Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik had vroeger een spel op de NES, je speelde een rode speedboot, met bewapening.
het spel scrollde van rechtsboven naar linksonder, had een soortvan 3d view van bovenaf dus. Je moest dan draaikolken en boomstammen ontwijken, en ook vast wel het 1 en ander kapot schieten.

Ook had je 'eindbazen', grote draken/slangen/andere beesten die uit het water komen.

Ik kan helaas de titel niet meer herinneren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gaaf!!! dat is hem inderdaad! :D

Thnx, ik voorzie weer een hoop verkwiste uurtjes vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

_Buran_ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:47:
Hallo mensen,

Ik zoek een vrij oud spel waarin je met helicopters reddingsopdrachten moet uitvoeren. Ik heb al veel rondgezocht, maar kan niets vinden. Je had een stuk of 5-6 heli's, en vrij veel missies, die zich (bijna) allemaal boven water afspeelden. De grapics kun je vergelijken met iets rond de tijd van Microsoft Flight Simulator 98, niet geweldig, maar ook niet slecht. De controls waren vrij simpel, dus niet de moderne Flight Sim met z'n 200 knopjes of zo.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Buran
SAR, Search and Rescue?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
_Buran_ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:47:
Hallo mensen,

Ik zoek een vrij oud spel waarin je met helicopters reddingsopdrachten moet uitvoeren. Ik heb al veel rondgezocht, maar kan niets vinden. Je had een stuk of 5-6 heli's, en vrij veel missies, die zich (bijna) allemaal boven water afspeelden. De grapics kun je vergelijken met iets rond de tijd van Microsoft Flight Simulator 98, niet geweldig, maar ook niet slecht. De controls waren vrij simpel, dus niet de moderne Flight Sim met z'n 200 knopjes of zo.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Buran
bedoel je simcopter?
Wikipedia: SimCopter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 06:23

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb vroeger een game gespeeld (minimaal 10 jaar geleden) en ik ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel als ik erover vertel.

Het was volgens mij een 3D game voor op de pc.
Je begon bij een bepaald level in een autogarage. Daar binnen stond een auto, waarmee je de garage uit kon rijden als je naar de garagedeur reed.
Wat erg interessant was dat je de garagedeur overhoop kon halen met wat vaten die daarbinnen staan.

Als je eenmaal naar buiten reed met de auto, dan kwamen er vijanden op je af. Je kon heel het level doorracen, het had een beetje een donkerrode sfeer/setting.
Je kon als je wat verder de map in gereden was een futuristisch gebouw in en daar kon je dan ook een zeer moderne en snelle motor uithalen.

Eenmaal buiten met die motor kon je weer tegen vijanden aan rijden. Ik weet niet of je er ook op kon schieten.

Iemand een idee waar ik het over heb? Het is weinig info maar ik vond het toentertijd een keivet spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Cyphax

Moderator LNX
Een behoorlijk wilde gok: Quarantine II: Road Warrior

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Cyphax schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:16:
Een behoorlijk wilde gok: Quarantine II: Road Warrior
Nee, het was realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Seesar, bedankt! Dat is hem! Die ga ik gelijk weer even opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Bartaz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:46:
Ik heb vroeger een game gespeeld (minimaal 10 jaar geleden) en ik ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel als ik erover vertel.

Het was volgens mij een 3D game voor op de pc.
Je begon bij een bepaald level in een autogarage. Daar binnen stond een auto, waarmee je de garage uit kon rijden als je naar de garagedeur reed.
Wat erg interessant was dat je de garagedeur overhoop kon halen met wat vaten die daarbinnen staan.

Als je eenmaal naar buiten reed met de auto, dan kwamen er vijanden op je af. Je kon heel het level doorracen, het had een beetje een donkerrode sfeer/setting.
Je kon als je wat verder de map in gereden was een futuristisch gebouw in en daar kon je dan ook een zeer moderne en snelle motor uithalen.

Eenmaal buiten met die motor kon je weer tegen vijanden aan rijden. Ik weet niet of je er ook op kon schieten.

Iemand een idee waar ik het over heb? Het is weinig info maar ik vond het toentertijd een keivet spel!
Geef is wat meer info over hoe het eruit zag. Wat voor graphics. Welk perspectief hanteerde het. 2d of 3d? Of Isometrisch?. Het concept klinkt me bekent in de oren, maar iets meer info over het spel technische dingen zou helpen!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Postius schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Geef is wat meer info over hoe het eruit zag. Wat voor graphics. Welk perspectief hanteerde het. 2d of 3d? Of Isometrisch?. Het concept klinkt me bekent in de oren, maar iets meer info over het spel technische dingen zou helpen!
3D. Dat weet ik zeker. Je kon gewoon free roamen in het level waar je in zat. Eigenlijk alles wat ik weet staat in die eerste post.
Het zijn maar flarden wat ik ervan herinner. Misschien komt er morgen nog iets in me op, dan laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Misschien hoort het hier niet thuis maar toch post ik me vraag even.

