Knowledge is power
Doet me erg denken aan een titel die ik zelf ook heb: Mario Strikers: Charged Footballloewie1984 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:34:
Ik ben op zoek naar een titel voor de Wii, het enige wat ik me ervan kan herinneren is dat je powervoetbal kon spelen met de gebruikelijke karakters van Mario/Luigi/Mushroom ga zo maar door... Ook was het mogelijk om andere spellen binnen dit spel te spelen. Ik zat zelf te denken aan een Mario Party spel maar dan zou ik niet meer weten welke. Heb het circa anderhalf jaar geleden bij mijn buurman gespeeld. Alleen die kan ik het niet meer vragen, want die is verhuisd weet niet waarheen...
http://www.insidegamer.nl/wii/mariostrikerschargedfootball
Was trouwens met Google de eerste hit
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
enig idee hoe dit spel heet?
Even gegoogled, blijkt European Championship 1992 te heten (is zelfs een wiki entry vanjelmervos schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:
Ik zoek een oud DOS spel, de naam weet ik wel: EK'92. Weet iemand waar ik zit spel zou kunnen vinden? Heb het vroeger enorm veel gespeeld met m'n broertje, maar kan het niet meer vinden op internet.
http://www.abandonia.com/...an+Championship+1992.html
(Google link: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a)
[ Voor 11% gewijzigd door karstjan op 17-02-2010 14:39 ]
In je originele thread gaven ze het antwoord al, dit zou best Gauntlet kunnen zijn.roodbwoy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:32:
ik speelde vroeger (+/- 15 jaar geleden) een spel op de C64, je kon kiezen uit ik dacht 4 classes, mage, warrior, thief, barbarian, doel was om door soort van doolhoven waar heel veel monsters liepen een sleutel te vinden die de deur naar het volgende level opende.
enig idee hoe dit spel heet?
Het is er overigens ook geweest voor de PC. Ahh, gouden tijden.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Geweldig, bedankt! Ik zocht steeds op EK'92.karstjan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:37:
[...]
Even gegoogled, blijkt European Championship 1992 te heten (is zelfs een wiki entry van):
http://www.abandonia.com/...an+Championship+1992.html
(Google link: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik zoek een oud spel(ik schat 10-14 jaar om en nabij). Het was een kolonisatie spel waarbij je amerika moest koloniseren. Je had 2 soorten maps, een wereld map(denk aan de map van civilization), en een battle map.
De battle map was destijds het meest opmerklijke aan dit spel. Het was turnbased en het veld was verdeeld in iets van 4x4 of 5x5 hokken, je had cavalerie, kanonnen(deze stonden altijd achteraan) en infantry. Hierdoor bewoog je je troepen en kon je aanvallen etc, dit zag er destijds erg gelikt uit.
Veel meer kan ik me niet voor de geest halen, iemand enig idee?
IK HEBBBUMMMMM
conquest of the new world
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 18-02-2010 14:56 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
North & South?Postius schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 02:35:
Voor het eerst hier dan een oproep van mij:
Ik zoek een oud spel(ik schat 10-14 jaar om en nabij). Het was een kolonisatie spel waarbij je amerika moest koloniseren. Je had 2 soorten maps, een wereld map(denk aan de map van civilization), en een battle map.
De battle map was destijds het meest opmerklijke aan dit spel. Het was turnbased en het veld was verdeeld in iets van 4x4 of 5x5 hokken, je had cavalerie, kanonnen(deze stonden altijd achteraan) en infantry. Hierdoor bewoog je je troepen en kon je aanvallen etc, dit zag er destijds erg gelikt uit.
Veel meer kan ik me niet voor de geest halen, iemand enig idee?
Heb even gegoogled maar dat is em niet, Dit was eerder denk ik want dit ging echt nog over de kolonisatie voor een groot deel van de US of A. Verder heeft de PCgameplay ook destijds nog een review gehad van dit spel.
IK HEBBBBUUUUM:
conquest of the new world
awesome!
Weer is downloaden voor de grap, destijds was het zeker een Gem van een spel alleen gemist door de massa.
Enige spel wat ik ken waarbij je nieuwe bergen en riveren naar jezelf kan noemen als je wilt.
[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 18-02-2010 15:05 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Damn, ik was totaal vergeten dat ik dat hier heb gepostAnoniem: 117981 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:10:
[...]
