Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Je was een kwast, tegen een andere kwast. ALs kwast kon je in het vierkant wat de level was naar onder boven links en rechts bewegen en liet je een verstreep achter. Zodra je met je kwast over de bestaande verstreep ging was je dood.
Heb je misschien al kans gezien voor me te kijken?
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Het was zo'n point and click RPG en je begon in een duikboot. Het verhaal was dat er een of ander monster uit het ijs was gehakt van miljoenen jaren oud echter was die kist met dat ijs ontdooit en kwam het ineens tot leven ofzo. Je kon je op den duur laten lancheren in een torpedobuis enz... Heel precies weet ik het niet meer
Het had iets in de naam met ice/ijs (volgens mij hadden we zelfs een nederlandse versie maar eigenlijk zoek ik een engelse
Ik kan er totaal niks meer van vinden, heeft iemand een idee wat ik bedoel?
And I'm the only one and I walk alone.
Vette shit!
Wet paint?SCIxX schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:34:
Volgens mij voor de commodore 64.
Je was een kwast, tegen een andere kwast. ALs kwast kon je in het vierkant wat de level was naar onder boven links en rechts bewegen en liet je een verstreep achter. Zodra je met je kwast over de bestaande verstreep ging was je dood.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Bedankt voor de titel, ik herken het plaatje. Er staat me toch nog bij dat er meeuwen in zaten c.q. dat je meeuwen hoorde.ijskonijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:16:
[...]
Dat waren volgens mij geen meeuwen maar vliegtuigen
Dat is Save New York:
Omfg ik ben toch ook nooit zo slecht met Google, maar dat is 'm inderdaad.PromoX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:42:
Met mijn zoekskills vind ik: Prisoner of Ice / Gevangen in het ijs
Thanks
Nu je het zegt, volgens mij vlogen die ook wel af en toe door het beeld inderdaadmartwoutnl schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:24:
[...]
Bedankt voor de titel, ik herken het plaatje. Er staat me toch nog bij dat er meeuwen in zaten c.q. dat je meeuwen hoorde.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Het moet in de beginjaren geweest zijn van Windows 95. Het was een soort racegame met een soort groene, neonachtige bal op een rails. Ik weet het niet meer goed ... . Misschien dat het woord "roller" erin voor kwam.
Hoewel niet turn-based, klinkt het sterk als Earth 2150 / 2160 ? Zo niet; dan zijn het leuke alternatievenR.E. schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:41:
Ik ben op zoek naar de naam van een Turn based strategy space game. het was net op Voom, alleen heb ik de naam niet mee gekregen. Je kunt bij dat spel space-schepen bouwen door 3 modules bij elkaar te brengen en er zijn een stuk of 5 volken. Ook moet je een tech-tree ontwikkelen (die volgens het programma niet altijd dezelfde uitkomst heeft). Iemand een idee hoe dit spel heet?
[ Voor 6% gewijzigd door Firestone op 03-06-2009 13:58 ]
gr gemmo
Nee, dat is het niet. Aan de screenshots te zien, speelt dat zich vooral af op de planeten en de game die ik bedoel speelt zich vooral af in de ruimte. Je kunt reizen tussen de planeten met nodes, zodat je met lightspeed kunt reizen. Elk schip kun je dan eigen taken geven. Zo te zien op voom was het vrij recent....Firestone schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:46:
[...]
Hoewel niet turn-based, klinkt het sterk als Earth 2150 / 2160 ? Zo niet; dan zijn het leuke alternatieven
Vette shit!
Probeer het hier eens. Kwam ik net toevallig tegen toen ik iets zocht. Ook handig voor andere RTS liefhebbers.R.E. schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:22:
[...]
Nee, dat is het niet. Aan de screenshots te zien, speelt dat zich vooral af op de planeten en de game die ik bedoel speelt zich vooral af in de ruimte. Je kunt reizen tussen de planeten met nodes, zodat je met lightspeed kunt reizen. Elk schip kun je dan eigen taken geven. Zo te zien op voom was het vrij recent....
Misschien Sword of the Stars?
Toch is het zo snel herposten (binnen 24 uur) van een vraag niet gewenst en heb deze reactie dan ook verwijderd. Het is ook niet zo dat je vraag ineens uit beeld verdwenen is. Hij staat hier zelfs een paar posts boven. Niet meer doen dusgemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:51:
Sorry dat ik het nog een keer postmaar ik wil dat spel zo graag weer spelen..
Het zal wel niet The Settlers zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 03-06-2009 19:08 ]
Fantastisch toch hoe je er later achter komt dat je zoiets altijd verkeerd begrepen hebt.ijskonijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:16:
[...]
Dat waren volgens mij geen meeuwen maar vliegtuigen
Was dat niet met zo'n smartie ofzo? Zoiets? Kan niet op de naam komen, ik dacht dat 't iets met "cool" was.Ik heb er zelf ook een:
M'n buurjongen had een Atari vroeger (niet de 2600, ik bedoel volgens mij de Atari ST) en daar had hij een spel op waarbij je character een (water?)druppel met een zonnebril op was (het kan ook zijn dat dat een vijand was),

