Sanny1987 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:51:
Ik ben in overleg met mijn broer en zus bezig met al onze kindertijd consoles aan het verkopen, en de SNES (NTSC, want we woonden een paar jaar niet in NL) geeft opeens alleen zwart beeld met enkele groene strepen.. iemand een idee? Het heeft zekerweten 2 jaar geleden nog gewerkt [Afbeelding]

Wel tof om alles nog 1x goed te bekijken, en dan toch deze spellen via de (S)NES mini en switch te gaan spelen ipv op de originele hardware 😅
Kan een defecte PPU zijn, dat komt wel vaker voor bij de SNES. Vooral bij de eerste versie is dit een relatief vaak voorkomend probleem.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Wow helemaal geen enkele posts m.b.t. tot de Analogue 3d?

Had toch wel verwacht dat hier mensen zouden zijn met een redellijke n64 verzameling en die dus doelgroep zouden zijn.
Aan de andere kant, n64+crt of upscaler en/of hdmi etc mods is natuurlijk ook al een hele fijne beleving.

Ze pakken de 2e grootste problemen van een stock n64 wel goed aan, goede hdmi uit met opties om het beeld zo mooi mogelijk/naar naar je eigen smaak aan te passen.
En dus ingebouwde overclock die de games met lage framerates flink verbeterd.

Het is niet een console waar ik heel veel mee doe, dus ik hou het wel bij mijn og hardware voor de authentieke beleving. Maar vind het wel leuk om ervaringen te lezen, helemaal van mensen die ik 'ken' :)

10 second ninja DONE

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:37

masauri

aka qwybyte

Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:27:

Had toch wel verwacht dat hier mensen zouden zijn met een redellijke n64 verzameling en die dus doelgroep zouden zijn.
Aan de andere kant, n64+crt of upscaler en/of hdmi etc mods is natuurlijk ook al een hele fijne beleving.

Ze pakken de 2e grootste problemen van een stock n64 wel goed aan, goede hdmi uit met opties om het beeld zo mooi mogelijk/naar naar je eigen smaak aan te passen.

Het is niet een console waar ik heel veel mee doe, dus ik hou het wel bij mijn og hardware voor de authentieke beleving. Maar vind het wel leuk om ervaringen te lezen, helemaal van mensen die ik 'ken' :)
Ik heb er reeds een paar keren over gepost gehad in dit topic :P

Ik verwacht hem morgen. Kan dan gelijk verslag doen na een test sessie. Ik heb een dag vrij :+ >:)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32
Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:27:

21 oktober 2024 besteld, maar nog geen verzendbevestiging hier (ordernummer: #348XXX).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Het embargo is ook opgeheven dus de eerste reviews staan op youtube.
Jumpman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:32:
[...]
21 oktober 2024 besteld, maar nog geen verzendbevestiging hier (ordernummer: #348XXX).
Order #325XXX, vlak nadat de presale opende gekocht.

[ Voor 66% gewijzigd door masauri op 19-11-2025 11:14 . Reden: Order info toegevoegd. ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32
Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:53:
[...]

Dat is idd wat me triggerde......ik heb inmiddels gamesack, mvg, retro game corps en metal jesus gehad. Misschien doe ik mlig er nog bij ;)
Haha, conclusie? Nog niets gezien hier. Druk met andere zaken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Gamesack had 'het meeste te zeuren' iets met interlacing artifacts. Verder werken everdrives niet altijd. Denk verder dat het grootste probleem is dat hij geen internal upscaling doet, dus het is echt het optimaal weergeven van hoe het er vroeger uitzag.

Maar de core functionaliteit is goed, gewoon fysieke carts spelen op een moderne tv.

Verder eigenlijk wat ik al aangaf in mijn post, heb je geen hdmi mod, dan is dit fijn. En erger je aan de matige framerate van sommige (de meeste?) games, ja dit is een elegante oplossing die ook nog enigzins tweakbaar is.

