Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59
RollieBollie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:20:
[...]

Ik was de naam ook ff kwijt, maar een google search op "beaver game water village" gaf me direct de juiste naam: Chasm
http://www.abc.net.au/gameon/chasm/chasmgame.htm
Hopla, ik lees nu pas je reactie. Te gek, bedankt!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBliep
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:37:
Vraagje,

Pc game, platform shooter, begin level metro station, eind baas een dikke fatsige gast in een robot locatie groot huis met voorafgaand een tuin.Veel, heel veel geknal. graphics voor zijn tijd erg sjeik.

Al lang aan het zoeken maar met mame en game-ex schiet ik geen hol op

MZZL
Misschien Duke Nukem.
- Platform
- Begint in een metro
- Eindbaas is man in vliegende rolstoel. (Robot achtig)
http://www.youtube.com/watch?v=zuULxLMzZww ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Oke ik heb er ook nog een

Het is een spel waarmee je met een schip allemaal verschillende dingen kapot moet schieten met aan het einde van elk level een soort van eindbaas. Als het level uit is kan je met het geld dat je gekregen hebt de wapens van je schip upgraden, andere wapens kopen, schilden kopen, een ander schip kopen en dergelijke.
Ik weet nog dat je een left en right sideweapon had en als wapen had je iets van A-bombs(2 raketten die afgeschoten werden) en je had een of andere vuurwolk, mini missiles, en nog veel meer verschillende dingen.

Verder als je het spel een aantal keer had uitgespeeld kreeg je een banaan schip die bananen afschoot.
Verder weet ik er eigenlijk niets meer van :'( het was echt een heel verslavend spel

Iemand enig idee?

*edit*
het is een heel oud spel, ik speelde hem nog op mijn windows 98 laptop met 233 mhz.

*edit2*
het lijkt best veel op Battle Bakraid (zie screenshot) maar dat is het net niet.
http://www.thestudio-uk.com/guides/st_bakraid/axebeak/01.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Dexs op 25-03-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08

Rj-

Hey,

ik zoek een oude build game het lijkt een beetje op simcity

De enige omschrijving die ik kan geven is dat je met een eilandje begint en dat je mensen (toeristen) moet aantrekken door middel van een stadje te bouwen (hotels?).

volgens mij had het start menu een vliegtuigje of iets...

Hoop dat iemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
twiFight schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 02:21:
Ohh do me, do me!

Ik zoek een klein en simpel spelletje, waarvan ik de naam (waarschijnlijk) redelijk weet.
Het was iets in de trant van Arrgh of Arrggh of Arggh of.. nouja je snapt 'm.
Het zat ooit eens op een (iirc) dubbelcd vol met demos. Die cds hadden een bepaalde
naam en waren in die tijd redelijk populair (nee, niet de twilight cds). Het zal ergens in
de jaren 90 zijn geweest, ten tijde ongeveer van Carmageddon.

Het was een simpel 2D spel, leek wel meer op een bordspel, waarin je bepaalde piraten
clans had (elk met bijbehorend kleurtje) en dan mocht je elke beurt een paar hokjes opzij
en kon je als je wou een eiland aanvallen van een andere piratenclan. Je moest dan voor
de battle kiezen hoeveel piraten je in wou zetten in het gevecht, en dan gingen ze elkaar
meppen en met geluk won je dan.

Ik kan de precieze spelling van de naam niet bedenken en Googlen gaat voor geen meter
want ik krijg alleen maar legio sites die grappig denken te zijn door piraten na te doen.

Weet iemand hoe het heet en of ik het nog ergens kan krijgen (was volgens mij freeware)?
aaargh
die toevallig?

*edit*
naam komt wel overeen maar de omschrijving niet helemaal. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
Dexs schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:11:
Oke ik heb er ook nog een

Het is een spel waarmee je met een schip allemaal verschillende dingen kapot moet schieten met aan het einde van elk level een soort van eindbaas. Als het level uit is kan je met het geld dat je gekregen hebt de wapens van je schip upgraden, andere wapens kopen, schilden kopen, een ander schip kopen en dergelijke.
Ik weet nog dat je een left en right sideweapon had en als wapen had je iets van A-bombs(2 raketten die afgeschoten werden) en je had een of andere vuurwolk, mini missiles, en nog veel meer verschillende dingen.

Verder als je het spel een aantal keer had uitgespeeld kreeg je een banaan schip die bananen afschoot.
Verder weet ik er eigenlijk niets meer van :'( het was echt een heel verslavend spel

Iemand enig idee?

*edit*
het is een heel oud spel, ik speelde hem nog op mijn windows 98 laptop met 233 mhz.