@hieronder: idd, cool spot!
[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 03-06-2009 19:52 ]
nope het is niet settlers, het is een vrij onbekende game, maar het is wel het zelfde soort iedee als settlers aleen is the game wat ouderwetser... de game is ook veel meer gericht op hoe je je stad runt en dan oorlog, je kan bijv varkens houden ze dan slachten en hun huid gebruiken voor leer... noujah ik hoop dat iemand me kan helpenPromoX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:04:
[...]
Toch is het zo snel herposten (binnen 24 uur) van een vraag niet gewenst en heb deze reactie dan ook verwijderd. Het is ook niet zo dat je vraag ineens uit beeld verdwenen is. Hij staat hier zelfs een paar posts boven. Niet meer doen dus.
Het zal wel niet The Settlers zijn?
TOP!!! Het is inderdaad sword of the stars. Bedankt!Firestone schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:20:
[...]
Probeer het hier eens. Kwam ik net toevallig tegen toen ik iets zocht. Ook handig voor andere RTS liefhebbers.
Misschien Sword of the Stars?
Vette shit!
Meer kan ik me er eigenlijk niet van herinneren, maar ik hoop dat het misschien bij iemand te binnenschiet!
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen! Alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Beukgevaar op 04-06-2009 11:49 ]
Ow sorry, stom van mij!
Op de PC was het.... het werkt ook in principe hetzelfde als worms. (mocht dat een tip zijn

Caesar?gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:39:
[...]
nope het is niet settlers, het is een vrij onbekende game, maar het is wel het zelfde soort iedee als settlers aleen is the game wat ouderwetser... de game is ook veel meer gericht op hoe je je stad runt en dan oorlog, je kan bijv varkens houden ze dan slachten en hun huid gebruiken voor leer... noujah ik hoop dat iemand me kan helpen
Nee helaas niet, die was veel later, en is een platform spel, geen puzzelspel. Het was echt een (water)druppel die een zonnebril ophad, geen stipRollieBollie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:38:
Volgens mij is dat Cool Spot.
Galactic Civilizations of de betere Galactic Civilizations II. Zijn heel bekende, vrij recente spellen. Turn-based strategy BTW.R.E. schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:22:
[...]
Nee, dat is het niet. Aan de screenshots te zien, speelt dat zich vooral af op de planeten en de game die ik bedoel speelt zich vooral af in de ruimte. Je kunt reizen tussen de planeten met nodes, zodat je met lightspeed kunt reizen. Elk schip kun je dan eigen taken geven. Zo te zien op voom was het vrij recent....
Kun je een tijdsindicatie geven? Je zegt dat de game meer ouderwets is dan settlers. Aangezien settlers in 1993/1994 uitkwam voor de Amiga en PC begin ik me toch af te vragen of je niet wat dingen door elkaar haalt. Je beschrijving geeft namelijk de indruk dat het een meer moderne game is dan settlers.gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:39:
[...]
nope het is niet settlers, het is een vrij onbekende game, maar het is wel het zelfde soort iedee als settlers aleen is the game wat ouderwetser... de game is ook veel meer gericht op hoe je je stad runt en dan oorlog, je kan bijv varkens houden ze dan slachten en hun huid gebruiken voor leer... noujah ik hoop dat iemand me kan helpen
EDIT: excuses voor de double post. Ik was vegeten dat ik nog steeds in hetzelfde thread bezig was

[ Voor 8% gewijzigd door rvone op 04-06-2009 13:18 ]
Master of Orion ?R.E. schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:41:
Ik ben op zoek naar de naam van een Turn based strategy space game. het was net op Voom, alleen heb ik de naam niet mee gekregen. Je kunt bij dat spel space-schepen bouwen door 3 modules bij elkaar te brengen en er zijn een stuk of 5 volken. Ook moet je een tech-tree ontwikkelen (die volgens het programma niet altijd dezelfde uitkomst heeft). Iemand een idee hoe dit spel heet?