Verder als je de controller erbij koopt is dat ook een gelikte ervaring (hoewel je de console niet uit kan zetten met de controller, maar goed dit lijkt me wel te fixen via een update).

10 second ninja DONE

• masauri

masauri

aka qwybyte

Men analogue 3D is net geleverd...met een amerikaanse stekker...
1 geluk dat ik een reisadapter heb liggen...
Iemand geïnteresseerd in een review van de console?

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
masauri schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:56:
Men analogue 3D is net geleverd...met een amerikaanse stekker...
1 geluk dat ik een reisadapter heb liggen...
Iemand geïnteresseerd in een review van de console?
Dat mag wat mij betreft altijd, sowieso leuk om te lezen :Y

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-12 22:53

L702

Eric #99

Ik heb mijn Analogue 3D vandaag ook ontvangen. Werd verzonden met FedEx, Ik moest 58,90 euro aan invoerbelasting en servicekosten betalen. Geleverd inderdaad met Amerikaans USB-C adaptertje, USB-C kabel en HDMI kabel, allemaal een beetje overbodig IMHO.

Firmware geupdate en een paar cartridges mee gespeeld i.c.m. 8BitDo Mod Kit N64 controllers (Bluetooth). Eerste indruk is; OK. Het menu voelt wat traag aan, de ventilator is duidelijk hoorbaar en draait vrijwel constant tijdens het spelen. En de console heeft net als de originele N64 last van framedrops in sommige games (Banjo-Tooie bijvoorbeeld), wat ik eigenlijk niet had verwacht (is dat een limitatie van de cartridge i.p.v. console?)

Als ik mijn console heen en weer schud klinkt het ook alsof er zand in zit... :? Heeft hier nog iemand last van?

De beeldsettings staan standaard niet op integer scaling en zijn wat blurry, wat opzicht niet gek is voor 3D content maar dan heeft de 2160P weinig voordeel over 1080P. Wat ik wel fijn vind is dat de settings per cartridge worden opgeslagen, en met wat spelen in het menu kon ik de output naar wens krijgen; zo scherp mogelijk.

Toch redelijk weinig voordeel t.o.v. een HDMI N64 of RGBS N64 met scaler. Grootste voordeel is 4 player Super Smash Bros met wireless controllers. :)

