Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
FireAge schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 08:09:

Het was een ruimtespel waarbij je begon met 1 planeet, daar kon je dan mining installaties op bouwen en via de belastingen de hoeveelheid bewoners regelen. Vervolgens ging je schepen bouwen en andere planeten koloniseren. Sommige planeten waren vulkaanplaneten en erg geschikt om te minen, anderen waren groene planeten en daar kon je dan veel volk op laten groeien via de taxes.

Er waren 10 planeten, en je begon zelf aan de ene kant en de PC aan de andere kant. Uiteindelijk ging je dan legers bouwen en de andere planeten veroveren. Je kon dan het aggressie niveau van je leger in stellen, hoe hoger hoe meer strijdkracht je had, maar deste sneller ze dood gingen. Als je een planeet veroverde kreeg je zo'n klein filmpje te zien waarop ze een vlag planten.
Eindelijk gevonden, het was supremacy :)

Supremacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik ben op zoek naar een PC game ...... action / rpg game van dit jaar .. of hij moet nog uit komen

Weet dat er een demo van is maar kan niet meer op de naam komen?

Het begin verhaal begint met
Dat een dame (die ook de hoofdrol speel) gaat trouwen en haar aankomende man wordt dood geschoten door een dacht boogschutter en vanaf dat moment wordt het dorp aan gevallen door een andere stam.
EN dan krijg je de controle over je Char
Het is een beetje het zelfde spel als AC ..
Want je kan ook over gebouwen heen lopen en zo ..

Weet iemand de naam van het spel ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
volgens mij heb jij het over venetica

http://www.venetica-game.com/pages/en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 22:33
Ja dat is hem ... thx :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
me_mrtn schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:02:
Genre: puzzel/platformer
Platform: PC

Ik denk zo'n 13-14 jaar terug speelde ik een puzzelplatformer. Je speelde vanuit een isometrisch perspectief met een soort van pinguin als ik het goed kan herinneren. Deze kon "pinguin" kon tollen of draaien en zo muren kapot maken. Ik kan me herinneren dat er ijsmuren waren, die kapot konden worden gemaakt. De levels waren labyrint-achtig. Echter, de naam kan ik mij niet herinneren.
Lijkt op Petch, maar dat was voor C64:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben op zoek naar een arcade spel dat ik in de jaren 90 in Italie speelde.
Toen kon je ook Altered Beast spelen.

Het was een soort platformgame, nogal kleurrijk, fantasierijk, waarin een wezentje met waterballen zijn vijanden moest verslaan.
Ik heb echt geen idee wie het heeft uitgebracht...

Waarschijnlijk te weinig informatie, maar ik dacht het toch eens te proberen..

Mercikes,

Karlien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:47:
Hallo!

Het was een soort platformgame, nogal kleurrijk, fantasierijk, waarin een wezentje met waterballen zijn vijanden moest verslaan.

Mercikes,

Karlien.
Liquid Kids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:47:
Hallo!

Mercikes,

Karlien.
Bubble Bobble
Wikipedia: Bubble Bobble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties!
Het was liquid kids!

Mercikes,
K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Aangezien hier veel liefhebbers komen van oude spellen: Op zolder heb ik nog een groot aantal 3.5" floppy disks en wat Cd's liggen met oude (dos) spellen erop. Mocht iemand interesse hebben dan stuur maar een DM anders gaan ze binnenkort toch echt een keer bij het grofvuil :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds op zok naar de game Holland... Zou jij miss in die doos kunnen kijken of jij dit voetbalmanager spel ertussen hebt zitten? Het gaat over een voetbalgame in dos. er komen alleen uitslagen te zien en de lay-out is blauw met grijs. het was een demo. Kan ook iets met dutch soccer manager genoemd worden, maar wanneer geïnstalleerd heet het Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
stefanass schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:59:
[...]

Lijkt op Petch, maar dat was voor C64: [video]
Nee, het was een isometrisch 3D-achtig perspectief. Vrolijke kleurtjes met één of andere pinguin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de naam van een boxing manager van eind jaren 80/begin jaren 90. Je kon zelf boksers aanmaken, je kon dan diverse dingen instellen als reach, weight etc. Ook kon je kiezen of je karakter blank was of donker, of zelfs een muis of kangaroo :P Je kon ook je karaker trainen ("To the gym"), en uiteraard bokswedstrijden spelen.

En het is niet deze: klik. Zoveel kleuren had het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

The Wonderful World of Boxing?

[edit]
Nee, wacht, deze is veel te nieuw voor jouw beschrijving...

[ Voor 24% gewijzigd door DUX op 07-01-2010 16:35 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

BreadFan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:52:
Ik ben op zoek naar de naam van een boxing manager van eind jaren 80/begin jaren 90. Je kon zelf boksers aanmaken, je kon dan diverse dingen instellen als reach, weight etc. Ook kon je kiezen of je karakter blank was of donker, of zelfs een muis of kangaroo :P Je kon ook je karaker trainen ("To the gym"), en uiteraard bokswedstrijden spelen.

