Toon posts:

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.794 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 16:59
http://img68.imageshack.us/img68/7829/tsspelzoeken01bi8.jpg
INTRO

Na veel topics van "ik zoek een spel" is er besloten een centraal topic op te richten waar al deze vragen in beantwoord kunnen worden. En dat is wel zo handig. Zo kun je naast jouw vraag ook de vraag van anderen lezen. Zo kunnen we elkaar samen helpen.

WAT KUNNEN WE HIER KWIJT?

Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

HOE KAN IK MIJN PROBLEEM HET BESTE UITLEGGEN?

Nou je zoekt in ieder geval de naam van een spel, dat weten we. Maar er zijn natuurlijk nog enkele punten die je ons moet doorgeven zodat we je kunnen helpen. Informatie als genre (arcade,sport/adventure/racing/shooter/strategy/ etc.), platform (PC, NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation 1 of 2, Dreamcast, Xbox) en het jaar waarin je het gespeeld hebt kan ons al helpen je spel te vinden. Mocht je je nog herinneren hoe het spel eruit zag, probeer het te omschrijven d.m.v. tekst of een tekening of misschien weet je nog muziek of iets dergelijks uit het spel.

Upload je tekening of sample ergens op het grote web, post je vraag met link naar je file(s).

Hierna is het een kwestie van afwachten tot een GoT member je spel gevonden heeft.

LINKS

• - Videogame Museum - Handige site met voor vrijwel iedere console een lijst met games
• - Find me a Game - Flinke lijst met games gesorteerd op genre
• - Klov.com - Nog een lijst met videogames
• - MobyGames
• - Wikipedia - lists of video games
• - Gamerankings.com - Zoeken op titel/platform/genre
• - Gamefaqs.com - Zoeken op titel/platform/genre

Topics: [ 01 ] - [ 02 ] - [ 03 ] - [ 04 ]
Met dank aan BMWM3 en Rakkerzero voor deel 1 en 2 van dit topic.

And I'm the only one and I walk alone.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Ik ben op zoek naar een spel wat ik een lange tijd geleden heb gespeeld. Als ik het me goed herinner is het uit de tijd van de Pentium 75 /90ers (of in iedergeval daarna).
Het is een vliegtuig spelletje zijwaarts scrollend.
Elk level is een missie (beetje stunten, dingen ophalen/wegbrengen en weer landen).
Elke level is het vliegtuig ook weer anders (of kun je uit verschillende kiezen, maar dat kiezen weet ik niet zeker).
Er staat me iets bij dat het spel "Flight" heette, maar er is niets over te vinden op internet.
Het is voor DOS in iedergeval.
De vliegtuigjes waren ook niet zo heel erg groot (iets groter als een worm uit worms :P).
Iemand enig idee?

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:17
Wings of fury??

[Voor 36% gewijzigd door blablable op 29-06-2007 13:19]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 14:52

Jazzper

BB4E^Guerilla

sopwith? das wel heel oud

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Arunia
Beide zijn het niet alhoewel een spel gebaseerd op Sopwith aardig in de buurt komt (goplane), maar voor zover zat er geen schieten in. Misschien een enkele missie.
Daarnaast kon je loopings maken. Volgens mij een stuntvlieg spelletje. Dat zijwaards klopt in iedergeval wel.

Grafisch was het wel een stuk beter. Misschien uit de tijd van Worms? Rond Windows 95 zou dat dan zijn.

Naam kan ook iets zijn in de richting van Plane oid. Echt gaar, helemaal niets over te vinden.

[Voor 27% gewijzigd door Arunia op 29-06-2007 13:46]

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-03 07:23

tim86

Windows user detected

Triplane?

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• Arunia
Nee, triplane ook niet. Volgens mij is het echt zonder schieten. Grafisch komt het er volgens mij wel weer in de buurt.

Anoniem: 212586

Ik ben op zoek naar een spel van, ik denk 10 jaar gelden.
Het spel ging over demonen, het was in 3d en je kon vrij door een stad rond lopen. Het had een erg futuristisch uitlerlijk. De hoofdrol speler werkte bij de politie en je kon taxi's bestellen.

Als ik opzoek ga naar dit spel zoek ik altijd perongeluk naar Nox, dus ik denk dat het op die naam lijkt. Het is iig een kort woord.

(Het spek had 4 cd's) :*)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:51:
Nee, triplane ook niet. Volgens mij is het echt zonder schieten. Grafisch komt het er volgens mij wel weer in de buurt.
Om de een of andere reden schiet 'jets' (?) me steeds door 't hoofd.
Kan 'm alleen zo snel niet vinden. (lastig, die werk proxy's :p )
Anoniem: 212586 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een spel van, ik denk 10 jaar gelden.
Het spel ging over demonen, het was in 3d en je kon vrij door een stad rond lopen. Het had een erg futuristisch uitlerlijk. De hoofdrol speler werkte bij de politie en je kon taxi's bestellen.

Als ik opzoek ga naar dit spel zoek ik altijd perongeluk naar Nox, dus ik denk dat het op die naam lijkt. Het is iig een kort woord.

(Het spek had 4 cd's) :*)
klinkt een beetje als blade runner als ik met niet vergis. Die had geen 'demonen' maar de rest klopt :).

[Voor 47% gewijzigd door J2pc op 29-06-2007 14:11]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Arunia
Iets met jets komt me niet bekend voor en internet bied ook geen antwoord.

Ik zit even over Righard's game na te denken.
The Nomad Sould: Omikron?
Anders wat was dat spel 3D anime stijle met dat meisje (3 letters als titel). Volgens mij bedoel je die.
ONI? Oni is btw Japans voor Demon.

[Voor 7% gewijzigd door Arunia op 29-06-2007 14:14]

Omikron, dat was hem, bedankt!

@J2PC De bescrijving lijkt inderdaad erg veel op die van Blade Runner :)

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 212586 op 29-06-2007 15:03]

• Arunia
Anoniem: 212586 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:57:
Omikron, dat was hem, bedankt!

@J2PC De bescrijving lijkt inderdaad erg veel op die van Blade Runner :)
en ik heb alleen maar op je beschrijving gegoogled.
Een aantal keywords uit je omschrijving gaf me die.

Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:14:
[...]

en ik heb alleen maar op je beschrijving gegoogled.
Een aantal keywords uit je omschrijving gaf me die.
Had ik ook geprobeerd ja, bij de naam Omikron ging bij mij echter geen belletje rinkelen, ik zou gezweerd hebben dat de naam 3 of 4 letters had.

Wat brak spel achteraf :D maar ik heb er zulke leuke herinneringen aan

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 212586 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:23:
[...]

Had ik ook geprobeerd ja, bij de naam Omikron ging bij mij echter geen belletje rinkelen, ik zou gezweerd hebben dat de naam 3 of 4 letters had.