*edit2*
het lijkt best veel op Battle Bakraid (zie screenshot) maar dat is het net niet.
http://www.thestudio-uk.com/guides/st_bakraid/axebeak/01.jpg
Raptor: Call of the Shadows misschien?
Wikipedia: File:Raptor 1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zoek ook een game.
je had verschillende race's kwa aliens.
human,een harig ras(met special abbility beserker volgens mij)
je moest dan een basis bouwen en vervolgens je vijanden verslaan.

je had dan ook een soort unit die hete dreadnought dat weet ik nog wel.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
amdboy1983 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:52:
Zoek ook een game.

Heb je iets meer info? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
Nee helaas :'(

*edit*
Toch super bedankt! na even door te klikken kwam ik op Tyrian en dat is hem! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Dexs op 25-03-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 19:46
Ik stel de vraag maar nog een keer misschien dat iemand em nu weet :)

Ik speelde vroeger ( zeker wel 8 - 10 jaar geleden ) ook nog een soort race schietspel. Ik weet dat het op de PC was.

Je zat op een soort motor of machine en je racede door een arena heen en moest je tegenstanders kapot schieten om naar de volgende arena te gaan. Je had dan per level 3 arena's volgens mij. Wat je ook kon doen was als je op CTRL of zo drukte een soort schild achter je aan trekken.

Je had dan ook nog de moeilijkste arena en dat was Arena 3 of Area 3. Tegenstanders konden ook van die schilden achter je aan trekken. Schilden waren een soort lange dunne doorzichtige muren waar je zelf wel doorheen kon rijden maar de tegenstander weer niet.

Het is een 3D spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57
Zoek ook een game.

Ik kan er helemaal naast zitten, met deze wat karige beschrijving, maar ik denk dat het:
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Orion is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:14
Rj- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
Hey,

De enige omschrijving die ik kan geven is dat je met een eilandje begint en dat je mensen (toeristen) moet aantrekken door middel van een stadje te bouwen (hotels?).

Afgezien van het beginscherm kan het een hoop zijn:
Tropico?
Beach Life?
SimIsle?
Holiday Island?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Mensen,

Ik ben ook op zoek naar een hele oude game.
Ik speel het ten tijden van Win95 en eventjes daarvoor volgens mij ook al.
Het betreft een kart-spel, met vermoedelijk de naam "Karting" of "Karts" of iets dergelijks, een pakkende naam in ieder geval.
In het spel kon je kiezen tussen een Arcade en een Tournament mode, als ik mij neit vergis.
Je rijdt vervolgens in allerlei verschillende steden/plaatsen, waarvan er eentje zeker weten "Krakatoa" is.
De game was verder heel simpel, je rijdt met een man of acht naar de finish over enkele rondes, verder kon je items oppakken en die dan gebruiken (olievlek neerleggen, tijdelijke turbo) en was er in bijna alle levels een goede mogelijkheid tot afsnijden.
Waarschijnlijk kennen meer mensen dit spel, aangezien ik het vroeger op school ook nog gespeeld heb, daar stond het toen op de computer :)
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Rj- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
Hey,

Holiday Island... bijna zeker, is leuk spel maar als het eenmaal goed loopt erg eentonig, wel weer zoet voor aantal uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 07:49
Makavelibrox2 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:38:
Mensen,

Ik ben ook op zoek naar een hele oude game.
Ik speel het ten tijden van Win95 en eventjes daarvoor volgens mij ook al.
Het betreft een kart-spel, met vermoedelijk de naam "Karting" of "Karts" of iets dergelijks, een pakkende naam in ieder geval.
In het spel kon je kiezen tussen een Arcade en een Tournament mode, als ik mij neit vergis.
Je rijdt vervolgens in allerlei verschillende steden/plaatsen, waarvan er eentje zeker weten "Krakatoa" is.
De game was verder heel simpel, je rijdt met een man of acht naar de finish over enkele rondes, verder kon je items oppakken en die dan gebruiken (olievlek neerleggen, tijdelijke turbo) en was er in bijna alle levels een goede mogelijkheid tot afsnijden.
Waarschijnlijk kennen meer mensen dit spel, aangezien ik het vroeger op school ook nog gespeeld heb, daar stond het toen op de computer :)
Hopelijk kan iemand mij helpen.
dat is SuperKarts van Virgin Interactive

topgame inderdaad zelf helemaal grijs gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Rubeo38 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:17:
[...]

dat is SuperKarts van Virgin Interactive

topgame inderdaad zelf helemaal grijs gespeeld
Bullseye!

Ik zou je graag bedanken, maar ik nu ff racen 8)
P.S. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Zoek ook een game.

