Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik moest ineens denken aan een spel dat ik vroeger (moet zo'n 15 jaar geleden zijn oid) speelde.

Het was een freeware spel voor de PC (Windows). Het was een 2D puzzelplatformer, waar je een rollende bal bestuurde die je door het level moest navigeren. Daarbij moest je opletten dat je dat via de juiste route deed, zodat je niet vast kwam te zitten of naar beneden viel.

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik kan me herinneren dat het van een Nederlandse developer was. Het was geen grote developer of zo, volgens mij was het gewoon iemand die het als hobbyproject deed.

Daarnaast herinner ik me dat het een vrij funky soundtrack had :+

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 18:22
Compizfox schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:29:
Ik moest ineens denken aan een spel dat ik vroeger (moet zo'n 15 jaar geleden zijn oid) speelde.

Het was een freeware spel voor de PC (Windows). Het was een 2D puzzelplatformer, waar je een rollende bal bestuurde die je door het level moest navigeren. Daarbij moest je opletten dat je dat via de juiste route deed, zodat je niet vast kwam te zitten of naar beneden viel.

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik kan me herinneren dat het van een Nederlandse developer was. Het was geen grote developer of zo, volgens mij was het gewoon iemand die het als hobbyproject deed.

Marble madness?
iggy wrecking ball for n64

Op basis van de tijdsperiode zal het niet Marble zijn, maar misschien helpt het qua gfx het er wel of niet uitzag :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sagat schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Marble madness?
iggy wrecking ball for n64

Op basis van de tijdsperiode zal het niet Marble zijn, maar misschien helpt het qua gfx het er wel of niet uitzag :)
Hmm, bedankt voor de suggesties, maar nee. Het was nieuwer (sowieso van na 2005 denk ik), voor PC (Windows XP denk ik), en een 2D platformer.

Het is misschien een beetje een long shot, het zou kunnen dat het vrij obscuur was. Het was in elk geval een hobbyprojectje volgens mij, geen grote AAA-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 18:22
Even snel gegoogled:
Professor Heinz Wolff's Gravity

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Compizfox schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:29:

Ja ik ken dit spel. In de arcadehallen werd dit spel gespeeld met een grote rode control bal...............eeeeeh.

MARBLE MADNESS. :+

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sagat schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:52:
Even snel gegoogled:
Professor Heinz Wolff's Gravity
Dat is 'em ook niet. Het spel was geen grote titel, freeware, echt een éénmansprojectje volgens mij en ik weet vrij zeker dat hij nooit op consoles is uitgekomen.

Het waren ook niet zozeer physics puzzles, maar meer een 2D platform maze waar je doorheen moest.
Dinictus208 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Ja ik ken dit spel. In de arcadehallen werd dit spel gespeeld met een grote rode control bal...............eeeeeh.

MARBLE MADNESS. :+
Was al eerder genoemd, maar wat ik zoek is toch echt een jaartje of 20 - 25 recenter dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57

Khaine

Python liefhebber

Compizfox schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Dat is 'em ook niet. Het spel was geen grote titel, freeware, echt een éénmansprojectje volgens mij en ik weet vrij zeker dat hij nooit op consoles is uitgekomen.

Het waren ook niet zozeer physics puzzles, maar meer een 2D platform maze waar je doorheen moest.
Kun je je nog herinneren hoe je toen aan het spel kwam? Misschien 1 v/d bekende "collectie" CDROM's (twilight / oh no more games/ etc.) of b.v. een flash game omgetoverd tot standalone exe? Dat soort dingen kunnen helpen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Khaine schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Kun je je nog herinneren hoe je toen aan het spel kwam? Misschien 1 v/d bekende "collectie" CDROM's (twilight / oh no more games/ etc.) of b.v. een flash game omgetoverd tot standalone exe? Dat soort dingen kunnen helpen.
Zeker, van de website van de developer. Het is een stuk recenter dan Twilight e.d. (en was bovendien freeware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:26

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

@Compizfox Volgens mij beschrijf jij een heel genre, dat je het level 'kantelt' om het balletje conform zwaartekracht te besturen om naar het einde te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

GRDavies75 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:40:
@Compizfox Volgens mij beschrijf jij een heel genre, dat je het level 'kantelt' om het balletje conform zwaartekracht te besturen om naar het einde te leiden.
Nope, sorry. Het is echt iets anders: een 2D puzzelplatformer waar je met een bal door het level moet. Er valt niets te kantelen en je bestuurt de bal zelf.

Duidelijker kan ik het niet beschrijven vrees ik, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:11:
Ik hoorde laatst het nummer "Miss it so much" van Röyksopp en de achtergrondtrack deed mij heel erg herinneren aan een spel wat ik vroeger gespeeld heb. Ik heb alleen geen flauw idee welk spel!!!
Dit is helemaal niet uit de NES tijd maar heeft wel met vliegen en wolken te maken, en de muziek heeft absoluut diezelfde Röyksopp feel: Tiny Wings. Een mooi gemaakt iPhone spelletje. Toch alweer uit 2011, dus kan al best onder nostalgie vallen :)

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:44
mddd schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Dit is helemaal niet uit de NES tijd maar heeft wel met vliegen en wolken te maken, en de muziek heeft absoluut diezelfde Röyksopp feel: Tiny Wings. Een mooi gemaakt iPhone spelletje. Toch alweer uit 2011, dus kan al best onder nostalgie vallen :)
Ow wauw! Je hebt helemaal gelijk! En inderdaad absoluut niet de NES tijd 8)7 :+

Dit was hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demi2214
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik zoek een spel dat wij als kinderen tussen 2002-2010 hebben gespeeld, maar waarschijnlijk is het spel nog ouder dan dat. Op google kom ik er niet uit, welke zoekwoorden ik ook probeer.

