Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

libero schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:15:
ik ben ook op zoek naar een oudje.
volgens mij op de pc, 12 a 15 jaar oud. (het zou ook nog c64 geweest kunnen zijn)

het was een platform spel, met rpg elementen. je bent een mannetje die beestjes moet doodmaken en je had winkeltjes waar je allerlei upgrades kon kopen en hele tijd dezelfde muziek. het had wel iets van prince of persia maar dan anders. je kon volgens mij goude muntjes sparen en dan elixers en allerlei upgrades kopen. setting was fanatsie, staat me ook nog iets van een hele grote krab of inktvis bij....
Niet echt 'gouden muntjes', maar Zeliard komt aardig dicht in de buurt van wat je omschrijft.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
The Zep Man schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:51:
[...]
Niet echt 'gouden muntjes', maar Zeliard komt aardig dicht in de buurt van wat je omschrijft.
Jaaaaaaaaa dat was hem, ben m nu weer aan het spelen n dosbox, geweldig spel. is er trouwens iets hedendaags dat hier op lijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Een flink aantal jaren terug had je een game op de PC, MS DOS nog. 2D en je moest door ondergrondse gangen lopen. Als je het einde van het beeld bereikte kwam je in het volgende terecht. Je was een vent met blote armen en een shotgun en de vijanden waren een soort orcs of trollen. Als je omhoog drukte dan ging je tegen de muur aan staan en kon je kogels ontwijken.

Het was een game met, voor die tijd, goede animaties.

Ik kom er op omdat ik het met een maat over Bionic Commando Rearmed had en over welke game ze nog meer op die manier zouden moeten remaken. Ik kan alleen niet meer op de titel komen. Volgens mij was het iets met Black of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

harlekein schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:57:
Een flink aantal jaren terug had je een game op de PC, MS DOS nog. 2D en je moest door ondergrondse gangen lopen. Als je het einde van het beeld bereikte kwam je in het volgende terecht. Je was een vent met blote armen en een shotgun en de vijanden waren een soort orcs of trollen. Als je omhoog drukte dan ging je tegen de muur aan staan en kon je kogels ontwijken.

Ik kom er op omdat ik het met een maat over Bionic Commando Rearmed had en over welke game ze nog meer op die manier zouden moeten remaken. Ik kan alleen niet meer op de titel komen. Volgens mij was het iets met Black of zo.
Contra? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

harlekein schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:57:

Blackthorne, vet spel inderdaad

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Jrz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:02:
Op de C64 had je een spel, en in mijn geheugen was het een skateboard spel, en een van de levels leek op een soort van geblokte keukenvloer.

Vele meer weet in alleen niet.
Ik weet niet zeker of het een skateboard was
Metro Cross??
Volgens mij liep je meestal, maar af en toe had je dan een skateboard als power-up.

[ Voor 9% gewijzigd door DapperDen op 27-04-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zat net gamekings te kijken en op de achtergrond zie ik een poster van een game dat lijkt op een zombie shooter. Je kan alleen net niet zien wat het titel is. Het is denk ik niet een poster van left4dead omdat ik iets met "the dead kill" zie staan. Iemand enig idee??

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mh7ll2.jpg

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

House of the Dead: Overkill?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
yup klopt pasta

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik zoek een RPG die volgens mij gemaakt is door Microsoft. Oud spelletje voor windows. Je bekijkt de boel van bovenaf en ik herinner me ook erg veel wit te zien. Lijkt veel op games als Angband, alleen zat er toch wel iets van graphics in.

Kortom een dungeon crawler / rogue game met veel wit tinten en aardige graphics voor die tijd op windows platform dat waarschijnlijk door microsoft is gemaakt. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Loona35 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:00:
Ik zoek een RPG die volgens mij gemaakt is door Microsoft. Oud spelletje voor windows. Je bekijkt de boel van bovenaf en ik herinner me ook erg veel wit te zien. Lijkt veel op games als Angband, alleen zat er toch wel iets van graphics in.

Kortom een dungeon crawler / rogue game met veel wit tinten en aardige graphics voor die tijd op windows platform dat waarschijnlijk door microsoft is gemaakt. iemand een idee?
Ik moest denken aan Castle Of The Winds.

offtopic: grote kans dat windows door Microsoft is gemaakt idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Moraelyn schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Ik moest denken aan Castle Of The Winds.

offtopic: grote kans dat windows door Microsoft is gemaakt idd ;)
Epic! Dat is 'em!

