EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is dat niet Stunts? Er is een moderne remake van te vinden op www.ultimatestunts.nlkillbillfast schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:04:
Je had vroeger ook een spel waarbij je je eigen racebaan kon maken, en vervolgens er zelf overheen rijden.
Iemand een ideetje hoe dat heet?
Dat is em zonder twijfel! vielen dank.
Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam
ik weet dat we het eerst op een lan party van men broer deden met een aantal computers (dus het is multiplayer) en het was redelijk 3d.
ik zal wat fotos van dat feestje zoeken voor een screenshot en ik zal men oom eens vragen.
erik
edit:
[img][img]http://s560.photobucket.com/albums/ss47/pieno23/?action=view¤t=LAN3.jpg[/img][/img]
als de foto het niet doen kijk hier naar het enige plaatje.
ik heb een plaatje gevonden KEEEIIII slecht.
zoals je de monitor ziet is het niet echt nieuw.
dit was 2002
erik
[ Voor 35% gewijzigd door erik23 op 07-07-2009 10:35 ]
[ Voor 87% gewijzigd door erik23 op 07-07-2009 10:34 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
Verwijderd
Speelt zich af in een soort arena (soort halve bol).
Beetje futuristisch. Je bent een poppetje dat door die bol glijdt en dan is er ook een stalen kogel in die bol die je moet proberen in 1 van de 4 holes te stoten aan de bovenkant van die arena maar er is ook nog een ander gastje die tegelijk door die arena glijdt, die hetzelfde probeert zou ook vet zijn als bluetooth multiplayer, ik kan maar niet op de naam komen.
Iemand enig idee?
je zou het een beetje kunnen zien als het airhockey spelletje van nu, maar dan in een grote kom met gladde wanden waarin twee poppetjes op een soort van skateboards (maar dan zonder wieltjes) in rondglijden. Ook was er de mogelijkheid tegen elkaar aan te botsen (en zelfs elkaar uit de arena te stoten) Je moest zelf ook oppassen dat je niet uit die arena vloog, of dat je de bal eruit stootte (in plaats van in 1 van de holes)
Ik heb het spel voor de laatste keer gespeeld zo'n 15 jaar geleden (denk op een pc maar weet ik niet 100% zeker)
Verwijderd
Voor wat ik me kan herinneren is het een zwart/wit spelletje waarbij je een kanon hebt en de hoek waaronder deze schiet kunt instellen, de bedoeling is dat je het legertje pixels zo lang mogelijk van je af houdt.
Wie?

[ Voor 9% gewijzigd door Step op 09-07-2009 21:49 ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Black Hawk?Step schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:49:
Ik ben op zoek naar een spel op de C64, was een vliegtuig spel van boven af en je kon alleen of met splitscreen een parcours afleggen. Ik kan me alleen nog het blauwe vliegtuigje herinneren. Zo jammer dat ik niet meer weet! Iemand?Met een screenshot zou ik een heel eind komen!
Edit: River Raid waarschijnlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door GZ op 09-07-2009 22:08 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Beide zijn het niet al lijkt het veel op River Raid, volgens mij zag het er een tikkeltje mooier uit!
Klinkt als Hyperblade.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:45:
Ik zoek een oud spel op de pc.
Beetje futuristisch. Je bent een poppetje dat door die bol glijdt en dan is er ook een stalen kogel in die bol die je moet proberen in 1 van de 4 holes te stoten aan de bovenkant van die arena maar er is ook nog een ander gastje die tegelijk door die arena glijdt, die hetzelfde probeert zou ook vet zijn als bluetooth multiplayer, ik kan maar niet op de naam komen.
Iemand enig idee?

Het eerste dat bij me opkwam was "Destruction Derby"erik23 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:21:
sorry het was geen van allen maar ik heb mijn gedachten naar voren gehaald voor meer info.
ik weet dat we het eerst op een lan party van men broer deden met een aantal computers (dus het is multiplayer) en het was redelijk 3d.
ik zal wat fotos van dat feestje zoeken voor een screenshot en ik zal men oom eens vragen.
erik
edit:
[[url="[img]http://s560.photobucket.com/albums/ss47/pieno23/?action=view¤t=LAN3.jpg[/img]"]afbeelding[/url]]
als de foto het niet doen kijk hier naar het enige plaatje.
ik heb een plaatje gevonden KEEEIIII slecht.
zoals je de monitor ziet is het niet echt nieuw.
dit was 2002
erik
Verwijderd
Ik heb het zelf voor de eerste x twee jaar geleden gespeeld en er waren vrij wat versies van. Ook betaalde. Je kon je eigen baan bouwen met allerlei loopings, sprongen enomhoog en omlaag. Ook had je gewoon vaste levels.