En het is niet deze: klik. Zoveel kleuren had het niet. :P
Sierra Championship Boxing? Kijk ff onder DOS screenshots, onderaan de pagina :)

Heb zelf ook goede herinneringen aan deze game ^^

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Sierra Championship Boxing? Kijk ff onder DOS screenshots, onderaan de pagina :)

Heb zelf ook goede herinneringen aan deze game ^^
Jaaaaaa :D _O_ Te gek, bedankt man! d:)b

Nostalgie all over the place. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een space game waarvan ik helaas nog maar vrij weinig weet.
Wel weet ik nog bepaalde elementen en heb ik een tekening gemaakt van hoe ik het mij nog ongeveer kan herinneren.

De raket moet je niks van aantrekken omdat ik dat niet meer weet maar het was een ruimteschip waarbij de getekende vierkantjes "sockets" voorstellen waar wapens op gemonteerd kunnen worden.
1 Wapen kan ik mij qua naam nog herinneren, namelijk: Eggdrop (geloof ik.. haha)
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/1456/unknownqc.jpg

Tenminste is de tekening van de situatie waarbij je de mogelijkheid krijgt spulletjes te equipen en un-equipen voordat je naar de volgende missie gaat en van planeet naar planeet vliegt.
Ik snap dat dit erg vaag is maar ik ben echt wanhopig op zoek naar de naam hiervan.
Elke tip is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Lijkt enigsinds op:

Jet n Guns
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30ro1ok.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Fox op 12-01-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Ik weet niet of ik helemaal goed zit, anders mag ik aannemen dat ie verplaatst wordt.

Goed, door dat hele stonekeep gebeuren op de nieuwspage schiet er ineens een dijk van een oude game in mijn kop... En daar gaat ie, want ik herinner mij weinig - echter wel dat ik hem verdomd leuk vond om te spelen!

Goed, hier gaat ie...

- Ik herinner mij dat "aloe" alomtegenwoordig in het spel is
- Komt uit begin jaren 90 dat de CD-Rom echt begon te lopen, volgens mij had ik een quad-speed.
- DOS (denk ik Oo)
- 3D, old skool software rendering, weinig pre-rend, 2D sprites.
- Setting: magie en kobolds en heksen en tovenaars
- je speelt een kerel, meende ik met bruin haar en een sikje, geen toverhoed...
- klasse stond vast (volgens mij)
- heel wellicht iets met patrick stewart ingesproken (maar herkende zoeven geen titel op imdb)
- essentieel wellicht, je kon in dieren veranderen... Zo kon ik door een klein holletje lopen.
- ik herinner mij een oerwoud ofzo met veel lianen en wellicht een rode of groene hagedis type mensachtige die sterk zijn in magie...

Mja, als je dit iets zegt...

Verplaatst naar dit topic

[ Voor 1% gewijzigd door PromoX op 12-01-2010 23:35 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Als je zegt Patrick Stewart op CD-ROM in een medieval spel uit de beginjaren '90, dan kom ik uit op Lands of Lore: The Throne of Chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:08:
Ik weet niet of ik helemaal goed zit, anders mag ik aannemen dat ie verplaatst wordt.

Goed, door dat hele stonekeep gebeuren op de nieuwspage schiet er ineens een dijk van een oude game in mijn kop... En daar gaat ie, want ik herinner mij weinig - echter wel dat ik hem verdomd leuk vond om te spelen!

Goed, hier gaat ie...

- Ik herinner mij dat "aloe" alomtegenwoordig in het spel is
- Komt uit begin jaren 90 dat de CD-Rom echt begon te lopen, volgens mij had ik een quad-speed.
- DOS (denk ik Oo)
- 3D, old skool software rendering, weinig pre-rend, 2D sprites.
- Setting: magie en kobolds en heksen en tovenaars
- je speelt een kerel, meende ik met bruin haar en een sikje, geen toverhoed...
- klasse stond vast (volgens mij)
- heel wellicht iets met patrick stewart ingesproken (maar herkende zoeven geen titel op imdb)
- essentieel wellicht, je kon in dieren veranderen... Zo kon ik door een klein holletje lopen.
- ik herinner mij een oerwoud ofzo met veel lianen en wellicht een rode of groene hagedis type mensachtige die sterk zijn in magie...

Mja, als je dit iets zegt...

Verplaatst naar dit topic
Lands of Lore : Guardians of Destiny ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dux & Frenzzy, HELDEN! =]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Skystreaker, je haalt volgens mij wel deel 1 en 2 door elkaar. Patrick Stewart is afaik alleen in deel 1 aanwezig, terwijl dat in hagedissen en monsterbeesten veranderen deel 2 is.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mountinggebeuren lijkt er inderdaad een beetje op maar het spel is veel ouder dan dat, als ruime schatting is het een spel uitgekomen tussen 1993 en 1998.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DarkX schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:24:
Skystreaker, je haalt volgens mij wel deel 1 en 2 door elkaar. Patrick Stewart is afaik alleen in deel 1 aanwezig, terwijl dat in hagedissen en monsterbeesten veranderen deel 2 is.
Daar ben ik inmiddels ook achter - haha =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nu we toch even bezig zijn... Een tijd terug heb ik een horror game top 10 gezien, met op nr. 1 een click & point adventure (denk ik). Ik heb het nergens meer terug kunnen vinden... De enige aanwijzing die ik heb is dat het volledig of meerendeels in zwart/wit gespeeld wordt en het is niet eens ZO oud.