• masauri

masauri

aka qwybyte

L702 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 00:33:
Ik heb mijn Analogue 3D vandaag ook ontvangen. Werd verzonden met FedEx, Ik moest 58,90 euro aan invoerbelasting en servicekosten betalen.
Klopt, zelfde hier.
Geleverd inderdaad met Amerikaans USB-C adaptertje, USB-C kabel en HDMI kabel, allemaal een beetje overbodig IMHO.
Ik heb reactie op mijn vraag gekregen, dit was hun antwoord:
Thanks for writing in.
We always suggest using the included Power Supply and USB-C cable, but if you are located in a region with different style outlets, you may need a plug adapter.
If using a plug adapter, we strongly recommend to use adapters that are certified and compliant with relevant standards within your country or region.
Otherwise, most modern USB-C adapters that use Power Delivery (PD 3.0) will fully support Analogue 3D. Technical details can be found in our user's guide here in section 8.1.
Maw, woon je ergens anders dan Noord Amerika, sop het u op en gebruik een adapter die 30W PD3.0 heeft.
Ik heb er zo gisteren al 1 besteld die ik enkel voor de console ga gebruiken: https://www.amazon.de/dp/B0FFMR1N9H
Firmware geupdate en een paar cartridges mee gespeeld i.c.m. 8BitDo Mod Kit N64 controllers (Bluetooth).
Hoe hebt ge deze firmware update uitgevoerd? Via de SD kaart of OTA?
En hebt ge de firmware van de controllers ook geupdate?
Eerste indruk is; OK. Het menu voelt wat traag aan, de ventilator is duidelijk hoorbaar en draait vrijwel constant tijdens het spelen. En de console heeft net als de originele N64 last van framedrops in sommige games (Banjo-Tooie bijvoorbeeld), wat ik eigenlijk niet had verwacht (is dat een limitatie van de cartridge i.p.v. console?)
Kort antwoord: limitatie van de N64.
Omdat de console op basis van FPGA is, neemt hij letterlijk over hoe het spel origineel gespeeld kon worden.
Dus ja, framedrops kunnen spelafhankelijk zijn. Ik heb dit in meerdere video's zien voorbij komen en ik heb zelfs gezien dat er een bug bekend is geworden die volgens mij de spelmakers zelf niet wisten.
Bij de beetle racing game, wanneer je originele controllers gebruikt, dan versnelt het intro menu steeds sneller en sneller per toegevoegd rumble pack.
En zo zijn er nog een paar quirks uitgekomen.
De overclock functie helpt (deels of volledig) om dit op te vangen.
Als ik mijn console heen en weer schud klinkt het ook alsof er zand in zit... :? Heeft hier nog iemand last van?
Als ik er mee schud lijkt t bij mij of er ergens een los afgebroken stukje in zit, maar zand niet direct.
Als je het aan durft kan je hem altijd open draaien he.
In de review van mij die er aan komt, zit een video tussen van iemand die hem open draait. Vrij makkelijk te doen.
De beeldsettings staan standaard niet op integer scaling en zijn wat blurry, wat opzicht niet gek is voor 3D content maar dan heeft de 2160P weinig voordeel over 1080P.
Het grote voordeel dat bijna iedere reviewer aan haalt is dat alles naar eigen smaak en wens in te stellen is. Dus bekijken en testen wat werkt per game is wat velen aanraden, en ja, daar gaat veel tijd in zitten, dus een excel maken en delen om de settings te delen? :p
Wat ik wel fijn vind is dat de settings per cartridge worden opgeslagen, en met wat spelen in het menu kon ik de output naar wens krijgen; zo scherp mogelijk.
Algemene instelling kan je ook selecteren. Ik ga zelf ook voor zo clean mogelijk 8)
Toch redelijk weinig voordeel t.o.v. een HDMI N64 of RGBS N64 met scaler. Grootste voordeel is 4 player Super Smash Bros met wireless controllers. :)
De opmerkingen die reviewers aanhalen is dat de kost een verschil is, dit koop je out of the box ipv zelf nog te moeten (laten) modden. Of andere trukjes gebruiken zoals upscalers die weer voor extra input lag zorgen.
En ja, die wireless controllers, blijft toch wel fijn en veilig ja. Zeker als je 2 sprintende katten door het huis hebt rennen 's avonds :+

Edit : bij deze de reviewurl: Analogue 3D Zwart review door masauri

Edit 2: net mail ontvangen van Analogue: Analogue3D restock on Monday November 24th at 8am PST

Analogue3D will be restocked on November 24 at 8am PST. Orders will begin shipping December 2, after all pre-orders have been shipped.

[ Voor 3% gewijzigd door masauri op 21-11-2025 21:10 . Reden: Edit 2 toegevoegd ]

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
@masauri mooie uitgebreide review! _/-\o_

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 12:17
Op Reddit stroomt het vol met berichten van ontvangen 3D's, maar ik heb nog steeds geen verzendbericht ontvangen (#350XXX). Iemand hier ook nog in afwachting?

@masauri bedankt voor je review!! Als ik het goed begrijp zou zelfs een iPhone lader van 20W toereikend moeten zijn? Die zijn ook PD 3.0 volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Aardappelzakje op 23-11-2025 10:30 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Aardappelzakje schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:05:
Op Reddit stroomt het vol met berichten van ontvangen 3D's, maar ik heb nog steeds geen verzendbericht ontvangen (#350XXX). Iemand hier ook nog in afwachting?

