En toch hebben die vervelende spellen ook wel iets. Ondanks dat het lastig was heb ik veel plezier beleefd (en momenteel weer) aan Gremlins 2. Ik was vroeger al blij als ik level 1 had gehaald, dus het het niet uitspelen vond ik niet erg. Helemaal niet gezien de presentatie erg goed is. En hey, het is Gremlins. Dat helpt ook.
Iedereen kent de bekende Nintendo-games voor de Game Boy, maar juist dit soort onbekendere titels hadden dan ook hun charme.
Ik denk ook dat we vroeger minder onbewust beinvloed werden door de meningen van bladen, online etc. die ons wel even vertelden wat goed en niet goed is. Ik speelde toen genoeg "slechte" Game Boy games, maar wist er toch plezier uit te halen, ook als ik niet ver kwam.
Speaking, off, ik heb gister 5 Game Boy spellen binnen gekregen. Korte impressies:
F1 Race
Zo'n beetje de meest basic race game die je maar kan bedenken. Speelt best goed, al is het natuurlijk extreem arcade. Ook vrij pitig. Mario schijnt er hier en daar ook in op te duiken maar met een 3e plek op het podium kwam hij niet langs bij mij. Ik weet nog wel dat je deze met 4 spelers tegelijk kan spelen, wat volgens mij best uniek is.
Looney Tunes
Net als Gremlins een Sunsoft spel, dus de presentatie is weer top. Graphics zijn echt goed, met veel herkenbare karakters er in. Vreemd genoeg veel boss fights ook. In level 1 alleen al Marvin, Yosemite Sam en een enorme vis als bosses gezien. Gelukkig een stuk makkelijker dan Gremlins.
Wat deze game uniek maakt is dat je als verschillende karakters speelt, die allemaal hun eigen gameplay hebben. Daffy speelt redelijk standaard platformer, als Tweety moet je vliegen en Sylvester ontwijken. Roadrunner is eigenlijk een grote boss fight tegen Coyote. Goed gedaan.
NBA Superstars
Een basic 1 op 1 basketbal game met bekende sterren zoals Jordan. Ik was best benieuwd hoe je een basketbalgame op de Game Boy krijgt en 1 op 1 is denk ik een beter idee dan een heel team proberen te proppen op het scherm. Oke voor tussendoor.
Tom en Jerry: Frantic Antics
Basic platformer met aardige graphics en animaties. Ik vind de gameplay gimmick waarbij Tom blijkbaar op een moped/scooter kan springen en zo door het level kan crossen en jumps kan maken goed gedaan. Ik heb het idee dat deze game nog wel pittig kan worden. Ik kende de game niet en houd wel van 2D platformers dus een aardige aanwinst.
Kung Fu Master
Door deze was ik echt blij verrast. Ik kende Kung Fu Master van de NES/C64 maar deze game lijkt wel een veel betere versie. Mooiere achtergronden, soepeler gameplay. Je kan ook bommetjes gooien hier, dus meer mogelijkheden ook. Erg unieke bosses daarnaast. De eerste boss is een soort Jason (Friday the 13th) met een kettingzaag, terwijl de 2e doet denken aan Donkey Kong met het gooien van tonnen.