Bedoel je soms Warcraft 2? De orcs hebben een berserker achtige spell en een schip dat dreadnought heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik zoek een game (simpel spel in de lijn van games als peggle)
je bent een stuiterend balletje en je kan verschillende powerups enzo krijgen, hoorde het laatst van iemand (kom er dus ook niet meer achter wie, dronken enzo) volgens mij had de naam iets met through time erin ofzo.

google heeft niks geholpen kwam op sneeuwbal spel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxsurf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 21:50
Rubman schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:44:
je bent een stuiterend balletje en je kan verschillende powerups enzo krijgen, hoorde het laatst van iemand (kom er dus ook niet meer achter wie, dronken enzo) volgens mij had de naam iets met through time erin ofzo.

Bedoel je misschien bumpy?? Dat was ook zo'n stuiterbal spel. Veel uren gespeeld op mijn 368 :Y)
http://www.abandonline.com/gameinfo.php?id=181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Rubman schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:44:

Bumpy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

nee het was niet bumpy het had een langere naam waar geen bounce of ball in voor komt

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Ik zoek een spel dat ik heel lang geleden speelde op mijn C64. Heel veel weet ik er niet meer van, maar het was een platformer en je speelde volgens mij met een ninja. Je kon werpsterren gooien en één van de vijanden was een puma. Verder kan ik me er niet zo veel meer van herrinneren.
edit:
Nu schiet me ook iets van werpsterretjes te binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 26-03-2009 17:47 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

-Mous- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:06:
Ik zoek een spel dat ik heel lang geleden speelde op mijn C64. Heel veel weet ik er niet meer van, maar het was een platformer en je speelde volgens mij met een ninja. Je kon werpsterren gooien en één van de vijanden was een puma. Verder kan ik me er niet zo veel meer van herrinneren.
edit:
Nu schiet me ook iets van werpsterretjes te binnen.
Was dat niet toevallig Saboteur of Saboteur 2?

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik had vroeger een heel oud spel
en in dat spel was je in een kamer en toen moest je naar een spiegel lopen en toen zag je niks
en die spiegel maar je hoorde wel geluid en moest je verder lopen en kwam je in een kas en daar liepen allemaal rare wezens

weet iemand hoe dit spel heet :)

Het is heel lang gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:59
Hier ook een verzoekje:

Vroege® speelde ik een futuristisch 2D spel op de computer waar je in een vliegtuigje zat en op een grote map alles wat bewoog kapot moest schieten. Ik herinner me nog dat je af en toe moest landen om te repareren of kogels bij te vullen, en ook dat sommige vijanden vanaf de grond opstegen om achter je aan te komen. Sommige zagen er een beetje uit als vliegende boemerang's? De map was iig voornamelijk fel groen (bos) en blauw (zee). Iemand bij wie met deze informatie een lampje gaat branden?

[ Voor 6% gewijzigd door Triggy op 27-03-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Triggy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:21:
Hier ook een verzoekje:

Vroege® speelde ik een futuristisch 2D spel op de computer waar je in een vliegtuigje zat en op een grote map alles wat bewoog kapot moest schieten. Ik herinner me nog dat je af en toe moest landen om te repareren of kogels bij te vullen, en ook dat sommige vijanden vanaf de grond opstegen om achter je aan te komen. Sommige zagen er een beetje uit als vliegende boemerang's? De map was iig voornamelijk fel groen (bos) en blauw (zee). Iemand bij wie met deze informatie een lampje gaat branden?
Wings of Fury of Wings of Fury Remake? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Nappa schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:43:
[...]

Was dat niet toevallig Saboteur of Saboteur 2?
Held! Hier heb ik echt uren naar zitten zoeken. Youtube filmpjes met honderden C64 games zitten kijken enz. 8)7
edit:
Het is trouwens Saboteur 2 geweest. Grappig dat dit graphics niet eens in de buurt komen van wat ik me kan herrinneren.

[ Voor 18% gewijzigd door -Mous- op 27-03-2009 17:22 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:59
Nee je keek meer op het speelveld zoals in een RTS game, van bovenaf dus. En dan had je een paar vliegvelden verspreid over de map waar je kon landen. Als ik er zo verder over nadenk leek het een beetje een soort omgekeerde TD game :)

---edit---

Zone 66 dus, en hoerig moeilijk bovendien! Zijn heel wat uurtjes aan kwijt geraakt vroeger :)

[ Voor 21% gewijzigd door Triggy op 27-03-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zoek een spel, uit het jaar 1994-1997 oid. Je speelde op een kaart met hokjes, en had diverse soorten schepen waarmee je kon varen. Periode was zo rond 1700, en het was turn-based. Vechten gebeurde automatisch geloof ik, maar je boten kregen wel zichtbare schade.

En dat was het eigenlijk :P Je zag het spel van boven.

Ja hoor, precies op dat moment schiet de naam van het spel me weer te binnen. Admiral: Sea Battles.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 29-03-2009 20:16 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een spel wat ik rond 1999 heb gespeeld. Het is zeer waarschijnlijk een DOS spel.