Marble Madness?
[afbeelding]
Of bedoel je misschien toch een Boulderdash kloon zoals Supaplex? 2D? 3D? Wat voor vallen en doelen?
De vorige keer dat ik iets gepost had op een ander forum kwamen ze ook eerst daarmee af.
Deze is het dus spijtig genoeg niet.
Het was 2D, van een bovenaanzicht. Dus echt veel diepte was er niet, al waren er wel standaard "vallen" als putten, lasers die je kon deactiveren, ...
Nee, het is niet de minigame van de Settlers.EcoR schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:33:
[...]
Volgens mij wordt die bedoeld ja. Als ik het me goed herinner zat die minigame bij Settlers IV...Smack a thief heet het en je kan hem overal downloaden
Het lijkt erop ja, kzal eens de demo moeten vinden om te zien of het ze echt is. Al lijkt het er hard op. BedanktSToRM666 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:43:
Ik heb ook zo'n soort spel voor de Amiga liggen. Ik zal zo eens kijken hoe die heet
Edit: ik heb eens gekeken bij mijn spellen. Is het toevallig Rock 'n Roll?
[afbeelding]
Hier kun je er meer over vinden: klik
Op youtube staat trouwens een filmpje: http://www.youtube.com/wa...uM3Ss8nA8&feature=related
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 20-02-2010 14:32 ]
PSN id: NL_SToRM
En de vormen zijn iirc ook wat te anders. Al lijkt het er beenhard op.
Toch nog bedankt
Na een lange tijd heb ik me weer een NES aangeschaft, heel erg mooi enzo maar vroeger had ik een game die ik graag nog een keer wil spelen, alleen geen idee hoe het heet
Console: Nintendo NES
Genre: Sport, basketbal
Speciaal: Het was een apart basketbalspel wat ik me herinner. Er waren nog al overdreven dunks, op een gegeven moment kon je een epic-dunk maken en je vloog tientallen meters hoog en draaide tegelijk. Als je vaak scoorde kreeg een speler ook vlammende schoenen (als ik het nog goed weet). Er was keuze uit veel teams en er waren volgens mij wat cheats waar je gigantische hoofden van kreeg e.d.
Ik hoop dat iemand uit mijn wazige omschrijving nog weet wat ik bedoel
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG
[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 21-02-2010 11:50 ]
Het kan ook zijn dat het een andere console was bedenk ik me nu, tis al te lang geleden
[ Voor 33% gewijzigd door ObAt op 21-02-2010 14:44 ]
Het is iig geen Wipe Out of Pod Racer. Het heeft er wel iets van weg.The_Punisher schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:10
Ik zoek een oud arcade spel wat op een combinatie van skyroads/pod racer/out run lijkt.
Ik speelde het lang geleden op zo'n arcade kast in de lokale kroeg.
Er stond toen ook nog een kast naast met "puzzle bobble"
Dat zou misschien kunnen. Het heeft er wel iets van weg. Kan alleen geen goede screenshot vinden.
En er is is ook een Fire & Forget II maar daar is ook weinig van te vinden.
Iemand nog ideeen.
Hij is wel op de SNES uitgekomenObAt schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:22:
Ja dat is hem NBA Jam!!! Maar ik kan hem niet vinden op de NES. Ik heb hem toch ik op een NES gespeeld![]()
Het kan ook zijn dat het een andere console was bedenk ik me nu, tis al te lang geleden. In ieder geval erg bedankt voor de goede service!!!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qDyegT1wawU]
Ik denk dat het de SNES was, het was namelijk NBA JAM Tournament Edition, zover ik me herinner.ObAt schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:22:
Ja dat is hem NBA Jam!!! Maar ik kan hem niet vinden op de NES. Ik heb hem toch ik op een NES gespeeld![]()
Het kan ook zijn dat het een andere console was bedenk ik me nu, tis al te lang geleden. In ieder geval erg bedankt voor de goede service!!!
Met Google is het lastig te vinden, mede omdat er veel andere games zijn met het woord Runner (zoals Lode Runner) die er niks mee te maken hebben, dus ik hoop dat iemand hier het herkent en mij wat meer informatie kan geven of een linkje zodat ik het nog kan downloaden. Alvast bedankt!
ik zoek een nederlands gesproken spel wat ongeveer in 1995-1996-1997 uit is gekomen.
het was een soort platform game, waarbij je een jongeman kind was. Hij zag er in ieder geval jong uit.
