[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.768 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Oke, ik zoek de naam van een spel. Ik zit er al jaren mee :P, alleen ik weet zelf eigenlijk niet goed meer wat ik bedoel, het is al wel 7-8-9 jaar geleden.

Je moest een soort van mannetjes begeleiden over blokjes (over water/lava etc.) en ze zo ergens brengen. Het kan ook wat anders geweest zijn dan mannetjes maar dat weet ik niet meer. Het spel stond al op de computer. Toen, gekeken door mijn kinderogen vond ik het echt zoooo tof!! Alleen, denk ik niet dat iemand wat heeft aan deze beschrijving, maar wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Klinkt een beetje als Lemmings?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/89/ST_Lemmings.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nee, die was het niet. Die klassieker had ik wel herkend :P
Het spel had wel vrolijke kleuren. Sorry, voor de rest weet ik er niets meer van ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 10-08-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40
Sorry, wist niet van het bestaan van dit topic :| Had dus een ander topic geopend met een vraagje over een spel dat ik vier jaar geleden gespeeld heb. Het gaat over een First Person Shooter waarin je in een later level een gasmasker opzet en door een metalen gangenstelsel. Je komt hier d.m.v. een lift.

Tevens ben ik op zoek naar een ander spel. Het kan zelfs zijn dat bovengenoemd spel en dit spel hetzeflde zijn :). In dit spel moet je je op een gegeven moment voordoen als Duitse officier ofzo. Je laat de vijand dus denken dat je één van hen bent.

Hoe heten deze twee spellen? Het is i.i.g. NIET Commandos 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Kijk nog eens naar MoHAA ook. In de laatste levels draag je namelijk een gasmasker in een mosterdgasfabriek en in het midden doe je je voor als Duitse officier bij een U-Boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Deruxian schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:01:
[...]

Nee, die was het niet. Die klassieker had ik wel herkend :P
Het spel had wel vrolijke kleuren. Sorry, voor de rest weet ik er niets meer van ;(
Lost vikings dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lost_Vikings

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 14-09 19:55
smeerbartje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:

Tevens ben ik op zoek naar een ander spel. Het kan zelfs zijn dat bovengenoemd spel en dit spel hetzeflde zijn :). In dit spel moet je je op een gegeven moment voordoen als Duitse officier ofzo. Je laat de vijand dus denken dat je één van hen bent.

Call of Duty? Daar moet je je op een gegeven moment voordoen als duitse officier om een duits slagschip op te komen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Wellicht Mortyr? Is nog uit het pre-MoHAA/CoD tijdperk, dus inmiddels al aardig oud, maar speelt zich grotendeels af in Nazi-Duitsland en je kan je op een gegeven moment voordoen als officier door identificatiepapieren op te pakken.

Het "verhaal" draait om een alternatieve werkelijkheid waar de Nazis met behulp van een tijdmachine de tweede wereldoorlog gewonnen hebben en jij bent terug in de gereisd om die tijdmachine te vernietigen. Het grootste deel van de tijd speelt het spel zich af tijdens de tweede wereldoorlog, maar tegen het eind speel je ook in de verre toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Waarschijnlijk weten jullie deze ook nog wel :

Was uit de DOS periode, een spel genaamd naar het hoofdpersoon, lijkt heel erg veel op Prince, maar is ouder. Zelfde concept, vergelijkbaar met pitfall.
Was in EGA modus en denk dat het spel van rond 1990 was. Je liep van level naar level (als Prince) en moest daarbij van object naar object springen, ondertussen items collecten.

Owja, spel was uit dezelfde periode als Ducktales, graphics leken er trouwens wel veel op....

Ik weet dat het weinig info is, maarja, ik heb dan ook nog maar 1 beeld in gedachte, het beginveld :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zoek een FPS van een jaar of 3/4 oud gok ik. Het enige dat ik nog weet is dat het zich volgens mij afspeelde op een buitenaardse planeet en de naam van het spel was één woord, beginnend met een 'B'.

Als ik het goed heb, stamt het uit dezelfde periode als Kreed.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Undeclinable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:24:
Ik zoek een FPS van een jaar of 3/4 oud gok ik. Het enige dat ik nog weet is dat het zich volgens mij afspeelde op een buitenaardse planeet en de naam van het spel was één woord, beginnend met een 'B'.
Breed misschien?

Zal 'm wel niet zijn aangezien de naam wel zoveel op Kreed lijkt dat je je het vast wel herinnerd had.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PromoX schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Breed misschien?

Zal 'm wel niet zijn aangezien de naam wel zoveel op Kreed lijkt dat je je het vast wel herinnerd had.
Het is 'm wel :X

Thanks.......mmmm.......in m'n herinnering was de demo wel ok, jammer alleen dat niemand het daar mee eens was als ik de recensies zo lees :D

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
ik zoek een spel voor de PC van ongeveer 15 jaar geleden.

Het was, voor die tijd, ontzettend mooi en dat kwam waarschijnlijk door hoe het spel was opgezet. 3D maar je kon niet vrij lopen.

Je zat als het ware in een soort film waar je dan weer naar het volgend stukje spel werd geloodst. Tijdens dat verplaatsen kon je zelf niks doen, het spel liep(of vloog eerder) dan verder in die ruimte naar het volgende stukje spel. Waar je dan weer de tegenstanders stuk moest schieten.

