• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26
Japanse Virtual Boy games zijn over het algemeen niet zo enorm prijzig, al zag ik Warioland niet overal liggen. Van sommige games zie je nog steeds veel splinternieuwe exemplaren liggen.

soms wel een beetje spijt dat ik m'n VB heb verkocht, maar stond toch vooral stof te happen

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:01
Raem schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:31:
[...]

Bij NES/SNES games is het vaak te herkennen dat de binnenkant van het doosje wit is in plaats van grijs/bruin karton. Maar weet niet of dat met Virtual Boy games ook zo is.
Even een check gedaan en vergeleken met mijn andere Japanse VB games. Hij is origineel. Je gaat toch twijfelen… Las ook op reddit dat er 2 nummers op de voorzijde van de cartridge zouden moeten zitten zoals op GBA games maar dat heb ik bij geen enkele van mijn VB games en zie het ook niet op internet foto’s

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
GoingDutch schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:15:
Ik heb een Gamecube en een Wii op een 55 inch 4k oled televisie aangesloten. Voor de Wii ooit ook zo’n wii2hdmi converter gekocht maar door de lage resolutie zijn games vrijwel onspeelbaar. Zelda(Twilight Princess) is bijvoorbeeld onspeelbaar. De enige uitzondering is Mario kart wat nog een beetje te doen is.

Is hier een oplossing voor afgezien van een monitor met een lagere resolutie? (Wat voor Mario kart dan weer niet handig is ivm. de multiplayer). Zelfs een full hd monitor heeft nog een veel te hoge resolutie voor de 480p resolutie van de Wii.
Ik heb goede ervaring met een GBS controller voor de GameCube. Had daarvoor ook altijd zo'n goedkope upscale cable, maar het verschil is aanzienlijk.

Knakenkabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMwmKiVg3NhwExrcVNFJAsdID9Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2NWDcHd4JO6u7YSpjMAuWCmH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmG0Y2V23t1xakPQYD7bLOv5_ng=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5w9Yri19bUz33drgMIG1oZ8k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGGsNvVCtVGppk7UcpAwjX0G27k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jYJUWPAbxDffoY6vmTzp8CpY.jpg?f=user_large

GBS controller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRRHoNtrjqB34e-INh-QOFu_8mI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qzgkKkQXBsjeXOTvi1MCXu50.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aStMlxcMaef-E75shOMm6884_HM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d8BBoAakOltEPqxo9jsF0w2S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gc33VagBJaddiQV74p977eavzyo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gFPzxAIjmHAk7HBJpPkMVP9Q.jpg?f=user_large

Retrotink is natuurlijk nog beter maar die zijn dan ook weer vrij prijzig.

Een GBS controller heb je voor 7 a 8 tientjes wel in huis, en je kunt allerlei consoles op aansluiten. Megadrive en SNES werkten ook prima. Denk dat het voor de Wii ook prima werkt, al heb ik dat zelf nooit getest.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:34
FrambozenTaart schreef op zondag 5 april 2026 @ 02:14:
[...]

Ik heb goede ervaring met een GBS controller voor de GameCube. Had daarvoor ook altijd zo'n goedkope upscale cable, maar het verschil is aanzienlijk.

Knakenkabel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

GBS controller:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Retrotink is natuurlijk nog beter maar die zijn dan ook weer vrij prijzig.

Een GBS controller heb je voor 7 a 8 tientjes wel in huis, en je kunt allerlei consoles op aansluiten. Megadrive en SNES werkten ook prima. Denk dat het voor de Wii ook prima werkt, al heb ik dat zelf nooit getest.
Wauw wat een verschil! Eigenlijk zag de NGC er voor zijn tijd best wel goed uit zeg.

Krijg je die zwarte balken aan de zijkanten er gratis bij of kan je die ook weglaten (ie. fullscreen)?

• Cyrax0508
Pro-prutser schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:12:
[...]

Wauw wat een verschil! Eigenlijk zag de NGC er voor zijn tijd best wel goed uit zeg.

Krijg je die zwarte balken aan de zijkanten er gratis bij of kan je die ook weglaten (ie. fullscreen)?
Dat is 4:3 en dat is wel het mooiste. Je kunt hem uiteraard fullscreen zetten maar persoonlijk vind ik het niet mooi.

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:28:
[...]

Dat is 4:3 en dat is wel het mooiste. Je kunt hem uiteraard fullscreen zetten maar persoonlijk vind ik het niet mooi.
Er zijn sommige spellen op de NGC die 16:9 ondersteunen. Bijvoorbeeld Metroid Prime. Maar je hebt gelijk dat het standaard 4:3 was en dan is 4:3 inderdaad meer clean.

Een eerlijke vergelijking zou wel zijn als het beeld van de “knakenkabel” (😂) ook 4:3 is tov GBC controller.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 13:56
FrambozenTaart schreef op zondag 5 april 2026 @ 02:14:
[...]

OMG.

Ik vond een GBS-C eigenlijk teveel gedoe, vraagt ook weer een slot in het stopcontact enz.
Dus heb gewoon een Retro-Bit Prism HD aan de Digital AV Out van m'n Gamecubes hangen waar meteen een HDMI in kan. Maar dit ziet er wel clean uit hoor!
De Wii gaat eerlijk gezegd nooit meer aan. De Playstation Phat 50004 / PS2 Slim 75004 met Memory Card Pro 2 hangt gewoon aan zo'n 10 EUR PS2 to HDMI dongle.

Waar heb je deze gekocht, en moet je veel tweaken of gewoon composite eraan en go?

• FrambozenTaart
  • Niet online
QwaftZefoni schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:51:
[...]

OMG.

Ik vond een GBS-C eigenlijk teveel gedoe, vraagt ook weer een slot in het stopcontact enz.
Dus heb gewoon een Retro-Bit Prism HD aan de Digital AV Out van m'n Gamecubes hangen waar meteen een HDMI in kan. Maar dit ziet er wel clean uit hoor!
De Wii gaat eerlijk gezegd nooit meer aan. De Playstation Phat 50004 / PS2 Slim 75004 met Memory Card Pro 2 hangt gewoon aan zo'n 10 EUR PS2 to HDMI dongle.

Waar heb je deze gekocht, en moet je veel tweaken of gewoon composite eraan en go?
Deze komt van Aliexpress en ik heb er een goedkope third party scart kabel aan hangen, dus ik denk dat hij gebruik maakt van het RGB (component) signaal.

Verder kun je er inderdaad nog wat mee tweaken, zoals scanlines etc toevoegen, een output resolutie selecteren, kleuren aanpassen etc. Maar dit was het resultaat van 1080p output signaal en verder plug en play.

Ik weet niet of het resultaat beter is dan een Retrobit prism op de digital out, denk dat je dan ook wel nette resultaten hebt :)

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:32:
[...]

Er zijn sommige spellen op de NGC die 16:9 ondersteunen. Bijvoorbeeld Metroid Prime. Maar je hebt gelijk dat het standaard 4:3 was en dan is 4:3 inderdaad meer clean.

Een eerlijke vergelijking zou wel zijn als het beeld van de “knakenkabel” (😂) ook 4:3 is tov GBC controller.
Dat is waar, maar met die knakenkabel kan ik niets instellen, die springt gewoon standaard op 16:9 :)

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:07:
[...]

Dat is waar, maar met die knakenkabel kan ik niets instellen, die springt gewoon standaard op 16:9 :)
Wat een knakenzooi :p

Maar je hebt mij geïnspireerd hoe ik mijn enthousiasme terug kan vinden voor mijn retro consoles. Dank daarvoor!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:10:
[...]

