Cd drive van xbox og is wel uitwisselbaar, zit iig geen key ofzo op.
De grootste uitdaging van softmodding vond ik het vinden van een USB stick die werkt op de Xbox. Je moet toevallig nog een antiek geval hebben liggen, mijn 2GB+ sticks werden allemaal niet herkend. De rest is een kwestie van bestandje er op kopieren met een tool en in een (speciale) kabel prikken.masauri schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:43:
@ErnstvV
Ik ga op 15 maart naar 1 van de grotere retro beurzen in België dus als ik genoeg informatie verzameld krijg wat er allemaal mogelijk is naar softmodding toe tegenwoordig dan kan er mss wel een xbox mee naar huis komen ^^.
Door omstandigheden zit ik die dag met wat tijdsgebrek dus ga ik eerst kijken voor ntsc n64 cartridges voor die collectie wat uit te breiden
Als je de boel softmod kan je met een tool de drive clonen, dan neemt die ook de key over. Moet je wel een drive hebben die ATA security ondersteund maar dat is redelijk lang geleden geïntroduceerd. De Pico Pi kan als hard mod gebruikt worden, die soldeer je dan permanent in de Xbox. Staat wel een filmpje op YouTube hoe je dat kan doen.dennis_rsb schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:02:
@ErnstvV de hdd is getrouwd met xbox, vandaar de xbox hdd key die je nodig hebt als je wil veranderen van hdd. Maar ik begrijp dat je de hdd key hebt opgevist met een pico pi?
Cd drive van xbox og is wel uitwisselbaar, zit iig geen key ofzo op.
P.s pver die usb sticks, vreemd, ik heb voor rocky5 en voor insignia gewoon een 4 gb usb stick gebruikt en dan in een controllerstekker>usb female.
Alstublieft: https://www.amazon.nl/dp/B00372BC4GErnstvV schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:23:
De grootste uitdaging van softmodding vond ik het vinden van een USB stick die werkt op de Xbox. Je moet toevallig nog een antiek geval hebben liggen, mijn 2GB+ sticks werden allemaal niet herkend. De rest is een kwestie van bestandje er op kopieren met een tool en in een (speciale) kabel prikken.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Mag ik aub weten waar die retrobeurs is?masauri schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:43:
@ErnstvV
Ik ga op 15 maart naar 1 van de grotere retro beurzen in België dus als ik genoeg informatie verzameld krijg wat er allemaal mogelijk is naar softmodding toe tegenwoordig dan kan er mss wel een xbox mee naar huis komen ^^.
Door omstandigheden zit ik die dag met wat tijdsgebrek dus ga ik eerst kijken voor ntsc n64 cartridges voor die collectie wat uit te breiden
AlstuPro-prutser schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:44:
[...]
Mag ik aub weten waar die retrobeurs is?
Op de fb pagina heb ik al retrogames verkopers gespot die aanwezig gaan zijn dus ben benieuwd.
masauri schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:19:
[...]
Alstu![]()
Op de fb pagina heb ik al retrogames verkopers gespot die aanwezig gaan zijn dus ben benieuwd.
[Afbeelding]
Leuk ik heb in één van mijn xboxen de HMDI en de StellarOS chip van Stellar. Echt wel heel professioneel spul maar het enige wat ik er echt niet fijn aan vindt dat het geen CCI format aan kan (lees wil). Wel heel duur hoor vondt ik maar wilde het gewoon een keer proberen.PsYgHo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 01:57:
[...]
Als je een beetje kan solderen en folie kabels niet eng vind, "Project Stellar"
Beter en scherper met minder lag word het niet!
Ik ga dit weekend in mijn (toevallig ook) translucent XBOX de Internal HDMI Install Kit van XeToXiC installeren met natuurlijk de kit erbij. Een heel stuk makkelijker dan de Stellar (maar ook iets mindere output). Prijs is wel omhoog gegaan door vervoer en die achterlijk tax, BTW en douane afhandeling. Bijna dubbele daardoor
Verder komt er ook de wireless display van Darkcustoms in en een IO Leds Panel van de in de mod scene bekende ToniHD uit Spanje. Ik vind dat echt het retro gevoel geven!!
Allemaal heel makkelijk te maken als je een beetje kan solderen en een 3d printer hebt
Het is wel heel raar om met een console van 25 jaar geleden nog steeds zo leuk bezig mee te kunnen zijn hahaha
[ Voor 25% gewijzigd door rikoos op 11-02-2026 23:40 ]
Dan nog een stuk of 12 normale 1.6 versies. Met mod chip, en een 5 tal origineel... Zonder mod chip.
Project Stellar is duur, maar beter word het niet. Native Xbox one X/s ondersteuning, en met de 8bitdo dongle, dus ook alles wat je daar maar op kan krijgen.
Heb ook de Tink4kPRO, en hoewel dat goed kijkt op 4k 55" led, is de Project Stella kit, echt beter... Nog mooier is Direct video out, via Stellar , en zo de TINK in, en dan op 55" oled. Helaas kan dat niet met de 1.6, en enkel met de versies eronder. Spijtig, want de beste versie is de 1.6.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
We hebben bijna dezelfde aantallen hoor (de helft heb ik hahaha) en ik noem dat niet doorslaan hahahaha Ik heb de Retrotink alleen de 5x want de 4k is wat te duur nog.PsYgHo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 23:39:
Ben wat doorgeslagen met de OG Xbox.. Heb 2 Crystal als extra op reserve, compleet met Project Stellar, en light kit erbij.
Dan nog een stuk of 12 normale 1.6 versies. Met mod chip, en een 5 tal origineel... Zonder mod chip.
Project Stellar is duur, maar beter word het niet. Native Xbox one X/s ondersteuning, en met de 8bitdo dongle, dus ook alles wat je daar maar op kan krijgen.
Heb ook de Tink4kPRO, en hoewel dat goed kijkt op 4k 55" led, is de Project Stella kit, echt beter... Nog mooier is Direct video out, via Stellar , en zo de TINK in, en dan op 55" oled. Helaas kan dat niet met de 1.6, en enkel met de versies eronder. Spijtig, want de beste versie is de 1.6.
Ook nog een Mclassic toevallig op de HDMI uitgang ?
Heb de TINK Pro gekocht omdat ik, heel eerlijk, het wel had liggen, en dat dus geen issue was.. Achteraf heb ik de PRO features niet nodig... haha
De Tink Pro staat boven op een 27" oled met minder dan 3ms lag op 4k, en de MISTer PIE in DV mode. Echt genieten..
Wel twijfel ik voor een 2e tink, maar dan wel de CE , voor beneden op de MISTer..
De de10 nano tripple stack MISTer staat dus beneden, naast de rode switch , welke ook te zien is op de foto, van mijn Xbox.
Verder bijna al mijn oude consoles verkocht, doordat ik nu de MISTer heb.
Heb verder de Xbox OG, de 360 , en de ONE X.. Dan de Switch, en de PS2, en Ps3.
Zal nog wat verder afbouwen, want de CD-I kan ook de deur uit... Samen met nog wat andere ouwe meuk, heb nog heel veel pc meuk, in de jaren 1990-2000. Daar wil ik ook mee stoppen... Kost te veel ruimte, en de hobby verschuift wat...
.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.