Sanny1987 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:51:
Ik ben in overleg met mijn broer en zus bezig met al onze kindertijd consoles aan het verkopen, en de SNES (NTSC, want we woonden een paar jaar niet in NL) geeft opeens alleen zwart beeld met enkele groene strepen.. iemand een idee? Het heeft zekerweten 2 jaar geleden nog gewerkt [Afbeelding]

Wel tof om alles nog 1x goed te bekijken, en dan toch deze spellen via de (S)NES mini en switch te gaan spelen ipv op de originele hardware 😅
Kan een defecte PPU zijn, dat komt wel vaker voor bij de SNES. Vooral bij de eerste versie is dit een relatief vaak voorkomend probleem.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Wow helemaal geen enkele posts m.b.t. tot de Analogue 3d?

Had toch wel verwacht dat hier mensen zouden zijn met een redellijke n64 verzameling en die dus doelgroep zouden zijn.
Aan de andere kant, n64+crt of upscaler en/of hdmi etc mods is natuurlijk ook al een hele fijne beleving.

Ze pakken de 2e grootste problemen van een stock n64 wel goed aan, goede hdmi uit met opties om het beeld zo mooi mogelijk/naar naar je eigen smaak aan te passen.
En dus ingebouwde overclock die de games met lage framerates flink verbeterd.

Het is niet een console waar ik heel veel mee doe, dus ik hou het wel bij mijn og hardware voor de authentieke beleving. Maar vind het wel leuk om ervaringen te lezen, helemaal van mensen die ik 'ken' :)

10 second ninja DONE

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:27:

Had toch wel verwacht dat hier mensen zouden zijn met een redellijke n64 verzameling en die dus doelgroep zouden zijn.
Aan de andere kant, n64+crt of upscaler en/of hdmi etc mods is natuurlijk ook al een hele fijne beleving.

Ze pakken de 2e grootste problemen van een stock n64 wel goed aan, goede hdmi uit met opties om het beeld zo mooi mogelijk/naar naar je eigen smaak aan te passen.

Het is niet een console waar ik heel veel mee doe, dus ik hou het wel bij mijn og hardware voor de authentieke beleving. Maar vind het wel leuk om ervaringen te lezen, helemaal van mensen die ik 'ken' :)
Ik heb er reeds een paar keren over gepost gehad in dit topic :P

Ik verwacht hem morgen. Kan dan gelijk verslag doen na een test sessie. Ik heb een dag vrij :+ >:)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21
Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:27:

21 oktober 2024 besteld, maar nog geen verzendbevestiging hier (ordernummer: #348XXX).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
Het embargo is ook opgeheven dus de eerste reviews staan op youtube.
Jumpman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:32:
[...]
21 oktober 2024 besteld, maar nog geen verzendbevestiging hier (ordernummer: #348XXX).
Order #325XXX, vlak nadat de presale opende gekocht.

[ Voor 66% gewijzigd door masauri op 19-11-2025 11:14 . Reden: Order info toegevoegd. ]

• Jumpman
Sagat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:53:
[...]

Dat is idd wat me triggerde......ik heb inmiddels gamesack, mvg, retro game corps en metal jesus gehad. Misschien doe ik mlig er nog bij ;)
Haha, conclusie? Nog niets gezien hier. Druk met andere zaken.

Gamesack had 'het meeste te zeuren' iets met interlacing artifacts. Verder werken everdrives niet altijd. Denk verder dat het grootste probleem is dat hij geen internal upscaling doet, dus het is echt het optimaal weergeven van hoe het er vroeger uitzag.

Maar de core functionaliteit is goed, gewoon fysieke carts spelen op een moderne tv.

Verder eigenlijk wat ik al aangaf in mijn post, heb je geen hdmi mod, dan is dit fijn. En erger je aan de matige framerate van sommige (de meeste?) games, ja dit is een elegante oplossing die ook nog enigzins tweakbaar is.

Verder als je de controller erbij koopt is dat ook een gelikte ervaring (hoewel je de console niet uit kan zetten met de controller, maar goed dit lijkt me wel te fixen via een update).

10 second ninja DONE

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
Men analogue 3D is net geleverd...met een amerikaanse stekker...
1 geluk dat ik een reisadapter heb liggen...
Iemand geïnteresseerd in een review van de console?

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
masauri schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:56:
Men analogue 3D is net geleverd...met een amerikaanse stekker...
1 geluk dat ik een reisadapter heb liggen...
Iemand geïnteresseerd in een review van de console?
Dat mag wat mij betreft altijd, sowieso leuk om te lezen :Y

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

L702

Eric #99

Ik heb mijn Analogue 3D vandaag ook ontvangen. Werd verzonden met FedEx, Ik moest 58,90 euro aan invoerbelasting en servicekosten betalen. Geleverd inderdaad met Amerikaans USB-C adaptertje, USB-C kabel en HDMI kabel, allemaal een beetje overbodig IMHO.

Firmware geupdate en een paar cartridges mee gespeeld i.c.m. 8BitDo Mod Kit N64 controllers (Bluetooth). Eerste indruk is; OK. Het menu voelt wat traag aan, de ventilator is duidelijk hoorbaar en draait vrijwel constant tijdens het spelen. En de console heeft net als de originele N64 last van framedrops in sommige games (Banjo-Tooie bijvoorbeeld), wat ik eigenlijk niet had verwacht (is dat een limitatie van de cartridge i.p.v. console?)