Wat een knakenzooi :p

Maar je hebt mij geïnspireerd hoe ik mijn enthousiasme terug kan vinden voor mijn retro consoles. Dank daarvoor!
Hahaha nou dat is toch mooi, graag gedaan :)

Ik vind zelf de GameCube echt een hele leuke console. Wellicht ook om nostalgische redenen, ik weet bijvoorbeeld nog hoe ik diep Twilight Princess in ben gegaan toen ik een week thuiszat met een heftige keelontsteking :P die game heeft mij er destijds in combinatie met goede pijnstillers echt doorheen geloodst _O-

Ook veel op gegamed met mijn zoontje toen hij nog jonger was. Samen James Bond Nightfire tegen een hand vol bots, diverse Marioparty's grijs gespeeld 8)

Mooie herrineringen aan die console en gaat hier af en toe nog wel eens een middagje aan.

De Wii heeft mij nooit echt kunnen grijpen door de motioncontrol (die je in de spellen soms echt nodig had om doelen te halen). Op sommige momenten juist wel erg leuk, zoals met een potje bowlen. Maar over het algemeen ben ik meer een lekker onderuitgezakt op de bank genieter :D

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:28:
[...]

Ik vind zelf de GameCube echt een hele leuke console. Wellicht ook om nostalgische redenen, ik weet bijvoorbeeld nog hoe ik diep Twilight Princess in ben gegaan toen ik een week thuiszat met een heftige keelontsteking :P die game heeft mij er destijds in combinatie met goede pijnstillers echt doorheen geloodst _O-

Ook veel op gegamed met mijn zoontje toen hij nog jonger was. Samen James Bond Nightfire tegen een hand vol bots, diverse Marioparty's grijs gespeeld 8)

Mooie herrineringen aan die console en gaat hier af en toe nog wel eens een middagje aan.

De Wii heeft mij nooit echt kunnen grijpen door de motioncontrol (die je in de spellen soms echt nodig had om doelen te halen). Op sommige momenten juist wel erg leuk, zoals met een potje bowlen. Maar over het algemeen ben ik meer een lekker onderuitgezakt op de bank genieter :D
Dat is het zeker 😃

Haha dat vergeet je nooit meer! Ik had een keer kiespijn en kon er toen niet van slapen. Pijnstiller werkte niet, maar een hele nacht gamen wel 🤣 De volgende ochtend naar de tandarts geweeest. Ik vond het jammer dat het alweer ochtend was 8)7

Nightfire vond ik geweldig!! Ik kon niet stoppen met spelen en Mario Party heb ik ook veel lol mee beleefd samen met vrienden. Heb je trouwens ook Super Monkey Ball gespeeld? Dat was pas leuk met vrienden en dan vooral de mini-games. Wat een lol! Mijn hart gloeit als ik eraan terugdenk.

Ik heb de Wii toen ook bijna niet aangeraakt. Ik vond Pikmin wel erg leuk, maar dat is eigenlijk een NGC spel. Toentertijd speelde ik meer met de NDS.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:28:
[...]

Dat is het zeker 😃

Haha dat vergeet je nooit meer! Ik had een keer kiespijn en kon er toen niet van slapen. Pijnstiller werkte niet, maar een hele nacht gamen wel 🤣 De volgende ochtend naar de tandarts geweeest. Ik vond het jammer dat het alweer ochtend was 8)7

Nightfire vond ik geweldig!! Ik kon niet stoppen met spelen en Mario Party heb ik ook veel lol mee beleefd samen met vrienden. Heb je trouwens ook Super Monkey Ball gespeeld? Dat was pas leuk met vrienden en dan vooral de mini-games. Wat een lol! Mijn hart gloeit als ik eraan terugdenk.

Ik heb de Wii toen ook bijna niet aangeraakt. Ik vond Pikmin wel erg leuk, maar dat is eigenlijk een NGC spel. Toentertijd speelde ik meer met de NDS.
Super monkey ball heb ik nooit gespeeld maar misschien leuk om die nog eens op te pikken :*)

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:12
FrambozenTaart schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:28:
[...]

Kan ik me in vinden. Met dat bowlen had ik op een bepaald moment wel een trucje om altijd strikes te gooien zo wat. Dan werd het saai. Ik heb ooit op vrij hoog niveau Pro Evolution Soccer gespeeld (top 100) en PES kwam op een bepaald moment ook op de Wii, daar kon ik me goed mee vermaken.

Adjust non olet, plerumque...

• Cyrax0508
1nsane schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:41:
[...]

Kan ik me in vinden. Met dat bowlen had ik op een bepaald moment wel een trucje om altijd strikes te gooien zo wat. Dan werd het saai. Ik heb ooit op vrij hoog niveau Pro Evolution Soccer gespeeld (top 100) en PES kwam op een bepaald moment ook op de Wii, daar kon ik me goed mee vermaken.
Speelde je ook offline toernooien? Ik speelde ook op hoog niveau PES, zowel online als offline. Supergrappig.

• 1nsane
Cyrax0508 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:57:
[...]

Speelde je ook offline toernooien? Ik speelde ook op hoog niveau PES, zowel online als offline. Supergrappig.
Beide, toen had ik daar ook nog tijd voor ook :-) inmiddels een dochter die bijna 4 gaat worden. Nou moet ik zeggen dat zowel Konami als EA het genre compleet kapot gemaakt hebben dus ik heb er geen fomo van. Speel nog wel eens op de PS2 en 3 en laatst zelfs de Wii weer aangeslingerd! Die Wii had ik niet meer eerst. Ooit verkocht. Alleen pes voor de Wii had ik nog. De overcomplete Wii een paar jaar geleden op de vrijmarkt voor 2 tientjes gekocht :+

• Cyrax0508
1nsane schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:18:
[...]

Beide, toen had ik daar ook nog tijd voor ook :-) inmiddels een dochter die bijna 4 gaat worden. Nou moet ik zeggen dat zowel Konami als EA het genre compleet kapot gemaakt hebben dus ik heb er geen fomo van. Speel nog wel eens op de PS2 en 3 en laatst zelfs de Wii weer aangeslingerd! Die Wii had ik niet meer eerst. Ooit verkocht. Alleen pes voor de Wii had ik nog. De overcomplete Wii een paar jaar geleden op de vrijmarkt voor 2 tientjes gekocht :+
Precies, ik had er toen ook nog tijd voor, nu speel ik het nooit meer. Ik was zo verslaafd aan PES dat ik mijn PS2 had omgebouwd zodat ik Winning Eleven kon importeren zodat ik het eerder kon spelen (er zaten ook altijd kleine verschillen in de gameplay tussen de japanse en westerse versies).

Later, toen ik bekender werd in de PES communitiy en wat mensen leerde kennen kreeg ik de game een paar weken voor release van mensen via Konami en kon ik het spel alvast spelen. Bij release events kon je het spel dan aan de pers uitleggen. Mooie tijd en gratis games :-)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:29
Cyrax0508 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:29:
[...]

Precies, ik had er toen ook nog tijd voor, nu speel ik het nooit meer. Ik was zo verslaafd aan PES dat ik mijn PS2 had omgebouwd zodat ik Winning Eleven kon importeren zodat ik het eerder kon spelen (er zaten ook altijd kleine verschillen in de gameplay tussen de japanse en westerse versies).

Later, toen ik bekender werd in de PES communitiy en wat mensen leerde kennen kreeg ik de game een paar weken voor release van mensen via Konami en kon ik het spel alvast spelen. Bij release events kon je het spel dan aan de pers uitleggen. Mooie tijd en gratis games :-)
Winning Eleven echt goed voor die tijd dan grijs gespeeld :)

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:31:
[...]

Super monkey ball heb ik nooit gespeeld maar misschien leuk om die nog eens op te pikken :*)
Echt een aanrader!!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01:08
FrambozenTaart schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:31:
[...]

Heel leuk , vooral Monkey target
Erg veel gespeeld.
Op het kleine gele tonnetje landen met plakbal voor 500 punten.
Of met x 3 er op landen , leuke uitdaging.
Speel hem nog geregeld.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• Pro-prutser
Rbb-lwdn schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:18:
[...]

Erg veel gespeeld.
Speel hem nog geregeld.
🤣

Monkey Golf en Monkey Fight waren mijn favoriet. Vooral Monkey Fight was geniaal met die power ups.

