Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

pafdaddy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Heb je al tijd gehad om te kijken? :9~
Nee, helaas nog niet. Misschien vanavond.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Volgens mij voor de commodore 64.

Je was een kwast, tegen een andere kwast. ALs kwast kon je in het vierkant wat de level was naar onder boven links en rechts bewegen en liet je een verstreep achter. Zodra je met je kwast over de bestaande verstreep ging was je dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rakkerzero schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Heb je misschien al kans gezien voor me te kijken?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Vroeger speelde ik bij een vriend vaak een game (op de PC, Pentium 1) die we een keer bij een of ander computerblad oid gekregen hadden.
Het was zo'n point and click RPG en je begon in een duikboot. Het verhaal was dat er een of ander monster uit het ijs was gehakt van miljoenen jaren oud echter was die kist met dat ijs ontdooit en kwam het ineens tot leven ofzo. Je kon je op den duur laten lancheren in een torpedobuis enz... Heel precies weet ik het niet meer :P

Het had iets in de naam met ice/ijs (volgens mij hadden we zelfs een nederlandse versie maar eigenlijk zoek ik een engelse ;) ). Eerst dacht ik aan Broken ice maar dat was het toch niet geloof ik :P dat had ik vast van Broken Sword ofzo.

Ik kan er totaal niks meer van vinden, heeft iemand een idee wat ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Met mijn zoekskills vind ik: Prisoner of Ice / Gevangen in het ijs

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik ben op zoek naar de naam van een Turn based strategy space game. het was net op Voom, alleen heb ik de naam niet mee gekregen. Je kunt bij dat spel space-schepen bouwen door 3 modules bij elkaar te brengen en er zijn een stuk of 5 volken. Ook moet je een tech-tree ontwikkelen (die volgens het programma niet altijd dezelfde uitkomst heeft). Iemand een idee hoe dit spel heet?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

SCIxX schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:34:
Volgens mij voor de commodore 64.

Je was een kwast, tegen een andere kwast. ALs kwast kon je in het vierkant wat de level was naar onder boven links en rechts bewegen en liet je een verstreep achter. Zodra je met je kwast over de bestaande verstreep ging was je dood.
Wet paint?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/kce05u.gif

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
ijskonijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:16:
[...]

Dat waren volgens mij geen meeuwen maar vliegtuigen ;)

Dat is Save New York:
Bedankt voor de titel, ik herken het plaatje. Er staat me toch nog bij dat er meeuwen in zaten c.q. dat je meeuwen hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Omfg ik ben toch ook nooit zo slecht met Google, maar dat is 'm inderdaad.

Thanks _O_ nu es kijken of die nog ergens verkrijgbaar is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

martwoutnl schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de titel, ik herken het plaatje. Er staat me toch nog bij dat er meeuwen in zaten c.q. dat je meeuwen hoorde.
Nu je het zegt, volgens mij vlogen die ook wel af en toe door het beeld inderdaad

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zoek ook al lang naar een titel van een PC Game.

Het moet in de beginjaren geweest zijn van Windows 95. Het was een soort racegame met een soort groene, neonachtige bal op een rails. Ik weet het niet meer goed ... . Misschien dat het woord "roller" erin voor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

R.E. schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:41:
Ik ben op zoek naar de naam van een Turn based strategy space game. het was net op Voom, alleen heb ik de naam niet mee gekregen. Je kunt bij dat spel space-schepen bouwen door 3 modules bij elkaar te brengen en er zijn een stuk of 5 volken. Ook moet je een tech-tree ontwikkelen (die volgens het programma niet altijd dezelfde uitkomst heeft). Iemand een idee hoe dit spel heet?
Hoewel niet turn-based, klinkt het sterk als Earth 2150 / 2160 ? Zo niet; dan zijn het leuke alternatieven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Firestone op 03-06-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06-2016
hee, ik zoek een spel dat al vrij oud is, het gaat over de middeleeuwen maar speelt zich niet in een bekende tijd af.. het doel was dat je ergens op een kaart begon en je moest een stad bouwen je had arbeiders die moesten eten en drinken in tavernes en slapen... je moest mijnen aan leggen ect... het spel zal miss verward worden met andere spellen maar het ziet er ongeveer zo uit: vrij dicht ingezoomde map... glimmende bergens alss er grondstoffen in zaten, poppetjes waren redelijk groot... en het hoofdmenu was vrij donker... als jullioe enig iedee hebvben welk spel het is reageer dan even want ik zoek hem al heel erg lang..

gr gemmo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Firestone schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Hoewel niet turn-based, klinkt het sterk als Earth 2150 / 2160 ? Zo niet; dan zijn het leuke alternatieven ;)
Nee, dat is het niet. Aan de screenshots te zien, speelt dat zich vooral af op de planeten en de game die ik bedoel speelt zich vooral af in de ruimte. Je kunt reizen tussen de planeten met nodes, zodat je met lightspeed kunt reizen. Elk schip kun je dan eigen taken geven. Zo te zien op voom was het vrij recent....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

R.E. schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:22:
[...]

Nee, dat is het niet. Aan de screenshots te zien, speelt dat zich vooral af op de planeten en de game die ik bedoel speelt zich vooral af in de ruimte. Je kunt reizen tussen de planeten met nodes, zodat je met lightspeed kunt reizen. Elk schip kun je dan eigen taken geven. Zo te zien op voom was het vrij recent....
Probeer het hier eens. Kwam ik net toevallig tegen toen ik iets zocht. Ook handig voor andere RTS liefhebbers.
Misschien Sword of the Stars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:51:
Sorry dat ik het nog een keer post :P maar ik wil dat spel zo graag weer spelen..
Toch is het zo snel herposten (binnen 24 uur) van een vraag niet gewenst en heb deze reactie dan ook verwijderd. Het is ook niet zo dat je vraag ineens uit beeld verdwenen is. Hij staat hier zelfs een paar posts boven. Niet meer doen dus :).

Het zal wel niet The Settlers zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 03-06-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

ijskonijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:16:
[...]

Dat waren volgens mij geen meeuwen maar vliegtuigen ;)
Fantastisch toch hoe je er later achter komt dat je zoiets altijd verkeerd begrepen hebt. :D
Ik heb er zelf ook een:
M'n buurjongen had een Atari vroeger (niet de 2600, ik bedoel volgens mij de Atari ST) en daar had hij een spel op waarbij je character een (water?)druppel met een zonnebril op was (het kan ook zijn dat dat een vijand was),
Was dat niet met zo'n smartie ofzo? Zoiets? Kan niet op de naam komen, ik dacht dat 't iets met "cool" was.

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2009/06/smartie.png

@hieronder: idd, cool spot!

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 03-06-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij is dat Cool Spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
PromoX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:04:
[...]

Toch is het zo snel herposten (binnen 24 uur) van een vraag niet gewenst en heb deze reactie dan ook verwijderd. Het is ook niet zo dat je vraag ineens uit beeld verdwenen is. Hij staat hier zelfs een paar posts boven. Niet meer doen dus :).

Het zal wel niet The Settlers zijn?
nope het is niet settlers, het is een vrij onbekende game, maar het is wel het zelfde soort iedee als settlers aleen is the game wat ouderwetser... de game is ook veel meer gericht op hoe je je stad runt en dan oorlog, je kan bijv varkens houden ze dan slachten en hun huid gebruiken voor leer... noujah ik hoop dat iemand me kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Firestone schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:20:
[...]

Probeer het hier eens. Kwam ik net toevallig tegen toen ik iets zocht. Ook handig voor andere RTS liefhebbers.
Misschien Sword of the Stars?
TOP!!! Het is inderdaad sword of the stars. Bedankt!

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ben op zoek naar een look-a-like van Worms, dit spel speelde ik ong 3-4 jaar geleden en ik vond het fijner werken dan Worms. Je kon bijvoorbeeld ook 'kleding' kopen voor je poppetje :)
Meer kan ik me er eigenlijk niet van herinneren, maar ik hoop dat het misschien bij iemand te binnenschiet! :P

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen! Alvast bedankt O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Beukgevaar op 04-06-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk platform? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
Ow sorry, stom van mij!

Op de PC was het.... het werkt ook in principe hetzelfde als worms. (mocht dat een tip zijn 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:39:
[...]

nope het is niet settlers, het is een vrij onbekende game, maar het is wel het zelfde soort iedee als settlers aleen is the game wat ouderwetser... de game is ook veel meer gericht op hoe je je stad runt en dan oorlog, je kan bijv varkens houden ze dan slachten en hun huid gebruiken voor leer... noujah ik hoop dat iemand me kan helpen ;)
Caesar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Nee helaas niet, die was veel later, en is een platform spel, geen puzzelspel. Het was echt een (water)druppel die een zonnebril ophad, geen stip :P (was Spot niet die rode stip van 7-up?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
R.E. schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:22:
[...]

Galactic Civilizations of de betere Galactic Civilizations II. Zijn heel bekende, vrij recente spellen. Turn-based strategy BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:39:
[...]

Kun je een tijdsindicatie geven? Je zegt dat de game meer ouderwets is dan settlers. Aangezien settlers in 1993/1994 uitkwam voor de Amiga en PC begin ik me toch af te vragen of je niet wat dingen door elkaar haalt. Je beschrijving geeft namelijk de indruk dat het een meer moderne game is dan settlers.

EDIT: excuses voor de double post. Ik was vegeten dat ik nog steeds in hetzelfde thread bezig was |:( .

[ Voor 8% gewijzigd door rvone op 04-06-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
R.E. schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:41:
Master of Orion ?
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/8997/mooofrealstarssvj2.jpg
gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:25:
hee, ik zoek een spel dat al vrij oud is, het gaat over de middeleeuwen maar speelt zich niet in een bekende tijd af.. het doel was dat je ergens op een kaart begon en je moest een stad bouwen je had arbeiders die moesten eten en drinken in tavernes en slapen... je moest mijnen aan leggen ect... het spel zal miss verward worden met andere spellen maar het ziet er ongeveer zo uit: vrij dicht ingezoomde map... glimmende bergens alss er grondstoffen in zaten, poppetjes waren redelijk groot... en het hoofdmenu was vrij donker... als jullioe enig iedee hebvben welk spel het is reageer dan even want ik zoek hem al heel erg lang..
Beasts & Bumpkins?

Afbeeldingslocatie: http://cvr.pl/gry/pic/beasts-and-bumpkins/obr2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
nee ook niet ceasar het was soort middeleeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
4nGeLuS schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:16:
[...]

Kun je een tijdsindicatie geven? Je zegt dat de game meer ouderwets is dan settlers. Aangezien settlers in 1993/1994 uitkwam voor de Amiga en PC begin ik me toch af te vragen of je niet wat dingen door elkaar haalt. Je beschrijving geeft namelijk de indruk dat het een meer moderne game is dan settlers.

EDIT: excuses voor de double post. Ik was vegeten dat ik nog steeds in hetzelfde thread bezig was |:( .
nou het spel is denk ik rond 1998 tot 2000 uit gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
itons schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:32:
[...]

Master of Orion ?
[afbeelding]

[...]

Beasts & Bumpkins?

[afbeelding]
nee niet beasts & bumpins maar het lijkt er wel heel erg op aan de screenshot te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

gemmo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:25:

gr gemmo ;)
Knights & Merchants misschien?

Afbeeldingslocatie: http://static1.filefront.com/images/iqtezozanf.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemmo
jah dat is um:D

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Omg dat was echt een van de beste games ever _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Ah, leuk spel inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door rvone op 04-06-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel. Het was op de PC. Het was een vecht spel als Mortal Kombat / One must fall. Qua looks leek het een beetje op One must fall.

Je kon o.a Duke Nukem kiezen om mee te vechten, en ik herinner me ook zo'n egyptisch karakter genaamt Anubis. Je had hele vette Fatality's

Echt meer informatie heb ik niet, het is al zo lang geleden:) Ben benieuwd of iemand dit kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:48:
Ik zoek een spel. Het was op de PC. Het was een vecht spel als Mortal Kombat / One must fall. Qua looks leek het een beetje op One must fall.

Je kon o.a Duke Nukem kiezen om mee te vechten, en ik herinner me ook zo'n egyptisch karakter genaamt Anubis. Je had hele vette Fatality's

Echt meer informatie heb ik niet, het is al zo lang geleden:) Ben benieuwd of iemand dit kent
Klinkt erg als War Gods, maar daar zat Duke Nukem niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:48:

Jaaa, die heb ik ook nog gespeeld! Heette dat niet WarGods?
http://www.gamespot.com/pc/action/wargods/

[ Voor 3% gewijzigd door CSB op 05-06-2009 14:53 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het inderdaad :) Hij lijkt op DukeNukem iig die character:p

Wat ziet dat er ontzettend lelijk uit na al die jaren, ik zag het voor me als een best mooi spel. Raar is dat altijd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Rakkerzero schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Wil je alsjeblieft nog voor me kijken naar de demo van Timelapse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ohjaa wat een vet spel was dat, moet ik weer eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Dat is hem! Is er geen leuke flash versie van ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

pafdaddy schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:58:
[...]

Wil je alsjeblieft nog voor me kijken naar de demo van Timelapse?
Oeps, was het alweer een beetje vergeten. Goede nieuws. Ik heb de cd-rom gevonden waar Timelapse opstaat. Het slechte nieuws: ik heb geen idee of het een demo is of de full-game aangezien de file 136MB is.

Anyways, ik ga hem even voor je uploaden. :)

Edit: Upload compleet. [url="/"]Klik hier om te downloaden[/url]

Edit 2: Bestand niet meer beschikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 30-12-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Dank je wel Rakkerzero, dit is wat ik zocht! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door pafdaddy op 07-06-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

pafdaddy schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:41:
Dank je wel Rakkerzero, dit is wat ik zocht! _/-\o_
Ok, mooi zo! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Ik zoek een spel serie. Ik heb twee spellen ervan gespeeld, en weet niet of er nog meer van zijn uitgebracht.

Het spel-universum is een strijd tussen militairen en aliens. Beide rassen zijn echter tot leven gekomen action figures, en ze vechten tegen elkaar in een doodnormaal huis. Een beetje de opzet van het spel Dogfighter, maar dan in een ander genre.

Het eerste spel dat ik ervan had, was een soort strategy game. Je had een eenheid mannetjes die je doorheen een level moest loodsen. Die levels waren meestal woonkamers, of het dak van het huis. Daar waren dan de nodige pijpleidingen in kapot (vlammen enzo). De aliens lagen overal op de loer, maar konden doodgeschoten worden.

Het tweede spel was een fighting game. Je kon je eigen plastic pop samenstellen, en aan elke arm dan een toets toekennen. Daarna vocht je tegen een ander mannetje in een keuken, of op een bureau. Het spel was 3D.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parasietje schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:29:
Ik zoek een spel serie. Ik heb twee spellen ervan gespeeld, en weet niet of er nog meer van zijn uitgebracht.

Het spel-universum is een strijd tussen militairen en aliens. Beide rassen zijn echter tot leven gekomen action figures, en ze vechten tegen elkaar in een doodnormaal huis. Een beetje de opzet van het spel Dogfighter, maar dan in een ander genre.

Het eerste spel dat ik ervan had, was een soort strategy game. Je had een eenheid mannetjes die je doorheen een level moest loodsen. Die levels waren meestal woonkamers, of het dak van het huis. Daar waren dan de nodige pijpleidingen in kapot (vlammen enzo). De aliens lagen overal op de loer, maar konden doodgeschoten worden.

Het tweede spel was een fighting game. Je kon je eigen plastic pop samenstellen, en aan elke arm dan een toets toekennen. Daarna vocht je tegen een ander mannetje in een keuken, of op een bureau. Het spel was 3D.
Army men ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje

Parasietje

linux-geek

Geen army men. Het waren echt action figures, geen plastic leger-mannekes. Helaas. Het lijkt heel goed op GI-Joe, maar dat is het niet...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
Ik ben (nog steeds) op zoek naar een spel op de PC:
Het heeft heel veel weg van Worms en Hedgewars
Maar bij het spel wat ik zoek, kon je zelf een soort wagen kiezen en wapens enzo. (je eigen avater pimpen zeg maar). Je kon die kopen d.m.v punten die je wint tijdens 'gevechten'. Het was ook allemaal 'getekend'.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word zelf ERG gefrustreerd dat ik geen1ns meer een deel van de naam ken |:( |:( HELP! :(

Het werd ook altijd door volop veel mensen gespeeld, dus er moet toch wel iemand zijn die snapt wel spel ik bedoel :X

In de tussentijd ga ik nog diep nadenken wat ik nog meer kan herinneren, maar heb zoveel haar niet meer over 8)7
Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Beukgevaar op 08-06-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beukgevaar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:48:
Ik ben (nog steeds) op zoek naar een spel op de PC:
Het heeft heel veel weg van Worms en Hedgewars
Maar bij het spel wat ik zoek, kon je zelf een soort wagen kiezen en wapens enzo. (je eigen avater pimpen zeg maar). Je kon die kopen d.m.v punten die je wint tijdens 'gevechten'. Het was ook allemaal 'getekend'.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik word zelf ERG gefrustreerd dat ik geen1ns meer een deel van de naam ken |:( |:( HELP! :(

Het werd ook altijd door volop veel mensen gespeeld, dus er moet toch wel iemand zijn die snapt wel spel ik bedoel :X

In de tussentijd ga ik nog diep nadenken wat ik nog meer kan herinneren, maar heb zoveel haar niet meer over 8)7
Alvast bedankt
Klint als Gunbound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
JAAAAAAAAAA!! Je bent geweldig :D Helemaal top!!!! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Beukgevaar op 08-06-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje

Parasietje

linux-geek

Kaching!! Geweldig, dankjewel! Ik was op zoek naar 'toy soldiers', maar omdat er al een film en een F.E.A.R.-uitbreiding en een eminem-nummer onder die naam was...

Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst met een collega over een aantal oude games en opeens kwam het volgende in me op.

Heel vroeger had ik een spel waar je in een soort van ruimteschip zit. Vaak moest je door allerlij gangen heen vliegen en andere vijanden neer schieten. Wat ik erg kenmerkend van het spel vond was dat de 3D gangenstelsel me nogal misselijk maakte. Je ging vaak ook ondersteboven een gang in waarna je soms in erg lastige posities in kwam.

Ik herinner me er helaas weinig van dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Descent?

Afbeeldingslocatie: http://www.file-extensions.org/imgs/app-picture/2813/descent-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:40:
Ik had laatst met een collega over een aantal oude games en opeens kwam het volgende in me op.

Heel vroeger had ik een spel waar je in een soort van ruimteschip zit. Vaak moest je door allerlij gangen heen vliegen en andere vijanden neer schieten. Wat ik erg kenmerkend van het spel vond was dat de 3D gangenstelsel me nogal misselijk maakte. Je ging vaak ook ondersteboven een gang in waarna je soms in erg lastige posities in kwam.

Descent?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:40:

Descent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh yes! Descent inderdaad. God, nog maar eens kijken waar ik het vandaan kan halen. Bedankt.

Forsaken was het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik ben al een tijdje opzoek naar een spelletje wat (naar mijn herinnering) iets van buurman en buurman heette.

Het doel van het spel was om het huis van de buurman kapot te schieten met het zwarte kanon wat in je voortuin stond. Degene waarvan het huis als eerste kapot was, verloor. Ik dacht dat het spelletje rond 92-95 is uitgekomen. Of het op dos of 3.11 uitgekomen is weet ik niet zeker.

Ik dacht eerst dat het van davilex of idéé software was, maar helaas.

wie kan mij helpen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Descriptor op 12-06-2009 12:20 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 12-09 12:37
Ik zoek een spel wat ik, volgens mij op de C64, veel gespeeld heb.

Ik weet niet meer wat het doel was van het spel, maar het is een soort van RPG. Je bent een jongen van een jaar of 12 en het spel speelt zich af in een school. Je bent bewapend met een katapult waarmee je leerlingen en leraren/leraressen mee kunt neerschieten. Als je een leraar/lerares neerschiet zal hij vallen, vervolgens kun je via zijn/haar hoofd iets wat aan het plafond hangt raken (voorwerp wat je schiet ketst via het hoofd naar boven). Je moet daarbij goed opletten dat je niet gezien wordt tijdens het schieten (anders krijg je straf).

Ik was toen een jaar of 10 (ben nu 27) toen ik het speelde, dus erg lang geleden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameconsole inc zwart wit tv en plakschermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:34:
Ik zoek een spel wat ik, volgens mij op de C64, veel gespeeld heb.

Ik weet niet meer wat het doel was van het spel, maar het is een soort van RPG. Je bent een jongen van een jaar of 12 en het spel speelt zich af in een school. Je bent bewapend met een katapult waarmee je leerlingen en leraren/leraressen mee kunt neerschieten. Als je een leraar/lerares neerschiet zal hij vallen, vervolgens kun je via zijn/haar hoofd iets wat aan het plafond hangt raken (voorwerp wat je schiet ketst via het hoofd naar boven). Je moet daarbij goed opletten dat je niet gezien wordt tijdens het schieten (anders krijg je straf).

Ik was toen een jaar of 10 (ben nu 27) toen ik het speelde, dus erg lang geleden.

Iemand?
Skool Daze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 12-09 12:37
Jaaaa, dat is um inderdaad, bedankt!. Grappig dat ik het deuntje gelijk herkende, terwijl ik het al een jaar of 17 niet meer gehoord heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel wat ik vroeger veel speelde. De naam ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet op komen.

Het was een soort racespel in de ruimte waarbij er geen echte bochten gemaakt werden. Wel waren er obstakels op de weg of werd de weg af en toe smaller of breder. Er werd gevlogen in een schip met twee relatief grote straalmotoren en het kon van links naar rechts over de weg verschuiven en springen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:31:
Ik zoek een spel wat ik vroeger veel speelde. De naam ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet op komen.

Het was een soort racespel in de ruimte waarbij er geen echte bochten gemaakt werden. Wel waren er obstakels op de weg of werd de weg af en toe smaller of breder. Er werd gevlogen in een schip met twee relatief grote straalmotoren en het kon van links naar rechts over de weg verschuiven en springen.

Iemand een idee?
Wanneer was vroeger? Een grove tijdsindicatie zou helpen. Weet je misschien ook iets te zeggen over het platform (SNES, PC, etc.)? Was het echt in de ruimte, of was het gewoon futuristisch. F-Zero is namelijk het eerste wat er door mijn hoofd ging, maar dat is niet in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:31:

Iemand een idee?
Wipeout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was inderdaad het platform en de tijd vergeten. Het was op de pc en in het begin van de jaren 90. Het was wel echt in de ruimte, niet op een planeet. Er was echter wel zwaartekracht en een soort circuit dus.

Wipeout is het niet, die had ik ook voor de psx, was ook leuk:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
S.T.U.N Runner dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat was hem ook niet.

Het lijkt een beetje hierop.
Afbeeldingslocatie: http://www.flasharcade.com/images/bigthumbs/The_Space_Race.jpg
Met zo'n weg midden door de ruimte, maar dan pixeliger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Nog een laatste gokje :) : Skyroads :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa!!:D Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oeh, Skyroads was gaaf. Heb ik vele uren mee doorgebracht. Met vele frustraties tot en met. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapixx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01-2018
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een spel gespeeld dat erg op Galcon (http://www.galcon.com/), maar dan met wat minder gekleurde graphics en (dacht ik) gemaakt in Java. Het level was veel groter, en de planeten stonden meer in een grote gordel verspreid in plaats van verspreid over de hele kaart.

Alles was redelijk zwart/wit, op de schepen/seeds oid na, die groen waren. Weet iemand welk spel ik bedoel?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een liedje, maar die zit dus in een game. Alleen weet ik niet hoe de game heet dus bij deze :)
Het was een gameboy spel (voor al dat advance en color gedoe). Ik speelde het op een 32 in 1 cartridge waarop spellen als tennis, battle tanks, etc. etc. op zat.
Het spel zelf had de hele tijd een of ander klasiek muziekstuk deuntje op de achtergrond.
Je speelde een ridder die je van boven af zag.
Het speelde zich af in een groot level afgeschermd door muren en ingangen waar de monsters niet uit konden. Er was zelfs een bos die van boven af eruit zag als een swastika.
Er zaten schildjes over het level verspreid of eetborden die je kon oppakken en volgens mij inleveren in een huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:14:
Ik zoek een liedje, maar die zit dus in een game. Alleen weet ik niet hoe de game heet dus bij deze :)
Het was een gameboy spel (voor al dat advance en color gedoe). Ik speelde het op een 32 in 1 cartridge waarop spellen als tennis, battle tanks, etc. etc. op zat.
Het spel zelf had de hele tijd een of ander klasiek muziekstuk deuntje op de achtergrond.
Je speelde een ridder die je van boven af zag. a
Het speelde zich af in een groot level afgeschermd door muren en ingangen waar de monsters niet uit konden. Er was zelfs een bos die van boven af eruit zag als een swastika.
Er zaten schildjes over het level verspreid of eetborden die je kon oppakken en volgens mij inleveren in een huisje.
Klinkt als Legend of Zelda.

[ Voor 79% gewijzigd door Fox op 20-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik zoek al een tijdje naar de naam van volgend spel:

Je zit in een huisje met een groot kanon op het dak. Hiermee moet je vliegtuigjes en parachutisten neerknallen.

Op het einde van de level rijd er een ambulance naar je huis en stapt er een ventje uit met een pizza. Dan begint weer een nieuw moeilijker level.

Was op pc, Windows 95 - 98 tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door 0X55AA op 20-06-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen zelda/link helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
0X55AA schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:31:
Ik zoek al een tijdje naar de naam van volgend spel:

Je zit in een huisje met een groot kanon op het dak. Hiermee moet je vliegtuigjes en parachutisten neerknallen.

Op het einde van de level rijd er een ambulance naar je huis en stapt er een ventje uit met een pizza. Dan begint weer een nieuw moeilijker level.

Was op pc, Windows 95 - 98 tijd.
Night Raid?
Door Software Creations 1993
Afbeeldingslocatie: http://www.dosgames.com/screens/nightraid.gif

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt iig als een Paratrooper-kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:36:
Gameconsole inc zwart wit tv en plakschermpjes.
Vectrex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een tetris-achtig spel.

In plaats van tetris-blokjes, moet je hier capsules (van die pillen die je soms bij de dokter krijgt) met twee verschillende kleuren bij elkaar kan krijgen.

Het werd destijds gespeeld op een 386 en ik weet er echt niet heel veel meer van.

Als iemand kan helpen: Zeer fijn! _/-\o_

You can't trust freedom when it's not in your hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Misschien is de DOS versie van Dr. Mario: Dr. Rudy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Hulde! dat is hem inderdaad. Zeer bedankt! _/-\o_ _/-\o_

You can't trust freedom when it's not in your hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik zocht een game maar heb em inmiddels gevonden: Wings Of Fury! En wat blijkt? Er is een gratis remake uit! Leuk voor de retrogamers onder ons!

Te downloaden op http://wingsoffury2.com

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/wings-old.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/wings-new.png

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Wow, Wings of Fury was idd erg vet, en die remake ziet er op het eerst oog ook leuk uit. Ik ga hem zelfs denk ik ff downloaden, bedankt voor de tip!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik zoek een game van een paar jaar terug en ben de naam vergeten...

Het eindigde op ......lord 2

Het was een RPG spel en je zat op een spinachtig beestje en je moest lopen door een level kwam je wat andere mensen op spinnen tegen en daar moest je dan tegen battlen met behulp van beestjes summonen en kaarten/skills gebruiken.

weet een iemand welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:39:
Ik zocht een game maar heb em inmiddels gevonden: Wings Of Fury! En wat blijkt? Er is een gratis remake uit! Leuk voor de retrogamers onder ons!

Te downloaden op http://wingsoffury2.com

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]
Ik kan me ook nog een spel voorhalen wat hier op lijkt met splitscreen mogelijkheid en rode, blauwe, groene of gele vliegtuigjes als player kleur optie.

Kan echt niet meer op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
stoeber schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:16:
Ik zoek een game van een paar jaar terug en ben de naam vergeten...

Het eindigde op ......lord 2

Het was een RPG spel en je zat op een spinachtig beestje en je moest lopen door een level kwam je wat andere mensen op spinnen tegen en daar moest je dan tegen battlen met behulp van beestjes summonen en kaarten/skills gebruiken.

weet een iemand welk spel ik bedoel?
De omschrijving doet me gelijk denken aan Etherlords / Etherlords II van Nival Interactive. Het lijkt een beetje op Heroes of Might & Magic, maar bij de gevechten gebruik je kaarten om de tegenstander te verslaan of om zelf beesten te summonen. Ik vond het beide wel aparte games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Malthus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:50:
[...]

De omschrijving doet me gelijk denken aan Etherlords / Etherlords II van Nival Interactive. Het lijkt een beetje op Heroes of Might & Magic, maar bij de gevechten gebruik je kaarten om de tegenstander te verslaan of om zelf beesten te summonen. Ik vond het beide wel aparte games...
Kijk thx man dat was de titel die ik zocht!!!

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel waarbij je met een voertuig over een blok dat in de ruimte hangt moet rijden/vliegen. Je moet je voertuig naar links en naar rechts bewegen om de obstakels en gaten te ontwijken. Ik geloof dat het spel een futuristisch tintje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:58:
Ik zoek een spel waarbij je met een voertuig over een blok dat in de ruimte hangt moet rijden/vliegen. Je moet je voertuig naar links en naar rechts bewegen om de obstakels en gaten te ontwijken. Ik geloof dat het spel een futuristisch tintje had.
Klinkt een beetje als Moon Patrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Is het soms Skyroads? Toevallig zocht laatst iemand in dit topic dat spel.

Hier heb je de flash versie van Skyroads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Zonder twijfel Skyroads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
he,
ik zoek een racespel met auto's (duuuuh) (ik nam vaak de gele).
met een level dat was een grote woestijn met een race ring eromheen met tunnels en kloven.
het is heel oud want we speelde het in de zelfde tijd als toen quake 3 arena.
misschien weet iemand het.
erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
tim86 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:17:
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een tetris-achtig spel.

In plaats van tetris-blokjes, moet je hier capsules (van die pillen die je soms bij de dokter krijgt) met twee verschillende kleuren bij elkaar kan krijgen.

Het werd destijds gespeeld op een 386 en ik weet er echt niet heel veel meer van.

Als iemand kan helpen: Zeer fijn! _/-\o_
Volgens mij is dit Dr. Mario welke op de NES is uitgebracht. Blijkbaar is het zelfde spel, of een afgeleide hiervan op de pc verschenen.

(^^^ Ik moet nog wakker worden, vraag was al beantwoord)

[ Voor 4% gewijzigd door Henneo op 06-07-2009 13:30 ]

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
erik23 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:17:
he,
ik zoek een racespel met auto's (duuuuh) (ik nam vaak de gele).
met een level dat was een grote woestijn met een race ring eromheen met tunnels en kloven.
het is heel oud want we speelde het in de zelfde tijd als toen quake 3 arena.
misschien weet iemand het.
erik
lol, zo oud is dat dan nog niet. Maargoed, kan het soms Need for Speed II SE zijn?

Afbeeldingslocatie: http://img.verycd.com/posts/0509/post-316748-1127202561.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ui09.gamespot.com/1288/f50s_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook NFS III zijn. Maar dat is geen ring maar gewoon een baan tussen de rotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

Je had vroeger ook een spel waarbij je je eigen racebaan kon maken, en vervolgens er zelf overheen rijden.
Iemand een ideetje hoe dat heet?

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killbillfast schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:04:
Je had vroeger ook een spel waarbij je je eigen racebaan kon maken, en vervolgens er zelf overheen rijden.
Iemand een ideetje hoe dat heet?
Stunts misschien?
Pagina: 1 ... 6 ... 72 Laatste