Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Noxious schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:20:
Het gaat over een breakout / blockbreaker kloon voor Windows (rond het Windows 98 tijdperk gok ik). Hij was echter niet helemaal standaard maar 'scrolling', alsin, je scherm scrolde steeds verder door het lvl heen ipv dat het level alleen maar een statische boel blokjes was. De levels zelf waren vrij lang (wel een stuk of 30 'schermen' vol).
Er zaten verslavende muziekjes bij en de graphics zagen er goed uit met allemaal extra effectjes en powerups. De muziekjes waren van die typische tracker tunes :)
Arkanoid: The Virtual Isles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Noxious schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:15:
Ik heb jaren geleden eens tegen een vriend van mij een Star Wars (dacht ik) 'shooter' gespeelt over het internet.
Daarbij was ook een multiplayer map in ronde halfvolle brandstoftanks van dat schip, waar je dus absoluut niet op de brandstof mocht schieten anders was je er bijna altijd geweest. :P

Daar zaten een soort van halfronde deuren in die konden draaien oid, heel veel weet ik er niet meer van behalve dat het wel 3D was. Ook herinner ik me vaag details van een soort van buiten maps.

Kan iemand mij vertellen welke game dit is? :)
3rd of 1st person?

3rd person, klinkt als een Jedi Knight of Knights of the old Republic spel
1st person, ken ik alleen Dark Forces,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Hmm helaas is de downloadlink dood maar afgaande op het screenshot zeg ik nee. De interface zag er heel anders uit maar hoe, dat weet ik niet meer.
itons schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:10:
[...]

3rd of 1st person?

3rd person, klinkt als een Jedi Knight of Knights of the old Republic spel
1st person, ken ik alleen Dark Forces,
Heb ze alledrie even bekeken maar Dark Forces is duidelijk te 'oud' qua graphics.
Wat die andere twee betreft, ik zie er niets herkenbaars in en vooral Kotor ziet er weer 'te nieuw' uit naar mijn idee. Of het 1st of 3th person was: ik zou het eerlijk niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Star Wars: Battlefront (ligt wss iets TE veel voor de hand ;) )?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Thrace Grumble schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:15:
Star Wars: Battlefront (ligt wss iets TE veel voor de hand ;) )?
Helaas :P es kijken of ik die gast kan bereiken.

Overigens, iemand nog een idee voor m'n breakout kloon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chino666 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:24:
Ik zoek het volgende spel. Ik schat dat het zo'n 20 jaar oud is. Het was een platform spel waarbij je commando's in moest typen om je te verplaatsen en dingen te doen, bv loop rechts, of iets dergelijks. Er waren volgens mij 100 levels. Elk level was zo groot als je scherm, waarbij je van het ene punt naar het andere punt moest zien te geraken. Je moest je daarbij een weg banen langs laserstralen en krokodillen etc, maar het was grafisch natuurlijk allemaal nog erg simpel. Op de cover van het spel, en volgens mij ook op het laadscherm, stond een mannetje dat zich al bungelend aan een tak uit de klauwen van een krokodil probeerde te houden. Er speelde de hele tijd een simpel, maar pakkend melodietje, waarvan ik na 20 jaar nog steeds precies weet hoe het ging. Alleen de titel van het spel kom ik dus niet meer op :(
Zing de melodie en post het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik zoek een spelletje wat ik ongeveer acht jaar terug speelde.
Het spel speelt zich af in 2100 o.i.d. in ieder geval in de toekomst, je zit dan in een ruimtevaartuig in New York waar je op allerlei andere ruimtevaartuigen moet jagen. En je had dan plekken, bij een Arena geloof ik, waar je dan kon versnellen, en je had City Hall. En je kon ook allemaal grappige dingen uithalen met je ruimtevaartuig zoals koppeltje-duiken.
Nu dacht ik dat dat spelletje Space Bounty Hunter heet (je bent dus ook een bounty hunter) en dat het ook op een twilight cd stond, maar kan er echt totaal niks meer over vinden.
Graag zou ik weer dat spelletje spelen (jeugdsentiment). Ik weet dat er een Star Trek spelletje is met de naam Bounty Hunter, maar dat is hem niet.
Herkent iemand wat in deze karige beschrijving?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zoek een arcade spel waarbij je een lijnmannetje bent, ooit eens een keertje bij Hommersons gespeeld, zeg maar zo'n 20 jaar geleden. Je moest je door een kamers bewegen en schieten, dat is het enigste wat ik nog weet. Het was in zwart wit geloof ik .
Afbeeldingslocatie: http://www.leukefilmpjes.nl/pics/lijnmannetje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel van een aantal jaren geleden.

Je bent daarin zelf een vliegtuig en moet een soort baan afvliegen. Op die baan zijn verschillende opstakels en gaten waar je over of langs moet.

Het spel was in kleur, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik zoek een spel voor de PC.

IK dacht dat de titel was so you wanna(of want to)be a popstar maar als ik dit google krijgt ik 8 seizoenen uit 22 landen van de televisie crap.
Het was een spelletje(al vrij oud)waar in je een band van 5 leden samen kon stellen(Drum Gitaas Bas Keybord en zanger)
In elke categorie had je iets van 5/6 keuzes als ik het goed had waarin iedereen een andere soort style van muziek zich zelf eigen had gemaakt.
Dan dook je de studio in en kon je een nummertje in elkaar compenseren. Als die klaar was ging je een optreden geven, jou nummer wordt dan door de menigte beoordeeld met een top15 notering of met een heleboel rotte tomaten naar je hoofd geslingerd.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:51:
Ik zoek een spel van een aantal jaren geleden.

Je bent daarin zelf een vliegtuig en moet een soort baan afvliegen. Op die baan zijn verschillende opstakels en gaten waar je over of langs moet.

Het spel was in kleur, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Skyroads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Noxious schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:20:
Het gaat over een breakout / blockbreaker kloon voor Windows (rond het Windows 98 tijdperk gok ik). Hij was echter niet helemaal standaard maar 'scrolling', alsin, je scherm scrolde steeds verder door het lvl heen ipv dat het level alleen maar een statische boel blokjes was. De levels zelf waren vrij lang (wel een stuk of 30 'schermen' vol).
Er zaten verslavende muziekjes bij en de graphics zagen er goed uit met allemaal extra effectjes en powerups. De muziekjes waren van die typische tracker tunes :)

Als iemand een idee heeft, graaag :D
Iemand? Misschien? Pleaaase? :P :$ ^) <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:53

DUX

blijft ook nu voor Oranje

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Nee helaas, wel in dat genre dus, maar je had niet echt levels maar meer een scroller-achtige game, maar dan naar boven.
Ook was de game flink wat nieuwer, ik gok 1995 ofzo, misschien zelfs later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 13:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 04:11:
IK zoek een arcade spel waarbij je een lijnmannetje bent, ooit eens een keertje bij Hommersons gespeeld, zeg maar zo'n 20 jaar geleden. Je moest je door een kamers bewegen en schieten, dat is het enigste wat ik nog weet. Het was in zwart wit geloof ik .
[afbeelding]
Ik gok op het spelletje snipes:
http://www.homeoftheunderdogs.net/game.php?id=3265
het is wel al 27 jaar oud :/
speelde ik vroeger in zwart wit, rondbewegen in kamers.
'mannetje' is alleen een face.

dus weet niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik ben nu al uren en uren op zoek naar de dos-game "holland". gemaakt door een zuid-afrikaans bedrijf. Het is een tekst based voetbal manager. Je begint in de onderste divisie en moet doorstoten naar de ere divisie. Kan iemand mij een site geven voor de shareware/demo? Kan m echt nergens vinden tussen al de dos sites die ik al heb bezocht (10-tallen).

Heb hem vroeger 1x eerder via een site te pakken gekregen daarna nooit meer :(

Groeten Jofriek

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:27:
Hoi ik zoek een spel voor de PC.

IK dacht dat de titel was so you wanna(of want to)be a popstar maar als ik dit google krijgt ik 8 seizoenen uit 22 landen van de televisie crap.
Het was een spelletje(al vrij oud)waar in je een band van 5 leden samen kon stellen(Drum Gitaas Bas Keybord en zanger)
In elke categorie had je iets van 5/6 keuzes als ik het goed had waarin iedereen een andere soort style van muziek zich zelf eigen had gemaakt.
Dan dook je de studio in en kon je een nummertje in elkaar compenseren. Als die klaar was ging je een optreden geven, jou nummer wordt dan door de menigte beoordeeld met een top15 notering of met een heleboel rotte tomaten naar je hoofd geslingerd.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Richard
Is het soms Pop Star Academy?
Review: http://www.gamersnet.nl/reviews/pop_star_academy_pc_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej man maar bedankt...

Je hebt echt een band tot je beschikking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Op zoek naar 2 games te weten:

Type: Strategie
Platform: PC / Xbox / Playstation / Nintendo / Amiga (mogelijk)
Omschrijving: Je hebt een beginscherm met gebieden die je moet veroveren, en voor elk gebied krijg je punten. Aanvallen ging bijv. met kanonskogels schieten op een kasteelmuur. Gewoon simpel 2D. Speelt zich af in het tijdperk van de ridders en kastelen.

Type: Strategie / grappig
Platform: PC
Omschrijving: Je krijgt een aantal mannetjes die je in een groot huis kan omvormen tot verschillende types, bijv. militairen/bouwers/uitvinders. Vervolgens kun je in die mannetjes ook uit het huis halen en de vijand aanvallen. Het zijn kleine dikke grappige mannetjes. Zat ooit op een twilight cd. Het zag er 3D uit. Aanzicht vanaf boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Onderste doet toch sterk denken aan Lemmings, of dan een variant erop.
Nee toch niet helemaal, half gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door ShitHappens op 22-11-2009 22:35 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Dit spel heb ik zelf ooit op de voodoo2 speel icm een P2-300 :)

ik zoek een naam van een(Japans menu) acade vecht spel dat dat gehouden wordt in een glazen kubus waarin je rond kan voortbewegen / vechten. en als KO de tegenstander uit de kubes kan gooien.

[ Voor 46% gewijzigd door ThaHandy op 22-11-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Een jaar of 4/5 geleden had ik een interactieve webpage-puzzle gevonden. Het spel werkte als volgt: Je begon bij level 1 op een webpagina met daarop een foto. Ergens in de pagina was dan een clue te vinden naar de URL van level 2, bijv in de sourcecode. Naarmate je hoger en verder kwam werd het ingewikkelder en moest je bijv een geluidsfragment downloaden en bewerken om de url te horen.

Nu heb ik echt geen flauw idee meer hoe die website heet - sorry, werd onderbroken door een vriend van me die het heeft gevonden! Voor alle mensen die het misscehin ook willen weten: Not pr0n!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
keel schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:31:

Type: Strategie
Platform: PC / Xbox / Playstation / Nintendo / Amiga (mogelijk)
Omschrijving: Je hebt een beginscherm met gebieden die je moet veroveren, en voor elk gebied krijg je punten. Aanvallen ging bijv. met kanonskogels schieten op een kasteelmuur. Gewoon simpel 2D. Speelt zich af in het tijdperk van de ridders en kastelen.

[..]
Dat is Defender of the Crown
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemaware.com/images/screenshot_defender_7.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

[..]

Omschrijving: Je krijgt een aantal mannetjes die je in een groot huis kan omvormen tot verschillende types, bijv. militairen/bouwers/uitvinders. Vervolgens kun je in die mannetjes ook uit het huis halen en de vijand aanvallen. Het zijn kleine dikke grappige mannetjes. Zat ooit op een twilight cd. Het zag er 3D uit. Aanzicht vanaf boven.
Is dat niet gewoon Settlers 3/4/5(/6?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][

construction? je moet dan huizen bouwen en de bewoners tevreden houden. Door de huize up te graden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Mega Lo Mania (http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Lo_Mania).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Evil Genius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Ja! Thanks man.
Nee helaas, wel bedankt voor het zoeken :)
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:11:
[...]

construction? je moet dan huizen bouwen en de bewoners tevreden houden. Door de huize up te graden e.d.
Super goed spel maar niet de juiste.
Nee net niet, het waren dikke vrolijke mannetjes een beetje zoals de Bol.com mannetjes.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 07:50
Hallo Tweakers,

Na jaren de site/forum bezocht te hebben, heb ik vandaag besloten me ook eens te registreren :-)
Hierbij mijn 1e post. ( hopelijk maak ik geen fouten m.b.t. plaatsing/regels :) )

Ik ben opzoek naar het volgende:

PC game,
FPS
geschatte ouderdom: 8 + jaar geleden

Wat ik me er van kan herinneringen, is dat je een man(vrouw?) speelt die achter een soort "evil guy" aanzit. Deze wordt in de game weergegeven als een oude man, lang zilver/wit haar en zweeft boven de grond. Vlak voor je bij die persoon in de buurt komt, zweeft-ie weg( dit wordt als een kort filmpje weergegeven) en moet je het opnemen tegen een clubje vrienden van hem.

Qua wapens waren het futuristische wapens. ( groene plasma beams e.d.) een kenmerkend wapen was een soort bal wat je op de grond kon smijten die dan als een spin ( metalen pootjes) naar de vijand liep en in het gezicht sprong. Verder had je o.a. een mes ter beschikking.
1 van de levels speelt zich af in een treinwagon / metro.

Hopelijk kunnen jullie iets met deze beschrijving :-)

mvgr,

Chris

Verwijderd

Heeft iemand al een site gevonden waar de game Holland te vinden is? Het is een dos game van zo'n 15-20 jaar geleden schat ik. Het is een voetbal manager game van alle nederlandse divisies. ik denk dat de meesten het wel kennen. Ik hoop dat iemand mij eraan kan helpen.
Groeten Johan

• DUX

DUX

Ik zag je vraag de vorige keer al maar kan Holland nog steeds niet vinden. Op een zeker forum noemde iemand datzelfde spel. Misschien dat je even contact met kan opnemen of hij het inmiddels al heeft gevonden na vijf jaar?

Nog een bron, maar dat ben jij zeker? :P

[ Voor 15% gewijzigd door DUX op 26-11-2009 17:36 ]

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Klinkt als Settlers (1) / Serf City
Wiki-linkje

Edit: hmmm antwoord was al gegeven, maar nog niet goed/fout gegeven door de vraagsteller...

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-11-2009 17:36 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ik ben al maanden op zoek naar een spelletje dat ik en een vriend vroeger altijd deden,
maar zonder succes. Mijn maat weet het ook niet meer.

PLATFORM: PC/ ? / ? / ?
JAAR: Zag eruit als een spelletje à 2004, maar weet het niet zeker.
INFO: Je begon altijd als een ridder bovenop een klein stukje 'kasteel', dat geel-achtig was. Je had dan een paar mannetjes die bij een kampvuur zaten, en die kon je dan volgens mij aanwijzen tot gebouwen (bakkerij, etc) die je had gemaakt. Doel was als ik het me goed herinner om me zo snel mogelijk een succesvol 'rijk' (had meer iets weg van een stadje, in de eerdere levels) neer te zetten, en dan je tegenstanders neerhalen.
Veel levels speelden zich af in een woestijn-achtig gebied.

Volgens mij was het iets met Knight, King, Gladiator, Crusher, zou allemaal wel kunnen.

Gameplay was aardig snel, soms wat rommelig.

Je zou toch denken dat er iemand is die weet welk spel ik bedoel ;o

• DUX

DUX

Ik denk alweer aan Settlers [insert willekeurig volgnummer], of misschien Heroes of Might & Magic?

Verwijderd

Nee sorry, allebei niet.

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DUX

DUX

Stronghold 2 dan? Zit je kampvuurtje ook in :P

@hierboven: Dat is een hele goede qua titel, inderdaad :)

@hieronder: Potverbillekes...Hoeveel RTS-spellen waarbij je begint met een kampvuur zijn er in hemelsnaam :P

[ Voor 128% gewijzigd door DUX op 26-11-2009 19:43 ]

Verwijderd

Sorry, All en DUX zaten er allebei weer naast.
Ik ga nu toch ook maar even zoeken weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Ja je raad het al, ik kan het spel vast ergens vinden alleen hoe heet ie ook alweer...

je speelt het spel met boven aanzicht, ala gta, je staat op een soort grasveldje en er komen monster op je af gerent van alle kanten, eerst een paar, en na een tijd komen er steeds meer monsters op je af en ook ook sterkere, onder tussen poepte monsters als je ze killde af en toe powerups uit.

Je kon het spel ook met zn 2en doen, op 1 pc volgens mij en via LAN maar dat laatste weet ik niet meer zeker.

Iemand enig id hoe dit spel heet?

alvast bedankt

[edit]

NVM ik lees dit topic net ff btr door het spel het crimsonland. toch nog bedrankt :D

[ Voor 8% gewijzigd door zmeding op 27-11-2009 21:02 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
@TaartMan

Stronghold Crusader? Zo ja via voobly kan je dat spel nog online spelen of eventueel via hamachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Source!

JA! Dat was hem! Super!

Ga hem nu meteen weer kopendownloaden en spelen maar weer.
Echt top dat je dat wist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

offtopic:
* DUX kijkt nog 's naar z'n suggestie van Stronghold 2 en vraagt zich af waar het misging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry nu ben ik verbaasd...

Stronghold 2 zei me gewoon simpelweg niks.

Toen ik de naam Stronghold Crusader las, ging ik meteen even youtuben, en ja hoor, dat was mijn spel.

Ik had het spel kennelijk gehecht aan het woord 'Crusader', sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Ik zoek de naam van een race-spelletje. Je moest een aantal ronden op een circuit voltooien tegen een viertal tegenstanders, en je kon het ook met 2 op 1 pc spelen. Het was in bovenaanzicht, en het spel draaide rond racen met wapens. Je kon wapens kopen zoals raketten, mitrailettes, mijnen, olie als uitschuiver... om het je vijanden moeilijk te maken. Het was niet echt realistisch bedoeld en ook niet qua uitzicht. Ik speelde het een jaar of 8 terug.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Genre: puzzel/platformer

Ik denk zo'n 13-14 jaar terug speelde ik een puzzelplatformer. Je speelde vanuit een isometrisch perspectief met een soort van pinguin als ik het goed kan herinneren. Deze kon "pinguin" kon tollen of draaien en zo muren kapot maken. Ik kan me herinneren dat er ijsmuren waren, die kapot konden worden gemaakt. De levels waren labyrint-achtig. Echter, de naam kan ik mij niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Laatst online: 03-03 12:59
Het is niet Death Rally, die ziet er te 'modern' uit, het was echt meer een cartooneske uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mathieu_Hinder schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:09:
Ik zoek de naam van een race-spelletje. Je moest een aantal ronden op een circuit voltooien tegen een viertal tegenstanders, en je kon het ook met 2 op 1 pc spelen. Het was in bovenaanzicht, en het spel draaide rond racen met wapens. Je kon wapens kopen zoals raketten, mitrailettes, mijnen, olie als uitschuiver... om het je vijanden moeilijk te maken. Het was niet echt realistisch bedoeld en ook niet qua uitzicht. Ik speelde het een jaar of 8 terug.

Iemand een ideetje?
supercars 1 of 2

http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 16:53
Ik zoek de naam van een oude DOS game, je speelde met een soort vliegtuig / ruimteschip. De bedoeling was om over allerlei blokken en obstakels te springen en de finishline te halen voordat je tijd/benzine op was. Je kon alleen naar voren en naar links / rechts uitwijken en springen. En je kon de snelheid waarmee je naar voren vloog bepalen. Deze mocht echter niet te laag zijn omdat je dan zonder benzine of tijd kwam te zitten. Het zag er heel kleurlijk en blokkerig uit, wel was het een soort van 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 07:49
@ Maarten

bedoel je misschien Skyroads?
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyRoads_(video_game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Als aanvulling op het bericht van Rubeo38:

Hier is de flash versie van het spel:
http://syouxi.minigame.com.tw/swf_roads/swfroads.swf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Iemand die misschien weet welke game ik bedoelde op pagina 34 ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien iedereen zelf in kan stellen hoeveel posts er op een pagina gaan, zegt 'pagina 34' helemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 16:53
Rubeo38 en Scorpion2k, hartelijk bedankt. Die bedoelde ik inderdaad.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Ik zoek ook een spel.

Het is een oud DOS spel. Het was een behoorlijke Star Trek cloon alleen geen officiele license.
Komt uit de jaren 80 denk ik.

Je zag een soort console waar je een map van een gedeelte van de ruimte. Je kwam ook bij spacestations en kwam natuurlijk vijanden tegen.
Volgens mij begon je met een klein ruimteschip en naarmate je in rank steeg kreeg je een grotere.
Je kon ook zwarte gaten invliegen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een spel, stond op een twilight-cd. Het is een 2d vliegspel.

Het is met kleine vliegtuigjes (ongeveer 1cm op je beeld). Je kon kiezen uit een groot aantal vliegtuigen, denk misschien wel 20 en ook een paar helikopters. Je kan ook schieten met de vliegtuigjes, ook is er een vijand met een aantal straaljagers die je dan moet verslaan.

Ook bij het landen geloof ik dat je nog een parachute uit je vliegtuig kan laten komen. Ik weet dat het een vage beschrijving is, maar ik hoop dat iemand het nog weet!

Alvast bedankt.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
@iwanz85: jetstrike?
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/1157564973-05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al iemand het spel hollanbd gevonden? Heb er ondertussen echt zin in gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herrick

Je bent geweldig! Dat is hem. Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
Oke, eentje uit de ouden doosch.
Ik zoek een spel van de commodore 64.
Het was een 2d spel waarbij elke keer van 1 ingang van een kamer (vier muren meer) naar een andere moest komen met natuurlijk het risicor van de daarbinnen verscholen gevaren. Je keek van boven op de 'kamer' en het persoontje was een soort (rood?) beestje zoals Q-gbert (een NES game maar dan 3d). (Gek beestje met een grote snuit).

Het kan zijn dat de details niet helemaal overeenkomen, het is immers al even geleden :p

ps Er bestaat een kleine kans dat het de NES is maar weet nagenoeg zeker dat het de C64 is :S

[ Voor 9% gewijzigd door Henri op 18-12-2009 16:41 . Reden: Bedoelde q-bert op NEs ipv Comodore ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een Amiga spel.

Het was een space rpg/adventure/quest.

Je vloog van ster naar ster en kon daar dan vragen stellen/missies halen/schip upgraden.
Tussen de verschillende vluchten werd je altijd halverwege aangevallen door iets wat er uit ziet als zo'n chinese draak. Een grote kop met daarachter een lading bolletjes.

Je vloog vooruit en keek tegen de achterkant van je schip aan. Afhankelijk van hoe groot de draak was kon je inschatten hoe dichtbij hij was. Je kan schieten en op- en neer en heen- en weer bewegen.

Het was niet zo uitgebreid als elite oid, het was vrij basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Henri schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:29:
Oke, eentje uit de ouden doosch.
Ik zoek een spel van de commodore 64.
Het was een 2d spel waarbij elke keer van 1 ingang van een kamer (vier muren meer) naar een andere moest komen met natuurlijk het risicor van de daarbinnen verscholen gevaren. Je keek van boven op de 'kamer' en het persoontje was een soort (rood?) beestje zoals Q-gbert (een NES game maar dan 3d). (Gek beestje met een grote snuit).

Het kan zijn dat de details niet helemaal overeenkomen, het is immers al even geleden :p

ps Er bestaat een kleine kans dat het de NES is maar weet nagenoeg zeker dat het de C64 is :S
Spy vs. Spy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt een beetje als Space Harrier
Afbeeldingslocatie: http://www.lemonamiga.com/games/screenshots/full/space_harrier_03.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfdvero
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-08 20:51
Mathieu_Hinder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:56:
Het is niet Death Rally, die ziet er te 'modern' uit, het was echt meer een cartooneske uitvoering.
Wacky Wheels misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Laatst online: 19:51
Na lang google af struinen en alle mogelijke termen gebruiken om te vinden wat ik zoek, ben ik nog geen steek verder gekomen. Dus maar eens wat andere hulp inschakelen.

Ik zoek een spel van ca. 10/12 jaar oud. Ik weet niet meer of ik het onder win95/98 of xp heb gespeelt. Maar het was volgens mij een dos spel. Het spel was in kleur maar was wel al wat ouder.

Je had een ruimteschip en een beperkt budget waarmee je wapens kon kopen (of bestaande wapens aanpassen/combineren) en daarmee moest je je tegenstander neerschieten.
Het speelveld bestond uit diverse planeten; grote, kleine met en zonder ring. Alle planeten oefende zwaartekracht uit op zowel je ruimteschip (als je het probeerde te verplaatsen) als de raketten / wapens die je af schoot.

Je had dus diverse soorten wapens en defensieve maatregelen als schilden. De wapens die ik me kan herinneren waren onder andere een MIRV, Burrowers en Heat seeking missiles. Verder had je dus diverse schilden waarmee klappen opgevangen (force shield) of afgewend konden worden (anti zwaartekracht schild).

Spellen die nog het meest in de buurt kwamen zijn: Gravity Wars (maar dan grote planeten in beeld en verder uitgewerkt) en Scorched Earth (alleen andere setting) en de combinatie Scorched Planets

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morelleth schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:06:
Na lang google af struinen en alle mogelijke termen gebruiken om te vinden wat ik zoek, ben ik nog geen steek verder gekomen. Dus maar eens wat andere hulp inschakelen.

Ik zoek een spel van ca. 10/12 jaar oud. Ik weet niet meer of ik het onder win95/98 of xp heb gespeelt. Maar het was volgens mij een dos spel. Het spel was in kleur maar was wel al wat ouder.

Je had een ruimteschip en een beperkt budget waarmee je wapens kon kopen (of bestaande wapens aanpassen/combineren) en daarmee moest je je tegenstander neerschieten.
Het speelveld bestond uit diverse planeten; grote, kleine met en zonder ring. Alle planeten oefende zwaartekracht uit op zowel je ruimteschip (als je het probeerde te verplaatsen) als de raketten / wapens die je af schoot.

Je had dus diverse soorten wapens en defensieve maatregelen als schilden. De wapens die ik me kan herinneren waren onder andere een MIRV, Burrowers en Heat seeking missiles. Verder had je dus diverse schilden waarmee klappen opgevangen (force shield) of afgewend konden worden (anti zwaartekracht schild).

Spellen die nog het meest in de buurt kwamen zijn: Gravity Wars (maar dan grote planeten in beeld en verder uitgewerkt) en Scorched Earth (alleen andere setting) en de combinatie Scorched Planets
Warheads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Laatst online: 19:51
in 1 hit _/-\o_

dat ik daar niet zelf meer op kon komen |:(

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

oops ik had een vraag in het verkeerde topic gepost.
mischien dat iemand hier het antwoord weet :D

Ik was vroeger gek van een spel maar ik weet niet meer hoe het heet.
Je zat in een space-ship die door de tijd kan reizen, aan het einde van de tijdlijn had je een hele groep andere schepen die je zonder meer afknalde.
nu moest je in het begin van de time line 4 planeten "seeden" met 4 verschillende rassen (reptillians, underwater, jungle, en nog iets) daarna moest je zorgen dat ze over een paar duizend jaar goed ontwikkelen.
dit kon je doen door naar cruciale punten in hun history te gaan en vervolgens daar in te grijpen (underwater ras helpen tridents te ontwikkelen ter bestrijding van hun hoofdvijand)

Als de 4 rassen goed ontwikkelde dan leverde ze ieder een cruciaal onderdeel voor je space-ship.
Dan kon je als het goed was de baddies aan het einde van de timeline afknallen.

Heeft iemand enig idee welk spel ik bedoel ? :P

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Mathieu_Hinder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:56:
Ik gok op Motormash, daar kon je je tegenstanders in elkaar slaan met een hamer op je auto e.d. Je speelde altijd met rare typetjes, zoals een hippie, een militair of een taxichauffeur.
Afbeeldingslocatie: http://www.gry-online.pl/Galeria/Gry9/321915984.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/1997_7/97_0715_motorv/screenshot_screen006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.playstationmuseum.com/images/BTA/BTA052s5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digit7722 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:02:
oops ik had een vraag in het verkeerde topic gepost.
mischien dat iemand hier het antwoord weet :D

Ik was vroeger gek van een spel maar ik weet niet meer hoe het heet.
Je zat in een space-ship die door de tijd kan reizen, aan het einde van de tijdlijn had je een hele groep andere schepen die je zonder meer afknalde.
nu moest je in het begin van de time line 4 planeten "seeden" met 4 verschillende rassen (reptillians, underwater, jungle, en nog iets) daarna moest je zorgen dat ze over een paar duizend jaar goed ontwikkelen.
dit kon je doen door naar cruciale punten in hun history te gaan en vervolgens daar in te grijpen (underwater ras helpen tridents te ontwikkelen ter bestrijding van hun hoofdvijand)

Als de 4 rassen goed ontwikkelde dan leverde ze ieder een cruciaal onderdeel voor je space-ship.
Dan kon je als het goed was de baddies aan het einde van de timeline afknallen.

Heeft iemand enig idee welk spel ik bedoel ? :P
Millennia: Altered Destinies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 11:57

tornado61

jupiter deus est

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een spel dat ik 6 á 7 jaar geleden altijd speelde op de pc,
ik heb het gekocht bij de M*rskr*m*r en het zat in een kartonnen vierkant hoesje,
het spel was een beetje 'lemmings' achtig maar dan met wat beter beeld, je was een geel poppetje met een bijltje of ander gereedschap dat zich een weg naar gekleurde balltetjes moest graven, op ten duur (na een paar levels) kon je ook vijanden tegenkomen
het spel was in 2D en net zoals in lemmings bekeek je het van voren

(Clonk is het niet ;) )

ik hoop dat iemand weet hoe dit spel heet, ik zou het graag nog eens willen spelen ;)

Trouwens: Mathieu_Hinder vroeg ook naar een spel, ik dacht aan 'Excessive Speed'??

[ Voor 14% gewijzigd door tornado61 op 22-12-2009 16:18 ]

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
ik ben op zoek naar een spelletje waarbij je de uitgang van een level moest zoeken. Je kon niet overal door, dus je moest houten kisten in het water gooien om over te lopen, je had een rode bal ook die je kon voortduwen en je had spiegels waarmee je een soort laserstraal mee kon ombuigen. Er waren ook robots die je eraan konden maken, deze konden niet over een soort rooster lopen. Het spel was in 2D, je bekeek het speelveld van bovenaan

weet iemand hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Dat is hem... you sir, are a scholar and a saint! :D

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digit7722 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:40:
[...]

Dat is hem... you sir, are a scholar and a saint! :D
Naaaah, gewoon goed met Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
tornado61 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:43:
Hallo allemaal,

ik heb het gekocht bij de M*rskr*m*r en het zat in een kartonnen vierkant hoesje,
het spel was een beetje 'lemmings' achtig maar dan met wat beter beeld, je was een geel poppetje met een bijltje of ander gereedschap dat zich een weg naar gekleurde balltetjes moest graven, op ten duur (na een paar levels) kon je ook vijanden tegenkomen

ik hoop dat iemand weet hoe dit spel heet, ik zou het graag nog eens willen spelen ;)

Trouwens: Mathieu_Hinder vroeg ook naar een spel, ik dacht aan 'Excessive Speed'??
Clonk?
Wikipedia: Clonk

Zou trouwens hilarish zijn als het em is :D, 2e keer dat ik in dit topic kom :P en 2e keer dat ik clonk zeg :D
http://gathering.tweakers...]=clonk&data[boolean]=AND

[ Voor 11% gewijzigd door GBTW op 22-12-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
Sorry voor mijn late reactie maar geen van beide.
Het spel is top down, je kijkt dus van boven op de kamer en daar moet je de uitgang halen door strategisch de weg te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

GBTW schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:07:
[...]

Clonk?
Wikipedia: Clonk

Zou trouwens hilarish zijn als het em is :D, 2e keer dat ik in dit topic kom :P en 2e keer dat ik clonk zeg :D
http://gathering.tweakers...]=clonk&data[boolean]=AND
nee :( clonk is het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

Ik zoek een game met in de hoofdrol een kat. Het was een side-scroller waarin je muizen moest afmaken. Ik kan mij nog herinneren dat de game redcat heet en gemaakt is door davilex. Ik kan alleen informatie vinden over de educatieve game en niet de actie game?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had zelf redcat racer, maar kan me niet veel erover herinneren, maar in die hoek zal je moeten zoeken;)
Volgens wikipedia zijn de volgende arcade games uitgebracht van Redcat:

* RedCat Superkarts

Als RedCat en WhizzKitty in de boomhut aan het spelen zijn met hun racebaan, ontvangen ze een bericht. Het komt van de zes landskampioenen van de Europese Kartcompetitie. Zij dagen iedereen uit voor een wedstrijd. Wie alle races wint, krijgt de Gouden Euroster, wat nog nooit iemand gelukt is. Uiteraard willen ze meedoen. Echter: Brutus en Max ontdekken dit en besluiten ook mee te doen, zodat ze met de ster een heleboel kaas en botten kunnen kopen. Met z'n vieren reizen ze naar Europa om daar deel te nemen aan de race en te strijden om de ster.

* RedCat Spookkasteel

De lelijke heks Grizella heeft Brutus en Max opdracht gegeven om WhizzKitty gevangen te nemen. De heks wil de schoonheid van WhizzKitty gebruiken voor een speciale toverdrank, zodat ze een mooie vrouw kan worden. RedCat laat dat niet op zich zitten en vertrekt naar het spookkasteel. Echter: in het bos rond het kasteel stort hij neer, waardoor hij lopend verder moet. Samen met de Fleuriefee gaat hij naar het kasteel om WhizzKitty te redden en Grizella te verslaan.

offtopic:
top band in je avatar;)

[ Voor 85% gewijzigd door Afvalzak op 23-12-2009 23:28 . Reden: toevoeging van wiki ]

Last.fm | Code Talks

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

PuDy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:13:
Ik zoek een game met in de hoofdrol een kat. Het was een side-scroller waarin je muizen moest afmaken. Ik kan mij nog herinneren dat de game redcat heet en gemaakt is door davilex. Ik kan alleen informatie vinden over de educatieve game en niet de actie game?

Iemand?
Ik weet welke je bedoelt.
Op wikipedia staat er maar een klein stukje over deze eerste Redcat game:
Het eerste spel met de naam Redcat werd ontwikkeld in 1994 door Redcat Software. Het spel gaat over een groep muizen die de nationale schat hebben gestolen, Redcat gaat de gestolen schat ophalen.

Ik meen me ook te herinneren dat de Rabobank hier iets mee te maken had, ik had dat spel gekregen van een kennis die bij de Rabobank werkte, stond ook een Rabobank logo op de cover. Was een kartonnen doosje met 1 diskette erin

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Ok, ik ben op zoek naar een oude dosgame. Ondanks dat ik aardig bedreven was in het zoeken door de "Raad de game" topics in de HK, dacht ik wel dat ik 'm kon vinden. Nog erger zelfs, de game die ik zoek is daar wel eens geraden, maar ik kan hem niet meer vinden :/ 8)7 Misschien kijk ik met mijn neus?

De dosgame die ik zoek is een sidescrolling platform game waarbij je het (volgens mij) in je eentje opneemt tegen een drugscartel. Je moet in iedergeval een hoop gasten neerknallen en drugspaketjes verzamelen / oppakken.
In de game zitten foto's (niet getekend) in de cutscenes en volgens mij zit er ook spraak in, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Ik zou hem graag weer een keer spelen (iig weten wat de titel is).

Dus als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!!!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Standeman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:30:
Ok, ik ben op zoek naar een oude dosgame. Ondanks dat ik aardig bedreven was in het zoeken door de "Raad de game" topics in de HK, dacht ik wel dat ik 'm kon vinden. Nog erger zelfs, de game die ik zoek is daar wel eens geraden, maar ik kan hem niet meer vinden :/ 8)7 Misschien kijk ik met mijn neus?

De dosgame die ik zoek is een sidescrolling platform game waarbij je het (volgens mij) in je eentje opneemt tegen een drugscartel. Je moet in iedergeval een hoop gasten neerknallen en drugspaketjes verzamelen / oppakken.
In de game zitten foto's (niet getekend) in de cutscenes en volgens mij zit er ook spraak in, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Ik zou hem graag weer een keer spelen (iig weten wat de titel is).

Dus als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!!!
Bedoel je misschien Crime Wave?
Afbeeldingslocatie: http://www.abandonware-paradise.fr/Gifs/Abandonware/Crime_wave.png

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

PuDy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:13:

Iemand?
De eerste twee redcat games waren promogames van de rabobank, zijn verder nergens verschenen. Heul misschien heb ik de oude diskettes nog, maar heb ze nooit onder windows aan de praat gekregen.

Die games waren best leuk, kat met een dikke gun tegen een zooi muizen met soldatenpakjes aan e.d., latere redcat games waren idd educatief.

Hm, is dit hem niet?
http://members.lycos.nl/fokaa/

Afbeeldingslocatie: http://www.projectf.com/rest/games/redcat/redcat_001.png

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 24-12-2009 10:07 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

tornado61 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:43:
Hallo allemaal,

Fury of the furries?

Afbeeldingslocatie: http://web.tiscali.it/squakenet/screen/fury_of_the_furries.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

nee sorry :( dat is m' ook niet, het was trouwens geen DOS spel, volgens mij speelde ik het altijd op mijn windows 98

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ik hoop het, straks thuis meteen proberen :D
Met Dosbox zal hij wel aan de praat te krijgen zijn.

Ik herinner me opeens wat dingen:
- Een mega irritante "aaaauwww!!" sample als redcat geraakt werd
- Muizen met duitse helmen :')
- Megamuizen die even groot zijn als redcat

8)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

*O* super :) Eindelijk gevonden! Thankx

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Standeman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:34:
[...]

*O* super :) Eindelijk gevonden! Thankx
Heb het vroeger ook veel gespeeld daardoor herkende ik het meteen.
Volgens mij vlogen er ook wel eens de nodige ledematen door het beeld als ik het me goed herinner :D

Verwijderd

Deze is heel makkelijk, en hij ligt op het puntje van mijn tong, maar zoeken op line en bike geeft op google de raarste resultaten.

Een spel wat zich afspeelt in een afgebakend veld. Je bent een motorrijder en je trekt zeg maar een lijntje voort, waarmee je de tegenstander kan blokken zeg maar, echt puntje van mijn tong maar ik weet t echt niet meer.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Bedoel je iets als Tron Bike Game?

