Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6bz4qvqo5PoXq3cp6Ft8FqzK.jpg
INTRO

Na veel topics van "ik zoek een spel" is er besloten een centraal topic op te richten waar al deze vragen in beantwoord kunnen worden. En dat is wel zo handig. Zo kun je naast jouw vraag ook de vraag van anderen lezen. Zo kunnen we elkaar samen helpen.

WAT KUNNEN WE HIER KWIJT?

Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

HOE KAN IK MIJN PROBLEEM HET BESTE UITLEGGEN?

Nou je zoekt in ieder geval de naam van een spel, dat weten we. Maar er zijn natuurlijk nog enkele punten die je ons moet doorgeven zodat we je kunnen helpen. Informatie als genre (arcade,sport/adventure/racing/shooter/strategy/ etc.), platform (PC, NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation 1 of 2, Dreamcast, Xbox) en het jaar waarin je het gespeeld hebt kan ons al helpen je spel te vinden. Mocht je je nog herinneren hoe het spel eruit zag, probeer het te omschrijven d.m.v. tekst of een tekening of misschien weet je nog muziek of iets dergelijks uit het spel.

Upload je tekening of sample ergens op het grote web, post je vraag met link naar je file(s).

Hierna is het een kwestie van afwachten tot een GoT member je spel gevonden heeft.

LAATSTE OPENSTAANDE VRAAG UIT HET VORIGE DEEL
Anoniem: 269298 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:09:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.

Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.

De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval

Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.

Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.

Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet :)

[afbeelding]
toon volledige bericht
Het is geen Star Control 1 (of 2 of 3) en ook Subspace is het niet.

LINKS

• - Videogame Museum - Handige site met voor vrijwel iedere console een lijst met games
• - Klov.com - Nog een lijst met videogames
• - MobyGames
• - Wikipedia - lists of video games
• - Gamerankings.com - Zoeken op titel/platform/genre
• - Gamefaqs.com - Zoeken op titel/platform/genre
• - Video Game Rebirth

Topics: [ 01 ] - [ 02 ] - [ 03 ] - [ 04 ] - [ 05 ]
Met dank aan BMWM3 en Rakkerzero voor deel 1 en 2 van dit topic.

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 18-11-2020 22:27 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien de laatste request van Henk1987 even in de TS verwerken?

Verder niets dan lof voor PromoX' game-herkenningsskills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 15:32
Godlikev schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:03:
ik zoek een spel behoorlijk oud, jij en je tegenstander zitten allebei op een apart eiland, je moet afweergeschut bouwen, raketten afvuren, robots maken en weg laten vliegen geldfabrieken neerzetten, en rakketten installeren, het is gewoon 2d, strategy, iemand een idee?
Klinkt als Metal Marines

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 17-08-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Edmin schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:45:
Misschien de laatste request van Henk1987 even in de TS verwerken?
Gedaan :).
Verder niets dan lof voor PromoX' game-herkenningsskills
Hoewel ik een gamehistorie heb vanaf de C64 (Streetfighter 2 op cassette _/-\o_, gruwelijk lang wachten om een minuutje te vechten) en de Atari 2600 (Mario Bros. !) ken ik toch lang niet alle spellen. Net als bij 'Raad de game' zijn het zijn toch vooral mijn zoekskills :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:52
-verwijderd-

[ Voor 96% gewijzigd door IseT op 24-08-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 16:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

IseT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:42:
Mischien wat meer geluk in dit verse topic.

Mijn post uit het vorige topic:

Ik zoek een oud Snes spel.

Het is een 2D Platform adventure/aktion spel.
De main character lijkt een beetje op Trunks van Dragonball en hij heeft ook een zwaard. Hij heeft een shirt/trui met een doodskop. Ik had het spel ooit in japans of chinees of maybe geen van beide het was ten minste aziatisch.

Het is een doorsnee spel met levels waar bij vaak eindbazen op het eind te vinden zijn.
Wie o Wie weet hoe dit spel heet?
Zombies Ate My Neighbours?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 10:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

@henk Misschien is het StarControl Timewarp (of is dat en van de 2) :P

Afbeeldingslocatie: http://timewarp.sourceforge.net/snapshot.png

Download: http://timewarp.sourceforge.net/

[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 20-08-2008 11:58 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269298

Roman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:57:
@henk Misschien is het StarControl Timewarp (of is dat en van de 2) :P

[afbeelding]

Download: http://timewarp.sourceforge.net/
Nee, dat is 'em helaas niet... begint wel een beetje frustrerend te worden nu :P Heb ook de lading oude floppies bij m'n ouders thuis doorgekeken voor dit spel; maar niks gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-04 19:16
OK, ik heb vorige topics afgezocht (kat muis) maar daar kon ik helaas niets vinden.
Ik zoek namelijk een spel uit 1995-1996 --> Windows 95

Het spel was eigenlijk 1 groot vierkant (verdeeld onder +- 50kleinere vierkanten) waar in het midden een muis stond - de muis = de speler -, rond het vierkant waren een paar katten

En de bedoeling was door het tegen de randen van het vierkant te duwen de kat op te sluiten in 1 vakje. Ja het is redelijk moeilijk uit te leggen.Nog extra informatie is dat het spel geleverd werd bij een Packerd Bell computer.Het zou wel leuk zijn als iemand wist waar ik het over heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
FileNox schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:56:
OK, ik heb vorige topics afgezocht (kat muis) maar daar kon ik helaas niets vinden.
Ik zoek namelijk een spel uit 1995-1996 --> Windows 95