Ook kon je het volgens mij op internet spelen!(?)
Iemand enig idee hoe dit spel heet(me de varianten?)?
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 14:31 ]
TrackMania?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:30:
hoi, ik zoek een racespel.
Ik heb het zelf voor de eerste x twee jaar geleden gespeeld en er waren vrij wat versies van. Ook betaalde. Je kon je eigen baan bouwen met allerlei loopings, sprongen enomhoog en omlaag. Ook had je gewoon vaste levels.
Ook kon je het volgens mij op internet spelen!(?)
Iemand enig idee hoe dit spel heet(me de varianten?)?
Alvast bedankt!
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Ik weet het al
Elastomania
[ Voor 18% gewijzigd door chimera2 op 10-07-2009 14:42 ]
Verwijderd
Wings komt bij me op, maar weet geeneens of dat klopt....Step schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:14:
[...]
Beide zijn het niet al lijkt het veel op River Raid, volgens mij zag het er een tikkeltje mooier uit!
Verwijderd

vliegtuigje is ook niet blauw en multiplayer kan ik me niet herinneren
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 15:38 ]
Thanks voor 't speurwerk, maar het is niet de game die ik zoek. Het principe is hetzelfde, het was echter geen echte '3D game', meer een game waarbij je van schuin bovenaf op de (omgekeerde) koepel keek waarin de poppetjes bewogen. Volgens mij ook wat ouder dan deze game
Verwijderd
Het was een soort western achtig spel met af en toe real life beelden er door heen??
Je had dan een groot tv scherm voor je neus en je kon dan met van revolvers gaan schieten.
Verwijderd
Paratrooper!Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:40:
Spel gespeeld zo'n 24 jaar geleden op een Apple computer.
Voor wat ik me kan herinneren is het een zwart/wit spelletje waarbij je een kanon hebt en de hoek waaronder deze schiet kunt instellen, de bedoeling is dat je het legertje pixels zo lang mogelijk van je af houdt.
Wie?
Verwijderd
Zaxxon?Step schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:49:
Ik ben op zoek naar een spel op de C64, was een vliegtuig spel van boven af en je kon alleen of met splitscreen een parcours afleggen. Ik kan me alleen nog het blauwe vliegtuigje herinneren. Zo jammer dat ik niet meer weet! Iemand?Met een screenshot zou ik een heel eind komen!
Jammer maar de correcte naam is nog niet genoemd, de heren met de screenshots: die is het ook niet
Ik mis het wel, het zit echt achterin me geheugen
River Raid of Zanac misschien?Step schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:49:
Ja!!!!! Jij bedoelt Fast Draw Showdownjoekoe schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een spel wat vroeger ook terug gevonden kon worden in speelhallen.
Het was een soort western achtig spel met af en toe real life beelden er door heen??
Je had dan een groot tv scherm voor je neus en je kon dan met van revolvers gaan schieten.
Verwijderd
Blue Max of Flying Shark?Step schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:49:
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Nee helaas, ik hoop em echt misschien tegen te komen. Al begin ik nu wel te twijfelen, bij geen enkele game die jullie noemen zijn de graphics beter... misschien is het dan toch een Amiga spel? (ik heb de C64 en Amiga gehad) maar zover ik weet speelde ik dit op de C64.Nappa schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:58:
Alleykat misschien?
Iemand een idee voor de Amiga (en C64) misschien?
[sorry jongens
Oh ja en dan nog een vraagje. Ik ben opzoek naar een leuke "castle defense" game. Ik bedoel dan een spel waar je in een kasteel zit en je je stadsmuren moet verdedigen (zoals stronghold, maar dan eenvoudiger) of iets dat hier op lijkt. Alvast bedankt!
Mijn held!!! Dit zoek ik al jaren!!FloydRaalte schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:39:
Ik zocht een game maar heb em inmiddels gevonden: Wings Of Fury! En wat blijkt? Er is een gratis remake uit! Leuk voor de retrogamers onder ons!
Te downloaden op http://wingsoffury2.com
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Verwijderd
Het gaat om een soort side-scrolling puzzel/adventure-spel. Je bent een mannetje in de vorm van een ei. (niet echt een ei, maar die vorm heeft ie wel, met benen, armen en ogen lol
Je moet dus sidescrollen en je komt obstakels tegen en die moet je puzzelgewijs overbruggen.