Wat ik me nog van het spel kan herinneren is dat je allemaal verschillende trapjes af moest lopen (van boven naar beneden) door 'grotten' heen. Onderweg moest je kristallen pakken en dan kreeg je meer punten. je kon ook springen, maar of je kon schieten weet ik niet meer zeker (dacht het wel). Het spel had een bruine achtergrond, en de kristallen die je moest pakken waren roze/blauw achtig van kleur.

Hoe verder je in de gangen kwam, hoe meer obstakels en moeilijker het spel werd

Het spel is toen in 1999 nieuw op floppy in de intertoys gekocht, en was waarschijnlijk een demo want je moest iedere keer van het begin beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb al jaren op zoek naar een titel voor de SNES, heb uiteraard geen idee meer hoe die heet en dit zijn de dingen die ik wel weet :):

1. Snes game (vermoedelijk NTSC only, weet het niet meer zeker)
2. SCI-FI Thema, vermoedelijk op een andere planeet dan de aarde
3. 2D (erg verassend op de SNES ;))
4. Prince of Persia achtige movement, maar wel met wat schiet elementen
5. In het begin wordt je geloof ik wakker in een soort gevangenis op een bed
6. Achterlijk moeilijk, althans voor de leeftijd die ik toentertijd had :P, zo'n 10 jaar geleden
7. Het was wel een van de mooiere games, al had het geen graphics zoals Donkey Kong

[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 05-04-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:48:
Ik heb al jaren op zoek naar een titel voor de SNES, heb uiteraard geen idee meer hoe die heet en dit zijn de dingen die ik wel weet :):

1. Snes game (vermoedelijk NTSC only, weet het niet meer zeker)
2. SCI-FI Thema, vermoedelijk op een andere planeet dan de aarde
3. 2D (erg verassend op de SNES ;))
4. Prince of Persia achtige movement, maar wel met wat schiet elementen
5. In het begin wordt je geloof ik wakker in een soort gevangenis op een bed
6. Achterlijk moeilijk, althans voor de leeftijd die ik toentertijd had :P, zo'n 10 jaar geleden
7. Het was wel een van de mooiere games, al had het geen graphics zoals Donkey Kong
Klinkt een beetje als "Out of this world" ( beter bekend als "Another world" ) info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:20:
Ik zoek de naam van een spel wat ik rond 1999 heb gespeeld. Het is zeer waarschijnlijk een DOS spel.

Wat ik me nog van het spel kan herinneren is dat je allemaal verschillende trapjes af moest lopen (van boven naar beneden) door 'grotten' heen. Onderweg moest je kristallen pakken en dan kreeg je meer punten. je kon ook springen, maar of je kon schieten weet ik niet meer zeker (dacht het wel). Het spel had een bruine achtergrond, en de kristallen die je moest pakken waren roze/blauw achtig van kleur.

Het spel is toen in 1999 nieuw op floppy in de intertoys gekocht, en was waarschijnlijk een demo want je moest iedere keer van het begin beginnen :)
Was het mischien Secret Agent Mission??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:26:
[...]

Klinkt een beetje als "Out of this world" ( beter bekend als "Another world" ) info
of Flashback (het vervolg op..)

Afbeeldingslocatie: http://gpf.dcemu.co.uk/files/aw_dc1.pngAfbeeldingslocatie: http://www.temin.co.uk/userimages/flashback.gif

[ Voor 22% gewijzigd door itons op 06-04-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:26:
[...]

Denk het ook.
Het knappe was dat deze game begon met een FMV-achtig filmpje. Enorm indrukwekkend voor de Snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Prachtige games allebei _o_

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel van +/- 3 jaar geleden. De vader gaat op zoek naar haar dochter die in de jungle is gekidnapt / verdwenen (door geruilla's). De vader draait helemaal door.

Het is een FPS waarmee je autos kan kopen / jatten, politie achter je aan krijgt enz. Je kan dwars door de jungle rijden enz enz. Daarnaast zit er een verhaal lijn in zodat hij de dochter kan opsporen.

Weet iemand de naam van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itons schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:38:

Hey te gek! Flashback, volgens mij heb ik die nog liggen voor de Megadrive.. dat was een coole game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:20:

Crystal Caves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Laatst online: 29-05 00:28
Newjersey schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:38:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel van +/- 3 jaar geleden. De vader gaat op zoek naar haar dochter die in de jungle is gekidnapt / verdwenen (door geruilla's). De vader draait helemaal door.

Het is een FPS waarmee je autos kan kopen / jatten, politie achter je aan krijgt enz. Je kan dwars door de jungle rijden enz enz. Daarnaast zit er een verhaal lijn in zodat hij de dochter kan opsporen.

Weet iemand de naam van dit spel?
Boiling Point: Road to Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeg altijd via een floppy een te gaaf spel gedaan uren mee vermaakt !
alleen heb geen idee meer hoe het heet.