- Het is een PC spel
- Het is een 2d platformer met levels
- Het speelt zich af in een piramide in Egypte
- Je speelt als een poppetje dat (denk ik) eruit ziet als een ontdekker/archeoloog met een wit hoedje. Volgens mij is het een oudere man
- Het doel is om van A naar B te gaan in de levels. Er zijn ladders die je op/af moet en er zijn gevaren die je moet ontwijken zoals mummies en rollende stenen à la Indiana Jones
- Je moest vierkante stenen duwen om verder te kunnen. Soms waren die nog groter dan het poppetje zelf
- Als ik het me goed herinner heeft het spel een donkere/zwarte achtergrond
- De animatiestijl was niet echt pixalated - het zag er best goed uit voor een oud spel. Realistische kleurtinten, dus geen neongroene kleuren of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Demi2214 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:07:
Ik zoek een spel dat wij als kinderen tussen 2002-2010 hebben gespeeld, maar waarschijnlijk is het spel nog ouder dan dat. Op google kom ik er niet uit, welke zoekwoorden ik ook probeer.

- Het is een PC spel
- Je speelt als een poppetje dat (denk ik) eruit ziet als een ontdekker/archeoloog met een wit hoedje. Volgens mij is het een oudere man
- Het doel is om van A naar B te gaan in de levels. Er zijn ladders die je op/af moet en er zijn gevaren die je moet ontwijken zoals mummies en rollende stenen à la Indiana Jones
- Je moest vierkante stenen duwen om verder te kunnen. Soms waren die nog groter dan het poppetje zelf
- De animatiestijl was niet echt pixalated - het zag er best goed uit voor een oud spel. Realistische kleurtinten, dus geen neongroene kleuren of iets dergelijks
https://store.steampowered.com/app/239350/Spelunky/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demi2214
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Dat is hem niet helaas. Het spel dat ik zoek ziet er realistischer uit, en het poppetje ook. Het poppetje was langer en ongeveer zo geproportioneerd als een echt mens.
De art style komt bijvoorbeeld ietwat overeen met Pharaoh's Ascent, maar dat spel is het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4i4xYnKJ25-y6KU3tyRL7y8vxSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e1ISdJlFLEX6t1KpYfoCzB1B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 16:42

Standeman

Prutser 1e klasse

- Het is een PC spel
Dat klinkt heel erg als Kings Valley van Konami (het witte hoedje!). Maar die is al wel wat ouder en op de MSX, alhoewel er wel remakes van gemaakt zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

- Het is een PC spel
Rick Dangerous misschien?

YouTube: PC Longplay [711] Rick Dangerous

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kels2929
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Hoi,

Ik ben op zoek naar een pc spel wat ik denk ik tussen de 10-15 jaar geleden speelde. Kan ook zijn dat dit al veel ouder is.

Het spel begon volgens mij met dat je een koffer moest inpakken. Ik kan mij herinneren dat dit best lastig was (kan ook de leeftijd zijn geweest😅), maar je moest de hond ook meenemen.
Vervolgens kreeg je een cutscene waarbij de hele ‘familie’ in de auto zat en op vakantie ging denk ik.

Ze kwamen vervolgens in een hotel aan en in dit hotel waren allemaal rare figuren. Zo was er een conciërge die zombie was en elke keer dat ke op hem klikte, kotste hij om vervolgens weer zijn eigen kots op te dweilen. Je kon volgens mij als ieder gezinslid spelen aangezien er gezinsleden ook gevangen genomen werden. Dit is alles wat ik me kan herinneren van dit spel.

Misschien heeft iemand anders nog herinneringen aan dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:26

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

kels2929 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:29:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een pc spel wat ik denk ik tussen de 10-15 jaar geleden speelde. Kan ook zijn dat dit al veel ouder is.

Het spel begon volgens mij met dat je een koffer moest inpakken. Ik kan mij herinneren dat dit best lastig was (kan ook de leeftijd zijn geweest😅), maar je moest de hond ook meenemen.
Vervolgens kreeg je een cutscene waarbij de hele ‘familie’ in de auto zat en op vakantie ging denk ik.

Ze kwamen vervolgens in een hotel aan en in dit hotel waren allemaal rare figuren. Zo was er een conciërge die zombie was en elke keer dat ke op hem klikte, kotste hij om vervolgens weer zijn eigen kots op te dweilen. Je kon volgens mij als ieder gezinslid spelen aangezien er gezinsleden ook gevangen genomen werden. Dit is alles wat ik me kan herinneren van dit spel.

Sorry, kan je niet helpen, klinkt niet bekend, maar wat is/was eigenlijk de bedoeling van het spel? Klinkt als iets geweldig creatief en/of iig origineel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Flapperbol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Is het toevallig de Jacht op de gestolen kroonjuwelen?
Je kreeg volgens mij geen stempels in je paspoort, maar je ging wel de wereld rond en kreeg vragen bij de douane
Held. Deze zocht ik ook nog ❤️ Het was dus toch Nederlands!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:55

Lapras

Ice beam

Hi allen,

Ik zoek een spel, dus ik ga mijn best doen het te omschrijven:

- Ik speelde het rond 1998-1999 (tegelijkertijd met Army Men).
- Het is een puzzelspel
- Isometrisch camerastandpunt
- Je moet een soort ganzenbord over met behulp van bepaalde wezens (bruine trollen?) die elk een eigen kracht hebben, zodat je ze in de juiste positie moet zetten en in de juiste volgorde moet gebruiken.
- Het is een soort puzzel RTS dus.
- De oneliners van de verschillende wezens zijn me vooral bij gebleven. "This is where they separate the boys from the men," zei degene die bommen onschadelijk kan maken. Althans, zo herinner ik het me.

Zegt dit iemand iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Lapras schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:38:
Hi allen,

Ik zoek een spel, dus ik ga mijn best doen het te omschrijven:

- Ik speelde het rond 1998-1999 (tegelijkertijd met Army Men).
- Het is een puzzelspel
- Isometrisch camerastandpunt
- Je moet een soort ganzenbord over met behulp van bepaalde wezens (bruine trollen?) die elk een eigen kracht hebben, zodat je ze in de juiste positie moet zetten en in de juiste volgorde moet gebruiken.
- Het is een soort puzzel RTS dus.
- De oneliners van de verschillende wezens zijn me vooral bij gebleven. "This is where they separate the boys from the men," zei degene die bommen onschadelijk kan maken. Althans, zo herinner ik het me.