Het spel was eigenlijk 1 groot vierkant (verdeeld onder +- 50kleinere vierkanten) waar in het midden een muis stond - de muis = de speler -, rond het vierkant waren een paar katten

En de bedoeling was door het tegen de randen van het vierkant te duwen de kat op te sluiten in 1 vakje. Ja het is redelijk moeilijk uit te leggen.Nog extra informatie is dat het spel geleverd werd bij een Packerd Bell computer.Het zou wel leuk zijn als iemand wist waar ik het over heb :+
Ik geloof dat je Rodent's Revenge bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-04 19:16
Dat is 'm !
*#!|@ leuk om dat spel nog eens terug te zien :D
Bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 13:06

KillGhost

\o/

Ik zoek een spel voor de msx. Het was een spel waar je als een vrachtwagenchauffeur diverse opdrachten kon krijgen. Dit was dan bijvoorbeeld een shipment van het ene adres naar het andere te brengen. Iemand een idee welk spel dit is? Het is vrij beperkte informatie, doordat ik een erg slecht geheugen heb :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:53
Als iemand deze kan vinden, petje af haha het omschrijven is al lastig :P

goed...het was een 2d fighting game van heel lang geleden (1994/1995)...voor de PC (diskette) en er staat me iets bij van een kickboxer type vechter of boxer type...

geen street fighter, king of fighters of wat dan ook, vrij onbekend spel...ben al jaren opzoek haha :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Body Blows?
Pifighter?
Wel érg weinig info zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
dit kan niet waar zijn..... :D Body Blows inderdaaaaaad! Onwijs bedankt man!!!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 25-04 10:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

KillGhost schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:37:
Ik zoek een spel voor de msx. Het was een spel waar je als een vrachtwagenchauffeur diverse opdrachten kon krijgen. Dit was dan bijvoorbeeld een shipment van het ene adres naar het andere te brengen. Iemand een idee welk spel dit is? Het is vrij beperkte informatie, doordat ik een erg slecht geheugen heb :D
Enigste die ik zosnel gevonden heb is American Truck, maar dat is hem volgens mij niet

http://www.msx-gamezone.c...nglefile.php?cid=5&lid=49

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Gusev schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:11:
dit kan niet waar zijn..... :D Body Blows inderdaaaaaad! Onwijs bedankt man!!!!! O+
Ja je had zelf al de "rest" weggestreept. Weet niets anders :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik zoek een oud spel. Ik weet dat het een space strategie spel was. Je begint op een planeet in een enkel zonnestelsel. Er draaien meerdere planeten om een centrale zon. Je kan van je eigen planeet een vloot naar een andere planeet sturen om deze over te nemen. Het spel was turn based, en aan het einde van een turn gaan de planeten draaien (waardoor sommige planeten makkelijker of moeilijker voor elkaar te bereiken zijn). De vloten trekken ook in een soort van spirale baan van planeet naar planeet. Het was grafisch... VGA of SVGA denk ik.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
DeX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:51:
[...]

Ja je had zelf al de "rest" weggestreept. Weet niets anders :D.
haha het is 'm serieus! Speelde altijd met Nik :P Nou nogmaals bedankt man! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ik ben op zoek naar een heel erg oud spel, speelde hem destijds onder Windows 95.
Dacht al een keer in een vorig topic een post te hebben gemaakt, maar kan helemaal niks ervan terugvinden. Het gaat om een oorlogsspel, waarbij je van bovenaf keek. Vooral het melodietje is mij altijd bij gebleven...

Je hebt een basis (een soort van huisje/schuur) waaruit je opereert. Je kan kiezen tussen
-> helicopter
-> tank (die volgens mij mijnen kon neerleggen)
-> jeep die handgranaten gooit

Het doel is om het vijandelijke kamp binnen te dringen en daar de vlag te stelen geloof ik (weet ik niet meer zeker).

Het kamp bestond uit allemaal torens en verdedigingsmuren. Tevens waren hier en daar 'poorten' die open gingen als je ze kapot maakte.

Elk level speelde zich af op een eiland. Je kon ook een stukje door water heen rijden om bijvoorbeeld om het vijandelijke kamp heen te rijden. Er stonden ook palmbomen welke je kon slopen (handgranaten of er gewoon overheen rijden).

Hoewel dit al een gigantisch oud spel is (volgens mij nog pre-red alert) wil ik hem hebben voor 'old time sakes' >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 27-08-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Return Fire? Naast TiM ook wel een klassieker in deze topicreeks.

Overigens: Ik zal wel oud worden, maar Windows 95 en 'gigantisch oud' gaan voor mij dus echt niet samen.

[ Voor 33% gewijzigd door PromoX op 27-08-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

PromoX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:00:
Return Fire? Naast TiM ook wel een klassieker in deze topicreeks.
Jaaaaaa :D Nu maar Google afstruinen om te zien of die nog ergens te koop is _/-\o_

TiM viel toch behoorlijk tegen, uiteindelijk wel werkend gekregen op de pc maar zooo eenvoudig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 11:29
Ik zoek een wat ouder spel, Sega 16bit spel om precies te zijn.. Ik herinner me maar een paar dingetjes:

Je main character heeft een draakje als pet die telkens achter je aan hobbelt en langzaam groeit. De lvl's zijn random generated welke je uitspeelt en dan weer een nieuwe voor je neus krijgt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
maniak schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:14:
Ik zoek een wat ouder spel, Sega 16bit spel om precies te zijn.. Ik herinner me maar een paar dingetjes:

Je main character heeft een draakje als pet die telkens achter je aan hobbelt en langzaam groeit. De lvl's zijn random generated welke je uitspeelt en dan weer een nieuwe voor je neus krijgt.