De hele setting was futuristisch. Gangenstelsels, aliens als tegenstanders. Dikke worm-achtige tegenstanders... dat is wat ik me kan herinneren. Het spel stond op 2 cd's volgens mij. Lange laadtijden tussen de stukjes.

System shock is de eerste naam wat bij me op komt maar heb daar net wat plaatjes van opgezocht en lijkt er niet eens op.

Ben benieuwd.. :>

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Dat filmachtige klinkt als Dragon's Lair of Space Ace.

Waarbij Space Ace iets futuristischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zarkov schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:13:
[...]

Misschien eentje vanuit de Heroes of Might and magic Serie?
De eerste daarvan is ook al vrij oud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_might_and_magic

Of age of wonders?
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Wonders
de pre quel van HoMM heette volgens mij King's Bounty. Misschien dat dit hem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vulcan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:

Het was, voor die tijd, ontzettend mooi en dat kwam waarschijnlijk door hoe het spel was opgezet. 3D maar je kon niet vrij lopen.

Je zat als het ware in een soort film waar je dan weer naar het volgend stukje spel werd geloodst. Tijdens dat verplaatsen kon je zelf niks doen, het spel liep(of vloog eerder) dan verder in die ruimte naar het volgende stukje spel. Waar je dan weer de tegenstanders stuk moest schieten.

De hele setting was futuristisch. Gangenstelsels, aliens als tegenstanders. Dikke worm-achtige tegenstanders... dat is wat ik me kan herinneren. Het spel stond op 2 cd's volgens mij. Lange laadtijden tussen de stukjes.

System shock is de eerste naam wat bij me op komt maar heb daar net wat plaatjes van opgezocht en lijkt er niet eens op.

Volgens mij is het Creature Shock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

smeerbartje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:
Sorry, wist niet van het bestaan van dit topic :| Had dus een ander topic geopend met een vraagje over een spel dat ik vier jaar geleden gespeeld heb. Het gaat over een First Person Shooter waarin je in een later level een gasmasker opzet en door een metalen gangenstelsel. Je komt hier d.m.v. een lift.

Rise of the Triad?
Afbeeldingslocatie: http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue21/flooks/rott5t.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue21/flooks/rott4t.gif

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Zelf ook een vraagje:

Op een pc destijds heb ik een spelletje gehad (kon toen ook al wat ouder zijn) waarin je kon rondlopen in een stad in een soort van 3D-view in een venster (ongeveer 1/3e van je scherm, linksboven als ik mij niet vergis). Dit 3D view lopen beperkte zich wel tot "blok vooruit, bocht 90 graden naar links/rechts etc. Je kon ook de stad uit, dan kreeg je een soort top-down view, en dan kon je naar andere steden of kerken lopen.

Je kon ook een herberg in, of shops waar je wapens e.d. kon kopen.

Ik kan mij herrinneren dat ik de stad uitgelopen was, en dat een eindje naar rechtsonder een soort catherdraal was waar heel erg veel boeken te vinden waren. Door het lezen van boeken kon je je intelligentie-skills verhogen (ook magic enzo).

Het was met 1 speler (dus niet Might and Magic) en ik kan mij herrinneren dat je kon levellen tot level 9 (maar dat om de een of andere reden zo rond level 5 er nergens meer vijanden waren).

Er zat verder geloof ik weinig kleur in het spel.

Het is uit de tijd dat ik nog niet/slecht engels kon dus kan goed zijn dat ik er weinig van begreep.

Iemand een idee?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
Yep, dat is m. _/-\o_

Was ik toch warm met mn 'shock' :)

Hier wat covers van dit spel, dat ziet er toch 'shocking' uit voor een spel wat op een 486 moet draaien? :)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 07:40
vulcan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:

Misschien bedoel je Lost Eden? Erg vet spel kan ik me herinneren. De soundtrack was nog vetter!

[edit]
aaahhh.... ik ben er stil van.

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 15-08-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Klinkt een beetje zoals Menzoberranzan. Wellicht daarop verder googlen als het em niet is?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• EMP

EMP

Krulloos!

Menzoberranzan is het volgens mij niet.

Ik kan mij herinneren dat de gevechten echt top-down waren (en erg simpel getekent). Ook kan ik mij niet herinneren dat je meer dan één speelfiguurtje had.

Na door-googelen op deze naam: deze (Lands of Lore):

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4voyxrk.gif

lijkt wel erg op het rondlopen in de steden/dorpjes. Je kon ook echt huisjes in en daar spullen kopen of dingen bij de herbergier oid... (maar volgens mij is dit hem dus ook niet).

[ Voor 31% gewijzigd door EMP op 17-08-2007 15:32 ]

My anime addiction.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Arena? Daggerfall?? Enige probleem is dat die niet Top down zijn, ook niet buiten de stad.. verder klopt het wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Shao Kahn schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:06:
Arena? Daggerfall?? Enige probleem is dat die niet Top down zijn, ook niet buiten de stad.. verder klopt het wel.
Edit: @Empie

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Hallo allemaal,

ik heb vroeger weleens een spel gespeeld, kan goed al 12 jaar geleden zijn, het was een soort van command en conquer, je moest ook een basis bouwen met soldaatjes en dan ook gebieden veroveren en zo, ik weet alleen niet meer hoe het heet, het was niet futoristisch net als command en conquer maar gewoon met mensjes zeg maar en jeepjes en vrachtauto's, ik dacht dat het iets was met de naam war commander of zo iets maar weet het niet meer, iemand ideeen?