Zegt dit iemand iets?
Poe, en ik maar denken dat ik hier ontzettend goed in ben. :D

Was het 2D of 3D isometrisch? Je schrijft "ganzenbord", bedoel je daarmee dat de karakters alleen van vak naar vak konden lopen? Een grid? Was het turn-based? Zat er een zwarte void/leegte rondom de spelwereld, of vulde het level het scherm? Was het cartoony, of juist niet? Hoe voltooide je een level?

Een populaire, isometrische puzzle/strategy game uit die tijd was Commandos: Behind Enemy Lines. Die had one-liners en karakters met eigen specifieke krachten, en veel was bruin gekleurd, maar het waren militairen. Geen trollen. :*)

Hoe wijkt "jouw" spel af van de UI en gameplay van dit hieronder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd2g1n3waDYXKbJzKWkon1_hsBo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mTCDbVWFnGiVfPZTWfvYpCNu.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 14-08-2024 14:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 04-06 17:02
Hoi,

Neighbors from Hell 2: On Vacation uit 2004?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr7coSuoPYyNs4npevvOwH4FoZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DHGaYXMeMySCKT7xVksYqW3p.jpg?f=user_large

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:55

Lapras

Ice beam

Negakinu schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Poe, en ik maar denken dat ik hier ontzettend goed in ben. :D

Was het 2D of 3D isometrisch? Je schrijft "ganzenbord", bedoel je daarmee dat de karakters alleen van vak naar vak konden lopen? Een grid? Was het turn-based? Zat er een zwarte void/leegte rondom de spelwereld, of vulde het level het scherm? Was het cartoony, of juist niet? Hoe voltooide je een level?

Een populaire, isometrische puzzle/strategy game uit die tijd was Commandos: Behind Enemy Lines. Die had one-liners en karakters met eigen specifieke krachten, en veel was bruin gekleurd, maar het waren militairen. Geen trollen. :*)

Hoe wijkt "jouw" spel af van de UI en gameplay van dit hieronder?
Veel dank voor het meedenken! Je vragen inspireerden in ieder geval weer tot zelf wat googlen en iemand op Reddit had een vergelijkbare vraag én het juiste antwoord gekregen. Het betreft Gruntz. Het is niet turn-based kom ik nu achter. En de voice lines zijn nog steeds mooi.

YouTube: Gruntz (PC) Gameplay (1080 HD)

Commandos ook erg mooi, zeker het level in Nederland. En veel bruine hemden in dat spel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik ben op zoek naar een spel dat ik rond 1995-1996 op school speelde. Het was een semi-educatief spel voor Windows 3.1 of DOS. Er figureerde volgens mij getekende dieren in, volgens mij een konijn en een hond, maar weet niet helemaal zeker. Ik denk dat het in het Nederlands was. Er waren verschillende kleine spelletjes, maar ik herinner me vooral:

- Een spel waarin je appels moest vangen
- Een spel waar je top-down en route van 'jouw' huis naar een ander huis moest lopen, van links onder, bovenlangs naar rechtsonder, waarin je uiteindelijk achtervolgd werd en op tijd weer terug naar linksonder moest.

Supervage beschrijving dit, kan me moeilijk voorstellen dat iemand het op basis van dit weet, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
Nou, dat bleek helemaal niet zo moeilijk te zijn, namelijk: Floppie.

Ik was de bom die in de boom hangt naast alle appels alweer vergeten.

[ Voor 20% gewijzigd door Aftansert op 14-08-2024 23:22 ]

• lady2905
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben op zoek naar een spel dat ik denk ik begin 2000 speelde?

Het was een spel over de wereld met een wereldkaart en een oud vliegtuigje dat dan van punt naar punt vloog. Je moest in elk land/werelddeel een puzzel of een spelletje doen om rode brandstof tankjes te vullen zodat je weer verder kon. Het was met dieren die verkleed waren als mensen ofzo? Met een kangoeroe die op de didgeridoo speelde, een aap met gouden kettingen ofzo? En iets van een pelikaan of ooievaar die je erdoor heen leidde? Weet niet of ik me dat goed herinner. Spelletjes zoals memory, tomaten ofzo ergens op schieten en vlaggen van de wereld leren.

Iemand enig idee wat dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 06:12
Ik speelde vroeger op een 286 een militair spel. (zwart/wit?). Mannetje liep zijwaarts (side scroll) dus niet wolf. Volgens mij waren er rakket installaties in de achtergrond. Beetje America/Russia vibe. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:08
enermax schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
Ik speelde vroeger op een 286 een militair spel. (zwart/wit?). Mannetje liep zijwaarts (side scroll) dus niet wolf. Volgens mij waren er rakket installaties in de achtergrond. Beetje America/Russia vibe. Iemand een idee?
Green Beret?

YouTube: GREEN BERET (Konami - Arcade - 1985)

Of Airborne Ranger?

YouTube: Airborne Ranger (PC/DOS) 1988, Microprose

Maar kan ook gewoon Rambo first blood zijn..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
@Pelox Green Beret. Thanks! Die ga ik proberen te spelen.

Ik speelde ook nog een ander spel op de 286. Waarbij je allemaal levels/deuren moest unlocken op een map/kaart. Je kon in elke deur. Beetje voorloper mario? Stijl. Je kreeg dan dacht ik sleutels. En als je alle spellen/deuren had unlocked ging er een laatste deur open die altijd dicht was op de kaart. Niet Keen, dat was al veel te geavanceerd tov dit spel. (Ook niet ducktales).

[ Voor 18% gewijzigd door enermax op 18-08-2024 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
Ik herinner het me weer. Artic adventure.

https://youtu.be/2G71YrFq0c8?si=f6Z54ego0nRC78XC

[ Voor 121% gewijzigd door enermax op 18-08-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escobarry
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-06 09:03
Anoniem: 1150787 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:15:
Ik zoek een spel wat ik vroeger als kind heb gespeeld en kan het nergens vinden. Nu had iemand in 2016 al in dit topic het over het spel wat ik bedoel. Diegene heeft volgens mij geen antwoord gekregen dus ik ga het nog maar een keer proberen. De andere die er om vroeg wist gelukkig meer dan ik!