Wat ik wel weet is dat het geen "I have no mouth and I must scream" is of "Dark Seed 1 & 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Hallo!

Ik ben op zoek naar een oud RTS voor op de PC.

Het was gebaseerd rond de griekse mythologie. Je kon alleen maar dingen via de zee bevechten, dus met schepen en forten. Verder dacht ik dat er iets van amber (?) als grondstoffen.

Misschien een beetje weinig informatie, maar valt te proberen :D
Vast bedankt als je hem weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

SkyStreaker schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:33:
Nu we toch even bezig zijn... Een tijd terug heb ik een horror game top 10 gezien, met op nr. 1 een click & point adventure (denk ik). Ik heb het nergens meer terug kunnen vinden... De enige aanwijzing die ik heb is dat het volledig of meerendeels in zwart/wit gespeeld wordt en het is niet eens ZO oud.

Wat ik wel weet is dat het geen "I have no mouth and I must scream" is of "Dark Seed 1 & 2".
Eentje uit de Alone in the Dark-serie? of misschien the Eleventh Hour? Phantasmagoria?

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 14-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Frentik schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:39:
Aangezien hier veel liefhebbers komen van oude spellen: Op zolder heb ik nog een groot aantal 3.5" floppy disks en wat Cd's liggen met oude (dos) spellen erop. Mocht iemand interesse hebben dan stuur maar een DM anders gaan ze binnenkort toch echt een keer bij het grofvuil :)
Kan je nog wat vager zijn aub?

Trouwens, ik verzamel enkel games in originele staat (mét originele doos (in deftige staat) + handleiding + etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DUX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:43:
[...]

Eentje uit de Alone in the Dark-serie? of misschien the Eleventh Hour? Phantasmagoria?
Nee, geen survivalhorror of spul als 11th.. Echt getekende achtergronden enzo als mijn geheugen mij dient. De reviewer zij ook dat de sfeer in dit spel echt heel erg creepy is en dat hij zelfs moeite had met het te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Ik ben op zoek naar een online flash java game van zo'n 10 jaar geleden. Ik dacht dat het battle tank heette, maar kan het met die naam niet vinden.

Je kon de game tegen elkaar spelen (omstebeurt op 1 computer) of tegen de computer zeg maar. Je moest elkaars tank proberen te raken dmv het schieten van kogels uit je tank. Deze kogels volgden een paroboolachtige lijn, maar je moest rekening houden met wind, kracht van het schot etc. Volgens mij kon je ook nog kiezen uit bepaalde kogels en zo. (Als ik het zo lees, lijkt het dus eigenlijk best veel op Worms). Als je miste dan liet de kogel een gat in de vorm van een cirkel na in de ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08 15:59
pelt schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:57:
Ik ben op zoek naar een online flash java game van zo'n 10 jaar geleden. Ik dacht dat het battle tank heette, maar kan het met die naam niet vinden.

Je kon de game tegen elkaar spelen (omstebeurt op 1 computer) of tegen de computer zeg maar. Je moest elkaars tank proberen te raken dmv het schieten van kogels uit je tank. Deze kogels volgden een paroboolachtige lijn, maar je moest rekening houden met wind, kracht van het schot etc. Volgens mij kon je ook nog kiezen uit bepaalde kogels en zo. (Als ik het zo lees, lijkt het dus eigenlijk best veel op Worms). Als je miste dan liet de kogel een gat in de vorm van een cirkel na in de ondergrond.
scorched earth toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Het is inderdaad dezelfde soort game. Diegene die ik bedoel ziet er alleen nog brakker uit! Maar dank voor je antwoord in ieder geval!

Edit: Uit de wiki van Scorched Earth haal ik de volgende game: Tank Wars en dat is denk ik die ik bedoelde!

[ Voor 28% gewijzigd door pelt op 14-01-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30

Ik heb ooit bij Gamespot een horror-game top tien gezien, en daarbij stond de adventure-game Sanitarium op de eerste plaats. Ik ken die adventure verder niet (dat vond ik zo opvallend van deze top tien, en daarom weet ik het nog), dus ik weet ook niet zeker of deze grotendeels zwart/wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Malthus schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:12:
[...]

Ik heb ooit bij Gamespot een horror-game top tien gezien, en daarbij stond de adventure-game Sanitarium op de eerste plaats. Ik ken die adventure verder niet (dat vond ik zo opvallend van deze top tien, en daarom weet ik het nog), dus ik weet ook niet zeker of deze grotendeels zwart/wit is.
Het was meer op een wat onbekende site, ik weet mij echter wel te herinneren dat bij deze site sanitarium op 2 of 3 stond... En Sanitarium moet ik ook zien te krijgen trouwens, goed van je =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik zoek een spel wat ik jaaaaaren geleden bij een jeugdvriendje op de MSX heb gespeeld... Volgens mij iets als Wizkid, maar zeker weten doe ik 't niet. Het was een platformer met in de hoofdrol iets dat eruit zag als Orko van He-man:

Afbeeldingslocatie: http://efilmcritic.com/images/users/396/orko.jpg

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Ik zoek een spel op de Atari (welke weet ik niet). Je was een mannetje dat via liften in een gebouw omhoog en omlaag kon. In de levels liepen 'spionnen' (de bad guys) rond die je moest ontwijken (of schieten, ik weet het niet meer). Ik speelde het spel rond 1994 maar volgens mij is het al ouder. Je kon met toetsenbord spelen maar je had ook zo'n joystick met een rode knop.

Het is overigens niet Elevator Action.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Impossible Mission?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
FreqAmsterdam schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:47:
Je was een mannetje dat via liften in een gebouw omhoog en omlaag kon. In de levels liepen 'spionnen' (de bad guys) rond die je moest ontwijken (of schieten, ik weet het niet meer).
De omschrijving is nogal vaag, maar toch moest ik vanwege het bovenstaande stukje gelijk aan Impossible Mission II denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Toppie, dat is hem.

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Impossible_Mission_2_NES_ScreenShot2.jpg

Heb ik als guppie veel gespeeld. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

IK wou het even met jullie meedelen.

Dit was mijn post in een vorige topic
Ik weet niet of ik het hier kwijt kan, maar ik zoek een game wat vroeger op de pc is uitgebracht.

Je kon zelf levels maken, maar het was erg laagdrempeling. je kon levels maken maar alles was met blokjes opgebouwd. Monsters waren X'jes, powerups/keys waren een rechthoeekje met een zwart stipje in t midden... Het is qua uiterelijk vergelijkbaar met de game Snipes. ALleen zag het er nog iets ouder uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.textmodegames.com/download/screens/snipes.gif

Ohja, kom er net achter. de game die ik bedoel is opgebouwd uit ascii codes. Ik weet nog dat deze characters ░ ▒ ▓ • ° voornamelijk in de game aanwezig waren
Maar heb hem zelf al gevonden Het heet ZZT en je kan hiermee zelf ASCII levels ontwikkelen filmpje
Tevens hier online te spelen ;)

erg veel tijd mee doorgebracht in mijn begin jaartjes van m'n leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Willybubba schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:53:
Ik zoek een spel wat ik jaaaaaren geleden bij een jeugdvriendje op de MSX heb gespeeld... Volgens mij iets als Wizkid, maar zeker weten doe ik 't niet. Het was een platformer met in de hoofdrol iets dat eruit zag als Orko van He-man:

[afbeelding]
Toevallig Sorcery?

Ik denk eigenlijk eerder Magical Kid Wiz

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 15-01-2010 15:59 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoe heette dat spel voor DOS waarmee je door een level gaat als poppetje en bepaalde items moet pakken? Als je door het level loopt laat je een spoor achter. Als er dan net een steen boven je hoofd zit en je loopt eronderdoor, dan valt hij op je. Je hebt ook een slang in het level wat achter je aan kan gaan, en dan door die spoor die jij gecreëerd heb. Als je dood gaat ontplof je ineens 6 of 9 blokjes van fruit oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik zoek een oud PC spelletje (Windows 95 denk) waarbij je verschillende puzzels moet oplossen. Dit waren allemaal dingen die in werking werden gezet zoals in een lab. Als je op play drukte ging je werk beginnen. Dan viel er bv een basketbal, een kaars ging aan en schoot een kanon af, de kanonskogel bouncte via een trampoline tegen de bowlingbal en die rolde via een muur in de uitgang -> level gehaald (dit was een voorbeeldje)
Als ik me het goed herinnerde stond het als TIM op mijn desktop, maar hierop vind ik niks. Achtergrond was van dat standaard blauw/groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Dark0z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:28:
Hoe heette dat spel voor DOS waarmee je door een level gaat als poppetje en bepaalde items moet pakken? Als je door het level loopt laat je een spoor achter. Als er dan net een steen boven je hoofd zit en je loopt eronderdoor, dan valt hij op je. Je hebt ook een slang in het level wat achter je aan kan gaan, en dan door die spoor die jij gecreëerd heb. Als je dood gaat ontplof je ineens 6 of 9 blokjes van fruit oid
Boulderdash (of 1 van de vele klonen)
SemperFidelis schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:
Ik zoek een oud PC spelletje (Windows 95 denk) waarbij je verschillende puzzels moet oplossen. Dit waren allemaal dingen die in werking werden gezet zoals in een lab. Als je op play drukte ging je werk beginnen. Dan viel er bv een basketbal, een kaars ging aan en schoot een kanon af, de kanonskogel bouncte via een trampoline tegen de bowlingbal en die rolde via een muur in de uitgang -> level gehaald (dit was een voorbeeldje)
Als ik me het goed herinnerde stond het als TIM op mijn desktop, maar hierop vind ik niks. Achtergrond was van dat standaard blauw/groen.
The Incredible Machine

offtopic:
Leuk, dit is een soort van "Raad de game a.d.v. de omschrijving" topic :)

[ Voor 43% gewijzigd door Standeman op 15-01-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

SemperFidelis schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:
TIM = The Incredible Machine. Leuk spel inderdaad

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

del.. was al beantwoord

[ Voor 176% gewijzigd door AOC op 15-01-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Oh my, had ik toch gelijk. Thanks!

O en nu ik er over begonnen ben, ik zoek nog een soort van game uit hetzelfde tijdperk. Je was een rood bolletje dat door een doolhof door moest. De achtergrond bestond uit allemaal chip achtige patronen en ik denk dat je een soort bolletje was dat door een PC ging. Iemand een idee? (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Supaplex?

ff controleren hoor.. Ik denk wel dat het hem is.

Damn, die wist ik gewoon uit mijn hoofd :X

[ Voor 70% gewijzigd door Standeman op 15-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Wow, ook dat is de game die ik bedoelde!
Thanks a bunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mobygames.com/game/windows/vigil-blood-bitterness ?
http://www.mobygames.com/game/windows/downfall ?
http://www.mobygames.com/...a-ghost-hunting-adventure ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Zhalix schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:49:
Hallo!

Ik ben op zoek naar een oud RTS voor op de PC.

Het was gebaseerd rond de griekse mythologie. Je kon alleen maar dingen via de zee bevechten, dus met schepen en forten. Verder dacht ik dat er iets van amber (?) als grondstoffen.

Misschien een beetje weinig informatie, maar valt te proberen :D
Vast bedankt als je hem weet!
Dat is wss zeus, master of olympus, dat spel is geniaal.
ook een expansion voor uitgekomen wrath of poseidon, heb ze hier nog ergens op schijf liggen omdat ik ze toendertijd bij pc kreeg.

Afbeeldingslocatie: http://img.metaboli.fr/products/Zeus_MasterOfOlympus/en/screenshot2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door opblaashaas op 18-01-2010 11:25 . Reden: image toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb hier een hardcore nummer (uit '95) en op 3:18 komt er een bepaald geluidje voor. En ik weet zeker dat deze uit een strategie game vandaan komt. Wie o wie weet het?

Dit nummer http://www.youtube.com/watch?v=M5VWxOdtnA8 en vanaf 3:18 kan je het geluid meerdere keren horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dark0z:
De Personal Ion Cannon uit C&C Renegade maakt een beetje een soortgelijk geluidje bij het schieten:

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/cnc/images/0/0e/PIC.PNG

Renegade is een beetje een mix tussen RTS en FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:33:
@ Dark0z:
De Personal Ion Cannon uit C&C Renegade maakt een beetje een soortgelijk geluidje bij het schieten:

[afbeelding]

Renegade is een beetje een mix tussen RTS en FPS.
Die heb ik echter nog nooit gespeeld :p

Wel Earth 2140, de C&C series tot tiberian sun en Dune 1,2, 2000 en Emperor: Battle for Dune. Ik denk zelf de laatste. Ik kan me herinneren dat het geluid van een voortuig afkwam als jij hem net de commando gaf om hem te verplaatsen. Dus een soort voortstuwings-geluid :p zal het thuis even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een 3rd person shooter, ik denk in de eindtijd van de 286, misschien iets later. Het was een game met een isometrisch perspectief, waarin je met twee mannetjes door een grasveld liep met heuvels en veel tegenstanders die je allemaal moest neerschieten. Het ene mannetje bestuurde je zelf, de andere werd door de computer bestuurd. Het deed een beetje aan Alien Breed denken, maar dan buiten en niet zo duister. En geen top down view, maar isometrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:53:

[afbeelding]
Magical Kid Wiz: http://www.youtube.com/watch?v=dEDwzdz8jzE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

JA!

Held :)

Al moet ik zeggen dat het er in mijn herinnering toch wel beter uitzag :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het laatst met een vriend van mij over een oude game die we ooit vroeger speelde, was iets van 12 jaar gelden ofzo. Ik weet dat het in die tijd nog op de leuke "twilight" CD's stonden. Maar goed, we konden niet meer op die naam komen.

Het spel was duidelijk een RTS in dat afspeelde in de tijd van de middeleeuwen. Je kon daar soldaten trainen, tovenaars en boogschutters. Je keek er recht bovenop met de camara. Ik weet dat het niet veel informatie is, maar dat is alles wat ik er nog van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:31:
Ik het laatst met een vriend van mij over een oude game die we ooit vroeger speelde, was iets van 12 jaar gelden ofzo. Ik weet dat het in die tijd nog op de leuke "twilight" CD's stonden. Maar goed, we konden niet meer op die naam komen.

Het spel was duidelijk een RTS in dat afspeelde in de tijd van de middeleeuwen. Je kon daar soldaten trainen, tovenaars en boogschutters. Je keek er recht bovenop met de camara. Ik weet dat het niet veel informatie is, maar dat is alles wat ik er nog van weet.
Klinkt als een spel van de "Age Of Empires"-reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien "Lord of the Realms" of "Warcraft"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

ijskonijn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:09:
[...]

AOE was altijd isometrisch (of nep-3D). Als je nu nog Warcraft had gezegd? Dat is wel van boven en er komen in ieder geval boogschutters in voor.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijskonijn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:09:
[...]

Geen Age of Empire, Veel ouder dan dat. Ook warcraft en Lord of Realms lijken er niet op.
De camara zag echt alleen dingen van bovenaf, zoals het hoofd, de shouders en de armpjes van de units. Volgens mij had je ook nog hero units, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Geen Age of Empire, Veel ouder dan dat. Ook warcraft en Lord of Realms lijken er niet op.
De camara zag echt alleen dingen van bovenaf, zoals het hoofd, de shouders en de armpjes van de units. Volgens mij had je ook nog hero units, maar dat weet ik niet zeker.
De oudste Lord of the Realms titels waren top down view:

Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesonline.com/screenshots/full/lordsoftherealm2-siegepack.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Oh oke. Je zei namelijk 12 jaar geleden, en dat is wanneer de Age Of Empire reeks is begonnen ;) (mierenneuken: 13 jaar AOE, 11 jaar AOE2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:40:
Ik ben op zoek naar een space game waarvan ik helaas nog maar vrij weinig weet.
Wel weet ik nog bepaalde elementen en heb ik een tekening gemaakt van hoe ik het mij nog ongeveer kan herinneren.

De raket moet je niks van aantrekken omdat ik dat niet meer weet maar het was een ruimteschip waarbij de getekende vierkantjes "sockets" voorstellen waar wapens op gemonteerd kunnen worden.
1 Wapen kan ik mij qua naam nog herinneren, namelijk: Eggdrop (geloof ik.. haha)
[afbeelding]

Tenminste is de tekening van de situatie waarbij je de mogelijkheid krijgt spulletjes te equipen en un-equipen voordat je naar de volgende missie gaat en van planeet naar planeet vliegt.
Ik snap dat dit erg vaag is maar ik ben echt wanhopig op zoek naar de naam hiervan.
Elke tip is zeer welkom!
Ik quote mijzelf maar weer even, het is tenslotte 12 dagen geleden. :)
Jets n Guns was geopperd omdat het equipen van wapens er inderdaad heel erg op lijkt maar het is veel ouder dan dat. Als iemand nog tips heeft of de oplossing zou ik zeer content zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:14:
Ik quote mijzelf maar weer even, het is tenslotte 12 dagen geleden. :)
Jets n Guns was geopperd omdat het equipen van wapens er inderdaad heel erg op lijkt maar het is veel ouder dan dat. Als iemand nog tips heeft of de oplossing zou ik zeer content zijn! _/-\o_
Ik dacht zelf misschien aan Starflight 2. Maar toen ik een beetje naar Starflight zocht, om te zien of dat het spel was wat je zocht, kwam ik Moonlord's Older Space Games Page (http://koti.mbnet.fi/moonlord/tower/oldspace.htm) tegen. Daar is een opsomming te vinden van allerlei space games tussen 1984 en 1997 met een kleine screenshot. En nu denk ik dat je misschien zelf het beste even op die pagina kunt kijken, want jij weet beter wat je zoekt dan ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malthus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:24:
[...]

Ik dacht zelf misschien aan Starflight 2. Maar toen ik een beetje naar Starflight zocht, om te zien of dat het spel was wat je zocht, kwam ik Moonlord's Older Space Games Page (http://koti.mbnet.fi/moonlord/tower/oldspace.htm) tegen. Daar is een opsomming te vinden van allerlei space games tussen 1984 en 1997 met een kleine screenshot. En nu denk ik dat je misschien zelf het beste even op die pagina kunt kijken, want jij weet beter wat je zoekt dan ik. :)
Wow super, ik ga gelijk kijken of het hem is maar ik twijfel wel een beetje. Ik laat het wel horen wat de resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Laatst online: 29-12-2022
Hmm, iemand hier een idee van?
Ik zoek hier al jaren achter :D.

Het is een oud dos spel. Je speelt een bal die door bepaalde doolhoven moet gaan.
Er zijn natuurlijk vallen en doelen.

Het had een wachtwoordsysteem om op bepaalde levels te komen, maar dat waren dan woorden zoals bv "samatha","flower" etc.
De levellayout was er soms ook zo om gedaan om een bepaalde figuur te tonen.
Het was wel heel kleurrijk.

Echt veel weet ik er niet meer van maar ik zou het echt wel graag nog eens terug spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuntherDW schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:13:

Het is een oud dos spel. Je speelt een bal die door bepaalde doolhoven moet gaan.

Het had een wachtwoordsysteem om op bepaalde levels te komen, maar dat waren dan woorden zoals bv "samatha","flower" etc.

Echt veel weet ik er niet meer van maar ik zou het echt wel graag nog eens terug spelen. :)
Marble Madness?

Afbeeldingslocatie: http://www.gameclassification.com/files/games/Marble-Madness.png

Of bedoel je misschien toch een Boulderdash kloon zoals Supaplex? 2D? 3D? Wat voor vallen en doelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

GuntherDW schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:13:

Bumpy's Arcade Fantasy? :)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/246jqtf.png

[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 24-01-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen heel erg bedankt en ik ben er achter welk spel het is die ik zocht!
Ironseed is de game:
http://ironseed.com/forum...e10ae5bdcda180c5ff5815f55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
Geniaal spel. Heb dat vroeger echt veel gespeeld.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik vraag het hier omdat ik denk hier de meeste kans van slagen te hebben.. Mijn tante heeft de ziekte MS met als resultaat dat alles steeds moeilijker gaat (lopen, bewegen etc.).

Om toch de coordinatie een beetje te oefenen (en wat vertier) speelt ze dagelijks spelletjes op de pc. dit zijn spelletjes zoals:
- frogger lookalike
- duckhunt lookalike
- moorhuhn (http://www.moorhuhn.com/)

nu heeft ze deze onderhand wel weer gezien, hebben jullie misschien wat tips voor soortgelijke spelletjes waar coordinatie een beetje centraal staat? dit kan zijn; bewegen met de muis of pijltjestoetsen oid.

bij deze alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
pacman? pinball?
trackmania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Weet iemand nog van welke game het poppetje op de eerste pagina van reviews: De gameroom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Takenzo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:41:
Weet iemand nog van welke game het poppetje op de eerste pagina van reviews: De gameroom is?
Is dat niet Soul Reaver ofzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
anandus schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:41:
[...]
Is dat niet Soul Reaver ofzo?
Correct, dat is Raziel uit The Legacy of Kain / Soul Reaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik zit me ook al een tijdje af te vragen hoe een game heet, ik heb het ongeveer 10 ~ 12 jaar geleden gespeeld. Het was volgens mij een windows 95/98 spelletje.

Bij het begin van het spel kreeg je een stapel goud, die je ten alle tijden moest verdedigen tegen diefstal. Ook stonden er een aantal bewakers rond, deze vielen echter continue in slaap en je kon er op klikken en ze werden wakker. Deze bewakers gingen achter de dieven aan als ze wat gestolen hadden, ze brachten het dan terug naar de stapel. Ook kon je (volgens mij) klikken op de dieven zodat deze het goud lieten vallen. Het spel had een middeleeuwse stijl en had een een Top-downperspectief.

Meer weet ik echter niet meer, wel dat ik het toen heel erg veel had gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Even een kick,

Ik heb laatst ergens een review gelezen van een spel dat me wel interessant leek. Dat spel is net uit, maar ben de naam vergeten :( Het gaat om een point&click achtige adventure (ofzo), iig wel sidescrolling (je ziet het van de zijkant, weet niet meer of er diepte in zat)

Je bent een soort van robot in een wereld vol met andere robots, en moet allemaal simpele (en lastige) puzzeltjes oplossen.

Meer weet ik er eigenlijk niet meer van, maar zou t graag willen spelen :) Iemand die me aan de naam kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Je bedoelt vast Machinarium, die indie game op Steam, heb de demo geprobeerd, wel lastig :).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Digital-DNA schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:09:
Je bedoelt vast Machinarium, die indie game op Steam, heb de demo geprobeerd, wel lastig :).
Held :D en een demo op steam? Ik ga die maar eens binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toen ik een jaar of 5 a 6 jaar oud was zat ik in Tunesie aan een arcade machine te spelen,

Het was een spel waarbij je op verschillende soorten planeten terecht kon komen en daar met verschillende omstandigheden en beestje te maken had.

Meer details heb ik helaas niet meer.
Het is te lang geleden.

geen space harrier in ieder geval, iemand een idee?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42

Majesty?
Afbeeldingslocatie: http://www.ragnarokz.net/wp-content/uploads/2009/09/Majesty_1.jpg

OF

Blood & Magic

Afbeeldingslocatie: http://www.gamershell.com/static/screenshots/3873/59769_full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Blinker op 06-02-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borrelnootje11
  • Laatst online: 21:17
Ik zoek een oud arcade spel wat op een combinatie van skyroads/pod racer/out run lijkt.
Ik speelde het lang geleden op zo'n arcade kast in de lokale kroeg. :)
Er stond toen ook nog een kast naast met "puzzle bobble"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
Hopelijk kent iemand deze nog voor de C64:

Het spel draaide om het plannen en uitvoeren van een inbraak. Je moest een team samenstellen en dan eerst de inbraak uitwerken. Dit deed je door de routes voor al je mannetjes uit te stippelen en dan kon je de verwachte duur zien van alle acties. Dit deed je met een top-down perspectief.

In de fase daarna ging je ook daadwerkelijk de inbraak uitvoeren. Ook dit zag je weer van bovenaf. Je moest binnen een bepaalde tijd altijd weer terug zijn bij de vluchtauto voor de politie arriveerde. In principe volgden de mannetjes het plan maar je kon ter plekke orders wijzigen mocht het bijvoorbeeld te lang duren om een kluis open te krijgen.

Na afloop zag je dan de opgetelde waarde van de buit en kon je de plattegrond kopen van een nieuw pand waar nog meer te halen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 21:53

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb jaren terug een futuristische race game gespeeld waar ik uren plezier aan heb gehad. Ik was ongeveer 8 jaar (Inmiddels 22 ;), dus ongeveer 14 jaar oud.

De voertuigen zweefden boven de baan, en hadden een mogelijkheid om onderweg upgrades te verzamelen zoals wapens om tegenstanders af te remmen. De level begon op een starthelling met daarna een washboard met 2 of 3 heuvels, met direct daarna rechts een shortcut om af te snijden. Het was in een woestijn omgeving.
Meer details zou ik zo niet meer weten.

Het spel stond op een verzamel cd, en werkte als 1 van de weinige op de pc die we destijds hadden :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Simmity schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38:
Ik zit me ook al een tijdje af te vragen hoe een game heet, ik heb het ongeveer 10 ~ 12 jaar geleden gespeeld. Het was volgens mij een windows 95/98 spelletje.