Het verhaal ging dat er een gekke professor een lab binnenviel en allemaal apen losliet.
Je moest tegen hem racen met allerlei voertuigen, en die moest je zelf in elkaar zetten. Om de onderdelen te vinden moest je in de platform omgeving naar kamers zoeken.Er liepen apen rond, en als je een banaan gooide ging de aap slapen. Om de deuren voor de kamers te openen moest je een puzzeltje oplossen. Tandwielen, verschillende soorten energie kwamen voorbij. Een regelrechte quote uit het spel was: "Druk alle rode knoppen tegelijk in." Helaas kan ik met die quote niets vinden op internet. Als je de race tegen de professor gewonnen had, kreeg je bekers, en als je alle bekers van alle voertuigen verzameld had, had je de professor verslagen.
Als iemand mij kan helpen, heel erg bedankt
Dat is "Het Racespektakel", uit de reeks van Super Speurder, uitgegeven door TLC Domus. Kwam gister nog de handleiding tegen hierspeedy15 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:44:
Hallo iedereen,
ik zoek een nederlands gesproken spel wat ongeveer in 1995-1996-1997 uit is gekomen.
het was een soort platform game, waarbij je een jongeman kind was. Hij zag er in ieder geval jong uit.
Het verhaal ging dat er een gekke professor een lab binnenviel en allemaal apen losliet.
Je moest tegen hem racen met allerlei voertuigen, en die moest je zelf in elkaar zetten. Om de onderdelen te vinden moest je in de platform omgeving naar kamers zoeken.Er liepen apen rond, en als je een banaan gooide ging de aap slapen. Om de deuren voor de kamers te openen moest je een puzzeltje oplossen. Tandwielen, verschillende soorten energie kwamen voorbij. Een regelrechte quote uit het spel was: "Druk alle rode knoppen tegelijk in." Helaas kan ik met die quote niets vinden op internet. Als je de race tegen de professor gewonnen had, kreeg je bekers, en als je alle bekers van alle voertuigen verzameld had, had je de professor verslagen.
Als iemand mij kan helpen, heel erg bedankt
shots van Fire & Forget I en 2 (ook youtube filmpjes)The_Punisher schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:43:
[...]
Het is iig geen Wipe Out of Pod Racer. Het heeft er wel iets van weg.
[...]
Dat zou misschien kunnen. Het heeft er wel iets van weg. Kan alleen geen goede screenshot vinden.
En er is is ook een Fire & Forget II maar daar is ook weinig van te vinden.
Iemand nog ideeen.
http://xtcabandonware.com/index.php?id=372
http://xtcabandonware.com/index.php?id=373
Is dit nou wel of niet toegestaan? ik kwam ook links naar abandonia tegen....
Anoniem: 347823
ook ik ben op zoek naar een oude game die ik bij kennissen speelde.
Weet niet hoe het heet heb alleen een "vage" beschrijving.
Je kon zelf een autotje in elkaar knutsellen en er op (diverse) parcours mee rijden.
Iets van micromachines of hotwheels ik weet het niet meer en kan er ook niets over vinden nog.
Memphis-maffia
Zero Gear?Anoniem: 347823 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:37:
Hey Jongens,
Je kon zelf een autotje in elkaar knutsellen en er op (diverse) parcours mee rijden.
Iets van micromachines of hotwheels ik weet het niet meer en kan er ook niets over vinden nog.
Memphis-maffia
Hot Rod?Anoniem: 347823 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:37:
Hey Jongens,
Memphis-maffia
Haha, ja dat is inderdaad het spel dat Speedy15 bedoelt! Die hadden wij thuis ook, geweldig spel, 'Taps toelopende vleugel'.tomwas54 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:26:
[...]
Dat is "Het Racespektakel", uit de reeks van Super Speurder, uitgegeven door TLC Domus. Kwam gister nog de handleiding tegen hier
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Wat is de naam
Was een 1 tegen 1 vecht spel.
Anoniem: 106551
Thexder misschien ?Dark0z schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:22:
Ik speelde vroeger een spel op DOS waarbij je een mannetje speelde die zichzelf kon omtoveren tot vliegtuig. De omgeving was wat futuristisch.