Wat ik nog weet:
- Origineel Nederlands spel voor kinderen
- Uitgegeven tussen 1990 en 2000
- Muziek van Herman van Veen (o.a. het nummer 'Toveren') ( dit was echt het enige wat ik nog wist)
- Het spel is een beetje als een point en click met puzels en gaat geloof ik over een jongen die zoek/vermist is. Er komt o.a. een scene in voor dat je op de zolder van het huis met een zaklamp aan het zoeken bent. Ik geloof dat je in bepaalde scene's een vlieg of lieveheersbeestje bent. Ook kan mij een scene herinneren van een gang(kast) en een keuken. Je gaat het hele huis door om aanwijzingen te zoeken naar waar wat er met die jongen gebeurd is,
Ik heb dit spel ook gespeeld! Volgens mij heette dit spel 'Tovenarij!' met inderdaad het nummer Toveren van Herman van Veen in de eind-credits.
Zie plaatje, dan herken je het misschien. Ik kan hier verder ook niks meer over vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m0AQ4EPQ16VqcrTCKeL66hUYEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PtoEn5O7FwdhTpTFeruSBTT0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-04 16:40
Mahaty schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:46:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben al tijden op zoek naar een spel wat ik zo'n twintig jaar geleden speelde toen ik een jaar of zes was.

Het is een point and click game, waarbij je een kind speelt dat naar Afrika gaat. Hier is een piraat die alle dieren vangt, en aan de speler dus de taak om deze dieren te bevrijden. Het spel was 2d, met schilderachtige achtergronden en geanimeerde personages op de voorgrond. Waarschijnlijk draaide dit spel op Windows 95.

Voor wat extra hulp heb ik twee gedeelten aan het begin van het spel getekend vanuit mijn geheugen van twintig jaar terug. Mijn tekeningen zijn zwart-wit, maar het spel was in kleur.

Het eerste wat ik getekend heb is het begin van het spel. Hier vloog je met een vliegtuigje naar Afrika, hierbij kun je door de muis te bewegen het vliegtuig bewegen. Het level beweegt automatisch horizontaal. Het is de bedoeling om de wolken te ontwijken en de benzine op te pakken. Je kunt ook wolken kapot schieten, maar dit kost extra benzine.
Onder in het scherm staat de benzinevoorraad door middel van vijf jerrycans die verdwijnen als de brandstof op raakt. Ook staat de voortgang richting Afrika onderin.

[Afbeelding]

Wanneer Afrika bereikt is springt het kind met een parachute uit het vliegtuig, daarna moet je verticaal wolken ontwijken. Als je op de grond begint het tweede wat ik getekend heb.

Eenmaal op de grond ontmoet je de piraat, die alle dieren vastgeknoopt heeft. Er hangt een bel aan het touw, waardoor je ze niet kan bevrijden, want als de bel gaat komt de piraat.
Je kunt achter de cactussen in het midden verstoppen en zo richting de piraat gaan. In het gat van de middelste cactus aan de achterkant kun je een tweede bel vinden. Hiermee lok je de piraat richting de dieren, steel je zijn mes, en snij je het touw van de dieren door.

[Afbeelding]

Ik kan nog veel meer details vertellen, want ik weet nog precies hoe het ging.
Volgens mij heette het iets van "Droomland" of "Droomeiland", maar ik kan daar niks op vinden.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen! _/-\o_
toon volledige bericht
Ik was naar deze game op zoek en bedacht me dat ik deze game hoogstwaarschijnlijk nog op zolder zou hebben liggen. Na even speuren heb ik de game gevonden! De naam van de game is Droomland 2. Onderstaand twee foto's van de hoes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYpzMcjfW4dqy3Rz7DX7A6Qba0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIOGHtcJquhRvOwVNEajiAi0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhIlewjEVvdKguSlHG7XouysWDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHnqNc3m3wmhsViQzlKGsFmP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een Virtual PC opgezet om (een deel van) de game te kunnen spelen en op te nemen. Zie hier de video: YouTube: Droomland 2 PC (Deel 1)

Alvast mijn excuses voor de matige gameplay, de Virtual PC had soms wat kuren, soms maakte ik expres missers om wat meer voice lines te krijgen, en soms lieten mijn skills me simpelweg in de steek (het einde van het lianen-gedeelte).

Enfin, ik hoop dat men hier wat aan heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hansss schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:55:
Ik zoek een spel wat ik rond 2005 op de PC speelde. Het is een spel voor kinderen. Je bent in een huis met veel verdiepingen. Op elke verdieping ligt een raketonderdeel. Uiteindelijk op de bovenste verdieping zette je deze raket in elkaar waarne deze weg vloog. Wat me specifiek bij staat is dat ergens een levende stoel met armen was die bewoog wanneer je erop klikte.
Was dat misschien https://nationaalarchiefe...ax-en-de-geheime-formule/
Max en de geheime formule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmargriet
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
@TomDirven kan het zijn dat je zocht naar Gordis magische film avontuur? Ik heb namelijk net samen met mijn zus een uur gezocht naar iets wat lijkt om jouw beschrijving en we hebben het eindelijk gevonden!!
https://www.reddit.com/r/...dventure_1998_prop/?tl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:09
Zou iemand misschien mij kunnen helpen met vinden van een naam van een spel. geen idee hoe maar op de reis naar mijn werk had ik opeens een herinnering van een spel uit mij jeugd (tussen de 16 a 20 jaar geleden klinkt erg ver vooral omdat ik nog geen 30 ben)

Je speelde een soort van Mier met lange sprieten (met stroom) en liep over de map en verzamelde eieren van een soort vogel.
uit me hoofd ging het verhaal dat ze broer( weet niet meer zeker of het ze broer was) ontvoerd was
er was 1 map waar op een duivel trein zat en uiteindelijk ook aan de voorkant van de locomotief kon met een soort van oog aan de voorkant
Het was 3d platform game met levens waar je de map moest verkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Zegt mij zo 123 niks, weet je op welk platform dit was?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

samlans schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:25:
Zou iemand misschien mij kunnen helpen met vinden van een naam van een spel. geen idee hoe maar op de reis naar mijn werk had ik opeens een herinnering van een spel uit mij jeugd (tussen de 16 a 20 jaar geleden klinkt erg ver vooral omdat ik nog geen 30 ben)

Je speelde een soort van Mier met lange sprieten (met stroom) en liep over de map en verzamelde eieren van een soort vogel.
uit me hoofd ging het verhaal dat ze broer( weet niet meer zeker of het ze broer was) ontvoerd was
er was 1 map waar op een duivel trein zat en uiteindelijk ook aan de voorkant van de locomotief kon met een soort van oog aan de voorkant
Het was 3d platform game met levens waar je de map moest verkennen
Zapper: One Wicked Cricket voor de PS2/Xbox/Gamecube toevallig?