Wat brak spel achteraf :D maar ik heb er zulke leuke herinneringen aan
Mwoah omikron is nog steeds een sterk spel vanwege de sfeer, en de uiterst goede muziek. Voor de graphics moet je het niet doen nee, en de combat is ook niet helemaal vlekkeloos maar het is wel een vrij uniek spel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15
Ik had ook Omnikron: The nomad soul in gedachte, maar die is nog geen 10 jaar oud, eerder 5 of 6 :)

Anoniem: 178962

Anoniem: 178962 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:46:
Ik ben ook nog op zoek naar een spel, ik heb het 1x een hele dag gespeeld samen met m'n broertje, daarna zijn we het kwijtgeraakt en nooit meer gespeeld. We hebben het heel vaak nog gezocht, maar nooit meer gevonden.

Het is een vrij oud spel, ik denk een jaar of 10 geleden dat het is uitgebracht (misschien nog iets ouder). Onder DOS dus.

Je speelde het met z'n 2en met het toetsenbord, je had links een veld en rechts een veld. Van bovenaf kwamen dan verschillende stenen ballen met verschillende gewichten omlaag gevallen, welke bal waar terecht komt kon je bepalen door de schuifbalk met aankomende ballen te draaien.

De ballen kwamen terecht op soort plateaus die met elkaar in verbinding stonden (in paren), als het gewicht bij de ene zwaarder was als de andere dan verschoof het. Wanneer je een hele zware bal liet vallen op een kolom waar alleen een lichte bal lag schoot die bal naar de andere kant en kreeg je medespeler een bal die hij niet meer kon wegspelen (die werd dan grijs). Hoe precies je ballen wegspeelde weet ik niet meer precies, maar ik geloof dat het te maken had met kleuren combinaties te maken door de gewichten op de juiste manier te verdelen.

Het ging dus met z'n tweeen tegen elkaar, de ballen vielen naar beneden, als je scherm vol zat dan had je verloren.

De precieze werking van het spel was ons toen niet geheel duidelijk (wellicht wat te maken met de alcohol consumptie en zuip/wakkerblijf/game maraton waar we mee bezig waren in een vakantie) en omdat we de naam van het spel niet meer wisten en het nooit meer terug konden vinden hebben we vaak gegrapt dat het een droom was. Maar wel een beetje raar dat we hetzelfde gedroomd hebben dan :+

Weet er iemand hoe dit spel heet? Zou geweldig zijn eindelijk te weten welk spel het was.Er waren toen meer spellen die we gespeeld hebben waarvan we later niet meer wisten hoe het heette maar dit is de enige die we niet later terug hebben gevonden.

Waarom het van de PC verwijderd werd toen? We hadden maar een hele kleine harde schijf, dus als je een ander spel wilde spelen moest je iets eraf gooien (tenminste we waren toen veel spellen aan het uitproberen, om dus niet in de problemen te komen met schijfruimte gooide we gewoon gelijk het spel eraf als we aan de volgende gingen beginnen) :+
Iemand enig idee in dit nieuwe deel?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 16:57

Khaine

Python liefhebber

Weet je zeker dat het "Jetstrike" niet is dan, dat vliegspel?

Het voldoet echt aan alle eisen namelijk. Ter voorbeeld:
http://free-game-downloads.mosw.com/ss/4936_0.png

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

Een aantal weken geleden zag ik op play.com een reclame over een nog te releasen game. Ik ben echter de naam vergeten; heb wel wat trailers ervan bekeken; maar ik kan er toch niet meer opkomen (ook niet in mijn internetcache).

Het is dacht ik een RPG welke op dit moment of enkele weken geleden released is als PAL versie.

Het speelt vrijwel zeker af in de toekomstige tijd in New York). Het is een beetje fabelachtig spel; er was een banner van op play.com; ik kan me nog iets herinneren van een Anime-style vrouw.

Iemand een idee? Ik zit met Shadow Hearts in mijn hoofd; maar dat is 'm vrijwel zeker niet.

Edit:

Blijkbaar toch scheef gekeken (naar verschillende delen) want het was toch echt Shadow Hearts 3:

http://www.play.com/Games...he-New-World/Product.html

[Voor 14% gewijzigd door Richard op 29-06-2007 17:34]

20*350ZO45°

Richard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:14:
Een aantal weken geleden zag ik op play.com een reclame over een nog te releasen game. Ik ben echter de naam vergeten; heb wel wat trailers ervan bekeken; maar ik kan er toch niet meer opkomen (ook niet in mijn internetcache).

Het is dacht ik een RPG welke op dit moment of enkele weken geleden released is als PAL versie.

Het speelt vrijwel zeker af in de toekomstige tijd in New York). Het is een beetje fabelachtig spel; er was een banner van op play.com; ik kan me nog iets herinneren van een Anime-style vrouw.

Iemand een idee? Ik zit met Shadow Hearts in mijn hoofd; maar dat is 'm vrijwel zeker niet.

Edit:

Blijkbaar toch scheef gekeken (naar verschillende delen) want het was toch echt Shadow Hearts 3:

http://www.play.com/Games...he-New-World/Product.html
Misschien Bioshock, die speelt zich niet in New York maar de omgeving is er wel van afgeleid.

Edit...te laat en fout

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zoek de titel van een FPS (op de PC). Ik weet de naam echt niet meer. Het was futuristisch. Het begon op een grote thuisbasis ofzo. En het was een van de eerste spellen waar andere karakters lukraak met elkaar praatte.

Ik weet nog dat je ook missies had waarbij je in een heel groot pak zat. En ik herinner me een missie dat je een kat moest redden ofzo? En die moest lokken met een speeltje.

Ik geloof dat het een beetje manga achtige invloeden had.

Iemand? :P

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-06-2007 01:01]

• Arunia
Khaine schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:56:
Weet je zeker dat het "Jetstrike" niet is dan, dat vliegspel?

Het voldoet echt aan alle eisen namelijk. Ter voorbeeld:
[afbeelding]
Nu je het zegt, lijkt er eigenlijk stiekem toch wel verdacht veel op.
Ik ga het eens uitchecken. Thanks!

• Anoniem: 23009
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:00:
Ik zoek de titel van een FPS (op de PC). Ik weet de naam echt niet meer. Het was futuristisch. Het begon op een grote thuisbasis ofzo. En het was een van de eerste spellen waar andere karakters lukraak met elkaar praatte.

Ik weet nog dat je ook missies had waarbij je in een heel groot pak zat. En ik herinner me een missie dat je een kat moest redden ofzo? En die moest lokken met een speeltje.