Iemand een idee?
Wilde gok: Magical Hat?
Magical Hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsj
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
(jarig!)
KillGhost schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:37:
Dat spel heb ik grijs gespeeld. Was interessant om als 8 jarige steden als Hokkaido e.d. te kennen...

Zal je niet langer in spanning houden, volgens mij bedoel je 'Payload'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 21-04 11:29
Nope.. het is niet Magical Hat. Het had weg van een RPG en je keek er ook schuin van boven op ipv de zijkant. Het draakje liep altijd achter je aan, het spel draaide ook om dat draakje maar dat weet ik niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik had vroeger (DOS/Windows95 tijd) een vechtspel op de PC. Het stond op CD-ROM en was in 3d. Het was vrij lelijk omdat elke vechter uit een tiental polygonen bestond. Toch was het redelijk revolutionair vond ik. Een ventje heette Jake en was een soort kickboxer met ontbloot bovenlijf en zwarte broek. Ook had je een soort kung fu opa en een vechtrobot.

In de titel zat iets met "Fighter".

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:14

CaDje

Framedrops for life

Sluuz schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:56:
Ik had vroeger (DOS/Windows95 tijd) een vechtspel op de PC. Het stond op CD-ROM en was in 3d. Het was vrij lelijk omdat elke vechter uit een tiental polygonen bestond. Toch was het redelijk revolutionair vond ik. Een ventje heette Jake en was een soort kickboxer met ontbloot bovenlijf en zwarte broek. Ook had je een soort kung fu opa en een vechtrobot.

In de titel zat iets met "Fighter".
Misschien: One must Fall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43
CaDje schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:02:
[...]

Nope, helaas

O ja, je reisde af naar planeten om daar te vechten tegen je tegenstanders...

Edit: Ik heb m! Het was FX Fighter!

Wikipedia: FX Fighter

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuz op 01-09-2008 13:21 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Sluuz schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:17:
[...]

Nope, helaas

O ja, je reisde af naar planeten om daar te vechten tegen je tegenstanders...
Ik denk FX Fighter
FX Fighter
Screenshot: Jake is happy to kick Venam!

[ Voor 16% gewijzigd door sarinsarin op 01-09-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

ik heb ook een spel welke ik graag weer wil spelen, het was een soort isometrisch perspectief tankspelletje, waarbij alles kapot kon (en mocht). Je vocht tegen meerdere tanks, in verschillende steden, en landschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Anoniem: 197066 schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:49:
ik heb ook een spel welke ik graag weer wil spelen, het was een soort isometrisch perspectief tankspelletje, waarbij alles kapot kon (en mocht). Je vocht tegen meerdere tanks, in verschillende steden, en landschappen.
3D/2D?
Platform?
Jaar?
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

isometrisch (dus 2d), volgens mij windows 95 (maar, DOS is ook mogelijk, jaar weet ik niet meer). Graphics waren redelijk voor een 2d game, was een 2e wereldoorlog game. Verder weet ik het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Gezocht: naam van het game dat een jaar of twee,drie geleden behoorlijk populair was (toch op Belgische lanparties). Het was een downloadbaar klein game, waarin je in het midden van het speelveld ging staan en dan kwamen er allerlei gespuis (insectoiden) op je af en je moest gewoon overleven, zo lang mogelijk. Ik herinner mij vooral dat één van de leukste wapens de afgezaagde shotgun was (omdat die zo breed schiette) en dat je een virus kon verspreiden wat heel het scherm zo goed als leeg kon maken.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben niet zozeer op zoek naar een bepaald spel, maar naar een soort type spel. Nu weet dat daar ook een topic voor was, maar die kan niet vinden :S

Dus. Wie weet er een spel wat erg lijkt op Dungeon Keeper? Ik heb al Evil Genius geprobeerd, maar die vindt ik niet zo, dus ik hoopte dat er nog meer van dat soort games zijn. Wie kan mij helpen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
Anoniem: 197066 schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:13:
[...]

isometrisch (dus 2d), volgens mij windows 95 (maar, DOS is ook mogelijk, jaar weet ik niet meer). Graphics waren redelijk voor een 2d game, was een 2e wereldoorlog game. Verder weet ik het echt niet meer.
Volgens mij was dit een game van sony.. maar ik weet even niet meer hoe het heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22
Erycius schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:26:
Gezocht: naam van het game dat een jaar of twee,drie geleden behoorlijk populair was (toch op Belgische lanparties). Het was een downloadbaar klein game, waarin je in het midden van het speelveld ging staan en dan kwamen er allerlei gespuis (insectoiden) op je af en je moest gewoon overleven, zo lang mogelijk. Ik herinner mij vooral dat één van de leukste wapens de afgezaagde shotgun was (omdat die zo breed schiette) en dat je een virus kon verspreiden wat heel het scherm zo goed als leeg kon maken.
2d 3d?

zou crimsonland kunne zijn voldoet wel enigzins aan je omschrijving maar heb em al zo lang nie meer gedaan dat ik geen id heb of die wapens ook zo waren :P
maaris iig ook vet spel heh ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Crimsonland is wat ik zocht, dank Snowdog :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Aetje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:48:
Ik zoek een oud spel. Ik weet dat het een space strategie spel was. Je begint op een planeet in een enkel zonnestelsel. Er draaien meerdere planeten om een centrale zon. Je kan van je eigen planeet een vloot naar een andere planeet sturen om deze over te nemen. Het spel was turn based, en aan het einde van een turn gaan de planeten draaien (waardoor sommige planeten makkelijker of moeilijker voor elkaar te bereiken zijn). De vloten trekken ook in een soort van spirale baan van planeet naar planeet. Het was grafisch... VGA of SVGA denk ik.
/Zelfvind. Solar Wars was dit, freeware grafisch spelletje.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 13:06

KillGhost

\o/

Belsj schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:44:

Dat spel heb ik grijs gespeeld. Was interessant om als 8 jarige steden als Hokkaido e.d. te kennen...