Verwijderd

Oh duh :P Natuurlijk, tron :) thanks had al een poosje lopen zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al tijden naar op zoek:

Platform: PC, DOS
Gerne: actie, (shooter)
Tijd: denk eind jaren 80 of begin jaren 90

Het idee is dat je een tank bestuurt. De camera is vanaf boven, dus je bekijkt het battlefield zoals google maps zegmaar. Je begint met je tank in een soort garare. Vanuit de tank kan je over straten en groene grasvelden rijden. Je moet o.a. kanonnetjes en gebouwtjes kapot knallen. Er komen af en toe ook helikopters overvliegen waarop je kan schieten.
Met twee spelers was ook mogelijk dmv een vertical gesplit scherm.

Ik ben hier al tijden naar op zoek, maar kan het niet vinden. Heb ook geen idee meer wat de naam is, dacht dat het Tank Platoon was, maar als ik daar op zoek kom een compleet ander spel tegen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Tankrace?
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/not54i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/pccheats/TankRacer.jpg

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, helaas niet, wel een lache spelletje trouwens, ooit nog wel eens gespeeld. Wat ik zoek is ouder, speelde het op een 386

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:56:
nope, helaas niet, wel een lache spelletje trouwens, ooit nog wel eens gespeeld. Wat ik zoek is ouder, speelde het op een 386
Klinkt dan eerder als Fire Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
FireAge schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:18:
Het was een space rpg/adventure/quest.

Je vloog van ster naar ster en kon daar dan vragen stellen/missies halen/schip upgraden.
Tussen de verschillende vluchten werd je altijd halverwege aangevallen door iets wat er uit ziet als zo'n chinese draak. Een grote kop met daarachter een lading bolletjes.

Je vloog vooruit en keek tegen de achterkant van je schip aan. Afhankelijk van hoe groot de draak was kon je inschatten hoe dichtbij hij was. Je kan schieten en op- en neer en heen- en weer bewegen.

Het was niet zo uitgebreid als elite oid, het was vrij basic.
Aangezien niemand dit herkent probeer ik even een ander spel. Ben druk met WinUAE bezig en kan nog op een bepaalde naam niet komen.

Het was een ruimtespel waarbij je begon met 1 planeet, daar kon je dan mining installaties op bouwen en via de belastingen de hoeveelheid bewoners regelen. Vervolgens ging je schepen bouwen en andere planeten koloniseren. Sommige planeten waren vulkaanplaneten en erg geschikt om te minen, anderen waren groene planeten en daar kon je dan veel volk op laten groeien via de taxes.

Er waren 10 planeten, en je begon zelf aan de ene kant en de PC aan de andere kant. Uiteindelijk ging je dan legers bouwen en de andere planeten veroveren. Je kon dan het aggressie niveau van je leger in stellen, hoe hoger hoe meer strijdkracht je had, maar deste sneller ze dood gingen. Als je een planeet veroverde kreeg je zo'n klein filmpje te zien waarop ze een vlag planten.

Iemand enig idee waar ik het over heb? Het is in het amiga 500 tijdperk.
Het is niet deuteros, want dat zit ik nu ook al te spelen omdat die nog op mijn lijst van te completen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! dat is hem! Held! thank u very much!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Dag mede tweakers, ook ik ben al een tijdje op zoek naar een oudere game.

2D/3D: 2D

Ik had het idee dat het bij de installatie van Windows 95 of 98 hoorde (of op de Plus! CD's) maar daar kan ik het niet op terug vinden. Je speelde het iig in een venster, full screen was niet mogelijk. Het scherm had de grote van het pinball spel dat bij Windows 95/98 zat/zit.

Grafisch zag het er eigenlijk erg goed uit, voor die tijd dan wel. We hebben het over 15 jaar geleden ongeveer.

Het is een 2d spel, je bent een klein space vliegtuigje en er komen allemaal kometen (lees stenen) op je af. Deze kan je kapot schieten. Je space vliegtuigje kon je met de pijltjes toetsen laten vliegen, maar dit ging heel langzaam.

Er was muziek bij, ik heb het nummer zo in mijn hoofd, maar een titel, geen idee. Het is een soort cowboy achtig liedje. Een soort march liedje.

Hopelijk hebben jullie een idee

[EDIT], ben er ondertussen achter dat het Comet Buster heet. Er zit muziek in van The Overture van William Tell.

[ Voor 35% gewijzigd door Chiel340 op 28-12-2009 18:42 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Hierbij een repost van mijn eerdere verzoek in dit topic. ( hopelijk wordt niet als spam oid. gezien?)

Ik ben opzoek naar het volgende:

PC game,
FPS
geschatte ouderdom: 8 + jaar geleden

Wat ik me er van kan herinneringen, is dat je een man(vrouw?) speelt die achter een soort "evil guy" aanzit. Deze wordt in de game weergegeven als een oude man, lang zilver/wit haar en zweeft boven de grond. Vlak voor je bij die persoon in de buurt komt, zweeft-ie weg( dit wordt als een kort filmpje weergegeven) en moet je het opnemen tegen een clubje vrienden van hem.

Qua wapens waren het futuristische wapens. ( groene plasma beams e.d.) een kenmerkend wapen was een soort bal wat je op de grond kon smijten die dan als een spin ( metalen pootjes) naar de vijand liep en in het gezicht sprong. Verder had je o.a. een mes ter beschikking.
1 van de levels speelt zich af in een treinwagon / metro.

Hopelijk kunnen jullie iets met deze beschrijving :-)
Pagina: 1 ... 9 ... 72 Laatste