/edit
ik bedoelde dat ik met het idee leefde dat die game door MS was gemaakt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Loona35 op 02-05-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit een spel gespeeld, waarbij je als tank andere tanks moest vernietigen. Isometrisch, en de gehele omgeving kon kapot, en het was een 2e wereldoorlog spel. Het was in MSDOS tijdperk, en had verschillende landschappen zoals sneeuw, gematigd, en woestijn

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
paar jaar terug ( 2/3 ) had ik op mijn pc een heel simpel schietspelletje, t was 2d pixel achtig platform, t was multiplayer met best veel lui in 1 server en je had een heel arsenaal aan wapens, t klinkt worms achtig ik weet t, maar t was nog veel simpeler, geen idee hoe het heet maar lijkt me gaaf op dit nog es te spelen. iemand enig idee

en ik zoek nog een 2de spel, dit is een race game van 5 6 jaar oud, je reed voor het eerst in een vrij grote stad rond, en je reed meestal in een nieuwe vw beetle kan ik me nog wel herrineren, je auto kon helemaal totaal los en de stad was niet heel interactief maar ik kan me nog wel herinerren dat de bruggen altijd open stonden en ik er met een rotvaart overheen vloog. iemand die mij kan helpen?

[ Voor 37% gewijzigd door hansje28 op 03-05-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
hansje28 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:19:
paar jaar terug ( 2/3 ) had ik op mijn pc een heel simpel schietspelletje, t was 2d pixel achtig platform, t was multiplayer met best veel lui in 1 server en je had een heel arsenaal aan wapens, t klinkt worms achtig ik weet t, maar t was nog veel simpeler, geen idee hoe het heet maar lijkt me gaaf op dit nog es te spelen. iemand enig idee
Soldat :?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
In mijn jeugdige jaren was er een spelletje waarbij je een mannetje was wat in een doolhof blokken moest verschuiven om eruit te komen. Logischerwijs kon je als een blok rechts van je was, en je kan niet bij andere zijden komen, het blok alleen naar rechts duwen. Hoe heet dit spel

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
lijkt op Liero of LieroX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
top! dat was um, vrij simpele naam en toch vergeten :P bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankK800i schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:25:
In mijn jeugdige jaren was er een spelletje waarbij je een mannetje was wat in een doolhof blokken moest verschuiven om eruit te komen. Logischerwijs kon je als een blok rechts van je was, en je kan niet bij andere zijden komen, het blok alleen naar rechts duwen. Hoe heet dit spel
Lijkt op Sokoban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
itons schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:28:
[...]

lijkt op Liero of LieroX
haha gaaf deze heb ik toendertijd ook gespeeld, grappig om het dan weer terug te zien, super bedankt! iemand nog het andere race spel waar ik om zocht kunnen identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
en ik zoek nog een 2de spel, dit is een race game van 5 6 jaar oud, je reed voor het eerst in een vrij grote stad rond, en je reed meestal in een nieuwe vw beetle kan ik me nog wel herrineren, je auto kon helemaal totaal los en de stad was niet heel interactief maar ik kan me nog wel herinerren dat de bruggen altijd open stonden en ik er met een rotvaart overheen vloog. iemand die mij kan helpen?
Wat ouder, maar daar zit wel de VW Beetle in: Midtown Madness ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 17:36

SaN

Ik denk dat dit best een lastige is aangezien ik bijna niks meer weet, maar ik probeer het gewoon.

Ik speelde dit spel toen ik een jaar of 6 was (ben nu 24), het was toen te moeilijk dus ik kwam volgens mij niet verder dan het tweede level.

Ik vermoed dat het een spel was op de Atari 2600 van de console zelf weet ik niks meer (dat deed mijn vader geloof ik altijd) maar ik weet nog dat ik altijd met een klein joystickje bezig was waar het pastic deeltje van kapot was (deed pijn aan mn duim)

Nu over het spel, het leek me een soort van duikboot spel waarbij je door grotten moest manouvreren en oppassen dat je geen zijkanten raakte ed. Verder weet ik er niks meer van eigenlijk.

Ik hoop dat iemand een geniale ingeving krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Niet voor de Atari 2600, maar het lijkt wel overeen te komen met je beschrijving: Sea Dragon?

En anders staat ie misschien hier tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

PromoX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:15:
Niet voor de Atari 2600, maar het lijkt wel overeen te komen met je beschrijving: Sea Dragon?

En anders staat ie misschien hier tussen?
Wow... _/-\o_ :D

edit: ik kwam er net dus ook via mijn vader achter dat het op een commodore 64 was, ik kwam eigenlijk even terug om dat te editten, staat hij er al. geweldig!

[ Voor 17% gewijzigd door SaN op 04-05-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 18:39

justifire

Shut up and squat !!