Wat moest je doen (wat ik me nog kan herinneren)
- Er was iets met water en dijken die je kon beheren
- Iets met gras of bloembollen die je kont oogsten

Volgens mij had het alleen de kleuren groen en blauw ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig concept (vind ik) maar zo slecht uitgewerkt... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30
ik dacht hier ook aan. Wat heb ik dat spel veel gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
itons schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:38:
[...]

[afbeelding][afbeelding]
@ JBokma en itons, DAT IS EM. Jullie zijn echt helden ;).

Voor de liefhebbers: http://www.anotherworld.fr/anotherworld_uk/.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 06-04-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
speeder1988 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:03:
Ik stel de vraag maar nog een keer misschien dat iemand em nu weet :)

Ik speelde vroeger ( zeker wel 8 - 10 jaar geleden ) ook nog een soort race schietspel. Ik weet dat het op de PC was.

Je zat op een soort motor of machine en je racede door een arena heen en moest je tegenstanders kapot schieten om naar de volgende arena te gaan. Je had dan per level 3 arena's volgens mij. Wat je ook kon doen was als je op CTRL of zo drukte een soort schild achter je aan trekken.

Je had dan ook nog de moeilijkste arena en dat was Arena 3 of Area 3. Tegenstanders konden ook van die schilden achter je aan trekken. Schilden waren een soort lange dunne doorzichtige muren waar je zelf wel doorheen kon rijden maar de tegenstander weer niet.

Het is een 3D spel.
Ik moet heel erg denken aan twisted metal (de tijd past en het rijden en schieten ook), maar ik ben niet zo zeker van die arena 3.

Heb je nog meer info?

EDIT: twee andere kanshebbers:
1. Motor Mayhem
2. Vigilante 8

[ Voor 3% gewijzigd door rvone op 06-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:01:

Dat spel hadden ze vroeger bij mij op de basisschool! Je moest inderdaad de waterstand beheren afhankelijk van het weer enz, en zorgen dat je velden niet overstroomden. Maar ik weet niet meer hoe het heette :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Ik zoek de naam van een spel dat ik speelde op Windows 3.11. Je bestuurde een ruimteschip, in een 2D omgeving, waarop vanuit de ruimte allerlei projectielen op werden afgeschoten die je kapot moest schieten. Ergens vaag herrinner ik me ook dat je als een soort bonus een of andere slinger met vuurballen o.i.d. kon afschieten maar dat weet ik neit zeker. Ik weet wel zeker dat er van tijd tot tijd, of als je dingen kapot schoot, er een soort luchtbelletjes naar beneden kwamen met letters, welke een bepaalde bonus gaven als je die pakte.

Geweldig verslavend spelletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Svennetjee schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:50:
Ik zoek de naam van een spel dat ik speelde op Windows 3.11. Je bestuurde een ruimteschip, in een 2D omgeving, waarop vanuit de ruimte allerlei projectielen op werden afgeschoten die je kapot moest schieten. Ergens vaag herrinner ik me ook dat je als een soort bonus een of andere slinger met vuurballen o.i.d. kon afschieten maar dat weet ik neit zeker. Ik weet wel zeker dat er van tijd tot tijd, of als je dingen kapot schoot, er een soort luchtbelletjes naar beneden kwamen met letters, welke een bepaalde bonus gaven als je die pakte.

Geweldig verslavend spelletje :P
Klinkt als R-Type. En als het niet R-Type is zou het toch R-Type moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Hoewel niet uitgekomen op de PC, iirc, kan het ook Bio-Hazard battle zijn. Ook een goed spel waar ik vele uren aan heb besteedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Hmm, volgensmij niet. Je bestuurde het ruimteschip verticaal, en aan in ieder geval de rechtse zijkant had je een soort van sidebar waar je punten en bonussen e.d. in stonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaaaa!!!! bedankt! dat is het spel wat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Svennetjee schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:00:
Hmm, volgensmij niet. Je bestuurde het ruimteschip verticaal, en aan in ieder geval de rechtse zijkant had je een soort van sidebar waar je punten en bonussen e.d. in stonden...
Hmm... Met power ups, dus dat is in ieder geval na Gradius. Maar dan ook nog eens verticaal.
Weet je zeker dat het in de ruimte was? Dus met een zwarte achtergrond (of met iets van sterren of zo)?
Het is zeker niet Invasion of the Mutant Space Bats of Doom (beste titel ooit)? Ik denk nog even verder. Als je meer info hebt, graag. Vertical shooters uit die tijd zijn erg lastig uit elkaar te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door rvone op 06-04-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:01:

Al vaker in deze topicreeks langsgekomen: 'Zorg om het water' ?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
PromoX schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:44:
[...]

Al vaker in deze topicreeks langsgekomen: 'Zorg om het water' ?
Misschien iets voor een toekomstige TS? Een sectie met veel voorkomende vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
4nGeLuS schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:59:
[...]