Ik ben er inmiddels zelf achter: Shogo: Mobile Armor Division

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:49
Ik zoek de naam van een Xbox spel. Ik heb het een jaar of 4 geleden bij vrienden gespeeld (die het spel geleend hadden).
In het spel bestuur je een mannetje of poppetje die door allerlei verschillende levels loopt en vijanden moet verslaan. Nog niets bijzonder dus...
Maar op een gegeven moment kom je onder de grond en moet je harige spinnen (of mieren) met je zwaard of stok (ver)slaan. Dat vond ik mooi en ook een beetje eng en dus tof.
Onder de grond is donkerrood licht. Het spel is zeker ook voor kinderen, maar die spinnen waren best eng. Dus misschien een 6+ game, of zo.
Aangezien ik sinds gister een xbox heb (nieuw, nu ze nog te koop zijn) wil ik dat spel wel graag kopen. Iemand enig idee welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-01 11:11
Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel van een jaar of 8 geleden, waarmee je met ruimteschipjes (of ufo's) van planeet naar planeet kon springen en elkaar moest afmaken met iets van 60 verschillende soorten wapens. Het spel was volgens mij hot-seat multiplayer en lekker verslavend.

Het lijkt een beetje op Spacetanks. Maar dan had je veel meer planeten in een level, kon je met meer dan 2 players spelen en had je geen tanks, maar ruimteschepen (of waren het nou ufo's?)

Volgens mij was het trouwens al een windows spel. Ik heb heel veel abandonware site afgezocht en via google zitten zoeken, maar niets gevonden.

Kan iemand mij aan dit spel helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:51
Volgens mij bedoel je Warheads!

Je kan van de homepage de gratis demo versie downloaden, maar daar kan je geen eigen weapon packs gebruiken dacht ik.

Volgende keer wel posten in het [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4, he?

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-01 11:11
VyperX schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:00:
Volgens mij bedoel je Warheads!

Je kan van de homepage de gratis demo versie downloaden, maar daar kan je geen eigen weapon packs gebruiken dacht ik.

Volgende keer wel posten in het [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4, he?
Oeps.. even overheen gekeken. My bad. Het is inderdaad warheads! :o thanks!

[Voor 71% gewijzigd door DemonTPx op 02-07-2007 10:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03 00:03
Jaren terug heb ik een spel gespeeld dat op zn minst draaide op onze 450MHz. Ik durf niet te zeggen van wanneer het spel is maar ik denk toch zeker voor 2001. Volgens mij was het een futuristische FPS en je kon ook in auto's of iets dergelijks rijden. Dit is natuurlijk nogal vrij standaard. Het enige speciale dat ik kan vertellen is dat je maar één geweer had. Nou ja één, het was een all-in-one wapen. Als je geen kogels meer had kon je alleen het messen-gedeelte gebruiken. Verder had je gewoon normaal geweer en ook een rocket-launcher. Als je wisselde van wapens transformeerde dat wapen. En met transformeren bedoel ik dan wat draaien, gun erin, messen eruit.

Ik heb al gezocht naar de titel op nummer 31B (en ouder want die staan ook op elk nieuw deel vermeld) van die CD reeks waarvan onlangs die gast gearresteerd is.

Edit: Gevonden \o/ http://www.gamespot.com/p...dex.html?tag=tabs;summary
Het ziet er toch baggerder uit dan ik me kan herinneren.

[Voor 7% gewijzigd door Ascathon op 03-07-2007 11:43. Reden: Gevonden]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26

defiant

Moderator General Chat
Nog maar even een nieuwe poging, aangezien de vorige thread dicht ging:
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een spel wat qua sfeer destijds nogal indruk op me had gemaakt.
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Begin jaren 90
Genre: Science Fiction
Type: Adventure met wat RPG elementen

Van wat ik nog weet begint het spel met een scrolling tekst die het verhaal introduceert, ondersteund door een MOD tune (de tune zelf wekte een donkere SF achtige sfeer).

Je speelt een geheim agent die arriveert op een planeet, de bedoeling was geloof ik om een satelliet in de ruimte te activeren, en daarna te ontsnappen per ruimteschip. Het spel wekte een duidelijk futuristische indruk.

Het spel deed verder nogal een beetje Frans aan.

Je kon verder mensen aanspreken voor informatie, en ook dingen kopen/verkopen. Daarna was het ook mogelijk om per auto te reizen. De auto kon je geloof ik zelf bedienen (als je te snel reed kreeg je een boete), of op de automatische piloot.

Het combat systeem bestond uit een soort van sniper mode (vizier + crosshair), waarbij de tegenstander zich als een silhouet door het scherm bewoog.

Hopelijk gaat er ergens een bel rinkelen bij iemand :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11-2022

Parasietje

linux-geek

Ik zoek een 1942: Battle of midway kloon. Ik herinner me nog een paar dingen:

Je speelde het met twee spelers
Het was Japans
Je had benzine, missiles en nog iets. Als je een weerballon stukschoot, dan veranderde die in een missile-icoontje. Als je schoot, veranderde dat dan in een benzine-tankje, en daarna in het derde item. Blijven schieten zorgde ervoor dat het item veranderde in een wapen upgrade.
Het was een DOS-spel.

Voor de rest lijkt het heel heel erg op capcom's 1942: Battle of midway, maar dan met links en rechts nog een zwarte status-balk met je score, je benzine, je missiles, ...

Ter referentie:
http://www.playright.dk/screens/1943thebattleofmidway_arc_04.png

[Voor 9% gewijzigd door Parasietje op 05-07-2007 23:31]

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben op zoek naar een oud spelletje, 1990-1994 oid, het principe was erg simpel.

Je had een basis of stad oid op de grond, en een soort afweergeschut. Dan kwamen er bommenwerpers etc die je moest vernietigen. Je schoot een soort raket, die in de lucht heel langzaam ontplofte, je had een seconde lang oid een cirkel waarin alles stuk ging.

Het was echt super simpel qua graphics, en je zag het vanaf de zijkant (zoals alles uit dat tijdperk).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 106551

Angeloonie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:06:
Ik ben op zoek naar een oud spelletje, 1990-1994 oid, het principe was erg simpel.

Je had een basis of stad oid op de grond, en een soort afweergeschut. Dan kwamen er bommenwerpers etc die je moest vernietigen. Je schoot een soort raket, die in de lucht heel langzaam ontplofte, je had een seconde lang oid een cirkel waarin alles stuk ging.

Het was echt super simpel qua graphics, en je zag het vanaf de zijkant (zoals alles uit dat tijdperk).
missile command ?

• DarthRaider
  • Laatst online: 09-06-2015
nevermind, iemand kwam al met het goede antwoord - weer een blije vriendin erbij :9

hier nog maar een keer dan. Had over dit onderwerp heen gekeken:

Mijn vriendin, welke ook redelijk fanatiek gamer is, is op zoek naar een spelletje wat ze vroeger wel 's heeft gespeeld, maar ze kan zich de titel van het spelletje niet meer herinneren. Wellicht dat onderstaande beschrijving een belletje doet rinkelen hier:
De naam ben ik kwijt maar de start (het eerste deel van de game) kan ik me nog goed herinneren. Het is een Fantasy roleplaying-adventure game voor ik me zover kan herinneren minimaal 10 jaar oud.