Beasts & Bumpkins?gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:25:
hee, ik zoek een spel dat al vrij oud is, het gaat over de middeleeuwen maar speelt zich niet in een bekende tijd af.. het doel was dat je ergens op een kaart begon en je moest een stad bouwen je had arbeiders die moesten eten en drinken in tavernes en slapen... je moest mijnen aan leggen ect... het spel zal miss verward worden met andere spellen maar het ziet er ongeveer zo uit: vrij dicht ingezoomde map... glimmende bergens alss er grondstoffen in zaten, poppetjes waren redelijk groot... en het hoofdmenu was vrij donker... als jullioe enig iedee hebvben welk spel het is reageer dan even want ik zoek hem al heel erg lang..

nou het spel is denk ik rond 1998 tot 2000 uit gekomen...4nGeLuS schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:16:
[...]
Kun je een tijdsindicatie geven? Je zegt dat de game meer ouderwets is dan settlers. Aangezien settlers in 1993/1994 uitkwam voor de Amiga en PC begin ik me toch af te vragen of je niet wat dingen door elkaar haalt. Je beschrijving geeft namelijk de indruk dat het een meer moderne game is dan settlers.
EDIT: excuses voor de double post. Ik was vegeten dat ik nog steeds in hetzelfde thread bezig was.
nee niet beasts & bumpins maar het lijkt er wel heel erg op aan de screenshot te zienitons schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:32:
[...]
Master of Orion ?
[afbeelding]
[...]
Beasts & Bumpkins?
[afbeelding]
Knights & Merchants misschien?gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:25:
hee, ik zoek een spel dat al vrij oud is, het gaat over de middeleeuwen maar speelt zich niet in een bekende tijd af.. het doel was dat je ergens op een kaart begon en je moest een stad bouwen je had arbeiders die moesten eten en drinken in tavernes en slapen... je moest mijnen aan leggen ect... het spel zal miss verward worden met andere spellen maar het ziet er ongeveer zo uit: vrij dicht ingezoomde map... glimmende bergens alss er grondstoffen in zaten, poppetjes waren redelijk groot... en het hoofdmenu was vrij donker... als jullioe enig iedee hebvben welk spel het is reageer dan even want ik zoek hem al heel erg lang..
gr gemmo

