Doet me meer denken aan Blood. Postal 1 was toch ook geen fps?
1.Kom niet op de naam crap.Seesar schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
Ik zoek 2 spellen, te weten;
1. een spel van rond 1997 denk ik (gta 1 tijd) waarin je een dame speelt vanuit third person en dan kon je op straat matten met voorbij gangers en schieten. Weet het doel niet meer, maar je kon dan lopen met keyboard en dan schieten/matten. Geloof dat je een soort renegade/civil police was die in de samenleving de bad guys wou aanpakken. Dus je was een goodguy uiteindelijk.
Je kon ook heel makkelijk acrobatisch op gebouwen klimmen....no clue met namen.
2. een fps ook van de jaren '90 die destijds redelijk revolutionair was. Hoog gothic omgeving (cathedralen, donkere omgevingen) en de fps was een kerel met een grote hoed en lange trenchcoat. Je begon geloof ik met een dubbelloops shotgun in een metro.
beide kwamen destijds van een twilight. Heb online naar de tracklisten van die twilght gezocht maar niet kunnen vinden.
2.Blood 1 of 2. Trenchcoat en hood zijn redelijk trademark daar. En enige spel in de jaren negentig met dual wield shotties(deel 2 dan).
@hierboven: Postal 1 was een isometrisch schiet spel. Dat nog wel echt vermakkelijk was in tegenstelling tot de andere postals.
[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 28-03-2010 18:54 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Urban Chaos?Seesar schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
Ik zoek 2 spellen, te weten;
1. een spel van rond 1997 denk ik (gta 1 tijd) waarin je een dame speelt vanuit third person en dan kon je op straat matten met voorbij gangers en schieten. Weet het doel niet meer, maar je kon dan lopen met keyboard en dan schieten/matten. Geloof dat je een soort renegade/civil police was die in de samenleving de bad guys wou aanpakken. Dus je was een goodguy uiteindelijk.
Je kon ook heel makkelijk acrobatisch op gebouwen klimmen....no clue met namen.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
jullie gaan samen door voor de koelkast...inderdaad blood, herken de naam meteen. Urban chaos lijkt ook een hit te zijn....ff kijken of ik die van het net kan plukken, zal niet meer dan 50mb zijnPostius schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:54:
[...]
1.Kom niet op de naam crap.
2.Blood 1 of 2. Trenchcoat en hood zijn redelijk trademark daar. En enige spel in de jaren negentig met dual wield shotties(deel 2 dan).
@hierboven: Postal 1 was een isometrisch schiet spel. Dat nog wel echt vermakkelijk was in tegenstelling tot de andere postals.
Eens zien of het gevoel nog komt
T60P Widescreen
Ik kan maar niet op de naam komen, speelde dit vroeger (+- 1995 ofzo?) altijd: Zie de avatar-plaatjes
Iemand? Zo frustrerend als je niet op een naam kunt komen.
[ Voor 3% gewijzigd door karstjan op 29-03-2010 11:17 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Hey allemaal,
Hopelijk kunnen jullie me helpen:P
Ik had ooit een spel gespeeld lang geleden in de twilight tijdperk.
Zou die graag weer eens willen spelen.
Een spel van rond '98 volgens mij.
Het was in 3D en het spelwereld was erg uitgebreid en speelde zich in de toekomst af.
De spel begint met dat je uit een soort onbewustzijn ontwaakt en niks meer herinnerd.
Gaande weg herinner je dan wat er allemaal was gebeurd, blijkt dat je een politie agent was.
In het begin speel je vooral rond de politie HQ en je apartement volgens mij (om herinneringen op te halen)
Spel is best realistisch (voor in de toekomst dan), je bent vrij op straat en kan lopen waar je wilt, rijdende voertuigen en mensen waar je interactie mee kunt hebben, zelf ook rijden enz, van ene stadsdeel naar andere via een soort highspeed trein.
Het spel had een futuristische naam ook, wat niet zo gemakkelijk te onthouden ws (blijkt wel)
Maar desalniettemin heeft het een indruk bij mij achter gelaten.
Helaas kan ik er niet meer uit knijpen...
Het was in 3D en het spelwereld was erg uitgebreid en speelde zich in de toekomst af.
De spel begint met dat je uit een soort onbewustzijn ontwaakt en niks meer herinnerd.
Gaande weg herinner je dan wat er allemaal was gebeurd, blijkt dat je een politie agent was.
In het begin speel je vooral rond de politie HQ en je apartement volgens mij (om herinneringen op te halen)
Spel is best realistisch (voor in de toekomst dan), je bent vrij op straat en kan lopen waar je wilt, rijdende voertuigen en mensen waar je interactie mee kunt hebben, zelf ook rijden enz, van ene stadsdeel naar andere via een soort highspeed trein.
Het spel had een futuristische naam ook, wat niet zo gemakkelijk te onthouden ws (blijkt wel)
@ hierboven: Klinkt behoorlijk als Blade Runner.
Heej iedereen,
Ik was zelf weer op zoek naar een Amiga spel. Lange tijd geleden gespeeld maar het was zo ontzettend moeilijk dat ik er niet verder in kwam.
Het begon met een tamelijk lang introfilmpje van iemand die in zijn auto (lotus?) naar een of ander lab liep, en daar een programma liet draaien. Een of andere cirkel die steeds sneller begon te draaien, en buiten stormde het dus plotseling ging er iets fout en zat hij in een andere wereld.