Als ik mijn console heen en weer schud klinkt het ook alsof er zand in zit... :? Heeft hier nog iemand last van?

De beeldsettings staan standaard niet op integer scaling en zijn wat blurry, wat opzicht niet gek is voor 3D content maar dan heeft de 2160P weinig voordeel over 1080P. Wat ik wel fijn vind is dat de settings per cartridge worden opgeslagen, en met wat spelen in het menu kon ik de output naar wens krijgen; zo scherp mogelijk.

Toch redelijk weinig voordeel t.o.v. een HDMI N64 of RGBS N64 met scaler. Grootste voordeel is 4 player Super Smash Bros met wireless controllers. :)

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
L702 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 00:33:
Ik heb mijn Analogue 3D vandaag ook ontvangen. Werd verzonden met FedEx, Ik moest 58,90 euro aan invoerbelasting en servicekosten betalen.
Klopt, zelfde hier.
Geleverd inderdaad met Amerikaans USB-C adaptertje, USB-C kabel en HDMI kabel, allemaal een beetje overbodig IMHO.
Ik heb reactie op mijn vraag gekregen, dit was hun antwoord:
Thanks for writing in.
We always suggest using the included Power Supply and USB-C cable, but if you are located in a region with different style outlets, you may need a plug adapter.
If using a plug adapter, we strongly recommend to use adapters that are certified and compliant with relevant standards within your country or region.
Otherwise, most modern USB-C adapters that use Power Delivery (PD 3.0) will fully support Analogue 3D. Technical details can be found in our user's guide here in section 8.1.
Maw, woon je ergens anders dan Noord Amerika, sop het u op en gebruik een adapter die 30W PD3.0 heeft.
Ik heb er zo gisteren al 1 besteld die ik enkel voor de console ga gebruiken: https://www.amazon.de/dp/B0FFMR1N9H
Firmware geupdate en een paar cartridges mee gespeeld i.c.m. 8BitDo Mod Kit N64 controllers (Bluetooth).
Hoe hebt ge deze firmware update uitgevoerd? Via de SD kaart of OTA?
En hebt ge de firmware van de controllers ook geupdate?
Eerste indruk is; OK. Het menu voelt wat traag aan, de ventilator is duidelijk hoorbaar en draait vrijwel constant tijdens het spelen. En de console heeft net als de originele N64 last van framedrops in sommige games (Banjo-Tooie bijvoorbeeld), wat ik eigenlijk niet had verwacht (is dat een limitatie van de cartridge i.p.v. console?)
Kort antwoord: limitatie van de N64.
Omdat de console op basis van FPGA is, neemt hij letterlijk over hoe het spel origineel gespeeld kon worden.
Dus ja, framedrops kunnen spelafhankelijk zijn. Ik heb dit in meerdere video's zien voorbij komen en ik heb zelfs gezien dat er een bug bekend is geworden die volgens mij de spelmakers zelf niet wisten.
Bij de beetle racing game, wanneer je originele controllers gebruikt, dan versnelt het intro menu steeds sneller en sneller per toegevoegd rumble pack.
En zo zijn er nog een paar quirks uitgekomen.
De overclock functie helpt (deels of volledig) om dit op te vangen.
Als ik mijn console heen en weer schud klinkt het ook alsof er zand in zit... :? Heeft hier nog iemand last van?
Als ik er mee schud lijkt t bij mij of er ergens een los afgebroken stukje in zit, maar zand niet direct.
Als je het aan durft kan je hem altijd open draaien he.
In de review van mij die er aan komt, zit een video tussen van iemand die hem open draait. Vrij makkelijk te doen.
De beeldsettings staan standaard niet op integer scaling en zijn wat blurry, wat opzicht niet gek is voor 3D content maar dan heeft de 2160P weinig voordeel over 1080P.
Het grote voordeel dat bijna iedere reviewer aan haalt is dat alles naar eigen smaak en wens in te stellen is. Dus bekijken en testen wat werkt per game is wat velen aanraden, en ja, daar gaat veel tijd in zitten, dus een excel maken en delen om de settings te delen? :p
Wat ik wel fijn vind is dat de settings per cartridge worden opgeslagen, en met wat spelen in het menu kon ik de output naar wens krijgen; zo scherp mogelijk.
Algemene instelling kan je ook selecteren. Ik ga zelf ook voor zo clean mogelijk 8)
Toch redelijk weinig voordeel t.o.v. een HDMI N64 of RGBS N64 met scaler. Grootste voordeel is 4 player Super Smash Bros met wireless controllers. :)
De opmerkingen die reviewers aanhalen is dat de kost een verschil is, dit koop je out of the box ipv zelf nog te moeten (laten) modden. Of andere trukjes gebruiken zoals upscalers die weer voor extra input lag zorgen.
En ja, die wireless controllers, blijft toch wel fijn en veilig ja. Zeker als je 2 sprintende katten door het huis hebt rennen 's avonds :+

Edit : bij deze de reviewurl: Analogue 3D Zwart review door masauri

Edit 2: net mail ontvangen van Analogue: Analogue3D restock on Monday November 24th at 8am PST

Analogue3D will be restocked on November 24 at 8am PST. Orders will begin shipping December 2, after all pre-orders have been shipped.