Herkend iemand deze game?
Volgens mij was het de 486, maar dat weet ik ook al niet zeker
Verwijderd
Een game uit de Dizzy serie, misschien ?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:28:
Ik zoek zo dus ook al jaren een oude game, ik weet de naam uiteraard niet en ook de makers zijn niet bij mij bekend. Ik ben zelfs duizenden screenshots afgegaan, random, om hem te vinden.
Het gaat om een soort side-scrolling puzzel/adventure-spel. Je bent een mannetje in de vorm van een ei. (niet echt een ei, maar die vorm heeft ie wel, met benen, armen en ogen lol
Je moet dus sidescrollen en je komt obstakels tegen en die moet je puzzelgewijs overbruggen.
Herkend iemand deze game?
Volgens mij was het de 486, maar dat weet ik ook al niet zeker
Overduidelijk Mad Dog McCree van American Lasergames:joekoe schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een spel wat vroeger ook terug gevonden kon worden in speelhallen.
[codeHier stond een plaatje[/code]
Is later ook op CDi en PC verkocht, heb ik beiden nog liggen. Spellen zag je destijds echt overal staan; zijn er niet veel van overgebleven denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Richard op 15-07-2009 21:58 . Reden: Plaatje verwijderd ivm deeplinking ]
20*350ZO45°
...en nu ook op de Wii verkrijgbaarRichard schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:02:
[...]
Overduidelijk Mad Dog McCree van American Lasergames:
Is later ook op CDi en PC verkocht, heb ik beiden nog liggen. Spellen zag je destijds echt overal staan; zijn er niet veel van overgebleven denk ik.
Verwijderd
Het was volgens mij niet op een windows machine. De OS die ik had was een command line, en met een command kreeg je een GUI, maar dat was puur een paar icoontjes met een titel eronder.
Die OS zoek ik ook btw
Verder het spel zelf, het was een platformer. Veel kan ik er eigenlijk niet meer van herrineren, dit wel:
Je was een blond (geelharig) mannetje
Volgens mij een rood pakje/lichaam geval.
Zodra je 't spel opstartte zag je een groot bos met wat kastelen dacht ik.
Volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, zat er een grote rooie border om die "map" heen.
Het eerste level, of 1 van de eerste denk ik, begon je in een gebouw/kasteel/watdanook, en was er water met een haai erin. Hier kon je dan overheen komen dmv een platformpje.
Als je dood ging in dit spel, was het echt bijna precies Super Mario Bros stijl. Dus dat het poppetje jou kant op kijkt, en dan een stukje omhoog, en dan omlaag het level uit valt zegmaar.
Welk spel zoek ik?
EDIT: nvm, ik heb het spel gevonden, het heet Secret Agent.
Jij moet als soort van slang zijnde, steeds gebieden afzetten zodat je minimaal X% van het level in handen krijgt zodat de baas dood gaat.
door de kleintjes in te sluiten in jouw gebiedjes gaan zij ook dood.
wie o wie kent dit spel
Dank alvast
gewoon nee.
Verwijderd
Het originele spel is volgens mij Qix, maar er zijn vele afgeleiden/remakes van, zoals Fantasia ( de sexy arcade versies ), Volfied etc.SanderPS3 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:21:
Ik zoek een spel waarbij je van boven af een groot gebied ziet, in dat gebied zweeft een "master" baas rond, en een x aantal kleintjes.
Jij moet als soort van slang zijnde, steeds gebieden afzetten zodat je minimaal X% van het level in handen krijgt zodat de baas dood gaat.
door de kleintjes in te sluiten in jouw gebiedjes gaan zij ook dood.
wie o wie kent dit spel
Dank alvast
JaaaaaVerwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:48:
[...]
Het originele spel is volgens mij Qix, maar er zijn vele afgeleiden/remakes van, zoals Fantasia ( de sexy arcade versies ), Volfied etc.
Volfied is de gene die ik zoek !
Thnx alot
Was hier al tijden naar op zoek !!
gewoon nee.
Verwijderd
Soort rollercoaster tycoon, maar dan op het strand, moest je barretjes bouwen enzo.
Was volgens mij altijd op een eiland en dan kwam er een grote boot met nieuwe toeristen.
Je had ook strandwacht , kon je het strand sluiten, als er haaien waren.
Ik ken het als Stix/Styx 64 (op de Commodore 64), geweldig spelletje!SanderPS3 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:03:
[...]