Daar kon je rennen, springen en uiteindelijk ook schieten, maar in de eerste level al moest je over een of andere enge worm heen die, als je niet op tijd sprong, je in je been beet en je overnieuw mocht beginnen
Meer weet ik er niet van, maar als iemand me aan de naam zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!
Ik was zelf weer op zoek naar een Amiga spel. Lange tijd geleden gespeeld maar het was zo ontzettend moeilijk dat ik er niet verder in kwam.
Het begon met een tamelijk lang introfilmpje van iemand die in zijn auto (lotus?) naar een of ander lab liep, en daar een programma liet draaien. Een of andere cirkel die steeds sneller begon te draaien, en buiten stormde het dus plotseling ging er iets fout en zat hij in een andere wereld.
Daar kon je rennen, springen en uiteindelijk ook schieten, maar in de eerste level al moest je over een of andere enge worm heen die, als je niet op tijd sprong, je in je been beet en je overnieuw mocht beginnen
Meer weet ik er niet van, maar als iemand me aan de naam zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!
Dat is Another WorldHotFix schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:39:
Heej iedereen,
Die wormen kun je ook kapot schoppen trouwens
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Beneath a steel sky, misschien ? ( is tegenwoordig freeware, hier te verkrijgen )Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:31:
Hey allemaal,
Speel dan ook eens de onechte sequal Flashback Beide roepen hele goede herinneringen op bij mij.ijskonijn schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:48:
[...]
Dat is Another World
Die wormen kun je ook kapot schoppen trouwens
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Verwijderd
Nee helaas, dat en bladerunner is het niet.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:57:
[...]
Beneath a steel sky, misschien ? ( is tegenwoordig freeware, hier te verkrijgen )
Het was grafisch echt veel mooier, waarschijnlijk is het spel ook nieuwer dan die 2.
Twilight 40 series tijdperk...
EDIT: Kon er niet meer tegen, heb twilight cd lijsten afgezocht en jawel.
Game heette Omikron, the nomad soul.
Geweldig game was dat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 16:43 ]
Daar is ook een deel 2 vannuit. Beste aan deel 1 was de soundtrack van David Bowie. En de wereld was echt awesome! Controls waren wat minder.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:28:
[...]
Nee helaas, dat en bladerunner is het niet.
Het was grafisch echt veel mooier, waarschijnlijk is het spel ook nieuwer dan die 2.
Twilight 40 series tijdperk...
EDIT: Kon er niet meer tegen, heb twilight cd lijsten afgezocht en jawel.
Game heette Omikron, the nomad soul.
Geweldig game was dat
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik zoek alweer 2 games. Het is een spel waarin je een helicopter bent die het een en ander moet blussen. Er zit ook een legendarisch muziekje bij, waar ik even nu niet op kan komen. Hoofddoel was, je bent een helicopter en daaronder hangt een bakje met water erin, deze moet je zelf bijvullen.
En een ander spel, je bent een oud vliegtuigje en je moet het een en ander kapot schieten. Het is in 2D en side-scrolling. Ik geloof dat het ook in DOS was. Er kwamen volgens mij ook parachutisten in voor...
En een ander spel, je bent een oud vliegtuigje en je moet het een en ander kapot schieten. Het is in 2D en side-scrolling. Ik geloof dat het ook in DOS was. Er kwamen volgens mij ook parachutisten in voor...
hallo,
Ik ben nieuw hier. Dit wordt mijn eerste bericht. Ik ben op zoek naar een spel dat ik ongeveer 10-12 jaar geleden heb gespeeld. HEt was op de super nintendo(SNES). Was een soort strategiespel. Je moest om de beurt je poppetjes verplaatsen en als je met een poppetje bij een vijand was ging je in een ander schem vechten .Het lijkt een beetje op advance wars op de ds. De poppetjes en figuren in het spel waren trouwens tanks en heli's.
Ik ben nieuw hier. Dit wordt mijn eerste bericht. Ik ben op zoek naar een spel dat ik ongeveer 10-12 jaar geleden heb gespeeld. HEt was op de super nintendo(SNES). Was een soort strategiespel. Je moest om de beurt je poppetjes verplaatsen en als je met een poppetje bij een vijand was ging je in een ander schem vechten .Het lijkt een beetje op advance wars op de ds. De poppetjes en figuren in het spel waren trouwens tanks en heli's.
Ik ken alleen SimCopter die daaraan voldoet:The Great HooD schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:10:
Ik zoek alweer 2 games. Het is een spel waarin je een helicopter bent die het een en ander moet blussen. Er zit ook een legendarisch muziekje bij, waar ik even nu niet op kan komen. Hoofddoel was, je bent een helicopter en daaronder hangt een bakje met water erin, deze moet je zelf bijvullen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Civilization of War 2410 o.i.d?champion16 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:05:
hallo,
Wings of Fury misschien?The Great HooD schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:10:
[ Voor 101% gewijzigd door Standeman op 30-03-2010 16:12 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
war 2140 lijkt er heel erg op maar is m niet. En civilization helemaal niet want er waren alleen maar tanks en heli's van vandaag de dag bji.
Ik zoek ook nog een racespel voor de snes. Waarin je met pick-ups kon racen.
Een longshot maar misschien JuteiSenkichampion16 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:05:
hallo,
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Klinkt als een avontuur van KirbyVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:46:
Trouwens nu ik dit topic beetje doorlees ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar een spel wat ik vroeger veel speelde. Het was denk ik rond 1995 en je was in het spel een roze balletje dat moest springen o.a. en levels moest completen. Het had hoge sounds bij de dingen die je deed. Wat een duidelijke beschrijving maar als iemand een idee heeft, great.
PSN: Sluuz
Of Bumpy's Arcade:

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Super Off-Road.champion16 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:17:

[ Voor 17% gewijzigd door Dnomaid op 01-04-2010 12:45 ]
Verwijderd
Ik zoek het spel
was op de commondore 64.
je was een ei
ja een ei en je moest dan door levels lopen.
je moest dan oppassen met regen dat die niet op je viel
en verder gewoon lopen en springen.
hopelijk weet iemand die..
was op de commondore 64.
je was een ei
Misschien een van de Dizzy spellen, zijn er meerdere van.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:45:
Ik zoek het spel
was op de commondore 64.
je was een ei

Wikipagina van de Dizzy serie
[ Voor 8% gewijzigd door ijskonijn op 01-04-2010 13:01 ]
Super off-road was het dank je wel, En JuteiSenki is het niet. Want in het spel kon je tanks besturen en heli's a la advance wars.
Verwijderd
Haha geweldig ik herken het meteen. Mijn dank is groot
Kijken of ik nu wel voorbij bepaalde levels kom

@drZymo: Uit nieuwsgierigheid hoe ben je er achtergekomen??
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 16:26 ]
@ijskonijn
Haa Another World, hoe kon ik dat nou vergeten.
Bedankt!
Haa Another World, hoe kon ik dat nou vergeten.
Bedankt!
Hallo,
Ik zoek een spel voor de Snes. In dit spel moet je tegen allerlei mensen vechten. Het is ook multiplayer. Je bestuurd een soort japanse vechter die geen wapens draagt. Vecht alleen met zijn handen. Hij heeft een zwarte broek. Als een tweede persoon meedoet draagt zijn personage rode broek.
Ik zoek een spel voor de Snes. In dit spel moet je tegen allerlei mensen vechten. Het is ook multiplayer. Je bestuurd een soort japanse vechter die geen wapens draagt. Vecht alleen met zijn handen. Hij heeft een zwarte broek. Als een tweede persoon meedoet draagt zijn personage rode broek.
Is al eens eerder gemeld in dit topic. En heb het vroeger ook grijs gespeeld dus herkende de beschrijvingVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:51:
[...]
Haha geweldig ik herken het meteen. Mijn dank is groot
Kijken of ik nu wel voorbij bepaalde levels kom.
@drZymo: Uit nieuwsgierigheid hoe ben je er achtergekomen??
Erg verslavend spelletje.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Klinkt een beetje als Shadow Warriors. Filmpje ter illustratie (met rode broek voor 2e speler)champion16 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:41:
Hallo,
http://www.youtube.com/watch?v=LrewWuetbf8
[ Voor 10% gewijzigd door wisselwerking op 02-04-2010 22:14 ]
Nee dat is hem niet. Ik bedoel het lijkt net op een gevechtsspelletje a la street fighter 2. Je vecht alleen maar tegen een baas. De eerste personage tegen wie ik moest spelen was denk ik een matroos die een soort haak kon gooien naar me.
Ik ben op zoek naar een (waarschijnlijk) flash spel dat ik een tijd geleden gespeeld heb. De opzet is dat je een virus ontwikkelt door het virus te zijn. Je zit in levels die je moet halen door andere virussen uit te roeien. De 'levels' bestaan uit cellen, en als je virus in een cel zit dan groeit zijn aantal 'eenheden' tot 100 als het dat nog niet is. Je kunt dan het virus een andere cel in laten gaan dmv met de muis op een door jou bezette cel te klikken en een soort van pijl te slepen naar de doelcel. Uit de bezette cel zal dan de helft overgaan naar die nieuwe cel. Mochten er in de doelcel ook vijandelijke virussen aanwezig zijn dan hangt het af van wie er in de meerderheid is of je de cel overneemt.
Beetje veel tekst maar denk dat het wel nodig is om duidelijk te maken wat ik bedoelde. De interface van het spel zag er semi-professioneel uit met veel details over het virus dat je ontwikkelde. Iemand een idee?
Beetje veel tekst maar denk dat het wel nodig is om duidelijk te maken wat ik bedoelde. De interface van het spel zag er semi-professioneel uit met veel details over het virus dat je ontwikkelde. Iemand een idee?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Verwijderd
Phagewars of Phagewars 2 ?Murk schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:04:
Ik ben op zoek naar een (waarschijnlijk) flash spel dat ik een tijd geleden gespeeld heb. De opzet is dat je een virus ontwikkelt door het virus te zijn. Je zit in levels die je moet halen door andere virussen uit te roeien. De 'levels' bestaan uit cellen, en als je virus in een cel zit dan groeit zijn aantal 'eenheden' tot 100 als het dat nog niet is. Je kunt dan het virus een andere cel in laten gaan dmv met de muis op een door jou bezette cel te klikken en een soort van pijl te slepen naar de doelcel. Uit de bezette cel zal dan de helft overgaan naar die nieuwe cel. Mochten er in de doelcel ook vijandelijke virussen aanwezig zijn dan hangt het af van wie er in de meerderheid is of je de cel overneemt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 21:38 ]
Ja. Ja. Merci
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
ik zoek een oud tonka spel. teminste dat kan ik me ervan herinneren. je had verschillende tonka machines en je kon een berg afgraven. en dan vond je goud. dat is het enigste wat ik me er nog van herinner. weet iemand mischien de naam van dit spel?
ik denk Tonka Construction. maar waar is die te downloaden?
Wat zou kunnen (vechtspelletje hierboven) is dan een MK (Mortal Kombat) spel. Liu Kan (japanse vechter, standaard met zwarte broek iig) en de "matroos" is dan Scorpion. (die kon iig een haak in je gooien)
Maar als dat het spel is vind ik de omschrijving wel nogal summier)
Verwijderd
Aangezien het geen freeware is, nergens, Gewoon kopen op marktplaats of een rommelmarkt zo.
Ga me kapot lachen als dat hem is, met die matroos!jbdeiman schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:30:
Wat zou kunnen (vechtspelletje hierboven) is dan een MK (Mortal Kombat) spel. Liu Kan (japanse vechter, standaard met zwarte broek iig) en de "matroos" is dan Scorpion. (die kon iig een haak in je gooien)
Het is geen MK. Heb het al gevonden. Is dragon: bruce lee story.
Moet je ook niet tegen die kok vechten? Die schopte mijn kont altijdchampion16 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:45:
Het is geen MK. Heb het al gevonden. Is dragon: bruce lee story.
Ik ben al jaren aan het denken hoe het spel heette waar ik jaren plezier van heb gehad, ik had de demo voor de Playstation 1 (PSX), het was een fighting game die je met meerdere spelers kon spelen.
Je had de keuze uit meerde "Monsters" en hiermee kon je tegen elkaar knokken.
Het was 3d, en je kon ook naar boven en naar beneden lopen, ook waren er dacht ik dozen ofzo, die je op kon pakken waardoor je transformeert in een sterkere variant van jou "Monster".
Ik weet niet zeker of dit door dozen kwam, of dat je dit kreeg omdat je een bepaald aantal punten hebt behaald.
Het is niet zo bloederig als Bloody Roar.
En ik ben ook nog opzoek naar nog een ander PSX spel, dit keer was het een soort arena, waarin baby's rond kruipen, en hier moest je iets mee doen, ook dit kon je multiplayer spelen.
Je had de keuze uit meerde "Monsters" en hiermee kon je tegen elkaar knokken.
Het was 3d, en je kon ook naar boven en naar beneden lopen, ook waren er dacht ik dozen ofzo, die je op kon pakken waardoor je transformeert in een sterkere variant van jou "Monster".
Ik weet niet zeker of dit door dozen kwam, of dat je dit kreeg omdat je een bepaald aantal punten hebt behaald.
Het is niet zo bloederig als Bloody Roar.
En ik ben ook nog opzoek naar nog een ander PSX spel, dit keer was het een soort arena, waarin baby's rond kruipen, en hier moest je iets mee doen, ook dit kon je multiplayer spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Overlegne op 07-04-2010 10:45 ]
Blitter boy?Overlegne schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:45:
Hahah geweldig
Bedankt man
Ik ben al een tijdje opzoek naar een spel. Ik speelde dit een paar jaar geleden, ik denk zon +/- 4 jaar. Het was een textbased engelse browsergame. Je had een eigen planeet en hier moest je techonologieen ontwikkelen en met vloten aanvallen. Het leek een beetje op ogame, maar deze game was veel lastiger en uitgebreider. Het was een soort van turnbased, dat je maar zoveel turns/ontwikkelingen ofzo per dag kreeg. Helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek hiermee.
Verder herinner ik me dat er een mooie graphische schil omheenzat, die beduidend beter is dan de standaard browsergames van nu.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Verder herinner ik me dat er een mooie graphische schil omheenzat, die beduidend beter is dan de standaard browsergames van nu.
[ Voor 6% gewijzigd door smeetsmeister op 09-04-2010 10:28 ]
Op het begin dacht ik aan Ogame 
maar dat is hem dus niet...
Hmm... zal nog even nadenken voor je.
maar dat is hem dus niet...
Hmm... zal nog even nadenken voor je.
Planetarion?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Verwijderd
Galaxis Online? Die nu overigens Galaxis Offline is 
Google Cache kent 'm nog wel: http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a
Google Cache kent 'm nog wel: http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 12:12 ]
Klinkt een beetje zoals een spel dat mijn broer speelt, pardus misschien?smeetsmeister schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een spel. Ik speelde dit een paar jaar geleden, ik denk zon +/- 4 jaar. Het was een Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Bedankt voor jullie reacties maar helaas zat het spel wat ik zocht er niet tussen. Wel grappig als ik elke x op de naam wil komen ik het idee heb dat het echt op puntje van mijn tong ligt. Verder nog even over de graphische schil. Het was niet zoals de meeste ingericht zijn, dus links menu. Maar soort van layout waar het menu in het plaatje verwerkt zat aan de bovenkant en de layout best wel smal was. Ik kan me herinneren dat het donkere kleuren waren. Bruin met geel, kan ik me herinneren maar ik zou je er niet op vastpinnen.
[ Voor 48% gewijzigd door smeetsmeister op 09-04-2010 13:42 ]
Mede gamers, ik ben reeds enige tijd bezig om een spel terug te vinden dat ik vroeger zo graag mocht spelen 
Het is een mijn spelletje (Digger / Miner / Gold Miner) en volgens mij was het voor Windows 95 of Dos.
Doel van het spel, goud zoeken en van het verdiende geld onderdelen kopen om beter/sneller goud te vinden.
Je moet hierbij zelf tunnels graven, trappen of liften leggen etc.
Het lijkt veel op Gem miner voor Google Android.
Aantal games die ik voorbij zag komen en het niet zijn:
- Gold minder joe
- Miner Max
- MinerVGA
- Digger
- Digdug
Iemand een idee?
Het is een mijn spelletje (Digger / Miner / Gold Miner) en volgens mij was het voor Windows 95 of Dos.
Doel van het spel, goud zoeken en van het verdiende geld onderdelen kopen om beter/sneller goud te vinden.
Je moet hierbij zelf tunnels graven, trappen of liften leggen etc.
Het lijkt veel op Gem miner voor Google Android.
Aantal games die ik voorbij zag komen en het niet zijn:
- Gold minder joe
- Miner Max
- MinerVGA
- Digger
- Digdug
Iemand een idee?

@ Champion16
Volgens mij bedoel Bruce Lee, the way of the dragon oid.
Volgens mij bedoel Bruce Lee, the way of the dragon oid.
[ Voor 8% gewijzigd door MrCostanzo op 15-04-2010 20:53 ]
btw, als je had gekeken wat de bestandsnamen waren voor die avatars had je het sneller gewetenkarstjan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:17:
Ik kan maar niet op de naam komen, speelde dit vroeger (+- 1995 ofzo?) altijd: Zie de avatar-plaatjes
Verwijderd
Imperial conflict misschien?smeetsmeister schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een spel. Ik speelde dit een paar jaar geleden, ik denk zon +/- 4 jaar. Het was een textbased engelse browsergame. Je had een eigen planeet en hier moest je techonologieen ontwikkelen en met vloten aanvallen. Het leek een beetje op ogame, maar deze game was veel lastiger en uitgebreider. Het was een soort van turnbased, dat je maar zoveel turns/ontwikkelingen ofzo per dag kreeg. Helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek hiermee.
Ik zoek ook een spel van ongeveer acht tot tien jaar geleden.
Heb echt veel gamesites afgespeurd naar deze game maar kan hem echt niet vinden.
Dus probeer het nu hier maar even:
Hier een uitleg voor zover ik het nog weet.
Het is een 3d thirthperson spel.Waar je een gevechts helicopter of buggy/tank bent.
Je begon soms met de buggy of soms met de chopper.En als je chopper neergehaald werd dan kwam daar een parachute met de buggy nog uit.en dan moest je weer naar een basis rijden om weer te kunnen vliegen zeg maar.
Het speelt zich wel af in een fictieve wereld dacht ik.
Je hebt wel missies (radars of bunkers opblazen.En onderweg kom je gewoon land en air targets tegen die je het moeilijk maken zeg maar.
Je helicopter of buggie kon je sterker maken door powerups te verzamelen.(hellfire missiles armour en nog wat andere dingen.)
Wat ik wel weet is dat de power ups op de grond lagen en je chopper ze met een laadhaak naar boven takelden.en met de buggy kon je er zo overheen rijden.
Ik speelden het spel in groep 7 of 8 en dat is nu acht tot tien jaar geleden.
Alvast bedankt.
Heb echt veel gamesites afgespeurd naar deze game maar kan hem echt niet vinden.
Het is een 3d thirthperson spel.Waar je een gevechts helicopter of buggy/tank bent.
Je begon soms met de buggy of soms met de chopper.En als je chopper neergehaald werd dan kwam daar een parachute met de buggy nog uit.en dan moest je weer naar een basis rijden om weer te kunnen vliegen zeg maar.
Je hebt wel missies (radars of bunkers opblazen.En onderweg kom je gewoon land en air targets tegen die je het moeilijk maken zeg maar.
Je helicopter of buggie kon je sterker maken door powerups te verzamelen.(hellfire missiles armour en nog wat andere dingen.)
Wat ik wel weet is dat de power ups op de grond lagen en je chopper ze met een laadhaak naar boven takelden.en met de buggy kon je er zo overheen rijden.
Alvast bedankt.
hehe gek onnie
Ik zoek een redelijk recent spel, hooguit een paar jaar oud. Het word veel in Azie gespeeld.
Het is een go kart spel, online speelbaar maar ook een single player verhaallijn. Het spel lijkt in essentie op Mario Kart, dwz er zijn wapens die je kunt oppakken zoals een banenenschil (dacht ik), olie vlekken en raketten. Je speelt standaard dacht ik met een blauw mannetje. Er zijn maps in de sneeuw, in het bos etc. Op zich was het een redelijk populair spel. Je kunt het gratis spelen.
Het is een go kart spel, online speelbaar maar ook een single player verhaallijn. Het spel lijkt in essentie op Mario Kart, dwz er zijn wapens die je kunt oppakken zoals een banenenschil (dacht ik), olie vlekken en raketten. Je speelt standaard dacht ik met een blauw mannetje. Er zijn maps in de sneeuw, in het bos etc. Op zich was het een redelijk populair spel. Je kunt het gratis spelen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Mijn vriendin probeert een spel te vinden wat ze vroeger speelde maar ze kan er niet meer opkomen.
In 1997 of 1998 had ik van mijn buurjongen destijds een stapeltje spelletjes geleend. Ik was toen een jaar of 7. Een van die spelletjes vond ik wel erg leuk.. ik kan me er alleen zo weinig van herinneren..
Het had een beetje een spookachtige sfeer. Als ik het me goed herinner was het zo'n point&click game waarmee je overal moest klikken en zoeken. Wat ik me goed herinner was dat er autosleutels waren en dat je met de auto ergens heen moest.
Ook kan ik me iets herinneren van een oude man die eerst was verdwenen en die later in het spel in het huis terug was, volgens mij met een zaag ofzo.
Verwijderd
hmmmm, long shot, maar is het misschien Harvester ?Inovix schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:04:
Mijn vriendin probeert een spel te vinden wat ze vroeger speelde maar ze kan er niet meer opkomen.
[...]
Is het misschien Astronest?smeetsmeister schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
Ik zoek de naam van een 'rij simulator' die ik vroeger veel gespeeld heb (in het dos tijdperk nog).
Ik dacht aan iets als Test Drive, maar de 'Test Drives' van tegenwoordig zijn allemaal racespellen, en wat ik vroeger gespeeld heb was puur rijden over de openbare weg met een auto.
Ik dacht aan iets als Test Drive, maar de 'Test Drives' van tegenwoordig zijn allemaal racespellen, en wat ik vroeger gespeeld heb was puur rijden over de openbare weg met een auto.
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Nee, Het spel zag er wat spookachtiger uit, en het huis zag er ouder en vervallen uit
is dat niet Kart n crazy? Zelfde makers als Pangya, online golfBor de Wollef schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:56:
Ik zoek een redelijk recent spel, hooguit een paar jaar oud. Het word veel in Azie gespeeld.
Ik zoek het volgende;
Spelletje kwam ik een keer tegen op een site, volgens mij was het freeware het was een spel/programma opzich en je speelde het in een window. ( 2D Spel )
Je was een mannetje met een huisje, je kon goud verzamelen door te graven en..... Meer weet ik niet
Heb echt heel veel site's afgezocht maar niet gevonden, weet dat het weinig informatie is maar misschien toch iemand die er op kan komen
Spelletje kwam ik een keer tegen op een site, volgens mij was het freeware het was een spel/programma opzich en je speelde het in een window. ( 2D Spel )
Je was een mannetje met een huisje, je kon goud verzamelen door te graven en..... Meer weet ik niet
Heb echt heel veel site's afgezocht maar niet gevonden, weet dat het weinig informatie is maar misschien toch iemand die er op kan komen
Nee dat is het niet. Het spel wat ik zoek is in een heel andere stijl. Wat ik nog kan toevoegen is dat er een soort van story mode in zit en als ik het goed herinner kun je ook een soort rijbewijzen halen.brambest schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:48:
[...]
is dat niet Kart n crazy? Zelfde makers als Pangya, online golf
Edit: ik ben er uit, het is Kartrider
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-05-2010 21:34 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
misschien Car & Driver of Ford Simlator?InFrA-WiZ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:18:
Ik zoek de naam van een 'rij simulator' die ik vroeger veel gespeeld heb (in het dos tijdperk nog).
A2 Racer?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
nope, die zijn het allemaal niet.
en a2 racer is 'te nieuw'
en a2 racer is 'te nieuw'
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Je geeft niet echt antwoord of je testdrive gechecked hebt.InFrA-WiZ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:18:
De vroegere testdrives waren niet echt racegames, al was sneller wel beter, je had geen competitie iirc, dus misschien toch testdrive 1/2?
Gewoon leuk om even te melden hier:
Vroegah speelde ik altijd raptor. Dit was altijd de shareware versie met maar een paar levels.
Nu was ik laatst bij het lokale kringloopcenter en vond ik daar een in nieuwstaat volledige NL versie voor 1 euri.
Ben weer helemaal verslaafd. Wat een geweldig topic dit trouwens.
Vroegah speelde ik altijd raptor. Dit was altijd de shareware versie met maar een paar levels.
Nu was ik laatst bij het lokale kringloopcenter en vond ik daar een in nieuwstaat volledige NL versie voor 1 euri.
Ben weer helemaal verslaafd. Wat een geweldig topic dit trouwens.
Dit doet mij enigszins aan Swiv3D denken maar die is al wat ouder.tooter schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:09:
Ik zoek ook een spel van ongeveer acht tot tien jaar geleden.
Alvast bedankt.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Swiv is inderdaad ook het eerste wat in mij op komt. Maar die is al wel 20 jaar oud en geen 10NitroX infinity schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:23:
[...]
Dit doet mij enigszins aan Swiv3D denken maar die is al wat ouder.
Ik ga nu iets vragen wat waarschijnlijk heel wazig gaat klinken, maar ik heb echt niet meer informatie en vraag me al tijden af welke game dit nou heeft kunnen zijn.
Rond het tijdperk van Command & Conquer 1 , ergens eind jaren '90, kwam er een spel waar ik naar op zoek ben. Je moest met een klein team (of in je ééntje?) bepaalde dingen doen, ik kan me iets herinneren van in een jeep naar beneden rijden van een berg en iets met een bazooka. Het was volgens mij wel 3D en alles was behoorlijk donker. Klinkt als Commandos maar dat is hem niet, meer informatie heb ik ook echt niet. Iemand misschien een wilde gok welk spel dit heeft kunnen zijn? Deze heb ik ook maar kort bij iemand anders gezien.
Rond het tijdperk van Command & Conquer 1 , ergens eind jaren '90, kwam er een spel waar ik naar op zoek ben. Je moest met een klein team (of in je ééntje?) bepaalde dingen doen, ik kan me iets herinneren van in een jeep naar beneden rijden van een berg en iets met een bazooka. Het was volgens mij wel 3D en alles was behoorlijk donker. Klinkt als Commandos maar dat is hem niet, meer informatie heb ik ook echt niet. Iemand misschien een wilde gok welk spel dit heeft kunnen zijn? Deze heb ik ook maar kort bij iemand anders gezien.