Je start als een (fantasy) mannetje in een gevangenis, je eten wordt gebracht en jij moet uit die cel zien te komen. Hiervoor moet je de wachter roepen, die komt vervolgens via een lift over diverse cellen jouw kant op. Dan zakt de lift in jouw cel. Vervolgens mep je de wachter neer en kun jij met die lift je cel uit. Vervolgens moet je dus de gevangenis uit zien te komen en sta je buiten. Door middel van praten en creatief denken kom je in dit spel vooruit. Als je de juiste gesprekken voert kom je op nieuwe plekken of krijg je opdrachten en informatie over dat waar jij naar op zoek bent.

[Voor 4% gewijzigd door DarthRaider op 12-07-2007 23:45]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 21:52

Kixtart

Destruction = Improvement

DarthRaider schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:43:
nevermind, iemand kwam al met het goede antwoord - weer een blije vriendin erbij :9

hier nog maar een keer dan. Had over dit onderwerp heen gekeken:

Mijn vriendin, welke ook redelijk fanatiek gamer is, is op zoek naar een spelletje wat ze vroeger wel 's heeft gespeeld, maar ze kan zich de titel van het spelletje niet meer herinneren. Wellicht dat onderstaande beschrijving een belletje doet rinkelen hier:

[...]
Om het antwoord maar even in dit topic te zetten:
Okyah schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:31:
Little Big Adventure 1, in het buitenland soms ook wel Relentless: Twinsen's Adventure genoemd :)

Maar zoals Hahn zegt is er een groot topique voor ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30
Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Ik geloof dat het op 1 floppy paste. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk. Gas geven gebeurde dus automatisch (geloof ik..). Het was de bedoeling om niet naar beneden te vallen maar om steeds van de ene 'balk' naar de andere te springen om zo uiteindelijk het einde van de 'baan' te halen (tussen de 'balken' was dus een zwarte ruimte waar je in kon vallen en af ging). Ook herinner ik mij nog dat er een level was waarbij er minder zwaartekracht was en waar je dus een stuk hoger kon springen dan anders... Even ter verduidelijking een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat iemand het weet :D

http://home.wanadoo.nl/yoyordi/spel.JPG
Je autootje bleef overigs altijd onderin het scherm hangen..., de balken bewogen alleen in verticale richting en je autootje in de horizontale..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-01-2020
Op de c64 was een "race" spel genaamd bump buggy wat voor 99% aan je beschrijving voldoet :)
Google vind er helaas niets meer over.
w0w schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:54:
Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk....

[Voor 44% gewijzigd door Virtox op 15-07-2007 12:32]

Anything goes !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 210390

w0w schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:54:
Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Ik geloof dat het op 1 floppy paste. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk. Gas geven gebeurde dus automatisch (geloof ik..). Het was de bedoeling om niet naar beneden te vallen maar om steeds van de ene 'balk' naar de andere te springen om zo uiteindelijk het einde van de 'baan' te halen (tussen de 'balken' was dus een zwarte ruimte waar je in kon vallen en af ging). Ook herinner ik mij nog dat er een level was waarbij er minder zwaartekracht was en waar je dus een stuk hoger kon springen dan anders... Even ter verduidelijking een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat iemand het weet :D
Sky Roads http://www.dosgamesarchive.com/download/skyroads.gif

Daar was de hele klas verslaafd aan >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30
ik heb nooit een c64 gehad maar die sky roads screenie lijkt er wel heel erg veel op :9 heel erg bedankt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Haha, dat idee is dus gejat van een C64 (en evt andere platformen) spel genaamd trailblazer.

Precies hetzelfde concept, alleen dan met een stuiterend balletje ipv spaceship. En de balken waren opgebouwd uit tegels, waarbij elke kleur tegel iets anders betekende (neutraal, afremmen, versnellen, extra hoog springen, etc).

Zeer gaaf spel! En heel gaaf was dat je ook zelf de levels kon maken.

Linkje: http://www.c64-wiki.de/index.php/Trailblazer

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Urthai
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:00:

Hmmm volgens mij bedoel je SHOGO Mobile Armor Division

EDIT: hmm overbodige post, je had het zelf ook al gevonden :)

http://www.shogo-mad.com/

[Voor 4% gewijzigd door Urthai op 17-07-2007 18:02]

Anoniem: 226764

Hallo

Ik zoek een spelletje van ongeveer 7-9 jaar geleden. Het stond op een diskette, was een puzzelspel.
Een soort van Reversi, maar dan toch anders. Namelijk met vierkante blokjes. En volgens mij kreeg je ook verschillende punten voor de hokjes die je aan kon klikken. Er waren ook verschillende moeilijkheidsgraden en je kon kiezen uit (volgens mij) rood, blauw en groen als kleur van jou. Je speelde dan tegen de computer.

Iemand enig idee? Sorry voor de vage omschrijving, maar meer weet ik echt niet..

Edit: Ik weet de naam! Num Lock:) Alleen nou moet ik het nog vinden 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 226764 op 18-07-2007 11:55]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26

defiant

Moderator General Chat
defiant schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:39:
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Begin jaren 90
Genre: Science Fiction
Type: Adventure met wat RPG elementen
Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen, ik zocht naar The Koshan Conspiracy uit 1992.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 18:08

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik zoek een spel in thrid person waarbij je in het begin van een level begint in een soort van witte huis samen met een bus toeristen. Je kon ergens langs rechts een hekken over (of door) en toen kwam je op een kleine courtyard gelijk met 1 guard dacht ik. Je kon in dit level ook op het dak terecht komen en door op een stelling te klimmen een onafgewerkte zolder binnen glippen.

Verder herinner ik me nog een shootout ergens een trap op in een ruimte vol met cubicles. Ook kon je in het begin samen met de toeristen de lobby binnen gaan en had je links de balie en rechts een soort van vestiare. Verder herinner ik mij ook zo van die rode fluwelen afsluitingskoorden in de lobby met daarachter een guard en 2 toiletten.

Het doet mezelf denken aan een of ander Hitman spel maar ik kan er echt niet op komen. :?
Wie helpt? :p

Anoniem: 178962

Platform?
Jaartal?
Genre?
Type?

Beetje meer info mag ook wel, dit klinkt eerder als een droom nadat je teveel gezopen hebt :+

Klinkt trouwens wel als Hitman Blood Money inderdaad...

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 25-07-2007 03:52]

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 18:08

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Never mind, duidelijk Blood Money :+

Ik ben het terug aan het uitspelen en ik kom aan die missie net :+

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 21:03

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb ook een vraagje,

ik heb een tijd geleden (anderhalf jaar geleden) een first person shoot him up gespeeld en op een gegeven moment kwam ik in een level wat zich op een brug afspeeld.

het is een brug welke kapot is geschoten, er overal auto wrakken liggen en onderandere ook 1 auto bus. In deze autobus lagen veel power-ups/pick ups)

ik weet niet voor welk platform het is maar het zou alleen XBOX of PC kunnen zijn.

en volgens mij kan ik switchen tussen de verschillende team members van mijn squad.

iemand een idee???