Jaaaaa
Volfied is de gene die ik zoek !
Thnx alot!!
Was hier al tijden naar op zoek !!
Klinkt als een "tycoon" spel, dus zoek eens in de volgende lijst:Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:15:
Een game voor de pc, denk al 5 jaar geleden
Soort rollercoaster tycoon, maar dan op het strand, moest je barretjes bouwen enzo.
Was volgens mij altijd op een eiland en dan kwam er een grote boot met nieuwe toeristen.
Je had ook strandwacht , kon je het strand sluiten, als er haaien waren.
Wikipedia: Chronology of business simulation video games
Ik zou zelf denken aan Tropico: Paradise Island
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
TNXXX , ik heb zoveel geprobeert, alles met beach, holiday, toch niet goed genoeg gezocht
bedankt
Dit is een lijstje van een oude gameboy cart. Overigens zijn dat "illegale cardridges" over het algemeen:Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:14:
Ik zoek een liedje, maar die zit dus in een game. Alleen weet ik niet hoe de game heet dus bij deze
Het was een gameboy spel (voor al dat advance en color gedoe). Ik speelde het op een 32 in 1 cartridge waarop spellen als tennis, battle tanks, etc. etc. op zat.
Het spel zelf had de hele tijd een of ander klasiek muziekstuk deuntje op de achtergrond.
Je speelde een ridder die je van boven af zag.
Het speelde zich af in een groot level afgeschermd door muren en ingangen waar de monsters niet uit konden. Er was zelfs een bos die van boven af eruit zag als een swastika.
Er zaten schildjes over het level verspreid of eetborden die je kon oppakken en volgens mij inleveren in een huisje.
1. mario world
2. moto maniacs
3. loder runner
4. bomb jack
5. dr mario
6. alley way
7. space invader
8. pitman
9. pop up
10. battle city
11. tennis
12. volley fire
13. tetris
14. penguin land
15. flipull
16. mario world
17. moto bike
18. kingkong escape
19. bomber man
20. virus of g8
21. arkanoid
22. star gate
23. pitboy
24. woody pop
25. tank 94
26. tennis ace
27. gradius 3
28. super teris
29. penguin egg
30. easy flipull
31. marioland
32. hang on
Ik ken ze allemaal niet, maar je zou even kunnen zoeken hiertussen.
Ik bedoel natuurlijk ik ken ze niet allemaal!

Ik zoek namelijk een handheld waar één spel op staat, namelijk het stapelen van dozen op lopende banden. Het leuke aan het spel was dat je twee schermen had (naast elkaar!) waarbij de ook twee poppetjes bestuurde (ieder aan één kant van een lopende band). Poppetjes konden alleen naar boven en naar beneden lopen.
Je kon de handheld ook dichtklappen.
-
Verwijderd
Deze multiscreen nintendo Game & Watch, misschien ?SysRq schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:27:
Mag het ook een handheld spel zijn?![]()
Ik zoek namelijk een handheld waar één spel op staat, namelijk het stapelen van dozen op lopende banden. Het leuke aan het spel was dat je twee schermen had (naast elkaar!) waarbij de ook twee poppetjes bestuurde (ieder aan één kant van een lopende band). Poppetjes konden alleen naar boven en naar beneden lopen.
Je kon de handheld ook dichtklappen.

Bedankt!! Nu even op Marktplaats/ ebay gaan snuffelen, het lijkt me erg leuk om het weer eens te spelen. Vroeger ontzettend veel gedaan...
-
Verwijderd
En anders is er altijd nog de GBA versieSysRq schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:55:
Dat was hem! \o/
Bedankt!! Nu even op Marktplaats/ ebay gaan snuffelen, het lijkt me erg leuk om het weer eens te spelen. Vroeger ontzettend veel gedaan...
Het betreft een ruimte shooter waarbij alles vrij donker was. Je kocht in het begin een heel simpel schip, met hele zwakke wapens. Het spel zelf zag er redelijk 3d uit en draaide volgens mij op windows. (zou net rond de win 95 tijd zijn dacht ik, maar het kan ook zijn dat je het op moest starten vanuit MS-Dos, dit weet ik echter niet meer zeker)
Het typerende aan deze space adventure game vond ik wel dat je begon op een "basisschip" wat eigenlijk meer een handelspost was. Je kreeg verschillende missies om uit te voeren.
Wat misschien het meest kenmerkende was is wel dat wanneer je zomaar naar een planeet ging (ik weet iig zeker dat dit bij 1 van de 1e missies al gebeurde bij mij toen ik het voor het eerst speelde) dat je uit de lucht wordt geknald. Je moet communiceren met een planeet om toegang te krijgen ofzo.
Wie o wie?
Verwijderd
Frontier : Elite IIjbdeiman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:07:
Ik ben zelf ook op zoek naar een oud spel, ik zat op de basisschool of net op het voortgezet onderwijs, dat is nu zo'n 12 á 13 jaar geleden.
Het betreft een ruimte shooter waarbij alles vrij donker was. Je kocht in het begin een heel simpel schip, met hele zwakke wapens. Het spel zelf zag er redelijk 3d uit en draaide volgens mij op windows. (zou net rond de win 95 tijd zijn dacht ik, maar het kan ook zijn dat je het op moest starten vanuit MS-Dos, dit weet ik echter niet meer zeker)
Het typerende aan deze space adventure game vond ik wel dat je begon op een "basisschip" wat eigenlijk meer een handelspost was. Je kreeg verschillende missies om uit te voeren.
Wat misschien het meest kenmerkende was is wel dat wanneer je zomaar naar een planeet ging (ik weet iig zeker dat dit bij 1 van de 1e missies al gebeurde bij mij toen ik het voor het eerst speelde) dat je uit de lucht wordt geknald. Je moet communiceren met een planeet om toegang te krijgen ofzo.
Wie o wie?
Het spel wat ik bedoel was grafisch best wel mooi afgewerkt (zeker voor die tijd). Volgens mij had het ook iets met space in de naam, maar dat weet ik ook niet zeker.. Zoeken naar spellen met "space" in de naam is nou niet bepaald zoeken naar een naald op een lege tafel (behalve die naald dan
Het spel was wel echt veel meer 3d dan het Frontier, meer zwart werd gebruikt en de schepen waren ook redelijk donker... Je vloog tijdens de vluchten en missies meest tussen sterren/ planeten (Planeten zag je maar 1 tegelijk, omdat afstanden best groot waren) dus een zwarte achtergrond met lichte puntjes,dus schepen zie je ook pas vrij laat, maar ze zijn verder wel goed te onderscheiden.
Verwijderd
Dan zou het misschien wel Privateer of Privateer 2 kunnen zijn.jbdeiman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:46:
Helaas, dat is hem niet.. ik geloof echt dat het windows 95 tijdperk was.. (moet haast wel, kan ook net beginperiode win98 geweest zijn bij nadere berekening)
Het spel wat ik bedoel was grafisch best wel mooi afgewerkt (zeker voor die tijd). Volgens mij had het ook iets met space in de naam, maar dat weet ik ook niet zeker.. Zoeken naar spellen met "space" in de naam is nou niet bepaald zoeken naar een naald op een lege tafel (behalve die naald dan)
Het spel was wel echt veel meer 3d dan het Frontier, meer zwart werd gebruikt en de schepen waren ook redelijk donker... Je vloog tijdens de vluchten en missies meest tussen sterren/ planeten (Planeten zag je maar 1 tegelijk, omdat afstanden best groot waren) dus een zwarte achtergrond met lichte puntjes,dus schepen zie je ook pas vrij laat, maar ze zijn verder wel goed te onderscheiden.
Echter kan ik er op internet helemaal niets over vinden. Dat zou ik wel graag willen. Is er iemand die er wel iets over kan vinden ?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Heel laat! Maar ik moest er ineens weer aan denken toen ik de review van Trine zag. Ik bedoelde inderdaad Blackthorne! Supergame! Bedankt!
Iemand anders noemde Contra. Totaal anders, maar ook een van mijn all time favourites.
Toch knap dat je hem hebt gevonden, zeker omdat ik dacht dat er iets met space in de titel zat.
[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 25-07-2009 09:59 ]
Vanuit de commandline naar een GUI, dit kan een aantal dingen zijn:Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:15:
Ik zoek ook een spel, een heel erg oud spel. Die ik zeker 10-15 jaar geleden speelde.
Het was volgens mij niet op een windows machine. De OS die ik had was een command line, en met een command kreeg je een GUI, maar dat was puur een paar icoontjes met een titel eronder.
Die OS zoek ik ook btw
- de MS-DOS GUI zijn, gemaakt in 1983
- FreeDOS - openGEM (GUI)

- Heel misschien Windows 2:

Verder zou ik het zo niet weten. Ik weet wel dat we niet iets met icoontjes hadden maar ms-dos shell gebruikten. Overigens die Icoontjes met een titel: Windows 3.11 klinkt wat dat betreft wel redelijk in de richting, maar die had weer een startbalk
Verwijderd
ToegevoegdLoki.Nya schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:34:
Misschien handig om Video Game Rebirth bij de links in de OP te zetten? Vooral voor consoles is er veel te vinden in hun database.
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Lol die plaatjes, zeker voor mijn tijd XD, wat een luxe vandaag de dag,jbdeiman schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:37:
[...]
Vanuit de commandline naar een GUI, dit kan een aantal dingen zijn:
- de MS-DOS GUI zijn, gemaakt in 1983
- FreeDOS - openGEM (GUI) [afbeelding]
- Heel misschien Windows 2: [afbeelding]
Verder zou ik het zo niet weten. Ik weet wel dat we niet iets met icoontjes hadden maar ms-dos shell gebruikten. Overigens die Icoontjes met een titel: Windows 3.11 klinkt wat dat betreft wel redelijk in de richting, maar die had weer een startbalk
Ik zoek een spel, weet er weinig over te vertellen was op de gamecube dat weet ik wel, moest je met gekke karretjes door olievelden ofzo rijden, iets smokkelen.
help
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:37 ]
Verwijderd
misschien Starlancer?jbdeiman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:46:
Helaas, dat is hem niet.. ik geloof echt dat het windows 95 tijdperk was.. (moet haast wel, kan ook net beginperiode win98 geweest zijn bij nadere berekening)
Het spel wat ik bedoel was grafisch best wel mooi afgewerkt (zeker voor die tijd). Volgens mij had het ook iets met space in de naam, maar dat weet ik ook niet zeker.. Zoeken naar spellen met "space" in de naam is nou niet bepaald zoeken naar een naald op een lege tafel (behalve die naald dan)
Split screen tegen elkaar (kon vast ook tegen de computer). Top down, soort van lange canyon, zelf was je een grote vliegende robot, aan je eigen begin van de canyon kon je 'mannetjes' bouwen (dan moest je daar wel heengevlogen zijn geloof ik). Die mannetjes kon je dan richting je tegenstander sturen, en ook zelf die richting opvliegen om te helpen. Soort van 1D RTS dus.
http://eager.back2roots.org/DATA/B/BATIS.html
http://eager.back2roots.org/DATA/B/BATIS9.html
Kijk anders eens Hier voor een lijst met Amiga Strategy games
Verwijderd
Speedball ? Killerball ?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:45:
Ik zoek een oud spel op de pc.
Iemand enig idee?
Ik ben opzoek naar een race game die ik in ongeveer 1995-1998 heb gespeeld op een Sony MSX PC.
Je starten met een klein rood race autotje wat je kon besturen met de pijltjes toetsen, je bekeek alles van boven. Het was de bedoeling dat je binnen een bepaalde tijd voorbij een checkpoint was waarna je weer benzine kreeg en weer verder kon.
Onderweg moest je ook tegenliggers inhalen en die niet proberen te raken anders raakte je in de slip. Ook lagen er olie vlekken op de weg waar je voor uit moest kijken.
Ik geloof dat er ongeveer 10 levels waren en elk een andere omgeving. Langs het strand, in de sneeuw, woestijn/bergen enz.
Ik hoop dat iemand een idee heeft
Road Fighter?Kaytjuh schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:19:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een race game die ik in ongeveer 1995-1998 heb gespeeld op een Sony MSX PC.
Je starten met een klein rood race autotje wat je kon besturen met de pijltjes toetsen, je bekeek alles van boven. Het was de bedoeling dat je binnen een bepaalde tijd voorbij een checkpoint was waarna je weer benzine kreeg en weer verder kon.
Onderweg moest je ook tegenliggers inhalen en die niet proberen te raken anders raakte je in de slip. Ook lagen er olie vlekken op de weg waar je voor uit moest kijken.
Ik geloof dat er ongeveer 10 levels waren en elk een andere omgeving. Langs het strand, in de sneeuw, woestijn/bergen enz.
Ik hoop dat iemand een idee heeft
[ Voor 86% gewijzigd door Loki.Nya op 09-08-2009 18:27 ]
Het is een 3D RTS, enige kenmerkende features waren het gebruik van demonen, Supply carts, en boogschieters die meer effect hadden als ze heuvelafwaarts schoten
Iemand enig idee waar ik het over heb?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Whaha jaa dat is hem
Dankjewel hee daar heb ik me vroeger echt uren mee zoet gehouden
Warhammer: Dark Omen?Ubernerd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:35:
Ik ben op zoek naar een spel op de PC, zal zo'n 5-10 jaar oud zijn nu.
Het is een 3D RTS, enige kenmerkende features waren het gebruik van demonen, Supply carts, en boogschieters die meer effect hadden als ze heuvelafwaarts schoten
Wikipedia: Shogun: Total War
Je kon het splitscreen met 2 players spelen (en mss ook 1 player vs pc)
Je had een blauw en een groen tankje. Top down zicht.
Je begon in je eigen "basis", wat niet meer dan een vierkant was met 2 in/uitgangen.
Het hele speelveld was gevuld met zand (oid) daar moest je dan met je tank door rijden om het weg te doen.
Je had onderaan het scherm een armor en fuel balkje. Als 1 van de 2 leeg was, ging je dood.
Je kon ze bijladen door in je basis te gaan staan.
Als je in de vijandelijke basis stond, laadde alleen je fuel bij. Maar dat ging trager dan in je eigen basis.
Was in het Win95 tijdperk, multiplayer strategiespel. Soort rip-off van C&C, maar wat eenvoudiger. Je kon met tanks en poppetjes(?) gebieden veroveren.
Als ik het me goed herinner was het compleet 2d, en verloor je bijna altijd als je bij de start niet ongeveer de helft van de map in bezit nam. Je startte altijd onder of boven...
-
nope, ben er 99,99% zeker van dat het blauw en groen was...Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:11:
Rood en groen toevallig?
Firepower:
[afbeelding]
Verwijderd
2e vraag: vroeger in het NINT (nu heet het Nemo) draaide ook een text based strategie spel op een stuk of 6 computers. Hoe heette deze en waar ging het spel ook alweer om? Dit is ca. 18 jaar geleden iin het NINT dus.
Verwijderd
Kan eigenlijk alleen maar Herzog zijn...nou ja, je hebt het over splitscreen multiplayer, dus het zal Herzog Zwei zijn geweest.nietorigineel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:00:
Zoek een spel dat ik inmiddels misschien al wel 15 of meer jaar terug speelde. Bij iemand, dus ik weet niet zeker welk platform. Volgens mij niet DOS, maar Amiga of Atari of zoiets.
Split screen tegen elkaar (kon vast ook tegen de computer). Top down, soort van lange canyon, zelf was je een grote vliegende robot, aan je eigen begin van de canyon kon je 'mannetjes' bouwen (dan moest je daar wel heengevlogen zijn geloof ik). Die mannetjes kon je dan richting je tegenstander sturen, en ook zelf die richting opvliegen om te helpen. Soort van 1D RTS dus.

Myth, the fallen lords misschien?Ubernerd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:35:
Ik ben op zoek naar een spel op de PC, zal zo'n 5-10 jaar oud zijn nu.
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Ik zocht een snake variant, genaamd Nibbles(dacht ik), en uiteraard moest je hier bolletjes pakken, en zo een heel level clearen. Het was geen leeg veld als met normale snake, maar meer in de vorm van pacman.
De bolletjes waren vrij fors en grafisch zag het er allemaal niet super uit. Ik zou zweren dat het op de amiga of c64 was, aangezien dit de enige 2 spelcomputers zijn die ik me kan herrinneren waar ik zoiets op gespeeld heb. Het spel is veel te oud voor dos, dus dat kan het niet zijn..
Wie o wie kan me hiermee helpen, want als ik op google zoek naar images dan zit er echt niks bruikbaars tussen..
Het zag er toch een stuk beter uit dan dit bijvoorbeeld:
Wikipedia: Nibbles (video game)
[ Voor 9% gewijzigd door enira op 15-08-2009 19:25 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
voor de C64 hebben we Nibly en Super Nibblyjarnotjuh schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:12:
Ik ben een tijdje bezig met emulators en oude games. Ik zoek niet de naam van het spel(denk ik), maar meer het platform waar het op uitgebracht is.
Ik zocht een snake variant, genaamd Nibbles(dacht ik), en uiteraard moest je hier bolletjes pakken, en zo een heel level clearen. Het was geen leeg veld als met normale snake, maar meer in de vorm van pacman.
De bolletjes waren vrij fors en grafisch zag het er allemaal niet super uit. Ik zou zweren dat het op de amiga of c64 was, aangezien dit de enige 2 spelcomputers zijn die ik me kan herrinneren waar ik zoiets op gespeeld heb. Het spel is veel te oud voor dos, dus dat kan het niet zijn..
Wie o wie kan me hiermee helpen, want als ik op google zoek naar images dan zit er echt niks bruikbaars tussen..
Nibly, dat was hem inderdaad. Top!!Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:58:
[...]
voor de C64 hebben we Nibly en Super Nibbly
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Een PC-spel van een jaar of 8 schat ik, waarbij je met een onderzeebootje allemaal missies moest doen. Het speelde zich echter op kleine schaal af, en de oceaan waar je in rondging was eigenlijk een vijver. OP de bodem lag dus af en toe een flessendop oid.
Wie?
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 17-08-2009 17:31 ]
Het spel is een side scroller waarbij je een locomotief met een beer erin bestuurd. Het doel is alle wagons in het level aan de locomotief te koppelen, deze wagons (mijnkarretjes) te vullen bij een honingtoren en vervolgens naar het einde van het level te rijden. Obstakels wat ik kan herinneren waren hellingen spoorwissels en bijen die de honing uit de mijnkarretjes stelen.
Wie komt dit bekend voor?
Know Thyself
Het spel heeft (voor zover ik me kan herinneren) op één van de goede ouwe Twilight-CD's gestaan, en was een verzameling van puzzels en challenges zo moest je onder andere uit allerlei geknipte audio-stukjes één lopend geheel maken (ik herinner me zelfs nog dat een van de oplossingen van dit onderdeel was: "Yesterday, December 7th, 1941—a date which will live in infamy"). Verder ook puzzels met buizen en dergelijke...
Ik kan van de naam zeggen: Iets met genious ofzo, of brain, maar weet het niet zeker.
Iemand??
[ Voor 6% gewijzigd door Pannenkoekkie op 18-08-2009 14:12 ]
snake rattle 'n roll?jarnotjuh schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:12:
Ik ben een tijdje bezig met emulators en oude games. Ik zoek niet de naam van het spel(denk ik), maar meer het platform waar het op uitgebracht is.
Ik zocht een snake variant, genaamd Nibbles(dacht ik),.
http://www.consoleclassix..._Roll_NES_ScreenShot2.jpg
EDIT: hij was al gevonden : <
[ Voor 3% gewijzigd door itons op 18-08-2009 13:35 . Reden: al gevonden :( ]
Verwijderd
Guldkorn Expressen ?SoulWar1 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:20:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger op een Amiga of Atari heb gespeeld. Het was een spelcomputer waarbij je de diskette aan de zijkant erin deed, het toetsenbord zat uiteraard ingebouwd.
Het spel is een side scroller waarbij je een locomotief met een beer erin bestuurd. Het doel is alle wagons in het level aan de locomotief te koppelen, deze wagons (mijnkarretjes) te vullen bij een honingtoren en vervolgens naar het einde van het level te rijden. Obstakels wat ik kan herinneren waren hellingen spoorwissels en bijen die de honing uit de mijnkarretjes stelen.
Wie komt dit bekend voor?
Als ik het juist heb bedoel je het spel dat simpelweg Z heet:SysRq schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:20:
Ik zoek er ook weer 1:
Was in het Win95 tijdperk, multiplayer strategiespel. Soort rip-off van C&C, maar wat eenvoudiger. Je kon met tanks en poppetjes(?) gebieden veroveren.
Als ik het me goed herinner was het compleet 2d, en verloor je bijna altijd als je bij de start niet ongeveer de helft van de map in bezit nam. Je startte altijd onder of boven...
Wikipedia: Z (video game)
Dat was'm!MadDoGz schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:55:
[...]
Als ik het juist heb bedoel je het spel dat simpelweg Z heet:
Wikipedia: Z (video game)
-
Je bestuurde een bolletje in een vierkant speelveld. In dit speelveld was een soort van bewegende bliksem die je niet mocht aanraken. Het doel was om een bepaald percentage van het speelveld in te kleuren zonder daarbij in aanraking te komen met de bliksem. Het speelveld kon je inkleuren door een gedeelte van het speelveld over te steken, het kleinste gedeelte werd dan ingekleurd. Tijdens het oversteken moest je dus uitkijken dat de bliksem jouw of de lijn die je trekt niet aanraakt.
Een andere manier om het level te halen was om de bliksem in te sluiten, maar dit was lastig. Naarmate de levels vorderde werd het natuurlijk moeilijker. De bliksem geen steeds sneller en er kwamen meerdere opjecten in het veld die je niet mocht aanraken.