Groeten Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Shao Kahn schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:06:
Genre zit goed, maar de interface was volgens mij veel simpeler (grafisch gezien). Zoals ik mij kan herrinneren zou ik het zelfs nog in paint moeten kunnen tekenen (huizen en muren uit lijnen en vlakken), zo simpel zag het er volgens mij uit.

Volgens mij kon je ook niet echt rondlopen, maar meer lopen in de zin van:
Blokje vooruit
90 graden naar links draai
blokje vooruit
blokje vooruit
90 graden naar rechts draai.

Scherm werd na elke "stap" ook geupdate, dus je zag geen beweging maar het "volgende scherm".

Of deze controls via muis of toetsenbord gingen weet ik niet meer.

offtopic:
maar sowieso is de hele elder scrolls reeks :9~

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Het spel wat ik zoek is denk ik 8 jaar oud (kan ook 6 jaar zijn, maar waarschijnlijk gaat het eerder richting de 12 jaar oud) en is voor de PC.

Je zat in een soort space ship en je besturing was echt 3D, dus je kon links, rechts, voor, achter, omhoog, omlaag en het veld bestond zeg maar uit grote buizen.
Er waren bots die tegen je vochten en je moest iets vernietigen maar dan moest je voordat het vernietigd was wel door een deur (of zoiets) om naar het volgende level te kunnen,

Iemand enig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Namoh schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:14:
Het spel wat ik zoek is denk ik 8 jaar oud (kan ook 6 jaar zijn, maar waarschijnlijk gaat het eerder richting de 12 jaar oud) en is voor de PC.

Je zat in een soort space ship en je besturing was echt 3D, dus je kon links, rechts, voor, achter, omhoog, omlaag en het veld bestond zeg maar uit grote buizen.
Er waren bots die tegen je vochten en je moest iets vernietigen maar dan moest je voordat het vernietigd was wel door een deur (of zoiets) om naar het volgende level te kunnen,

Iemand enig idee.
Descent?
http://en.wikipedia.org/wiki/Descent_(computer_game)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik zit hier mijn hersenen te pijnigen over een spel.

Het is een combat spel, je moet met een groep soldaten missies uitvoeren. De setting weet ik niet goed meer. Volgens mij was het iets met "Na de Bom" en jij moest de slechterikken bevechten.

Wat ik wel nog weet is dat ik het spel "in handen" kreeg rond 1995, zoiets. Het had een isometrisch blikveld. Je keek er dus van schuinboven af op. Tijdens misschien kon je bijvoorbeeld een tank te pakken krijgen. Die kon je als die niet kapot was mee terug nemen naar je basis. Waarnaar je hem weer kon inzetten bij een volgende missie. Tijdens die missies kon je dan ook weer naar hartelust rond rijden met je tank. Als je dat deed veranderde je gezichtsveld ook naar in de tank/jeep.

Verder weet ik niet veel meer van het spel. Het was volgens mij in Oost-Europa, dat het zich afspeelde.

Het was geen Jagged Alliance, ik heb al gezocht maar. Ik zou geen idee hebben wat het was. Hopelijk kent iemand dit spel.

Het is trouwens een PC spel, het speelde op een 486DX2 66MHZ

[ Voor 3% gewijzigd door RareGast op 17-08-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
Het zie er wel interessant uit, maar het is het niet.

Wat dat betreft waren de mannetjes in het spel wel groter. Als dit "lego" grote is, waren ze in het spel "Playmobiel" grote. Je kon dus wel details aan ze zien. Niet dat het nu grafisch state of the art was. Zeg maar dat je er dichter op inzat gezoomd. Dus met 5 man werd het al druk op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Commando's 1 ?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Kan iemand me helpen aan de naam van dit NES-spel?
Helaas weet ik er weinig (meer) van, maar je was of een blauw of roze mannetje (met z'n tweeën allebei tegelijk) waarbij de blauwe een zwaard had en de roze een soort van harpoen. Het zwaard was veel beter dus er was altijd ruzie om wie de blauwe mocht zijn :P.

Je wapen was ook op te laden: uiteindelijk kon het blauwe mannetje zo'n beetje het hele scherm bezwaaien met zijn zwaard. De roze kreeg ook een zwaard onder zijn harpoen op een of andere manier, zij het een minder lange.

Wat ik verder nog weet is dat het een platform is, en dat ik vroegah vond dat je geen centimeter omhoog kwam als je sprong :P. En er zat vet coole muziek en geluid onder, voor het 8-bit tijdperk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

m00 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:42:
Kan iemand me helpen aan de naam van dit NES-spel?
Helaas weet ik er weinig (meer) van, maar je was of een blauw of roze mannetje (met z'n tweeën allebei tegelijk) waarbij de blauwe een zwaard had en de roze een soort van harpoen. Het zwaard was veel beter dus er was altijd ruzie om wie de blauwe mocht zijn :P.

Je wapen was ook op te laden: uiteindelijk kon het blauwe mannetje zo'n beetje het hele scherm bezwaaien met zijn zwaard. De roze kreeg ook een zwaard onder zijn harpoen op een of andere manier, zij het een minder lange.

Wat ik verder nog weet is dat het een platform is, en dat ik vroegah vond dat je geen centimeter omhoog kwam als je sprong :P. En er zat vet coole muziek en geluid onder, voor het 8-bit tijdperk :).
Blue Shadow ?