Zal je niet langer in spanning houden, volgens mij bedoel je 'Payload'.
Inderdaad ja! Ik het dat spel ook grijs gespeeld. Erg cool spelletje was dat. En ja die japanse steden ftw! :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 21:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Oh man da's lang geleden :) Die heb ik echt helemaal grijs gespeeld... OMF2097.
De nieuwere versie die veel veel later uitkwam, die ook 3D was, had het gewoon niet.

Maar wat ik me afvraag... er worden hier redelijk wat requests gedaan die uitkomen op echt oude games. Voor die tijd waren ze helemaal geweldig, maar hebben de mensen die ze nu terugvinden vandaag de dag niet zoiets van 'oh, dat valt eigenlijk best tegen'? :P

Ik herinner me een aantal games die ik na jaaaaaaren weer een installeerde om ze nu op full reso met alles er op en er aan te draaien... dat viel toch vies tegen. We zijn verwend ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

<knip>

Oh en ik zoek nog een soort klik spelletje met foto's.
Dat stond ooit op een "windows 95 game cd" bij een kameraad van me en dat ging erover dat je naar de hoeren wou. Je moest dan een paar dingen klikken en dan steeds de juiste keuzes maken (zoals de goeie tram nemen, zonder dat je vrouw je betrapt enz enz)

Ik mocht 'm nooit spelen van me maat en hij kwam ook nooit ver.

[ Voor 66% gewijzigd door Daywalk3r op 02-09-2008 16:05 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 21:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik meen dat het een spel is van 2 woorden en het zou rond 5 tot 10 jaar oud zijn?
Inspecteur Banaan :D

Maar dat was zo'n ongelooflijk slecht spel, dat zoek je vast niet :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Daywalk3r schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:54:
Hey guys

Ik zoek een spel voor de pc wat een 3d spel was geloof ik waarbij je politietagent kon spelen.
Ik meen dat het een spel is van 2 woorden en het zou rond 5 tot 10 jaar oud zijn?

Ik dacht eerst iets als blue shift maar dat is van half life dus dat is het niet.

Sorry voor de crappy beschrijving. Ik zie het zelf nog zo voor me maar kan het niet omschrijven

Oh en ik zoek nog een soort klik spelletje met foto's.
Dat stond ooit op een "windows 95 game cd" bij een kameraad van me en dat ging erover dat je naar de hoeren wou. Je moest dan een paar dingen klikken en dan steeds de juiste keuzes maken (zoals de goeie tram nemen, zonder dat je vrouw je betrapt enz enz)

Ik mocht 'm nooit spelen van me maat en hij kwam ook nooit ver.
toon volledige bericht
Police Quest en Larry Larry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Nee niet echt

En ik weet 't ook ineens... Urban chaos.

Nu die andere nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

DeX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:05:
[...]

Heb je iets van plaatjes ofzo van larry larry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-04 18:39
Ik had het net al in een ander topic gevraagd, maar ik wist nog niet dat dit er ook was. :P

Vroeger, speelde ik altijd op mijn oude computer een spelletje. (ergens in 2004 was dat)
Het was een of ander spelletje waarvan de naam iets met 3D was.
Er waren in het spel keuze uit 4 spellen, ik kan me er nog 2 herinneren.
Eentje was, dat je met een kikkertje moest oversteken over verschillende soorten maps. (met bewegende hout bijvoorbeeld over het water, en dat je die dan op tijd moest passeren)
En een andere was, dat je met een vliegtuigje allemaal andere dingen van boven af moest neerknallen.

Ik vond het zo'n gaaf spel, maar ik ben de naam kwijt. Weet iemand, hoe dit spel heet?

Ik weet al dat het kikkertje dus Frogger is, maar het was dus zo dat naast het spelletje Frogger, er nog 3 andere waren, waaronder dus dat vliegtuigje en volgensmij.. ook nog tetris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zoek naar de naam van het spelletje dat ik in 1997 vaak bij een klasgenootje zag. Het spel draaide erom dat je als politie agent speelde, waarbij je telkens bepaalde commands kon invoeren. Dus wanneer je naar een deur toe liep van je auto moest je intypen: "enter car". En zo moest je dat dus ook doen wanneer je mensen ging ondervragen. Daarnaast had je ook achtervolgingslevels erin zitten die me altijd bij gebleven zijn.

Verder had je bij Windows 95 ook meegeleverd gekregen een computerspelletje. Daarin moest je met een kart (tenminste zo vond ik het er uit zien) vlaggetjes opzoeken en sneller binnen halen dan je tegenstander. Beetje capture the flag principe dus. Dat was een spelletje waar ik en mijn zus altijd verzot op waren maar jammergenoeg maar tijdelijk hebben kunnen spelen. Want op de een of andere manier heb ik het nooit meer kunnen achterhalen op de Windows 95 installatie.

edit: nvm, heb ze al gevonden: police quest en hover! waren degene waar ik naar op zoek was :D

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 07-09-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273546

Ik zoek een nieuw spel wat er misschien al is of nog moet komen, of helaas niet komt.