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

Geckoo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:01:
Ik heb ook een vraagje,

ik heb een tijd geleden (anderhalf jaar geleden) een first person shoot him up gespeeld en op een gegeven moment kwam ik in een level wat zich op een brug afspeeld.

het is een brug welke kapot is geschoten, er overal auto wrakken liggen en onderandere ook 1 auto bus. In deze autobus lagen veel power-ups/pick ups)

ik weet niet voor welk platform het is maar het zou alleen XBOX of PC kunnen zijn.

en volgens mij kan ik switchen tussen de verschillende team members van mijn squad.

iemand een idee???
het doet mij een beetje als Half-life 2 denken

iRacing Profiel

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 07:15
Dirkse1984 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:16:
Ik zoek een oud spel van minimaal 10 jaar of ouder.
Het was een schietspel met daarin een mannetje/ poppetje dat wanneer je pijltje naar beneden en boven indrukte het een soort vogel werdt.
Zo kon je dus vliegend door het leven komen.
Verder weet ik er echt heel weinig meer van, alleen dat ik het veel gespeeld heb.

Komt iemand zoiets bekends voor?

(sorry, hij moest in het speciale topic voor oude spelletjes komen, maar is zo te zien toch niet gebeurt ( foutje), iemand die hem nog kan verplaatsen?)
Je bedoelt waarschijnlijk het spel "Thexder" ? :)

http://geocities.com/thexderhome/thexder.htm
Wat een nostalgie... zucht :)

[Voor 5% gewijzigd door killingdjef op 30-07-2007 01:17]

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03 19:22
Ik heb ook een vraagje,

iemand een idee???
Vertel eens wat meer. Ik haal uit je verhaal dat je Squad members hebt, dat scheelt alweer een hele hoop titels (waaronder HL2) die het dus niet kunnen zijn.
Verder kun je misschien vertellen in wat voor setting het zich afspeelt? Tweede Wereld oorlog? Wat voor soort wapens heb je? Allemaal kleine dingen die handig zijn om te weten en ons misschien verder kunnen helpen in het vinden van jouw titel.

&

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Weltschmerz schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:03:
[...]

Vertel eens wat meer. Ik haal uit je verhaal dat je Squad members hebt, dat scheelt alweer een hele hoop titels (waaronder HL2) die het dus niet kunnen zijn.
Verder kun je misschien vertellen in wat voor setting het zich afspeelt? Tweede Wereld oorlog? Wat voor soort wapens heb je? Allemaal kleine dingen die handig zijn om te weten en ons misschien verder kunnen helpen in het vinden van jouw titel.
Klinkt in mijn ogen nog meer als een Rainbow Six, maar dan kan ik de power-ups niet plaatsen.

Anoniem: 15895

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een moeilijke denk ik, Als het heel onduidelijk is maak ik er ook nog wel een tekening bij :+

Het is een 3D shareware pc spelletje van een paar jaar geleden.

Je keek van schuin boven op een 3D platte rechthoekige wereld. de randen waren al verhoogd en jij was een soort helicoptertje en als je over het land vloog naar de anderekant, dan trok je een lijntje. was je aan de overkant en had je op deze manier een vakje afgesloten dan werd dit opgevul/verhoogdt. En dan konden de monstertjes daar niet meer komen.

Zo moest je door gaan tot het land steeds kleiner was geworden totdat je 90% oid in handen had. Dan ging je naar een volgend level met nog meer monsters, waar het nog lastiger was om stukken af te sluiten enz enz.

Basicly was je dus steeds stukjes aan het afsluiten met het lijntje dat je achterliet, zodat ze daar niet meer konden komen ( de monsters ) totdat je 90% van het land had verhoogd.

Natuurlijk mogten ze niet tegen jou, of jouw lijn aankomen voordat je weer aan de overkant was.

Een simpele versie van dit spelprinciepe is nu te spelen op de sagem200c.

Edit : "De monsters " waren ballen die rolde door de map heen zegmaar, en als ze de rand raakte dan braken ze daar een stukje af.

Volgens mij, maar niet zeker, was het zo`n typische shareware naam als in "...ix" O-)

[Voor 18% gewijzigd door Bigbadkip op 30-07-2007 10:41]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 21:28
Bigbadkip schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:30:
Ik heb een moeilijke denk ik, Als het heel onduidelijk is maak ik er ook nog wel een tekening bij :+

Het is een 3D shareware pc spelletje van een paar jaar geleden.

Je keek van schuin boven op een 3D platte rechthoekige wereld. de randen waren al verhoogd en jij was een soort helicoptertje en als je over het land vloog naar de anderekant, dan trok je een lijntje. was je aan de overkant en had je op deze manier een vakje afgesloten dan werd dit opgevul/verhoogdt. En dan konden de monstertjes daar niet meer komen.

Zo moest je door gaan tot het land steeds kleiner was geworden totdat je 90% oid in handen had. Dan ging je naar een volgend level met nog meer monsters, waar het nog lastiger was om stukken af te sluiten enz enz.

Basicly was je dus steeds stukjes aan het afsluiten met het lijntje dat je achterliet, zodat ze daar niet meer konden komen ( de monsters ) totdat je 90% van het land had verhoogd.

Natuurlijk mogten ze niet tegen jou, of jouw lijn aankomen voordat je weer aan de overkant was.

Een simpele versie van dit spelprinciepe is nu te spelen op de sagem200c.

Edit : "De monsters " waren ballen die rolde door de map heen zegmaar, en als ze de rand raakte dan braken ze daar een stukje af.

Volgens mij, maar niet zeker, was het zo`n typische shareware naam als in "...ix" O-)
Het orginele spel heet Qix.

Even gegoogled op Qix 3d en dan kom ik bij AirXonix uit.

http://www.atomax.com/images/airx03.gif

• Bigbadkip
  • Niet online
wow :9~

airxonix is helemaal GOED !

zat ik tog nog aardig met mijn ...ix , voor de rest was mijn uitleg volgens mij heel wazig als je niet precies wist wat ik bedoelde.

Bij deze verklaar ik je nu heilig, mijn held van de dag :D

• brama
  • Niet online
Lizard schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Hm, en ik maar denken dat dit het origineel was (want ja, oud, 1983) :
http://en.wikipedia.org/wiki/Styx_(game)

Maar qix is idd nog 2 jaar ouder.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Bigbadkip
  • Niet online
Ik ben echt blij met jullie :)
Heb gelijk mijn versie geregistreed

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 13:14
Ik ben op zoek naar een spel ten tijde van de 286.
Het was een dos spel voor de pc.
Je poppetjes liepen uit zich zelf van het ene kant van het scherm naar het andere kant.
Jij moest zorgen dat zij veilig de overkant haalden door alle vallende en vliegende objecten uit de lucht te klikken zodat je poppetjes niet gewond/dood gingen.
Het was een 2d spel. Je kwam in een jungle met aapjes die kokosnoten gooien, grot met vallende stalagmieten/ijspegels en een vulkaan met vallende rotsblokken.
Wie weet hoe het heet.

