Zo ik heb gisterenavond de atari die ik van mijn oom kreeg afgelopen oktober (heb dat toen ook gepost hier) aangesloten op een crt tv. Ik heb sinds maandag een goede crt namelijk. En het beeld is strak! (Alleen uitlijning is slechter dan ps2, is dat normaal?) Eerst was het een geworstel met de fijn afstemming van de tv. Bleek uiteindelijk dat ik die channel schakelaar op de atari moest omzetten🤣
Een ding blijft me wel fascineren. Er zitten carts bij: 32 in 1, galaxian, jungle hunt, phoenix. Maar ik speelde vroeger ook donkey kong, super breakout, frogger, pacman, river Raid en diverse andere.
In mijn herinnering was dat op een "in 1" cart met een grafisch menu waar je dan een spel op kon kiezen. Maar die cart heb ik niet, of mijn beeld is vertekend en het waren wel losse cartridges. Ik zei tegen mijn oom dat er wel e.e.a mist. Hij wist dat niet (hij heeft dat ding nooit gebruikt, meer voor als de kinderen kwamen naar oma) dus ofwel er ligt nog e.e.a in huis of ergens (hij heeft veel ouwe spullen, dus ..) of het was van mijn neef (en dus meegenomen)
Het is geen ramp, ik kan als ik wil de spellen emuleren, los kopen, of met een moderne multicart. Maar zegt jullie dit verhaal wat, een multicart uit de jaren 80 of 90 met een grafisch menu?