Het was een game dat lijkt op gta 3 t/m 4 maar dan online, waarbij teamwork erg belangrijk is, en je bv. banken moet overvallen etc.
Platform was volgens mij pc, verder weet ik vrij weinig over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Joene94 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:49:
Ik had het net al in een ander topic gevraagd, maar ik wist nog niet dat dit er ook was. :P

Vroeger, speelde ik altijd op mijn oude computer een spelletje. (ergens in 2004 was dat)
Het was een of ander spelletje waarvan de naam iets met 3D was.
Dat menutje zal wel n batch bestandje zijn geweest op een DOS bootflop met een aantal Exe en COM (ja, COM!) files). 3d Blocks wellicht? Was een 3 dimensionale versie van Tetris die best populair was in die tijd.
Er waren in het spel keuze uit 4 spellen, ik kan me er nog 2 herinneren.
Eentje was, dat je met een kikkertje moest oversteken over verschillende soorten maps. (met bewegende hout bijvoorbeeld over het water, en dat je die dan op tijd moest passeren)
Frogger idd.
En een andere was, dat je met een vliegtuigje allemaal andere dingen van boven af moest neerknallen.
Wings of Fury wellicht. Paratrooper zou ook kunnen, alhoewel dat vliegtuigjes neerhalen met n grondkanon was.

Zou me niets verbazen als je 4e game een pacman kloon was.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-04 18:39
Aetje schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:20:
Dat menutje zal wel n batch bestandje zijn geweest op een DOS bootflop met een aantal Exe en COM (ja, COM!) files). 3d Blocks wellicht? Was een 3 dimensionale versie van Tetris die best populair was in die tijd.
Nee, ik speelde het spel gewoon onder Windows 98SE, CDtje ging er in, en je kon hem volgensmij installeren, waarna je het kon spelen. (Nergens iets van DOS oid kunnen zien in het spel dus)
Zou me niets verbazen als je 4e game een pacman kloon was.
Volgensmij was dat inderdaad het geval.

Maar, die 4 spellen, Pacman, Frogger, Tetris & Vliegtuigje (Wings of Furry dus), hadden ze dus op 1 cdtje gezet, en was dus een 4 in 1 pakket, het was 1 spel, niet dat het doosje dus uit 4 cd's bestond, of dat er 4 setups moesten worden gedraaid. En ik was dus benieuwd hoe het heette. Ik wil je sowieso al wel bedanken voor de namen die je hebt gegeven, kom ik zelf namelijk sowieso al een stuk verder mee. :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben opzoek naar een oud SEGA spel. Ik speelde 't altijd bij m'n oom op de SEGA. (gewoon met cassettes) In het spel bestuur je een vliegtuig en moet je allerlei obstakels neerschieten met verschillende wapens. Je ziet alles vanaf de bovenkant. Ik kan me nog herrineren dat er op de doos van het spel een piloot stond met zo'n oude helm op. Precies weet ik het niet meer, iemand enig idee?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 14:58

zwik

randomized

Red Baron?

Anoniem: 251423

Ik ben op zoek naar de naam van een nog niet gereleasde game (wat een afwisseling tussen al die ouwtjes :P). Dat spel leek me namelijk HEEL vet, maar kan niet meer op de naam komen. Het enige wat ik me nog kan herinneren, is een trailertje ervan. Je ziet daarin een man in een kapot New York omringd worden door een stuk of 3 mannen die zoiets zeggen als "Come on, you know what we want, just give it up." o.i.d waarmee ze de waterfles bedoelen die hij bij zich heeft. Maar die vent zorgt ervoor dat zijn belagers op een of ander dakraam staan, waar ze doorheen vallen. Daarna zie je een soort flashback, toen de stad nog ok was.
Heeft iemand enig idee van welke game deze trailer is? Kennelijk een survival-iets, maar de titel...geen idee.

Anoniem: 44947

Prototype?

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Anoniem: 251423 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar de naam van een nog niet gereleasde game (wat een afwisseling tussen al die ouwtjes :P). Dat spel leek me namelijk HEEL vet, maar kan niet meer op de naam komen. Het enige wat ik me nog kan herinneren, is een trailertje ervan. Je ziet daarin een man in een kapot New York omringd worden door een stuk of 3 mannen die zoiets zeggen als "Come on, you know what we want, just give it up." o.i.d waarmee ze de waterfles bedoelen die hij bij zich heeft. Maar die vent zorgt ervoor dat zijn belagers op een of ander dakraam staan, waar ze doorheen vallen. Daarna zie je een soort flashback, toen de stad nog ok was.
Heeft iemand enig idee van welke game deze trailer is? Kennelijk een survival-iets, maar de titel...geen idee.
Nieuwe game van Ubisoft: I'm Alive, of zoiets, ik weet het niet meer precies.

Life is complicated

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.gametrailers.com/player/36321.html

I am Alive idd

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 10-09-2008 22:35 ]

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 16:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Jade Raymond game! Kijk nu al uit naar de interviews ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Anoniem: 266930

Hoi,

Ik ben op zoek naar de naam of een referentie van een redelijk oude space strategy/rpg.
Ik dacht eerst dat het spel 'Inter stellar wars (isw)' heette maar ik kan niks op het internet vinden met deze naam en daarom vraag ik het hier.

Het was 2d, topdown en uit de dos/vroege windows tijd (igg. fullscreen).