Misschien iets voor een toekomstige TS? Een sectie met veel voorkomende vragen?
Ik vraag me af in hoeverre er naar gekeken wordt voor het posten, maar ik kan er wel 's naar kijken of ik een aantal titels in de startpost op kan nemen met eventueel wat screenshots erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
4nGeLuS schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:55:
[...]

Hmm... Met power ups, dus dat is in ieder geval na Gradius. Maar dan ook nog eens verticaal.
Weet je zeker dat het in de ruimte was? Dus met een zwarte achtergrond (of met iets van sterren of zo)?
Het is zeker niet Invasion of the Mutant Space Bats of Doom (beste titel ooit)? Ik denk nog even verder. Als je meer info hebt, graag. Vertical shooters uit die tijd zijn erg lastig uit elkaar te houden.
Gevonden! Ik kreeg ineens een ingeving :P Bij DOS Games Archive geselecteerd op Space Shooters, en dan gewoon het lijstje aflopen.. Het is.... GALACTIX! Het proberen waard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Svennetjee schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:53:
[...]

Gevonden! Ik kreeg ineens een ingeving :P Bij DOS Games Archive geselecteerd op Space Shooters, en dan gewoon het lijstje aflopen.. Het is.... GALACTIX! Het proberen waard! ;)
Ah, ja die herinner ik me nog wel. Leuk spel, maar ik heb er nooit echt veel tijd in gestoken. Goed dat je het gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Nu online
Ik zoek een spel waarbij je een motor rijder bestuurde. Je moest allerlei puzzels oplossen en dan kon je weer verder. Het was een soort serieuze versie van Larry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
ge-flopt schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:35:
Ik zoek een spel waarbij je een motor rijder bestuurde. Je moest allerlei puzzels oplossen en dan kon je weer verder. Het was een soort serieuze versie van Larry
Full Throttle?

Overigens ben ik op zoek naar een oud spel voor de commodore.

Je had een mannetje die door gangetjes heen moest rennen, waarbij je ook kon vliegen dacht ik. Volgens mij startte je het op met MAN.bat/exe

Iemand een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door shoombak op 08-04-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:39:
[...]
Je had een mannetje die door gangetjes heen moest rennen, waarbij je ook kon vliegen dacht ik.
... Ken veel c64 spellen, maar ik heb wel iets meer info nodig dan dit. Dit beslaat 75% van alle commodore spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
[...]

Je had een mannetje die door gangetjes heen moest rennen, waarbij je ook kon vliegen dacht ik. Volgens mij startte je het op met MAN.bat/exe
Wat voor commodore? Op de c64 start je in ieder geval niets op met een commando als man.bat/man.exe. Da's alleen DOS/Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Nu online
THX dat was hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
[...]

Full Throttle?

Iemand een idee?
Eerste waar ik aan moest denken was H.E.R.O Maar zoals al werd gezegd; redelijk populair principe op de C64

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Ik ben op zoek naar de titel van een spel (compleet in het Nederlands), dat ik in '96/'97 gespeeld heb. In het spel speelde je een inkoper voor, volgens mij, een bloemenzaak. Het was je taak om partijen bloemen zo goedkoop mogelijk in te kopen op een veiling en vervolgens ook het vervoer ervan te regelen. Bij het inkopen op de veiling was het de kunst om een klok, die de inkoopprijs aangaf, terug te laten lopen en op een zo laag mogelijk bedrag stop te zetten, voordat een van de concurrenten dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben op zoek naar de naam van een helicopter spel wat ik een aantal jaren terug gespeeld hebt.
Het was een simpel helicopter spel waar je simpelweg alles wat bewoog moest doodschieten.
Zoeits als Nuclear Strike alleen dan recenter (ik gok 2003-2004)

Weet iemand de naam hiervan ?

Bvd !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
cheiron schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:41:
[...]

Eerste waar ik aan moest denken was H.E.R.O Maar zoals al werd gezegd; redelijk populair principe op de C64
Dat was em inderdaad! Thnx! Ik heb even een filmpje gekeken op youtube en het brengt weer oude herinneringen naar boven naar het spel dat ik als 8jarig jochie echt briljant vond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik +- 10 jaar geleden speelde.

Het was een shooter dat je alleen met de muis speelde, rondlopen werd automatisch voor je gedaan ook ronddraaien ging vanzelf. Je speelde een politieagent die levels doorging om ze boevenvrij te maken. Ik herinner me nog goed dat er een level bijzat dat zich afspeelde op een schip. Het draaide op Windows.

Weet iemand welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
sanderdam schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:35:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel wat ik +- 10 jaar geleden speelde.