Ik zoek de naam van een spel dat nog niet gereleased is, maar wat ik wel interesant vond destijds (denk een jaar geleden)
Het heeft iets weg van Lemmings en volgend mij was het ondersteund door physx.
Was destijds een filmpje van dat je die beestjes zag lopen en ze mekaar moesten helpen om bijv. rotsen te beklimmen, lemmings idee dus.
Mooie hiervan was dat elk beestje ook zijn eigen gang kan gaan, dus niet zoals die lemmings in een suf rijtje lopen.
Iemand die weet over welk spel ik het heb?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een text-based online MMO RTS/RPG die ergens in 2003-2004 is uitgekomen geloof ik.
Het was een gratis game, gemaakt door een nederlander met de volgende opzet:
Er is een map van de wereld met alle continenten, die ieder weer zijn opgedeeld in landen en regio's.
Iedere speler behoort tot 1 van deze landen en is zelf een legerleider met een klein leger onder zich, die je dus uit kan breiden naarmate je in rang stijgt.
Nu is zo dat de hogere rangen lagere onder zich kunnen nemen en zo grotere legers maken, om regio's van andere landen over te nemen, dit was dus een erg leuk nteractief spel dat realtime gespeeld werd, elk half uur ofzo werden al je units weer (deels) geheeld en kon je opnieuw aanvallen.
In ieder geval vond ik het wel een vet spel, en nu ben ik er weer naar op zoek, maar ik ben vergeten hoe het heet of wat de site was, en ik kan het ook niet vinden met google.
Iemand enig idee hoe het heet en of het nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:36:
Ik zoek een text-based online MMO RTS/RPG die ergens in 2003-2004 is uitgekomen geloof ik.
Het was een gratis game, gemaakt door een nederlander met de volgende opzet:
Er is een map van de wereld met alle continenten, die ieder weer zijn opgedeeld in landen en regio's.
Iedere speler behoort tot 1 van deze landen en is zelf een legerleider met een klein leger onder zich, die je dus uit kan breiden naarmate je in rang stijgt.
Nu is zo dat de hogere rangen lagere onder zich kunnen nemen en zo grotere legers maken, om regio's van andere landen over te nemen, dit was dus een erg leuk nteractief spel dat realtime gespeeld werd, elk half uur ofzo werden al je units weer (deels) geheeld en kon je opnieuw aanvallen.
In ieder geval vond ik het wel een vet spel, en nu ben ik er weer naar op zoek, maar ik ben vergeten hoe het heet of wat de site was, en ik kan het ook niet vinden met google.
Iemand enig idee hoe het heet en of het nog bestaat?
Mischien de lijst in wikipedia doorlopen:
Wikipedia: List of text-based computer games
Wikipedia: List of online text based real time strategy games

Mijn gok:
Federeation II of Trivian

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik had die ook al doorgelopen, maar ik heb er vanacht over gedroomd (serieus :+) en nu weet ik het weer :P
Het was www.king-and-country.com.
Ongelooflijk verslavend, ben er sinds vanochtend mee bezig geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik ga het toch nog een keer proberen. Nogmaals een game met zeer weinig uitleg.

Het was een platform game met neanderthalers voor de PC die ik + - een jaar of 14 geleden speelde. Je had een knots (duh) en dat is weer alles wat ik nog weet. Ik moest er trouwens aan denken toen ik onderstaand plaatje zag, het zal er wel niet echt op lijken, maar misschien helpt het iemand.

Afbeeldingslocatie: http://pic.leech.it/i/0dd8e/29c53519526432008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

sander-sp schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:24:
In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik ga het toch nog een keer proberen. Nogmaals een game met zeer weinig uitleg.

Het was een platform game met neanderthalers voor de PC die ik + - een jaar of 14 geleden speelde. Je had een knots (duh) en dat is weer alles wat ik nog weet. Ik moest er trouwens aan denken toen ik onderstaand plaatje zag, het zal er wel niet echt op lijken, maar misschien helpt het iemand.

[afbeelding]
Prehistorik?

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 06-05-2009 19:48 . Reden: linkje weggehaald omdat abandonware geen freeware is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hahaha wat vet is dit zeg. Misschien vraag ik om games die al veel voorbij gekomen zijn in dit topic oid, maar ik vind het echt geweldig dat het zo snel gaat. Dat was hem inderdaad, bedankt!

edit: Prehistorik 2 om precies te zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 06-05-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een DS spel. Ik zag pas een reclame op TV voor een puzzelspel en ik kan de titel niet vinden.

Het gaat dus om een game voor de DS, met een heleboel puzzles om je hersenen te trainen. Een van de spellen wat dat je een auto uit een parkeerplaats moest krijgen door de auto's op en neer te schuiven. Het is niet Brain Training.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Professor Layton? Er zijn zoveel van die puzzelspelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo mensen!

Het gaat over een RTS van 2000 ongeveer denk ik (toen speelde ik het volgens mij). Het had een space setting, volgens mij waren er 3 soorten robot teams waar je uit kon kiezen. Om dingen te betalen moest je 2 soorten stoffen winnen, 1 was wit/blauw en de ander groen (hier mocht je niet te dicht in de buurt komen, want dan ging er leven van je units af). In het spel had je ook een tech center waar je bijna elke unit kon verbeteren, een spy center waar je de tegenstander kon bespioneren en de standaard gebouwen.
Volgens mij begon het spel met een "O". Ik dacht Outlaw, maar dit was het helaas niet. Maar het begint dus met een "O"

Alvast bedankt,
Trip.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Outforce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:47:
Professor Layton? Er zijn zoveel van die puzzelspelletjes :)
Nee het is specifiek met een auto uit een volle parkeerplaats krijgen. Moet je net als dat spel waar je blokjes heen en weer moet schuiven doen maar nu met auto's. Dat en tig andere minispellen.