Afbeeldingslocatie: http://www.emunova.net/img/jeux/1268.png

Afbeeldingslocatie: http://prinsenonlineshop.nl/images/Blue%20Shadow.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 17-08-2007 17:44 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Jaa dat is 'em! Hartelijk dank :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
Nee, het is geen commando's ik heb nog verder gezocht en het heet twilight 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Leondendungen schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:16:
Hallo allemaal,

ik heb vroeger weleens een spel gespeeld, kan goed al 12 jaar geleden zijn, het was een soort van command en conquer, je moest ook een basis bouwen met soldaatjes en dan ook gebieden veroveren en zo, ik weet alleen niet meer hoe het heet, het was niet futoristisch net als command en conquer maar gewoon met mensjes zeg maar en jeepjes en vrachtauto's, ik dacht dat het iets was met de naam war commander of zo iets maar weet het niet meer, iemand ideeen?

Groeten Léon
Probeer wat meer details te geven over hoe en wat het eruit zag, hoe het speelde. Wat meestal de opdracht was etc.
"This is War" zou kunnen maar daarbij kon je geen landen veroveren. Vooral een interface beschrijving zou wel helpen :D

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hm, handig zo'n topic :) Heb tijdje terug voor dit spel nog gegoogled alleen zonder resultaat, hopelijk hier meer geluk. Een spel voor de PC, een actie/shooter welke erg leek op "Police Quest: Swat 2". Oftewel een groep personen aansturen en hiermee terroristen uitschakelen en hostages redden.

Ik kan me nog herinneren dat je je mannetjes kon bewapenen met aparte "pistooltjes", namelijk een Ingram en een Skorpion. Ook kon je bepaalde grenades kiezen, Stun(?), Flash, HE en nog meer. De mappen waren ook erg gevarieerd, zowel urban en woestijnachtige gebieden.

Als iemand een idee heeft en eventueel screenshots kan vinden, heel graag! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Triad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:38:
Goh ik zoek een PC spel. Het draaide geloof ik of Windows 95/98/Me en het was een racespel.
Science Fiction. Het was met een soort vliegtuigen die over een weg vliegen (maar niet kunnen opstijgen maar wel vleugels hadden). In de race kon je bonussen oppikken zoals 'meer gewicht' of 'minder gewicht'. Je kon geloof ik, maar dat weet ik niet zeker, geld verdienen met je raceding en dan een nieuwe kopen of upgrades kopen, er zat dacht ik ook schieten in het spel. Het spel was in het Engels.
Ik weet niet of je nog steeds zoekt, maar is het soms WipeOut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
A1ex schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:27:
Hm, handig zo'n topic :) Heb tijdje terug voor dit spel nog gegoogled alleen zonder resultaat, hopelijk hier meer geluk. Een spel voor de PC, een actie/shooter welke erg leek op "Police Quest: Swat 2". Oftewel een groep personen aansturen en hiermee terroristen uitschakelen en hostages redden.

Ik kan me nog herinneren dat je je mannetjes kon bewapenen met aparte "pistooltjes", namelijk een Ingram en een Skorpion. Ook kon je bepaalde grenades kiezen, Stun(?), Flash, HE en nog meer. De mappen waren ook erg gevarieerd, zowel urban en woestijnachtige gebieden.

Als iemand een idee heeft en eventueel screenshots kan vinden, heel graag! Thanks :)
Rainbow Six 1 van de 30 delen. Serie gaat al vrij lang mee.
Delta Force willekeurig welk deel kan ook.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Postius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Rainbow Six 1 van de 30 delen. Serie gaat al vrij lang mee.
Delta Force willekeurig welk deel kan ook.
Zowel RB6 als DF zijn First Person Shooters, het spel wat ik zoek is net als Swat 2 met een bovenaanzicht (voor diegene die Swat 2 gemist hebben, zelfde als The Sims, alleen met een heel andere stylo :))

[ Voor 13% gewijzigd door A1ex op 20-08-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

A1ex schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:21:
[...]

Zowel RB6 als DF zijn First Person Shooters, het spel wat ik zoek is net als Swat 2 met een bovenaanzicht (voor diegene die Swat 2 gemist hebben, zelfde als The Sims, alleen met een heel andere stylo :))
X-com?

Afbeeldingslocatie: http://www.xcomufo.com/pocketufo4.jpg

edit:
nu ik het lees waarschijnlijk niet, maar toch...

Jagged Aliance misschien?

[ Voor 16% gewijzigd door EMP op 21-08-2007 23:30 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Empie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:28:
[...]

X-com?

[afbeelding]

edit:
nu ik het lees waarschijnlijk niet, maar toch...

Jagged Aliance misschien?
Helaas, beide zijn het niet. We zitten iig wel in de goede richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

Vroégah had je een dracula spel op zo'n 5,25 floppy .

Ik weet niet meer precies wat je moest doen, maar je was dracula en je kon veranderen in een vleermuis (en een weerwolf dácht ik) , iets met mensen doden (joh :P ). Als het licht werd moest je terug naar je kist anders ging je dood.

Iemand een idee?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Altered Beast?

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6633ghl.png

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/5y1ss91.png

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/66nlwl4.png

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/680nx2g.png

[ Voor 53% gewijzigd door EMP op 24-08-2007 13:34 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nee daar moest je het opnemen tegen zombie's vage varkens 8)7 etc.