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
jah dat is um:DRakkerzero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:28:
[...]
Knights & Merchants misschien?
[afbeelding]
thnx
Omg dat was echt een van de beste games everRakkerzero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:28:
[...]
Knights & Merchants misschien?
[afbeelding]
Ah, leuk spel inderdaad.
[ Voor 11% gewijzigd door rvone op 04-06-2009 16:08 ]
Verwijderd
Je kon o.a Duke Nukem kiezen om mee te vechten, en ik herinner me ook zo'n egyptisch karakter genaamt Anubis. Je had hele vette Fatality's
Echt meer informatie heb ik niet, het is al zo lang geleden:) Ben benieuwd of iemand dit kent
Klinkt erg als War Gods, maar daar zat Duke Nukem niet in...Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:48:
Ik zoek een spel. Het was op de PC. Het was een vecht spel als Mortal Kombat / One must fall. Qua looks leek het een beetje op One must fall.
Je kon o.a Duke Nukem kiezen om mee te vechten, en ik herinner me ook zo'n egyptisch karakter genaamt Anubis. Je had hele vette Fatality's
Echt meer informatie heb ik niet, het is al zo lang geleden:) Ben benieuwd of iemand dit kent
Jaaa, die heb ik ook nog gespeeld! Heette dat niet WarGods?Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:48:
Ik zoek een spel. Het was op de PC. Het was een vecht spel als Mortal Kombat / One must fall. Qua looks leek het een beetje op One must fall.
http://www.gamespot.com/pc/action/wargods/
[ Voor 3% gewijzigd door CSB op 05-06-2009 14:53 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Wat ziet dat er ontzettend lelijk uit na al die jaren, ik zag het voor me als een best mooi spel. Raar is dat altijd:)
Wil je alsjeblieft nog voor me kijken naar de demo van Timelapse?
Ohjaa wat een vet spel was dat, moet ik weer eens opzoeken.
Oeps, was het alweer een beetje vergeten. Goede nieuws. Ik heb de cd-rom gevonden waar Timelapse opstaat. Het slechte nieuws: ik heb geen idee of het een demo is of de full-game aangezien de file 136MB is.pafdaddy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:58:
[...]
Wil je alsjeblieft nog voor me kijken naar de demo van Timelapse?
Anyways, ik ga hem even voor je uploaden.
Edit: Upload compleet. [url="/"]Klik hier om te downloaden[/url]
Edit 2: Bestand niet meer beschikbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 30-12-2011 20:46 ]
[ Voor 8% gewijzigd door pafdaddy op 07-06-2009 09:41 ]
Ok, mooi zo! Veel plezier ermee
Het spel-universum is een strijd tussen militairen en aliens. Beide rassen zijn echter tot leven gekomen action figures, en ze vechten tegen elkaar in een doodnormaal huis. Een beetje de opzet van het spel Dogfighter, maar dan in een ander genre.
Het eerste spel dat ik ervan had, was een soort strategy game. Je had een eenheid mannetjes die je doorheen een level moest loodsen. Die levels waren meestal woonkamers, of het dak van het huis. Daar waren dan de nodige pijpleidingen in kapot (vlammen enzo). De aliens lagen overal op de loer, maar konden doodgeschoten worden.
Het tweede spel was een fighting game. Je kon je eigen plastic pop samenstellen, en aan elke arm dan een toets toekennen. Daarna vocht je tegen een ander mannetje in een keuken, of op een bureau. Het spel was 3D.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Verwijderd
Army men ?Parasietje schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:29:
Ik zoek een spel serie. Ik heb twee spellen ervan gespeeld, en weet niet of er nog meer van zijn uitgebracht.
Het spel-universum is een strijd tussen militairen en aliens. Beide rassen zijn echter tot leven gekomen action figures, en ze vechten tegen elkaar in een doodnormaal huis. Een beetje de opzet van het spel Dogfighter, maar dan in een ander genre.
Het eerste spel dat ik ervan had, was een soort strategy game. Je had een eenheid mannetjes die je doorheen een level moest loodsen. Die levels waren meestal woonkamers, of het dak van het huis. Daar waren dan de nodige pijpleidingen in kapot (vlammen enzo). De aliens lagen overal op de loer, maar konden doodgeschoten worden.
Het tweede spel was een fighting game. Je kon je eigen plastic pop samenstellen, en aan elke arm dan een toets toekennen. Daarna vocht je tegen een ander mannetje in een keuken, of op een bureau. Het spel was 3D.
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Het heeft heel veel weg van Worms en Hedgewars
Maar bij het spel wat ik zoek, kon je zelf een soort wagen kiezen en wapens enzo. (je eigen avater pimpen zeg maar). Je kon die kopen d.m.v punten die je wint tijdens 'gevechten'. Het was ook allemaal 'getekend'.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word zelf ERG gefrustreerd dat ik geen1ns meer een deel van de naam ken

Het werd ook altijd door volop veel mensen gespeeld, dus er moet toch wel iemand zijn die snapt wel spel ik bedoel

In de tussentijd ga ik nog diep nadenken wat ik nog meer kan herinneren, maar heb zoveel haar niet meer over

Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Beukgevaar op 08-06-2009 15:49 ]
Verwijderd
Klint als GunboundBeukgevaar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:48:
Ik ben (nog steeds) op zoek naar een spel op de PC:
Het heeft heel veel weg van Worms en Hedgewars
Maar bij het spel wat ik zoek, kon je zelf een soort wagen kiezen en wapens enzo. (je eigen avater pimpen zeg maar). Je kon die kopen d.m.v punten die je wint tijdens 'gevechten'. Het was ook allemaal 'getekend'.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word zelf ERG gefrustreerd dat ik geen1ns meer een deel van de naam ken![]()
HELP!
![]()
Het werd ook altijd door volop veel mensen gespeeld, dus er moet toch wel iemand zijn die snapt wel spel ik bedoel![]()
In de tussentijd ga ik nog diep nadenken wat ik nog meer kan herinneren, maar heb zoveel haar niet meer over![]()
Alvast bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door Beukgevaar op 08-06-2009 16:18 ]
Kaching!! Geweldig, dankjewel! Ik was op zoek naar 'toy soldiers', maar omdat er al een film en een F.E.A.R.-uitbreiding en een eminem-nummer onder die naam was...Lizard schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:27:
Misschien Small Soldiers dan?
Small Soldiers: Squad Commander
Small Soldiers: Globotech Design Lab
Super bedankt!
Verwijderd
Heel vroeger had ik een spel waar je in een soort van ruimteschip zit. Vaak moest je door allerlij gangen heen vliegen en andere vijanden neer schieten. Wat ik erg kenmerkend van het spel vond was dat de 3D gangenstelsel me nogal misselijk maakte. Je ging vaak ook ondersteboven een gang in waarna je soms in erg lastige posities in kwam.
Ik herinner me er helaas weinig van dat spel.
Descent?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:40:
Ik had laatst met een collega over een aantal oude games en opeens kwam het volgende in me op.
Heel vroeger had ik een spel waar je in een soort van ruimteschip zit. Vaak moest je door allerlij gangen heen vliegen en andere vijanden neer schieten. Wat ik erg kenmerkend van het spel vond was dat de 3D gangenstelsel me nogal misselijk maakte. Je ging vaak ook ondersteboven een gang in waarna je soms in erg lastige posities in kwam.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Descent ?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:40:
Ik had laatst met een collega over een aantal oude games en opeens kwam het volgende in me op.
Verwijderd
Oh yes! Descent inderdaad. God, nog maar eens kijken waar ik het vandaan kan halen. Bedankt.
Forsaken was het helaas niet.
Het doel van het spel was om het huis van de buurman kapot te schieten met het zwarte kanon wat in je voortuin stond. Degene waarvan het huis als eerste kapot was, verloor. Ik dacht dat het spelletje rond 92-95 is uitgekomen. Of het op dos of 3.11 uitgekomen is weet ik niet zeker.
Ik dacht eerst dat het van davilex of idéé software was, maar helaas.
wie kan mij helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Descriptor op 12-06-2009 12:20 ]
Winners never cheat, Cheaters never win
Ik weet niet meer wat het doel was van het spel, maar het is een soort van RPG. Je bent een jongen van een jaar of 12 en het spel speelt zich af in een school. Je bent bewapend met een katapult waarmee je leerlingen en leraren/leraressen mee kunt neerschieten. Als je een leraar/lerares neerschiet zal hij vallen, vervolgens kun je via zijn/haar hoofd iets wat aan het plafond hangt raken (voorwerp wat je schiet ketst via het hoofd naar boven). Je moet daarbij goed opletten dat je niet gezien wordt tijdens het schieten (anders krijg je straf).
Ik was toen een jaar of 10 (ben nu 27) toen ik het speelde, dus erg lang geleden.
Iemand?
Verwijderd
Skool Daze ?WouterHelm schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:34:
Ik zoek een spel wat ik, volgens mij op de C64, veel gespeeld heb.
Ik weet niet meer wat het doel was van het spel, maar het is een soort van RPG. Je bent een jongen van een jaar of 12 en het spel speelt zich af in een school. Je bent bewapend met een katapult waarmee je leerlingen en leraren/leraressen mee kunt neerschieten. Als je een leraar/lerares neerschiet zal hij vallen, vervolgens kun je via zijn/haar hoofd iets wat aan het plafond hangt raken (voorwerp wat je schiet ketst via het hoofd naar boven). Je moet daarbij goed opletten dat je niet gezien wordt tijdens het schieten (anders krijg je straf).
Ik was toen een jaar of 10 (ben nu 27) toen ik het speelde, dus erg lang geleden.
Iemand?
Jaaaa, dat is um inderdaad, bedankt!. Grappig dat ik het deuntje gelijk herkende, terwijl ik het al een jaar of 17 niet meer gehoord heb
Verwijderd
Het was een soort racespel in de ruimte waarbij er geen echte bochten gemaakt werden. Wel waren er obstakels op de weg of werd de weg af en toe smaller of breder. Er werd gevlogen in een schip met twee relatief grote straalmotoren en het kon van links naar rechts over de weg verschuiven en springen.
Iemand een idee?
Wanneer was vroeger? Een grove tijdsindicatie zou helpen. Weet je misschien ook iets te zeggen over het platform (SNES, PC, etc.)? Was het echt in de ruimte, of was het gewoon futuristisch. F-Zero is namelijk het eerste wat er door mijn hoofd ging, maar dat is niet in de ruimte.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:31:
Ik zoek een spel wat ik vroeger veel speelde. De naam ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet op komen.
Het was een soort racespel in de ruimte waarbij er geen echte bochten gemaakt werden. Wel waren er obstakels op de weg of werd de weg af en toe smaller of breder. Er werd gevlogen in een schip met twee relatief grote straalmotoren en het kon van links naar rechts over de weg verschuiven en springen.
Iemand een idee?
Wipeout ?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:31:
Ik zoek een spel wat ik vroeger veel speelde. De naam ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet op komen.
Iemand een idee?
Verwijderd
Wipeout is het niet, die had ik ook voor de psx, was ook leuk:)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 20:12 ]
Verwijderd
Het lijkt een beetje hierop.