• rikoos
  • Laatst online: 20-04 21:07
Okay guys, wish me luck!!
Alles voor de Panasonic Q is binnen en de behuizing voor de GameBoy player Q is de print klaar (al ga ik die nog niet doen!).

De slede is volledig in stukjes dus doen ga ik vervangen, stroom omvormer naar 110v, de flippydrive editie voor de Q, Prisma adapter voor HDMI en de cmos battery houder om te vervangen.

Heb nu meerdere filmpjes gekeken hoe alles moet en dat gaat best wel een puzzel worden zeg om de DVD slede te vervangen, alleen de flippydrive Q kan ik niets over vinden maar dat zal niet veel anders zijn dan de Pico install op de Q icm de reguliere GC flippy install. Hopelijk einde weekend ben ik klaar.

• Pro-prutser
rikoos schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:19:
Alles voor de Panasonic Q is binnen en de behuizing voor de GameBoy player Q is de print klaar (al ga ik die nog niet doen!).

De slede is volledig in stukjes dus doen ga ik vervangen, stroom omvormer naar 110v, de flippydrive editie voor de Q, Prisma adapter voor HDMI en de cmos battery houder om te vervangen.

Heb nu meerdere filmpjes gekeken hoe alles moet en dat gaat best wel een puzzel worden zeg om de DVD slede te vervangen, alleen de flippydrive Q kan ik niets over vinden maar dat zal niet veel anders zijn dan de Pico install op de Q icm de reguliere GC flippy install. Hopelijk einde weekend ben ik klaar.
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik wens je veel succes toe!

• rikoos
Pro-prutser schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:21:
[...]

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik wens je veel succes toe!
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/my-panasonic-q-with-game-boy-player-that-ive-had-since-2005-v0-mflee0yyidz71.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=16fac666e5a4e1ed660dbc45b7b783ffef191680

• Pro-prutser
Oh wow die ken ik wel. Ik was helemaal vergeten dat die bestond. Nu ik het plaatje zie weet ik wat je bedoelt.

Prachtig hoor 😍

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:27

masauri

aka qwybyte

Ik heb recent nog een video op YT gezien van iemand die zo'n ding compleet gereviseerd heeft incl. dvd slede vervangen... had ik maar mijn geschiedenis opgeslagen ...
Deze is wel zo mooi, wil ik ook nog ooit toevoegen aan men collectie.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• 1nsane
rikoos schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:19:

Heel vet!

• rikoos
masauri schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:29:
Ik heb recent nog een video op YT gezien van iemand die zo'n ding compleet gereviseerd heeft incl. dvd slede vervangen... had ik maar mijn geschiedenis opgeslagen ...
Deze is wel zo mooi, wil ik ook nog ooit toevoegen aan men collectie.
De prijzen zijn echt absurd daarom deze gekocht met de mankementen. Erbij. Als je hem wilt kopen werkend moet je toch wel snel op duizend euro rekenen. .

• masauri

masauri

aka qwybyte

rikoos schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:57:
[...]
De prijzen zijn echt absurd daarom deze gekocht met de mankementen. Erbij. Als je hem wilt kopen werkend moet je toch wel snel op duizend euro rekenen. .
I know, daarom dat ik me er pas aan ga wagen om die te kopen als ik genoeg zelfvertrouwen heb om de gebreken te kunnen aanpakken O-) :+
Intussen genieten we toch van de N4 revival dit jaar.

Heb net het homebrew spel Junk Runner 64 gespeeld, als men die kennis toen had gehad tijdens de looptijd van de console zelf, man man man, wat een pareltjes hadden we dan gehad.
Mss komt dan toch ooit de GTA 2 versie voor de N64 uit 8)

• 1nsane
rikoos schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:57:
[...]

Ik denk sowieso dat wij dezelfde resto video gekeken hebben, ik kan me daar echt heerlijk mee vermaken.

Mooi apparaat en heel veel plezier en succes met de rebuild!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 17:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9b29LMLn3HOvzdlSpu0cc0W-3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rrs0XGbfm52Fx0fRL7hJdgT.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ik heb gisterenavond de atari die ik van mijn oom kreeg afgelopen oktober (heb dat toen ook gepost hier) aangesloten op een crt tv. Ik heb sinds maandag een goede crt namelijk. En het beeld is strak! (Alleen uitlijning is slechter dan ps2, is dat normaal?) Eerst was het een geworstel met de fijn afstemming van de tv. Bleek uiteindelijk dat ik die channel schakelaar op de atari moest omzetten🤣

Een ding blijft me wel fascineren. Er zitten carts bij: 32 in 1, galaxian, jungle hunt, phoenix. Maar ik speelde vroeger ook donkey kong, super breakout, frogger, pacman, river Raid en diverse andere.

In mijn herinnering was dat op een "in 1" cart met een grafisch menu waar je dan een spel op kon kiezen. Maar die cart heb ik niet, of mijn beeld is vertekend en het waren wel losse cartridges. Ik zei tegen mijn oom dat er wel e.e.a mist. Hij wist dat niet (hij heeft dat ding nooit gebruikt, meer voor als de kinderen kwamen naar oma) dus ofwel er ligt nog e.e.a in huis of ergens (hij heeft veel ouwe spullen, dus ..) of het was van mijn neef (en dus meegenomen)

Het is geen ramp, ik kan als ik wil de spellen emuleren, los kopen, of met een moderne multicart. Maar zegt jullie dit verhaal wat, een multicart uit de jaren 80 of 90 met een grafisch menu?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
Nee herken ik niet….
Wel de 32 in 1 . Console aan en uit en je had een ander spel. Groenachtig label, was de pal versie.
Riverraid had ik los op cartridge., zelfde voor de rest van de genoemde spellen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• dennis_rsb
@PsYgHo klopt die 32 in 1 is games "kiezen" door power off/on

Waar ik het over heb bestaat wel, en van wat ik las zijn die dingen ook wel verkocht bij in Nederland, zeker in de jaren 90. Zelfs in normale winkels als Intertoys.

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NxdC76e8IarOR5X933JanPB59s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gyBEQtI8aAi1cIlYekD5BVyH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door dennis_rsb op 12-04-2026 15:02 ]

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:01:
Waar ik het over heb bestaat wel, en van wat ik las zijn die dingen ook wel verkocht bij in Nederland, zeker in de jaren 90. Zelfs in normale winkels als Intertoys.
Klopt, die had ik zelf namelijk.

• dennis_rsb
@Pro-prutser interessant! Weetje nog toevallig welke games er op stonden, de tekst op het label, menu based? Etc? Zelfs als ik er niet volledig kan achterkomen vind ik het alsnog interessant.

P.s. ik zal het subtiel nog een keer aankaarten bij mijn oom, misschien komt ie ze nog tegen (maar hij heeft veel ongedocumenteerde dozen met allerlei dingen, vaak ook kranten, schroeven, stekkers etc🤣)

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:44:
@Pro-prutser interessant! Weetje nog toevallig welke games er op stonden, de tekst op het label, menu based? Etc? Zelfs als ik er niet volledig kan achterkomen vind ik het alsnog interessant.

P.s. ik zal het subtiel nog een keer aankaarten bij mijn oom, misschien komt ie ze nog tegen (maar hij heeft veel ongedocumenteerde dozen met allerlei dingen, vaak ook kranten, schroeven, stekkers etc🤣)
Dan moet ik echt even in mijn hoofd graven. Ik was nog jong. Welke mij wel heel goed zijn bijgebleven zijn:

- een spel met tanks en vliegtuigen
- boksspel
- een spel waarbij je moet oversteken zonder overreden te worden
- een spel dat op space invaders lijkt of is

Het label was lichtgroen en er stond met zwarte letters 32 in 1 op. Geen plaatje of iets.

Het was inderdaad menu based. Ik kon dus op het scherm kiezen welke titel ik wilde spelen.

Haha leuk man! Ik hoop voor je dat ie ‘m vindt!!

• Pro-prutser
Pro-prutser schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:13:
[...]