Bij het spel wat ik bedoel (zoals ik mij herinner) moest je echt gewoon mensen killen, the bad vampire dracula ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Het enige wat ik nog kan vinden is Bram Stoker's Dracula, maar die ken ik verder niet... Anders weet ik het ook niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6bkzwqt.gif

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Empie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:45:
Het enige wat ik nog kan vinden is Bram Stoker's Dracula, maar die ken ik verder niet... Anders weet ik het ook niet 8)7

[afbeelding]
Nee die was het ook niet
toch bedankt voor 't zoeken :)

Wat ik me nog wel herinner was dat je door een oude (boeren)dorp liep.
Spel was dus voor de PC, op een 5,25 floppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Laatst online: 26-05 20:55
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben.
Ik zoek niet een spel waarvan ik de naam kwijt ben, maar een spel wat moet voldoen aan een paar dingetjes.

Wat ik zoek is een simpel racespel. Niet de fantastisch ogende spellen van deze tijd, maar een grafisch wat simpeler spel, wat wel te besturen is met een racestruur.
Reden hiervoor is dat mijn zoontje van 4 zo'n stuur heeft gekregen en nu natuurlijk ook wil racen 8).

Alleen vind ik hem te jong voor de harde realistische spellen, die (voor een kind) niet meer van de werkelijkheid te onderscheiden zijn.

Omdat ik zelf meestal shooters speelde, ben ik helemaal niet bekend met dit soort spellen.
Misschien dat jullie me kunnen adviseren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11

SilencerNL

No remorse

Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens speelde (jaren 90 ergens dacht ik). Je speelt een of andere agent, die zijn auto kan oproepen via een praatpaal (speelt zich af in de toekomst). Ik weet nog goed dat je tegen robot spinnen moest vechten in het begin.

Als je een gevecht had, zag je je vijand van voren, met een raster erover. Je kon dan je gun kiezen, en een vakje in het raster kiezen, waar dan naar geschoten werd. Zo kon je speciale delen van je vijand targetten.

Volgens mij had je in het begin een missie dat je een bloedspoor moest volgen, en dat er aan het eind je maatje bebloed op de grond lag, met een groep robot spinnen eromheen die je dan dood moest maken.

Ik dacht dat dit spel van de amiga was, maar kan ook DOS zijn.

Ik hoop dat iemand dit herkend en de titel nog weet :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
SilencerNL schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:56:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeger wel eens speelde (jaren 90 ergens dacht ik). Je speelt een of andere agent, die zijn auto kan oproepen via een praatpaal (speelt zich af in de toekomst). Ik weet nog goed dat je tegen robot spinnen moest vechten in het begin.

Als je een gevecht had, zag je je vijand van voren, met een raster erover. Je kon dan je gun kiezen, en een vakje in het raster kiezen, waar dan naar geschoten werd. Zo kon je speciale delen van je vijand targetten.

Volgens mij had je in het begin een missie dat je een bloedspoor moest volgen, en dat er aan het eind je maatje bebloed op de grond lag, met een groep robot spinnen eromheen die je dan dood moest maken.

Ik dacht dat dit spel van de amiga was, maar kan ook DOS zijn.

Ik hoop dat iemand dit herkend en de titel nog weet :)
MMhhh lijkt verdacht veel op Snatcher (ook wel policenauts genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11

SilencerNL

No remorse

sjekneck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Ja! Dat is hem! Geweldig, die ga weer eens spelen. Ik zie trouwens dat het zelfs een MSX game is geweest _/-\o_

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
SilencerNL schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Ja! Dat is hem! Geweldig, die ga weer eens spelen. Ik zie trouwens dat het zelfs een MSX game is geweest _/-\o_
Klopt, zijn veel versies van het spel op de markt gekomen vanwege de grote fanbase. De Sega-cd variant schijnt één van de beste versies te zijn.

Verwijderd

sjekneck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

of SD snatcher op de MSX

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de naam van een oud DOS spel. Ik gok zo rond 1990.

Je moet in een ruimte-tank op andere tanks en vliegtuigen schieten terwijl je rondrijdt op verschillende planeten. In de titel zit een 7, dat weet ik nog.

Edit: ik zoek trouwens nog een spel:

Ook zo rond die periode. Je zit in een dromenland en elk level is een nachtmerrie. Het begint met een kermis waar je door een paar lachspiegels moet. Verder heb je een voetbal die je opeet, tulpen die je bijten, een suikerspinmachine die je wil afmaken, rare springmonsters die je met vissen moet slaan in de woestijn.

Herkent iemand dit? :P

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 00:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:54:
Edit: ik zoek trouwens nog een spel:

Ook zo rond die periode. Je zit in een dromenland en elk level is een nachtmerrie. Het begint met een kermis waar je door een paar lachspiegels moet. Verder heb je een voetbal die je opeet, tulpen die je bijten, een suikerspinmachine die je wil afmaken, rare springmonsters die je met vissen moet slaan in de woestijn.

Herkent iemand dit? :P
da's Weird Dreams screenshots

Verwijderd

Yup dat is 'm.

Ik heb de andere ook gevonden. Het was Stellar 7 :)

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Een jaar geleden speelde onze vriendengroep voor de lol een online tetris spel tegen elkaar..
Het was heel simplistisch, maar supersnel. Alleen nu ben ik de naam kwijt..
Het is een gratis spel. En was te downloaden van een adres wat geen .com adres was.
:)

Verwijderd

Netris? www.netris.org www.netris.be

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 11:18 ]

• Trigalti

Trigalti

Hmm

Nee...
Multiplayer kon volgens mij tot 8 personen.
8)7 Stom dat ik het niet meer weet hè. |:(

Verwijderd

Tetron. Multris. [google=tetris multiplayer] :P

• Trigalti

Trigalti

Hmm

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:19:
Tetron. Multris. [google=tetris multiplayer] :P
Heb al op google gezocht.. Maar dat is het dus ook niet..