[ Voor 3% gewijzigd door masauri op 21-11-2025 21:10 . Reden: Edit 2 toegevoegd ]

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
@masauri mooie uitgebreide review! _/-\o_

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 12:17
Op Reddit stroomt het vol met berichten van ontvangen 3D's, maar ik heb nog steeds geen verzendbericht ontvangen (#350XXX). Iemand hier ook nog in afwachting?

@masauri bedankt voor je review!! Als ik het goed begrijp zou zelfs een iPhone lader van 20W toereikend moeten zijn? Die zijn ook PD 3.0 volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Aardappelzakje op 23-11-2025 10:30 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
Aardappelzakje schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:05:
Op Reddit stroomt het vol met berichten van ontvangen 3D's, maar ik heb nog steeds geen verzendbericht ontvangen (#350XXX). Iemand hier ook nog in afwachting?

@masauri bedankt voor je review!! Als ik het goed begrijp zou zelfs een iPhone lader van 20W toereikend moeten zijn? Die zijn ook PD 3.0 volgens mij.
30w pd 3.0 is wat analogue me gestuurd heeft.

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 12:17
Oké, ik ging uit van de info via de link: https://www.analogue.co/support/3d/guide/troubleshooting

Check if the power supply is compatible (PD 3.0, 18W or more). If incompatible, the power LED will flash orange

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
Je kan altijd testen met die lader.
Vraag is wat je meer vertrouwt, de helpdesk of de website.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-12 00:18

L702

Eric #99

Bedankt @masauri voor de review en antwoorden op mijn vragen/opmerkingen.

Ik heb ondertussen met vier spelers een potje SSB en Mariokart gedaan, echter kon ik de "game mode" niet zo snel vinden in het menu van de betreffende TV, en de ALLM hielp daar niet bij want we zaten tegen een inputlag aan te kijken van, naar mijn gevoel, boven de 100ms; vrijwel onspeelbaar. Daar zou natuurlijk ook nog een deel inputlag van de vier bluetooth controllers bij kunnen zitten. Op mijn eigen OLED TV met game mode en slechts een bluetooth controller merkte ik gelukkig geen inputlag. Dus met vier spelers moet ik dan nog maar een keer op mijn eigen TV testen.

Ik heb ondertussen de video gevonden waarin de console opengemaakt wordt. Er is toch wel veel lijm gebruikt wat wellicht niet heel moeilijk te verwijderen is, maar toch jammer. En ik ben een beetje verbaasd over de heatsink design. De fan in mijn console draait constant en is toch wel duidelijk hoorbaar, zelfs na afsluiten van de console blijft de fan nog even draaien, wat ik niet begrijp want er zou dan geen warmte meer geproduceerd moeten worden, toch?

Met een 18W adapter zou het systeem ook niet meer dan 18W moeten verbruiken. Dat is ongeveer net zoveel als de originele N64 welke volledig passief gekoeld wordt door een simpel aluminium U profiel. In dit apparaat zit een systeem met koper, aluminium koelfinnen en ventilator. Naar mijn idee hadden ze beter wat meer ventilatie openingen kunnen maken in de behuizing, en een grotere heatsink voor passieve koeling. Scheelt onderhoud en (in mijn geval) irritatie. :O

Wellicht wordt 30W aangeraden voor als je ook de overclock functie gebruikt en wellicht 2 controllers aan het opladen bent via de USB poorten?

Ik heb mijn console overigens aangesloten op de 30W poort van een muilti-port USB adapter. Dat scheelt me adapters in de TV kast.

[ Voor 5% gewijzigd door L702 op 23-11-2025 14:31 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
L702 schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:27:
Bedankt @masauri voor de review en antwoorden op mijn vragen/opmerkingen.
Graag gedaan ^^
Ik heb ondertussen met vier spelers een potje SSB en Mariokart gedaan, echter kon ik de "game mode" niet zo snel vinden in het menu van de betreffende TV, en de ALLM hielp daar niet bij want we zaten tegen een inputlag aan te kijken van, naar mijn gevoel, boven de 100ms; vrijwel onspeelbaar. Daar zou natuurlijk ook nog een deel inputlag van de vier bluetooth controllers bij kunnen zitten. Op mijn eigen OLED TV met game mode en slechts een bluetooth controller merkte ik gelukkig geen inputlag. Dus met vier spelers moet ik dan nog maar een keer op mijn eigen TV testen.
Ik ga dit ook nog testen, in ieder geval werkt alles wel erg vlot op mijn 15 jaar oude TV: uitvoering: Samsung LE46C750
Ik heb ondertussen de video gevonden waarin de console opengemaakt wordt. Er is toch wel veel lijm gebruikt wat wellicht niet heel moeilijk te verwijderen is, maar toch jammer. En ik ben een beetje verbaasd over de heatsink design. De fan in mijn console draait constant en is toch wel duidelijk hoorbaar, zelfs na afsluiten van de console blijft de fan nog even draaien, wat ik niet begrijp want er zou dan geen warmte meer geproduceerd moeten worden, toch?
De fan is vermoed ik idd toegevoegd om de cpu/ram te kunnen overklokken, de N64 kon al een heethoofd worden bij lange speelsessies.
Dit zal deels owv veiligheid zijn.
Ik hoorde fan wel amper, en de console staat op minder dan 1 meter van me af. Enkel bij het afsluiten blaast hij soms ff door en dan is het direct stil.
Met een 18W adapter zou het systeem ook niet meer dan 18W moeten verbruiken. Dat is ongeveer net zoveel als de originele N64 welke volledig passief gekoeld wordt door een simpel aluminium U profiel. In dit apparaat zit een systeem met koper, aluminium koelfinnen en ventilator. Naar mijn idee hadden ze beter wat meer ventilatie openingen kunnen maken in de behuizing, en een grotere heatsink voor passieve koeling. Scheelt onderhoud en (in mijn geval) irritatie. :O

Wellicht wordt 30W aangeraden voor als je ook de overclock functie gebruikt en wellicht 2 controllers aan het opladen bent via de USB poorten?