@masauri bedankt voor je review!! Als ik het goed begrijp zou zelfs een iPhone lader van 20W toereikend moeten zijn? Die zijn ook PD 3.0 volgens mij.
30w pd 3.0 is wat analogue me gestuurd heeft.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 12:17
Oké, ik ging uit van de info via de link: https://www.analogue.co/support/3d/guide/troubleshooting

Check if the power supply is compatible (PD 3.0, 18W or more). If incompatible, the power LED will flash orange

• masauri

masauri

aka qwybyte

Je kan altijd testen met die lader.
Vraag is wat je meer vertrouwt, de helpdesk of de website.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-12 22:53

L702

Eric #99

Bedankt @masauri voor de review en antwoorden op mijn vragen/opmerkingen.

Ik heb ondertussen met vier spelers een potje SSB en Mariokart gedaan, echter kon ik de "game mode" niet zo snel vinden in het menu van de betreffende TV, en de ALLM hielp daar niet bij want we zaten tegen een inputlag aan te kijken van, naar mijn gevoel, boven de 100ms; vrijwel onspeelbaar. Daar zou natuurlijk ook nog een deel inputlag van de vier bluetooth controllers bij kunnen zitten. Op mijn eigen OLED TV met game mode en slechts een bluetooth controller merkte ik gelukkig geen inputlag. Dus met vier spelers moet ik dan nog maar een keer op mijn eigen TV testen.

Ik heb ondertussen de video gevonden waarin de console opengemaakt wordt. Er is toch wel veel lijm gebruikt wat wellicht niet heel moeilijk te verwijderen is, maar toch jammer. En ik ben een beetje verbaasd over de heatsink design. De fan in mijn console draait constant en is toch wel duidelijk hoorbaar, zelfs na afsluiten van de console blijft de fan nog even draaien, wat ik niet begrijp want er zou dan geen warmte meer geproduceerd moeten worden, toch?

Met een 18W adapter zou het systeem ook niet meer dan 18W moeten verbruiken. Dat is ongeveer net zoveel als de originele N64 welke volledig passief gekoeld wordt door een simpel aluminium U profiel. In dit apparaat zit een systeem met koper, aluminium koelfinnen en ventilator. Naar mijn idee hadden ze beter wat meer ventilatie openingen kunnen maken in de behuizing, en een grotere heatsink voor passieve koeling. Scheelt onderhoud en (in mijn geval) irritatie. :O

Wellicht wordt 30W aangeraden voor als je ook de overclock functie gebruikt en wellicht 2 controllers aan het opladen bent via de USB poorten?

Ik heb mijn console overigens aangesloten op de 30W poort van een muilti-port USB adapter. Dat scheelt me adapters in de TV kast.

[ Voor 5% gewijzigd door L702 op 23-11-2025 14:31 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

L702 schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:27:
Bedankt @masauri voor de review en antwoorden op mijn vragen/opmerkingen.
Graag gedaan ^^
Ik heb ondertussen met vier spelers een potje SSB en Mariokart gedaan, echter kon ik de "game mode" niet zo snel vinden in het menu van de betreffende TV, en de ALLM hielp daar niet bij want we zaten tegen een inputlag aan te kijken van, naar mijn gevoel, boven de 100ms; vrijwel onspeelbaar. Daar zou natuurlijk ook nog een deel inputlag van de vier bluetooth controllers bij kunnen zitten. Op mijn eigen OLED TV met game mode en slechts een bluetooth controller merkte ik gelukkig geen inputlag. Dus met vier spelers moet ik dan nog maar een keer op mijn eigen TV testen.
Ik ga dit ook nog testen, in ieder geval werkt alles wel erg vlot op mijn 15 jaar oude TV: uitvoering: Samsung LE46C750
Ik heb ondertussen de video gevonden waarin de console opengemaakt wordt. Er is toch wel veel lijm gebruikt wat wellicht niet heel moeilijk te verwijderen is, maar toch jammer. En ik ben een beetje verbaasd over de heatsink design. De fan in mijn console draait constant en is toch wel duidelijk hoorbaar, zelfs na afsluiten van de console blijft de fan nog even draaien, wat ik niet begrijp want er zou dan geen warmte meer geproduceerd moeten worden, toch?
De fan is vermoed ik idd toegevoegd om de cpu/ram te kunnen overklokken, de N64 kon al een heethoofd worden bij lange speelsessies.
Dit zal deels owv veiligheid zijn.
Ik hoorde fan wel amper, en de console staat op minder dan 1 meter van me af. Enkel bij het afsluiten blaast hij soms ff door en dan is het direct stil.
Met een 18W adapter zou het systeem ook niet meer dan 18W moeten verbruiken. Dat is ongeveer net zoveel als de originele N64 welke volledig passief gekoeld wordt door een simpel aluminium U profiel. In dit apparaat zit een systeem met koper, aluminium koelfinnen en ventilator. Naar mijn idee hadden ze beter wat meer ventilatie openingen kunnen maken in de behuizing, en een grotere heatsink voor passieve koeling. Scheelt onderhoud en (in mijn geval) irritatie. :O