Je had controle over 'meerdere' scheepjes met (als ik het me goed herinner) meerdere zichtbare mount-points waar je wapens/engines/tracktorbeams/cloaks/ect op kon mounten.

De kaart (ruimte) was redelijk groot maar beperkt en het overzicht (minimap?) gaf de 'hele' scenario ruimte weer. De hele ruimte had een handjevol met planeten waarmee je kon praten/handelen.
Rechts onder in de kaart was er een stuk ruimte (volgens mij afgeschermt door een astroid-belt) waar de vijanden vandaan kwamen.

Het spel had verhaal elementen waarbij het vijandige ras (van rechts onder in the kaart) langzaam onthuld word en uiteindelijk agressief de rest van de ruimte binnen valt. De details staan me niet helemaal meer bij.

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:46
Wat een geweldig topic is dit. Ik Heb ook een vraag voor jullie.
Ik speelde dit op een 386 sx, dus op DOS. Het was een ruimte shooter waar je van boven op keek. Je moest ook allemaar vijanden neerschieten (duh) Op bepaalde punten (aan het eind van het level of zo) kon je je spaceship uitbreiden met nieuwe wapens. Bv hele lompe laserstralen (bijna zo groot als je eigen schip) of een bal die in de ronde schiet en die je naar voren kan schieten.
Je kon je spaceship steeds blijven uitbreidden en deze kon bijna de hele breedte van je scherm vullen.
Ik weet er ook niet zoveel meer van, maar volgens mij was je schip lichtgrijs (wellicht helpt het ;) )
Ik begrijp dat er een heleboel van dit soort spellen zijn maar ik wil toch een poging wagen.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:04
Radko schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:45:
of een bal die in de ronde schiet en die je naar voren kan schieten.
Klinkt een beetje als R-Type?

Anoniem: 104593

Radko schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:45:
Wat een geweldig topic is dit. Ik Heb ook een vraag voor jullie.
Ik speelde dit op een 386 sx, dus op DOS. Het was een ruimte shooter waar je van boven op keek. Je moest ook allemaar vijanden neerschieten (duh) Op bepaalde punten (aan het eind van het level of zo) kon je je spaceship uitbreiden met nieuwe wapens. Bv hele lompe laserstralen (bijna zo groot als je eigen schip) of een bal die in de ronde schiet en die je naar voren kan schieten.
Je kon je spaceship steeds blijven uitbreidden en deze kon bijna de hele breedte van je scherm vullen.
Ik weet er ook niet zoveel meer van, maar volgens mij was je schip lichtgrijs (wellicht helpt het ;) )
Ik begrijp dat er een heleboel van dit soort spellen zijn maar ik wil toch een poging wagen.
Tyrian?

• Radko
  • Laatst online: 20:46
Hebbes, na het verder doospitten van dit topic heb ik hem: het was xenon-2 (blijkbaar toch niet in DOS)

Maar toch bedankt. Ik was het topic al aan het doorlezen en nadat ik gepost had vond ik hem 4 pagina's later haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Radko schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:21:
Hebbes, na het verder doospitten van dit topic heb ik hem: het was xenon-2 (blijkbaar toch niet in DOS)
Xenon 2 is zeker ook voor DOS uitgekomen. Het was zelfs één van de eerste spelletjes die ik kocht. Ik speelde het op een 80286 AT 12 MHz computer. Het spel stond op één of twee 5¼ diskettes en de beveiliging bestond uit een key-disk die in de A:-drive moest zitten bij het starten van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

mijn moeder zoekt een spel van de atari (waarschijnlijk de 2600)

een paar steek woorden zijn:

zwaard om te hakken
Veel gele kleuren (je zit in een piramide)
een piramide
deurtjes die geopend moeten worden (met sleutels)
sleutels waren wit of blauw
spookjes/vijanden
en waarschijnlijk diamanten verzamelen.

wie o wie kan mijn moeder helpen?

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Greyh0und schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:
mijn moeder zoekt een spel van de atari (waarschijnlijk de 2600)
<knip>
wie o wie kan mijn moeder helpen?
Quest for Quintana Roo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

nope.

jammer genoeg kan mijn moeder zich er niet veel van herrinneren :(
Er zat veel geel in het spel (terwijl je in de piramide zat)

Greyh0und

Anoniem: 44947

• Quincy2003
  • Laatst online: 24-04 19:00
Ik zoek een race/actie-game voor de PC, ongeveer een jaar of 10 oud. Hierin reed je in 3D in een wagen naar verschillende plaatsen. De auto's kon je uitrusten met verschillende wapens, en je kon ook andere auto's krijgen. Ik meen zelfs dat je uit kon stappen om een andere auto te pakken.

Het was volgens mij niet Death Track

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Anoniem: 275424

Ik ben op zoek naar een best oud spel volgens mij. Ik weet er niet veel meer van maar wel een beetje hoe het eruit zag.

Je had een kasteel in het midden van de map waar je manschappen en katapulten in kon stoppen. en daarom heen bergen waar om de tijd andere manschappen aankwamen om jou aan te vallen.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8757/wazigud0.jpg

in het midden is dat kasteel en die zwarte strepe eromheen zijn bergen... die rode strepen is waar die vijandelijke manschappen liepen. Wel wazig allemaal maar misschien dat iemand het zo herkent. Meer weet ik er ook niet meer vanaf :$

gr

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2024

nihitsia

The Banana goes on always on

Ik zoek de naam van een spel wat ik ruim 10 jaar geleden speelde.