Ik heb mijn console overigens aangesloten op de 30W poort van een muilti-port USB adapter. Dat scheelt me adapters in de TV kast.
Gebrek aan ventilatie stoort me niet, maar is idd wel een gemiste kans.
Vind ik zeker een valide opmerking. De lijm idd ook wel, had beter gekund.

De 30W zal denk ik ook wel aangeraden zijn voor gelijktijdig goed op te kunnen laden, maar de accu's gaan voorlopig goed mee!
Ik zie wel nergens een indicator staan om dat in de gaten te houden.
Zo'n adaptor komt er ook nog wel eens als ik al mijn consoles langs elkaar gezet krijg, heb er de plaats niet voor in de woonkamer :(

Nu vermoed ik dat flashcards wel ff op zich gaan wachten, ben ik aan het kijken weer wat losse cartridges te kopen.
Boeiend om weer de prijzen van de markt te zien.

Deze heb ik voorlopig op mijn lijstje gezet:
Jet force Gemini (via everdrive al gespeeld, maar wil m op de analogue kunnen spelen :p)
Hydro Thunder (ik koos indertijd voor wave race, heb er nadien wel spijt van gehad dat ik deze heb laten liggen later)
Excite bike (lijkt me ook leuk voor mijn zoontje)
Bomberman Hero (bomberman 64 uitgespeeld dus ik wil wat nieuws :p )
Gauntlet legends (lijkt me vet met 4 te spelen)
1080 snowboarding (te weinig kunnen spelen vroeger)
Star Wars Episode 1 Racer (i know, deze in hd op de pc te spelen, maar toch...)

Edit: krikzz heeft intussen een video laten zien waarin de everdrive x7 het wel doet op de analogue3d. Met firmware dus op te lossen. Met wat geluk heel snel een update :*)

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
De M64 is ook net voorgesteld op de site.
Met de eerste blik op de controller: https://modretro.com/pages/m64
Veel teasen, maar hij is nog niet in de verkoop gegaan... Dat zou vandaag toch moeten gebeuren.

Edit; voor de analogue is nieuwe firmware uitgekomen, 1.1.9
General
  • Enhanced device support for SD connect mode
Core
  • Substantial upgrades to Unleashed mode Overclock for CPU bound games such as Perfect Dark and Goldeneye 007
  • Fixed frame overflow issue
  • Bomberman Hero (PAL)
  • Super Smash Bros.
OS
  • Added manual region selection in the configure menu
  • Added 'Disable Texture Filtering' feature in the configure menu
  • Adjusted timing for switching between virtual Controller/Rumble Paks
  • Fixed occasional issue with truncated Library titles
  • Fixed occasional issue with Library ordering
  • General stability improvements
  • Controllers
  • Fixed inconsistency issues via USB

[ Voor 67% gewijzigd door masauri op 28-11-2025 20:26 ]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12 14:58
De MISTer (Pie of SS one , of de classic triple stack met de DE10, of de QM tech) is dan een betere keus, dan de "3d" van ANALogue..
Goedkoper, en veel veel meer mogelijkheden...

Als je fanboy bent, / of echt met fysieke carts wil spelen, snap ik het, maar er is ZOVEEL beters te krijgen dan wat Analogue brouwt, zeker met hun matige support, en gecreëerde schaarste...

Nadeel is zoals gezegd dat je met ROMS moet werken, maar ja die heb je toch al , als backup van je eigen legale gekochte spellen vroeger....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-12 11:52

koelebobes

Wen BTC €100K

Gisteren na een tijdje video’s te hebben bestudeerd en na de goede ervaringen met mijn Analogue Pocket toch besloten de 3D te bestellen… ook mede omdat ze nu Funtastic kleuren aanbieden.

Ik was er vrij vlot bij en kon mijn lievelingskleur “Fire Orange” vrij vloeiend bestellen met de bijbehorende 8BitDo controller

En het mooiste van alles… hij komt maandag al binnen 🤯

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn2KUTwqHu6XwZEaIDFi19RZn4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyTWQhb857A5AAl354EKajiR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door koelebobes op 11-12-2025 13:33 ]

BTC €94.837,08

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:36
Pandanl schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:43:
Geen idee of dit thuis hoort in dit topic maar ik zoek betatesters die een OG Xbox hebben en gebruik maken van een domotica systeem. Ik heb een pcb ontworpen waarmee je via wifi de xbox kan aanzetten en de disk drive kan openen.

Mocht er iemand interesse hebben om te testen dan hoor ik het graag via een PM.
Ik heb geen domotica systeem, maar ik heb wel interesse om je vooruitgang te volgen met je project. Is er een plaats waar we je project kunnen volgen?