Dan moet ik echt even in mijn hoofd graven. Ik was nog jong. Welke mij wel heel goed zijn bijgebleven zijn:

- een spel met tanks en vliegtuigen
- boksspel
- een spel waarbij je moet oversteken zonder overreden te worden
- een spel dat op space invaders lijkt of is

Het label was lichtgroen en er stond met zwarte letters 32 in 1 op. Geen plaatje of iets.

Het was inderdaad menu based. Ik kon dus op het scherm kiezen welke titel ik wilde spelen.

Haha leuk man! Ik hoop voor je dat ie ‘m vindt!!
Zo zag die eruit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09YfjjGikBzKrWrUV1rZ8GFu7l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BG9lTiBprhj7FWfCQg0NFMyi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Pro-prutser op 12-04-2026 22:24 ]

• dennis_rsb
@Pro-prutser haha geeft niet hoor, maar die 32 in 1 die heb ik ook. Maar die is gewoon van atari en NIET menu based. En had niet bv donkey kong, river raid etc.

Toch bedankt voor het meedenken én altijd leuk om in de geschiedenis te duiken van speelgoed winkels qua gameconsoles en games uit de jaren 80 en 90😁

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:28:
@Pro-prutser haha geeft niet hoor, maar die 32 in 1 die heb ik ook. Maar die is gewoon van atari en NIET menu based. En had niet bv donkey kong, river raid etc.

Toch bedankt voor het meedenken én altijd leuk om in de geschiedenis te duiken van speelgoed winkels qua gameconsoles en games uit de jaren 80 en 90😁
Ook met de spellen die ik hierboven noemde? Ik zal eens kijken of ik ‘m nog kan vinden. Tijdens verhuizing ben ik het een en ander kwijt geraakt 💔 Dus ik weet niet zeker of ik deze nog heb.

Graag gedaan 😃 Dat vind ik ook geweldig!

• dennis_rsb
@Pro-prutser is goed kijk maar 😁nou van die 32 spellen is een hoop ... Eh.. niet super. Maar met dat oversteken (wel een leuke trouwens) is freeway/highway chicken. En dat met die tanks /of vliegtuigen klopt ook (beide volgens mij) die andere 2 volgens mij ook. Maar ik ga meestal meteen door naar highway chicken of naar tennis haha.

Kijk eigenlijk is het ook logisch dat spellen die meer pixels hadden niet op een 32 in 1 pastte. River raid, frogger, super breakout etc is te groot. Maar bijvoorbeeld een stuk of 6-7-8 van goed kwaliteit kan wel. Alleen heeft Atari die nooit officieel zelf uitgebracht in die tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 12-04-2026 22:51 ]

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:50:
@Pro-prutser is goed kijk maar 😁nou van die 32 spellen is een hoop ... Eh.. niet super. Maar met dat oversteken (wel een leuke trouwens) is freeway/highway chicken. En dat met die tanks /of vliegtuigen klopt ook (beide volgens mij) die andere 2 volgens mij ook. Maar ik ga meestal meteen door naar highway chicken of naar tennis haha.

Kijk eigenlijk is het ook logisch dat spellen die meer pixels hadden niet op een 32 in 1 pastte. River raid, frogger, super breakout etc is te groot. Maar bijvoorbeeld een stuk of 6-7-8 van goed kwaliteit kan wel. Alleen heeft Atari die nooit officieel zelf uitgebracht in die tijd.
Ohjaa tennis ook hahaha

Dat klinkt heel aannemelijk wat je zegt. Ik was toen zo jong dat ik daar allemaal nog helemaal niet bewust van was. Ik kreeg de Atari van mijn neef omdat hij de Sega Master System had gekocht. Een grappig verhaal is trouwens dat mijn tante hem op pad had gestuurd om een stofzuiger te kopen omdat de huidige het had begeven en toen kwam die met een Sega thuis 🤣 Hij vond dat de stofzuiger wel kon wachten hahaha, maar de Sega niet.

• dennis_rsb
@Pro-prutser sega is beter dan een stofzuiger haha. Pak maar een zwabber en handveger en blik🤣

Nou ja weetje, die atari speelde ik vroeger bij mijn oom op. Hij woonde bij zijn moeder (mijn oma dus) en als de kleinkinderen kwamen hadden die wat te doen, dus kochten ze die atari. Mijn neven zijn iets ouder (1986 en 1988 denk ik) ik uit 1992. Dus rondom de eeuwwisseling ging ik er mee spelen. Het voelde best raar, want ik had een snes en speelde spellen op de pc thuis. En eerlijk: ik dacht dat ik een menu gestuurde multicart had, maar zeker weten doe ik het niet. Want misschien waren het (nu kwijt) loss cartridges. Maar ik neig voor 80% ofzo naar wel een multicart.

Maar mooie herinneringen, en ook leuk dat ik sinds oktober 2025 nu zelf heb 😁en werkt na ruim 20 (!) jaar stilstand.

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:23:
@Pro-prutser sega is beter dan een stofzuiger haha. Pak maar een zwabber en handveger en blik🤣

Nou ja weetje, die atari speelde ik vroeger bij mijn oom op. Hij woonde bij zijn moeder (mijn oma dus) en als de kleinkinderen kwamen hadden die wat te doen, dus kochten ze die atari. Mijn neven zijn iets ouder (1986 en 1988 denk ik) ik uit 1992. Dus rondom de eeuwwisseling ging ik er mee spelen. Het voelde best raar, want ik had een snes en speelde spellen op de pc thuis. En eerlijk: ik dacht dat ik een menu gestuurde multicart had, maar zeker weten doe ik het niet. Want misschien waren het (nu kwijt) loss cartridges. Maar ik neig voor 80% ofzo naar wel een multicart.

Maar mooie herinneringen, en ook leuk dat ik sinds oktober 2025 nu zelf heb 😁en werkt na ruim 20 (!) jaar stilstand.
Precies :P

Dat vind ik wel heel attent van hun! Dat kan ik mij wel voorstellen. Ik heb mij wel vermaakt destijds. Op de Videopac en MSX heb ik ook hele leuke herinneringen :D

Ik weet voor bijna 100% zeker dat mijn cartridge menu based was.

Ongelooflijk hè! Tijdje geleden ook weer geprobeerd en doet het inderdaad nog steeds 😃

• dennis_rsb
@Pro-prutser als het diezelfde 32 in 1 is als ik hier heb, zou het misschien kunnen dat jij een net iets nieuwere revisie had die misschien menu based was :p of je had óók nog een heuse niet officiële atari pirate multicart :p als je nog wat vind in huis laat maar weten :D

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:36:
@Pro-prutser als het diezelfde 32 in 1 is als ik hier heb, zou het misschien kunnen dat jij een net iets nieuwere revisie had die misschien menu based was :p of je had óók nog een heuse niet officiële atari pirate multicart :p als je nog wat vind in huis laat maar weten :D
Daar moest ik ook aan denken. Nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt. Haha nee die kans acht ik heel klein. Ik heb die namelijk samen met de Atari gekregen van mijn neef en mijn neef was niet iemand die veel moeite deed om iets te krijgen _O-

Is goed :*)

• FrambozenTaart
  • Niet online
Rbb-lwdn schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:18:
[...]

Erg veel gespeeld.
Speel hem nog geregeld.
Aangezien jullie zo enthousiast waren heb ik maar een bestelling gedaan :P zojuist binnen gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ-3kICV7EOwmwCpSQqYZ2igQuQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L6yfM8MXZzFCTFmftFBe1NL6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTPkAsxJHrC40UyTzijdIl1tWNw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SPdxUOuIDOd6DGtE0CtOyirX.jpg?f=user_large

Heb nog 1 nachtdienst en dan 4 dagen weekend, kijken of ik ff tijd kan vinden om de Cube aan te sluiten :Y

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:37:
[...]

[...]