Wat is de naam?
Thexder?Dark0z schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:22:
Ik speelde vroeger een spel op DOS waarbij je een mannetje speelde die zichzelf kon omtoveren tot vliegtuig. De omgeving was wat futuristisch.
Wat is de naam?
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
ja dat is hem
zie net dat er een nieuwe versie is, maar niet voor de pc
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube[ Voor 22% gewijzigd door AOC op 03-03-2010 13:46 ]
Ik ben op zoek naar een game op de Super Famicom die ik toen der tijd bij de Chinese buren heel veel speelde door middel van floppy disks. Het was een sidescrolling beat em up game a la Double Dragon, maar volledig in het chinees (of japans) en is zeker niet in Europa uitgekomen. Je kon hem met twee personen cöop spelen en je speelde met een mannelijk personage. Het spel speelde zich af op straat en in gebouwen. Wat ik verder nog weet is dat ik het gewoon veel gaver vond dan de andere games in het genre (Double Dragon, Final Fight).
Ik weet dat het echt super weinig informatie is maar het is zo lang geleden dat ik er zelf ook nog maar weinig ervan weet, behalve dat ik het echt een geniaal spel vond. Hoop dat iemand wat weet!!
Shin Nekketsu Kouha misschien, een van de beter beat 'em ups van de SNES. Er bestaat ook een translation voor.Kraziey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:14:
Oki, de informatie die ik heb is echt heel erg gering, maar ik hoop toch dat iemand mij kan helpen.
Ik ben op zoek naar een game op de Super Famicom die ik toen der tijd bij de Chinese buren heel veel speelde door middel van floppy disks. Het was een sidescrolling beat em up game a la Double Dragon, maar volledig in het chinees (of japans) en is zeker niet in Europa uitgekomen. Je kon hem met twee personen cöop spelen en je speelde met een mannelijk personage. Het spel speelde zich af op straat en in gebouwen. Wat ik verder nog weet is dat ik het gewoon veel gaver vond dan de andere games in het genre (Double Dragon, Final Fight).
Ik weet dat het echt super weinig informatie is maar het is zo lang geleden dat ik er zelf ook nog maar weinig ervan weet, behalve dat ik het echt een geniaal spel vond. Hoop dat iemand wat weet!!
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Jaaaa!!!udenjpg schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:01:
[...]
Shin Nekketsu Kouha misschien, een van de beter beat 'em ups van de SNES. Er bestaat ook een translation voor.
Deze was echt koning!! Many thnx!!!!
Ik zoek dit spel ook, wat ik me vooral herinner is dat de rat groen was en 1 van de andere selecteerbare karakters (waarschijnlijk hond) fel geel.Thrillseekah schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:26:
Iemand bekend met een spel uit omstreeks 1996 waarbij je een hond of rat of ander beest kon zijn (robot) en dan kon uitklappen tot een groot vechtend beest.
Was een 1 tegen 1 vecht spel.
In 'animal mode' was je een (klein / baby achtig) beestje en in 'robot mode' was je 2 keer zo hoog.
Tussen de gevechten was er een soort loading scherm / mini-game waarbij je een rioolbuis naar beneden gleed (dit perspectief) en links en rechts kon bewegen om dingen te moeten ontwijken.
Een van de eerste gevecht scenes was volgens mij een auto kerkhof of een achtersteegje met een kapotte auto. Ook was er bij een van de laatste gevechten dat je eerst allemaal groene kikkers moest pletten met je hamer attack (robot modus) in een (ondergrondse?) laboratorium voordat je tegen de 'eindbaas' mocht vechten.
Ik dacht dat het iets van 'beast wars' of 'robot wars' heette maar daar krijg je alleen maar transformers resultaten op Google.
Windows spel met 256-bit kleuren schema, erg cartoon achtig.
http://xyproblem.info/
Anoniem: 91868
Rond jaar 2003-2005 dacht ik.
Het is qua setting moderne tijd, met de Amerikanen tegen terroristen.
Ook kwamen er de VN en burgers in voor.
Hoe het speelt is een beetje vergelijkbaar met Endwar.
Ik weet nog dat je in het begin een missie had met een vrachtschip waar wapens in zouden zitten.
Wie o wie?
CNC Generals?Anoniem: 91868 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:42:
Ik zoek een iets oudere rts.