Discogs collection

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:23

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb onlangs een Nintendo Nes nog in de doos uit de jaren 80 op MP gezet.
Dacht dat ik meteen besprongen zou worden met flinke biedingen.
Maar niks hoor. Wel biedingen, maar niet dat je nou zegt poeh poeh.
Ben ik gewoon een beetje teveel meegegaan in het sprookje dat oude computerspellen zo waardevol zijn?
Of zit ik op MP in de hoek van sjacheraars en koopjesjagers? En moet ik uitwijken naar bijvoorbeeld Catawiki?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02
Rzaan schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:50:
Ben ik gewoon een beetje teveel meegegaan in het sprookje dat oude computerspellen zo waardevol zijn?
Of zit ik op MP in de hoek van sjacheraars en koopjesjagers? En moet ik uitwijken naar bijvoorbeeld Catawiki?
Op een of andere manier is de SNES een stuk meer animo voor. Al hangt het ook wel af van wat je er aan spellen bij hebt enz.

Ik had voor de gein een tijdje terug m’n NES eens te koop gezet, dat liep aardig storm maar er zitten 20 spellen, meerdere controllers en een zapper bij.

Wel vooral van die retroshops/handelaars die er snel geld aan willen verdienen.

Adjust non olet, plerumque...

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

1nsane schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:13:
[...]
Wel vooral van die retroshops/handelaars die er snel geld aan willen verdienen.
Die reageerde inderdaad als eerste.
Die bood niet echt veel. Ook niet openbaar zoals ik duidelijk gesteld had.
Van hem zag ik weer spullen te koop staan op Catawiki.
Hij doet natuurlijk niets verkeerds, en hiep hiep hoera voor hem als het lukt.
Maar het is wel heel doorzichtig allemaal (of transparant, hoe je er naar kijkt)

Misschien eens op een buitenlandse site zetten zoals de Duitse eBay.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:43
Wat voor niveau biedingen moet ik aan denken? Daar blijf je nogal vaag over.
Ik had tien jaar geleden heb ik voor €30 een boxed NES gehaald, vijf jaar later voor €150 verkocht.
(Tegenwoordig koop ik ze alleen over als ze defect zijn :+ )

Uit mijn ervaring kan je er games bij aanbieden maar voegt dat niet heel veel toe voor de prijs, uiteindelijk kan je los meer ervoor krijgen (maar dat kost je dan ook wat meer moeite)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flapperbol schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:16:
[...]

Wat voor niveau biedingen moet ik aan denken? Daar blijf je nogal vaag over.
Ik had tien jaar geleden heb ik voor €30 een boxed NES gehaald, vijf jaar later voor €150 verkocht.
(Tegenwoordig koop ik ze alleen over als ze defect zijn :+ )

Uit mijn ervaring kan je er games bij aanbieden maar voegt dat niet heel veel toe voor de prijs, uiteindelijk kan je los meer ervoor krijgen (maar dat kost je dan ook wat meer moeite)
Er is geboden tot € 140. Een handelaar bood € 125.
Hij nauwelijks verkleurd, zitten 2 controllers bij. Tevens een mat waar je op kunt springen en het bijbehorende spel.
Ook nog handleiding en wat andere documenten.
Doos is nog prima en het piepschuim dat erin hoort, heeft 2 beschadigingen.

Ik vind € 140 echt veel te weinig. Dan laat ik hem nog wel 10 jaar op zolder staan. Plek genoeg.
Rzaan schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:34:
[...]

Hij nauwelijks verkleurd, zitten 2 controllers bij. Tevens een mat waar je op kunt springen en het bijbehorende spel.

Ik vind € 140 echt veel te weinig. Dan laat ik hem nog wel 10 jaar op zolder staan. Plek genoeg.
Als je €140 "echt veel te weinig" vind moet je hem lekker op je zolder laten staan. Je klinkt alsof je er €300 voor verwacht ofzo. Wat wil je er voor hebben dan?

Catawiki is echt een waardeloze website waar mensen het onderste uit de kan proberen te halen. Hun "experts" zijn echt idiots die er de ballen verstand van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 15-12-2025 11:34 ]

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12 11:17
[...]

€140 voor een NES zoals je beschrijft, is wel een beetje de gangbare prijs. Veel meer gaat het niet meer opleveren.
Het is allemaal "wat de gek er voor geeft". Ja, soms zijn er consoles die voor meer gaan, of waar meer voor gevraagd wordt. Maar dat zijn uitschieters.

Over het algemeen gaat een beetje een nette NES voor onder de €100 weg, daarboven staan ze enige tijd te koop.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Seroczynski schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:31:
[...]

Als je €140 "echt veel te weinig" vind moet je hem lekker op je zolder laten staan. Je klinkt alsof je er €300 voor verwacht ofzo. Wat wil je er voor hebben dan?

Catawiki is echt een waardeloze website waar mensen het onderste uit de kan proberen te halen. Hun "experts" zijn echt idiots die er de ballen verstand van hebben.
€ 250 of € 300 had ik inderdaad wel verwacht ja.
Die prijzen zie ik wel op Catawiki bereikt worden.

In welke zin is Catawiki waardeloos omdat mensen het onderste uit de kan proberen te halen?
Het is een openbare site, waar iedereen kan bieden. Natuurlijk hoop je als verkoper het onderste uit de kan te halen.

De waardebepalingen van de experts heb ik soms wel mijn vraagtekens bij. Uiteindelijk bepaalt echter in 90% van de gevallen de markt de prijs
Ik volg veilinghuizen redelijk en ben ook zeer actief in de verkoop en aankoop van kunst en andere zaken. Het is daar niet vaak anders da bij Catawiki. Taxeren is nu eenmaal veel natte vingerwerk. Ligt er ook nog aan in welke bubbel je zit.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[...]