Wikipedia: Zapper: One Wicked Cricket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:09
Sorbo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Zapper: One Wicked Cricket voor de PS2/Xbox/Gamecube toevallig?

Wikipedia: Zapper: One Wicked Cricket
Ja dit is hem, had de naam op gezocht en zag de map met de trein van mijn herinnering staan.
Had deze vroeger op de pc gespeld, alleen nooit uitgespeld
dankjewel voor je hulp

[ Voor 6% gewijzigd door samlans op 03-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post-bus
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 18:15
Hi,

Ik ben op zoek naar een (kinder) spel voor op computer. Het was Nederlandstalig en je moest problemen oplossen in een fabriek. De problemen waren ontstaan omdat er was ingebroken en daardoor alles ontregelt was. Door opdrachten te maken werden de problemen weer opgelost.

Het was voor windows, ergens in het 98/XP tijdperk.

Is er misschien iemand die zich dit herinnert? Ik dacht dat het ook te maken had met een Melkfabriek maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
Ik denk niet dat het onderstaande is wat je zoekt, maar voor de zekerheid. Er is een spel over een Zuivelfabriek, een stuk ouder dan het 98/XP tijdperk (meer Windows 3.1). Volgens mij zijn er daar geen problemen ontstaan door een inbraak, maar moet je gewoon het hele proces door.

De zuivelfabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:07
Misschien een lastige maar ik ga het toch proberen!
Tijdens mijn basisschool tijd in de jaren 90/00's was er een educatief spel op de pc's van destijds. Ik weet dat een van deze games een element bevatte waarin je het water niveau van een een aantal sluizen vanaf het zijaanzicht moest verhogen en verlagen om een bootje door te kunnen laten.
ChatGPT kwam al met "Zorg om het water" maar dat is hem niet. ChatGPT kan hem ook niet vinden.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoi,

Klinkt als Haunted Hotel uit 2006 van Broccoli en uitgebracht door PlayFirst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 17:14
Redax schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:59:
Tijdens mijn basisschool tijd in de jaren 90/00's was er een educatief spel op de pc's van destijds. Ik weet dat een van deze games een element bevatte waarin je het water niveau van een een aantal sluizen vanaf het zijaanzicht moest verhogen en verlagen om een bootje door te kunnen laten.
ChatGPT kwam al met "Zorg om het water" maar dat is hem niet. ChatGPT kan hem ook niet vinden.
Ik weet welke je bedoeld, heb hier een paar jaar geleden ook naar gezocht. Het enige wat ik heb kunnen vinden, is dat het waarschijnlijk een game was dat door Malmberg (of andere uitgever) was ontwikkeld speciaal voor scholen, dus dat is buiten scholen nooit verkrijgbaar geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
Orangelights23 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 07:49:
[...]

Ik weet welke je bedoeld, heb hier een paar jaar geleden ook naar gezocht. Het enige wat ik heb kunnen vinden, is dat het waarschijnlijk een game was dat door Malmberg (of andere uitgever) was ontwikkeld speciaal voor scholen, dus dat is buiten scholen nooit verkrijgbaar geweest.
Ik heb gisteravond uren en uren zitten zoeken zonder ook maar een screenshot, referentie of wat dan ook te vinden. Maar leuk dat ik niet de enige met deze herinnering ben! Ik ga eens wat mailtjes uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 16:38
Begin jaren negentig (?) speelde ik een spel dat in zijn eenvoud heel verslavend was. Het was een treinenspel met rails en wissels met ascii tekens zoals $ en %. Je moest wissels en rails leggen zodat de treinen niet botsten en routes/rondjes reden. Je bekeek de wereld recht van boven, dus geen 3d.

Er zat nog best wat denkwerk in en het ging dus ook lang niet atijd goed maar door te tweaken was het dan vaak toch weer op te lossen.

Ik ben benieuwd of iemand weet welk spel dit is en vooral ook of het nog steeds te spelen is ergens.

[ Voor 4% gewijzigd door arene op 02-02-2025 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

arene schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:54:
Begin jaren negentig (?) speelde ik een spel dat in zijn eenvoud heel verslavend was. Het was een treinenspel met rails en wissels met ascii tekens zoals $ en %. Je moest wissels en rails leggen zodat de treinen niet botsten en routes/rondjes reden. Je bekeek de wereld recht van boven, dus geen 3d.

Er zat nog best wat denkwerk in en het ging dus ook lang niet atijd goed maar door te tweaken was het dan vaak toch weer op te lossen.

Ik ben benieuwd of iemand weet welk spel dit is en vooral ook of het nog steeds te spelen is ergens.
Deze?
https://worldofspectrum.o...he-train-game-microsphere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Nee het is veel ouder (rond 1990) en zwart wit. Ik vermoed dat het ook in een dos-box moest worden geladen al weet ik dat niet zeker. Elke wissel had een symbool zodat je het kon omzetten met je toetsenbord.

Dit spel ziet er wel geinig uit btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:07
arene schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Nee het is veel ouder (rond 1990) en zwart wit. Ik vermoed dat het ook in een dos-box moest worden geladen al weet ik dat niet zeker. Elke wissel had een symbool zodat je het kon omzetten met je toetsenbord.