Het was een reclame met Lisa Kudrow.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 13:06
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:27:
[...]

Nee het is specifiek met een auto uit een volle parkeerplaats krijgen. Moet je net als dat spel waar je blokjes heen en weer moet schuiven doen maar nu met auto's. Dat en tig andere minispellen.

Het was een reclame met Lisa Kudrow.
http://www.youtube.com/watch?v=okU3yiDm3tY

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek de naam van een spel van zeker 5 jaar terug op de PS2, heel misschien al op de Xbox360 maar dat denk ik niet. Zover ik de game gespeeld heb zat je met een aantal auto's in een soort van arena waar je elkaar kapot moest maken, op je auto zaten ook miniguns enz... Het zou kunnen dat het eigenlijk ook nog 'n racegame is of iets dergelijks maar dat weet ik niet. Verder kan ik me herinneren dat tijdens de menu's er de muziek 'Paint it black' van de Beatles draaide. Verder kan me ook nog een soort van Joker style Clownface herinneren, misschien op de cover van het hoesje.

Wie of wie weet de naam van de game :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:47:
Hallo,

Ik zoek de naam van een spel van zeker 5 jaar terug op de PS2, heel misschien al op de Xbox360 maar dat denk ik niet. Zover ik de game gespeeld heb zat je met een aantal auto's in een soort van arena waar je elkaar kapot moest maken, op je auto zaten ook miniguns enz... Het zou kunnen dat het eigenlijk ook nog 'n racegame is of iets dergelijks maar dat weet ik niet. Verder kan ik me herinneren dat tijdens de menu's er de muziek 'Paint it black' van de Beatles draaide. Verder kan me ook nog een soort van Joker style Clownface herinneren, misschien op de cover van het hoesje.

Wie of wie weet de naam van de game :) ?
Paint it black is van de Rolling Stones, cultuurbarbaar :P (Geintje he ;))
Jij bedoelt Twisted Metal: Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijskonijn schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:51:
[...]

Paint it black is van de Rolling Stones, cultuurbarbaar :P (Geintje he ;))
Jij bedoelt Twisted Metal: Black
Mijn dank is groot _/-\o_ En je hebt gelijk, het is van de rolling stones :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Nee dit was het helaas niet.
Het was een Real-Time RTS. En er waren robots/voertuigen en dat waren je units. En zoals ik al zei je moest je recources uit een soort van kristal bronnen hallen 1 was wit/blauw en de de ander groen (volgens mij uranium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunjoo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2021
joo,

'k heb vroeger nog een spel gespeeld, kdenk op n windows 95.
twas een basketbal spel, maar echt n geestig spel. je kon je eigen ventje maken, met n fictief gezicht, vb een weerwolf hoofd, of gwn een basketbalhoofd, ....
je kon vn die superdunks maken, doordat je (denk ik) op n bepaalde manier veel punten scoorde ofzo, dan had je van die vuurballen ofzo. het is mij echt allemaal heel vaag, want het is al n hele tijd geleden.
tzou zalig zijn moest iemand dit nog kennen!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
NBA Jam? :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of de opvolger van NBA Jam: NBA Hangtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunjoo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2021
ik denk dat et nba hangtime is! keer checken, dikke merci alleszins al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Laatst online: 02-04 21:05
Ik heb er ook 1. Het is alleen geen game :)

Jaaaaren geleden, op de goeie ouwe C64, had ik een programma waarin je een tapedeck zag lopen, met analoge VU-meters, waarop je 2 nummers muziek kon afspelen (gedigitaliseerde echte nummers). Volgens mij was 1 van die nummers van Jean-Michel Jarre, maar ik kan het mis hebben.

De vraag is dus: kent iemand het en hoe heette dat verdraaide programma ook weer!! |:(
Heb al een tijdje zitten googlen maar zonder de juiste trefwoorden.... iets met een naald en een hooiberg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trip.X schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:59:
Hallo mensen!

Het gaat over een RTS van 2000 ongeveer denk ik (toen speelde ik het volgens mij). Het had een space setting, volgens mij waren er 3 soorten robot teams waar je uit kon kiezen. Om dingen te betalen moest je 2 soorten stoffen winnen, 1 was wit/blauw en de ander groen (hier mocht je niet te dicht in de buurt komen, want dan ging er leven van je units af). In het spel had je ook een tech center waar je bijna elke unit kon verbeteren, een spy center waar je de tegenstander kon bespioneren en de standaard gebouwen.
Volgens mij begon het spel met een "O". Ik dacht Outlaw, maar dit was het helaas niet. Maar het begint dus met een "O"

Alvast bedankt,
Trip.X
Bedoel je niet Earth 2150?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zoek een game die ik vroeger met mijn pa veel speelde op de NES toen ik nog een kleine jongen was. Het was een spel met een rode en blauwe robot waarmee je door het level heen allelei vijanden moest neerknallen. Je had tal van upgrades voor je wapens voor om van single shot naar een multi shot gun te gaan, de kogels die je afkalde waren rood van kleur.. Verder kan ik me herinneren dat er niet veel kleur in zat(grouwe setting). De meeste lvl's waren van links naar rechts maar sommige waren van boven gemaakt.