Zelf heb ik voor 80 euro een heel nette NES met Zapper en MarioBros/Duck Hunt en controller gehaald. Dit was bij een lokale retro gamestore. Zonder doos. 140 klinkt als een gangbare prijs.

De consoles zijn niet zeldzaam, sommige spellen zijn zeldzaam en veel geld waard als je ze compleet en in goede staat hebt. Dan gaat de prijs omhoog.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

eltweako schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:36:
[...]

€140 voor een NES zoals je beschrijft, is wel een beetje de gangbare prijs. Veel meer gaat het niet meer opleveren.
Het is allemaal "wat de gek er voor geeft". Ja, soms zijn er consoles die voor meer gaan, of waar meer voor gevraagd wordt. Maar dat zijn uitschieters.

Over het algemeen gaat een beetje een nette NES voor onder de €100 weg, daarboven staan ze enige tijd te koop.
Het is niet alleen de NES. Het is ook de doos, documenten, een actie-mat.
Dat geeft het allemaal meer waarde.
Als een handelaar me al 125 biedt, weet ik dat ik bij een particulier meer zou moeten kunnen krijgen.

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12 11:17
Rzaan schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:44:
[...]

Als een handelaar me al 125 biedt, weet ik dat ik bij een particulier meer zou moeten kunnen krijgen.
Een kale nes zie ik vaker voorbij komen voor 40-50 euro, maar die zijn vrij snel weg.
Catawiki is een wespennest, de prijzen die je daar ziet worden zelden daadwerkelijk gehaald. Ook zijn hun experts een lachertje, ze pakken het altijd bijzonder breed. Voor zowat al het speelgoed is "Toby Wickwire" de expert, een Amerikaan die een winkel heeft met retro speelgoed, en dan moet je vooral denken aan actiefiguren/knuffels enz. Daar komt bij dat de VS een heel andere markt is.
Als ik zie wat voor prijzen die inschat voor consoles, dat gaat nergens over.

Natuurlijk moet je Catawiki proberen als je meer voor je console wilt, maar je moet ook realistisch zijn met wat zoiets waard is. Let ook op dat catawiki ook 12.5% verkoopcommissie in rekening brengt.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:59
eltweako schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:11:
[...]

Een kale nes zie ik vaker voorbij komen voor 40-50 euro, maar die zijn vrij snel weg.
Catawiki is een wespennest, de prijzen die je daar ziet worden zelden daadwerkelijk gehaald. Ook zijn hun experts een lachertje, ze pakken het altijd bijzonder breed. Voor zowat al het speelgoed is "Toby Wickwire" de expert, een Amerikaan die een winkel heeft met retro speelgoed, en dan moet je vooral denken aan actiefiguren/knuffels enz. Daar komt bij dat de VS een heel andere markt is.
Als ik zie wat voor prijzen die inschat voor consoles, dat gaat nergens over.

Natuurlijk moet je Catawiki proberen als je meer voor je console wilt, maar je moet ook realistisch zijn met wat zoiets waard is. Let ook op dat catawiki ook 12.5% verkoopcommissie in rekening brengt.
Was de experts toegewezen voor games en consoles op catawiki niet een auto “expert”?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wacht nu al bijna een jaar op mijn SuperStation One (Founders Edition). Met de Analogue 3D net uit, speel ik met de gedachte mijn bestelling te annuleren. Vooral als er binnenkort wellicht een firmware voor de Analogue 3D uit wordt gebracht die het laden van ROMs voor andere systemen mogelijk maakt.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02
Rzaan schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:44:
[...]

Over het algemeen lijkt de SNES en bijbehorende games meer op te brengen dan een NES waarschijnlijk door beschikbaarheid.

De bedragen die jij noemde, kreeg ik wel geboden voor m'n NES maar de 20 games die ik heb, zit onder andere CiB Ducktales 2 bij en die is relatief duur.

Adjust non olet, plerumque...

• Jumpman
Rzaan schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:42:
[...]

€ 250 of € 300 had ik inderdaad wel verwacht ja.
Die prijzen zie ik wel op Catawiki bereikt worden.

In welke zin is Catawiki waardeloos omdat mensen het onderste uit de kan proberen te halen?
Het is een openbare site, waar iedereen kan bieden. Natuurlijk hoop je als verkoper het onderste uit de kan te halen.

De waardebepalingen van de experts heb ik soms wel mijn vraagtekens bij. Uiteindelijk bepaalt echter in 90% van de gevallen de markt de prijs
Ik volg veilinghuizen redelijk en ben ook zeer actief in de verkoop en aankoop van kunst en andere zaken. Het is daar niet vaak anders da bij Catawiki. Taxeren is nu eenmaal veel natte vingerwerk. Ligt er ook nog aan in welke bubbel je zit.
Het is ook een generatie dingetje, de meeste mensen die een Nintendo NES in verzamelwaarde/staat willen, hebben er al één van de NES generatie. Voor de nieuwe generatie verzamelaars is de Nintendo NES iets van voor hun tijd en is het bijvoorbeeld alleen interessant voor iemand die nieuw op de markt komt en bijvoorbeeld alle Nintendo consoles wil hebben. Daarbij als je nu nog de echte NES top games CIB wilt kopen in verzamelwaarde/staat die enorm aan de prijs zijn, dan weegt dat mee of je een Nintendo NES CIB in topstaat wil kopen. Een jaar of drie geleden gingen nette Nintendo NES consoles CIB zeker voor rond de €250,00/300,00, maar die piek lijkt een beetje voorbij. Dus of je hebt een exemplaar waar nog net teveel 'mis' mee is (handleiding mist, net teveel beschadigingen) of je moet veel geduld hebben.