Dit spel zit er wel geinig uit btw.
Kan het zijn dat je zelf nog een computer had zonder kleurenscherm? ;) Dat was in die tijd wel vaker (zo speelde ik Prince of persia in kleur, maar velen nog eigenlijk met witte/ gelige figuurtjes, omdat het scherm het anders niet kon weergeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

arene schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Nee het is veel ouder (rond 1990) en zwart wit.
[...]
Die wie ik doorstuurde was van 1983 ;) Maar dan heb ik verder geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Redax schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:59:
Ik heb in die tijd ook een spel gespeeld waar ik helaas nóg minder van herinner.
Wel stuitte ik zojuist op deze parel, eens kijken wat hier tussen zit! Een heel archief met educatieve games van weleer.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Nyarlathotep schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ik heb in die tijd ook een spel gespeeld waar ik helaas nóg minder van herinner.
Wel stuitte ik zojuist op deze parel, eens kijken wat hier tussen zit! Een heel archief met educatieve games van weleer.
Bedankt! Hij staat er zover ik kan zien niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
mickjuh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Die wie ik doorstuurde was van 1983 ;) Maar dan heb ik verder geen idee.
Ja je hebt gelijk. Dat had ik niet gezien. Ik zag de updatedatum.

Ja, misschien is dat het wel maar had ik inderdaad zoals gesuggereerd, geen kleurenscherm destijds. Dan ziet het er heel anders uit.

Dank allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post-bus
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 18:15
Aftansert schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Ik denk niet dat het onderstaande is wat je zoekt, maar voor de zekerheid. Er is een spel over een Zuivelfabriek, een stuk ouder dan het 98/XP tijdperk (meer Windows 3.1). Volgens mij zijn er daar geen problemen ontstaan door een inbraak, maar moet je gewoon het hele proces door.

De zuivelfabriek.
Is hem helaas niet. Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotje161
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15-02 22:15
Ik zoek een spel wat ik in 2010 voor het laatst heb gespeeld. Het was volgens mij op Xbox maar dit weet ik niet 100% zeker. Het spel waar ik de naam van zoek heeft heel wat weg van Ori and the blind forest en Botanicula maar beide zijn het niet. Wat ik mij herinner is dat je als figuurtje (soms) zweeft en wanneer je er langs gaat dan gaan er bloemetjes open (eerst zijn dit kleine lichtgevende bolletjes) dromerige sfeer. Een heel belangrijk kenmerk van het spel was dat je onderweg dat je onderweg gekleurde muzikantjes/wezentjes (elk speelde een ander instrumentje) aan een wit draadje mee moest nemen. En er waren witte zwevende bollen die je moest ontwijken (waren volgens mij bommen). Kan iemand mij helpen?
Het is ook geen: Botanicula, Wenjia, Ori and the blind forest, Flower en Luna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:21
@Lotje161 Pixeljunk Eden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lotje161
@ChrisM : bedankt voor je reactie! Het lijkt er erg op maar is het niet en het was ook geen PlayStation

[ Voor 14% gewijzigd door Lotje161 op 08-02-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lotje161 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:49:
Ik zoek een spel wat ik in 2010 voor het laatst heb gespeeld. Het was volgens mij op Xbox maar dit weet ik niet 100% zeker. Het spel waar ik de naam van zoek heeft heel wat weg van Ori and the blind forest en Botanicula maar beide zijn het niet. Wat ik mij herinner is dat je als figuurtje (soms) zweeft en wanneer je er langs gaat dan gaan er bloemetjes open (eerst zijn dit kleine lichtgevende bolletjes) dromerige sfeer. Een heel belangrijk kenmerk van het spel was dat je onderweg dat je onderweg gekleurde muzikantjes/wezentjes (elk speelde een ander instrumentje) aan een wit draadje mee moest nemen. En er waren witte zwevende bollen die je moest ontwijken (waren volgens mij bommen). Kan iemand mij helpen?
Misschien Gris? Niet 2010 maar wel zo'n vibe in de lijn met wat je beschrijft.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik zit te denken aan Unravel (2).

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:08
Volledig afgaand op de beschrijving en zonder ze zelf gespeeld te hebben komen de volgende titels in mijn zoekresultaten naar boven:

LostWinds
Electroplankton (NDS)
NightSky
flOw

Misschien dat één van de stijlen je helpt beschrijven waar het wel/niet op lijkt als het deze niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:17
Child of light?
YouTube: Child of Light Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotje161
Heel erg bedankt voor jullie reacties het heeft wel een beetje de sfeer van Fl0w maar is het niet. Tot op heden helaas nog niet de naam van het spel gevonden wat ik zocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:08
Dat helpt mij (en chatgpt) wel om verder te zoeken:

Is het wellicht "The undergarden"?

Of komen "Storm" of "Spirits" in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTGarmann
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04
Doet mij een beetje denken aan "Journey"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotje161
Hoi Barin, Haha ik had ook al via Chatgpt geprobeerd maar ik was nog niet op The Undergarden gekomen en dat was het spel wat ik zocht! Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martino131
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04 17:57
goedendag ik ben al tijd je opzoek naar een oude pc game
ik kan er niet op komen
het is een spel denk rond 1995 2000
je moets dingen verzamelen bananen of steren
allemaal verschilende pleken
en er zweefde een schip in de lucht
die was moeilijk te berijken
wie o wie kan mij helpen aan de titel
mvg marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 09:55
martino131 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:19:
ik kan er niet op komen
mvg marten
Banana Mania?

• BTGarmann
martino131 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:19:
ik kan er niet op komen
mvg marten
Heb je iets meer infomatie voor ons ?
Is het een 2d of 3d game
PC, of console
Ben je als personage een bepaald persoon of dier
etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martino131
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04 17:57
goedenmindag ik heb de titel gevonden
via andere topic had eerst verkeerd gedaan
en daarna hier in gezet
er kwam iemand na 10 min al 🙈
het was starshot
zo blij mee
dacht zwevend schip ppfff 1 meter van de vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-06 20:25
Gevonde

[ Voor 96% gewijzigd door zahh op 20-03-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 13:55

TheAnthonyNL

PC Gamer

Ik zoek nog een spel van vroeger op de pc msdos of win95.

Een soort brick breaking game maar dan was je zelf een grote kerel die in een heftruck / demolition truck zit die je heen en weer kan rijden. Vervolgens tegenover bovenaan stonden allemaal gebouwen welke dus gesloopt moesten worden. Spel begint en dan rolt er een sloopkogel naar beneden welke je dus moet terugbouncen naar boven om de gebouwen te slopen. Het was beetje cartoon achtige stijl.