Het was een spel waarbij je een handelaar speelde tussen verschillende planeten. Je kocht in het begin een schip (de een zag er nog maffer uit dan de ander) en ging dan reizen. Je kocht op een planeet een bepaald product in en hoopte dan maar dat die op een andere planeet duurder was. Het spel zag er heel knullig uit en alles was point & click. Je vloog dus ook niet zelf, je klikte gewoon op de planeet in een scherm.

Wat ik me ervan herinner is dat het met een Z begon. Zochmania, Zarpedia. Zoiets.

Gamebak Specs

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Anoniem: 275424 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:07:
Ik ben op zoek naar een best oud spel volgens mij. Ik weet er niet veel meer van maar wel een beetje hoe het eruit zag.

Je had een kasteel in het midden van de map waar je manschappen en katapulten in kon stoppen. en daarom heen bergen waar om de tijd andere manschappen aankwamen om jou aan te vallen.

[afbeelding]

in het midden is dat kasteel en die zwarte strepe eromheen zijn bergen... die rode strepen is waar die vijandelijke manschappen liepen. Wel wazig allemaal maar misschien dat iemand het zo herkent. Meer weet ik er ook niet meer vanaf :$

gr
Vlad Tepes Dracula?

http://www.mobygames.com/...tepes-dracula/screenshots
nihitsia schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:30:

Het was een spel waarbij je een handelaar speelde tussen verschillende planeten. Je kocht in het begin een schip (de een zag er nog maffer uit dan de ander) en ging dan reizen. Je kocht op een planeet een bepaald product in en hoopte dan maar dat die op een andere planeet duurder was. Het spel zag er heel knullig uit en alles was point & click. Je vloog dus ook niet zelf, je klikte gewoon op de planeet in een scherm.

Wat ik me ervan herinner is dat het met een Z begon. Zochmania, Zarpedia. Zoiets.
Zapitalism of Gazillionaire van Lavamind?

http://www.lavamind.com/zap.html
http://www.lavamind.com/gaz.html

@ TopicStart, de game die Henk zoekt is Tappo II

http://www.megagames.com/news/html/freegames/tappoii.shtml (freeware)

[ Voor 38% gewijzigd door Str1ngS op 26-09-2008 13:36 ]

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17251

Hoi, ik zoek een oud Super Nintendo spel.

Het is een soort spel als break-out / arkanoid. De graphics zijn echter veel beter,
en je hebt geen pad onderaan, maar een ruimteschip. Als je het level af hebt vouwt het ruimteschip zich uit en vliegt naar boven naar het volgende level. Je kunt veel extras verdienen zoals opties om het balletje vast te houden zodra hij je ruimtescheepje raakt, het ruimteschip breder maken, raketten afschieten om meer blokjes te vernietigen etc.
Behalve blokjes heb je soms ook allerlei wezens die je moet raken, meestal meerdere keren, om ze te vernietigen.
Ik heb al het halve internet afgezocht, lijsten met 1000+ SNES titels doorgelezen, youtube afgezocht, maar ik kan er gewoon niet op komen. Wie kan me helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Quincy2003 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:11:
Ik zoek een race/actie-game voor de PC, ongeveer een jaar of 10 oud. Hierin reed je in 3D in een wagen naar verschillende plaatsen. De auto's kon je uitrusten met verschillende wapens, en je kon ook andere auto's krijgen. Ik meen zelfs dat je uit kon stappen om een andere auto te pakken.

Het was volgens mij niet Death Track
Interstate '76?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Ik zat gisteren te denken en ineens schoot me een spel binnen van een jaar of 2 oud denk ik. Volgens mij was het een opvolger van een eerder deel. Je zag in het filmpje een dam, en je vloog er met een vliegtuig/heli overheen. Het was multiiplayer. In die map was het volgens mij de bedoeling dat je de dam ontzette of bezette. Weet dat het filpmpje een aardige indruk gemaakt had op me, maar meer weet ik even niet van het spel.

Het was een pc game volgens mij, weet niet of het ook uitgebracht is op de consoles.

[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 29-09-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 09-04 19:41
Wat een geweldige game was dat zeg! _/-\o_
Sommige games vergeet je gewoon na al die jaren...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

ge-flopt schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:53:
Ik zat gisteren te denken en ineens schoot me een spel binnen van een jaar of 2 oud denk ik. Volgens mij was het een opvolger van een eerder deel. Je zag in het filmpje een dam, en je vloog er met een vliegtuig/heli overheen. Het was multiiplayer. In die map was het volgens mij de bedoeling dat je de dam ontzette of bezette. Weet dat het filpmpje een aardige indruk gemaakt had op me, maar meer weet ik even niet van het spel.

Het was een pc game volgens mij, weet niet of het ook uitgebracht is op de consoles.
Battlefield 2 / 2142?

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
THX, heb inmiddels ook de map gevonden: Kubra Dam. Weet niet of het een officiele map is oid, maar zal eens kijken of ik hem in een voordeel bak kan vinden, bij de FRS oid. :D BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 16:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ge-flopt schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:49:
[...]

THX, heb inmiddels ook de map gevonden: Kubra Dam. Weet niet of het een officiele map is oid, maar zal eens kijken of ik hem in een voordeel bak kan vinden, bij de FRS oid. :D BF2
BF2 heb ik laatst bij Bart Smit gekocht voor 10 euro.
Een nadeel: het spel heeft zelf geen breedbeeldondersteuning. Dus even googlen op de onofficiele widescreen patch, als je die nodig hebt ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Nyarlathotep schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:49:
[...]