Met zo'n weg midden door de ruimte, maar dan pixeliger
Ik heb een tijdje geleden een spel gespeeld dat erg op Galcon (http://www.galcon.com/), maar dan met wat minder gekleurde graphics en (dacht ik) gemaakt in Java. Het level was veel groter, en de planeten stonden meer in een grote gordel verspreid in plaats van verspreid over de hele kaart.
Alles was redelijk zwart/wit, op de schepen/seeds oid na, die groen waren. Weet iemand welk spel ik bedoel?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Het was een gameboy spel (voor al dat advance en color gedoe). Ik speelde het op een 32 in 1 cartridge waarop spellen als tennis, battle tanks, etc. etc. op zat.
Het spel zelf had de hele tijd een of ander klasiek muziekstuk deuntje op de achtergrond.
Je speelde een ridder die je van boven af zag.
Het speelde zich af in een groot level afgeschermd door muren en ingangen waar de monsters niet uit konden. Er was zelfs een bos die van boven af eruit zag als een swastika.
Er zaten schildjes over het level verspreid of eetborden die je kon oppakken en volgens mij inleveren in een huisje.
Klinkt als Legend of Zelda.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:14:
Ik zoek een liedje, maar die zit dus in een game. Alleen weet ik niet hoe de game heet dus bij deze
Het was een gameboy spel (voor al dat advance en color gedoe). Ik speelde het op een 32 in 1 cartridge waarop spellen als tennis, battle tanks, etc. etc. op zat.
Het spel zelf had de hele tijd een of ander klasiek muziekstuk deuntje op de achtergrond.
Je speelde een ridder die je van boven af zag. a
Het speelde zich af in een groot level afgeschermd door muren en ingangen waar de monsters niet uit konden. Er was zelfs een bos die van boven af eruit zag als een swastika.
Er zaten schildjes over het level verspreid of eetborden die je kon oppakken en volgens mij inleveren in een huisje.
[ Voor 79% gewijzigd door Fox op 20-06-2009 12:53 ]
Je zit in een huisje met een groot kanon op het dak. Hiermee moet je vliegtuigjes en parachutisten neerknallen.
Op het einde van de level rijd er een ambulance naar je huis en stapt er een ventje uit met een pizza. Dan begint weer een nieuw moeilijker level.
Was op pc, Windows 95 - 98 tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door 0X55AA op 20-06-2009 12:31 ]
Night Raid?0X55AA schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:31:
Ik zoek al een tijdje naar de naam van volgend spel:
Je zit in een huisje met een groot kanon op het dak. Hiermee moet je vliegtuigjes en parachutisten neerknallen.
Op het einde van de level rijd er een ambulance naar je huis en stapt er een ventje uit met een pizza. Dan begint weer een nieuw moeilijker level.
Was op pc, Windows 95 - 98 tijd.
Door Software Creations 1993

Winners never cheat, Cheaters never win
VectrexVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:36:
Gameconsole inc zwart wit tv en plakschermpjes.
In plaats van tetris-blokjes, moet je hier capsules (van die pillen die je soms bij de dokter krijgt) met twee verschillende kleuren bij elkaar kan krijgen.
Het werd destijds gespeeld op een 386 en ik weet er echt niet heel veel meer van.
Als iemand kan helpen: Zeer fijn!
You can't trust freedom when it's not in your hands.
You can't trust freedom when it's not in your hands.
Te downloaden op http://wingsoffury2.com
Oud:

Nieuw:

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Het eindigde op ......lord 2
Het was een RPG spel en je zat op een spinachtig beestje en je moest lopen door een level kwam je wat andere mensen op spinnen tegen en daar moest je dan tegen battlen met behulp van beestjes summonen en kaarten/skills gebruiken.
weet een iemand welk spel ik bedoel?
Verwijderd
Ik kan me ook nog een spel voorhalen wat hier op lijkt met splitscreen mogelijkheid en rode, blauwe, groene of gele vliegtuigjes als player kleur optie.FloydRaalte schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:39:
Ik zocht een game maar heb em inmiddels gevonden: Wings Of Fury! En wat blijkt? Er is een gratis remake uit! Leuk voor de retrogamers onder ons!
Te downloaden op http://wingsoffury2.com
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Kan echt niet meer op de naam komen.
De omschrijving doet me gelijk denken aan Etherlords / Etherlords II van Nival Interactive. Het lijkt een beetje op Heroes of Might & Magic, maar bij de gevechten gebruik je kaarten om de tegenstander te verslaan of om zelf beesten te summonen. Ik vond het beide wel aparte games...stoeber schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:16:
Ik zoek een game van een paar jaar terug en ben de naam vergeten...
Het eindigde op ......lord 2
Het was een RPG spel en je zat op een spinachtig beestje en je moest lopen door een level kwam je wat andere mensen op spinnen tegen en daar moest je dan tegen battlen met behulp van beestjes summonen en kaarten/skills gebruiken.
weet een iemand welk spel ik bedoel?
Kijk thx man dat was de titel die ik zocht!!!Malthus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:50:
[...]
De omschrijving doet me gelijk denken aan Etherlords / Etherlords II van Nival Interactive. Het lijkt een beetje op Heroes of Might & Magic, maar bij de gevechten gebruik je kaarten om de tegenstander te verslaan of om zelf beesten te summonen. Ik vond het beide wel aparte games...
THX
Verwijderd
Klinkt een beetje als Moon Patrol.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:58:
Ik zoek een spel waarbij je met een voertuig over een blok dat in de ruimte hangt moet rijden/vliegen. Je moet je voertuig naar links en naar rechts bewegen om de obstakels en gaten te ontwijken. Ik geloof dat het spel een futuristisch tintje had.
Hier heb je de flash versie van Skyroads.
ik zoek een racespel met auto's (duuuuh) (ik nam vaak de gele).
met een level dat was een grote woestijn met een race ring eromheen met tunnels en kloven.
het is heel oud want we speelde het in de zelfde tijd als toen quake 3 arena.
misschien weet iemand het.
erik
Volgens mij is dit Dr. Mario welke op de NES is uitgebracht. Blijkbaar is het zelfde spel, of een afgeleide hiervan op de pc verschenen.tim86 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:17:
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een tetris-achtig spel.
In plaats van tetris-blokjes, moet je hier capsules (van die pillen die je soms bij de dokter krijgt) met twee verschillende kleuren bij elkaar kan krijgen.
Het werd destijds gespeeld op een 386 en ik weet er echt niet heel veel meer van.
Als iemand kan helpen: Zeer fijn!
(^^^ Ik moet nog wakker worden, vraag was al beantwoord)
[ Voor 4% gewijzigd door Henneo op 06-07-2009 13:30 ]
Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5
lol, zo oud is dat dan nog niet. Maargoed, kan het soms Need for Speed II SE zijn?erik23 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:17:
he,
ik zoek een racespel met auto's (duuuuh) (ik nam vaak de gele).
met een level dat was een grote woestijn met een race ring eromheen met tunnels en kloven.
het is heel oud want we speelde het in de zelfde tijd als toen quake 3 arena.
misschien weet iemand het.
erik

Iemand een ideetje hoe dat heet?
Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam
Verwijderd
Stunts misschien?killbillfast schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:04:
Je had vroeger ook een spel waarbij je je eigen racebaan kon maken, en vervolgens er zelf overheen rijden.
Iemand een ideetje hoe dat heet?