masauri schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:02:
Kort verslagje van mijn beurs ervaring in Tilburg:
Vanwege extreem slaapgebrek door 2 zware onweersstormen afgelopen nacht stond ik als 6e in de rij aan te schuiven om 08:05. Ik was al van plan om op tijd te vertrekken maar dit was iets vroeger dan verwacht en daar ben ik nadien heel erg blij om. Want het volk bleef maar aanzwellen. (Gemiddelde wachttijd bleef rond het uur zitten heb ik ervaren door kennissen die later kwamen.)
Mijn doel was om specifieke n64 spellen te vinden. Bij voorkeur NTSC spellen en een aantal spellen die NL text hebben zodat mijn zoontje die kan spelen en zo zijn lezen ook kan oefenen.
Aangezien de deuren rond 9u15 open gingen was ik voor de grote toeloop binnen. Ik ben eerst de standen langs de buitenste rand gaan doen en daar was ik ongeveer 45 min mee bezig. Als ik voor meerdere consoles enz. moest kijken had ik er langer over gedaan. Nadien bekeken had ik beter eerst de kramen aan het binnenpleintje gedaan omdat de wandelgangen daar veel smaller waren. (Organisatorisch zou ik die binnenrandstanden ook wat meer naar buiten zetten en zo meer ruimte tussen de binnenplein standen te crieëren.
Ik ben mezelf dankbaar dat ik eerst rond heb gekeken en prijzen heb genoteerd. Omdat er bij sommige spellen echt wel veel prijsverschil in zat. Maar de meeste waren wel rond dezelfde prijszetting.
Omdat ik nog een weekendtrip naar Denemarken en Zweden heb gepland staan was mijn budget kleiner dan normaal. Anders was er nog wel een GBA mee naar huis gegaan en nog een paar spellen. Het zijn uiteindelijk de volgende spellen geworden:
- Doom 64 NTSC
- Goldeneye NTSC
- Pilotwings 64 NTSC
- Daffy Duck Protagonista de Duck dodgers PAL
- F-1 World Grand Prix II PAL (Moest een nieuwe niet verkleurde cartridge hebben)
- Ucchan Nanchan no Hono no Challenge: Denryu Ira Ira Bo JP
Ik had meer verkopers met NTSC spellen verwacht, nu waren het enkele verdwaalde spellen en 1 verkoper die die 3 spellen dan had en ik heb kunnen bundelen. (Bleek dat ik Goldeneye al in men USA stock heb zitten die ik op t einde van het jaar ontvang, dus helaas)
1 NTSC spel helaas moeten laten liggen omdat hij buiten budget viel.
Verder een leuke verrassing van een GBA ontwikkelaar die zijn spel op de Chromatic kwam voorstellen. (release in september). Die vertelde me dat hij als ontwikkelaar reeds een prototype van de M64 had staan om te testen. En dat er nog meer nieuws zit aan te komen.
M64 nieuws: de 4 spellen die bij lancering gaan uitkomen zijn gekend: Xenocrisis, Xibalba 64, Buck Bumble (met aangepaste intro muziek owv rechten vermoed ik), Extreme G - Turbo Fusion (Extreme G 1+2 op 1 cartridge met bugfixes vermoed ik).
Er is ook een AMA geweest waarin ook wat dingen gezegd zijn, maar niet iets waarvan ik zeg, dat is echt nieuw. Misschien dat de controllers die men reeds kon zien premium controllers van hun zelf zijn, apart te kopen van de console, en dat de nintendo NSO controller niet zal werken op de M64 owv een andere bluetooth versie.
Ikzelf hoop op Glover 2, en droom van een GTA2 ^^.
Morgen is de persvoorstelling voorzien dus dan ook meer info.