Had hem ooit gevonden maar helaas weer in vergetelheid geraakt :(.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Laatst online: 26-04 07:49
Aftansert schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:15:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik rond 1995-1996 op school speelde. Het was een semi-educatief spel voor Windows 3.1 of DOS. Er figureerde volgens mij getekende dieren in, volgens mij een konijn en een hond, maar weet niet helemaal zeker. Ik denk dat het in het Nederlands was. Er waren verschillende kleine spelletjes, maar ik herinner me vooral:

- Een spel waarin je appels moest vangen
- Een spel waar je top-down en route van 'jouw' huis naar een ander huis moest lopen, van links onder, bovenlangs naar rechtsonder, waarin je uiteindelijk achtervolgd werd en op tijd weer terug naar linksonder moest.

Supervage beschrijving dit, kan me moeilijk voorstellen dat iemand het op basis van dit weet, maar je weet maar nooit.
Ik kan me zelf deze spelletjes ook vaag herinneren.
Dit klinkt als een van de spellen gemaakt door Addo Stuur.

Ik denk aan een van de "Floppie" spellen, maar 1 en 3 zijn het volgens mij niet, en 2 is onvindbaar. (Heeft iemand die toevallig?) Ik had ze zelf niet denk ik, maar ik heb ze volgens mij op een schoolcomputer ooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
EpicEraser schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 05:07:
[...]

Ik denk aan een van de "Floppie" spellen, maar 1 en 3 zijn het volgens mij niet, en 2 is onvindbaar. (Heeft iemand die toevallig?) Ik had ze zelf niet denk ik, maar ik heb ze volgens mij op een schoolcomputer ooit gespeeld.
Direct onder de post die je quote, heb ik een link staan naar de versie die ik me herinner, met die twee spelletje die ik beschrijf: "Mijn Eerste Windows Boek met Floppie", speelbaar op archive.org. Is dat ook waar jij naar op zoek bent?

[ Voor 3% gewijzigd door Aftansert op 12-04-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicEraser
  • Laatst online: 26-04 07:49
Ah sorry, ik had de post eronder inderdaad niet gezien. Het was dus wel Floppie 1! Die had ik al.

Voor zover ik weet zijn 1 en 3 makkelijk te vinden (3 had ik zelfs op een CD-ROM in de kast gevonden).
Floppie 2 heb ik niet kunnen vinden op het internet, maar ik hoop dat het ooit nog eens opduikt.
Addo Stuur zelf kunnen we het helaas niet meer vragen: die is een paar jaar terug overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
Goed, weer een nieuwe zoektocht! Ergens midden jaren ‘90 speelde ik dit spel.
Een tovenaarsleerling loopt door verschillende werelden. Als je een paarse parel pakt kun je warpen, dan verander je in een lichtbol en vlieg je zo naar een schatkamer. Iedere wereld is anders en als je er een hebt gehaald dan krijg je een code die je de volgende keer kunt intypen en dan kun je verder waar je was. Een code was E432, daarmee kwam je bij een glibberige ijswereld.
Iemand?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
caspervc schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:17:

[...]

Iemand?
Aidyn Chronicles?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RsxhMfd.jpeg

YouTube: Longplay of Aidyn Chronicles: The First Mage (1/3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

[...]

Iemand?
Op welk platform? En wat voor type spel? Platformer? "3d"?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
[...]
Iemand?
Bedoel je mischien hocus pocus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
Bingo! Dat was hem! Bedankt 😊

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-06 19:04

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Goed, ik heb een spel in m'n hoofd waarvan ik de naam niet meer weet.
Het spel was speelbaar vanaf een CD-ROM op Windows, ik geloof nog Windows XP.
Nederlandstalig.
Het was een cartoon-achtig, muzikaal spel met point&click aspecten.
In een van de ruimtes van het spel stonden bustes van muzikale grootheden (bach mozart etc), en als je op een van de bustes klikte kreeg je muziek van die persoon te horen.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, zo niet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTGarmann
Tweakers huisregels: Kunstmatige intelligentie (AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan. Daarnaast is de voertaal van Tweakers Nederlands.

[ Voor 84% gewijzigd door Mog op 12-05-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57

Khaine

Python liefhebber

Militia Pilot schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:03:
Nederlandstalig.
In een van de ruimtes van het spel stonden bustes van muzikale grootheden (bach mozart etc), en als je op een van de bustes klikte kreeg je muziek van die persoon te horen.

Zelf nooit gespeeld maar is het toevallig "Opera Fatal"? Voldoet aan een hoop beschrijvingen (point-click, muziek) maar is niet overdreven cartoon-achtig en is al wat ouder (win98 periode). Kan me voorstellen dat het wel op WinXP heeft gedraaid nog.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik ben op zoek naar een oude racegame, eind begin jaren 90 gok ik. Heb het gespeeld op Windows 98. In de game had je 2 klassen Nascar en F1. Het was op circuits maar wel arcade. Er waren verschillende auto's en die kon je zowel automatisch als handgeschakeld rijden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:56
Destruction Derby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Khaine schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Zelf nooit gespeeld maar is het toevallig "Opera Fatal"? Voldoet aan een hoop beschrijvingen (point-click, muziek) maar is niet overdreven cartoon-achtig en is al wat ouder (win98 periode). Kan me voorstellen dat het wel op WinXP heeft gedraaid nog.
Nee, dit is niet wat ik in gedachte had, het spel wat ik zoek is wat meer cartoonig, volgens mij was het ook een educatief spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 23:44
Militia Pilot schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:03:
Nederlandstalig.

Meer informatie altijd goed!
- Was het voor kinderen bedoeld? Je speelde het wel thuis?
- Weet je nog wat het doel van het spel was?
- Ik neem aan dat het spel 2D was? Kun je je nog iets van de HUD herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

MarvelousMax schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Meer informatie altijd goed!
- Was het voor kinderen bedoeld? Je speelde het wel thuis?
- Weet je nog wat het doel van het spel was?
- Ik neem aan dat het spel 2D was? Kun je je nog iets van de HUD herinneren?
Ja het was idd voor kinderen bedoeld, en thuis gespeeld.
2D was het idd, getekende artstijl volgens mij.
Andere vragen kan ik niet beantwoorden, weet ik niet meer helaas...