Ik zoek een RPG spel dat lijkt op Silkroad Online.
Grafisch goed en leuk om te spelen wat niet vol met cheaters ect zit.
Ik heb zelf veel Maplestory gespeelt en dat was altijd super leuk maar uit eindelijk word het te lang dradig en ben ik gestopt.
Zelfde geld met silkroad. Het is leuk maar ik zoek er nog een spel naast.

Heeft iemand enig idee wat gratis is, online bespeeld word, goed up-to-date gehouden word en ongeveer het zelfde werkt als silkroad online?

Cabal online ben ik nu aan het proberen. Dat is wel leuk maar toch mis ik daar het soort samen hunten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45

Meneer iCy

swarma

Ik zoek het volgende spel:

Simpel 2d pixel game dat je een level op moet blazen met bommen en je moet allerlei items pakken en zorgen dat deze niet opgeblazen moeten worden.

Heeft op 1 van me demo cd's gestaan en is echt van een paar jaar geleden.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 09:48
iCy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:13:
Ik zoek het volgende spel:

Simpel 2d pixel game dat je een level op moet blazen met bommen en je moet allerlei items pakken en zorgen dat deze niet opgeblazen moeten worden.

Heeft op 1 van me demo cd's gestaan en is echt van een paar jaar geleden.
Supaplex?
http://www.mobygames.com/game/supaplex

Of Boulderdash?
http://www.mobygames.com/game/boulder-dash

[ Voor 6% gewijzigd door Powder Toastman op 27-10-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Beide niet. Het spel is van ietsje betere kwaliteit qua graphics en de mannetje (en vrouwtje?) kunnen snel door het spelletje heen springen

Je hebt diverse soorten bommen van zwakker naar een sterkere.

Het is tegelijkertijd te spelen op 1 toetsenbord met 2 personen.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 27-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bomberman?
Wikipedia: Bomberman
Bestaat in duizenden uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Joene94 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:49:
Ik had het net al in een ander topic gevraagd, maar ik wist nog niet dat dit er ook was. :P

Vroeger, speelde ik altijd op mijn oude computer een spelletje. (ergens in 2004 was dat)
Het was een of ander spelletje waarvan de naam iets met 3D was.
Er waren in het spel keuze uit 4 spellen, ik kan me er nog 2 herinneren.
Eentje was, dat je met een kikkertje moest oversteken over verschillende soorten maps. (met bewegende hout bijvoorbeeld over het water, en dat je die dan op tijd moest passeren)
En een andere was, dat je met een vliegtuigje allemaal andere dingen van boven af moest neerknallen.

Ik vond het zo'n gaaf spel, maar ik ben de naam kwijt. Weet iemand, hoe dit spel heet?

Ik weet al dat het kikkertje dus Frogger is, maar het was dus zo dat naast het spelletje Frogger, er nog 3 andere waren, waaronder dus dat vliegtuigje en volgensmij.. ook nog tetris.
Ik weet niet of je hem ondertussen al had,
maar het is Game Hits 3D. Dat heb ik vroeger ook nog gespeeld. Wist nog dat het van davilex was.
http://www.gamez.nl/web/P...l-public/Game-Hits-3D.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 209435 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:10:
Heeft iemand enig idee wat gratis is, online bespeeld word, goed up-to-date gehouden word en ongeveer het zelfde werkt als silkroad online?

Cabal online ben ik nu aan het proberen. Dat is wel leuk maar toch mis ik daar het soort samen hunten enzo.
Paar randoms:
Rohan Online, Perfect World, RAN online (niet helemaal).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278966

Greyh0und schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:
mijn moeder zoekt een spel van de atari (waarschijnlijk de 2600)

<..>
zwaard om te hakken
Veel gele kleuren (je zit in een piramide)
een piramide
deurtjes die geopend moeten worden (met sleutels)
sleutels waren wit of blauw
spookjes/vijanden
en waarschijnlijk diamanten verzamelen.
<...>
Aztec Challenge?
Bij mij voornamelijk bekend van de C64 maar hij lijkt er ook op de Atari geweest te zijn. Recentelijk ook nog een remake, zo lees ik.
Van de deurtjes kan ik me niet zo veel meer herinneren, maar ik kwam ook nooit ver. Werd altijd opgevreten door de piranhas. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Ik weet niet waarom de originele poster z'n bericht weghaalde maar goed. Het spel wat hij bedoeld zal een van de drie Go Go Ackman games zijn die voor de Super Famicom (Japanse Snes) uitgebracht zijn. Go Go Ackman is een gebaseerd op de gelijknamige manga van Akira Toriyama (die ook DragonBall bedacht) dus het kan zijn dat je 'Trunks' herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276878

Abandonware is iets anders dan freeware. GoT is dan ook niet de plaats voor ondersteuning. Ik zie op ebay een versie voor windows staan, dus kijk gewoon 's rond op dat soort sites en koop het spel legaal.

[ Voor 82% gewijzigd door PromoX op 30-10-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

He ik zoek ook de naam van een spel, het is alleen geen computerspel:

Vroeger (10 jaar geleden ofzo), had ik van die doolhofjes die je blind moest afleggen. Je had een plastic staaf met een uitstulping, en daarbij zat een koker met binnenin een doolhof. Doel was om die koker op of van de staaf af te krijgen. Ze waren in verschillende kleuren, die de moeilijkheidsgraad aanduidde.

Weet iemand waar ik het over heb en heeft er misschien een plaatje van oid?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Digital-DNA schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:26:
He ik zoek ook de naam van een spel, het is alleen geen computerspel:

Vroeger (10 jaar geleden ofzo), had ik van die doolhofjes die je blind moest afleggen. Je had een plastic staaf met een uitstulping, en daarbij zat een koker met binnenin een doolhof. Doel was om die koker op of van de staaf af te krijgen. Ze waren in verschillende kleuren, die de moeilijkheidsgraad aanduidde.

Weet iemand waar ik het over heb en heeft er misschien een plaatje van oid?
Dat zullen deze zijn. Heeft niet echt een naam ofzo, gewoon Doolhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zoek de naam van een spel.
Ik denk dat ik het een jaar of 10 geleden op de pc gespeeld heb. Het was een turn based shooter, waarin je een stuk of 4 soldaten (futuristische geloof ik) bestuurde. Het speelde zich af in een soort van vierkante kamer waarin obstakels zaten waarin wat muren zaten zodat je nog een bepaald soort van schuilelement had. Het doel was om gewoon elke keer de tegenstanders die via de andere kant binnen kwamen af te maken. Je kreeg geloof ik ook upgrades e.d. Het was al wel volledig 3d, maar kon geloof ik ook vanuit vogelvlucht perspectief bekeken worden.

Nou ja vage omschrijving, maar ik heb mij wel een tijdje vermaakt met die game, helaas de naam vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Plecky schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:38:
Bomberman?
Wikipedia: Bomberman
Bestaat in duizenden uitvoeringen.
Nee het is niet van bovenaf 2d en niet zoiets als bomberman, maar van de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Raptorial schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:19:
Ik heb een vraagje, ik weet dat ik een jaar of 4 geleden een spel speelde op internet.

Je moest op een pagina een wachtwoord invoeren om op de volgende pagina te komen o.i.d.

Ik wete dat een opdracht kon worden opgelost door in de html code te kijken, een ander door de tekst aan te slepen, zodat de tekst leesbaar werd. Naarmate je verder kwam moest je ook google gaan gebruiken, en het werd steeds moeilijker.

Maar hoe heet deze game? En wat is de website?

Ik heb al een half uur gezocht.....

En het natwoord is NotPron, iemand anders gaf me het antwoord in een ander forum (had eerst in de verkeerde categorie gepost)
http://www.hackthissite.org/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

StephaN900 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:31:
Ik denk dat ik het een jaar of 10 geleden op de pc gespeeld heb. Het was een turn based shooter, waarin je een stuk of 4 soldaten (futuristische geloof ik) bestuurde. Het speelde zich af in een soort van vierkante kamer waarin obstakels zaten waarin wat muren zaten zodat je nog een bepaald soort van schuilelement had. Het doel was om gewoon elke keer de tegenstanders die via de andere kant binnen kwamen af te maken. Je kreeg geloof ik ook upgrades e.d. Het was al wel volledig 3d, maar kon geloof ik ook vanuit vogelvlucht perspectief bekeken worden.

Nou ja vage omschrijving, maar ik heb mij wel een tijdje vermaakt met die game, helaas de naam vergeten.
Incubation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik zoek eigenlijk een racespelletje was in de tijd toen de super nitendo er nog was

het enige wat ik me nog kan herinneren is dat je met je auto over een gele lijn moest rijden ,anders raakte je benzine op

tis niet veel maar het enige wat ik me kan herinneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Try2hack.com is er ook eentje, maar die is momenteel offline.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:36
StephaN900 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:31:

Ik moet zelf aan Jagged Alliance 2 denken

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee Ed_L had gelijk, het is incubation bedankt! Heb het even opgezocht en mooi is dat hoe prachtig het spel er in je beleving uit zag maar hoe gaar het eigenlijk hedendaags is :).

http://www.youtube.com/watch?v=78Ijnni8b18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk Commando's Behind enemy lines, is dacht ook uitgebracht eind 90.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee, hoewel dat een prachtig spel was, was het niet 3d. Maar zoals ik in mijn vorige reply vermelde het is inderdaad incubation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag je reply nu pas, gemist denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11
Anoniem: 218213 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:11:
ik zoek eigenlijk een racespelletje was in de tijd toen de super nitendo er nog was

het enige wat ik me nog kan herinneren is dat je met je auto over een gele lijn moest rijden ,anders raakte je benzine op

tis niet veel maar het enige wat ik me kan herinneren :P
Dit kan best TopGear 3000 zijn. Of een ander uit de TopGear serie.
Dit is dus een S-NES game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik ben opzoek naar het turn based spel dat een mafia tint heeft. Je moet mensen afpersen e.d. maar het is in perspectief en je moet al je moves plannen voor de dag begint.

Ik dacht dat het mafia heette, maar ik kan er niets op vinden.

Edit: Oh wacht effe, het was Gangsters :P

[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 09-11-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ik zoek een oud vliegspel in de tijd van de Pentium 60 volgens mij. Het mooie aan dit spel was dat je je moederschip binnen kon vliegen om te tanken/re-arming enzo. Het was behoorlijk z'n tijd vooruit qua graphics. Weet iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBliep
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
Hoi allen
Jammer genoeg wist niemand het antwoord een jaar geleden. Misschien dat iemand nu weet wat ik bedoel, ik heb weer wat ingevingen erbij gekregen.

Wat ik zoek is misschien niet helemaal een game, maar misschien ook weer wel. Het was een programma/spel waar je puzzels in moest oplossen, veel moet denken enzo. Het is een best oud spel.
Wat ik nog zeker weet dat erin zat, waren klassieke muziekfragmenten die dan in de verkeerde volgorde stonden. Deze moesten dan in de goede volgorde worden gezet.
Hoe verder je kwam hoe moeilijker het werd (fragmenten moest je dan zelfs omkeren.) De fragmenten hadden allemaal verschillende lengte. Er zat onder andere Beethoven en Mozart tussen.
In het menu kon je verder nog meer dingen kiezen.

Een ander spel dat erin zat was net als het spel SET
Afbeeldingslocatie: http://smartboards.typepad.com/photos/uncategorized/2008/05/16/set1.jpg
Dit kwam er ook in voor.Niet precies zoals dit. Maar wel met deze figuurtjes en vormpjes.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07

mvh

State Governor

Dit had ik al eerder gepost, maar zonder resultaat. Ik probeer het nu dus maar nog eens (excuus als dit niet is toegestaan ;))

Ik zoek een Western (-achtig) PC spel. Ik denk dat het op een twilight-cd heeft gestaan, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik me herinner is dat het grafisch niet slecht was, vermoedelijk van na 1995.
Er was een soort van overzichtskaart die in het begin leeg was maar waarop meer lijntjes kwamen te staan naarmate je verder liep van 'missie naar missie'. De navigatie binnen deze 'levels' was volgens mij side-scrolling. In mijn herinnering was er alleen een muziekje op de overzichtskaart.

Je kwam hier steeds op andere plekken waar je spullen op moest pikken, of iets uitvoeren. Een paar kan ik me nog aardig herinneren:

-bij een van de eerste plekken kwam je aan een vijver waar je opvliegende eenden kon schieten [niet zeker]
-ergens was een soort van kampeerder aan een rivier, als je die man neerschoot kon je zijn kano gappen (die was ook te koop maar daar hadden we de spullen niet voor :$ )
-er was een 'missie' in een bos waar je aangevallen werd door een roedel wolven. Deze moest je allemaal afschieten. Dit was erg moeilijk want je moets uiteraard rondkijken en je geweer (soms?) herladen, en je zag alleen de oogjes
-er was een missie waar je opeens tegenover een beer kwam te staan. Als je het goed deed kon je deze afmaken met je mes; een geweer werd uit handen geslagen (daar ben ik nooit voorbij gekomen).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

sanderdam schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:44:
[...]

Dit kan best TopGear 3000 zijn. Of een ander uit de TopGear serie.
Dit is dus een S-NES game.
dat is um _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 09:37
Ik speelde vroeger ( zeker wel 8 - 10 jaar geleden ) ook nog een soort race schietspel. Ik weet dat het op de PC was.

Je zat op een soort motor of machine en je racede door een arena heen en moest je tegenstanders kapot schieten om naar de volgende arena te gaan. Je had dan per level 3 arena's volgens mij. Wat je ook kon doen was als je op CTRL of zo drukte een soort schild achter je aan trekken.

Je had dan ook nog de moeilijkste arena en dat was Arena 3 of Area 3. Tegenstanders konden ook van die schilden achter je aan trekken. Schilden waren een soort lange dunne doorzichtige muren waar je zelf wel doorheen kon rijden maar de tegenstander weer niet.

Het is een 3D spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226923

Ik zoek de naam van een dos spel.
Je zat op een eiland en bestuurde een poppetje waarmee je onder andere naar de bar kon gaan hem hem ladderzat kon laten worden. Je liep vooral langs het strand.
Het was een 3D spel. Meer weet ik helaas niet meer.

Ik hoop dat iemand het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
smeerbartje schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:37:
Ik zoek een oud vliegspel in de tijd van de Pentium 60 volgens mij. Het mooie aan dit spel was dat je je moederschip binnen kon vliegen om te tanken/re-arming enzo. Het was behoorlijk z'n tijd vooruit qua graphics. Weet iemand wat ik bedoel?
Klinkt als Wing Commander (van Origin)

[ Voor 5% gewijzigd door SiErRa op 18-11-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Anoniem: 226923 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:11:
Ik zoek de naam van een dos spel.
Je zat op een eiland en bestuurde een poppetje waarmee je onder andere naar de bar kon gaan hem hem ladderzat kon laten worden. Je liep vooral langs het strand.
Het was een 3D spel. Meer weet ik helaas niet meer.

Ik hoop dat iemand het weet :)
Leisure Suit Larry?

• vhdirk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik ben op zoek naar een oude pc game (dos of windows 3.11)

Het was een 3D game, waarbij je speelde met een soort rups.
Die rups was niet meer dan wat bollen achter mekaar.

Het doel van het spel weet ik niet meer, maar je kon met 2 tegelijk op hetzelfde keyboard tegen elkaar spelen.
En je moest dan op mekaar schieten, met grote bollen.

Ik denk nog te weten dat indien je geraakt werd, je een bol van je lijf verloor, maar dat weet ik niet meer goed

weet iemand over welk spel het gaat?

Anoniem: 116657

vhdirk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:39:

Het doel van het spel weet ik niet meer, maar je kon met 2 tegelijk op hetzelfde keyboard tegen elkaar spelen.

Ik denk nog te weten dat indien je geraakt werd, je een bol van je lijf verloor, maar dat weet ik niet meer goed

Centipede volgens mij.

• vhdirk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
die is het niet, al is het wel volledig hetzelfde concept

t was dus een 3D spel, en ik denk niet dat je naar boven of onder kon kijken (3D als in wolfenstein 3D dus).
De kleuren waren ook heel eenvoudig, zowat pastelkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74652

Hey, ik zoek de naam van een 2D-spel waarbij je een soort mol bent, die aarde uitgraaft - je moet enkele of alle goudstukken te pakken zien te krijgen, maar je moet oppassen dat de stenen niet op je hoofd vallen... Soms moet je een sleutel halen vooralleer je door een bepaalde deur kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Anoniem: 74652 schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:42:
Hey, ik zoek de naam van een 2D-spel waarbij je een soort mol bent, die aarde uitgraaft - je moet enkele of alle goudstukken te pakken zien te krijgen, maar je moet oppassen dat de stenen niet op je hoofd vallen... Soms moet je een sleutel halen vooralleer je door een bepaalde deur kan...
DigDug? Wikipedia: Dig Dug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74652

Het lijkt erop maar het is het toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klinkt als boulderdash

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 06-06 23:59

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik zoek een 2D spelletje wat iets nieuwer is dan Keen.. Je moest zombies/aliens afknallen, leek een beetje op DukeNukem maar was het niet. Je had oa een flamethrower tot je beschikking volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 12:09
Anoniem: 74652 schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:42:
Ik vermoed dat je het over deze hebt: Digger.

Zelf ook vaak gespeeld "vroegah".

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Booth schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:56:
Ik zoek een 2D spelletje wat iets nieuwer is dan Keen.. Je moest zombies/aliens afknallen, leek een beetje op DukeNukem maar was het niet. Je had oa een flamethrower tot je beschikking volgens mij..
Dat was waarschijnlijk Blake Stone: Aliens of Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 06-06 23:59

Booth

¯¯¯¯¯¯

Roelodk schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:27:
[...]

Dat was waarschijnlijk Blake Stone: Aliens of Gold.
Nee het was echt een 2D platformer a la Keen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:19

Thandor

SilverStreak

Booth schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:38:
[...]

Nee het was echt een 2D platformer a la Keen.
Halloween Harry wellicht? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Rival24

I'll Be Back

Of Monster Bash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10

Sargan

Filmfreak...

Ik zoek een game:

Ik speelde het midden jaren 80 op de msx.
Het was een 2d platform spel en je speelde een indiaan die steeds hoger in een boom moest klimmen en daarbij allerlei obstakels moest overwinnen.
Op mobygames heb ik niks kunnen vinden.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sargan schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 04:28:
Ik zoek een game:

Ik speelde het midden jaren 80 op de msx.
Het was een 2d platform spel en je speelde een indiaan die steeds hoger in een boom moest klimmen en daarbij allerlei obstakels moest overwinnen.
Op mobygames heb ik niks kunnen vinden.
Magical Tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booth schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:56:
Alien Breed.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Laatst hoorde ik zo'n kippenmelodie op de reclame wat mij herinnerde aan dit spelletje, wat ik absoluut niet meer terug kan vinden :)..

Een stuk of vier.. lach niet.. Kippen die van links naar rechts over het scherm kruipen/struikelen/rennen.
De bedoeling was om geld in te zetten op de snelste kip.

Witte achtergrond, draaide geloof ik op Win95. Dat is alles wat ik me kan herinneren..
Lijkt me geweldig om weer eens terug te zien!

Iemand een idee?

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03-2024
vhdirk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:39:

Super Worms blijft leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:10

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Momenteel ben ik weer op zoek naar al die oude 3d adventures.

Laatst heb ik atlantis ergens op de kop getikt, een spel van cryo interactive bestaand uit 4 cd-roms.
Er was ook een spel dat heette "china: de verboden stad" in dezelfde soort sfeer.

Nou ben ik op zoek naar ook een 3d adventure spel, volgens mij ook van cryo interactive of omni interactive dat start in de regen en je dan een weg moet banen naar een vuurtoren. In die vuurtoren praat je dan met een oud mannetje en na een tijdje krijg je een "mobiel" waarmee je kunt vliegen. Het spel was volledig in het engels.

Meer weet ik niet meer, maar ik hoop dat iemand hier iets mee kan!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Nee, helaas dat is 'm niet. De graphics zagen er iets beter uit en het was echt alleen het beginstuk wat zich afspeelde in en rondom die vuurtoren. Verder kan ik me nog locaties als een strand herinneren en de jungle.

Op de strand locatie moest je op een gegeven moment onder water met het gebruik van een oude duikersklok om iets los te wrikken wat je nodig had om je mobiel weer te maken...

Lekker vaag allemaal zo, maar het zijn flarden uit m'n geheugen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 09:48
Roland_EM25 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:20:
[...]

Nee, helaas dat is 'm niet. De graphics zagen er iets beter uit en het was echt alleen het beginstuk wat zich afspeelde in en rondom die vuurtoren. Verder kan ik me nog locaties als een strand herinneren en de jungle.

Op de strand locatie moest je op een gegeven moment onder water met het gebruik van een oude duikersklok om iets los te wrikken wat je nodig had om je mobiel weer te maken...

Lekker vaag allemaal zo, maar het zijn flarden uit m'n geheugen... :P
Ik denk toch dat Rakkerzero gelijk heeft met Lighthouse: The Dark Being. Spel begint in de regen bij een vuurtoren en je moet je vliegmobiel repareren. Er zijn ook scenes bij een tempel (in de jungle?) en moet je duiken, ook met een kleine onderzeeër. Klinkt mij precies als Lighthouse van good old Sierra. Er was overigens naast de DOS versie ook een Windows versie welke volgens mij betere graphics had dan de DOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Nee, het was echt niet lighthouse: the dark being, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik toen ik de beschrijvingen las steeds meer overtuigd werd.

uiteindelijk heb ik 'm gevonden, de game heet "amerzone"
Wikipedia: Amerzone

De bewuste vuurtoren
Afbeeldingslocatie: http://img.metaboli.fr/products/1999/screenshot3.jpg

De oude man in de vuurtoren
Afbeeldingslocatie: http://img.metaboli.fr/products/1999/screenshot4.jpg

Heb 'm voor 2 pond op de kop getikt via ebay, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panthera
  • Laatst online: 06-03 14:10
Ik wilde gisteren iets over een spel vertellen tegen mijn vriend, maar weet toch echt de naam niet meer.

Ik zal even vertellen wat ik er nog wel van weet: Het is een soort RPG, en er liep een skull met je mee. Voor de tijd (baldur's gate 2 tijd?) was het een graphisch puik spel. Je was een man (geen character keuze) die zijn geheugen kwijt was, maar hij was natuurlijk speciaal. Het hele spel was best donker uitgevoerd. Iemand een idee hoe het ook alweer heette? (vooral die skull die met je meeliep, zou een trigger kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Gebruik anders [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5
Schiet wat meer op dan een 6,5 jaar oud topic O+

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 14-12-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Maar even verplaatst van dat oude topic naar hier :).

Misschien is het Planescape: Torment?

[ Voor 50% gewijzigd door PromoX op 14-12-2008 14:41 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panthera
  • Laatst online: 06-03 14:10
PromoX schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:33:
Maar even verplaatst van dat oude topic naar hier :).

Misschien is het Planescape: Torment?
Ja! dat was het, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik en een vriend spelen graag racegames en nu zoeken we naar de naam van een racegame met wapens en miniguns enzo. In dacht het al een keer gezien te hebben en in mijn beleving zag het eruit als flatout maar dan met wapens op de auto, nog niet zo heel oud dus.

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184778

FraggedMe schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:22:
Ik en een vriend spelen graag racegames en nu zoeken we naar de naam van een racegame met wapens en miniguns enzo. In dacht het al een keer gezien te hebben en in mijn beleving zag het eruit als flatout maar dan met wapens op de auto, nog niet zo heel oud dus.
Twisted Metal? Of Interstate '76? Voor welk platform was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Laatst online: 24-03-2021
Anoniem: 184778 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:16:
[...]

Twisted Metal? Of Interstate '76? Voor welk platform was het?
Volgens mij op de pc maar hoe langer ik er over nadenk de meer ik ga twijfelen :X :X

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FraggedMe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:20:
[...]

Volgens mij op de pc maar hoe langer ik er over nadenk de meer ik ga twijfelen :X :X
Er zijn nog veel meer car combat games. Zelf heb ik alleen Twisted Metal 1 & 2 gehad op de PlayStation. Weet wel dat deel 2 ook op de pc verkrijgbaar was. Alleen lijkt het niet echt op Flatout omdat er ook een hoop fantasievoertuigen inzaten... kijk maar :D

Hier een hele lijst met dat soort games: klik. Zou jouw spel toch ook bij moeten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209081

misschien mashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, dan heb ik er ook nog eentje. Ik zoek de naam van dit PC spel al jaren. Ik gok dat ik een jaar of 6/7/8 was toen ik dit speelde, ben nu 21, dus het spel is minimaal ~13 jaar oud. Ik startte het volgens mij in de Windows 3.11 omgeving.

Anyway, het spel bevatte, eenmaal opgestart, volgens mij meerdere spellen (4 als ik het me goed herinner) voor jongere kinderen. 1 Daarvan was een drumstel (met een aap op de kruk 8)) die je kon bespelen. En ik herinner me vaag iets van nog een muziekspel met noten oid.

Maar een ander spel in de bundel vond ik destijds nog veel interessanter. Je stond in een winkel (dit was ook gelijk de enige 'achtergrond' die gebruikt werd). Je verkocht een soort van ronde beestjes, ter grootte van een hoofd (ongeveer) :P. Die stonden in een soort kast uitgesteld. Allemaal met een ander uiterlijk (kleuren, sluik haar, krullen, etc.). Er kwamen klanten binnen door de deur (links), die dan zoiets zeiden als bijv. 'ik zoek een [naam beest], blauw, met sluik haar..' (in het Nederlands dus). Aan de speler de taak om de goede [naam beest] aan te klikken.

[naam beest] is volgens mij tevens de naam van dit spel, maar die weet ik dus niet meer.

Ik heb zoveel lol gehad met dit spel als klein kind :D. Zou het echt weer eens terug willen zien :). Wie dit raadt, is mijn held.

/edit: ik dacht dat het spel begon met F.. en eindigde met ..els. Maar ben er niet helemaal zeker van.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 184778 op 17-12-2008 10:30 ]

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Crashday?
Hoe 'nieuw' zag het spel er eigenlijk uit?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Anoniem: 201908

Ik heb zojuist een plaatje gevonden van een spel, wat ik ooit gespeeld heb.
Ik weet alleen niet meer de naam en waarop je het kon spelen.

Dit is het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://proxy.spele.nl/thumb/1176475517.jpg

Ik heb al flink lopen google-en maar kon niks over dit spel vinden.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Battle City ? Die heb ik zelf ooit nog gespeeld op de NES O+.

Een remake (Tanks II - Another's worlds) van deze game kun je overigens hier vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door PromoX op 18-12-2008 20:51 ]

Anoniem: 201908

Aah dat is hem inderdaad! Super bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 17:33
Mijn beurt dan maar! ;) Ik zoek een spel dat ik ongeveer 8(?) jaar geleden enorm véél heb gespeeld. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het spel te vinden, maar dat was echter zonder enkel resultaat. Dat komt vooral omdat ik echt geen idee heb hoe het spel heet, en helaas heb ik ook geen screenshots. Ik hoop dat mijn zoektoch hier eindigt. Op hoop van zege:

Het spel is een 2D puzzelgame met een treintje en wagonnetjes. Het is de bedoeling om met je treintje wagonnetjes te parkeren op de juiste rails. De besturing is volgens mij met de pijltjes toetsen, maar dit weet ik ook niet meer zeker. Je ziet het speelveld en de treinen/wagonnen van bovenaf. Ik noemde het altijd "treintje parkeren" maar dit levert in Google niets op, dus ik vrees dat de naam van het spel anders is dan ik het altijd heb genoemd. Ik hoop dat iemand zich dit spel kan herinneren want ik zou het graag weer eens willen zien, en spelen natuurlijk!

Alvast bedankt! :9

Edit: nieuwe info, het spel stond waarschijnlijk op een diskette en het was engels-talig.
Edit2: het was de bedoeling om de treintjes in het bijbehorende station te "duwen", volgens mij op basis van kleur.
Edit3: het lijkt op Sokoban maar dan met treintjes :o

Edit4: omg, dit is hem!

http://www.screensaver-ne...ontent/USContent0065.html

Alleen de download link werkt niet :(

[ Voor 20% gewijzigd door Brian op 21-12-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45

Onbekend

...

Tot zover ik weet werkt dat sokoban helaas niet helemaal lekker onder XP. :(

Ik zoek geen spel, maar een programma om oudere spelletjes op de juiste resolutie te spelen.

De naam van dat programma weet ik niet, maar het is in ieder geval freeware en draait onder WinXP.
Je kan met het programma de desktop onderverdelen in meerdere vlakken. Als je dan een programma of spel fullscreen maakt, zal hij alleen dat gehele vlak uitvullen, en dan niet het gehele scherm zoals normaal het geval is.
Weet iemand welk programma ik hier bedoel?

(Ik zet de vraag hier neer omdat het volgens mij veel door gamers wordt gebruikt. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:56:
Je kan met het programma de desktop onderverdelen in meerdere vlakken. Als je dan een programma of spel fullscreen maakt, zal hij alleen dat gehele vlak uitvullen, en dan niet het gehele scherm zoals normaal het geval is.
Weet iemand welk programma ik hier bedoel?
GridMove?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het lijkt er wel op, maar het is het helaas niet.
Bij het maximaliseren van een programma gaat hij nog steeds naar het volledige beeld, en niet die van het vlak van dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Brian schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:58:
Mijn beurt dan maar! ;) Ik zoek een spel dat ik ongeveer 8(?) jaar geleden enorm véél heb gespeeld. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het spel te vinden, maar dat was echter zonder enkel resultaat. Dat komt vooral omdat ik echt geen idee heb hoe het spel heet, en helaas heb ik ook geen screenshots. Ik hoop dat mijn zoektoch hier eindigt. Op hoop van zege:

Het spel is een 2D puzzelgame met een treintje en wagonnetjes. Het is de bedoeling om met je treintje wagonnetjes te parkeren op de juiste rails. De besturing is volgens mij met de pijltjes toetsen, maar dit weet ik ook niet meer zeker. Je ziet het speelveld en de treinen/wagonnen van bovenaf. Ik noemde het altijd "treintje parkeren" maar dit levert in Google niets op, dus ik vrees dat de naam van het spel anders is dan ik het altijd heb genoemd. Ik hoop dat iemand zich dit spel kan herinneren want ik zou het graag weer eens willen zien, en spelen natuurlijk!

Alvast bedankt! :9

Edit: nieuwe info, het spel stond waarschijnlijk op een diskette en het was engels-talig.
Edit2: het was de bedoeling om de treintjes in het bijbehorende station te "duwen", volgens mij op basis van kleur.
Edit3: het lijkt op Sokoban maar dan met treintjes :o

Edit4: omg, dit is hem!

http://www.screensaver-ne...ontent/USContent0065.html

Alleen de download link werkt niet :(
toon volledige bericht
Heeft niemand dit spel toevallig nog ergens? of heeft niemand een link naar het spel zodat ik het wéér kan spelen? :Y Degene die mij weer aan dit spel kan helpen heeft mijn eeuwige dank O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Brian schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:49:
[...]

Heeft niemand dit spel toevallig nog ergens? of heeft niemand een link naar het spel zodat ik het wéér kan spelen? :Y Degene die mij weer aan dit spel kan helpen heeft mijn eeuwige dank O+
NSME of is dit nu iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 21-12-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

NS ME: http://www.vanlinden.nl/proghumor/progs/nsme.exe

Ik moet hem alleen met ctrl+alt+delete afsluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Vroeger had ik een spel op de pc (Win95?), het was een soort van shooter, maar je kon zelf niet lopen. Tango's kwamen je beeld ingelopen en je moest ze vervolgens z.s.m. doden. Er waren ook barrels etc. die je kon opblazen. Ik geloof dat je aan de rechter of linkerzijde van het scherm je ammo en health e.d. kon zien.

Het grappige is dat een vriend van mij dit spel op de NES had. Weet iemand welk spel dit is?

[ Voor 13% gewijzigd door Janssen op 21-12-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Janssen schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:04:
Vroeger had ik een spel op de pc (Win95?), het was een soort van shooter, maar je kon zelf niet lopen. Tango's kwamen je beeld ingelopen en je moest ze vervolgens z.s.m. doden. Er waren ook barrels etc. die je kon opblazen. Ik geloof dat je aan de rechter of linkerzijde van het scherm je ammo en health e.d. kon zien.

Het grappige is dat een vriend van mij dit spel op de NES had. Weet iemand welk spel dit is?
Klinkt als Operation Wolf
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wolf_(video_game)
Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1315/1126699018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Dat is helaas de verkeerde, en dat was de enige die ik kon vinden : :+
Maar dit is hem wel! :D :9~ _/-\o_ O+ Hier heb je mijn eeuwige dank, moge je er nog lang plezier van hebben O-)

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:18
Hoi mensen,

Op zo'n gezellige kerstavond komen natuurlijk meerdere onderwerpen aan bod. Zo natuurlijk ook de games ;) Vandaar dat ik op zoek ben naar de naam van een oud tetris spel uit het dos tijdperk. Aan dit spel waren mijn ouders destijds verslaafd en ik zou het graag nog een keer aan hen willen laten zien.

Het betreft een speciale vorm van tetris, het wordt namelijk gespeeld met zeshoekige bricks in een zeshoekig veld. Heel kenmerkend was ook een bij of wesp die links naast het speelveld zat te zoemen en bewegen bij iedere rij die je maakte. Mijn ouders zeggen dat het spel zelfs in het Nederlands was.

Ik heb op google al gezocht naar verschillende combi's met onder andere hextris, hexatris, bee, beehive, bij, bijen en bijenkorf tetris. Tot dusver heb ik echter nog niets kunnen vinden. Is er iemand die het misschien wel weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Omabeatle op 25-12-2008 23:28 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Beetris?

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:18
Held! (en dat op eerste kerstavond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285121

Ik ben opzoek naar een trade game van ongeveer een 12 jaar terug.

Ik ben hier al vele jaren naar opzoek.
Het is een trade game op aarde dus geen gazzilionaire
je scherm is meestal een bureau met jezelf die erachter zit.
gewone aardse bureau wallstraat achtige sfeer ;)
Je kunt commodities als olie en goud kopen en verkopen.

Hopelijk kan ik het via deze weg vinden

als tweede was er nog een puzzle spel je moest "moleculen" bij elkaar brengen en ik denk dat ze einstein er ook in verwerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 21:03
Ik zoek ook een game, denk van een jaar of tien terug.

Had iets met de mafia te maken, ik weet nog dat je mannetjes kon besturen en restaurants openen.
En volgens mij was het een tweede deel.

Verder kan ik me nog weinig er van herinneren :P

Hopelijk weet iemand het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285121

pizza tycoon 1 of 2 ? vooral de 1 is een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 21:03
Nee, het is niet pizza tycoon. Lijkt er wel op, volgens mij kon je ook huizen verhuren en hotels bouwen.
Verder kon je mannetjes recruiten om bijvoorbeeld de concurrentie om te leggen oid.
Pagina: 1 2 ... 72 Laatste