Ik denk dat de game van 1994-1996 of zo dateerd hij was er voor de NES met die mooie cardridges. Het is niet iets als bombermen of robocop.

Iemand enig idee? Ik heb al even gegoogled maar kan helaas niets vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door MeijsteR op 10-05-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Contra?
edit: omdat het robots betreft denk ik aan Probotector:
http://en.wikipedia.org/wiki/Contra_(video_game)

[ Voor 88% gewijzigd door Edmin op 10-05-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:21:
Contra?
edit: omdat het robots betreft denk ik aan Probotector:
http://en.wikipedia.org/wiki/Contra_(video_game)
Probotector = PAL versie van Contra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Probotector was het inderdaad _/-\o_ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Oke ik heb er ook nog eentje, Volgens mij heette het Death Race maar op die naam kan ik het niet vinden.
Het is een racespel waar je van boven op je auto kijkt. je begint dan met een soort van eend auto en daar kan je dan machinegeweren voor kopen, je kan mijnen kopen, turbo en spikes(spijkers aan de voorkant van je auto). De bedoeling is natuurlijk de race winnen maar dat kan door al je tegenstanders uit te schakelen of door als 1e over de finish heen te rijden.

Ohja, je kan ook nog dingen oppakken van de grond. Ik dacht dat er gelddingetjes tussen zaten maar je kan ook een of andere drugs(of iets in die richting) oppakken waardoor je scherm helemaal vaag begon te doen. Althans dat dacht ik dat er ook in zat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Dexs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:48:
Oke ik heb er ook nog eentje, Volgens mij heette het Death Race maar op die naam kan ik het niet vinden.
Het is een racespel waar je van boven op je auto kijkt. je begint dan met een soort van eend auto en daar kan je dan machinegeweren voor kopen, je kan mijnen kopen, turbo en spikes(spijkers aan de voorkant van je auto). De bedoeling is natuurlijk de race winnen maar dat kan door al je tegenstanders uit te schakelen of door als 1e over de finish heen te rijden.

Ohja, je kan ook nog dingen oppakken van de grond. Ik dacht dat er gelddingetjes tussen zaten maar je kan ook een of andere drugs(of iets in die richting) oppakken waardoor je scherm helemaal vaag begon te doen. Althans dat dacht ik dat er ook in zat.

Alvast bedankt!
Damn dat spel moet ik ook nog eens spelen, dit is Death Rally. Duke Nukem was ook een character in dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:48:

Alvast bedankt!
Rock N Roll Racing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Ijskonijn en itons BEDANKT ! :D dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Een gameboy spel, je bent een ruimteschip onderaan, je zit in 1 scherm en je vecht tegen andere ruimteschepen. Je bekijkt het van boven, en je schiet naar de bovenkant van het scherm.
ik speelde het op zo'n 50 in 1 cartridge jaren geleden. Weet iemand welk spel dit is?? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Faust schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:28:
Een gameboy spel, je bent een ruimteschip onderaan, je zit in 1 scherm en je vecht tegen andere ruimteschepen. Je bekijkt het van boven, en je schiet naar de bovenkant van het scherm.
ik speelde het op zo'n 50 in 1 cartridge jaren geleden. Weet iemand welk spel dit is?? O+
Galaga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
nee, maar het lijkt erop.
Overigens lijkt het nog meer op solar striker:
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Al speelt het zich maar in 1 venster af, en het is 1 tegen 1 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Faust schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:39:
[...]

nee, maar het lijkt erop.
Overigens lijkt het nog meer op solar striker:
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Al speelt het zich maar in 1 venster af, en het is 1 tegen 1 geloof ik.
Damn, ik weet welk spel je bedoelt maar kom ook effe niet op de naam...op de cover art van het spel stonden 2 ruimteschepen, een rode en een blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
via http://www.mobygames.com/...p-down/sci-fi-futuristic/ (zelfde categorie als striker)
kom ik uit op
http://www.mobygames.com/game/gameboy/xenon-2-megablast of misschien http://www.mobygames.com/...classic-3-galaga-galaxian

[ Voor 6% gewijzigd door itons op 19-05-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het spel had echt toffe muziek, en werd volgens mij door het bedrijf "toei animation" of iig iets met 'animation' gemaakt. Omdat het op zo'n 50in1 stond kan het best een japanse versie betreffen.
Overigens bedankt voor het meedenken!
edit:op moby games vind ik slechts 2 toei titels D:

[ Voor 10% gewijzigd door Faust op 19-05-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Laatst online: 29-05 00:28
Faust schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:51:
Het spel had echt toffe muziek, en werd volgens mij door het bedrijf "toei animation" of iig iets met 'animation' gemaakt. Omdat het op zo'n 50in1 stond kan het best een japanse versie betreffen.
Overigens bedankt voor het meedenken!
edit:op moby games vind ik slechts 2 toei titels D:
Volley Fire
Meer info
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/bigboxshots/4/579634_20772_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
4nGeluS _/-\o_ !!!