[ Voor 5% gewijzigd door Militia Pilot op 12-05-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 14:45
Arvado schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:53:
Ik ben op zoek naar een oude racegame, eind begin jaren 90 gok ik. Heb het gespeeld op Windows 98. In de game had je 2 klassen Nascar en F1. Het was op circuits maar wel arcade. Er waren verschillende auto's en die kon je zowel automatisch als handgeschakeld rijden.

Iemand een idee?
Kunnen het toch 2 aparte games zijn? Namelijk Indycar Racing (II) en Nascar Racing (2) maar wel ontwikkeld door dezelfde uitgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 14:42
Arvado schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:53:

Iemand een idee?
Je beschrijving triggerde mij en kreeg meteen dit nummer in m'n hoofd (en dat terwijl ik de game ruim 25 jaar niet gespeeld heb)
Vrij zeker dat het Speed Haste betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:43

AlphaRomeo

FP PowerMod
Flapperbol schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:27:
[...]
Je beschrijving triggerde mij en kreeg meteen dit nummer in m'n hoofd (en dat terwijl ik de game ruim 25 jaar niet gespeeld heb)
Woah! Ik had datzelfde spel in mijn hoofd, maar ik had er geen naam meer bij. Wat een herinnering... En die muziek! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 14:42
AlphaRomeo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Woah! Ik had datzelfde spel in mijn hoofd, maar ik had er geen naam meer bij. Wat een herinnering... En die muziek! _/-\o_
De naam kon ik ook niet direct opkomen dus had simpelweg "List of Racing video games" op Wikipedia op chronologische volgorde gezet. Blijkbaar zat ie toch ergens in m'n geheugen want ik herkende hem direct toen ik 'm zag (en natuurlijk Slipstream 5000 die erboven stond 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:01
Flapperbol schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:27:
[...]

Haha ja wel done, dat is hem. _/-\o_

Thanks!

Ja muziek herkenning is geniaal. Vergeet je gewoon niet hé.

Wat goed zeg dit, heb er de afgelopen jaren regelmatig aan gedacht tot ik dit topic tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhs82
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 18:02
Ik zoek de naam van 2 oude spellen.

De eerste is volgens mij uit de floppy of disketteperiode, weet ik niet zeker.
Het was een vrij simpel race spel. Je begon met een slechte wagen en je kon racen voor geld of racen voor de wagen van de tegenstander. Uiteindelijk kon je de eindbaas uitdagen om te strijden om zijn zwarte bolide. Won je dit, dan had je het spel gewonnen.

De tweede is denk ik lastiger, want nog niemand tegen gekomen die dit vrij simpele spelletje kent.
Het stond ooit op een verzamel cd-rom en heb dit veel gespeeld.
Je kon samen spelen maar volgens mij ook tegen de computer. Iedere speler had aan de bovenzijde een reeks met ballen. Deze ballen moesten de onderkant halen. Spelers gingen om beurten. Willekeurig waren in het level vierkante obstakels met hierin een pijlrichting. Deze richting zou de bal dan ook op gaan en al dan niet weer verder naar beneden vallen. Je moest dus uit zoeken welke bal wanneer je op welke plaats moest activeren om deze zo snel mogelijk allemaal beneden zou krijgen. Zou het graag nog eens spelen als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Peterhs82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:49:
Ik zoek de naam van 2 oude spellen.

De eerste is volgens mij uit de floppy of disketteperiode, weet ik niet zeker.
Het was een vrij simpel race spel. Je begon met een slechte wagen en je kon racen voor geld of racen voor de wagen van de tegenstander. Uiteindelijk kon je de eindbaas uitdagen om te strijden om zijn zwarte bolide. Won je dit, dan had je het spel gewonnen.
Dit klinkt heel erg als Streetrod
De tweede is denk ik lastiger, want nog niemand tegen gekomen die dit vrij simpele spelletje kent.
Je kon samen spelen maar volgens mij ook tegen de computer. Iedere speler had aan de bovenzijde een reeks met ballen. Deze ballen moesten de onderkant halen. Spelers gingen om beurten. Willekeurig waren in het level vierkante obstakels met hierin een pijlrichting. Deze richting zou de bal dan ook op gaan en al dan niet weer verder naar beneden vallen. Je moest dus uit zoeken welke bal wanneer je op welke plaats moest activeren om deze zo snel mogelijk allemaal beneden zou krijgen. Zou het graag nog eens spelen als het kon.
Klinkt als een marble game, maar ik kan niet echt vinden wat je omschrijft. Marble Maness II misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 26-05-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14

Onbekend

...

Peterhs82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:49:
Volgens mij bedoel je Bolo Ball.
https://dosgames.com/game/bolo-ball/

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhs82
8)7 8)7 8)7
HOE DAN! In enkele minuten iets tevoorschijn halen die zolang gezocht is haha.
Heb wel het idee dat dit de oudere versie is en dat ik denk ik een nieuwere versie speelde (was tenslotte via cd rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:36
Ik heb zelf al een tijd een spel in gedachten, en ik weet niet meer hoe die heet,

Weet dat het soort van scroller shooter was, waar je een agent was,

Eerste level was volgens mij in een juweliers winkel en moest je de boeven neerschieten.

Iemand een idee waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhs82
[quote]Standeman schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Helemaal correct.
Gaat weer wat old school plezier opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Peterhs82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:30:

Helemaal correct.
Gaat weer wat old school plezier opleveren ;)
Pas geleden weer een keer uitgespeeld. Erg leuk en eigenlijk helemaal niet zo moeilijk! Is een beetje de voorloper van Gran Turismo qua upgraden van je auto :p

Oh, en als je toch naar spelletjes van die tijd zoekt. DeathTrack is ook erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14

Onbekend

...

Peterhs82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:23:
[...]

8)7 8)7 8)7
HOE DAN! In enkele minuten iets tevoorschijn halen die zolang gezocht is haha.
Heb wel het idee dat dit de oudere versie is en dat ik denk ik een nieuwere versie speelde (was tenslotte via cd rom)
Vroeger heel vaak gespeeld. ;) Vanaf een diskette in Dos. Maar misschien dat er meerdere versies van zijn, en jij een iets andere versie had. :)

En over Streedrod: Gewoon op de nette manier uitspelen, en niet via de integer overflow de auto verkopen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 26-05-2025 18:21 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste