Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

WouterHelm schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:37:
Ik zoek er nog eentje die ik op mijn C64 speelde.

Je bestuurde een bolletje in een vierkant speelveld. In dit speelveld was een soort van bewegende bliksem die je niet mocht aanraken. Het doel was om een bepaald percentage van het speelveld in te kleuren zonder daarbij in aanraking te komen met de bliksem. Het speelveld kon je inkleuren door een gedeelte van het speelveld over te steken, het kleinste gedeelte werd dan ingekleurd. Tijdens het oversteken moest je dus uitkijken dat de bliksem jouw of de lijn die je trekt niet aanraakt.

Een andere manier om het level te halen was om de bliksem in te sluiten, maar dit was lastig. Naarmate de levels vorderde werd het natuurlijk moeilijker. De bliksem geen steeds sneller en er kwamen meerdere opjecten in het veld die je niet mocht aanraken.
Dat is Qix :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14

Even kijken of daar nog varianten van zijn online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:19
Volfied is dan een dosvariant van dit spel. Ook helemaal grijs gespeeld vroeger.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Elvis schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:03:
Ik ben op zoek naar een heel oud spel.
Je kon het splitscreen met 2 players spelen (en mss ook 1 player vs pc)
Je had een blauw en een groen tankje. Top down zicht.
Dat is Tunneler, stond op zo'n Shareware disk geloof ik.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik zoek ook een onderzeeer game.

Je had een onderzeeboot waarmee je op missie ging.

Je kwam langs in water gestorte wolkenkrabbers en je moest mijnen los schieten om jezelf niet op te blazen. Het zag er in die tijd redelijk geavanceerd uit (rond de tijd van red alert 1).

Ook waren er levels waar je van beneden naar boven moest varen terwijl je achterna gezeten werdt door een "eindbaas"?

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik ben op zoek naar een spelletje midden jaren 80.
Volgens mij was het op de Amiga.

Je bent kapitein van een slagschip.
Je kunt in verschillende hutten komen; Navigatie, enzo.
Ook kun je bovendeks met een mitrailleur op squardon's vliegtuigen schieten(dat vond ik het mooiste).
Zeker weet ik het niet, maar volgens mij kon je ook torpedo's afvuren.

Vroerger uren gespeeld.

Weet iemand de titel :)

Groet,
Arjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:23:
Ik ben op zoek naar een spelletje midden jaren 80.
Volgens mij was het op de Amiga.

Je bent kapitein van een slagschip.
Je kunt in verschillende hutten komen; Navigatie, enzo.
Ook kun je bovendeks met een mitrailleur op squardon's vliegtuigen schieten(dat vond ik het mooiste).
Zeker weet ik het niet, maar volgens mij kon je ook torpedo's afvuren.

Vroerger uren gespeeld.

Weet iemand de titel :)

Groet,
Arjan.
Volgens mij is dat Destroyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Het lijkt er erg veel op.
Het zou hem wel eens kunnen zijn.
Bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 22-08-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Het lijkt er erg veel op.
Het zou hem wel eens kunnen zijn.
Bedankt :)
Ik zie net dat ik een link naar "Advanced destroyer simulator" heb gepost, en niet naar "destroyer" zoals ik had bedoeld. Hier is de link die ik eigenlijk wilde posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceSh4rk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09-2020

IceSh4rk

Click boom

jarnotjuh schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:47:
Volfied is dan een dosvariant van dit spel. Ook helemaal grijs gespeeld vroeger.
Daar heb ik ook heel wat uren aan besteed vroeger (de DOS versie dus).
Verder zoek ik het volgende spel:

Ik heb het ooit eind jaren 90' in de videotheek gehuurd.
Dit spel is volgens mij ook beschikbaar voor de SNES.

Het gaat hier om een race game (beetje Mario Kart achtig)
Het had een beetje de stijl van iets als Wacky Wheels.
Verder weet ik er niks meer van, hopelijk dat iemand toevallig wat meer mogelijkheden heeft.

PS. Penny Racers is het niet ;)

All positions locked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Street Racer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceSh4rk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09-2020

IceSh4rk

Click boom

Ik zag de cover en ik herkende gelijk die roze wagen dan een van de characters, thanks!

All positions locked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Ik zie net dat ik een link naar "Advanced destroyer simulator" heb gepost, en niet naar "destroyer" zoals ik had bedoeld. Hier is de link die ik eigenlijk wilde posten.
zeker weten dat het deze is, na de screenshots gezien te hebben.
Bij de vorige twijfelde ik nog, maar deze is wat ik zocht, heel erg bedankt.
Mijn dag is weer goed :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:02
Ik heb een tijd geleden een spel gespeeld dat erg lijkt op Bejeweled/JewelQuest. Dus je moet combinaties van figureren maken om deze weg te spelen. In dit spel was er een soort stroom die je van een beginpunt naar een eindpunt moest krijgen door blokjes weg te spelen. Het speelveld was erg groot en scrollde vanzelf mee.

Wie weet hoe dit heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjax schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:58:
Ik heb een tijd geleden een spel gespeeld dat erg lijkt op Bejeweled/JewelQuest. Dus je moet combinaties van figureren maken om deze weg te spelen. In dit spel was er een soort stroom die je van een beginpunt naar een eindpunt moest krijgen door blokjes weg te spelen. Het speelveld was erg groot en scrollde vanzelf mee.

Wie weet hoe dit heet?
Ik denk dat je 4 Elements bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:02
Yes! That's the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceSh4rk schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Daar heb ik ook heel wat uren aan besteed vroeger (de DOS versie dus).
Verder zoek ik het volgende spel:

Ik heb het ooit eind jaren 90' in de videotheek gehuurd.
Dit spel is volgens mij ook beschikbaar voor de SNES.

Het gaat hier om een race game (beetje Mario Kart achtig)
Het had een beetje de stijl van iets als Wacky Wheels.
Verder weet ik er niks meer van, hopelijk dat iemand toevallig wat meer mogelijkheden heeft.

PS. Penny Racers is het niet ;)
Waarschijnlijk Skunny Karts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
lang geleden dat ik hier nog langs geweest ben, maar nu heb ik toch even hulp nodig.
Ik ben nl op zoek naar een vrij oude game.

het is (was) een soort van arcade flight sim. je vloog met een klein vliegtuigje door een huis. je had verschillende missies per kamer enzo. voor zover ik me nog kan herrinneren waren het modelbouw vliegtuigjes waarmee je rond vloog. nieuwe vliegtuigjes werden ook als een bouwplan voorgesteld. de grondtroepen leken op van die plastic legerventjes, wagens en uitrusting ook. Ik geloof dat het een soort ww2 setting had (allies tegen duitsers) vanwege de modellen die me zijn bijgebleven (messerschmidt en curtis p40)

Google heeft tot nu toe geen soelaas kunnen brengen.

edit: was rond de jaren 90-95 als ik der ff over nadenk, maar pin je daar niet te erg op vast. de cover had zo een vliegtuigje erop met in de achtergrond een soort hal met trap in en een tafeltje beneden aan de trap. meer kan ik me echt niet meer voor de geest halen

[ Voor 16% gewijzigd door sluggha op 25-08-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
sluggha schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:33:
lang geleden dat ik hier nog langs geweest ben, maar nu heb ik toch even hulp nodig.
Ik ben nl op zoek naar een vrij oude game.

het is (was) een soort van arcade flight sim. je vloog met een klein vliegtuigje door een huis. je had verschillende missies per kamer enzo. voor zover ik me nog kan herrinneren waren het modelbouw vliegtuigjes waarmee je rond vloog. nieuwe vliegtuigjes werden ook als een bouwplan voorgesteld. de grondtroepen leken op van die plastic legerventjes, wagens en uitrusting ook. Ik geloof dat het een soort ww2 setting had (allies tegen duitsers) vanwege de modellen die me zijn bijgebleven (messerschmidt en curtis p40)

Google heeft tot nu toe geen soelaas kunnen brengen.

edit: was rond de jaren 90-95 als ik der ff over nadenk, maar pin je daar niet te erg op vast. de cover had zo een vliegtuigje erop met in de achtergrond een soort hal met trap in en een tafeltje beneden aan de trap. meer kan ik me echt niet meer voor de geest halen
Airfix Dogfighter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Laatst online: 06-11-2024
@ tomwas54: hartelijk dank.....
je hebt echt geen idee hoelang ik daar naar gezocht heb.
is kijken of ik nog ergens kan vinden (legaal dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
M'n moeder en ik speelde heel vroeger altijd een spel, het was een top-down puzzle spel. Jij was een avonturier die diamenten of kristallen oid moest vinden. Je moest dan rotsblokken opzij duwen, en allerlei andere puzzles oplossen om bij de diamant te komen. We dachten dat het Richie Rich heten ofzo, maar daar vonden we niets op.

Help ons met dit dillema :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Remy669 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:17:
M'n moeder en ik speelde heel vroeger altijd een spel, het was een top-down puzzle spel. Jij was een avonturier die diamenten of kristallen oid moest vinden. Je moest dan rotsblokken opzij duwen, en allerlei andere puzzles oplossen om bij de diamant te komen. We dachten dat het Richie Rich heten ofzo, maar daar vonden we niets op.

Help ons met dit dillema :D
Een soort Boulderdash?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Hi,

Ik zoek de naam van een game op de C=64. Het was een spel dat je een soort tuin moest kweken ofzoiets. Iets met gras of planten? Je zag het niet van boven maar van voren (als platformgame). Je moest ze water geven, en planten afsnijden ofzoiets. Ik herinner er niet veel meer van. Wel dat je het verschillende platformen waren en dat je met je poppetje zo tussen de planten doorliep (van voren aangezien).

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Greenhouse? Van Game & Watch? Klik

Verwijderd

Nope, C64 en het ziet er wat anders uit...Het had iets van zo:

------lopen----|||| lader
plantjes.......||| v
------lopen----||| v
plantjes..... .||| v
-----lopen-----||| v

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Ik zoek ik zoek :+

Het was een webbased spelletje, door een of andere kleine game studio,

Je was commander van een klein groepje mechs, begingame ging vooral over exploren

elke stap die je zette had je kans om wat tegen kon komen zoals vijanden waartegen je moest battelen. af en toe kwam je een vault tegen waar wat inzat of geboobytrapt was, ook waren er outposts met rebels en andere robots die tegen je gingen vechten of je kwam een trading post tegen.

volgens mij had je turns waarmee je stappen kon doen (exploren enzo) je begon op iets van een magma plateau oid en je had ook een arena waar je tegen andere teams kan vechten.

website/interface was zwart met onderaan een irc/chat balk

Heb het spelletje/url ooit van got gehaald maar ik kan het niet terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:02
Een oud pc spel, volgens mij in de zelfde tijd als freddy fish. Het was een spel dat je dingen bij elkaar moest zoeken, soort detective, en volgens mij in de naam iets van brein. Ik weet nog dat je een zaklamp moest maken, dat je in een donker steegje de auto lamp eruit schroefde en dat soort dingen. En volgens mij ook Nederlandstalig.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Pannenkoekkie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:23:
Ik zit al de hele ochtend te denken aan een spel wat ik tijdens mijn middelbare schooltijd (zo rond de tijd van Motoracer 1 & GTA 1) behoorlijk grijs gespeeld heb.

Het spel heeft (voor zover ik me kan herinneren) op één van de goede ouwe Twilight-CD's gestaan, en was een verzameling van puzzels en challenges zo moest je onder andere uit allerlei geknipte audio-stukjes één lopend geheel maken (ik herinner me zelfs nog dat een van de oplossingen van dit onderdeel was: "Yesterday, December 7th, 1941—a date which will live in infamy"). Verder ook puzzels met buizen en dergelijke...

Ik kan van de naam zeggen: Iets met genious ofzo, of brain, maar weet het niet zeker.
Voor diegenen die het interesseert: Het bleek achteraf te gaan om Smart Games Challenge 2"

Verwijderd

P-Storm schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:43:
Een oud pc spel, volgens mij in de zelfde tijd als freddy fish. Het was een spel dat je dingen bij elkaar moest zoeken, soort detective, en volgens mij in de naam iets van brein. Ik weet nog dat je een zaklamp moest maken, dat je in een donker steegje de auto lamp eruit schroefde en dat soort dingen. En volgens mij ook Nederlandstalig.
Pyama sam? Kijk anders op de site van de makers van Freddy Fish. die hebben een flink aantal van dat soort games gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een spel. Ja, Je had verschillende soorten levels, en je moest met een soort ruimtevoertuig, wat je van bovenaf zag, door een soort vn grotten manoeuvreren. Je had uit mijn hoofd een geel voertuig. Soms had je ook levels met rondlsingerende rotsen die je kapot moest schieten. Het is nog niet heel oud. hooguit een jaar of 8. Ik heb het toen heel vaak gespeeld met een joystick. wie verlost me? het ligt op het puntje van mijn tong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Descent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
Vroeger op de PC speelde ik altijd een spel, ik noemde het altijd "batavieren" of "batavia", geen idee of het ook zo heet...

Het was een 2d side scrolling platformer waarin je als een soort caveman rondliep en met een grote houten knots vijanden/objecten uit de baan ruimde. Het zag er vrij kiddy uit, schat dat het een jaar of 10 (of meer) geleden was...

Iemand enig idee welk spel ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

nils.kuijpers schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:22:
Vroeger op de PC speelde ik altijd een spel, ik noemde het altijd "batavieren" of "batavia", geen idee of het ook zo heet...

Het was een 2d side scrolling platformer waarin je als een soort caveman rondliep en met een grote houten knots vijanden/objecten uit de baan ruimde. Het zag er vrij kiddy uit, schat dat het een jaar of 10 (of meer) geleden was...

Klinkt erg als Prehistorik (1 of 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

nils.kuijpers schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:22:

Hoewel ik niet weet of het ook op de PC kwam doet dit mij denken aan Chuck Rock (II?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:03:
[...]

Pyama sam? Kijk anders op de site van de makers van Freddy Fish. die hebben een flink aantal van dat soort games gemaakt.
Pyama sam ziet er uit dat het voor iets jongere doelgroep dan dat ik bedoel. Ik dacht dat het iets met brein, maar vindt het ook al niet daarop. Het was wel dat ik het speelde rond de tijd dat ik Freddy fish speelde. Heb ook alle games nagelopen maar kon het zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ik zoek een (flash?) web-spelletje tis alweer een paar jaar (denk) dat ik het speelde.

je kon zegmaar een soort "dorp" bedienen. Maar er waren ook "monsters" die elke nacht kwamen. Deze groeide van vervuiling dus je moest je mining-karretjes (oid) ook upgraden van diesel naar aardgas naar stroom.

hoop dat iemand het weet :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:59:
Ik zoek een (flash?) web-spelletje tis alweer een paar jaar (denk) dat ik het speelde.

je kon zegmaar een soort "dorp" bedienen. Maar er waren ook "monsters" die elke nacht kwamen. Deze groeide van vervuiling dus je moest je mining-karretjes (oid) ook upgraden van diesel naar aardgas naar stroom.

Super Energy Apocalypse ( link is naar de iets uitgebreidere "Recycled" versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Misschien niet het exacte topic hiervoor, maar mijn request geeft geen bestaansrecht aan een nieuw topic.
Ik zoek games die qua gameplay lijken op Betrayal at Krondor. Waaraan moeten die voldoen?
Enerzijds moet er uiteraard sprake zijn van een goed en diep verhaal. Het mag niet te lineair zijn, waarmee ik bedoel dat er genoeg sidequests op te lossen moeten zijn.
Dobbelen om stats voor chars vind ik niet leuk, evenals het moeten eten constant. Ik hou dus van een goed verhaal, maar het hyperrealistische mag eraf, tenzij er een cheat voor is. (Sue me, ik speel het toch niet online tegen andere chars.)
De onvermijdelijke battles moeten turn-based zijn. Ik ben traag. :P

Het verhaal primeert dus, maar anderzijds moet het iets meer bieden dan Interactive Fiction. Het aangehaalde voorbeeld 'Betrayal at Krondor' is voor mij zowat het voorbeeld van hoe een game eruit moet zien qua inlevingsvermogen en spelplezier. Een serieuze extra vind ik een map van de wereld waarin de game plaatsvindt.

Wie is mijn held de komende maanden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:25:
Misschien niet het exacte topic hiervoor, maar mijn request geeft geen bestaansrecht aan een nieuw topic.
Ik zoek games die qua gameplay lijken op Betrayal at Krondor. Waaraan moeten die voldoen?
Enerzijds moet er uiteraard sprake zijn van een goed en diep verhaal. Het mag niet te lineair zijn, waarmee ik bedoel dat er genoeg sidequests op te lossen moeten zijn.
Dobbelen om stats voor chars vind ik niet leuk, evenals het moeten eten constant. Ik hou dus van een goed verhaal, maar het hyperrealistische mag eraf, tenzij er een cheat voor is. (Sue me, ik speel het toch niet online tegen andere chars.)
De onvermijdelijke battles moeten turn-based zijn. Ik ben traag. :P

Het verhaal primeert dus, maar anderzijds moet het iets meer bieden dan Interactive Fiction. Het aangehaalde voorbeeld 'Betrayal at Krondor' is voor mij zowat het voorbeeld van hoe een game eruit moet zien qua inlevingsvermogen en spelplezier. Een serieuze extra vind ik een map van de wereld waarin de game plaatsvindt.

Wie is mijn held de komende maanden? :P
Toevallig ben ik op het moment Neverwinter Nights 2 aan het spelen, misschien dat dat iets voor je is ? Zijn ook zat uitbreidingen voor te krijgen, dus genoeg uurtjes speelplezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Neverwinter Nights (en #2) zijn inderdaad spellen die je wel aan zullen trekken denk ik. Goede verhaallijn, veel sidequests (en erg veel en goede user-generated content) en turn-based.

Ik zou nvn 1 eerst spelen, mits je niet al te veel op de graphics let. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@coltrui: Baldur's Gate serie al gespeeld ?
Mattie112 schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:59:

http://www.kongregate.com...nergy-apocalypse-recycled

is dit hem?

[ Voor 89% gewijzigd door itons op 15-09-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
double post

[ Voor 96% gewijzigd door itons op 15-09-2009 09:26 . Reden: double post sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

FFrenzy, SysRq: ik zal eens naar NWN kijken. Thanx :)

itons: Ja, die heb ik hier liggen. Jammer dat de combats realtime zijn. Veelbelovend verhaal, maar ik ben bij een gevecht mijn muis nog aan het zoeken terwijl ik al dood ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Coltrui schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:40:
itons: Ja, die heb ik hier liggen. Jammer dat de combats realtime zijn. Veelbelovend verhaal, maar ik ben bij een gevecht mijn muis nog aan het zoeken terwijl ik al dood ben :P
als je de auto-pause functie gebruikt dan is het eigenlijk gewoon turn-based combat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-Storm schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:43:
Miel Monteur? Professor Geinstein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 12-09 16:32
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:52:
[...]

Super Energy Apocalypse ( link is naar de iets uitgebreidere "Recycled" versie )
die ja, thx!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• -Klimaks-
  • Laatst online: 08:15
Ik zoek de naam van een oude tetris variant waarbij vooral de two player variant uiterst onderhoudend was.
Er zaten een massa's speciale blokken in waarmee je bommen en raketten kreeg of het beeld van je tegenspeler liet bewegen, verdwijnen, enz...

Ik herinner me eigenlijk vooral het hoofdmenu. Dit was een '3D' cilinder die je ronddraaide om opties te selecteren.
Het was echt een heerlijke tetris variant, maar wat was de naam nu ook al weer...?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een game die ik vroeger op de Commodore 64 speelde (op tape)
Het zal in 84-85 zijn geweest dat ik dat speelde, misschien nog 1 of 2 jaren later.

Het was een game waarbij een soort gezicht op een eenwieler zat en die moest je van links naar rechts over het scherm besturen. Het beeld bewoog volgens mij mee naar rechts. Je moest obstakels vermijden en over gaten springen en dergelijke om verder te kunnen komen.

Ik ben echt al jaren op zoek naar de game, maar kan gewoon maar niet op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:02:
Ik zoek de naam van een game die ik vroeger op de Commodore 64 speelde (op tape)
Het zal in 84-85 zijn geweest dat ik dat speelde, misschien nog 1 of 2 jaren later.

Het was een game waarbij een soort gezicht op een eenwieler zat en die moest je van links naar rechts over het scherm besturen. Het beeld bewoog volgens mij mee naar rechts. Je moest obstakels vermijden en over gaten springen en dergelijke om verder te kunnen komen.

Ik ben echt al jaren op zoek naar de game, maar kan gewoon maar niet op de naam komen.
Kickman?

[ Voor 8% gewijzigd door EcoR op 21-09-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Kick Start?

Edit: Doh, niet goed gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door UTwizard op 21-09-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee helaas, beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quest for tires?

EDIT: echt geweldig spel trouwens...vooral op het einde van een level, wanneer je die knuppel moet ontwijken haha! sentiment... http://www.youtube.com/watch?v=1BiMYjVvhxE

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt te bizar voor woorden, maar heb de game net gevonden!! :D _/-\o_

Het gaat om Wheelin Wallie. Nu eens kijken of ik die op Ebay op de kop kan tikken.

Thanks allemaal voor het meedenken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:14:
quest for tires?

EDIT: echt geweldig spel trouwens...vooral op het einde van een level, wanneer je die knuppel moet ontwijken haha! sentiment...
BC Quest for Tyres, ja, daar klinkt het naar.

Helemaal grijs gespeeld op de Atari 800.

Absoluut cult, dit soort spellen.

Edit: niet dus ...... :P

[ Voor 3% gewijzigd door JWfx op 21-09-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
-Klimaks- schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:55:
Ik zoek de naam van een oude tetris variant waarbij vooral de two player variant uiterst onderhoudend was.
Er zaten een massa's speciale blokken in waarmee je bommen en raketten kreeg of het beeld van je tegenspeler liet bewegen, verdwijnen, enz...

Ik herinner me eigenlijk vooral het hoofdmenu. Dit was een '3D' cilinder die je ronddraaide om opties te selecteren.
Het was echt een heerlijke tetris variant, maar wat was de naam nu ook al weer...?
1993tris
http://www.hotud.org/comp...t/article/41-puzzle/24805

bloxx 1.0
http://wareseeker.com/Games/Bloxx-1.0.zip/8575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Laatst online: 08:15
nee, dat zijn ze niet. Ik vraag me nu af het The Next Tetris zou kunnen zijn. Even kijken of ik er wat screenshots van kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nuon-dome.com/pix/tnt4.jpg

Idd The Next Tetris

eens kijken of het nog ergens te vinden is

[ Voor 14% gewijzigd door -Klimaks- op 22-09-2009 10:22 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger speelde, volgens mij eind win98 begin win xp.

Het was een soort van tycoon spel met een absurd sfeertje waarin het vooral draaide om snoepfabrieken die er heel vreemd uitzagen. Mijn herrinneringen over dit spel zijn verder heel vaag dus weet er niet zo veel meer over.

Alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
hey dit is echt wel een tof spel hoor :p
geweldige endsong ook :)
thx

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
opblaashaas schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:38:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger speelde, volgens mij eind win98 begin win xp.

Het was een soort van tycoon spel met een absurd sfeertje waarin het vooral draaide om snoepfabrieken die er heel vreemd uitzagen. Mijn herrinneringen over dit spel zijn verder heel vaag dus weet er niet zo veel meer over.

Alvast bedankt:D
Klinkt als Transport Tycoon Deluxe. Daarin kun je verschillende settings nemen, waaronder snoepfabrieken. Tegenwoordig heet het OpenTTD, die kun je vinden op http://www.openttd.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
ijskonijn schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:48:
[...]

Klinkt erg als Prehistorik (1 of 2)
You're the man, thats it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger bij mijn oom wel eens een spel gedaan dat leek op een of ander oud mario spel. (die 2d levels met veel blokken enzo
Maar dan met southpark poppetjes en wapens. Het was zon 5 jaar geleden dacht ik.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Toen ik een jaar of 5 a 6 jaar oud was zat ik in Tunesie aan een arcade machine te spelen,

Het was een spel waarbij je op verschillende soorten planeten terecht kon komen en daar met verschillende omstandigheden en beestje te maken had.

Meer details heb ik helaas niet meer.
Het is te lang geleden.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkabouter
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11-2020
stefijn schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:30:
Ik zoek het volgende;

Een PC-spel van een jaar of 8 schat ik, waarbij je met een onderzeebootje allemaal missies moest doen. Het speelde zich echter op kleine schaal af, en de oceaan waar je in rondging was eigenlijk een vijver. OP de bodem lag dus af en toe een flessendop oid.

Wie? :)
Beetje laat, maar het is 'Subculture'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:35:
Ik heb vroeger bij mijn oom wel eens een spel gedaan dat leek op een of ander oud mario spel. (die 2d levels met veel blokken enzo
Maar dan met southpark poppetjes en wapens. Het was zon 5 jaar geleden dacht ik.

Iemand?
Cartman's Authoritah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
@Scorpion2k: thnx dat is em, tijd om weer eens veel te veel uren te doden:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

MrJey schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:49:
Toen ik een jaar of 5 a 6 jaar oud was zat ik in Tunesie aan een arcade machine te spelen,

Het was een spel waarbij je op verschillende soorten planeten terecht kon komen en daar met verschillende omstandigheden en beestje te maken had.

Meer details heb ik helaas niet meer.
Het is te lang geleden.
Wilde gok, maar Space Harrier was het eerste wat me tebinnen schoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
ijskonijn schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:07:
[...]

Wilde gok, maar Space Harrier was het eerste wat me tebinnen schoot
Nee het was meer een soort van side-scroller.
Je kon ook planeten kiezen

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-09-2009 18:53 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik zoek een spel dat ik ongeveer 5 a 8 jaar geleden veel speelde bij een vriend.
Je kon het met 2 players spelen en je had een vliegtuigje/shuttle waarmee je asteroïdes moest kapotschieten.
In sommige asteriodes zaten upgrades in vorm van bollen (kdacht met kleuren en een pijl in)en als je een grote asteriode kapotschoot, verbrijzelde deze in kleinere asteriodes.
Je moest het vliegtuigje besturen met pijlen op je toetsenbord en je kon door de linkerkant van je scherm doorvliegen en kwam dan uit aan de rechterkant van het scherm (rechts -> links, boven --> onder enz)
Het laatste dat ik herinner was dat je in een window kon spelen (fullscreen weet ik niet)

Hopelijk weet er iemand de naam want ik vond het een bangelijk spel en ik kan het maar niet vinden.

Veel dank voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wharfedale schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:04:
Ik zoek een spel dat ik ongeveer 5 a 8 jaar geleden veel speelde bij een vriend.
Je kon het met 2 players spelen en je had een vliegtuigje/shuttle waarmee je asteroïdes moest kapotschieten.
In sommige asteriodes zaten upgrades in vorm van bollen (kdacht met kleuren en een pijl in)en als je een grote asteriode kapotschoot, verbrijzelde deze in kleinere asteriodes.
Je moest het vliegtuigje besturen met pijlen op je toetsenbord en je kon door de linkerkant van je scherm doorvliegen en kwam dan uit aan de rechterkant van het scherm (rechts -> links, boven --> onder enz)
Het laatste dat ik herinner was dat je in een window kon spelen (fullscreen weet ik niet)

Hopelijk weet er iemand de naam want ik vond het een bangelijk spel en ik kan het maar niet vinden.

Klinkt als een variant van Asteroids.
Misschien heb je hier iets aan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een redelijk recent spel.
hoewel het zich afspeelt in 2d heeft het verschillende prijzen gewonnen voor zijn graphics.
Het was een fantasy game.
Vergelijk het qua concept met de game "braid".

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wharfedale schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:04:

Klinkt als blasteroids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
[...]

Miel Monteur? Professor Geinstein?
Professor Geinstein lijkt het op, nu nog kijken of het al legaal is om te download, anders kopen. Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Weet iemand hoe dit spel heet?
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/5bv19u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opblaashaas schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:27:
@Scorpion2k: thnx dat is em, tijd om weer eens veel te veel uren te doden:D
Bedankt kerel, dat was hem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt op Corvette. Het spel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zoek een spel dat volgensmij hooguit een paar jaar oud is.

Het is een spel in 3rd person view, met een horror/thriller/paranormale setting.
Het is geen point&click, je hebt volledige controle over de persoon.

Het begint in een hotel/appartement wat vervolgens in de brand komt te staan en je eruit moet zien te komen door bepaalde acties uit te voeren, brandblusser gebruiken, etc...
Later moet je met een taxi door de straten heen rijden waar " iets" de straten en gebouwen kapot breekt om vervolgens in het park te komen.
Er staat me ook iets bij van dat je langs de gevels van gebouwen moet klimmen..

Verder kan ik er weinig van herinneren, hopelijk kan een van jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:43:
Hoi allemaal,

Ik zoek een spel dat volgensmij hooguit een paar jaar oud is.

Het is een spel in 3rd person view, met een horror/thriller/paranormale setting.
Het is geen point&click, je hebt volledige controle over de persoon.

Het begint in een hotel/appartement wat vervolgens in de brand komt te staan en je eruit moet zien te komen door bepaalde acties uit te voeren, brandblusser gebruiken, etc...
Later moet je met een taxi door de straten heen rijden waar " iets" de straten en gebouwen kapot breekt om vervolgens in het park te komen.
Er staat me ook iets bij van dat je langs de gevels van gebouwen moet klimmen..

Verder kan ik er weinig van herinneren, hopelijk kan een van jullie me helpen?
alone in the dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 'm. Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een poosje op zoek naar een spel met de volgende beschrijving;

- platform, free-roaming
- heb het gespeeld op een windows p.c
- +/- 2000 (jaar)

- je speelde een robot.
- je kunt alle robots die je ziet overnemen. (hacken geloof ik of je software overzetten iets dergelijks... )
- je hebt je eigen voertuig, vliegtuig achtig, je kunt het aanpassen en upgraden.
- tijdens het vliegen kwam er politie achter je aan.
- het spel heeft wat weg van beyond good & evil

heeft iemand een idee ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Laatst online: 10-07 08:09
Hallo iedereen

Ik zoek een spel dat volgens mij ergens na het jaar 2000 is gemaakt. Het is een verhaal over een oorlog tussen twee partijen. Die oorlog die woed van planeet naar planeet. Jij bent een grote robot, formaatje flatgebouw, die heen en weer gestuurd wordt naar die planeten om de oorlog te beslissen.

De robot kan of lopend vechten, of hij kan transformeren naar een soort fighter. Het spel bevat ongeveer 20 levels, waarin je het op moet nemen tegen vijandelijke tanks, heli's en grondstations.

Kan iemand mij de naam van dit spel vertellen, of mij in de goede richting wijzen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:29:
ik zoek een redelijk recent spel.
hoewel het zich afspeelt in 2d heeft het verschillende prijzen gewonnen voor zijn graphics.
Het was een fantasy game.
Vergelijk het qua concept met de game "braid".

Iemand een idee?
Trine? Fantasy 2D spel uit 2009.
Ook beschikbaar op steam net als braid en heeft meerdere prijzen gewonnen.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
_Buran_ schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:17:
Hallo iedereen

Ik zoek een spel dat volgens mij ergens na het jaar 2000 is gemaakt. Het is een verhaal over een oorlog tussen twee partijen. Die oorlog die woed van planeet naar planeet. Jij bent een grote robot, formaatje flatgebouw, die heen en weer gestuurd wordt naar die planeten om de oorlog te beslissen.

De robot kan of lopend vechten, of hij kan transformeren naar een soort fighter. Het spel bevat ongeveer 20 levels, waarin je het op moet nemen tegen vijandelijke tanks, heli's en grondstations.

Kan iemand mij de naam van dit spel vertellen, of mij in de goede richting wijzen?

Alvast bedankt!
Gun Metal
Battle Engine Aquila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Laatst online: 10-07 08:09
Perfect UTwizard, dat zocht ik. Gun Metal it is. Moet maar eens kijken of ik hem nog ergens kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ik ben al dagen op zoek naar de naam van een spel. Het is een 3D game van enkele jaren geleden voor de PC. Het is een combinatie tussen sport (rugby of voetbal weet ik niet meer) en magie/vechten. Wat ik me nog herinner is dat je met mages mistbanken kon optrekken en van alle soorten spells uitvoeren om het andere team te verslaan.

Probleem is dat Google me niet helpt en ik me de naam absoluut niet meer kan herinneren... Hopelijk weet iemand van jullie het wel!? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Hobbles op 15-10-2009 20:48 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
Hobbles schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:48:
Ik ben al dagen op zoek naar de naam van een spel. Het is een 3D game van enkele jaren geleden voor de PC. Het is een combinatie tussen sport (rugby of voetbal weet ik niet meer) en magie/vechten. Wat ik me nog herinner is dat je met mages mistbanken kon optrekken en van alle soorten spells uitvoeren om het andere team te verslaan.

Probleem is dat Google me niet helpt en ik me de naam absoluut niet meer kan herinneren... Hopelijk weet iemand van jullie het wel!? _/-\o_
chaos league ziet er wel uit als het concept dat je beschrijft?
rugby wedstrijd met fantasy figuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
inderdaad warrg! Ik werd al helemaal gek van het niet vinden van de naam :) bedankt!

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Yo, ik dan ook maar even posten! 8)7

Ik had vroeger ooit een review op TV gezien voor een Playstation 2 spel.
Het ging om een third person game waarbij je ook als het ware door de stad heen kon lopen en kon gokken en dergelijke, het was volgens mij een japans spel. Ja lekker onduidelijk, maar dit is het enige wat ik me er nog van kan herinneren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
rethxoth schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:55:
Yo, ik dan ook maar even posten! 8)7

Ik had vroeger ooit een review op TV gezien voor een Playstation 2 spel.
Het ging om een third person game waarbij je ook als het ware door de stad heen kon lopen en kon gokken en dergelijke, het was volgens mij een japans spel. Ja lekker onduidelijk, maar dit is het enige wat ik me er nog van kan herinneren :(
Klinkt meer als Shen Mue voor de Dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een lastige maar het is een 16-bit game. Dacht de Snes, kan ook de Megadrive of andere console geweest zijn maar je bent een oud uitziend mannetje met een pistool en het lijkt wat op Probotector maar dan met meer platformelementen. Daarnaast had je ook helpers zoals een aap met een soort blad waar hij mee kan slaan en een hond maar ik weet niet meer wat die kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
UTwizard schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

Klinkt meer als Shen Mue voor de Dreamcast.
Yeah thanks dat was hem! :D Helaas dat hij voor de Dreamcast is, dingen zijn amper verkrijgbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chino666
  • Laatst online: 12-01-2011
Ik zoek het volgende spel. Ik schat dat het zo'n 20 jaar oud is. Het was een platform spel waarbij je commando's in moest typen om je te verplaatsen en dingen te doen, bv loop rechts, of iets dergelijks. Er waren volgens mij 100 levels. Elk level was zo groot als je scherm, waarbij je van het ene punt naar het andere punt moest zien te geraken. Je moest je daarbij een weg banen langs laserstralen en krokodillen etc, maar het was grafisch natuurlijk allemaal nog erg simpel. Op de cover van het spel, en volgens mij ook op het laadscherm, stond een mannetje dat zich al bungelend aan een tak uit de klauwen van een krokodil probeerde te houden. Er speelde de hele tijd een simpel, maar pakkend melodietje, waarvan ik na 20 jaar nog steeds precies weet hoe het ging. Alleen de titel van het spel kom ik dus niet meer op :(

[ Voor 25% gewijzigd door Chino666 op 16-10-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pitfall

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ca/games/articles/2007/12/gametap/images/shot4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chino666
  • Laatst online: 12-01-2011
Nee helaas, dit is grafisch al veel verder dan het spel dat ik bedoel.

Ik heb even gezocht op de covers van Pitfall, en die hebben wel heel veel weg van het spel dat ik bedoel. Ik neem dus aan dat het een erg vroege versie van Pitfall is. Kan er alleen geen juiste screenshots van vinden, dus het kan ook zijn dat het een voorganger van Pitfall is, maar dan onder een andere naam.

Edit: ik heb hem gevonden. Het had toch niks met Pitfall te maken, hoewel de covers heel erg op elkaar leken. Anonimus heette het:

Afbeeldingslocatie: http://www.lemon64.com/games/screenshots/full/a/anonimus_(dutch)_01.gif

[ Voor 63% gewijzigd door Chino666 op 17-10-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik heb jaren geleden eens tegen een vriend van mij een Star Wars (dacht ik) 'shooter' gespeelt over het internet.
Daarbij was ook een multiplayer map in ronde halfvolle brandstoftanks van dat schip, waar je dus absoluut niet op de brandstof mocht schieten anders was je er bijna altijd geweest. :P

Daar zaten een soort van halfronde deuren in die konden draaien oid, heel veel weet ik er niet meer van behalve dat het wel 3D was. Ook herinner ik me vaag details van een soort van buiten maps.

Kan iemand mij vertellen welke game dit is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

me1299

$ondertitel

Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde. Het was een RPG ala zelda maar dan vooral gericht op vechten. Ik weet nog dat je aan het begin van het spel verschillende poppetjes kon kiezen iig een zwaard vechter en een schutter. Volgens mij kon je ook een poppetje kiezen met een bijl. Volgens mij had de titel iets van medieval in zich maar dat weet ik niet zeker meer.

Het was gewoon 2d en verder weet ik er niet zo heel veel meer van. Excuus voor de sumiere beschrijving.

Get medieval heet het. Het herinneren van medieval in de titel maakte het zoeken een stuk eenvoudiger :P

[ Voor 19% gewijzigd door me1299 op 19-10-2009 00:49 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
niemand een idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Wat is jaren geleden? Zoals je aan deze lijst kunt zien zijn er nogal wat Star Wars games, misschien dat ie daar tussen staat?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Holy cow :P naja gezien de graphics gok ik dat het ongeveer even oud is als Unreal Tournament GOTY ofzo.
Ik heb wel alle Star Wars games van Steam geinstalleerd maar daar zit 'ie niet tussen voor zover ik kan zien.

Nouja ik heb ook nog een ander verzoek, misschien dat iemand die weet ;)

Het gaat over een breakout / blockbreaker kloon voor Windows (rond het Windows 98 tijdperk gok ik). Hij was echter niet helemaal standaard maar 'scrolling', alsin, je scherm scrolde steeds verder door het lvl heen ipv dat het level alleen maar een statische boel blokjes was. De levels zelf waren vrij lang (wel een stuk of 30 'schermen' vol).
Er zaten verslavende muziekjes bij en de graphics zagen er goed uit met allemaal extra effectjes en powerups. De muziekjes waren van die typische tracker tunes :)

Als iemand een idee heeft, graaag :D
Pagina: 1 ... 8 ... 72 Laatste