Aangezien jullie zo enthousiast waren heb ik maar een bestelling gedaan :P zojuist binnen gekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb nog 1 nachtdienst en dan 4 dagen weekend, kijken of ik ff tijd kan vinden om de Cube aan te sluiten :Y
😍

Je verwachtingen zijn nu hoog dus dan kan het gaan tegenvallen. Maar een ding weet ik zeker en dat is dat je heerlijk gaat genieten! Vooral als je samenspeelt.

• Cyrax0508
Pro-prutser schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:42:
[...]

😍

Je verwachtingen zijn nu hoog dus dan kan het gaan tegenvallen. Maar een ding weet ik zeker en dat is dat je heerlijk gaat genieten! Vooral als je samenspeelt.
Nee joh, fantastische game. Die kan nooit tegenvallen :+

Ik heb gisteren een mooie CIB van de GameBoy game Wario Land Super Mario Land 3 en Super Mario Land binnen gekregen. Nu heb ik alle drie de Mario Land games op de Gameboy CIB. De Super Mario Advance serie had ik ook compleet.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:13
Een laatste gerucht is dat er wellicht een nieuwe Neo Geo AES console op de markt gaat komen. Op dit moment is er nog weinig verder over bekend. Ik ben heel erg benieuwd.
https://www.timeextension...-triggered-by-esrb-rating

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:42:
[...]

😍

Komt vast goed, ik sta er wat games betreft altijd heel open in. Zal morgen naar een maatje om een avondje te chillen, ff lekker retrogamen. Neem ik de Cube even mee en maken we er wat moois van d:)b

Sowieso spelen we daar zeer regelmatig een boel retro spul, meestal via emulator maar een avondje rammen op een originele console is ook geen uitzondering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VLcP16Ou9utHGf_dIExKhWqSoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3nrpLVzPTSHnNHOvp3eWf21F.jpg?f=user_large

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:50:
[...]

Komt vast goed, ik sta er wat games betreft altijd heel open in. Zal morgen naar een maatje om een avondje te chillen, ff lekker retrogamen. Neem ik de Cube even mee en maken we er wat moois van d:)b

Sowieso spelen we daar zeer regelmatig een boel retro spul, meestal via emulator maar een avondje rammen op een originele console is ook geen uitzondering.

[Afbeelding]
En hoe was het?! 😃

Leuke maten heb jij! Dat soort avonden mis ik wel

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat er niet eens zo lang geleden nog iets was waar je vrij goedkoop games van voorgaande generaties kon kopen (CEX?). Ik heb het dan over ps3, ps4, xbox one, xbox 360. Maar volgens mij is die winkel gestopt in Nederland. Is er nog iets vergelijkbaars? Of ben je aangewezen op de verschillende retrobeurzen van dit moment?

• dennis_rsb
@Ronwiel cex bestaat niet meer nee. Je hebt nog bijvoorbeeld Nedgame. Of kringlopers (verschilt erg per kringloper), MP of beurzen/rommelmarkten.

Ik baal er ook van, Cex was niet met alles de goedkoopste. Maar ze hadden wel veel aanbod, nja iig van relatief nieuwe generaties.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@dennis_rsb kringloop is ook een lastige. Zeker omdat die vaak met digitaal spul online prijzen checken en dan de hoofdprijs vragen. Ik zat namelijk net jaloersmakend naar een bonnetje van de CEX uit de UK te kijken met 2,50 pond per game in super goede staat :'(.

• dennis_rsb
@Ronwiel veel kringlopers zijn commercieel geworden. Dat is het punt. Maar er zijn zoveel kringlopers, het verschilt gewoon per kringloper. MP heeft weer als nadeel dat je met veel andere potentiële kopers te maken hebt, wat de prijs opdrijft. Terwijl kringlopers vaste prijzen hanteren

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:51:
[...]

En hoe was het?! 😃

Leuke maten heb jij! Dat soort avonden mis ik wel
Niet meer getest, had de Cube wel meegenomen maar uiteindelijk hebben we Pirates of dark water op de Snes gedaan en deze in 3 uurtjes uitgespeeld (met pauzes tussendoor voor de door buttonbashen verkrampte 40+ handjes _O- )

Daarna nog wat potjes Mariokart64.

Dus bewaar hem ff tot de volgende!

FrambozenTaart schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:50:
[...]

Niet meer getest, had de Cube wel meegenomen maar uiteindelijk hebben we Pirates of dark water op de Snes gedaan en deze in 3 uurtjes uitgespeeld (met pauzes tussendoor voor de door buttonbashen verkrampte 40+ handjes _O- )

Pirates of dark water
dat is een game die je niet vaak genoemd hoort? ga een wat op yt-en enzo (of was het gevalletje leuk voor het moment maar niet echt topgame? :D )

10 second ninja DONE

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 11:56
meesje schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:46:
Een laatste gerucht is dat er wellicht een nieuwe Neo Geo AES console op de markt gaat komen. Op dit moment is er nog weinig verder over bekend. Ik ben heel erg benieuwd.
https://www.timeextension...-triggered-by-esrb-rating
De pre-order is al open zelfs en moet in november uitkomen. Geen emulatie of FPGA zeggen ze. Ziet er stiekem best leuk uit, maar niet goedkoop (80 EUR per spel, maar dat is nog steeds goedkoper dan oorspronkelijk en helemaal goedkoper dan de tweedehands markt). Zie https://plaionreplai.com/pages/neogeo

• FrambozenTaart
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:57:
[...]

Pirates of dark water
dat is een game die je niet vaak genoemd hoort? ga een wat op yt-en enzo (of was het gevalletje leuk voor het moment maar niet echt topgame? :D )
We spelen wel vaker beat 'em ups, die kun je over het algemeen in een avondje wel uitspelen en zijn vaak multiplayer. Topgame zou ik het idd niet noemen, vrij simpele 16-bit beat em up. Maar hebben zeker wel mindere beat 'em ups gespeeld.

• meesje
  • Laatst online: 09:13
Plymp schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:19:
[...]

De pre-order is al open zelfs en moet in november uitkomen. Geen emulatie of FPGA zeggen ze. Ziet er stiekem best leuk uit, maar niet goedkoop (80 EUR per spel, maar dat is nog steeds goedkoper dan oorspronkelijk en helemaal goedkoper dan de tweedehands markt). Zie https://plaionreplai.com/pages/neogeo
Er loopt op tweakers een apart topic (zoek maar op ‘Neo’). Wellicht leuk om te volgen?

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:52
Plymp schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:19:
[...]

vroeger betaalde ik voor top hunter 500 gulden en viewpoint 650 .
ik hoop wel dat ze nog meer spellen uitbrengen .
ik heb hem wel ge pre orderd met wat spellen .

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:50:
[...]

Klinkt als een gezellige boel haha

Mario Kart 64 vond ik ook een topper. Ik weet niet of ik die nu nog leuk zal vinden, maar heb er wel leuke herinneringen aan.

Haha oke 😁

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:15:
[...]

Klinkt als een gezellige boel haha

Mario Kart 64 vond ik ook een topper. Ik weet niet of ik die nu nog leuk zal vinden, maar heb er wel leuke herinneringen aan.

Haha oke 😁
Blijft een toppertje. Speel hem nog regelmatig, wel via een retropie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TNNFkOPcD2ovImV5llIjZRCOvo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yNFk7wn10C6AsQ2od6UmUyiu.jpg?f=user_large

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
Eigenlijk best wel indrukwekkend hoe Nintendo zo goed overging van 2D naar 3D. Het was gewoon meteen goed. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering, maar de gameplay loog er niet om.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:54:
[...]

Eigenlijk best wel indrukwekkend hoe Nintendo zo goed overging van 2D naar 3D. Het was gewoon meteen goed. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering, maar de gameplay loog er niet om.
Klopt, en de Wii was ook weer geniaal (ondanks dat de motioncontrol niet mijn voorkeur geniet). Destijds kwamen ze niet meer mee met het grafische geweld van XBOX en Playstation in de 'graphics race'.

De Wii was een out of the box concept met motioncontrol en daardoor zeer succesvol.

Toen de Wii-U en al snel de Switch (portable en console in 1).