Echt super bedankt! Ik had de muziekjes al zeker 15 jaar niet meer gehoord.
Hoe had je de titel gevonden? Ik kon niets binnen het genre vinden uitgebracht door "toei"?
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Faust schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:33:
[...]

4nGeluS _/-\o_ !!!

Echt super bedankt! Ik had de muziekjes al zeker 15 jaar niet meer gehoord.
Hoe had je de titel gevonden? Ik kon niets binnen het genre vinden uitgebracht door "toei"?
Nogmaals bedankt!
Ik wist wat je bedoelde toen je zei dat het 1 scherm is waar je tegen een ander schip vecht en dat het goede muziek was. Toen je Toei noemde wist ik het zeker. Ik heb het spel nog ergens liggen (import uit Japan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
4nGeLuS schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:05:
[...]

Ik wist wat je bedoelde toen je zei dat het 1 scherm is waar je tegen een ander schip vecht en dat het goede muziek was. Toen je Toei noemde wist ik het zeker. Ik heb het spel nog ergens liggen (import uit Japan).
Ah tof! Ik kon het spel nergens terugvinden, maar nu kan ik iig weer de muziek luisteren :) thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Trip.X schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:59:
Hallo mensen!

Alvast bedankt,
Trip.X
Mensen ik hebt het gevonden.
Het was OutLive, probeer deze game maar eens, echt een vette game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zoek de naam van een spel dat hooguit 1 jaar oud is. Ik heb het een tijdje terug gespeeld op de Xbox 360 als ik me niet vergis en ik weet nog dat bij de eerste missie het de bedoeling was de fans weg te houden van de filmster die landde op het dak van een gebouw. Die mensen konden ook met stoeltjes en zoeits gooien... Je was dus zeg maar een soort bodyguard/beveiliger van de ster.

Wie o wie weet de naam hiervan ?

Thanks !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Freekers schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:29:
Ik zoek de naam van een spel dat hooguit 1 jaar oud is. Ik heb het een tijdje terug gespeeld op de Xbox 360 als ik me niet vergis en ik weet nog dat bij de eerste missie het de bedoeling was de fans weg te houden van de filmster die landde op het dak van een gebouw. Die mensen konden ook met stoeltjes en zoeits gooien... Je was dus zeg maar een soort bodyguard/beveiliger van de ster.

Wie o wie weet de naam hiervan ?

Thanks !
Saints Row 2
De missie heet Crowd Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hartstikke bedankt 4nGeLuS !!! :D :D :D !!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rond 2000 een realistische 4x4 Jeep game gespeeld. Het was een PC demo op een demodisc.

Je kon dus low-gear en high-gear instellen, en het ging er met name om dat je heel rustig reed in plaats van te racen. Naar mijn herinnering reed je enkel in groene bossen.

Daarnaast was er ook een free-ride mode, en ik herinner mij dat het voor zijn tijd er heel mooi uit zag.

Weet iemand misschien welke game dit had kunnen zijn?

Via Google kwam ik op Screamer 4x4 en Cabela's 4x4 Off-Road Adventure, ik ga kijken of het deze game was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:07:
Ik heb rond 2000 een realistische 4x4 Jeep game gespeeld. Het was een PC demo op een demodisc.

Je kon dus low-gear en high-gear instellen, en het ging er met name om dat je heel rustig reed in plaats van te racen. Naar mijn herinnering reed je enkel in groene bossen.

Daarnaast was er ook een free-ride mode, en ik herinner mij dat het voor zijn tijd er heel mooi uit zag.

Weet iemand misschien welke game dit had kunnen zijn?

Via Google kwam ik op Screamer 4x4 en Cabela's 4x4 Off-Road Adventure, ik ga kijken of het deze game was.
cross platform online gaming met pc en dreamcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:16:
[...]

cross platform online gaming met pc en dreamcast?
Dat durf ik niet zeker te zeggen. Screamer 4x4 is het echter niet, daar heb ik zojuist de demo van gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik ben op zoek naar de naam van een soort ruimte RPG. Je bent piloot van een schip, en je moet bepaalde opdrachten uitvoeren. Ik kan me er iets van herinneren dat je schip vrij speciaal is, dat het 'leeft' oid en dat upgrades deels 'biologisch' zijn als het ware. Je kon naar ruimtestations vliegen en daar vervolgens in landen, je kon dan niet echt rondlopen in het ruimtestation, maar het was geloof ik wel waar je je opdrachten haalde, dus meestal volgde er een cutscene.