Verwijderd

Fantomaz schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:51:
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben.
Ik zoek niet een spel waarvan ik de naam kwijt ben, maar een spel wat moet voldoen aan een paar dingetjes.

Wat ik zoek is een simpel racespel. Niet de fantastisch ogende spellen van deze tijd, maar een grafisch wat simpeler spel, wat wel te besturen is met een racestruur.
Reden hiervoor is dat mijn zoontje van 4 zo'n stuur heeft gekregen en nu natuurlijk ook wil racen 8).
Je zit hier inderdaad helemaal verkeerd,=maar kijk eens naar deze klassieker: http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game)

Als je meer tips wil moet je maar ff een apart topic openen en dan ook zeggen wat voor PC je zoontje heeft. Heb je uberhaupt zelf al gezocht?

• Trigalti

Trigalti

Hmm

Cultris!!!!
Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 09:49

Cyphax

Moderator LNX
Op zoek naar een platformspel (DOS) waarin je een soort ruimtecapsule bestuurde met een rat erin (die zag je niet in het spel zelf verder, alleen in het scherm waarin je je wapens kon kiezen). De kleur van die capsule kon je zelf bepalen. View was top-down. Executable waarschijnlijk rwg.exe maar het is nogal lang geleden. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een heel simpel spel wat ik vroeger speelde. Het bestaat uit een vierkant zwart vlak met daarop een aantal straten en kruispunten. Op elk kruispunt staat een stoplicht wat je aan/uit kan zetten om zo de auto's door te laten rijden. Doel van het spel was dus om het verkeer te regelen. Hoe langer het spel duurde hoe meer auto's er kwamen en hoe sneller je de stoplichten moest bedienen. Dus uit meer dan zwart veld met straatjes, autoblokjes en stoplichten bestond 't spel niet. Anyone know the name/game/link? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit op een blauwe maandag een side-view vliegspelletje gedaan. Het was in een soort van manga achtige stijl. Ik heb dit nog onder DOS gespeeld. De wapens die je had waren zwaar over de top.
Het meest recente spel waar het eventueel mee te vergelijken is is Jets'n guns. Maar dat is het niet.
Opstartscherm doet denken aan Gaolden Axe, voor zover ik kan herinneren.

Meer weet ik niet meer van het spel... Ik hoop maar dat IEMAND hier iets aan heeft....

Alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ik zoek ook nog een spel van vroeger. Ik weet absoluut niet welk jaar maar je reed op een soort motor en dan had je arena's en daar had je dan andere computer bots die ook op zon motor reden. Je kon dan op elkaar schieten en wanneer je 1 deel van een arena had uitgespeeld kon je door een deur naar een andere arena. Zo had je dan volgens mij bij elk lvl 3 arena's. Je kon ook een soort strepen achter je aan trekken en dan was dat een soort schild die heel even bleef staan die je beschermde tegen kogels en waar je zelf wel doorheen kon rijden maar de vijand niet.

Weet iemand welk spel ik bedoel? Het is voor de PC en die speelde ik op een pc waar je kleine floppys en die monster floppys in moest doen.

[ Voor 8% gewijzigd door speeder1988 op 10-09-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:23:
Op zoek naar een platformspel (DOS) waarin je een soort ruimtecapsule bestuurde met een rat erin (die zag je niet in het spel zelf verder, alleen in het scherm waarin je je wapens kon kiezen). De kleur van die capsule kon je zelf bepalen. View was top-down. Executable waarschijnlijk rwg.exe maar het is nogal lang geleden. :P
Toevallig niet Xenon2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:22:
Ik heb ooit op een blauwe maandag een side-view vliegspelletje gedaan. Het was in een soort van manga achtige stijl. Ik heb dit nog onder DOS gespeeld. De wapens die je had waren zwaar over de top.
Het meest recente spel waar het eventueel mee te vergelijken is is Jets'n guns. Maar dat is het niet.
Opstartscherm doet denken aan Gaolden Axe, voor zover ik kan herinneren.

Meer weet ik niet meer van het spel... Ik hoop maar dat IEMAND hier iets aan heeft....

Alvast _/-\o_
Hmm, klinkt als U.N. Squadron, maar die is voor zover ik weet niet onder DOS uitgekomen....ach ja, hier toch wat screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
Tijd voor een hele vage omschrijving.

Een spel wat je met 2 personen kunt spelen. Je bent een spion. Het speelt zich af in een soort hotel lobby ofzo, compleet met plantjes en liften. Je kunt voor elkaar vallen zetten (wat ook meteen het hele doel van het spel is). Bijvoorbeeld in een kamerplant een val zodat die af gaat wanneer je tegenstander voorbij loopt.

Hoop dat iemand er iets mee kan. Het is overigens voor de PC. Of er meer versies van zijn weet ik niet.

EDIT:

Nu ik in dit topic ben komen toch weer wat goeie tijden naar boven diep in m'n gedachten. Dus zoek ik meteen nog een spel.