Hebben ze toch zeer vernuftig aangepakt.

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:28:
[...]

Klopt, en de Wii was ook weer geniaal (ondanks dat de motioncontrol niet mijn voorkeur geniet). Destijds kwamen ze niet meer mee met het grafische geweld van XBOX en Playstation in de 'graphics race'.

De Wii was een out of the box concept met motioncontrol en daardoor zeer succesvol.

Toen de Wii-U en al snel de Switch (portable en console in 1).

Hebben ze toch zeer vernuftig aangepakt.
Inderdaad! Daarna werd gamen net als de NES veel meer mainstream.

De NES heette in de VS niet voor niets FamiCom (Family Computer). De Wiii deed precies hetzelfde, namelijk families aanspreken.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52
Pro-prutser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:34:
[...]

Inderdaad! Daarna werd gamen net als de NES veel meer mainstream.

De NES heette in de VS niet voor niets FamiCom (Family Computer). De Wiii deed precies hetzelfde, namelijk families aanspreken.
In Japan bedoel je :)
De NES heette in de VS ook zo.

Gamertag: FinrazielNL

• Pro-prutser
Finraziel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:26:
[...]

In Japan bedoel je :)
De NES heette in de VS ook zo.
My bad 🙈
FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
mijn 'old man shouting at the could' moment maar........ik hou niet van de snaken voor turbo mechanic. Verder juist doordat het echt 3d werd vond ik de werelden wat leeg. Dit had ik met snes mariokart veel minder (eigenlijk gewoon niet) goed, smk snes was echt een game waar ik heel veel lol uitgehaald heb. mk64 ook wel hoor maar door dus de controls en lege werelden/gfx klachten die ik heb rate ik em lager. 3-4 spelers wat wel heel erg tof. cube mariokart was voor sommige juist weer een tegenvaller, die vond ik dan wel weer leuk (maar nog steeds niet zo leuk als de snes variant!) :P

Daarna was ik wel uitgemariokart, heb wii variant wel gedaan, ook wel wat potjes op de switch maar meh. De gba variant zou ik eigenlijk ook heel leuk moeten vinden maar ook die vind ik minder dan snes mk......

10 second ninja DONE

• Finraziel
  • Laatst online: 07:52
Sagat schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:36:
[...]

mijn 'old man shouting at the could' moment maar........ik hou niet van de snaken voor turbo mechanic. Verder juist doordat het echt 3d werd vond ik de werelden wat leeg. Dit had ik met snes mariokart veel minder (eigenlijk gewoon niet) goed, smk snes was echt een game waar ik heel veel lol uitgehaald heb. mk64 ook wel hoor maar door dus de controls en lege werelden/gfx klachten die ik heb rate ik em lager. 3-4 spelers wat wel heel erg tof. cube mariokart was voor sommige juist weer een tegenvaller, die vond ik dan wel weer leuk (maar nog steeds niet zo leuk als de snes variant!) :P

Daarna was ik wel uitgemariokart, heb wii variant wel gedaan, ook wel wat potjes op de switch maar meh. De gba variant zou ik eigenlijk ook heel leuk moeten vinden maar ook die vind ik minder dan snes mk......
Ik heb ze geen van beiden in hun tijd gespeeld... Toen de snes nieuw was hadden we daar geen geld voor en ten tijde van de 64 zat ik al helemaal in pc gaming... Maar mk snes heb ik juist altijd uit vinden zien alsof je op zo'n tapijt rijdt van vroeger met wegen er op voor speelgoed autootjes, zelfs toen het nieuw was.
Als ik mk64 nu bekijk dan ziet dat er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Op zich begrijp ik denk ik je punt wel, ik vond dat rond die tijd van heel veel 3D games omdat we van steeds mooiere 2D games naar echt heel erg barebones 3D gingen, maar mk64 als ik het nu zie lijkt juist relatief erg goed ouder geworden.

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:20:
[...]

Ik heb ze geen van beiden in hun tijd gespeeld... Toen de snes nieuw was hadden we daar geen geld voor en ten tijde van de 64 zat ik al helemaal in pc gaming... Maar mk snes heb ik juist altijd uit vinden zien alsof je op zo'n tapijt rijdt van vroeger met wegen er op voor speelgoed autootjes, zelfs toen het nieuw was.
Als ik mk64 nu bekijk dan ziet dat er eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Op zich begrijp ik denk ik je punt wel, ik vond dat rond die tijd van heel veel 3D games omdat we van steeds mooiere 2D games naar echt heel erg barebones 3D gingen, maar mk64 als ik het nu zie lijkt juist relatief erg goed ouder geworden.
Als ik (met veel moeite) mijn roze bril afzet terwijl ik naar mk snes kijk dan.
Zijn de gfx gewoon erg blokkerig, zelfs voor een 8 bit 16 bit game. Komt natuurlijk door mode 7. Hoewel ze dat een paar jaar later nog wel aardig konden verbeteren.
Verder stuur je eigenlijk niet de auto maar het euh landschap? Bijna als monkeyball :D
En de game was gewoon plat. Misschien bedoel je dat met de tapijt opmerking ook?

Maar je opmerking over 2d games vs 3d is idd exact wat ik ook had. En ja de karts en chars in mk64 zijn best ok, en qua landschap en zaken in het landschap op zich wat er is, is ook wel ok. Maar het is simpel en ja gewoon leeg? En ook niet gek maar (en ja wel appels en peren) maar met mario en zelda had ik dat lege gevoel een stuk minder.

Maar gfx geeft ik weinig om, het is met name het sturen (snake to turbo) en hmmm de rubberbanding van de ai vond ik ook irritanter in mario 64. Maar nogmaals old man vs cloud. Volgens mij als je 10 retro gamers vraagt welke mk ze leuker vinden kiezen en 7 misschien wel 8 voor mk64 volgens mij.

10 second ninja DONE

• FrambozenTaart
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:36:
[...]

Een vriend van mij had destijds een N64 en dan zaten we op zijn zolder met 6 a 7 man Mariokart64 en Goldeneye te spelen tot diep in de nacht. Is dus van mijn kant ook een stukje gewenning, veel gespeeld met mooie herrineringen en dan neem je de mindere aspecten voor lief.

FrambozenTaart schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:00:
[...]

Een vriend van mij had destijds een N64 en dan zaten we op zijn zolder met 6 a 7 man Mariokart64 en Goldeneye te spelen tot diep in de nacht. Is dus van mijn kant ook een stukje gewenning, veel gespeeld met mooie herrineringen en dan neem je de mindere aspecten voor lief.
multiplayer maakt vaak een hoop goed. NBA jam op snes was echt nog een ouderwetse, matige conversie van arcade naar thuis als je kijkt naar graphics en in iets mindere mate arcade perfect gameplay, maar met zijn 4-en kunnen spelen maakte hoop goed!

10 second ninja DONE

• FrambozenTaart
  • Niet online
Vanavond staat deze op het menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0UXGf-MBd1SukuB7rwVip2uWK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gssDYPjpTc3gFhz4Dln7Y0iH.jpg?f=fotoalbum_large

En morgen Koningsdag vrijmarkt! Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die koopjes weten te vinden :)

Hier is het de laatste jaren helemaal niks, op een verdwaalde wii of fifa game na.

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:46:
Vanavond staat deze op het menu:

[Afbeelding]

En morgen Koningsdag vrijmarkt! Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die koopjes weten te vinden :)

Hier is het de laatste jaren helemaal niks, op een verdwaalde wii of fifa game na.
Hoe speel je die? 😮 Zeker op de Retropi?

Klopt, ik neem niet eens meer de moeite om te kijken. Misschien dat ik morgen weer een keertje wanhopig ga kijken. Vroeger was het echt feest! Tegenwoordig is het huilen met de pet op :p

• dennis_rsb
Ik ga al heel lang niet meer naar vrijmarkten, maar vroeger (in 2004/2005 denk ik) wat pc games gekocht en f zero voor de snes. Aan de ene kant wil ik wel wat markten afstruinen, maar als er al wat is moet je er heel vroeg bij zijn denk ik. En sochtends gaat dat mij niet lukken (gesondheidstechnisch)

Het is iig typisch dat ik bij kringlopers zelden gameboy, snes, atari, nes , dreamcast etc spellen of consoles zie. Waarschijnlijk of zeer snel verkocht,of het gaat rechtstreeks naar opkopers.