Ik heb alleen een demo gespeeld, en dat is alweer een paar jaar terug. Het is geen oude game oid, het is redelijk recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:39:
[...]

Dat durf ik niet zeker te zeggen. Screamer 4x4 is het echter niet, daar heb ik zojuist de demo van gevonden.
deze wellicht?
http://dreamcast.ign.com/articles/164/164344p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Patriot schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:03:
Ik ben op zoek naar de naam van een soort ruimte RPG. Je bent piloot van een schip, en je moet bepaalde opdrachten uitvoeren. Ik kan me er iets van herinneren dat je schip vrij speciaal is, dat het 'leeft' oid en dat upgrades deels 'biologisch' zijn als het ware. Je kon naar ruimtestations vliegen en daar vervolgens in landen, je kon dan niet echt rondlopen in het ruimtestation, maar het was geloof ik wel waar je je opdrachten haalde, dus meestal volgde er een cutscene.

Ik heb alleen een demo gespeeld, en dat is alweer een paar jaar terug. Het is geen oude game oid, het is redelijk recent.
ik heb 't spel een tijdje gespeelt, 't is darkstar one ;)

(btw, 1e post op tweakers, hang hier al een jaartje rond maar had nog geen reden gevonden om iets te posten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

FoxLenny schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:32:
[...]

ik heb 't spel een tijdje gespeelt, 't is darkstar one ;)

(btw, 1e post op tweakers, hang hier al een jaartje rond maar had nog geen reden gevonden om iets te posten :P )
Voor mij is het een ideaal moment geweest voor jouw eerste post, het is inderdaad de goede, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat geloof ik nog moet uitkomen, het heeft een tijdje geleden in review oid gestaan, die heb ik helemaal door gezocht maar kan het niet meer vinden.. :o

Wat ik onthouden heb was dat het een 3d shooter was en dat nagenoeg alle gebouwen en objecten in het speelveld vernietigd konden worden, er zat een hele cool preview filmpje bij. Het is een beetje summier maar meer weet ik niet.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat geloof ik nog moet uitkomen, het heeft een tijdje geleden in review oid gestaan, die heb ik helemaal door gezocht maar kan het niet meer vinden..

Wat ik onthouden heb was dat het een 3d shooter was en dat nagenoeg alle gebouwen en objecten in het speelveld vernietigd konden worden, er zat een hele cool preview filmpje bij. Het is een beetje summier maar meer weet ik niet.
is het misschien red faction guerilla (nummer 2 in de serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:50:
[...]
is het misschien red faction guerilla (nummer 2 in de serie)
YES !! dat is um, _/-\o_
Het ergste is dat ik red faction ooit nog eens gespeeld heb 8)7

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben echt al jaren op zoek naar een spel dat ik heb gespeeld toen ik een jaar of 4-5 was (1992 +-). Dat was nog met die grote 3.5" floppys. Je moest met een mannetje door een puzzle wereld lopen naar de uitgang en als je een tijdje niets deed, ging dat mannetje een sigaretje roken..

Wie o wie weet hoe dit spel heet ? Bvd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ik ben opzoek naar een third person shooter volgens mij, maar first person kan ook. Je liep in een wereld en telkens kwam je bij een checkpoint en moest eerst bepaalde zaken uitvoeren voordat je verder kon.

Ik weet dat het een oorlog shooter was. Het hoesje was bordeaux rood met een adelaar erop dacht ik. Weet iemand hoe dit spel heet ?? Of zijn er screenshots van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Freekers schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:36:
Ik ben echt al jaren op zoek naar een spel dat ik heb gespeeld toen ik een jaar of 4-5 was (1992 +-). Dat was nog met die grote 3.5" floppys. Je moest met een mannetje door een puzzle wereld lopen naar de uitgang en als je een tijdje niets deed, ging dat mannetje een sigaretje roken..

Wie o wie weet hoe dit spel heet ? Bvd !
Een van de weinige spellen die me daarbij te binnen schiet is P. P. Hammer and His Pneumatic Weapon.
(De grote floppy's zijn trouwens 5.25" ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.aruemmler.de/Bilder_Von_Amigaspielen/PP_Hammer_And_His_Pneumatic_Weapon.jpg
Millie-ano schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:28:
ik ben opzoek naar een third person shooter volgens mij, maar first person kan ook. Je liep in een wereld en telkens kwam je bij een checkpoint en moest eerst bepaalde zaken uitvoeren voordat je verder kon.