• Bigbadkip
  • Niet online
*Is hier niet goed in*

Maar ik dacht gelijk aan lemmings , maar ik weet niet of dat voeldoet aan het klikken op vliegende dingen.

http://it.travisbsd.org/lemmings/img/screenshots/lemmings.png

[Voor 20% gewijzigd door Bigbadkip op 30-07-2007 15:34]

• Tijs_a
Nee geen lemmings. Die ken ik nog wel van vroeger. In ieder geval bedankt.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12
Tijs_a schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:30:
Ik ben op zoek naar een spel ten tijde van de 286.
Het was een dos spel voor de pc.
Je poppetjes liepen uit zich zelf van het ene kant van het scherm naar het andere kant.
Jij moest zorgen dat zij veilig de overkant haalden door alle vallende en vliegende objecten uit de lucht te klikken zodat je poppetjes niet gewond/dood gingen.
Het was een 2d spel. Je kwam in een jungle met aapjes die kokosnoten gooien, grot met vallende stalagmieten/ijspegels en een vulkaan met vallende rotsblokken.
Wie weet hoe het heet.
Hmmmmz, dit doet mij een beetje denken aan dat spel waarbij je als prehistorisch figuur op een eenwieler door het veld reed. Was op een gegeven moment ook een "deel 2" van. Alleen geen idee meer hoe het heette, volgens mij geen moeilijke naam. Vast een verwijzing naar eenwieler of prehistorie ;)

edit: die bedoel ik: http://en.wikipedia.org/wiki/B.C.'s_Quest_for_Tires maar da's denk ik toch wat anders dan jij bedoeld

[Voor 5% gewijzigd door Caeruleus op 30-07-2007 16:25]

no animals were harmed during the production of this message

• Tijs_a
Nee dat is hem ook niet. De titel kan ik echt niet meer bedenken. Weet niet eens meer hoe het start scherm eruit ziet.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:37
Ik zoek de titel van een spel voor MSX1. Je moest eerst op een vliegend tapijt een bepaald traject vliegen doorheen ruitvormige poorten. Daarna moest je met een klokkenspel een Simon Says achtig memory spelleke spelen (melodie naspelen).
Ik was toen vooral onder de indruk van dat 3D vliegen...

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12
Twixie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:15:
Ik zoek de titel van een spel voor MSX1. Je moest eerst op een vliegend tapijt een bepaald traject vliegen doorheen ruitvormige poorten. Daarna moest je met een klokkenspel een Simon Says achtig memory spelleke spelen (melodie naspelen).
Ik was toen vooral onder de indruk van dat 3D vliegen...
Klinkt als Master of the lamps, ik kan me herinneren dat die behoorlijk lastig was

http://i11.tinypic.com/4m29e0x.png

no animals were harmed during the production of this message

Anoniem: 71921

Lizard schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Even gegoogled op Qix 3d en dan kom ik bij AirXonix uit.

[afbeelding]
Dit spel lijkt erg op een spel wat ik vroeger veel speelde: Volfied

http://www.abandonia.com/games/nl/811/images/games/Volfied1.png

[Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 31-07-2007 18:17]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:37
Caeruleus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:15:
Klinkt als Master of the lamps, ik kan me herinneren dat die behoorlijk lastig was
Thanks! Dat is em inderdaad!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 17:12
Ik zoek een game waar ik nog maar een paar vage herinnering aan heb (helaas :| ...)

Beschrijving:
- Uit de tijd van 286, 386's .. dus gelijktijdig met Civilization 1, Dune etc.
- Soort RTS (volgens mij turn-based maar kan ook van niet) en beetje RPG ingredients
- Er is sprake van een map en een "landgoed" waar je mee start. Je moet hier wat units bouwen en je kunt je kasteel(muur?) wat uitbreiden. Je kunt troepen wegsturen. Battles worden uitgevochten bij de kasteelmuur voor zover ik weet.
- Ik weet ook nog dat als ze je kasteel bouwen er een soort doek overheen hingen in het bruin.. of het was een smurrie.. maar iig iets bruins. Daarnaast was de muur vrijwel altijd aan de rechterkant en de units links. De map was van bovenaf of semi-bovenaf, maar iig compleet andere view.

Ik dacht zelf eerst dat het powermonger was, maar dat was het niet. Hoewel de setting er wel op lijkt volgens mij.. maar de graphics niet echt. (teveel 3D werk). Het is iig een vrij onbekende game want ik ben hem nooit meer tegen gekomen.

/edit
voor de PC dus ;) .. in kleur (rond de tijd van Dune dus, de keuze EGA was er niet meer as far as i know ;))

[Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 01-08-2007 14:08]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Lord of the Realm?

• Loona35
Nee.. dat is hem niet. Het was meer een fantasy setting i believe.

Anoniem: 92945

ik ben op zoek naar een spel van zo'n 5 jaar geleden denk ik , kan ook meer zijn.
Je ziet het van bovenaf, je bent een soort evil doctor die
zijn labaratorium moet beschermen met allemaal hele vage vallen en
boobytraps. Je moet bouwen maar ook werkers maken en
zorgen voor de electriciteit. De gameplay van het bouwen lijkt een beetje op theme hospital.

meer info kan ik me even niet bedenken!
alvast bedankt

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 92945 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:51:
ik ben op zoek naar een spel van zo'n 5 jaar geleden denk ik , kan ook meer zijn.
Je ziet het van bovenaf, je bent een soort evil doctor die
zijn labaratorium moet beschermen met allemaal hele vage vallen en
boobytraps. Je moet bouwen maar ook werkers maken en
zorgen voor de electriciteit. De gameplay van het bouwen lijkt een beetje op theme hospital.

meer info kan ik me even niet bedenken!
alvast bedankt
Evil Genius

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Anoniem: 81539

Ik heb ook een vraagje,

iemand een idee???
Battlefield singleplayer of Brute Force?

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03 15:22
Loona35 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:08:
Ik zoek een game waar ik nog maar een paar vage herinnering aan heb (helaas :| ...)

Beschrijving:
- Soort RTS (volgens mij turn-based maar kan ook van niet) en beetje RPG ingredients
- Er is sprake van een map en een "landgoed" waar je mee start. Je moet hier wat units bouwen en je kunt je kasteel(muur?) wat uitbreiden. Je kunt troepen wegsturen. Battles worden uitgevochten bij de kasteelmuur voor zover ik weet.
- Ik weet ook nog dat als ze je kasteel bouwen er een soort doek overheen hingen in het bruin.. of het was een smurrie.. maar iig iets bruins. Daarnaast was de muur vrijwel altijd aan de rechterkant en de units links. De map was van bovenaf of semi-bovenaf, maar iig compleet andere view.