Wellicht wordt 30W aangeraden voor als je ook de overclock functie gebruikt en wellicht 2 controllers aan het opladen bent via de USB poorten?

Ik heb mijn console overigens aangesloten op de 30W poort van een muilti-port USB adapter. Dat scheelt me adapters in de TV kast.
Gebrek aan ventilatie stoort me niet, maar is idd wel een gemiste kans.
Vind ik zeker een valide opmerking. De lijm idd ook wel, had beter gekund.

De 30W zal denk ik ook wel aangeraden zijn voor gelijktijdig goed op te kunnen laden, maar de accu's gaan voorlopig goed mee!
Ik zie wel nergens een indicator staan om dat in de gaten te houden.
Zo'n adaptor komt er ook nog wel eens als ik al mijn consoles langs elkaar gezet krijg, heb er de plaats niet voor in de woonkamer :(

Nu vermoed ik dat flashcards wel ff op zich gaan wachten, ben ik aan het kijken weer wat losse cartridges te kopen.
Boeiend om weer de prijzen van de markt te zien.

Deze heb ik voorlopig op mijn lijstje gezet:
Jet force Gemini (via everdrive al gespeeld, maar wil m op de analogue kunnen spelen :p)
Hydro Thunder (ik koos indertijd voor wave race, heb er nadien wel spijt van gehad dat ik deze heb laten liggen later)
Excite bike (lijkt me ook leuk voor mijn zoontje)
Bomberman Hero (bomberman 64 uitgespeeld dus ik wil wat nieuws :p )
Gauntlet legends (lijkt me vet met 4 te spelen)
1080 snowboarding (te weinig kunnen spelen vroeger)
Star Wars Episode 1 Racer (i know, deze in hd op de pc te spelen, maar toch...)

Edit: krikzz heeft intussen een video laten zien waarin de everdrive x7 het wel doet op de analogue3d. Met firmware dus op te lossen. Met wat geluk heel snel een update :*)

• masauri

masauri

aka qwybyte

De M64 is ook net voorgesteld op de site.
Met de eerste blik op de controller: https://modretro.com/pages/m64
Veel teasen, maar hij is nog niet in de verkoop gegaan... Dat zou vandaag toch moeten gebeuren.

Edit; voor de analogue is nieuwe firmware uitgekomen, 1.1.9
General
  • Enhanced device support for SD connect mode
Core
  • Substantial upgrades to Unleashed mode Overclock for CPU bound games such as Perfect Dark and Goldeneye 007
  • Fixed frame overflow issue
  • Bomberman Hero (PAL)
  • Super Smash Bros.
OS
  • Added manual region selection in the configure menu
  • Added 'Disable Texture Filtering' feature in the configure menu
  • Adjusted timing for switching between virtual Controller/Rumble Paks
  • Fixed occasional issue with truncated Library titles
  • Fixed occasional issue with Library ordering
  • General stability improvements
  • Controllers
  • Fixed inconsistency issues via USB

[ Voor 67% gewijzigd door masauri op 28-11-2025 20:26 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.