2D, je kijkt van bovenaf op je ruimteschip (het was een blauw schip, vrij puntig) en het doel was om naar verschillende planeten te vliegen en daar voor "mensen" opdrachten te voltooien. Zo kon je ook je schip upgraden (sterkere wapens, betere/langere schilden en een soort hyperspeed ofzo). Ik heb totaal geen idee van de naam maar ik denk er wel mensen zijn die dit weten.

BVD!

[ Voor 35% gewijzigd door The Realone op 10-09-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

The Realone schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:15:
Tijd voor een hele vage omschrijving.

Een spel wat je met 2 personen kunt spelen. Je bent een spion. Het speelt zich af in een soort hotel lobby ofzo, compleet met plantjes en liften. Je kunt voor elkaar vallen zetten (wat ook meteen het hele doel van het spel is). Bijvoorbeeld in een kamerplant een val zodat die af gaat wanneer je tegenstander voorbij loopt.

Hoop dat iemand er iets mee kan. Het is overigens voor de PC. Of er meer versies van zijn weet ik niet.
Klinkt als Spy vs. Spy eigenlijk.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Khaine schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:19:
[...]

Klinkt als Spy vs. Spy eigenlijk.
Hmm nee, die is te oud. Het spel is wat jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
The Realone schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:21:
[...]

Hmm nee, die is te oud. Het spel is wat jonger.
Ik dacht ook spy vs. spy. Misschien is er wel een recentere versie van? Zowieso, bestaan er minstens twee spy vs. spy's. Als je 4/5 items moets verzamelen en daarna de deur naar het vliegveld moest vinden dan in het spy vs. spy. Bij ons thuis ook wel "lange neuzen" genoegd. Ach ja, die goede oude C64 tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik ga wel even in die richting op zoek. Het is niet voor mij dus het kan zijn dat jullie toch in de goede richting zitten.

Overigens de game in m'n EDIT heb ik al gevonden, ik kreeg ineens uit het niets een helder moment tijdens het poetsen van m'n tanden. SolarWinds van Epic Megagames!

Screenshot!

Ik moet en zal de full version van die spel ergens vandaan halen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 17:20
The Realone schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:15:
2D, je kijkt van bovenaf op je ruimteschip (het was een blauw schip, vrij puntig) en het doel was om naar verschillende planeten te vliegen en daar voor "mensen" opdrachten te voltooien. Zo kon je ook je schip upgraden (sterkere wapens, betere/langere schilden en een soort hyperspeed ofzo). Ik heb totaal geen idee van de naam maar ik denk er wel mensen zijn die dit weten.
Star Control II?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Klinkt voor mij ook als Spy vs Spy. Er zijn van vroeger in iedergeval 3 delen van geweest.
Op het vliegveld (alles bij elkaar halen om te kunnen vliegen), Antarctica (boot onderdelen?) en een vulkaan eiland (onderzeëer?).
Ik kan me ook geen ander spel voor de geest halen wat het anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar de titel van een spel.
Je bent een soort van beginnend krimineel die kleine klusjes doet, zoals mensen afpersen in de buurt en dergelijke. Het spel is in een soort van 3d cartoonstyle.

Iemand een Idee. Weet echt niet meer hoe oud hij is, maar het is ene pc platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel van de Da Vincicode. Echter heb ik het spel een tijdje geleden gespeeld doormiddel van de gratis test versie. Nu door de andere spellen heen en wilde het spel weer eens proberen. Je raadt het al... kan hem dus nergens meer terugvinden. Dat wat er nu voor moet doorgaan is niet het spel wat ik toen gespeeld heb.

Wat ik (qua versie) gespeeld heb, is als bejeweld/chuzzle gemixt zeg maar. Je moet een bepaald gebied afleggen. Als je bijv. 5 stenen weghaald, dan ga je 5 vakjes vooruit. Zo zijn er natuurlijk ook diverse power-ups. Op sommige punten moet je een richting kiezen. Dat betekent dat je of een moeilijkere of makkelijke route kiest. Met daar als gevolg van de beloning uiteraard.
In sommige levels komt die pirester of de politie achter je aan.
Heb je de level doorstaan dan krijg je aan het eind een soort van puzzel die je moet oplossen, wat te herleiden is van de film.

Mocht iemand weten hoe deze versie heet.... GRAAG !!!! :) :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:27:
Ik ben opzoek naar de titel van een spel.
Je bent een soort van beginnend krimineel die kleine klusjes doet, zoals mensen afpersen in de buurt en dergelijke. Het spel is in een soort van 3d cartoonstyle.

Iemand een Idee. Weet echt niet meer hoe oud hij is, maar het is ene pc platform
gangland?
http://www.gamespot.com/p...dex.html?tag=tabs;summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:47:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel van de Da Vincicode. Echter heb ik het spel een tijdje geleden gespeeld doormiddel van de gratis test versie. Nu door de andere spellen heen en wilde het spel weer eens proberen. Je raadt het al... kan hem dus nergens meer terugvinden. Dat wat er nu voor moet doorgaan is niet het spel wat ik toen gespeeld heb.

Wat ik (qua versie) gespeeld heb, is als bejeweld/chuzzle gemixt zeg maar. Je moet een bepaald gebied afleggen. Als je bijv. 5 stenen weghaald, dan ga je 5 vakjes vooruit. Zo zijn er natuurlijk ook diverse power-ups. Op sommige punten moet je een richting kiezen. Dat betekent dat je of een moeilijkere of makkelijke route kiest. Met daar als gevolg van de beloning uiteraard.
In sommige levels komt die pirester of de politie achter je aan.
Heb je de level doorstaan dan krijg je aan het eind een soort van puzzel die je moet oplossen, wat te herleiden is van de film.