Ik dacht zelf eerst dat het powermonger was, maar dat was het niet. Hoewel de setting er wel op lijkt volgens mij.. maar de graphics niet echt. (teveel 3D werk). Het is iig een vrij onbekende game want ik ben hem nooit meer tegen gekomen.

/edit
voor de PC dus ;) .. in kleur (rond de tijd van Dune dus, de keuze EGA was er niet meer as far as i know ;))
Misschien eentje vanuit de Heroes of Might and magic Serie?
De eerste daarvan is ook al vrij oud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_might_and_magic

Of age of wonders?
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Wonders

• Loona35
Zarkov schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:13:
[...]

Misschien eentje vanuit de Heroes of Might and magic Serie?
De eerste daarvan is ook al vrij oud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_might_and_magic

Of age of wonders?
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Wonders
nope geen van beide helaas.. het is ook echt een spel uit de reeks "haast onbekend" zegmaar :|

Anoniem: 215024

zal vanaaf mijn abandonware cd weer es aanslingeren en alle 450 spellen eens aanklikken mischien dat ie er bij zit :P

regesitstreerd als abandonware legale shit dus :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 02-08-2007 16:56]

Anoniem: 124353

Loona35 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:08:

Beschrijving:

/edit
Castles II - Siege & Conquest ?

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 29-03 21:49

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Das eerder 3 jaar geleden :), maar kwam ook in mij op.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Anoniem: 216833

Ook ik zoek dus een spel. Het spel is volgens mij op de commodore uitgekomen, maar dat weet ik niet helemaal zeker, het kan ook een iets nieuwere computer zijn geweest. Ok dit is dus wat ik me herinner:

Blauw achtergrondscherm, allemaal zwevende (zeep)belletjes met daarin vlinders, met pijl en boog kon je die belletjes kapot schieten en dan vlogen de vlinders etc. eruit.

Het is geen outback, dat is namelijk waar ik als eerst aan dacht..

Ik hoop dat iemand mij aan dit spel kan helpen...

• Sebazzz
  • Laatst online: 13:29
Goh ik zoek een PC spel. Het draaide geloof ik of Windows 95/98/Me en het was een racespel.
Science Fiction. Het was met een soort vliegtuigen die over een weg vliegen (maar niet kunnen opstijgen maar wel vleugels hadden). In de race kon je bonussen oppikken zoals 'meer gewicht' of 'minder gewicht'. Je kon geloof ik, maar dat weet ik niet zeker, geld verdienen met je raceding en dan een nieuwe kopen of upgrades kopen, er zat dacht ik ook schieten in het spel. Het spel was in het Engels.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

The Triad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:38:
Goh ik zoek een PC spel. Het draaide geloof ik of Windows 95/98/Me en het was een racespel.
Science Fiction. Het was met een soort vliegtuigen die over een weg vliegen (maar niet kunnen opstijgen maar wel vleugels hadden). In de race kon je bonussen oppikken zoals 'meer gewicht' of 'minder gewicht'. Je kon geloof ik, maar dat weet ik niet zeker, geld verdienen met je raceding en dan een nieuwe kopen of upgrades kopen, er zat dacht ik ook schieten in het spel. Het spel was in het Engels.
slipstream 5000?
zo klinkt het althans :)

• Sebazzz
  • Laatst online: 13:29
Hmm nee dat is het denk ik niet. Het spel dat ik bedoel heeft dacht ik alleen 3rd person view, en op de screenshots die ik heb gezien op internet lijken er ook tracks te zijn met publiek aan de zijlijn en die tracks had je niet in het spel.

Helaas heb ik maar vage herinneringen eraan overgehouden, maar het was in ieder geval een spel met prachtige gameplay, vind ik :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• blaataaps
  • Niet online
hi-octane?

• Jazzper
  • Laatst online: 30-03 14:52

Jazzper

BB4E^Guerilla

terminal velocity?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Anoniem: 168967

Ik heb ook een vraagje,

iemand een idee???
Ik denk America's Army. Heb je ook zo'n level met een brug

Anoniem: 228916

Ik zoek een turn based strategy spel voor de PC (zowel gespeeld op XP als op 98se) z'n beetje 7 tot 10 jaar oud. Het was een soort spel bord met een landkaart verdeeld in een aantal vlakjes en dan was de bedoeling om een bepaald gebied te veroveren of om bepaalde grondstoffen te verzamelen. Qua wapentuig was het voornamelijk futuristische vliegtuigen vaak boven water. Het heeft wel wat weg van Advance Wars alleen ouder en ook iets minder gericht op oorlog voeren. Ook kan ik mij herinneren dat er verschillende volken waren waar mee gespeeld kon worden. Grafisch was het niet super overtuigend alleen het was wel erg speelbaar en uitdagend.

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 228916 op 08-08-2007 15:21. Reden: OS informatie toegevoegd]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 228916 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:19:
Ik zoek een turn based strategy spel voor de PC (zowel gespeeld op XP als op 98se) z'n beetje 7 tot 10 jaar oud. Het was een soort spel bord met een landkaart verdeeld in een aantal vlakjes en dan was de bedoeling om een bepaald gebied te veroveren of om bepaalde grondstoffen te verzamelen. Qua wapentuig was het voornamelijk futuristische vliegtuigen vaak boven water. Het heeft wel wat weg van Advance Wars alleen ouder en ook iets minder gericht op oorlog voeren. Ook kan ik mij herinneren dat er verschillende volken waren waar mee gespeeld kon worden. Grafisch was het niet super overtuigend alleen het was wel erg speelbaar en uitdagend.
Klinkt als een soort civilization, misschien een uitbreiding op deel 3 of 4 ?

• bazkar
  • Laatst online: 29-08-2021
brama schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:24:
Haha, dat idee is dus gejat van een C64 (en evt andere platformen) spel genaamd trailblazer.

Precies hetzelfde concept, alleen dan met een stuiterend balletje ipv spaceship. En de balken waren opgebouwd uit tegels, waarbij elke kleur tegel iets anders betekende (neutraal, afremmen, versnellen, extra hoog springen, etc).

Zeer gaaf spel! En heel gaaf was dat je ook zelf de levels kon maken.

Linkje: http://www.c64-wiki.de/index.php/Trailblazer
Goh ik ken een MSX game die daar ook HEEL erg op lijkt:

Life in the Fast Lane heette die en die was idd ook met een bal en tegels:

http://www.konamito.com/games/images/capturas/life_inthe_fast_lane_0000.gif

http://eu.battle.net/wow/en/character/earthen-ring/bazkar/ http://eu.battle.net/wow/en/character/wildhammer/bazkar/

Anoniem: 80487

Ik zoek een spel dat ik een hele tijd terug speelde.