Ik weet dat het een oorlog shooter was. Het hoesje was bordeaux rood met een adelaar erop dacht ik. Weet iemand hoe dit spel heet ?? Of zijn er screenshots van??
Return to Castle Wolfenstein?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2007/08/return-to-castle-wolfenstein.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Lizard op 23-05-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jaaaaaa dat is hem Lizard !!! Met die leuke blauwe/baarse bolletjes in je invetory, jeugdsentiment van hier tot daar achter !! Hartstikke bedankt man !! Je wilt niet weten hoe lang ik al hierop zoek naar ben !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
ik zoek een spel dat nogal vrij oud is. Het was zo'n spelletje dat je spiegels moest plaatsen om dan zo een laser te leiden. Als die laser op een plaats kon dan kon je naar de volgende level. Wat ik er nog van weet is dat het een isometrisch perspectief was (als in van boven af gezien:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr!st! schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:23:
ik zoek een spel dat nogal vrij oud is. Het was zo'n spelletje dat je spiegels moest plaatsen om dan zo een laser te leiden. Als die laser op een plaats kon dan kon je naar de volgende level. Wat ik er nog van weet is dat het een isometrisch perspectief was (als in van boven af gezien:p)
Dat is waarschijnlijk Deflektor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Fr!st! schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:23:
Dweep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ik heb vroeger ook zo'n soort spelletje gespeeld, genaamd Laser Light.

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonware-paradise.eu/Gifs/Abandonware/Laser_light.png

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Leuke topic. :*)

Ik zoek de demo van een spel uit 1996. Het speel heet Timelapse. In die demo zaten drie puzzels van het spel. Ik herinner mij een puzzel waar je een spin, een pad/kikker en een schorpioen tegen elkaar uitspeelde. Kikker eet spin, spin spint draad rond schorpioen en de schorpioen steekt kikker.

Weet iemand toevallig of die demo van Timelapse nog ergens te downloaden is?

[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 25-05-2009 20:54 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
pafdaddy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:45:
Een demo heb ik niet kunnen vinden, maar de volledige game wordt hier en daar (Ebay/Amazon) te koop aangeboden. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

pafdaddy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:45:
Leuke topic. :*)

Ik zoek de demo van een spel uit 1996. Het speel heet Timelapse. In die demo zaten drie puzzels van het spel. Ik herinner mij een puzzel waar je een spin, een pad/kikker en een schorpioen tegen elkaar uitspeelde. Kikker eet spin, spin spint draad rond schorpioen en de schorpioen steekt kikker.

Ik zou ff moeten zoeken hier thuis, maar ik heb, volgens mij, nog ergens op cd-rom staan.
Doe ik morgen even voor je.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
dweep is het idd^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ik ben op zoek naar een twee spellen van Commodore.

Spel1:
Een ruimtespel waarbij je van het ene gebied naar het andere gebied kon verplaatsen. In een bepaald gebied moet je dan kleine schepen kapot schieten. Als dat gebeurd was, kreeg je het moederschip als baas die je ook moest verslaan. Bij het vechten moest je je tank in de gaten houden en anders verplaatsen naar het gebied van je tankschip. Tijdens het verplaatsen was het een soort woes-geluid.

Spel2:
Een simpel spel met een stand met flats en eronder twee Metrobanen. Je was een mannetje die op meeuwen kon klimmen en dan die flats plat kon bombaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rakkerzero schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:54:
[...]

Ik zou ff moeten zoeken hier thuis, maar ik heb, volgens mij, nog ergens op cd-rom staan.
Doe ik morgen even voor je.
Heb je al tijd gehad om te kijken? :9~

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

martwoutnl schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:49:
Spel2:
Een simpel spel met een stand met flats en eronder twee Metrobanen. Je was een mannetje die op meeuwen kon klimmen en dan die flats plat kon bombaderen.
Dat waren volgens mij geen meeuwen maar vliegtuigen ;)

Dat is Save New York:
Afbeeldingslocatie: http://www.gb64.com/Screenshots/S/Save_New_York.png

Ik heb er zelf ook een:
M'n buurjongen had een Atari vroeger (niet de 2600, ik bedoel volgens mij de Atari ST) en daar had hij een spel op waarbij je character een (water?)druppel met een zonnebril op was (het kan ook zijn dat dat een vijand was), je moest dan over het speelveld heen bewegen en dan kleurde je het speelveld een andere kleur. Als je af ging hoorde je een maf "BLEH!" geluidje. Het spel had best vette geluidseffecten voor die tijd

[ Voor 42% gewijzigd door ijskonijn op 27-05-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zoek een spel voor op de PC uit de tijd van win95/98. Ik speelde dit spel altijd bij een van m'n maten. het was een spel waar je met 2 tanks en een berg er tussen in aan het vechten was. Het was turn based so dat ieder om de beurt mocht schieten. Voor en na de match kon je upgrades kopen zoals rollende kogels, en zo genaamde "Spread Shorts". Ik heb al enkele games gevonden met deze opzet dus het is niet Scorched Earth: Mother of All Games. En ook niet Pocket Tanks.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Tank wars?
Pagina: 1 ... 5 ... 72 Laatste