@MaZo gezien de track record van Analogue zou ik er niet vanuit gaan dat de 3D andere cores gaat ondersteunen dan N64. Bij de pocket was het zo dat het apparaat sowieso meerdere cores moest ondersteunen, daarnaast maakt deze gebruik van dezelfde fpga als de mister waardoor het porten van de cores redelijk simpel was. Op andere consoles heeft analogue nooit andere cores ondersteund.

@Rzaan sorry dat ik het moet zeggen, maar je hebt gewoon geen realistisch bedrag in je hoofd. €140 lijkt me redelijk marktconforme prijs. Bv op Pricecharting kan je zien dat boxed NES voor een redelijke variatie aan prijzen verkocht worden. Het is echt niet dat ze standaard voor €250-300 verkocht, ze gaan ook voor minder dan €140, en dan moet je ook nog commissie betalen. Bij catawiki gaat dat echt niet anders zijn. Wat dan niet meehelpt is dat je set niet compleet is (game ontbreekt) en niet in topstaat (piepschuim beschadigd). Dus het advies van @Seroczynski is nog niet zo slecht. Bedenk wel dat catawiki verkoopverplichting heeft, dus als het bedrag hoger uitkomt is het mooi maar andersom als het tegenvalt heb je gewoon pech. Overigens gaat de discussie tegen de topic regels in.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12 14:18
cold_as_ijs schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:11:
@MaZo gezien de track record van Analogue zou ik er niet vanuit gaan dat de 3D andere cores gaat ondersteunen dan N64. Bij de pocket was het zo dat het apparaat sowieso meerdere cores moest ondersteunen, daarnaast maakt deze gebruik van dezelfde fpga als de mister waardoor het porten van de cores redelijk simpel was. Op andere consoles heeft analogue nooit andere cores ondersteund.

@Rzaan sorry dat ik het moet zeggen, maar je hebt gewoon geen realistisch bedrag in je hoofd. €140 lijkt me redelijk marktconforme prijs. Bv op Pricecharting kan je zien dat boxed NES voor een redelijke variatie aan prijzen verkocht worden. Het is echt niet dat ze standaard voor €250-300 verkocht, ze gaan ook voor minder dan €140, en dan moet je ook nog commissie betalen. Bij catawiki gaat dat echt niet anders zijn. Wat dan niet meehelpt is dat je set niet compleet is (game ontbreekt) en niet in topstaat (piepschuim beschadigd). Dus het advies van @Seroczynski is nog niet zo slecht. Bedenk wel dat catawiki verkoopverplichting heeft, dus als het bedrag hoger uitkomt is het mooi maar andersom als het tegenvalt heb je gewoon pech. Overigens gaat de discussie tegen de topic regels in.
maar veel mensen maken echter gebruik van minimum prijs op catawiki. wel minder kijkers die erop gaan bieden dan maar de zekerheid zou er kunnen zijn.
Sites als catawiki hebben wel meer buitenlandse kopers die over het algemeen meer geld uitgeven. dus ja je zou er hogere bedragen voor kunnen krijgen. zelfs na de kosten. zou wel aanraden zonder minimum prijs gezien heel veel mensen zelfs met hogere biedingen minimum prijs listings skippen. er is meer hype zonder minimum prijs dat mensen er tijd voor gaan maken. wellicht dat je er dan 200 voor kunt krijgen

Over het algemeen als je echt over de 300 voor een cib nes wil hebben en de standaard versie moet alles er echt heel gelikt uitzien zeker qua de doos. en de console nog in het plastic met al het papier werk etc. ik vermoedt niet dat jou console nog in zo'n staat is als ik de berichten zo check. lijkt me meer een boxed console in redelijk goede staat. Grijze nes is verder niet heel ongewoon of zeldzaam. overigens particulieren die hoge prijzen betalen zullen bijna nooit zo gemakkelijk zijn als verkoop aan een handelaar.

Als je een nes snel verkocht wil hebben in doos en hij is niet in top staat. dan is het inderdaad rond de 120-150. zoek je meer dan kan je het buitenland proberen of langer wachten en dan moet je wel goede foto's maken als je dat soort kopers wilt trekken. op marktplaats kan het ook maar dan moet je er waarschijnlijk meer werk instoppen. Als je marktprijzen wil kost dat meer tijd, mensen doen enkel snel qua aankoop als er fomo is en goede prijs. of je moet echt iets heel uitzonderlijks hebben wat een cib nes niet is.

Overigens de hype zit hem meer in 16 bit tot ps1 era op het moment. nes is wat minder gehyped tenzij je echt spul in top staat hebt maar dat hebben de meeste mensen niet qua nes.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 15-12-2025 17:43 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

(jarig!)
MaZo schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:50:
Wacht nu al bijna een jaar op mijn SuperStation One (Founders Edition). Met de Analogue 3D net uit, speel ik met de gedachte mijn bestelling te annuleren. Vooral als er binnenkort wellicht een firmware voor de Analogue 3D uit wordt gebracht die het laden van ROMs voor andere systemen mogelijk maakt.
Hoe bedoel je dit juist? N64 roms kan je al spelen. Via een summer kart of ever drive x7 cartridge bij voorkeur.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
@Rzaan Je zou er nog voor kunnen kiezen om het los te verkopen. Ik zie dat handeren €79 en €15 vragen voor die dansmat en game. Als particulier mag je daar dus nog wel wat onder gaan zitten wil je het verkopen.