Het was een shooter dat je alleen met de muis speelde, rondlopen werd automatisch voor je gedaan ook ronddraaien ging vanzelf. Je speelde een politieagent die levels doorging om ze boevenvrij te maken. Ik herinner me nog goed dat er een level bijzat dat zich afspeelde op een schip. Het draaide op Windows.

Weet iemand welk spel ik bedoel?
Virtua Cop
Heb ik toentertijd heel veel in de arcade gespeeld; erg tof.
Freekers schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:00:
Ik ben op zoek naar de naam van een helicopter spel wat ik een aantal jaren terug gespeeld hebt.
Het was een simpel helicopter spel waar je simpelweg alles wat bewoog moest doodschieten.
Zoeits als Nuclear Strike alleen dan recenter (ik gok 2003-2004)

Weet iemand de naam hiervan ?

Bvd !
3D? 2D? PC? Enige herinneringen aan iets specifieks (een level, een baas, een object)?

[ Voor 26% gewijzigd door rvone op 14-04-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de pc heb ik in 1998 (en eerder?) een 2D shooter gespeeld. Je ging van links naar rechts. Eén van de eerste velden had een oerwoud-setting. Allerlei mannetjes (je tegenstanders dus) konden achter kisten en dergelijke vandaan komen. Als ik het mij goed herinner maakten sommige zelfs heel sierlijke koprols.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:54:
Op de pc heb ik in 1998 (en eerder?) een 2D shooter gespeeld. Je ging van links naar rechts. Eén van de eerste velden had een oerwoud-setting. Allerlei mannetjes (je tegenstanders dus) konden achter kisten en dergelijke vandaan komen. Als ik het mij goed herinner maakten sommige zelfs heel sierlijke koprols.
Operation Wolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja! Dat is m ...

http://www.youtube.com/watch?v=088y5VDQFzA

Kwam bij het zoeken naar de naam ook een ander oud vergeten spel tegen. In een eerder topic had ik het al een keer gevraagd en toen zei imand dat het Slipsream 5000 was. Maar dat was het niet, het was Hi-Octane uit 1995. Coole 3D graphics voor die tijd + leuke geluidjes + elkaar af kunnen schieten

http://www.youtube.com/watch?v=_P74fjqhHb4

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 14-04-2009 16:10 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

4nGeLuS schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:20:

3D? 2D? PC? Enige herinneringen aan iets specifieks (een level, een baas, een object)?
Nee helaas niets... het zag er wel grafisch mooi uit is het enige wat ik me herinner :(

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan nog: 2d? 3d? sidescroller? top-down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Edmin schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:
Dan nog: 2d? 3d? sidescroller? top-down?
Topdown en je vloog van "onder" naar "boven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
http://www.gametrailers.com/player/47804.html?type=flv

Een spel voor de NES wat veel hierop leek. Vanaf 0:30 lijkt het er echt extreem veel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Freekers schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:52:
[...]

Topdown en je vloog van "onder" naar "boven"
Ik heb hem gevonden :D AirStrike II Gulf Thunder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:06

OMD

Ik zoek een spel uit volgens mij het DOS tijdperk. Het heet iets van Strong ofzoiets.

Het was een beetje een RTS
Je had een hoodkasteel en het je had verschillende rassen zoals mages en dwarves etc.
De velden bestonden uit vaste delen op je scherm. Dus je kon alleen een scherm naar rechts of naar links dan kwam je in een ander gedeelte van het veld.

Je had ook gebouwtjes die je moest bouwen dat duurde dan een tijdje.

Informatie is een beetje summier maar ik weet het niet meer zo goed :'(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een Arcadespel wat ongeveer rond 90-91 in de Franse arcades te vinden was al zal het ook wel in andere landen te spelen was. Het was een spel waarbij je spookjes moest vangen en dat moest je steeds op 1 scherm doen om naar het volgende te gaan, een beetje zoals Bubble Bobble en Snow Bros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

OMD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:11:
Ik zoek een spel uit volgens mij het DOS tijdperk. Het heet iets van Strong ofzoiets.

Het was een beetje een RTS
Je had een hoodkasteel en het je had verschillende rassen zoals mages en dwarves etc.
De velden bestonden uit vaste delen op je scherm. Dus je kon alleen een scherm naar rechts of naar links dan kwam je in een ander gedeelte van het veld.

Je had ook gebouwtjes die je moest bouwen dat duurde dan een tijdje.

Informatie is een beetje summier maar ik weet het niet meer zo goed :'(
Stronghold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:16:
Ik zoek een Arcadespel wat ongeveer rond 90-91 in de Franse arcades te vinden was al zal het ook wel in andere landen te spelen was. Het was een spel waarbij je spookjes moest vangen en dat moest je steeds op 1 scherm doen om naar het volgende te gaan, een beetje zoals Bubble Bobble en Snow Bros.
Toevallig niet gewoon een spin-off van Bubble&Bobble?