• Pro-prutser
dennis_rsb schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:47:
Ik ga al heel lang niet meer naar vrijmarkten, maar vroeger (in 2004/2005 denk ik) wat pc games gekocht en f zero voor de snes. Aan de ene kant wil ik wel wat markten afstruinen, maar als er al wat is moet je er heel vroeg bij zijn denk ik. En sochtends gaat dat mij niet lukken (gesondheidstechnisch)

Het is iig typisch dat ik bij kringlopers zelden gameboy, snes, atari, nes , dreamcast etc spellen of consoles zie. Waarschijnlijk of zeer snel verkocht,of het gaat rechtstreeks naar opkopers.
Dat is ook mijn vermoeden

Ook de medewerkers kunnen het zelf kopen

• masauri

masauri

aka qwybyte

Lang leve de retro beurzen dus 😂.
Ik kijk al uit naar die van Tilburg in mei!

• Pro-prutser
masauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:38:
Lang leve de retro beurzen dus 😂.
Ik kijk al uit naar die van Tilburg in mei!
Dat staat al heel lang op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen. Maar mijn vrienden zijn daar niet zo in geïnteresseerd en ik heb geen zin om alleen te gaan.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:31:
[...]

Hoe speel je die? 😮 Zeker op de Retropi?

Klopt, ik neem niet eens meer de moeite om te kijken. Misschien dat ik morgen weer een keertje wanhopig ga kijken. Vroeger was het echt feest! Tegenwoordig is het huilen met de pet op :p
Ja klopt, via emulatie (MAME)

En ach, we doen hier altijd een rondje stad. Even de vrijmarkt over en dan afsluiten met een lunch op het terras. Ga er ook niet extra vroeg op uit of meerdere vrijmarkten in de omgeving af ofzo. Maar vorig jaar waren er in dit topic toch een aantal mensen die leuke koopjes hadden gescoord! :Y

Altijd leuk om te zien wat mensen aantreffen op zo'n dag.

• Pro-prutser
FrambozenTaart schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:17:
[...]

En ach, we doen hier altijd een rondje stad. Even de vrijmarkt over en dan afsluiten met een lunch op het terras. Ga er ook niet extra vroeg op uit of meerdere vrijmarkten in de omgeving af ofzo. Maar vorig jaar waren er in dit topic toch een aantal mensen die leuke koopjes hadden gescoord! :Y

Altijd leuk om te zien wat mensen aantreffen op zo'n dag.
Hmm.. het kan misschien dus nog steeds lonen.

Zal leuk zijn als we elkaar hier updates geven als we er morgen in slagen om iets leuks te kopen.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:57:
[...]
Dat staat al heel lang op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen. Maar mijn vrienden zijn daar niet zo in geïnteresseerd en ik heb geen zin om alleen te gaan.
Tweakers meetup doen? Wie gaat nog?

Waar ga je naar op zoek?
Je kan niet met een hele bende iedere bak af gaan 😆
Is juist lekker makkelijk om alles op je eigen tempo te kunnen doen vind ik zelf.

Er gaat nog iemand van https://www.nintendo64ever.com/home.html die ik daar ook ga ontmoeten.

• Pro-prutser
masauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:39:
[...]

Tweakers meetup doen? Wie gaat nog?

Waar ga je naar op zoek?
Je kan niet met een hele bende iedere bak af gaan 😆
Is juist lekker makkelijk om alles op je eigen tempo te kunnen doen vind ik zelf.

Er gaat nog iemand van https://www.nintendo64ever.com/home.html die ik daar ook ga ontmoeten.
Count me in !!

Doorgaans ben ik het meest geïnteresseerd in retro handelheldconsoles en games.

Ja daar ben ik het wel mee eens. Gewoon iedereen zijn eigen gang laten gaan en evt. om de zoveel tijd elkaar eventjes opzoeken en misschien samen wat eten en/of drinken. Ervaringen delen etc. Zo ongeveer zie ik het voor me.

Leuk! Is de datum al bekend dan? Hopelijk wel in het weekend toch?

• Pro-prutser
Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:44:
[...]

Count me in !!

Ja daar ben ik het wel mee eens. Gewoon iedereen zijn eigen gang laten gaan en evt. om de zoveel tijd elkaar eventjes opzoeken en misschien samen wat eten en/of drinken. Ervaringen delen etc. Zo ongeveer zie ik het voor me.

Ik ben trouwens mijn GameCube op verbazingwekkende wijze kwijt geraakt en mijn N64 is boxed. Ik zou ook wel een tweede N64 willen kopen om ermee te gamen waar het voor bedoelt is.

Dus het zal mij niet verbazen als ik met een vd twee of beide naar huis ga. Afhankelijk vd staat en prijs en natuurlijk beschikbaarheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Pro-prutser op 26-04-2026 14:48 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:44:
[...]
Count me in !!

Deal, doen we! Ff gezellig een hapje eten of ff kletsen moet zeker kunnen!

https://www.facebook.com/events/1681852826416461 zondag 31 mei , en best op tijd komen 8)
Ik ga vooral op zoek naar N64 NTSC spellen, een paar PAL spellen en mss wat N64 hardware.

Mss eens kijken voor een GBA voor men zoontje zodat hij ook eens wat spelletjes kan spelen. :9

• Pro-prutser
masauri schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:11:
[...]

Deal, doen we! Ff gezellig een hapje eten of ff kletsen moet zeker kunnen!

https://www.facebook.com/events/1681852826416461 zondag 31 mei , en best op tijd komen 8)
Ik ga vooral op zoek naar N64 NTSC spellen, een paar PAL spellen en mss wat N64 hardware.

Mss eens kijken voor een GBA voor men zoontje zodat hij ook eens wat spelletjes kan spelen. :9
Oh neee niet 31 mei ;(

Ik heb dan om 11:00 uur een coördinatorenvergadering in Arnhem. Wat een timing ook..

• FrambozenTaart
  • Niet online
Hier net terug van een rondje stad, niet veel noemenswaardigs gezien. Wel wat kleedjes met PS2/PS3/PS4/Xbox/wii/wii-u/switch games en nog een losse zwarte xbox360 voor €35. Dacht misschien leuk om te modden, maar na even twijfelen toch maar laten liggen.

Maar nog wel iets leuks gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf0HMIi24WKmnkkgTyoIajE9sTs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/afmaE0VTKRFzIwpPuNnnBX6K.jpg?f=user_large

Voor 2 euro kon ik hem ook weer niet laten liggen :)

Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die echt mooie dingen hebben gescoord, vind ik altijd leuk om te zien :Y

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-05 07:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkNHJSN_zMQiasbsitRdqENfo1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3bsuxsNyQVGmnoONFwIWgA6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNcPCyFnodfvjhkDPRaoE1gD5N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DclEwt1sUtX62YhpcDA9pFRN.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag dit setje op de kop getikt voor €40. Niet spotgoedkoop, maar er zitten drie spellen tussen die wel leuk zijn voor de collectie (50 Cent/Vice City/007). Allemaal zijn ze compleet met boekjes en andere documentatie/posters. De tweede controller port detecteert wel een controller, maar registreert geen input. Buiten dat werken de console en controllers perfect. Ik twijfel of ik, buiten eerdergenoemde spellen, het setje ga houden of weer te koop zet.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• St@m
  • Laatst online: 08:52

St@m

@ Your Service

Een Sega Mega Drive II met 5 spellen (4 CIB) voor 50 euro (ze hadden zelf even gekeken op internet wat het waard was, niet heel goed gekeken dus, vraagprijs was 80).
- Asterix
- Shadow dancer
- Dark Castle
- Sonic 2
En een losse cartridge waarvan ik even de titel niet meer weet.
The last of Us en deel 2 voor 15 euro (geen werelddeal)

