hier geen Triple Bypass mod in stoppen, maar heb de subcarrier pin gelift. Het voordeel hiervan is dat de jailbars een heel stuk minder. Hieronder een before and after, al dan niet genomen op een crappy display. Het scheelt echt al een heel stuk.
:strip_exif()/f/image/Vo7S5sdRbWXZ2GvATNW3YdB2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu resteert nog een volledige recap en het vervangen van de voltage regulators. Daarna kijken hoe ik het gat van de externe switch netjes kan opvullen, deze zat namelijk bij de power knop, dus prominent aanwezig aan de voorkant. Dat soort dingen vind ik altijd zo lelijk. Maar heb er alle vertrouwen in dat het best netjes kan worden.
Het kan zijn dat je Snes moet gaan recappen. Heb je Rad2X nog geprobeerd op een andere TV of monitor?Magic6399 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Het aansluiten van een mini-USB op de Rad2x geeft een iéts beter beeld, maar er zit nog steeds een beetje ruis in het beeld. Ook nu starten sommige spellen niet op.
Ik had met de Rad2X kabel met clipping in het geluid op een LG TV, maar op IIayma monitor en Samsung TV had ik geen problemen.
[ Voor 24% gewijzigd door Magic6399 op 09-07-2026 10:02 ]
De retro beurs in Tilburg op 30/8 gaat iets langer open zijn.
Van 9u30 tot 16u.
Ik ga weer. Lekker op tijd zodat ik voor de grote toeloop al de helft op het gemak ga bekeken hebben 😄.
Dit keer wel eerst het smallere midden stuk met de standjes daar en dan pas de buitenring zelf.
Ik kom er al jaren. Dit is een goede aanpak kan ik bevestigen.masauri schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:02:
Ik zag het hier nog niet gepost staan.
De retro beurs in Tilburg op 30/8 gaat iets langer open zijn.
Van 9u30 tot 16u.
Ik ga weer. Lekker op tijd zodat ik voor de grote toeloop al de helft op het gemak ga bekeken hebben 😄.
Dit keer wel eerst het smallere midden stuk met de standjes daar en dan pas de buitenring zelf.
De oudste zoon van mijn vriendin gaat volgende maand uit huis dus ik kan dan weer een gameroom inrichten. Die gameroom wordt dan wel een stuk kleiner van mijn vorige (zie het "post je gameroom" topic, dus ik moet wel wat aanpassen, vandaar de kleinere CRT televisie. Ik had een enorme CRT televisie maar dat past nu niet meer (was ook 100hz dus ik kon niet met de NES zapper spelen). Al met al een lekker weekendje wat retro zooi gescoord.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 16:12
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wat heb je met je grote crt gedaan? Ik vind mijn eigen crt eigenlijk te klein, probleem van een grote crt is natuurlijk de ruimte die het inneemt (en het gevecht om hem op zijn plek te krijgen, mijn game hokkie zit op de 2e verdieping van ons huisCyrax0508 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:21:
Gisteren de Nintendo Scope CIB van vriendinlief gekregen. Mooie nieuwe aanwinst voor mijn collectie. Tevens van het weekend een kleinere CRT televisie kunnen scoren met 50hz.
De oudste zoon van mijn vriendin gaat volgende maand uit huis dus ik kan dan weer een gameroom inrichten. Die gameroom wordt dan wel een stuk kleiner van mijn vorige (zie het "post je gameroom" topic, dus ik moet wel wat aanpassen, vandaar de kleinere CRT televisie. Ik had een enorme CRT televisie maar dat past nu niet meer (was ook 100hz dus ik kon niet met de NES zapper spelen). Al met al een lekker weekendje wat retro zooi gescoord.
Dus mijn end goal is toch een 4k oledje en dan upscalers en/of console mods.
10 second ninja DONE
:strip_exif()/f/image/xfoqpQPAV34VexN1fk9OrH7r.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanwinsten van mei zijn ondertussen allemaal binnen!
Erg blij wel met hoe je, als je goed zoekt, alles best wel onder de marktprijs kan vinden. Vooral omdat ik toch wel volledig Engelse covers zoek. Sommige items zijn zelfs sealed!
Wat betreft Halo 2 gerelateerde items heb ik nu alles wat ik zou willen (limited collectors edition, multiplayer map pack en de game guide).
Er had ook een Super Mario Bros Encyclopedia moeten binnen komen, maar die is helaas nooit aangekomen in het sorteercentrum volgens DHL (al was die wel opgehaald door de bezorger).
[ Voor 3% gewijzigd door RazorMaron op 15-07-2026 17:09 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Die staat nu nog bij mijn schoonouders, klaar om naar naar de stort te gaan 😁Sagat schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:12:
[...]
Wat heb je met je grote crt gedaan? Ik vind mijn eigen crt eigenlijk te klein, probleem van een grote crt is natuurlijk de ruimte die het inneemt (en het gevecht om hem op zijn plek te krijgen, mijn game hokkie zit op de 2e verdieping van ons huis).
Dus mijn end goal is toch een 4k oledje en dan upscalers en/of console mods.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.