Mocht iemand weten hoe deze versie heet.... GRAAG !!!! :) :)

Alvast bedankt.
klinkt als dit
http://www.bigfishgames.c...62/davincicode/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES !!!!!

Dat is hem... many .... many... many... thanks !!!

You are the greatest ;)

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Ikzoek er ook weer 1.

En het is een arcadekast game. Uit de tijd van dragons lair (wat ik al eerder hier had gevraagd), rond 1980 denk ik.

Ik kan er niet zoveel meer van herinneren,

Het was een space shooter. Maar dan met echte filmpjes en achtergronden, was met foto's gemaakt denk.

filmpjes waren dus echte mensen.

het spel

Je vloog in een level van rechts naar links, vliegende schotels zagen er levensecht uit. Het was supersnel, chaotisch en het zag er toen ongelofelijk uit door die fototechniek. (ik noem het ff zo, heb geen verstand van zulke zaken :-) )

Tsja, dit is wat ik nu er van kan herrineren, tis niet veel, maar weet toch iemand waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo en help.

Ik ben op zoek naar een Playstation 1 spel dat in het begin van de playstation op de demo disk stond die je erbij kreeg.
In het spel was je een paar blokjes dat een robotachtig konijn moest voorstellen met heel veel springen.
Je kon heel erg hoog springen. In de levels moest je een eindpunt zoeken. Het was een heel erg abstract spel met veel wit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar de naam van een spelletje dat ik altijd speelde op mijn Pentium 1 met win95 :D

Het ging om een racespel waar je de actie van bovenaf zag. Je moest rondjes racen door verschillende levels en onderweg kon je wapens opakken en op elkaar schieten. 8)7

Ik dacht dat het iets van '' speed '' in de naam had maar dat weet ik niet zeker
;)

Hebben jullie enig idee welk spel ik bedoel?

Ik weet nog dat mijn pc daar af en toe van crashte dus het was best een modern spel voor die tijd. ik denk niet dat het een dos spel was

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

death rally.
erg vet spelletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt er idd veel op! maar die wat ik speelde zag er ietsje beter uit volges mij

Nu weten jullie wel wat ik ongeveer bedoel voor spel. Zijn er dat jullie weten nog andere varianten van die er op lijken?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:14:
Dat lijkt er idd veel op! maar die wat ik speelde zag er ietsje beter uit volges mij

Nu weten jullie wel wat ik ongeveer bedoel voor spel. Zijn er dat jullie weten nog andere varianten van die er op lijken?
moet ik ff mijn oude spellen bak nakijken maar death rally was de voorganger.
die jij bedoeld is een rip-off hoe die heet weet ik niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( Misschien ligt die wel in je spellenbak :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:29:
:'( Misschien ligt die wel in je spellenbak :9~
heb net een hele bak met van die rotzooi weg gegeven 200 orginele spellen.
maar ik zal ff rond neuzen in de bak die ik nog over heb.
anders zoek ff op google naar death rally cloon.
heb beetje beveiligd internet hier op mijn werk kan het hier dus ff niet opzoeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
Ik zoek de naam van een turn-based vechtspel waarbij je een simpel weergegeven figuurtje (bestaand uit blokken en cirkels) bestuurt, dmv zijn gewrichten te "expanden" of "contracten".
Zo kun je hem allerlei bewegingen laten maken om de tegenstander neer te slaan.
Het is freeware, single- en multiplayer.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Toen ik héél klein was speelde ik op een Windows 3.1 pctje een spelletje waar je zo balletjes moet over en weer slaan met palletjes. Een soort primitieve ping pong dus. Nu ik onlangs een oud computertje wist te bemachtigen, Windows 3.1, wilde ik er zoveel mogelijk spelletjes opzetten. Nu vind ik echter geen primitief ping pong spel meer. Iemand een idee ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Nu ik op Xbox Live de classic Marathon eens heb gespeeld, ben ik op zoek naar een andere game uit die periode.

Het was een donkere, grauwe game die zich in een stad in de toekomst afspeelde. Je keek van schuinboven en kon groepjes mannetjes verplaatsen en schieten. Er reden ook voertuigen rond en volgens mij kon je ook gebouwen in.

Ik weet niet zeker meer of het een Mac of Windows game was, het moet ergens midden of begin jaren 90 zijn geweest. Iemand een idee?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• PromoX
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Geen idee of er voertuigen in zaten, maar misschien is het Syndicate?

And I'm the only one and I walk alone.

• Cyphax
  • Laatst online: 09:49

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:14:

Wellicht Excessive Speed?

Saved by the buoyancy of citrus

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
PromoX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:57:
Geen idee of er voertuigen in zaten, maar misschien is het Syndicate?
LOOOOL dat is 'm inderdaad! Thanks man :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:30:
Hallo en help.

Ik ben op zoek naar een Playstation 1 spel dat in het begin van de playstation op de demo disk stond die je erbij kreeg.
In het spel was je een paar blokjes dat een robotachtig konijn moest voorstellen met heel veel springen.
Je kon heel erg hoog springen. In de levels moest je een eindpunt zoeken. Het was een heel erg abstract spel met veel wit erin.
Volgens mij is dat Jumping Jack oid.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is dat Jumping Jack oid.
Was dat niet Jumping Flash ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
ja die bedoel ik :P

PSN id: PENo1

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.