Bovenstaande pp de kleedjesmarkt van de plaatselijke voetbalclub.
En vroeg in de ochtend naar een vrijmarkt geweest en daar dit gekocht voor een totaal van 11 euro.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8aRBVVCasfCthNpWs4a2Up71Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFrdVjRhTmOwgRLPhmGBLfSx.jpg?f=fotoalbum_large

De Mario pin vond ik nog de leukste vondst (ligt op de strip) niet allemaal gerelateerd aan retro consoles, I know maar ik heb maar 1 foto gemaakt gisteren.

edit voor de liefhebber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgfCxXt9-OBtfpiUhaeXNnAAzOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E6pXPWhdf8CrMoxrQw86wNM.jpg?f=fotoalbum_large

Het losse spel is dus sub-terrania

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 28-04-2026 09:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

FrambozenTaart schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:17:
[...]
Is volgens mij ook amper ergens anders te spelen. Maar is dacht ik ooit wel voorbij gekomen op een mini device.

edit:
Astro city mini en schijnbaar heeft arcade one up ook de game uitgebracht :D

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 28-04-2026 09:22 ]

10 second ninja DONE

• 1nsane
FrambozenTaart schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:00:
Hier net terug van een rondje stad, niet veel noemenswaardigs gezien. Wel wat kleedjes met PS2/PS3/PS4/Xbox/wii/wii-u/switch games en nog een losse zwarte xbox360 voor €35. Dacht misschien leuk om te modden, maar na even twijfelen toch maar laten liggen.

Maar nog wel iets leuks gevonden:

[Afbeelding]

Voor 2 euro kon ik hem ook weer niet laten liggen :)

Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die echt mooie dingen hebben gescoord, vind ik altijd leuk om te zien :Y
Leuke mok! Moet zeggen dat het laatste jaren een stuk minder lijkt te worden.

Een paar jaar terug nog een overcomplete Wii met een karrevracht spellen, 3 controllers mét nunchucks en andere spullen. Dit jaar wat PS4 spellen her en der, een PS4 mét spellen maargoed, ik heb er al 2. Nog een heel stuk langer geleden wel eens een Game Gear met Ninja Gaiden gevonden ooit maar het lijkt er ook wel op dat mensen steeds beter in weten te schatten wat iets waard kan zijn of in elk geval, ze weten de info makkelijker te vinden. Dan gaat dat dus op MP en niet op een kleedje.

Vorig jaar nog wat mooi elektrisch gereedschap weten te scoren voor bijna niks enz. Dit jaar op een toch wel aardig grote vrijmarkt stond er precies 1 stalletje met leuke retrospullen zoals een vintage boombox en andere items maar toen bedacht ik me ook, leuk, maar waar ga ik het neerzetten?

Het enige wat er gescoord was (door vrouwlief) was een gigantisch overcompleet Gabby's poppenhuis (met geluid :( ) voor 1nsane mini..

Misschien waren er op andere grotere vrijmarkten wel leuke spullen maar ik ben dan ook weer niet zo dat ik al die vrijmarkten nog af ga struinen, sowieso moet je vaak vroeg zijn om de leuke spullen te vinden. Vrouwlief heeft een manege die op de lokale vrijmarkt ponyritjes verzorgen en ik ga dus mini 1nsane ook niet over allerlei vrijmarkten sleuren dus moet ik het doen met de lokale vrijmarkt.

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:48
Mijn aanwinst van de vrijmarkt op Koningsdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ybmXphanG4dVHaOZKBoGs9aRnQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiFhJ6x7v8fve3bTcujPzxPe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9hd37saTy0OPt3R1Q6ZBeOxPN0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CO0W3xdqb4ymPgQ2HM4Djwa.jpg?f=fotoalbum_tile
Nintendo Tetris horloge van zo'n 35 jaar oud. Werkte niet, maar voor € 1,- hoefde ik er niet lang over na te denken ;)
Na open schroeven, schoon maken en een vers batterijtje werkt hij weer prima!

En deze hadden jullie nog van mij tegoed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0xk1stK-_rBUJypwKnol7kSVvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jAZpGklvgNYbipbre4H5aiL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZv6hKPTyA1adW2DJlABoDthpvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sEuAIaxkj96dhUaDKuVitIN.jpg?f=fotoalbum_tile
Zowel zonder als met verlichting, eindelijk zit de verlichting erachter en de lijst er omheen. Foto's een beetje scheef gemaakt, want het is een spiegel. Dus bijna alle "rare" vlekken zijn een weerspiegeling. Past qua stijl eigenlijk best bij het Tetris horloge!

5520 Wp op WZW PVOutput

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26
Phr34k schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:44:
Mijn aanwinst van de vrijmarkt op Koningsdag:
[Afbeelding][Afbeelding]
Nintendo Tetris horloge van zo'n 35 jaar oud. Werkte niet, maar voor € 1,- hoefde ik er niet lang over na te denken ;)
Na open schroeven, schoon maken en een vers batterijtje werkt hij weer prima!

En deze hadden jullie nog van mij tegoed:
[Afbeelding][Afbeelding]
Zowel zonder als met verlichting, eindelijk zit de verlichting erachter en de lijst er omheen. Foto's een beetje scheef gemaakt, want het is een spiegel. Dus bijna alle "rare" vlekken zijn een weerspiegeling. Past qua stijl eigenlijk best bij het Tetris horloge!
Damn, ik heb deze ooit uit de intertoys bak gevist voor 5 gulden. Ook het Mario Bros 3 horloge. Als tetris guru (top zoveel van de wereld) en horlogeliefhebber zou ik hem wel weer willen vinden. Maar zijn vrij prijzig tegenwoordig. Mooie aanwinst en mooie herinneringen aan. Tetris met minder kolommen dan normaal is ook wel bijzonder trouwens.

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 16:07
Ik denk dat ik in de juiste topic zit, waarbij wel kennis is van crt tv, beide hebben scart. Van deze 2 tv’s welk is denk je beter of zijn beide wel degelijk?

Aristona is het geworden :)

[ Voor 76% gewijzigd door M0otje op 04-05-2026 18:53 ]

• Mutatie
  • Laatst online: 01:14
M0otje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:01:
Ik denk dat ik in de juiste topic zit, waarbij wel kennis is van crt tv, beide hebben scart. Van deze 2 tv’s welk is denk je beter of zijn beide wel degelijk?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef dit is lang geleden voor me, ik gok de Grundig. Die is 50/60 Hz, kan je ook games uit andere regio's op spelen. Ik geloof dat je anders zwart wit kreeg beeld, of enkel zwart?
Ben benieuwd naar andere reacties hier op :)

• Cyrax0508
M0otje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:01:

Aristona is het geworden :)
Indien je hem voor een NES gaat gebruiken, let erop dat de tv 50hz heeft als je de zapper wil gebruiken. Hoger dan dat en het werkt dus niet. Dat had ik zelf helaas…
Cyrax0508 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Indien je hem voor een NES gaat gebruiken, let erop dat de tv 50hz heeft als je de zapper wil gebruiken. Hoger dan dat en het werkt dus niet. Dat had ik zelf helaas…
Zapper werkt prima op een CRT die 60Hz ondersteunt. Je moet alleen geen 100Hz paneel hebben.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Cyrax0508
Seroczynski schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:44:
[...]

Zapper werkt prima op een CRT die 60Hz ondersteund. Je moet alleen geen 100Hz paneel hebben.
Je hebt gelijk idd. Ik heb een 100Hz CRT 👍

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:00:
[...]

Je hebt gelijk idd. Ik heb een 100Hz CRT 👍
Vooralsnog een goed punt om daar rekening mee te houden, want ik wist het bijvoorbeeld niet. Dus dank voor deze attentie!

[ Voor 5% gewijzigd door Pro-prutser op 05-05-2026 13:01 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.