Ik zoek een game die ik vroeger veel gespeeld heb.
Het was voor windows 95 of 98..
Stond op een diskette.., had hem gekregen van een
computerfreak collega van m'n vader.
Die beunde een beetje bij zou ik maar zeggen...
Het was een 2d spel.
Had erg veel weg van mario. Het doel was gewoon door leveltjes heen rennen.
Soms kreeg je een pistooltje waarmee je een spin oid kon neerschieten.
Kan me ook nog erg goed herinneren dat je in een bepaald level
een jetpack kreeg, waarmee je een poosje kon vliegen...
Er waren behoorlijk wat levels...
Iemand een idee???
Het was een 2d spel.
Iemand een idee???
@Thomgun: Commander Keen / Keen 4?
[ Voor 15% gewijzigd door UTwizard op 03-05-2010 16:33 ]
dave.exe?thomgun schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:17:
Ik zoek een game die ik vroeger veel gespeeld heb.
Het was een 2d spel.
Iemand een idee???

Ferion?smeetsmeister schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
Het deed mij eigenlijk terugdenken aan tradewars maar die had geen grafische schil
Army Men wellicht?M@NIC schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:29:
Ik ga nu iets vragen wat waarschijnlijk heel wazig gaat klinken, maar ik heb echt niet meer informatie en vraag me al tijden af welke game dit nou heeft kunnen zijn.
@Thomgun, M@nic heeft gelijk het is "Dangerous Dave". Staat altijd op mijn laptop, blijft verslavend.
Was dat niet met die groene plastic leger poppetjes? Goede poging en voldoet aan de beschrijving maar is hem niet.Scorpion2k schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:40:
[...]
Army Men wellicht?
@Thomgun, M@nic heeft gelijk het is "Dangerous Dave". Staat altijd op mijn laptop, blijft verslavend.
@NitroX infinity
Mijn dank is groot.Het was idd Swiv 3D.Wist alleen echt niet dat het al zo lang geleden was dat ik het speelden.Heb inmiddels mijn oude gamecollectie doorgeploegd en heb hem ook nog gevonden.
(naar 4 uur zoeken op zolder.)Dosbox erbij en spelen maar.
Dank u!
Mijn dank is groot.Het was idd Swiv 3D.Wist alleen echt niet dat het al zo lang geleden was dat ik het speelden.Heb inmiddels mijn oude gamecollectie doorgeploegd en heb hem ook nog gevonden.
(naar 4 uur zoeken op zolder.)Dosbox erbij en spelen maar.
Dank u!
hehe gek onnie
Cannon Fodder?M@NIC schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:29:
Ik heb ooit eens een shooter gespeeld, die heel donker was, en die zich in allerlei gangenstelsels afspeelde. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kwam je zo af en toe ook lijken tegen die in kooien zaten en aan muren geketend.
Het spel draaide op onze 486 en stond op één floppie.
Weet iemand toevallig welke dit is?
klinkt een beetje als Depth Dwellersbram1984 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:38:
Ik heb ooit eens een shooter gespeeld, die heel donker was, en die zich in allerlei gangenstelsels afspeelde. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kwam je zo af en toe ook lijken tegen die in kooien zaten en aan muren geketend.
doom?bram1984 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:38:
Ik had het gister met wat vrienden over oude retro games. Ik herinnerde me een game die ik vroeger speelde op mijn 386. Dat ding had ik gekregen van een oom die nogal actief was in de floppy-handel van toen en stond vol met games.
Een van die games is de game waarvan ik nu de naam niet meer weet. Het was een soort shooter, First person, maar ipv een gun had je een vinger waar je vuur uit schoot. Daarnaast was het ook een enorm doolhof en een puzzel af en toe. Je tegenstanders bestonden vooral uit zombies en monsters.
Ik weet nog dat de game enorm was, of in ieder geval kostte het me maanden om het uit te spelen, maar ik was dan ook nog niet al te oud (jaar of 8 )
Het gaat dus om de 386 tijd en op dezelfde pc stonden classics als commander keen, wolfenstein 3d en star-wars x-wing. Dan weet je een beetje in welke tijd je moet denken.
ik wou erop googelen, maar ‘shooter from 386 period in which you shoot from your finger’ leverd niet al te veel resultaat op.
Een van die games is de game waarvan ik nu de naam niet meer weet. Het was een soort shooter, First person, maar ipv een gun had je een vinger waar je vuur uit schoot. Daarnaast was het ook een enorm doolhof en een puzzel af en toe. Je tegenstanders bestonden vooral uit zombies en monsters.
Ik weet nog dat de game enorm was, of in ieder geval kostte het me maanden om het uit te spelen, maar ik was dan ook nog niet al te oud (jaar of 8 )
Het gaat dus om de 386 tijd en op dezelfde pc stonden classics als commander keen, wolfenstein 3d en star-wars x-wing. Dan weet je een beetje in welke tijd je moet denken.
ik wou erop googelen, maar ‘shooter from 386 period in which you shoot from your finger’ leverd niet al te veel resultaat op.
Je omschrijving doet me denken aan Nitemare 3d. Het is niet helemaal schieten vanuit de vingers, maar het komt dicht bij. Tevens zijn er ook puzzles aanwezig.
Hier is de officiele site: http://www.dgray.com/n3dpage.htm
Hexen of Heretic?KingKoning schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:11:
Ik had het gister met wat vrienden over oude retro games. Ik herinnerde me een game die ik vroeger speelde op mijn 386. Dat ding had ik gekregen van een oom die nogal actief was in de floppy-handel van toen en stond vol met games.
Ik weet nog dat de game enorm was, of in ieder geval kostte het me maanden om het uit te spelen, maar ik was dan ook nog niet al te oud (jaar of
ik wou erop googelen, maar ‘shooter from 386 period in which you shoot from your finger’ levered niet al te veel resultaat op.
Hexen! Thx
was m niet maar het heeft er inderdaad veel van weg als ik screenshots bekijk.Scorpion2k schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:24:
Je omschrijving doet me denken aan Nitemare 3d. Het is niet helemaal schieten vanuit de vingers, maar het komt dicht bij. Tevens zijn er ook puzzles aanwezig.
Dank voor de snelle reacties!
Volgens mij niet, dit spel is al een stuk ouder dan welke ik in gedachten heb.
oh Cannon Fodder was wel rond the tijd van Command & Conquer enzo (mid '90s)M@NIC schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:21:
[...]
Volgens mij niet, dit spel is al een stuk ouder dan welke ik in gedachten heb.
Ik heb laatst ook weer zitten zoeken naar de naam van een spel. Ik geloof van nog voor het windows 95 tijdperk, echter maakte het al wel gebruik van de muis.
Het was een soort van arcade spel, met daarin verschillende kleinere spellen. Vaste camera, die niet veranderbaar was, en 2D. Ik herinner me nog een tweetal voorbeelden hiervan;
- Drie planken, met de onderste plank langzaam, middelste plank snel, bovenste plank ultrasnel, en daar stonden dan blikjes op. Een rij van blikjes schieten achter elkaar gaf een bonus.
- Eindspel was geloof ik iets van een boerderij waarop er random targets (boeren) omhoog kwamen, die je dan z.s.m. moest op klikken. Echter zaten er ook targets die je juist niet moest raken.
Ieder spelletje had een tijd en als de tijd om was dan was het spel klaar, en het ging uiteindelijk om de eindscore...
Het was een soort van arcade spel, met daarin verschillende kleinere spellen. Vaste camera, die niet veranderbaar was, en 2D. Ik herinner me nog een tweetal voorbeelden hiervan;
- Drie planken, met de onderste plank langzaam, middelste plank snel, bovenste plank ultrasnel, en daar stonden dan blikjes op. Een rij van blikjes schieten achter elkaar gaf een bonus.
- Eindspel was geloof ik iets van een boerderij waarop er random targets (boeren) omhoog kwamen, die je dan z.s.m. moest op klikken. Echter zaten er ook targets die je juist niet moest raken.
Ieder spelletje had een tijd en als de tijd om was dan was het spel klaar, en het ging uiteindelijk om de eindscore...
[ Voor 3% gewijzigd door Neodymium op 13-05-2010 10:57 ]
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Ik zoek een oud spel wat ik jaren geleden gespeeld heb.
Het is een Space RTS. In dit spel had je een 'mothership' die kon gebouwen maken die weer units konden trainen. Inplaats van geld werden een aantal resources gebruikt:
Enkele die ik nog kan herinneren:
- Iets wat er uit zag als een stuk vlees
- Een soort kristalachtige bol.
Verder had je een soort van portals waardoor je van het ene stuk in de ruimte naar een ander stuk kon reizen.
Klinkt allemaal een beetje vaag, maar misschien kan iemand er toch nog wat van maken
Het is een Space RTS. In dit spel had je een 'mothership' die kon gebouwen maken die weer units konden trainen. Inplaats van geld werden een aantal resources gebruikt:
Enkele die ik nog kan herinneren:
- Iets wat er uit zag als een stuk vlees
- Een soort kristalachtige bol.
Verder had je een soort van portals waardoor je van het ene stuk in de ruimte naar een ander stuk kon reizen.
Klinkt allemaal een beetje vaag, maar misschien kan iemand er toch nog wat van maken
Dat klinkt als Homeworld 2, met the beast (dat stuk vlees?).
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Nee het vlees is zeg maar iets waar je geld voor kreeg ofzo. Waardoor je weer nieuwe units kon kopen of nieuwe gebouwen. Je moest zeg maar een unit doden, dan kwam er zo'n kristal of stuk vlees uit.. en die kon je moederschip weer oppakken 
Dat moederschip had een paarse kleur ofzo.. met een gouden ding erop
Dat moederschip had een paarse kleur ofzo.. met een gouden ding erop
[ Voor 13% gewijzigd door frank131331 op 13-05-2010 19:23 ]
Oh oh dat klinkt bekend. Het is 2D he? En verschillende kleurtjes resources? Mijn zus speelde dat vroeger vaak, maar ik kan niet op de naam komen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Jaa :d Volgens mij komen we in de richting. Je had volgens mij 3 soorten aliens en 1 mens .
Die hadden allemaal zo'n logo. Iets met een rondje en driehoekje kan ik me nog herrineren.
En elk van deze zijde hadden een kleur. Blauw en Rood zaten er zowieso bij..
Verder was dat 'moederschip' een soort gouden koepel met iets paars eromheen
Die hadden allemaal zo'n logo. Iets met een rondje en driehoekje kan ik me nog herrineren.
En elk van deze zijde hadden een kleur. Blauw en Rood zaten er zowieso bij..
Verder was dat 'moederschip' een soort gouden koepel met iets paars eromheen