BF2 heb ik laatst bij Bart Smit gekocht voor 10 euro.
Een nadeel: het spel heeft zelf geen breedbeeldondersteuning. Dus even googlen op de onofficiele widescreen patch, als je die nodig hebt ;)
Gewoon deze opstartparameters toevoegen: +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

Draai het spel met dit tooltje om de FOV aan te passen zodat je ook meer ziet in breedbeeld. Tooltje conflicteert niet met PunkBuster.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 30-09-2008 14:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21553

Niet helemaal volgens je beschrijving, maar is het dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 11:38
DeX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:05:
[...]

Nee, hij bedoeld Blue Force, van Tsunami Media uit 1993. Was zeker één van m'n favoriete adventures toen, ik was gek op Sierra / Lucasarts adventures. Helaas tegenwoordig nauwelijks meer nieuwe adventures meer...

Wellicht een enigszins late reactie, maar toch... Kom hier niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 20:24

Rival24

I'll Be Back

Ik ben op zoek naar een top-down racing game in de stijl van off road op de Nes, alleen dan op de PC. De game is denk ik zo'n 7-10 jaar oud. Ik heb de game vroeger ooit eens geïnstalleerd vanaf een Twilight CD, maar die heb ik inmiddels allemaal weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik ben op zoek naar een spel waarin je een vliegtuigje moet besturen. Je thuisbasis is een vliegdekschip. Op de vliegdekschip moet je weer landen om bommen of torpedo's te laden. Als je laag bij de grond vliegt zie je alles van redelijk dichtbij en als je hoger gaat vliegen zoemt het uit zodat je een goed overzicht hebt van wat er om je heen gebeurd. Ik speelde het op de pc (286).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 09-10-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:38

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Anoniem: 181786 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:47:
Ik ben op zoek naar een spel waarin je een vliegtuigje moet besturen. Je thuisbasis is een vliegdekschip. Op de vliegdekschip moet je weer landen om bommen of torpedo's te laden. Als je laag bij de grond vliegt zie je alles van redelijk dichtbij en als je hoger gaat vliegen zoemt het uit zodat je een goed overzicht hebt van wat er om je heen gebeurd. Ik speelde het op de pc (286).
Hmmm klinkt als Wings of Fury

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Nee het zag er toch een stuk beter uit dan dat. Ik weet alleen niet helemaal zeker of het een windows game was, ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rival24 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Nee het zag er toch een stuk beter uit dan dat. Ik weet alleen niet helemaal zeker of het een windows game was, ik vermoed van wel.
Ironman Stewart's Super Off-Road ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 12:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Ik heb een vraagje, ik weet dat ik een jaar of 4 geleden een spel speelde op internet.

Je moest op een pagina een wachtwoord invoeren om op de volgende pagina te komen o.i.d.

Ik wete dat een opdracht kon worden opgelost door in de html code te kijken, een ander door de tekst aan te slepen, zodat de tekst leesbaar werd. Naarmate je verder kwam moest je ook google gaan gebruiken, en het werd steeds moeilijker.

Maar hoe heet deze game? En wat is de website?

Ik heb al een half uur gezocht.....

En het natwoord is NotPron, iemand anders gaf me het antwoord in een ander forum (had eerst in de verkeerde categorie gepost)

[ Voor 11% gewijzigd door Raptorial op 15-10-2008 10:22 ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52

Moet haast wel Gazillionaire zijn. Die Z zal wel van Zinn zijn, de alien zakenman die je startkapitaal financierde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Nee helaas die is het ook niet, het spel heeft ook wel wat recentere graphics dan wat ik daar in de screenshots zie. Er zat ook netwerkfunctionaliteit in bedenk ik me net. Ik weet ook niet meer zeker of het hele circuit in een keer in het scherm paste of dat het meescrolde, daar laat mijn geheugen me in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 21:35
Rival24 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

Nee helaas die is het ook niet, het spel heeft ook wel wat recentere graphics dan wat ik daar in de screenshots zie. Er zat ook netwerkfunctionaliteit in bedenk ik me net. Ik weet ook niet meer zeker of het hele circuit in een keer in het scherm paste of dat het meescrolde, daar laat mijn geheugen me in de steek.
Ignition?
Afbeeldingslocatie: http://www.ythcal.de/beetle/PC/Ignition-2.png

Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 13-04 14:31
Rival24 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

Death Rally :?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Micro machines.

Ripoff van Skidmark op de amiga. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Nope, nope en nope, alhoewel ignition wel tof was :P Het is moeilijker dan ik dacht om het spel wat ik bedoel te vinden. Het valt in ieder geval onder het genre "top-down racing", maar daar worden spellen helaas niet onder gecategoriseerd op games sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo mensen,

Ik zoek een vrij oud spel waarin je met helicopters reddingsopdrachten moet uitvoeren. Ik heb al veel rondgezocht, maar kan niets vinden. Je had een stuk of 5-6 heli's, en vrij veel missies, die zich (bijna) allemaal boven water afspeelden. De grapics kun je vergelijken met iets rond de tijd van Microsoft Flight Simulator 98, niet geweldig, maar ook niet slecht. De controls waren vrij simpel, dus niet de moderne Flight Sim met z'n 200 knopjes of zo.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Buran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Cyphax

Moderator LNX
Rival24 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:58:
Nope, nope en nope, alhoewel ignition wel tof was :P Het is moeilijker dan ik dacht om het spel wat ik bedoel te vinden. Het valt in ieder geval onder het genre "top-down racing", maar daar worden spellen helaas niet onder gecategoriseerd op games sites.
Excessive speed anders?
http://www.mobygames.com/game/excessive-speed

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24