Rainbow Island: The Story of Bubble Bobble 2
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/02/Rainbow_islands1.PNG

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44

BvZ

!!! dat was echt een geweldig spel!!! ik heb het UREN gespeeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Of misschien Tumblepop, lijkt ook op Bubble Bobble en nog meer op Snow Brothers:
Afbeeldingslocatie: http://www.klov.com/images/11/118124218459.png

Was toendertijd in best veel arcadehallen te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door ijskonijn op 21-04-2009 16:57 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:06

OMD

JAAAAA..

Ik heb wel gezocht op stronghold en strong etc etc. maar kon hem persoonlijk niet vinden.

velen dank!

_/-\o_

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijskonijn schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:55:
[...]

Of misschien Tumblepop, lijkt ook op Bubble Bobble en nog meer op Snow Brothers:
[afbeelding]

Was toendertijd in best veel arcadehallen te vinden
Die is het waarschijnlijk, bedankt. Rainbow Islands is trouwens ook een tof spel, moet ik ook maar weer eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik ben ook opzoek naar een spel van vroeger. Je was een soort "tovenaar" en je moest het hele level opzoek naar kristallenbollen ook kon je kleine bliksempjes afschieten. Meer weet ik er ook niet over :( Lijkt me weer is leuk om te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
souljah1h schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:13:
Ik ben ook opzoek naar een spel van vroeger. Je was een soort "tovenaar" en je moest het hele level opzoek naar kristallenbollen ook kon je kleine bliksempjes afschieten. Meer weet ik er ook niet over :( Lijkt me weer is leuk om te spelen :D
Enig idee van het platform? Of hoeveel jaren geleden?

Een wilde gok (op basis van mijn eerste ingeving):
Warlock (1994)
Een korte terugblik.
En een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
souljah1h schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:13:
Titel die mij te binnen schiet: Hocus Pocus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

4nGeLuS schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:00:
[...]

Enig idee van het platform? Of hoeveel jaren geleden?

Een wilde gok (op basis van mijn eerste ingeving):
Warlock (1994)
Een korte terugblik.
En een video.
Nee sorry dat is hem niet! toch bedankt voor de moeite :)
PromoX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:07:
[...]

Titel die mij te binnen schiet: Hocus Pocus :?
Ja dat is hem! Hartstikke bedankt! hij is gewoon al 15 jaar oud :o zag er nog best mooi uit voor die tijd!

[ Voor 55% gewijzigd door souljah1h op 23-04-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Vroeger toen ik nog een Windows DOS PC had, zat daar een enkel zeer verslavend spelletje op. Dit was een spelletje waarbij jij de speler een wit blokje was die andere blokjes in een doolhof kon neerschieten. Deze andere blokjes kwamen uit vierkantjes die telkens van kleur veranderde, ik heb even met paint geprobeerd het na te maken... Hoe heet dit spel ookalweer?

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/9427/91708961.png

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:37
Snipes?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mpq/software/screenshots/snipes.gif

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Yeaaahahhhaahhh :D Wat kan ik slecht tekenen dan :p Thx Thx!!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Op de C64 had je een spel, en in mijn geheugen was het een skateboard spel, en een van de levels leek op een soort van geblokte keukenvloer.

Vele meer weet in alleen niet.
Ik weet niet zeker of het een skateboard was

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik ben ook op zoek naar een oudje.
volgens mij op de pc, 12 a 15 jaar oud. (het zou ook nog c64 geweest kunnen zijn)

het was een platform spel, met rpg elementen. je bent een mannetje die beestjes moet doodmaken en je had winkeltjes waar je allerlei upgrades kon kopen en hele tijd dezelfde muziek. het had wel iets van prince of persia maar dan anders. je kon volgens mij goude muntjes sparen en dan elixers en allerlei upgrades kopen. setting was fanatsie, staat me ook nog iets van een hele grote krab of inktvis bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Jrz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:02:
Op de C64 had je een spel, en in mijn geheugen was het een skateboard spel, en een van de levels leek op een soort van geblokte keukenvloer.

paperboy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Nope.. Het leek in elk geval indoor :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:02:

DE twee grote skate spellen op de C64 waren volgens mij Skate or Die, of 720o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Lang lang geleden kreeg je bij een Sega 8bit een spel... beetje mario-achtig... geen idee meer hoe dat heette. En nee, geen Sonic ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Kaastosti schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:11:
Lang lang geleden kreeg je bij een Sega 8bit een spel... beetje mario-achtig... geen idee meer hoe dat heette. En nee, geen Sonic ;)
De Sega Master System had een ingebouwd spel dat volgens mij Alex Kidd in Miracle World heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Kaastosti schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:11:
Het was niet zo'n soort spel.
Misschien was het ook wel geen skateboard maar iets anders.

Pagina: 1 ... 4 ... 72 Laatste