Je NES mist verder de Mario game, dus die is niet compleet. Ik denk dat €150 - €175 realistisch is voor het totale pakket.

Je kunt ook altijd nog Vinted proberen voor een groter bereik.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• gast7
Raem schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:26:
@Rzaan Je zou er nog voor kunnen kiezen om het los te verkopen. Ik zie dat handeren €79 en €15 vragen voor die dansmat en game. Als particulier mag je daar dus nog wel wat onder gaan zitten wil je het verkopen.

Je NES mist verder de Mario game, dus die is niet compleet. Ik denk dat €150 - €175 realistisch is voor het totale pakket.

Je kunt ook altijd nog Vinted proberen voor een groter bereik.
Maar die nes mat moet je ook zo zien. zonder doos veel minder serieuze verzamelaars voor.

als losse mat, zijn er maar weinig mensen die het als curiositeit willen hebben.. De speler wil hem niet en voor de verzamelaar is het een groot log ding dat lastig te presenteren is. ik ben wel benieuwd hoeveel mensen daar zonder doos naar opzoek zijn.

Ik zou realistisch gezien zeggen als je er niet 1 jaar mee wilt zitten dat je er los 2 misschien 3 tientjes voor kunt krijgen.
Hey Retro Gamers,

Even dit: in de regels van het topic staat duidelijk de regel dat het niet de bedoeling is om te vragen wat games of consoles waard zijn. Mocht dit nu een keertje gebeuren of even snel besproken worden, dan is dat zeker niet erg, maar de laatste berichten wordt er toch te veel over biedingen en waarde gesproken. Ik laat de berichten voor nu staan, maar let hier wel a.u.b. op.

Bedankt alvast

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-12 13:03
Laatst heb ik Halo 2 op de Steam Deck gespeeld en het leek me wel tof om de OG Xbox steelbook variant ervan te hebben.

Nu zie ik geen enkele case die in echt goede staat is. Het lijkt wel alsof de verf er vanaf blakert/het snel roest. Zijn er toevallig mensen die een exemplaar hebben en weten hoe dit te voorkomen/te behandelen?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• gast7
RazorMaron schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:50:
Laatst heb ik Halo 2 op de Steam Deck gespeeld en het leek me wel tof om de OG Xbox steelbook variant ervan te hebben.

Nu zie ik geen enkele case die in echt goede staat is. Het lijkt wel alsof de verf er vanaf blakert/het snel roest. Zijn er toevallig mensen die een exemplaar hebben en weten hoe dit te voorkomen/te behandelen?
volgens mij is dat gewoon veel gebruik. slijtage als je hem erin en eruit schuift. waarbij je open plekjes krijgt en het gaat roesten. bij minder gebruik geen open plekken en dus minder tot geen roest. Je kan elke tin versie hier wel onder zetten. nette versies zijn gewoon minder versleten. Doe er zelf niks bijzonders mee gebeurd niks bij normaal gebruik. plastic sleeve/ zakje om dit te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 17-12-2025 00:05 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
RazorMaron schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:50:

Productiekwaliteit en materiaal is gewoon niet best. Ik heb er 1 die heeft het alleen bij de scharnieren, dat is gewoon door normaal open en dicht doen van de case. Voorkomen is denk ik alleen door een nieuwe te kopen en die nooit te gebruiken. Behandelen is wellicht wel een interessante maar niet mijn expertise. Ik heb hem tegenwoordig wel in een standaard box protector zitten want hij staat hier ook op display in de kast en het is niet dat het erger wordt. Nou zijn voor mij de hoogtijdagen van de Xbox ook wel achter me
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:37:
[...]

Nou zijn voor mij de hoogtijdagen van de Xbox ook wel achter me
Wij spelen nog regelmatig Halo, OutRun 2, Midtown Madness 3, PSO 1&2, PGR, e.a. online via Insignia Live. De service werkt erg goed en het laat maar zien hoe tijdloos sommige van die games zijn.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
Seroczynski schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:23:
[...]
Wij spelen nog regelmatig Halo, OutRun 2, Midtown Madness 3, PSO 1&2, PGR, e.a. online via Insignia Live. De service werkt erg goed en het laat maar zien hoe tijdloos sommige van die games zijn.
Laat ook maar zien hoe persoonlijk de ervaring is. Ik speel nu net zoveel online als toen namelijk helemaal niet. Outrun 2006 speel ik dan nog wel regelmatig. De games zelf zijn echt wel goed, daarover niets dan lof maar Halo 2 om te spelen pak ik dan nu zelf gewoon de master chief collection. Dat is persoonlijk. De ervaring van de game toen is een ander verhaal en daar heb ik sommige van mijn oude games ook nog voor.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:14
Ik speelde vroeger ook nooit online op de XBOX OG. Enerzijds weinig behoefte aan toen, en 60 euro als 13/14 jarige was ook niet niks. Daar kocht ik liever games voor uit de budgetbakken van winkels als e-plaza en dixons. :p
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.