Rond jaar 2003-2005 dacht ik.
Het is qua setting moderne tijd, met de Amerikanen tegen terroristen.
Ook kwamen er de VN en burgers in voor.
Hoe het speelt is een beetje vergelijkbaar met Endwar.
Ik weet nog dat je in het begin een missie had met een vrachtschip waar wapens in zouden zitten.
Wie o wie?

Act of War?

[ Voor 8% gewijzigd door Fox op 05-03-2010 11:22 ]
Ik dacht dat dit micromachines waren maar dat zijn ze niet.
Memphis
Anoniem: 347823 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:37:
Hey Jongens,
Memphis-maffia
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ga ik hier weer even op zoeken, kijken of dit weer wat opleverd.
Groeten Memphis
DUX schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:08:
Het speelgoed vroeger heette in ieder geval Connectables, en dat was van Matchbox
Ik hem gevonden via wikipedia List of fighting games, hij heette Battle beast.DanielG schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:39:
[...]
Ik dacht dat het iets van 'beast wars' of 'robot wars' heette maar daar krijg je alleen maar transformers resultaten op Google.
[...]
http://xyproblem.info/
Je had de keuze uit meerde "Monsters" en hiermee kon je tegen elkaar knokken.
Het was 3d, en je kon ook naar boven en naar beneden lopen, ook waren er dacht ik dozen ofzo, die je op kon pakken waardoor je transformeert in een sterkere variant van jou "Monster".
Ik weet niet zeker of dit door dozen kwam, of dat je dit kreeg omdat je een bepaald aantal punten hebt behaald.
Het is niet zo bloederig als Bloody Roar.
En ik ben ook nog opzoek naar nog een ander PSX spel, dit keer was het een soort arena, waarin baby's rond kruipen, en hier moest je iets mee doen, ook dit kon je multiplayer spelen.
Als iemand ze weet, dan ben je mijn held!
Anoniem: 341187
mijn lieve vriendin speelde heel vroeger een racespelletje op de pc. Dit racespelletje stond op een cd-rom en hoefde niet geïnstalleerd te worden. Het enige wat ze kan herinneren is dat het 3d was, in Denver begon en je zo 'n weg moest racen door andere steden zoals Boston, Florida en Nashville. Sommige steden hadden veel politie, andere niet. ze speelde dit ongeveer 13 jaar geleden....
Anoniem: 341187
Ik ben op zoek naar een pc-spelletje.
Het was een 'soortgelijk' spel aan bejeweled echter waren het bommen (zwarte bollen) die je aan elkaar moest brengen, dan explodeerde een rij (ofzo), wat me met name erg bijgebleven is waren de klappen die de bommen maakten bij ontploffing. Was heerlijk destructief zeg maar
Ik heb geen enkel idee hoe lang dat al geleden is maar zeker een jaar of 6 en verder geleden
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ook wel bekend als Dynablasterfender89 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:41:
@ Henri,
klinkt als bomberman!
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=x37u42H6Eyc
[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 17-03-2010 13:03 ]
Hokus Pokus?Kraziey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:15:
Heb er weer een en wederom weer een erg wazige beschrijving, mogelijk nog waziger dan de eerste. Het was een game die volgens mij op de pc (win95) werd gespeeld. Enige wat ik me nog kon herinneren was dat je door een level liep en op een gegeven moment een mannetje/spookje voor je uit de grond kwam die “lalalalalalalaa” zei. Echt heel beknopt, maar het zou ook kunnen dat dit maar in één bepaald level voorkwam. Dit is namelijk het enige wat mij is bijgebleven en ben zo benieuwd naar de naam ervan.

Sorry voor mijn late reacte..Dark0z schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:02:
[...]
Ook wel bekend als Dynablaster
http://www.youtube.com/watch?v=x37u42H6Eyc
Nee dat is hem niet, het speelveld is zoiets als bejeweled (en dat soort gem-achjtige spellen) alleen waren het bommen. Bij de juiste combinatie klapte de bommen en hoe meer je in een keer liet klappen, hoe groter de explosie (ook qua geluid).
Anoniem: 290112
Beetje mix van age of mythology en Warcraft 3, maar dan ouder (2d nog dacht ik).
Iemand enig idee?
Heroes of Might & Magic?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Anoniem: 290112
Heb nog even gezocht en heb hem gevonden, Myth is het, het was dus wel 3d, dacht toch echt 2d
bedankt voor de moeite iig
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 290112 op 19-03-2010 10:01 ]
Ik heb het op een 8086 gespeeld, met een monochroom scherm. Je had een paar treinen en je kon rails aanleggen. Het aanleggen van rails ging met het toetsenbord. Je kon met de pijltjes de rails volgen. Als je aan het einde van de aangelegde rails kwam veranderde je 'cursor' in een pijltje. Je kon dan de richting opgeven waarheen je wilde bouwen. Door op 2x enter te drukken legde je een stuk rails eraan. Je kon 8 kanten op bouwen. Je kon ook een brug bouwen en stations. Je kon popptjes in laten stappen en uit laten stappen.
Daarnaast heb je simpele vorm van scenery, onder andere een berg en cactussen. Je speelde per scherm. Het was dus niet zo dat het beeld met je trein meebewoog of dat je kon scrollen. Als de trein bij de rand van het scherm was sprong je naar het volgende scherm.
Je kon de snelheid van de verschillende treinen zelf instellen.
En als de treinen botsten (aangezien je er meerdere had
Volgens mij heette het gewoon iets van 'railroad'. En let op! Het is echt een oud spel met oude graphics!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Nope, veel te moderne graphics in verhoudingdrZymo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:39:
Is dat niet gewoon de eerste Railroad Tycoon??
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
het is een arcade race spel, iig zo'n arcade automaat, heb dr n jaar of 10 geleden behoorlijk wat muntjes in gegooid
je raced time trial (en/of tegen tegenstanders, niet zeker) over een aantal banen, in een soort van dune buggy/offroader, overstekend wild kon je ook tegenkomen, dat spatte dan uiterst pixelig en bloedig uit elkaar. een van de banen had een (cliche, lol) trein dr in waar je overheen moest springen.
iemand een idee?
Het doel van het spel is om als laatste over te blijven, je speelt met een lijntje die om de zoveel tijd een gaatje achterlaat. Het lijkt op een worm, daarom noemden wij het ook altijd het 'wurmpjesspel'
Je mag niet tegen de lijnen aankomen, en iedereen is weer een andere kleur, je kon het met zijn 8en (?) spelen, en je kon allemaal op 1 tobo. Je hoefde namelijk maar 2 knopjes te gebruiken. De 'worm' ging automatisch naar voren. Je mocht niet tegen de zijkanten aankomen of tegen 1 van de andere 'wormen'.
Het is allemaal een beetje vaag, maar als ik dit spel terugkrijg, dan is dat echt geniaal!
lol, of dit:
http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum22/16.php (google ftw)
Achtung, die Kurve!, also known as Zatacka and The Line Game

screenshotje.
[ Voor 44% gewijzigd door AlexanderB op 19-03-2010 14:28 ]
Klinkt als TRON, Crash of een variant daar op.The Great HooD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:08:
Ik zoek ook een spel, het is een oud spel, maar toch o zo vermakelijk.
Het doel van het spel is om als laatste over te blijven, je speelt met een lijntje die om de zoveel tijd een gaatje achterlaat. Het lijkt op een worm, daarom noemden wij het ook altijd het 'wurmpjesspel'.
Je mag niet tegen de lijnen aankomen, en iedereen is weer een andere kleur, je kon het met zijn 8en (?) spelen, en je kon allemaal op 1 tobo. Je hoefde namelijk maar 2 knopjes te gebruiken. De 'worm' ging automatisch naar voren. Je mocht niet tegen de zijkanten aankomen of tegen 1 van de andere 'wormen'.
Het is allemaal een beetje vaag, maar als ik dit spel terugkrijg, dan is dat echt geniaal!

aan de zijkant stond geloof ik welke spelers er nog mee deden...
[ Voor 15% gewijzigd door The Great HooD op 19-03-2010 14:21 ]
Anoniem: 235512
Myth... (droomt weg) dat ken ik nog wel ja. Heb ik helemaal stukgespeeld (ook deel 2). Had van die vette cutscenes als ik me niet vergis!Anoniem: 290112 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:53:
Nee, die games ken ik wel.
Heb nog even gezocht en heb hem gevonden, Myth is het, het was dus wel 3d, dacht toch echt 2d
bedankt voor de moeite iig
het is dus Off Road Challenge (van midway)

Anoniem: 352272
Het zag er uit als space invaders alleen kwamen deze figuren boven in beeld soms in een boog omlaag.soms 1 soms meerdere tegelijk.Na een aantal ronden kreeg je steeds een bonusronde waarin allemaal van die figuren achter elkaar door je beeld bewogen in een draaicirkel.je moest ze dan allemaal afschieten voor extra punten.Dit is eigenlijk alles wat ik er nog van weet.vond het zelf toen wel een mooi spel.Hoop dat iemand de naam weet.
groetjes ron
het waren een soort van futuristische motoren, en dan kon je in de futuristische levels power-ups pakken in de vorm van raketten e.d. om je enemy mee uit te schakelen.
332377
Xenon of Xenon 2? Hmm... '81-'83? Vergeet deze spellen dan maarAnoniem: 352272 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:33:
Ik ben op zoek naar een spel dat je vroeger in kroegen kon spelen.het zal tussen 1981 en 1983 zijn geweest.
Het zag er uit als space invaders alleen kwamen deze figuren boven in beeld soms in een boog omlaag.soms 1 soms meerdere tegelijk.Na een aantal ronden kreeg je steeds een bonusronde waarin allemaal van die figuren achter elkaar door je beeld bewogen in een draaicirkel.je moest ze dan allemaal afschieten voor extra punten.Dit is eigenlijk alles wat ik er nog van weet.vond het zelf toen wel een mooi spel.Hoop dat iemand de naam weet.
groetjes ron
Extreme G?MartijnAbel schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:39:
ik zoek ook een game, ik kan niet meer op de naam komen...
het waren een soort van futuristische motoren, en dan kon je in de futuristische levels power-ups pakken in de vorm van raketten e.d. om je enemy mee uit te schakelen.
Galaga ?Anoniem: 352272 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:33:
Ik ben op zoek naar een spel dat je vroeger in kroegen kon spelen.het zal tussen 1981 en 1983 zijn geweest.
groetjes ron
Lang geleden was er een spel (PC) waarbij je doormiddel van allerhande knoppen e.d. robots een andere kant op moest laten gaan. Ook waren er vuurstralen die je door 'n driehoek van richting kon laten veranderen en zo verder kon komen. Ik herinner me ook iets van kisten die je kon verplaatsen...
Is lang geleden voor me, gok dat ik 8 was ofzo (10 jaar geleden), al heb ik geen idee of dat precies klopt, dus veel weet ik er niet meer van..
Ik ben opzoek naar het volgende:
PC game,
FPS ( singleplayer)
geschatte ouderdom: 6-8 + jaar geleden
Wat ik me er van kan herinneringen, is dat je een man(vrouw?) speelt die achter een soort "evil guy" aanzit. Deze wordt in de game weergegeven als een oude man, lang zilver/wit haar en zweeft boven de grond. Vlak voor je bij die persoon in de buurt komt, zweeft-ie weg( dit wordt als een kort filmpje weergegeven) en moet je het opnemen tegen een clubje vrienden van hem. Dit proces herhaald zich een aantal levels.
Qua wapens waren het futuristische wapens. ( groene plasma beams e.d.) een kenmerkend wapen was een soort bal wat je op de grond kon smijten die dan als een spin ( metalen pootjes) naar de vijand liep en in het gezicht sprong. Verder had je o.a. een mes ter beschikking. ( wat volgens mij toen redelijk uniek was in die tijd, een mes als wapen).
1 van de levels speelt zich af in een treinwagon / metro. Hierin zaten ook gewone burgers / onschuldige mensen.
Als je iemand doodschoot zag je soms ook echt een oogbal oid. liggen op de grond. "redelijk realistisch" dus.
Hopelijk kunnen jullie iets met deze beschrijving :-)
Doet mij denken aan Blood II : The Chosenfender89 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 01:19:toon volledige bericht
Omdat ik nog steeds de naam niet weet van de game die ik in december 2009 poste , hierbij nog eens de omschrijving.
Ik ben opzoek naar het volgende:
PC game,
FPS ( singleplayer)
geschatte ouderdom: 6-8 + jaar geleden
Wat ik me er van kan herinneringen, is dat je een man(vrouw?) speelt die achter een soort "evil guy" aanzit. Deze wordt in de game weergegeven als een oude man, lang zilver/wit haar en zweeft boven de grond. Vlak voor je bij die persoon in de buurt komt, zweeft-ie weg( dit wordt als een kort filmpje weergegeven) en moet je het opnemen tegen een clubje vrienden van hem. Dit proces herhaald zich een aantal levels.
Qua wapens waren het futuristische wapens. ( groene plasma beams e.d.) een kenmerkend wapen was een soort bal wat je op de grond kon smijten die dan als een spin ( metalen pootjes) naar de vijand liep en in het gezicht sprong. Verder had je o.a. een mes ter beschikking. ( wat volgens mij toen redelijk uniek was in die tijd, een mes als wapen).
1 van de levels speelt zich af in een treinwagon / metro. Hierin zaten ook gewone burgers / onschuldige mensen.
Als je iemand doodschoot zag je soms ook echt een oogbal oid. liggen op de grond. "redelijk realistisch" dus.
Hopelijk kunnen jullie iets met deze beschrijving :-)
bedankt ! dat is hem inderdaad. Kwam maar niet op de naam
super
[edit] even van wikipedia geplukt "Released on October 31, 1998" , dus mn schatting kwam redelijk in de buurt
[ Voor 52% gewijzigd door fender89 op 26-03-2010 13:26 ]
Anoniem: 36835
Echter google levert niks op, dus ik zoek de originele naam.
[ Voor 39% gewijzigd door DUX op 26-03-2010 14:12 ]
Ik meen me ook nog iets te herinneren met een jaartal in de titel, maar dat kan ik fout hebben.
Ik heb het spel zelf helaas nooit in mn bezit gehad, dus ik heb ook geen idee meer welke game het nou precies was. Heb dr bij een vriend wel heel wat uren in gestoken, dat weet ik nog wel. Maar ik was een jaar of 8-10, dus zo veel kan ik me niet meer herinneren.
Nee, helaas... De game die ik zoek had een futuristische stijl, terwijl de interstate games (die ik al kende, en overigens erg tof zijn) een jaren 70 stijl aanhouden.
P.O.D. ?Sorbo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Nee, helaas... De game die ik zoek had een futuristische stijl, terwijl de interstate games (die ik al kende, en overigens erg tof zijn) een jaren 70 stijl aanhouden.

Bier, Whiskey en Metal!!
1. een spel van rond 1997 denk ik (gta 1 tijd) waarin je een dame speelt vanuit third person en dan kon je op straat matten met voorbij gangers en schieten. Weet het doel niet meer, maar je kon dan lopen met keyboard en dan schieten/matten. Geloof dat je een soort renegade/civil police was die in de samenleving de bad guys wou aanpakken. Dus je was een goodguy uiteindelijk.
Je kon ook heel makkelijk acrobatisch op gebouwen klimmen....no clue met namen.
2. een fps ook van de jaren '90 die destijds redelijk revolutionair was. Hoog gothic omgeving (cathedralen, donkere omgevingen) en de fps was een kerel met een grote hoed en lange trenchcoat. Je begon geloof ik met een dubbelloops shotgun in een metro.
beide kwamen destijds van een twilight. Heb online naar de tracklisten van die twilght gezocht maar niet kunnen vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 28-03-2010 14:23 ]
T60P Widescreen
Is nummer 2 toevallig Postal?Seesar schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
Ik zoek 2 spellen, te weten;
1. een spel van rond 1997 denk ik (gta 1 tijd) waarin je een dame speelt vanuit third person en dan kon je op straat matten met voorbij gangers en schieten. Weet het doel niet meer, maar je kon dan lopen met keyboard en dan schieten/matten. Geloof dat je een soort renegade/civil police was die in de samenleving de bad guys wou aanpakken. Dus je was een goodguy uiteindelijk.
Je kon ook heel makkelijk acrobatisch op gebouwen klimmen....no clue met namen.
2. een fps ook van de jaren '90 die destijds redelijk revolutionair was. Hoog gothic omgeving (cathedralen, donkere omgevingen) en de fps was een kerel met een grote hoed en lange trenchcoat. Je begon geloof ik met een dubbelloops shotgun in een metro.
beide kwamen destijds van een twilight. Heb online naar de tracklisten van die twilght gezocht maar niet kunnen vinden.