Bij het begin van het spel kreeg je een stapel goud, die je ten alle tijden moest verdedigen tegen diefstal. Ook stonden er een aantal bewakers rond, deze vielen echter continue in slaap en je kon er op klikken en ze werden wakker. Deze bewakers gingen achter de dieven aan als ze wat gestolen hadden, ze brachten het dan terug naar de stapel. Ook kon je (volgens mij) klikken op de dieven zodat deze het goud lieten vallen. Het spel had een middeleeuwse stijl en had een een Top-downperspectief.

Meer weet ik echter niet meer, wel dat ik het toen heel erg veel had gespeeld.
Doet me denken aan een minigame van de settlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zhalix schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:44:
[...]

Doet me denken aan een minigame van de settlers.
Volgens mij wordt die bedoeld ja. Als ik het me goed herinner zat die minigame bij Settlers IV...Smack a thief heet het en je kan hem overal downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
The Executer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:12:
Ik heb jaren terug een futuristische race game gespeeld waar ik uren plezier aan heb gehad. Ik was ongeveer 8 jaar (Inmiddels 22 ;), dus ongeveer 14 jaar oud.

De voertuigen zweefden boven de baan, en hadden een mogelijkheid om onderweg upgrades te verzamelen zoals wapens om tegenstanders af te remmen. De level begon op een starthelling met daarna een washboard met 2 of 3 heuvels, met direct daarna rechts een shortcut om af te snijden. Het was in een woestijn omgeving.
Meer details zou ik zo niet meer weten.

Het spel stond op een verzamel cd, en werkte als 1 van de weinige op de pc die we destijds hadden :P.
Pod Racer?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 21:53

The Executer

Lekker belangrijk!

Hier heeft het inderdaad veel weg van. Zal vanavond even een download linkje spotten, en eens kijken of dit hem is.
Heeft er veel weg van, maar denk niet dat het hem is. Zal hem meenemen met de downloads.

[ Voor 27% gewijzigd door The Executer op 09-02-2010 13:41 . Reden: Quote van Postius toegevoegd. ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Rollcage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet, aangezien The Phantom Menace uit 1999 is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 10:57
Fridge schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:52:
Hopelijk kent iemand deze nog voor de C64:

Het spel draaide om het plannen en uitvoeren van een inbraak. Je moest een team samenstellen en dan eerst de inbraak uitwerken. Dit deed je door de routes voor al je mannetjes uit te stippelen en dan kon je de verwachte duur zien van alle acties. Dit deed je met een top-down perspectief.

In de fase daarna ging je ook daadwerkelijk de inbraak uitvoeren. Ook dit zag je weer van bovenaf. Je moest binnen een bepaalde tijd altijd weer terug zijn bij de vluchtauto voor de politie arriveerde. In principe volgden de mannetjes het plan maar je kon ter plekke orders wijzigen mocht het bijvoorbeeld te lang duren om een kluis open te krijgen.

Na afloop zag je dan de opgetelde waarde van de buit en kon je de plattegrond kopen van een nieuw pand waar nog meer te halen was.
They stole a million!

Ben zelf destijds weken bezig geweest om alles uit te vogelen, plattegronden natekenen op ruitjespapier enz.

Heerlijk spel vond ik dat, heb hem pasgeleden nog eens op een emulator gespeeld:)

[ Voor 8% gewijzigd door stefanass op 09-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
stefanass schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:49:
[...]

They stole a million!

Ben zelf destijds weken bezig geweest om alles uit te vogelen, plattegronden natekenen op ruitjespapier enz.

Heerlijk spel vond ik dat, heb hem pasgeleden nog eens op een emulator gespeeld:)
Och, ontzettende held die je er bent, dat was em! Geweldig spel was dat toch, moet ik ook nodig weer eens zien te spelen :)

Thanks!

• Scorpion2k
  • Laatst online: 11-05 11:34
The_Punisher schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:10:
Ik zoek een oud arcade spel wat op een combinatie van skyroads/pod racer/out run lijkt.
Ik speelde het lang geleden op zo'n arcade kast in de lokale kroeg. :)
Er stond toen ook nog een kast naast met "puzzle bobble"
Fire & Forget misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik ben op zoek naar een titel voor de Wii, het enige wat ik me ervan kan herinneren is dat je powervoetbal kon spelen met de gebruikelijke karakters van Mario/Luigi/Mushroom ga zo maar door... Ook was het mogelijk om andere spellen binnen dit spel te spelen. Ik zat zelf te denken aan een Mario Party spel maar dan zou ik niet meer weten welke. Heb het circa anderhalf jaar geleden bij mijn buurman gespeeld. Alleen die kan ik het niet meer vragen, want die is verhuisd weet niet waarheen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Teweakers, ik had het vermoeden dat hier het snelst antwoord gegeven zou worden op de volgende vraag:

Er zijn filmpjes van een game waarbij er op een microsoft surface achtige tafel tegen elkaar gespeeld word.
Op een moment duwt een speler zijn schepen naar voren, en een ander activeert door middel van touch zijn tanks.

Dit is best een bekend filmpje, maar ik ben de titel hier van kwijt.
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe deze game heet/ gaat heten?

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
RUSE mischien ?

http://www.youtube.com/watch?v=5ohNzHWL7FI

Ja Ruse dus

[ Voor 67% gewijzigd door ProVine op 13-02-2010 14:15 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 72 Laatste