Het had wel wat weg van pacman, alleen was je mannetje rood en dat je in een soort digitale wereld van die kringeltjes op te slurpen. Dat moest je op een bepaalde manier doen zodat je niet een bom op je hoofd krijgt.
Ik ben heel slecht in het beschrijven van spellen :P Maar het is iig behoorlijk oud.
Je schoof door een wereld die bestond uit pcb en micochips.

Khaine schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Klinkt als een soort civilization, misschien een uitbreiding op deel 3 of 4 ?
Ik heb even gegoogled en het is niet Civilization/Conolization of een uitbreiding daarvan.

Anoniem: 44947

Anoniem: 80487 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:58:
Ik zoek een spel dat ik een hele tijd terug speelde.

Het had wel wat weg van pacman, alleen was je mannetje rood en dat je in een soort digitale wereld van die kringeltjes op te slurpen. Dat moest je op een bepaalde manier doen zodat je niet een bom op je hoofd krijgt.
Ik ben heel slecht in het beschrijven van spellen :P Maar het is iig behoorlijk oud.
Je schoof door een wereld die bestond uit pcb en micochips.
Dat slurpen kan ik niet thuisbrengen maar verder klinkt het wel als Supaplex ;)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 228916 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:52:
[...]

Ik heb even gegoogled en het is niet Civilization/Conolization of een uitbreiding daarvan.
Heb jemisschien nog meer details dan? Was het b.v. turn-based of realtime. Als het 1 van beiden was kun je met de andere al heel wat opties elimineren.

En de setting is waarschijnlijk ook belangrijk. Is het allemaal futuristisch, of alleen die vliegtuigjes die je beschrijft.

Kortom, meer details waar mogelijk :)

Anoniem: 80487

Anoniem: 44947 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:23:
[...]

Dat slurpen kan ik niet thuisbrengen maar verder klinkt het wel als Supaplex ;)
Dat is um ja :D
Geweldig.

• Elanthia
  • Laatst online: 08-12-2018
Hee jongens,

Ik heb de MSX emulator ontdekt en zit me te verbazen over de kwaliteit :) van de spelletjes waar ik vroeger zo gek op was. Maar toch erg leuk om het weer eens te spelen.

Er was ook een platformspelletje waar je met een Volkswagen Kevertje aan het rondspringen was. Weet iemand nog hoe het heette? Volgens mij had het een jongensnaam.

Alvast bedankt :)

Khaine schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:54:
[...]

Heb jemisschien nog meer details dan? Was het b.v. turn-based of realtime. Als het 1 van beiden was kun je met de andere al heel wat opties elimineren.

En de setting is waarschijnlijk ook belangrijk. Is het allemaal futuristisch, of alleen die vliegtuigjes die je beschrijft.

Kortom, meer details waar mogelijk :)
Zoals ik in mijn intiele beschrijving al aangaf ging het om een turn based spel. ;) Alles was futuristisch en had eigenlijk niets te maken met de aarde, volgens mij een andere sterrenstelsel. Mogelijk dat je ook andere planeten kon veroveren maar zeker weten doe ik het niet meer. Het speelveld was veel minder grafische dan Civilization. Het "speelbord" bestond uit vlakjes in alle mogelijke vormen met rechte lijnen en na elke turn kreeg je cut scenes te zien van het veld waar de vijand een aanval deed en/of waar jij een aanval deed. Een beetje zoals Advance Wars later. Het ook om niet aardse volkeren. Ik kan me nog herinneren dat het spelletje ook op z'n fameuze dubbel cd-rom heeft gestaan, het kan de "schemering" serie zijn geweest of die andere.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:17
Elanthia schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:19:
Hee jongens,

Ik heb de MSX emulator ontdekt en zit me te verbazen over de kwaliteit :) van de spelletjes waar ik vroeger zo gek op was. Maar toch erg leuk om het weer eens te spelen.

Er was ook een platformspelletje waar je met een Volkswagen Kevertje aan het rondspringen was. Weet iemand nog hoe het heette? Volgens mij had het een jongensnaam.

http://naramura.kdn.ne.jp/msx3/koukogaku/choroq/cq05.gif

Choroq?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Elanthia schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:19:
Hee jongens,

Volgens mij bedoel je "City Connection" . Is later ook nog uitgekomen voor de NES

@nikey: Jouw beschrijving zegt me zo 1-2-3 niets. Wellicht een andere tweaker die weet wat hij bedoelt?

• Elanthia
  • Laatst online: 08-12-2018

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Anoniem: 216833 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:56:
Ook ik zoek dus een spel. Het spel is volgens mij op de commodore uitgekomen, maar dat weet ik niet helemaal zeker, het kan ook een iets nieuwere computer zijn geweest. Ok dit is dus wat ik me herinner:

Blauw achtergrondscherm, allemaal zwevende (zeep)belletjes met daarin vlinders, met pijl en boog kon je die belletjes kapot schieten en dan vlogen de vlinders etc. eruit.

Het is geen outback, dat is namelijk waar ik als eerst aan dacht..

Ik hoop dat iemand mij aan dit spel kan helpen...
Ik heb even gekeken wat outback is, dat lijkt heel erg veel op pooyan, alleen klopt jou beschrijving daarmee niet (helemaal)
http://www.lemon64.com/games/screenshots/full/pooyan_02.gif

500 "The server made a boo boo"

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 228916 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Zoals ik in mijn intiele beschrijving al aangaf ging het om een turn based spel. ;) Alles was futuristisch en had eigenlijk niets te maken met de aarde, volgens mij een andere sterrenstelsel. Mogelijk dat je ook andere planeten kon veroveren maar zeker weten doe ik het niet meer. Het speelveld was veel minder grafische dan Civilization. Het "speelbord" bestond uit vlakjes in alle mogelijke vormen met rechte lijnen en na elke turn kreeg je cut scenes te zien van het veld waar de vijand een aanval deed en/of waar jij een aanval deed. Een beetje zoals Advance Wars later. Het ook om niet aardse volkeren. Ik kan me nog herinneren dat het spelletje ook op z'n fameuze dubbel cd-rom heeft gestaan, het kan de "schemering" serie zijn geweest of die andere.
Sid Meyers Alpha Centauri?

Helaas niet, grafisch lijkt Alpha Centauri te mooi, dit zou impliceren dat het spel wat ik zoek dus ouder dan 1999 moet zijn. Als Wikipedia lees over Alpha Centauri komen wel veel spel elementen mij bekend voor. Het zit wel in de juiste hoek, maar dus waarschijnlijk ouder.

Anoniem: 216833

Vaan Banaan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb even gekeken wat outback is, dat lijkt heel erg veel op pooyan, alleen klopt jou beschrijving daarmee niet (helemaal)
[afbeelding]
Nee helaas dat was hem niet. Hij leek eigenlijk niet zoveel op outback, maar dat is de titel die een kennis van mij aandroeg. De belletjes vlogen vrij rond, zonder hangende mannetjes etc..
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee