Gangsters: Organized Crime (1998) of deel twee Gangsters 2: Vendetta (2001) denk ik.Pirate-Bozz schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:24:
Ik zoek ook een game, denk van een jaar of tien terug.
Had iets met de mafia te maken, ik weet nog dat je mannetjes kon besturen en restaurants openen.
En volgens mij was het een tweede deel.
Verder kan ik me nog weinig er van herinneren
Hopelijk weet iemand het
Rags to Riches (a.k.a. Wall Street Manager) of Tycoon: The Commodity Market Simulation?Anoniem: 285121 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:10:
Ik ben opzoek naar een trade game van ongeveer een 12 jaar terug.
Ik ben hier al vele jaren naar opzoek.
Het is een trade game op aarde dus geen gazzilionaire
je scherm is meestal een bureau met jezelf die erachter zit.
gewone aardse bureau wallstraat achtige sfeer
Je kunt commodities als olie en goud kopen en verkopen.
Hopelijk kan ik het via deze weg vinden
Op de Halo 1 disc voor de Xbox staan een aantal preview filmpjes van een stel games en ik kan me herinneren dat daar een rally game tussen zat. Hoe heet die?
Misschien is het Atomix? Daarbij moet je atomen samenvoegen tot moleculen, maar ik weet niet of Einstein erin voorkomt.Anoniem: 285121 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:10:
als tweede was er nog een puzzle spel je moest "moleculen" bij elkaar brengen en ik denk dat ze einstein er ook in verwerkte.
weet iemand naam van spel op snes was met F14 en het was niet Top gun vond toen echt super vet game huurde game heel vaak alleen ik weet naam niet meer je moets echt van vliegdekschip op stijgen en lande en ander vliegdekschip aan valen en ander vliegtuigen neer schieten je kon game met 2 man doen een was gunner en ander was dan piloot je kon dag en nacht vliegen
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Da's Rallisport Challenge (1)Blaim schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:44:
Op de Halo 1 disc voor de Xbox staan een aantal preview filmpjes van een stel games en ik kan me herinneren dat daar een rally game tussen zat. Hoe heet die?
Anoniem: 285121
het was die rags to riches leuk spelletje
bedankt voor de tips
atomix check ik vanavond
atomix check ik vanavond
Turn and Burn: No-Fly zone misschien?Motaro schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:47:
weet iemand naam van spel op snes was met F14 en het was niet Top gun vond toen echt super vet game huurde game heel vaak alleen ik weet naam niet meer je moets echt van vliegdekschip op stijgen en lande en ander vliegdekschip aan valen en ander vliegtuigen neer schieten je kon game met 2 man doen een was gunner en ander was dan piloot je kon dag en nacht vliegen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
jaaa dat is hem
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Nog een keertje mijn vraag in de hoop dat iemand over mijn vorige vraag heen heeft gelezen. 
Onbekend schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:56:
Ik zoek geen spel, maar een programma om oudere spelletjes op de juiste resolutie te spelen.
De naam van dat programma weet ik niet, maar het is in ieder geval freeware en draait onder WinXP.
Je kan met het programma de desktop onderverdelen in meerdere vlakken. Als je dan een programma of spel fullscreen maakt, zal hij alleen dat gehele vlak uitvullen, en dan niet het gehele scherm zoals normaal het geval is.
Weet iemand welk programma ik hier bedoel?
Speel ook Balls Connect en Repeat
dosbox??
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Ik heb lopen zoeken maar hoe oud zijn de spelletjes die je wilt draaien? Want ik draai gewoon dosbox voor mijn Pop1&2 en dat vind ik al prima.
Googlen levert niet veel op, ik vind wel programmas die je desktop kunnen onderverdelen...
winsplit revolution, acer gridvista & gridmove
Maar nergens specifiek voor (oudere) games
Googlen levert niet veel op, ik vind wel programmas die je desktop kunnen onderverdelen...
winsplit revolution, acer gridvista & gridmove
Maar nergens specifiek voor (oudere) games
Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same
Het gaat niet om dos-spellen. 
Het gaat o.a. om Age of Empires II. Dit spel wordt automatisch full-screen opgestart en het spel is niet in window-mode te draaien. De resoluties die beschikbaar zijn zijn 800x600, 1024x768 en 1280x1024. Zelf heb ik een monitor van 1650x1050 en dus wordt de resolutie van 1280x1024 naar 1650x1050 uitgerekt wat resulteert in een lelijk beeld.
Het gaat o.a. om Age of Empires II. Dit spel wordt automatisch full-screen opgestart en het spel is niet in window-mode te draaien. De resoluties die beschikbaar zijn zijn 800x600, 1024x768 en 1280x1024. Zelf heb ik een monitor van 1650x1050 en dus wordt de resolutie van 1280x1024 naar 1650x1050 uitgerekt wat resulteert in een lelijk beeld.
Ahh, hartstikke bedankt!
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is die trailer van Rallisport Challenge die op de Halo 1 disc staat vanwege de vette muziek die er onder speelt. Tot nu toe ben ik alleen een andere trailer tegen gekomen die er veel op lijkt maar die andere muziek heeft. Is er iemand die (toevallig) weet welke muziek word gebruik bij die trailer of die de trailer kan uploaden/vinden op internet?
Mijn dank is groots!
Ik zoek een oud C64 spel.
Ik heb hem ooit eens gekocht bij de V&D lang geleden, maar ik heb geen idee hoe het spel heet.
Het is een soort tank spelletje, waarbij je op een soort platform reed, en uit moest kijken voor gaten in de grond.
Het kan ook geweest zijn dat het een soort moederschip waar je je op bevond.
Ik weet eigenlijk niet precies meer wat je moest doen, iets met lasers of zo, of mijnen misschien wel.
Het zag er grafisch heel goed uit vond ik destijds voor een C64 game.
Wie, o, wie weet wat ik bedoel
edit: ah, je zag je tankje van de bovenkant, volgens wel met een soort 3d perspectief.
Ik heb hem ooit eens gekocht bij de V&D lang geleden, maar ik heb geen idee hoe het spel heet.
Het is een soort tank spelletje, waarbij je op een soort platform reed, en uit moest kijken voor gaten in de grond.
Ik weet eigenlijk niet precies meer wat je moest doen, iets met lasers of zo, of mijnen misschien wel.
edit: ah, je zag je tankje van de bovenkant, volgens wel met een soort 3d perspectief.
[ Voor 7% gewijzigd door FragNeck op 30-12-2008 15:58 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Dit kun je toch ook instellen in de driver van je videokaart (in ieder geval bij die van nVidia)? Daarmee kun je of instellen dat het beeld niet uitgerekt wordt of dat je de aspectratio behoudt.Onbekend schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:55:
Het gaat niet om dos-spellen.
Super Tank Simulator?FragNeck schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:57:
[ Voor 37% gewijzigd door PromoX op 30-12-2008 16:16 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Het lijkt er een beetje op, maar het was meer futuristisch..
Misschien staat ie hier tussen?FragNeck schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:33:
[...]
Ik heb als scherm een SyncMaster 223BW die rekt het beeld automatisch uit naar full-screen. Het maakt niet uit welke resolutie ik kies. Ik heb nog geen instelling gevonden waarin je dat kan wijzigen. Mijn videokaart is een Radeon 3450 waarvan alleen de drivers zijn geïnstalleerd, maar zonder het ATI Catalyst Control Center.PromoX schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:10:
[...]
Dit kun je toch ook instellen in de driver van je videokaart (in ieder geval bij die van nVidia)? Daarmee kun je of instellen dat het beeld niet uitgerekt wordt of dat je de aspectratio behoudt.
Hij lijkt verdomt veel op Rebel, maar ik geloof niet dat dat hem was...
Genre; Action, Strategy
Perspective; Top-Down
Non-Sport; Sci-Fi / Futuristic
kan de game niet linken, zit met een buitenproxy...
Ik heb de trailer (en het spel) hier nog liggen. Ik geloof dat de nuziek van de trailer ook in het spel zit. Volgens het boekje zit de volgende muziek erin, moet je maar even googelen:Blaim schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:22:
[...]
Ahh, hartstikke bedankt!![]()
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is die trailer van Rallisport Challenge die op de Halo 1 disc staat vanwege de vette muziek die er onder speelt. Tot nu toe ben ik alleen een andere trailer tegen gekomen die er veel op lijkt maar die andere muziek heeft. Is er iemand die (toevallig) weet welke muziek word gebruik bij die trailer of die de trailer kan uploaden/vinden op internet?
Mijn dank is groots!
"Come in Hard" - Hardknox
"Cyberdyne" - Fear Factory
"Infrared" - Ball of Waxx
"Kill the DJ" - Dub Pistols
"L.B.P." - Frontside
"Quick Fix" - Foetus
"Spellbinder" - Androyd
"Tech-Head" - Androyd
Succes!
Ik ben op zoek naar een spel van ongeveer 10 jaar terug. Het had iets weg van Raptor echter vloog je van links naar rechts op het scherm en waren de graphics + gameplay een stuk minder.
Kenmerkend was dat de intro als volgt begon:
- Alien (in scherm): All humans must die!
- Held (in scherm) man! that is some attitude!!
- Muziek: Tuuduuuuuu........ tumtumtumtum....... (muziek volgt).
Wie oh wie weet welk spel ik bedoel?
Anoniem: 50278
Beetje te weinig info om hem zo te herkennen, was het op de pc?OCTheEagle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:09:
Ik ben op zoek naar een spel van ongeveer 10 jaar terug. Het had iets weg van Raptor echter vloog je van links naar rechts op het scherm en waren de graphics + gameplay een stuk minder.
Probeer het forum van http://www.shmups.com/ eens, daar weten ze zeker welke game je zoekt.
Anoniem: 111246
Was dat niet Xenon?OCTheEagle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:09:

Ik denk het niet.OCTheEagle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:09:
Het had iets weg van Raptor echter vloog je van links naar rechts op het scherm
Doet mij een klein beetje denken aan Jets 'n Guns, maar die is geen 10 jaar oud dacht ik
Ik zou zeggen SWIV maar die was voor de Amiga en niet de C64.FragNeck schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:33:
[...]
Anoniem: 36835
Ik zoek een arcade race spel voor de PC, het was met radiografisch bestuurbare autos en je reed gewoon door dagelijkse omgevingen. Het was een erg populair spel back in the days.. het was ook al 3d. Verder kan ik me er weinig van herinneren, maar ik weet precies hoe het eruit ziet
Edit: ja inderdaad, revolt! bedankt
Edit: ja inderdaad, revolt! bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 11-01-2009 02:07 ]
Anoniem: 93910
Ik zoek de naam van een ouder strategie spel, weet niet precies hoe oud maar denk tussen 2002-2004 maar daar moet je even niet op afgaan.
Het was een spel van aliens vs Humans. Humans waren high tech, en je kon infantry bouwen als ook voertuigen. Echter als je eenmaal voertuigen had waren de infantry units niet zo zinvol meer.
De aliens konden zich morphen (key feature!) in allerlei dingen (sorry weet niets specifiekers), zo maakte je volgens mij zelfs ook gebouwen. Je kreeg als het goed is 'geld' door bepaalde gebouwen op resource-punten te bouwen.
Weet iemand hoe dit spel ookalweer heet? Vond het geweldig en moest er ineens weer aan denken.
bedankt!
Edit: Al gevonden!
----- Conquest Earth----
http://image.com.com/game...74/conquese_screen001.jpg
Het was een spel van aliens vs Humans. Humans waren high tech, en je kon infantry bouwen als ook voertuigen. Echter als je eenmaal voertuigen had waren de infantry units niet zo zinvol meer.
De aliens konden zich morphen (key feature!) in allerlei dingen (sorry weet niets specifiekers), zo maakte je volgens mij zelfs ook gebouwen. Je kreeg als het goed is 'geld' door bepaalde gebouwen op resource-punten te bouwen.
Weet iemand hoe dit spel ookalweer heet? Vond het geweldig en moest er ineens weer aan denken.
bedankt!
----- Conquest Earth----
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93910 op 14-01-2009 21:13 ]
Was dat niet Raiden ??OCTheEagle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:09:
http://nl.youtube.com/watch?v=_pTDqBrM1O4
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Mja wat een meeeega gehyped spel was dat destijds, jammer dat het gruwelijk is geflopt uiteindelijk. Het was zijn tijd waarschijnlijk te ver vooruit vergeleken met de RTS games die er toen waren. Ik heb 'm ook nog ergens liggen, wordt vast nog wel wat waard ooitAnoniem: 93910 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:01:
----- Conquest Earth----
Anoniem: 93910
Ja inderdaad! heb gisteren reviews zitten lezen, behoorlijk negatief over het spel zelf. Vond het zelf altijd super gaaf, alleen humans waren zo moeilijk vond ik. Er zou eens een remake van moeten uitkomen.. Kan helaas geen filmpjes terugvinden op youtube.Rival24 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:14:
[...]
Mja wat een meeeega gehyped spel was dat destijds, jammer dat het gruwelijk is geflopt uiteindelijk. Het was zijn tijd waarschijnlijk te ver vooruit vergeleken met de RTS games die er toen waren. Ik heb 'm ook nog ergens liggen, wordt vast nog wel wat waard ooit
Anoniem: 62011
Klink als moon patrol.FragNeck schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:57:
http://www.mobygames.com/game/moon-patrol/screenshots
Ik zoek een volgens mij echt eeuwenoud spelletje, ik weet niet eens voor welk platform het was. (volgens mij pc)
Je bent een heel lelijk pixelmannetje en er waren touwen en krokodillen waar je overheen moest springen volgens mij.
Excuses voor de baggeruitleg, mijn geheugen laat me nogal in de steek.
Je bent een heel lelijk pixelmannetje en er waren touwen en krokodillen waar je overheen moest springen volgens mij.
Excuses voor de baggeruitleg, mijn geheugen laat me nogal in de steek.
Of misschien Jungle Hunt?
[ Voor 56% gewijzigd door Lizard op 15-01-2009 22:11 ]
Jeeeej
Dat is hem. Meteen effe downloaden en lekker retro-gamen.
Lizard ook bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar een trein/spoorwegen spelletje. Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik het speelde, maar dit weet ik er nog van(als ik het me goed herinner): het is een arcade achtig spel waarbij je verschillende treinen hebt en grondstoffen van de ene plek naar de andere moet brengen, je kijkt van boven op een klein speelveld dat redelijk op elkaar gepropt lijkt, en je kan niet in de treinen zelf, maar wel de seinen besturen.
Ik speelde het rond 2001 gok ik.
Het is iig geen railroad tycoon (of iets wat daarop lijkt), dat is veel te uitgebreid en heeft een andere stijl.
Qua stijl deed Sid Meier's Railroad er me wel wat aan denken (maar die komt uit 2006).
Het is iig geen railroad tycoon (of iets wat daarop lijkt), dat is veel te uitgebreid en heeft een andere stijl.
Qua stijl deed Sid Meier's Railroad er me wel wat aan denken (maar die komt uit 2006).
[ Voor 4% gewijzigd door RedFox op 17-01-2009 22:38 ]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik speelde een jaar of 10 geleden een spel wat ik moeilijk kan omschrijven, wel weet ik nog dat de doos waar het spel inzat een mannetje(een mens) opstond die richting de lucht keek, over hem heen bedekte een grote drakenschaduw. Hij stond op het gras met een als ik me niet vergis iets van een hark/schep. (het kan volgens mij best van bluebyte zijn gewest destijds, makers van settlers
DIT WEET IK NIET ZEKER )
Ik meen me te herinneren dat jijzelf inderdaad in het spel iets van een gemeenschap was en bijv boerderijen moest opbouwen en paar levels later zelfs iets van soldaatjes kon maken. Gezien er iets kwaads was, wat dus op die draak op de doos terugslaat. Hiertegen moest jij je verdedigen,iets van kwaad. Ook was er dag en nacht in het spel.
De systeemeisen zullen niet zwaar zijn geweest omdat ik nog weet dat ik het toen op een laptop speelde. De laptops in 1998 waren echt niet krachtig: 100 mhz cpu? 128 mb ram? 4gb hardeschijf. windows 98?
Het spel is voor mij moeilijk te herinneren het was een jaar of 10 geleden, maar ik hecht wel wat emotionele waarde. Ik speelde het als kind altijd bij mijn oom in het ziekenhuis wegens ziekte. Ik zou graag weer is het spel willen vinden wat mij toen zo boeide.:o
bedankt !
Ik meen me te herinneren dat jijzelf inderdaad in het spel iets van een gemeenschap was en bijv boerderijen moest opbouwen en paar levels later zelfs iets van soldaatjes kon maken. Gezien er iets kwaads was, wat dus op die draak op de doos terugslaat. Hiertegen moest jij je verdedigen,iets van kwaad. Ook was er dag en nacht in het spel.
De systeemeisen zullen niet zwaar zijn geweest omdat ik nog weet dat ik het toen op een laptop speelde. De laptops in 1998 waren echt niet krachtig: 100 mhz cpu? 128 mb ram? 4gb hardeschijf. windows 98?
Het spel is voor mij moeilijk te herinneren het was een jaar of 10 geleden, maar ik hecht wel wat emotionele waarde. Ik speelde het als kind altijd bij mijn oom in het ziekenhuis wegens ziekte. Ik zou graag weer is het spel willen vinden wat mij toen zo boeide.:o
bedankt !
[ Voor 4% gewijzigd door Cardo op 19-01-2009 06:53 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Ik ben op zoek naar een trein/spoorwegen spelletje. Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik het speelde, maar dit weet ik er nog van(als ik het me goed herinner): het is een arcade achtig spel waarbij je verschillende treinen hebt en grondstoffen van de ene plek naar de andere moet brengen, je kijkt van boven op een klein speelveld dat redelijk op elkaar gepropt lijkt, en je kan niet in de treinen zelf, maar wel de seinen besturen.
Volgens mij was het Transport Giant
Anoniem: 106551
Da's Beasts & Bumpkins CoverCardo schreef op maandag 19 januari 2009 @ 06:49:
Ik speelde een jaar of 10 geleden een spel wat ik moeilijk kan omschrijven, wel weet ik nog dat de doos waar het spel inzat een mannetje(een mens) opstond die richting de lucht keek, over hem heen bedekte een grote drakenschaduw.
...
heeeeeeeeeeeeeeeel relaxt, bedankt. nu nog ergens download zien te fixen, THX!!
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Ik heb vorig jaar een keer een trailer gezien van een game die zich afspeelt in de nabije toekomst. Het zag er erg gelikt uit en wat ik me herinner is dat er mensen achter je aan zitten omdat jij water hebt. Water schijnt in de wereld van die game zeldzaam te zijn.
Ik kan me de naam niet meer herinneren, volgens mij iets met 'light' of 'life' er in. Ik vroeg me dus af of die game al uit is maar kan niet op de naam komen.
Iemand enig idee welke game ik bedoel?
Ik kan me de naam niet meer herinneren, volgens mij iets met 'light' of 'life' er in. Ik vroeg me dus af of die game al uit is maar kan niet op de naam komen.
Anoniem: 44947
"I am alive"marko77 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:55:
Ik heb vorig jaar een keer een trailer gezien van een game die zich afspeelt in de nabije toekomst. Het zag er erg gelikt uit en wat ik me herinner is dat er mensen achter je aan zitten omdat jij water hebt. Water schijnt in de wereld van die game zeldzaam te zijn.
Ik zoek de naam van een spel die ik jaren geleden heb gespeeld.
Het was een 2d spel. Je kon onder de grond komen en hier kon je grondstoffen minen. Een geel bolletje was bijvoorbeeld goud. Je had ook rode bolletjes dit waren weer explosieven die ontploften. Je kon een dynamiet gooien op de brokken goud waardoor je kleinere gele bolletjes kreeg die je weer kon meenemen om geld te verdienen.
Je kon ook bijvoorbeeld een lift bouwen waarvoor je weer stroom nodig had. Je moest hiervoor zorgen door een molen ernaast te bouwen waardoor de lift kon werken en je zo onder de grond kon.Volgens mij kon je ook nog huizen bouwen.
Het was ook speelbaar met 2 personen waardoor je tegen elkaar kon strijden.
Ik geloof dat de makers van het spel Duitsers waren, maar dit herriner ik me niet goed.
Alvast bedankt
Het was een 2d spel. Je kon onder de grond komen en hier kon je grondstoffen minen. Een geel bolletje was bijvoorbeeld goud. Je had ook rode bolletjes dit waren weer explosieven die ontploften. Je kon een dynamiet gooien op de brokken goud waardoor je kleinere gele bolletjes kreeg die je weer kon meenemen om geld te verdienen.
Je kon ook bijvoorbeeld een lift bouwen waarvoor je weer stroom nodig had. Je moest hiervoor zorgen door een molen ernaast te bouwen waardoor de lift kon werken en je zo onder de grond kon.Volgens mij kon je ook nog huizen bouwen.
Ik geloof dat de makers van het spel Duitsers waren, maar dit herriner ik me niet goed.
Alvast bedankt
Ik ben voor een kameraad van me op zoek naar de naam van een spel.
Het is een first person shooter, het menu is groen met wat zwart, net zoals het icoontje. Het is gratis als demo te downloaden, en t is niet echt een nieuw spel.
Enkele beschikbare wapens zijn: AK47, granaatwerper, sniper, granaten.
Je kunt als personage kiezen uit verschillende soldaten.
Het is ook multiplayer te spelen.
EDIT: het is voor de PC.
Het is een first person shooter, het menu is groen met wat zwart, net zoals het icoontje. Het is gratis als demo te downloaden, en t is niet echt een nieuw spel.
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasJ op 26-01-2009 21:34 ]
nope, volgens die kameraad is Vietcong mooier dan de game die hij zoekt. Hij had het ook over een kantoor en een bunker
Soldier of Fortune 2 (heeft een gratis online demo)ThomasJ schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:33:
Ik ben voor een kameraad van me op zoek naar de naam van een spel.
http://soldieroffortune2.filefront.com/info/SoF2_Multiplayer
Even wat meer duidelijkheid. Welk platform (Windows, DOS)? Welk jaar ongeveer, Wat het een RTS game of puzzel?Alper15 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:15:
Alvast bedankt
Het was gewoon te draaien onder Windows, ik weet bijna zeker dat het niet onder DOS was, misschien eerdere versies van het spel(mocht die er zijn). Ik weet niet precies om welk jaar het gaat, het spel kan best 10 jaar oud zijn. Maar Het was geen RTS spel, maar gewoon een 2d spel (Mario, Lemmings, Worms etc.) Je kon je poppetje gewoon met de pijltjestoetsen besturen.Warfare schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Even wat meer duidelijkheid. Welk platform (Windows, DOS)? Welk jaar ongeveer, Wat het een RTS game of puzzel?
De onderkant van je scherm was dan ook bij wijze van spreke het grond, waar je dan in kon boren/mijnen, om zo bij het goudblok te komen.
Dat klinkt een beetje als Crystal Caves... maar dat is een DOS-spelletje uit '91 (http://www.3drealms.com/caves/)
Saved by the buoyancy of citrus
Vroegah, toen ik nog een klein jongetje was, speelde ik op de Performa negenduizendzoveel (mac dus) een spel met allemaal mieren. Je was zelf de gele mier, en je kon samen met je eigen hoop (de zwarte) tegen de rode vechten. Je kon bovengronds gewoon normaal lopen, maar je kon ook een gat graven, en zo in je eigenhoop, ondergronds, verdergaan. Zat je aan de verkeerde kant van demap, kwam je in het nest van de rooie, tadaahm. Ook was er een spin die jou op kon eten, en ook de andere. Groene bolletjes ofzo waren het eten, en die meost je dus hebben. Ook kon je 'silly' aanzetten, en dan gingen ze allemaal rare dingen zeggen in tekstwolkjes. Ook kon je zelf allemaal dingen bouwen, dus allemaal eten bij je eigen mieren, en niks bij de andere (muhuhaha).
Wie kent dit?
Wie kent dit?
het komt mij bekent voor alleen ik heb hem op de PC gehad ...mat.hi.as schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:13:
Vroegah, toen ik nog een klein jongetje was, speelde ik op de Performa negenduizendzoveel (mac dus) een spel met allemaal mieren. Je was zelf de gele mier, en je kon samen met je eigen hoop (de zwarte) tegen de rode vechten. Je kon bovengronds gewoon normaal lopen, maar je kon ook een gat graven, en zo in je eigenhoop, ondergronds, verdergaan. Zat je aan de verkeerde kant van demap, kwam je in het nest van de rooie, tadaahm. Ook was er een spin die jou op kon eten, en ook de andere. Groene bolletjes ofzo waren het eten, en die meost je dus hebben. Ook kon je 'silly' aanzetten, en dan gingen ze allemaal rare dingen zeggen in tekstwolkjes. Ook kon je zelf allemaal dingen bouwen, dus allemaal eten bij je eigen mieren, en niks bij de andere (muhuhaha).
Wie kent dit?
Was geloof ik SIM ANT
http://nl.youtube.com/watch?v=1ucLyqEboGM
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-01-2009 20:42 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Clonk?Alper15 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:15:
Alvast bedankt
Wikipedia: Clonk
Heej, ik zoek het volgende spel.
Je hebt een stad waarbij speler 1 een aap heeft en speler 2 ook. Je moest hiervoor de hoek en de snelheid opgeven om een banaan te gooien, die dan ontplofte. Je won als die banaan op de andere aap terecht kwam. Ook was er wind waar je rekening mee moest houden. Het lijkt me een dos spel van zo'n 10 -15 jaar oud. Ik herinner me dat het spel vooral blauw was.
Je hebt een stad waarbij speler 1 een aap heeft en speler 2 ook. Je moest hiervoor de hoek en de snelheid opgeven om een banaan te gooien, die dan ontplofte. Je won als die banaan op de andere aap terecht kwam. Ook was er wind waar je rekening mee moest houden. Het lijkt me een dos spel van zo'n 10 -15 jaar oud. Ik herinner me dat het spel vooral blauw was.
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Gorillas, zat bij QBasic in het MS-DOS tijdperk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gorillas_(computer_game)

[ Voor 58% gewijzigd door drZymo op 29-01-2009 10:01 ]
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Volgens mij bedoel je zo'n spelletje wat standaard met Q-basic van ms-dos mee kwam... Ik denk deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Gorillas_(computer_game)Meijuh1 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:56:
Heej, ik zoek het volgende spel.
JA dat is hem:)
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Anoniem: 279033
Lijken niet echt op gorillas, meer op gespierde streakers.drZymo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:00:
Gorillas, zat bij QBasic in het MS-DOS tijdperk.
[afbeelding]
Ik zoek een spel waarschijnlijk van de Amiga.
Je bent een soort AT-STals uit Star wars (maar het is geen Star Wars spel), je loopt van links naar rechts over het scherm en moet op groepen lopende vijanden schieten die je aanvallen (mischien zat er af en toe een voertuig tussen).
Voertuig zag er ongeveer zo uit:
Je bent een soort AT-STals uit Star wars (maar het is geen Star Wars spel), je loopt van links naar rechts over het scherm en moet op groepen lopende vijanden schieten die je aanvallen (mischien zat er af en toe een voertuig tussen).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 62011 op 29-01-2009 12:07 ]
Dat is Walker.Anoniem: 62011 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:04:
Ik zoek een spel waarschijnlijk van de Amiga.
[afbeelding]
Yup dit is hem.Anoniem: 62011 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:18:
[...]
Soldier of Fortune 2 (heeft een gratis online demo)
http://soldieroffortune2.filefront.com/info/SoF2_Multiplayer
Ik heb even gekeken, maar Transport Giant is veel realistischer (qua graphics en waarschijnlijk ook qua inhoud) dan het spel dat ik zoek.cyrus26 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:35:
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
mensen ik ben opzoek naar een game wat ik vroeger op de Atari grijs heb gespeeld.
het spel gaat als volgt : het is een middeleeuws strategie spel waar je dus gewoon eigenlijk net als risk landjes gaat aanvallen.. alleen als je dan een land ging aanvallen kon je dus ook gaan katapulten en moest je dus op tijd klikken om er niet over heen te gooien maar juist de muur te raken..
wie o wie kan me helpen met de naam van deze game ?
(meer info van de game weet ik niet echt meer..maar ik denk dat dit wel voldoende is...)
het spel gaat als volgt : het is een middeleeuws strategie spel waar je dus gewoon eigenlijk net als risk landjes gaat aanvallen.. alleen als je dan een land ging aanvallen kon je dus ook gaan katapulten en moest je dus op tijd klikken om er niet over heen te gooien maar juist de muur te raken..
wie o wie kan me helpen met de naam van deze game ?
Klinkt als Defender of the Crown, was voor meerdere platforms beschikbaar, helemaal grijs gespeeld op de Amiga. Linkje met infoSilva schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:54:
mensen ik ben opzoek naar een game wat ik vroeger op de Atari grijs heb gespeeld.
wie o wie kan me helpen met de naam van deze game ?(meer info van de game weet ik niet echt meer..maar ik denk dat dit wel voldoende is...)
Ok ik ben op zoek naar een spel uit het win98 tijdperk. Ik heb zojuist Death Race gekeken en het deed me denken aan dat spel.
In feite doe je hetzelfde als in de film, je rijd rond in een 3D arena, je kan wapens oppikken of andere dingen, waarmee je je tegenstanders af moet schieten.
Eerste wat in mn hoofd schoot was Pandemonium maar dat is het niet, het is ook een spel wat ik in die tijd ook speelde dus vandaar dat ik er aan moest denken.
Owja, en het heet niet Death Race
Ik kan me nog een logo herinneren van een stalen ring met spikes aan de buitenkant, met binnenin een doodskop.
edit; volgens mij kwam t woord racing ofzo er niet eens in voor....
In feite doe je hetzelfde als in de film, je rijd rond in een 3D arena, je kan wapens oppikken of andere dingen, waarmee je je tegenstanders af moet schieten.
Eerste wat in mn hoofd schoot was Pandemonium maar dat is het niet, het is ook een spel wat ik in die tijd ook speelde dus vandaar dat ik er aan moest denken.
Ik kan me nog een logo herinneren van een stalen ring met spikes aan de buitenkant, met binnenin een doodskop.
[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 02-02-2009 23:25 ]
Quarantine misschien ?D-Raven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:22:
Ok ik ben op zoek naar een spel uit het win98 tijdperk. Ik heb zojuist Death Race gekeken en het deed me denken aan dat spel.
Nee het was nog voor Quarantine.
Ik weet m! het was NecroDome
Ik weet m! het was NecroDome
[ Voor 42% gewijzigd door D-Raven op 03-02-2009 09:36 ]
Anoniem: 275844
Vraagje,
Pc game, platform shooter, begin level metro station, eind baas een dikke fatsige gast in een robot locatie groot huis met voorafgaand een tuin.Veel, heel veel geknal. graphics voor zijn tijd erg sjeik.
Al lang aan het zoeken maar met mame en game-ex schiet ik geen hol op
MZZL
Pc game, platform shooter, begin level metro station, eind baas een dikke fatsige gast in een robot locatie groot huis met voorafgaand een tuin.Veel, heel veel geknal. graphics voor zijn tijd erg sjeik.
MZZL
Geloof dat jij Soldier Of Fortune 1 bedoeld. (speel ik nog steeds veel online)Anoniem: 275844 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:37:
Vraagje,
MZZL
Nu heb ik ook een vraagje dat is uit de tijd dat spelletjes op floppy's stonden het was iets heel simpels met tanks volgens mij heten het ook gewoon 'Tanks' maar kan het nergens vinden. Je speelde het met ze 2en en had allebij een eigen basis waar je reed werd het beeld zwart het ziet er niet uit maar lijkt me gewoon wel is grappig om weer te zien..
Tunnelerh4y0 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:55:
Nu heb ik ook een vraagje dat is uit de tijd dat spelletjes op floppy's stonden het was iets heel simpels met tanks volgens mij heten het ook gewoon 'Tanks' maar kan het nergens vinden. Je speelde het met ze 2en en had allebij een eigen basis waar je reed werd het beeld zwart het ziet er niet uit maar lijkt me gewoon wel is grappig om weer te zien..
[ Voor 14% gewijzigd door PromoX op 10-02-2009 17:43 ]
Anoniem: 275844
Vraagje,
MZZL
Geloof dat jij Soldier Of Fortune 1 bedoeld. (speel ik nog steeds veel online)
Hej Man,
SOF is een FPS, ik zoek een platformer, en heb de game erg veel gespeeld, was echt vreed maar kom der niet uit, plz help a desperate gamer to get his nostalgic vibe back
Grt
0.O
MZZL
Geloof dat jij Soldier Of Fortune 1 bedoeld. (speel ik nog steeds veel online)
Hej Man,
SOF is een FPS, ik zoek een platformer, en heb de game erg veel gespeeld, was echt vreed maar kom der niet uit, plz help a desperate gamer to get his nostalgic vibe back
Grt
0.O
Ohh do me, do me!
Ik zoek een klein en simpel spelletje, waarvan ik de naam (waarschijnlijk) redelijk weet.
Het was iets in de trant van Arrgh of Arrggh of Arggh of.. nouja je snapt 'm.
Het zat ooit eens op een (iirc) dubbelcd vol met demos. Die cds hadden een bepaalde
naam en waren in die tijd redelijk populair (nee, niet de twilight cds). Het zal ergens in
de jaren 90 zijn geweest, ten tijde ongeveer van Carmageddon.
Het was een simpel 2D spel, leek wel meer op een bordspel, waarin je bepaalde piraten
clans had (elk met bijbehorend kleurtje) en dan mocht je elke beurt een paar hokjes opzij
en kon je als je wou een eiland aanvallen van een andere piratenclan. Je moest dan voor
de battle kiezen hoeveel piraten je in wou zetten in het gevecht, en dan gingen ze elkaar
meppen en met geluk won je dan.
Ik kan de precieze spelling van de naam niet bedenken en Googlen gaat voor geen meter
want ik krijg alleen maar legio sites die grappig denken te zijn door piraten na te doen.
Weet iemand hoe het heet en of ik het nog ergens kan krijgen (was volgens mij freeware)?
Ik zoek een klein en simpel spelletje, waarvan ik de naam (waarschijnlijk) redelijk weet.
Het was iets in de trant van Arrgh of Arrggh of Arggh of.. nouja je snapt 'm.
Het zat ooit eens op een (iirc) dubbelcd vol met demos. Die cds hadden een bepaalde
naam en waren in die tijd redelijk populair (nee, niet de twilight cds). Het zal ergens in
de jaren 90 zijn geweest, ten tijde ongeveer van Carmageddon.
Het was een simpel 2D spel, leek wel meer op een bordspel, waarin je bepaalde piraten
clans had (elk met bijbehorend kleurtje) en dan mocht je elke beurt een paar hokjes opzij
en kon je als je wou een eiland aanvallen van een andere piratenclan. Je moest dan voor
de battle kiezen hoeveel piraten je in wou zetten in het gevecht, en dan gingen ze elkaar
meppen en met geluk won je dan.
Ik kan de precieze spelling van de naam niet bedenken en Googlen gaat voor geen meter
want ik krijg alleen maar legio sites die grappig denken te zijn door piraten na te doen.
Weet iemand hoe het heet en of ik het nog ergens kan krijgen (was volgens mij freeware)?
Psst, er zit een Quote knopje bij berichtenAnoniem: 275844 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:40:
[...]
Hej Man,
Grt
0.O
[ Voor 42% gewijzigd door drZymo op 11-02-2009 09:07 ]
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ik heb er nog een... spel is denk ik al zo'n 8 tot 10 jaar oud. Het is een space-based shooter, 2d. Je bestuurt een fighter die vijanden moet verslaan en planeten moet veroveren. Ik herinner me het meest nog dat om een planeet te veroveren, je een "colony" moest vervoeren. Die was soms op je eigen planeten beschikbaar... als een soort van rondje. Als je daar een van oppikte kreeg je zo'n rondje achter je schip. Die "colony" bleef ook af ten toe onderdelen uit gooien die je kon oppakken, je schip kreeg dan geloof ik meer of betere wapens. Het spel lijkt een beetje op starscape.
Kent iemand deze?
Kent iemand deze?
Forget your fears...
...and want to know more...
Ik ben op zoek naar een Flash-game van een paar jaar geleden. Het was een mooi uitgewerkte adventuregame over een bever(?) in een stadje dat ineens droogviel door een dam. De bedoeling van het spel was dat je het water weer liet stromen. Alles speelde zich af in een Amerikaanse canyon setting.
Ik vond het toen een erg mooi uitgewerkte game en wilde het net aan een collega laten zien. Maar ik kan het dus niet meer vinden...
Ik vond het toen een erg mooi uitgewerkte game en wilde het net aan een collega laten zien. Maar ik kan het dus niet meer vinden...
Hallo,
ik ben op zoek naar de naam van een oud spel.
Het was een strategy game waarbij je eilanden had (zwevende) en je de tegenstander moest uitroeien.
Je kon bruggen bouwen tussen eilanden (die ook afbrokkelden als je ze midair liet hangen)
verder was het nodig om gebruik te maken van een soort magie waarbij je je poppetjes ergens op moest zetten voor rituelen uitvoeren.
de naam had iets met net of lan (of iets anders internetachtigs protocolgerelateerd) te maken.
weet iemand iets om deze frusty tweaker te helpen zoeken naar dit ondergewaardeerde spel??
Het was een strategy game waarbij je eilanden had (zwevende) en je de tegenstander moest uitroeien.
Je kon bruggen bouwen tussen eilanden (die ook afbrokkelden als je ze midair liet hangen)
verder was het nodig om gebruik te maken van een soort magie waarbij je je poppetjes ergens op moest zetten voor rituelen uitvoeren.
de naam had iets met net of lan (of iets anders internetachtigs protocolgerelateerd) te maken.
weet iemand iets om deze frusty tweaker te helpen zoeken naar dit ondergewaardeerde spel??
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Anoniem: 231952
Netstorm - Islands at warRubman schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:32:
Hallo,
Activision 1997, 1998
Anoniem: 238819
hallo luitjes,
Ik zoek een spel voor de sega (16bit). Het dus al een behoorlijk oud spel.
Je bestuurde daarin een rode dubbeldecker (vliegtuig) en de bedoeling was eigenlijk gewoon alles dat voorbij vloog af te schieten.
Het hele spel werd van boven beken. Onderweg kon je allerlei vage pick-ups pakken waardoor je de raarste wapens kreeg, waaronder lazers en een soort van spread shot. Heb het heel veel gespeeld toen ik 8 was, maar nooit de naam kunnen onthouden.
Je bestuurde daarin een rode dubbeldecker (vliegtuig) en de bedoeling was eigenlijk gewoon alles dat voorbij vloog af te schieten.
Het hele spel werd van boven beken. Onderweg kon je allerlei vage pick-ups pakken waardoor je de raarste wapens kreeg, waaronder lazers en een soort van spread shot. Heb het heel veel gespeeld toen ik 8 was, maar nooit de naam kunnen onthouden.
Fire Shark ?Anoniem: 238819 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:40:
Het hele spel werd van boven beken. Onderweg kon je allerlei vage pick-ups pakken waardoor je de raarste wapens kreeg, waaronder lazers en een soort van spread shot.
Ik was de naam ook ff kwijt, maar een google search op "beaver game water village" gaf me direct de juiste naam: Chasmposttoast schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:02:
Ik ben op zoek naar een Flash-game van een paar jaar geleden. Het was een mooi uitgewerkte adventuregame over een bever(?) in een stadje dat ineens droogviel door een dam. De bedoeling van het spel was dat je het water weer liet stromen. Alles speelde zich af in een Amerikaanse canyon setting.
http://www.abc.net.au/gameon/chasm/chasmgame.htm
ja deze bedoelde ik,Anoniem: 231952 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:35:
[...]
Netstorm - Islands at war
Activision 1997, 1998
dank u vriendelijk
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik zoek de naam van een spelletje dat ik een paar jaar geleden had.
Ik weet niet hoe ik er aan kwam misschien wel van een shareware CD ofzo, maar het was wel een full version dacht ik. Het is Windowed
Het gaat om een soort van gravity game, het was een vak van de ruimte met bepaalde planeetjes waarop je je basis had of een space station ofzo. Het is turn-based en kon ook via LAN als ik me het goed herinner.
De bedoeling was dat je elkaar bestookt met een arsenaal van raketten enzo, maar je kon ook shield powers op laden. Namen die ik nog weet zijn "devastation" voor een attack waarbij je 5 raketten als een carpet-bomb afschiet, en je had als shield "repel" waarbij je aankomende raketten kon afweren.
de projectielen zijn beïnvloedbaar door de aantrekkingskracht van de planeten.
Het gaat niet om het spel Gravity Wars (lijkt er veel op maar was grafisch veel beter)
Iemand een idee welk spelletje ik bedoel? ik ben er al een tijdje naar aan het zoeken, maar zonder naam kom je op internet niet ver
Ik weet niet hoe ik er aan kwam misschien wel van een shareware CD ofzo, maar het was wel een full version dacht ik. Het is Windowed
Het gaat om een soort van gravity game, het was een vak van de ruimte met bepaalde planeetjes waarop je je basis had of een space station ofzo. Het is turn-based en kon ook via LAN als ik me het goed herinner.
De bedoeling was dat je elkaar bestookt met een arsenaal van raketten enzo, maar je kon ook shield powers op laden. Namen die ik nog weet zijn "devastation" voor een attack waarbij je 5 raketten als een carpet-bomb afschiet, en je had als shield "repel" waarbij je aankomende raketten kon afweren.
de projectielen zijn beïnvloedbaar door de aantrekkingskracht van de planeten.
Het gaat niet om het spel Gravity Wars (lijkt er veel op maar was grafisch veel beter)
Iemand een idee welk spelletje ik bedoel? ik ben er al een tijdje naar aan het zoeken, maar zonder naam kom je op internet niet ver

[ Voor 0% gewijzigd door Bulls op 17-03-2009 02:56 . Reden: typo ]
Beetje het Worms idee, dus? Maar dan simpeler qua graphics? Er zijn veel van dat soort spelletjes voorbij gekomen. Vaak erg vermakelijkBulls schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 02:07:
[...]
[...]
Bedoel jij soms Star Control II (of de doorontwikkeling Ur-Quan Masters) ?? Dat was ook geweldig!
[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 17-03-2009 02:44 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nee dat is het niet, het lijkt inderdaad veel op worms, maar het is in space dus. (eigenlijk meer gorillaRoom42 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 02:41:
[...]
Beetje het Worms idee, dus? Maar dan simpeler qua graphics? Er zijn veel van dat soort spelletjes voorbij gekomen. Vaak erg vermakelijkIk kom er echter nu ook even niet op... ligt op het puntje van mijn spatiebalk... Hmm... misschien bodoel je toch wat anders.
Bedoel jij soms Star Control II (of de doorontwikkeling Ur-Quan Masters) ?? Dat was ook geweldig!
Star Control lijkt er wel op maar het was gedetailleerder.
Maar bedoel je dus van de zijkant bekeken (zoals Worms), of van boven (zoals SC2)?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja 2d van zijkant, maar eigenlijk heeft space geen zijkant he
, het kan dan netzogoed de bovenkant zijn
Volgens mij is het WarheadsBulls schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:14:
Ja 2d van zijkant, maar eigenlijk heeft space geen zijkant he, het kan dan netzogoed de bovenkant zijn
Zie je de scheepjes van boven of van zij?Bulls schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:14:
Ja 2d van zijkant, maar eigenlijk heeft space geen zijkant he, het kan dan netzogoed de bovenkant zijn
Ik ken hem helaas niet. Ben wel benieuwd, want ik vond het type spel altijd erg vermakelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 17-03-2009 18:11 ]
Woot!
Thats it!
Bedankt, nu kan mn maagzweer genezen
Wat zoek ik?
Een tank spel voor de Super Nintendo.
Hoe zag het spel er uit?
Je zat de hele tijd in je tankje en je moest andere tanks uitschakelen...
Je kon af en toe op je map kijken waar ze ongeveer uithingen.
Je had dag en nacht missies...
Wie kan mij in de goede richting sturen?
NVM: Super Battle Tank!
Een tank spel voor de Super Nintendo.
Hoe zag het spel er uit?
Je zat de hele tijd in je tankje en je moest andere tanks uitschakelen...
Je kon af en toe op je map kijken waar ze ongeveer uithingen.
Je had dag en nacht missies...
Wie kan mij in de goede richting sturen?
NVM: Super Battle Tank!
[ Voor 4% gewijzigd door leech1984 op 18-03-2009 16:18 ]
PSN: Leech1984